Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Blessures bij Ajax leveren Schreuder hoofdbrekens op richting topper met PSV

Laatste update:

Het is allerminst zeker of Alfred Schreuder aanstaande zondag een beroep kan doen op Owen Wijndal. De linksback viel in het gewonnen Champions League-duel met Rangers (1-3) uit met een blessure. Ook het meespelen van Steven Berghuis is nog onzeker. Brian Brobbey lijkt wel te kunnen starten als koploper Ajax nummer twee PSV ontvangt in de Johan Cruijff ArenA.

Wijndal moest zich na de wedstrijd in Schotland voortbewegen op krukken en ook Berghuis kwam niet ongeschonden uit het midweekse treffen. Tijdens de persconferentie van vrijdagmiddag liet Schreuder weten dat het er voor eerstgenoemde ‘op zich' goed uitziet. “Wijndal heeft niet kunnen trainen. We hopen dat hij zaterdag meer kan doen. Voor Berghuis geldt hetzelfde. Brobbey heeft wel mee kunnen trainen. Of hij kan beginnen zondag? Hij heeft gewoon meegetraind, dus dat was prima”, zo legde Schreuder uit.

De kans dat Berghuis aan de aftrap kan verschijnen is groter dan die van Wijndal, liet de trainer weten. “Owen zal er alles aan doen om te spelen. Vandaag zag het er qua wandelen goed uit. Je moet ook kijken naar hoe het met hem gaat als hij gaat hardlopen. Dat heeft hij nog niet kunnen doen. Hij moet helemaal pijnvrij zijn. We kunnen geen risico nemen”, stelde hij. Mocht Berghuis ontbreken dan zou dat een flinke domper zijn voor de Amsterdammers. De Apeldoorner was de laatste vijf duels goed voor vier treffers en twee assists.

Voor de rest kan Schreuder over een fitte selectie beschikken. Het duel met PSV begint zondag om 16.45 uur. Ajax heeft een voorsprong van één punt op de Eindhovenaren, die wel een wedstrijd meer hebben gespeeld. In het laatste onderlinge duel werd Ajax in eigen huis met 3-5 geklopt door PSV, in de strijd om de Johan Cruijff Schaal.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als je nog niet kan hardlopen lijkt het me lastig om zondag mee te kunnen doen toch? Wijndal lijkt me dan praktisch afgeschreven.

4 november 2022 om 15:55

Hoe respectloos kan je zijn tegen een 100 voudig international en jarenlange sterkhouder..

4 november 2022 om 16:56

Is Wijndal 100voudig international en jarenlang sterkhouder van Ajax dan?

4 november 2022 om 17:23

Het gaat niet altijd over Blind hoor?

4 november 2022 om 19:35

Haha idd. Maar die reactie geeft wel aan hoe dom die gasten zijn die hem verdedigen. Geen graantje voetbalverstand. Blind was al afgeschreven na dat gedoe met zijn hart. Nooit meer hetzelfde geweest nadien. Tijd om te stoppen en kijken naar een andere carrière.


On: zonde van wijndal, die vraagt ook om blessures met al die extra kilo's.. lijkt erop alsof de conditietrainers bij ajax hun werk niet al te nauw nemen.

4 november 2022 om 19:37

Haha idd. Maar die reactie geeft wel aan hoe dom die gasten zijn die hem verdedigen. Geen graantje voetbalverstand. Blind was al afgeschreven na dat gedoe met zijn hart. Nooit meer hetzelfde geweest nadien. Tijd om te stoppen en kijken naar een andere carrière.


On: zonde van wijndal, die vraagt ook om blessures met al die extra kilo's.. lijkt erop alsof de conditietrainers bij ajax hun werk niet al te nauw nemen.

4 november 2022 om 16:16

Natuurlijk is die afgeschreven Die zie ik voor de winterstop niet terugkeren.

Zal je zien, speelt Berghuis niet mee en verliezen we, vindt de directie het daarom geen goede reden om Schreuder te ontslaan... ;

4 november 2022 om 15:41

Schreuder wordt sowieso niet ontslagen zondag, wat er ook gebeurd. Snap niet dat sommige Ajax supporters hopen dat er verloren wordt zondag. Ik ben ook geen fan van Schreuder, maar geef mij maar winst tegen PSV (en Vitesse) en laten we lekker met 7 punten voorsprong het WK ingaan. Wie weet loopt het na de winter als een trein.

4 november 2022 om 15:44

Dat komt omdat ik gewoon geen enkel vertrouwen heb ik Schreuder (en als je naar de koppies op het veld kijk, de spelers ook niet) en vind dat er tijdig opgetreden moet worden voordat straks het hele seizoen naar de knoppen gaat. Als we winnen en ze ontslaan hem alsnog is natuurlijk dan nog veel beter.

4 november 2022 om 15:53

Als we winnen staan we 7 punten los van PSV en zijn we door in de EL. Dan kun je de trainer niet ontslaan. Hij heeft gewoon tijd nodig om de routiniers te vervangen dat gaat niet binnen 2 maanden. Begint nu wel te komen. Blind is zijn status al kwijt en aan die van Tadic wordt al veel gerommeld. Hij wordt al vaker gewisseld. Na het WK spelen die mannen echt niet meer hoor!

4 november 2022 om 16:04

Maar ik zie ze Schreuder pas ontslaan als we 4e staan in de competitie. En dat heb ik er niet voor over. Dan liever hopen dat we kampioen worden en dat spelers in de zomer aangeven dat ze 0 toekomst zien in de trainer en het op meerdere fronten botst.
Overigens; wie zouden ze nu moeten halen? Met Bosz speel je hetzelfde kamikaze voetbal. Die kent het begrip restverdediging ook niet.

4 november 2022 om 16:11

@johanvlerksen: Het gaat me helemaal niet om Blind en Tadic, het gaat me om Schreuder die onnavolgbare wissels doet, heel laat wisselt, blaat dat hij 16/17 basisspelers heeft maar nooit echt rouleert en zoals ik hierboven al schreef, alle koppies staan naar beneden. We mogen dan nu 4 punten van PSV zitten, maar hebben maar 1 echt moeilijke wedstrijd gehad in de ED die we hebben verloren (az). En de wedstrijden tegen mindere goden waren echt heel slecht (op de 1e wedstrijden na) maar ben je zoveel beter dat je die dan wel weer (gelukkig) wint.

4 november 2022 om 16:49

We denken dat iedereen maar zomaar Trainer van Ajax kan worden en dat we ook iedereen kunnen krijgen. De vijver is niet zo groot wie zou jij graag willen zien als vervanger van Schreuder?

4 november 2022 om 19:17

Je bent nog niet door in de Europa League, je moet eerst de tussenronde overleven! Maar hopelijk blijft Schreuder gewoon coach! Anders kan het bestuur namelijk ook zelf opstappen!

4 november 2022 om 19:37

Ik denk dit dus ook, onder ten hag en bosz begonnen we ook niet best maar was er wel strijd. Ik denk dat daar t probleem zit, de lat lijkt omlaag te zijn gegaan. Op de training in de top etc. Schreuder is daar niet hard genoeg op aant hameren vlgs mij

4 november 2022 om 15:53

Schreuder wordt toch niet ontslagen op basis van deze wedstrijd. Als je verliest sta je op 2 punten achterstand met nog een wedstrijd in te halen. Geen vuiltje aan de lucht dus.

4 november 2022 om 16:08

Met een verlies heb je letterlijk nog geen enkele topwedstrijd gewonnen. 6 van de 6 verloren. Okey weet je, ik neem Rangers dan ook wel mee als ''top''wedstrijd. 6 van de 8 verloren. Afhankelijk van hoeveel het wordt zondag en hoe er wordt verloren kan je nu al zeggen dat je 5 van de 6 verloren wedstrijden compleet bent weggespeeld.
Sorry maar dat is voor Ajax-zijnde gewoon onacceptabel. Zet daarnaast ook nog dat het spel er niet uit ziet er na maanden nog geen duidelijke manier van spelen is. Lijkt me dat het wel rijp is voor een ontslag. Niet dat dat gaat gebeuren, maar het zou dan wel moeten gebeuren.

Wijndal zou sowieso niet gespeeld hebben denk ik, Blind dus linksback en Berghuis gaat het wel redden als ik dit zo lees

Zonder Berghuis is PSV wel de favoriet. Hoop op een mooie topper zondag en dat PSV de 3 punten mee naar huis kan nemen.

4 november 2022 om 15:31

PSV was sowieso al favoriet.

4 november 2022 om 15:34

? Waarom

4 november 2022 om 15:34

Jullie spelen thuis toch? Met je verdediger van 20 miljoen en je spits van 20 miljoen en je vleugelaanvaller van 30 miljoen? En je dan nu al zo indekken van tevoren?

4 november 2022 om 15:38

Heeft niks met indekken te maken. Ik zou graag de favoriet willen zijn en feit blijft dat we het aan onze stand verplicht zijn te winnen. Maar een ander feit is: zes topduels, zes nederlagen, 22 tegengoals.

4 november 2022 om 15:38

Onze spits van 20 miljoen moet geregeld banken voor onze nummer 10 die misbruikt wordt als spits. En onze vleugelaanvaller van 30 miljoen wordt op rechts misbruikt omdat veteraan Tadic heilig is verklaard op links. Als jij Ajax een beetje gevolgd had de laatste maanden zou je wel begrijpen waarom PSV zwaar favoriet is en het vertrouwen onder de Ajacieden tot onder het nulpunt is gedaald.

4 november 2022 om 15:42

Ajax is favoriet, kijk maar gewoon bij de bookmakers. Overigens verwacht ik zelf ook dat PSV zondag gaat winnen, maar dat is wat anders als dat ze de uitgesproken favoriet zijn.

4 november 2022 om 15:44

Zou voor het verloop van de competitie wel leuker zijn als Psv wint inderdaad.
Ik denk dat ik deze editie maar eens ga kijken, ben wel benieuwd eerlijk gezegd.

4 november 2022 om 15:44

Bij jouw ja. Ik zie Ajax winnen.
Heb er vertrouwen in want in de ed loopt het gewoon prima. En psv schat ik niet op het niveau van napoli en Liverpool.
Az was een zeer domme nederlaag. En zelfs toen kon er op z'n minst gelijk worden gespeeld.

4 november 2022 om 15:45

@silverfront
Ja want Bookmakers hebben er gelukkig verstand van....

Ajax: Alvarez, Klaassen ( als Berghuis niet fit is) Taylor
Bergwijn, Brobbey, Tadic
PSV: Gutierrez, Simons, Sangare
Madueke, De Jong, Gakpo

Goh rara wie zou er nou de favoriet zijn?

4 november 2022 om 16:00

De bookies hebben het meestal gewoon goed, want anders zouden dat soort bedrijven natuurlijk niet bestaan. Ga nou niet doen alsof psv 1 of ander wereldelftal is. Achterin is het gewoon dramatisch ook daar hoor. En gutierrez, goh wat worden we daar bang van zeg.

4 november 2022 om 16:05

Jij hebt duidelijk PSV niet vaak gezien he? 2 weken geleden tegen Groningen was Gutierrez afwezig en meteen kreeg PSV er 4 tegen. Die is binnen hoe PSV speelt juist zo belangrijk in de controle naast Sangare dat juist daardoor Simons aanvallend kan excelleren.

4 november 2022 om 16:06

@ajaxclub over het algemeen wel ja, daarom maken ze allen winst. Ajax is thuis tegen elke Eredivisie ploeg favoriet. Een nederlaag verwachten tegen PSV betekent niet dat PSV favoriet hoort te zijn.

4 november 2022 om 16:36

hij zal till laten spelen hoor. Guti bankt gewoon. Til had laatst nog 3 geprikt vs Ajax
Ook op meer geluk dan wijheid.
En hoe jij het schetst werkt het niet. De verdediging van PSV is het zorgenkindje.
Bij Ajax ook, maar bij PSV meer.

4 november 2022 om 16:58

Tactisch de verdiging weggelaten. Dan ziet de wereld er toch ineens heel anders uit.

4 november 2022 om 15:34

Ik hoop op hetzelfde, alleen.. de punten blijven wel in Amsterdam hè 😉

Ik denk dat Schreuder zonder blessures ook al moeite heeft met een goede opstelling, maar dat terzijde.

Berghuis zou wel gemist worden, maar het is niet het eind van de wereld. We spelen thuis, er moet gewoon gewonnen worden. PSV is nou ook niet echt stabiel, dus het is momenteel een beetje de lamme tegen de blinde, alleen dan wel als nummer 1 en 2.

Het zal 50/50 liggen, maar als Ajax zijnde moet je in eigen huis gewoon winnen.

4 november 2022 om 15:32

Berghuis missen is echt wel het einde van de wereld, dat betekent namelijk een middenveld met Alvarez, Taylor en Klaassen. Zie je dat al voor je?

4 november 2022 om 15:36

Hahahaha als je dat zo ziet staan schrik je je rot. Wat een enorm zaad middenveld zou dat zijn.

4 november 2022 om 15:37

Of eindelijk een keer Kudus...maar liever dat beide kunnen spelen.

4 november 2022 om 15:40

Hij zet gewoon kudus op het middenveld dan. Samen met alvarez en Taylor. Let maar op. Indien berghuis speelt zal kudus eruit gaan.

Hij probeerde klaasssen kudus en Taylor al en hij weet zelf ook wel dat het niet liep

4 november 2022 om 15:44

Berghuis missen, tsja... vervelend, maar liever dat dan een half fitte Berghuis. Volgens mij vergeet je voor het gemak, dat ook Kudus op de plek van Berghuis zou kunnen spelen; een middenveld Alvarez, Taylor, Kudus zie ik persoonlijk dan inderdaad wel voor me, en er is ook niks mis mee...

4 november 2022 om 16:22

Hij zet Kudus echt niet op het middenveld hoor, heb je de persco gezien? Stronteigenwijs is die vent.

4 november 2022 om 16:23

Ik vergeet niet dat Kudus op 10 kan, maar Schreuder wel, want "hij is toch in vorm in de spits?"

Psv gaat gokken op de ruimtes die Ajax gaat weggeven, dus hopelijk snapt Schreuder dit en laat hij het spel maken over aan Psv. Die staan namelijk 4 punten achter ons. Dus je timmert het achterin dicht en verbied de back's naar voren te gaan. Ze moeten de buitenspelers van Psv uitschakelen. Wijndal zal niet spelen, Blind komt snelheid tekort, achterin missen we lengte, waarom dan niet Kaplan erin als linker centrale verdediger en Bassey als linksback? Zo lang Schreuder nu maar eens een keertje durft te spelen met Brobbey in de spits en Kudus op 10, ga je voorin in ieder geval echt wel kansen krijgen zelf. Je moet zien te voorkomen dat Psv gebruik gaat maken van ruimtes, want dan speel je een verloren partij.

4 november 2022 om 15:39

Vind jij PSV echt een counterploeg ? Zeker Luuk de Jong is geen echte counter spits. Dit is een spits die je als tegenstander (zeker als je geen echte koppers in je team hebt) toch liever niet in je eigen strafschop gebied hebben. PSV is gevaarlijk met voorzetten (de Jong) maar ook met afvallende ballen met vooral Veerman. Ik zou juist proberen PSV weg van de goal proberen te houden.

4 november 2022 om 15:46

PSV heeft wel alle ingrediënten om vol op de counter te spelen, met Gakpo en Madueke als snelle spelers op de flanken, Luuk de Jong als aanspeelpunt om onder de druk uit te komen en Xavi Simons als dynamische speler eromheen. Ik zie overigens ook kansen voor PSV als ze Ajax onder druk zetten. Ajax heeft namelijk weinig snelheid en diepgang voorin en Napoli en Liverpool lieten al zien dat er achterin snel paniek en balbezit ontstaat als er een beetje slim druk gezet wordt. Denk dat als PSV goed de balans weet te vinden tussen druk zetten en omschakelen, ze een goede kans maken.

4 november 2022 om 15:46

Met alle respect, maar PSV is tegen Ajax altijd een counterploeg geweest. In ieder geval sowieso in de Arena. Luuk is inderdaad niet de snelste, maar die andere 4 voorin wel. En als Madueke of Gakpo er op de flanken vandoor gaat, hoeft Luuk er alleen maar voor te zorgen dat ie in de 16 staat wanneer de voorzet komt.

4 november 2022 om 16:04

Ik denk persoonlijk niet dat Madueke speelt maar dat Simons op rechts staat en Veerman op 10. Welke 4 jij dan bedoelt weet ik niet.

4 november 2022 om 15:51

@SPettersson…. Als Ajax in de Arena PSV het spel laat maken dan moet jij eens horen wat er van die tribunes af gaat komen. Dat gaat never nooit gebeuren, hoe logisch het ook klinkt.

4 november 2022 om 16:25

Soccerfan, als Ajax het spel laat maken door Psv en Ajax scoort op de counter via Brobbey en Kudus, dan komt er een hoop gezang van de tribunes af in plaats van gefluit. Als Ajax het spel gaat maken en de deur wagenwijd openzet en vervolgens verliest met 3-0, dan krijgen we witte zakdoekjes denk ik. Iedere supporter ziet dat dit Ajax niet zo ver is als de eltallen in het verleden en dat er wisselingen zijn geweest en staan aan te komen. Dan moet je niet je kop in het zand steken en eigenwijs zijn, dan moet je daar naar handelen en roeien met de riemen die je hebt. Dus compact op eigen helft de zaken dicht houden en voorin gebruik maken van de snelheid en behendigheid van Brobbey en Kudus.

Het is te hopen dat beide teams zo compleet mogelijk aanwezig kunnen zijn. Wijndal lijkt mij gezien zijn situatie lastig. Ben benieuwd of Schreuder (dan) aandurft om met Blind te spelen en of hij Blind en Bassey dan weer om gaat wissen of dat hij toch Rensch gewoon weer linksback laat spelen. Ondanks dat Bassey toch wel relatief veel kopduels verliest (volgens de statistieken) is body centraal tegen Luuk de Jong wel gewenst. En Blind tegen Xavi (of Madueke) is wel vragen om problemen.

Wat een verschrikkelijke persco, ontslagwaardig. Ik dacht dat Schreuder zelfreflectie had, nou dus niet. Kudus gaat nooit op 10 spelen onder hem. En elke speler wordt minder waard, de oudjes krijgen allemaal voorrang. Bizar. Heb totaal geen zin in de wedstrijd met deze clown aan het roer.

4 november 2022 om 15:53

Ja, bizar. Lijkt wel of elke trainer een (in het geval van Schreuder meerdere) blinke vlek heeft. Kudus hoort niet in de spits maar ook Til hoort niet in de spits. En toch worden ze daar net iets te vaak toch neergezet

4 november 2022 om 15:59

Best knap alles wat EtH heeft opgebouwd,heeft Schreuder in nog geen 1 jaar helemaal kapot gemaakt. Tot hoelang ligt Schreuder nog vast?

4 november 2022 om 16:06

2024 (met een optie voor een extra jaar). Geruststellende gedachte!

Berghuis zal vast kunnen spelen daar maak ik me geen zorgen over.
En wat maakt het uit of Wijndal niet kan hardlopen. Dat doet blind toch ook niet tijdens een wedstrijd? Wandelen is de trend tegenwoordig dus lekker Wijndal opstellen. Pijnstillers erin en gaan met die banaan.

Ajax is echt zwak geworden joh. Blind en Tadic die echt overduidelijk minder zijn geworden, Klaassen die ik al tijden ook maar een wandelende opa vind. Alvarez, Berghuis en Kudus is zeker te aanvallend, maar ik zou het gewoon doen. Vol op de aanval en die zwakkie defensie van PSV onder handen nemen. Bergwijn, Brobbey en Kudus als hangende rechtsbuiten zou ik ook weleens willen zien. Maar Tadic zal hij nooit banken. Ik heb er in ieder geval een heel hard hoofd in zondag. Dit wordt net als tegen Napoli thuis weer een pijnlijke realitycheck.

1-4

4 november 2022 om 16:38

Een zwakke Tadic creëert nog steeds de meeste kansen van de eredivisie

4 november 2022 om 17:29

Dusan is dan ook een prima speler voor dat niveau. Tegen Rangers lukt het ook nog wel. Alles daarboven kan ie niet meer aan, dat gaat gewoon te snel. Eigenlijk speelt ie het best als een soort nummer 8, hij stond van vrij diep te strooien tegen Rangers. Achterlijn amper gehaald dit keer.

4 november 2022 om 17:46

Volgens mij is dat gakpo, maar dat is wel inclusief vrije trappen ed.

4 november 2022 om 17:51

Nee, dat is Tadic.

4 november 2022 om 19:58

Dan kijken wij blijkbaar naar een andere site. Maar ondanks dat ik Tadic echt minder vind worden snap ik niet dat er mensen zijn die berwijn boven Tadic verkiezen. Bergwijn laat echt veel te weinig zien.

4 november 2022 om 21:59

Statistiek komt van Opta vandaan. Gakpo staat op nummer 9.

Zal ik je helpen dan Alfred. Mocht Berghuis niet kunnen starten dan Kudus op 10 en Brobbey spits. Wijndal ook niet fit dan gewoon Blind daar. Is geen hogere wiskunde hoor.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren