Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Blind roept Vilhena op vanwege blessure Sneijder

Laatste update:

Danny Blind heeft Tonny Vilhena opgeroepen als vervanger van Wesley Sneijder. Laatstgenoemde kampt met hamstringklachten, maar blijft nog wel deel uitmaken van de selectie voor de WK-kwalificatiewedstrijd van maandag tegen Frankrijk.

/

De 21-jarige Vilhena is bezig aan een sterk seizoen en was in twaalf wedstrijden goed voor twee doelpunten en één assist. De linkspoot kwam één keer eerder uit voor het Nederlands elftal, want in juni deed hij elf minuten mee in de vriendschappelijke wedstrijd tegen Oostenrijk (0-2 winst).

Vilhena staat in dienst van Feyenoord inmiddels op 18 treffers en 15 assists in 150 officiële optredens en de selectie van bondscoach Blind bestaat nu uit 24 spelers. Het duel met Frankrijk begint maandag om 20.45 uur in de Amsterdam ArenA.

Een goede keuze van Danny Blind?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

een middenvelder voor een middenvelder klinkt logisch, maar als je ziet dat Sneijder links buiten speelt had je misschien beter een speler voor die positie kunnen selecteren. Ik denk dat oranje 5-3-2 speelt tegen frankrijk dus dat zou het logisch maken.

8 oktober 2016 om 12:07

Had Toornstra inderdaad ook logischer gevonden

8 oktober 2016 om 12:31

Toornstra mist echt het niveau om in aanmerking te komen voor het Nederlands elftal. Prima speler voor Feyenoord, maar niet goed genoeg voor Oranje.

8 oktober 2016 om 13:31

Wat een onzin. Toornstra werkt hard en is bij veel goals betrokken. Heeft ook een fijne traptechniek

8 oktober 2016 om 14:12

Zou het een aantal jaren terug met je eens zijn geweest, maar gezien het huidige niveau met spelers als Siem de Jong dan kan Toornstra daar nu best eens bijzitten.

8 oktober 2016 om 15:50

Siem de Jong en Depay zitten er ook dus zo onlogisch zou Toornstra niet zijn...

8 oktober 2016 om 19:06

Depay is 5 klasses beter dan Toornstra. Dan had Blind Peet Bijen ook wel op kunnen roepen.

8 oktober 2016 om 20:05

Ja man, Depay laat dat wekelijks zien... Not...

8 oktober 2016 om 22:10

Peet Bijen is een verdediger. Dat zou dus geen goede vervanger zijn voor sneijder. Een beetje dom.

8 oktober 2016 om 12:09

Maar wie dan?

8 oktober 2016 om 18:57

Toornstra, ramselaar

8 oktober 2016 om 12:35

Ik zou zo spelen tegen Frankrijk in een 3-5-2 : Stekelenburg - de Vrij - van Dijk - Kongolo/Blind - Karsdorp - Strootman - Pröpper - Wijnaldum - Blind/Willems - Janssen - Promes

8 oktober 2016 om 18:58

Idd zo. Perfecte opstelling, alleen zou ik op lcv blind en lh geen willems (uit vorm) en blind (nodig in verdediging en weinig snelheid) maar van aanholt.

8 oktober 2016 om 20:14

Perfect? Met deze selectie misschien wel ja. De helft hoort er niet eens bij in Oranje of dat moet het niveau zijn waar Oranje naar streeft.

Wordt zo afslachting tegen Frankrijk. Hopelijk geen basis, Pogba-Vilhena

8 oktober 2016 om 12:09

Tegen Feyenoord was Pogba anders nergens te vinden. Of jaa in de broekzak van karim el ahmadi.

8 oktober 2016 om 13:29

Pogba werd echt niet zo hard aangepakt als jullie allemaal zeggen, doe die bril eens af.

8 oktober 2016 om 13:55

Hard genoeg om te zien dat die dikke 100 miljoen zwaar overdreven is

8 oktober 2016 om 16:10

Pogba kwam er amper aan te pas tegen Feyenoord. En dat is hem al meerdere keren overkomen dit seizoen. Goede speler, maar toch een tikkie overschat

8 oktober 2016 om 12:10

Nou, Pogba kwam er enkele weken geleden niet aan te pas tegen Vilhena.

8 oktober 2016 om 12:10

Klopt, die afslachting komt alleen wanneer Vilhena basis staat he? De laatste x dat Vilhena en Pogba tegenover elkaar stonden, wie won er toen?

8 oktober 2016 om 12:10

Ging in de Europa League toch ook prima?

8 oktober 2016 om 12:10

Pogba El Ahmadi ging in De Kuip anders prima. Althans, voor Ahmadi, Pogba was nergens.

8 oktober 2016 om 12:12

Die hebben al eerder tegen elkaar gebald dit seizoen, weet je daar toevallig nog de uitslag van?

8 oktober 2016 om 12:15

Ja idd was toen Pogba vs Vilhena inderdaad. NL elftal ligt op hetzelfde niveau als Feyenoord. France in dit geval ver boven Man U.

Maar we zullen zien, gelijkspel zou perfect zijn met het oog op qualificatie

8 oktober 2016 om 12:47

Haha nl elftal ligt op hetzelfde niveau als feyenoord? Kom op man. Alleen al met nederlandse eredivisie spelers heb je al een beter elftal dan feyenoord, laat staan alle nederlanders.

8 oktober 2016 om 12:49

Het is geen geheim dat het clubvoetbal op een veel hoger niveau ligt dan landenteams. Puur vanwege het feit dat die spelers elke dag met elkaar trainen. Er zijn uitzonderingen zoals het Spanje van een paar jaar terug met enkel barca/real spelers en de defensie van Italië.

France staat dus niet ver boven United.

8 oktober 2016 om 13:57

@Jajajai, kom eens met een lijstje Nederlandse Eredivisiespelers die beter zijn dan wat er bij Feyenoord rondloopt.

Wel een compleet basiselftal he.

8 oktober 2016 om 14:48

@fr12jules ik wil wel een poging wagen. Zoet; Tete, Veltman, Riedewald , Willems; Propper - Ramselaar - Hendrix; Narsingh - L. De Jong - Klaassen.
En dan heb je nog spelers als Brenet, S. De Jong, Bergwijn, El Ghazi, Viergever, Bazoer over.

En tuurlijk, van de Feyenoorders zou misschien Kongolo wel beter zijn dan Riedewald, maar voor de rest (vermeer, Karsdorp, Van Beek, Vilhena, Kuyt, Berghuis en Toornstra) zou ik niemand in de basis zetten.

8 oktober 2016 om 14:53

De defensie van Italië speelt ook al jaren samen bij Juventus dus die kan je eigenlijk niet als voorbeeld nemen! Voor derest heb je groot gelijk!

8 oktober 2016 om 15:58

Zoet vs Vermeer =gelijkwaardig
Tete vs Karsdorp = afhankelijk van tegenstander. Tete is niet voor niets gepasseerd dus op dit moment Karsdorp. Het voetbal kan tete niet zo snel leren als het verdedigen wat Karsdorp kan leren.
Veltman vs van Beek= van Beek. Veltman wordt niet voor niets uit het centrum gehaald. Veel te licht en van Beek is verdedigend een groter talent.
Riedewald vs Kongolo= Kongolo. Ridewald wordt van de ene positie naar de andere gestuurd en nu weer bank zitter. Kongolo is een groter talent en het fysiek heel erg mee.
Willems vs Woudenberg= Willems, geen woorden aan vuil te maken...
Middenveld is Feyenoord daarin zwakker op iedere positie. En wanneer Elia weer fit is hoort die eerder te spelen dan Narshing... En Berghuis hoort in de aanval eerder dan Klassen, El Ghazi en Bergwijn.

8 oktober 2016 om 18:16

Hahahaha die Leopart toch met zijn blinde liefde voor Feyenoord.
Tegen Frankrijk zou je toch veel meer hebben aan Tete hoor. En dan zo'n naieve opmerking dat Karsdorp zou kunnen leren verdedigen zoals Tete. Ik heb buikpijn van het lachen. En dan ben ik nog maar bij de eerste naam. Ik begin er plezier in te krijgen.
van Beek vs Veltman = van Beek. Nu heb ik al helemaal buikpijn. Even een pilletje slikken voordat ik doorga. Ten eerste, als Sanchez bij Feyenoord zou zijn gehaald, dan had van Beek al helemaal niet gespeeld. Veltman kan gewoon basis op twee posities in de verdediging. Bij Ajax had van Beek niet eens de bank warmgehouden terwijl Veltman de defensie van Feyenoord zou leiden. Statistieken van Veltman zijn veel beter dan die van van Beek als centrale verdediger (behalve auto-goals dan)
Riedewald vs Kongolo = Kongolo??? ik vindt Kongolo ook goed hoor. Daar heb ik niet zo'n moeite mee. Al zal de tijd moeten bewijzen wie het verder zal hebben geschopt. Elia heb ik ook liever dan Narsingh persoonlijk. Maar dan kom je met de volgende mop: Berghuis boven Klaassen. Klaassen in zijn huidige slechtere vorm is nog steeds beter dan Berghuis. En als ik me niet vergis, spelen die twee niet eens op dezelfde positie (in Oranje). Bergwijn zal, als hij dat al niet is, ook snel verder zijn dan Berghuis hoor. El Ghazi kan ik me op dit moment zeker mee eens zijn. Die zit wel in een lange dip op dit moment.
Ik vindt Vilhenha trouwens niet eens noodzakelijk zwakker op het middenveld. Kan mij goed indenken dat Blind hem erbij heeft gehaald.

Bij mij is het nog vroeg, dus alsnog bedankt voor een anecdotisch begin van mijn dag.

8 oktober 2016 om 18:42

Zoet, Veltman, l de jong en narsingh en hendrix zijn allemaal minder dan jones botteghin jorgensen en elia vind ik. Kongolo en willems gelijkwaardig

8 oktober 2016 om 15:07

Ik zou me eerder druk maken om Matuidi of Grizi dan om Pogba..

Wow van zijn cijfers moet Vilhena het niet hebben blijft wel een goede speler uiteraard.

8 oktober 2016 om 18:31

Van zijn looks ook niet.....
Goeiendag wat een mislukt kapsel!

8 oktober 2016 om 19:01

Waar slaat dat op? Hij is toch geen aanvaller? Moet hij 1 op 2 lopen dan?

Echt weinig assist zeg. 15 assist in 150 wedstrijden. Magertjes hoor

8 oktober 2016 om 12:21

Ja is ook niet gek he! Super harde werker die veel ballen veroverd en goed kan voetballen. Maar zijn manier van spelen is totaal verkeerd hij schiet continu van afstand en hij heeft altijd meer dan 1 balcontact. Zonde want hij kan het wel maar als zijn egoïsme niet verminderd dan zit een Nederlands elftal basisplaats er in de toekomst niet in.

8 oktober 2016 om 12:24

Je moet ook kijken in welke rol hij speelde.
Onder Koeman was het toch altijd een controlerende middenvelder.
Je ziet dat hij nu meer vrijheid heeft dus ook meer kansen krijgt.

8 oktober 2016 om 12:45

Kijk naar de cijfers van Iniesta of Modric. Die hebben ook zulke aantallen.

8 oktober 2016 om 13:15

Iniesta indd 60 assists in 404 wedstrijden. Dan is Vilhena zo slecht nog niet.

8 oktober 2016 om 14:41

Sommige mensen zullen altid alleen naar statistieken kijken qua assists en goals. Laatst was er hier een post op, dat Vilhena na el Ahmadi de meeste ballen afpakt in het elftal van Feyenoord. Daardoor kunnen andere spelers dus hun kwaliteiten beter benutten.

8 oktober 2016 om 14:44

Kijk naar het niveau waar hun op spelen. Daarnaast ben ik er van overtuigd dat die jongens toch wel veel meer kansen creëren dan Vilhena. Zijn cijfers moeten omhoog.

Denk dat dit een goede opstelling is tegen Frankrijk. Ik twijfel nog of Blind of de plek van Willems moet spelen, maar nog een rechtbenige verdediger (bruma) is niet ideaal in het centrum. Als Blind op die plek komt, moet in ieder geval Promes erin omdat je dan ook kan schakelen naar verkapte 4-3-3 met Karsdorp aan de rechtkant. Anders is het wellicht met de voorzetten van Karsdorp en Willems goed om Basje Dost erin te zetten. Levert helaas wel wat minder voetbal op in de voorhoede...

Stekelenburg
De Vrij
Van Dijk
Blind
Karsdorp
Pröpper
Strootman
Willems
Wijnaldum
Janssen
Dost/Promes

Had Toornstra of Ramselaar ook wel leuk gevonden of Chery of Immers
Verdedigend vind ik het ook nog niet helemaal top ik hoop altijd nog een keer dat Douglas wordt opgeroepen en centraal in de verdediging een kans krijgt.

8 oktober 2016 om 12:34

Serieus? We hebben De Vrij, Bruma, Van Dijk en Blind die allemaal in een van de vier grootste competities in de basis staan, en jij wil Douglas die bij Sporting welgeteld nul wedstrijden heeft gespeeld? En Chery en Immers? Waarom in godsnaam?

8 oktober 2016 om 12:35

Op basis waarvan Douglas? Hij speelt niet eens bij Sporting.. En we zijn er nu toch wel over uit dat De Vrij, Van Dijk en Bruma - alle drie rechtsbenige verdediger - zijn niveau al (ver) zijn ontstegen.

8 oktober 2016 om 15:34

Vind Douglas altijd nog beter dan Veltman of Bruma die laatste maakte op mij geen goede indruk gisteren en ook vorige wedstrijden niet zo en ik zeg ook niet dat hij gelijk moet spelen in de basis maar een Douglas erbij hebben is altijd goed Siem de Jong is er ook bij een heeft ook nog nauwelijks gespeeld zelfde geldt voor Clasie en Depay. En voor Chery en Immers geldt ook dat ze in de Championship spelen dat niveau is vele malen hoger dan de Eredivisie vooral fysiek zijn ze sterker.

8 oktober 2016 om 16:19

Immers meenemen is het toppunt van schaamte, jou kan ik dus niet meer serieus nemen

8 oktober 2016 om 17:08

Was ook cynisch bedoeld gezien de smiley maar kennelijk valt je dat niet op.
Qua inzet en werklust kunnen veel spelers nog wel wat van hem leren.

8 oktober 2016 om 17:55

Ik ben het dus totaal niet met je eens. Ten eerste vraag ik me af op basis waarvan jij kan oordelen dat Douglas beter is, aangezien hij zijn laatste wedstrijd een halfjaar geleden gespeeld heeft. Daarnaast was hij vorig seizoen niet bepaald basisspeler bij Tranbzonspor, die 12e zijn geworden. Ondanks dat ik moet toegeven zijn wedstrijden niet te hebben gezien, zijn dit geen goede signalen. Ten tweede, wat ik me nog kan herinneren van Douglas is dat ook hij regelmatig te betrappen was op een slippertje. Geen argument ten opzichte van Bruma dus (veltman is opgeroepen voor rb). Ten derde is de vergelijking met Siem de Jong ook niet terecht, aangezien het ook zeer discutabel is dat hij is opgeroepen.

Het niveau van de championshop is trouwens niet velen malen hoger. In ieder geval de top van Nederland is natuurlijk veel beter dan die teams.

Ik zou op 2 posities wijzigen. De Vrij erin voor Bruma. Wat Bruma liet zien tegen Wit Rusland is onacceptabel en zal kei hard worden afgestraft tegen Frankrijk. Verder zal ik Willems opstellen in plaats van Sneijder en dan 5-3-2 spelen.

Stekelenburg op doel. Karsdorp en Willems op de flanken. De Vrij, Van Dijk en Blind als centrale verdedigers. Klaassen, Strootman en Wijnaldum op het middenveld. Janssen en Promes als aanvallers.

8 oktober 2016 om 12:41

Prima opstelling, maar dan met Pröpper ipv over het paard getilde Klaassen.

8 oktober 2016 om 12:50

Sorry hoor maar klaassen speelde gewoon goed gisteren. Dat je weinig de bal krijgt betekend niet dat je slecht speelt.

8 oktober 2016 om 12:50

Verklaar je nader, waarom vind je Klaassen over het paard getild? Doet volgens mij geen rare dingen en speelde gisteren een degelijke pot.

Ik zou tegen Frankrijk kiezen voor meer zekerheid op de backpositie en dan Veltman opstellen ipv Karsdorp (die een goed debuut had overigens).

Vilhena zal alleen bij de wedstrijdselectie zitten als Sneijder niet fit is denk ik. Wel de meest logische vervanger denk ik.

8 oktober 2016 om 12:52

Want Propper was gister wel goed?

8 oktober 2016 om 12:58

Blind snoert nu wel de monden van al die mensen die kort geleden nog zeiden dat hij alleen maar spelers met een Ajax verleden selecteert. Hij selecteert gewoon de spelers die in vorm zijn. Op het moment draait Feyenoord fantastisch,en Vilhena is daar een belangrijk onderdeel van. Dus roept Blind hem op.

8 oktober 2016 om 14:00

Klaassen speelt slecht. Maar scoort wel veel. Ook dat is een kwaliteit

8 oktober 2016 om 17:03

Als je zijn aantal doelpunten afzet tegenover het aantal kansrijke posities dan valt dat aantal doelpunten nog tegen. Met andere woorden, zoveel scoort hij niet voor iemand die zoveel inzicht heeft en altijd zichzelf in scoringspositie weet te brengen.

8 oktober 2016 om 17:58

Precies, een prima vervanger voor Sneijder.
Dus Vilhena begint gewoon op de bank.

8 oktober 2016 om 12:57

Ik zou inderdaad, net als petr.acrobat, ook met Pröpper starten. Haalt net als vorig seizoen toch een net iets hoger niveau dan Klaassen, vooral tegen goede tegenstanders.

Daarnaast zou ik het misschien met Dost en Janssen proberen in de aanval, alhoewel Blind Promes niet zal passeren. Maar als je kijkt naar de sterke punten van zowel Karsdorp als Willems, loopvermogen en de (vroege) voorzet, is Dost wellicht een betere keuze. Helemaal gezien het feit dat ze tegen Frankrijk waarschijnlijk niet vaak de achterlijn zullen halen, om vervolgens terug te leggen, en hierdoor vaker een vroege voorzet zullen geven. Met Promes en Janssen heb je dan niet bepaald de ideale mensen daarvoor in het strafschopgebied staan.

Blind weet totaal niet waar hij mee bezig is! vilenha? realy? Er zijn toch een dozijn middenvelders beter dan vilenha. Waarom roept hij bv. fer niet op?

8 oktober 2016 om 13:54

Die was ziek

Balen! Blind had nu eigenlijk natuurlijk Ziyech moeten oproepen ipv Vilhena!
Maar dankzij Blind kan dat niet meer. Bedankt Danny!
Ook balen dat Oranje niet tegen Frankrijk speelt in de Kuip. De Fransen zouden daar veel meer onder de indruk zijn van de atmosfeer.

Op zich wel een logische vervanger. Je zou opzicht ook wel kunnen zeggen dat Jens Toornstra eigenlijk opgeroepen moest worden, in plaats van Tonny Vilhena, aangezien Wesley Sneijder soort van hangend vanaf de flanken speelt en een vrije rol heeft, maar ik sluit niet uit dat Nederland tegen Frankrijk in een 3-5-2 formatie zal spelen en dan heb je dus niets aan Sneijder en Toornstra op de vleugels, aangezien dan de backs als Rick Karsdorp, Jetro Willems en/of Daley Blind kunnen/zullen spelen.

Zelf zou ik tegen Frankrijk in deze opstelling spelen (zie opstelling).

Stekelenburg
de Vrij
Bruma
v.Dijk
Karsdorp
Pröpper
Strootman
Willems
Wijnaldum
Promes
Janssen

Frankrijk moet je met fysiek voetbal kapot spelen want anders kan je snel naar huis met Vilhena kunnen we wel een stevige opstelling maken op dat gebied maar de Nederlandse school kan je tegen zulke spelers thuis laten met dit materiaal.

Promes deed het goed tegen Wit Rusland maar in een 5-3-2 is weinig ruimte voor hem. Je kan hem er in gooien mocht je nog iets willen forceren. Er op knallen met deze opstelling ik ben ervan overtuigd dat je met een jonge fysieke ploeg met niveau van elke ploeg kan winnen op een goede dag.

Met de Vrij, Strootman, Wijnaldum en Blind heb je gewoon 4 gewaardeerde krachten van sterke teams aangevuld met goede talenten.

Stekelenburg
de Vrij
van Dijk
Blind
Karsdorp
Strootman
Vilhena
Kongolo
Propper
Janssen
Wijnaldum
8 oktober 2016 om 14:11

Fer heeft een virus in zn lichaam geloof ik en kan dus ook niet spelen. Anders zou hij idd geschikt zijn voor vechtvoetbal. Eigenlijk jammer dat we maar één zo'n speler hebben, want je kan er wedstrijden mee winnen.

8 oktober 2016 om 14:52

Het is wel duidelijk dat je een gekleurde bril op hebt, jammer.

Ik zou gewoon Promes erin zetten, Propper naast Strootman en Gini ervoor. Willems op links aangezien hij aanvallend de beste back is.

8 oktober 2016 om 21:56

Promes krijgt in een 5-3-2 systeem juist wel meer vrijheid. Kijk maar naar het afgelopen wk hoe veel vrijheid Van Persie en Robben hadden. Verder ben ik het wel eens met je, De Vrij moet echt wel spelen, begrijp het niet echt waarom hij afgelopen vrijdag op de bank zat

Vilhena en Toornstra komen niet in de buurt van de klasse van Ziyech. Blind heeft een grote fout begaan door hem niet voor Oranje binnen te hebben gehaald.

8 oktober 2016 om 14:53

Daar kan Blind niets aan doen.

Wat raar. Vilhena had zich eerder afgemeld voor Jong ivm prive omstandigheden.

8 oktober 2016 om 15:27

Zo raar vind ik het niet. Jong Oranje speelt dinsdag tegen Cyprus uit. Ik denk dat ie niet helemaal daar naar toe wilt reizen. Het Nederlands elftal speelt twee keer thuis. Mocht er wat gebeuren dan kan hij de auto pakken en is hij snel weer thuis.

8 oktober 2016 om 15:29

Dat kan ook idd

8 oktober 2016 om 15:28

Kan toch, bijvoorbeeld een begrafenis op de speeldag van Jong Oranje?

Logische keuze. Ben benieuwd of Blind het durft om hem in de basis te zetten. Vast niet.

Allemaal pogba dit en dat maar die jongen is een onwijs talent die nu nog ze draai aan het zoeken is en wat uiteraard te begrijpen is een woord voor wereldtalent in mijn opzichte

Gewoon met dost en Janssen spelen in de spits. Janssen om dost laten spelen. 5 man achterin karsdorp en Willems op de backposities. Kunnen om en om op komen om Janssen en dost te bereiken. De vrij blind van dijk in het centrum. Strootman Wijnaldum en Klaassen op het middenveld. Met kracht loopvermogen scorenvermogen. Dit is de enige manier om die Fransen te pakken denk ik.

Met deze keuze lijkt het mij aannemelijk dat er tegen Frankrijk in een 5-3-2 systeem gestart zal worden. Vilhena doet het bovendien ook gewoon goed bij Feyenoord dit seizoen, verdiend zeker de kans. Sneijder zal wel gemist worden op het middenveld.

Ik zie deze opstelling wel zitten

Stekelenburg
de Vrij
v Dijk
Blind
Karsdorp
Klaassen
Strootman
Willems
Wijnaldum
Promes
Janssen

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren