Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Arsenal moet heel diep gaan tegen FC Porto maar is wél kwartfinalist

Laatste update:

Arsenal heeft de kwartfinale bereikt in de Champions League. Strafschoppen waren nodig om het taaie FC Porto te verslaan in de achtste finale van het miljardenbal, na de 1-0 overwinning na 120 minuten spelen en de 1-0 nederlaag van drie weken geleden. Doelman David Raya was de grote held in de strafschoppenserie door twee pogingen van Porto te keren. Het is de eerste keer sinds 2010 dat Arsenal zich bij de laatste acht in de Champions League schaart.

De verhoudingen in het volgepakte Emirates Stadium werden al snel duidelijk. Arsenal zocht de aanval op en het sluwe Porto verdedigde gegroepeerd en gedisciplineerd. Op een kopbal over de lat van Ben White na wist de thuisclub weinig gevaar te stichten in de Portugese defensie. Ondertussen kroop Porto steeds meer uit zijn schulp.

Raya moest halverwege de eerste helft gestrekt op een schot richting de rechterhoek van Evanilson. Aan de andere kant kreeg Declan Rice bij een kopbal te maken met de elleboog van de inmiddels 41-jarige Pepe, die als vanouds de nodige noeste arbeid verrichte in de laatste linie van Porto.

Waar iedereen al dacht aan een 0-0 stand bij rust, daar sloeg Arsenal toe in de 41ste minuut. Martin Ødegaard bracht Leandro Trossard in stelling met een slimme steekbal de zestien in, waarna de Belgische vleugelaanvaller onberispelijk raak schoot in de verre hoek: 1-0. Een flinke opsteker voor Arsenal, dat wist dat het moest scoren om de 1-0 nederlaag van drie weken geleden weg te poetsen.

Evanilson liet kort na rust weer van zich horen met een acrobatische omhaal. De inzet trof echter geen doel en de spits van Porto moest zich vanwege de harde landing laten behandelen. Arsenal probeerde het initatief in handen te houden, maar dat leverde niet de zo gewenste 2-0 op. Rice zag een poging worden geblokt door de alerte Pepe.

De 2-0 leek er na 68 minuten alsnog te komen. Een ingreep van doelman Diogo Costa kwam terecht bij Ødegaard, die de bal van buiten de zestien in een leeg doel schoot. Arbiter Clement Turpin oordeelde echter dat Kai Havertz kort daarvoor aan het shirtje had getrokken van Pepe, waardoor een streep ging door de tweede goal van the Gunners. In de nasleep kreeg Mikel Arteta geel wegens protesteren.

De manager van Arsenal besloot om Gabriel Jesus in de slotfase in te brengen en de Braziliaan zorgde direct voor gevaar. Na goed voorbereidend werk van de invaller schoot Ødegaard in kansrijke positie net naast. Het lukte de thuisspelende ploeg niet om de bevrijdende 2-0 te produceren, waardoor een verlenging noodzakelijk was geworden in Noord-Londen.

Verlenging


In de verlenging kwam vooral de heldhaftigheid van Pepe goed naar voren. De doorgewinterde routinier haalde opnieuw een hoop weg achterin, terwijl de strafschoppenserie steeds dichterbij kwam. Echt grote kansen voor Arsenal bleven ook uit. Arteta haalde doelpuntenmaker Trossard naar de kant en stuurde de nog frisse Eddie Nketiah het veld in. Oleksandr Zinchenko verving de moegestreden Jakub Kiwior. Het leverde echter niet de 2-0 op en strafschoppen moesten dus de winnaar aanwijzen. Arsenal was daarin de sterkste en is dus kwartfinalist.

Strafschoppen Arsenal - FC Porto 5-2


1-0 Ødegaard
1-1 Pepê
2-1 Havertz
2-1 Wendell schiet tegen de paal
3-1 Saka
3-2 Grujic
4-2 Rice
5-2 Raya keert inzet Galeno

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Mooie pot gezien waarbij Arsenal aan het langste eind trekt. Wat een slecht ingeschoten penalty’s van Porto zeg. De penalty’s van Arsenal zaten er wel lekker in en vooral die van Saka. Als Arsenal zo speelt als vandaag worden ze derde in de Premier League.Gefeliciteerd aan alle Arsenal fans!

12 maart 2024 om 23:53

Denk dat je Porto wel te kort doet hoor. Hebben echt als leeuwen gestreden

12 maart 2024 om 23:55

Het verschil is gewoon groot op basis van kwaliteit en geld. Porto heeft zeker gestreden, maar het spel van Arsenal was niet heel goed naar mijn mening!

13 maart 2024 om 00:00

Zo slecht speelde Arsenal echt niet, het was wat mij betreft meer Porto die het spel ontzettend goed ontregelden. Laten wij niet doen alsof Arsenal geen kansen creëerde maar natuurlijk moet het beter in de komende weken.

13 maart 2024 om 00:02

Porto heeft over beide wedstrijden gewoon erg goed gespeeld met een duidelijk strijdplan tegen de speelwijze van Arsenal. Het is door hoe volwassen ze speelde en goed stonden dat Arsenal zo weinig heeft gecreëerd

12 maart 2024 om 23:53

Porto speelt ontzettend goed voetbal en verdiende misschien wel om door te gaan gezien de twee wedstrijden. Man of the match: 41(!) jarige Pepe! Wat een legende en dat hij nog steeds zo goed presteert op het allerhoogste niveau is ongekend, zwaar ondergewaardeerd.

12 maart 2024 om 23:56

Pepe speelde zeker goed maar ik werd wel echt ziek van die commentator die hem constant zat op te hemelen. Ik denk dat hij echt een halfuur over Pepe heeft gesproken en hoe goed ie wel is.

12 maart 2024 om 23:57

Grootste kansen waren toch wel voor Arsenal. Jesus en vooral Odegaard op het eind waren echt twee grote kansen.

12 maart 2024 om 23:58

Niet zo heel onlogisch want Arsenal en de CL gaat niet goed samen dat zit niet in hun DNA. Maakt niet uit hoe goed ze ook zijn in eigen land. Ik had eigenlijk verwacht dat ze eruit zouden liggen na vanavond. Maar gelukkig zitten ze er nog in, anders waren zij de enige van de drie teams die zich helemaal alleen op de PL konden focussen

13 maart 2024 om 00:04

Tsja, dat zei iedereen ook over City, en uiteindelijk wonnen ze die CL finale toch. En idem met Liverpool en de Premier League.

13 maart 2024 om 10:19

De tranen, heerlijk.

13 maart 2024 om 15:02

City had al jaren ervaring met CL voetbal en ondertussen ook strijden om de titel. Arsenal heeft dat niet dus dat kan wel degelijk een verschil maken.

13 maart 2024 om 00:00

Lol, worden ze derde. Gros van de bpl teams speelt biet met zo’n agressie en druk. Meestal lukt het Arsenal juist wel om er inder uit te spelen. Idem de hoge druk

13 maart 2024 om 00:02

Als Liverpool de kansen mist zoals tegen City worden ze niet 1ste in iedergeval....
Oja dit is Champions League en daar telt goed spel niet of balbezit daar tellen de doelpunten.
Porto is al jaren een deelnemer in de Champions League die weten wel van hoe en wat Arsenal is na een heel aantal jaar weer eens terug volgens mij heeft de helft van deze selectie nog niet eens Champions League gespeeld.

Porto deed mij een beetje denken aan Marokko op het laatste WK ze hebben echt wel gestreden maar de pingels waren niet erg sterk.

Gelukkig dat Arsenal door is dit is wel echt een enorme boost ook met vooruitzicht voor in de Premier League.

13 maart 2024 om 00:27

Nu moeten we ook niet doen alsof Porto de favoriet was omdat ze de laatste tijd vaker hebben meegedaan in de Champions League. Arsenal heeft de betere selectie, een veel grotere begroting en kun je met gemak tot de top vijf ploegen van de afgelopen twee jaar rekenen. Dan ben je het haast gewoon aan je stand verplicht om Porto uit te schakelen. En dus is de prestatie van Porto knap. Ze hebben twee wedstrijden een plan bedacht om de zwaktes van Arsenal bloot te leggen en voerden dat heel precies en onvermoeibaar uit. Daar verdienen ze de complimenten voor. Waar Arsenal de complimenten verdient dat ze op basis van kwaliteit toch aan het langste eind trekken. Want ook dat doen zij dan weer heel knap.

13 maart 2024 om 00:05

Ik denk vooral dat je Porto onderschat.

Geweldig sluwe ploeg met ook geweldig voetbal in de benen, als het wil. De tactiek was, zoals de uitwedstrijd in Porto, ook nagenoeg perfect om Arsenal af te blokken: de mid-block voor de reguliere speeltijd. Dat speelde Arsenal ook parten eerder dit seizoen tegen West Ham en Newcastle.

13 maart 2024 om 00:18

Europees voetballen is toch anders dan competitie zelf, dat zou jij als Liverpool fan dan toch moeten weten, ik zie ze juist tot het einde mee doen en Liverpool niet, die leggen toch het zwakste voetbal van de top3 op de mat, op dit weekend na, maar die gaan nog wel 2 of meer wedstrijden verspelen

13 maart 2024 om 01:18

Je kan het ook omdraaien: als Liverpool ondanks het vrij matige spel de punten pakt, wat gaan ze dan doen als ze in vorm raken?

13 maart 2024 om 07:35

Je kan het ook omdraaien, hoelang kan het nog goed blijven gaan voor ze met matig spel?

13 maart 2024 om 08:27

Idd, maar ik zie toch dat Liverpool de laatste weken beter in vorm komt dan in de eerste seizoenshelft, zie bv tegen City.

13 maart 2024 om 10:04

Het is gewoon allemaal koffiedik kijken Hangover96. Liverpool speelt beter inderdaad, maar heeft dan puntverlies tegen City terwijl ze beter waren. Dat zegt dus net zo weinig in mijn optiek. Zelfde als dat deze mindere pot niets zegt over de kansen van Arsenal om kampioen te worden, wat opeens 2 Liverpool fans hier per sé moeten beweren.

Juist matige wedstrijden alsnog winnen is een goed teken, dat moeten juist de Liverpool fans die dit benoemen weten. Dat is namelijk de reden dat zij nog volop in de titelstrijd zitten. Uiteindelijk doen de 3 ploegen dit seizoen niets voor elkaar onder en zal degene die kampioen wordt in mijn optiek echt al zijn wedstrijden moeten winnen tot het einde. Zo dicht ligt het bij elkaar.

13 maart 2024 om 14:52

Het zwakste voetbal? Of je kijkt geen voetbal of je hebt last van geheugenverlies. Afgelopen weekend al vergeten tegen City haha? Je vergeet ook dat we sinds februari met meer dan 10 injuries zaten… toch doen we nog steeds vol op mee, oppassen zou ik zeggen. Zeker als Arsenal fan moet je dat wel respecteren, want verloren jullie de titel niet vorig jaar door één blessure (Saliba)? 🤔

13 maart 2024 om 18:20

Ik denk dat je wel kan zeggen dat over het hele seizoen genomen, Liverpool niet heel geweldig gespeeld heeft? Maar ze raken de afgelopen weken absoluut beter in vorm (met inderdaad die pot tegen City als hoogtepunt), dus zijn de punten die gesprokkeld zijn toen het minder liep ontzettend waardevol geweest.

13 maart 2024 om 21:33

Hoezo over het hele seizoen genomen? We waren de eerste ploeg die aan 100 goals zaten in Europa. We spelen gewoon een sterk seizoen niet alleen de laatste weken 😂

13 maart 2024 om 07:34

En als Liverpool speelt zoals tegen Arsenal worden ze 3de. Wat een dooddoener zeg

Pff wat zijn ze diep moeten gaan hiervoor. Wat een verschil met de competitie. Het ontbreken van Martinelli lijkt zijn weerslag te hebben.

13 maart 2024 om 00:00

Knap dat je dit zegt terwijl Trossard juist degene is die de winnende goal maakt vandaag.

13 maart 2024 om 00:08

Nee hoor dit heeft gewoon puur te maken met ervaring op dit niveau Champions League. Porto speelt al jaren minimaal 1/8ste finale. Arsenal daar in tegen speelt voor het eerst in 7 jaar als ik mii niet vergis weer Champions League daar heb je andere doelen.
Champions League heb je niks aan goed spel en balbezit als je vervolgens op de counter 2 goals om de oren krijgt.
Het komt maar zelde voor dat een team meeste balbezit heeft goed spel laat zien en de wedstrijden met 4 a 5 goals verschil wint. Zeker na de 1/8ste finales niet.

RAYAAAA!!!!! De vloek is gebroken. Eindelijk weer eens door naar de kwartfinale. COYG!!! Edit: Petje af voor Porto en met name Pepe. Hebben ons tactisch echt ontmanteld. Hoop de komende jaren geen Portugese ploeg meer te zien.

Wat was dit zenuwslopend zeg en heerlijk dat we door zijn naar de kwartfinale. Raya held!

Gefeliciteerd Arsenal en ook petje af naar Porto, wat een heerlijke pot was dit! Pepe wat een strijder!

Goed voor het Nederlands voetbal ! Arsenal verdiende het ook.om door te gaan trouwens.

Een enorme diepe buiging naar FC Porto. Wat was dat een schijtploeg om tegen te spelen.
Raya penalty killer! En vandaag ook een belangrijke redding verricht en domineerde in zijn penalty box. Moet toch de nummer 1 worden van Spanje.
Het maakt niet uit hoe je doorgaat als je maar doorgaat. Dit was een mentale vecht en kwaliteit die je mist. Martinelli had ik vandaag graag gezien.
Mooi seizoen tot nu toe!! North London for ever

12 maart 2024 om 23:55

Ik vind ploegen als Porto ook wel wat hebben, toch minder centjes en kwaliteit maar toch een erg goede pot spelen.

12 maart 2024 om 23:58

Dat is de charme van de CL. Waar tijdrekken nog een ding is. In de PL krijg je zo 8 minuten aan blessuretijd. Minder fysiek contact. En je moet beduidend meer kwaliteit en ervaring hebben om ploegen als Porto te verslaan.
Ik heb respect voor ze en daarom vind ik ze een schijtploeg om tegen te spelen.

Pepe man of the match speelde alsof hij nog 20 jaar is. Sterk porto gezien wedstrijd kon beide kanten op vallen.

12 maart 2024 om 23:54

100 procent. Wat die Pepe nog op zijn 41e liet zien. Erg mooi om te zien.

12 maart 2024 om 23:54

Ongelooflijk hoe goed die naarling nog is op die leeftijd. Kale neet, onkruid vergaat niet blijkt maar weer

12 maart 2024 om 23:59

Kan z'n maat Sergio Ramos nog een puntje aan zuigen.

Heerlijke wedstrijd, bloedstollende laatste minuten. Beide ploegen enorm aan elkaar gewaagd al sinds het eerste duel in Portugal, in 210 minuten kon er geen verschil gemaakt worden. Helaas moet het dan met een penaltyserie met een heldenrol voor Raya.

13 maart 2024 om 00:08

Helaas een penaltyserie? Is dat juist niet het mooie (tenzij je eigen ploeg moet) om zo een tweestrijd te beslissen? Alle spanning en druk heeft wat mij betreft echt wel iets extra

13 maart 2024 om 00:14

Ja, voor ons neutrale toeschouwers is het wel heerlijk, er is niets spannenders dan een penaltyserie. Daar heb je gelijk in.. Ik bedoelde dan ''helaas'' voor het voetbal, want je beslist het niet binnen het spel zelf. Als supporter van een vd ploegen, (neem ik aan) hoop je op een beslissende goal/beter spel dan de tegenstander.
Ik moet trouwens ook even toevoegen dat die Turpin uitstekend vloot. Zo zou elke wedstrijd geleid moeten worden. Liet bijna alles doorspelen, wat de ''flow'' van het spel ten goede kwam.

13 maart 2024 om 00:24

mentaal gezien word je wel sterker na zoon penal reeks dan gewoon op uitslag winnen in my opinion, dit team is al dik 4 jaar bij elkaar, hopen dat het nu zijn vruchten gaat afwerken met een prijs, Coyg!

Niet goed voor mn hart dit, maar gelukkig door!!! David Raya de grote man, mooi voor hem! Verder geen beste pot maar toch op karakter door tegen een hele taaie ploeg. Credits voor Porto

Gefeliciteerd Gunners. Je zou toch niet moeten denken aan die acterende, zuigende Portugezen in de kwartfinale. Bah wat hebben clubs uit dat land toch vaak een onprettige spelopvatting.

Ook goed voor de coefficentjes.

13 maart 2024 om 00:04

Denk dat Nederlandse ploegen hiervan kunnen leren. Nederlandse ploegen spelen vooral naïef aanvallend voetbal. Als PSV/Feyenoord tegen Arsenal speelde, dan was het al na de eerste wedstrijd klaar.

13 maart 2024 om 00:07

Njaa het eindresultaat is hetzelfde: uitschakeling. Dan ga ik liever ten onder met dapper aanvallend voetbal dan met die laffe aanstellerige spelopvatting.

13 maart 2024 om 00:13

Ben benieuwd naar het aantal portugese en nederlandse deelnemers in de achte finales de afgelopen jaren. Denk toch dat het in het voordeel van de Portugezen valt.
Dapper aanvallend wordt in Nederland verward met naïef, vind ik. Portugezen spelen meer naar hun kunnen zoals vandaag. Daarnaast vinden heel van fans van Arsenal dat Porto gestreden heeft hier. Dat ‘laffe en aanstellerigre spelopvatting’ ligt meer aan jouw afgunst.

13 maart 2024 om 00:23

Er is geen sprake van afgunst. Ik reageer gewoon op wat ik zie. Zoals wel vaker bij Portugese ploegen is dat: acteren, zuigen, alle spelers voor de goal als een soort handbalopstelling...

Wellicht spelen Portugesen meer naar hun kunnen en dat is hun goed recht, maar dat is exact wat de Nederlandse ploegen ook doen; aanvallend voetbal spelen. Sterker nog, als er een keer een Nederlandse ploeg verder in een toernooi komt is dat vaak juist met een aanvallende gedurfde spelopvatting(Ajax halve finale CL, Feyenoord finale eCL, en nu dus Psv in de 8ste finale). Dus je punt raakt echt kant noch wal maat.

Hoeveel er in de 8ste finales staan van Portugese kant en Nederlandse kant doet er ook niet veel toe, een 8ste finale is immers geen prijs. Nogmaals: als mijn club toch geen prijzen gaat winnen zie ik ze liever met een aanvallende vermakelijke spelopvatting ten onder gaan dan 120! Minuten kijken naar verdedigen, verdedigen en nog eens verdedigen.

13 maart 2024 om 00:35

Sorry maar de conference league finale mag je echt achterwege laten. Dat is echt geen prestatie met alle respect. Mooi dat er 2 ploegen in 5 (!) jaar tijd de groepsfases zijn doorgekomen. Dat doet Portugal minimaal iedere 2 jaar. De CL winnen doen ze toch niet maar hoe verder ze komen, hoe meer geld er binnenkomt en worden de spelers meer waard.
En het verdedigen kan zijn charme hebben. Het is inderdaad niet voor iedereen maar ikzelf houd er wel van als 10 spelers hun longen uit hun lijf rennen die alles ervoor doen om te winnen. Zo kan je het ook zien.

13 maart 2024 om 00:44

Dat is je goed recht. Maar je punt was dat Nederlandse clubs een voorbeeld moeten nemen aan deze spelopvatting. Daar ben ik het dus totaal niet mee eens om de genoemde redenen. Vooralsnog heb je dit nog niet goed kunnen weerleggen of wel?

De Conference League campagne was slechts een voorbeeld om uit te lichten dat als Nederlandse clubs ver komen dat dat met aanvallend dominant voetbal is.. maar goed, ook dat punt lijk je te missen.

13 maart 2024 om 01:34

En ik maak duidelijk wat de Nederlandse spelopvatting uiteindelijk heeft geresulteerd. Minder dan de Portugezen. Dat punt sla jij dan mis. Soms moet je je tactiek veranderen aan de tegenstander. Denk je dat Porto zo speelt tegen een mindere of gelijkwaardige ploeg?
Over de Conference League:
8/10 ploegen zijn middenmoot Eredivisie-niveau ploegen. Zwak voorbeeld.
Ik ga niet alles voor je voorkauwen

13 maart 2024 om 03:09

Ook Portugal mag deelnemen aan de conf league.

Neserland staat boven Portugal. Wat zegt dat dan?

13 maart 2024 om 08:21

*Je maakt een punt of je slaat de plank mis.*, een punt misslaan is erg knap..

Buiten het feit dat je het gezegde verkracht, zit je er ook nog eens naast. Nederland staat hoger op de Coef-lijst, dat is uiteindelijk het resultaat van de spelopvatting haha.

"Minder dan de Portugesn* klopt dus ook niks van.

Ik denk dat je beter kan stoppen man, je hebt nog geen enkel valide punt kunnen maken haha.

"Ik ga niet alles voor je voorkauwen". Daar ben ik erg blij mee, want als je net zo voorkauwt als dat je redeneert kan het niet best zijn..

Erg fijn, een Portugese concurrent minder, dank Arsenal!

Jammer, gunde het Porto wel na het strijden voor de penalty's. Was ook wel komisch geweest als Arsenal het traditiegetrouw weer had laten afweten.

12 maart 2024 om 23:59

Ik had ook liever Porto door, trekt me toch meer dan Arsenal.

Trouwens, dat gezeik van Arsenal-fans (met name hun subreddit) op de scheidsrechters begint echt bizar te worden. Je zou bijna denken dat Arsenal alles zou winnen mochten ze niet "constant benadeeld" worden.

13 maart 2024 om 00:04

De passie bij Porto is mooi maar het voetbal van Arsenal is natuurlijk veel mooier om naar te kijken. Odegaard was weer super, daar kan je alleen maar van genieten.

13 maart 2024 om 00:11

Subreddits zijn nooit een goed beeld om een beeld te krijgen, kijk bij elke andere grote club en je hebt precies hetzelfde. Mensen posten iets uit hun frustratie en gaan dan lekker met elkaar discussiëren zonder nuance. Turpin heeft een goede pot gefloten, ging niet mee in het snelle liggen en dat was vanaf moment 1 duidelijk, hekel me daarin ook echt aan een Jesus die zoiets ook binnen 2 minuten dat hij in het veld staat doet.

13 maart 2024 om 00:09

Gebaseerd over twee wedstrijden ben ik heel blij dat Porto eruit ligt. Het enige wat ze doen is vallen.

13 maart 2024 om 00:26

als je het porto gunt, dan heb je echt afgunst met voetbal, wat een anti voetbal is dat zeg,

David Gaya zijn favoriete hoek was duidelijk links, net zoals die overschatte keeper van roma rechts is, dan ga je toch op een gegeven moment van hoek veranderen als penalty nemer.. goede zaken trouwens voor de coëfficiënten

Portugezen zijn zo vreselijk irritant. Net zoals die Zuid Amerikaantjes. Verdiende overwinning voor Arsenal en goed voor het Nederlands voetbal!

Dit was echt EL niveau. Echt heel slecht niveau. Porto uit onmacht maar verdedigen en Arsenal niet echt de kwaliteit om er doorheen te snijden. Een wedstrijd om snel te vergeten. Arsenal en de Champions League gaan sowieso niet goed samen. Aan het einde ook dat gedrag van Arteta. Die man blijft een kind. Is toch geen gezicht dat de trainer continu ruzie maakt en zijn spelers lijken dit gedrag over te nemen.

12 maart 2024 om 23:56

Tegen wie moet Liverpool donderdag?

12 maart 2024 om 23:56

Ga slapen jongen…

12 maart 2024 om 23:59

Hahahaha huil je zelf in slaap gast. Doeiii

12 maart 2024 om 23:59

Gewoon op hoog niveau verdedigd.

13 maart 2024 om 00:01

Eerste staan in de Pl en bij de beste 8 van Europa. Als ik begin van het seizoen hier moest voor tekenen. Dan deed ik het. Jij waarschijnlijk ook voor Liverpool.

13 maart 2024 om 00:02

Gedrag van Arteta op het eind?

Blijkbaar is met fans juichen en Leo weghalen van een ruzie kinderlijk gedrag. Pff.

13 maart 2024 om 00:03

Probeerde Arteta juist niet zijn spelers tegen te houden daar op het einde?

13 maart 2024 om 00:03

Laudrup: man wat een zure reactie. Jij bent net zo zuur als die trainer van Porto…en dan wat over Arteta durven te zeggen…lachwekkend

13 maart 2024 om 00:07

Daarom moet Liverpool het laten zien hoe het echt eraan toegaat in de EL! Succes daar in de bergen van Georgië en de buitenwijken van Tsjechië!

13 maart 2024 om 00:14

Pardon? Arsenal niet de kwaliteit om er door heen te komen. Goal gemist vandaag? Koekoek. Blijf van de alcohol af doordeweeks zou ik zeggen.

En Arteta maakte geen ruzie, die suste het juist en hield zijn spelers weg bij die rare Conceicao.

13 maart 2024 om 00:25

Arteta was juist degene die de boel wilde sussen. Het was die manager van porto die losging.

13 maart 2024 om 10:20

Nog meer tranen.

Jammer voor Porto, had het ze zeker wel gegund. Gestreden en die Pepe, wat een strijder is dat! Die Arsenal fans die de afgelopen weken telkens zeiden dat ze het thuis met alle gemak het klusje gaan klaren, mogen wel echt een toontje lager zingen...

13 maart 2024 om 00:00

Letmetalk!

Ga slapen als je niets zinnigs te zeggen hebt. Geen elke Arsenal fan heeft dat gezegd!

13 maart 2024 om 01:39

Sankento, ik zeg niet dat iedere Arsenal dat heeft gezegd. Er zijn echter wel een aantal supporters waar het vertrouwen te veel naar hun hoofd is gestegen. Lees maar een aantal reacties van de post over de heenwedstrijd terug

13 maart 2024 om 10:21

Erg zeg, dat fans uitspreken dat ze denken dat Arsenal alsnog doorgaat. We zullen daar beter op gaan letten en het vooral stil houden voor u. Zeikerd.

13 maart 2024 om 00:07

Met alle gemak heb ik helemaal nergens gelezen... Porto is een heel stug team, niemand verwacht daar even zo 1 2 3 van te winnen

13 maart 2024 om 00:28

Ga slapen man, Arsenal is gewoon door daar gaat het om, de race is still on, jankend naar bed jij

Goddomme wat spannend. Raya geweldig! En wat was die Pepe weer irritant goed.

The curse has finally broken!!

Raya!!!! Wat een held! Blijkt gewoon een penaltykiller te zijn.

Het was niet makkelijk. Het was niet leuk maar wij zijn door!

Jammer dat porto niet door is, maar zaten helaas ook drama penals tussen. Pepe wat een held blijft dat!

Ik maak me alweer op voor Arsenal tegen Bayern.
Kan bijna niet missen 😂😂

12 maart 2024 om 23:59

Arsenal in vorm en Bayern niet in beste vorm. Ik wil dit ook wel eens zien ja!

13 maart 2024 om 00:02

Ja Arsenal loot Bayern bijna altijd. En ik wil dat nu wel zien indd. In deze vorm zou je Arsenal zeggen. Maar tegen Bayern verliezen ze bijna altijd in de CL.

13 maart 2024 om 00:10

Ik zie liever eigenlijk eens een ander affiche - tegen PSG of Real Madrid.

Het worden spannende kwartfinales. City , real , Arsenal , barca , Bayern , psg en hopelijk psv en inter erbij … Alleen nog maar top teams. En Pépé 41 jaar en dan nog zo strijden . Dikke respect en wat een legende. Penalty’s blijven een loterij. Gefeliciteerd Arsenal fans

13 maart 2024 om 00:06

PSV - Arsenal in de finale, dat is idd wel iets om naar uit te kijken.

13 maart 2024 om 00:30

is hetzelfde als dat je ineens spurs zou tegen komen in een CL finale, Liverpool zou zich toen ook ballen uit het lijf hebben gelachen

13 maart 2024 om 01:16

Spurs had ook een half dozijn betere ploegen kunnen treffen in die finale, die waren vooraf ongetwijfeld ook tevreden met Liverpool.

Pijnlijke voor Spurs was dat ze die wedstrijd de betere ploeg waren en alsnog niet wisten te winnen.

Respect naar Porto. Hebben over twee wedstrijden echt goed gepresteerd. Pepe op 41 jarige leeftijd nog topklasse. Al met al, wel verdiend dat Arsenal doorgaat. Maakten toch meer aanspraak op de overwinning en kregen de grootste kansen. Mooi dat Raya nu ook nog uitblinkt, zal goed zijn voor z’n vertrouwen!

Pepe 41… dat kan je toch bijna niet geloven als je hem 120 minuten ziet knallen.
Wel blij dat Arsenal door is, porto qua tegenstander lag hun niet dus wil ze graag eens zien tegen een barca Bayern city etc… leuke potjes worden dat.

Ik heb vanavond 2 heerlijke potjes gezien zeg, morgen weer graag!

Eerste penaltyserie sinds de finale van 2016. Dat is wel een behoorlijke tijd geleden zeg. Arsenal was licht de betere maar konden gewoon geen fatsoenlijke kans creã«ren. Porto had de kwaliteiten niet echt om aan te vallen maar hebben wel verdedigd als leeuwen. Helaas waren de penalty's van Wendell en Galeno wel belabberd ingeschoten zeg. Verdienste van Raya door het goed te gokken maar scherp ingeschoten waren ze niet. Maar ja die van Arsenal allemaal feilloos dus terecht door over het algemeen.

13 maart 2024 om 00:16

Nou, die van Wendell ging nog. Zit Raya echt net nog aan, tegen de paal, tegen de kuit, eruit.

Was dus toch vrij aardig richting de paal die pingel.

Die van Galeno of Pepe (laatste) die ook echt niks goeds deed vandaag, was dramatisch

13 maart 2024 om 00:44

Wendell was belabberd ingeschoten maar had bijna geluk dat hij erin ging ia Raya zelf. Dus was de penalty alsnog slecht ingeschoten. Maar ja had dat gevoel ook wel als een verdediger hem gaat nemen haha

14 maart 2024 om 15:27

Haha, ja. Ik zei al thuis: hij gaat hem wild inschieten, let maar op. Vond hem goed spelen, maar vind hem altijd een drukke/wilde indruk maken.... Dacht dat ook van de pingel.

Uiteindelijk schiet hij hem relatief slecht in

Pppfffff wat een pot! Ben wel enigszins geschrokken van Arsenal vandaag. Credits voor Porto uiteraard (wat een nare ploeg en trainer zeg) maar Arsenal heeft toch veel moeite om er doorheen te komen. Ben heel benieuwd wie ze loten!Over 2 wedstrijden toch de verdiende winnaar!COYG!

COYG!!! Gestreden als leeuwen!

Porto was echt een taaie tegenstander. Ik moet echt mijn complimenten aan Porto geven, maar uiteindelijk heeft Arsenal verdiend gewonnen.

Nu proberen te slapen, mijn hart gaat tekeer.

Arsenal heeft echt een leuke ploeg hoor als je dat bij elkaar houd

En de online fanbase zag zichzelf al als de favoriet voor eindwinst na City. Dit team is goed maar imo geen serieuze kandidaat, daarvoor ontbreekt er nog teveel. Het kan uiteraard altijd eens meezitten maar ik denk dat dit Arsenal tegen meer ervaren teams (ervaren in de CL) vrij kansloos aan het kortste eind trekt over 2 wedstrijden. Niet kansloos in score wellicht maar zo'n wedstrijd waar je nooit het gevoel hebt dat Arsenal kans maakt op doorstoten en de tegenstander het vrij comfortabel heeft al bij al.

13 maart 2024 om 06:22

Je hebt altijd supporters die waanzin roepen. De meeste supporters zijn realistisch en zeggen dat Arsenal bij de top 5 kanshebbers hoort. Op basis van hun spel de afgelopen 2 jaar is dat natuurlijk terecht.

Deze wedstrijd had ook vrij weinig te maken met ervaring. Het type spel dat porto speelt is natuurlijk erg vervelend en daarnaast hebben ze zich goed aangepast. Een meer voetballende tegenstander en de wedstrijden gaan er anders uit zien.

13 maart 2024 om 15:31

Klopt hoor, maar de Arsenal-fans overtreffen de rest wel wat dat betreft online. Zoals ik eerder al eens zei is dat op vz overigens niet het geval.

13 maart 2024 om 08:03

Hahahaha @real8madrid, Arsenal kansloos tegen meer ervaren teams in de CL? Zoals een Real Madrid dus? Ik denk dat je je flink vergist.

Ik hoop echt dat Arsenal tegen Real Madrid loot. Denk namelijk dat je van een koude kermis thuis zult komen. Lees: uitgeschakeld worden door Arsenal dus.

13 maart 2024 om 08:54

Ik hoop t echt Soldierboy maar verwacht t niet hoor. Je mag altijd je dromen uitspreken natuurlijk en volledig kansloos zijn ze niet natuurlijk. Maar jij klinkt wel echt overtuigd😂

13 maart 2024 om 15:32

Nou voor mij prima hoor. Na Psv/dortmund en vervolgens Barca is Arsenal ook mijn favoriete tegenstander voor de volgende ronde.

13 maart 2024 om 10:17

@real8madrid.

Graag wat meer nuance naar ''een deel van de online fanbase'', aangezien je nu de schreeuwerds gelijk stelt aan de realistische fans (die dit nooit hebben gezegd). Zoals arsenal890 ook terecht zegt, op basis van het getoonde spel is Arsenal niet een van de minste kanshebbers zoals jij wel doet voorkomen. Dat wij uiteindelijk hoogstwaarschijnlijk niet aan het langste eind zullen trekken ben ik het compleet mee eens. Echter, compleet kansloos achten is ook weer het andere uiterste. Zonder geluk vaart niemand wel en juist in een CL format kun je met een klein beetje geluk juist ver komen. In een competitie heb je dat veel minder. Kijk naar toen Spurs de finale haalde.

Welke 'ervaren Cl' teams doel je dan op? Want daar vind ik nogal veel verschil in zitten. Tegen jullie (real) acht ik ons inderdaad niet kansrijk (kansloos vind ik overdreven). Maar Barca, Dortmund/psv, PSG en Inter vind ik dat niet van. Atletico zouden wij het zeker moeilijk mee hebben en vanwege hun type spel zie ik ons daar best tegen stranden ja. Dan heb je nog City en Bayern. Normaliter zou ik zeggen dat we kansloos zijn tegen Bayern, maar van hen ben ik dit seizoen echt allerminst onder de indruk. Met de hoeveelheid kansen die zij weg geven, in tegenstelling tot voorheen, zie ik hen juist wel als 'fijne' tegenstander. City is normaliter een maatje te groot, maar wij hebben nu al een paar wedstrijden tegen hen bewezen dat wij goed weerstand kunnen bieden en ook zelfs kunnen winnen.

Dus vrij kansloos eruit vind ik schromelijk overdreven. Zeker gezien de teams die er nog in zitten en de vorm van sommige van de klassieke topteams in de CL.

13 maart 2024 om 10:18

Persoonlijk ben ik het niet eens met die groep supporters en is het ook goed om je plaats te weten na 14 jaar geen kwartfinale CL. Maar ik denk persoonlijk dat Arsenal beter speelt tegen ploegen die ook willen voetballen. Met meer ruimte is dit team namelijk echt dodelijk. Als ploegen zich ingraven of wat defensiever spelen dan zie je juist dat Arsenal wat meer moeite heeft. Ik hoop persoonlijk op Barcelona in de volgende ronde. Denk dat dat twee mooie potten zijn..

13 maart 2024 om 10:25

Nee geen Barca weer, ook geen Bayern weer. Laat maar een keer een andere ploeg komen. Real, PSG of Inter voor mij graag.

En dat een Real supporter uit de hoogte doet als het over de CL gaat kan je ook vrij weinig mee, die arrogantie hebben ze zichzelf toegeschreven. Maar realistisch gezien zou je toegeven dat Porto een heel goed strijdplan klaar had en als een Real zo zou spelen tegen Arsenal zouden de fans al heel snel gaan morren op de tribune, die willen ook gewoon voetbal zien ipv ontregelen en vrijwel niet tot een fatsoenlijke aanval komen.

13 maart 2024 om 11:37

Eens. Ik ben zelf een liefhebber van Real Madrid alleen zij hebben idd ook vaak genoeg moeite gehad met wat mindere tegenstanders. Sterker nog, Leipzig had vorige week nog enorme kansen om door te gaan.. Real Madrid tref ik liever wat later en het liefst geen Inter of Atletico imo.

13 maart 2024 om 10:31

Real heeft ook vaak genoeg moeite gehad met teams die niet komen om te voetballen en alleen maar het spel ontregelen, ze hebben er in de Liga zelfs al eens van verloren, dus dat je zo doet na deze wedstrijd is echt schromelijk overdreven.

Dat we niet de favoriet zijn ben ik het best mee eens, maar doen alsof er opvulling zijn is redelijk arrogant. Er komen nu voornamelijk teams door die ook willen voetballen en andere opvattingen hebben dan Porto, dus dan wil ik het allemaal nog wel eens zien. Ik zou Real een fantastische loting vinden, maar PSG of Inter ook. Weer eens andere namen dan we gewend waren jaren terug.

13 maart 2024 om 13:36

Andere namen lijkt mij ook leuk Samcro. Eigenlijk zijn er 'maar' twee ploegen die ik liever zou ontlopen: Real en Atletico. Real logischerwijs vanwege hun uitmuntende prestaties in de CL en hun vermogen om ten alle tijden tweeluiken om te kunnen draaien. Zelfs als sta je hypothetisch gezien 5-0 voor in wedstrijd 1, dan nog ben ik er tegen Real niet gerust op in wedstrijd 2. En Ateltico vanwege de speelstijl. Dat is wat mij betreft vergelijkbaar met Porto, maar dan kwalitatief betere spelers. Dat is gewoon een moeilijke tegenstander voor ons.

De rest dicht ik ons in meer of mindere mate wel een degelijke kans op doorgaan toe.

13 maart 2024 om 14:01

Ik denk ook dat we tegen Real eruit gaan over twee wedstrijden, maar zou het wel een geweldige tweestrijd vinden. Kan White zich meten met 1 vd beste linksbuitens van de wereld en dan ben ik wel benieuwd hoe hij zich staande houdt want wat draait hij een geweldig seizoen tot nu toe! En natuurlijk over heel het veld kan er dan eens gekeken worden waar we echt staan, al is het een momentopname. Liever ook geen Atletico om de reden die jij noemt.

13 maart 2024 om 15:02

Zeker qua affice heel mooi! Mijn beoordeling was vooral vanuit de beste kans om nog een ronde verder te komen haha. Zou inderdaad een zeer goede test voor White zijn. Denk wel dat hij het lastig gaat krijgen. Zijn minste wedstrijden zijn toch altijd geweest tegen behendige, snelle buitenspelers. En behendiger dan Vinicius ga je ze haast niet vinden.

Zou inderdaad een goede graadmeter zijn, al vind ik persoonlijk prestaties in de competitie altijd een betere graadmeter. Bij een CL opzet is een dosis geluk meer van invloed dan in een competitie vind ik. Als we het voor elkaar krijgen om een prijs te winnen dit seizoen (wat gewoon een ontzettend zware taak gaat worden), dan hoop ik toch dat het de PL is. Die zou ik zelf liever winnen dan de CL op dit moment.

13 maart 2024 om 15:20

Ik zou juist liever de CL willen winnen. De CL hebben jullie nog nooit gewonnen.

13 maart 2024 om 15:37

Ik zou ook liever de CL willen winnen doordat we die nog nooit gewonnen hebben. PL is ook fantastisch natuurlijk maar CL nog specialer voor nu

13 maart 2024 om 16:14

Ik vind de PL altijd specialer om te winnen dan de CL omdat de concurrentie in de PL zoveel groter is en je daar een heel jaar voor moet strijden/in vorm moet zijn. Je mag geen fouten maken anders kan je kans al verkeken zijn met die twee monsters. Ik zou liever de PL winnen, dat zou al een geweldige bekroning zijn voor het werk dat Arteta en co verzetten, maar je hoort mij zeker niet klagen als het de CL wordt dit seizoen

13 maart 2024 om 16:32

Normaliter ben ik het met je eens, maar omdat wij nog nooit eerder de CL gewonnen hebben is het specialer vind ik

13 maart 2024 om 17:15

Ja kan ik heel goed begrijpen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren