Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Berghuis verliest controle volledig en geeft harde vuistslag aan supporter

Laatste update:

Steven Berghuis heeft zondagmiddag een klap uitgedeeld aan een supporter, zo blijkt uit de beelden die rondgaan op social media. De exacte aanleiding van de agressie van de aanvaller van Ajax is vooralsnog onduidelijk, al lijkt het erop dat de fan iets heeft geroepen dat bij Berghuis in het verkeerde keelgat schoot. Uiteindelijk loopt Berghuis gefrustreerd richting de entree van de spelersbus.

Na een bijzonder frustrerende voetbaljaargang en dito middag kreeg Berghuis kortsluiting naast de spelersbus van Ajax. Mogelijk reageerde de vleugelspits op provocaties van fans van FC Twente door richting het hek te snellen en een klap uit te delen aan een supporter. Het is vooralsnog onduidelijk of Berghuis de fan heeft verwond.

Ajax is het seizoen 2022/23 als derde geëindigd in de Eredivisie. De ploeg van Heitinga móést zondag winnen van FC Twente om nog kans te maken op de tweede plek, maar droop kansloos af in De Grolsch Veste: 3-1. Omdat PSV won bij AZ (1-2) was de derde plek sowieso al het hoogst haalbare. Ajax moet zich zo tevredenstellen met de laatste play-off-ronde van de Europa League.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
28 mei 2023 om 19:24

kan weg

28 mei 2023 om 19:27

Ik begrijp dat je kwaad kan worden en wilt slaan maar dat is niet de beste en meest volwassen optie.
stel je voor dat een van deze dingen gezegd is
hij beledigde zijn voetbal kwaliteiten en noemde hem een ballerina trutje
hij wenste hem een ernstige ziekte toe
hij beledigde zijn moeder vriendin of kinderen

geen van deze dingen is een reden om een supporter op zijn bek te slaan.

woorden zijn maar woorden tegenwoordig wordt bijna iedereen een Nazi Fascist Transfoob Homofoob Islamofoob enzovoort genoemd
dan zou je constant in het rond kunnen slaan

Hij had gewoon volwassen moeten zijn de woorden van zich af laten glijden want het zijn maar woorden en in de bus gaan zitten.

Als de supporter hem als eerste wilde slaan of daar met een mes of pistool stond dan heeft hij een goede reden om zichzelf te verdedigen.
maar niet in deze situatie want nogmaals woorden zijn maar woorden en als je een beetje een rechte rug hebt en veel zelfvertrouwen en je weet wie je bent dan is er geen reden om te slaan

28 mei 2023 om 19:29

Wat een onzin

28 mei 2023 om 19:22

Weet eerst wat er gezegd is voor je reageerd. Daarnaast ook Berghuis is mens zeg ik als Feyenoorder. Dus als een over de grens gaat is een poffert op de neus gewoon terecht. Spelers moeten maar van beton zijn met eikels voor de deur. Ik vind van niet als het moet is een corrigerende tik gewoon terecht.

Echt 1 van de meeste agressieve spelers als het tegenzit.
Bij Feyenoord al een aantal x over de schreef gegaan en nu ook dit.
Wat er ook gezegd is, geweld lost niks op.

28 mei 2023 om 19:12

En een van de domsten. Hij weet dat alle camera's daar op hem staan en kan zich alsnog niet beheersen. Dan ben je gewoon een domoor.

28 mei 2023 om 19:17

En dat ventje wat daar onsmakelijke dingen staat te roepen is met zo dom, maar dat vergeet je even te melden

28 mei 2023 om 19:21

Waarom zou ik dat moeten vermelden? Een aanzienlijk percentage supporters is inderdaad compleet debiel, maar daar zijn we van op de hoogte toch?

28 mei 2023 om 19:25

Die persoon riep "k*** zwarte" naar Brobbey, Berghuis kwam volledig terecht mijns inziens, voor hem op.

28 mei 2023 om 19:25

Ik lees meerdere dingen. De ene heeft erover dat zijn moeder uitgescholden werd. Een ander persoon heeft over dat brobbey racistisch werd beledigd. Daarbij lees ik ook dat gaat om een ajax supporter.

28 mei 2023 om 19:29

Gaat de clubvoorkeur van die supporter bepalen of iets gerechtvaardigd is of niet? Wauw! Ik heb het nu 10 keer gelezen maar weet nog steeds niet welk punt je nu wilt maken? Wil je je straatje als Twente supporter schoon vegen? Wil je Ajax1812 tegenspreken? Wil je aangeven dat we eerst moeten afwachten wat er precies gebeurd is?

28 mei 2023 om 19:29

Als ze maar een procent vechtlust hiervan lieten zien op het veld waren kampioen.

28 mei 2023 om 19:29

Ik vraag me af waarom er hier geen stadionverbod wordt uitgedeeld, wat dus direct ontslag Berghuis betekent en waarom Berghuis niet per politieauto is meegenomen? Waarom is het wel erg als supporter speler slaat, maar is het omgekeerd een schorsing van paar duels waard? Het stoppen van voetbalgeweld begint bij gelijke monniken, gelijke kappen. Alles minder dan dat en je mag nooit maar dan ook nooit meer over supporters beginnen. Dit is het moment om te laten zien dat je echt zero tollerance bent. Maar he, waarschijnlijk vind iedereen het hier anders omdat het een speler is en dan mag je met 10 duels schorsing gewoon weer meedoen alsof er niks gebeurt is.

28 mei 2023 om 19:30

Ajax1812, voor Brobbey opkomen kan ook op een andere manier dan dit toch? Gewoon een dwaze actie van iemand die zichzelf verliest als hij verliest.

28 mei 2023 om 19:34

Omdat je totaal niet weet wat er aan de hand is Strandje Larse. En het gebeurt naast het stadion.

28 mei 2023 om 19:34

Wat moet hij dan doen -NEC-? Als je terug gaat praten gaan zulke figuren het nooit begrijpen. Een tik mag best een keer. Overigens vond iedereen het top dat die supporter die laatst bier gooide een tik kreeg van een steward, maar dit mag dan weer niet? Stel hypocrieten.

28 mei 2023 om 19:35

Het kan niet zo zijn dat supporters hoge boetes en stadionverboden krijgen voor een propje papier of leeg bekertje, terwijl spelers ondertussen ongestraft om zich heen mogen slaan, omdat iemand iets roept wat ze niet aanstaat.

28 mei 2023 om 19:36

Maar als een steward een supporter een tik verkoopt voor het gooien van bier vind iedereen hier het top en terecht.

28 mei 2023 om 19:39

@myvision In Nijmegen gingen ook een stuk of 50 idioten tekeer buiten het stadion. Die kregen geheel terecht ook een stadionverbod, dus die vlieger gaat niet helemaal op

28 mei 2023 om 19:40

Ik vond dat ook echt nergens op slaan. Die werd nog vasthouden ook door 2 volwassen mannen. Bizar dat mensen daarom stonden te juichen.

28 mei 2023 om 19:40

@ajax1812, vond ik persoonlijk ook belachelijk. Die steward kan best een persoonlijke mening hebben over die supporter, maar de bestraffing is gewoon niet aan hem.

28 mei 2023 om 19:41

Dit is gewoon Een strafbaar feit. Mishandeling of zelfs mishandeling met letsel. Dit krijgt een staartje, wellicht gaat Berghuis nu ook richting Rusland?

28 mei 2023 om 19:42

@ Myvision, wat vreemd dat je nu wel wilt weten wat er aan de hand is, maar toen Willems een tik kreeg niemand gevraagd heeft wat de aanleiding van de klap was. Dat jochie heeft mogen verklaren voor de politie wat de aanleiding is van zijn gedrag. Zou Berghuis nu ook horen te doen. Ik snap je verdedigt je speler/club, maar dat is in dezen irrelevant.

28 mei 2023 om 19:42

Het een heeft verband met het ander. In het stadion wordt er troep naar je gegooid en dat moet maar kunnen, dan loop je naar buiten en wordt je verbaal aangevallen. En vaak niet op een koddige of ludieke manier. Wat Berghuis doet kan niet, wat een groep supporters denkt te mogen tegen spelers is ook echt volslagen idioot. Waar het begonnen is weet ik niet, maar dat het van alle kanten uit de hand loopt is duidelijk. Spelers mogen niks want voorbeeld functie en ze moeten bier, aanstekers, bedreigingen en leuzen op de man maar accepteren, dat mag een supporter want ze hebben een seizoenkaart en een shirtje gekocht ofzo?

28 mei 2023 om 19:43

Lees idd net dat 1 of andere amoebe k***zwarte had geroepen naar brobbey en berghuis daarna hem ff corrigeerde. Mocht dat zo zijn dan is daar natuurlijk niets mis mee

28 mei 2023 om 19:43

@ Ajax1812

En dat baseer jij op wat dat die supporter dat gezegd heeft??? Ik hoor nl niks in het filmpje en ook niet na de klap. Als het echt zo is is dat echt schandalig maar wel vreemd dat Brobbey zelf nergens in de buurt is dus waarom zou iemand dat roepen en waarom zou brobbey dat dan zelf niet doen?

Je wil het waarschijnlijk gewoon rechtvaardigen maar je was er niet bij en ik ook niet dus moet je niet zulke uitspraken doen vind ik.

Jammer dat PSV Az niet heeft laten winnen ……had het “almachtige rijke” Ajax gewoon 4e geworden met een aankoop van. 110 miljoen ga je daar maar druk om maken 🤣🤣🤣🤣

28 mei 2023 om 19:43

Ajax1812, Je bent alleen maar met domme aannames aan het praten met je ‘stel hypocrieten’. Ik heb dat nooit gezegd. Dit had inderdaad anders opgelost moeten worden door Berghuis. Jij vind het blijkbaar oké dat een speler voor eigen rechter gaat spelen en maar lekker mensen gaan slaan die een keer wat roepen. Geloof mij, dan kunnen ze dat iedere week wel doen. Supporters zijn verpauperd, lijkt mij niet dat spelers dat ook moeten worden.

28 mei 2023 om 19:45

@ Ajax1812

En dat baseer jij op wat dat die supporter dat gezegd heeft??? Ik hoor nl niks in het filmpje en ook niet na de klap. Als het echt zo is is dat echt schandalig maar wel vreemd dat Brobbey zelf nergens in de buurt is dus waarom zou iemand dat roepen en waarom zou brobbey dat dan zelf niet doen?

Je wil het waarschijnlijk gewoon rechtvaardigen maar je was er niet bij en ik ook niet dus moet je niet zulke uitspraken doen vind ik.

Jammer dat PSV Az niet heeft laten winnen ……had het “almachtige rijke” Ajax gewoon 4e geworden met een aankoop van. 110 miljoen ga je daar maar druk om maken 🤣🤣🤣🤣

28 mei 2023 om 19:46

@-NEC- Leg uit hoe zou jij het op dat moment aanpakken?

28 mei 2023 om 19:47

Hoe oud ben je Ajax 1812 ?????

Schat in nog vrij jong omdat je geweld dus normaal vind…. Sta je zeker zelf ook met een capuchon achter het doel mss ?

28 mei 2023 om 19:51

Sorry maar als iemand mij k*nkerzwarte noemt, dan heb je ook bonje. Ben allerminst een agressief persoon, maar er zijn grenzen. Mensen vergeten dat woorden ook pijn kunnen doen, vaak meer dan een klap.

28 mei 2023 om 19:53

Ronna, Mijn collega is laatst ook racistisch bejegend en kreeg daarna een klap. Wij hebben hem uit de winkel verwijderd en toen de politie laten komen, aangifte gedaan en de beste man had dezelfde avond nog politie op bezoek. Ik was ook pislink en in alle staten, maar wij hebben ons ingehouden en ons professioneel gedragen.

28 mei 2023 om 19:53

Wat een aannames zeg grensneus30. Ben je trots op jezelf? Hetgeen wat geroepen is is door meerdere bronnen genoemd. Daar baseer ik dat op.

@-NEC-, Je hoeft als speler niet alles te pikken. Echt niet erg dat zo'n debiel die zoiets roept een keer een tik krijgt. Het is overigens niet zo dat een supporter "een keer" iets roept, het is elke dag, de hele week door hetzelfde voor voetballers. Ook bij hen is de maat een keer vol, het zijn ook mensen.

28 mei 2023 om 19:54

Verschil is dat jijzelf niet elke dag, het hele jaar door bedreigd wordt, -NEC-, het zijn net mensen die voetballers.

28 mei 2023 om 20:04

Die staan bij de ajax bus in Enschede? YEAH RIGHT lol

28 mei 2023 om 20:10

Ajax1812, jij weet overduidelijk niet waar ik werk en wat ik naar mijn hoofd krijg iedere week. Waar bij mij ook wel eens een baksteen door de autoruit is gegooid en de personeelsuitgang geblokkeerd is met mensen omdat ze het ergens niet mee eens zijn. Hoe graag ik ze het licht uit de ogen wil slaan, heb ik het idee dat dit soort dingen mij alleen maar in de weg zullen staan.

28 mei 2023 om 20:18

Nec

Sommigen verdienen het gewoon om een paar klappen te krijgen.

28 mei 2023 om 20:23

@ruiz_fct: Al die camera's zijn op hem gericht? Er is een loser die dit filmt. En een paar andere eencellige die de spelers van Ajax proberen uit te lokken, door racistisch opmerkingen te maken. Berghuis is ook gewoon een mens, en die komt op voor een vriend/collega. Maar jij zult wel weer je mede supporters willen beschermen. En dat vind ik gewoon heel erg triest. Dat je jezelf nog moet afvragen waarom je de aanleiding moet benoemen? Dat maakt het allemaal nog veel triester. In plaats van dat je een tikkie om een begrijpelijke reden veroordeelt, had je je ook kunnen schamen voor het gedrag van je medesupporter.

En aan mensen die dit soort dingen zeggen gaat niet heel veel verloren hoor. Bovendien is het maar een klapje hoor, als die al geraakt is zal het vast allemaal wel herstellen. Maar Brobbey, en heel veel andere gekleurde spelers/mensen horen dit soort dingen veel vaker, al dan niet dagelijks. En dat doet wel pijn, dat herstelt niet meer zo snel.

28 mei 2023 om 20:36

Onzin Paul, ik heb geen goed woord over voor die vuile racist, toevallig ook twentefan of niet. En sorry, maar het laatste wat ik ga doen is mezelf schamen voor mensen die toevallig dezelfde club supporten want dan blijf ik bezig.

28 mei 2023 om 20:50

Jij wil me toch niet zeggen dat je de actie van berghuis goed vind, schandalige vertoning van hem , spelers moeten het voorbeeld geven richting de supporters

28 mei 2023 om 22:07

@puurveen: Waarom zijn alleen bekende mensen een voorbeeld? Deze eencellige is ook een voorbeeld, althans, mensen die om hem heen staan (letterlijk op die plek en figuurlijk in zijn vriendenkring en familie) kunnen hier ook een voorbeeld aannemen. Dat het heel normaal is om dit soort dingen te doen. Maar steeds weer wordt alleen de voorbeeldrol van de bekende mensen benadrukt. En dat komt mede door dat een andere eencellige het filmpje zo heeft geknipt dat alleen de reactie van Berghuis is te zien en niet de aanleiding. Het is altijd actie -- reactie. Zonder actie geen reactie.

28 mei 2023 om 22:59

Ericvanloo, dat klopt zeker. Maar niet van mij, als ik aan het werk ben in ieder geval.

28 mei 2023 om 19:22

fan kan aangiften doen al zie je niet wie hij wil slaan. Maar bij een aangifte zal berghuis worden opgepakt en worden verhoord en daarna voor de politierechter worden gedaagd.

28 mei 2023 om 19:25

Je kan niks zien, als berghuis claimt dat hij niemand geraakt heeft word het een he says, she says zaak en dat wint berghuis dan

28 mei 2023 om 19:32

Nog nooit van getuigenverklaringen gehoord?

28 mei 2023 om 19:32

Je ziet ook niks maar bij een aangiften word een dader altijd wel thuis opgehaald of moet zich melden. Een berghuis zal moeten uit leggen waarom hij slaat . Ik denk nogmaals niet dat berghuis hier over gaat liegen bij een verhoor. het kan toch poging tot mishandeling zijn als hij hem niet raak

28 mei 2023 om 19:40

Aangifte doen lijkt mij niet verstandig, hoe onrechtvaardig ook, puur vanwege het feit dat dan de naam van die " fan" ook bekend wordt en er zeker acties zullen volgen.

28 mei 2023 om 19:59

@Crooswyker
🤣🤣🤣 misschien toch fftjes terug naar de schoolbanken. Een poging tot mishandeling is niet strafbaar. Op het moment dat de politie berghuis oproept voor een poging tot mishandeling is het einde oefening voor desbetreffende agenten. Geen officier die daar iets mee gaat doen want je bent echt het lachertje van de eeuw. Poging tot mishandeling 🤣🤣🤣

28 mei 2023 om 21:37

Poging tot mishandeling is wel strafbaar of het om er wat mee doet is wat anders. Zelfs een duw geven is tegenwoordig strafbaar ik ben ervoor veroordeeld al kreeg ik voorwaardelijk

28 mei 2023 om 21:40

Lig eraan hoe

28 mei 2023 om 21:49

Heb het effe nagekeken . Tegenwoordig kan het om een normale poging mishandeling artikel 300 omzet naar een poging zware mishandeling . Maar lig eraan hoe je het doet. Het kan

28 mei 2023 om 22:05

Ninjakal je heb gelijk het geld niet voor poging mishandeling

28 mei 2023 om 19:22

Geweld lost inderdaad niks op, maar hij kwam op voor zijn teamgenoot die racistisch bejegend werd.

28 mei 2023 om 19:46

Wat Berghuis hier doet is natuurlijk op geen enkele manier goed te praten. Mijn wateren voelen echter ook aan dat dit voor de supporter (ruime term tegenwoordig) geldt. Waar twee vechten…

28 mei 2023 om 19:23

Weet jij wat er gezegd is? Die man en z’n familie is zo vaak anoniem op internet bedreigd. Als er nu een of andere droeftoeter iets over z’n kinderen geroepen heeft dan is ie er nog genadig vanaf gekomen. Of dat gebeurd is, geen idee. Maar gelijk conclusies trekken en roepen dat hij fout zit is op z’n minst voorbarig. Trial by social media is zo achterlijk. Laat de autoriteiten die daarmee belast zijn lekker de zaak uitzoeken.

28 mei 2023 om 19:24

Ik neem aan dat deze fan aangifte doet. Bewijs genoeg. Forse taakstraf lijkt mij op zijn plaats.

28 mei 2023 om 19:35

Dan moet ie toegeven dat ie gespuugd heeft. En dat staat net zo hoog als slaan, namelijk lichamelijk geweld.

28 mei 2023 om 19:50

Deze fan heeft het wel bont gemaakt zeg. Eerst beledigt hij Brobbey op racistische wijze, dan bedreigt hij de kinderen van Berghuis en dan bespuugt ‘ie Berghuis ook nog eens. Volgens mij weet niemand nou echt precies wat er gezegd/gebeurd is en staat (helaas voor de context) alleen de klap van Berghuis op video.

28 mei 2023 om 19:30

Ga toch weg man met je gEwEld lOsT nIkS oP. Je moet alles maar pikken tegenwoordig. Klaar is klaar.

28 mei 2023 om 20:26

Helemaal mee eens, maar zo zie je maar hoe veel mensen soft zijn geworden tegenwoordig, je hoeft niet iemand dood te slaan maar een paar klappen verdiend die zogenaamde fan wel na die uitspraken

28 mei 2023 om 19:33

Er is niks gezegd, iemand heeft naar hem gespuugd. Dat is gewoon te smerig voor woorden, dan mag je een klap geven, als je het mij vraagt.

28 mei 2023 om 19:43

Als je er nog 5 van zulke spelers had was ajax misschien Kampioen geworden. Geeft altijd 100%

28 mei 2023 om 19:15

@voetballert038
Nee joh, ik ben helemaal geen geweldadig persoon. Maar zoals de Engelsen zeggen: "play stupid games, win stupid prizes."

Wanneer je daar gaat staan met als enig doel iemand en/of zijn familie te beledigen. Moet je niet verbaasd zijn wanneer iemand daar minder dan aardig op reageert.

28 mei 2023 om 19:16

Dit soort dingen ga je roepen als je er met argumenten niet meer uit komt natuurlijk. 'lekker slaan als je iets niet aanstaat' is een belachelijk overdreven simplificatie van iets dat niet gezegd wordt. Slaan is uiteindelijk een teken van onmacht, en daarmee niet een oplossing. Dat beweert ook niemand. Jij gaf aan dat het niet goed te praten is, en er zijn situaties waarin je in ieder geval kunt spreken van verzachtende omstandigheden. Daarmee is het nog steeds fout om uit te halen, want je bereikt er niets mee een creëert alleen nieuwe problemen. Maar er zijn situaties waarin ik begrip heb voor het verliezen van zelfcontrole. Er zijn er nog veel meer waarvoor ik dat begrip niet heb.

28 mei 2023 om 19:16

Ga weg man.

28 mei 2023 om 19:16

Dankjewel isco. Al die moraalridders.. tuurlijk het is een domme actie, maar je weet niet wat er zich heeft afgespeeld.

28 mei 2023 om 19:17

Martijn jij bent misschien wel de grootste hypocriet van voetbalzone. Toen er bij groningen dingen gebeurde schreeuwde je moord en brand. Nu gebeurt er wat bij je eigen club en ga je het rechtpraten?

28 mei 2023 om 19:18

Nu zal zijn gezin zeker bedreigd worden en mischien wel uitgevoerd, ligt aan of degene die geslagen is lid is van de harde kern. Geweld lost niets op, daar moet je toch als speler bovenstaan, laat ze lekker roepen

28 mei 2023 om 19:21

Ik snap überhaupt niet hoe je je zo druk zou kunnen maken om iets wat een volslagen vreemde roept. Ook gewoon heel laf om uit te halen naar iemand die achter een hek staat, waar hij veilig aan de andere kant blijft staan.

28 mei 2023 om 19:21

@Martijn_R Dan is het van diegene toch nog steeds gewoon oliedom dat hij zo reageert, hoe begrijpelijk het misschien ook is. Daarbij weten we natuurlijk niet wat er gezegd en staat Berghuis ook bekend als een agressief mannetje wanneer het niet lekker loopt. Wat er ook gezegd is: jij slaat als eerste omdat iemand wat naars zegt. Het zijn maar woorden uiteindelijk…

28 mei 2023 om 19:21

Ik denk dat die supporter zei dat ie beter bij Feyenoord had kunnen blijven, om voor d prijzen en CL te spelen 😂😂😂

28 mei 2023 om 19:24

Heb wel zin want berghuis zal worden verhoord en zal niet liegen lijk mij. Eigen rechter spelen mag niet en als hij hem raak of niet dan is het poging tot mishandeling en raak hij hem mishandeling.

28 mei 2023 om 19:26

Er werd K4nk3r zwarte naar Brobbey geroepen, daar reageerde Berghuis op. En terecht.

28 mei 2023 om 19:28

@Kieftenbeld
Grappig. Toen iemand zo'n biergooier daar een tik gaf, heb ik hier gezegd dat 'ie groot gelijk had.

Als je nu echter een middag voor duizenden mensen verpesten door vuurwerk te gooien, wilt vergelijken met één malloot een tik geven. Dan sla je de plank volledig mis.

28 mei 2023 om 19:34

Nee dat is eigen rechter spelen slaan mag niet en zeker als je profvoetballer ben je heb een voorbeeldfunctie kinderen kijken mee

28 mei 2023 om 19:35

En dat maakt het goed dat hij slaat, goed voorbeeld. Voet jij zo ook jouw kinderen op?

28 mei 2023 om 19:36

Marocberkane: jij weet inderdaad niet hoe het is om Berghuis te zijn. Zo is het ook laf om hem provocerend op de voorpagina van het AD te zetten of anoniem hem met en z'n familie te bedreigen. En je weet dus ook niet wat er hier is voorgevallen dus eigenlijk weet je helemaal niets.

28 mei 2023 om 19:42

Kieftenbeld,...wow hun hoe kun je die 2 zaken met elkaar vergelijken.. echt...

28 mei 2023 om 19:53

@myvision Maar dat weet jij toch net zo goed niet? We hebben alleen de video waarop Berghuis een klap uitdeelt… Wat er ook gezegd of gedaan is, als we voor eigen rechter gaan spelen (hoe begrijpelijk het soms ook is dat iemand dit zou willen) is het einde zoek. En de samenleving is vandaag de dag al zo gezellig.

28 mei 2023 om 19:31

Ja hij is gefrustreerd. Anders sla je toch niet. Hij slaat dus daar is die schuldig aan.

Ik werd vandaag ook voor vanalles uit gemaakt toen ik door Twente liep met m'n ajax shirt aan. Ga ik toch ook geen mensen om slaan...

28 mei 2023 om 19:42

Hij manoeuvreert zich inderdaad heel makkelijk in de slachtofferrol, maar vergeet vaak de hand in eigen boezem te steken. Ook typisch dat hij nu een kind uitzoekt, met ook nog een beveiliger aan zijn zijde, want iemand van zijn eigen leeftijd kan hij niet hebben.

28 mei 2023 om 19:21

Je weet niet wat er gebeurt is, geweld is niet de oplossing, maar als ik kijk naar al het supporter gedrag de laatste tijd kan ik mij inbeelden dat deze "support" te ver is gegaan, verder onderzoek zal dit laten blijken.

28 mei 2023 om 19:29

Straf zal mee vallen als hij niet met justitie in aanrakening is geweest. Dus bij een veroordeling zal hij een voorwaardelijke straf krijgen. Heeft die man schade omdat hij geraakt werd kan hij een schadevergoeding eisen maar moet je wel bv beperkt zijn met dat je niet kon werken of of sporten wat je wel geld kost of een behandeling fysio zelf moest betalen . Maar je krijg niet altijd een schade vergoeding

28 mei 2023 om 19:16

Hoezo komt "zijn clubje" hier negatief in beeld?

28 mei 2023 om 19:17

Omdat een speler van zijn clubje zich gedraagt als een volslagen idioot misschien?

28 mei 2023 om 19:18

Jij verdient ook wel een Berghuisje. Aandacht zoekend provoceren van je

28 mei 2023 om 19:20

Jij komt met je reacties ook niet heel snugger over eerlijk gezegd..'clubje' het is mischien een idee voor je om de historie van Ajax eens op te zoeken.

28 mei 2023 om 19:24

Je zou niet moeten mogen reageren omdat het alleen maar getroll en polarisatie oplevert in de comments. Dat snap je zelf hopelijk ook wel.

28 mei 2023 om 19:24

@son18796, hahah ik denk niet dat ik daar nou heel bang van moet worden.

28 mei 2023 om 19:30

@marocberkane
Volgens mij is die idioot achter dat hek degene die zich misdraagt door enkel daarheen te komen om spelers uit te schelden.

Natuurlijk moet je daar niet op reageren. Maar op een gegeven moment is genoeg ook echt genoeg. En kan je wel eens een reactie verwachten.

28 mei 2023 om 19:35

Inderdaad, son18796 is inderdaad niets meer dan een simpele internet prater, net als jij. Als Klaassen een aansteker tegen zich aan krijgt dat weet jij met je mede supporters niet hoe snel je de slachtofferrol in moet nemen met allemaal voorbeelden van uit het verleden erbij te pakken waarbij geen straf volgde en huilen dat de media aan het zoeken is omdat het al het zoveelste bericht is. Nu gebeurt er iets andersom en dan ben je er als de kippen bij om Berghuis aan te pakken en het allemaal te veroordelen. Hypocriet noemen ze dat Laat die gozer aangifte doen en laat de rechter uitzoeken wat er gebeurd is.

28 mei 2023 om 19:37

Het ene sluit het andere niet uit. Dat een volslagen onbekend kind iets roept, geeft je toch geen vrijbrief om om je heen te slaan. En dat als dertiger met kinderen.

Geweld is nooit de oplossing maar zo langzamerhand denken 'supporters' dat ze maar van alled kunnen roepen tegen voetballers.

28 mei 2023 om 18:52

Ah, dus supporters geven we een stadionverbod voor een biertje op het veld gooien. Maar als een speler een rechter uitdeelt aan een fan moeten we dat wel goed praten omdat hij wellicht uitgescholden kan zijn?

28 mei 2023 om 18:56

Iemand die al jaren met de dood bedreigd wordt? Kan het niet een keer teveel worden als er weer zo'n mafkees voor zn neus staat en iets roept? Had hij deze kneus moeten uitnodigen voor een kopje koffie? Ik zeg toch geweld is nooit goed maar in zijn situatie knapt bijna iedereen uiteindelijk. Maar goed dit maakt de feyenoord fans weer blij.

28 mei 2023 om 18:56

Wanneer worden de biergooiende fans dan uitgescholden door de spelers? Kan je mij dat vertellen L0348?

28 mei 2023 om 19:16

@isco24 Dat zeg ik niet, gaat over de mate van straf. Een biertje die (wellicht uit vreugde) op het veld beland ontzeggen we degene toegang van in een stadion. Laat staan dat eventuele bedreigingen aan Berghuis nergens op slaan, maar om dan maar goed te praten dat hij iemand op z'n bek kan slaan lijkt me zeer krom. Vooral omdat dit op VZ voornamelijk de groep mensen is die vind dat een wedstrijd 16x stil gelegd moet worden om niks.

28 mei 2023 om 19:19

@Isco21 Dat kan die niet vertellen en dat wil die niet vertellen. Hij wil alleen geloven dat zijn redenatie klopt. Ik keur het gedrag van Berghuis af, maar dat hier deze Feyenoord supporter even een Ajacied aan wil pakken door een bier gooiende supporter te gaan vergelijken met Berghuis die al jaren geprovoceerd en bedreigd wordt is volkomen belachelijk. Berghuis moet zijn handen thuis houden maar we moeten niet normaal vinden wat er allemaal tegen voetballers gezegd wordt omdat het nou eenmaal bekende miljonairs zijn.

28 mei 2023 om 19:20

Weet je wat het is, ik ben tegen geweld maar supporters denken nu alles te mogen. Waarom zo'n gozer bij Groningen niet op het veld op beeld een paar goede tikken geven zodat anderen zich even bedenken voor ze zoiets gaan doen nee hoor, sorry dat we je opgepakt hebben ga maar naar huis maar niet meer doen.

28 mei 2023 om 19:29

@NL020 Ten eerste is vooralsnog onbekend wat er gezegd is. En verder: ja, ieder mens heeft z’n grens en nee, hij had ‘m niet uit hoeven nodigen voor een kopje koffie. Wat hij wel had moeten doen is weglopen of de beveiliging die gozer in z’n kraag moeten laten vatten, zodat er gericht aangifte kan worden gedaan. Als je voor eigen rechter speelt (hoe begrijpelijk ook), dan moet je ook op de blaren zitten. Het minst erge is dat Berghuis gestraft wordt voor zijn klap middels een schorsing of taakstraf. Wat ook kan is dat de hele bende escaleert, Berghuis en de bus worden aangevallen door tientallen randdebielen of nog erger een clubje idioten gaat wraak nemen en zoekt Berghuis thuis op. We hebben het niet over een puber van 17 he. Berghuis is 32 jaar en daarnaast publiek figuur (waar begin dit jaar nog massaal terecht respect voor was). Daar mag je wel iets meer van verwachten dan dit soort domme acties.

28 mei 2023 om 19:33

@L0348
Het slaat ook nergens op dat ik € 280,- boete krijg als ik door rood licht rijd. Dat heeft hier niets mee te maken, net als jouw vergelijking….

Kan me niet voorstellen dat je dit doet voor de standaard shit die je als prof naar je hoofd krijgt elke week, misschien iets over familie geroepen? Dan nog is er geen enkel excuus om je zo te gedragen. Met dit soort gedrag maak je de club kapot.

28 mei 2023 om 19:03

Ach hij geeft in de wedstrijd ook al een doodschop omdat hij geen controle heeft over zijn emoties. Overagressieve jongen die de naam prof niet verdient

28 mei 2023 om 19:16

Doodschop? Waar moet hij z'n voeten kwijt? Dat was echt niks hoor hooguit ongelukkig. En ik verdedig spelers echt nooit voor zulk gedrag, Alvarez kwam bijvoorbeeld 2x goed weg met een domme actie.

28 mei 2023 om 19:22

Hahahha doodschop man man man, jij zit op korfbal zeker ? Je snapt er in iedergeval bar weinig van.

28 mei 2023 om 19:24

Dus als hij die ‘doodschop’ niet had gegeven en zijn emoties de baas is in het wedstrijd dan was het wel erg geweest wat er tegen hem geroepen wordt? Dat je dit gaat vergelijken met de jarenlange bedreigingen aan hem en zijn gezin met al het provoceren en bewust beledigen erbij zorgt ervoor dat je in dit verhaal niet serieus te nemen bent. En ja, ik keur dit gedrag van Berghuis af, laat die stoere tiener met z’n capuchon aangifte doen en de rechter hem bestraffen. Maar ga het niet bagetaliseren omdat hij in jouw ogen wegkomt met rood in een wedstrijd.

28 mei 2023 om 19:37

Had niet eens geel moeten zijn. Ja de andere kant op (indien iedereen hetzelfde reageert als de momenten dat Alvarez er hard inkomt en gewoon de bal speelt).

28 mei 2023 om 19:46

Dus als Feyenoord supports je bedreigen mag je Twente supporters slaan

Noted

28 mei 2023 om 19:47

Tja en Karlsson trapt vandaag na bij El Ghazi en daar hoor je niemand over. ZO selectief zijn we.

28 mei 2023 om 19:50

Wow, jij bent echt slecht in samenvatten. Volgens mij typ ik letterlijk ‘En ja, ik keur dit gedrag van Berghuis af,….’. Ff uitgummen en een nieuwe noted proberen.

Als het richting zijn familie is snap ik het op zich nog wel. Alleen het is natuurlijk wachten op de context ervan natuurlijk. Want het is onduidelijk waarom.

Maar gelukkig is onze vriend Berghius die rare streken verloren toen hij naar Amsterdam vertrok, toch?

Nu het weer slecht gaat, komt zijn ware aard toch weer naar boven.

28 mei 2023 om 18:48

Dit lijkt me toch heel anders dan iets op het veld? Wie weet wat er geroepen is? Geweld is nooit de oplossing maar dat de grens een keer bereikt is is logisch.
Opvallend hoe gretig feyenoord fans hier er bij zijn.

28 mei 2023 om 18:55

Maakt niet uit wat er geroepen is

28 mei 2023 om 18:58

Niet? Als jou gezin bedreigd wordt sta je als een klein kind te huilen en ga je de politie erbij halen?
Of je bent zelf nog een kind en dan snap je het niet zo goed nog. Geeft niet jochie.

28 mei 2023 om 19:06

@Isco24

Dan is er ook nog zoiets als een voorbeeldfunctie en nadenken wat voor gevolgen je daad kan hebben voor zowel jezelf/je carriere als voor de club waar je voor speelt.

Of denk je dat Nijhuis over de boarding springt om iedereen die zijn moeder een hoer noemt een klap te geven? Of Donny van de Beek die iedereen die “nouri worden” roept, thuis even op gaat zoeken?

28 mei 2023 om 19:26

@NL020 ja je hebt gelijk, dit is veel erger dan op het veld! In de hitte van de strijd snap ik nog enigzins, maar zo een uur na de wedstrijd moet je je toch wel kunnen gedragen...

28 mei 2023 om 19:40

Jij vindt het erger omdat het een Ajacied is en je, in tegenstelling toen er een aansteker tegen Klaassen aan kwam, er als de kippen bij bent om dit te veroordelen. Ik ben tegen elke vorm van geweld dus ook dat van Berghuis, maar als je echt wilt beweren dat je geweld/een reactie tijdens een voetbalwedstrijd logischer vindt dan wanneer je jarenlang bedreigd, geprovoceerd en (zoals het er nu op lijkt) een medespeler racistisch bejegend wordt dan ben je inderdaad echt meer supportert dan objectievert.

28 mei 2023 om 19:49

Ah ja het welbekende 'ze ehbben een voorbeeldfunctie".
Ik kan daar echt niks mee. Niet ieder mens is (gelukkig) hetzelfde. Maar goed.om te weten dat jjr12 zichzelf kan beheersen. Helaas zijn we niet allemaal zoals jij.

28 mei 2023 om 18:50

Berghuis is gewoon een loser. Loop dan gewoon gelijk weg als je je laat provoceren.

28 mei 2023 om 19:28

Tja, ook twee seizoenen goed gegaan. Wat dat betreft heeft de Berghuis van Ajax nog altijd een betere score dan de Berghuis van Feyenoord. Sowieso onzinnig om hier dan nu nog even je gelijk te komen halen, je bereikt er werkelijk helemaal niks mee.

28 mei 2023 om 19:44

Je moet tegenwoordig alles maar pikken van die supporters. Als iemand zulke dingen over jouw familie zou zeggen zou je dus niks doen? Laffe hond

Zo kennen we berghuis weer. Gefrustreerd als het niet loopt.

28 mei 2023 om 19:00

Bij Ajax ging het vorige twee seizoenen prima en dan is berghuis een leuke eloquente jongen.

Gaat het ff mis, dan komt de ware aard boven.

Oh wat wordt dit buiten de media gehouden he mensen. Berghuis had lekker weg moeten lopen...wat voor vreselijks er ook tegen hem werd geroepen. Dit is heel dom.

Als beveiliger zijnde geef je hem dan toch een stoot voor z’n bakkes. Lekker man. Klein kind klap geven. Maakt niet uit wat er gezegd is. Hier moet je boven staan.

Zeer fout gedrag. Dat je zo gefrustreerd raakt van woorden wow.

28 mei 2023 om 19:55

Racisme goed praten wow.

28 mei 2023 om 20:23

Waar zie je hem racisme goedpraten? Geweld goedpraten, wow!

28 mei 2023 om 21:02

Hou op man. Ik wist in eerste instantie niet dat het door racisme kwam slimmerik. Dat is later uitgelegd, ik dacht kwam door de nederlaag

Berghuis is geen lieverdje maar die supporter zal het wel verdiend hebben.

28 mei 2023 om 19:08

Enkel obv aannames. Feit is dat Berghuis iemand op zijn bek ramt. Waarom komen dit soort filmpjes enkel naar voren op het moment Ajax verliest.

28 mei 2023 om 19:23

Buiten dat is het ook nog een hele laffe manier met het hek en beveiliging in de buurt. Wel een klap durven uitdelen omdat je weet dat je em niet terug kan krijgen.

28 mei 2023 om 19:31

Het is ook wel veilig schreeuwen naar een speler met zo'n beveiliger en hek ertussen he.

Zelfde als met Veerman: supporters die denken alles maar te kunnen roepen en zeggen, want 'alles voor de club'. Geen idee wat deze supporter in kwestie zei maar ik zeg bij voorbaat: hup Berghuis. Hoop spelers zullen dit eens willen doen, hij doet het. We moeten eens stoppen met doen alsof alle verantwoordelijkheid ligt bij de spelers en supporters maar mogen roepen wat ze willen. Je oogst wat je zaait. Spelers worden tot het uiterste gedreven door social media, analisten en praatprogramma's. Blijkbaar was dit de druppel voor Berghuis. Dikke prima. Edit: "volgens omstanders werd Brobbey uitgescholden voor 'k*nker zwarte'." Wil nog iemand wat zeggen?

28 mei 2023 om 18:52

Je hebt voor het grootste deel gelijk, Fossen, maar als speler heb je een voorbeeldfunctie en moet je je in kunnen houden.

28 mei 2023 om 18:55

Sorry maar voorbeeldfunctie m'n reet. Spelers houden zich 99/100 keurig in maar er komt een moment dat je het niet pikt. Vandaag Veerman die doodsbedreigingen krijgt richting zn ongeboren kind en nu Berghuis die echt niet uithaalt omdat iemand alleen zegt dat zn haar niet zit. We kunnen ons niet blijven verschuilen achter 'ja maar zij hebben een voorbeeldfunctie'. Ook wij hebben een verantwoordelijkheid.

28 mei 2023 om 19:08

Als je als volwassen man inmiddels nog steeds niet door hebt dat je de internethelden maar beter gewoon kan negeren ben je als BN’er ook niet heel snugger.. Wanneer is de laatste keer dat er ook maar één bedreiging is uitgekomen van al die 13 jarige trolls online..

28 mei 2023 om 19:10

Wie zegt dat het om bedreigingen alleen gaat? Als ik over straat zou lopen en er roept iemand dat ik een m*ngool ben omdat ik mijn werk niet goed zou doen en mijn vrouw daarom een ho*r dan loop ik er ook op af hoor. Het gaat niet om daadwerkelijke dreiging maar om het gebrek aan fatsoen en respect wat we dus tegenwoordig maar normaal moeten vinden onder het mom van 'hoort erbij'. Lachwekkend man. En dan is er een speler die een keer uit de ban springt, dan duiken we er als hyena's op, want dat is toch niet de bedoeling, dat spelers wat terug doen.

28 mei 2023 om 19:15

Mee eens, juist die kneusjes die verbaal of via internet mensen bedreigen. Zijn helemaal niet gevaarlijk. Gewoon doorlopen.

28 mei 2023 om 19:23

Volgens omstanders werd Brobbey uitgescholden voor 'k*nker zwarte'. Maar nee, 'internethelden negeren jongens!'

28 mei 2023 om 19:31

@Fossen

Dus vanaf nu mag elke speler een fan fysiek aanvallen die wat over hem, zijn club of een medespeler zegt? Dat wordt dan een gezellige boel in de Eredivisie!

Of hetgeen die fan gezegd heeft door de beugel kan of niet dat doet er niet toe. Voor eigen rechter spelen en fans fysiek aanvallen is nooit de oplossing. Een voetbalsupporter krijgt voor zo’n actie een stadionverbod van minimaal 9 maanden, welke straf gaat Berghius krijgen?

28 mei 2023 om 19:42

Nee, dat moet niemand willen, maar als je dit aangepakt wilt hebben dan mogen we ook wel eens beginnen met het aanpakken van al die sneue gasten die daar bewust staan om te beledigen, bedreigen, racistisch bejegenen, etc.

28 mei 2023 om 19:44

@jjr12. Misschien leert met dan alles maar roepen, beledigen, schelden en bedreigen ook niet de oplossing is.
Ik praat de actie van Berghuis niet goed. Hij zou zeker een straf verdienen, maar er zijn ook grenzen. En die was voor Berghuis bereikt, al dan niet beinvloed door de teleurstelling van dit seizoen. Menselijk. Ik veroordeel hem er niet op. En toch verdient hij een straf. Weet niet of dit onder de KNVB valt, of door Ajax. Maar menselijk is het.

28 mei 2023 om 19:45

@jjr12. Misschien leert met dan alles maar roepen, beledigen, schelden en bedreigen ook niet de oplossing is.
Ik praat de actie van Berghuis niet goed. Hij zou zeker een straf verdienen, maar er zijn ook grenzen. En die was voor Berghuis bereikt, al dan niet beinvloed door de teleurstelling van dit seizoen. Menselijk. Ik veroordeel hem er niet op. En toch verdient hij een straf. Weet niet of dit onder de KNVB valt, of door Ajax. Maar menselijk is het.

28 mei 2023 om 19:49

@JJR12 Dit is doodslaan van de discussie. 'Dus vanaf nu....?' Nee, geweld is niet goed. Wel begrijpelijk. En nu juich ik het toe. Het is volkomen van de zotte hoe supporters zich dit seizoen hebben misdragen in woord en gebaar. En ja, dan tref je een keer de verkeerde op een verkeerd moment zoals nu met Berghuis. Of Berghuis dat rechtstatelijk mag doen is een tweede, maar ik begrijp en steun hem volkomen. En niet alleen hem, maar elke speler die dit in zo'n situatie doet. Het is te belachelijk voor woorden wat we allemaal van spelers verwachten onder het mom van voorbeeldfunctie en salaris terwijl wij als supporters alles maar denken te mogen zeggen en schrijven.

28 mei 2023 om 19:52

Ik snap je heel goed Fossen.
Maar in the end is Berghuis (en indirect Ajax) de gebeten hond.

Zou mooier zijn als supporters eromheen corrigerend gedrag vertonen.

28 mei 2023 om 18:52

Dikke prima betreft het goedkeuren van geweld..... Moet niet gekker worden.

Je vergelijkt ook appels met peren. Bij de een speelt iets zich af op social media en bij de ander in het echt (waarbij je niet goed kan zien wat er daadwerkelijk gebeurde).

Het enige wat een dikke prima is wanneer hij uit zelfverdediging
terugslaat.

28 mei 2023 om 18:58

Geweld is in mijn opinie best goed te keuren in specifieke sitiuaties. Ik ga er vanuit dat die gozer gewoon een grens overging bij Berghuis. En dan niet 1, maar 5. En dan krijg je dit, want je weet ook wat die spelers wekelijks via social media binnen krijgen. En ja, wat mij betreft dan dikke prima dat zo'n wijsneus dan een tik krijgt. Leer je maar eens gedragen. Als je ziet wat die spelers allemaal over zich heen krijgen is het een wonder dat dit niet vaker gebeurt. Kijk naar Willems; die krijgt potverdorie gewoon een tik tegen zn hoofd van een supporter en staat het daarna goed te praten alsof het normaal is. Doe mij dan maar Berghuis die een opvoedkundige tik teruggeeft. Hup Berghuis. Had harder moeten slaan.

28 mei 2023 om 19:04

Behoudens je eigen onderbuik of gevoel heb je geen enkel argument om dat te denken. Beperk je dan tot wat je wel weet in plaats van direct de kant van de geweldpleger te kiezen.

28 mei 2023 om 19:08

Nee, de tijd van nuance kiezen richting supporters die zich denken te mogen misdragen is wel voorbij. Ook al riep deze supporter niet eens iets enorm kwetsends, het was blijkbaar genoeg om Berghuis zo enorm te laten exploderen. Dat staat niet op zichzelf. Doe die oogkleppen eens af en laten wij als supporters (maar ook zeker analisten) eens onze verantwoordelijkheid nemen.

28 mei 2023 om 19:45

Ik ben het helemaal met Fossen eens. Als je ziet wat die idioten op de tribune altijd roepen is Berghuis wel wat gewend. Ik ga er dus in dit geval even vanuit (gezien zijn reactie) dat deze ver over de grens was. Tsja dan wordt die schreeuwerd nu eens gecorrigeerd...ik kan daar 0 medelijden mee hebben. Dit werkt een stuk beter dan zo iemand bekeuren voor belediging

28 mei 2023 om 19:50

@Fossen
Al riep deze supporter niet eens iets enorm kwetsends? Aha we kunnen dus iedere week bij iedere wedstrijd supporter meppende voetballers gaan verwachten want de oogkleppen moeten af, lees je eigen verhaaltje nog 1 keer terug, dit kun je toch niet menen?

28 mei 2023 om 20:01

@RamonDiaz stop eens met deze 'dus dit en dat' reacties. Voegt niks toe. Mijn punt is dat ik spelers volkomen snap dat de maat eens vol is. 'Wij' supporters denken dat wij in een andere wereld leven dan spelers, dat wij alles mogen zeggen en roepen, want 'zij' moeten zich beheersen. Het is een opeenstapeling van factoren. Er wordt con-stant op die spelers gescholden, bedreigd, en gedreigd. En dan is er een speler die er helemaal klaar mee is op een kwetsbaar moment, en dan zeggen we: HA, die hebben we, wat een slecht voorbeeld is dat! Het is echt tranentrekkend. Jetro Willems krijgt een knal van een eigen supporter en staat het daarna goed te praten en als Berghuis voor zn teamgenoot opkomt omdat hij k*nker zwarte wordt genoemd mogen we dat niet toejuichen want o nee dan praten we geweld toe. Alsjeblieft zeg. Haal je hoofd uit de grond, stelletje struisvogels.

28 mei 2023 om 19:23

Kansloos je opmerking met je "hup" voor agressie. Valt niet, maar dan ook totaal NIET, goed te praten dit. Kansloos dat jij dit wel doet...

28 mei 2023 om 19:31

Jawel hoor. Als jij met je gezin ergens loopt en iemand schelt jou en jouw gezin uit voor rotte vis, waarop jij een tik uitdeelt, dan juich ik dat toe. Stop maar eens met doen alsof voetballers alles maar moeten pikken. Dat is pas kansloos.

28 mei 2023 om 19:35

@Fossen

Prima dat jij diegene een tik uitdeelt, als diegene aangifte doet dan ben jij degene die daar de gevolgen van ondervind. Maar, gelukkig ben je dan wel een stoere kerel.

Prima dat Berghius een klap uitdeelt, maar ook hij zal op de blaren moeten zitten: ik mag toch hopen dat zowel Ajax als de KNVB actie ondernemen tegen hem en indien er aangifte wordt gedaan dan zal het openbaar ministerie er ook wat van vinden.

28 mei 2023 om 19:43

Fossen de tokkie, goedprater van geweld. En nu weer terug naar je krat bier in de voortuin..

28 mei 2023 om 19:56

Haha het is toch ongelofelijk he. 'Supporter' scheldt speler uit, (waarschijnlijk) in racistische termen. Speler is er klaar mee en geeft een tik. En als je dat begrijpt, ben je een tokkie, ben je stoer en drink je een krat bier in je voortuin. Laat me een ding zeggen: jullie zijn niet de oplossing van alle teringzooi onder supporters dit seizoen, maar hét probleem.

28 mei 2023 om 19:57

2023. Het jaar waarin je gezin (of in dit geval je ploeggenoot) verdedigen wordt gezien als Tokkie.. Waar gaat het heen zeg.

28 mei 2023 om 20:02

Kansloos dat jij voor een racistische Twente fan opkomt. Maar het is nog maar een jong ventje, dan maakt het niet zo veel uit ofzo?

28 mei 2023 om 20:11

Jij bent het probleem door geweld te stimuleren. Ik hoop oprecht dat je nog niet volwassen bent. Supporters mogen geen geweld gebruiken en spelers net zo goed niet. Je kunt wel een verhaal verzinnen wat die man gezegd zou hebben maar dat verandert nog steeds niets aan Berghuis zijn gedrag. Ben benieuwd of je nog steeds zo’n voorstander bent van geweld als de supporters spelers gaan slaan.

28 mei 2023 om 20:12

Jij bent de oplossing Fossen, oh grote Salvador. Voor mij sta jij het symbool voor het probleem, als de ene wat doet mogen wij dat ook huil huil huil. Dan praten we her maar goed. En nu weer terug naar je krat bier in de voortuin..

28 mei 2023 om 20:20

Mijn voortuin is groter dan jouw hele wijk vriend, maar denk vooral dat je me te pakken hebt.

28 mei 2023 om 21:06

Oef je wijk is groter? Ik ben je vriend niet en zal het ook nooit zijn getuige je uitspraken. Lekker in het voortuintje zitten op je kratje bier Tokkie!

28 mei 2023 om 19:37

Geweld goed praten zelfs zonder dat je erbij was. Genoeg mensen willen Berghuis op zijn bek slaan dat vind jij dus blijkbaar ook een goed idee.

28 mei 2023 om 19:44

Klasse reactie fossen! Zowat de enige onder de psv en Feyenoord supporters

28 mei 2023 om 20:07

Het is niet te geloven. Als ik ook zie wat voor reacties ik hierboven krijg is het echt om je dood te schamen. En een reden om VZ account op te heffen. Heb inmiddels met 3 verschillende accounts al bijna 10 jaar een account hier, maar dit is om te janken. 2x account opgeheven omdat het niveau hier steeds verder omlaag ging. En nu sta ik weer op dat punt. Manier van redeneren hier is volkomen kansloos bij tijd en wijle.

28 mei 2023 om 20:19

Dus je heft je account op, ziet dat het niveau alleen maar lager word en maakt dan weer een nieuw account aan. En dat 3 keer 😂

28 mei 2023 om 20:24

Wordt*

28 mei 2023 om 20:43

Stoer aankondigen dat je weg gaat en dan niet gaan is wellicht nog triester. 😂

28 mei 2023 om 19:46

Compleet met je eens. Meer mensen mogen jouw reactie steunen want volgens mij krijg hier onder alleen maar kritiek. Fijn om te zien dat jij onder elke reactie die je krijgt een goed beargumenteerde reactie terug geeft. Geen populaire mening maar ik vind wel de juiste!

28 mei 2023 om 19:47

Voorbeeldfunctie dit voorbeeldfunctie dat jullie zijn allemaal soft en dan afvragen waarom de jeugd erger en erger wordt. Wat verwacht je als niemand er iets tegen doet

Eerst afwachten wat de supporter zei want die gaan vaak veel te ver. Maar in eerste instantie een verkeerde actie natuurlijk

28 mei 2023 om 18:54

Sowieso een verkeerde actie om dit met geweld te beantwoorden en al helemaal als je een voorbeeldfunctie hebt. Steven kan een leuke kerel zijn voor de camera maar het is ook gewoon gefrustreerd mannetje.

Heeft het echt naar zijn zin bij Ajax sinds die weg is bij Feyenoord.

- slechte prestaties
- vaak op de bank
- nu nog vechten met wat supporters

28 mei 2023 om 18:50

Wk gespeeld
Al een keer kampioen
Vaste oproep oranje
Meer geld
Cl voetbal

28 mei 2023 om 18:51

Alsof 1 minder seizoen meteen alles doet vergeten. Lol. Z'n gedrag is fout, maar bij Feyenoord was hij al smerig. Is z'n houding

28 mei 2023 om 18:51

Kampioen was die bij Feyenoord ook geweest

Wk zou die waarschijnlijk ook spelen (speculatie)

Geld, fair enough,

Volgend jaar (hopelijk) groepsfase EL

28 mei 2023 om 18:53

Wat een voor een wk? Hij blonk niet een keer uit. Was ook bij gebrek aan beter. In het tijdperk Sneijder/robben of Kluivert/de boer zat hij niet eens in de voorselectie. Beperkte speler die uitblinkt tegen wat clubjes in het rechterrijtje.

28 mei 2023 om 18:54

Alles is speculatie. Rijtje zijn gewoon
de feiten.

28 mei 2023 om 18:55

In die tijd zal 90 procent van de selectie afvallen dus wat is je punt precies ?
Persoonlijk is hij er in ieder geval op vooruit gegaan.

28 mei 2023 om 19:01

Dat kan je niet zeggen, misschien heeft de overstap op privé gebied voor zoveel frustratie gezorgd waardoor hij minder gelukkig is geworden. Een fan slaan? Dan behoor je echt tot de grootste gekkies van de voetballerij ooit.

Wat je met zekerheid kan zeggen is dat hij financieel vooruit is gegaan.

28 mei 2023 om 19:13

Net alsof hij om geld verlegen zit met een schoonvader die miljardair is

28 mei 2023 om 19:20

Bij Feyenoord op handen gedragen.
100% zeker van een basis plek en ook nog eens aanvoerder.

Achteraf als Feyenoorder blij dat hij weg is maar voor hem zelf is eigenlijk alleen geld op dit moment een positief verschil, de andere dingen had hij bij Feyenoord ook.

28 mei 2023 om 20:04

Dus jij denkt serieus dat schoonvader alles betaald ? Je hebt het over een man geen puber @ ryan888

@young
De reden van slaan is inmiddels bekend en dat had niet uitgemaakt welke club. Hij nam voor z'n teamgenoot op.
Verder heeft hij al aangegeven geen spijt te hebben van z'n keuze. Logisch. Hij is basisspeler bij de grootste club in Nederland. Doet een minder jaar geen verandering in. Je gaat ook liever naar Liverpool dan Newcastle. Puur voorbeeld.

28 mei 2023 om 19:04

Nee bij Feyenoord heeft ie het goed naar zijn zin gehad, alleen maar frustratie vanwege de middelmaat om hem heen.

28 mei 2023 om 19:22

Middelmaat bij Ajax om hem heen nu en dan komt zijn ware aard naar boven

Heel dom, en is ook niet goed te praten. Hij zal wel aardige verwensingen naar zijn hoofd hebben gehad. Het kan dit jaar ook gewoon niet normaal gaan met voetbal "supporters" . Ajax zal hem ook moeten straffen, dit kan gewoon niet.

Dan zal die "supporter" dat wel verdiend hebben, altijd dat gezuig. Ik ben geen fan (meer) van Berghuis maar je hoeft niet alles te pikken. Kijk maar naar Veerman, schandalig en belachelijk dat dit gebeurt.

Ja joh kan er ook nog wel bij. Volgevreten vedettes, gefrustreerde irritante mannetjes. Wat mij betreft deze Berghuis disciplinair een wedstrijdje of 5 schorsen. Voetballend gezien is er ook letterlijk geen enkele speler die we zullen missen volgend seizoen. Een bezem is niet genoeg om dit zooitje schoon te vegen. Schaam je diep Berghuis!

28 mei 2023 om 18:51

5 wedstrijden? Zullen we eerst even wachten en lezen wat voor verwensingen hij naar zijn kop heeft gehad? Veerman zei het vandaag nog, supporters denken dat ze alles uit clubliefde kunnen doen. Berghuis verdiend wel een straf, dit kan niet, maar wel even beide kanten horen.

28 mei 2023 om 18:59

Eric schaam je, tijd dat die 'supporters' aangepakt gaan worden. Als ajax hem een schorsing geeft zou ik als berghuis zijnde mijn contract inleveren.

28 mei 2023 om 19:06

Hoezo schorsing? Is toch buiten de wedstrijd. Aangifte ook maar schorsing is een beetje vreemd vind ik.

28 mei 2023 om 19:46

Ajax kan hem zelf schorsen. Niet dat ze dat gaan doen, want fatsoen en moraal waren bij Ajax al eerder vertrokken dan de prestaties. De knvb kan hem niet zo makkelijk schorsen denk ik.

28 mei 2023 om 19:39

Top reactie, helemaal mee eens. Voorbeeld gedrag noemen zij dat!

Daar komt de aap eindelijk uit de mouw. Zodra het een beetje tegenzit houdt hij dat toneelstukje van leuke vrolijke jongen niet meer vol.

28 mei 2023 om 18:49

Schei uit man, deze jongen zijn familie is met de dood bedreigd logisch dat het een keer te veel wordt.

28 mei 2023 om 18:54

Hahaha en dsn ga je maar om je heen meppen? Feit is gewoon dat hij een dertiger is die qua gedrag nog in zijn tienerjaren is blijven hangen. Dat hebben we bij Feyenoord al mogen ondervinden, maar nu maakt hij het wel heel erg bont.

28 mei 2023 om 18:57

Vraag me af hoe jij zou reageren als je net zoals berghuis jarenlang van alles naar je hoofd toegezegd krijgt, je familie met van alles bedreigd word, blijf je dan ook rustig? Het is natuurlijk allesbehalve goed wat Berghuis doet, maar lekker makkelijk om hier schijnheilig te doen

28 mei 2023 om 18:58

Supporters mogen van mij wel vaker klappen krijgen als ze te ver gaan. Tegenwoordig moeten we ook maar alles pikken ergens is een grens.

28 mei 2023 om 19:23

Als supporter mag je tegenwoordig uit vreugde geen biertje meer in de lucht gooien, dat is schijnbaar belangrijker dan tegen spreekkoren gaan.

28 mei 2023 om 19:45

Hilarisch dat juist jij hier een moraalridder gaat spelen, jij die een aanvoerder met (in mijn ogen) homofobe trekjes met hand en tand verdedigd gaat hier zonder enige context ineens lopen zuigen. Wie beschrijf je precies eigenlijk? Berghuis’ doet nog veel Feyenoorders pijn blijkbaar, die schreeuwen hier het hardste. Mensen denken altijd maar alles te kunnen roepen of racistisch te zijn, dan moet je mans genoeg zijn als je een keer tegen een correctie aan loopt.

28 mei 2023 om 19:55

Hilarisch dat jij denkt dat Kokcu's keuze om die aanvoerdersband niet te dragen ook maar in enige mate vergelijkbaar is met een speler die uithaalt naar een supporter. Berghuis zou in deze een voorbeeld kunnen nemen aan Kokcu die iedereen over zich heenkreeg, maar zowel fysiek, als verbaal altijd binnen de lijntjes is gebleven. Grappig ook dat je het hebt over mans terwijl Berghuis veilig van achter een hek, met een beveiliger naast zich uithaalt.

28 mei 2023 om 19:57

@JK-Ajax
Over moraalridders gesproken, iemand veroordelen die uit geloofsovertuiging geen bandje wil dragen maar wel opkomen voor een speler die zijn agressie buiten het veld niet kan controleren, ik heb nu al gelezen dat het komt omdat zijn familie werd bedreigt, hij opkwam voor Brobbey omdat hij racistisch werd bejegend of dat hij in bet gezicht werd gespuugd, wat is het nou eigenlijk? Ik durf er alles om te verwedden dat als ze hadden gewonnen en AZ had gewonnen hij lachend de bus in was gelopen.

28 mei 2023 om 19:59

Doe mij maar iemand die een racist een corrigerende tik geeft dan een persoon die andere mensen uitsluit en niet accepteert vanwege je geloof. Lekker vanuit je emotie bezig kerel, het druipt over van frustratie zover doet het je

28 mei 2023 om 19:24

Ik mag hopen dat hier keihard wordt gestraft. Een plastic beker op t veld is genoeg om een stadionverbod te krijgen, maar als speler zou je wel iemand op ze muil mogen slaan?

Wanneer gedragen wij ons nu eens als mensen met een gezond verstand. Wat willen supporters hier nu mee bereiken? Kap nou toch eens !! Volgend seizoen kan alleen maar beter worden.

Zodra je klappen begint te geven heb je al bij voorbaat verloren. Is dit het begin van het einde van Berghuis bij Ajax?

Ik kan het niet heel goed zien, maar volgens mij slaat hij geen persoon, maar slaat hij iemand een telefoon uit z'n handen. Ook niet goed te praten natuurlijk. En heeft hij wel iemand geraakt... Dan is dit niets minder dan mishandeling.

28 mei 2023 om 19:41

In dat geval is het wel een hele rare manier om een telefoon uit iemands handen te krijgen: je vuist omhoog en met volle kracht inslaan duid er niet op dat een telefoon ‘weggeslagen’ moest worden. Dat kun je namelijk met veel minder kracht doen.

Heeft ie toch wat geraakt dit jaar. Al denk ik dat hij nu weer miste, op een telefoontje na dan..

Ik snap de voetballers wel. Al die gekke toeschouwers die wat vinden en alles mogen roepen zonder gevolgen… Op een gegeven moment is het klaar. Voetballers moeten zich gedragen en toeschouwers mogen alles doen en zeggen?!
Het gebeurt Berghuis, Veerman… etc. Waardeer die gasten nou eens ook wanneer het minder gaat.

Hij moet ten aller tijden zichzelf beheersen ook al is dat soms niet te doen. En helemaal als voetballer die een voorbeeldfunctie heeft.

Jammer dit...snap emotie maar zo veel ervaring en blijkbaar nog niets geleerd hebben.
Blij dat hij niet meer bij Feyenoord speelt, niet voor zijn kwaliteiten, want als het tegenzit gaat hij zich misdragen. Niet voor het eerst

Moet zeggen dat ik de reacties vrij bijzonder vind zonder te weten wat er gezegd word. Je moet tegenwoordig maar alles pikken zolang het maar verbaal is blijkbaar, maar als het gaan over verkrachtingen of moorden heb je aan mij ook een slechte

28 mei 2023 om 18:57

Wat maakt het uit wat er gezegd wordt? Als er beelden zijn van vechtende supporters is het stadionverbod maar als het een speler betreft dan opeens is context relevant?
Wat een onzin

28 mei 2023 om 19:00

Omdat die de hele dag online en in het echt shit over zich heen krijgt, iedereen heeft een kookpunt. vechtende supporters is echt een zwak argument want die roepen dit soort debiele dingen zelf allemaal

28 mei 2023 om 19:13

Onzin, geweld is geweld, ophouden met het gekleurde brilletje.

Hij ontsnapte de afgelopen weken al twee keer aan een rode kaart en nu dit weer. Ik dacht dat hij wat kalmer was geworden sinds zijn overstap naar Ajax maar dat was misschien het succes. Met irritatie komt frustratie en daarop volgen bij hem telkens dit soort idiote acties. Ik ben benieuwd of dit nog een staartje gaat krijgen. Dit soort beelden zie je in Nederland normaal toch nooit.

28 mei 2023 om 18:54

Nee? Dit jaar zijn "supporters" aardig vaak over de grens gegaan. Lees ook naar even het interview met Veerman, hij en zijn familie zijn met de doos bedreigd. De maat is bij spelers ook gewoon een keer vol. Tuurlijk had Berghuis moeten weglopen, maar je moet niet doen alsof we hier in NL supporters hebben die weten hoe ze zich moeten gedragen.

28 mei 2023 om 19:16

Dat vind ik dan weer totale onzin. Tuurlijk moeten die supporters zich eens normaal gaan gedragen. Wat tegen spelers wordt geschreeuwd is benen ieder pijl. Maar toch vrijwaart zoiets nooit dat je fysiek geweld gaat gebruiken. Ik vind dat altijd maar een teken van beperkte intelligentie en algehele ontwikkeling. Dit soort driftbuien horen bij kleine kinderen, niet volwassen mannen. Zeker ook omdat Berghuis daar naast het stadion staat en volgens mij ook nog sponsorkleding van zijn werkgever draagt. Waarom is het tegenwoordig toch zo lastig voor Jan en alleman om zich beschaaft te gedragen?

Dit is niet goed te praten maar fans denken maar alles te mogen roepen over familie en kinderen

Haha gefrustreerd mannetje. Je kan gewoon niet zo reageren op woorden. Als het zelfverdediging is oke, maar wat er eventueel geroepen kan zijn, kan je niet met geweld oplossen, zeker niet als “voorbeeld” en zeker niet naar je eigen fans, zelfs als het ajacieden zijn.

28 mei 2023 om 19:27

Gaan jullie lekker poppen ophangen en keepers op het veld aanvallen schijnheil, het moest eens andersom zijn berghuis die als Feyenoorder een supporter zou slaan, dan reageerden al die schijnheilige Ajacieden heel anders.

Niet slim van die supporter
Dan kun je het terug verwachten

Lekker schijnheilig doen hier, vraag me af wat je zelf zou doen als je jarenlang van alles naar je hoofd geroepen krijgt.. neemt niet weg dat het gewoon dom is wat Berghuis doet

Gifbeker moet helemaal leeg dit seizoen bij Ajax. Steven jongen, ik dacht dat hij die rare streken kwijt was maar blijkbaar verbergt succes een hoop. Hoewel we niet weten wat er geroepen is natuurlijk, maar dit moet je nooit doen.

Edit: ik pas 'm aan. Het schijnt dat iemand een racistische leus (k*nk*r zwarte) naar Brobbey heeft geschreeuwd en dat Berghuis daarop heeft gereageerd. In dat geval volledig terecht en niet meer dan logisch dat je een klap uitdeelt.

28 mei 2023 om 19:52

En bij k*kk*r blanke? Of indiaan of Eskimo of Rus? Hij dient zich ten alle tijden te gedragen. En hij hoeft helemaal niet voor Brobbey op te nemen.

Walgelijk. Ronduit walgelijk. Wat een smerig ventje. Onmogelijk goed te praten, wat de jonge supporter ook riep. Hopelijk komen er heel harde consequenties voor Berghuis.

Groot gelijk. Hij beukt niet zomaar iemand. Je hoeft niet alles te pikken. Hopelijk was de klap goed raak.

Als supporters dit doen hoor je nooit iets over context, en wat er gezegd zou zijn….
Maar als het om Berghuis gaat zal er wel iets geroepen zijn?
Aangifte doen, schorsen, wegwezen, topsporter onwaardig

28 mei 2023 om 18:58

Supporters niet meer toelaten in Enschede, zijn geen supporters meer die zoiets doen!

Er zou iets over zn dochtertje zijn geroepen. Dan snap ik Steven volledig. Tuurlijk voorbeeldfuncite en geweld is nooit de oplossing. Maar soms is het allemaal net teveel. Bij de terugkeer in Rotterdam moest zowat het leger er worden neergezet qua beveiliging om de wedstrijd door te laten gaan, vanwege de bedreigingen naar hem. Daarnaast een baggerseizoen als ajax zijnde. Als er dan zo'n sukkel iets over je dochtertje roept (je hoort daarnaast ook al gelijk over zn moeder van alles) dan kan de beheersing een keer weg zijn.

Hier moet de knvb dus een hele dikke schorsing voor geven... Nee de knvb heeft het te druk met een leeg vreugde bekertje, waarschijnlijk zullen de slaapzakken daar wel weer niets doen . Als je het filmpje ziet en dan het kleine meisje daar achter ziet staan.. ongeacht wat ze roepen, dit soort gedrag is niet goed te praten . Hopelijk doet die ander ook aangifte en stelt de rechter een voorbeeld bij dit.. om te kotsen..

28 mei 2023 om 19:01

Ooh dus er staat een klein meisje? Dat meisje zou het vast wel fijn zijn dat iemand iets roept over het kleine meisje van berghuis of niet?
Schande als berghuis hier een schorsing voor zou krijgen.

Neem aan dat hij ook een stadionverbod krijgt.
Dit krijgt iedereen die zoiets in of rond het stadion zou doen.

Als iemand me familie bedreigd of uitscheld zou ik ook zo reageren. Supporters denken maar alles te mogen roepen. Lekker Berghuis gewoon voor jezelf opkomen. Aanpakken die tokkies

28 mei 2023 om 19:31

Grootste tokkie ben jij, geweld proberen goed te praten.

Gelijk heb je , niet altijd maar accepteren dat mensen maar alles tegen je kunnen zeggen

Want als je bekend bent moet je alles stilzwijgend accepteren en moet je maar doen of alle smerige galspuierij er gewoon bij hoort. Vind het echt een hele menselijke reactie

Uiteindelijk loopt de emmer een keer over en denk dat veel spelers dit wel eens willen doen, echter is dit natuurlijk niet de bedoeling. Staan ook jonge kinderen bij.

Het is geen goede reactie van Berghuis want heeft een voorbeeldfunctie en keur het ook zeker niet goed maar wat als er 1 of meerdere supporters iets akeligs zeggen over hem of zijn vrouw en kinderen, dan zou ook ik een klap uitdelen, voorbeeldfunctie of niet.
Er moet iets lelijks gezegd zijn anders reageerd hij zo niet

Klap uitdeelt aan een supporter van Ajax en verderop was het weer geprovoceerd door Twente fans?

Geen idee wat de aanleiding is voor de actie. Maar je kunt nooit voor eigen rechter spelen. Als de gast die door Berghuis wordt aangevallen aangifte doet dan zou dat volledig terecht zijn. En misschien zou het ook geen slecht idee zijn als Berghuis door Koeman buiten de selectie wordt gelaten morgen

Ja maar hij zei dit, ja maar hij zei dat , je weet de context niet bla bla bla, je staat op 2 meter van de spelersbus, loop die bus in en je hebt deze hele ellende niet.

Nu weet ik niet waarom hij dit doet, maar desondanks moet je altijd je poten thuis houden.

En op welk moment raakt hij dan precies die twente supporter? Ik zie de klap, maar wat hij raakt is me volledig onduidelijk

28 mei 2023 om 19:16

Totaal geen context vooralsnog. Misschien slaat hij een telefoon uit iemand's hand? Misschien bedreigt iemand hem met een mes? Misschien spuugt iemand hem in zijn gezicht? Pure speculatie allemaal. Totaal onnodig om hier nu al een oordeel over te vellen. Het internet verziekt deze wereld echt. Als hij iemand een mep verkoopt moet hij dat never nooit doen maar hij blijft een mens. Als je dan ook dat interview met Veerman ziet, deze gasten hebben gewoon wekelijks te maken met doodsbedreigingen. Ik snap ergens wel dat je op een gegeven moment je zelfbeheersing verliest.

Groot gelijk stevie. Je hoeft niet alles pikken van die rand debiellen

Gozer moet gewoon aangifte doen. Lekker taakstraf laten lopen.

10 wedstrijden schorsen eigenlijk moet Ajax zijn contract verscheuren, dit is al op alle internationale media, Ajax player hit supporter, moet he niet willen als club zijnde #Berghuis #Out, neem aan degene aagifte gaat doen en hem zwaar zal aanklagen

28 mei 2023 om 19:33

#dit #is #geen #twitter

Blij dat we van die asbak af zijn. Hoop dat ie hier echt lang voor geschorst wordt!

Ik lees overal dat het om een 16jarige knul gaat, in dat geval aangifte doen van kindermishandeling.

28 mei 2023 om 19:25

Lees ook op Tubantia nu dat Brobbey een 'k*nk*er zwarte' genoemd werd door de fan en dat Berghuis daarop reageerde. Dan mag je 16 zijn, verdien je gewoon zo'n mep.

28 mei 2023 om 19:39

Aha nieuwe rechtspraak in Nederland : oog om ogg tand om tand. Wel eens gehoord van voorbeeld functie geven en geen eigen rechter spelen. Als het om 16 jarige knul zou gaan dan ga je als speler ook zo gedragen. Tja het geloof in deze voormalige godenzonen is nu helemaal verloren. Wat is Ajax afgegleden

34 punten aftrek voor Ajax in het nieuwe seizoen.

Maar waarom sta je als twente fan bij de ajax bus vraag ik dan af……….

28 mei 2023 om 19:28

Was het een Twente fan? Ik kan me in de huidige situatie zomaar voorstellen dat er Ajax fans zijn die beledigende dingen roepen, en ik kon het op het filmpje niet zien.

28 mei 2023 om 20:12

Inderdaad, zou zomaar een ajacied kunnen zijn.

Ach, het is blijkbaar ook een mens. Benieuwd wat er dan geroepen is, over het algemeen staan de grootste holbewoners daar naar spelers te roepen.

Bij Tubantia staat dat het om een racistische opmerking ging richting Brobbey waarop Berghuis reageerde, in dat geval keur ik deze actie goed.

28 mei 2023 om 19:22

In dat geval volledig terecht dat hij een stoot uitdeelt, zeker in de context met al het gedoe rondom Vinicus. Het is een keertje klaar met dat belachelijk primitieve gedrag.

Een supporter van Ajax of supporter van Twente? Dat staat niet duidelijk in de tekst

Ook al heb ik minder met Berghuis sinds ie zonodig naar Ajax moest gaan: het lijkt me dat er hier iemand iets heeft gezegd wat overoveroverduidelijk te ver ging. Tsja als je dan zo n grote bek wil hebben kun je verwachten dat iemand iets terug doet. Geen medelijden mee

Er is dus heel wat anders gezegd dan over zijn kinderen. Het is inmiddels op Twitter ook qua verhaal anders. Die betreffende supporter zou k*** zwarte naar brobbey hebben geroepen waarop berghuis meteen sloeg.



Er wer k*n*** zwarte naar Brobbey geroepen. meer dan terecht wat Steven hier doet

Ik hoor net uit betrouwbare bron dat die snotaap Brobbey een kk aap noemde en dat Berghuis daarop gereageerd heeft. Het is niet goed te praten maar het was ook wachten tot het te veel werd voor een speler.

28 mei 2023 om 19:28

Nou dat is best goed te praten hoor. Dan mag je van mij best een klap uitdelen. Als je zo'n stoere jongen bent dat je dat naar een speler gaat lopen roepen moet je ook de consequenties kunnen dragen.

Van beide kanten volledig kansloos dit.



Ik heb de wetsrrijd bijgewoond en Berghuis viel erg Laar in maar oh oh wat een opgewonden ventje. Vlak voor onze neus aan klieren met smal en even daarna een levensgrote mededeling met de tekst ernstige overtreding geconstateerd door VAR. Dus dacht iedereen die zal wel rood krijgen en nu gaat hij op de vuist met supporters De KNVB straft zelfs jonge kinderen die plastic glas gooien en dit gedrag kan zo maar? Als Ajax bestuur moet je dit toch niet tolereren

Voor de meest onzinnige dingen blokkeert voetbalzone de reacties maar hier niet.. zeker omdat het lekker scoort qua comments?

Aangifte doen tegen die berghuis, wat een sukkel.
Camera’s en alles erop en dan doe jij dat! Gewoon schorsen voor een paar wedstrijden. Voorbeeld voor de jeugd.

28 mei 2023 om 19:40

Als iemand je familie of maten uitmaakt met racistische leuzen gecombineerd met de meest vreselijke ziekte vind ik het een prima voorbeeld dat je grenzen stelt.

In het veld waren ze toch vrij rustig? De Ajax spelers? Niet volledig gegeven, want dat kan onder o Johnny. Wel overigens een dik compliment voor de Ajax supporters bij de wedstrijd. Want volgens mij waren die nog braver dan hun spelers....

Ah een Cantona’atje. Dat is lang geleden!

In dit soort gevallen ben ik altijd voorstander van een half uurtje supporter en speler in een kooitje.

Heb begrepen dat die gene zei kk zwarte tegen brobbby

Zie hier weer veel moraalridders, voornamelijk uit Rotterdam-Zuid (met captain Marocberkane uiteraard weer als haantje de voorste) reageren. Als de woorden van dat gespuis echt 'k.k. zwarte' naar Brobbey waren had de klap van mij niet hard genoeg kunnen zijn. Dit soort randebielen hoeven zich niet net als op het internet onschendbaar te wanen.

Meer dan terecht. Als iemand mijn teamgenoot voor k zwarte zou hebben uitgescholden, zou ik ook uithalen. Hoop dat hij m goed geraakt heeft.

Wat zijn de meesten hier op voetbalzone toch voorspelbaar... een enkeling uitgezonderd... Alles wat anti-Ajax is, grijpt deze gelegenheid aan om hun gram te halen tegen Ajax en Berghuis. Alles wat pro-Ajax probeert het enigszins te rechtvaardigen.

Berghuis had natuurlijk moeten negeren. Maar, na alle stront en bedreigingen die al over hem is uitgestort... en de frustratie van een waardeloos seizoen... Is het dan goed te praten, nee. Is het onmenselijk.. nee... volgens mij ook niet. Mensen denken alles te kunnen roepen tegenwoordig. En een reactie als die van Berghuis is een oer-instinct. Eentje die je moet negeren, maar dat lukt niet altijd. Hij lijkt wel menselijk.

28 mei 2023 om 19:46

Oerinstinct.? Erg benieuwd hoe ver je durft te gaan met dit bijzondere argument. Vertel eens

28 mei 2023 om 19:51



Het is een oer-instinct van mensen, met name mannen, om dit vechtend op te lossen. Dat gebeurt overal in de natuur. Maar kijk ook eens op een kleuterschool. Daar doen jongentjes niet anders. Dus in dit geval is het oer-instinct ook om het vechtend op te lossen. Zo hoort het niet. Maar het kan wel gebeuren

28 mei 2023 om 20:26

Oerinstinct.? Erg benieuwd hoe ver je durft te gaan met dit bijzondere argument. Vertel eens

Ik zal geweld nooit goedkeuren, maar als die supporter inderdaad "kk zwarte" heeft geroepen naar Brobbey snap ik het wel. Ik ben verre van een gewelddadig persoon, maar ik kan mij heel goed voorstellen dat ik hetzelfde zou reageren als ik in Berghuis zijn schoenen zou staan.

Ik reageer nooit..en ik mag die berghuis ook totaal niet..maar ik geef hem groot gelijk..laat ze een keer hun dikke bek houden..kut publiek

Wat er ook geroepen is, als dit wordt beantwoord met agressie en we toleren het is het einde zoek. Voor elke burger in Nederland kan hierop een straf staan,… dit zou ook gelden voor voetballers maar soms vinden we ze wat zielig omdat ze onder druk staan. Ps; was toch niet de fan die aanstekers gooide toch?

Geweld is inderdaad niet de oplossing maar als er racistische opmerkingen zijn gemaakt zou dat voor mij ook de grens zijn. Racisten mogen van mij keihard aangepakt worden en totaal geen medelijden mee. Als dit echt gezegd is vind ik het jammer dat hij hem niet harder heeft kunnen raken.

Soms denk ik dat Saudi Arabië helemaal niet zo'n slecht land is. Als je toch hoort wat sommigen mensen roepen zonder ook maar enige consequenties voor diegene die dit gedrag uit lokt, bij in dit geval Berghuis. En 3 kwart hier keurt het af wat Berghuis doet. Tsjaa kansloos volk is het ook voor een groot deel.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren