Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Barcelona hoopt met wereldkampioen transfersom voor Depay te drukken’

Laatste update:

De naam van Memphis Depay wordt de afgelopen weken nadrukkelijk in verband gebracht met het Barcelona van Ronald Koeman. La Vanguardia maakte reeds melding van een akkoord tussen de Catalanen en Olympique Lyon, maar volgens transferexpert Gianluca Di Marzio is het nog niet zover. De journalist voor Sky Italia stelt dat Barcelona Samuel Umtiti in een eventuele overeenkomst wil betrekken om de transfersom te drukken.

De 26-jarige verdediger werd opgeleid door Olympique Lyon en vertrok in 2016 voor 25 miljoen euro naar Barcelona. Zijn dienstverband in Catalonië is voorlopig geen onverdeeld succes, daar Umtiti in vrijwel ieder seizoen met blessureleed kampte. In de afgelopen twee seizoenen speelde de Franse verdediger daardoor slechts 33 officiële wedstrijden voor Barcelona. Ondanks dat zijn contract nog doorloopt tot medio 2023 is de Spaanse topclub van plan om Umtiti deze zomer nog te laten vertrekken.

Rai Sport meldde vorige week dat Juventus zou denken aan Umtiti, die in 2018 met Frankrijk wereldkampioen werd. De berichtgeving van de Italiaanse zender staat echter in behoorlijk contrast met het nieuws van Di Marzio, daar Rai Sport meldde dat la Vecchia Signora een vraagprijs van tachtig miljoen euro te horen had gekregen vanuit Barcelona. Di Marzio stelt dat Barcelona de door Olympique Lyon verlangde 30 miljoen euro voor Depay met Umtiti hoopt te drukken tot 20 tot 25 miljoen euro.

Depay werd door Olympique Lyon-voorzitter Jean-Michel Aulas ook in verband gebracht met AS Roma, maar de aanvaller wilde na afloop van de interland tussen Nederland en Italië (0-1) in gesprek met de NOS weinig kwijt over de geruchten. “We moeten zien wat er gaat gebeuren. Ik meld me morgen gewoon weer bij de club, dan zien we het verder wel. Ik heb weinig vernomen van mijn zaakwaarnemer, dus wij wachten gewoon af. Ik weet dat er wel interesse is. Voor de rest heb ik er niets over te zeggen, want ik weet niet zoveel.”

Is Memphis Depay een aanwinst voor Barcelona?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Umtiti moet toch echt wel meer dan 10 miljoen kunnen opleveren? Dit verbaast me, zou het als Lyon zijnde wel weten.

8 september 2020 om 09:54

Umtiti is door zijn blessure gevoeligheid enorm in waarde gezakt. Als hij al een bal aan neemt raakt hij geblesseerd.

8 september 2020 om 10:07

Zeker, maar 5 tot 10 miljoen is wel erg weinig.

8 september 2020 om 10:00

Cunian / Jij zou het wel weten? Er zit ook een hele nare flipside aan dit verhaal. Als hij weer een heel seizoen geblesseerd is haalt Lyon dus alleen maar negatieve energie in huis die ook nog eens miljoenen salaris kost.

8 september 2020 om 10:25

Mits fit is hij voor Lyon wel echt een topper nog steeds achterin. Wij hebben het toch over een wereldkampioen die jarenlang basisspeler is geweest bij Barcelona en pas 26 is. Zou het als Lyon zijnde zeker aandurven.

8 september 2020 om 11:50

Zou me inderdaad ook verbazen. Voor 5 a 10 miljoen zou elke club het moeten proberen. Umtiti heeft het bij Barca vanwege blessures nog niet laten zien, maar hij heeft zeker een grote potentie.

8 september 2020 om 12:17

Wat in de wamdelgangen wordt gezegd is dat Umtiti niet eens de medische keuring van clubs met goed gevolg afsluit. Dus deze jongen lijk niet meer fit voor het hoogste niveau.

Alsjeblieft niet zeg heeft helemaal niet het gewenste niveau. Hij is alleen maar met zichzelf bezig, gister en tijdens Polen viel hij me vies tegen. Hij verliest focus in belangrijke momenten daar is hij ook niet constant met zijn prestaties. Hij heeft soms een topwedstrijd en dan de volgende 3 wedstrijden is die onzichtbaar. Alsnog zou die tekort komen voor Barcelona door dat die technische vaardigheden te kort komt.

8 september 2020 om 09:55

Hij kan echt wel goed voetballen. Alleen is hij niet technisch genoeg en is hij gewoon niet bijzonder efficiënt. Denk ook niet dat hij voor het 2e plan wil komen. Terwijl hij als iedereen fit is gewoon 5/6e aanvaller gaat worden. Zou dit geen sterke aankoop vinden van Koeman.

8 september 2020 om 09:59

Probleem, voor Barca dan, is dat als Koeman Depay haalt dat dit niet voor de bank zal zijn. En zo maakt Koeman het zichzelf vooral onnodig moeilijk.

8 september 2020 om 10:03

Als je een fitte Dembele, Griezmann en Messi hebt wat moet je dan met Depay vraag ik me af. Daarnaast heb je met Fati nog een super talent uit eigen jeugd en hebben ze Trincao ook al voor 31 miljoen gekocht. Imo is Depay volledig overbodig. Haal dan een soort Llorente die als 2e spits en plan b kan fungeren.

8 september 2020 om 11:01

@MessiBazoer Luuk de Jong!!

8 september 2020 om 11:33

Met een fitte Dembele, Griezmann en Messi heb je ook voor de breedte nog meer nodig. Dembele is nou niet bepaald vaak fit, sterker nog, vaker geblesseerd dan fit. Fati is opkomend en gaat echt wel veel minuten krijgen. Een Depay heb je echt wel nodig. En laten we niet vergeten: Messi blijft omdat hij geen juridisch gezeur wilt. Ik kan met nog goed herinneren dat Messi eerder overhoop lag met het bestuur. Hij liep toen een tijd lang nog geen 5 km per wedstrijd en was geen schim van wat hij kan. Dit deed hij puur uit onvrede. Kortom hij blijft, maar of hij gaat presteren, daar twijfel ik ernstig aan.

8 september 2020 om 12:21

Ik vind dat Barca supporters hun verwachtingspatroon moet bijstellen. Barca heeft geen geld voor dure aankopen. Depay en Wijnanldum zijn 2 soorten spelers die zij niet in hun elftal hebben. Tevens beide hebben nog een jaar contract, dus gaan de clubs onderhandelen.

8 september 2020 om 10:19

Ik ben het volledig met je eens dat hij tekort komt voor Barcelona, in mijn optiek zwaar. Ik denk echter niet dat dat komt doordat hij per se technische bagage mist, zijn grootste probleem is zijn grilligheid. Hij wisselt inderdaad hele goede wedstrijden af met lange reeksen van wedstrijden waarin hij nagenoeg onzichtbaar is. Hij mist gewoon een stuk rust, overzicht en handelingssnelheid. Soms heeft hij een keer een avond dat alles lukt en precies goed valt, dat zijn dan zijn topwedstrijden. Maar dit ligt meer aan contingentie dan echt aan Memphis zelf, en dit gebeurt dan dus ook vaker niet dan wel. En dat verklaart in mijn optiek ook waarom hij zo grillig is. Maar goed, alles is hier zo'n beetje over gezegd. Ik hoop gewoon maar dat dit toch allemaal maar opgeklopte mediaverhalen zijn, hoewel ik onder Koeman (met of zonder Memphis) sowieso weinig fiducie heb in het nieuwe seizoen.

8 september 2020 om 11:10

Precies. Depay heeft een te groot ego en haalt in mijn ogen te veel rare fratsen uit om bij een club als barca te spelen.
Als je vanuit het kwalitatieve oogpunt kijkt heb je gisteren gezien dat hij niets maar dan ook niets toevoegt. Speelt zijn spel, loopt in de weg, loopt als een kip zonder kop. Vertraagt het tempo, lijdt balverlies en het belangrijkste wat mij op viel hij mist zijn snelheid na zijn blessure.
Koeman moet niet in die valkuil trappen door hem te halen.

Dit is ook echt het domste wat Koeman kan doen, een Nederlandse enclave halen. Dan krijgt hij dat vergrootglas nog meer op zich. Ik hou mijn hart vast.

8 september 2020 om 09:55

Wijnaldum snap ik nog wel. Dat type middenvelder missen ze op dit moment wel.

8 september 2020 om 09:58

Ja, dat wel inderdaad. Maar Depay, kom op, zoals Depay lopen er zo veel op de Europese velden. Moet je als Barcelona zijnde toch niet willen, zo'n houthakker in de spits.

8 september 2020 om 09:57

Dat geneuzel over de Nederlandse enclave valt reuze mee. Geen culer die je hoort zeuren als ie bv de Ligt en/of van Dijk zou kunnen halen. De zet van Depay zou gewoon uiterst vreemd zijn, gezien je al Dembele, Griezman, Fati, Messi, Braithwaite (aldus Koeman) en Trincao hebt. Daarnaast is Pedri gekocht voor het A team én haal je dan ook nog Depay. Acht spelers voor drie posities.

8 september 2020 om 09:59

Ja, dat is misschien nu zo. Maar als Koeman veel 'eigen spelers' gaat halen, dan komt er gewoon nog meer druk op hem te staan. Hoe je het ook went of keert.

8 september 2020 om 10:21

Alleen heeft ie dat nog helemaal niet gedaan, duss het is allemaal geneuzel. Als ie aan het eind van de rit net twee spelers heeft gehaald, is dat totaal geen reden tot kritiek. Sterker nog, hij is een gigantische loser als ie deze spelers laat gaan, puur uit angst. Dan ben je geen leider en daarom ook geen geschikte manager. Als Koeman vindt dat deze jongens moeten komen, dan moet ie daarbij blijven.

8 september 2020 om 12:28

Al boven genoemde spelers zijn niet gekocht door Koeman. Tevens weet je niet hoe Koeman gaat spelen en met welke spelers.misschien ziet Koeman een bepaalde speelstijl waar hij Depay en Wijnaldum kan gebruiken en 2 of 3 spelers die je noemt niet geschikt zijn.

8 september 2020 om 10:19

Dat valt allemaal wel mee, er speelde altijd vijf Fransen bij Barcelona. Heb nog nooit iemand over een Franse enclave gehoord?

8 september 2020 om 10:37

Barcelona had dan ook geen Franse trainer, toch?

8 september 2020 om 10:56

Wenger deed het bij Arsenal ook bij voorkeur met Franse speler. Henry, Vieira en Petit waren natuurlijk prima, maar er kwamen uiteindelijk steeds meer halfgare (Afrikaanse) Fransen. Daar werd het niet beter van allemaal.

8 september 2020 om 13:59

In 2013/2014 had Barcelona een zuid Amerikaanse trainer. Er speelde toen zes zuid Amerikanen bij Barcelona. Zuid-Amerikaanse enclave?

koeman is bezig met zijn favorieten binnen te brengen in plaats van te kijken naar kwaliteit, het probleem is 1) hij is niet goed genoeg voor barcelona 2) hij heeft ook niet de gunfactor wat allemaal door zich zelf komt, media optreden, arrogantie , hij denkt dat hij een vedette is, hij imiteert Ronaldo en Neymar met bepaalde trekjes op t veld..dat kan tegen je werken

Voor alle mensen die zeggen ‘WHAAATTT 10 MILJOEN VOOR UMTITI ZIJN ZE GEK’. Dit is gewoon een goede prijs. Hij staat al een tijdje in de etalage en er is letterlijk geen enkele club die contact heeft opgenomen of hem wil overnemen. Dit is simpel omdat niemand het risico wil lopen vanwege zijn knie. Die knie is zo slecht dat is een te groot risico! Voor een speler die al meer dan 3 seizoenen geblesseerd is kan je niet meer vragen dan dit bedrag!

8 september 2020 om 10:10

Umtiti is zeker nog wel rond de 20-30 miljoen waard. Ik weet dat zijn knie slecht is maar hopelijk word dat beter, dan hem je echt een topper. Was voor het WK een van de beste verdedigers ter wereld. 26 jaar en zijn prime moet nog komen als het mee zit met de knie.

8 september 2020 om 10:20

Knieen worden nooit meer beter. Het enige wat je kan hopen is dat ze het houden maar vaak is dat tegen beter weten in. Heel vervelend voor Umtiti maar knie blessures vergallen echt carrieres.

8 september 2020 om 12:04

Zijn prime is door zijn blessure al geweest. Helaas. Vond hem naast pique geweldig

8 september 2020 om 12:32

Een andere fan van Barceloma die droomt. Als een speler drie jaar bezig is aan revalideren van een blessure en het luktt niet dan is er iets ergs met de speler.

Dan is het niet te hopen dat Memphis en Wijnaldum hun niveau van de laatste twee wedstrijden in Oranje doortrekken naar Barca. Het zijn goede spelers maar of ze Barca naar een hoger niveau gaan tillen dat betwijfel ik. Aan een Lautaro zou ik overigens ook niet beginnen. Als je dan een goede jonge aanvaller wil trek dan echt de buidel en haal een Joao Felix of Mbappe ofzo

8 september 2020 om 10:21

Haal een Mbappe, lol. Hoe gaat Barcelona een transfersom van boven de 250 miljoen euro neerleggen?

8 september 2020 om 10:22

Wat heeft Golden Boy Felix dan bewezen afgelopen seizoen met prijskaartje van 120m? Dan heeft Lautaro nog meer laten zien de eerste seizoenshelft van 19/20. Felix is tot nu toe een aankoop van de categorie Hazard en Griezmann gebleken. Mbappe? Ze hebben geen geld. Wel realistisch blijven.

8 september 2020 om 11:30

@Garrincha10 Atletico is gewoon geen team voor Joao Felix. Je ziet toch aan zijn balbehandeling, aannames, handelingsnelheid en de souplese waarmee hij voetbalt dat die jongen veel meer in huis heeft als Lautaro. Lautaro rendeert alleen op de counter omdat hij heek veel ruimte nodig heeft, waar Barca juist aanvallend dominant voetbal wil spelen en dan heb je aan Joao Felix veel meer als aan Lautaro want die laatste kan niks in de kleine ruimte

8 september 2020 om 11:00

Dat mensen Wijnaldum afrekenen op 2 oefenenpotjes....dan heb je de afgelopen jaren geen voetbal gekeken. Hij speelt al 3 seizoenen constant een hoog niveau en is in topwedstrijden beslissend geweest. Hij heeft zeker het niveau om te slagen bij Barça...en dit Barça is vrij makkelijk naar een hoger niveau te tillen

8 september 2020 om 14:08

@japiehet niveau van Depay van de afgelopen 2 wedstrijden is zijn niveau in 96 van de 100 wedstrijden. Die jongen heeft wel een soort basistalent maar heeft nog nooit leren voetballen. Hij heeft nog steeds niet door dat voetbal een teamsport is. En dat je in goed teamverband een hoger niveau haalt dan de optelsom van de afzonderlijke onderdelen (visie uit het holisme).wijnaldum is een ander verhaal, dat zou niet eens zo'n onlogische zet zijn. En zal denk ook (zelfs) in Barcelone gepruimd worden.

8 september 2020 om 11:03

En je wordt kampioen tegen de kleintjes zeggen ze altijd, dus prima aankoop lijkt me

8 september 2020 om 12:18

Zeggen ze maar dat zijn van die gezegdes waar je niets mee kunt. Evenals “verdediging maakt je kampioen” ik heb toch echt evenveel teams gezien die op hun aanval leunen als op hun verdediging

Umtiti - Depay zou ik met gesloten beurzen afdoen. Als Barca nog bij moet betalen wordt het helemaal van de zotte. Als Depay goedkoop op te halen is, is het een prima speler om erbij te hebben maar hij zal de ploeg niet kunnen gaan dragen. Niet te veel moeite voor doen dus. Misschien wil Inter Umtiti hebben en hem tegen Lautaro ruilen?

Depay en Messi in een elftal wordt echt een grote ramp. Messi zwerft over het veld en heeft nog redelijk vaak de oplossing, maar Depay zwerft ook over het veld en lijdt veel te vaak balverlies. Zet die bij elkaar en ze lopen elkaar alleen maar in de weg.

8 september 2020 om 10:58

Plus vrees dat Messi het ego van Depay gaat tegenstaan. Neymar stelde zich bij Barca t.o.v. Messi veel nederiger op en was ook stuk jonger toen.

8 september 2020 om 11:00

Ja, klopt. Zlatan heeft het met zijn persoonlijkheid ook niet gered bij Barca.

8 september 2020 om 11:06

Toch leuk dat jullie nu al weten dat 1) Depay constant zal zwerven bij Barcelona. Ik bedoel: voor hetzelfde geld wil Koeman hem linksbuiten zetten en is er niets aan de hand. En 2) dat Depay een te groot ego heeft om in dienst van Messi te kunnen spelen. Volgens mij heeft Depay juist onder Koeman bij Oranje geleerd zich het snot voor de ogen te werken en alles voor het team te geven. En nog voordat hin uberhaupt een handtekening heeft gezegd weten jullie al dat hij zich niet nederig kan opstellen richting Messi. Dat zijn ego te groot is. Dat hij de Zlatan kant opgaat en niet de Neymar kant. Bijzonder

8 september 2020 om 12:20

@falcao alleen in zijn eerste seizoen. De seizoenen erna had neymar aanvallend evenveel respect van de rest van het team als messi. Die speelde ze even vaak aan als messi. En als ze de diepte in gingen was neymar juist de go to man. Neymar heeft toch nooit ingehouden gespeeld tijdens barca vind ik. Eerste seizoen is vaker altijd wennen. Als je de kwaliteiten bezit gaat het gewoon goed komen.

Wellicht geen basisspeler, maar prima om er bij te hebben. Net zoals van de Beek voor United, is Memphis een uitstekende roulatiespeler voor Barca.

En nog geen week geleden of minder wist VZ te melden dat Umtiti voor 80 miljoen verkocht moest gaan worden aan Juventus? En nu ineens is het wisselgeld in een ruil voor Memphis Depay? Wat is het nou?

Sommige geruchten slaan ook helemaal nergens op. Je vraagt aan Juventus 80 miljoen voor een speler en vervolgens 2 weken later wil je die speler voor 5 of 10 miljoen wisselgeld gebruiken. Ze zijn echt niet helemaal achterlijk bij Barcelona lijkt mij.

Depay komt veels tekort voor het niveau dat Barca nastreeft.. zijn handelingssnelheid is te traag.. en komt inzicht tekort.. Depay is goed voor ploegen als Lyon.. As Roma etc.. ploegen waar hij voorin lekker kan rommelen en zwerven.. dat beleid bij barca is toch echt heel slecht de afgelopen jaren.. veels te veel aankopen die niet in het systeem passen.. zoveel geld voor Griezmann terwijl je op voorhand al weet dat hij in een 4-4-2 meest rendeert.. Real word gewoon weer kampioen dit jaar..

Depay past denk ik goed bij Barcelona. Brengt iig meer creativiteit dan Dembele en Griezman. Je moet ook niet vergeten dat hij pas sinds kort weer wedstrijden voetbalt. De leukste speler om naar te kijken bij het NL elftal en ook veruit de meest belangrijke.

Wat mij dus opvalt aan Memphis de afgelopen 2 wedstrijden. Hij kan best goed voetballen, heeft een aardige dribbel. Maar hij mist gewoon het vooruitzienend inzicht voor de absolute top. De eerste paar acties zien er altijd goed uit, maar de afrondende fase daar gaat het steeds mis. Het lijkt er op dat hij maar iets doet en veelal op geluk gokt. Er zit niet een solide idee in de eindpass of einddribbel. Dat laatste zetje wat hem een topspeler zou maken.

Barcelona heeft geen Depay nodig in zekere zin. Alleen als Messi weg zou vallen , zou je wat aan hem hebben als nr9 aanspeelpunt. Wat Barca nu mist als je Suarez en Messi heb, is een diepgaande speler, al is het een back op de flanken (vroeger Alves en Alba) - Dat is er gewoon weg nu niet, die linksback van Italy zou het wel goed kunnen doen bij Barca, al verlangen ze bij Barca wel een zekere techniek waar de meeste backs niet over beschikken. Voor de rest prima speler, heeft wel wat in zekere zin van een Benzema

Bests transfer van RM is het binnenhalen van Ronald Koeman bij Barca. Haha. Thiago niet willen omdat hij perse met Wijnaldum wil werken. Depay als verlosser halen. You go Koeman!!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren