Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Dest deelt ‘wow-moment’ met Lionel Messi: ‘Het was echt ongelooflijk’

Laatste update:

Sergiño Dest is bij Barcelona in een compleet andere wereld gestapt. De rechtsbenige vleugelverdediger zal met name de eerste keer dat hij samen trainde met Lionel Messi nooit meer vergeten. Van echte communicatie tussen de rechtsback en de aanvaller is vanwege de taalbarrière overigens nog geen sprake.

"Het was echt ongelooflijk", verklapt Dest in een uitgebreid video-interview met CBS Sports. "Ik keek om mij heen in het krachthonk en mijn blik ging opeens naar rechts. Ik zag hem daar staan en dacht gelijk: Wow. Dat is toch Lionel Messi naast me. Het was heel bijzonder om samen met hem op het veld te mogen staan en door hem te worden aangespeeld. Het is een voorrecht om met de beste speler ter wereld te mogen spelen."

Koeman: 'Denk niet dat vertrek Bartomeu invloed heeft op mijn positie'

De verslaggever van bovengenoemd medium vraagt vervolgens of Dest inmiddels al bijzondere dingen weet over Messi. "Ik denk dat jullie inmiddels alles al over hem weten", antwoordt de rechtsback van Barcelona met een glimlach. "Hij is als persoon erg aardig. Ik moet de Spaanse taal machtig worden, zodat ik met Messi kan communiceren. Maar verder kan ik geen nieuwe dingen over hem vertellen. Messi is zoals je hem op televisie ziet."

Dest geeft tot slot een inkijkje in zijn ambities bij Barcelona voor dit seizoen. "Het is belangrijk dat ik mezelf blijf ontwikkelen", vervolgt de voormalig Ajacied. "Ik wil naast de Champions League ook de landstitel en de Spaanse beker veroveren. We maken een goede kans, want hier lopen de beste spelers ter wereld rond. Daarnaast wil ik met de Verenigde Staten kwalificatie afdwingen voor het WK van 2022. Ik wil namelijk dolgraag een keer deelnemen aan een WK", zo besluit Dest.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Koeman moet er gewoon voor zorgen dat je moeilijk weet te scoren tegen Barcelona. De verdediging moet potdicht zijn. Als je dan voorin een beetje geluk hebt dat Fati, Messi, Dembelé en Coutinho fit en in vorm zijn, dan kan je van elk team winnen. Bayern is voor mij weer favoriet in de CL, maar met een beetje geluk is er heel wat mogelijk dit jaar.

30 oktober 2020 om 09:49

Bayern is zeker favoriet. Alleen zag je tegen Psg, Lyon en zelfs in de eerste fase tegen Barcelona dat ook dat team niet altijd onfeilbaar is. Wanneer die ploegen hun 100% kansen afmaken kan het maar zo in een KO-duel de andere kant uitvallen.

30 oktober 2020 om 10:06

Vergeet niet dat Bayern op een haartje na aan een 2-1 achterstand ontsnapte tegen Lokomtiv: perfect uitgespeelde actie, alleen had hij hem afgegeven ipv zelf te schieten dan had speler B hem letterlijk in een half leeg goal kunnen schuiven: 2-1 achterstand en je hebt een volledig andere wedstrijd. Verdedigend is Bayern minder goed als aanvallend. (Dan praat ik niet eens over die bizarre backs)

30 oktober 2020 om 13:50

Het klopt dat Bayern hun zwakheden hebben maar ik zet dat in het quota van zwakke momenten en een tikkeltje van geen concentratie. Ook al was Barca op voorsprong gekomen vorig seizoen ging Bayern hun steeds kapot maken dat is klaar en duidelijk! Wat Niet slim was van Barca ze wouden een boks spel van maken dat ze sowieso gingen verliezen elk aanval van Bayern was limiet goal. Barca had geen antwoord daarop. Er is een analyst in Frankrijk gespecialiseerd in FC Barcelona en hij zegt: Het probleem van Barca is dat ze een duidelijk visie hebben ( van Crijf) bal cicrculatie en balbezit. Het probleem is dat Barca 10j achter is TOV bv een liverpool , Bayern en ondanks dat ze niet echt als ploeg spelen PSG heeft dat ook. Want het voetbal van vandaag is nu zoals ze zeggen in de jargon een transitie spel. Snel de bal veroveren en als een gek naar voor lopen. Maar in eerste instantie moet uw verdediging een blok zijn. Alles wat Barcelona niet heeft. Wat betekent dat een Bayern of een Liverpool dat 100 maakt ten allen tijden dit Barcelona kapot. Omdat als Barcelona op hun idee blijft gaan ze nooit een antwoord hebben. Dus wat moet Barcelona doen hun spel veranderen probleem is ze hebben Messi hoe geniaal hij ook is enz hij is geen loper, busquets is geen loper, pjanic is geen loper. Pique is traag en zijn positie spel is uitstekend. Wie echt in het profiel past van een transitie spel is Dembele, ja Griezzmann enz. Het probleem Barca is meer dan een club ze hebben een identiteit en eigenlijk om mee te gaan met de toppers van nu moeten ze hun identiteits spel veranderen en voor Barca catalanen enz is dat niet mogelijk omdat Barca is gebaseerd om het mooie spel, het artistieke, de tiki taka en niet een gebetoneerde verdediging honden zonder techniek a la Henderson en Wijnaldum dat alleen maar lopen om de bal te veroveren en van voor sprinters a la Sadio manã© enz. Effectief voetbal indrukwekkend zeker door de power maar Barca herkent zich daar niet. Als ze effectief hun identiteit willen behouden. Mooi spel, balbezit, tiki taka enz moeten ze zien dat zij met de jaren en verder een antwoord hebben een transitie spel van een liverpool of bayern

30 oktober 2020 om 14:15

Toen je zei dat Griezmann in dat transitiespel past stopte ik per direct met lezen. Dan heb je er echt geen kijk op sorry. Trouwens leuk verhaal maar ik zal het voor je ontkrachten: het Barcelona van 2008-2012 zou ook dit Bayern en Liverpool scheel tikken van het kastje naar de muur. Ze zouden op z’n minst meer tegenstand bieden dan andere topclubs destijds, maar alsnog het onderspit delven. Goretzka, Kimmich, Muller, Fabinho, Henderson en Wijnaldum mogen lopen wat ze willen, tegen Xavi, Iniesta, Busquets en Messi zouden ze gewoon in dezelfde rondo belanden. Alves en Abidal zouden zowel aanvallend en verdedigend het verschil maken. Dan zou ik niet echt bang worden voor Gnabry, Mané, Salah en Coman eerlijk gezegd. Lewandowski vs Puyol zou ook een leuk duel worden. Maar Puyol vreet jou met huid en al op. Die aanval van Barca is mij om het even: Eto’o en Henry of Pedro en Villa, de rest zorgde voor het spel en dat de aanvallers alleen goed gepositioneerd moesten staan en afmaken meer niet.

30 oktober 2020 om 22:39

Dat is het juist jij gaat terug naar het verleden om de glorie jaren naar boven te brengen en dat is juist het probleem barca is 10jaar achter bijwijzen van spreken. La liga heeft iedereen nu hun spel door en ze hebben geen plan B. Supporters enz hopen op een Barca van jaren terug. Maar een Xavi en Iniesta waren de pilaren van de tiki taka nu naar mijn mening kan barca niet mee met Liverpool en Bayern. Griezzmann is een fantastische speler sert hij bakt er niks van maar in transitie is hij een van de beste. Maar swat. Zelfs als je naar Spanje ziet ze maken niemand meer bang spel is traag enz. Voor mij gaat Barca pas interessant zijn als Messi, Busquets en Messi weg gaan zij zijn nog de overige van de glorie jaren en er moet een nieuwe identiteit komen en dan pas kunnen we zien hoe barca echt gaat vorderen nu niet

30 oktober 2020 om 09:53

Helemaal mee eens. Als je niet de beste aanval ter wereld hebt zoals Barca de voorbije jaren veelal wel had, dan moet je van achteruit werken zoals Zidane vorig jaar bijvoorbeeld toonde. Enige probleem is dat Barca daar niet echt de kwaliteit voor heeft. Pique is te traag en heeft afgedaan, Araujo is nog te jong en onervaren, Umtiti is tegenwoordig shambles, Firpo heeft het niveau niet, Dest en Alba zijn vooral offensief sterk en Roberto is defensief ook niet de beste. Alleen Lenglet kan het niet dragen natuurlijk. Wat je zegt klopt maar met dit materiaal zie ik het helaas niet gebeuren.

30 oktober 2020 om 10:13

Ik zie het ook niet gebeuren. Je wil natuurlijk aanvallend mooi voetbal spelen maar dat betekend dat je gewoon veel ruimte in je rug hebt. Pique en Lenglet en Busquets kunnen het gewoon niet belopen. Hopen dat er gewoon een goede verdediger komt of dat Umtiti eindelijk is zijn oude vorm te pakken krijgt.

30 oktober 2020 om 10:16

@Barcalover123, Maar misschien moet je dan in de CL geen mooi aanvallend voetbal spelen. Maar een type spel wat bij je selectie past.

Ik vraag me dan altijd af bij dit soort artikelen wat Messi hier dan van denkt.. 😅 Je leest vaker van dit soort artikelen over Messi en Ronaldo waarbij spelers bijna op hun knieën gaan voor hen. Ik vind het altijd een beetje overdreven

30 oktober 2020 om 10:58

Alsof Messi niet merkt wat zijn aanwezigheid met mensen doet. Waarschijnlijk zag hij ook wel dat Dest zich met knikkende knietjes aan hem voorstelde.

30 oktober 2020 om 14:53

En terecht. Wie droomt er nou niet van om met Messi te spelen.ik zou ook wat nerveus zijn ja.

30 oktober 2020 om 15:37

Ik zou in me broek pissen van de zenuwen denk ik, helemaal op het veld je wil zo'n speler ook niet teleurstellen met een slechte pass ofzo.

Toch bizar dat Dest eerst de Spaanse taal moet leren om überhaupt te kunnen communiceren met de GOAT. Blijkbaar kan het maar ik vind het echt bizar dat Messi geen woord Engels spreekt..

30 oktober 2020 om 09:56

Het is ergens ook wel begrijpelijk. Komt uit een Spaanstalig land (argentinië) en woont inmiddels ook al een jaar of 20 in Spanje zelf. Dan zal hij ook wel denken de nieuwkomers passen zich wel aan aan de omgeving. Volgens mij wordt Spaans ook meer gesproken wereldwijd gezien dan Engels.

30 oktober 2020 om 09:57

Als eerste taal wordt Spaans vaker gesproken. Engels wanneer je tweede talen meetelt.

30 oktober 2020 om 15:27

Ik zeg toch ook dat het kan maar ook dat ik het bizar vind. Mondiaal gezien een van de meest invloedrijke mensen, zeker in de sportwereld. Dan zou ik juist uit mezelf proactiever zijn me ook internationaal te ontwikkelen. Maar goed, daarom ben ik misschien nog steeds geen miljonair..

30 oktober 2020 om 10:15

Hoezo Messi woont toch in Spanje en werkt daar. Vind juist als buitenstander dat je taal moet leren waar je komt wonen en werken. Als iemand in Nederland komt werken/wonen dan verwachten wij ook dat hij of zij gewoon Nederlands begint te leren.

30 oktober 2020 om 10:18

Klopt, maar iemand die Engels spreekt maken we toch ook geen probleem van? Ik vind het een gebrek aan inzet als iemand niet de moeite neemt een tweede taal te leren, zelfs als je eerste taal Spaans, Engels of Chinees is.

30 oktober 2020 om 10:34

In Nederland is het vrij normaal om een woordje over de grens te spreken, dat heeft veelal te maken met onze handelsgeest en het probleem dat Nederlands maar op paar een héle kleine stukjes vd aardbol gesproken en begrepen wordt. Als je veel zaken doet over de grens (daar komt de term de Gouden Eeuw vandaan, in die eeuw werd door Nederland als natie ontzettend veel geld verdiend) is het handig als je jezelf verstaanbaar kunt maken. Onze talenkennis is zodoende uiteindelijk in ons onderwijssysteem geïntegreerd en nu leer je bijna standaard de basisbeginselen van Frans en Duits en leer je zelfs Engels voor gevorderden op relatief jonge leegtijd. In veel andere landen is dat veel minder gebruikelijk (belgië is natuurlijk een uitzondering, daar spreken ze 3 talen in 1 land (er is ook een Duitstalig gedeelte van België)). Daar mag je blij zijn als je 2 jaar Engels leert op de middelbare school.

30 oktober 2020 om 10:38

Ik vind het bloed irritant als ik in Amsterdam rond loop om te shoppen en werknemers gaan Engels praten hoor. Even normaal doen. Gewoon moeite doen om je aan te passen aan je omgeving. En hoezo zou je een tweede taal moeten leren als je Spaans of Engels praat? Als je gewoon in je eigen land blijft wonen dan kan dat toch prima met 1 taal. Ben het met je eens dat handig is om Engels te kunnen hoor en vind dat het ook goed is om Engels goed te kunnen. Maar vind niet dat een Messi maar Engels moet gaan leren om Engels te gaan praten tegen spelers in het team. Krijg je straks dat spelers geen moeite gaan doen omdat er toch engels wordt gepraat..

30 oktober 2020 om 10:54

@barcalover, in een internationale bedrijfsomgeving waarbij er veel met expats wordt gewerkt verwacht niemand dat. Ik vraag me vooral af hoe hij met internationale scheidsrechters communiceert.

Mij boeit het persoonlijk niet. Woon zelf in Amsterdam en vind het prima dat alles Engels is hier, geen enkel bezwaar tegen.

30 oktober 2020 om 11:06

@primetime. Voor mij is het wel een principe dingetje. Ik vind dat ik in mijn land en mijn stad (ik woon ook in Amsterdam) in een winkel gewoon Nederlands moet kunnen praten en dat het personeel me begrijpt. Begrijp me niet verkeerd, mn Engels is van vrij hoog niveau, maar vind het een vorm van minachting als ik tegen personeel in het Engels zou moeten communiceren omdat zij de moeite niet nemen Nederlands in ieder geval te leren begrijpen. Als je geen baan hebt waarbij je het gezicht van een bedrijf bent, zoals winkelpersoneel dus, vind ik het niet zo'n punt, maar aan de kassa praat ik Nederlands en ze zorgen maar dat ze me begrijpen.

30 oktober 2020 om 11:08

Ik woon zelf in Haarlem en als naar Amsterdam ga dan is het vaak voor een drankje, hapje of shoppen. Vind zo'n raar iets dat je dan de Zara inloopt en een Spaanse dame praat dan Engels terug. We zijn uit eindelijk in Nederland dus dan vind ik dat je gewoon Nederland moet kunnen praten. Prima dat je engels moet kunnen praten voor toeristen maar dat is dan ook de grens.

30 oktober 2020 om 11:33

@trodat4030, ik heb persoonlijk sws weinig met Nederland en landen in het algemeen. Dan hecht je vaak ook al minder aan talen denk ik. Ik zou ook het liefst in een metropool wonen. Wat mij betreft gooien we Amsterdam vol en alles 24/7 open, is mijn droombeeld.

30 oktober 2020 om 10:44

Als je druk bezig was om je de Duitse taal eigen te maken omdat Bayer voor 90% beklonken was maar toen kwam Barcelona.

30 oktober 2020 om 11:07

En Engelsen die geen Spaans spreken? Vind je dat net zo vreemd? Spaans overigens wordt in meer delen van de wereld gesproken dan Engels.

Ik moet de Spaanse taal machtig worden, zodat ik met Messi kan communiceren.

De rest interesseert me geen hol, als ik maar met Messi kan communiceren 🤮
Grow up gast.. jeez

30 oktober 2020 om 10:10

Gek hè, een jonge voetballer die 2 jaar geleden nog op de bank zat bij Ajax die nu opeens dagelijks met de beste aanvaller in de geschiedenis van voetbal traint, droom van tientallen miljoenen kinderen, eindbaas Messi die trouwens op het veld de instructies geeft....in het SPAANS. Wel zo handig als je dan ook Spaans spreekt. Tja, doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg ofzo?

30 oktober 2020 om 10:10

Je snapt toch ook wel dat hij gewoon antwoord geeft op een vraag van een journalist?

Hey VZ, waarom is het niet mogelijk om op het artikel over Thijs Slegers te reageren? Ik vind het ontzettend triest nieuws, ik kan me niet voorstellen dat er ook maar iemand een discussie zal willen beginnen daar. Dat zo'n jonge vent na een herseninfarct nu ook zo'n ziekte te verwerken krijgt gun je niemand.

30 oktober 2020 om 10:07

Omdat je ook idioten hebt die daar ‘grappen’ over maken. Kijk maar na het verhaal Nouri.

30 oktober 2020 om 10:17

Heb je misschien een punt mee, maar dat is 1 van de redenen dat er niveaus zaten op de site. Ik zie ze tegenwoordig nooit meer terug, de berichten waar alleen bepaalde niveaus kunnen reageren. Dat terwijl ze precies voor dit doel gemaakt zij, alleen leden die bewezen hebben op een bepaalde wijze respectvol te kunnen reageren, mogen daarop reageren.

30 oktober 2020 om 10:28

Kom, we zijn geen kleuters meer. Als een enkeling raar reageert, wat volgens mij niet zal gebeuren, dan ban je die van de site en ben je er vanaf. Zo gevoelig ligt dit topic (slegers) toch niet?

30 oktober 2020 om 10:41

@eagles precies. Kunnen we direct de rotte appels scheidden. Desnoods mogen alleen de niveau 3 en 4 leden reageren (minstens 150 punten). Dan weet je in ieder geval dat het redelijk respectvolle leden zijn, die ook ontopic reageren.

30 oktober 2020 om 10:48

Die idioten zullen dan wel gecorrigeerd worden door de leden hier desnoods met een ban. Ik had ook een hart onder de riem willen steken omdat ik als geen ander weer wat het gezin nu doormaakt.

30 oktober 2020 om 10:41

Je staat versteld over hoe mensen kunnen reageren op bepaalde berichten. Dus beter dan het gesloten is. Respect is tegenwoordig ver te zoeken.

30 oktober 2020 om 10:53

Daarom zeg ik, gebruik lekker de niveaus waar ze voor bedacht zijn. (zal wel betekenen dat jij niet kan reageren, sorry )

Herkenbaar.. Ik zat ooit enkele jaren geleden op een dinsdagmiddag in de kantine van De Toekomst, hélemaal alleen, stond zelfs niemand achter de bar (was ff in de keuken denk ik) en opeens loopt Johan Cruijff voorbij met een opgewekte 'goedemiddag'. Ik viel bijna van de barkruk en kon nog net 'goedemiddag meneer Cruijff' terug stamelen voor hij door een deur richting de kantoren verdween. Ik stond te perplex om een foto te vragen, ben ik normaal helemaal niet van, maar toch, dit was wel Johan... Nu spijt als haren op mn hoofd (en dat is nogal wat, wat er uit mijn hoofd groeit), Een jaar later was hij niet meer onder ons.

Flinke ambities van Dest, hoop dat het hem allemaal gaat lukken, itt tot velen vind ik hem een fijn joch en gun hem het beste. Sommigen zullen het misschien arrogant of te hoog gegrepen vinden, maar al je het allerhoogste niet nastreeft, bereik je het allerhoogste ook nooit. Goed kijken naar hoe Messi die dingen beleeft, daar kan je echt een hoop van leren lijkt me.

30 oktober 2020 om 10:08

Haha mooi verhaal! Wat ik me meteen afvraag, hoe kom jij zo maar op de Toekomst? 🧐

30 oktober 2020 om 10:18

Ik liep ook best vaak op de toekomst hoor, voor corona gebeuren. Mijn neefje speelde daar in de jeugd, hij is nu naar AZ. Maar ik was vaak bij Ajax om wedstrijdje te komen kijken en dan zie je vaak gasten rond lopen zoals Overmars, van de Sar, Sjakiee en dus ook vast Cruijff.

30 oktober 2020 om 10:22

Ik loop naar het metrostation, stap in de metro 50 of 54 en stap uit op Strandvliet Arena. Dan loop ik langs de Ziggodome, over de loopbrug en P2 naar het complex. 5 jaar (en zelfs 8 maanden) geleden kon je daar gewoon komen en was je doorgaans gewoon welkom. Ik ben actief (nou ja, nu wat passiever helaas) jeugdwatcher, beetje vergelijkbaar met Wolterx die hier wel enigszins bekend is, en was daar voor een training van 1 van de jeugdteams. Dat doe ik in normale tijden wel eens meer.. Het is in heel veel dingen gewoon een 'normale' voetbalclub, al is het een Bvo..

Ik heb het gevoel dat spelers vanwege Messi naar barca gaan, inplaats vanwege de club. Ik zie niet veel spelers rond lopen bij barca die voor de club gekozen hebben.

Sorry maar dit fanboy gedoe begint wel een beetje gênant te worden. Wat moet Messi zelf wel niet denken van zo’n ploeggenoot die bijna verliefd naar je zit te kijken omdat je Messi bent. Dit is niet de eerste keer dat we Messi dit Messi dat horen van Dest. Tis nu wel klaar hoor. Het is je ploeggenoot, ook gewoon een persoon die moet poepen net als jou.

30 oktober 2020 om 10:44

Het is toch het mooie van sport dat je opkijkt tegen iemand. Het is een kwestie van respect. Vroeger zou Dest bij wijze van spreken de schoenen hebben moeten poetsen van Messi.

30 oktober 2020 om 11:12

Lekker laten gaan waar maak je druk om. Die jongen is er net 2 weken. Hij is 18 jaar en is opgegroeid met Messi en Ronaldo. Het hij was 8 toen het dreamteam van barca met leiding van Messi alles won wat er te winnen valt. Hij was 13 toen MSN elke team weg speelde en de treble pakte. En nu sta je opeens met een van de gasten op het veld een gedeelte van de geschiedenis van de club heeft gevormd. Zo iets ervaar je niet dagelijks. Dat je überhaupt Messi heeft mee gemaakt is al een bijzonder laat staan als je dan ook met hem op het veld staat. Geldt trouwens ook voor Cr7

Ik kan de persoon Dest goed hebben. En moet ook zeggen dat ik niet zeker ben dat hij het echt gaat waarmaken hij wel realistische doelen stelt. Dat is erg belangrijk voor spelers van zijn niveau, hij is nu speler van Barcelona en moet dan ook zichzelf zo opstellen. Dat doet hij erg goed nu, ben benieuwd naar zijn verdere ontwikkeling.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren