Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Castaignos: 'De jeugdopleiding van Ajax is bekender, maar niet beter'

Laatste update:

MILAAN - De overstap van Luc Castaignos van Feyenoord naar Internazionale was zonder twijfel een van de opvallendste zomertransfers van 2011. Het had veel weg van een sprookje. Castaignos was amper ontgroend in de Eredivisie toen hij de overstap naar het blauwzwarte sterrenensemble van Milaan maakte. In ruim een half jaar is de tiener echter niet verder gekomen dan zeven duels als Nerazzurro en staat zijn filmisch archief inmiddels min of meer op halt. Alleen na zijn trefzekere wedstrijd tegen Siena lachte Castaignos als een boer na een nieuwe oogst, maar de geboren Schiedammer houdt vol dat hij niet te vroeg naar het buitenland is uitgeweken.

Door DANIEL CABOT KERKDIJK

/

Na een blik op de statistieken van Castaignos, 240 speelminuten, en de stek van Inter op de ranglijst, zevende, kunnen we stellen dat Castaignos bij de juiste club zit, maar op het verkeerde moment. "Daar ben ik het niet mee eens", repliceert de collega van Wesley Sneijder. "Ik leer hier ontzettend veel en tweeënhalf jaar geleden speelde ik nog in een jeugdelftal van Feyenoord. Nu ben ik negentien jaar en speel ik voor een van de grootste clubs ter wereld. Natuurlijk vallen de resultaten dit seizoen tegen, maar het is niet anders. Internazionale heeft de afgelopen seizoenen allerlei prijzen gewonnen en soms lopen dingen nu eenmaal anders dan gepland." Uitvergroot als de nieuwe of toekomstige ster van Nederland; Castaignos moet er zelf nog niet veel van hebben. "Toen Robin van Persie naar Arsenal vertrok, zei iedereen dat hij te snel uit Nederland was vertrokken. Hij is nu tot een geweldige speler uitgegroeid. Ik ben naar Italië gegaan om zo veel mogelijk wedstrijden te spelen, maar ook om ervaring op te doen. Zelfs nu ik geen basisspeler ben, leer ik veel door dagelijks met wereldspelers als Sneijder, Diego Milito, Esteban Cambiasso en Javier Zanetti te trainen. Wesley wijst me op de verschillen tussen het Nederlandse en Italiaanse voetbal, terwijl Milito aangeeft hoe ik mijn loopacties moet verbeteren."

/

Castaignos deed bij Feyenoord wat er van hem werd verwacht, ondanks zijn piepjonge leeftijd. De populariteit die hij in Rotterdam-Zuid genoot, heeft hij in Milaan nog niet bereikt. Wie denkt dat Castaignos bij de pakken neerzit, heeft het mis. "Voetbal betekent tegenwoordig nu eenmaal druk. Als je de druk niet aankan, dan zul je nooit geschikt zijn voor de top. Een voetballer moet leren hoe hij zichzelf moet beschermen, binnen en buiten de lijnen. Zijn hoofd moet een soort van huis zijn, met een heel hoog hek eromheen, zodat niks of niemand hem kan storen. Dat is vooral in Italië heel belangrijk. Hier is de druk hoog, heel hoog. De media kunnen dagenlang over een doelpunt of een strafschop praten. In Nederland is men ook voetbalgek, maar daags na een wedstrijd gaat het alweer ergens anders over. Als je in Italië slaagt, dan ben je klaar voor de top. Jon Dahl Tomasson heeft mij altijd voor de hardheid van de Italiaanse competitie gewaarschuwd. Ik moest altijd hard blijven werken, zei hij."

/

Castaignos merkt aan verschillende dingen dat hij in een hogere wereld is beland, ook al is hij nog niet gepantserd voor een van de grootste competities van Europa. "Het voetbal in Italië is fysieker en meer op tactiek gericht. Hier spelen teams vaak met acht á negen spelers achter de bal. Bovendien spelen hier veel geroutineerde voetballers. In Nederland zijn er veel jonge voetballers en kijkt niemand naar je leeftijd. Als je goed bent, moet je spelen. In Italië is dat anders. Het gaat hier niet alleen om geld, maar ook om mentaliteit. In Italië denken de voetballers maar aan één ding en dat is winnen. In Nederland is een nederlaag niet het einde van de wereld als men goed voetbal heeft gezien. Dat is hier ondenkbaar." Castaignos let goed op de aanvallers van de concurrentie. Twee spelers staken er tot dusver wat hem betreft bovenuit. "Antonio Di Natale en Francesco Totti. Di Natale is bij Udinese een ongelooflijke doelpuntenmachine, terwijl Totti van AS Roma pure klasse is. Hij speelde tegen Inter zo'n ontzettend goede wedstrijd, dat ik dacht: 'Is hij echt 35 jaar?'"

We bespreken het hoogtepunt uit de nog prille loopbaan van Castaignos. "Mijn doelpunt tegen Siena. Niet alleen omdat het mijn eerste doelpunt in de Serie A was, maar ook omdat het een winnend doelpunt betrof. En dat op mijn negentiende, in een van de zwaarste competities ter wereld. Meer kon ik niet vragen. Mijn eerste treffer met Feyenoord zal ik ook nooit vergeten. Ik was net zo blij, maar in die wedstrijd (Vitesse-thuis 4-0, red.) stonden we al met 2-0 voor. Dat doelpunt was belangrijker voor mij dan voor Feyenoord. In de wedstrijd tegen Siena maakte ik een minuut voor tijd een doelpunt en wonnen we met 0-1. Dubbele vreugde." Castaignos werd twee jaar geleden de nieuwe Thierry Henry genoemd, met zijn grote voorbeeld Roy Makaay vergeleken en zelfs gebombardeerd tot topscorer van het WK van 2014 in Brazilië. "Ik ben er trots op dat ik met beide aanvallers word vergeleken. Op een dag wil ik net zo goed worden: de snelheid en techniek van Henry en de koelbloedigheid voor het doel van Makaay. Ik heb bij Feyenoord een keer met Makaay samengespeeld; hij had echt een neus voor doelpunten. Hij was typisch zo'n speler waar je ontzettend veel van kon leren door alleen maar te kijken hoe hij trainde en speelde."

/

Er kan in een jaar tijd veel gebeuren. Feyenoord eindigde afgelopen seizoen op een tiende plaats en zag diverse smaakmakers vertrekken. Onder leiding van Ronald Koeman hebben de Kuipbewoners zich echter tot een outsider voor de landstitel opgewerkt. "We hadden een jong elftal en ons seizoen zat vol hoogte- en dieptepunten. Aan het eind van het seizoen was er echter iets waar ik heel trots op was. We hadden bewezen dat de jeugdopleiding van Feyenoord de beste van Nederland is. De jeugdopleiding van Ajax is bekender, maar niet beter. Kijk maar naar de hoeveelheid spelers die via de jeugdopleiding van Feyenoord zijn doorgebroken in het eerste elftal. En de jeugdelftallen van Nederland zitten vol Feyenoorders." Wedstrijden tussen Ajax en Feyenoord zijn krachtmetingen met een hoogwaardige lynch-ethiek, waarin spelers maar vooral fans elkaar in voortdurende bloeddorst naar het leven lijken te staan. "De Klassieker is voor elke Feyenoord-supporter dé wedstrijd van het jaar. Als je Ajax verslaat, heb je reden om tevreden te zijn. In Milaan is dat anders. Beide clubs willen de Scudetto winnen en daarnaast zo ver mogelijk in de Champions League komen. De stadsderby is belangrijk, maar niet dé wedstrijd. En de supporters haten elkaar niet zoals dat bij Feyenoord en Ajax het geval is. In Milaan weigert niemand de naam van de aartsrivaal uit te spreken. Ik zie meer rivaliteit tussen Inter en Juventus. Het Calciopoli-schandaal heeft daar zeker aan meegeholpen."

Castaignos heeft zich

Luc Castaignos heeft er goed aan gedaan door naar Italië over te stappen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hij had er goed aan gedaan om naar Inter te gaan, als hij nog 2 jaar gepresteerd had bij Feyenoord.
Deze stap is te vroeg gekomen en nu speelt hij niet. Ik hoop echt voor hem dat hij nog een kans krijgt.

8 maart 2012 om 10:51

Ook als hij nog 2 jaar bij Feyenoord had gespeeld, en top gepresteerd had, was het maar de vraag of hij bij Inter meteen veel had gespeeld!

In dit verhaal kan je zien hoe erg deze jongen al over het paard is getilt. In dit -relatief- kleine verhaal vergelijkt hij zichzelf -of andere die dat doen- met Van Persie, Makaay, Thierry Henry en wordt voorspeld dat hij topscoorder van het WK in Brazilië gaat worden!? Hoezo hoge verwachtingen? Dit gaat hij nooit waarmaken en al helemaal niet als hij nu niet snel gaat spelen! Natuurlijk is hij een goede voetballer, dat zal ik nooit ontkennen, maar de verwachtingen van hemzelf en van anderen zijn veel te hoog t.o.v. zijn huidige situatie. Hij moet snel naar een club waarbij hij wel (meer) minuten gaat maken en zijn verwachtingen moeten naar beneden bijgesteld worden..

8 maart 2012 om 12:31

Als je iets aandachtiger leest dan zie je dat anderen hem vergeleken met deze spelers, niet dat hij dat zelf doet.

De voetbalwereld staat natuurlijk bol van het opportunisme maar Castaignos was op zijn 16e een van de beste van zijn leeftijd in Europa. Dan is het niet gek dat er vanuit de voetbalwereld gelijk met allerlei superlatieven wordt gesproken. Dat gebeurde in het verleden, dat gebuert nu en dat zal altijd wel zo blijven.

8 maart 2012 om 13:09

Volgens mij was Wijnaldum en Fer grotere talenten aangezien zij op deze leeftijd al in het eerste speelde.

8 maart 2012 om 13:36

Klopt niet. Castaignos was onze grootste talent sinds van persie.

8 maart 2012 om 16:09

ehm, castaignos is 2 jaar jonger. en toen fer en wijnaldum nu dus 3 jaar jonger waren hadden ze ook een basisplaats net als castaignos

8 maart 2012 om 16:43

Nee, Wijnaldum had al op zijn zestiende een basisplaats. Zo bedoel ik het.. Hij had blijkbaar langer nodig en had ook nog eens wat prutsers op zijn positie in het eerste staan.

Ik vind het by the way een vervelend en naar mannetje.
Wees en kerel en geef toe dat je keuze misschien ongelukkig was. Ga niet je gelijk halen in nietszeggende interviews.

8 maart 2012 om 17:08

vraag ik me ook wel af ja hij is natuurlijk nog geen 30+ dan kom je in aan merking voor een basis plaats zo lijk het wel in italie

8 maart 2012 om 17:34

Nee, hij is op zijn 16e gedebuteerd onder Koeman. Toen in 2008 Bertje kwam werd wijnaldum vaak als invaller gebruikt. Onder Verbeek had wijnaldum wel een basisplaats.

9 maart 2012 om 08:12

Wisconsin..
Als je iets aandachtiger -mijn reactie- leest dan zie je dat ik dat ook zeg. Anderen vergelijken hem met de bovengenoemde spelers en niets wijst er op dat hij het daar niet(!) mee eens is.

Natuurlijk staat de voetbalwereld bol van opportunisme, dat weet iedereen, maar dat wil niet zeggen dat je daarom blind moet denken dat je er sowieso wel komt en jezelf al rijk rekenen zonder daadwerkelijk veel wedstrijden te spelen.

Dat Castaignos het grootste talent van Feyenoord is sinds Van Persie, wil toch niet zeggen dat hij net zo succesvol zal worden? Er worden dagelijks talenten met grote spelers vergeleken. Het is een beetje naïef om te denken dat zij allemaal net zo goed worden uiteindelijk.

8 maart 2012 om 17:29

2 jaar?
Dan was hij 20 geweest en al klaar voor de absolute top?
Spelers overschatte zichzelf vaak enorm.
Als je naar het buitenland gaat dan moet je er zeker van zijn dan je klaar bent voor die stap, want anders kan je zoals Elia verdwijnen in het derde elftal bij Juventus.
Was Elia nog langer bij Twente gebleven was hij zeker een betere voetballer geworden en zekerder van succes in het buitenland.

Daarbij komt nog de vraag: Waarom zou je al op je 20ste naar het buitenland gaan?
Wil je dan serieus 13 jaar top voetbal gaan spelen? ha!
Mark van Bommel ging op zijn 28? naar Barca en heeft een fantastische loopbaan gehad.
Ook heeft hij PSV meerdere malen kampioen gemaakt en is hij daarna geslaagd in het buitenland.
Wat als Mark nou eerder was weg gegaan? Was hij dan nog zo goed geweest?
Had hij dan nog zo veel succes geboekt?

8 maart 2012 om 18:11

Ik was eerlijk gezegd vergeten dat hij pas zo jong is. Je heb volkomen gelijk. Langer dan 2 jaar was natuurlijk ook goed geweest. Het ging mij er meer om dat hij had kunnen laten zien dat het een goede spits was, dat het geen 'toeval' was dat hij veel scoorde in zijn eerste seizoen.

8 maart 2012 om 20:03

ach, die jongen heeft nu de kans om bij een club van wereldformaat te acteren. (ondanks dat het nu niet lekker loopt daar) wie zegt dat hij die kans ooit nog eens krijgt? Misschien zou hij verder zijn als hij in Nederland was gebleven, maar zijn keuze is toch wel te begrijpen lijkte me. Net als Drenthe en Real bijvoorbeeld. Heeft toch een aantal keer (en mooi) gescoord in het Bernabeu. Als hij niet gelijk gegaan was, hadden ze hem nooit meer willen hebben.
De ervaringen neemt niemand ze af

8 maart 2012 om 22:11

Wees blij dat hij weg is, geld en de zak en nu hebben jullie nog een betere spits ook!

11 maart 2012 om 13:23

Als hij bij Feyenoord was gebleven had hij misschien nog mee kunnen gaan naar het EK (wie weet) maar nu zeker niet meer!

off: Typ op youtube in: Holland: Our Passion en Holland: Through the Years

11 maart 2012 om 14:42

Nl-fan je zit nu in elk topic je filmpje te promoten, stop daar is mee!

Laatste alinea: united speelt ook in de europa league, daarnaast staat city eerste en spelen ze volgend jaar zeker champions league. Dat kunnen we over inter met zijn "fijne project" niet zeggen.

Als hij voor oranje wilt spelen moet hij zsm naar duitsland gaan, daar kan hij het misschien redden.

8 maart 2012 om 14:00

Ja inderdaad en ik heb het idee dat Castaignos niet zoveel afweet van zijn club, voor het calciopoli schandaal won Inter namelijk nooit een prijs. Moratti en Inter hebben altijd al een wanbeleid gehad.
Alvaro Recoba was de best betaalde speler van de Serie A en heeft gewoon jaren op de bank gezeten en er zijn nog veel meer voetballers op te noemen die werden aangekocht maar geen kansen kregen

Het jammere vind ik is dat hij niet iedere week speelt. Spelers van zijn leeftijd horen iedere week een wedstrijd te spelen. In dat opzicht had hij misschien nog beter bij Feyenoord kunnen blijven en dan had hij misschien hetzelfde gepresteerd als Guidetti op dit moment.

Als hij in NL was gebleven zou hij net zo ver zijn in zijn ontwikkeling als spelers als Wijnaldum en Strootman. Nu staat hij op 4 wedstrijden dit seizoen. Weliswaar traint hij met 'topspelers' maar op zijn leeftijd moet hij regelmatig spelen klaar uit. Van topspelers bouw je geen ervaring op. Van elke weekend spelen wel. Alle spelers in Oranje hebben minstens 3-4 seizoenen in NL achter de rug, sommige zelfs veel meer. Al met al, een verloren jaar voor hem, en dit is iets dat iedereen wel zag aankomen. Bij Arsenal (die ook interesse had) zou hij meer kansen hebben gehad (zoals Van Persie die heel erg veel kreeg in zijn eerste jaren in Londen), aangezien het een club is met een goede jeugd filosofie, iets wat de meeste Italiaanse clubs helemaal niet hebben. Ik hoop voor hem dat hij volgend seizoen uitgeleend kan worden en aan meer spelen toekomt, want hij heeft enorme potentie, maar ik zie het voor hem bij Inter helaas niet zitten.

Sowieso zijn er betere spitsen dan hem.br Na Huntelaar en Van Persie, heb je: Luuk de Jong, Bas Dost, Ricky van Wolfswinkel. Dus er is hevige concurrentie voor kleine Castaignos

8 maart 2012 om 18:15

Sorrie hoor maar Bas Dost, Luuk de Jong en Ricky van Wolfswinkel zijn bijna alledrie 3 jaar ouder dan Luc. Daarbij vindt ik het knapper in je eerste echte jaar in het eerste van een slecht presterend team 15 doelpunten te maken als 18/19 jarige dan een Bas Dost die net begint te draaien bij een team waar hij flank spelers heeft waar je u tegen zegt (relatief). Van Wolfswinkel heeft voornamelijk gescoord uit penalties en dat deed hij bij Utrecht ook, alhoewel ik wel vertrouwen in zijn kunnen heb. Luuk de Jong is gewoon een goede (betere) speler. Al vind ik dat je die conclusie niet mag trekken aangezien Luc te weinig wedstrijden heeft gespeeld om zich te bewijzen. En dat is niet zo gek want al deze hevige concurrentie zou ook niet spelen bij Inter. Of dacht je dat ze daar staan te springen om Bas Dost?

feyenoord moet hem in de zomer terug halen wanneer guidetti vertrekt. ze moeten hem huren.
wildschut aantrekken voor de vleugel samen met cabral.

Mulder
janmaat
de Vrij
Schenkenveld
Nelom
vormer
Clasie
el ahmadi
wildschut
Casstaignos
Cabral
8 maart 2012 om 09:45

Wildschut is een jongen uit de ajax jeugd, die zal niet voor feyenoord gaan spelen.

8 maart 2012 om 09:59

Inderdaad. Net als Goosens, Tiendalli, Greene, Biseswar en Cruijff.

8 maart 2012 om 10:17

die jongen geeft het zelf aan in interviews..

8 maart 2012 om 17:24

Ik ken Yanic Wildschut persoonlijk dus ik kan je verzekeren dat hij voor geen goud naar Feyenoord gaat.

8 maart 2012 om 18:35

Dat zeggen heel veel mensen uit de Ajax jeugd - tevens ook uit de Feyenoord jeugd - maar als die club zich daadwerkelijk meld en het bijvoorbeeld de enige club is, dan ga je er toch erg hard over nadenken en is de kans dat hij tekent ineens veel groter. Toen ik nog jong(er) - is maar net hoe je het even op vat want ben nog jong natuurlijk - was zei ik ook altijd dat als Ajax zou komen ik niet zou gaan, maar ik weet donders goed dat ik wel zou gaan. Dat je fan bent van Ajax mag toch, ondanks dat je voor Feyenoord speelt. Zolang jij je 100% geeft voor het team is er niets aan de hand.

8 maart 2012 om 19:58

Vd Sar was vroeger ook voor Feyenoord. Maarja iedereen weet hoe dat gegaan is!

8 maart 2012 om 22:14

Vergeet Charisteas niet! ;

8 maart 2012 om 22:41

Misschien kan je 6-7 jaar na dat soort uitspraken erop terugkomen, als blijkt dat je nooit verder zal kunnen groeien dan je huidige niveau. Echter, met het talent van deze jongen zit het in mijn ogen wel goed. Ik denk dat deze jongen snel nog wel een stap omhoog zal maken in de eredivisie voor Ajax hem terug zal proberen te halen of hij een stap kan maken naar een grotere competitie, en dat zal hij vast ook wel beseffen.

Als je zelf duidelijk aangeeft dat het een club is waar je liever niet zou willen spelen, doe je het denk ik gewoon niet als je nog genoeg mogelijkheden krijgt.

11 maart 2012 om 21:37

Alleen heeft Wildschut aangegeven tegenover Eredivisie live dat zijn doel nog steeds is om bij Ajax te gaan spelen.

Hij is een type boerrigter, snel en een goede voorzet.
Al moet hij nog meer aan zijn passing werken.

11 maart 2012 om 21:39

Sorry?

Leuk ventje die castaignos. Alleen droomt hij van dingen die onbereikbaar zijn voor hem. Net als zijn opmerkingen over wijnaldum en fer heeft hij niet in de gaten dat hij zelf een middelmatig spelertje is die na Inter gewoon in de marge gaat voetballen en misschien de schoenveters van robin van Persie mag gaan vastmaken als die gaat afbouwen bij excelsior.

Het is zo apart dat hij steeds met dat trainen met topspelers komt aanzetten. Volgens mij had hij bij Feyenoord met Makaay, Gio en Koeman kunnen trainen en om de hoek loopt ook nog Jon Dahl Tomasson in Kralingen te ballen. Allemaal mensen die hem misschien nog wel meer kunnen leren dan de spelers van Inter omdat die verschillende systemen hebben gespeeld en in verschillende landen. Trainen is leuk en op Castaignos zijn leeftijd word je altijd sterker van trainen want je lichaam is nog volop in ontwikkeling. Wedstrijden moet je in de benen krijgen en wel om de reden dat je op tactisch en mentaal niveau dingen leert die niet in een training voorkomen. Dan kun je trainen met elk willekeurig topteam, wedstrijdervaring krijg je er niet van.

8 maart 2012 om 18:04

Met alle respect maar je kan Tomasson, Gio niet vergelijken met een speler zoals Sneijder, Zanetti en Cambiasso. Dat is vloeken in de kerk

8 maart 2012 om 19:51

Waarom niet dan? Volgens mij hebben Gio, Tomasson en Koeman alledrie een of meerdere Champions League(s) gewonnen.die hebben per persoon meer gewonnen dan de spelers die jij opnoemt. Stop jij dus maar even met vloeken in de kerk.

8 maart 2012 om 20:04

Ik heb het niet over gewonnen prijzen anders zou seedorf onze beste speler ooit zijn, maar dat is ook niet zo. Zanetti tegen Gio wint Zanetti 100% same with Sneijder en Tomasson. Ik zeg niet dat Gio niet goed is, maar hij is niet van het niveau Zanetti. De man is 38 en nog steeds een van de beste van inter.

8 maart 2012 om 22:16

Koeman wint 100% van alledrie...

8 maart 2012 om 22:29

Het heeft eigenlijk geen zin om hierop te reageren, dus stop ik daar maar nu ook mee. Objectief zou je het toch nooit kunnen bekijken.

Inter milan supporters en Ac Milan supporters kunnen ook prima met elkaar omgaan. Spelen ook in hetzelfde stadion en er zijn nauwelijks rellen. Komt ook doordat ze uit 1 stad komen. Rotterdam en Amsterdam is toch wat anders dan dat er bijvoorbeeld 2 clubs uit Amsterdam komen of 2 clubs uit Manchester (city en United).

9 maart 2012 om 16:23

Dat ligt er altijd maar net aan. Sparta en Feyenoord is ook geen super erge rivaliteit. Maar in bijvoorbeeld Glasgow is dit weer heel anders.

10 maart 2012 om 14:43

milan inter is zeker wel rivaliteit, maar ze haten elkaar gewoon niet echt. Roma en Lazio is weer heel wat anders, dat kun je wel vergelijken met ajax-feyenoord.
Hoewel ik zelf geen hekel heb aan ajax

Al dat gelul. Je bent gewoon veels te snel vertrokken uit Nederland. Je had nu al veel meer wedstrijden in de benen gehad bij Feyenoord en wellicht had je al bij Oranje aangeklopt.

8 maart 2012 om 12:51

Voetballers met een beetje zelfkritiek zijn nu eenmaal erg schaars. Iedere speler die elders gaat spelen heeft altijd de juiste keuze gemaakt, en de nieuwe competitie is altijd vele malen beter dan de Nederlandse (De Zeeuw, Schaars, Dzudzak noem ze maar op...) Als ze niet aan de bak komen is het eerste wat ze zeggen altijd: De nieuwe trainer zag het niet in me zitten.
Luc heeft voor de centjes gekozen en zo zijn carriere een moeilijk om te keren wending gegeven. Zonde want bij Feyenoord had hij gewoon iedere week kunnen spelen, zich zo ontwikkelen en langzaam richting oranje kunnen werken. Daarbij had hij zijn club op die manier kunnen helpen.
Nee hij zit lekker op de bank nu, en ik vraag me af of we ooit nog iets van hem zullen horen.

Leuk stukje maar waarom vindt hij het nodig te praten over haat tussen Ajax en Feyenoord , zo onnodig!ik als ajacied haat Feyenoord niet maar vind juist de onderlinge strijd geweldig. Vooral als speler moet je dat benadrukken ipv de haat! Maar goed zal zijn leeftijd wel zijn...

mooi salaris verhoging is de enige reden heel simpel , en straks als niemand meer weet wie luc is omdat die nooit speeld maar weer met hangende pootje terugkomen , zo gata het altijd

Milto, Zarate,pazinni,forlan en inter speelt met 2 spitsen. Dus de kans dat je ooit er in komt is vrij klein. Omdat je altijd 2 voor je hebt die de voorkeur krijgen. Waarom is hij niet naar arsenal gegaan. Daar hoeft hij alleen chamakh en die slechte koreaan uit de basis te spelen.

8 maart 2012 om 16:13

maar hou oud zijn forlan en milito al..?

Had nog even bij Feyenoord gebleven jongen, dan had je met 2/3 jaar zowat al basis kunnen starten bij Inter.

ik denk dat castaignos alsnog de top haalt, ik vind idd dat hij te vroeg is weggegaan of inter had hem eerst nog moeten verhuren aan feyenoord. het beste zou voor hem zijn als hij naar arsenal vertrekt mits van persie er blijft. anders zou ik naar ac milan gaan, daar zijn genoeg andere nederlanders die je kunnen helpen. of kom terug bij feyenoord, ga daar tot het WK van 2014 spelen en ga dan naar een topclub.
kom op castaignos, maak de goede keuze en ik weet zeker je wordt de nieuwe van persie.

Wat zijn we aan het doen VZ? Zelfde artikel met steeds een andere titel?

zucht weer een andere titel... waarom nou weer ajax in de titel betrekken voetbalzone

8 maart 2012 om 18:07

Waarschijnlijk trok de andere titel niet genoeg kijkers, waardoor ze de club met de grootste aanhang erin betrekken. Klinkt allemaal vrij logisch naar mijn gevoel. ;

hup volgend jaar naar Feyenoord op huurbasis als guidetti niet blijft.
Hij is echt beter dan Luuk de jong hij heeft alleen een plek bij oranje omdat castaignos niet speelt en het gwn goed speelt alleen heeft Luc toch echt meer kwaliteiten dan luuk
Er

8 maart 2012 om 16:38

haha beter dan Luuk de Jong, je hebt weinig verstand van voetbal gast

8 maart 2012 om 17:20

Ik geloof dat ook wel, tuurlijk Luuk is ook goed, maar Nederland ziet Luuk elke week spelen en Luc bijna nooit. Ik spreek Luc nog vaak en hij vind dat hij al veel beter
wordt door alleen maar te trainen met die gasten van Milaan.
Tijd zal het zeggen, wanneer Luc doorbreekt gaat hij echt voor Oranje.

Misschien als team niet nee Castaignos, maar het is wel duidelijk dat de jeugd van Ajax veel meer toppers heeft opgebracht dan de jeugd van Feyenoord. De jeugdteams van Feyenoord eindigen dan misschien wel hoger dan die van Ajax, maar welke toppers ( op een paar na natuurlijk) heeft Feyenoord nou gebracht, als we het vergelijken met de toppers van Ajax? ( Sneijder, van der Vaart, Seedorf, Eriksen, etc.) De afgelopen jaren is het structureel makkelijker doorbreken bij Feyenoord dan bij Ajax, omdat Feyenoord met financiele problemen zit/zat. Daarom lijkt het alsof Feyenoord goede jeugdspelers heeft. Ze moeten wel!

8 maart 2012 om 16:42

Als je naar het verleden kijkt, was de jeugdopleiding van Ajax inderdaad beter. Het was wellicht zelfs de beste jeugdopleiding van de wereld. Maar tijden veranderen en dat is nu al lang niet meer zo. Op dit moment is de Feyenoord-jeugd beter dan de Ajax-jeugd en de ranglijst van de jeugdcompetities is daarbij inderdaad niet relevant.

En dat het makkelijker was/is om bij Feyenoord door te breken, door de financiële problemen, klopt ook wel. Maar je moet wel begrijpen dat Feyenoord juist door die financiële situatie meer is gaan investeren in de jeugd. Dus het is niet zo dat zomaar iedereen debuteert. De jeugdopleiding van Feyenoord is gewoon sterker geworden, terwijl de jeugdopleiding van Ajax gewoon zwakker is gaan worden.

Daarbij haalt Ajax ook veel (buitenlandse) spelers op late leeftijd naar de jeugdopleiding, waardoor je niet echt over opleiden kunt spreken. Kijk maar naar Eriksen (die jij in je lijst noemt). Een speler kopen en dan een jaar in de A1 laten spelen, is niet echt opleiden.

8 maart 2012 om 16:48

Ik ben benieuwd, jij je mening en ik me mening. Over 5 jaar kan je een inventarisatie maken, wie nou de betere talenten heeft opgeleid. Als we leerdam, nelom, en dergelijke als 'toptalenten' bestempelen, dan is het Nederlandse voetbal in de afgelopen jaren hard achteruit gegaan. En Eriksen is dan misschien op latere leeftijd gehaald, maar vergeet niet, die jongen is nog maar 19. De basis en talent heeft hij mischien bij zijn vorige club geleerd, alleen Ajax maakt hem de speler die hij gaat worden in de toekomst.

8 maart 2012 om 17:04

We kunnen ook een inventarisatie maken van de afgelopen 5 jaar ofzo. Vdwiel is dan één van de weinige doorgebroken spelers van niveau.

Daarnaast valt het me ook op dat Ajax al jaren geen degelijke aanvaller heeft kunnen voortbrengen. Kluivert was zo ongeveer de laatste.

En dat van Eriksen is maar hoe je het bekijkt. Jij trekt het graag in het voordeel van Ajax en dat begrijp ik. Maar het blijft een feit dat het geen zelfopgeleide speler is.

8 maart 2012 om 16:43

Daarom lijkt het alsof ze goeie jeugdspelers hebben ???

In alle jeugdteams tot en met aan de beloften is Feyenoord de hofleverancier. Dat heeft niks met geld te maken.

En je zegt het zelf opgebracht verleden tijd Castaignois praat over het heden !!

De beste Nederlandse speler op dit moment is ook een Feyenoorder niet te vergete. Ik hoef de naam niet eens op te noemen.

8 maart 2012 om 16:51

Noem mij spelers uit de selectie van Feyenoord die wereldtop gaan worden?
Clasie is een goede voetballer, maar kom op, potentie tot een wereldtopper? Dacht het niet.
Wil niet negatief doen over Feyenoord, ze hebben een aardige selectie met jonge spelers, alleen vind ik niet dat het overdreven moet worden. De spelers die Feyenoord opleidt kan je mee rond komen in de Nederlandse competitie, Europese toppers zullen ze niet worden. Ook Clasie niet.

8 maart 2012 om 17:04

Er word niets overdreven. En weer heb je het over een speler over het eerste. De discussie ging over de jeugd !! Het is een feit dat in alle jeugdteams bijna alleen uit Feyenoorders bestaat. Of ze daadwerkelijk wereldtop gaan worden moet inderdaad nog blijken.

Wat het 1e elftal betreft. Naast Clasie zie ik echt wel nog een paar die heel groot kunnen gaan worde. We moeten niet vergeten dat Wijnaldum en Fer ook grote talenten zijn die van Feyenoord afkomstig zijn. Martins Indi word ook met de week beter: Het zou me niet verbazen als hij de plek van Mathijsen gaat overnemen over een jaar of twee: Nelom kan overigens ook uitgroeiten tot een international als hij zo doorgaat.

8 maart 2012 om 17:13

Martins Indi, plek van Mathijsen? Zit je aan de space cake?

Ik heb ook geen glazenbol, maar op dit moment heeft hij op heel weinig mensen indruk gemaakt. Misschien moet ie wat brutaler worden. Maar goed, hij is nog jong. Maar hij straalt alles behalve pittig uit!

8 maart 2012 om 17:32

Nou nou nou, en Ebecilio wordt zeker de opvolger van Ronaldo bij Real.
Keep dreaming!

10 maart 2012 om 13:58

Dat lijkt me eerder negatief voor de jeugdopleiding van Feyenoord. Spelers worden over het algemeen tussen de 13 en 17 aangetrokken voor de jeugdopleiding. Feyenoord heeft in die leeftijd dus duidelijk (als we de nationale jeugdteams als leidraad nemen) de beste spelers. Toch breekt er maar mondjesmaat wat door Rotterdam, en belangrijker er groeit niemand uit tot vedette met een dikke transfer. Eigenlijk kan je stellen dat Feyenoord dus helemaal niet goed bezig is met het klaarstomen van de jeugd voor betaald voetbal. Volgens mij het basisprincipe van de jeugdopleiding. kan me niet herinneren welke speler een prachtig afscheid kreeg na bewezen diensten, eigenlijk vertrekken alleen de verguisde spelers die later opbloeien (van Persie, De Guzman, Bastos, Fer, Wijnaldum).

Wat een onzin dat de jeugdopleiding van Feyenoord beter is.

Dat de jeugdelftallen beter zijn vertegenwoordigd door Feyenoorders zegt helemaal niks want het gaat erom hoe ze het als voetballer doen in het eerste elftal. Bij het eerste elftal zijn alleen Clasie en de Vrij personen die naar het buiteland zou kunnen.
Behalve Van Persie kan ik me geen enkele topper bedenken die op dit belangrijk is bij een topclub.
Drenthe niet, Guzman niet, Castaignos ook niet.

Bij Ajax zijn Van der Vaart, Sneijder, Nigel de Jong, Vermaelen, Stekelenburg doorgebroken.

En nu gaat de jeugdopleiding bij Ajax ook nog is helemaal overnieuw waardoor er nog meer kwaliteit uitkomt. Toch denk ik dat beide jeugdopleidingen onder de schop moeten, ook die van Feyenoord. Die van Heerenveen en Twente schat ik hoger in dan die van Ajax en Feyenoord.

8 maart 2012 om 16:42

Vafca

De jeugdopleiding bij feyenoord is op dit moment de beste in Nederland.
Ze volgen daar volgens Stanley Brard al 6 jaar de lijn van Cruijf.

De talenten waar jij over praat zijn al lang geen talenten meer.

8 maart 2012 om 16:47

Nou, dan heeft Stanley Brard wel goed werk verricht zeg de afgelopen 6 jaar! Want alle talenten zijn voor +/- 20 miljoen verkocht aan een topclub wil je zeggen?

Doel van jeugdopleiding is goede spelers opleiden. Dat Feyenoord meer wint in de jeugd geloof ik best, dat de sfeer daar beter is ook. Maar je vergeet een klein puntje dat is het doel van de jeudopleiding, spelers opleiden.

En een zwalkende jeugdopleiding van Ajax produceert meer spelers dan Feyenoord. Want sinds Van Persie is er geen enkele topper meer uit de opleiding gekomen.

8 maart 2012 om 16:51

Vafca

Dat niet al hun talenten duur zijn verkocht heeft de maken met de financiele situatie van Feyenoord.

Maar wees juist blij dat de visie van Cruijff keer op keer werkt!

8 maart 2012 om 16:59

De visie Cruijff zal alleen maar werken als je echt op het individu traint. Iets dat bij Feyenoord niet alleen maar gebeurd.
En ze moeten in het eerste ook precies zo spelen.

En al zou het niet financieel zijn. Fer, Wijnaldum, Castaignos zijn alledrie (nog) niet goed genoeg voor de top.

8 maart 2012 om 17:04

Vafca

De visie van Cruijff is juist gericht op het individu!

Met Fer, Wijnaldum en Castaignos deed Feyenoord nu volop mee voor het kampioenschap.

Nogmaals, wees blij dat de visie van Cruijff echt werkt.

8 maart 2012 om 20:03

Een product uit de jeugdopleiding is niet goed als het doorbreekt in het 1e elftal.. Dan zou Feyenoord ruimschoots de beste ter wereld zijn. Het is pas echt goed als ze internationaal ook serieus mee kunnen. En tot nu toe is dat van feyenoord nog bijna niemand gelukt en van Ajax al heeel wat wel.

8 maart 2012 om 16:43

Sorry dat ik het moet zeggen, maar jij snapt het niet.. Ja de spelers moeten klaar gestoomd worden voor het 1e, maar een betere jeugdopleiding is niet alleen gebaseerd op wat er in het eerste speel, maar om alles er om heen. hoevaak de jeugd elftallen kampioen worden, hoe snel ze groeien als speler en de faciliteiten... En al dat soort dingen... Ajax had een betere opleiding, maar dat de Nederlandse jeugd elftallen word overheerst door Feyenoorders geeft aan dat Feyenoord nu een betere jeugdopleiding heeft. En ja de Ajax opleiding is nog steeds goed, maar die van Feyenoord is zo enorm gegroeid sinds de schulden.. En we hebben al 2 jaar achter elkaar de beste opleiding van Nederland... Dan wil jij nog beweren dat die van Ajax beter is op dit moment? En kom jij aanzetten met spelers als van der vaart, sneijder en de jong die al jaren weg zijn bij Ajax... Dat gaat over vroeger en niet van nu.... Dat er zulke spelers zoveel jaar geleden voor Ajax gespeeld hebben wil nu niet zeggen dat die van Ajax op dit moment beter is hoor? Toen wel, maar nu gewoon niet.

8 maart 2012 om 16:50

Ik snap het niet? Sorry hoor, maar het maakt helemaal niks uit of de elftallen in de jeugd winnen. Het gaat erom dat de spelers goed in het eerste terecht komen, dan heb je een goede jeugdopleiding!

Om maar eens een cliché voorbeeld te nemen, Barca. Jeugdelftallen winnen weinig maar toch komen daar groeigiganten uit. Waarom? Omdat het daar niet op winnen maar op opleiden gaat. Een van Beukering presteerde goed in de jeugd maar dat doet het nu niet.

De sfeer zal wel beter zijn bij Feyenoord, de elftallen zullen wel vaker kampioen worden maar in het eerste falen ze. En overigens denk ik niet dat de faciliteiten beter zijn bij de jeugdopleiding van Feyenoord vriend, maar dat is een ander punt.

8 maart 2012 om 16:50

@fr.7: Dat de jeugdopleiding als beste van Nederland gekozen is zegt niet zoveel niet zo lang terug was Sparta eens de beste en het jaar erna waren ze niet eens bij de top3 en het lijkt me dat zo'n jeugdopleiding niet bij 3 teams opeens in 1 jaar zo drastisch veranderd. Dus dat zegt vrij weinig.

En ja in jeugdelftallen spelen veel Feyenoorders maar ook dat zegt niet zoveel tegen eigen leeftijdsgenootjes spelen is iets anders dan wanneer je bij het eerste elftal speelt.

Wat maakt het uit wie de beste heeft het ene jaar heeft Feyenoord een geweldige lichting dan weer een andere club en een andere periode heeft Ajax wat geweldige spelers. Toch alleen maar mooi dat niet maar 1 opleiding in Nederland alle talenten voortbrengt.

8 maart 2012 om 17:38

Fr.7.

Ik heb zelf bij Feyenoord gespeeld zelfs met mijn vriend Luc en mijn eigen trainers zeiden altijd dat het doel is om jou in het stadion te krijgen. Hoevaak de jeugd elftallen kampioen worden maakt geen bal uit. Als de Barcelona jeugd in elke jeugdcompetitie kampioen wordt maar in het eerste af moet leggen tegen een Real die gewoon spelers koopt dan heeft het toch geen uiteindelijk doel?

8 maart 2012 om 16:47

Correctie, Vermealen begon zijn carriere niet bij Ajax, ligt eraan wat je verstaat onder jeudopleiding.

Maar voor de rest mee eens hoor.

Ontopic: Zijn grootste fout is, dat hij het zag als een spiegel bij van Persie. Arsenal heeft een beleid voor jeugdspelers, inter? Kan me niet voorstellen welke spelers. Bergkamp is daar niet geslaagd Kanu ook niet. Dus tja. Succes en hopelijk wordt hij verhuurd.

8 maart 2012 om 21:57

Weet waar je over praat. Vermaelen is topspeler daar, maar speelde noet door blessures.

10 maart 2012 om 13:54

Tja, de 'richtlijnen' blijken nogal uiteen te liggen. Van Persie (14e)is blijkbaar wel een exponent van de Feyenoord opleiding maar Eriksen (16e) niet van Ajax. De grens wordt dus exact op 15 jaar gelegd. Oeps, Vertonghen zat toen al wel bij Ajax, maar die wordt ook niet tot eigen jeugd gerekend. wacht, je moet dus en op je vijftiende bij de club zitten en je mag niet uit het buitenland komen. Snappen we het nog?

8 maart 2012 om 16:47

Waarom heeft Feyenoord dan altijd de meeste mensen in de Nederlandse jeugdelftallen en de talenten die nu in Feyenoord 1 zijn vind ik op Eriksen na beter dan die van Ajax. Bovendien vertrekken onze talenten zoals Bruma, Rekik en Ake al op vroege leeftijd.

8 maart 2012 om 16:54

Het gaat niet om talenten in de jeugd! Het gaat om talenten in het eerste, god wat hebben mensen hier een bord voor hun kop.

En welke talenten zijn beter? Mokotjo, Mulder of toch Leerdam? Alsjeblieft zeg, alleen Clasie en in mindere de maten de Vrij renderen goed daar en zelfs hij zal nooit de top halen. Guidetti, Bakkal, El Ahamdi, Schaken, Vlaar zijn de spelers die Feyenoord moeten dragen. Maar die komen helaas niet uit de jeugd.

8 maart 2012 om 18:34

Het gaat niet om talenten in de jeugd! Het gaat om talenten in het eerste, god wat hebben mensen hier een bord voor hun kop.

Misschien is handig om te iijken of jij degene bent die een bord voor zn kop heeft in deze discussie??
Het gaat wel degelijk om de Jeugdopleiding, jij voegt er dan aan toe de talenten in het eerste, zo kan je natuurlijk alles rechtlullen wat krom is.

8 maart 2012 om 17:05

Ja en kijk is wat er nu in het eerste elftal speelt. Blind en Ebecilio.....

Met hen ga je de top niet bereiken, met een Clasie, de Vrij en Martins Indi heb je meer kans.

Dat de jeugdelftallen vertegenwoordigt zijn zegt niks? Dat zegt juist wat! Dat zegt dat ze kunnen voetballen en wat kunnen bereiken. Jij gaat mij niet vertellen dat een Achachbar en Vilhena die dit seizoen gedebuteerd zijn in Nederland blijven voetballen, bij een Van Rhijn en Koppers zou het zo maar kunnen zijn dat zij voor eeuwig in Nederland blijven.

De jeugdopleiding is er om ervoor te zorgen dat er spelers naar het 1e gaan. Bij Feyenoord zijn er 13 mensen van de 18 mensen uit de eigen jeugd.

8 maart 2012 om 18:04

Waarom Achachbar en Vilhena (die nog geen bal fatsoenlijk geraakt hebben) en dan nog De Vrij (die door notabene Ron Vlaar op de bank wordt gehouden) wel en Van Rhijn en Koppers, jongens die het tegen bijvoorbeeld Manchester United prima deden niet? Moet je me toch eens uitleggen.

Blind en Ebecilio zijn inderdaad niet de sterksten uit de jeugdopleiding maar we hebben ook nog jongens als Boerrigter, Ozbiliz, Van Rhijn, Van der Wiel en dan nog een paar jongens die in hun tienerjaren naar Ajax zijn gekomen (eriksen, Vertonghen, Alderweireld en Boilesen, allemaal toch prima spelers).

Vergeet ook niet wat voor spelers er de afgelopen 10 jaar nog bij de topclubs in Europa hebben gespeeld. Mensen als Ibrahimovic, Van der Vaart, Sneijder, Heitinga (in mindere mate), Chivu, Vermaelen, Grygera, Maxwell, Escude, Emanuelson, Stekelenburg, Babel en Maduro zijn allemaal jongens die via Ajax zijn doorgebroken naar een Europese (sub)topper en bijna allemaal hebben ze minimaal een jaar of 2 in het jeugdelftal van Ajax rondgelopen.

De vertegenwoordiging in de jeugdelftallen zegt inderdaad niets. Het gaat er om de jongens de stap van junior naar senior kunnen maken. Wie hoort er bijvoorbeeld nu nog iets van een Quincy die op het WK onder 21 1 van de absolute sterren was?

8 maart 2012 om 18:25

Ibrahimovic Chivu Grygera Maxwell en Escude mag je allemaal niet noemen, die hebben ze allemaal gekocht of transfervrij opgehaald ook al waren ze nog jong. Dat noem je niet zelfopleiden, net als Vertonghen Boilesen Alderwereld en Eriksen. Dat is allemaal niet zelf opgeleid maar gescout op latere leeftijd. Jeugdopleiding als je al voor je 15 bent ingestapt.

Ik noem een Vilhena omdat hij officieel nog B junior is en het daarom extra knap is dat hij al af en toe mee mag doen. Ook Achachbar is nog maar een A junior. Een Van Rhijn is 'al' 20 en speelt pas dit seizoen voor het eerst mee. Ajax had er beter aan gedaan hem al eerder te verhuren.

En even over de Vrij, niet dat het relevant is maar, hij wordt er vooral uitgehouden door Vlaar omdat Vlaar de aanvoerder is en de oudste van het stel. Hij moet de verdediging leiden en dan kan je niet zomaar met een cv met 2 19jarige spelen. De Vrij - BMI zou wel het sterkste centrum zijn, maar het is nu belangrijk dat er leiding is en dat is er alleen met Vlaar.

8 maart 2012 om 18:31

Daarom, het zijn zelf opgeleiden OF jongens die minimaal een jaar of 2 in de jeugdopleiding hebben gelopen ; Het hele punt van een jeugdopleiding is juist dat je deze aanvult met slimme aankopen d.m.v. scouten, dat lijkt me logisch.

Als Feyenoord even veel geld gehad had als Ajax hadden er bij Feyenoord ook nog wat meer ervaren jongens rondgelopen en hadden een Vilhena en Achachbar er nog lang niet geweest. Zij zijn er uit armoede, niet omdat ze zo geweldig zijn ; Ik bedoel maar, de 2e spits van Feyenoord is nota bene Fernandez (of Cisse), iemand die de helft van het seizoen geschorst is en het niveau totaal niet aan kan als hij wel speelt.

Nog niet nee maar zegt iemand dat dan meneer Castaignos?

Ik ben al lang al blij dat we in Nederland zo veel toppers opleiden. Alleen jammer dat ze verneukt worden door die Engelse clubs die geen verstand van opleiden hebben en de jeugd geen kans geeft.

Leuk om dit je carriere toch positief te bekijken maar we moeten geduld hebben met talentjes als Luc,rekik en van Velzen (man.united) .
Ik wens je veel sterkte jonge en hopen dan je bij het Nederlands elftal in 2014 topscorer word en dat zeg ik, iemand die een ajacied ben.

De jeugdopleiding van Ajax is bekender, maar niet beter. Kijk maar naar de hoeveelheid spelers die via de jeugdopleiding van Feyenoord zijn doorgebroken in het eerste elftal.

Dat zegt misschien ook iets over de eisen die de coaches van de eerste elftallen stellen aan de spelers die doorstromen. Daarnaast is de financiële situatie van de club een belangrijke reden om eerder jeugdspelers door te laten stromen naar het eerste. Een betere graadmeter voor de jeugdopleiding is misschien om te kijken hoeveel spelers van die opleiding bij buienalndse topclubs en in Oranje terechtkomen. En dan zou ik de uitspraak van Castagnos niet zomaar onderschrijven.

8 maart 2012 om 19:37

Inderdaad, zijn redenatie houdt geen stand. Er stromen noodgedwongen veel spelers door en Feyenoord levert nauwelijks wat aan grote Europese clubs. Ajax levert doorlopend aan grote Europese clubs. Ook is het aandeel door Ajax opgeleide spelers in Oranje groter dan dat van Feyenoord.

Ik vind het niet zo'n snuggere redenatie van hem.

Leuk gebracht Luc, over de rivaliteit maar ik ken enkele Milan en Inter supporters en die hebben toch een redelijke hekel aan elkaar en spreken zich toch niet graag uit over de rivaliserende club.

8 maart 2012 om 18:10

Wat Luc hiermee wil zeggen is dat de rivaliteit niet zo extreem is als bij andere clubs, of je voor Internazionale bent of voor AC heeft niets met religie te maken (rangers / Celtic), ook niet met de wijk waar je woont (atletico / Real - Besiktas / Gala / Fener), ook niet met politiek (lazio / As Roma), bij Inter en AC is de rivaliteit groot maar valt de haat mee, je kan in dezelfde wijk wonen, bij dezelfde familie zitten dat maakt het juist uniek ten opzichte van andere clubs.

Hoe goed de jeugdopleiding van Feyenoord moet dan blijken uit Castagnios die op de bank zit en niet in aanmerking komt voor een basisplaats of soms niet eens bij de selectie? Daar staan spelers als Heitinga, Van der Vaart en Sneijder tegenover wat internationale (sub)toppers zijn en bepalend.

Grappenmaker daar vanuit Milaan.

Feiten bewijzen toch dat die van Ajax beter is

8 maart 2012 om 17:26

Nee nee, als je over feiten wilt praten dan is die van Feyenoord beter.
De Rinus Michels award is al 3 keer op rij gewonnen door een Rotterdamse club.
1x Sparta en de laatste 2 x Feyenoord.

8 maart 2012 om 19:40

En dan is feitelijk vastgesteld wie de beste jeugdopleiding heeft?

Hoeveel door Sparta opgeleide spelers slagen er bij grote clubs in het buitenland? Leuk dat ze zo'n award winnen hoor maar het zijn de spelers opgeleid door Ajax die vertrekken richting Real, Milan, Roma, etc. Kan me er van Sparta even geen herinneren van de laatste jaren. En van Feyenoord...? Ook vrij weinig.

Wat is er feitelijk aan die Rinus Michels awards dan? Ze zijn bij Feyenoord beter aan het opleiden behalve dan dat Real, Milan en United liever de door Ajax opgeleide speler hebben dan die van Feyenoord? Dat lijken me fijnere feiten.

9 maart 2012 om 01:57

Na het tijdperk van Sneijder. de Jong, van der Vaart zijn er maar weinig jeugdspelers naar de top gegaan. Die gasten gaan al richting de 30.
Enige jeugdspeler van Ajax die de afgelopen jaren een mooie stap heeft gemaakt is Urby Emanuelson , niet te veel leven in het verleden he.

Feyenoord heeft Luc al verloren aan Inter, Bruma aan Chelsea.
Karim Rekik maakt ook al zijn minuten bij City en is aanvoerder van de belofte.

De spelers van Sparta hoeven niet te slagen bij een grote Europese club.
En dat is niet eens zo erg aangezien wij in Nederland een kleine club zijn.
Maar onze jeugdelftallen worden wel altijd leeggeroofd door de Nederlands topclubs, en dat is ook kwaliteit.

10 maart 2012 om 14:08

Stekelenburg is ook wel een aardige speler, geloof dat ze in Londen ook wel blij zijn met Vermaelen. Volgens jaar staan Vertonghen en vd Wiel ook aan de top. De nieuwe lichting staat alweer klaar. Volgend jaar Eriksen en Alderweireld. Gaat prima hoor, in Amsterdam.

10 maart 2012 om 19:12

Ja inderdaad, maar Steek en Vermaelen zijn voor mij tijdperk van Sneijder etc.
Maar de rest heb je wel een punt, alleen vroeger waren er meer spelers die naar de top gingen.

Weer die castaignos in het nieuws , ga eerst maar eens basisspeler bij Inter worden voordat je overal een mening over heb.

Bekender maar niet beter ????
Noem !) spelers uit de jeugd opleiding van Feyenoord op die het hebben gehaald in de werled van top voetbal.ik ken er geen 10.
Daarin tegen komer er genoeg uit de jeugd opleiding van Ajax die het gemaakt hebben en gaan maken.

8 maart 2012 om 17:27

Er komt een reeks grote Feyenoord talenten binnen 5 jaar doorbreken , kijk maar in alle jeugd elftallen van Oranje.ajax zit nu wat dun in de talenten maar dit zie ik wel weer omdraaien over een paar jaar.

Er zit ook wl een kwaliteitsverschil tussen beide eerste elftallen. Die van Ajax bestaat uit heel veel grote talenten, waardoor het moeilijk is om als groot talent door te breken. Het is bij Ajax een kwestie van geduld, en als je een kans ruikt moet je hem grijpen (zie van Rhijn).
Bij Feyenoord kan je als 'talent' heel makkelijk doorbreken, aangezien de kwantitatieve mogelijkheden daar niet zo groot zijn. Raakt er een geblesseerd uit het eerste, moeten ze bij Feyenoord al terugvallen op de jeugdopleiding.
Uiteindelijk werd Ajax kampioen met een elftal vol spelers uit de eigen kweek, alleen Sulejmani en de Zeeuw kwamen in de kampioenswedstrijd tegen Twente niet uit de befaamde Ajax-academie.
Maar natuurlijk kan het altijd beter. Ik verwacht ook met de hervormingen van Cruijff dat er binnen nu en drie jaar betere spelers worden geproduceerd.

Bekender maar niet beter ????????
Noem eens een aantal Feyenoorders uit de jeugd opleiding die de top gehaald hebben.
Niet de eerste divisie maat europeese top.
Zijn er meer uit de Ajax jeugdopleiding die bij top ploegen hebben en nog spelen als fyenoorders,

8 maart 2012 om 17:31

van Persie.

8 maart 2012 om 17:41

Drenthe, s. Kalou

8 maart 2012 om 18:41

3 in 10 jaar ongeveer? das niet echt veel he

8 maart 2012 om 20:42

Nee, maar wij zeggen toch ook nergens dat er bij Feyenoord meer internationale toppers doorbreken dan bij Ajax? Ik beantwoord alleen zijn vraag.

Dat krijg je als je nooit speelt, plenty of time voor oninteressante interviews. a big star in his own mind.

8 maart 2012 om 18:17

@tukker
Blijkbaar interessant genoeg dat je het toch even moest lezen, blijkbaar is er een hoop afgunst maar dat komt door die calvinistische mentaliteit van doe maar gewoon dan doe je gek genoeg, walgelijk is dat.

Wel raar als de opleiding van Ajax niet beter is waarom slagen er zo weinig feyenoorders in de top. Kijk misschien dat er van de huidige krop spelers 1-2 wel doorbreken tot de top. Maar voor de rest valt het nog te bezien of de opleidingen zoveel beter zijn in verhouding tot elkaar. Je ziet dat jongens bij feyenoord toch wat meer moeite hebben met de hardheid qua mentaliteit in het voetbal en dat jongens bij ajax daar wel weer beter tegen bestand zijn.

Feyenoord opleiding beter dan die van Ajax? Laat me niet lachen. Als voorbeeld het Nederlands elftal. Spelers uit de Ajax-opleiding: vdvaart, Sneijder, de Jong, van der Wiel, Stekelenburg, Emanuelson en Narsingh. Daarnaast zitten Babel, Anita, Maduro en Elia er nog tegenaan.

Nu Feyenoord; Van Persie, Wijnaldum. Met wat fantasie zou je kunnen zeggen dat Drenthe er tegenaan zit.

Verhouding 11:3 dus. Meer dan 3x zoveel spelers uit Ajax jeugd spelen later in het NL elftal dan Feyenoord jeugdspelers. Daarnaast zit de Eredivisie vol met afvallers van Ajax(vdheijden, Burnet enz.), ook veel meer dan afvallers van Feyenoord. En dan laat ik de buitenlandse talenten die Ajax heeft opgeleid nog buiten beschouwing.

Luc, denk voortaan beter na voordat je wat zegt.

8 maart 2012 om 17:32

je snapt e niks van dombo

8 maart 2012 om 17:34

Net als zoveel Ajacieden blijf je teveel in het verleden hangen. De jeugdopleiding van Feyenoord is zonder twijfel de beste van Nederland. Daarom zijn ze vorig jaar en het jaar daarvoor ook bekroond trouwens. In Feyenoord 1 spelen vele zelf opgeleide spelers, en de Oranjeselecties onder de 17, 18, 19 en 20 zitten boordevol met Feyenoorders.

8 maart 2012 om 18:06

Het is maar hoe je het wilt bekijken. Feyenoord heeft naar mijn inziens kwalitief een betere opleiding, maar qua spelersmateriaal stroomt er minder materiaal uit dan bij Ajax.

8 maart 2012 om 18:29

Noem dan is een aantal talenten die de overstap hebben gemaakt de afgelopen jaren
En kom niet aan met 15jarige spelers die worden weggekaapt want dat gebeurd bij Ajax ook. Ik bedoel spelers die al wat hebben gepresteerd die naar een grote Europese club zijn verhuist.

Vermaelen,emanuelson,stekelenburg,

Ik vind de jeugd van Feyenoord prima hoor, brengen veel leuke spelers maar Ajax heeft ook genoeg leuke zelf opgeleide spelers. Misschien dat Feyenoord wat beter met talent omgaat dat zou kunnen maar het beleid is hetzelfde. Zelf opleiden en voor veel geld verkopen.

9 maart 2012 om 00:44

Hoezo teveel in het verleden? Het is het Nederland Elftal van nu he. En het was maar een voorbeeld. Bijna alle dragende spelers van Ajax zijn uit de eigen jeugdopleiding, ik noem een Vertonghen, Alderweireld, Van der Wiel en Eriksen. Bij Feyenoord zijn de dragende spelers op Clasie na allemaal van buiten de eigen opleiding.

Daarnaast hebben uitverkiezingen in de jongere oranje ploegen helemaal niks te zeggen over hoe goed een speler daadwerkelijk gaat worden. Goede voorbeelden daarvan zijn een Maceo Rigters, maar ook een speler als Jordy Brouwer, Ajacied overigens.ook heeft snel onderzoek mij erop gewezen dat in oranje u-17 5 Ajacieden spelen, en maar 1 Feyenoorder. In de andere jeugdselecties zitten ook flinke aantallen Ajacieden, maar dat vergeet je er voor het gemak bij te vermelden?

Die bekroning tot beste opleiding gebeurt niet alleen op basis van kwaliteit van de spelers, maar ook op basis van faciliteiten en omgang met de spelers enz. , dus dat is geen goed argument om te zeggen dat de beste spelers uit de opleiding van Feyenoord komen.

We kunnen er lang of kort over praten, maar uiteindelijk moet je tot de conclusie komen dat de Ajax opleiding zowel kwalitatief als kwantatief de beste van Nederland is, en samen met die van Feyenoord tot een van de betere van Europa behoort.

de jeugdopleiding van ajaks is poep. Blind ebecilio van rhijn? kunnen er allemaal niks van zij zouden nog op debank zitten bij pak em beet vvv. daar op de toekomst weten ze allemaal niet waar ze mee bezig zijn. stelletje koekebakkers

die eriksen gaat ook nooit naar het buitneland omdat hij simpelweg het niveau niet aankan, hij zou bij een 2e divisieclubje in engeland wel aan de slag kunnen maar daar houd het ook bij op.

8 maart 2012 om 17:59

Haha je kan wel zien dat jij er weinig van snapt....maakt ook niet uit,ga nu maar weer naar de juf of zet sesamstraat aan.
Hierboven iemand dom noemen terwijl jezelf het iq van een borrelnoot hebt lol..

Alweer zo'n zwetsert die alleen van Persie kan opnoemen als geslaagde vroegvertrekker. Maar van Persie had al meer gepresteerd bij Feyenoord, had Bergkamp als mentor en was zelf supergemotiveerd om te leren. De uitzondering dus.

Nu denkt elke blaag dezelfde uitzondering te zijn, en ze menen allemaal dat ze veel meer leren op een training dan in de eredivisie voor 50.000 man in de Kuip. Wat een kolderieke gedachten. Zelfs Bruma en van Aanholt laten zien dat ze te weinig opgestoken hebben al die jaren. Die stonden ook tussen de toppers te trainen, en tikken nog steeds geen consistent hoog niveau aan.

Castaignos had nog 1 of 2 jaar bij Feyenoord moeten voetballen, toen hij vertrok was hij het niveau van de eredivisie nog lang niet ontgroeid.
In die periode had hij gewoon gespeeld, en meer goals kunnen maken, kwam hij misschien ook nog wel in aanmerking voor Oranje aangezien de Jong daar ook speelt.
Als Feyenoordfan is het jammer, maar met Guidetti heb je nog een betere vervanger,
misschien kan feyenoord hem volgend seizoen huren.

Jaaa luc je speelt bij een grote club.......met zulk mooi voetbal.

Hij kan zeggen wat hij wil iedereen die een beetje verstand van voetbal heeft zal zeggen dat hij te vroeg vertrokken is!
Maar het is jou leven en de club die jou groot heeft gemaakt krijgt 0,0 veel succes op de bank.
En luc ik weet dat je jong bent maar hoeveel zijn er werkelijk tot de top doorgegroeid?bij Ajax veel vaker.

Nou ik weet niet of hij zo blij mag zijn dat hij bij Inter speelt. Inter is zeker wel een mooie club maar zeker niet een van de beste van de wereld want dat waren ze misschien in de Mourinho tijd maar nu niet meer. En hij heeft maar 120 minuten gespeeld bij Inter en dat is gewoon veel te weinig. Ik denk dat het handiger voor Luc was om een tussenstap te maken naar een Duitse of Engelse subtopper dan meteen voor Inter te kiezen maarja ik respecteer natuurlijk zijn keuze want Inter afwijzen is zeker niet makkelijk.

Juist goed voor Feyenoord dat hij weg is, geld gekregen en kijk Guidetti nu, dat had Castagnois nooit gekunt.

8 maart 2012 om 18:17

Castagnois heeft wel indrukwekkende cijfers achtergelaten. Een spits is vaak afhankelijk van de prestaties van een team. En laten we zeggen dat Feyenoord in een crisis zat toen Castagnois daar speelde en alsnog 15 doelpunten maakte.

Hoeveel spelers uit de eigen jeugd van Feyenoord staan er in de basis van het huidige Nederlands elftal? 1 misschien 2. Hoeveel staan erin die uit de jeugdopleiding van Ajax komen?

Ik zou niet durven beweren dat Feyenoord's jeugdopleiding slecht is maar wat heb je eraan als je spelers wel voor de nationale jeugdelftallen uitkomen maar als ze met de echte mannen mee moeten doen er opeens niet meer zijn?

Ik denk dat deze discussie te vroeg gehouden wordt. We kunnen pas echt over een jaar of 5 zeggen of die jongens van Feyenoord nou echt met de grote mannen mee kunnen doen. Of staan er dan toch jongens als Klaassen........

8 maart 2012 om 18:24

Het is wel in tegenwoordige tijd waar Castagnois over heeft. Op dit moment is de jeugdopleiding beter. Dat kun je ook zien doordat veel spelers van Feyenoord in een vroege stadium vetrokken naar het buitenland. En veel spelers in de jeugdteams spelen.

In de toekomst zou het best kunnen dat de jeugdtalenten van Feyenoord slechter en niet geselecteerd worden bij het Nederlandse elftal. Maar op dit moment is de jeugd ook beter, en dat heeft met name ook te namen doordat Ajax in de afgelopen jaren een slecht beleid voerde.

8 maart 2012 om 19:16

Zoals ik ook al zeg deze discussie wordt te vroeg gevoerd omdat je nu nog niet kan stellen of de talenten bij Feyenoord gaan brengen wat we van ze verwachten. Ik ben het met je eens dat Feyenoord op dit moment het talent heeft. Maar er is meer dan alleen talent nodig om een voetballer te worden die vaste waarde voor oranje is.

Hoe kan dit ventje nu weer zeggen dat de jeugdopleiding van Feyenoord beter is dan die van Ajax.
Nu breken allemaal jonge Feyenoorders door in het eerste, maarja wie zegt dat dat niet het geval bij Ajax was geweest als Ajax ook bijna failliet was geweest. Dan had Ajax ook veel nieuwe spelers die doorgebroken waren.

Het had een goede speler kunnen worden maar aan de andere kant dan feyenoord nu geen guidetti

8 maart 2012 om 19:47

das waar maar castagnos moest gewoon nog 5 jaar bij feynoord blijven kon totenham hem overnemen had totenahm een goeie spits inhanden maarnee cast. kiest voor geld en BAM hij gaat weg naar een club in italie die er niet goed voor staat.

castagnos ik hoop dat je terug keert naar feynoord en daar lekker gaat ballen elke week en dan naar een suptopper gaat want je krijgt alleen maar aanbiedingen van degradatie clubs in italie daar wordt je ook neit echt te blij van

wat best opvallend is is dat castaignos het over de huidige staat van de jeugdopleidingen heeft maar dat bijna (!) alle ajacieden het hier nogsteeds over het huidige oranje en over VDV en sneijder enzo hebben

Het gaat om de manier waarop nu de 1e elftallen van beide clubs zijn vertegenwoordigd en wat er nog aan zit te komen!
en ik kan natuurlijk niet compleet oordelen wat er bij ajax in de jeugd aan talent zit maar bij Feyenoord staan de komende jaren nog zeker 20 spelers te wachten die ook hoge ogen kunnen(!) gaan gooien

8 maart 2012 om 18:59

Ajax is vorig seizoen kampioen geworden met negen spelers uit de eigen opleiding in de basis tegen Fc Twente. Dat geeft toch wel aan dat de potentie van de jeugdopleiding goed is als je kampioen kunt worden met die spelers. Maar het kan altijd beter en Cruijff gaat daar nu zijn stinkende best voor doen.
Overigens wil ik wel even melden dat de jeugdopleiding van Feyenoord prima is, maar daar moeten nu ook is de vruchten van geplukt worden. Want hoe trots kan je op die opleiding zijn als het overgrote deel van de talentvolle spelers tussen hun 15de en 19de de club verlaten zonder een fatsoenlijk CV opgebouwd te hebben in het 1e elftal. Niet echt lijkt mij?!

Dergelijke koppen zorgen er voor dat een artikel als deze in plek van 20 reacties in 3 dagen maar lifets 100 reacties in 3 uur krijgt. Castaignos had echt niet naar Italië mogen gaan, dat is geen competitie om als jonge speler door te breken.

Ja want iedereen kan al die successpelers opnoemen die bij Feyenoord zijn opgeleid en naar het buitenland zijn vertrokken en daar zijn geslaagd.

De laatste? Drenthe? telt niet echt lijkt mij....

Jammer dat hij zo vroeg naar inter is gegaan, had zich beter nog wat kunnen ontwikkelen bij feyenoord, ben overigens wel blij voor hem dat hij bi zo'n topclub als inter speelt en denk dat hij daar zeker kan slagen, je moet gewoon geduld hebben als jonge speler bij zo'n grote club

10 maart 2012 om 11:29

Ik denk dat hij, net als Fer en Wijnaldum, geen zin meer had in een baggerseizoen bij Feyenoord. Daar rekende iedereen van te voren op: weer uitgelachen worden na een verloren wedstrijd bij een van de zestien onbetekenende clubs. Waarschijnlijk hebben ze alledrie nog weleens getwijfeld na hun overstap: Castaignos speelt weinig, en Fer en Wijnaldum spelen nu bij redelijk saaie clubs.

10 maart 2012 om 14:46

Ik denk dat als ze nu kijken naar feyenoord dat ze misschien wel spijt hebben, maar denk andersom ook, als je kijkt hoe we het nu doen, stel je voor dat we wijnaldum, fer en castaignos erbij hebben, daar kunnen we gewoon kampioen mee worden.

Het is maar hoe je het bekijkt, gekeken naar diens historie dan heeft Ajax zeker wel de beste jeugdopleiding, no doubt. Alleen de laatste jaren is het wel wat minder ja, maar met Johan straks komt dit wel weer goed, daar ben ik zeker van. (daarnaast brengt Ajax wel degelijk nog kwaliteitsspelers)

De Eredivisie is gewoon de beste puntenslijper voor de jeugd van Europa, maar dan moet je wel de tijd nemen. Af fabriek heb je een top-product in handen dat verder bijgeschaafd kan worden naar de absolute top.

Edit: ik dacht dat hij het had over Inter.

Haha wat een grap! Feyenoord opleiding is BETER dan die van Ajax.

Feyenoord heeft een goede opleiding, dat is waar. Maar beter dan die van Ajax?

Je kunt kijken naar Sneijder, Vdv en heel Oranje. Maar ook naar nu met een van de felst begeerde midfielders v Europa Eriksen

En bovendien. Ajax A1 staat in de halve finale van de Champions League, speelt de jeugd v FC BARCELONA (!) in Catalonie met 0-3 weg

Nog ff doorgaan? Jammer Luc, leg je er bij neer dat je een foute keuze hebt gemaakt en daardoor volledig uit zicht bent geraakt en bvb Luuk de Jong Oranje in laat groeien!!!

Waar baseert de gemiddelde feyenoorder op dat de jeugdopleiding beter is,het heden??
In ajax 1 staan vanaf achter naar voren Vermeer,boilesen,verthongen,toby en vd Wiel.daarachter nu koppers,van Rhijn maar ook een Denswil,veltman,dijks en een ligeon...dan Enoh,anita,eriksen,siem,maar ook een klaassen.voorin is het minder maar ook een ozbiliz en de Sa kunnen ver komen.deze spelers zitten idd niet allemaal vanaf hun 4de bij ajax,maar zn wel gevormd en hebben inde jeugd gespeeld by ajax. Dit zn nie allemaal Europese toppers,maar wel eredivisiewaardig.ook zn er genoeg afvallers & spelers verhuurd....noem een Burnet,kappelhof,bonevacia,donald,josefzoon,castil... & Sneijder.staat jong ajax ondanks een dramatische 1ste seiz. Helft maar 3 punten achter op feyenoord(al zn die teams niet eens echt jeugd v aak) en staan de echte jeugdteams de A1 & B1 ruimschoots aan kop. A1 vorig jr ook kampioen waardoor ze nu in de mini CL spelen en daar laatst met 0-3 van barca wonnen,het te kloppen team wat alles thuis nog ruimschoots gewonnen had. Ja er komen zeker (noodgedwongen)goede feyenoordtalenten aanclasie,cabral,de Vrij,leerdam en ongetwijfeld nog meer maar om nou te zeggen beter....

Ja inderdaad Castaignos je hebt zeker ook bij de jeugdopleiding van Ajax gelopen dus daar kan je echt over oordelen. Net zoals een jeugspeler van Ajax niet over de jeugdopleiding van Feyenoord kan oordelen.

Probeer eerst zelf maar wat te bewijzen bij Milaan. En als je iets meer respect voor de club had gehad die je heeft groot gebracht was je nog 1-2 jaar gebleven.

Castaignos heeft gewoon gelijk. Ajax is niet meer dan een bij elkaar gekochte koop ploeg en Feyenoord traint spelers eerder zelf. Dan heb je meer kans om door te breken als jeugdspeler bij Feyenoord dan bij Ajax.

9 maart 2012 om 00:45

Hahaha, kun je tellen? Tel dan het aantal ajax opgeleide spelers in het eerste elftal eens.. Om even de afgelopen wedstrijd te nemen..

Alderweirld, Ooijer (lang geleden), Verthongen, Anita, de Jong, Eriksen, Ozbiliz en invaller van Rhijn en Ebecilio.. Janssen niet, Bulykin niet en Sulejmani niet.. mwoah zou ik niet echt als koopploeg bestempelen..

Hihi, ik vind de titel wel leuk. Gewoon beetje uitlokken om weer die Ajax dit, Feyenoord dat reacties te krijgen. Ajax heeft grote namen voort gebracht, Feyenoord ook...

Jaja, topclubs. Allemaal goed en wel. En de jeugd? Chelsea, City, Inter, Real, Benfica...ze kunnen er wat van in tijden van crisis. Maar de jeugd? Die gebruiken ze als vlees om door te verkopen.

Begrijp me niet verkeerd, want ik gun het een speler als Castaignos het zeker wel. Maar loopt er dan geen 19-jarige aanvaller bij Inter in de jeugd rond die even goed of net is minder goed is als Castaignos? Zo''n ''wereldclub'' moet toch talent hebben in de eigen jeugd?

Kan dit verwaande mannetje niet een keer zijn mond houden. Als hij presteert zoals anders jongens van zijn leeftijd als Neymar, Götze of Wilshere mag deze jongen alles roepen wat hij wilt. Maar hij moet zich ook eens beseffen dat hij als gemiddeld voetballertje die eigenlijk nog weinig heeft laten zien zijn plek moet kennen. En niet over Fer en Wijnaldum moet beslissen waar ze volgend jaar spelen. Als Castaignos 120 wedstrijden heeft gespeeld en 50 doelpunten heeft gemaakt mag hij van mij alles zeggen. Maar geen grote mond hebben en denken dat je de wijsheid in pacht hebt als je pas 1,5 wedstrijd voor Inter hebt gespeeld.

Dan nog even om op zijn domme opmerking in te gaan. Hij vind dus dat de opleiding van Ajax niet beter is dan die van Feyenoord. Nou dat kan je maar op één manier aantonen. Wat voor talenten zijn er uit beide opleiding de laatste 10/15 voortgekomen. Dan zal ik maar niet 20 jaar zeggen anders zou de waslijst bij Ajax te groot worden.

Feyenoord kom ik bij van Persie, Kalou, Wijnaldum, Fer en dat was het volgens mij wel zo'n beetje.

Bij Ajax kom ik tot onder andere van der Vaart, Sneijder, Babel, van der Wiel, Alderweireld, Vertonghen, Vermaelen, Emanuelson, van der Wiel, Stekelenburg, Heitinga, Nigel de Jong, van der Meyde, Maduro en dan noem ik jongens als Narsingh, Elia, Assaidi of Eriksen nog niet eens.

Ik denk dat deze namen genoeg zeggen over de opleidingen van Ajax en Feyenoord.

Dat wil overigens niet zeggen dat ik veel respect heb voor hoe Feyenoord het nu doet met die jonge selectie want van deze selectie zul je misschien over een paar jaar ook wel een paar spelers aan lijstje toe kunnen voegen.

Noem me is een paar spelers uit de Ajax jeugd die nu een basisplek bij Ajax heeft.
Bij Feyenoord zijn het er heel veel

Ajax A1 heeft van barca A1 gewonnen omdat tello,cuenca,dos Santos naar heet 1e zijn gegaan

9 maart 2012 om 12:18

@ Sam-voetbal

Als Boerrigter, Sigi en vele andere blessures er niet waren geweest had ajax misschien wel eerste gestaan...zo ken ik er nog wel een paar. Doe niet net of Barca die wedstrijd inging als een soort oefenwedstrijd want dan doe je ajax tekort.

Die jeugdopleidingen vind ik allemaal prima hoor maar het gaat om het talent zelf dat heeft deels met de opleiding te maken maar een jongen heeft talent of niet en die moeten wel beschikbaar zijn. en Ajax heeft natuurlijk veel meer keus op het gebied van scouting omdat ze in een gebied zitten waar veel mensn wonen. ik vind de jeugdopleiding daarom niet zo veel zeggen er zit een talent tussen of niet en die moet herkend worden. Ajax heeft ook heel veel spelers van middelmaat opgeleid of zelfs talenten weggestuurd....

Jammer dat men goed over zijn club wilt praten door andere clubs af te kraken.

Feyenoord zou een uitstekende zet doen om in de zomer deze Castaignos weer terug te kopen of misschien wel beter dat ze hem huren voor een periode van een jaar ofzo. Dan presteerd Feyenoord ook weer beer op een moeilijkere fase in het seizoen en kan Castaignos zich nog beter ontwikkelen om daarna weer terug te keren naar Inter en daar dan veel meer speeltijd krijgen.

Word moe van alle jonge jongens die van Persie aanhalen als voorbeeld. er zijn veel meer mislukte spelers die te vroeg zijn weg gegaan naar het buitenland dan voorbeelden als Robin van Persie die wel doorbrak. Ook de verheerlijking van het Italiaanse voetbal in dit artikel maakt me misselijk. Deze week nog AZ -udinese gezien. Alhoewel ik een hoge pet op had van Udinese bekroop mij een chauvinistisch gevoel, een gevoel van trots om Nederlander te zijn en trots op het Nederlands voetbal, door het heerlijke aanvallende spel van Az.

Meer geld in Italie ok! beter voetbal; NO WAY

Heb Castaignos niet zo heel hoog zitten en dit interview heeft dat alleen maar versterkt. Zie hem niet uitgroeien tot een vaste waarde in bijvoorbeeld het Nederlands elftal. Dat een jongen als Luuk de Jong al veel verder is in zijn ontwikkeling heeft hij te danken aan het feit dat hij lekker in Nederland is gebleven en het succes niet direct naar zijn hoofd heeft laten stijgen. Ik zie Castaignos over twee jaar niet in de positie waarin de Jong zit.

Verder is het altijd een volslagen idiote opmerking om het succes van een jeugdopleiding af te meten aan de hoeveelheid spelers die er in het eerste zitten. Bij stormvogels zullen er vast een hoop jongens uit de jeugdopleiding zitten, maar dat zegt werkelijk helemaal niks over de kwaliteit. Als je gaat kijken naar hoeveel jongens van de opleiding van Ajax rondlopen in de Eredivisie of in het Nederlands elftal, liggen de verhoudingen tussen Ajax en Feyenoord alweer heel anders. Ik kan eigenlijk alleen Van Persie opnoemen als onomstreden Oranjeklant. Wat dat betreft doet Ajax dat velen malen beter met Stekelenburg, Van der Wiel, Heitinga, de Jong, Van der Vaart en Sneijder. Ik wil de jeugdopleiding van Feyenoord niet tekort doen, maar het feit dat er zoveel jongens nu in het eerste van Feyenoord spelen is vooral het gevolg van het financieel wanbeleid wat er gevoerd is de afgelopen jaren...

Dit is de meest overschatte speler ter wereld! wat kan deze jongen weinig... die denkt dat hij pazzini forlan millito zarate uit de basis gaat spelen met ze praatjes! ga lekker op de bank zitten jongen en je carriere verpesten Kakkerlak

Dat moet je nou niet zeggen overschatte speler!
Hoe ken je daar nou over oordelen als je de jeugdopleiding van Ajax heb doorlopen?
Eigenlijk zou je beide opleidingen moeten doorlopen om daar over te oordelen!!!
Dus hou je Mening maar voor je.
Grapjas 1e klas.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren