Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'De wijze waarop ik bij Ajax ben behandeld, heeft me veel pijn gedaan'

Laatste update:

Mitchell Dijks speelde vorig seizoen op huurbasis voor sc Heerenveen en keerde vervolgens terug naar Ajax. De linksback wilde de strijd aangaan met Nicolai Boilesen, maar in de voorbereiding op het lopende voetbaljaar kreeg hij van Frank de Boer te horen dat de coach hem niet nodig had. Dijks vertrok daarom naar Willem II, waar hij bezig is aan een uitstekend seizoen.

/

De vleugelverdediger is gelukkig in Tilburg, maar het vertrek uit Amsterdam zit hem nog wel dwars. "Ik vind Ajax ook nog steeds een mooie club", zegt Dijks tegen Voetbal International. "Maar de wijze waarop ik ben behandeld, heeft me veel pijn gedaan. Natuurlijk heb ik ambities, maar laat mij voorlopig maar lekker bij Willem II blijven. Waarom zou ik in hemelsnaam weg gaan?"

De 22-jarige Dijks werd in januari al in verband gebracht met een stap hogerop, maar maakte toen direct duidelijk dat hij in ieder geval het seizoen wil afmaken bij Willem II. Daar heeft de linksback nog een contract voor ruim een jaar, tot de zomer van 2016. Tot dusver speelde Dijks 21 competitiewedstrijden voor de Tricolores.

Ajax had Mitchell Dijks niet weg moeten doen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Vindt dit een goede speler, alleen Ajax lijkt me net iets te hoog gegrepen. Denk dat hij wel uit kan groeien tot een vaste back van Vitesse/az/twente bijvoorbeeld.

19 maart 2015 om 07:31

Ik vind Dijks zeker niet slechter dan Boilesen, zeker niet in de vorm waar laatstgenoemde in verkeerd.

19 maart 2015 om 07:37

Boilessen is echt de grap van Ajax. Wat is die slecht zeg. En dan ook nog aanvoerder maken...

19 maart 2015 om 07:45

Vooral dat aanvoerder maken slaat natuurlijk helemaal nergens op. Maakt het een beetje lachwekkend. Die jongen is alles behalve een aanvoerder.

19 maart 2015 om 07:48

Boilesen is verdedigend en aanvallend slap, Dijks kan dan nog verdedigen. Nee Boilesen kan r niks van

19 maart 2015 om 08:26

Ik begrijp niet dat niemand ziet dat Boilesin mede zo slecht speelt doordat het team niks kan forceren. Als er zoals bijvoorbeeld tegen Excelsior niks gecreerd wordt dan moet hij van achter mer drang tonen. Zo onstaan sommige fouten. Natuurlujk is hij uit vorm maar je kunt mijn inziens niet alles op hem schuiven.

19 maart 2015 om 08:37

Hij speelt als een natte krant. En als de boer hem aanvoerder maakt mag hij zich meer laten zien en horen wat totaal niet het geval is

19 maart 2015 om 09:07

@guikstra, oneens, in een slecht draaiend elftal zou je nog iig hard kunnen werken en duels kunnen winnen. Maar Boilesen speelt als een slappe zak, alsof ie tegen amateurs speelt. Van Rhijn aan de andere kant speelt ook niet de sterren van de hemel maar die zakt iig niet door het ijs omdat hij altijd hard werkt.

19 maart 2015 om 12:22

Hebben jullie boilessen in de gewonnen wedstrijd tegen barca gezien? Daar zie je waarom frank van hem houdt totdat hij een blessure krijgt volgens mij in die wedstrijd. Maar ik ben het met jullie eens hij is uit vorm, maar die jongen kan er niet ineens helemaal niks meer van.. Dat bestaat niet

19 maart 2015 om 20:34

Eens met afcavosje.

Zeker tegen een club als Excelsior moet o.a. Boilesen veel meer kunnen geven.

19 maart 2015 om 08:36

Alles beter dan die boilissen

Dacht een paar jaar geleden eindelijk eens een fysiek sterke vent bij ajax maar viel toch vies tegen altijd te laat en dekt aan de verkeerde kant al bij al gaan we dus niet missen bij ajax

Gad absoluut een basisplaats veroverd ten faveure van Boilesen. Nu moeten we sowieso op zoek naar een linksback erbij !

19 maart 2015 om 07:16

Hij is slechter dan Boilesen hoor. Ook met Koppers of Poulsen waren we niet beter af geweest.

19 maart 2015 om 07:16

Ja dat is nu makkelijk te zeggen helaas.
Maar ik heb menig persoon hier meer dan jaar horen zeuren dat boilesen moet spelen en dat het topper ging worden.
Tot nu toe alles behalve.
Denk dat Frank er ook zo over dacht.

19 maart 2015 om 07:20

Posities dubbel bezet houden. Zeker met een blessuregevoelige speler. Nu waren gemaakte linksbacks nodig om Boilesen te vervangen.

19 maart 2015 om 07:26

Riedewald kwam er ook nog aan en viergever dus die positie is dubbel bezet.

19 maart 2015 om 07:17

Hopelijk gaat Overmars opzoek naar een paar niveaus hoger dan Dijks.

19 maart 2015 om 07:21

@sander02 ; ken jij haalbare suggesties ?? Dan kun je Overmars alvast tippen !

19 maart 2015 om 07:34

Ik heb die owusu nu een paar keer gezien bij jong ajax.
Dat kan wel een goede worden.

19 maart 2015 om 07:58

Heb je zijn nr, want Poulsen (az) is gewoon een prima linksback)!
Snel, prima voorzet en sterk in de duels.
Deze dijks is ondanks zijn fysiek een belabberde verdediger. Ook houterig als maar kan. Bij Ajax had hij sowieso niet in de basis gestaan.

19 maart 2015 om 08:56

@lee112

Denk niet dat Poulsen de stap naar Ajax zal maken. Vermoed dat hij AZ en de fans daar te trouw voor is.

19 maart 2015 om 09:14

wve

Denk je dat Owusu linksback blijft? Aangezien hij rechtsbenig is.

19 maart 2015 om 09:20

Is mij niet opgevallen dat rechtsbenig was.

19 maart 2015 om 10:16

Poulsen wilde een paar jaar terug ook niet.

19 maart 2015 om 11:57

Het is inderdaad geen makkie om een goede linksback te zoeken voor een club als Ajax. Meestal zijn ze of net niet goed genoeg of (financieel) onhaalbaar. Ik vond het destijds jammer dat we Buttner niet konden halen, als die naar Amsterdam had gegaan was die misschien uitgegroeid tot een topper in eigen land.

19 maart 2015 om 07:27

Inderdaad, geen megatalent maar Boilesen had hij er wel uit kunnen spelen.

Slecht behandeld? Waarom? Wat is er gebeurd?

19 maart 2015 om 07:14

Niets gebeurd, dit mannetje heeft 0 levenservaring en weet niet wat hij zegt.

19 maart 2015 om 07:49

Glory, volgens mij heb jij een persoonlijk probleempje met die jongen? Ik ken m persoonlijk, ik weet denk k ook wel waarom fdb m niet wilde, maar ajax is niet de enige club waar je groot kan worden!

19 maart 2015 om 08:15

Nee dat klopt dus wens hem maar succes van me. Maar hij is niet anders behandeld dan de duizenden andere jeugdspelers die jaarlijks weg worden gestuurd, laat staan de miljoenen andere werknemers die jaarlijks worden ontslagen.

19 maart 2015 om 08:44

Honeyball, dan weet jij vast ook wel wat Mitchel bedoelt met slecht behandeld. Kun je ons duidelijkheid verschaffen?

19 maart 2015 om 08:47

Hij is wel slecht behandel, zou een eerlijke kans krijgen de concurentie met boilessen aan en net voor de start van de voorbereiding kreeg hij plotseling te horen dat hij 3e keus was. Niet echt fair! Al ben ik er blij mee, word in nl zwaar onderschat! is een (sub) topper in wording

19 maart 2015 om 09:38

Waarom is dat niet fair?? Gewoon derde keus, eerlijk is eerlijk...

19 maart 2015 om 10:21

Het is toch niet fair om eerst te zeggen je krijgt een eerlijke kans en dan uit het niks krijg je die kans niet???

19 maart 2015 om 10:55

Hoezo is dat niet fair? Hij moet zich zelf toch naar 2e of 1e keus ballen? Dat doe je toch niet vooraf aan de voorbereiding, of wel?

19 maart 2015 om 07:17

Niet slecht; maar hij heeft het over de wijze waarop hij behandeld is. FdB had m niet nodig, terwijl hij juist graag de concurrentie wilde aangaan met Boilesen. Laat de linksback positie nu de zwakste de positie zijn binnen het elftal.

19 maart 2015 om 07:24

Staat toch eigenlijk al een beetje in de tekst.

"de linksback wilde de strijd aangaan met Nicolai Boilesen, maar in de voorbereiding op het lopende voetbaljaar kreeg hij van Frank de Boer te horen dat de coach hem niet nodig had."

Ik denk dat Dijks vindt dat hij geen kans heeft gekregen om zich te bewijzen.

Hoe is hij behandeld dan?
Ik dacht dat hij gewoon niet goed genoeg is?
Of heeft hij gewoon geen zelfreflectie?

19 maart 2015 om 08:47

Dat laatste. Of het is gewoon een dramaqueen. Gewogen en te licht bevonden. Dat hij zegt te balen dat hij de concurrentie met Boilesen niet aan mocht gaan lijkt me ook geen kwestie van niet mogen. Technische staf vindt dat hij dat niet kan en is vervolgens eerlijk.

Boilesen speelt momenteel slecht.
Maar aan alle schreeuwers hier: niet roepen dat het zo'n goede voetballer is als de Boer weer het ongelijk heeft bewezen van alle "kenners".
On: ik snap ook miet zo goed in welke vorm hij slecht behandeld is? Je bent wel of niet goed genoeg. In het laatste geval mag je niet blijven.

19 maart 2015 om 08:15

Een tijd geleden stond er ook al een stuk in de VI over deze kwestie en toen kwam er naar voren dat de Boer hem had verteld dat hij de 2e linksback zou gaan worden achter Boilesen. En even later kreeg hij te horen dat hij zo snel mogelijk moest vertrekken.
Dit is het verhaal in een notendop zoals Dijks dat toen vertelde.

19 maart 2015 om 08:49

RdeJonge. Dat klopt ook. Hij heeft er heel even bijgezeten en beviel toen zo slecht dat ze hem niet meer nodig hadden.

19 maart 2015 om 08:57

Was er in de tussentijd niet een vertrek van Moisander verwacht? Daardoor hoefde Viergever niet per se als backup LCV gebruikt te worden (toen was er nog enig vertrouwen in Denswil) waardoor die (oa) backup linksback gezien werd. Dat er daarna het een en ander veranderd is aan de status van Denswil en dat Boilesen zó'n slecht seizoen zou draaien, had in de zomer niemand kunnen vermoeden. Als Ajax hem niet gratis liet gaan (toen duidelijk werd dat Moisander bleef) stond hij voor een jaar Jl..

19 maart 2015 om 08:36

Momenteel? Als Dijks niet goed genoeg is bevonden wie is dat dan wel in de achterhoede bij ajax als linksback of hebben die er weer geen kijk op , die Boilessen is gewoon ajax onwaardig echt onbegrijpelijk dat hij er steeds instaat en ook nog aanvoerder is ik denk dan weinig mensem dat begrijpen .

19 maart 2015 om 08:53

Dat hij aanvoerder is snapt bijna niemand. Mijn enige theorie is dat hij cilessen passeert omdat hij een veldspeler wil. Eentje die mits fit alles speelt. Van het rijtje zekere basisspelers is Boilesen de oudste en het minst grote talent. Boilesen wordt nu als het ware geslachtofferd zodat een van de jonkies die extra druk er niet bij krijgt. Vervolgens ziet Frank hoe Boilesen als aanvoerder functioneert: slecht. Hem nu doe band afnemen, is slecht voor zijn zelfvertrouwen maar in de zomer moet Klaassen het gewoon gaan doen.

19 maart 2015 om 09:03

Kan me niet voorstellen dat jij afgelopen zomer al voorzag dat Boilesen zo'n slecht seizoen zou draaien. Niet je mening van nu toepassen op de situatie van toen, dat is niet eerlijk, sloep.. En dat Boilesen het niet goed doet, wilt niet zeggen dat Dijks dan 'opeens' wél goed genoeg zou zijn geweest..

Dat heet topsport meneer dijks. Je kan niet voor elke speler een rode loper uitleggen. Dat hij het nu goed doet in Tilburg is alleen maar positief.

In mijn optiek een beetje gejank. De Boer heeft hem toen in de voorbereiding gezegd dat hij niet goed genoeg is. Wat is daar mis mee? Zo gaat dat in profvoetbal.

De kritiek richting Boilesen wordt wel echt te ver doorgedreven. Ik ben ook kritisch op hem maar in elk TV programma wordt boilesen besproken. We hebben het over een linksback, really? Is dat nu echt de meest interessante speler

Kritiek prima maar in elk programma, elke wedstrijd ligt de nadruk op hem. Alsof ajax door hem wedstrijden verliest?

Dijks is wild en niet goed genoeg. Dat heeft hij bij heerenveen toch wel laten zien. Hoe kan je na een seizoen grotendeels op de bank vbij heerenveen verwachten, dat je de concurrentiestrijd aan kan gaan voor de LB positie in ajax 1

19 maart 2015 om 10:09

Omdat de Boer de slechtste en uitstralingsloze speler die keer op keer faalt aanvoerder maakt. Dat hij speelt is al 1 ding maar ook nog aanvoerder dat is gewoon belachelijk.

Gewoon niet goed genoeg. Spiegel voorhouden en niet achteraf met modder gooien. Als je niet goed behandeld bent moet je dat direct zeggen.

Precies!
Ik wordt zo moe van die ex Ajaxspelers die het niet hebben gered, met hun jankverhalen!
Laatst Sana ook weer, er is inmiddels een hele lijst met van die huilebalken, Wesley Sonck was een van de eerste die met die trend begon.
Iedereen die zich daar niet in de basis heeft gespeeld, vind dat hij slecht behandeld is door de club, huil huil...
Het geeft maar weer aan dat de gemiddelde profvoetballer het niet van zijn zelfreflectie moet hebben, er zijn er heel wat bij die zichzelf geweldig vinden.

Sowieso moeten al die mensen die zeggen dat Dijks niet goed genoeg is voor ajax gewoon eens in de spiegel kijken. Ajax is gewoon 4e rangs van europa. Misschien is dijks niet goed genoeg voor het niveau wat ajax voor ogen heeft. Maar noem mij nou eens één speler die wel van dit niveau is met al die omhooggevallen arogante spelertjes als kishna el gazi en noem ze maar op. Ajax is gwn middelmaat punt uit en dijks is een baas

19 maart 2015 om 16:45

Kan je nagaan, ajax is een 4de rangs clubje in europa.
en zelfs dat niveau kan Dijks niet aan.geen eens basisspeler bij heerenveen.
maar als jij hem een baas vind zegt dat genoeg over jouw kijk op voetbal!

Ook Ronald de Boer is wel eens weggestuurd. Later weer terug gekocht van Twente en dat is niet echt slecht uitgepakt.
Dat zou motivatie moeten wezen. Zorgen dat je beter bent als huidige back.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren