Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Cruijff: ‘Wat Afellay ook deed, Willems had het meestal niet door’

Laatste update:

Het Nederlands elftal was zondagavond met 6-0 te sterk voor Letland en daar moet iedereen volgens Johan Cruijff ‘gewoon tevreden’ over zijn. Tevreden, maar niet blind, zo maakt de oud-international echter maandag in De Telegraaf duidelijk. Cruijff zag namelijk weer de fouten die hij zo vaak naar voren heeft gehaald, vooral in het eerste half uur na de onderbreking.

/

Cruijff zet wederom vraagtekens bij de manier waarop spelers zijn opgeleid of worden opgeleid. “Ineens ging de verdediging elke keer terug lopen, waardoor automatisch het spelen op buitenspel werd opgeheven. Maar dat niet alleen. Ook konden de middenvelders geen druk meer op de bal zetten, want de rugdekking was weg. Zelfs de doelman kwam in de problemen, want zodra hij snel wilde omschakelen bleek er niemand vrij te lopen.”

De individuele kwaliteit gaf in de Amsterdam ArenA de doorslag, maar Cruijff benadrukt dat sterkere tegenstanders wel raad zullen weten met de zwakke punten van Oranje. Hij hoopt dat de backs met betere voorzetten komen. Ook zal Jetro Willems in de optiek van Cruijff wat aan zijn positiespel moeten doen. “Wat Ibrahim Afellay ook deed, Willems had meestal niet door wat de bedoeling was en bleef het rendement van deze flank te laag.” Er kan in ieder geval omhoog worden gekeken. “Alleen is er voor de clubcoaches nog veel werk aan de winkel.”

Jetro Willems hoort in de basis van Oranje thuis

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Vond hem zeer zwak die willems
Hij gaf geen goeie voorzet en iedereen weet dat hij verdedigend zwak is dus zet er dan maar pieters of blind neer

17 november 2014 om 07:54

Alles behalve die slappe blind

17 november 2014 om 08:22

Behalve blind.
Blind kan tenminste assists geven.
De rest niet.

17 november 2014 om 08:32

Blind en Pieters zijn de beste backs. Op het middenveld vind ik Blind te traag en te zwak in de duels. Daar zie ik liever Nigel de Jong en Strootman.

17 november 2014 om 08:41

Precies Blind is geen linksback.

Ik denk dat Hiddink als die blijft vasthoudt aan Willems. Andere opties zijn Pieters of van Aanholt.

17 november 2014 om 09:10

Willems speelt geweldig bij PSV de laatste tijd. Die zal dus wel geselecteerd blijven worden. Ik denk ook wel dat hij op een gegeven moment zijn goede spel ook wel in het nlelftal gaat laten zien. Was gister overigens helemaal niet zo slecht.

17 november 2014 om 09:28

Nigel de jong nooit meer in oranje aub. Liever Clasie/blind en strootman. Dan ben je defensief redelijk maar zit er veel meer voetbal in. De jong is gewoon niet toereikend.

17 november 2014 om 09:34

Ik stel voor Blind uit de basis. Zowel op middenveld als op de linksback hebben wij betere voetballers. Zeer overschatte speler.

17 november 2014 om 09:35

Clasie viel goed in voor Blind hij heeft tenminste oog naar voren!

17 november 2014 om 09:35

slappe blind ? Ik heb willems nooit een goede wedstrijd zien spelen in tegenstelling to Blind. Willems is pure hype , zijn probleem is dat hij geen hersens heeft , ik heb nog meer talent in mijn linker teen dan deze man.

17 november 2014 om 09:47

Mentalist. Oiii haha. Nigel de Jong 1 van de sterkste spelers op het Wk wil meneer nooit meer in oranje zien. Wil je overlopen worden de toplanden Mentalist? N. De Jong is als pure cvm een heel stuk beter dan bijv. Clasie en dat heeft deze verdediging echt wel nodig. @derest. Blind is inderdaad geen linksback, maar verdedigend in ieder geval al een heel stuk beter dan Willems. Moet je nagaan

17 november 2014 om 09:51

Hoe weet je of we overlopen worden dan? Werden we overlopen door mexico, chili of Argentinie toen hij er vroeg uit ging? Nee. We werden op het ek 2012 ook overlopen met de jong. Dus doe mij maar voetbal op het middenveld.

17 november 2014 om 10:07

Chili speelde die (als 1 van de beste), mexico was kantje boord evenals costa rica (wat nog niet eens toplanden zijn), Argeninie werd uiteindelijk verloren. Als we op het Ek 2012 dingen gaan baseren dan kunnen we ook Luuk de Jong in de spits gaan gooien, want toen speelde werkelijk waar niemand goed. Die 5-1 tegen Spanje was Nigel 1 van de beste spelers op het veld evenals het gehele wk 2010.

17 november 2014 om 10:09

Ben overigens wel van mening dat er meer een voetballer op die positie kan staan tegen mindere tegenstander. Maar een middenveld v. Persie (10) Strootman (loper), de jong(verdedigend) lijkt me de beste optie voor een ek.

17 november 2014 om 10:37

Ik vond Willems niet zo slecht.
Een aantal pases op Robben die perfect op maat waren.
Maar nog niet het niveau wat Oranje nodig heeft.
Defensief blijft oranje zwak, maar in mijn optiek word in Nederland wel geleerd hoe je aan moet vallen.
Mindere voetballers worden vaak verdedigers en krijgen minder de aandacht die ze verdienen.
In mijn ogen gaat het hier al fout.
V Gaal heeft dit tijdens het WK opgevangen door een andere tactiek.
Een meesterzet is gebleken!!!
Helaas pakt Hiddink het weer op bij het oude en komt de zwakheid weer naar boven.
Maar spelers als Donk en van Dijk hebben nog geen kans gehad.
In mijn optiek is de "nul "vast houden de basis van een wedstrijd winnen.
Voetbal begint bij het verdedigen. Waarna de rest volgt.
Als je de nul vast weet te houden komen er vanzelf kansen om zelf te scoren.
Jammer dat spelers er op af gerekend worden, terwijl de bron en de basis e oorzaak zijn.

17 november 2014 om 10:59

Man wat laten we ons weer leiden door onze clubvoorkeur. Blind heeft bij Ajax fantastische wedstrijden gespeeld op het middenveld en op linksback en speelt nu bij United ook iedere week.
En willems is geweldig in vorm bij PSV en laat zien dat hij het grootste talent is wat we hebben op linksback. Geef m vertrouwen en dan komt dat wel goed.

17 november 2014 om 18:20

Blind is ook drama op LB. Dat liet hij de laatste 2 wedstrijden zien toen hij op die positie speelde. Pieters/willems/van Aanholt zou wel kunnen. Een basisplaats zou ik hem niet eens geven. Ik zou voor Nigel/clasie/strootman en Wijnaldum gaan op 't middenveld. Eventueel zelfs Fer.

Een leuke wissel om erbij te hebben. Meer niet.

17 november 2014 om 19:29

Hij krijgt de vrijheid van de trainer niet die hij bij PSV krijgt. Willems moet je mee op laten komen en niet achterin laten blijven met een balletje afpakken en afgeven aan 1 van je middenvelders. Hij is de ideale back in een 5-3-2 systeem waarin hij constant mee op kan komen en rugdekking krijgt van de verdedigers.

17 november 2014 om 07:57

Hiddink had beter Depay in de basis kunnen zetten. Depay is minstens zo goed als Afellay en kan wel met Willems samen spelen.

17 november 2014 om 08:03

Vind Depay vooral fysiek sterker dan Afellay. Veel krachtiger in zn beweging. Elke keer als Afellay aangepakt werd , lag hij weer en denk je ; Het zal toch niet?! Afellay heeft naar mijn idee wel meer oog voor zn medespelers daar waar Depay is vaker voor zn kans gaat.

17 november 2014 om 08:23

Ik denk ook dat Affelay koste wat het kost moet spelen als beschermling. Terwijl Depay aantoont beter te zijn

17 november 2014 om 08:32

Mee eens, Depay is op dit moment op alle fronten sterker dan Affelay. Ik begrijp ook niet helemaal waarom Affelay in de basis stond. Als Depay fit is moet hij altijd starten lijkt me.......

17 november 2014 om 09:25

Heb je het rendement gezien gister, van depay 10 bal contacten en 8 x balverlies de twee passes die hij wel gaf waren achter de man

17 november 2014 om 09:28

Affelays rendement een goede veerxet in 90 miniten voorderest tikkies terug, depay 1 goede voorzet, 1 succesvolle insivuele actie en 2x scoringgspositie; dat jij geilt op al die tikkies terug en veilig voetbal, depay heeft 2x balverlies geleden en vind ik niet zo gek, hij wilt zich in die 20 min bewijzen en dan ga je niet net als affelay 1000x de bal terug geven

17 november 2014 om 09:32

Yea right, Depay viel dramatisch slecht in gisteravond. Ik vraag me af of hij überhaupt iets goed gedaan heeft in die twintig minuten. Toegegeven Affelay was niet veel beter.

17 november 2014 om 09:34

Ik vind Affelay op dit moment toch beter dan Depay hoe groot talent Depay ook is. Promes vind ik gelijkwaardig aan Depay. Denk dat Depay toch na de zomer naar Spanje/engeland moet, hij zal het nog lastig krijgen met die goede verdedigers..

17 november 2014 om 09:37

Heb je de vorige wedstrijd gezien was zijn rendement het zelfde 90% is bal verlies bij hem.
Snap niet dat iedereen zo vol van hem is.
Is gewoon een omhoog gekletste speler.
Maar ik zeg laat maar naar Real of Manchester gaan dan hoor je nooit weer iets van hem. Ibrahim heeft veel meer kwaliteit. Ziet medespelers en voetbalt in een team.

17 november 2014 om 09:49

Memphis7. Ik vind Depay een groot talent, maar het is niet heel moeilijk om toe te kunnen geven dat hij behoorlijk tegenviel de afgelopen twee wedstrijden

17 november 2014 om 09:59

Affelay staat in de basis dankzij z'n maatje van persie . Die heeft er voor gezorgd dat affelay basisplaats heeft bij Hiddink !!

17 november 2014 om 10:16

Ja daar ben ik het mee eens, maar toch zie je dat hij meer kansen kan forceren, ook al is hij niet in vorm. In die 20 minuten had hij wel meer dreiging dan Affelay, die knullige balverlies neem ik dan voor lief.

17 november 2014 om 10:39

Geef dit de tijd, beter dat dit met dit soort wedstrijden naar boven komt als tegen sterke tegenstanders.

17 november 2014 om 12:40

inkeajacied, depay heeft alleen meer drang om naar voren te gaan, hij speelde niet zoals je van hem verwacht, maar die actie waar hij 3 spelers opzij zetten was om van te smullen. Afelay vindt ik ook minder dan ik van hem gewend ben, als hij neerging hoopte je maar dat hij geen blesure er aan overhield.
Die tackle op afelay was wel erg, had misschien een randje rood aan zich.

17 november 2014 om 08:05

pfff wat een onzin, iedereen roept wat, de media en mensen zoals Cruijf en dergelijke maken spelers helemaal gek.

Nu roept Cruijf weer dat Willems in zijn optiek niet goed opkomt, vorige jaar stoomde Willems regelmatig naar voren en toen werd ook al geroepen dat hij dat niet goed deed en dat hij als een blind paard steeds naar voren rende, Cruijf vergeet ook dat Willems pas 19/20 is en best veel ervaring heeft maar positie spel was nooit zijn sterkste punt vandaar dat hij ook een matige verdediger is, deze jongen is gewoon geen LB, bij Psv speelt hij veel vrijer vind ik, bij Nederlands elftal speelt hij verkrampt, voor nu komt Willems gewoon kwaliteit te kort voor NL, maar hij zal over 3/4 jaar klaar zijn om vaste waarde te worden.

Aan een Pieters zou je niks hebben tegen een Letland, vond juist het linkerkant heel goed tegen Letland met Affelay, Sneijder en Willems die af en toe aansloot, maar je zag hem echter wel minder opkomen dan dat hij bij Psv doet.

Snap niet waarom iedereen altijd zo negatief is over deze jongen, zo slecht deed hij het niet tegen Letland, tegen Mexico was het wel minder, ik zie sommige reactie's hier van nooit meer oproepen? Dude hij is 20.. wat verwachten jullie? een Roberto carlos ofso? voor nu is hij idd niet goed genoeg maar over 1/2 jaar kan het weer anders zijn.

17 november 2014 om 08:10

Willems, mag wel enigszins een beetje verdedigende kwaliteiten beheersen. Aanvallend ziet het er leuk uit. Maar het hele spelletje er om heen vergeet ie.

17 november 2014 om 08:19

Klopt, ben ik met je eens, hij is zeker geen intelligente speler.. en verdedigend is hij ook matig, hij is ook te onrustig en valt/glij vaak uit, vind hem daarom ook geen echte Lb.

Hij kan volgens mij heus wel een bal afpakken en duels winnen want hij is sterk genoeg, maar zijn positie spel en intelligentie is matig waardoor hij verdedigend vaak in problemen komt, een Blind bijvoorbeeld is misschien minder snel en fysiek wat minder maar Blind weet dit met intelligentie en het spel kunnen zien altijd wel op te lossen, dat is nou echt het verschil, ik hoop dat Jetro over 2/3 jaar beter het spel kan lezen, maar tegen Letland was het ook weer niet zo slecht, zag hem af en toe prachtige lange ballen geven op Robben bijvoorbeeld.

17 november 2014 om 09:51

Caribbean. Ik snap je betoog niet helemaal. Eerst zeg je dat iedereen maar wat roep, waaronder Cruijff, om vervolgens cruijff eigenlijk gelijk te geven

17 november 2014 om 10:06

Haha misschien beetje verwarrend, ik reageerde op de reactie hierboven met wat een onzin, Cruijf heeft wel een punt en dat laat ik blijken in mijn 2de reactie, maar wat ik ook aangeeft is dat iedereen altijd gelijk klaarstaat om wat te roepen over Willems, we weten allemaal al zo,n beetje wat zijn mankementen zijn en wat zijn sterkste punten zijn.

17 november 2014 om 09:28

Klopt Willems hoort hier absoluut niet thuis.
Niet sterk in de duels en traag en onnauwkeurig in de passing.
Heeft verdedigend volgends mij geen duel gewonnen.
Er zijn wel 5 betere te vinden.

17 november 2014 om 15:52

Blind, v.aanholt, Buttner, Pieters, Kongolo, Martens Indi. Zo 6 namen uit mn hoofd.
Ik zou zelfs eerder v.nieff van Groningen oproepen. Geweldige pass in zn linkerbeen en verdedigend beter dan willems, daarbij nagenoeg even oud. Vergeet ik overigens Ake van Chelsea bijna!

Dat dacht ik ook, Jetro dwarrelt maar wat rond in het veld zo inzichtloos. Straal het nou een beetje uit, lijkt net alsof die zo vermoeid is. Heb liever iemand anders op die plek maar geen Jetro. Anders haal je blind terug. Hij snapt het tactisch tenminste.

17 november 2014 om 09:05

Die jongens zijn nerveus. Hele andere voetballets bij Oranje dan bij hun club. Ik zeg altijd voetbal is en blijft het zelfde op wat soort niveau ook. Nerveusiteit kan alleen meespelen als je debuut maakt of op een groot toernooi staat te spelen. Maar over algemeen moet en kun je gewoon vrijuit spelen. Dat verkrampte moet ophouden!

17 november 2014 om 09:32

Is niet verkramp maar zijn inzicht.
Kan je nu vertellen dat hij het niet red.
Is nu inbeeld omdat hij in de eredivisie speelt.
Maar als hij hier weg gehaald word hoor je er nooit weer iets van.
Het is gewoon een hele matige voetballer. Er is geen andere competitie waar hij op zal vallen.

Willems doet heel goed bij psv maar als die bij orange speelt speelt die echt slecht

17 november 2014 om 08:02

Ik zeg Willems niet meer oproepen, Blind terug naar de linksbackpositie en Clasie op 6. Heeft als een van de weinigen een natuurlijke drive/geldingsdrang. Misschien compensatiegedrag, maar laat het nooit afweten en kan gewoon goed voetballen.

17 november 2014 om 22:10

Willems niet meer oproepen? hij is nog jong beetje snel om dat nu al te concluderen na 2 oefenwedstrijdjes.

18 november 2014 om 00:26

Ik betwijfel of Blind beter is als LB. Kan niet verdedigen en is traag.

Speelde zo slecht nog niet toch? Kan natuurlijk altijd beter...en dat moet. Maar heb een paar mooie diagonale passes gezien. Zit wel wat in concentratie moet veel beter en meer focus op verdedigen.. Tegen de grote landen word je anders gestraft.

17 november 2014 om 08:18

Ik zocht eigenlijks naar zo'n reactie. Ik vond hem heel erg sterk verdedigend, alleen in positiespel nog niet heel goed nee. Maar hij is ook nog jong en heeft veel te leren, leest altijd wel dat hij leergierig is dus dat zou goed moeten komen..

17 november 2014 om 09:54

Hij heeft verdedigend gister niks te doen gehad, dat was juist zijn voordeel. Verdedigen en positiespel vanaf eigen helft is Willems' zijn zwakste punt. Zodra die jongen in de buurt is van het strafschopgebied van de tegenstander leeft hij helemaal op en kan hij wel concentratie opbrengen. Gek eigenlijk voor een verdediger

17 november 2014 om 10:14

Hou op zeg, hij liep wel 20x zo de trechter in met een mislukte schaar. Willems heeft het echt te hoog in zijn bol. Gooit er een zogenaamde trucendoos uit en loopt zich vast. Passes over een meter zijn pure droevenis. In plaats van hard en strak weer hij er een rare stuit in te brengen. En dan die crosses? Je verstuurt toch geen crossbal naar een speler die aan de zijlijn staat met een man tegen hem aan. Dat kan als hij vrijheid geniet, als die man zo dicht tegen hem aanstaat.

Nope Willems kent bij PSV een opleving maar is in Oranje nog een grote droevenis.

17 november 2014 om 09:21

Ik vind het niet dat hij als een dolle ging aanvallen hij werd door de media de grond ingeboort, vind je het gekndst hij meer zat te verdedigen? En wat deed hij zo slecht gisteren, ik heb beelden terug gezien maar denk meer dat het schapengedrag is en gwn meepraterij. Paar geweldige diagonale passjes. Van der wiel heb ik ook alleen maar bagger voorzetten zien geven en daar hoor je niks over, daarnaast vind je het gek dat de linkervleugel minder gebruikt wordt met een middenvelder als linksvoor?

17 november 2014 om 09:34

Ben ik met je eens. Ik zie vd Wiel niet veel spelen maar ik heb geen één goede voorzet van hem gezien.

Zou Cruijff ook gezien hebben dat van der Wiel ook van Robben niets snapt en dat van der Wiel niet 1 goede voorzet heeft gegeven in 90 min. En dat ommekeer kwam toen Blind eruit ging en Clasie kwam. En dat Cillissen nietsnte doen had, maar zelfs dan nog paar foutjes maakt. Zou meneer Cruijff dat echt niet zien, of wil hij alleen maar over psv'ers negatief praten.

17 november 2014 om 08:08

En jij wilt alleen negatief over Ajacieden praten.

17 november 2014 om 08:08

Ja? Maar als je Robben voor je hebt. Dan speel je gewoon in dienstverband. Robben geeft enkel als hij als er niks mee kan. Lijkt me zeer vermoeiend om met hem samen te werken.

17 november 2014 om 08:17

Slaat nergens op. Clasie zorgde helemaal niet voor een ommekeer. Letland deed niets en bleef niets doen. Sterker nog Clasie heeft een aantal keer zeer gevaarlijk balverlies geleden, hij herstelde het vrij wel meteen, maar dat veranderd het feit niet dat hij gewoon duels verloor die hij niet mag verliezen (of gewoon ijskoud een overtreding had moeten maken). Tegen Letland maakt dat niet uit, tegen voetballanden van goed niveau (en dan hebben we het geen eens over top, maar gewoon alles vanaf plek 50 op de ranking) heb je dan dus gewoon een probleem (met Blind op die positie is dat nog steeds een probleem, hij legt minder risico in zijn spel, maar verliest ook duels die hij niet mag verliezen, terwijl Clasie met dat iets meer risico nog wel eens een kans kan opleveen, maar het is gewoon lood om oud ijzer).

Geen goede voorzetten van van der Wiel ben ik met je eens, echter vergeet je wel iets he, hij heeft zo ongeveer 5 keer een bal gekregen die hij ook kon voorzetten, vor de rest niet. En dat ligt ook gewoon aan Robben. Want het is allemaal leuk hoor en hij is de belangrijkste man van het team, maar er is geen enkele pijl op te trekken, hij speelt compleet op intuitie. Dat recht heeft Robben volledig terecht verworven, zowel bij het Nederlands elftal als bij Bayern. Dat probleem had Willems niet tot nauwelijks aan de linkerkant (alleen als robben ff links opdook, wat hij ook een paar keer deed), dus je vergelijking gaat een beetje scheef.

De hele verdediging had niets te doen, maar Cillissen reken je af op een paar foutje (volgens mij heeft hij een foute spelhervatting gehad en meer niet). Dat letland toch nog drie kansen bij elkaar voetbalt is zeker ook zijn schuld. Dat Bruma kinderlijk eenvoudig uitgekapt wordt waardoor er gewoon een 100 scoringskans ontstaat voor letland is natuurlijk ook de fout van Cillissen. Voor een keeper die niets te doen had heeft hij toch een paar keer goed moeten ingrijpen.......

Eigenlijk doe jij in jouw betoog hetzelfde als waar je Cruijff van beticht...

17 november 2014 om 09:45

Helemaal mee eens. Een aantal spelers kwam er mee weg omdat Letland helemaal niet kan voetballen. Daardoor kwamen de fouten van Willems, de Vrij en Bruma niet aan het licht.

19 november 2014 om 01:00

vreemd bij vi hadden ze het over het slechte spel van veldman. die keer op keer de bal inleverde .

17 november 2014 om 08:47

Cruijf is een Amsterdammer in hart en nieren. Die man hoor je zelden positief over een speler die niet bij Ajax 1 of jeugdopleiding heeft gespeeld. Dat is heel kortzichtig, maar daardoor krijgen een hoop Amsterdammers wel een harde lolly.
Ik moet echter zeggen dat Willems altijd individuele fouten maakt, zodra PSV of NL's elftal op voorsprong staat; een hakje, bal achter het stambeen of een andere truc. Die jongen heeft veel ervaring, maar nog zoveel te leren!

Clasie heeft gisteren aardig gespeeld. Op basis van wat hij gisteren liet zien, bewijst hij van grotere waarde te kunnen zijn dan Daley. Maar dit is slechts een wedstrijd en tegen een matig team. Als hij zich staande houdt tegen een top 10 land mag hij Blind vervangen.

17 november 2014 om 09:23

Joh als hij iedere speler moet gaan beoordelen is de telegraaf drie keer zo dik.
Dus zit niet zo te zeuren en geef gewoon toe dat hij gelijk heeft.
Als Nederland baar voren verdedigd had de 1-3 van Mexico nooit gevallen omdat de vrij dan wel op een lijn stond met veltman die wel naar voren verdedigd.

17 november 2014 om 09:33

Naar voren verdedigen ligt meer aan guusje? Hou is op met dat afkeer naar willems terwijl vdw misschien zelfs alechter was gisteren, geen 1 goede voorzet van hem terwijl hij mss wel 5x die voorzet kon geven. Willems werd in de media en hier op vz de grond ingeboort, vind je het gek dat hij meer op safe ging spelen? De enige kansen die de letten creerde kwamen voor uit het centrum en kant van vdw. Iedereen zit elkaar maar aan te praten hoe slecht Willems gisteren was, terwijl hij gewoon een vd betere op het veld was. Geweldige crosspass op Robben. Toen de score het toeliet ginrg hij rond de 16 zwerven en hij gaf rvp een pss maar hij stond op de verkeerde been anders was het 1 vs 1 dus die inzicht valt reuze mee.

17 november 2014 om 09:57

Willems één van de beteren ?

Haha, grappenmaker. In de Eredivisie één van de betere linksbacks. maar internationaal (vooralsnog) een volledige nobody ! Maar voor het Nederlands elftal heeft hij weinig concurrentie.

17 november 2014 om 11:12

Nou vind ik niet.
Vd wiel was veel sterker.
En Willems wat zoiezo niet een van de beste.
Leverde weer simpele ballen in door weer raar proberen aan te nemen.
Dus nee in mijn ogen was hij niet best.
Sterker nog ik vond hem van alle spelers het slechst spelen.

Bij PSV speelt met vlagen leuk. Maar ook vaak ontzettend slecht. Een linksbuiten positie is meer wat voor hem. De echte verdedigende kwaliteiten mist hij. Maar volgens Aad zal hij niet misstaan bij real Madrid.

17 november 2014 om 08:24

Onzin. Maybe moet je dit seizoen vaker naar Psv kijken, want daarin heeft Willems nog geen wedstrijd slecht gespeeld. Zowel aanvallend als verdedigend gaat het dit seizoen goed. Sterker nog behoort dit seizoen vaak tot de beste van Psv.

Gisteren speelde hij ook gewoon normaal niks aparts, maar ook niet slecht. Ik vind het jammer dat deze jongen als zondebok wordt neergezet.

17 november 2014 om 08:27

Je snapt wel dat hij bij PSV in een flut competitie speelt. Vaak is de verdediging van PSV waar ze tegen spelen nog 10x slechter. Eredivisie stelt niet zoveel voor. Dat moet je ook wel begrijpen.

17 november 2014 om 11:39

Willems mag god op zijn blote knieën bedanken dat Depay op dezelfde flank speelt. Doordat Depay bijna elke wedstrijd dubbel of zelfs driedubbele dekking krijgt, heeft Willems zeeën van ruimte. Dan lijkt het misschien of hij goed speelt, maar dat kan Ard van Peppen dan ook. Het blijft gewoon een beperkte voetballer die louter hard kan rennen en de bal een slinger voor het doel geven.

17 november 2014 om 19:36

Dat neemt toch niet weg dat hij dan een goede wedstrijd heeft gespeeld. Ontzettend slecht zeg je, noem mij maar een wedstrijd waarin hij slecht speelde. Dit seizoen in ieder geval niet. Verdedigend is hij niet heel sterk, maar zo'n bewegelijke jongen als Botaka had hij in zijn broekzak terwijl er heel veel verdedigers ontzettend veel moeite mee hebben. Daarnaast moet hij bij oranje spelen zoals Hiddink het hem verteld en bij PSV laten ze hem lekker zijn gang gaan en dan speelt hij veeeel beter..

Vooretten ware sowieso bedroevend. Erg vaak wordt er tegen een tegenstander aangeschoten en anders komt de bal vaak tweede paal terwijl er iemand staat.

De keuze voor Affelay is niet te begrijpen als je ook Depay, Promes en Narsingh hebt. Wat een egootje is Affelay en hij komt geen man voorbij. Verder was het een geschenk uit de hemel dat Blind geblesseerd raakte. Niet dat ik hem een blessure toe wens, maar Clasie voegt veel meer toe. Aanjager, hoge handelingssnelheid en veel meer naar voren.

Het wordt steeds duidelijker dat de Eredivisie van een zeer matig niveau is. Veltman, Willems, Clasie en Depay blinken wekelijks uit in de competitie, maar kunnen op internationaal niveau (nog) niet aanhaken.

Ja vooral blind laten spelen..
dat is die janjoker die door elke rechtsbuiten, die zelfs niet van originele buitenspelers daar werd gezet op Ajax op hun zwakke punt, kapot werd gespeeld.
Blind werd speler van het jaar als.............. middenvelder !! bij ajax, omdat hij als linksback kapot werd gespeeld door zelfs de rechsbuiten van ijsselsmeervogel...

Pieters...
Toen deze jongen nog bij PSV speelde was hij zogenaamd niet goed genoeg. Hij sloeg een ruit kapot en deze jongen mocht nooit meergeselecteerd worden..
Maar nu deze jongen Psver af is moet hij wel opgeroepen worden?
Willems is geen topper, maar bij gebrek aan beters ( en gezien in leeftijd) het beste wat we hebben..
Net als Bruna Of rekik ( als bijvoorbeeld vlaar e martin indi geblesseerd zijn)...

17 november 2014 om 08:53

Correctie, werd ajacied van het jaar op de linksback positie.
Overdrijven is dus ook een kunst he

17 november 2014 om 17:16

Over welke Blind heb je het?

Straks als een ieder weer fit is, dan hebben we echt een luxe situatie.

Krul
Van der Wiel - De Vrij - Vlaar - Blind
De Jong - Van Persie (op 10) - Strootman
Robben - Huntelaar - Depay

Cillessen - Vermeer
Janmaat - Veltman - Martins Indi - Kongolo - Willems
Van Ginkel - Clasie - Klaassen - Propper - Sneijder - Fer
El Ghazi - Promes - Lens - Boëtius

Alleen een goede backup als spits blijft lastig !

17 november 2014 om 09:31

@nufc_u2
Alleen een goede backup als spits blijft lastig !

Misschien Siem de Jong meenemen?

17 november 2014 om 09:51

Oké Siem is beter dan Luuk. Maar beiden zijn toch niet van Oranje-niveau !
Eerlijk is eerlijk !

17 november 2014 om 11:05

Als stand-in prima hoor Siem de Jong is pas 25 jaar en kan in de Premier League alleen maar groeien komende 2 jaar. Sterk / kan goed koppen etc. Meestal zijn profvoetballers op hun 27/29 op hun top dus wie weet over 2 jaar

17 november 2014 om 11:28

Krul zal alleen niet eerste doelman zijn

17 november 2014 om 17:18

Zie liever Veltman en Cillessen voor De Vrij en Krul.

17 november 2014 om 17:18

Vermeer vind ik ook beter.

Man man man wat viel depay slecht in. Totaal geen oog voor medespelers en te geforceerd op zoek naar het doelpunt, hoewel hij er 1x wel goed door was maar toen zwak inschoot. Begrijp me niet verkeerd, zeker 1 van nederlands grootste talenten maar iets meer overzicht is wel gewenst.

17 november 2014 om 08:58

Hij is effe uit vorm, na zijn 6 weken blessure. maar zo slecht was ie gisteren ook niet. vond Affelay stukje slechter dat door 2 goede acties word verstopt.

17 november 2014 om 10:52

Ik vond afellay ook echt slecht spelen. Vind het ook raar dat hij na drie goede potjes in de Griekse competitie wordt opgeroepen. Volgensmij is hij de lieveling van Hiddink.
Als t aan mij ligt volgende keer Depay opstellen ipv afellay.

Hij heeft weer kritiek. Ga zelf coachen als je alles zo goed weet. Ze hebben allemaal goed gespeeld . En de wil en de spelers zijn er om EK te winnen . Laten we hopen dat volgend jaar de verdediging op rails is en opslot. Dan zie ik zkr een mooie EK tegemoet.

Willems.. Wie heeft er ooit verzonnen dat deze jongen in Oranje hoort? Oja, van Marwijk. Tjonge jonge, wat een beperkte speler is het. Zet daar dan gewoon Blind neer ofzo. Of Kongolo. Alles beter dan fucking Willems.

Ik had juist het idee dat Afellay niet echt snapte wat hij zelf deed. Volgende keer Depay erin.

Beste oplossing: kuyt kom maar terug , we need you

Ik vind het wel logisch dat willems niet wist wat te doen. Vind dat affelay veel te veel loopt met de bal waar andere spelers direct spelen en niet de bal brengen, bij affelay weet je niet precies wanneer de bal komt, denk dat dit het probleem is.

Voor de rest kwam van persie eindelijk weer eens uit de verf, moet ook gewoon op 10 staan, laat huntelaar maar het gevecht aan gaan met 2 kasten! Bezetting voor de goal was eindelijk ook weer eens goed. Hierop voortborduren!

Goed Cruyff is dus nu gewoon de volgende Bn'er die iets roept over een speler. Wie heeft er al ter discussie gestaan vanwege zijn kwaliteiten: Cillessen, Willems, Affelay, Blind, Veltman, De vrij, Bruma, Rekik, Narsingh... En dan vergeet ik vast nog wel wat.
Discussie op VZ is meestal ook niet deze speler is hier sterker in dan de ander, meestal komt het neer bij welke club die is opgegroeid. Ook Cruyff verwijst nu weer naar de trainers in de eredivisie, maar de speler waar hij kritiek op uit speelt bij PSV fantastisch dus de de staf daar doet het gewoon goed. Het is niet aan Cocu om Willems te laten renderen in Oranje.
Enige spelers waar men qua kwaliteit op kan bouwen zijn Robben, v Persie, Huntelaar en Sneijder. Van Persie rendeert in Oranje misschien niet maar zijn kwaliteiten staan onomstotelijk vast.
Voor de flanken en (aanvallende) middenveld zijn er verder veel spelers die in aanmerking. Narsingh, Clasie, Depay, Affelay het zijn allemaal prima spelers ieder met zijn eigen minpunten. Voor de keepers die momenteel in aanmerking komen zou ik zeggen dat ze voorafgaand aan de wedstrijd een partijtje steen-papier-schaar doen. De verdediging, tsja we missen echt goede verdedigers. Willems is leuk als je aanvallend speelt, goede voorzet maar niet de beste back ooit. Blind heeft na een goed seizoen bij Ajax en wat leuke wedstrijden op het middenveld toch nooit echt de stap gezet ook Manu vind ik hem behoorlijk zwak. De Vrij/rekik/bmi, simpele verdedigers niet geweldig ook niet slecht hebben in ieder geval wel af en toe het idee van weg is weg. Veltman, voetballend sterker, maar maakt daardoor ook meer domme foutjes en wel alles zo mooi mogelijk in plaats van zo goed mogelijk oplossen. Van Rhijn en Van der wiel, prima verdedigers maar ook geen top.

Hoe gaat het eigenlijk met emanuelson? Die zou toch ook de links achter positie kunnen overnemen ?

17 november 2014 om 17:24

Die speelt bijna nooit.

17 november 2014 om 22:30

ja die bezet de tribune of die zit nieteens op de tribune op den duur. dus zet daar maar een dikke streep door.

Ach wees blij dat we een ultra aanvalende LB hebben bij het Nederlands elftal, dat is ook weer eens leuk om te zien!

Hoe dan ook, Afellay en Willems zijn echt geen versterkingen. Beter laat hij die volgende keer gewoon thuis. Bruma en Rekik ook niet. wtf. Hoe durf je die twee laatste twee op te roepen terwijl je Van Dijk en Douglas gewoon hebt?

Hoe erg subjectief kijken mensen naar Willems. Willems heeft juist alles wat een back nodig heeft. Plus heeft een goede voorzet. Ik mag hem wel graag zien. Mooi man!

17 november 2014 om 12:06

Willems moet maar is goed kijken bij zn collega aan de rechterkant van der wiel hoe het moet..

Ik vond Jetro Willems veruit de zwakste speler van Oranje.Het wordt tijd dat hij zijn goede spel bij PSV ook bij Oranje laat zien.

Ik snap niet dat we in NL geen types Kolarov en Ivanovic kunnen opleiden. We hebben genoeg lange mensen.

17 november 2014 om 16:56

Servie haha ! Afellay zou bij ons zeker wel basis staan, dus als jullie hem niet willen hebben Affelay is altijd welkom in het Servisch elftal!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren