Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Bosz: ‘Sinkgraven is nu een extra optie voor mij op de linksbackpositie’

Laatste update:

Peter Bosz heeft op het middenveld ontzettend veel mogelijkheden, terwijl Mitchell Dijks geen concurrent heeft op de linksbackpositie. Tegen Willem II werd Daley Sinkgraven daarom eens links in de achterhoede gezet en de technicus deed het opvallend goed. Sinkgraven werd gekozen tot de man van de wedstrijd en Bosz ziet in hem nu een extra optie voor zijn achterhoede.

/

Sinkgraven was behoorlijk verrast toen Bosz hem vertelde dat hij hem eens als linksback aan het werk wilde zien. “Maar het belangrijkste vind ik dat als ik het hem vertel, hij niet denkt: ‘Hij ziet het in mij niet zitten, dus daarom word ik daar maar weggezet’. Als dat zo was geweest, had hij ook niet zo kunnen spelen als gisteren”, citeerde Voetbal International Bosz. “Daarom heb ik er ook best wat tijd in geïnvesteerd om hem uit te leggen dat hij dit moet zien als een kans.”

Bosz vergeleek de situatie van Sinkgraven met die van Michael Reiziger, die van origine ook een middenvelder was, maar door Louis van Gaal op de rechtsbackpositie werd gezet. Reiziger kende op die plek in het elftal een behoorlijk succesvolle carrière. “Als je daar zelf in gelooft en het ook laat zien... Op die posities is men wereldwijd op zoek naar goede krachten”, houdt Bosz Sinkgraven voor. “We hebben achter Mitchell Dijks geen reservelinksback, dus hij is nu een extra optie voor mij.”

Daley Sinkgraven als linksback: ik zie dat best werken

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Tegen dit soort tegenstanders is het denk ik altijd wel een meerwaarde t.o.v. Dijks. Maar je zult toch echt soms die duels aan moeten gaan als back, dus tegen fysieke opponenten ben ik benieuwd hoe lang hij zich staande kan houden, want op dat gebied is het echt een juffertje.

22 september 2016 om 15:25

Volgens mij was hij gisteren zo fel op de bal dat het bijna niet neerkwam op fysieke duels, maar eerder snelheid en behendigheid. Vaak had hij de bal al voordat zijn tegenstander de bal kon aannemen. Op die manier speel je meer in de visie van Bosz, en je behoed jezelf voor dat soort confrontaties. Wat mij betreft is Sinkgraven nu de nr 1, en Dijks de nr 2. Ik hoop in ieder geval dat dit Dijks goed doet. Bij een club als Ajax kan het gewoon niet zo zijn dat er geen concurrentie is op elke positie.

22 september 2016 om 15:49

Serieus na 1 wedstrijd en een paar dagen trainen al de nr 1? Man, zoals de commentator al zei, dit was slechts een fantasie elftal. Als bosz dit vaker gaat doen is dit echt de meest lachwekkende coach die we ooit hebben gehad.

22 september 2016 om 16:01

Nouja fantasie elftal? Iedereen stond op gebruikelijke posities alleen Sinkgraven niet toch? Ziyech op 10 zou geen fantasie moeten zijn maar altijd realiteit! Brengt zoveel meer dat Klaassen.

22 september 2016 om 18:21

Die vergelijking met reiziger vind ik ook niet helemaal kloppen. Die had bijv snelheid en meer fysiek dan sinkgraven. Precies belangrijke eigenschappen als back. Dit kan alleen bij tegenstanders zonder echte rechtsbuiten en waar je op voorhand 70% balbezit hebt denk ik. Maar prima om m dan daar te laten spelen hoor. Dat doet hij goed.

22 september 2016 om 20:02

Nou ja, zolang schone op 6 blijft spelen en je met een spits op de vleugels speelt, is 't een fantasie elftal om alle spelers minuten te gunnen

22 september 2016 om 21:14

Onelovechris, Bosz vergelijkt Sinkgraven niet op basis van zijn voetbaltechnische kwaliteiten, fysiek en snelheid. Hij maakt enkel een vergelijk in de switch, die Reiziger maakte van middenvelder tot back en vervolgens op die positie carrière had die hem bracht bij o.a. AC Milan en Barcelona. Als middenvelder had Reiziger nooit in aanmerking gekomen voor die topclubs.

Daarnaast wordt Sinkgraven fysiek onderschat naar mijn idee en kan hij op dat vlak ook nog flinke stappen maken, Daley Blind is daarin een goed voorbeeld. Voor de moderne back is fysieke kracht sowieso minder belangrijk dan het vroeger was. Veel backs zijn verkapte halfspelers met aanvallende taken.

22 september 2016 om 15:30

Lahm, Bernat, Jordi Alba, zijn misschien ook niet de fysiek sterksten, maar inderdaad wel snel. Dat mist bij Sinkgraven ook nog.

22 september 2016 om 15:45

Zo snel is Lahm niet.

22 september 2016 om 16:05

Inderdaad. Lahm is een slecht voorbeeld, omdat hij één van de beste is in anticiperen en positie kiezen, en daar zijn ballen mee onderschept.

Dat lijkt misschien snel, omdat hij altijd als eerste aan de bal is, maar hij leest het spel uitzonderlijk goed. Daarom kan hij ook zo goed op cvm, waar hij en mascherano misschien nog wel het best renderen, alleen jammer genoeg wat lengte missen.

22 september 2016 om 16:25

OK, nu is Lahm misschien niet meer de snelste (hij is bijna 33), maar zo'n 5 jaar geleden was hij toch redelijk snel hoor... niet zo snel als Bernat maar wel een stuk sneller dan Sinkgraven.

22 september 2016 om 16:29

Het knappe is dat hun gebrek aan lengte, helemaal niks afdoet van hun kwaliteiten. Net als Cannavaro.

22 september 2016 om 21:44

Sinkgraven is 1,79 cm, Tete 1.80 cm, Karsdorp 1.82 cm, Jetro Willems 1.70 cm, Haps 1.75 cm, Arias 1.75 cm, Diks 1.82 cm. Sinkgraven heeft voor een back gewoon een gemiddelde lengte. En hij is net als zijn collega's niet bepaald een klerenkast qua postuur.

22 september 2016 om 23:22

Cannavaro als centrale verdediger vind ik wel een ander verhaal... dat is inderdaad echt bijzonder knap met 1.76m

23 september 2016 om 00:35

Hij had een ongekende sprongkracht, en een fenomenale timing. Zo een type, zal niet snel meer geboren worden. Net als Michael Jackson, dat soort mensen worden eens in de 100 jaar geboren.

Hij was verdedigend onverwacht sterk gisteren en hij brengt aanvallend 3 keer zo veel dan dijks. Zeker tegen zwakkere tegenstanders is dit ideaal!

22 september 2016 om 17:37

Daar kun je weleens gelijk in hebben Bram1282.
Nu pak het goed uit nu is gelijk de linksback positie dubbelbezet.

22 september 2016 om 18:08

Onverwacht sterk maar liet zijn man toch af en toe lopen hoor. Betwijfel of hij, mede gezien zijn fysiek, een serieuze optie is, maar goed om te weten dat er een back-up is.

22 september 2016 om 20:14

Dijks laat zijn mam ook wel eens lopen. Als er goede rugdekking gegeven wordt is dat geen probleem!

Met Karsdorp hetzelfde verhaal maar het zal best lullig aanvoelen als je als CAM wordt binnengehaald en ze willen je een LB backup maken.

22 september 2016 om 15:25

Tjaa dat wel, maar als de concurrentie moordend is op jouw positie en je daardoor niet veel uizicht hebt op speeltijd op je eigen positie maar wel op een andere, dan moet je blij zijn met de kansen die je krijgt. Zelfde verhaal als met Alaba, Sergi Roberto en Karsdorp bijvoorbeeld, het kan zomaar zijn dat hij daar uitgroeit tot een topper.

22 september 2016 om 15:36

Karsdorp is wel een veel betere back dan Sinkgraven, vanwege z'n snelheid en duelkracht. Sinkgraven zie ik in balbezit best aardige wedstrijden spelen, maar onder druk en tegen snelle/terke tegenstanders gaat dit op de lange termijn nooit goed.

22 september 2016 om 15:43

@aadhandgranaat , Karsdorp is NOG wel een betere back. je kan Sinkgraven niet beoordelen naar 1 wedstrijd op deze positie, hij deed het opvallend goed en als hij zo door blijft gaan en hij gaat verdedigend stappen maken. kan hij een nog wel betere back worden.

Niet vergeten dat Karsdorp het eerste jaar ook verdedigend een lachertje was. beetje een vergelijkbare situatie. Over Karsdorp werd eerst ook gedacht dat dit nooit goed zou gaan. Maar we zullen zien wat Sinkgraven op termijn kan presteren, mijn gevoel zegt dat het nog wel eens goed kan uitpakken.

22 september 2016 om 18:46

Maxwell is een beetje te vergelijken met Sinkgraven. Niet super snel, maar op techniek en inzicht komt hij een eind. Zou hem best vaker aan het werk willen zien. Tegen PEC kun je het je best veroorloven om het nogmaals te proberen.

tja het is maar hoe je het noemt. Maar ik zou Sinkgraven nooit het predicaat linksback geven. Daarvoor is hij verdedigend en fysiek niet ver genoeg. Maar als je hem linksachter laat voetballen dan kun je wel zeggen dat hij op de plek van een linksback speelt maar daar is dan ook alles mee gezegd.

22 september 2016 om 15:31

Maar Karsdorp is van origine ook een spelmaker. Die is alleen meteen ingepast als back, waardoor het voor de buitenwereld minder opvallend was. Als Sinkgraven zich volledig focust op de linksback dan kan hij binnen afzienbare tijd dat verdedigende vast ook beter onder de knie krijgen.

Speelde leuk Daley. Echter had hij het ook bijzonder makkelijk tegen een speler die zijn hoogtepunt tijdens de wissel doormaakte. Tegen mindere clubs lijkt het me interessant Sinkgraven vaker op deze positie aan het werk te zien, met name omdat hij voetballend veel meer brengt dan Dijks. Tegen goede buitenspelers is dit echter geen optie, verdedigend is het matig vermoedelijk.

Gister overigens sowieso een heerlijke pot gezien. Willem II was erg slecht, maar wat me zo enorm opviel was de spelvreugde van een aantal bepalende krachten. Een spelvreugde die ik al langere tijd mis bij bijvoorbeeld Gudelj, Dijks, Veltman en El Ghazi.

Wat hebben Ajax-trainers toch met het verkrachten van spelers van hun natuurlijke positie? Is het dan zo moeilijk om te vragen naar spelers op positie dat je wilt versterken? Ook al heb je overvloed aan middenvelders dan is dit toch niet de juiste oplossing?

Je verkoopt wat middenvelders en koopt spelers voor op de plek die je wilt versterken, of zeg ik nou iets verkeerds?

Ja het pakt nu toevallig goed uit, maar vaak ook niet (nr 10 op vleugels) en ik moet het nog maar zien of het langer goed gaat (duarte)

22 september 2016 om 18:10

Onzin, hij kreeg zijn kans op het midden en voorin en greep hem niet. Hij mag zijn handen dicht knijpen dat deze optie wordt aangeboden.

Dit begint een beetje een Duarte verhaaltje te worden. Als Bosz hem zometeen maar niet in de Europa-league lb gaat zetten.

22 september 2016 om 17:46

Als ie dan net zo speelt als Duarte voor zijn blessure, dan mag Bosz hem daar neerzetten.

Ik denk dat als hij tegen een echte buitenspeler komt te spelen dat hij het heel moeilijk krijgt. Snelheid en kracht zijn nou beide niet echt het handelsmerk van Sinkgraven.

De vergelijking met reiziger gaat niet op. Die was fysiek veel sterker. Je zou wel een vergelijking met van Bronckhorst kunnen maken. Ajax moet dan wel de tacktiek aanpassen door tegen sterke tegenstanders met twee controlerende middenvelders te spelen.

22 september 2016 om 21:39

Het gaat niet om een vergelijk om fysiek. Het is een vergelijking qua positie terug en carrièreverloop.

Gewoon lekker opstellen ipv Dijks, hij was een verademing om te zien!
Zowel verdedigend als aanvallend was hij goed. En zo slecht was willem2 niet..

Karsdorp was in de a1 een 10... verkozen als beste speler etc en nu rb en vaste belangrijke waarde.. marcelo is ook niet fysiek sterkste speler.. gaat ook om inzicht en positionering

22 september 2016 om 15:37

Beiden zijn aanzienlijk sneller/sterker dan Sinkgraven

22 september 2016 om 15:53

Ach jah er zijn tal van voorbeelden, Alves, Lahm, Sergi Roberto etc etc ze bewijzen allemaal hun meerwaarde aan het voetbal, Daley is een zelfde soort type speler, gister echt genoten, ik hoop dat Bosz zo gaat spelen, 4-3-3, Krul, Velman, Sanchez, Viergever, Sinkgraven, Riedewalt, Gudelj, Ziyech, Traore, Dolberg of Klaassen, Youniss.

22 september 2016 om 15:52

Marcelo kan nog steeds niet verdedigen en heeft het geluk dat hij wereldklasse verdedigers achter hem heeft staan

22 september 2016 om 16:05

Nog wel een verschil of je een 10 was in een juniorenelftal of al 10 was in het eerste team van een Eredivisieclub (heerenveen) en op basis van prestaties op die positie ook een transfer verdient naar een topclub.

23 september 2016 om 01:19

Het enige verschil is dat de buitenwereld het niet raar vindt dat Karsdorp rechtsback staat, maar dat het wel apart is dat Sinkgraven daar staat. Sinkgraven is gehaald als paniekaankoop op het middenveld. Daar is hij gewogen en vooralsnog te licht bevonden. Dan blijkt ie te kunnen verdedigen en stelt de coach die hem pas net live aan het werk ziet hem op als back. Karsdorp is ook te licht bevonden voor het middenveld en is toen door de coach die nog niet met hem gewerkt had uit het niets rechtsback gezet. Zoveel verschil zit er dus eigenlijk niet tussen de situatie van Karsdorp en Sinkgraven. Daarom zie ik het ook best een succes worden, zolang Sinkgraven zo blijft verdedigen als inmiddels eergisteren.

23 september 2016 om 01:20

Edit: sinkgraven linksback staat natuurlijk. Ik bedoelde de backpositie in het algemeen. Dubbele edit: ander voorbeeld is sergi roberto, die bij barcelona ook is omgetoverd terwijl hij al wedstrijden in het eerste op het middenveld had gespeeld.

Ajax had gewoon Büttner moeten kopen voor 3-5 miljoen en Sinkgraven zie ik liever op linksbuiten i.p.v. Youness

22 september 2016 om 15:43

Waarom? Riedewald en viergever kunnen er ook spelen....

22 september 2016 om 17:03

Riedewald is meer een LCM (linker Controlerende Middenvelder) en Viergever speelt in het centrum aangezien hij geen snelheid heeft voor de back positie. Beide spelers zouden dus niet optimaal benut worden (net zoals Sinkgraven).
Ajax leek gisteravond goed maar Willem II was niet naar Amsterdam gekomen om het vuur aan de schenen van de Ajacieden te leggen.
Als ze tegen een betere tegenstander moesten spelen (had Bosz sowieso niet voor dit elftal gekozen) waren ze allemaal door de mand gevallen.

Maar je hebt gelijk, mocht er de noodzaak zijn kunnen Riedewald en Viergever op de linksback positie, echter is het wel pure armoe om ze zo te gebruiken.

22 september 2016 om 17:49

Een LCM is gewoon een linker centrale middenvelder. Een controlerende middenvelder staat ook wel bekend als dm (defensieve middenvelder) of vm (verdedigende middenvelder).

Af en toe een potje oke maar dit is weer een trucje om Sinkgraven niet als middenvelder te rekenen op het overvolle middenveld. Slecht beleid en als ik Sinkgraven was zou ik zoeken nr een andere club volgend jaar. Waar ie gewoon als middenvelder aan de slag kan

Speelde zeer verdienstelijk. Pikte zelfs een keer of twee de bal af. Had ik nooit verwacht van Singraven. Eerlijk gezegd voorspelde ik een duarte scenario. Dit Ajax barst vh talent. Hopelijk komt dat er dit seizoen uit.

. “We hebben achter Mitchell Dijks geen reservelinksback, dus hij is nu een extra optie voor mij.”
Lees meer op www.voetbalzone.nl

Dit betekent dat Sinkgraven gewoon nog reserve is hoor. Is een beetje blij maken met een dood vogeltje. Nooit geweten dat Bosz zo achterbaks was!

Had je Urby moeten contracteren, of Riedewald daar neerzetten, of Viergever. Is van alle 3 niet de natuurlijke positie, maar ze kunnen er (en hebben er vaker gespeeld) prima staan. Ik zou mijn hart vasthouden als Sinkgraven tegen een PSV als linksback gebruikt zou worden.

Ik vond Sinkgraven gisteren echt heel goed spelen als back. Vooral het aanvallende gedeelte was heel sterk. Die inspeelpasses van hem waren super strak en direct naar voren gericht. Ondanks dat ik ook fan ben v Dijks, zou ik Sinkgraven wel vaker zien spelen vs ploegen uit het rechterrijtje. .

22 september 2016 om 17:23

Er was letterlijk 0,0 weerstand *zucht* hoe opportunistisch kan je zijn? Thuis wedstrijd je staat 3-0 tegen Willem 2 die er nog amper voor gaat: Sinkgraven lb gezet en meteen ja hoor moeten we vaker doen. Als ik Sinkgraven was zou ik dit een halt toe roepen. Een coach (lees passant) komt even jouw positie veranderen. Haal als Ajax zijnde gewoon een 2e linksback of promoveer er 1 vanuit Jong Ajax. Karsdorp is scheef voorbeeld, die speelt veel meer op inzet en fysiek itt Sinkgraven.

23 september 2016 om 01:27

Je kan opportunistisch zijn, maar als iemand een hele goede wedstrijd speelt op een onnatuurlijke positie, mag je erover gaan doordenken of dat niet een positie voor hem voor in de toekomst kan zijn. Hij speelde overigens de hele wedstrijd gewoon linksback, dus ik snap je punt met 'het is 3-0 en willem ii gaat er nog amper voor: sinkgraven linksback...'. Hij was verdedigend verrassend goed, terwijl hij dat normaliter nauwelijks hoeft te doen. Als je dan ziet wat zijn verdere kwaliteiten zijn, is het toch niet gek om te bedenken dat hij wellicht omgetoverd kan worden tot linksback? Zeker met zon overvol middenveld. Ik bedoel, wat heeft Sinkgraven te verliezen? Dit seizoen kan hij kiezen tussen heel sporadisch spelen op zijn favoriete positie, of hij gaat trainen om als linksback te spelen aangezien hij hier wellicht de potentie voor heeft en maakt grote kans om meer wedstrijden te spelen en zo door te groeien. Riedewald is toch ook niet vertrokken omdat De Boer hem als cv gebruikte terwijl hij zelf liever op het middenveld staat. Sinkgraven wil het maximale uit zijn carriere halen. Hoeveel goede 10's zijn er op deze aardbol? Een stuk meer dan goede linksbacks kan ik je vertellen. Dus nogmaals, wat heeft hij te verliezen. En tot slot is het niet zo dat Ajax tegen een amateurploeg speelde. Het 'eerste' team verloor hier gewoon thuis van...

23 september 2016 om 01:28

Edit: dus ik snap je punt NIET met '...

22 september 2016 om 17:51

Voor een creatieve voetballer is het inderdaad fijn dat er zoveel spelers voor hem staan.

Tja als je blijft miljoenen betalen voor nr 10's terwijl die ook nog eens blijven uit de jeugd doorstromen terwijl je vooral andere posities nodig hebt dan moet je spelers wel verkrachten en op een verkeerde plek zetten. Zie wat er met Andersen etc. is gebeurd. Zo heb je een 7tal bij Ajax, is ondertussen al een aardig lijstje geworden.

Ik hoop dat op een dag ook een Belg met dit idee komt om iemand om te vormen tot linksachter want de toekomst ziet er somber uit. Chadli haalt de nationale selectie niet meer, misschien dat WBA hem maar moet omvormen tot linksback.

Tsja ik zie dit meer als het zoeken van een positie voor een overtollige middenvelder.
ik vind die Bosz echt een rare man / trainer.

Dat dit toevallig gisteren tegen een zeer matige tegenstander goed uitpakt, is een geluk voor Bosz.
maar niet voor Sinkgraven, die van origine gewoon een 10 is.

Leuk een middenvelder binnen halen en dan Linksback poseren. hoe ga je hem dan ooit weer kunnen verkopen want als Back komt ie te kort en op het middenveld heeft hij dan al maanden niet meer gespeeld daaaaaag 8 miljoen. Ajax is echt een rare club spelers kopen en dan op andere posities plaatsen. en als we dan toch willen gaan schuiven waarom zet hij Bazoer dan niet Linksback en Tete Centraal denk namelijk nog steeds dat Bazoer aangezien hij zijn hele jeugd achterin heeft gespeeld best Rechtsback zou kunnen staan maar neeeeeeee die zetten ze weer op het middenveld om vervolgens hem maar op de bank plaats te laten nemen. Het beleid bij Ajax is ver te zoeken maar dat wisten we al.

Straks staat Dolberg op doel vanwege zijn kwaliteiten in de lucht!! Bosz moet niet vergeten dat Willem II echt heel zwak was. En waar hij Ziyech afrekent op foute passes, was dat bij Sinkgraven ook niet veel anders. Maar het was in ieder geval weer een leuke wedstrijd van Ajax. En als zelfs Westermann een positieve indruk achter weet te laten ...

22 september 2016 om 16:25

Laten we niet overdrijven. Er zijn tal van voorbeelden van aanvallers en middenvelders die op latere leeftijd op de back positie zijn gaan spelen. Bij Sinkgraven denk je vooral in verdedigend opzicht niet echt aan een back. Maar hij heeft mij zeker positief verrast. Ik vond hem net als Bosz de beste man op het veld gisteren. Je had voorheen bijvoorbeeld ook een Anita en Emanuelson op linksback. Ik denk dat Sinkgraven aanvallend veel beter is dan die 2 en op verdedigend opzicht niet heel veel minder is dan Emanuelson. Die lag namelijk regelmatig te slapen in de verdediging.
Ik zou Sinkgraven vooral gebruiken vs ploegen uit het rechtterrijtje.

22 september 2016 om 16:58

@finalvoetbal jij bent ook snel tevreden. Helaas zou jij dan ook een van die supporters zijn die als het slecht gaat Sinkgraven als eerst fileert.

Sinkgraven is geen back en als je een back in de jeugd hebt lopen stagneer je zijn ontwikkeling en waarom omdat het Ajax beleid poep is.

Ik ken genoeg echte Ajacieden die al jaren niet tevreden zijn ondanks de kampioenschappen die behaald zijn .

Weet natuurlijk niet of je fan bent van Ajax maar als je hier al mee tevreden bent kan je niet verwachten dat Ajax door gaat groeien.

Koop geen spelers als je ze niet echt nodig hebt en laat ze niet op posities spelen waar je ze eigenlijk niet voor gehaald hebt. het is pure onzin.

Willem 2 is geen en laat ik het nu nog klein houden Vitesse in het buitenland zouden ze Sinkgraven namelijk helemaal opeten gewoon omdat hij di espirit niet in zich heeft als bv een van Bronckorst wel had.

Is namelijk nog steeds dezelfde speler die maanden slecht speelde verdedigend te en aanvallend te kort kwam. En meteen gaan de supporters na 1 leuke wedstrijd op de banken springen en Sinkgraven op die positie de hemel in te prijzen. Best sneu voor die jongen want zo zou hij geen stappen gaan maken.

Kan het me als de dag van gisteren nog herinneren toen Dijks weer werd terug gehaald iedereen blij maar elke blinde paard kon zien dat hij niet Ajax waardig is en nu gaan mensen weer klagen. Kan Dijks niks aan doen hij volgt zijn hart en komt terug wat ook logisch is maar ook hij komt gewoon veels te kort.

22 september 2016 om 17:22

@ Voetbalgod79, Dit is maar 1 wedstrijd dat realiseer ik me ook wel. En ik zou die jongen niet fileren als die op hem voor hem ongebruikele positie staat en het dan slecht zou doen. Het is meer een experiment om te kijken te kijken of hij het niveau wat hij gisteren liet zien langer vol kan houden.

Het valt me op dat sinds Bosz coach is de linksback erg veel de bal heeft. Dan zie ik graag een speler aan de bal die erg goed is in de opbouw en meteen vooruit denkt. Dat hij verdedigend een stuk minder is, is logisch en daarom zou ik dit experiment ook in eerste instantie alleen gebruiken vs de kleinere clubs. Want vs een snelle en sterke rechtsbuiten wordt sinkgraven inderdaad opgevreten.

Maar we zullen zien wat het gaat worden. Misschien wordt dit wel de flop van het seizoen, maar misschien ook wel de grootste verrassing van dit seizoen.

Als middenvelder was ik niet zo gecharmeerd van Sinkgraven, maar ik vond hem gisteren erg goed spelen. Misschien geeft dit ook een impuls aan het tikkie-breed spelen wat Ajax doorgaans achterin doet, Sinkgraven zoekt toch van origine die oplossing meer vooruit. Desondanks kunnen we moeilijk oordelen op basis van 1 wedstrijd. Ik vind wel dat Ajax dit seizoen moet gaan doorselecteren. Eindelijk breken er bij Ajax weer goede creatieve middenvelder door. Ik denk dat onderstaande selectie dan een goede basis heeft met een hele goed bank. Natuurlijk moeten er nog een aantal aanvullingen bij, maar dit zouden mijn voorkeur keuzes zijn. Zie ook mijn opstelling.

Verdediging: Riedewald, Sanchez, Tete, Veltman, De Ligt, Sinkgraven
Middenveld: Bazoer, Ziyech, Klaassen, Nouri, de Jong, van de Beek
Aanval: Younes, Dolberg, Cerny, Cassiera, El Ghazi

Krul/Onana
Tete
Sanchez
Riedewald
Veltman
Klaassen
Bazoer
Ziyech
Younes
Dolberg
Cerny

Tegen degradanten of soortgelijke tegenstanders zou ik altijd het elftal van gisteren opstellen.

Ajax had gewoon een goede linksback moeten halen! Dijks is echt een prutser eerste klas en Sinkgraven (de arme jongen) moet nu van Bosz weer omgeschoold worden. Belachelijk natuurlijk!

De ideale positie voor Sinkgraven. Op die positie speel je met veel minder druk.

Los van of het wel of geen succes word, (ondanks mn naam ben ik ajacied) Hebben ze wel 8 miljoen voor een gemankeerde linksback betaald, wat echt een lachertje is....

Het kan goed uitpakken zoals bij Karsdorp, maar je kan niet echt zeggen dat hij tegen Willem II goed getest is.

Aangezien de verdedigers enorm veel meer balbezit hebben dan de rest (helaas) zou je nog wat meer toppers naar achteren moeten halen...
Dat breien achterin is waardeloos en zo achterhaald. Alleen vGaal gelooft er nog in

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren