Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Derksen ziet stiekeme spelletjes: ‘Heb het idee dat hem een oor aangenaaid is'

Laatste update:

Johan Derksen denkt dat er meer achter het ontslag van Henk Fraser zit dan de huidige informatie doet vermoeden. De 73-jarige analist zegt te weten dat men bij FC Utrecht al ruim voor zijn grensoverschrijdende gedrag jegens Amin Younes van Fraser af wilde. Ook sportmarketeer Chris Woerts weet dat het incident slechts 'een excuus' voor de Domstedelingen was om hun trainer de zak te geven.

Het Algemeen Dagblad meldde woensdag dat Fraser Younes op het trainingskamp in Spanje bij de keel zou hebben gegrepen. Kort daarop maakte Utrecht melding van dat de 56-jarige oefenmeester uit eigen beweging was opgestapt. "Het past niet bij mij en het past niet bij de club. Ik heb de club hiermee beschadigd en dat doet velen, en ook mij, pijn. Daarom heb ik de keuze gemaakt om op te stappen als hoofdtrainer van FC Utrecht. Ik herken mezelf niet in mijn handelen en wil mijn excuses aanbieden aan alle betrokkenen", gaf Fraser als reden van zijn vertrek.

Derksen vermoedt echter dat er meer aan de hand was in de Domstad. "Ik heb het idee dat Fraser een oor aangenaaid is. En dat neem ik Kees Jansma en Frans van Seumeren (respectievelijk lid van de raad van commissarissen en de voorzitter van Utrecht, red.) heel erg kwalijk. Die zijn daar de baas en niet een of andere technisch directeur die daartussen zit en van Fraser af wil. Het is een incidentje, maar dat kun je ook uitspreken en overgaan tot de orde van de dag. Maar hij móést hangen, Fraser", aldus Derksen bij De Oranjewinter.

Woerts, die zoals wel vaker te gast is in het programma, kan de vermoedens van Derksen bevestigen. Technisch directeur Jordy Zuidam had Fraser namelijk helemaal nooit aan willen stellen als trainer, beweert de sportmarketeer. "Jordy Zuidam wilde van hem af. Ze hebben een excuus gezocht en Henk is de fout in gegaan bij een emotionele bui. Maar twee à drie jaar geleden hadden ze dat gewoon in de kleedkamer uitgesproken, elkaar de hand gegeven en hup, door. Maar nu hebben ze een stok gevonden om hem mee te slaan."

"Ze hebben hem wel gebrandmerkt", concludeert tafelgast Özcan Akyol, waar Derksen zich terstond bij voegt. "Eigenlijk hebben ze zijn carrière vernietigd. Een nieuwe club zal Fraser nu niet zo snel in huis halen. Maar dit soort incidenten gebeuren in het emotionele voetbalwereldje en daarmee moet je kunnen dealen. De volgende dag ziet er weer totaal anders uit", aldus de Snor.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dus omdat een TD Fraser niet zag zitten is het hele voorval tussen Fraser en Younes niet mee van belang? Volgens mij is het gewoon Frasers eigen schuld dat hij niet meer bij Utrecht werkt. Stel je voor dat je een trainer die mensen naar de keel grijpt gaat lopen verdedigen dat z'n carriere kapotgemaakt wordt door derden...

15 december 2022 om 23:43

Ongelofelijk eig de chemie tussen spelers en trainer is toch kapot als een teamgenoot bij z’n keel wordt gegrepen. Hadden ze hem laten zitten pak je tweede seizoenshelft 0 punten uit de eerste 3 en gaan ze vragen stellen waarom de trainer niet eerder was ontslagen omdat de chemie weg was.

16 december 2022 om 04:58

De chemie was al kapot door Fraser zn speelstijl.
In een groep die voor zn trainer gaat staan was Younes al lang de wacht aangezet.
Wisselwerking.
Zonder social media was dit geen ontslag.
Davids kreeg dikke portie boksles van Robby Keane.
Gafvintervieuw in de tabloids dat ie tikken had gehad en klaar was Kees

16 december 2022 om 00:00

Tja, dat hele argument van Derksen en de overige heren is onzin. Als Zuidam de macht heeft om hem volgens deze heren weg te werken, had hij ook vast de macht om hem niet aan te stellen. Bovendien valt er wat voor te zeggen dat men niet tevreden is over Fraser. Boven Utrecht staan twee ploegen met een lager spelersbudget en het voetbal is niet om aan te gluren.

Het is dan ook het standaard trucje van Derksen: Een controversieel standpunt innemen zodat er weer over gesproken wordt. Zo heeft VI (en Derksen) weer die aandacht die ze maar wat graag willen, al pretenderen ze van niet. Het zegt genoeg dat de gasten net zo simpel meepraten, terwijl elke leek al beseft dat het klaar is met de trainer als hij een speler bij de keel grijpt.

16 december 2022 om 08:23

Precies, gaat daarbij volgens dit stuk ook nog eens om een vermoeden van de heren🤷‍♂️ op niks gebaseerd dus!

16 december 2022 om 09:11

Ben ik het niet mee eens.

Het kan best zo zijn dat Utrecht niet meer doorwilde met Fraser. Dat kost het geld om een contract te beeindigen. Nu gaat Fraser in de fout, waarmee de spreekwoordelijke stok in handen komt van Utrecht en zij van hem af kunnen zonder extra kosten.

Dat er veel meer in de kleedkamer gebeurd dan naar buiten komt lijkt mij logisch - zie de vele anekdotes in de memoires van ex-voetballers. Of Fraser alleen maar een hand heeft uitgestoken of dat Younes bijna gewurd is, vertelt het verhaal niet.

Henk Fraser vind ik altijd een heel fatsoenlijke man. Spijkerhard op het veld als speler, als trainer zie ik hem altijd in interviews vooral als een warm mens.

Zolang we details niet kennen van het incident of van de beweegreden van Utrcht blijft het allemaall een vermoeden. Maar Fraser is wel beschadigd zolang het bij vermoedens blijft.

Ik snap dat het volgende als rocket science voor sommigen gaat klinken, maar ik probeer het toch: misschien moet je gewoon als volwassen vent eens leren om je emoties onder controle te houden en van anderen afblijven.

16 december 2022 om 04:51

Klopt.
Maar Fraser deed wat 99 anderen daarvoor niet deden terwijl ze het wel graag wilden.
Dom van Henk.
Henk komt in zn gedachtengang nog ff uit de tijd dat elke teamgenoot dat irritante ventje al lang 3 hoog over de reclameborden had getrapt zodat de trainer het niet hoefde te doen.
Younes heeft geluk met het Instagram tijdperk.
Anders had ie nooit profvoetbal gespeeld na zn debuut.
Go Henk.
Alleen wel ff meer aanvallen aub.
Kom maar naar De Graafschap.
Samen met Kraay jr.

16 december 2022 om 12:10

@viscaal:

Rare manier van schrijven.
Misschien deden de 99 het niet omdat ze nog een beetje de baas over zichzelf kunnen zijn.
Ik wil ook voor de deur van m'n ex poepen. Gewoon omdat ze kut is.
Ik doe het niet. Gewoon omdat ik niet achterlijk ben.
Ja die tijd ja, toen ze vervolgens met al hun boosheid thuis kwamen en ook hun vrouwen de hoeken van de kamer lieten zien.
Go jaren '50 ja.

16 december 2022 om 12:42

Regulator dat zijn allemaal mooi correcte teksten die je opleutert. Waarschijnlijk heb je zelf nooit gevoetbald, gesport op niveau. Het verschil tussen jouw ex verhaal en dit is het simpele feit dat dit in een opwelling gebeurd en jij tijd hebt om erover na te denken. Zelfde als met voorbedachte rade in een rechtzaak.

Voetbal is emotie. Deze gebeurtenis is niet gek in het voetbal. Uitpraten rn door naar de orde van de dag.
Wat we vooral niet moeten proberen is alle emotie uit het voetbal te bannen, want dan krijg je gezapig geschuif tussen karakterloze individuen.

16 december 2022 om 14:32

Dus een beter voorbeeld waar hij zijn ex tegen komt en zij hem verrot scheldt waarna hij haar bij de keel grijpt vind je normaal gedrag wat moet kunnen omdat het in een opwelling gebeurt? Vreemde redenatie.

16 december 2022 om 08:48

Dat klopt regulator.
Echter zijn we ook op aarde om dat te leren. We komen niet perfect ter aard.
Ieder mens heeft recht zichzelf te leren kennen, ook zijn schaduwkanten. Waar komen je emoties vandaan en hoe ga je hiermee om.
Vooral in deze tijd lijkt dat moeilijk waar veel mensen al murw geslagen zijn door crisissen en ellende. Emoties zoals angst en boosheid laaien hoog op.
Help elkaar, vergeef elkaar, we kunnen alleen maar leren en wijzer worden hier op aard.
Rocket sience is inderdaad best ingewikkeld, zelfs als je het denkt te snappen of daadwerkelijk snapt, blijft het lastig om goed uit te voeren.

16 december 2022 om 10:27

Volgens de normen en waarden van onze maatschappij heb je gelijk Regulator. Maar stiekem juich ik Fraser toch toe.

16 december 2022 om 12:07

@origami: M'n instelling is helemaal niet op normen & waarden gebaseerd, het is meer een praktische instelling. Wat heb je er aan als je niet de baas kunt zijn over je eigen emoties? Enige wat je gaat ondervinden is simpelweg nadeel, zoals Fraser die nu ondervindt. Je kunt niet helder nadenken, je kunt niet tot een slimmere/betere oplossing komen. Kans is alleen dat je iets doet waar je later spijt van hebt.

16 december 2022 om 19:39

En zo zal hij leren. Door schade en schande....

Wat is dat nou weer voor onzin? Het lijkt me duidelijk dat de trainer ontslagen wordt als hij met z'n poten aan een speler zit. Dan maakt het niet meer uit wat de club eerder over de trainer dacht. Maar goed, het niveau bij VI ligt weer eens beneden de ondergrens, zodat men weer aandacht krijgt. Of Derksen beseft niet dat 'ie in 2022 leeft en niet meer in de jaren '70.

16 december 2022 om 08:19

Schijnbaar mocht die eerst wel mee op trainingskamp? Ze moesten er 3 dagen over nadenken om te zeggen dat die zelf weg moet of wordt ontslagen. Dat blijft wel erg raar. Dat Utrecht dit goed uitkomt kan ik mij zeker goed voorstellen.

16 december 2022 om 08:25

Ja? Omdat de heer derksen "denkt" dat er meer aan de hand is?

16 december 2022 om 09:01

Heeft niet zozeer met Derksen te maken. Maar de punten die worden genoemd zijn logisch. Fraser staat al langer onder druk en als hij zich daadwerkelijk misdraagt ga je of meteen actie ondernemen? Wat ze dus niet deden. En hem niet meenemen naar trainingskamp en dan 3 dagen later bedenken laten we hem ontslaan. Dat is gewoon raar.

Al die softe reacties hier, man man man. Dat gebeurt gewoon wel eens en is mij ook al eens overkomen. Suck it up, of spreek het de volgende dag uit en ga verder. Duidelijk een reden gevonden om Fraser te ontslaan.

16 december 2022 om 00:03

Tja, lekker makkelijk. Die discussie kun je ook de andere kant op voeren. Als jij accepteert en het slikt dat de coach je bij de keel grijpt, wie is dan de softie? Buiten de grens waarbij je daad met daad beantwoordt, is de 'relatie' met die persoon ook gelijk klaar.

16 december 2022 om 00:11

Punt is dat zulke dingen gewoon gebeuren en daar moet je gewoon harder in worden. Iedereen die maar steeds gaat janken om het kleinste voorval ben ik wel een beetje beu. Dat softe gedoe helpt onze maatschappij niet verder. Maar ja, wie ben ik.

16 december 2022 om 00:22

Heb overigens niet geschreven dat ik het voorval zonder reactie accepteerde, maar bij de clubleiding wat te liggen huilen gaat me ver.

16 december 2022 om 02:26

Wat zou jouw (gepaste) reactie dan zijn?

16 december 2022 om 10:01

Ja man geweld hoort er gewoon bij op werk. Man man man

16 december 2022 om 14:35

Dat softe gedoe helpt onze maatschappij juist wel verder. Dat is namelijk onderdeel geweest van de evolutie van de mens.

16 december 2022 om 14:56

Anderen lopen compleet over ons heen. Wij Nederlanders laten ons dus echt door iedereen gebruiken.

18 december 2022 om 19:16

Dat is pure onzin. Ik gok dat je naar de politiek wijst en dat is een hele andere discussie. Die mensen zijn allesbehalve een afspiegeling van de samenleving momenteel. We zijn een piepklein land op deze aardbol en zijn 1 van de rijkste landen op deze planeet. Zoiets lukt niet als je je door iedereen laat gebruiken hoor...

16 december 2022 om 08:00

Zoals die Iraanse spits Reza ook al zei, waarschijnlijk wilden ze Fraser er al uit hebben. Als je tevreden over hem bent dan probeer je dit soort zaken intern op te lossen lijkt mij.

16 december 2022 om 08:13

Softies ja. Eigenlijk had Youness meteen een hoek op Fraser zijn kaak moeten geven. En dr meteen bij vermelden dat hij niet gediend is van zulke fratsen en er nu vanuit gaat dat hij basisspeler is.

Man man

16 december 2022 om 08:51

De balans hierin is goud lieve mensen. Ja het kan gebeuren, echter mag er wel door geleerd worden door betrokken personen. Oordelen en koppen laten rollen vind ik niet direct nodig.
We zijn hier ook om te leren en persoonlijk te groeien, wijzer te worden. Dit gebeurd soms door schade en schande en dit geldt voor ons allen.

16 december 2022 om 09:34

LoL, ga je dat ook tegen je zoon zeggen als de trainer dat bij hem doet?

You don't get it, do you?

Er kan meer aan de hand zijn, maar alsnog is Fraiser fout....dit doe je gewoon niet.

16 december 2022 om 19:42

Tja je hebt een punt fairplay. Er moet wel een consequentie tegenover bepaald gedrag staan. Of dit nu een ontslag is, tja. Ik las in een ander artikel dat dit niet het enige was. Ach we kunnen er van buiten niet over oordelen.
Ik blijf bij mijn principe dat iedereen hier is om te leren en daar dan ook de basisvoorwaarden voor aanwezig moeten zijn.

17 december 2022 om 00:37

Je verdraait het punt door kindermishandeling aan te halen.
You don't get it, do you ?

Die Derksen moet zijn oren er niet naar laten hangen. Die gozer op mijn profielfoto hebben ze zelfs twee oren aangenaaid die de vorm van handen hebben.

Ik vind het persoonlijk ook wat overdreven verder. Als 2 volwassen spelers een fysieke aanvaring (b.v. Van Beek en Berghuis toen) hebben op de training dan noemt men het "kinderachtig, maar dit gebeurt zo vaak op een training. Worden ze hard van blabla". Maar als een trainer dat doet dan is het nog net geen misdaad. Alsof een trainer z'n F-pupillen heeft betast ofzo..

Als je een ander bij de keel grijpt is er geen excuus nodig. Wat een onzin weer van Derksen.

Dit kan toch een keer gebeuren? Als je gepassioneerd er vol voor gaat elke dag weer en iets raakt je kan je keer de grens over gaan. Als het iets is gezakt kan je hier gewoon op terugkijken en zal er in bijna alle gevallen gewoon doorgewerkt kunnen worden. Beetje kleinzerige wereld leven we tegenwoordig.

16 december 2022 om 09:53

Dus als jouw baas je bij je keel grijpt vind je dat normaal?

Dit incident met Henk Fraser doet mij denken aan een geval, ik meen bij Roda, waar Raymond Atteveld een van hun eigen spelers tijdens een wedstrijd, zeer hardhandig tegen de grond werkte op een manier waarin een judoka zichzelf zou kunnen herkennen, het voorval werd onderling weer geregeld.
Chris Woerts, beschouw ik als een betrouwbare informatiebron omdat hij het vaak bij het rechte eind heeft.
En voor FC Utrecht en Fraser is het jammer dat het zo heeft moeten aflopen.

We hebben nergens duidelijk gehoord waarom Fraser dit deed. Zat Younes al heel lang te zuigen? Of had Fraser slecht geslapen en viel hij daarom zo uit.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren