Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Dit mag niet gebeuren, daar ben ik mij van bewust'

Laatste update:

Anouar Kali is weggekomen met een geldboete van de technische staf en een aanvullende straf van de clubleiding. De middenvelder van FC Utrecht kreeg het donderdag op de training aan de stok met Kristoffer Peterson, waarna er een vechtpartij ontstond. Kali deelde daarbij een behoorlijke klap uit op het gezicht van zijn ploeggenoot, die zijn kaak brak en zes weken niet inzetbaar zal zijn.

/

Op social media vroegen diverse personen zich direct af waarom Kali niet geschorst, of erger, ontslagen wordt door Utrecht. "De vergevingsgezindheid van Kristoffer speelt daarin een voorname rol", zegt algemeen directeur Wilco van Schaik daarover op de website van Utrecht. "Kristoffer heeft het voorval direct met Anouar uitgesproken en de excuses van Anouar geaccepteerd, zoals ook de spelersgroep als geheel dat heeft gedaan, alsmede de technische staf."

Kali weet dat hij te ver is gegaan: "Ik wil elk duel, elke partij, elke wedstrijd winnen", zegt de middenvelder. "Daarin ga ik ver, maar nu ben ik te ver gegaan. Ik aanvaard de consequenties die de technische staf en de clubleiding aan deze grote misstap verbinden. Dit had niet mogen gebeuren, daar ben ik mij volledig van bewust." Hij zal zondag voor de thuiswedstrijd tegen PEC Zwolle gewoon bij de wedstrijdselectie zitten; Peterson zal op de tribune moeten plaatsnemen.

"Dat mij wordt ontnomen dat ik kan trainen en spelen voor FC Utrecht, doet mij veel pijn. Want dat is juist waarvoor ik hier ben gekomen", zegt de aanvaller over het voorval. "Ik ken Anouar, weet dat hij een winnaar en een strijder is. Met zijn inzet en karakter ben ik altijd blij. Dat hij dit nooit zo heeft bedoeld, weet ik wel zeker. Hij heeft zijn excuses bij mij gemaakt en ik heb die geaccepteerd. Het is nu zaak om me te richten op mijn herstel, zodat ik zo snel mogelijk weer kan spelen."

FC Utrecht had Anouar Kali zwaarder moeten straffen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Grote man, die Peterson!

30 januari 2015 om 18:51

Groot ben je pas als je je niet tot dit soort acties laat verleiden.
Het schaad de club enorm.

30 januari 2015 om 19:44

Volgens mij heeft Peterson zich hier tot niks laten verleiden, de fout ligt hier bij Kali. Absoluut groot van Peterson dat hij zich hier zo makkelijk overheen zet.

30 januari 2015 om 17:41

Ja precies. Weet zeker als ik in zijn schoenen stond dat ik nooit zijn excuses geaccepteerd zou hebben. Er zijn gewoon grenzen met wat je kan flikken.

Dat hij hierover heen kan stappen vind ik knap. Hoop wel dat het oprecht is en niet aangestuurd vanuit de club die de vrede wil bewaren.

30 januari 2015 om 17:52

Dat je boos bent en Kali een tijd niet wil zien kan ik begrijpen, maar nooit kunnen vergeven? Vind ik persoonlijk wel heel streng, ze zeggen niet voor niets dat tijd alle wonden heelt.

On: het is natuurlijk wel een zware misdraging van Kali en het zou je gewoon een strafblad kunnen opleveren. Het is natuurlijk een belangrijke speler voor Utrecht dus vandaar dat ze wel mild zullen zijn geweest. Hypocriet, maar ja zo werkt het in de wereld.

30 januari 2015 om 18:30

Ongv 6 weken in dit geval... zoals hierboven al gezegd is; grote man die Petterson daar kunnen veel mensen nog wat van leren

30 januari 2015 om 20:22

Complimenten voor Petterson! En man man man dit doe je toch niet bij een ploeggenoot?

30 januari 2015 om 18:28

Politiek correct antwoord welke door de clubleiding is opgedrongen om naar buiten te brengen.
ik zou dit never nooit accepteren dat mijn kaak doormidden geslagen wordt door een collega.
Kali mag blij zijn dat ie voor een voetbalclub uitkomt, in het gewone bedrijfsleven had gelijk de deur uitgeschopt gewezen.

30 januari 2015 om 18:52

Het gebeurde tijdens een opstootje, stelletje dramaqueens. Proberen jullie allemaal ff het stoere mannetje uit te hangen zeg, man man man. Wat ik daarmee wil zeggen, Peterson zal ook niet het braafste jongetje van de klas zijn geweest tijdens het voorval.

30 januari 2015 om 21:52

Oooow tijdens een opstootje..zeg dat dan meteen man, dan is het niet erg. Als je em ontslaat ben je bezig met kapitaal vernietiging dus ik snap utrecht wel, maar t liefste flikkeren ze em er gewoon uit

Hoe wil je het voorval uitspreken als je kaak gebroken is?

Nee even zonder gekheid. We weten natuurlijk niet wat er is gebeurt en een rake klap geven hoort absoluut niet maar waar twee ruzie hebben hebben twee schuld.

30 januari 2015 om 17:23

Hou op met die onzin. Zelfbeheersing heeft Kali blijkbaar niet, dit voorval had ook heel anders kunnen worden opgelost en dat mag Kali zich best aanrekenen. Peterson kan ook zijn bijdrage hebben, maar het is niet zo dat hij direct schuldig is.

30 januari 2015 om 17:38

Dat zegt Raffaello toch ook niet? Was jij erbij? Ik weet niet hoe de ruzie is ontstaan en of dat Peterson ook een klap heeft uitgedeeld.

On:
Als FC Utrecht deze straf wil geven, geven zij deze straf daar heeft verder niemand iets mee te maken.
Denk je dat als bij Psv, Depay een gebroken kaak slaat bij Zoet hij ook ontslagen moet worden of als Klaassen even flink uithaalt naar Serero.
Tuurlijk niet, goede spelers worden altijd gespaard. Goed of niet, het gebeurd.

30 januari 2015 om 17:47

Nee, maar Raffaello zegt dat beide schuld hebben als er ruzie is. Dit verklaart wel heel veel.

30 januari 2015 om 18:23

Je zegt iets over mijn reactie waarin ik iets beweer wat Rafaello helemaal niet zegt.

Vervolgens kom je zelf met dingen die ik zelf helemaal niet beweer. Nee, ik was er niet bij. Daarom zeg ik ook dat het onzin is dat er 2 schuldig zijn als er 2 ruzie hebben.

Vervolgens kom je met Depay en Klaassen waar ik helemaal niets over zeg. Sterker nog, ik zeg ook niets over een eventuele straf voor Kali dus jouw vergelijking slaat helemaal nergens op.

Bij deze nomineer ik jouw reactie voor 'slechtste reactie van de dag'.

30 januari 2015 om 19:34

Ah je nomineert mijn reactie als slechtste reactie van de dag, zegt meteen heel veel over je persoonlijkheid en over hoe vaak je reacties leest op vz.
Jij hebt meteen een oordeel over Kali terwijl je niet wat wat zich heeft afgespeeld en daar slaat mijn reactie op.
Maar wees vooral heel betweterig, ga je ver mee komen

30 januari 2015 om 19:53

Nou, als je meteen vol uit haalt met een gebroken kaak tot gevolg dan kan ik niet zeggen dat je je prima weet te beheersen.

Ik denk niet dat het wat zegt over mijn persoonlijkheid en over hoe veel reacties ik lees. Dat jij je reactie hebt aangepast zegt wat mij betreft ook al voldoende

30 januari 2015 om 21:20

Klopt ik heb mijn reactie aangepast, maar alleen het woordje on: toegevoegd. Een gebroken kaak zegt niet zoveel, verkeerde plek op het verkeerde moment. Sommige mensen zijn door 1 klap op de verkeerde plek wel eens dood neergevallen.
Maarja het is en blijft natuurlijk niet goed te praten.

30 januari 2015 om 17:36

Als Alflen dat nou gedaan had die mag wel eens wat meer power gebruiken

30 januari 2015 om 18:52

@raffaello
Ik vind het gezegde waar twee kijven hebben twee schuld het meest domme gezegde wat bestaat.
Sowieso heb je je handen thuis te houden

30 januari 2015 om 20:37

Lekker hoor bro kali ,als iemand stoer doen gelijk ze kaak breken sahbi

31 januari 2015 om 10:11

Jij klinkt als een intelligente jongen.

Achterlijke actie van Kali. Ik ben niet de persoon die gaat oordelen over de situatie aangezien ik niet weet wat er gebeurd is, maar een ding is zeker: dit mag nooit gebeuren.

30 januari 2015 om 17:14

Die gaat t zwaar krijgen de eerste thuiswedstrijd, geloof mij. Eerst niet bijtekenen omdat ie zich te groot voelt voor Utrecht en nu weer dit. Nee die maakt zich niet populair in Utrecht

30 januari 2015 om 17:24

Ach ja.. Over de invloed van Kali binnen Roda JC vorig seizoen was ook niet iedereen te spreken, schijnt een egoistische onruststoker te zijn geweest. Dat hij bij Utrecht weer in genade werd aangenomen vond ik echter niet gek, het was gewoon een goede voetballer in zijn eerste Utrecht periode.

30 januari 2015 om 18:14

Ja is zeker zo maar voor t publiek zijn dit dingen die niet geaccepteerd worden en dan met zijn achtergrond (te groot voelen voor Utrecht en zeggen dat je naar Ajax gaat) is het natuurlijk een garantie om uitgefloten te worden

Je kan wel excusses aanvaarden, maar deze gebeurtenis zal altijd in het geheugen blijven bij peterson.

Ik denk dat hier ook een groot deel eigen belang achter zit voor FC Utrecht. Als ze hem ook nog geschorst hadden waren ze een tweede basisspeler kwijt voor de komende weken. Neemt niet weg dat hij veel te licht gestraft is. Als een teamgenoot mij een gebroken kaak zou slaan omdat hij zo graag wil winnen had ik niet zo makkelijk zijn excuses geaccepteerd. Klasse actie

Wat een idiote actie, maar vind wel dat iedereen hem nu te snel be(voor)oordeeld. Niemand weet natuurlijk hoe het écht gegaan is.

Off: Wat in hemelsnaam betekenen die 'groene duimpjes'?

30 januari 2015 om 17:21

Het is niet bepaald meer vooroordelen, aangezien iedereen hem nu beoordeeld op het feit dat ie iemand kaak kapot heeft gemept, en terecht.

30 januari 2015 om 17:25

Waarom vind je dat iedereen hem te snel bevooroordeeld? Hij heeft iemand zijn kaak gebroken, dat valt niet goed te praten.

30 januari 2015 om 20:11

Je weet niet wat de aanleiding is geweest he, voetbal zelf ook op een aardig hoog niveau en kunnen de gemoederen tijdens een training ook zeer hoog oplopen. Je kan me niet twijs maken dat die Kali het echt bedoeld heeft om Peterson op z'n bek te rammen en z'n kaak te breken.

30 januari 2015 om 19:30

@dylanlfc_

Dat je met de reactie eens bent en/of leuk vindt

30 januari 2015 om 20:07

Ongeacht wat er is gebeurt, iemand zwaar mishandelen kan ook gewoon echt niet.

Ze waren beide aan het vechten.. Dat Peterson een rake klap op zijn kaak krijgt is lullig.. Maar niet meer van maken dan dat het is.

30 januari 2015 om 17:29

Ik snap niet dat mensen dit nog goed proberen te praten. Je hebt het gewoon over zware mishandeling. Dus een dooddoener van waar twee vechten hebben twee schuld slaat nergens op.

Dit hoort niet thuis op straat laat staan op het voetbalveld.

30 januari 2015 om 17:33

Volgens ooggetuigen waren ze niet beide aan het vechten. Kristoffer pakt op een hardhandige manier de bal of van Kali. Dat kon hij niet waarderen en gaf hem een ram. Ongelofelijk dat je zo iemand niet ontslaat.

30 januari 2015 om 21:27

Gast, lul niet zo dom. Heb je het filmpje gezien. Ze worden uit elkaar gehouden en hij slaat op een achterbakse manier terwijl Peterson zich niet kon verdedigen.

Kali voor 3 maanden schorsen als Utrecht staat voor normen en waarden.

Moet ik bij mijn collega doen. Ontslag op staande voet. Dit zou ook moeten gelden voor Kali.

Die kali draaide helemaal door zeg.
Slaat ook bijna alflen nog op zijn bakkes.
Echt niet normaal dit gedrag.

Ontslag zou absoluut in overweging moeten worden genomen. Het gaat alle proporties te buiten om geweld te gebruiken binnen welke omgeving dan ook. Geweld in het voetbal staat al zolang ter discussie en deze speler laat zich volledig gaan.

Het komt Utrecht niet uit om hem te schorsen. Als ik een collega een gebroken kaak sla dan mag ik mijn bureau leegmaken en hoef ik nooit meer op kantoor te verschijnen. Dat Petterson het niet te zwaar wil opvatten is logisch maar door de directie op hem ingepraat die al onder grote druk staat.

30 januari 2015 om 20:52

Precies.

Als volgende week een kindje bij de jeugd een ander kind een kaakbreuk zou kloppen, dan komt de agressor er nooit meer in.

Puntjes in de competitie én transferwaarde zijn belangrijker dat ethische principes.

Gewoon degoutant is het.

Goed voorbeeld voor de maatschappij...

30 januari 2015 om 18:03

Dat je vechtpartijen ook gewoon kunt uitspreken en niet direct gestraft moet worden? Dat is inderdaad een goed voorbeeld voor de maatschappij.

30 januari 2015 om 20:50

Een beter voorbeeld zou nog zijn als je gewoon je handen thuis kan houden. In plaats van iemands kaak te breken...

En dan komen er ook nog simpele zielen aan met 'waar er twee vechten hebben er twee schuld'. Daar kan je dus echt niet meet van spreken als zo'n Kali gewoon iemands kaak breekt. Bedoel, opstootjes zul je altijd hebben binnen een ploeg, maar dit is echt een andere categorie.

Hopelijk maakt justitie er wel werk van. En neen, daar is geen klacht voor nodig, die kunnen dit ook op eigen houtje onderzoeken.

Het gaat er héél ferm over dat een kaakbreuk amper wordt bestraft.

Wat mij betreft mag Anouar Kali een paar dagen of weken de cel in. Zouden ze met u en ik wellicht ook doen. Er is geen excuus te bedenken waarom een voetballer hier aan moet ontsnappen.

30 januari 2015 om 18:10

Het OM gaat heus geen zaak onderzoeken die onderling al geregeld is. Overigens is het OM al sinds korte tijd bezig om feiten zoals (lichte) mishandeling buiten de rechtbank te behandelen, één methodes daarvan is om de dader in gesprek met het slachtoffer te brengen. Hier heeft dat al plaatsgevonden en heeft het slachtoffer het hem vergeven.

30 januari 2015 om 18:13

Dit is geen lichte mishandeling. Kaakbreuk. Hallo? Zijn slachtoffer kan weken niet werken.

En vergeven is echt geen aanleiding voor justitie om niet te handelen.

Zou wel lekker zijn. U vermoordt mijn vrouw, maar ik vergeef het u en dan gaat u vrijuit zeker? lol

Ik verwacht trouwens wel dat justitie hier iets mee gaat doen. Er is te veel ruchtbaarheid aan gegeven en er zijn ook beelden.

30 januari 2015 om 18:46

Een moord met mishandeling vergelijken kan helemaal niet. Als je vermoord bent kun je moeilijk aangifte doen. Als je mishandeld bent en niemand maakt er melding van en men geeft zelf aan het onderling opgelost te hebben, dan is de kans zéér klein dat het OM onderzoek gaat doen.

30 januari 2015 om 18:54

Juicher,

Dit is zware mishandeling. Er is letsel en er is iemand werkonbekwaam.

Conform het Wetboek van Strafrecht - Artikel 302 riskeer je daar tot 8 jaar cel voor.

Zo ernstig zijn de feiten dus. Neen, ik verwacht echt wel dat justitie hier iets mee gaat doen. Over enkele dagen krijgen we hier een update te zien.

30 januari 2015 om 19:09

Ik heb niet echt zin in een juridische discussie, maar ik wil je wel even ter ore brengen dat een gebroken kaak/6 weken niet kunnen werken niet coherent staat aan een zware mishandeling. Er is sprake van zwaar lichamelijk letsel wanneer er na de mishandeling ziekte zonder uitzicht op volkomen genezing is, wanneer er voortdurende ongeschiktheid voor ambts- of beroepsbezigheden bestaat en wanneer een ongeboren baby wordt gedood (afdrijving of dood van de vrucht).

Overigens spreek je over de ernst van de feiten, zonder inzicht te hebben wat er feitelijk gebeurd is.

Ik begrijp niet helemaal wat je me duidelijk wilt maken met je voorbeeld waarbij je vrouw wordt vermoord, sinds een moord plegen een veel grotere inbreuk is op de maatschappij.

En nee, ik kan je garanderen dat het OM hier niets mee gaat doen.

30 januari 2015 om 19:25

Regulator,

Hier is niet gewoon een patatje verkocht, zonder letsel, zonder werkonbekwaamheid.

Hij gaat nooit 8 jaar krijgen. Maar als ik een beetje rond Google, dan vind ik uitspraken bij de vleet waarbij iemand zijn kaak werd gebroken.

Strafmaat ligt meestal rond de 200 a 250 uurtjes taakstraf, 3 tot 6 maanden effectieve cel en als bonus nog wat voorwaardelijk.

Ik denk dat je niet helemaal beseft hoe ernstig het eigenlijk is.

30 januari 2015 om 19:26

Klopt niet wat je hier zegt

30 januari 2015 om 19:32

De ernst van de situatie is niet in te schatten Iedereen Komt. Als ik een vrouw sla die zich niet verweerd dan zal de strafmaat hoger uitpakken dan twee voetballers die op de vuist gaan met elkaar. Ik doe dan wel op mijn beurt een aanname op basis van de tekst wat aangeeft dat het een vechtpartij was en dus geen onverwachtse hoek.

30 januari 2015 om 19:33

Overigens verwacht ik niet dat er sprake zal zijn van een onderzoek laat staan vervolging.

30 januari 2015 om 19:44

Juicher;

Er is letsel, er is werkonbekwaamheid. Hoeveel lekkerder wil je het hebben?

Het maakt niet uit wie er begonnen is. Dat zou alleen een verzachtende of verzwarende omstandigheid zijn.

Aangifte doen bij het politiebureau lijkt mij de enige juiste beslissing van Peterson.
Ik hoop dat hij dat alsnog gaat doen.

Dus ronaldo schopt en iedereen vind dat hij 12 wedstrijden geschorst moet worden. Kali breekt iemand ze kaak en mensen vinden dit oke . Hoe dan

30 januari 2015 om 21:18

Dat was tijdens een wedstrijd.. Dit gebeurd bij de training, dus de Knvb kan hier verder ook niets mee. Ik vind het inderdaad wel raar dat de club hem niet heeft geschorst voor een aantal wedstrijden, op z'n minst. Ontslag had ik ook niet gek gevonden.

carlitosporto wie keurt dit goed dan. Als ik de reacties zo lees vindt iedereen dat hij gestraft moet worden..beetje zielig om Ronaldo hier bij te betrekken

30 januari 2015 om 18:39

Oh nee dan moet je ff beter kijken want ik zie gewoon dat mensen schrijven respect voor kali hij heeft gedaan wat hij moest doen bewust of niet

30 januari 2015 om 20:00

je probeert alleen ronaldo ergens bij te betrekken waar het niet nodig is, zielig mannetje

30 januari 2015 om 20:33

Ahahaha je weet dat ik gelijk heb dus nu ben ik zielig kill ciao

Hij heeft toch ook als speler van Roda de keeper in elkaar geslagen of was hij dat niet? Deze jongen heeft echt een agressie probleem...

30 januari 2015 om 18:39

Dat was Hadouir

Worden we echt geacht te geloven dat Kali niet bestraft word omdat Peterson hem vergeven heeft?

Wat een bullshit zeg, die gozer wordt alleen niet per direct ontslagen omdat dat de FC niet uitkomt...... Ik vermoed dat er vanuit de technische staf wel even met Peterson gebabbeld zal zijn over die vergiffenis

30 januari 2015 om 18:41

Wat wil je wel geloven dan? Ik zie geen filmpje en ga er gemakshalve vanuit dat je er niet bij bent geweest.

30 januari 2015 om 18:49

Nee, ben er niet bij geweest. Dat hoeft ook niet want in het artikel staat heel duidelijk dat hij (kali) een collega een gebroken kaak heeft geslagen. Dat is gewoon mishandeling en daar word je bij ieder ander bedrijf gewoon voor ontslagen. En terecht!

Dus ga ik er gemakshalve van uit dat een ontslag misschien niet zo goed uitkomt....... Is mijn mening, hoef je het ook niet mee eens te zijn, maar ik kan me geen andere reden bedenken waarom Kali nog bij Utrecht is.

30 januari 2015 om 21:30

Net zowel een filmpje gezien en Robbie Alflen gehoord........ Ik had dus gelijk!

Justitie heeft in dit soort zaken wel degelijk een aangifte van het slachtoffer nodig. Als diegene dat niet doet en er melden zich geen getuigen icm het feit dat men het onderling oplost zal er helemaal niks gebeuren. Ernstige zaken zoals zedendelicten of bijvoorbeeld geweld in de relationele sfeer (huiselijk geweld) kunnen wel zonder aangifte en dus ambtshalve vervolgd worden...

30 januari 2015 om 18:41

Oja en als het hier bij blijft mag Kali echt van geluk spreken. Grote kans dat vanwege de aard van het letsel hij zware mishandeling ten laste gelegd krijgt en dan ben je dus ff niet jarig. Geluksvogel dat het is met dat Petterson er juridisch niks mee doet!

30 januari 2015 om 19:12

Dat verzin je, vriend. Eigenlijk kunnen ze bijna alles behandelen zonder aangifte.

Eén van de weinige uitzonderingen zijn klachtdelicten, zoals belediging.

Dit is een vrij zwaar misdrijf, kunnen ze zonder aangifte ook behandelen.

30 januari 2015 om 19:29

Verzinnen? Hoe kom je daar nou weer bij dan, meissie?? Ik zou me als ik jou was eens verdiepen in welke zaken justitie ambtshalve vervolgd en welke niet.. Daarnaast worden 1 tegen 1 zaken 9/10x geseponeerd.

30 januari 2015 om 19:44

Sterk betoog, Tulp.

30 januari 2015 om 19:51

Volgens mij kan dit nooit 1 op 1 verhaal worden aangezien er genoeg getuigen zijn.

30 januari 2015 om 20:00

robbiero,

Er zijn zelfs beelden.

Erbij dat is niet relevant. Als ik u een mep geef - en je hebt geen letsel, en jij mept terug en ik heb wel een ernstig letsel, dan heb jij toch een ernstig probleem.

30 januari 2015 om 20:06

Iedereen |komt die gast moeten ze gewoon opsluiten.. Iemand zwaar mishandelen kan toch niet?

30 januari 2015 om 20:12

Lors,

Vind ik ook. Mag gerust eens een paar maanden de nor in.

In vergelijkbare zaken gaan andere mensen ook de cel in.

Maar het is wel gebeurd, dus het had wel lekker geweest als je je daar wat eerder van bewust was geweest.

Badr Kali moet gewoon flink geschorst worden voor deze actie.

Gewoon achteraf sorry zeggen is weer eens voldoende om de mantel der liefde te krijgen om het toe te dekken.
Helaas gaat dat met alles zo......"sorry" of "ik had het nooit zo bedoeld" zijn makelijke woorden.

Absurd dat het zo word afgedaan! Moet iemand zonder voorbeeldfunctie eens op straat doen, zit je gewoon vast!
Of een normale werknemer moet zijn collega eens zo toetakelen, staande voet eruit!
Een dikke schorsing was op zijn plaats, maar nee hoor... Dikke fail van Utrecht!

Walgelijke actie, ik had hem eruit getrapt bij de club.
Dit mag je nooit maar dan ook nooit toestaan.
Wat een idioot.

Wel raar dat hij bij de selectie zit tegen zwolle. Of heeft een god status bij de club. Veel spelers zouden een schorsing krijgen of ontslag. Dit is echt een schande wat utrecht doet

Utrecht laat zich echt kennen door hem niet in ieder geval een wedstrijdje te laten toekijken. Blijkbaar is puntjes sprokkelen belangrijker dan normaal gedrag bij je spelers. Slecht signaal geeft de club hier af.

30 januari 2015 om 20:04

Wat dacht je van hem 4 maanden te schorsen, dan toon je daadkracht.

Pfff dit geloof je toch zelf niet? Beetje laf dat Utrecht dit afdoet als 'incident'. Als hij tot dit soort dingen toe in staat is moet hij misschien maar een andere sport kiezen. Mag je er legaal lekker op los meppen. Wat een idioot
Als ik Peterson was had ik ook meteen aangifte gedaan

30 januari 2015 om 20:03

Echt he, dit is gewoon iemand zwaar mishandelen. Utrecht zet zichzelf ten schande... Walgelijk.......

Als ik dit bij de club zou doen, zou ik eruit worden getrapt en paar jaar vastzitten. Schandalig dat Utrecht dit gedrag pikt.

Schandalig gedrag, je medespeler een gebroken kaak slaan. Belachelijk dat Utrecht hem niet ontslaat. Niet verrassend dat dit weer bij dit soort jongetjes plaatsvindt!

Ben erg benieuwd hoe het publiek hierop gaat reageren, deze jongen kan je toch niet anders dan uitfluiten?

30 januari 2015 om 20:14

Die of dat iedereen komt snapt er echt geen hout van. Kerel, als sla ik jou t licht uit je ogen. Zolang ik ontken en niemand jou verhaal kan bevestigen wordt het een sepot. Geloof je me niet? Dan spreek ik je van de week graag bij t paleis van justitie. Nu zullen in deze zaak zeker bewijzen zijn in de vorm van getuigen en beelden maar neem nou van mij aan dat justitie zonder aangifte echt niks gaat doen. Verdiep je eens in ambtshalve vervolgen en de overige zaken die als bewijs dienen of zaken die juist tot een sepot leiden voordat je hier, net als in vele andere topics, de betweter komt uithangen... vriend...

30 januari 2015 om 20:25

Ik raad je aan om even artikel 339 van wetboek van strafvordering te lezen. Daar staan de bewijsmiddelen in. Het klopt dat het OM niet alles ambtshalve vervolgt maar het kan wel. Dus mochten ze besluiten om dat in dit geval te doen gaat je vriend nat.

Goed van Kali dat hij doorheeft dat het breken van iemands kaak niet de bedoeling is. Die komt er wel, die leergierige jongen.

Ik had het hem nooit vergeven, maar blijkbaar is Peterson een deurmat.

Het is voor sommigen blijkbaar moeilijk om te zeggen: Ik had dit niet mogen doen. Dit had niet mogen gebeuren, zo'n zwakke uitspraak vind ik dat.

kali lekker op de tribune laten zitten tegen zwolle... janssen op de plek van kali en rubin op 10 is nog steeds een prima middenveld en dan weet kali gelijk dat ie niet zomaar er mee weg kan komen... kali was al niet zo geliefd bij t utrecht publiek na zn vertrek naar roda jc... en nu komt dit er ook nog bij... die word tegen zwolle hele wedstrijd uitgefloten...

zonder kali, peterson en oar (asia cup) en boymans (blessure) kan je toch nog wel een eredivisie waardig elftal neer zetten op deze manier...

Ruiter
vd Maarel
Leeuwin
Markiet
Hardeveld
Janssen
Rubin
Ayoub
Duplan
Haller
Verbeek

Belachelijke actie van Kali. Te triest voor woorden. Hij kan ze mondje niet laten roeren dus wappert hij maar met zijn handen en slaat een medeploeggenoot een gebroken kaak.

Als klap op de vuurpijl acteert FC Utrecht heel slap en karakterloos. Onbegrijpelijk.

Wat deze low life player heeft geflikt is gewoon een misdrijf.

Opzettelijk iemand mishandelen met zwaar letsel als gevolg. Is gewoon minimaal 4 jaar gevangenisstraf.

Flikker toch op man, je moet ook een statement maken als club en die jongen flink straffen. Slap gelul dit

Voor de duidelijkheid: Het is mijn vriend niet, walgelijk wat ie heeft gedaan. Ik probeer alleen uit te leggen dat ik ervan overtuigd ben dat justitie hier niks zal doen. Zij zullen 100 procent akkoord gaan met het feit dat men dit onderling oplost en Petterson geen aangifte doet. Ze werken met prioriteiten en dan gaan ze dit soort

30 januari 2015 om 20:39

zaken echt niet oppakken. Het is daarom van belang dat Petterson aangifte (verzoek tot vervolging) doet met daarbij een letselverklaring. Dan ga je met deze soorten letsel al snel naar zware mishandeling en kan Kali dus aangepakt worden. Je moet je ook niet tè veel aan de theorie vastklampen want vooral mbt strafrecht e.d. gaat t in de praktijk heel anders.

30 januari 2015 om 20:45

Dan als nog. Wanneer de politie op de hoogte is van een misdrijf is er geen aangifte nodig om tot actie over te gaan. En daarbij is er video materiaal waarbij te zien is dat kali opgefokt tegen gehouden wordt door ploeggenoten en dat Peterson wegloopt en naar zijn kaak grijpt.
Uiteindeljk is er een diagnose gesteld dat hij een kaakbreuk heeft opgelopen. Dus pak zo'n schoft aan en stel een voorbeeld. dit had in Engeland niet gebeurt hoor. Voetballer of niet

30 januari 2015 om 20:56

Op het punt dat justitie hier waarschijnlijk niets aan doen heb je gelijk. Je moet alleen niet met onzin komen als 1 op 1 verhaal. Er waren genoeg getuigen bij en het staat kennelijk ook op film. Dus kan dit nooit een sepot worden op grond van 1 op 1 verhaal.

30 januari 2015 om 20:57

Djoowey,

Ook u mag aangifte doen. Iedereen in Nederland mag dit. In principe is het zelfs je plicht. Als je een misdrijf verzwijgt, ga je ook in de overtreding. lol

Als er iemand klacht zou indienen, dan heeft de politie geen keuze, dan moeten ze aan het werk gaan.

khali moet lekker gaan kickboxen dan mag hij er zo veel op los rammen als hij wilt. wat een halvegare idioot is dit

Het spijt me hoor wat een bullshit. Als ik iemand op zn bek sla en zn kaak breek. Kan je gelijk 6 tot 18 maanden de bak in. En deze man krijgt een geldboete.

30 januari 2015 om 21:39

6 tot 18 maanden, serieus?

31 januari 2015 om 05:15

Conform het Wetboek van Strafrecht - Artikel 302 riskeer je daar tot 8 jaar cel voor zelfs.

Maar het gebruikelijke 'tarief' voor een kaakbreuk is 3 tot 6 maanden cel, 200 a 250 uren taakstraf en een voorwaardelijk celstraf gaande van 3 maanden tot 2 jaar.

Als FC Utrecht supporter vind ik dit een slappe laffe actie van mijn club.

Ik ben blij met de voetballer Kali maar deze actie moet zwaar veroordeeld worden en niet met een laffe geldboete.

Ik ben benieuwd wat de consequenties voor Peterson waren geweest als het andersom was.

Ik heb nooit geweten dat er zoveel juristen op VZ zaten. Net zoals moraalridders. Als Peterson er klaar mee is dan heeft niemand daar iets mee te maken. En wat Utrecht betreft is het logisch dat ze niet twee spelers willen missen, daarom geven ze hem een boete.

Zo, dat laat hij op het veld nooit zien. Daar zijn het alleen maar balletjes breed en naar achteren.
Kali moet oppassen dat hij het niet definitief voor zichzelf verpest, we pikken niet alles als supporters. Doodziek ben ik hiervan.
De mazzel voor hem is dat Alflen schijnbaar onbegrensd vertrouwen in hem heeft.

Voor mij mag hij er lang naast gezet worden.

Forza Utreg!

zo is dat volk opgevoed, kan je verder weinig aan doen om het te voorkomen, maar verdiende natuurlijk wel een veel grotere straf.

Kut kali de club had hem moeten schorssen voor de rest van het seizoen

Kali Kali toch, 'vechten voor elk duel'?! Nou wordt het helemaal mooi, hij wilt geld en persoonlijke successen, 0 teamspeler. Vervelend mannetje en vaak weer de rotte appel in een spelersgroep. Flinke schorsing en boete: laat het hem leren.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren