Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Bassey is op weg naar Ajax: Rangers sorteert al voor op transfer

Laatste update:

Calvin Bassey lijkt hard op weg naar Ajax. Het Algemeen Dagblad meldt dat de onderhandelingen tussen de Amsterdammers en Rangers, de club van de Engelse centrale verdediger, voorspoedig verlopen. Het gat tussen vraag en aanbod zou ondertussen zelfs 'overbrugbaar' zijn.

Ajax heeft een verhoogd bod uitgebracht op Bassey dat dichter bij de vraagprijs van de Schotten in de buurt komt. Rangers zou een bedrag van 25 miljoen euro verlangen voor zijn centrale verdediger en nu de Nederlands kampioen water bij de wijn heeft gedaan, is het gat tussen vraag en aanbod wel te overbruggen. Het is volgens het AD zelfs zo klein, dat er binnen enkele dagen een akkoord wordt verwacht en dat Bassey het trainingskamp van Ajax in Oostenrijk vanaf het begin zou kunnen meemaken.

Rangers sorteert intussen ook voor op een transfer van de sterke centrale verdediger, aangezien trainer Giovanni van Bronckhorst hem buiten de selectie heeft gehouden voor de oefenwedstrijd tegen Blackpool. Bassey had zelf al te kennen gegeven dat hij graag naar Ajax zou verkassen, zeker na een positief telefoongesprek met trainer Alfred Schreuder. De mandekker, die ook wordt begeerd door Brighton & Hove Albion, is persoonlijk al bijna rond met Ajax en moet in de Johan Cruijff Arena de opvolger van Lisandro Martínez worden.

Hij kwam in totaal al tot 65 wedstrijden in het eerste van the Gers en daarvan speelde hij er 29 in het afgelopen Premiership-seizoen. Bassey maakte echter vooral indruk in de Europa League, waarin hij met Rangers de finale haalde en uiteindelijk verloor van Eintracht Frankfurt. De 22-jarige stopper stond dertien keer in de basis in het tweede Europese clubtoernooi en mocht ook twee keer invallen van Van Bronckhorst. Scoren lukte hem, net als in de competitie, nog niet. Bassey is in Italië geboren, heeft in Engeland gewoond en speelt zijn interlands voor Nigeria. De 1 meter 85 lange mandekker werd bij Leicester City opgeleid en maakt indruk met zijn duelkracht en inzicht

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dit is wel wat anders dan een verdedigertje huren van Everton.

16 juli 2022 om 17:41

PSV heeft ook nog nooit zo'n bedrag uitgegeven aan een speler. Vraag me ook af of ze dat op dit moment kunnen.

16 juli 2022 om 17:43

Het kunnen vast wel maar dan is gelijk al het geld op voor transfers. dus lijkt mij niet dat we dat doen.

16 juli 2022 om 17:45

@Paul, Klein leuk onbelangrijk feitje; Als Brobbey en Bassey komen zijn de top 10 duurste aankopen naar de Eredivisie allemaal door Ajax gedaan. PSV geeft in de afgelopen 5 jaar net zoveel uit als Ajax (waarschijnlijk) deze zomer. Eigen vermogen van Ajax is bijna 8 keer zo groot als dat van PSV. Ik geloof niet echt in het Bayern München verhaal omdat PSV ook altijd veel beter is dan de rest, maar het gat is financieel echt bizar groot.

16 juli 2022 om 17:47

Dat is een beetje hetzelfde als Ajax een speler van 80 miljoen zou kopen. Ze kunnen het waarschijnlijk wel, maar dan is je hele bankrekening geplunderd.

16 juli 2022 om 17:50

@messibazoer: Het Bayern München verhaal is ook een beetje gebaseerd op het feit dat Bayern bij concurrenten zoals Dortmund de beste spelers koopt. Dat kunnen ze doen omdat die spelers een gelimiteerd bedrag in hun contract hadden staan. Dat is in Nederland veel minder. PSV zal Gakpo voor 30/35 miljoen best verkopen aan een buitenlandse club, maar als Ajax komt kunnen ze vragen wat ze willen.

16 juli 2022 om 17:51

Lees veel enthousiaste reacties, zelf heb ik hem nooit zien spelen. Maar heb ooit een podcast gehoord met Veldmate en hoe ze permanent een stuk of 100 spelers volgen en lijstjes hebben met mogelijke alternatieven voor spelers uit de selectie. Met scouting blijf je afhankelijk van de vele factoren die je niet in de hand hebt die maken dat een speler slaagt of niet. En er zitten natuurlijk ook gewoon weleens missers tussen (Magallan). Maar de balans vind ik goed de laatste jaren, Ajax is relatief sterk in het halen van goede spelers. En natuurlijk ook in het ontwikkelen van spelers. Hoop dat dit goed uitpakt, Martinez heeft zich in korte tijd redelijk onmisbaar gemaakt. Ajax doet met hem Bergwijn en Brobbey in elk geval fysiek sterke aankopen. Door de CL prestaties heeft zich ook voor transfers echt weer in de kijker gespeeld. In de periode dat ze de voorrondes werden uitgeknikkerd door clubs als Praag, Rapid Wien of Kopenhagen was het toch lastiger om 1) spelers goed te betalen 2) spelers te overtuigen dat Ajax een mooi podium biedt - zeker als er ook interesse was uit de grote competities. Hebben ze aan zichzelf te danken. Hoop dat ze trainer het materiaal benut

16 juli 2022 om 17:56

@PaulR_1982

Nou moeten we er wel bij zeggen dat Ihattaren,Bergwijn,Wijndal en Berghuis nu ook rondlopen bij Ajax. Niet allemaal direct van Nederlandse clubs gekomen maar ze zijn nu wel in Amsterdam.

16 juli 2022 om 18:02

Ja, dat klopt, maar ik denk dat je wel snapt wat ik bedoel.

Toen Malen, Bergwijn en Viergever (alle 3 met een verleden bij Ajax) bij PSV speelde was PSV ook niet opeens het Bayern van Nederland.

Bovendien vind ik het maar raar, het Bayern van Nederland. Ajax is Ajax en PSV is PSV. En beide clubs werken op hun eigen manier aan een zo goed mogelijk resultaat op het veld.

16 juli 2022 om 18:07

Het is ooit als ambitie uitgesproken het Bayern München van Nederland te worden maar dat kun je op veel manieren interpreteren en zal geen concreet beleid zijn. In de zin dat ze de meeste sportieve successen willen halen lijkt het me gezond. Je houdt in de Eredivisie natuurlijk beperkte inkomsten te maken dus zal je beste spelers nooit kunnen behouden, zoals Bayern wel kan. En zo zie ik de verschillen nooit zo groot worden en gelukkig maar. Ik wil graag dat Ajax elk jaar kampioen wordt maar wat spanning in de competitie is me toch ook veel waard. En kampioen worden nadat het een paar keer niet gelukt is is wel heel veel leuker dan voor de 8e keer op rij lijkt me.

16 juli 2022 om 18:11

De vraag is natuurlijk ook maar of je zo'n bedrag uit moet willen geven aan een verdediger. Het risico is ook gewoon veel groter.

Voor €20 tot €25 miljoen zou ik hem graag hebben, maar veel Engelse media noemen een prijs van £25 miljoen omgerekend bijna €29,5 miljoen en dat vind ik echt te veel. Dan zie ik liever dat ze doorschakelen naar Medina of Theate.

16 juli 2022 om 18:13

Nou, ik heb geen bezwaar tegen 8 kampioenschappen op rij hoor, maar een beetje spanning is af en toe wel fijn ja. Ajax hoeft niet elk jaar al in maart kampioen te worden. Als dat eind april of begin mei is, vind ik het ook goed ;-)

16 juli 2022 om 18:17

Op vi pro staat een leuke analyse over Bassey, Sanchez-achtig in de duels en wil graag de bal. Is vaardig maar kan daarin alleen wat druistig zijn. Kort samengevat

16 juli 2022 om 18:28

Tja die kampioenschappen zijn welkom en garanderen wel continuïteit in CL inkomsten. Maar denk toch dat de glans eraf gaat als je in zo’n situatie komt als de Bundesliga. Hoe dan ook mooi dat Nederlandse clubs weer de weg omhoog hebben ingezet, misschien juist dankzij de beperkte middelen, door opleiding, scouting en slim beleid. Nu kan je als Ajax zijnde ten doel stellen om te overwinteren in de Champions League, vrij recent konden we daar nog niet van dromen, was Nederland in de rankings voorbijgestreefd door België Turkije Oekraine en God weet wie verder. Alles komt en gaat in golfbewegingen en nu gaan we weer even omhoog, dat is wel mooi.

16 juli 2022 om 18:33

@peerberwers: Waarom is het risico bij een verdediger groter? Of begrijp ik je verkeerd?

We hebben natuurlijk verdedigende miskopen gehad met onder andere Magallan, Pierrie, Bruno Silva, Orejuela en Kristensen. Maar daar staan onder andere aanvallende miskopen als Suljemani, Ledezma, Soetaers, Cassierra, Sikora, Bakircioglu en Delorge.

En eentje uit de oude doos, Ivan Gabrich, de spits die nooit omvalt, aldus Louis van Gaal.

16 juli 2022 om 18:35

@manodedios: Daarom hoop ik ook oprecht dat PSV zich gaat kwalificeren voor de CL. Is alleen maar goed voor de uitstraling van het Nederlandse voetbal wanneer er 2 Nederlandse clubs in uitkomen. En wellicht op den duur 2 directe en een voorronde plaats.

16 juli 2022 om 18:58

Komend jaar moet dat wel lukken. Om die posities vast te houden moet je als land gewoon Europees redelijk presteren. Op zich daarom wel een redelijk eerlijk systeem. Maar we hebben teveel seizoenen gehad waarin alleen AZ of Ajax wat punten sprokkelde en de rest in de uefacup poulefase maar wat liep aan te kloten en waarin het aantal punten ook nog werd gedeeld door een groot aantal clubs door extra FairPlay deelnemers en dat soort ellende. Maar je hebt gelijk ik hoop ook dat psv of Feyenoord de champions league ingaat en dat niet alleen maar daar ook presteert, dat is goed voor iedereen. Degene die achterblijft zal weer harder werken om bij te komen.

16 juli 2022 om 20:07

Uiteindelijk kun je nog zoveel geld hebben als je dan daarmee spelers als Brobby haalt schiet je er helemaal niks mee op.

16 juli 2022 om 21:37

@houtapp: We gaan het zien. Ik denk dat ze in Utrecht en Eindhoven nog wel elke actie's van Brobbey weten te herinneren.

16 juli 2022 om 22:24

Zo laat? Dat is slecht voor mijn gezondheid 😊

16 juli 2022 om 17:44

Dat is ook een beetje het verschil met de intentie om hem te halen. PSV wilt een speler halen bij de tijdelijke afwezigheid van Boscagli. Ajax moet een definitieve opvolger zoeken voor Martinez die samen met Timber het beste duo van de Eredivisie achterin vormde. Dan vis je wel in andere vijvers.

16 juli 2022 om 17:50

Nja ik heb nergens gelezen dat wij alleen maar voor een tijdelijke verdediger aan het kijken waren. maar denk dat de echte opties niet betaalbaar waren en we daarom maar iemand gingen huren.

16 juli 2022 om 18:01

Dat niet, maar wel dat de zoektocht voor een verdediger was ingegeven vanwege tijdelijke absentie. Dan is het ook niet vreemd als je kiest voor een tijdelijke vervanger, hoewel een half jaar ook voldoende ruimte geeft voor een definitieve transfer. Maar ja dan moet het prijskaartje wel in orde zijn.

Ajax vist nu in deze vijver omdat Martinez een sterkhouder was en de absolute hoofdprijs oplevert. Zoals je hierboven terecht opmerkte over PSV zijn transferlimiet : als het geld op is dan is het op. Bij Ajax zit er meestal wat meer in de portemonnee, maar ook bij ons is het op is op.

16 juli 2022 om 17:53

Ja als Brobbey ook doorgaat voor 17 mln hebben ze gewoon voor zo’n 85 mln aan spelers gekocht ongeveer. Echt ongelooflijk.

16 juli 2022 om 17:56

En voor hoeveel is er verkocht? Aan het einde van de streep sta je nog steeds in de plus, helemaal als Antony nog vertrekt sta je ondanks alle uitgaven nog rond de 100 miljoen in de plus in deze transfer periode.. Het is veel geld maar als je als Ajax zijnde de ambitie hebt om bij de beste 16 van Europ te horen dan zal je wel moeten gooien met geld en hopen dat je hele goede jeugdspelers hebt

16 juli 2022 om 18:04

Klopt kokkie. En ze krijgen ook nog eens minimaal 40 mln voor deelname Cl.

En met de huidige inflatie zou ik het geld zeker niet op de bank laten staan

16 juli 2022 om 18:32

Meest bizar is daarbij nog dat Mazraoui, Onana en Gravenberch voor niks of te weinig vertrokken. Vind de onwaarschijnlijke I en buitensporige opbrengst van Martinez wel enigszins gerechtigheid in dat verband. Hoop dat Ajax nu de inkomsten deels gebruikt om Antony een voorstel te doen dat hij niet kan weigeren, om een jaartje te verlengen.

16 juli 2022 om 20:08

Gravenbergh voor 25 miljoen das niet niks.

17 juli 2022 om 13:01

Nee. Maar wel te weinig. Voor Gravenberch had je gewoonlijk we 50 mln gekregen. Onana had in een normale situatie ook 20+ miljoen opgebracht. Eveneens met Mazraoui. Dus die drie hadden je 100mln opgebracht. Nu 25 mln doordat ze alle drie niet zo netjes zijn geweest naar hun club (hun volste recht, maar niet netjes gedaan).

17 juli 2022 om 21:04

Mazraoui is altijd als laatste gekozen en heeft zijn status helemaal aan zichzelf te danken. Als ik iemand zo’n makkelijk vertrek gun, is hij het wel.

16 juli 2022 om 18:35

Qua uitstraling zeker ja. Maar goed, we moeten eerst maar zien hoe goed hij echt is. Daarnaast heb ik het gevoel dat PSV nog wel met een verrassing uit de hoge hoed komt

16 juli 2022 om 18:52

Denk niet dat jij de Schotse competitie voor wel.? Dus even afwachten, denk vooral een fysieke speler die heel snel de bal moet inleveren.

16 juli 2022 om 19:32

Het is zeker indrukwekkend wat er in Amsterdam gebeurt, maar uiteindelijk gaat het om prestaties, elke seizoen starten we allemaal weer opnieuw. Naar de concurrentie kijken prima, maar verder totaal niet belangrijk. Dat zijn twee onderlinge wedstrijden, verder moet je met deze selectie net als Ajax door de Eredivisie heen knallen. En we hebben gezien dat ondanks de betere selecties het geen garantie is dat je alles wint. Verder is de voorronde CL van belang, als er meer mogelijk was, hadden ze misschien nog wat gehaald, maar met dit team moet het ook kunnen. Sorry was een reactie op Lampen, gaat hier natuurlijk over een verdediger voor Ajax. Grote sterke vent, maar dat zegt niets, Martinez was het tegenovergestelde en was gewoon top. Afwachten, maar ze betalen niet voor niets zoveel geld

Dit is zo heerlijk. Ajax ramt nu echt door met versterkingen. Dit is echt een beest. Ik was bang dat we het met Slappe hap Schuurs en Pierie moeten doen maar deze gast klapt er echt op. Dat hebben we nodig naast Timber.

16 juli 2022 om 17:48

Ook enorm belangrijk dat er vers bloed komt. Laatste half jaar Ten Hag leek de hele selectie opgebrand. Met Schreuder, Ihattaren, Brobbey, Bassey, Bergwijn, Wijndal en Coecencao zal de selectie weer gretig zijn. Stiekem hopen dat ze Alvarez nog verkopen en een goede voetballer voor die positie vinden, maar als de aankopen rond komen en je zo'n Pierie en Magallan nog kan weg doen heb je een hele leuke selectie staan.

16 juli 2022 om 17:55

Aangezien zowel deze jongen als Wijndal waarschijnlijk wel voor de basis zijn gehaald, verwacht ik dat Blind die voetballende middenvelder wordt.

16 juli 2022 om 17:57

Dat is natuurlijk ook zo. De rek leek er idd uit te zijn de laatste maanden. Dit is weer een frisse start en we moeten Schreuder ook de tijd geven. Ik ben de #tenhagout ook nog niet vergeten
Alvarez mag van mij blijven. Je kan ook te veel voetballers opstellen. Je hebt wel wat pit nodig voor de balans.

16 juli 2022 om 18:02

Ik heb vooral het idee dat Schreuder geen fan is van Alvarez. Opzich prima als hij blijft, maar past niet echt in Schreuders systeem. Zou geen ramp zijn als je nu nog de hoofdprijs voor hem pakt. Belangrijkste is dat Timber en Antony blijven.

16 juli 2022 om 18:10

Met soccer_fan eens. Alvarez moet echt niet weg. Je hebt ook gewoon een brede selectie met verschillende spelers nodig

16 juli 2022 om 19:02

Ze zouden toch eigenlijk die timber van Utrecht moeten kopen en dan alvarez verkopen....ik denk dat ze dan nog meer vooruit gaan.

16 juli 2022 om 20:17

Ja Timber zou niet misstaan. Misschien niet zo'n groot talent als zijn broer, maar zal echt wel bij Ajax uit de voeten kunnen.

16 juli 2022 om 21:36

ja laten we nog een talent dat gratis vertrokken is voor miljoenen terug kopen.....

16 juli 2022 om 17:51

Maar denk je dat Bassey naast Timber komt te spelen, of wordt Blind langzamerhand (reserve)speler/mentor? Of toch linksback?? Maar eerlijk is eerlijk, ik heb te weinig van Bassey gezien om daar een oordeel over te hebben. Qua postuur voldoet hij wel aan wat me bij een verdediger aanstaat;-)). En nu nog een rechtsback, dan lijkt de defensie weer redelijk volwassen. Middenveld vind ik nog steeds niet creatief genoeg, en met de combinatie Klaassen/alvarez te weinig dynamisch. Maar ik laat me graag weer verrassen!

16 juli 2022 om 17:59



Wijndal is niet voor de bank gehaald denk ik. Al zal Blind daar waarschijnlijk eerst nog wel de voorkeur gaan krijgen. Die moet je echt niet centraal achterin meer zetten.
Bassey liet zich echt positief zien als centrale speler en is dus nog een extra optie voor op links. En er komt geen rechtsback. Daar staan 3 spelers die zich mogen laten zien van Schreuder.

16 juli 2022 om 18:07

Voor het middenveld heb je Alvarez, Blind (?), Kuduz, Klaassen, Taylor, Berghuis en Ihataren. Goed voor de eredivisie, zwak in de CL. Alleen Klaasen is een loper en verdedigend heb je alleen Alvarez waarvan Alfred al zei dat die weg mocht (dus de zelfde fouten worden gemaakt als bij het begin van Eth). Dus vooral verdedigend is het middenveld zwak.

16 juli 2022 om 18:28

Klaassen doet imo juist altijd geweldig mee met verdedigen..

16 juli 2022 om 19:01

Ik ben altijd wel fan van Davy, maar de sleet komt er zo langzamerhand wel op. Lijkt een beetje op de route Siem de Jong, langzaam maar zeker achteruitgaand. Klaassen heeft ook niet meer de snelheid en dynamiek van zijn eerste periode bij Ajax. En met Alvarez er bij op het middenveld, is er weinig dynamiek. Want Taylor is nu ook weer geen loopwonder. Kudus maar weer eens proberen?

16 juli 2022 om 23:34

Ik denk dat Blind tot het WK basis speler is. Hij heeft een aflopend contract, zou me niets verbazen wanneer Wijdal dan na de wintersop zijn basis plaats over gaat nemen en dat Blind aan het einde van het seizoen, dan inmiddels 33 nog een of twee jaar een leuk lucratief avontuur aan gaat in het buitenland (VS of Japan of zo, zie hem niet direct in het midden oosten).

16 juli 2022 om 20:16

Wie zegt dat deze man wel een goede vervanger is? Hopelijk kan hij meevoetballen en opbouwen.

Weer eentje die PL interesse laat liggen voor Ajax. Instant respect. Een ander soort profiel dan Martinez denk ik dus we zullen af moeten wachten. Maar 20 mil voor een homegrown speler is niet heel fors vind ik zelf. Die hoeft minder hard uit te blinken dan Martinez om hetzelfde bedrag op te leveren. Slimme aankoop mits hij een beetje goed kan inspelen en discipline heeft.

16 juli 2022 om 17:47

En een die denk ik complementair is aan Timber qua kwaliteiten. Heb hem niet vaak zien spelen maar dat een verdediger snelheid en een redelijke lengte heeft vind ik altijd wel fijne eigenschappen bij een cv. Héél benieuwd hoe de uiteindelijke basis opstelling er uit ziet 1 september.

16 juli 2022 om 17:50

Op het gebied van aanvallende kopkracht kunnen we nog wel stappen maken. Zeker corners en vrije trappen leverden veel te weinig rendement op. In wedstrijden die op slot zitten is dat gewoon een belangrijk wapen. Ik hoop dat Bassey ook op dat vlak ons kan helpen. En dat hij en Timber elkaar goed aanvullen. Want Timber gaat nog wel eens een avontuurtje aan, dat moeten ze goed afstemmen. Maar ze kunnen gewoon communiceren vanaf dag 1 gelukkig. Ben hier wel tevreden mee.

16 juli 2022 om 17:59

En ook mooi dat alle toptargets, dus de nummer 1 keuzes van Ajax, ook daadwerkelijk gaan komen. Niks plan B. Mooi compliment voor Ajax als club.

16 juli 2022 om 17:59

Ik denk dat dit een speler is uit de categorie Sanchez / De Ligt.

16 juli 2022 om 18:01

Jazeker, vond het al heel leuk dat een speler van Porto gewoon graag naar Ajax wil. Toch een vrij horizontale stap, maar dat zegt een hoop. En de MOTM van de EL finale wil ook meteen hierheen komen terwijl ie geen binding heeft met de club of de competitie. De transfers van Haller en Martinez zijn wel echt goede reclame voor de club. 2-3 jaar vlammen en je zit in de top.

16 juli 2022 om 18:05

Hij heeft nog geen goals gemaakt voor Rangers dus verwacht niet dat hij bij ons voor veel rendement gaat zorgen bij dode spelmomenten

16 juli 2022 om 18:36

Tja om een verdediger nou op goals te gaan beoordelen is ook wel ver gezocht. als hij verdedigend elke corner maar de 16 uitknikt ben ik dik tevreden

16 juli 2022 om 19:57

Ach, als je ziet wat voor spitsen hier allemaal topscorer zijn geworden dan kan alles

Ben erg benieuwd naar deze jongen. Heb hem een paar keer in de Europa League in actie gezien en toen vond hem prima spelen. Ik dacht trouwens heel even dat ik Lukaku in zijn periode bij Everton zag op de foto.

Duelkracht en inzicht lees ik, dat klinkt in ieder geval uitstekend. Het is wel een transferdagje van Ajax. Wekenlang gebeurde er bijna niets, alleen maar verhalen over moeilijke onderhandelingen ... en plots heb je het effect van de ketchup fles.

Ik heb er onderhand ook wel weer zin in, een nieuw seizoen. Heel erg benieuwd wat we kunnen verwachten van het tijdperk Schreuder.

16 juli 2022 om 17:44

Duelkracht is een understatement. Dit is echt een machine. Sta je dan als tegenstander bij standaardsituaties tegenover Bassey, Brobbey en Kudus.. als je niet uitkijkt walsen ze over je heen!

16 juli 2022 om 17:48

Kudus? Zal z'n neefje wel zijn dan.

Wat gaat het ineens hard zeg. Kunnen al die fans die op 1 juli nog aan het schreeuwen waren dat de selectie al rond had moeten zijn meteen hun mand in. Graag tot volgend jaar.

16 juli 2022 om 18:18

Heb je de bovenbenen van Kudus wel eens gezien? Daar ben ik best jaloers op..

16 juli 2022 om 19:20

Die heb ik zeker gezien. Maar die gaan hem weinig helpen bij het aangaan van een kopduel😉.

Hoop vooral dat die jongen eens een seizoen fit kan blijven.

17 juli 2022 om 07:31

@origineel Juist wel aangezien een groot deel van de kracht van je springkracht uit je bovenbenen komt. Zo heb ik een vriend (1.65m lang maar giga bovenbenen) die zonder enige moeite kopduels wint van gasten van 1.85m+.

H en H beginnen warm te draaien. Dit kan nog wel eens een fysiek fantastische opvolger worden van Martinez in combinatie met de opbouwende kwaliteiten van Timber.

Conceicao, Brobbey en ook Bassey komen hoogstwaarschijnlijk alle 3. Dan heb je gewoon voor de prijs van Martinez, 3 prima spelers om aan je selectie toe te voegen. En dan houd je alsnog een prima bedrag over. Ben blij dat ze het niet willen oplossen met Schuurs of Blind centraal. Dit zijn heerlijke transferdagen voor Ajax!

Wat een week voor Ajax zeg. Tuurlijk is ook deze speler weer duur door zijn ‘homegrown’ status, maar die houdt ie natuurlijk ook als hij ooit weer terug zou gaan dus zal hij zijn waarde wel blijven houden lijkt me. Genieten hoor! Vond hem in de EL erg sterk!

Bij Ajax komt de transfer trein komt lekker op gang. Als Suarez er nog bij komt als grote verrassing is het echt een top zomer.

16 juli 2022 om 18:09

Wat moet je met die oude vent? Die loopt alleen Brobbey maar im de weg want denk niet dat je suarez zomaar op de bank kunt zetten

Hutsssss en de volgende aankoop. Valt toch vies tegen met die doorstroom uit die alom geprezen jeugdopleiding. Ajax moet oppassen dat het geen opleidingsclub wordt voor andere clubs

16 juli 2022 om 17:48

Gewoon nog aardig wat spelers hoor vanuit de jeugdopleiding. Ajax is daarnaast in een hele andere fase dan in 2015. Dus is het logisch dat je niet alles kan opvangen met je eigen jeugdopleiding. En een opleidingsclub is elke Eredivisieploeg wel. Want zowat alle spelers hebben de ambitie om in een top 5 competitie te spelen.

16 juli 2022 om 17:54

Want je hebt op 11 posities allemaal grote talenten rondlopen? Dat is een utopie. Jong Ajax heeft 3/4 centrale verdedigers doorgeselecteerd deze zomer. De lichting erachter heeft wel mooie talenten maar die hebben nog wel minimaal een jaar nodig. Ajax gaat voorlopig geen rechtsback halen om de jeugd die jij omschrijft een kans te geven.

16 juli 2022 om 18:00

Brobbey, Taylor, Klaassen, Blind, Timber, Rensch, Unuvar, Regeer. Genoeg spelers hoor en ik vergeet er nog een aantal die bij de A-selectie horen op t moment.

16 juli 2022 om 18:05

Brobby, Klaassen en Blind zijn gekochte spelers, kosten 17, 14 en 19 miljoen als ik mij niet vergis😜

16 juli 2022 om 18:11

Ja maar weldegelijk door Ajax opgeleid. Daarnaast ook nog Bergwijn en Stekelenburg

16 juli 2022 om 20:48

Als chelsea Salah en De Bruyne voor 300 miljoen haalt prijzen we ze toch ook niet voor hun opleiding. Niks mis met aankopen, ook als ze eerder wel in de jeugdopleiding hebben gespeeld, maar er zit weldegelijk een verschil tussen een jongen die vroeger in de jeugdopleiding heeft gespeeld en je voor dik 10 miljoen terugloopt en een jongen die doorstroomt vanuit de eigen jeugd en zo in de basis komt.

16 juli 2022 om 18:02

Haha de jaloezie komt weer omhoog hoor als Ajax weer een goede speler aan trekt. Dan beginnen ze altijd weer over de jeugdopleiding. Want blijkbaar moeten we 11 jeugdspelers opstellen. Voorlopig zit er genoeg jeugd bij het eerste. Er zijn weer een paar uit jong die er bij komen. Maar niet voor de basis. Ajax wil omhoog....niet terug naar F de Boer zn tijdperk

16 juli 2022 om 18:13

Dat heeft Ajax onder de Boer geprobeerd en kwam toen internationaal zwaar te kort

16 juli 2022 om 18:40

@soccerfan_1

Maar dat weet je toch. Als ze niet kopen zijn ze niet slagvaardig en moeten ze niet denken dat ze het met jeugdspelertjes kunnen invullen. En als ze kopen geven ze de jeugd geen kans. Het is nooit goed. Als ze maar over je praten 🗣

16 juli 2022 om 18:09

Bij Ajax zijn na dit seizoen 2 jeugdspelers vertrokken. En dan staan er met Timber, Blind, Brobbey en in feite ook Bergwijn (al is die misschien flauw) 4 spelers uit eigen jeugd in de basis straks, met nog een tros jeugdspelers op de bank die op het punt staan om de stap naar de basis/kern te maken met Taylor, Rensch, Regeer en hopelijk eindelijk Unavar.

16 juli 2022 om 18:15

Klaasen zal ook wel in basis staan... Stekelenburg misschien zelfs ook nog

16 juli 2022 om 18:16

Klaassen helemaal vergeten! Al zegt dat ook ook wel iets.... verwacht dat hij tussen bank en basis zal schipperen. Blind wellicht ook als Bassey komt en hij en Wijndal het goed doen.

16 juli 2022 om 20:16

Een opstelling met 8 jongens die op de toekomst zijn begonnen is helemaal niet ondenkbaar;
Steek - Wijndal Bassie Timben Rensch - Klaassen Blind Taylor - Bergwijn Brobbel Berghuis

16 juli 2022 om 23:37

Er zijn 8 spelers van de A selectie vertrokken waarvan 4 basis spelers en er zullen nog wel een paar spelers uit de selectie volgen. Die kun je nooit allemaal opvangen met eigen jeugd.

Dat is toch behoorlijk wat geld voor iemand die één jaar op het hoogste niveau heeft gespeeld en dan ook nog in Schotland. Denk dat Ajax te veel kwaliteit is kwijtgeraakt en dat PSV zich juist goed heeft versterkt.

16 juli 2022 om 17:52

Het zal ook aardig verrassend zijn als je een keer positief over Ajax kan zijn...

16 juli 2022 om 17:53

Benitez, Brantwaite, Hoever, Simons, Til en De Jong
Wijndal, Bassey, Bergwijn, Conceicao, Brobbey. En dan noem ik nog even niet Ihattaran die je ook wel als extra aanwinst mag benoemen. In welk universum kom jij tot de conclusie dat PSV zich heeft versterkt en Ajax veel kwaliteit is kwijt geraakt?

16 juli 2022 om 18:25

Dat klopt toch? Vijf basisspelers kwijt en PSV slechts Zahavi en een paar wisselspelers. PSV heeft zich versterkt en Ajax heeft vervangen. Vorig seizoen op 2 punten kampioen geworden terwijl ze nu een betere keeper hebben. PSV en Ajax steken ruim boven de rest uit, dus het maakt niet uit hoeveel ruimer. Niet de sterkste, maar de ploeg met de minste off-days wordt kampioen. PSV heeft dus ook gewoon een goede kans, zeker als Sangare (wat is het stil) en Gakpo gewoon blijven.

16 juli 2022 om 23:28

Götze?

16 juli 2022 om 17:54

over een 3 tal weken gaan we het zien, wie het beste heeft ingekocht

16 juli 2022 om 18:01

Hoeft niet alles te zeggen hoor zo'n JC schaal wedstrijd, dat hebben we vorig jaar wel gezien. PSV zal zeker fysiek al wat verder zijn maar zullen wel weer moeten kijken hoe ze die JC schaal wedstrijd managen een paar dagen voor hun eerste voorronde wedstrijd CL. JC schaal kan me eigenlijk gestolen worden, als Ajax over 3 weken bij de start van de competitie zo goed als op volle sterkte is ben ik al zeer tevreden.

16 juli 2022 om 18:11

@Louis van Goal Ja jullie wonnen verleden jaar en wie werd er ook al landskampioen?Jc is te vroeg om al te oordelen

16 juli 2022 om 18:13

Daarom hoop ik dat Ajax de jc wint dan worden wij kampioen haha.

16 juli 2022 om 18:16

Ja dat zag je vorig jaar wel....

16 juli 2022 om 18:17

@Lampen haha wij hopen op een mooi seizoen en ik hoop dat Psv ook CL gaat spelen

16 juli 2022 om 18:31

Eigenlijk is het niet zo goed als PSV nu al de CL gaat spelen.dan krijgen ze een smak geld, verliezen 6x en daar gaat onze coefficientieplaats. Ik hoop dat PSV eindelijk de europese wedstrijden serieus gaat nemen (zie wat een boost dat aan Feyenoord gegeven heeft). Dat ze mentaal en fysiek de spelers opleiden en de selectie versterken om zulke wedstrijden te winnen. En dan is het tijd om naar de CL te gaan en door te stoten tot een stabiele CL deelnemere. De Ajax route dus wat gewoon geduld vergt. Maar ik cheer wel voor PSV in Europa, zo dubbel is het wel bij mij.

16 juli 2022 om 17:55

Gelukkig speelt Xavi Simons al jaren de pannen van het dak. Ajax is de afgelopen jaren gewoon behoorlijk volgelopen vanwege diverse Europese campagnes en knallers van transfers daardoor. Zie nu ook weer Martinez. Dan kun je prima dit bedrag neer leggen voor een beer van een vent die zich Europees ook al heeft laten zien.

17 juli 2022 om 10:34

El Fenomeno heeft gelijk mbt vertrokken spelers, Haller Gravenberg Mazraoui en Martinez is wel veel kwijtgeraakt. Maar de aankopen zijn beter van Ajax dan die van PSV, Wijndal Bergwijn en Bassey.

Goed nieuws. Nu nog Adrián ophalen bij Liverpool.

Ajax is flink met miljoenen aan het smijten. 35 voor Bergwijn, 17 voor Brobbey, 10 voor Wijndal, 5 voor de jonge buitenspeler van Porto en nu ook waarschijnlijk minimaal 15 miljoen voor deze kerel. Kom je ongeveer op 80 miljoen uit in één transferperiode. Wat een verschil met de tijden toen De Boer aan het roer stond, toen waren aankopen van 6 miljoen al bijna niet te doen. Wat een stappen heeft Ajax toch gemaakt de laatste jaren.

16 juli 2022 om 17:58

Haller en Martinez leveren samen al 80 op.
Dus dan speel je zonder de salarissen quite.

"Deze kerel" (Bassey) zal waarschijnlijk eerder 25 dan 15 kosten, maar dan lijk je alsnog goede zaken te doen.

16 juli 2022 om 17:59

En daar tegenover 31 miljoen voor Haller en minimaal 54 miljoen voor Martinez. Dan reken ik Gravenberch, het kampioenschap en afgelopen CL seizoen nog niet mee. Ik denk dat Ajax de afgelopen jaren prima heeft bewezen een goed financieel beleid te voeren. Mocht Antony vertrekken kun je daar ook al gauw 60 miljoen voor rekenen, als het niet meer is/wordt.

16 juli 2022 om 18:10

Dat is zeker waar, Ajax verkoopt ook gewoon top momenteel. Aankopen lijken ook allemaal passend te zijn en niet buiten proportioneel (al kan er een argument gemaakt worden dat er voor Brobbey/Bergwijn ietsjes te veel is betaald). Ik wilde alleen benadrukken dat de verschillen met nu en de periode van De Boer (wat nog helemaal niet zo lang is geleden) intens groot is.

16 juli 2022 om 18:18

Ajax krijgt ook nog minimaal 40 mln voor CL deelname.... en met de huidige inflatiecijfers zou ik het ook uitgeven ipv op de bank zetten

Echt een beest dit hoor.Wat heeft Ajax een winst gemaakt zeg31 haller 64 martinez 22 gravenberch 4 botman 4 misschien nico is 139 miljoen en misschien Anthony voor pak hem beet 60.En niet te vergeten startgeld als ik het goed heb van 40 miljoen CL.Oke Bergwijn en Wijndal daarvoor terug voor 42.Hou je nog 100 over als je Anthony nog niet verkoopt.

16 juli 2022 om 18:27

Zonder Antony mee te rekenen hebben ze dus 165 mln binnen, nu al. (incl CL startgeld). Uitegegeven hebben ze voor Bergwijn 31, Brobby 17, Wijndal 10, Bassey, 25, Conceisao 5.
Dat 88 mln.... de helft van wat ze binnenkregen en denk dat ze er individueel gezien sterk op vooruit gegaan zijn. Nu moet dat in de praktijk natuurlijk nog werken en een team worden maar ze zijn prima bezig vind ik

16 juli 2022 om 19:07

Nou idd...nu je dat zo schrijft.bizar idd

16 juli 2022 om 23:56

Het plaatje wat je hier schetst is veel te positief. Het strartgeld van de CL heeft Ajax nodig voor de salarishuishouding, om operationeel breakeven te draaien moeten ze CL spelen of heel ver komen in de EL. Dat geld kun je maar een keer uitgeven en gaat dus al op.

van de 121 miljoen die ze tot nu toe hebben ontvangen, inclusief bonussen (voorlopig is Tagliafico er nog gewoon), blijft er 20-30 procent her en der aan de strijkstok hangen (makelaars fees, doorverkoop percentages, opleidingsvergoedingen, spelers die mee delen in de opbrengst, solidariteitsbijdrages e.d.).

Inclusief Basset en Brobbey zit Ajax nu op 86 miljoen (inclusief bonussen) aan uitgaves. Ik denk dat ze per saldo eerder rond de 0 uit zullen komen dan dat ze 100 miljoen over houden.

wel weer leuk om zo'n type verdediger in de eredivisie te hebben.
van sanchez genoot ik destijds ook bij ajax.

En toch vreemd we met niet 1 speler uit zuid-amerika in verband worden gebracht!

Waar is de scouting?

16 juli 2022 om 18:35

Je kan ook altijd wat te zeuren hebben…

Ach ja waarom ook niet geef nog maar even ongeveer 20 miljoen euro uit. Wat maakt het uit. Straks is de kampioen al bekend in Maart en op deze manier verdwijnt alle spanning in de strijd om het kampioenschap. De KNVB of UEFA zouden moeten overwegen een limiet op transfersommen in te stellen.

16 juli 2022 om 18:24

Haha ja dat schip is dus definitief verloren gegaan vanaf het moment dat het Bosman arrest zijn intrede deed en laat Ajax daar toen juist in de begin jaren 1 van de grootste slachtsoffers van te zijn geweest. Spelers als Kluivert, Davids en Reiziger die zonder een cent op te leveren ineens vrij waren om te tekenen waar ze wouden. En dat de UEFA een limiet op transfersommen moet stellen? Die kunnen zich juist tegen de grote ploegen niks meer permitteren qua regeltjes anders is hun melkkoe de CL failliet en stappen ze allemaal over in een eigen competitie. Dit is het voetbal anno 2022 hoe het is.

16 juli 2022 om 18:27

Ajax heeft dit toch allemaal zelf opgebouwd?

16 juli 2022 om 18:47

We moeten even kijken hoe de verhoudingen liggen. Ajax haalde de achtste finale van de CL. Feyenoord haalt de finale van de conference league. Ajax heeft wel 4 of 5 keer zoveel geld van de UEFA gekregen voor hun Europese prestaties als Feyenoord. Die verhoudingen kloppen natuurlijk voor geen meter. Daar zou echt iets aan gedaan moeten worden.

16 juli 2022 om 19:14

Ja Miki, dat komt omdat geen hond naar de Conference League kijkt waardoor de inkomsten van die competitie een stuk lager liggen. Je snapt hopelijk wel hoe vraag en aanbod werkt, toch?

16 juli 2022 om 18:38

Dus jij hebt liever dat Ajax het zelf opgebouwde budget niet gebruikt zodat de kans dat ze kampioen worden kleiner wordt, ze evt CL inkomsten mislopen en meehelpen aan extra Europese tickets. Het zou idd spannender zijn, maar Ajax is nou een maal een bedrijf.. alles voor de winst 🤷‍♂️

16 juli 2022 om 18:43

Dat is nu net waar het een beetje steekt, het bedrijf zijn. Het zakelijke komt steeds meer boven het voetbal te staan. Ook bij ajax

16 juli 2022 om 19:11

PSV en Ajax steken ruim boven de rest uit. Dus het komt er gewoon op neer dat je het aantal off-days moet beperken. En daar is PSV best goed in. Vorig seizoen slechts 2 punten achterstand met een keeper die met de punten strooiden als ware het pepernoten. Allebei een neuwe trainer, een lange WK-pause er tussendoor waar sommige spelers geen rust in zullen pakken.... Al heeft Ajax op elke positie een 20M speler staan, het kampioenschap blijft altijd een dubbeltje op zijn kant omdat de rest te zwak is. Dus niks maart, eerder speeldag 33.

Top hoe Ajax doorschakeld, je krijgt er bijna alweer een verwachtingspatroon van haha.
Hopelijk wennen ze snel aan elkaar en krijgt Schreuder zijn succesjes, tijd zal er niet veel zijn

Zieke transferdag, zieke spelersgroep Ajax. Hoop dat Kudus en Ihattaren gaan verrassen komend seizoen. Het is vooral dringen voorin: Brobby, Tadic, Bergwijn, Antony. Alleen bang dat middenveld wordt overlopen. En dat Schreuder teamspel minder maakt. Is natuurlijk geen Ten Hag.keeper enige hoofdpijn dossier.

16 juli 2022 om 18:29

Ik ben bang dat Antony ook nog wel gaat

16 juli 2022 om 18:40

Mwaah ik denk het niet hoor. Tenzij er een club echt min 80 mil gaat neerleggen. Dat zie ik echt niet gebeuren.

16 juli 2022 om 19:53

Ajax heeft in deze veel te zeggen en genoeg is genoeg he qua uitgaande transfers. Antony zal niet vertrekken

Volgens Transfermarkt.nl is hij ongeveer 10 miljoen euro waard. Tussen de 10-15 miljoen euro lijkt mij ook een realistisch bedrag gezien zijn kwaliteiten en ervaring in de Europa League. 25 miljoen euro is echt veel te veel voor Bassey.

16 juli 2022 om 18:39

Rangers hoeft niet te verkopen, met als Ajax Martinez niet hoefde te verkopen. Wordt er teveel voor deze spelers betaald? Absoluut… maar dat is part of the game.

17 juli 2022 om 00:02

Martinez is volgens transfermarkt ook 32 miljoen waard en geen 64
Op een gegeven moment kost kwaliteit gewoon geld.

Ene artikel is hij Nigeriaans, nu staat er weer dat hij Engels is...

16 juli 2022 om 18:40

Hij speelt voor Nigeria… is (tegenwoordig) wat anders dan dat hij Nigeriaan is. Telt gewoon als homegrown speler.

17 juli 2022 om 00:11

Een in Italie geboren Nigeriaan die in Londen is opgegroeid, heeft daardoor zowel de Engelse als de Nigeriaanse nationaliteit. Is homegrown omdat hij dus bijna zijn hele leven in Engeland heeft gewoond

Nu Adriaan nog en de verdediging is compleet.

Laten we hopen dat hij het goed doet! Maar als ie veel foutjes maakt dan horen we Gijp en co vast wel over C. Bassie.

16 juli 2022 om 19:54

Ach joh Martinez was in de ogen van Gijp en Derksen ook een speler die niets toevoegde aan Ajax. Zelfs toen hij de beste van het team was vonden die 2 het nog steeds helemaal niks. 3 keer raden wat ze straks gaan zeggen over die transfer. Die gasten roepen wel vaker dat een spelers niets is terwijl hij gewoon goed presteert.

Wat een vijver zit Ajax tegenwoordig in te vissen. En wat een verschil met de rest van de ED. Ooit zo een groot verschil gehad met AZ, Feyenoord of Utrecht? Uiteraard zelf allemaal opgebouwd. Maar de kampioen van dit jaar is waarschijnlijk wel weer bekend

20 miljoen voor deze onbekende CV die nauwelijks een splijtende passing heeft? 2,5 miljoen minder dan Haller? Really? H2's eerste miskoop is een feit.

17 juli 2022 om 00:14

Hij hoeft geen splijtende paas te hebben. Sanchez was ook een a-typische Ajax verdediger. Die moest het ook hebben van zijn drive en verdedigende kwaliteiten, niet van de splijtende paas zoals Blind of het indribbelen en doorschuiven van Timber.

Dat hoeft ook niet, in een elftal waar genoeg spelers in zitten die die paas wel kunnen geven zijn een of twee spelers die iets anders brengen ook wel lekker.

Bijna even duur als Haller destijds. Daar werd de lat wel heel hoog gelegd ivm zijn prijskaartje wat ik steeds hier las van ajacieden.
Kijken of dat nu weer gebeurd

Bassey lijkt inderdaad wel een beest van een verdediger en nog betaalbaar. Finale EL gespeeld dus ook wat Europese ervaring. Ben beniewd naar hem

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren