Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Duitse media eens over opstelling: 'Deze elf sturen Nederland naar huis'

Laatste update:

De media in Duitsland zijn het dinsdag in ieder geval over twee zaken met elkaar eens. Enerzijds de opstelling van die Mannschaft woensdag in de tweede groepswedstrijd van het EK en anderzijds is men er heilig van overtuigd dat het team van Bert van Marwijk al na twee duels is uitgespeeld. "Diese Elf soll Holland nach Hause schicken", luidt het eensgezinde oordeel van de Duitse media.

/

Joachim Löw wil tot dusver nog niet zijn basisopstelling prijsgeven. "Wellicht volgt er nog een wijziging", gaf hij aan. De Duitse media weten naar eigen zeggen al dat de nationale trots met dezelfde namen als tegen Portugal (1-0 winst) zal aantreden. Dat houdt in dat aanvaller Miroslav Klose en verdediger Per Mertesacker hooguit als invaller van nut zullen zijn.

Löw kiest voor Manuel Neuer in het doel en een viermansverdediging: Jerome Boateng, Mats Hummels, Holger Badstuber en aanvoerder Philipp Lahm. Sami Khedira en Bastian Schweinsteiger moeten de offensieve middenvelders van Oranje bestrijden, terwijl Mesut Özil voor de Duitse creativiteit moet zorgen. Aan de buitenkant krijgen Thomas Müller en Lukas Podolski de voorkeur en in de punt van de aanval moet Mario Gómez voor het klassenverschil zorgen.

Stuk moeilijker
Oliver Bierhoff hoopt dat Duitsland in tegenstelling tot bij de laatste twee eindotoernooien 2008 en 2010 op dit EK in het tweede groepsduel tegen Nederland wel goed voor de dag komt. "Ik hoop dat we er deze keer na de tweede wedstrijd beter voorstaan." Oranje kreeg eind 2011 met 3-0 klop van de Duitsers. Dat resultaat speelt volgens de oud-spits geen enkele rol meer. "We moeten die wedstrijd niet als de standaard zien. We zouden gek zijn als we denken dat het opnieuw zo gaat tegen Oranje. Het wordt een stuk moeilijker, omdat Oranje moet winnen."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Irriteer me met de dag meer aan die Duitse arrogantie. Ik hoop echt op winst morgen.

12 juni 2012 om 10:50

Hoe meer ik de Duitse berichten lees, hoe meer ik het gevoel krijg dat we ze gaan pakken!

http://www.dumpert.nl/mediabase/2171391/2ea7c12e/d...

12 juni 2012 om 12:07

Wie het laatst lacht, lacht het best?
We zien wel wie er wensdagavond lacht.

12 juni 2012 om 13:04

@googlelt,

Nee, wie het laatst lacht is traag van begrip! ;
Maar hoop wel dat we woensdag deze wedstrijd winnen, al ziet die opstelling van die duitsers er wel goed uit.

12 juni 2012 om 13:08

Vind Khedira geen wereld middenvelder, vergelijkbaar met van Bommel.
Muller en Prins Podl vind ik minder dan Robben, Affelay v/d Vaart doen neit voor hun onder.
Gomez/huntelaar, Gomez toch een heel klein voordeel denk ik.
Ozil/schweini en Sneijder/rvp.. kies ik voor Sneijder en Rvp.. meer creativiteit.
Alleen de verdedeging is wel goed.. alleen kwam Portugal er ook een paar keer goed door...

12 juni 2012 om 13:26

Khedira heeft veeel meer loopvermogen dan Van Bommel. Hij knapt het vuile werk op zodat Schweinsteiger mee naar voren kan. De balans is daar goed.

Dat je Sneijder beter vind dan Ozil en met als argument komt dat hij meer creativiteit heeft snap ik echt niet. Sneijder teert nog steeds op zijn seizoen uit 2010. Hij heeft vrij weinig laten zien daarna. Ok, een goede wedstrijd tegen Denemarken maar daar blijft het bij.

12 juni 2012 om 10:51

Je moet je daar niet zo druk over maken. Dat is juist leuke rivaliteit. Wij zouden precies hetzelfde doen.

En zelfs bij een nederlaag maken wij nog een minieme kans om ons voor te volgende ronde te plaatsen.
En dat is het enige wat telt.

Hup Holland Hup!

12 juni 2012 om 13:03

Dat is het juist elke toernooi weer zijn wij het die zo arrogant zijn.. en nu doen de Duitsers het een keer en dan mag het niet. Dat irriteert me juist meer

12 juni 2012 om 10:52

Nederland is niet veel beter. Wij zijn zelf ook arrogant. Met onze 'wij rollen iedereen wel ff op' gedrag.
Toch hoop ik natuurlijk wel dat we winnen. (al ben ik toch een beetje de moed verloren door alles wat er word gezegd en geschreven). We zijn 2 jaar geleden teveel verwend denk ik.

12 juni 2012 om 10:55

Ook zonder die arrogantie hoopte ik dat echt, maar nu maakt het een mogelijke overwinning nog vele malen zoeter. Dan pak ik de volgende dag eventjes alle Duitse kranten erbij voor het nodige leedvermaak. Ik denk dat ze op het moment wel erg voorbarig zijn in hun berichtgeving en dat terwijl ze naar mijn mening absoluut niet beter stonden te voetballen dan Nederland. Natuurlijk valt het niet mee, om door de zwart-rood-gele bril een enigszins heldere kijk op beide elftallen te hebben.

12 juni 2012 om 10:57

Als Duitsland met Schweinsteiger naast Khedira kan spelen, kunnen Rafael of Wesley toch wel naast De Jong staan?

12 juni 2012 om 11:01

Je weet dat Schweinsteiger een complete allround middenvelder is en dat Khedira meer een defensieve dan een offensieve middenvelder is? Daar waar Sneijder en vd Vaart toch vooral offensieve middenvelders zijn. Lijkt mij dus wel een wezenlijk verschil.

12 juni 2012 om 11:14

Je hebt gelijk. Misschien ben ik gek. Maar ik zou zelfs denken aan Strootman naast de jong. Strootman is ook zo'n allround middenvelder. Had het in het begin heel goed door hoe hij moest spelen dit seizoen. Zakte later wat in, maar heeft nu een goede rust periode gehad. Het is een speler die meters maakt, veel energie toont. Het is jammer dat er niet meer is geexperimenteerd met hem in de voorbereiding naar het EK. Als Van Persie wat dieper blijft spelen dan werkt het wel zo, hij heeft bij Arsenal veel doelpunten kunnen maken uit voorzetten dit jaar.

Waar over te twijfelen valt is Sneijder. Uiteraard een goede middenvelder. Maar met Van Persie en vooral met voorzetten van allebei de kanten heb je een middenvelder nodig die aansluit in de zestien. Van der Vaart loopt meer, heeft meer diepgang. In die rol vind ik hem dan weer beter. Toch voor Sneijder gekozen omdat hij vanuit het niks een geweldige pass kan geven.

Krul
Heitinga
Vlaar
Mathijssen
Willems
De Jong
Strootman
Narsingh
Sneijder
Robben
Van Persie
12 juni 2012 om 11:39

Krul?? oke da kan ng net door de beugel..
Heitinga RB is dikke onzinn.. tis wel zo dat Van der Wiel eruit moet. Die bakt er weinig van. Verdedigend was ie toch al nooit zo sterk maar toen bracht ie aanvallend veel meer. Nu is het aanvallend niks en verdedigend al helemaal niks. Zet Boulah erin. Een echte verdediger!!
Van Bommel eruit is weer zo een meeloopgedragg.. Omdat Derksen het zegt :s
Strootman erin vind ik nie eens zo gek
Aanval ziet er goed uit al heb ik eerlijk gezegd liever Kuyt op rechts.. een echte bikkelaaar!!!

12 juni 2012 om 12:01

Oh nee hoor. Heeft niks met Derksen te maken hoor. Krul heeft ten eerste een geweldig seizoen bij Newcastle achter de rug. Ik volg Liverpool en de premier league heel erg en ik vond hem erg consistent en geweldige reflexen tonen. Vorm heeft eveneens heel goed gekeept. Maar dan is het puur persoonlijke voorkeur voor Krul. Stekelenburg heeft een moeizaam seizoen met Roma achter de rug. Ik zal toegeven dat ik niet alles heb gezien. Maar ik weet dat hij niet het niveau haalde van weleer. Daarnaast is de selectie van Stekelenburg vooral gebaseerd op zijn vorm bij het WK. Iets wat ik hem afgezien van afgelopen zaterdag niet heb zien halen. Zijn meevoetballende kwaliteiten zijn wel goed, maar omdat de Nederlandse verdedigers niet met een hoge lijn spelen komt hij toch niet veel aan de bal. Krul is voor mij de meest logische keuze.

Rechtsachter is vooral zo ingevuld omdat Van der Wiel al een hele periode ondermaats presteert. Boularouhz ben ik met je eens is een goede verdediger. Maar hij mist ontzettend veel snelheid. Tegenover een Podolski, Muller en misschien Reus heeft hij het moeilijk. Ook omdat Vlaar niet ontzettend snel is en de gaten kan dichtlopen achter hem. Heitinga heeft ervaring op de rechtsachter en kan het degelijk tot goed invullen. Het ontbeert ons in de selectie aan een kwalitatieve rechtsback. Centraal Vlaar is omdat hij het erg goed deed Zaterdag. Hij is ontzettend sterk en je hebt een sterke verdediger nodig die dicht op Gomez kan spelen. Mathijssen is opbouwend weer wat sterker. Willems speelde goed zaterdag en verdient te spelen.

Van Bommel eruit om twee redenen. Van Bommel is minder verdedigend dan de Jong. En je hebt als je naast een loper op het middenveld wilt spelen een speler nodig die een tackle durf in te zetten. Van Bommel heeft ander kwaliteiten. Strootman heb hierboven al uitgelegd waarom hij goed zou kunnen renderen. De Jong geniet gewoon mijn voorkeur naast een energieke allround middenvelder.

Beide flankspelers moeten het veld breedhouden en niet teveel naar binnen trekken. Ze moeten de 1-2 aandurven gaan met de Spits. En ze moeten achter de linies zien te komen aan de zijkanten. Ook moeten ze een man durven uit te spelen als het kan om een aanvals situatie te creeren. Sneijder moet als middelpunt fungeren voor het aanspelen terug ontvangen van de bal en weer verleggen. Met desnoods een Strootman die af en toe er overheen komt. Dan is de Jong weer beter voor het balans.

Van Persie of Huntelaar is weer een andere discussie. In dit systeem heb je vooral een spits nodig die afmaakt. Niet teveel inzakt. Als Van Persie dit beheerst zoals bij Arsenal dan gaat hij schitteren. Maar in het Nederlands elftal zakt hij te ver in omdat Robben en Affelay naar binnen komen waardoor hij in moet zakken om de combinatie aan te gaan.

Ik baseer niks op Derksen, gewoon mijn eigen trainerservaringen en ideeen over voetbal.

12 juni 2012 om 12:37

Jou kan ik niet serieus nemen, vlaar kiezen boven heitinga? zegt al genoeg over jouw voetbalverstand

12 juni 2012 om 10:57

inderdaad, ik begon bijna sympathie te ontwikkelen voor Duitsland. Nooit overdreven zelfverzekerd, en toch stonden ze er, weliswaar lang zonder prijs, maar altijd sterk en verrassend ver.

Nu die misplaatste zelfoverschatting erbij.. Gadverdamme, ik weet weer waarom ik ze vreselijk vind.

Ik hoop echt dat Duitsland denkt het even te gaan doen tegen een uit vorm Nederland en dat de nederlaag tegen Denemarken precies is wat onze jongens nodig hadden, om zo zich te beseffen dat ze er niet vanzelf komen.

12 juni 2012 om 11:12

Nederland doet precies hetzelfde hoor. Half Nederland wist al zeker dat we Europees Kampioen gingen worden. Grote woorden en geen prestaties. De Duitsers presteren tenminste ook nog iets. Daarbij zijn dit allemaal woorden uit de Duitse Media en niet van de Duitse selectie. Wanneer Duitsland hun eerste wedstrijd van een land als Denemarken verloren hadden dan zouden de Nederlandse kranten precies hetzelfde reageren.

Laten we hopen dat de Nederlandse spelers deze krantenberichten ook gewoon onder hun neus krijgen en dat ze daardoor eindelijk eens strijd op het veld kunnen brengen.

12 juni 2012 om 11:20

De Nederlandse media heeft nooit maar dan ook echt nooit uitgesproken dat we wel ff van Duitsland zouden winnen.

Dat we favoriet zijn voor EK is wat anders, dan dat je wel ff van een directe concurrent gaat winnen.

"laten we hopen dat de Nederlandse spelers deze krantenberichten ook gewoon onder hun neus krijgen en dat ze daardoor eindelijk eens strijd op het veld kunnen brengen."

Dit vind ik mooi gesproken, hier hoop ik op. Alleen als ze het allerbeste in zichzelf naar boven kunnen halen, maken we kans.

12 juni 2012 om 12:29

@djoeloe

Even lezen jongen. Als Duitsland de eerste wedstrijd van Denemarken zou verliezen en dan tegen Oranje moet aantreden, had de media in Nederland net zo arrogant geweest. De media heeft nooit uitgesproken dat we even van Duitsland zouden winnen, maar Duitsland heeft ook niet de eerste wedstrijd van de Denen verloren en dat was de als van Ajacied777

13 juni 2012 om 09:38

Scherp Johhnyloco ;

Toch vind ik die Duitsers irritant.

12 juni 2012 om 11:10

Tjah....echter vrees ik wel dat ze gewoon gelijk hebben.

12 juni 2012 om 11:21

nou de nederlandse arrogantie is 3keer erger

12 juni 2012 om 12:02

Wat arrogantie betreft kunnen de Duitsers nog heel veel leren van de Hollanders

12 juni 2012 om 13:23

Dan moet je toch ff duitse kranten lezen, hoe ze over Nederlands voetbal en Nederland algemeen schijven. Er is door de media een hetze gecreerd tegen Nederland, zelfs meerendeel van duitse volk spreekt hier inmiddels schande van.

12 juni 2012 om 17:50

Ik moet ff helemaal niks hé ;

Eerlijkheidshalve interesseert het me ook helemaal niet en ga natuurlijk niet serieus vergelijken wie 'het meest arrogant' is maar waar het om gaat is dat Nederland helemaal geen recht van spreken heeft. Als er al een volk op voetbal gebied arrogant is is dat Nederland wel om maar even van de pers te zwijgen. Wanneer dit andersom zou zijn zou het in Nederland helemaal de spreekwoordelijke hek van de dam zijn geweest.. de grappen en grollen zouden als de wederom spreekwoordelijke warme broodjes over de toonbank gaan. Het verschil is dat het in Duitsland openlijk over wordt gelachen in Nederland gebeurd het op een achterbakse manier..

12 juni 2012 om 12:10

Ik iriteer me ook dodelijk aan die duitse arrogantie vooral van die kranten daar, Maar dat is niet erg ik wil Nigel De Jong enco morgen de longen uit het lijf zien rennen als we ten onder gaan wil ik dat gaan met me hoofd omhoog want zeg nou eerlijk er is niks ergers dan dat de duitsers ons naar huis sturen.

Laat ze praten, Laat ze schrijven, Laat ze doen, Maar het eindigt kam-pioen, Dus voel het in je hart denk aan 88 eerst een valse start daarna oppermachtig zo simpel ging het toen een Volley van van Basten & daarna kampioen.

En blijf er nou maar in geloven come on you ladsssssssss you never walk alone.

http://www.youtube.com/ watch?v=_4qekgfmpp0

spatie weghalen tussen com/ en watch

12 juni 2012 om 13:20

met alle respect maar van arrogantie kunnen jullie er een pak meervan hoor

het is nu eenmaal een feit dat duitsland een betere ploeg heeft....

als robben en sneijder een topdag hebben kunnen jullie wel winnen maar.. anders ziet het er niet goed uit.... dat ziet iedereen wel in denk ik..

maar hoop dat jullie doorgaan met mooi voetbal..

12 juni 2012 om 15:26

Jank niet zo, andersom zou NL het net zo hard doen!

12 juni 2012 om 16:34

Dit hoort er toch gewoon bij. Als wij er zo voor zouden staan, dan hadden we precies hetzelfde gezegd. Neemt niet weg dat we morgen gewoon gaan winnen

Oh ik word echt boos door de arrogantie van de Duitsers. Dat we ze maar eens heel hard inmaken morgen!

12 juni 2012 om 10:50

Ach joh de enigen die dat roepen zijn onzinmedia zoals Bild enzo.. Ik woon in Berlijn en hier zijn ze echt niet arrogant hoor, die weten dondersgoed hoe goed Nederland is.

12 juni 2012 om 10:53

Je denkt oh zo gemakkelijk zoals de meeste dachten dat we even van de Deenen zouden winnen!
Ik heb er een slecht gevoel bij, Duitsland is meer een team, ik hoop dat NL wint natuurlijk maar met Bert als Coach denk dat we gaan verliezen!

12 juni 2012 om 10:59

Het wordt heel, heel lastig, maar misschien valt dankij de wedstrijd tegen Denemarken wel wee alles op zijn plaats, hebben we wel dat beetje geluk. Wie weet maken de media de problemen wel groter dan ze zijn.

Als Denemarken van ons kan winnen. Kunnen wij van Duitsland winnen. Zolang we er niet uitliggen moeten we erin blijven geloven.

12 juni 2012 om 11:36

@reiner:
Idd....helaas geven de 'kwalteits'-kranten een verkeerd beeld van onze buren. Zijn in mijn optiek totaal niet arrogant, daarnaast vind ik ze over het algemeen beschaafder en behulpzamer als Nederlanders.

Ik hoop het natuurlijk niet, maar ik zie die Duitsers wel winnen. Is veel meer een team dan wij.
Maar goed, enig lichtpuntje. Wij voetbalden helemaal niet slecht, maar die Duitsers voetbalden ook zeker niet goed. Portugal verdiende meer.

bloed zweet en tranen is vereist om duitsland pijn te doen morgen.

Good Luck gladiators

12 juni 2012 om 10:56

Dit is een mooie reactie voor een Psv-er

12 juni 2012 om 11:05

dat er een club zichzelf dat zinnetje toe-eigend wil niet zeggen dat het geen nederlandse uitspraak meer is ;

Aanpakken die gasten morgen!!

12 juni 2012 om 11:16

@ psvdaclub

Even ter info voor jou het is niet toe-geeigend door een club...de zanger (andre Hazes dus) van het lied heeft het 'opgedragen' aan Ajax maar het word idd ook vaak gezongen bij Nl wedstrijden.

12 juni 2012 om 12:31

@ psvdaclub

Jammer dat je het niet even aan Hazes meer kan vragen, maar ik denk dat de bedenker van de kreet het absoluut niet eens met je zou zijn!

Hier moet gewoon een ouderwetse 3-0 aan te pas komen. Even de mond snoeren.

En dat was het "veelbelovende"" EK voor Oranje. Het was leuk en een goede reis terug.

12 juni 2012 om 11:06

als we verliezen kunnen we nog steeds de volgende ronde halen ;

12 juni 2012 om 11:07

Niet als Denemarken gewoon wint van Portugal wat ik denk dat gebeuren gaat.

12 juni 2012 om 11:08

Maar als we winnen van Duitsland en Denemarken wint ook, is het ook afgelopen he ;

12 juni 2012 om 11:18

Hoezo? dan is het 6 punten voor Denemarken, 3 voor Duitsland en 3 voor ons. Win je daarna van Portugal kom je op 6.
Speelt duitsland dan gelijk tegen Denemarken gaan wij door,
Verliest Duitsland, dan gaan wij door.
Wint Duitsland dan zijn er 3 met 6 punten en gaat het om de doelpunten, dan zou je het daar eventueel op kunnen afleggen.

Ach we zien wel..eerst woensdag maar eens afwachten.

12 juni 2012 om 11:37

Je post klopt tot het laatste: wint duitsland, dan zijn er 3 met 6 punten. Dat kan niet he; als duitsland wint heeft nederland er 0. portugal kan er dan maximaal 3 pakken en denemarken kan idd op 6 komen. dan is het ook afgelopen.

12 juni 2012 om 11:49

Stel,
Nederland wint, Denemarken wint.
Stand poule:
Denemarken 6
Nederland 3
Duitsland 3
Portugal 0

Als Nederland wint komt het op 6, als Duitsland wint van Denemarken komen de Duitsers ook op 6.
Stand poule
Denemarken 6
Nederland 6
Duitsland 6
Portugal 0

Dan word er gekeken naar doelsaldo, is dat gelijk.. dan word er gekeken naar onderlinge resultaten.
Dan kun je de uitslagen van Portugal zo goed als schrappen.
Nederland verloor slechts met 1-0 van Denemarken.
Stel we winnen met 2-1 van Duitsland en Duitsland wint met dezelfde cijfers van Denemarken dan betekend dat de Uefa de ploeg die onderling het vaakst scoorde hoger plaatst.
Een 2-1 telt dus hoger dan een 1-0.
In dit specifieke geval zou dat betekenen dat Nederland en Duitsland door gaan.
Meer doelpunten verschil (dus 2-0, 3-1) telt sowieso zwaarder.
Stel Nederland wint met 1-0 van Duitsland en Duitsland wint met 2-1 van Denemarken.
Dan betekend dat Duitsland sowieso door is, dan word er gekeken naar het onderlinge resultaat tussen Denemarken en Nederland. Dat is gunstig voor Denemarken en valt Nederland toch af.

Stel, Nederland wint met 2-1 en Duitsland wint van Denemarken met 1-0. Er nog steeds van uitgaan dat Nederland en Denemarken winnen van Portugal.
Dan is Nederland sowieso door, kijkend naar de onderlinge resultaten van Duitsland en Denemarken (1-0) gaat Duitsland dus door.

''''als iedereen met 1-0 wint dan wordt er gekeken naar de plaats op de fifa-coëfficientieranglijst wat dus ook weer gunstig is voor nederland
''''

Conclusie: We kunnen beter met 2-1 winnen dan met 1-0

12 juni 2012 om 12:21

Als iedereen met 1-0 wint dan wordt er gekeken naar de plaats op de fifa-coëfficientieranglijst wat dus ook weer gunstig is voor nederland

12 juni 2012 om 12:21

@feyenoorder10

Ik ging uit van de situatie dat wij winnen van duitsland.
Die winst voor duitsland was bedoeld als winst tegen Denemarken.

Ik bedoelde dus hetzelfde als hieronder is omschreven

Edit: uhh hierboven.

12 juni 2012 om 12:34

@feyenoorder10

Volslagen onzin, die ik overigens al meerdere keren voorbij heb zien komen. Wint Nederland en wint Denemarken, dan is het nog niet afgelopen, maar is de derde wedstrijd bepalend!

12 juni 2012 om 13:48

Duidelijk dus! Maar doe dan maar 3-1 :D

Ik hoor steeds zoveel overtuiging in de Duitse media tegenover het Nederlands Elftal, zullen we maar gewoon tot morgen wachten en later daarna er eventueel over verder discussiëren want ik begin er nu wel een beetje genoeg van te krijgen...

12 juni 2012 om 12:24

Sja, die zijn behoorlijk arrogant, deden ze twee jaar terug ook en toen verloren ze vans Spanje

Dit moet toch lukken jo. Zij spelen ook met 2 VM en die buitenspelers word ik niet bang van. Geef mij dan maar Robben en Affelay. Robben linksbuiten Affelay rechts zodat ze buiten om kunnen bij de links en rechts back. Klaasje in de Spits voor de kopballen en persie er achter voor de schoten.

Afslachten die duitsers

Krul
vd wiel
heitinga
mathijssen
willems
affelay
de jong
sneijder
robben
persie
klaas
12 juni 2012 om 10:48

Duitsland speelt op papier met 2 Vm's ja. Maar in de praktijk staan die 20 meter verder naar voren als bij Nederland, Khedira heeft ook diepgang, wil zich nog wel eens voorin melden, Schweinsteiger in de aanval randje 16 om meteen afvallende ballen op te vangen. Bij ons staan die dan op de middenlijn....

12 juni 2012 om 11:08

Dan zou NL dus lekker naar voren moeten spelen omdat zij eig geen VM hebben maar alleen Cm/am ?

En dan zeggen ze dat Nederlanders een grote mond hebben...

Was het Duitse elftal maar net zo overmoedig als de pers daar, dan konden we ze een lesje leren.

12 juni 2012 om 11:22

Misschien gaat dat ook wel gebeuren, ik zie het in ieder geval niet als onmogelijk!

Ik hoop zo dat Nederland wint van die Duitsers. Wat een arrogante headlines heb ik al voorbij zien komen en dat zal onze jongens alleen maar scherper maken. Laten we in Nederland achter het elftal staan ipv steeds zo te lopen zeiken!

Lees net op Bild dat Klose gaat spelen ipv Gomez maar weet niet of het waar is.

Ik heb iig wel vertrouwen we kregen genoeg kansen tegen Denemarken maar het geluk stond niet aan onze zijde kan de aankomende wedstrijd alleen maar beter gaan.

12 juni 2012 om 12:39

@dylansmit

Misplaatst vertrouwen, ten eerste is de Duitse defensie vele malen beter dan van de Denen en dus zullen er minder kansen komen en ten tweede is de aanval van de Duitsers vele malen beter dan die van de Denen, dus zullen de Duitsers - zeker gezien onze defensie - veel meer kansen krijgen dan de Denen tegen ons hebben gehad. Die wedstrijd kan je totaal niet als graadmeter nemen. Ik denk - nadat we al diverse malen een poule des doods hebben overleefd - we nu eens ons Waterloo vinden in deze poule des doods. Het is statisch gezien al waarschijnlijker dat we niet winnen van Duitsland én statistisch gezien waarschijnlijker dat we niet winnen van Portugal om nog maar te zwijgen over de statische kans dat we ze allebei winnen. Maar hopen mag altijd, hoop doet leven.

stel dat we morgen stunten, dan hebben ze deksel op hun neus die zijn wel heel zelf verzekerrd. Terwijl Duitsland ook niet super was in de eerste wedstrijd. Laat ze lekker naar hun eigenlijk team kijken

Ik heb echt nooit zo graag willen van die Duitsers als nu. Word weer een wedstrijd 90 minuten lang schreeuwen, schelden en hopelijk juichen.

12 juni 2012 om 10:49

2-0 achter staan en in blessure tijd alsnog met 2-3 winnen zal een mooi scenario zijn. Van Persie, Huntelaar en Robben in de laatste minuut met de goals

12 juni 2012 om 11:13

Doe maar niet. Met een 2-0 achterstand ligt mijn tv al op straat

12 juni 2012 om 11:24

Haha, ik wilde net hetzelfde zeggen, als we in de 90e minuut 2-0 achter staan, is de tv al lang kapot
Wat ik overigens wel hoop is dat we na een bloedstollend spannende wedstrijd na 90 minuten 2-2 gelijk staan en dat we in de allerlaatste seconden een penalty krijgen die Robben dan benut Jawohlll dat zou ubergeil zijn.

Geen enkele zwakke plek in deze opstelling. Het gaat zeer zeer zeer zwaar worden. Het is te hopen dat Portugal met 1-0 wint en dat Nederland de schade beperkt kan houden.

12 juni 2012 om 12:27

Als Nederland en Duitsland gelijk zouden spelen heh en Portugal wint:

Dui 4pt
Por 3 pt
Den 3 pt
Ned 1 pt

Dan zou Nederland de laatste wedstrijd iig moeten winnen en moeten we ook hopen dat Duitsland zijn sportieve plicht vervult. Dan is het

Dui 7pt
Ned 4pt
Por 3 pt
Den 3 pt

Dit is toch ook nog mogelijk? Belangrijkste is dat Nederland iig niet verliest morgen en Portugal iig wint van de Denen.

Als Denemarken en Portugal morgen gelijk spelen en Nederland wint van Duitsland is ook alles nog mogelijk:

Den 4pt
Dui 3pt
Ned 3pt
Por 1pt

Nederland moet dan de laatste wedstrijd winnen van Portugal en Duitsland van Denemarken. Dan zou Nederland morgen theoretisch ook nog gelijk mogen spelen volgens mij? Dan zou Nederland (mits ze de laatste wedstrijd met ruime cijfers winnen) op 4 punten kunnen komen. Portugal blijft dan op 1 of 3. Duitsland en Denemarken afhankelijk van hun resultaat ook op 7 of 4 punten. De vraag is dan wie er als 2e doorgaat?

Laatste voorbeeld. Wat gebeurt er als die Denen winnen van Portugal en Nederland van Duitsland.

Den 6pt
Dui 3pt
Ned 3pt
Por 0pt

Als Duitsland dan de laatste pot wint en Nederland ook is dit de stand op basis van punten.

Dui 6
Den 6
Ned 6
Por 0

Dan heb je een hele rare poule... Wie gaat er dan door? Gaat op doelsaldo en daarna pas op onderling resultaat toch?

12 juni 2012 om 12:41

Denk je dat Duitsland zijn sportieve plicht vervult als ze al geplaatst zijn en daarmee Nederland in het toernooi zouden houden? Ik zou er geen geld op zetten, temeer daar we zelf ook Duitsland een pootje zouden lichten als wij in die situatie zouden zitten......

12 juni 2012 om 13:07

Dat kan ik mij niet voorstellen. Sowieso is het dan gevaarlijk als Nederland veel scoort tegen Portugal. Stel dat Duitsland die laatste pot ook gelijk speelt en Nederland wint van Portugal:

Dui 5
Ned 4
Den 4
Por 3

of (bij verlies duitsland laatste wedstrijd)

Den 6
Dui 4
Ned 4
Por 3

Bovendien zou ik als Duitsland liever tegen de nr2 van Poule A dan tegen de nr1 van Poule B spelen. Rusland zie ik daar nl wel eerste worden.

Maargoed, als het eerste vergelijkingsmiddel het onderlinge resultaat is, dan hebben we een probleem met Denemarken. Als eerst wordt gekeken naar het aantal doelpunten voor, dan maken we nog wel kans.

Het zal moeilijk worden maar ik weet zeker dat het Nederlands Elftal er vol op in gaat en niet achterover blijft hangen. Ook denk ik , wie het laatst lacht, lacht het best.

Hahaha, kom maar op! Uiteindelijk kun je wel een grote mond hebben, maar moet het op het veld gebeuren. Duitsland beland in de gevarenzone als ze morgen verliezen, hoop dat ze er van zullen genieten.

Je bedoelt de arrogantie van de Duitse pers. Het Duitse elftal hoor je hier niet over.

Zelf zijn we hier natuurlijk ook niet vies van. Hoop dat we met name Bild de mond kunnen snoeren en winnen van Duitsland.

Nee nee nee die Duitsers worden met de dag arroganter. Ik hoop dat Bert dit stuk uitprint en bij iedereen op zijn kussen legt. Die Duitsers speelden alles behalve goed afgelopen Zaterdag wij hebben hele sterke fases gehad dus alles kan. Wij gaan winnen van die Duiters wie gelooft er met me mee ?

12 juni 2012 om 10:52

Ja of wat ophangen in de kleedkamer.

Hoogmoed komt voor de val.. Het zal zwaar worden, maar we gaan ervoor!

Ze praten veel, hebben enigzins ook het recht om zich uit te spreken: Maar op zo een hooghartige manier had ik het niet verwacht.

Dit zou het Nl's elftal moeten motiveren, hopelijk onderschatten de Duitsers dit team van oranje.

12 juni 2012 om 11:08

Ook al winnen we morgen en Denemarken wint ook, is het alsnog voorbij. Daar moet ik niet aan denken.

12 juni 2012 om 12:42

Schei toch eens uit met die onzin!!! Met 3 punten en nog een wedstrijd te gaan is het alles behalve over!!

12 juni 2012 om 14:20

Zo hooghartig? Heb je de Duitse spelers al gehoord?
Robben: "alleen Ozil steekt er met kop een schouders bovenuit", dat zullen zijn 8 Bayern ploegmaats graag horen
Van der Vaart: "ze hebben 3 hele goede spelers"

Wat denk je dat die Duitsers daarvan gaan vinden? Dat is een goeie gelegenheid om zich even te tonen morgen.

12 juni 2012 om 17:43

Robben en Van der Vaart zijn toch Nederlands

12 juni 2012 om 17:53

@cooliewoelie1. Ik bedoelde dat de Duitsers nog niets gezegd hebben behalve dat Nederland topspelers heeft.
In tegenstelling tot de Nederlanders die ook zeggen dat zijzelf topspelers hebben.

hopelijk krijgen ze geen gelijk. Ik hoop dat de hunt er nu samen met van persie erin staat, anders heb ik het vertrouwen in van marwijk verloren.

Haha, dit is gewoon gewoon oorlog. Wat een rivaliteit. Volgens mij is Nederland-duistland al een lange tijd niet meer zo spannend geweest.
Als Nederland wint zal dat een enorme boost zijn voor de spelers. Verlies zou een groot drama zijn voor het hele land.

En dan beschuldigen de Duitsers ons van arrogantie....

Nouja, wij spelen in ieder geval niet met 3 polen en een halve Spanjaard. Als we die Duitsers verslaan, doen we het met 11 Nederlanders.
Ik denk trouwens dat we nu wel scoren. Die verdediging van Duitsland is ook niet super.

12 juni 2012 om 10:53

Afellay is natuurlijk een rasechte Nederlander.
Wat een discriminerende onzin.

12 juni 2012 om 10:55

wat voor belachelijke Nsdap flauwekul is dat nu weer. Dat zijn allemaal in Duitsland geboren en getogen jongens die zonder dat ze zich daarvoor hoeven te verontschuldigen met trots het shirt van hun land mogen dragen. Bijzonder zielige reactie.

12 juni 2012 om 10:59

En dan ook nog die Boateng, wiens broer bij Ghana speelt.. ja.. rasechte Duitsers.

12 juni 2012 om 11:05

@azet
Boateng heeft een Duitse moeder en is geboren in Berlijn. Dus hou op met die flauwekul.

12 juni 2012 om 10:56

Ja, want Willems, Affelay, De Jong en Van Der Wiel zijn zo Nederlands :

12 juni 2012 om 12:05

En hun beste speler hebben ze uit turkije opgepikt(ozil), omdat ze zelf geen creativiteit hebben

12 juni 2012 om 13:15

Ja dat is zo. Ze hebben zijn ouders naar Gelsenkirchen gelokt, gedwongen daar een kind te maken om dat dan op te leiden bij de erg Turkse voetbalploeg: DJK Westf. 04 Gelsenkirchen.
Ozil heeft nooit voor ook maar 1 Turkse ploeg gespeeld, hoe kunnen ze hem dan uit Turkije gehaald hebben?

die Duitsers peppen elkaar tenminste op, de Nederlanders lopen na 1 ongelukkige nederlaag alles en iedereen af te branden en de grond in te boren. En iedereen doet er aan mee.

Over successupporters gesproken...ik als Belg kan voor zo'n houding maar weinig respect opbrengen.

Geef mij dan het Groene Ierse Legioen maar, die steunen hun ploeg onvoorwaardelijk zoals het hoort. Dat soort supporters gun je elk succesje dat ze krijgen kunnen.

12 juni 2012 om 11:35

Klopt. Niet dat domme carnaval publiek van ons..!!
je hoort totaal geen emotie tijdens de wedstrijd van de tribune, als je voor of achter staat gaat de polonaise door het stadion.. echt triest.. mag van mij wel wat harder en emotioneler, zoals de ieren of de engelsen!!
maarja het nl elftal speelt wel beter voetbal dan die landen....

Stekelenburg - Neuer = Gelijk
Van der Wiel - Boateng = 0-1
Hummels - Heitinga = 0-2
matthijsen - badstuber= 0-3
Willems - Lahm = 0-4

Van Bommel - Sweinsteiger = 0-5
De Jong - Khedira = 0-6

Afellay - Podolski = 1-6
Sneijder - Ozil = gelijk
Robben - Muller = 2-6
Van Persie - Gomez = 3-6

12 juni 2012 om 10:55

Stekelenburg - Neuer = Neuer (duidelijk)
Van der wiel - boateng = gelijk
hummels - heitinga = hummels (landskampioen van Duitsland)
mathijsen - badstuber = badstuber
Willems - Lahm = Lahm

Vbommel - Schweini = Schweini
De Jong - Khedira = De Jong

Affelay - Podolski = Podolski
Sneijder - Özil = duidelijk Özil
Robben - Muller = Robben
The Hunter - Gomez = Gomez

Het Duitse elftal is veel beter dan het Nederlandse elftal, dat is wel duidelijk.

12 juni 2012 om 11:04

hahaah wat voor onzin is dit je vergelijkt appels met peren. Ik denk dat de Duitsers flink door het ijs gaan zakken iedereen heeft het zaterdag gezien dat ze nauwelijks kansen hebben gecreëerd en dat doelpunt kwam uit het lucht vallen een afgeslagen bal komt voor de spits terecht dat kan iedereen maken. Dus ik zie ook het zelfde spel beleid tegen Oranje. Ik denk en hoop dat oranje vanaf het eerste fluitsignaal de Duitsers meteen bij het keel gaat grijpen met een vroege voorsprong want ze creëren zo ontzettend veel;

12 juni 2012 om 11:09


''hahaah wat voor onzin is dit je vergelijkt appels met peren.''

Zonder enige onderbouwing is je reactie nutteloos. Waarom is het onzin? Ik vergelijk de spelers en kom tot de conclusie dat de meeste sterkste spelers van Duitsland beter zijn dan de sterkste spelers van Nederland.

12 juni 2012 om 11:14

Wat hebben die Duitse spelers dan gepresteerd???

12 juni 2012 om 10:55

Hoe kan je een keeper die dit jaar het record van Kahn brak en in de CL finale stond, vorig jaar in halve finale en 4 jaar terug in de kwartfinale even goed noemen als iemand die 55 doelpunten tegen krijgt in de minst scorende competitie van Europa.

12 juni 2012 om 11:06

Als kleine aanvulling op jouw post marsyke. Stekelenburg heeft het afgelopen seizoen 53% van de schoten op zijn doel tegengehouden. Die andere 47% (!) heeft hij dus doorgelaten, wat echt een onthutsende statistiek is voor een keeper op serieus niveau.

12 juni 2012 om 18:34

Haha Stekelenburg en Neuer gelijk, yeah right. Neuer is nr2 van de wereld en Stekelenburg top15.

Afellay & Podolski vind ik ongeveer even sterk. Aangezien de vorm van Sneijder en Özil vind ik hun twee ook even sterk. Als we naar de vormcurve van Müller kijken & naar de kwaliteiten van Robben kom je ook tot de conclusie dat Robben beter is. Tenzij je naar z'n vormcurve kijkt (wedstrijd tegen Denemarken) haha. Van Persie en Gomez zijn even goed... zeker bij de nationale ploeg geef ik Gomez zelfs het voordeel.

achja was Nederland ook niet zo arrogant met we winnen wel even van Denenmarken ?
mischien kunnen we nu de duitsers wel afstraffen nu ze zelf teveel denken van oh van Nederland winnen we wel even

Ironisch dat velen over Duitse arrogantie spreken terwijl wijzelf voor het EK het arrogantste land waren. Duitsland heeft een beter team en weet hoe je topwedstrijden moet winnen, daarom lijkt me deze ''arrogantie''/zelfvertrouwen volkomen normaal.

We hebben wel kans om gelijk te spelen of misschien zelfs te winnen; Boateng stelt namelijk niet veel voor als back en als Robben zijn tegenstander is kan Robben hem makkelijk passeren. Affelay zal het moeilijk gaan krijgen tegen Lahm

Laten zien morgen dat we oranje leeuwen zijn en oprollen die duitsers !!

duitsland gaat gewn van nederland winnen en nederland kigt er al met de groepsfase eruit heeel simpel blijft nie elke keeer feeest

Zul je zien dat de Duisters in een keer goed gaan voetballen tegen Nederland, want wat was Duitsland slecht tegen Portugal. Letterlijk een goal uit de lucht. 2 keer op de paal voor Portugal 12 hoekschoppen voor Portugal en tig keren geblokte schoten. Nee ik heb hoop voor Nederland. Deze moeten we maar kunnen ook winnen.

We moeten vol pressie op Badstuber spelen. De zwakke plek van het Duitse elftal. Muller is trouwens ook niet goed in vorm dit jaar, dus hopelijk kan Willems veel doordrukken.
Aangezien de Duitsers maar 1 aanvullende middenvelder (centraal) hebben ben ik een proponent van 1 verdedigende middenvelder. Die rol zou ik graag aan Schaars geven. Schaars? Ja, Schaars. Van Bommel is op retour en gaat niet de meters maken om Ozil af te stoppen.

Nigel de Jong zou ik centraal achterin zetten. Dat brengt veel meer voetbal (vlaar was opbouwend dramatisch waardoor De Jong ver moest uitzakken) en hij is een grote killer. Vd Wiel heeft niet d evorm om Ozil af te stoppen. Logischerwijs zet je daar Boulah.

Wat mij daarnaast opvalt is de rol van Sneijder. Hij speelde goed tegen Denemarken, fantastisch zelf, maar nooit zie ik hem zijn man uitspelen zoals Affelay dat zo makkelijk doet. Daarmee is Sneijder eigenlijk ongeschikt voor een rol op 10, hij speelt beter vanaf de middencirkel, bijna zoals Pirlo.

Ik zou daarnaast klassiek 4-3-3 willen spelen. Vleugelspelers op hun 'eigen' vleugel. Van Persie is het grote slachtoffer van de wisselingen, maar zou als aanvallende middenvelder / 10 kunnen worden ingezet ipv Affelay.

Stekelenburg
Boulahrouz
Heitinga
De Jong
Willems
Affelay
Schaars
Sneijder
Narsingh
Hunter
Robben

Laat die Duitsers maar lachen. Voetbal is een raar spelletje, misschien pakken ze na 5 minuten wel rood en winnen we fluitend van ze. Dan heeft Bild donderdag weer hele andere koppen en wordt Low weer afgemaakt. Ik word helemaal niet bang als ik die Duitse opstelling zie, wij hebben individueel veel meer kwaliteiten.

Duitsers juichen altijd te vroeg, dit zien we wel vaker terug op Ek'/wk. Ik heb er vetrouwen in morgen. Robben en Sneijder gaan vlammen dat gevoel heb ik zeker!

12 juni 2012 om 11:05

Inderdaad ze lachen ons wel altijd uit dat we altijd tweede worden maar de Duitsers zijn dan wel een aantal keer kampioen geworden maaar dat mag ook wel als je kijkt hoeveel finales ze gespeeld hebben.

Ik ben al weken vrij negatief over oranje maar op een één of andere manier heb ik het gevoel dat we gaan winnen morgen van de Duitsers. Het zou fantastisch zijn als Robben de winnende maakt en dan met zijn vingertje langs het Duitse publiek gaat.

Ik hoop dat de Duitsers met deze opstelling komen, want dat is naar mijn mening niet hun sterkste formatie. Schweinsteiger is niet fit, Khedira vind ik beperkt, Müller vind ik ook beperkt en is niet vorm, Podolski is normaliter een goede speler, maar hij is wel gedegradeerd met zijn club en daarbij vond ik de laatste 4 wedstrijden van Duitsland ook allesbehalve sterk. Ik zou ipv. Müller kiezen voor Reus of Götze, veel betere voetballers. Onze voorhoede is voetballend gewoon beter dan die van Duitsland.

Kortom, ik ben hier gewoon realistisch in. Als Duitsland een sterker team had, die op dit moment een stuk beter zouden voetballen, had ik dat ook gezegd. Maar Nederland heeft gewoon een aardig grote kans om de wedstrijd te winnen, let maar op.

Word er niet boos om, die arogantie. Vind het juist leuk. Hoop nu dat Nederland zoveel haat en energie (positief) heeft dat zij de Duitsers overklassen. Dan hoop ik ook gelijk dat Denemarken gelijk speelt zodat hun 1e staan en Nederland gedeeld 2e en dan tegen Portugal het in eigen handen heeft, net als Denemarken!

Ik heb ook echt het gevoel dat ze ons dik, maar dan ook dik onderschatten. Dit kan wel een enorm goed uitpakken. Maar hoe dan ook, win je morgen van Duitsland en Denemarken wint ok is het alsnog over

Ik hoop op nog veel meer van deze berichten uit de duitse media. Je kan wel zeggen nederland doet het zelfde, maar heb nog nooit een krant meegemaakt, die zich zo laat meegaan, Maargoed laat ze maar doorgaan met deze berichten, dan komt de klap extra hard aan;-)

Leuk overigens dat iedereen zeikt over de arrogantie van Duitsland, maar 95% verderop in zn bericht zet dat Nederland Duitsland wel even met 3-0 gaat oprollen.. De ironie viert hoogtij

We gaan zeker niet winnen van Duitsland, helaas. Het zit er gewoon niet in dit EK. Er is te veel gezeik, de eerste wedstrijd heeft de sfeer verziekt. Ik ben normaal geen doemdenker, maar het wordt een afgang tegen de Duitsers. En het erge is dat dat helemaal niet had gehoeven, want Nederland heeft gewoon betere spelers. We moeten ons gewoon gaan richten op het WK 2014, met een andere bondscoach. En dat die Duitsers nu arrogant overkomen, tsja, hoe denk je dat wij ons hadden gedragen als de situatie omgekeerd was? Ik denk dat wij nog wel een stukje erger zouden zijn. Een levensgrote kop Deutschland alles ist vorbei! in De Telegraaf of zo.

Die pol op de telegraaf is ook belachel,ijk. Huntelaar erin en van Bommel eruit. Met andere woorden een ajaxied erin en een Psver eruit. Hoe partijdig kun je zijn. Het maakt ajax niet uit of er wel of niet een Psver erin staat als er maar een ajaxied in staat. Het boeit dan niet of Oranje wint. Als dat het geval is mag Oranje van mij keihard onderuit gaan tegen Duitsland.

Ik snap die superlatieven over de Duitsers niet zo goed..het centrale blok van Duitsland is echt niet zo spectaculair en Muller en Podolski zijn geen buitenspelers maar spelen wel op de flanken. Het gevaar schuilt in Ozil en de Jong moet hem kunnen uitschakelen, terwijl van Bommel daarbij zal moeten ondersteunen door de aanvoer naar hem af te snijden. van der Wiel is sneller als Podolski, en Willems is sneller als Muller. Gomez kan het Johnny en Joris moeilijk maken in de lucht, maar als je de aanvoer kan afsnijden hoeft het geen probleem te zijn. Aanvallend zal het afhangen van de genialiteiten van Sneijder en de Snelheid van Robben/affelay. We zijn simpelweg sneller op de flanken en daar moeten we dan ook gebruik van maken. Ik bid dan ook voor Huntelaar in de spits, die simpelweg beter kan omgaan met voorzetten dan van Persie.

Zelfs als Duitsland wint gaan we nog niet naar huis. Das het mooie dat Denemarken-portugal morgen eerst is. Dan weet je meteen waar je aan toe bent

Gewoon de kansen afmaken die je krijgt maakt niet uit of dat een verdediger, middenvelder of aanvaller is en bij welke club hij speelt.
Het moet collectief goed zitten en dan vol er op klappen en de toevoer naar Gomez blokkeren.
Gisteren die Engelsen zien verdedigen ze gooide zich voor elk schot zo moet het!
Mijn opstelling:

Steek

Khalid - Johny - Joris - Jetro

Mark - Wesley S>

RVP - Vaart - Ar

Kjh

Dat is gewoon het beste momenteel.
succes Oranje maak ons trots, hopelijk nu een goede arbiter.

Sorry, hoe dom zijn jullie, in geen serieuze grote duitse krant (behalve Bild en dit is geen serieuze krant) staat iets over Nederland naar huis stuuren. etc. Het is voetbalzone die jullie probeert op te naaien.
Als zij zeggen duitse media, moeten zij ook zeggen welke media.
Ik woon in berlijn en was van morgen nog in de krantenwinkel , er was niks te vinden van arrogantie tegenover Nederland. Iedereen weet hier dat het een zeer moeijlijke wedstrijd wordt.

En nog ets over de Krant Bild, dat het een uitgesproken domme krant is weet iedereen in Duitsland. Die krant probeerd altijd op de laagste instinkten in tespelen. Niet alleen bij voetbal onderwerpen. Wij tegen griekenland en dan tegen spanje (financieele crisis). En dan komt de EK, nou en dan begint de hele opnaaierij weer opnieuw. DIt keer dan met voetbalonderwerpen.
Deze krant heet niets voor niets blöd en niet bild.

Zo te zien werken deze instrumenten altijd en overall.

12 juni 2012 om 12:12

Ja sorry we zijn niet allemaal zo ontzettend slim als jou en ohja wij wonen niet in Duitsland dus logisch dat wij die kranten niet lezen. Maar volgens mij zijn de reacties ook op eerdere berichten en die kwamen van Duitse voetbal mensen.

12 juni 2012 om 12:32

Sorry, de grote Duitse krante zijn allemal online te lezen. Je gaat zeker niks vinden van arrogantie. De reactie van Bierhoff boven geeft redelijk het beeld weer. Het wordt veel moeijlijker dan 7 manden geleden.

Als voetbalzone schrijft "duitse media" doelt het erop dat een grote aantal kranten, omproepen, televisie enz. zegt dat Duitsland maar makkelijk wint en Oranje naar huis stuurt. Als eerder gezegd dit definitief niet het geval.

En dom neem ik terug. Ben alleen verbaazd hoe makkelijk mensen zich laten manipuleren.

Nederlanders zijn ook arrogant.

Ik begrijp de Duitse pers dus wel. Voor het EK heeft iedereen bij Oranje een grote mond, maar als het er op aan komt dan staat Oranje er niet. De Duitsers staan er vrijwel altijd. Dat is een groot verschil.

Ik denk ook dat de Duitsers gaan winnen. Het verschil gaat op het middenveld gemaakt worden. Khedira is toch even wat anders dan de statische Van Bommel. Je zult in deze wedstrijd alles of niets moeten spelen en dus Van Bommel eraf, Sneijder op zijn plaats en voorin Van Persie en Huntelaar. Hoeven ze allebei niet meer angstig naar de bank te kijken en schieten ze er allebei 1 in.

12 juni 2012 om 12:45

Ik geef je gelijk, maar Bert zal nooit zijn schoonzoon en tevens aanvoeder op de bank plaatsen.
En ik denk dat in een wedstrijd tegen Duitsland met enorme aanvallende kracht Bert zijn betonblok niet zal ontmantelen om vol op de aanval te spelen.

Bovendien is het slechts Bild dat Nederland zo aan het provoceren is, de overige media schrijven dergelijke artikelen niet.
Löw houdt zijn team echt wel scherp en ik denk dat er van onderschatting bij de Duitsers geen sprake zal zijn. Des te lastiger het voor Nederland wordt.

We liggen er uit.

12 juni 2012 om 13:12

@ Piraatje

Nee, daarom heb ik er ook weinig vertrouwen in. Ik denk dat het middenveld van Duitsland ons middenveld gaat overklassen. Khedira, Schweinsteiger en Ozil spelen veel dynamischer en verrassender dan je met Van Bommel, De Jong en Sneijder kunt spelen (en dat ligt met name aan Van Bommel). Maar goed, we zullen zien.

Rennen achter een bal aan en uiteindelijk winnen de Duitsers !!!

het is toch duidelijk hoe je tegen onze buren moet spelen!? volle druk op hun verdediging en zorgen dat je Lahm veel na voren laat rennen zodat er ruimtes komen voor Robben.
Hunter in de spits, maar v Persie moet er vaak bij staan.

Vanwege het verdedigen zet ik Boula op de back omdat ik denk dat hij verdedigend een stuk sterker is dan vd Wiel.

steek
boula
hijtinga
mathijssen
de jong
affalay
bommel
robben
snijder
persie
hunter

Ik hoop van harte dat Nederland ze even een berg stront laat ruiken. Irritante Duitse media continu met haar flauwe grapjes en persoonlijke aanval over/op de Nederlanders. Snap wel dat het er een beetje bij hoort en dat het over en weer gebeurt. Maar op de een of andere manier wordt de haat jegens de Duitsers met de dag groter. Hoop echt dat Nederland ze morgen dik klop gaat geven. Al ben ik met een 2-1 in de 93e minuut, door een omhaal van Willems, ook tevreden. Laat het niet zo zijn dat we er bij een toernooi, waar ik en heel Nederland al tijden naar uitkijkt, er binnen een week alweer uitvliegen.

off:
Karma: http://www.telegraaf.nl/binnenland/12339313/__duit...

Stekelenburg
Boulahrouz
Heitinga
Mathijssen
Willems
Van Bommel
Sneijder
Afellay
Van persie
Robben
Huntelaar

@ sommige reacties hierboven over schweinhundsteiger die speelt volgens mij niet die is nog te geblesseerd aan zijn kuit.

Duitse media eens over opstelling: 'deze elf sturen Nederland naar huis'
Vertaling klopt niks van!

"diese Elf soll Holland nach Hause schicken" is vertaald: "deze elf moeten Nederland naar huis sturen."

Is wel een behoorlijk nuanceverschil, lijkt me....

Nederland moet spelen zonder van persie dat is de sleutel tot succes.
Zeg niet dat er dan sowieso word gewonnen maar dat scheelt hij functioneert niet in het Oranje tenue.

Je moet een aanvallende middenvelder tegenover zowel Schweinsteiger als Khedira zetten. Anders staat daar Van Bommel tegenover en dan kunnen die twee mannen gebruik maken van alle ruimte omdat de druk ontbreekt.

Wie zijn toch die offensieve middenvelders van Nederland waar ze het hier over hebben? Het Nederlandse middenveld loopt achteruit, niks offensiefs aan.

Ik maak me niet te druk om bovenstaande berichten. Dat zou andersom in Nederlandse media ook zijn gebeurd als de Duiters van Denemarken hadden verloren. Dat zijn nou eenmaal de media. Die kunnen woorden/zinnen zo verdraaien dat er een hype wordt gevoerd, in dit geval tegen Nederland.

Morgenavond weten we of Nederland naar huis kan, tot die tijd hecht ik weinig waarde aan zulke berichten...

De Duitsers beginnen ook al beetje arrogant te worden. Net alsof ze tegen Portugal de sterren van de hemel speelden. Het wordt geen oorwassing zoals in de oefenwedstrijd tussen Duitsland en Nederland. Denk dat Nederland gewoon heel erg gebrand is op een overwinning. Ik geef Nederland nog wel een kansje. Ik zou met de volgende opstelling gaan spelen. Van der Vaart dan wel voor de Jong. De Jong verdedigende middenvelder. Van der Vaart meer aanvallender. Van der Vaart is creatiever dan van Bommel. Verwacht met hem erbij meer mogelijkheden om te winnen. Van der Vaart moet je gewoon een keer een kans geven in de basis. Net zoals Huntelaar. Ik ga voor een 4-1-4-1 opstelling. Affelay en Robben wisselen gedurende de wedstrijd van plek. Ik heb nog hoop. We shall see morgen.

Stekel
Bouhla
Heitinga
Mathijssen
Willems
De Jong
Van der Vaar
Affelay
Sneijder
Robben
Huntelaar

Er is niets arrogants aan wat die duitsers zeggen.
Het is toch niet zo moeilijk om dit Nederlands elftal te verslaan?
Zo lang bvm de bondscoach is, is er niet zoveel voor nodig om van Nederland te winnen.
Zelfs de 6e klasse zaterdagamateurs FC Bal op het Dak maakt nog kans tegen Nederland.

12 juni 2012 om 12:56

Ik bedoelde er alleen maar mee te zeggen dat Duitsland zelf ook niet zo fantastisch speelde. Dus moeten ze niet ineens denken dat ze maar over Nederland heenwalsen. Maar gelukkig is het Der Bild die dit bericht plaatst. We zullen het allemaal morgen wel zien.

Kom op he...badstuber en hummels...dat zijn net zulke houthakkers als mathijssen en heitinga, dus die duitsers moeten ook niet gaan overdrijven hoor. Van Persie loopt er minstens 10x met de bal voorbij, het is alleen te hopen dat ie daarna snel de bal aan een medespeler geeft om dat ding erin te knallen....dan komt het helemaal goed.

een hattrick voor klaasjan huntelaar de ultieme revanche!!!!

laat die duitsers zichzelf maar favoriet maken en hard blijven roepen. NL heeft niet meer druk nodig, dus ik denk dat dit soort tirades meer tegen de duitsers werd dan het hen helpt. De jong kan ozil wel uitschakelen, willems gaat een zware wedstrijd tegemoet, net zoals vd wiel. Vd vaart moet naar erin en naar voren voetballen zodat khedira lekker achter hem aan kan sjokken. Schweinsteiger is ook niet zo goed maar als 2-3 jaar geleden dus die gaat gek worden van wesley. De aanval van NL krijgt het zwaar tegen de sterke verdediging van de duitsers. De slag moet op het middenveld gewonnen worden.

12 juni 2012 om 15:06

Ze hoeven het niet zelf te roepen, want ze zijn ook favoriet!

Zestienmiljoen Nederlanders weten het zeker.met de opstelling van van Marwijk wordt het niets en gaan we naar huis.
O, is de opstelling nog niet bekend? Nou ja de opstelling deugt toch niet, dus gaan we naar huis.
Je zal toch maar gesteund worden door de media van je land. Dat geeft rust en vertrouwen.
Maar daar hebben wij helemaal niets mee.

Die Duitsers weten wel hoe ze Oranje op scherp zetten. Ik hoop dat van Marwijk morgen voor de wedstrijd nog even deze krantenartikelen in de kleedkamer ophangt.

Hoe voelt het nu als nu de ander partij ook arrogant doet tegen Oranje? Niet fijn toch. We moeten toegeven dat Oranje zich altijd zo arrogant heeft opgesteld. De Duitsers hebben de beste ploeg als we eerlijk mogen zijn. Ik ben een fan van Bert maar nu gaat hij toch de fout in met zijn verkeerde opstelling. Ik hoop dat Oranje vindt maar zie het somber in. Ik denk dat het maximale haalbare een gelijkspel is. De Duitsers zijn te goed om te verliezen, jammergenoeg. Ik zou met Narsing op rechts, Robben op links en Huntelaar spelen. Want Robben moet stoppen met egoistisch te spelen en passen. Van Persie of op de bank of achter Huntelaar naast Snijder! Denk dat de beste opstelling is. Hoop nogmaals dat Oranje wint! Fijne kijkplezier iedereen.viva Hollanda :-)

Opstelling tegen Duitsland is niet moeilijk.

Achter: Stekelenburg, v/d Wiel, Heitinga, Vlaar, Willems.

Midden: N. De Jong, Sneijder,

Voorhoede: Affelay links buiten, Van Persie 0p 10, Huntelaar Spits, Narsingh rechts buiten.

Narsingh en Affellay als opkomende vleugel spitsen beiden veel snelheid en kunnen een bal voorgeven in de 16 op Huntelaar. Op deze manier speel je de Dyitsers helemaal zoek met de punt naar voren.

Marwijk moet systeem 4-3-3 spelen tegen de duitsers.

Opstelling tegen Duitsland is niet moeilijk.

Achter: Stekelenburg, v/d Wiel, Heitinga, Vlaar, Willems.

Midden: N. De Jong, Sneijder,

Voorhoede: Affelay links buiten, Van Persie 0p 10, Huntelaar Spits, Narsingh rechts buiten.

Narsingh en Affellay als opkomende vleugel spitsen beiden veel snelheid en kunnen een bal voorgeven in de 16 op Huntelaar. Op deze manier speel je de Duitsers helemaal zoek met de punt naar voren.

Marwijk moet systeem 4-3-3 spelen tegen de duitsers.

zit er dik in maar ja was te verwachten .morgen krijgen we de genadeklap van duitsland.en daarna bye bye van bommel bye bye egoistische robben en bye bye bertje

Voyetra, waarom Heitinga en van der Wiel? Door hun kwam die goal. Zou je Boulahrouz niet opstellen? Met Vlaar en hem heb je echte verdedigers?afellay als wissel beter toch? Hij zat niet in de wedstrijd vorige keer.voor de rest goed idee van je. Stekelenburg zat er ook naast bj die goal. Geen Krul?

sinds de cl finale heb ik steeds meer een hekel gekregen aan die duitsers. dit soort dingen bevestigd het alleen maar. terwijl die haat eigenlijk geleidelijk af nam eerst. alleen overwinning kan hun de mond snoeren. ik denk 2-0, 2 penaltys van robben haha.

Zelfs bij nederlaag voor Nederland is het nog mogelijk om volgende ronde te halen. Maar moet dan wel kleine nederlaag zijn en portugal moet kleine overwinning boeken. stel: Duitsland wint met 1-0 dan heeft NL doelsaldo van -2. Portugal wint met 1-0 dan hebben portugal en Denenmarken doelsaldo van 0. dan moet Nederland met 2-0 winnen van Portugal dan dan moet duitsland gewoon z'n plicht doen en winnen van denenmarken (mag met 1-0) dan is dit de stand plus doelsaldo.
Duitsland 9ptn 3-0
Nederland 3 ptn 2-2
Denenmarken 3 ptn 1-2
Portugal 3 ptn 1-3

Ik ben een groot van het Duitse voetbal (en het Engelse) en ik denk Duitsland met gemak van Nederland gaat winnen. Nederland speelt of te aanvallend of verdedigend. Het achterin de bal rondtikken, gaat onvermijdelijk een keer fout. De omschakeling ons is veels te sloom en hebben we teveel egotrippers, zoals Robben. Nederland moet een keer normaal gaan spelen en niet hun Nederlandse totaalvoetbal gaan (proberen te) spelen. Wil Nederland winnen, dan moet je zo spelen:

Steek
Boula
Heitinga
Vlaar
Willems
V. Bommel
De Jong
Affelay
Sneijder
Vd Vaart
Huntelaar

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren