Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Biograaf 'Ik, Zlatan': 'Ik heb veel quotes in zijn boek zelf verzonnen'

Laatste update:
/

De biografie van Zlatan Ibrahimovic deed na publicatie heel wat stof opwaaien. De Zweedse spits was onder meer kritisch op Josep Guardiola en zijn 'koorknaapjes' bij Barcelona, maar het is zeer de vraag in hoeverre die uitlatingen op de waarheid te berusten. David Lagercrantz, schrijver van 'Ik, Zlatan', geeft toe dat er het nodige verzonnen is.

"Ik wilde de essentie van de persoon Zlatan vatten", verklaarde Lagercrantz tijdens een literair festival in Engeland. "Zlatan schrok zelf ook toen hij het boek de eerste keer las, maar later begreep hij wat ik wilde doen. Nu beschouwt hij het gewoon als zijn eigen verhaal." De auteur zei niet wat hij precies verzonnen heeft.

Ibrahimovic verklapt in zijn biografie onder meer dat hij het zeer moeilijk had in zijn beginperiode in Amsterdam, terwijl hij ook terugkomt op zijn moeizame verstandhouding met Rafael van der Vaart. Hij verklaart ook moeite te hebben gehad met de wijze waarop bij Barcelona met elkaar werd omgegaan. Mede daardoor vertrok hij al na één jaar bij die club.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Gaat van non-fictie naar fictie dus. Als het onderwerp van het boek het er zelf mee eens is kan je er weinig van zeggen natuurlijk, maar jammer dat je nu alles met een korrel zout moet nemen.

28 mei 2015 om 09:08

inderdaad...nu weet je helemaal niet meer wat waar is en wat niet

ik vond het boek te patserig en ben na 30 bladzijdes gestopt met lezen, wilde nog een poging wagen maar nu ik dit lees zal dat waarschijnlijk niet meer gebeuren

28 mei 2015 om 09:16

Dit is het enige boek wat ik ooit gelezen hebben naast "snelle jelle".

Nu kom ik erachter dat de helft verzonnen is :O

28 mei 2015 om 09:44

28 mei 2015 om 10:31

Dan moet je misschien even gaan zitten voordat je het volgende leest. Snelle Jelle heeft niet echt bestaan............sorry.

28 mei 2015 om 10:41

Jij houdt dus van verzonnen voetbal verhalen

28 mei 2015 om 11:53

Waar zeg ik dat Snelle Jelle bestaan heeft?

Fictie verhalen zijn inderdaad wat vermakelijker dan non-fictie verhalen haha

28 mei 2015 om 14:12

Das nog altijd een kwestie van smaak.. Verder heb jij door deze bekentenis alleen maar nonficties gelezen en kan je dat dus niet eens beoordelen

28 mei 2015 om 14:13

Nonfictie= fictie

28 mei 2015 om 14:18

Het was niet serieus bedoeld, dus je hoeft het ook niet zo serieus te interpreteren gg.

29 mei 2015 om 08:04

Snelle Jelle is zeker de autobiografie van Ten Rouwelaar? Over verzonnen gesproken

Het lezen was zeer vermakelijk, stonden wel bizarre dingen maar met Zlatan weet je het nooit. Jammer dat er toch verzonnen stukken in staan.

28 mei 2015 om 09:30

Ja, grote tegenvaller dit. Had gisteren die hele toespraak van die vent gelezen. Zegt ook nog ergens dat ie niet letterlijk wilde quoten omdat hij geen journalust wilde spelen... Echt lame dit

28 mei 2015 om 10:22

Jammer wat moet je nu geloven of niet? Ik had dat boek zelf ook gelezen en ik dacht van wat een kerel die Zlatan. Nu ga je toch twijfelen wat is waar en wat is niet waar. Ik dacht ook al: Wat gedurfd om zijn mening zo keihard in dat boek te zetten of Guardiola en Van der Vaart.

28 mei 2015 om 10:41

Aan de andere kant. Alle biografische boeken worden natuurlijk iets mooier gemaakt dan het is. Een verfilming ook. Het moet wel verkopen natuurlijk. Soms heeft een filmmaker of in dit geval even een opvulling nodig en verzint dan wat hij denkt dat er gebeurd is. Zijn volgens mij heeeeeeeel weinig boeken/ films die echt op waarheid zijn berust.

28 mei 2015 om 10:48

of in dit geval een schrijver *

Nu moet hij ook voorbeelden geven. Ik persoonlijk denk dat de relatie met Raiola en de onderhandelingstactiek zijn aangedikt

Was liever in onwetendheid gelaten denk ik

Of die auteur wil even op de voorgrond komen om zo nog even wat cash te pakken? Jezus mag je een boek schrijven voor Zlatan en dan probeer je nog trap na te geven, te zielig voor woorden.

Ik wil mn geld terug.

Heb maar een deel gelezen en het kwam allemaal net iets te stoer over. Doe mij dan maar een andere biografie die wil op waarheid berust.

Pff.. gelukkig heb ik dat boek niet gelezen want ik zou er maar een raar gevoel van over hebben gehouden als ik het wel gelezen zou hebben. Dit is toch gewoon belazeren van lezers?

28 mei 2015 om 10:52

@bootsjungen. Het is een heel grappig boek hoor. Heel spectaculair maar wel leuk. Er zit natuurlijk wel waarheid in niet als is fictie. Het is ook een grappig boek. Ik heb dat boek nu 3 keer gelezen en ik vind het elke keer weer prachtig.

28 mei 2015 om 11:03

Ja maar vind je het nog steeds grappig nu je weet dat het verzonnen is?

28 mei 2015 om 11:10

Ja ik vind het nog steeds grappig. Ik denk dat bij elke verhaaltje die Zlatan verteld dat die journalist dat wat overdrevener heeft gemaakt. Het leest wel leuk maar je gaat er wel meer bij nadenken nu je dit weet.

28 mei 2015 om 11:35

Stel je niet zo aan vriend, aantal dingen zijn aangedikt, meer niet

28 mei 2015 om 11:52

Niet aangedikt, gewoon compleet verzonnen. Als jij het evengoed leuk vindt prima. Maar ik ga geen boek lezen met stoere quotes die typisch Zlatan zijn (volgens de schrijver) maar niet echt gezegd zijn.

Triest, maar zal wel nodig zijn als de persoon in kwestie niet zo interessant is als hij zichzelf voor doet. Ik ben wel blij dat ik het boek nooit gekocht/gelezen heb, gaat nu ook zeker niet meer gebeuren. Lijkt me logisch dat meer mensen er zo over denken dus voor de verkoop had deze man misschien beter niks kunnen zeggen.

Kijk ik niet van op. Ook Gijp heeft al vaker in een vreemde bui (komt nogal eens voor) gezegd dat zijn verhalen grotendeels verzonnen of op zijn minst sterk aangedikt zijn. Het verhaal van de 2 dronken automobilisten die na een achtervolging door de politie snel achterin gaan zitten en roepen dat de chauffeur er vandoor is , is volkomen uit zijn duim gezogen. Dat is ook de reden dat ik geen biografieën van zogenaamde bekende (sterren) lees.

28 mei 2015 om 10:14

Maar Gijp is ook gewoon een dorpsidioot. Van een serieuze sporter verwacht ik in eerste instantie niet dat hij een onzin verhaal als biografie uitbrengt. Nu deze man iedereen moet laten weten dat hij zo slim was om die stoere verhalen te verzinnen staat Zlatan toch een beetje voor lul naar mijn mening. Maar ach ze zullen wel veel geld verdiend hebben dus dan is alles geoorloofd voor bepaalde mensen.

28 mei 2015 om 11:22

Mee eens. Gijp heeft nog nooit 5 minuten normaal gedaan.
Er zullen genoeg sporters zijn die wel een echt verhaal op laten schrijven en alle respect voor deze mensen. Ik bedoel meer de zogenaamde sterren, zeg maar de Balotelli's , Gascoigne's, Maradona's en v/d Gijpies en nu dus ook Zlatans van deze wereld. Ik vond al dat Zlatan de afgelopen jaren steeds gekker werd maar nu heb ik helemaal geen respect meer voor hem. Wat een aanfluiting zeg.

Lagercrantz:
“I think it really was his true voice. The key thing is that I was not working as a journalist. I was not quoting him. I know this – if you want to find something that sounds true and authentic, the last thing you want to do is quote. I don’t think I have any real quotes from him. I tried to get an illusion of him, to try and find the story. I tried to find the literary Ibrahimovic.”

“you can imagine the moment when I, the fake Zlatan Ibrahimovic, had to send the manuscript to the real Zlatan Ibrahimovic. He wasn’t really a book reader. The first thing he said was: “what the f--- is this? I never said this!’ But after a while I think he understood what I was trying to do. Nowadays he thinks it’s really his story.”

Ik heb een paar bladzijden gelezen en toen vond ik het ten eerste al een zeer triest verhaal worden. De oh zo grote baas Zlaten die even via een boek moet laten weten hoe hij over mensen denkt? Ik vond het een trieste vertoning van hem. De grote baas zegt toch altijd dingen in iemands gezicht?

Nu blijkt dat het misschien niet allemaal waar is, maakt het niet minder triest van Zlatan. Hij wilde dus blijkbaar zo veel mogelijk geld verdienen door een fictief verhaal te verkopen en af te doen als waarheidsgetrouw.

Verandert in mijn ogen niet veel. Ik heb het boek, heb het in een ruk uitgelezen, en vond het geweldig. Maar dat je het met een korreltje zout moest nemen was sowieso wel duidelijk. Zoals met al deze boeken eigenlijk. Het blijft natuurlijk maar een iemands versie van gebeurtenissen.

Jammer dit.. Maar heb toch wel van het boek genoten.

Na Gijp en Suarez heb ik nu Kieft bijna uit. Ik, Zlatan was het volgende boek die ik wilde gaan lezen maar nu ik dit zo lees begin ik maar aan een ander denk ik. Beetje jammer.

28 mei 2015 om 13:10

Is het boek van Suarez goed? Ik wilde Zlatan binnenkort weer gaan lezen omdat ik het zo leuk vond de eerste keer, maar dat ga ik nu niet meer doen...

28 mei 2015 om 15:05

Vond Suarez wel vermakelijk maar dat is vooral door de connectie met Groningen en Barcelona. Als ik het boek vergelijk met Gijp en vooral Kieft is het tot nu toe de minst leuke. Ander vergelijkingsmateriaal heb ik nog niet. Ricksen wordt de volgende

28 mei 2015 om 13:41

Zelf verzamel ik voetbalbiografieen. Als je een boek wil lezen waar veel spanning in zit dan raad ik je aan Glenn Helder,Winston Bogarde of Fernando Ricksen te lezen. Aan die Ricksen ga je je wel helemaal kapot ergeren, maar het is het opzich wel waard.

28 mei 2015 om 14:06

Lees het boek aub, heel vermakelijk!
Datzelfde geldt voor Glenn Helder en Andy vd Meyde

dus het beeld dat in het boek wordt geschetst is niet echt. Je hebt over de rug van miljoenen nep verhaaltjes verkocht? Dat komt je geloofwaardigheid als auteur niet ten goede.

Dat Zlatan er mee is ingestemd is misschien wel de grootste "tegenvaller". Ik vind m in al zijn bizarheid altijd zo "echt" en puur. Maar in werkelijkheid kan het dus best een beddenplasser zijn die vanwege gebrek aan vertrouwen hier en daar een plakplaatje heeft laten plaatsen. Tja, je weet t niet he...

Mensen, besef wel dat het gaat om zogenoemde quotes he. Qoutes zijn uitspraken en daar hecht ik persoonlijk weinig waarde aan. Het gaat dus niet om de gebeurtenissen zelf, maar om uitspraken tijdens die gebeurtenissen.

Denk dat ik dit liever niet vernomen had...

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren