Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Onbegrip over afserveren van Ajax: ‘Hij moet iets vreselijks hebben gedaan’

Laatste update:

Er is bij Ajax nog altijd geen enkele duidelijkheid over wie er volgend seizoen hoofdtrainer is. Peter Bosz deed begin april in Rondo een praktisch open sollicitatie, toen hij zei te willen praten als Ajax zich bij hem zou melden. Een week later herhaalde hij deze woorden bij Studio Voetbal. Later werd duidelijk dat de 59-jarige Bosz momenteel niet serieus in beeld is bij de Amsterdammers. Het links laten liggen van de clubloze trainer door Ajax zorgt voor gefronste wenkbrauwen in Voetbalpraat.

John Heitinga nam na het ontslag van Alfred Schreuder in januari tijdelijk de honneurs waar bij Ajax. De oefenmeester maakt het seizoen af als hoofdtrainer, maar heeft nog geen duidelijkheid gekregen of hij komend seizoen ook voor de groep zal staan. Bosz werd regelmatig gelinkt aan de openstaande vacature, maar een rentree bij Ajax lijkt er niet in te zitten. Hij vertrok in 2017 na een dienstverband van één jaar bij de Amsterdammers omdat hij niet goed overweg kon met een deel van de technische staf. Bosz wilde daarnaast tevergeefs zijn eigen assistenten kiezen.

Aan tafel bij Voetbalpraat wordt de huidige situatie van Ajax besproken. “De droomkandidaat die aan alle eisen voldoet, uit de Nederlandse competitie komt, de routine heeft en het voetbal speelt dat Ajax gewend is te spelen, die zit bij Feyenoord”, zegt Sjoerd Mossou. “Slot wordt het niet. Dan houd je niet zoveel keuzes over. Waarschijnlijk gaan ze in het buitenland kijken, daar zitten weer allemaal nadelen op het vlak van communicatie aan. Dan komen ze misschien wel tot de conclusie om toch maar door te gaan met John Heitinga.”

Kenneth Perez vindt het vreemd dat Bosz niet serieus in beeld is voor het hoofdtrainerschap. “Hij is toch wel iemand die bij Ajax heeft bewezen dat hij iets teweeg kan brengen. Hij heeft de finale in de Europa League gehaald met herkenbaar voetbal”, werpt de Deense analyticus op. “Hij moet iets vreselijks hebben gedaan, iets verschrikkelijks of zo”, zegt Martijn Krabbendam vervolgens. Perez is van mening dat het voor Ajax sowieso belangrijk is in welke Europese competitie ze komend seizoen actief zijn. “Met nog één speelronde te gaan kunnen ze in het slechtste geval veroordeeld worden tot Conference League-voetbal, maar ook nog voorronde Champions League.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Heeft nooit een prijs gewonnen en zo goed was het voetbal van Ajax destijds niet, ze hadden ook gewoon een heel goed elftal. Logisch besluit dus

23 mei 2023 om 08:25

Ja als je dat naampje spelers ziet ga je wel watertanden ja....

23 mei 2023 om 08:30

Met welke club had hij echt een prijs moeten winnen? Met Ajax alleen dan denk ik toch? Begon te spelen met een de Jong, de Ligt etc dus had nog een heel jonge ploeg met een matige voorhoede als je kijkt naar wat voor team er de afgelopen jaren stond, wie zegt dat hij niet in z’n tweede seizoen iets had kunnen winnen? Hij had een team vol met 18, 19, 20-jarige spelers.. En het voetbal was toch wel mooi om aan te zien, ook in Europa met heel herkenbaar voetbal waar Ajax voor staat.

Dordmund met een Bayern die op dat moment alleenheerser was? Na zijn vertrek was het nog steeds niet best met Dortmund. En met Leverkussen zelfde verhaal, zijn geen clubs die het nu beter doen.

Lyon met PSG in de competitie? Lyon wat het nu nog steeds drama doet of had hij met Heracles de Eredivisie moeten winnen? Is altijd zo’n nietszeggende uitspraak. Geef hem de tijd die Eric ook kreeg, dezelfde middelen en ik ben ervan overtuigd dat hij zal gaan presteren.

23 mei 2023 om 08:36

@fcvoetbal23

eindelijk iemand die het snapt. Echt zo achterhaald om iedere keer te roepen dat Bosz niets heeft gewonnen. Zat ook niet echt bij de juiste clubs om iets te bewerkstelligen.
Met Heracles heeft hij promotie gemaakt naar de eredivisie, wat op zich al een prijs is.

23 mei 2023 om 08:55

Peter Bosz is niet mijn nummer één kandidaat voor Ajax, maar mocht de keuze op hem vallen dan zou ik dit niet erg vinden. Dat gezeur van supporters op het feit dat hij nog nooit een prijs heeft gewonnen vind ik ook onzin, Fcvoetbal23. Je legt het goed uit.

Los van het feit dat prijzen winnen bij clubs als Dortmund, Bayer en Lyon niet vanzelfsprekend is, wat maakt het nou echt uit? Bosz heeft aangetoond gewoon perfect bij Ajax te passen. Het kan zijn dat hij het alleen bij Ajax laat zien omdat de club perfect bij hem aansluit.

Nogmaals, Bosz is niet mijn topkandidaat, maar ik zou het ook niet erg vinden als hij wel komt.

23 mei 2023 om 10:26

@fcvoetbal23 het verhaal over prijzen pakken is ook in mijn ogen ook niet zo relevant. Maar bij Bayer Leverkusen en Lyon heeft hij de tijd wel gehad en daar niet laten zien dat hij, als hij ergens langer zit, een team beter en constanter kan laten voetballen. Sterker dat is hem daar totaal niet gelukt. Je hoeft Lyon met PSG in de competitie geen kampioen te maken, maar je kan ze wel goed laten voetballen, zoals Slot bijvoorbeeld deed bij Az.

23 mei 2023 om 10:31

@nation23,

Zullen we dan benoemen wat Bosz onder andere gedaan heeft?

- In de 8ste ronde van de beker er uit geknikkerd worden tegen SC Cambuur. (mag nooit gebeuren)
- In de voorronde CL over twee wedstrijden (1-1 en 4-1) naar huis gestuurd worden door FK Rostov (mag nooit gebeuren)
- tegen Schalke op 3-0 achter komen nadat je thuis met 2-0 had gewonnen (mag nooit gebeuren)

En over het aanvallende voetbal van Bosz:

In 2015/2016 met Frank de Boer aan het roer, verguisd om zijn verdedigende voetbal, behaalde Ajax 82 punten, met 81 doelpunten voor en 21 tegen.
In 2016/2017 met Peter Bosz, bekend om zijn aanvallende voetbal (kamikaze), behaalde Ajax 81 punten, met 79 doelpunten voor en 23 tegen.

Hoeveel bewijs moeten we nog leveren dat Peter Bosz Absoluut niet de juiste man voor Ajax is?

23 mei 2023 om 10:52

Met maccabi tel aviv had bosz toch wel echt kampioen moeten worden. Die werden in de 4 jaar voordat bosz kwam 3x kampioen en werden in de 3 jaar na bosz ook 2x kampioen. Toch won hij helemaal niets daar en eindigde 2de op wel 13 punten achterstand van hapoel be'er sheva.

23 mei 2023 om 11:13

@D-Bergkamp

Ik zie wel eens mensen zaken van één kant belichten maar dit slaat wel alles.

Je noemt letterlijk alleen maar negatieve punten op maar vergeet even dat de EL finale bereikt werd. Daarom is dat punt over Schalke ook zo hilarisch.

23 mei 2023 om 11:51

@lemet,

Nee ik geef slechts een tegen geluid, onderbouwd door feiten en prestaties van dezelfde trainer. Peter Bosz heeft echt wel goede dingen gedaan, zoals veel jeugd ingepast, en daar verdient hij echt credits voor.

Maar mensen die roepen dat Bosz de perfecte trainer is kijken alleen maar naar de EL finale, niet naar hoe deze tot stand is gekomen en niet naar de overige prestaties van Bosz. Dat is pas eenkennig.

Wil je naar Bosz kijken als trainer, dan moet je naar zijn prestaties in totaliteit kijken, inclusief de mindere. En als je die op een rijtje zet, dan zie ik echt niet in hoe mensen kunnen concluderen dat Bosz de juiste trainer is.

23 mei 2023 om 12:03

Wat een lachwekkende analyse. Heb je wel eens aan pluspunten gedacht?
Op jouw manier kan je iedereen wel de grond in boren. Ajax speelde goed voetbal onder Bosz.

23 mei 2023 om 12:54

Nation23

Ontslagen bij Dortmund, Lyon en Leverkusen. Toptrainer!

23 mei 2023 om 13:20

Mourinho ontslagen bij Chelsea, United, Spurs.... Toptrainer!

23 mei 2023 om 13:26

Die kan er tenminste wel flink wat prijzen tegenover zetten. Rare vergelijking

23 mei 2023 om 13:49

Dat is helemaal niet waar, Ajax speelde leuk voetbal onder Bosz, dat is iets anders dan goed voetbal. Ook had Bosz veel geluk, zo was zijn favoriete opstelling Veldman rechtsback, hij speelde het liefst met o.a. Veldman, Sinkgraven en Younes, door blessures speelde gelukkig Tete, Viergever en Kluivert. Tevens bleef hij vasthouden aan Traore, die werkelijk geen bal raakte dat seizoen.

Ook de Ligt en de Jong gaf hij pas minuten nadat andere opties er niet meer waren, dit terwijl de Jong destijds al 19/20 jaar oud was. Hij liet amper talent doorstromen, aan het eind van het seizoen waren o.a. Riedewald en Tete helemaal klaar met Bosz dat ze vertrokken.

Dan de resultaten, bij Ajax en Macabi had hij gewoon de beste selecties en had hij prijzen moeten pakken. Maar ook bij Vitesse was het niet best, leuk voetbal maar met een selectie die veel meer in zijn mars had dan een 7e, 4e en 6e plek. Bij Lyon was het ook niet veel met een 4e en 8e plek, staan nu 3e. Bij Leverkussen werd hij ook 5e en 6e en het jaar daarna 3e. We kunnen dus stellen dat Bosz clubs niet per se beter maakt en ook geen prijzen laat winnen.

Wat wel opmerkelijk is dat overal waar Bosz vertrekt de clubleiding de schuld krijgt, Ajax, Leverkussen en Lyon. Zelfreflectie is dus kennelijk niet aanwezig, toen hij weg ging was niemand daar binnen Ajax ook rouwig om, hoor ook nooit spelers de naam Bosz noemen als favoriete trainer.

Als laatste dan nog voor de "echte Ajaxfans", juist Bosz wou afscheid nemen van een assistent trainer die al jaren bij de club zat en enkele jeugdspelers met potentie. Liep alleen maar te zeuren om betere spelers en las iedereen de les.

Het enige positieve wat ik kan bedenken dat er met een hoop geluk de finale van de Europleague werd gehaald (naïef voetbal in de uitwedstrijden bij Lyon/schalke). In de finale had hij trouwens geen antwoord op een andere tactiek. Plaatste zich ook niet voor de CL door van Rostov te verliezen. En dat hij Sanchez en Dolberg echt goed liet voetballen. Deze 3 pluspunten werken in mijn optiek niet tegen alle minpunten.

23 mei 2023 om 14:31

Peter Bosz had wel beter kunnen en moeten presteren.
Met Dortmund 7e
Bayer Leverkussen 4e en 6e
Lyon 8e en 9e

Dus de redenatie Lyon kampioen nee, maar moet beter kunnen dan 8e of 9e.
Dortmund kampioen nee maar 7e?

Peter Bosz wordt gewoon mega gehypet maar ken weinig spelers die significant beter zijn gaan spelen omdat ze onder Peter Bosz hebben gevoetbald daarnaast vallen de resultaten gewoon tegen

23 mei 2023 om 14:35

@emiel1206

Feitelijk onjuist. Bosz eindigde op 2 punten in de kampioenspoule van Beer Sheva met 81 punten. Het jaar erna eindigden ze op 13 punten. Het ging dus veel slechter nadat Bosz wegging.

23 mei 2023 om 15:52

Nee, ze speelden vaak ook gewoon echt goed. Tete past niet in een aanvallende speelstijl, Viergever is middelmaat, De Ligt was pas 16 en speelde al vaak, De Jong was nog geen ruimte voor met Schöne, Klaassen en Ziyech. Kluivert was nog niet beter dan Traoré. Riedewald kwam ook tekort uiteindelijk, is ook gebleken uit zijn verdere carrière. Als 6 had hij best potentie, maar hij wilde gelijk weg na een plek op de bank. Dit zijn allemaal geen gekke keuzes, hij had alleen op bepaalde momenten meer kunnen rouleren met Tete, Riedewald, Van de Beek. Maar El Ghazi en Bazoer wegsturen was een hele goede keuze want dat waren zwaar overhypte talenten. Hij gaf precies de juiste talenten de kans. De Ligt over Riedewald zou ook niet iedereen durven.

Lyon staat nu 7e.. Ajax had in 16/17 geen duidelijk betere selectie dan PSV of Feyenoord in mijn ogen. Alleen de uitwedstrijd tegen Lyon was slecht door het aantal kansen van Lyon. United creëerde trouwens ook niks uit die tactiek, 1 cornergoal en 1 afstandsschot die van richting veranderde. Beide ploegen verdienden het niet in de finale, we moeten niet doen alsof Mourinho zo’n tactische masterclass had.

23 mei 2023 om 08:46

Sterk elftal…. Hij speelde alleen maar met nieuwe aankopen en debutanten vanuit de jeugd zowat.

Hij heeft een EL finale gehaald met Younes en Traore als flanken. Dan kan je wel wat als trainer.

23 mei 2023 om 08:51

Onana, Veltman, Sanchez, De Ligt, Viergever, Schone, Klaassen, Ziyech, Traore, Dolberg en Younes. Zo geweldig was dat materiaal ook alweer niet toch? Zeker met terugwerkende kracht. In 18/19, 19/20, 20/21 en 21/22 hebben we voor mijn gevoel betere selecties gehad.

23 mei 2023 om 10:33

@suarez 7,

En het jaar 2015/2016 onder Frank de Boer? De trainer die verguisd word om zijn verdedigende voetbal. Maar die met een (nog mindere) selectie meer punten haalde, meer doelpunten maakte en minder doelpunten tegen kreeg?

23 mei 2023 om 12:41

Dat seizoen werden we derde in een EL-poule met Molde, Celtic en Fenerbache. Na in de CL-voorronde uitgeschakeld te zijn door een Rapid Wien dat later met 7-0 zou verliezen van Valencia. Het voetbal was vooral in de eerste seizoenshelft toen vrij leuk, maar in de tweede seizoenshelft was het alweer niet om aan te gluren. Ik ben geen fan van een terugkeer van Bosz, maar zijn prestatie was op bijna alle vlakken beter dan die van De Boer.

23 mei 2023 om 15:31

Dat is feitelijk onjuist, zowel qua spelersbudget, aankopen als prestaties deed Frank de Boer het beter. (Zie meer punten en doelpunten)

23 mei 2023 om 15:46

Letterlijk 1 seizoen van de 5. In de andere 4 seizoenen pakte hij een stuk minder punten.

23 mei 2023 om 10:18

Bosz haalde een EL finale met spelers als Viergever, Younes, Veltman en Klaassen in de basis. Als dat geen wereldprestatie is dan weet ik het niet meer

23 mei 2023 om 13:22

@japie
Als je daarnaast ook nog spelers hebt in de basis als Onana, De Ligt, Sanchez, Ziyech, Dolberg dan valt dat wel mee. En als je dan ook nog eens kijkt hoe ze de finale hebben bereikt , met de hakken over de sloot en de finale kansloos hebben verloren . Als je het allemaal optelt is dat geen wereldprestatie.

23 mei 2023 om 14:33

Onana, De Ligt en Dolberg debuteerden in dat seizoen. Vooral Onana en De Ligt waren nog lang niet zo goed als ze nu zijn. Ziyech ook niet.

23 mei 2023 om 14:47

Niet zo goed als nu , maar goed genoeg voor dat Ajax van toen, ze waren ook niet slecht. Dan had je ook nog Traore, Schone op de bank Nerez, van der Beek, De Jong. Dolberg speelde dat seizoen heel sterk, daarna werd het minder.
En bij MU speelde de favoriet van Japie , namelijk Blind...
Bosz had totaal geen antwoord op het spel van MU die hoge ballen op Fellini. Dat een speler als Fellini de sleutel was tot het succes zegt genoeg.

23 mei 2023 om 15:33

Kijk de goals maar terug in die wedstrijd. Hadden werkelijk waar niks met Fellaini te maken. United creëerde nauwelijks kansen ook, 1 goal door een fout, 1 door een corner. Dat Fellaini verhaal is een pure mythe, beide ploegen waren niet in staat om kansen te creëren en United scoorde toevallig 2x.

23 mei 2023 om 17:15

Inderdaad. De goal was een van richting veranderd schot van Pogba die er heel gelukkig in ging. Traore en Dolberg worden nu ook opeens als topspelers neergezet? Bij welke clubs spelen die?

23 mei 2023 om 18:21

Dolberg was dat seizoen erg goed , daana werd het minder. MU was op dat moment ook geen topploeg , maar Ajax maakte geen schijn van kans.
Juist met die lange hoge ballen op Fellini had Ajax de grootste moeite mee. Ik zeg ook nergens dat Fellini de matchwinnaar was ?

Als je kijkt waar al die spelers die toen de finale hebben gespeeld , waar ze nu spelen ? Of wat ze erna gepresteerd hebben ? Het was niet voor niks de finale van de EL en niet de CL ( Champions League)

23 mei 2023 om 18:51

@bossie: Typisch Japie dat hij weer overal op ingaat behalve op je geniale opmerking over Blind. Die kan er volgens Japie geen klote van maar heeft toch maar even Ajax verslagen in de EL-finale.

23 mei 2023 om 18:54

Hoe hadden ze daar moeite mee als er geen kansen uit voort kwamen? De tweede bal was vaak gewoon voor Ajax. Ajax had moeite om kansen te creëren, niet om te verdedigen. Daar doen 1 geluksgoal en 1 cornergoal niks aan af.

24 mei 2023 om 03:08

@paul
Japie is ook een van de vele die het hardste roept dat de invloed van een coach minimaal is. En nu roept hij om het hardst dat Bosz een wereldprestatie heeft geleverd? Snap jij het nog ?
@ajax
MU gaf veel lange ballen naar voren zodat het hoogdrukzetten van Ajax niks uithaalde. Bosz had duidelijk geen plan B of C.
Ook Schalke uit was meer geluk dan wijsheid , dus om het een wereldprestatie te noemen ?

23 mei 2023 om 11:08

Ze hebben dat Europees seizoen ook wel beetje geluk gehad is bijv de uitwedstrijden. Ik zou ook eerst verder kijken dan Bosz. Uiteindelijk is ie overal weggestuurd

23 mei 2023 om 13:47

Trainers worden, zeker bij de grotere clubs, net zo makkelijk ingewisseld als een boek in de bibliotheek.
Vindt dat Bosz wel iets meer krediet verdiend.

23 mei 2023 om 14:21

Dan zou ik hem vooral als opvolger van Slot ophalen. Ik hoef Bosz in iedergeval niet te zien bij Ajax. Des te meer ik er over nadenk des te minder zou Ajax hem terug moeten halen. Hoe hij is vertrokken is al helemaal niet fris en liet daarbij vooral Overmars eigenlijk keihard vallen. Geen volledige eigen staf, doei dan ben ik naar Dortmund. Iets wat een Te Hag bv nooit gedaan heeft.

Voetbal was verre van goed. Nu klagen ze al bij Ajax over restverdediging en te makkelijk kansen weggeven. Onder Bosz was dat nog erger. Het was dat in Sanchez een uitermate sterke en snelle verdediger achterin liep, maar als je eenmaal onder de eerste druk uit was, was er echt geen houden meer aan bij Ajax. Veel te aanvallend met eigenlijk geen enkel idee wat te doen in de 2e fase bij balverlies.

Tot slot dat gedweep van hem in al die programma's voor de positie van trainer bij Ajax. Nee begin maar opnieuw en bouw maar opnieuw krediet op. Misschien is feyenoord zo gek om hem te nemen, maar Bosz heeft er echt een potje van gemaakt bij de meeste clubs na Ajax. Ajax heeft nu juist vastigheid nodig. Komend seizoen wordt er gebouwd aan een elftal dat een seizoen later weer een poging wil doen om een Europese aanval in te zetten. Dat is helemaal kansloos als halverwege een trainerswissel moet plaats vinden. Dan nog liever Heitinga, met twee zware assistenten, waarbij Heitinga vooral de rol heeft van vertrouwen kweken en cohesie in de groep.

23 mei 2023 om 12:58

Dit is echt onzin, hij heeft juist het fundament gelegd voor het succesvolle Ajax. Toen hij kwam had Ajax 4 parels, die volgens velen in de toekomst de dragers van Oranje zouden worden. Alle 4 kwamen op het bankje, overschat of te slechte instelling. Bazoer, Tete, Riedewald en El Ghazi. In het begin werd er gesproken over kapitaal vernietiging. Moet je zien waar de heren nu spelen. Hij heeft de basis gelegd voor Ten Hag. Onana eerste keeper gemaakt, Dolberg in de spits gezet. Daarnaast kampioen geworden met Heracles en Landskampioen geworden met Agovv bij de amateurs. Altijd met 4/3/3. Er moet opnieuw een elftal gebouwd worden, een grote schoonmaak gehouden worden. En hierin heeft hij zich uitstekend bewezen. Het ego van Van de Sar staat nu boven het belang van de club. Dat kan niet en mag niet, dus hij moet opstappen.

23 mei 2023 om 13:21

Helemaal met je eens.

23 mei 2023 om 13:43

Nee het fundament heeft f de boer toch echt gedaan, door geen geld uit te geven en veel binnen te harken. Maar haal lekker Bosz word de verdediging in iedere geval niet beter

23 mei 2023 om 16:42

Populair gezwets. Hij had zeer weinig tegengoals in 16/17.

23 mei 2023 om 13:01

Nooit een prijs gewonnen klopt niet. Is kampioen geworden met Heracles in de KKD.

23 mei 2023 om 13:17

Dat team was helemaal niet zo goed

23 mei 2023 om 13:18

Mensen hou toch eens op met elkaar napraten met dat nooit een prijs gewonnen steeds. Kijk eens bij welke clubs hij zat op Ajax na. Valt daar veel mee te winnen?

Het is toch algemeen bekend dat Bosz er niet goed opstaat bij vd Sar? Zolang vd Sar bij Ajax zit, zal Bosz niet worden benaderd, want anders zou hij op zijn minst wel gebeld zijn door Ajax. Al is het alleen maar om even te vragen of hij eventueel beschikbaar is. Niet dat Bosz nou zo een wereldtrainer is, maar op dit moment past hij wel precies in het profiel, dus zou in ieder geval een kandidaat moeten zijn.

23 mei 2023 om 09:47

vd Sar heeft al aangegeven dat hij geen rancune meer heeft naar Boss en daar dus overheen kan stappen.
Boss is echt de beste trainer die Ajax nu aan kan stellen. Zeker ivm zijn Cruijff filosofie.
Bovendien is er dan kans dat zijn goede vriend Jordi Cruijff ook een functie bij Ajax zal gaan invullen.
Dat zou goed voor Ajax zijn.
Kortom, Peter Boss direct aanstellen met Heitinga als een van zijn assistenten.

23 mei 2023 om 10:36

@chesky,

Bosz is dus met afstand niet de beste trainer die Ajax aan kan stellen.

in de beker in de 8ste finale naar huis tegen Cambuur.
in de voorronde CL, over twee wedstrijden, 1-1 en 4-1 naar huis gestuurd worden door FK Rostov. (wie inderdaad?)

In de competitie 81 punten, met 79 doelpunten voor en 23 tegen.
Als je bedenkt dat het seizoen er voor, onder Frank de Boer, er 82 punten werden behaald met 81 doelpunten voor en 21 tegen.

Tja,,, kijken naar de EL campagne, een 3-0 achter komen tegen Schalke waar je met meer geluk dan wijsheid iets bereikt na volledig zoek gespeeld te zijn. Waar je tegen Lyon in de return ook op randje uitschakeling bungelt.

Ja het was een vermakelijk seizoen, maar er zijn echt (meer dan) voldoende redenen om Bosz absoluut niet aan te willen stellen.

23 mei 2023 om 15:36

Beker speelde hij met B-garnituur, dus dat is te verklaren. Rostov was toen zeer goed bezig die tijd, Bosz was er net en zijn speelstijl had tijd nodig. Je haalt toevallig het beste seizoen van De Boer erbij qua puntenaantal. 81 punten en 79 goals is nog steeds netjes. Schalke speelde Ajax niet volledig zoek, Lyon deed dat wel in de uitwedstrijd.

Niet dat Bosz de enige goede optie is, maar met die specifieke punten die je noemt ben ik het niet helemaal eens.

23 mei 2023 om 10:19

Dus je gaat een coach passeren omdat een AD die voor 120 miljoen aan kapitaal vernietigd wat nog kan oplopen tot 150 miljoen als de CL niet wordt gehaald, hem niet wil hebben. Ik snap echt niet wat Ajax aan het doen is

23 mei 2023 om 10:52

Kan je die 120 miljoen aan kapitaal wat vernietigd is voor mij duiden? En 150 miljoen als de CL niet wordt gehaald? Je kunt toch geen 30 miljoen die je überhaupt niet hebt, vernietigen?

23 mei 2023 om 10:59

Je snap best wat ik bedoel. 120 miljoen heb je geïnvesteerd aan pure middelmaat en je CL lot ligt
in handen van PSV. Gewoon een totale wanprestatie en dan laat je deze man bepalen dat Bosz niet moet komen omdat hij zijn misplaatste trots niet op zijn kan zetten. Dan ga je lekker verder met de onervaren Heitinga. Kijken wat dat je oplevert

23 mei 2023 om 11:19

Het klopt gewoon niet wat je zegt.

Ajax heeft voor 110 miljoen aan spelers gekocht dit jaar. In jouw bewering krijg je voor niemand meer geld terug. Dat is dus gewoon feitelijk onjuist en een loze kreet!

Tevens is niet enkel en alleen vd Sar hiervoor verantwoordelijk, anders dienen we ook terug te gaan naar voor dit seizoen en zit hij in een dikke plus qua investeringen, maar dat zal wel niet uitkomen natuurlijk.

Tevens zoals ik aangeef, je kunt geen geld verdampen wat je niet hebt. Dat is dus ook feitelijk onjuist.

Het binnen halen van Bosz biedt natuurlijk ook geen garanties op prijzen. Ik ben het overigens wel met je eens dat hij een aanzienlijk betere keuze is dan door gaan met Heitinga.

Maar laten we eerst eens afwachten wie er coach wordt, misschien wordt het weldegelijk Peter Bosz. Het zou niet de eerste keer zijn dat de media er naast zit.

23 mei 2023 om 11:41

Natuurlijk zal je wat geld terug verdienen aan wat van die aankopen, maar ook jij weet dat je er sowieso een dik verlies op gaat lijden. Vd Sar heeft H2 aangesteld en H2 heeft deze miskopen gedaan. Wie weet komt er nog een betere coach dan Bosz, maar blijft Heitinga dan vind ik het een vreemde keuze

23 mei 2023 om 12:00

Er zit m.i. nog een behoorlijk verschil tussen dik verlies gaan lijden en 150 miljoen verdampen waar je jouw stelling mee begon. Is altijd makkelijk om een stelling te deponeren, echter blijkt die van jou verre van reëel en is op geen enkele waarheid berust.

Fijn om te zien dat je dit zelf ook kunt toegeven!

23 mei 2023 om 13:21

@leprof: dat is de stijl van discussieren van Japie. Die heeft ook 2 jaar volgehouden dat de 28 miljoen die door vgeel bij Feyenoord was uitgegeven 'verdampt' was en er geen euro voor terug zou komen. Uiteindelijk leverde het een 'kleine' winst op. Niet veel, maar verdwenen was het natuurlijk niet. Net zoals Ajax ook de 120 miljoen niet heeft vernietigd. Juist de laatste jaren bleek de naam van Ajax voldoende te zijn om mislukte spelers voor mooie bedragen te verkopen. Dat kan best minder zijn nu dan voorheen, maar vernietiging is niet de juiste bewoording.

23 mei 2023 om 13:55

Grappig, zo heeft iedereen natuurlijk zijn eigen stijl van discussiëren en dat maakt het vaak ook leuk!

Loze kreten zijn vaak echter makkelijk te weerleggen door feiten. Ik vind het dan wel mans om toe te geven als je er naast zit.

Om even op jou in te gaan.

Ik denk dat het inderdaad nog wel mee kan vallen met het verlies. Bergwijn is natuurlijk de absolute hoofdprijs voor betaald en Bassey wordt een heel lastig verhaal om daar nog fatsoenlijk bedrag aan over te houden. Hoewel het Homegrown zijn natuurlijk nog enig sinds de schade kan doen beperken.

Dan heb je Kaplan en Wijndal waar je denk ik ook de in totaal geïnvesteerde 20 miljoen niet meer terug ziet.

Brobbey en Conceicao kunnen natuurlijk nog wel een mooi bedrag op leveren en de rest zal je wel quitte op kunnen spelen lijkt me.

Al met al, de stelling van 120 miljoen verdampen is onzin, of het breakeven, groot verlies of winst wordt is allemaal nog afwachten mijn inziens.

"Hij heeft de halve finale gehaald", geen idee of Perez dit fout heeft gezegd of dat het gewoon een fout in het artikel is, maar dat klopt niet toch?

23 mei 2023 om 08:31

Hij heeft de finale gehaald.

23 mei 2023 om 08:33

Klopt inderdaad niet. Hij heeft de finale verloren van United.

Jammer dat Ajax niet voor Bosz gaat. Is in mijn ogen echt de meest geschikte kandidaat. Mocht Ajax straks de CL of EL halen dan dient er toch wel een zwaargewicht te staan als trainer.

23 mei 2023 om 08:36

Heeft de finale dus ook de halve finale gehaald , dus het klopt als een bus .

23 mei 2023 om 08:50

Sterker nog, hij heeft ook nog eens de kwartfinale gehaald dat jaar.

23 mei 2023 om 09:07

Ja maar hij is geen kampioen geworden. En om nou te zeggen dat PSV zo een goeie selectie had. Bosz heeft een hele naïeve speelstijl en hij kan zich niet aanpassen aan de tegenstander. Daarom zag je ook dat hij het in het begin prima deed, maar als tegenstanders zich wapenden tegen zijn speelstijl, Ajax het heel erg moeilijk had. Bosz had gewoon geen plan B.

23 mei 2023 om 09:22

@jan, PSV? Het was Feyenoord die dat jaar kampioen werd. Uiteindelijk 1 punt voor op Ajax terwijl Ajax bezig was met een inhaalrace.

23 mei 2023 om 09:23

Feyenoord werd dat seizoen kampioen, niet PSV. Die hadden inderdaad niet per se een betere selectie, maar haalden wel een vrij hoog puntenaantal. Ajax ook, maar 1 te weinig.

Hij deed het ook aan het eind nog gewoon prima, want in de eredivisie was het niet zo dat hij richting het einde van het seizoen ineens meer punten verspeelde. Bovendien deed hij het juist in de eindfase van de EL heel goed, de finale uitgezonderd.

23 mei 2023 om 08:50

Daarbij zegt Perez ook: "met herkenbaar voetbal". Het halen van die finale was zeer goede prestatie en een lichtpuntje / opsteker voor het Nederlandse voetbal, maar ik kan mij herinneren dat Ajax in die Europese campagne nou niet echt heel goed voetbal liet zien. Het was veel kunst- en vliegwerk, gecombineerd met een net dat beetje geluk wat je soms nodig hebt.

23 mei 2023 om 09:48

@trissy: Dan moet je Ajax-Olympique Lyon nog maar even terugkijken, dat was toch heel goed voetbal? Weliswaar is dat slechts 1 potje, maar dat was genieten hoor :-D

23 mei 2023 om 10:25

Inderdaad kunst en vliegwerk. Iets wat best knap was, gezien het beton team waar hij het mee moest doen. Had hij samen met Overmars meer tijd genomen, had hij er nog meer uit kunnen halen en weet ik vrijwel zeker dat hij ook kampioen was geworden het seizoen er op.

23 mei 2023 om 10:38

@curtazimo,

Als je 3-0 achter komt tegen Schalke, en 2-0 achter tegen Lyon, dan ga je in 9 van de 10 gevallen gewoon naar huis toe. Dus ja het was zoals Trissy zegt veel kunst en vliegwerk gecombineerd met geluk. Of het tactisch goed was? Absoluut niet...

23 mei 2023 om 12:56

De achterstand in de uitwedstrijden slecht noemen, maar de resultaten in de thuiswedstrijden geluk. Zo lust ik er nog wel 1. Koekoek.

23 mei 2023 om 13:19

Die thuiswedstrijden waren fantastisch Trissy. Uit was het steeds billenknijpen.

23 mei 2023 om 09:02

Hij corrigeerde zichzelf in dezelfde zin

Waarom wordt Borst zo gepushed door het Journaille ? Bij Ajax, nu ook als evt. vervanger van Slot.

Heeft een seizoen leuk gedraaid bij Ajax met een zeer sterke selectie.
Ik snap die drang niet

23 mei 2023 om 08:44

Hij heeft zelf die selectie sterk gemaakt. Hij heeft toen de helft van het team laten debuteren.

23 mei 2023 om 08:47

Was dat team nou echt zo goed? Hij had een hele jonge de Ligt en Frenkie gedebuteerd maar die waren eerst nog niet klaar voor de basis. Daarnaast had hij geen beschikking over Blind en Tadic. Tevens kwam Ziyech pas echt op het allerlaatste moment en was Neres in de winterstop gekomen.

Dat team was dus echt nog niet zo goed als een jaar later. Dat maakt het toch wel een hele knappe prestatie.

23 mei 2023 om 09:51

Hugo Borst? ;-)

Ajax speelt geen "herkenbaar" voetbal en dat deed Bosz wel, kent de club/competitie, is Nederlander. Dat zijn (kennelijk) genoeg redenen om hem een geschikte kandidaat te vinden door de media.

En zo zeer sterk was deze selectie niet hoor; de kwaliteiten van de spelers, en het team dat toen ontstond, kwamen pas later naar boven.

23 mei 2023 om 10:42

@curtazimo,

De selectie van Bosz was niet geweldig, maar beter dan de selectie van Frank de Boer dan het jaar er voor.

En de Boer verloor de titel op de laatste speeldag tegen de Graafschap, behaalde meer punten, meer doelpunten voor en minder doelpunten tegen.

verloor in de beker tegen Feyenoord. (bosz tegen cambuur)

etc etc

ik zeg niet dat de Boer goed is, ik zeg alleen dat Bosz echt niet het wereld wonder is.

23 mei 2023 om 11:06

Dat laatste beweer ik ook niet hoor; ik geef alleen antwoord op de vraag waarom Bosz gepushed wordt. En dat is, denk ik, voornamelijk door het (attractieve) spel dat op de mat werd gelegd. Zeker vergeleken met (de laatste 2 seizoenen van) De Boer, want dat was af en toe tenenkrommend.

De Boer zorgde er wel voor dat de (rest)verdediging goed stond, wat dat betreft was hij absoluut een goede. Bij Bosz was er de 4(?)seconden regel, ik hou er wel van om de tegenstander op te jagen.

We gaan zien wie het wordt. Ik denk (vrees) dat Heitinga al lang weet dat hij vlgd seizoen de hoofdtrainer is...

23 mei 2023 om 11:10

Bergkamp, begin niet over Frank de Boer 4 kampioenschappen ten spijt maar dan nog liever Bosz dan dat oeverloze getik onder Frank de Boer dat was de laatste 2/3 seizoenen niet in aan te gluren , en onder Bosz was het weer leuk om naar te kijken niet dat dat Bosz nu een wereldtrainer maakt hoor want hij is verder overal ontslagen en dat is ook niet voor niets .

23 mei 2023 om 11:54

@sloep01,

Mijn laatste zin zegt alles toch? Ik beweer zeker niet dat Frank de Boer een goede trainer of de oplossing is. Ik trek alleen een vergelijking met Peter Bosz om de "prestaties" van Peter Bosz een beetje in perspectief te zetten.

Persoonlijk vind ik Bosz geen slechte trainer, alleen vind ik hem ook niet geschikt voor Ajax. Zijn prestaties, of eigenlijk gebrek aan, bij zowel Ajax, Maccabi, Dortmund en Lyon geven voor mij duidelijk weer dat het geen trainer is waar we mee verder moeten.

En dat staat los van het winnen van prijzen, dat bij Ajax en Maccabi zeker had gemoeten. Maar ook van het vormen van een team bij Dortmund/lyon.

23 mei 2023 om 12:23

Helemaal eens

23 mei 2023 om 14:38

Jij had liever een KNVB beker dan een EL-finale zeker in 16/17? Die EL-campagne is de meeste fans veel meer waard. Hij maakt Ajax weer Ajax en dat in 1 seizoen. Er wordt te blind gestaard op prijzen, maar hij pakte in dat ene seizoen meer punten dan FdB in 4 seizoenen. Alleen 1 seizoen overtrof De Boer door 1 punt meer te pakken dan Bosz.

23 mei 2023 om 13:20

Omdat Bosz een visie heeft. Een speelstijl die hij erin weet te slijpen. Daar zit een idee achter. Wat er nu voor de groep staat, daar zit geen visie of idee in…. Dat is waarom mensen Bosz graag willen.

Ik ben een beetje klaar met reacties zoals “hij heeft nooit een prijs gewonnen”

Bosz stond in finale van de Europa League. Daarnaast trainde hij clubs zoals Lyon en Dortmund. Om dan hem af te rekenen dat hij daar geen kampioen is geworden, dan heb je echt een plaat voor je kop. Hoe wil je kampioen worden met bayern en psg in jouw competitie.

Peter Bosz liet Ajax zo geweldig voetballen en hanteert de Johan Cruijff filosofie. Snap oprecht gewoon niet dat Ajax nu aan het klote is.

23 mei 2023 om 08:43

Is niet helemaal waar natuurlijk, incidenteel moet dat kunnen lukken. Zie dit jaar Feyenoord met een financieel veel daadkrachtiger Ajax, of in Spanje een Atletico dat zo nu en dan eens een keer een beter team (niet individueel) heeft dan Barca of Real.

23 mei 2023 om 10:22

Ja natuurlijk joh. Hoe lang is Dortmund al geen kampioen geworden en geloof je zelf dat Ol.Lyon dat momenteel ook gewoon 7e staat even boven PSV gaat eindigen?

23 mei 2023 om 11:14

Hij is echt niet ontslagen omdat hij geen kampioen is geworden hoor, want in Duitsland en Frankrijk is dat bijna onmogelijk maar het zullen vast andere redenen zin geweest , heeft niets met titels te maken volgens mij .

23 mei 2023 om 09:54

Thuis met 3-0 winnen en uit met 4-1 verliezen , voor de neutrale kijker natuurlijk fantastisch voor de Ajax supporter was het billenknijpen. Een paar ronden met de hakken over de sloot, terwijl je thuis zo ruim had gewonnen. In de Finale was het verschil pijnlijk duidelijk.

23 mei 2023 om 11:15

Wat een open deur intrappen zeg die finale het was MU daar was Ajax in geen velden of wegen mee te vergelijken beetje rare reactie hoor .

23 mei 2023 om 14:40

Net alsof MU dat jaar zo top was, kom op man. We hebben het hier over MU dat nog steeds zoekende was in de PL. Dat je verliest is tot daar aan toe , dat je zo kansloos verliest in de finale is een ander verhaal. Bosz had totaal geen antwoord op het MU van Morriniho . Dat jij dan zegt dat Ajax met spelers van toen als Sanchez, Onana, Ziyech, Dolberg, De Ligt , op de bank spelers als Nerez, de Jong , van der Beek, niet te vergelijken is met dat MU zegt toch al genoeg ?

23 mei 2023 om 14:48

Niet alleen werd hij geen kampioen. Dat werden meerdere trainers niet daar, maar hij is bij alle ploegen na Ajax ontslagen omdat met niet tevreden was over het spel en de resultaten. Een jaar leuk voetbal, met wisselende resultaten en opeens is hij de enige die Ajax weer op de rit kan krijgen? .

23 mei 2023 om 15:44

De enige die over prijzen begint ben jij... Zelfs Lyon doet het de laatste weken beter onder een nieuwe trainer, ze winnen tenminste weer. Met Dortmund en Leverkusen veel te wisselvallig gepresteerd. In de Europa League een goede prestatie neergezet, maar weinig echte testen gehad. Pas in de finale en die werd kansloos verloren. Schalke was dat jaar al niks meer in Duitsland en er werd nipt gewonnen. Lyon was een redelijk team, maar hadden de eerste wedstrijd blessures, o.a. lacazette. In de return met lacazette ook kansloos verloren, alleen een doelpunt meer gemaakt in de heenwedstrijd.

Als we nou eens serieus gaan kijken naar welke status Nederlands topclubs hebben in het buitenland, iets wat de media niet lijkt te kunnen. Wij staan inmiddels boven Portugal op de coefficientielijst. We mogen meer clubs leveren Europees gezien.

Voor het voorbeeld: Zie jij Benfica of Porto aankloppen bij Bosz? Nee. De reden is simpel: deze clubs moeten prijzen pakken.

Ajax, PSV en nu ook Feyenoord zitten in dezelfde situatie en hebben dus (volgens de coefficientelijst) een hogere status. Dan is een club als Twente, misschien AZ, voor Bosz het hoogst haalbare toch? Wat zie ik over het hoofd?

23 mei 2023 om 09:47

Ik ben het wel met je eens, wat ik ook totaal niet snap is dat communicatie-argument. Deze journalisten denken nog dat we in 1994 leven, met een volledig Nederlandse selectie waarbij in de kleedkamer Nederlands de voertaal is. Voetbal is internationaal en als je internationaal mee wil doen dan moet je ook internationaal denken. Bosz is een beetje een gepasseerd station, was een prima trainer maar vertrok na een goed jaar. Ik snap wel dat Ajax verder kijkt.

Het zou wat zijn dat wanneer je een open sollicitatie doet, de club dan ook verplicht is je aan te nemen. Gelukkig werkt het niet zo.

Ik ben eerlijk gezegd niet zo ontzettend onder de indruk van Bosz. Ja, die EL finale was een prachtige prestatie, maar met die selectie had ie ook best kampioen mogen worden. Daarnaast is het daarna overal net niet geweest. Hij speelt leuk voetbal, kan het uitleggen als een soort schoolmeester (ik krijg er jeuk van, maar goed, ligt vast aan mij) en wint bijna prijzen, maar net niet.

23 mei 2023 om 09:38

Tot een week of twee geleden had je vrijwel precies hetzelfde verhaal over Slot kunnen ophangen. Bovendien is Bosz met Heracles kampioen geworden van de Eerste Divisie. Persoonlijk geef ik Bosz nog wel het voordeel van de twijfel.

23 mei 2023 om 14:18

Slot werd in zijn eerste seizoen als hoofdtrainer 2e met AZ (met gelijk punten aantal als Ajax), haalde in zijn 2e seizoen een Europese finale en werd zijn 3e seizoen kampioen met een team dat voor het seizoen zou gaan concurreren met FC Twente en misschien AZ als het mee zat. Vrij groot verschil met Bosz die in 20 jaar hoofdtrainer het kampioenschap in de Eerste Divisie als volledige prijzenlijst heeft.

Bosz is wat mij betreft een wel aardige trainer, maar niet de grote man die het Ajax-schip even komt rechten.

Zou jammer zijn naar mijn mening als je niet voor hem gaat. Bosz weet hij hoe hij het Ajax voetbal moet spelen en maakte zoveel spelers beter in 16/17. Dat is precies wat Ajax nu nodig heeft. Maar ja zolang Van der Sar er zit is er helaas geen kans dat hij gaat komen. Hopelijk dat het geen Heitinga gaat worden dat zou al een hele opluchting schelen.

Bosz kreeg het niet voor elkaar om met een super getalenteerde ploeg een prijs te pakken. Daarom denk ik ook niet dat hij de man is die een team kan opbouwen. Dit Ajax moet verbeterd worden en dat heeft Bosz nog nergens voor elkaar gekregen. Ik ben dus niet helemaal overtuigd.

23 mei 2023 om 13:22

Had hij dat in 1 jaar moeten doen? Terwijl alles opnieuw opgebouwd moest worden? Als hij was gebleven dan had hij zeker prijzen gewonnen met Ajax

Bosz wil te graag! Als hij zich stil had gehouden had hij denk ik meer kans gemaakt.

Mooi dat de conclusie wordt getrokken dat Peter Bosz niet komt. Alsof er al iets gelekt wordt, maar intussen weet niemand wat er binnenkamers wordt besproken..

Zo lang Edje bij Ajax aan het roer staat, moeten we vrezen voor een aantal magere jaren. Iemand zonder echt voetbalverstand en communicatieve vaardigheden een voetbalbedrijf laten leiden, is vragen om moeilijkheden. En die hebben ze gekregen, nadat het tandem Overmars/ten Hag was vertrokken, en van der Sar het wel even zou gaan doen met een paar nobody’s en een zaakwaarnemer als assistenten. Met het resultaat dat tot op heden staat, moet je wel een RVC hebben die ook heel weinig verstand van zaken heeft, want als ik de optelsom maak over het functioneren van van der Sar, zou hij bij mij de eerste zijn die het veld moest ruimen. Het herstelproces begint namelijk met het eerst verwijderen van de negatieve invloeden. Dus lange Ed er uit, Bosz er in. Echter, het wordt: van der Sar en Heitinga blijven. Jammer voor de Ajax supporters..l

Mijn horrorscenario is dat Bosz naar Feyenoord gaat en dat Heitinga bij Ajax blijft.

23 mei 2023 om 11:43

Die kans is niet zo groot. Er lekken teveel berichten uit de markt dat Ajax bezig is om een buitenlandse trainer te vinden.

Heitinga is gewoon te licht om nu eerste trainer te zijn van Ajax. Zeker nu er gebouwd moet worden aan een ploeg die weer mee moet kunnen strijden voor de titel.

Eerder verbazing over dit soort berichten. Stop toch eens met die Bosz lobby

Ajax moet eens opschieten met de voorbereidingen voor het volgende seizoen
andere clubs kopen al spelers terwijl bij Ajax de trainer zelfs nog niet bekend is en er grote schoonmaak plaats moet vinden.

Om dit Ajax op z'n minst weer wat kleur op de smoel te geven zou Bosz een prima keuze zijn. De selectie waarmee hij in 2017 de finale haalde was ook qua individuele kwaliteit ook niet super (zeker vergeleken met 2 jaar daarna).

Maar blijkbaar zit het op persoonlijk vlak totaal niet snor tussen hem en VD Sar. Tja, je hoeft als directeur en trainer niet de beste vrienden te zijn. Echter hoef je VD Sar nu ook weer niet te dwingen iemand aan te stellen aan wie hij een ontzettende hekel heeft.
Het zou ook niet zo'n issue zijn als Ajax er veel beter voor zou staan. Dan zouden de meeste Ajax volgers en supporters er hun schouders over ophalen 'oh, hij wil Bosz niet aanstellen, jammer, maar dan niet'.

Nu heeft Ajax juist behoefte aan een ervaren trainer en dan krijgt de vraag waarom Bosz geen kans krijgt toch meer gewicht.

Bosz moet naar Feyenoord. Beste opvolger voor Slot die ook nog beschikbaar is. Rancune richting Amsterdam? Mooi, omzetten in daden en Feyenoord nogmaals kampioen maken komend seizoen!

Als je de media hoort dan heeft Bosz daar net als Schreuder ook wel wat lijntjes. Echt hopelijk blijf Heitinga, of wordt er creatiever gekeken naar een ander. Helemaal klaar met die Bosz-hype. Heeft niks gewonnen met Ajax en daarna ook niet. Speelt kamikazevoetbal zonder restverdediging. Wegwezen met die kerel is dus een logisch besluit. Zeker na die open sollicitaties van hem, daar ga ik, en vd Sar terecht ook lijkt het, heel slecht op.

23 mei 2023 om 19:05

Liever Heitinga dan Bosz? Laat me niet lachen. Hij won de KKD met Heracles, dus wel een prijs gewonnen. Hij had weinig tegengoals in 16/17, prima restverdediging was er. Je roept dus maar wat zonder enige onderbouwing en op basis van onderbuikgevoelens. Tevens zou hij alleen bij Ajax en Maccabi Tel Aviv prijzen kunnen pakken (ten minste realistische kans). Bij beide net naast de landstitel gegrepen met prima puntenaantallen en met Ajax dus net naast de EL league. Allebei maar 1 jaar gewerkt.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren