Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Dit bewijst maar weer dat er geen uitsupporters kunnen komen'

Laatste update:

De telefoon van Frank de Boer stond in de afgelopen dagen roodgloeiend. De coach van Ajax werd constant gebeld door een anoniem nummer en plaatste donderdag op Twitter een plaatje waarop te zien was hoeveel oproepen hij had gemist. Op de persconferentie van vrijdag vertelde De Boer dat hij een of twee keer had opgenomen en toen allerlei verwensingen naar zijn hoofd geslingerd kreeg.

/

De Boer heeft inmiddels een nieuw telefoonnummer. "Ik werd een paar dagen eerder ook al gebeld, om drie of vier uur 's nachts", zei de coach volgens Ajax Showtime. "Ze slapen weinig, kennelijk... Ik vind het triest voor dat soort jongens, maar het bewijst maar weer dat er geen uitsupporters naar de Klassiekers kunnen komen. Ik vind het een prima beslissing van de burgemeesters, ja."

In de nacht van donderdag op vrijdag brandde het supportershome van Ajax volledig af. "Als het brandstichting is, zou dat heel triest zijn", zei De Boer. "1200 belletjes en whats appjes zijn irritant, maar van andermans spullen blijf je af. Natuurlijk is er emotionele waarde, maar je komt vooral niet aan andermans spullen. Dat vind ik veel erger." De Boer benadrukte dat hij hoopte dat de brand geen reacties zal gaan uitlokken.

Dit bewijst dat er geen uitsupporters naar de Klassiekers kunnen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dit bewijst niet dat er geen uitsupporters kunnen komen, dit bewijst dat je hoe dan ook, wat je ook doet, altijd een stel idioten houdt...

23 januari 2015 om 13:38

Precies. Want mocht het brandstichting zijn, dan hebben die idioten echt al wel een stadionverbod. Die mogen dan toch al niet mee naar zo'n wedstrijd.

23 januari 2015 om 13:49

Dit bewijst dat je 1200 keer gebelt bent.

23 januari 2015 om 13:53

Dit bewijst dat er kennelijk gestoorde supporters zijn die zoveel moeite nemen om de coach van de tegenstander de huid vol te schelden. Dat ze er de tijd voor hebben en er ook aan besteden, niet te geloven.

Overigens als het nummer van Fred Rutte op straat had gelegen was waarschijnlijk hetzelfde gebeurd, alleen dan door Ajax 'supporters'.

23 januari 2015 om 15:38

Als het nummer van Fred Rutte op straat had gelegen dan hadden alleen wat dyslexische Ajax supporters gebeld.

geen uitsupporters is een dode klassieker

23 januari 2015 om 13:36

In mijn opinie is het dan niet eens meer een klassieker. Gewoon een saaie wedstrijd tussen twee grote clubs.

23 januari 2015 om 13:42

Liever een saaie wedstrijd dan dat een stel idioten op elkaar, of (erger nog) op onschuldige mensen, beginnen in te slaan.

23 januari 2015 om 13:38

En toch hebben beide supportersgroepen het er zelf naar gemaakt. Het merendeel is natuurlijk een gewone supporter maar het is dat kleine groepje dat het altijd verpest voor anderen. Alleen dat kleine groepje verstierd het wel dusdanig dat het gewoon niet mogelijk is om uitsupporters mee te nemen

23 januari 2015 om 13:59

Dat kleine groepje kunnen we ook geen voetballiefhebbers noemen. Ludieke acties dat moet kunnen zoals nac supporters die fonteinen in tilburg hadden gesaboteerd zodat het water helemaal geel was.. maar dat vind ik ook al gelijk een beetje de grens.

Dat er zoveel haat tussen supportersgroepen is vind ik onbegrijpelijk. Als een week later het Nederlands elftal speelt dan staan ze samen achter oranje..

Ook getuigt het gewoon van weinig IQ als je je zo gedraagt dus die jongens mogen gewoon wat harder gestraft worden want blijkbaar leren ze het niet

23 januari 2015 om 14:23

Alleen een korte blik op fora zoals Voetbalzone zegt eigenlijk al genoeg. Het meerdendeel kan gewoon prima omgaan en reageren maar er zijn altijd een paar die het nodig vinden achterlijke dingen te roepen.

Ik ben ook eigenlijk van mening dat er helemaal geen haat tussen supportersgroepen is. Er is haat tussen debielen onder elkaar, maar dat is wat anders. Ik ben een Amsterdammer in hart en nieren, geboren en getogen. Maar kom verder al jaren in Rotterdam, praat graag met mijn Rotterdamse vrienden en collega's over voetbal en heb in al die jaren nog nooit vijandigheid gemerkt. Wel gezonde rivaliteit, lekker grappies maken over en weer. Prachtig toch?

Er is jammer genoeg gewoon een overschot aan debielen tegenwoordig die heel graag bij een groepje willen horen en tegelijk niks aan een ander groepje gunnen. Niet wetende dat zonder dat groepje andere mensen, je eigen groepje helemaal niet zo bijzonder meer is.
Dat kan je eigenlijk ook nog doortrekken naar andere conflicten in de rest van de wereld. Zo zonde allemaal.

23 januari 2015 om 16:50

helemaal mee eens!

Dit begint wel een beetje zielig te worden, rivaliteit is mooi maar houd het netjes.

23 januari 2015 om 14:47

Dit kan toch geen kwaad joh. Als beide clubs het bij dit soort geintjes houden, is er niets aan de hand.

Ik neem overigens aan dat je het over het bellen hebt.

23 januari 2015 om 14:55

Dit kan wel kwaad. Zodra je iemands priveleven erbij betrekt is het eerder zielig dan grappig. Of vind je het grappig dat de Boer wakker wordt gebeld, voor rotte vis wordt uitgemaakt of aan honderden mensen een nieuw nummer door moet geven

23 januari 2015 om 15:42

Voor zover ik begrepen heb, was het alleen bellen. Dus niet eens iets zeggen, hoewel er ook nooit opgenomen werd. Dat is een dagje vervelend voor De Boer, maar geen ramp. Dat blijkt ook wel uit zijn tweet van gisteren. Nieuw nummer, niks meer aan de hand. Als we hier al moeilijk gaan doen omdat De Boer al zijn contacten zijn nieuwe nummer moet geven......

23 januari 2015 om 16:21

De Boer zegt toch echt dat hij ook 2x opgenomen had en allerlei verwensingen kreeg.

Daarnaast: zo enorm vaak bellen is ook helemaal niet onschuldig, zeker niet 's nachts. De Boer moet ook gewoon kunnen slapen. Al dat gebel om hem wakker te houden is ook slecht voor de gezondheid. Ik ben het dus met Kletskabem en Jsephius eens dat het zielig is.

Overigens: zo vaak bellen (ik neem namelijk niet aan dat het elke keer weer iemand anders was, maar dat het slechts een paar zielepieten waren) is ook gewoon strafbaar volgens de wet.

23 januari 2015 om 16:45

Blij dat ik jouw persoonlijk niet ken Stefadefree. Hilarisch trouwens dat je het woord free in je avatar hebt staan maar niet eens de hersens ervoor hebt om te stellen dat je het niet echt als een slechte grap ziet dat je een trainer van je tegenstander 1200 keer moet bellen s'nachts.
Sorry, maar meer dan een doperwt kunnen jouw hersenen niet zijn.

Verder hoop ik dat niet niet verder uit de hand gaat lopen dmv een stel fans van de tegenstander (ajax in dit geval) die nu gaan bedenken hoe ze een nog grotere wraakactie kunnen verzinnen. Zou heel jammer en zielig zijn als we nu op die voet verder gaan.

23 januari 2015 om 16:46

Oke, dat had ik nog nergens gelezen. Ik vind het een tikje kinderachtig, maar niks ernstigs. Even irritant voor De Boer, zoals hij zelf ook aangeeft, maar onschuldig in vergelijking met geweld of brandstichting in clubhuizen.

Edit: zie dat het in de tekst staat. Maakt het inderdaad wat minder onschuldig, dit gaat weer iets te ver.

23 januari 2015 om 16:55

Och gut, ik vind dit in het licht van wat de supportersgroepen eerder allemaal bij elkaar hebben geflikt nog vrij onschuldig, maar gelukkig is daar meneer adutchbrew om mij met mijn minuscule brein terecht te wijzen.

Als jij even goed gelezen had, met je ongetwijfeld buitenproportioneel grote grijze massa, had je kunnen zien dat ik dit nergens 'grappig' noem. 'dit soort geintjes' geeft namelijk geen waardeoordeel.

23 januari 2015 om 18:41

dus jij vind het de gewoonste zaak van de wereld, dat de Boer door idioten dag en nacht gebeld wordt?
En wat vind jij daar nu zo grappig aan?
Dat die debielen de trainer allerlei verwensingen naar het hoofd slingeren
Sorry hoor maar jou mentaliteit zegt al genoeg over je
Of vind je het zelf leuk om lastig gevallen te worden door je telefoon
Nou je hoeft alleen maar even je nummer te vermelden dan is dat zo in order,
daar doen ze vast niet moeilijk over
Ik vind het maar rare humor iemand anoniem lastig vallen, echt grote jongens

23 januari 2015 om 19:13

Lees mijn vorige reacties nog maar eens goed, ik ga het niet allemaal nog eens schrijven.

Wat een droeftoeter zeg, tuurlijk kan dat wel. Voetbal hoort gespeeld te worden met uitsupporters. Dat is onderdeel van de charme van zo'n kraker. In het buitenland kan het prima, gewoon goed scheiden, dan is er niks aan de hand.

23 januari 2015 om 14:04

De charme gaat er wel een beetje vanaf als er alleen maar rellen zijn, ME nodig is en er stadions of andere gebouwen worden vernield.

Voetbal is nog altijd maar een sport en een spel. Ik stoorde me er al aan toen ik zelf nog een F-je was en er van die gekke vaders naast de kant stonden en bij het profvoetbal is het nog 100x erger.. Dit heeft gewoon totaal niks met voetbal te maken. Beter maken die gasten een eigen kickboxclub en laat ze het maar samen in de ring uitvechten als ze zo graag willen vechten.

Wat de Boer hier zegt is helaas wel de harde realiteit..

Beide 'supportersgroepen' van Ajax én Feyenoord roepen om uitsupporters bij Klassiekers, maar toch weten ze zichzelf niet te gedragen.

Ajax tijdens de bekerfinale niet, nu mogelijk Feyenoord-'supporters' niet. In en in triest.

23 januari 2015 om 13:45

Juist, dat vind ik ook. Erg jammer voor de sfeer, maar een begrijpelijk besluit om het zonder uit-supporters te doen.

23 januari 2015 om 14:26

Helemaal mee eens, er hangt gelijk een zure sluier over die wedstrijd. Terwijl het een van de mooiste potten van het seizoen zou moeten/kunnen zijn.

En ookal snapt ieder weldenkend mens wat de Boer hier zegt en bedoelt, moet je maar opletten, die gaat zelfs van zijn "eigen" kant nog gelul krijgen met deze opmerkingen. Te triest voor woorden eigenlijk.

Iedereen is al tot conclusie gekomen dat "supporters" van Feyenoord er achter zitten, maar het onderzoek van de recherche is niet eens gepubliceerd. Eerst afwachten wat de oorzaak was, voordat men tot conclusies komen.

Ik als Ajacied geloof er nauwelijks in dat iemand van Feyenoord dat zou doen. Normaal zijn acties van beide club meer ludiek. Maar om het clubhuis van je rivaal af te branden is wel een andere uiterste.

23 januari 2015 om 13:39

Acties van beide clubs ludiek?

Fakkels op het veld gooien en het standbeeld van een icoon beschadigen ludiek? Nee, er zijn weinig ludieke acties meer.

Die jongen die een Ajax-shirtje bij Coen Moulijn had omgedaan, daar kan ik de humor wel van inzien. maar zodra er materiële schade komt zie ik het ludieke er niet meer van in.

Jammer dat de supportersgroepen van Ajax én Feyenoord (ook buiten het incident van vandaag) niet kunnen gedragen.

23 januari 2015 om 13:42

Alles wat je doet is meer ludiek dan iets in de brand steken. Zelfs een speler van de tegenstander in de stad de benen breken. En zoveel leuke ludieke acties zijn er over en weer niet.

23 januari 2015 om 13:52

Tja, ik dacht eigenlijk aan een wraakactie van ADO hooligans. Ik wil niet meteen met vingers wijzen, maar toch hebben zij misschien wel de grootste reden na die aanval op hun eigen supportershome.

Ben wel heel benieuwd naar de oorzaak van de brand. Nu duidelijk insinueren waar de oorzaak ligt en hier en-passant een hele supportersgroep op afrekenen vind ik voorlopig nogal kort-door-de-bocht.

Mocht de oorzaak inderdaad richting de klassieker gezocht moeten worden, dan kun je je trouwens afvragen of dit ook gebeurd was zonder uitsupporters-verbod!

Dit bewijst dat sommige supporters volledig ontsporen op cruciale momenten. Dit is niet bij alle supporters het geval, maar wel bij een aantal.

Persoonlijk vind ik dat hij hier nu wel teveel insinueert. Tuurlijk zijn belletjes vervelend maar om direct te zeggen dat het brandstichting zou kunnen zijn en daarop zeggen dat je van andermans spullen afblijft gaat mij net iets te ver. Beter houdt hij zijn mond voorlopig even en wacht hij op de uitkomt van het onderzoek!

23 januari 2015 om 18:20

Je leest het er niet aan deze tekst af, maar FdB zei wel 'áls het brandstichting van Feyenoord supporters is geweest...' met een nadruk op 'als'.

Jammer dat frank er al vanuit gaat dat feyenoord hier mee te maken heeft. Dit is pure speculatie. Geen enkel bewijs.

23 januari 2015 om 13:52

Ik denk dat Frank wat meer weet dan wij. Hij heeft de verwensingen naar zijn hoofd gekregen, wie weet war daar gezegd is..

23 januari 2015 om 18:21

Zie mijn reactie hierboven op chilaverton.. De pers vroeg letterlijk of hij dacht dat het met de wedstrijd van zondag te maken zou kunnen hebben.

Het blijft de club die het meest gehaat wordt. Komt ook door die paar hier die steeds roepen dat hun club de beste is. Dat kan dingen uitlokken zoals dit. Neemt niet weg dat geweld en vandalisme slecht is, maar van de 1000 gaat er 1 over in actie.

23 januari 2015 om 16:52

Wat is daar zo verkeerd aan Tjoepcola? ze liegen ook nog niet eens. Als dit een teweegreden zou zijn om dit soort reakties teweeg te brengen, dan is het dieptriest.
Als men roept dat je de beste bent dan roep je gewoon iets leuks terug. Daar hebben weinig een probleem mee en creeert gewoon gezonde rivaliteit.
Maar een trainer 1200x bellen en brand te stichten (als het inderdaad zo is)?

Is dit bericht niet voorbarig? Is er al bewezen dat het om brandstichting gaat? En zo ja, ook al door wie het is gebeurd? Wat een stemmingmakerij zeg. Bah!

23 januari 2015 om 14:14

Lees het artikel even vriend, het gaat erom dat hij steeds gebeld werd en de huid volgescholden kreeg.

Zoveel belletjes kan ook van 1 kansloos persoon zijn.
Dit bewijst alleen dat... Ja wat bewijst het eigenlijk? Dat sommige mensen debielen zijn? Het zou toch gewoon moeten kunnen met supporters.

Echt waar, wat een triest volk.

En hiermee verwijs ik niet naar heel Feyenoord voor ik weer verkeerd wordt begrepen, want ook bij Ajax, Ado, Psv, en de andere 14 eredivisieclubs lopen er een aantal van dit trieste volk..

Het is al kinderachtig genoeg om zo vaak te bellen, nou oké, kan grappig zijn voor een keertje.. Maar dan laat die verwensingen achterwegen..

En over dat supportershome is nog niks zeker, maar toeval of niet? Vlak voor de klassieker.. En op verschillende Ajax sites, stond ook heel toevallig, dat zondag vanaf 10.30 het supportershome open is om alvast in de sfeer te komen en een drankje en hapje te nemen.. Maarja ik beschuldig niemand voor het bewijs er is..

23 januari 2015 om 13:47

Er kunnen zoveel redenen zijn.

Wie weet is dit zelf gepland en is de Klassieker gebruikt als dekmantel om zo nog geld van de verzekering te kunnen claimen.

Wie weet hebben andere supporters van clubs die gedaan met de Klassieker als dekmantel.

Wie weet is het puur toeval dat in de week van de Klassieker er brand is, misschien was het wel kortsluiting.

Je geeft aan dat je niemand beschuldigd, maar uit je stukje tekst is op te maken dat je erg graag naar Rotterdam wijst..

Dus de boer beaamt hiermee dat het om een feyenoord supporter ging die hem steeds belde.

Beetje sarren moet geen probleem zijn maar ik mag hopen dat het supportershome niet is aangestoken door 'rivalen'.

Dit bewijst helemaal niets! Behalve dat er een paar idioten rondlopen in dit land maar dat is geen nieuws. Dit zegt helemaal niets over die paar honderd uitsupporters! Net als dat niet iedere vuurwerkgooier bewijst dat ajacieden vandalen zijn! Bah, wat een stemmingmaker die de Boer!

Beetje triest verhaal Frank, je bent toch niet bedreigd, en over dat supportershome moet eerst nog maar blijken hoe dat vuur is ontstaan ?

23 januari 2015 om 21:55

Jij bent een beetje triest. In je prove omgeving lastiggevallen worden en verwensingen naar je hoofd krijgen kan enorm bedreigend zijn maar dat zal jij niet begrijpen net zoals die mafketels die hier schuldig aan zijn. Erger nog dat je Frank triest vind maar niet in gast op de gebeurtenissen en dat zijn de gevaarlijkste mensen.

Voetbal in Nederland lijkt in de greep te zijn van een hele kleine groep die bereid is om ver over de rand te gaan waardoor een sport die voor het volk gemaakt is vooral beken wordt achter de buis. Wij leven dan ook in een laffe maatschappij die zwaar straffen voor ernstige delicten niet durven door te voeren.

Ik hoop dat de spelers van beide clubs laten zien hoe met elkaar om te gaan en er een mooie wedstrijd van maken.

Erg vervelend al die belletjes. Raar dat het kennelijk bij bepaalde 'supporters' zo ver gaan dat ze ook daadwerkelijk gaan bellen. Dat je er uberhaupt de tijd voor neemt. Als je hem dan toch aan de lijn krijgt maak er dan een mooi gesprekje van .

Wat betreft de brand had de Boer beter kunnen zeggen dat het even afwachten is hoe deze is ontstaan. Hij zegt hier niet echt iets verkeerd, echter wellicht verstandiger om er nog helemaal niets over te zeggen.

Overigens denk ik dat het heel verstandig is dat er geen uitsupporters aanwezig zijn bij de klassieker. Er zijn talloze voorbeelden waaruit dit blijkt dat het gewoon niet verantwoord is. Aan beide kanten zitten teveel malloten die niet met rivaliteit kunnen omgaan, erg jammer!

23 januari 2015 om 14:32

Ik vraag me heel erg af hoe die telefoontjes gegaan zijn.

"met Frank..."
"frank, je bent een Eikel!! - Klik, tuut tuut tuut"

Zou Mounir El Hamdaoui bellen zonder nummerweergave??

Ik steek voor geen enkel supporter of supportersgroep mijn handen in het vuur, maar volgens mij was het een aantal jaar terug bijna gewoonte tussen Ado en Ajax om elkaars supportershome af te branden, al dan niet met supporters er nog in.

De Boer Insinueert hier duidelijk mee dat het een 'feyenoordsupporter' was die hem belde. Jammer, als dit waar blijkt te zijn.

23 januari 2015 om 14:09

Dat soort flauwe grappen moet kunnen behalve als diegene grof over de schreef gaat.

Het is wel heeeeel toevallig dat net voor de klassieker de supporters home afbrand vind je ook niet? Je kan niets bewijzen maar je voelt het wel aan.

23 januari 2015 om 14:38

Ook erg toevallig dat het supportershome komende weken sowieso gesloopt zou worden. Nu kan Ajax er nog geld voor vangen van de verzekering. Zelf vermoed ik dat Ajax dit zelf heeft gedaan om zo deverzekering te op te kunnen lichten en anders mag Ajax de personen die het gedaan hebben wel bedanken. IPV dat het geld kost om het te slopen krijgt ajax nu geld!

23 januari 2015 om 15:12

Goh zelf vermoed je dat Ajax de boel zelf in de fik heeft gestoken? Maakt niet hoe je alles kan verdraaien als Ajax maar in slecht licht wordt gesteld nietwaar?

23 januari 2015 om 15:50

Precies ik vermoed het en zeg niet dat het ook zo is.

Edit:

Wat moet ik verdraaien? Onderzoek loopt nog en er is nog niets officieel naar buiten gebracht.
het is nog niet eens bekend of het aangestoken is of dat de frituurpan aan is blijven staan. Dan vind ik dat ik mijn vermoeden uitspreek nog reuze meevallen met de berichten die ik lees waar Feyenoord al veroordeeld is?
Het feit dat De Boer aan geeft dat 1200 belletjes irritant is maar brandstichten niet acceptabel is veroordeeld de Boer de Feyenoord supporters al terwijl er officieel niets bekend is!
Kan een ongeluk zijn.
Kan door Ajax zelf gedaan zijn? ( hebben eer het meeste belang bij)
Kan door Feyenoord gedaan zijn
Kan door ADO gedaan zijn.
Kunnen ook gewoon vandalen geweest zijn.
Oftewel op dit moment kan je alleen vermoedens hebben zoals ik al aangaf in mijn eerste reactie. Op dit moment kan je nog niet met de vinger wijzen wat de Boer kennelijk al wel doet.

23 januari 2015 om 18:36

Jij leest over het woord 'als' heen, Jens.. Klein woordje, maar FdB benadrukte dat woord juist toen hij die zin zei in de persconferentie.. FdB beschiuldigd niemand, hij ging in op een hypothese.. Je maakt je dus druk om niks..

Hij suggereert hiermee dus dat een Feyenoorder die tent in de fik heeft gestoken. Dat lijkt me niet handig zolang er geen bewijzen zijn. Die 1200 belletjes waren misschien wel van een jaloerse ex of een stalker

Het is nog niet bewezen dat het aangestoken is en dus is het dom om dit nu al te zeggen, maar om hem zo te bestoken met telefoontjes en de huid vol schelden is een teken van onmacht. En dus zielig en hier zijn de gewone supporters die genieten van een voetbalwedstrijd de dupe van.
Wanneer de brand wel is aangestoken en het is bekend dat het van een supporter is van feyenoord, dan is die in mijn ogen geen echte feyenoord supporter, want hier benadeel je de club en de echte supporters mee. Dus laten we hopen dat deze brand door een of andere storing is gebeurd.

Boer praat wel erg makkelijk.
Elk nummer wat van een bekende nederlander bekend raakt word misbruikt. Dit heeeft toch geen ene fuck te maken met de rivaliteit tussen Feyenoord en Ajax. Wel lekker makkelijk om het zo af te geven op Feyenoord. Of dat Wendy van Dijk platgebeld werd had natuurlijk ook te maken met de rivaliteit van Feyenoord en Ajax.
Dan heb ik nog niet eens over de beschuldiging van Frank de Boer dat het Ajax supportershome door Feyenoord in brand is gestoken. Momenteel hoor en lees je op steeds meer plaatsen dat het vermoedelijk van binnen is aangestoken en dat men nog geen sporen van braak heeft kunnen vinden.
Lijkt mij dus een gevallatje verzekering oplichten omdat het supporters home toch al werd afgebroken over een paar weken. Nu kunnen ze er nog verzekeringsgeld van ontvangen. Zou mij niets verbazen dat dit door Ajax zelf is gedaan en er missbruik word gemaakt van de wedstrijd van komende zondag om het zo in de schoenen van Feyenoord te schuiven.
Wat een arrogante lul is die de Boer toch ook. Dat de ajax supporters zo kort door de bocht gaan kan ik begrijpen maar van iemand die zo'n verantwoordelijke functie heeft is dit not done en het toppunt van arrogantie.

23 januari 2015 om 16:14

Ejens, het woord arrogantie moeten Feyenoord supporters maar niet meer in de mond nemen! Ik heb 7 zoniet meer artikels gelezen, van oud spelers/supporters van Feyenoord dat Ajax niks is. Ik heb dus niet over de spelers, wat is gebeurd met de lijfspreuk geen woorden maar daden. Het mooie clubhuis is van ons, dat vol was met onvervangbaar materiaal is door een Ajacied of Ajax zelf in fik gestoken? Lachwekkend en triest tegelijkertijd, net zo min ik denk dat een Feyenoorder het gedaan heeft. Een telefoontje en dan bellen en flauwe whatsappjes okay, maar gaan bedreigen of e.d not done! Dat is ook wat Frank bedoeld, met dat er geen klassieker mogelijk is met uitsupporters.

23 januari 2015 om 17:15

Wat betreft die telefoontjes dat schaar ik onder katte kwaad. Heeft ook niet met voetbal te maken. Nummers van andere bekende Nederlanders werden ook platgebeld met daarbij de meest erge ziektes toegewenst. Dit schijnt nu eenmaal in de mens te zitten. Zelf keur ik dit ook af maar kom op dit heeft toch geen ene fuck te maken met de rivaliteit tussen Feyenoord en Ajax. Dit is gewoon pure pech dat zijn nummer bekend is geworden.

Tuurlijk heb je gelijk dat een ajacied in hart en nieren nooit zijn supporters home in brand zou steken. Zelfde dat een boer ook zijn varkens en of koeien niet levend wil verbranden. Toch zijn het altijd de asbest schuren die per ongeluk opbranden zodat de verzekering het opruimen en de bouw van de nieuwe schuur betaald. Er zullen nu dus ook zeker mensen bij de SV van Ajax in hun handjes vrijven omdat er tonnen en misschien zelfs wel miljoenen word uitgespaard nu.
Let wel, Ik spreek mijn vermoeden uit. Ik zeg niet dat het ook zo is! Frank zegt in zijn artikel gewoon dat Feyenoord de schuldige is. Zelf zou ik graag eerst de uitkomst van dat onderzoek willen weten voordat ik mij zo stellig uitlaat!

23 januari 2015 om 22:09

@jens wat kan jij met enorm veel woorden een lul verhaal ophangen. Heb jij het interview gezien? Heb jij hier boven het bericht wel goed gelezen? Je slap verhaal over jou vermoedens zijn dikker dan dat Frank iets vermoed. Daarna bagatelliseer je wel heel makkelijk een kwalijke zaak naar een ludieke actie.

Mij heeft toevallig pech net als andere bekende Nederlanders dat zijn telefoonnummer ineens bekend is geworden???? 1200 maal gebeld worden door debielen kan heel beangstigend zijn voor hem en zijn gezin. Dat jij dat niet ziet is beangstigend. En verder zegt de Boer dat ALS het is aangestoken (noemt geen supportersgroep) is het kwalijk want je blijft van andermans spullen af. Maar goei het maar snel op jou vermoeden dan is alles weer opgelost.

23 januari 2015 om 22:34

Ejens

Het zijn toch Feyenoordsupporters die hem welbewust gebeld hebben? En nogmaals dat vind ik ook wel grappige rivaliteit, en ludiek, maar bedreigingen en verwensingen zijn stijlloos andersom ook als Ajacieden dat zouden doen.

Ik snap dat het vermoedens zijn, maar het is wel vergezocht! Zeker ook om wat ik al eerder aangaf, talloze materialen van emotionele waarde was aanwezig. Onder andere van Bobby Haarms, oud spelers en oud prominenten. En Frank de Boer had over die verwijzingen, niet over dat Feyenoord de schuldige moet zijn.

En laten we inderdaad het onderzoek afwachten, dit zijn waardeloze aannames en speculaties van een ieder.

23 januari 2015 om 18:23

niks mee te maken met de klassieker nee, doe eens normaal jongen ejens, waar anders mee dan. Wendy heeft hier niks mee te maken, frank is de trainer van ajax en die werd plat gebeld, dus dit heeft alle schijn naar dat het te maken heeft met de klassieker. Maar ze moeten maar verder gaan met die onzin dingen, de club feyenoord zal hier meer last van hebben dan die nepsupporters die zich zo misdragen.

24 januari 2015 om 00:50

Ik moet je complimenteren voor het produceren van zo'n reactie, zo'n smakeloos en respectloze reactie heb ik hier nog niet gezien.

Eerst doen alsof het nummer van De Boer is bekend geworden door een of andere journalist van de Privé. Vervolgens doen alsof de meeste mensen die gebruik hebben gemaakt van het nummer geen Feyenoorders zijn. Daar zullen ongetwijfeld een boel ludieke reacties tussen hebben gezeten, maar schijnbaar ook een boel vervelende met lelijke verwensingen en andere soort rommel.

Vervolgens kom je met de walgelijke suggestie dat Ajax zelf achter de brand zit en de eigen supporters hun verzamelplek ontneemt en bovendien talloze emotionele spullen van supporters verbrand. En dat allemaal om de verzekering voor een paar duizend euro op te lichten, terwijl Ajax een bankrekening met vele miljoenen heeft. En dat ze ook nog eens doen zodat ze schuld in de schoenen van Feyenoord kunnen schuiven.

Als je je nog niet ongeloofwaardig had gemaakt ben je dat bij deze wel geworden. Je hebt een walgelijke complottheorie om een eventueel mogelijk scenario van de waarheid onder tafel te willen schuiven. Wat je hier mee bereikt kan ik je nu al zeggen, namelijk voor minder sympathie voor Feyenoord supporters onder ons Ajacieden. Die haat is voedingsbodem voor verdere escalatie van de verhoudingen.

Er is nog niks bewezen omtrent de brand, dus daarvoor de schuld bij Feyenoord supporters neerleggen is belachelijk. Sowieso, als het aangestoken zou zijn door een Feyenoord supporter deze jongen in de categorie van de doorsnee Feyenoord supporters plaatsen zou onterecht zijn. 99 procent keurt dit soort vandalisme af.

Natuurlijk is het logisch dat de verdenkingen snel richting Feyenoord uitgaan, met de klassieker die zondag gespeeld wordt. Gezien het verleden is de het ook logisch dat (mits brandstichting) zo'n aanslag uit die hoek zou komen. Het is diep triest, er is gigantische veel verloren gegaan met emotionele waarde. Tegelijk zullen de gevolgen mogelijk nog triester zijn. Dit kan het begin zijn van een hele harde geweldcyclus.

Maar sommige mensen hier zijn ook vreselijk naïef, zeker als ik nu plotseling lees alsof het uitlekken en plat bellen van De Boer niet uit de Feyenoord hoek kwam. Overigens vond ik dat idee wel een ludieke actie. Het is alleen jammer dat het kleine percentage idioten van de ludieke actie misbruik maakt door vervelende verwensingen te sturen. Prima als mensen dat nummer gebruiken voor ludieke berichten, maar het is jammer dat er een groep van profiteert die het wil gebruiken voor het beledigen.

Dat schelden is pure stoerdoenerij. Komt waarschijnlijk vooral van dom volk en jonge ventjes. Het vaak bellen op zich vind ik daarentegen wel ludiek, niks mis mee. Mocht de brand gesticht zijn door mensen die helaas een voorkeur hebben voor Feyenoord (ik wil niet spreken van 'supporters' dan is dat inderdaad een reden voor geen uitsupporters. Jammer (in dat geval) dat een paar idioten het dan verpesten voor de rest.

Beetje een hellend vlak waarop De Boer zich begeeft. Op basis van aannames iets insueren is vrij onverstandig, lijkt me handiger als iedereen zich van commentaar onthoudt zolang nog uitgezocht moet worden hoe die brand ontstaan is.

23 januari 2015 om 16:16

Wisconsin, hij doelt niet onder brand. Maar op die verwensingen, na zijn nummer gehackt was.

23 januari 2015 om 17:22

@ Sulejmani,

Ik citeer de Boer: "1200 belletjes en whatsappjes zijn irritant, maar van andermans spullen blijf je af.

Oftwel, hij geeft aan dat de telefoontjes en whatsappjes vervelend zijn maar dat brandstichting ( hetgeen waar andermans spullen naar verwijst) niet kan. ( heeft hij ook gelijk in) Echter omdat hij dit in 1 zin noemt, Legt hij dus wel degelijk de schuld bij Feyenoord omdat het bekend is dat Feyenoord achter de telefoontjes en whatsappjes zit.
PS een telefoonnummer is geen ding! kan je ook niet aankomen of van af blijven. Een supportershome wel.

23 januari 2015 om 22:36

Ejens

Zoals ik net al aangaf, hij geeft ook niet indirect de schuld aan Feyenoord. Dat is namelijk niet correct, lees het hele artikel op Ajaxtime. Het is een mis interpretatie.

Reageer

Je mag reageren vanaf niveau 3.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren