Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

De Boer reageert op bliksemontslag: ‘Heel erg teleurgesteld’

Laatste update:

Frank de Boer is maandagmiddag ontslagen bij Crystal Palace en dat doet pijn bij de Nederlandse oefenmeester. The Eagles verloren de eerste vier competitiewedstrijden en konden in die 360 minuten niet één keer doel treffen. De Boer reageert via Instagram op zijn ontslag bij de Londense club.

"Ik ben heel erg teleurgesteld over het besluit, maar desalniettemin wil ik de spelers, staf en de fans ontzettend bedanken voor hun steun. Ik wens Crystal Palace veel succes in de toekomst", aldus de ex-trainer van Ajax en Internazionale over zijn tijd bij Palace, de eerste Engelse ploeg die voor het eerst sinds 1924/25 geen punt en geen doelpunt maakte in de eerste vier competitiewedstrijden. Naar verluidt neemt Roy Hodgson het roer over.

De Boer is de snelst ontslagen coach ooit geworden in de Premier League. Het avontuur van De Boer in de Engelse competitie is gebleven bij de verloren wedstrijden tegen Huddersfield Town (0-3), Liverpool (1-0), Swansea City (0-2) en Burnley (1-0). De Nederlander lost Les Reed (Charlton Athletic, 2006) af als snelst vertrokken manager in de Premier League. Bob Bradley, Jacques Santini en Sammy Lee zijn met elf wedstrijden de gedeelde nummers drie op dit lijstje.

Is het ontslag van Frank de Boer terecht?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

From Sergiño, to you | PSV
Reacties

de Boer komt gewoon tekort als trainer. niets meer, niks minder. Is niet erg. Gewoon lekker gauw terug naar Nederland en daar een middenmotor gaan trainen.

11 september 2017 om 14:51

Middenmoter Eredivsie is te laag gegrepen. De Boer kan bij een Southampton of Mainz prima aan de slag. Hij had gewoon niet naar Crystal Palace moeten gaan. Crystal Palace is een team dat de lange bal speelt en niet passing game wat Frank wil. Ik ben zelf wel blij met dit ontslag, want dan stopt Ziggo Sport hopelijk met het uitzenden van Crystal Palace. Zo verkoos Ziggo Sport allemaal zinloze wedstrijden van Crystal Palace boven de Engelse topteams, puur omdat Frank daar trainer is.

11 september 2017 om 15:00

Op dit moment verdient hij een club van het kaliber Southampton absoluut niet. Hij heeft niets laten zien waaruit blijkt, dat hij daar aan de slag zou kunnen gaan. Hij heeft weliswaar met Ajax vier titels behaald, maar dat moet wel in een bepaald perspectief worden geplaatst, en dat zeg ik als Ajacied...

11 september 2017 om 15:07

Onderschat niet dat er in Duitsland hele andere factoren een rol spelen. Ik zie hem daar eerlijk gezegd niet slagen.

11 september 2017 om 15:12

bepaald perspectief?hij had bij die 4 kampioenschappen niet eens de beste selectie. Frank is sws wel een goede trainer. Misschien niet voor degradatiekandiaten

11 september 2017 om 15:24

Middenmotor is helemaal niet te laag gegrepen. Zelfs een Jupilerclub is dat niet. Trainer zijn is een ervaringsvak voor velen. Je moet van van heel goede huize komen om het gelijk te kunnen maken. Ik denk dat dat het meeste ligt in de sociale omgang/eq, dan in het verstand van voetbal hebben/iq, maar een goede mix hiervan is essentieel. Koeman heeft ook geen goede EQ, maar verzamelt gelukkigerwijs mensen om hem heen, die dat wel hebben. Koeman ergens alleen aan het roer, zal ook desastreuze ontwikkelingen teweeg brengen. Maar goed, wat is er nou lekkerder om met een club uit de Jupiler League te komen en hoge ogen te gooien in de Eredivisie of hetzelfde in Engeland. Die trainer van Hudderfield staat er nu onwijs goed op hoor in Engeland en wellicht kan Jaap Stam dat volgend seizoen ook voor elkaar krijgen met Reading. Frank is gewoon iemand die veel moet leren, omdat hij stronteigenwijs is net als Koeman eigenlijk. Ronald zou bijvoorbeeld na eigen ervaring een ideale assistent kunnen zijn voor Frank, maar Ronald is te lui om uit de studio te kruipen. Frank moet gewoon lekker in de luwte bij RKC of Volendam instappen om daar alles mee te kunnen maken en dat moet puur om ervaring gaan.

11 september 2017 om 18:32

Klopt helemaal, hij moet naar een team waar techniek, passing en veldbezetting de hoofdrol spelen. Maar dat had hij eigenlijk al moeten weten voordat hij aan dit avontuur begon.

11 september 2017 om 14:56

In de eredivisie lukt het nog wel om zijn visie te forceren met een van de betere selecties in nederland maar in het buitenland val je keihard door de mand als je zo eendimensionaal bent in tactisch opzicht. gefaald bij inter en gefaald in de premier league nu. En dat als paradepaardje van de trainersgilde van de knvb. Er is structureel iets mis met hoe trainers hier opgeleid worden en dat gepaard met Franks ego krijg je dus dit soort taferelen

11 september 2017 om 14:59

Ik ben op basis van het verleden ervan overtuigd dat hij een hele aardige coach kan zijn. Maar hij is wel afhankelijk van zijn materiaal. Oranje stond hij bij in 2010, toen hij in 2012 weg was bleef er vrij weinig over. Ajax was hij de eerste 4 jaar gewoon kampioen geworden nadat de rijkste club van nederland 7 jaar droog zat. Echter kwam er toen een samenwerking met Orlando Trustfull, hoe ironisch is het dat zodra Frank zijn vertrouwen (ofwel trust) in deze man gelegd heeft er niets meer lukt bij de voormalig captain van Oranje. Ik heb sterk het vermoeden dat deze 2 heren elkaar totaal niet aanvullen en vooral ja knikken naar elkaar. Iemand vinden waar je het eens mee bent hoeft niet altijd goed te zijn en ik hoop ook dat Frank dit door gaat krijgen, laat dit ontslag de kentering zijn zoals Ronald Koeman die ook gekend heeft na zijn ontslag bij AZ.

11 september 2017 om 15:01

Dus het ligt aan (de samenwerking met) Orlando?

11 september 2017 om 15:13

Onder andere. Dit is een conclusie die ik trek na de neerwaartse spiraal waarin Frank's trainerscarrière zit sinds die twee met elkaar samenwerken.

11 september 2017 om 15:17

Onzin. De Boer kan alleen functioneren als hij met koorknaapjes werkt die net profvoetballer zijn en niet anders kunnen dan naar de coach luisteren. Bij inter en palace werkt hij met spelers die al het een en ander hebben meegemaakt. Bij palace twijfelden ze al na één wedstrijd aan zijn vermogen om zijn tactieken aan te passen. Frank kan beter jeugdcoach blijven of in de eredivisie werken waar hij lekker zijn tactiekje kan blijven gebruiken. De toptrainers van tegenwoordig kunnen met meerdere formaties omgaan, zich aanpassen aan situaties, en met vedettes werken. Mourinho, Ancelotti, zelfs Guardiola zijn niet te beroerd om van een idee af te stappen als de situatie erom vraagt. En het WK van 2010 kun je niet vergelijken want daar stond hij niet in de schijnwerpers en waren veel van onze spelers in de vorm van hun leven. En laten we eerlijk zijn, in 2010 kwam er ook een beetje geluk bij kijken.

11 september 2017 om 15:54

Onzin zeggen, om vervolgens precies mijn punt te bevestigen. Het standvastige valt of staat met de geluiden die je hoort van je collega's. Als je iemand die het compleet met je eens is dan kun je daar moeilijk mee in conclaaf om zodoende tot een betere oplossing te komen. Zo'n werkrelatie vergelijk ik dan altijd met die van John Lennon en Paul Mccartney. 2 mannen die constant elkaars fouten eruit lichten of zelfs belachelijk maken.

Het eerste deel van je comment kun je nog wel betwisten. Al kun je zeggen dat de jongens waar hij mee in de clinch kwam (El Hamdaoui en Boilesen) er zelf geen professionele houding op nahielden of gewoon een gebrek aan zelfkennis hadden. Vertonghen lijkt mij geen jongen die op zijn bek gevallen is en daar heeft Frank toch zeer goed mee samen kunnen werken.

11 september 2017 om 16:05

De Boer is een kind van Ajax, altijd al geweest. Hij weet hoe Ajax werkt, wat Ajax vraagt en wat er rondloopt aan jeugd bij Ajax. Ajax was zijn comfort zone en dat was de reden dat hij daar nog kon functioneren. Dat je een populaire jongen bent in je dorp met 20 jongeren geeft nog geen garantie dat je het gaat redden in de grote stad. Je dorp ken je, de mensen ken je en je weet precies hoe je je daarop moet instellen. Misschien een slechte metafoor maar wat ik probeer te zeggen is dat je je als topcoach overal moet kunnen aanpassen en de Boer heeft al bewezen sinds hij weg is bij Ajax dat hij niet kan omgaan met verandering, met situaties waarin niet alles in zijn schoot wordt geworpen. Een Mourinho staat bekend om dat als zijn plan A mislukt, hij nog een plan B heeft. Als dat mislukt heeft hij een plan C enzovoort. Van Gaal liet in 2014 zien dat hij niet te beroerd is om Dirk Kuyt rechtsback te zetten als Janmaat niet werkt, of om een andere keeper in te brengen die wel penaltys kan pakken. Guardiola heeft al laten zien dat hij niet bang is om te experimenteren met zijn team terwijl hij al de beste team ter wereld had. Zie jij de Boer dit soort dingen doen? Met alle respect maar ik zie dat niet. Zelfs bij Ajax zag je af en toe dat hij verre van perfect was maar in de eredivisie kom je daar nog goed mee weg. Als je in het buitenland verliest loop je al achter terwijl de Boer het geluk had dat Feyenoord en PSV al die tijd nog meer verloren.

11 september 2017 om 17:32

Ik claim nergens dat hij niet teveel vasthoud aan zijn oude patronen. Dat is wederom precies wat ik aandraag. Ik stel echter dat dit komt omdat hij in zijn zelf samengestelde technische staf geen enkel weerwoord meer heeft en dat zijn assistent daaraan debet is lijkt mij dan een logische conclusie. Als je dat vervolgens terugkoppelt aan het feit dat de prijzen droogte samenvalt met het moment dat hij met Trustfull ging samenwerken kan ik niet anders dan concluderen dat dat het moment is geweest dat Frank gestopt is met zich te ontwikkelen als coach.

Bij Ajax wisselde hij bijna wekelijks van opstelling. Probeerde ook de raarste dingen. Of kun je je niet herinneren dat Schone om de week een andere positie had. Of dat hij zelfs zonder spits aan kwam zetten. Een open linker kan. 3 verdedigers. Alles heeft hij geprobeerd in die tijd. Vooral omdat hij het vertrouwen daar wel voelde. Daarmee bevestig ik inderdaad wat jij zegt over dat Ajax zijn comfortzone is. Maar heeft hij ergens anders de kans überhaupt gekregen om zich comfortabel te gaan voelen?

11 september 2017 om 15:05

Voetbal is business. Korte termijn resultaten zijn belangrijk.
De Boer heeft het gewoon niet om in het buitenland te slagen.

Volgende week maar tekenen bij Twente. Die Hake zit er ook niet meer lang, en bij Twente kan hij met aanvallend voetbal zijn carrière nog redden.

11 september 2017 om 14:48

Hij heeft met Inter en Crystal Palace al tweemaal een foute keuze gemaakt, nu instappen bij dit matige FC Twente zou wederom een fout zijn. Denk niet dat hij zo dom is om dat te doen. Hij moet gewoon wachten op een mooie club of anders bondscoach worden medio 2018.

11 september 2017 om 14:52

Natuurlijk, want elke mooie club wil deze erg matige coach een contract aanbieden om meteen in degradatiegevaar te komen of in elk geval als lachertje van de competitie starten.

Bondscoach worden... niks geleerd van tijdperk Blind merk ik.

11 september 2017 om 15:00

Dus dat is wat het nu is om bondscoach van het Nederlands elftal te zijn. Slaapverwekkend bij Ajax, keihard onderuit bij Inter en recordbrekend snel ontslagen in de Premier league. Tuurlijk joh als je zo hard faalt kan je altijd nog bondscoach worden!

11 september 2017 om 15:04

Hij heeft ook weleens een hele mooie club 4 keer kampioen gemaakt, als hij zo matig was dan hadden de toptrainers van Psv en Feyenoord hem in die jaren toch wel af kunnen troeven.

11 september 2017 om 15:08

Prestaties van trainers zijn uiteraard niet los te zien van selecties. Ronald Koeman perste alles uit Feyenoord en haalde een tweede en derde plek. De Boer deed het goed, want ze pakte 4 landstitels in 4 jaar, maar kritiek op de manier waarop dit gebeurde is er altijd geweest.

11 september 2017 om 15:37

Ofdat de Boer in die jaren zo'n wonder selectie had bij Ajax. Speelde ook gewoon met de Serero's, Anita's, Dijks en Siem de Jongs van deze wereld. Psv had in de jaren op voorhand vaak een veel betere selectie en Koeman had ook gewoon een deel van de spelers waar van Gaal 3e mee werd op het WK. Ook Pelle en El Ahmadi speelde in de Kuip.

Ja misschien voortaan toch wat zorgvuldiger je clubs uitkiezen. Inter en Palace zijn geen clubs waarmee je passing voetbal kunt gaan spelen. Twee domme keuze hebben hem zijn reputatie gekost. Denk dat een terugkeer naar de Eredivisie het beste is. Misschien moet hij zelfs nog een stapje terug en assistent trainer gaan worden want hij heeft duidelijk nog veel te leren.

11 september 2017 om 14:58

Het werd de tijd dat Frank de Boer eerst zijn elftal moet kijken met welke spelers hij heeft en vervolgens kijken welke systeem het beste is voor het elftal. En de cultuur van desbetreffende club respecteren.

Dus Frank de Boer moet zijn filosofie over het voetbal anders aanpakken.

Van 'hij gaat zeker bij Barcelona terechtkomen', naar de snelst ontslagen coach ooit in de Premier League.

Het is 'pijnlijk' om te zien hoe hij bij zijn eerste twee buitenlandse klussen is afgegaan. Hebben zijn successen (en dan doel ik op zijn landstitels) bij Ajax hem een soort van bedrijfsblind gemaakt?

Is zijn visie naïef / achterhaald? In Nederland kom je er tot op bepaalde hoogte mee weg, maar zijn laatste wedstrijd tegen de Graafschap was tekenend voor zijn aanpak...

Ik vraag me echt af in hoeverre dit zijn zelfvertrouwen aantast, en wat hij de komende jaren wil gaan doen, want de deuren zullen niet snel voor hem opengaan als hij zo doorgaat...

FC Groningen heeft hem een half jaar voordat hij bij Ajax startte gevraagd, maar destijds achtte hij zichzelf nog niet klaar voor een rol als hoofdcoach. Ik zou het erg toejuichen als het nogmaals
wordt geprobeerd. De Boer is voor Nederlandse begrippen een erg goede coach, alleen heeft hij tijd, vertrouwen en ruimte nodig om iets voor elkaar te krijgen en dat heb je in de grotere competities zelden.

Nu een kleinere club pakken Frank. Met duidelijke visie die beter aansluit bij hoe jij wilt voetballen. Inter en Palace waren echt naïeve keuzes.

11 september 2017 om 15:15

Is zijn visie op voetbal en het ten uitvoer brengen daarvan gewoon niet naïef?

11 september 2017 om 15:25

Bij een juiste club kan zijn stijl passen. In de eerste jaren van Ajax was het gewoon goed voetbal. Hij ging echter steeds meer zekerheden inbouwen.

Als ik Frank was had ik even een jaar sabatical genomen. Bij andere clubs en trainers kijken en even zijn stijl wat moderniseren. Wat meer hoge pressing er bij. Wat meer directer en vooruit laten voetballen. En dan een club uitzoeken die ook daadwerkelijk echt wil aanvallen.

11 september 2017 om 15:36

Sorry, maar die club bestaat niet. Bij Ajax viel hij precies in een goed moment, waar Ajax op zijn gat lag. Met zijn communicatieproblemen en systeemfixatie zal er geen team zijn die hem wel de tijd geeft. Als hij bij Ajax zijn eerste vier wedstrijden verloren had mocht hij daar ook niet blijven. Gelukkig voor hem stond er al veel en had hij in de jeugdopleiding veel jongens goed leren kennen. Die tijd krijg je in de top nergens.

Het falen van de Boer ligt niet aan de Boer, maar aan alles eromheen? Wat werd ook alweer allemaal over Clarence Seedorf geroepen / gezegd, dat in een vergelijkbaar schuitje zat?

Laat Frank eerst eens een paar andere clubs trainen, Twente, Groningen van dat kaliber. Zoals Ajax speelt kan alleen bij Ajax, bij andere clubs wordt wat anders gevraagd.

Frank de Boer is gewoon niet de grote trainer zoals hij in Ned word neergezet.
Im ben Ajaxcied maar zeg eerlijk met alle vier kampioen die we onder zijn leiding gewonnen hebben waren alle vier met (hie dan ook) afgedwongen geluk!
Het voetbal zelf was niet om aan te zien!

Is het geen idee voor hem om gewoon bij een (sub)top-club assistent te worden om het na enkele jaren dan het stokje over te nemen? Hij is nu twee keer hard op zijn bek gegaan en het duurt nog wel even voordat een club hem nog het vertrouwen geeft om daar aan de slag te gaan. En ik denk zelf dat hij zichzelf nog te goed voelt om weer in de ED te werken.

Anders kan hij altijd nog veldtrainer worden bij Ajax. De verdediging heeft daar nog het een en ander te leren.

11 september 2017 om 15:33

Vind ik ook, hij past veel beter als assistent. Die gelukkige vier titels hebben hem hoog op het paard laten zitten en daar valt hij nu net zo hard vanaf. Als je zelf niet door hebt dat je beperkingen hebt, laat de acualiteit dat wel zien. Je kan hem het niet kwalijk nemen natuurlijk, hij probeert het, pakt lekker wat geld mee, maar uiteindelijk is zijn reputatie nu wel totaal weg. Niemand wil hem meer, althans in Belgie of NL misschien in de middenmoot ofzo of anders idd als assistent. Het manaagen van een club is niet makkelijk en als je al moeite hebt met communicatie wordt het erg lastig.

Bij CP spelers dieal het eea hebben meegemaakt, haha wat een onzin man.

tsja het is moeilijk om echt over de trainers kwaliteiten van frank te oordelen want met ajax kampioen worden is niet echt een wereld prestatie , bij inter begon ie 3 weken voor de start van de competitie geloof ik , bij een onrustige club terwijl ie geen woord italiaans sprak wat ik dus echt een domme keus vond van hem en nu bij crystal palace word ie ook al na 77 dagen weer ontslagen dus dan kan je ook niet echt een stempel op het team drukken idd volgend jaar bij een club als twente rustig aan een team gaan bouwen met zijn broer als assistent ipv trustfull

Uitstekende voetballer..Goede assistent..
Minder goed als hoofdtrainer..
Voetballers moeten na datgene wat een manager verteld DOOR het vuur voor je gaan..

Ikzelf zap weg als ik de Boer op tv hoor kreunen..Geen charisma zoals Rijkaard/Koeman

Hij heeft wel weer een record te pakken als snelst ontslagen trainer in de PL ooit ;-)
Niet om trots om te zijn natuurlijk pffff, snap dat hij teleurgesteld is, maar ontslag in combi met Palace is geen ongebruikelijke uitslag, dat gebeurt heel vaak daar.
Nu krijg Palace de komende wedstrijden een enorm zwaar programma, dus kans dat ze nog wel een tijdje op 0 blijven staan.

Wat een vreselijke club. Ja hij is slecht begonnen en ja hij heeft verkeerde keuzes gemaakt. Gisteren heeft hij puur verloren omdat zijn spelers hem in de steek hebben gelaten. Domme terugspeelbal en open doelkansen missen. Palace speelde gisteren prima en je moet Frank dan ook de kans geven. Ik hoop oprecht dat ze eruit vliegen dit seizoen, heb echt 0 respect voor zulke clubs.

11 september 2017 om 19:12

Karma is a bitch. .
Hij en zijn broer lieten in 1998 Morten Olsen ook lekker vallen.

5 miljoen mee en je staat in het Guiness Book of records, dat heeft hij in 3 weken tijd (4 wedsrijdjes) toch wel mooi voor elkaar, je zou er jaloers op worden !

Het maakt geen fluit uit, elke trainer is afhankelijk van de spelers, Frank Rijkaard degradeert met Sparta en wordt kampioen met Barcelona, het (aheum) 'vak' trainer wordt zo overgewaardeerd, geen goede spelers betekent geen goede resultaten, zelfs Cruyff die 2 keer is gezakt voor het BLO snapte dat, die heeft alleen met topmateriaal gewerkt en nooit bij middenmoters of degradanten (de kans op succes is dan 0,0).

Als je leest dat frank de boer snelste onslagen trainer ooit is en niet scoren in 4vwedstrijden sinds 1925 niet meer is gebeurd, zegt wel wat...

Manmanman, toch wel een triest trainertje hoor

Dat hele Crystal Palace is ook een kansloze club waar De Boer nooit had in moeten stappen. Hij was daar de negende trainer in zeven jaar. Dat zegt eigenlijk al genoeg, toch? En als je kijkt naar de zomeraankopen is het ook om te huilen: Loftus-Cheek en Fosu-Mensah worden gehuurd, Riedewald is gekocht en Sakho is gekocht. En dan is die laatste nog niet eens inzetbaar. Steve Parish kondigde De Boer aan met een statement dat hij iets mocht opbouwen, maar achteraf heeft die Parish er helemaal niks aan gedaan om De Boer te laten slagen. Als je dan ziet dat zo'n voorzitter/eigenaar De Boer ontslaat nadat een persoonlijke fout van een speler punten kost en men in de komende vier PL wedstrijden tegen Chelsea, United en City moeten, vraag je je af of deze man wel geschikt is als voorzitter.

Waar hij hierna ook tekent, Frank de Boer moet op zoek gaan naar een club waar de waan van de dag niet regeert en hij de kans krijgt om iets op te bouwen. Je kunt nou eenmaal niet verwachten dat hij een club als Crystal Palace binnen een paar weken laat spelen zoals Barcelona.

Met deze cijfers mag hij toch wel de slechtste coach ooit in de PL genoemd worden. Staat niet echt mooi op z'n CV lijkt me. Ik kan me niet voorstellen dat een club uit Engeland/Duitsland/Italië/spanje/Frankrijk De Boer nog aanneemt als trainer.

toch een uniek wat de Boer gepresteerd heeft ? vier keer kampioen met Ajax en binnen vier wedstijden ontslagen😂😂😂

Morten Olsen lacht nu ongewild in zijn vuistje..

Ooit werd hij gesaboteerd door 2 spelers ..Die speler snapt nu wat het betekent als spelers gaan muiten of hun beklag gaan doen..

En dat niet bij 1..maar 2 clubs ..

Karma is a bitch Frankiee. ..

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren