Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ancelotti snapt Martino niet: ‘Barcelona koopt toch ook spelers met geld?’

Laatste update:

Carlo Ancelotti begrijpt de woorden van Gerardo Martino, eerder deze week, niet zo goed. De nieuwe trainer van Barcelona liet zich ontvallen dat hij de genoemde bedragen rond Gareth Bale absurd vond en dat een transfersom van tegen de 100 miljoen euro ‘respectloos’ was richting de ‘wereld waarin wij leven’. Ancelotti kan de uitspraken niet plaatsen.

/

De Italiaanse coach van Real Madrid vindt dat Martino naar de activiteiten van zijn eigen club moet kijken, voordat hij iets zegt over andere clubs. “Ik begreep het niet goed”, geeft Ancelotti zondag aan over de uitspraken van zijn collega bij Barcelona. “Martino is hier nog niet zo lang: hij begrijpt niet hoe het voetbal in Europa werkt en begrijpt nog niet hoe zijn eigen club te werk gaat.”

“Barcelona koopt toch ook spelers met geld? Het was echt raar dat hij het zei”, aldus Ancelotti. Gevraagd naar de stand van zaken rond Bale, het belangrijkste doelwit van de Koninklijke deze zomer, zegt Ancelotti dat hij nog niet weet waar de Welshman straks speelt. “Ik heb op dit moment andere zaken aan mijn hoofd. Bale is geen speler van Real Madrid en ik wil respectvol praten over de spelers die dat nu wél zijn.”

Carlo Ancelotti heeft gelijk

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ancelotti heeft gelijk, Martino doet net alsof Barcelona géén cent uitgeeft. Neymar dan? 60 mil voor 1-jarig contract.

25 augustus 2013 om 18:20

Tuurlijk Barcelona betaalt 60 miljoen voor iemand die zich nog moet bewijzen in Europa.

25 augustus 2013 om 18:30

60 voor Neymar of 99 voor Bale... ik vind het belachelijk!
Dan in mijn ogen vooral die 99; omdat Bale bij lange na niet zo goed is als Ronaldo was toen hij werd gekocht door Real!

Dat is toch absurd? Al helemaal omdat het clubs in Spanje zijn; gaat daar financieel al dramatisch, en dan lopen die clubs gewoon met geld te smijten... Ik vind dat 'gek aanstekerij', het halve land is werkloos en dan doe je dat soort dingen? Bizar hoor.

25 augustus 2013 om 18:32

Losblancos

Dat is nog niet eens de essentie eigenlijk. Puur gebaseerd op de bedragen en de morele waarde (waar Martino op doelt) zijn beide transfers (bale en Neymar) van een schandalig niveau. Een morele denkwijze kan je niet doseren, het is of de ene of de andere.

25 augustus 2013 om 19:37

Over overdrijven gesproken... Het halve land?

25 augustus 2013 om 19:38

Neymar is sws een betere speler dan Bale, of heb je de Conf. C. niet meegekregen.
Verder snap ik niet wrm iedereen Neymar erbij haalt waar is 100 mil en waar is 57 mil? best wel grote verschil toch.

en aangezien Real de afgelopen jaren zoveel geld betaalt en bijna geen prijzen pakt is het beleid toch wel wat zorgelijker in madrid dan Barca waar ze de afgelopen jaren alleen maar prijzen hebben gewonnen.

25 augustus 2013 om 19:50

Het verschil in de prijs tussen neymar en bale is dat bale nog een langdurig contract had en daar had neymar nog maar een 1 jarig contract. Daarbij heeft bale zich bewezen in de beste competitie ter wereld en neymar alleen in de Braziliaanse competitie.

Naar mijn mening hebben ze verschillende kwaliteiten maar zijn van ongeveer dezelfde niveau. Ze zullen allebei een meerwaarde voor hun clubs zijn

25 augustus 2013 om 19:52

idd een beetje overdreven... Maar meer dan een op de vier mensen op de arbeidsmarkt is werkloos. Dat is toch wel behoorlijk. Zo zie je dat de voetbalwereld een hele andere wereld is.

25 augustus 2013 om 20:07

Waarom loopt iedereen nou te zeuren over een eenjarig contract? Hij is gewoon een hele goede speler heeft nix te maken met hoeveel jaar hij nog onder contract stond. Iedereen wist dat Neymar een dure speler zou zijn, alleen al als je kijkt hoeveel clubs achter hem aanzaten. En daarbij is 57 miljoen nog best een goede prijs voor zon speler als je alleen al kijkt hoe hij tegen Spanje heeft gespeeld.

Zo zie ik bale echt niet spelen tegen Spanje. En ook al zouden ze even goed zijn dan betaal je voor Bale dus zon 42 miljoen meer, dus kan je deze transfersommen überhaupt niet met elkaar vergelijken best dom dat bijna iedereen dat wel doet hier, maar ja de meeste zijn ook van die blinde madrid fans ze roepen maar wat.

Ze vergeten nog dat Perez bereid was om 80 miljoen neer te leggen voor Neymar en met meer salaris dan wat hij bij Barca krijgt. Maar ja dat soort informatie hebben die wannabe supportertjes niet hier.

25 augustus 2013 om 20:18

Sinds de regelgeving een decennium (oid) geleden is veranderd is het verboden om spelers te kopen, het enige dat mag is het contract van een speler afkopen. Dan maakt het wel degelijk een groot verschil of het om een eenjarig of een meerjarig contract gaat. Daarbij moet een club bij een eenjarig contract wel verkopen als de speler niet bij wil tekenen, want anders loopt hij een jaar later gratis weg. Dit geeft de kopende partij normaal gesproken veel onderhandelingskracht en daarom hoort een eenjarig contract veel minder waard te zijn. Dus jazeker, de duur van het contract is een erg belangrijke factor!

25 augustus 2013 om 20:23

Bij elk normale speler wel ja, maar niet bij een speler waar 5 clubs achter zitten en waarbij de andere clubs ook allemaal rijke clubs met veel geld zijn.

Dus bij uitzonderlijke spelers maakt het niet uit want elke club wilt ze hebben en dan is 57 miljoen nog een koopje zoals Perez dat zelf heeft gezegd.

25 augustus 2013 om 20:28

Er is in mijn ogen helemaal geen verschil ik vind beide belachelijke bedragen. Waar hebben we het over man!

25 augustus 2013 om 20:37

laat me niet lachen neymar beter dan bale, wat een grap!!!

25 augustus 2013 om 21:44

@ajaxcied, die regelgeving is volgens mij alleen voor de eu, en er zal wel in meer landen zo'n regel zijn, maar het bosman arrest waar jij het denk ik over hebt, geld niet in brazilië.

25 augustus 2013 om 21:53

zo te lezen ben jij de grap!!!!

25 augustus 2013 om 22:20

Zal het niet zo kunnen zijn dat Martino in het algemeen de transfersommen belachelijk vind. 100 miljoen voor Bale is nu eenmaal de hoogste dus is dat een inkoppertje maar 57 miljoen voor Neymar, 64 miljoen Cavani, 54 miljoen Falcao, 70 miljoen voor 2 spelers van Porto. Zou ook kunnen zijn dat hij dat allemaal belachelijk vind denk dat de journalist even verder had moeten vragen. Maar een trainer van Barcelona die iets negatiefs zegt over een (eventuele) aankoop van Madrid is natuurlijk veel interessanter.

26 augustus 2013 om 14:51

Fcbrm

Hou op jonge de Conf C is van een laag niveau. Landen als Tahiti kunnen er al aan meedoen. Neymar heeft nog helemaal niks bereikt, in de sterkste continent op voetbal gebied. Bale wel die won de beste speler van de Premier league ('s werelds beste competitie) Ik probeer de transfer van Bale niet goed te praten want dat is het natuurlijk niet, veelste veel geld. Maar je kan nooit zeggen dat Neymar een betere speler is dan Bale.

25 augustus 2013 om 18:28

Neymar zal waarschijnlijk starten vanavond we zullen zien of hij de ploeg kan laten draaien.

25 augustus 2013 om 19:11

hij heeft tenminste titels op zijn palmares terwijl bale nog geen niets heeft gerealiseerd

25 augustus 2013 om 19:48

Wat denk je zelf, als je bij Tottenham zit en uit Wales komt? Denk je dat hij al 3 keer de PL gewonnen heeft en het WK?

25 augustus 2013 om 20:57

@mkvali wat een waardeloos argument! Santos is ieder jaar een titelkandidaat, waar. Spurs een subtopper is. Op die ene wedstrijd tegen Spanje na heeft Neymar nog niets gepresteerd, heeft slechts een eenjarig contract en kon volgend jaar dus gratis naar Barça komen. Bale heeft de titel (jawel, een titel), van beste speler uit de premier league, heeft een langer lopend contract en draagt een engelse subtopper al twee jaar lang. Kom op zeg. Ik vind beide bedragen belachelijk, maar Martino moet niet schijnheilig gaan doen terwijl zijn club deze zomer nog een eenjarig contract voor ruim 50 miljoen heeft afgekocht.

25 augustus 2013 om 22:22

@mkvali
Als je Santos in de engelse of spaanse competitie zou zetten, denk ik dat ze met veel geluk op plaats 12 of 15 zouden eindigen.

26 augustus 2013 om 00:20

pipita,

Ze zouden met veel geluk alsnog degraderen.

25 augustus 2013 om 18:42

Hij heeft zo ver ik weet niet Neymar gehaald
Martino heeft gewoon gelijk en hij heeft niks met de aankopen te maken als Zlatan en Neymar die duur waren.

25 augustus 2013 om 18:48

Wat jij zegt is dan nog schandaliger.

Als een club zonder een trainer te hebben, een megatransfer van 60 miljoen euro uit de hoed tovert, betekent het dat de aankomende trainer de transferzaken niet onder controle heeft.

Vervolgens stelt Martino zich doodleuk beschikbaar voor de vacature in Catalonië. Als je toch zo een denkwijze hanteert, waarom word je dan trainer van Barca? Dat is direct in tegenstrijd met jouw morele waarden, toch? Of toch niet..?

25 augustus 2013 om 18:53

Dan kan vanaf nu 9 van de 10 trainers wel stoppen met hun baan aangezien bijna iedereen het er niet mee eens is wat er word betaald voor Bale.
Ancelotti weet zelf ook wel dat 100 miljoen voor een speler die 1 jaar leuk heeft gespeeld absurd hoog is, maar hij kan dat toch moeilijk zeggen ?

En dat Martino gewoon antwoord geeft op een vraag die hij krijgt is maar meteen hypocriet ?
Natuurlijk hoeft hij niet op elke vraag te antwoorden die over Real gaat, maar dan kunnen ze na een verloop van tijd ook wel de persconferentie afzeggen als je toch al niks meer over een andere club mag zeggen.
Hij zegt gewoon zijn mening en dat dan Ancelotti zo reageerd is niet netjes, want voordat Martino er was waren toch echt die aankopen gedaan.

25 augustus 2013 om 19:12

Tuurlijk als Barca iets zegt is het goed en als Real het zegt niet...


Allebei de clubs zijn gewoon geldsmijters en is te absurd voor woorden. Spanje zit in een diepe crisis en de grote clubs blijven lekker innen...

25 augustus 2013 om 18:46

Bosman Arrest geldt niet in Brazilië, hoevaak moet dit nog herhaald worden? 57M is veel dat weet ik ook. Maar transfervrij zou ie toch niet komen en er zaten andere clubs op hem te azen.

25 augustus 2013 om 18:55

Iniesta,

Jij bent naast Barca-fan ook een Ajacied toch? Ik zal het even uitleggen met Ajax als voorbeeld.

Ajax heeft spelers als Narsingh en Maher (bewust) misgelopen, omdat het niet in de filosofie past. Daar heb ik respect voor. Kon Ajax de kloof tussen vraag en aanbod niet ophoesten? Jawel. Deden ze dat? Nee. Waarom? Het was in tegenstrijd met het beleid (beleid is weer de concrete stap van je waarden, missie, filosofie en doelstellingen).

Zo simpel is het. Als Martino zo iets wil zeggen, moet hij precies het tegenovergestelde doen. Is dat het geval? Nee, want hij zit bij een miljoenenclub met een bovengemiddeld salaris.

25 augustus 2013 om 19:07

Bülent Korkmaz

Kijk, het is goed dat je het Ajax filosofie naast die van Barcelona legt want op veel vlakken zijn beide clubs het over eens wat betreft voetbal, opleiden, cultuur noem maar op.

Maar Barcelona is een totaal andere club dan Ajax. Barcelona moet meedraaien met de Europese top. Speelt elk jaar voor de Champions League en kan zich niet veroorloven om stil te staan terwijl pakweg Real Madrid, Chelsea of Bayern zich versterkt met spelers. Ajax heeft die druk en geld niet en kan niet meten met de Europese top. Het was een goede aankoop dat zeker, maar 57M blijft ontzettend veel geld.

Verder ben ik ervan overtuigd dat hij zich zal gaan aanpassen aan de Barcelona filosofie waar hij op dit moment hard mee bezig is. Hij wordt langzaam steeds belangrijker met zijn acties en goals. Het is een kwestie van tijd tot we de Neymar da Silva van Brazilië in Barcelona kunnen zien schitteren.
We moeten ook niet doen alsof Neymar da Silva het geld niet waard was. Neymar, daar ben ik 100% zeker van, is op dit moment de meest getalenteerde speler van de wereld. Hij is een exceptioneel talent waar ze zo'n bedrag voor hebben neergelegt en was niet voor niets achterna gezeten door Chelsea en Real Madrid.
Nogmaals het is te veel geld, dat weet ik ook. Maar dit talent kon Barcelona niet laten schieten en Barça's concurrenten konden immers versterkt worden zou Barcelona Neymar niet aantrekken.

25 augustus 2013 om 18:51

Iedereen is doorgeslagen! Ik ga niet weer tot in detail beginnen over de armoede in de wereld waarin veruit de meesten leven, de kromme verhoudingen in Europa en het algemene scheve beleid op allerlei niveaus wereldwijd. De transferbedragen gaan nergens (meer) over. Bale en Neymar zijn beiden exemplarisch! Ik ben niet pro Barcelona of Madrid, beide clubs en velen met hen zijn totaal verkeerd bezig. Wel is het zo dat Neymar een 'nodige(re)' aankoop is dan Bale, die Madrid helemaal niet nodig heeft.

25 augustus 2013 om 19:55

bkorkmaz3

Als nog is hij altijd 42 miljoen euro goedkoper.
En je moet zich afvragen waarom Neymar 57 miljoen heeft gekost. Het komt door die gek van Perez' die meer heeft geboden op Neymar.

Real fans doen op eens schijnheilig nu Neymar voor Barcelona heeft gekozen. Maar als hij naar Real Madrid voor 60 of meer was gegaan, dan was die 1 contract niet meer van belang.

Neymar heeft zich tenminste bewezen in de confederation cup tegen alle teams. Iets wat Bale nog niet gedaan heeft met z'n land. 100 miljoen is ook schande voor een jaar goed presteren. Vind je van niet.

25 augustus 2013 om 20:01

Nee Messi-neymar, dat komt door de investeringsmaatschappij die ook een flink deel van de transfer moest krijgen.

Relatief gezien is Neymar natuurlijk veel raarder en duurder dan Bale, al is Bale ook absurd. Bale heeft zich wel al een paar jaar bewezen in de grootste competitie ter wereld, had een langdurig contract en ga zo maar door.

Neymar daarentegen heeft de meeste potentie van de 2 om de beste speler vd wereld te worden, maar heeft zich nooit bewezen in Europa. In zuid Amerika waar ze allemaal duiken en alle scheidsrechters er in trappen lukt het geweldig, maar als hij dat hier gaat doen wordt het een drama.

25 augustus 2013 om 20:12

Het is niet de investeringsmaatschappij die Neymar duur hebben gemaakt. Maar Perez' die veel meer bood dan Barcelona.
Voor mij heeft Neymar zich wel bewezen. In de confederation cup tegen de beste team van de wereld en nog eens de beste van het toernooi. Bale in tegen deel. Wat heeft hij bewijzen dan. Wat won hij?
Dus ieder speler die een jaar goed presteren moet 99 miljoen kosten in je ogen.
Pl is niet zo lang meer de beste. Engels ploegen worden tegenwoordig heel makkelijk uitgeschakeld in de CL bovendien vloog Tottenham ook vroeg uit.

Het blijft een schande. Maar boeit me niet, hoe meer sterren hoe beter bij Real. Ik geniet altijd van die gaos en brengt alleen maar veel druk mee wanneer Real niet goed presteert.

25 augustus 2013 om 22:32

@messi_neymar
Ik ben een real madridfan en ik heb veel liever bale dan neymar. Ik vind neymar niet bij madrid passen ongeacht voor welke prijs ze worden gekocht. Neymar is voor juist dezelfde positie als ronaldo, dus niet nodig. En wat bij wales betreft, je moet de spelers van wales is vergelijken met die van brazilie. Laat Bale bij brazilie spelen en hij is daar ook veel beter.

25 augustus 2013 om 22:09

Bale is al sowieso beter dan Neymar en heeft zich bewezen in de grootste competitie. 20 goals voor een vleugelspeler in de PL haal je niet zomaar en dat nog bij een ploeg als Tottenham. En dan van die domme mensen die reageren ' Neymar heeft meer bekers dan Bale dus is Neymar beter ' wat een domme argument ! Hoe kan Bale bekers winnen met Tottenham en Wales? Tottenham was vroeger altijd een subtopper en kwam zelf niet in de Europa League of met moeite, door Bale is daar verandering in gekomen. Hij is een voetballer die een wedstrijd kan veranderen. Ik vind de transfer van Neymar gewoon belachelijk 57 miljoen euro voor een éénjarig contract is gewoon dom als Barcelona nu 1 jaar had gewacht konden ze hem gratis halen. En het grappigste is dat Neymar zelfs duurder is dan Bale in hun 6 jarig contract, Neymar ; 57M (transfer). 17M (salaris) x 6 ( jarencontract) = 102m dus zijn transfer zijn loon komt uit op de 159m en Bale gaat 10M verdienen dus komt het uit op 154m. Conclusie : Barcelona zal meer geld aan Neymar verspillen dan Real Madrid aan Bale terwijl Bale nog eens beter is. En Barcelona krijgt niets van Neymar zijn reclame terwijl Real Madrid dat wel zal krijgen van Bale.

Nope Ancelotti, je gaat hem ook niet snappen aangezien het een zeer hypocriete uitspraak is. Het is net zo onverantwoord om 5 miljoen euro op jaar basis te krijgen als dat Bale 100 miljoen euro kost. Maar goed, lekker laten gaan, anders wordt het een ja maar jij en ja maar hij..

25 augustus 2013 om 18:15

Maar Zola, Martino moet toch harten veroveren? Uitstekend moment om eraan te werken! Schijnheilige vent.

25 augustus 2013 om 18:18

Jaa echt he, haha goedkoper kan het haast niet. Soms voel ik me echt beledigd als voetbal-volger wat sommige voetbal-gerelateerde mensen zeggen. De uitspraken die ze doen, waarvan iedereen op de wereld weet dat het gewoon niet klopt en dan alsnog gewoon doodleuk dat beweren met een stalen gezicht.

Best wel sad eigenlijk..

25 augustus 2013 om 18:19

Ach jij kraakt alles af wat met Barca te maken heeft Bülent. Martino's fout is dat hij oprecht antwoord ipv een politiek correcte reactie te geven.

25 augustus 2013 om 18:22

Nee hij geeft een hypocriet antwoord. Real Madrid iets verwijten wat je eigen club ook doet slaat nergens op.

25 augustus 2013 om 18:29

barcelona smijt ook met miljoenen, maar in mindere maten dan Real.

De frustratie ligt hem in het feit dat het lijkt alsof Real sterren koopt omdat het sterren zijn, het is een soort verzamelwoede geworden daar in Madrid. Daar walg ik, en vele anderen met mij van.

25 augustus 2013 om 18:30

Zola

Haha, juistem. Ik snap het niet. Zelfs al zou ik deze situatie relativeren, dan nog is het raar. Als je zo een uitspraak wil doen en geloofwaardig wil overkomen, moet je niet bij een miljoenenclub zitten. Je weerlegt je eigen visie door te zeggen dat het 'schaamteloos' is. Vrijwel elke transfer van Barcelona is 20plus mil. Neymar met één jarig contract wordt binnengehaald voor 60 mil. Wat is dat? Monopoly-geld?

Dan heb ik amper over zijn mega-salaris gesproken, want dat heb jij al haarfijn uitgelegd in andere topics. Iemand die in deze wereld zit, moet deze bedragen en situaties accepteren. Want je gaat niet in een sector als je bepaalde dingen raar vindt? Als ik het kopen van aandelen 'oneerlijk geld verdienen' vindt, ga ik niet een stap richting de beurswereld zetten. Dat is tegenstrijd van de hoogste plank, maar ja.

Nu word ik meteen uitgemaakt voor Barca-hater (zie catalonia), terwijl mijn punt compleet wordt genegeerd.

Weet je waar mensen de fout ingaan? Ze vinden de situatie van Neymar minder erg, omdat het bedrag 40 miljoen euro lager ligt. Echter hoort alles om de denkwijze te draaien. Het is niet een 'beetje minder erg'-situatie, 'het is erg of niet-situatie'

25 augustus 2013 om 18:32

@ Catalonia
De fout is dat hij hypocriet is. Hij verdient zelf een smak met geld, in deze crisistijd. Zijn club legt ook 60 mil neer voor een speler in deze crisistijd. Als hij echt niet kan bevatten wat er gebeurt in de voetbalwereld gebeurt tijdens de crisis kan hij opstappen, dan heb je ballen!!! Dan voeg je daad bij je woord. Of gaat hij 4 en half miljoen geven aan alle werkloze in Spanje?

25 augustus 2013 om 18:35

Bkormaz3

Precies, deze reactie je nu zet verdiend een groen randje niet die hieronder. Echt man, ik ben blij dat er tenminste nog mensen zijn die het snappen.

Het grappige is dat in het vorige topic ook nog eens werd bewezen hoe weinig mensen daadwerkelijk begrepen wat Tata zei, want hij heeft nooit gezegd dat Bale 100 miljoen euro waard is, alleen dat het respectloos is tegenover de modale burger in crisis. En toch begint iedereen over marktconform en Neymar en weet ik wat, terwijl het gewoon niet eens terzake doet of dat het allemaal is.

Juist vooral die laatste, het enige wat ik er nog aan wil toevoegen is dat je tuurlijk wel gradaties kan hebben in hoe erg iets is.

Ik zei het al eerder

Iemand verkrachten is erg, maar iemand verkrachten en verminken voor het leven is erger.

Maar hoe je het ook went of keert beide hebben een grens van het ontoelaatbare. Als meneer vind dat Bale die grens heeft gepasseerd dan heeft Neymar dat ook zeker gedaan, wellicht minder erg, maar nog steeds over het ontoelaatbare..

Maar dat zal er wel niet ingaan ...

25 augustus 2013 om 18:35

Dan moet ie erbij zegge dat 60 miljoen voor iemand die niks in europa heeft bewezen en bij braziliaans elftal 1 toernooi heeft gevlamd ook respectloos. Dan begrijpt iedereen zn punt.

25 augustus 2013 om 18:37

@ Conti

De crisis is minder hard te voelen in Catalonie dan in de rest van Spanje. Verder verdienen ze veel geld en geven ze veel uit,ja. Maar ze zetten tenminste nog Catalanen en Spanjaarden op het veld, iets dat Real te weinig doet, vooral als ik al die verhalen van de Real-jeugd moet geloven.

Verder moet je ook kijken naar de uitstraling van beide clubs, daar waar Real arrogant overkomt ( zie Ronaldo en co op het veld) komt Barca meer bescheiden over (messi, Iniest en Xavi gedragen zich meestal puik).

Real is een mooie club, maar het ziet er jammer en vaak ook onterecht verrot uit aan de buitenkant voor iemand die de echte helden niet kent en wiens club aan de rand van het faillissement hangt.

25 augustus 2013 om 18:51

Haha messi is een schijnheilig mannetje ja!! Gedraagt zich keurig!! Belastingontduiking , vrouwtje bedriege, ... Zo heilig is hij niet hoor

25 augustus 2013 om 19:00

Zola,

Ik snap precies wat je bedoelt. Dat was eigenlijk al het geval in de vorige Bale-topic, maar vele reageerders hebben een eenzijdig perspectief waarin ze alles wat met hun club te maken heeft, goed is! De rest is fout, terwijl hun eigen club precies dezelfde fout begaan.

Je voorbeeld is glashelder voor mensen die het willen snappen. De 'ikke, ikke, ikke'-mensen zijn héél gevaarlijk, want die kunnen niets toegeven.

25 augustus 2013 om 18:21

Er is een verschil tussen marktconform en overdreven veel geld betalen. Wat Martino verdient bij Barca zal niet veel verschillen van veel trainers bij topclubs.

Maar 100 miljoen voor Bale is gewoon overdreven. Netals 57 miljoen voor Neymar overdreven was. Zulke bedragen maken huidige transfermarkt steeds erger. Nu kun je al met 30-40 miljoen geen wereldspeler meer halen. Over paar jaar zal het veel erger worden als het zo blijft gaan. Met 30 miljoen koop je tegenwoordig Soldado of Negredo, terwijl je een paar jaar geleden toch een wereldspeler daarvoor kon halen.

25 augustus 2013 om 18:25

Nogmaaaals daar gaat het gewoon niet om. Of het markfconform is, of Bale het waar dis heeft Martino het nooit over gehad??? Waar staat inh et vorige topic dat Tata vind dat Bale 100 miljoen euro niet waard vind??

Hij heeft toch echt (volgens VZ) gezegd dat het respectloos is om 100 miljoen in crisis tijden uit te geven, tegenover de modale burger. Dan vind ik miljoenen salaris uitkeren net zo respectloos

Of hebben we pas een moreel probleem bij 100 miljoen euro?? 5 miljoen is toch ook tering veel voor de modale burgers daar, dat is toch ook niet normaal voor hun, ookal is het marktconform?? Dus Martino doet er net zo hard aan mee, of deelt hij zijn salaris met een paar van die burgers in crisis??

Dit betekent dus (volgens Tata) dat wanneer het geen crisis zou zijn, en iedereen het goed zou hebben, 100 miljoen gewoon zou kunnen?

Want stel we gaan verder dan wat Tata zegt, oke 100 miljoen is respectloos tegen over de burgers van Spanje, die 5 miljoen euro die hij krijgt van FC Barcelona is dan toch ook respectloos tegenover de kinderen in Afrika die hongersnood hebben? Die geen schoon water hebben?

Dat is toch ook respectloos tegenover de vele daklozen in Amerika? Dat is toch respectloos tegenover elke zwerver op de wereld??

Dan ben ik zelfs respectloos door 5 euro uit te geven aan snoep aangezien er mensen zijn die voor 5 euro heel avond eten zouden halen in Afrika..

In dat opzicht mogen alleen mensen die onder het gemiddelde leven, in armoede commentaar hebben.

Dat is wat Tata eigenlijk zegt,.

Nu vraag ik jouw, ben je het daarmee eens of slaat het gewoon nergens op en probeert hij goedkoop te scoren bij het Barcelona publiek??

25 augustus 2013 om 18:34

Ik vind dat speler en trainers ook te veel verdienen voor wat ze doen. Wel moeten we rekening houden met de risico die ze hebben genomen, want zo konden evengoed falen in voetbalwereld. Maar dat is een andere verhaal.

Natuurlijk moeten we rekening houden met marktconform. Vroeger was ook op een bepaalde moment 20 miljoen voor een speler zwaar overdreven, maar nu hebben we ons 'aangepast' en aanvaarden we dit.

Zou jij dan minder willen verdienen dan andere trainers die zelfde doen als jou. Het gaat dan niet om geld, maar om je gewaardeerd te voelen. Wie weet geeft Martino helft van zijn salaris aan mensen met minder geluk? Dat kunnen we niet weten.

Persoonlijk vind ik overdreven geld uitgeven altijd respectloos, of het nu aan salaris van Tata gaat of transfergeld van Bale of iets anders.

25 augustus 2013 om 18:38

Nee ik vraag je vanuit het gezichtspunt van Tata te kijken. En dan betrekt hij marktconforme dingen er helemaal niet bij, zoals ik al 35903849038709 keer heb gezegd, Tata heeft het enkel gehad over de respectloosheid tegenover de modale burger in crisis, dus niet over of het marktconform is en dat soort dingen nee over de respectloosheid van de hoge bedragen in het voetbal en hij neemt Bale als voorbeeld.

Maar zelf een salaris van 5 miljoen is toch ook respectloos tegenover de modale burger of niet??

En ik zeg niet of ik minder zou willen verdienen, ik zeg alleen dat als ik het standpunt van Tata zou hebben, ik mijn salaris zou schenken aan de burgers in crisis waar Tata het in dit geval over heeft Big difference..

25 augustus 2013 om 18:47

Tata 'krijgt' 5 miljoen, maar Real betaalt 100 miljoen. Als Tata een bmw koopt van 80 000 euro in deze tijd dan vind ik het respectloos. Als je problemen met 5 miljoen salaris hebt van Tata, dan moet je het Barca kwalijk nemen. Dat is wat ik wil zeggen. Ik neem het de mensen die het uitgeven meer kwalijk dan mensen die het ontvangen.

25 augustus 2013 om 18:48

5 euro voor avond eten in Afrika? Ik denk dat genoeg Nederlanders ook maar €5,- p.p. voor het avondeten hebben. Nogal respectloze reactie van jou ook dan.

25 augustus 2013 om 18:58

Jamesmark

Neee , je zit wel op de goede weg. Natuurlijk kan je Martino niks kwalijk nemen dat hij zijn salaris van 5 miljoen accepteert, ik zou dat ook doen.

Het grote verschil is dat ik niet ga roepen dat Bale zijn kosten respectloos zijn...

Want zoals ik heb gezegd, dan is 5 miljoen ook respectloos, beide zijn boven het gemiddelde van de modale burger..

Zie het maar zo

Tata salaris van 5 miljoen = verkrachting, Bale kopen voor 100 miljoen is verkrachting en verminking.

Beide zijn verschrikkelijk erg vanaf een bepaald punt, maar verkracthing en verminking is weer erger dan alleen verkrachten, doet er niets aan af dat iemand verkracht ook heel erg is.

En zo moet je denken volgens Tata zijn morele waarden. Als hij het zo verschrikkelijk vind dat er zulke bedragen omgaan in het voetbal als Bale met 100 miljoen euro, en Neymar voor 60 miljoen euro

dan vind ik het 1 hypocriet dat hij aan de slag gaat bij een club waarbij hij weet d at dergelijke aankopen zijn gedaan

2 hij zelf een salaris krijgt wat dus net zo respectloos is, waarom doneert hij zijn salaris dan niet?

Hij is degene met het morele probleem, Barcelona zelf heb ik nog niet gehoord.. ik heb Tata als trainer gehoord..

Come on man..

Er is een verschil tussen 100 miljoen voor een renpaard en 57 miljoen voor een trukendoos. Die 57 miljoen is heel veel, maar die 100 miljoen is gewoon belachelijk veel.

25 augustus 2013 om 18:19

Allebei belachelijk inderdaad. Al snap ik ook echt waarom Real zoveel geld gaat betalen voor Bale. Ik vind hem nog geen 50 miljoen waard. Hij is echt 3 klasses minder dan Messi en Ronaldo en ik mijn ogen ook minder als bijvoorbeeld Neymar en Özil.

25 augustus 2013 om 18:21

We kunnen nog hopen dat hij niet komt maar die kans is klein.

25 augustus 2013 om 18:22

Waarop gebaseerd taxeer jij de prijs voor Bale?

25 augustus 2013 om 18:25

Op basis van zijn statistieken. Hij heeft pas een aardig seizoen gedraaid, dus is hij in mijn ogen echt niet zoveel waard.

25 augustus 2013 om 18:28

Bale heeft natuurlijk wel meer dan een aardig seizoen gedraaid, maar Perez is niet achterlijk. Hij betaalt alleen deze prijs voor Bale als hij weet dat hij het bedrag er weer uit kan halen.

25 augustus 2013 om 18:29

Als hij al 5 seizoenen zo had gespeeld was hij waarschijnlijk 60 miljoen waard.

25 augustus 2013 om 18:21

57 miljoen voor een talent die zich alleen bewees in brazilie met een één jarige contract, waarvan je helemaal niet weet hoe hij het gaat doen in europa. Aan de andere kant heb je iemand die speler van het jaar is geworden in Engeland met spelers als Rvp, Aguero, suarez in dezelfde competitie. De transferbedrag is nog helemaal niet bekend van Bale, het blijft veel maar je moet niet vergeten dat de hype rondom Bale RM veel geld op kan leveren i.v.m. shirtverkoop. We kennen allemaal Florentino Perez.

25 augustus 2013 om 20:44

Beste comment op deze topic tot nu toe.

Precies wat ik dacht ik heb alleen maar respect voor levy en dat zeg ik als madridista. Hoe goed hij kan onderhandelen. De supporters zullen niet eens boos op hem kunnen worden 91 miljoen krijgen is niet niks.

25 augustus 2013 om 18:21

Verschil zit hem in de contract duur!!

25 augustus 2013 om 18:21

Ja maar dat is toch niet zijn probleem?? Waarom is het zo moeilijk te begrijpen dat Tata niet eens heeft gehad over of Bale het waard is, maar dat hij het niet vind kunnen omdat Veel Geld Uitgeven IVM DE Crisis IN Zijn Ogen Niet KAN EN Respectloos IS Tegenover DE Modale Burgers .

Hij heeft het nooit gehad of Bale het wel waard is, enkel dat het respectloos is zoveel geld uit te geven aan 1 speler terwijl Spanje met haar burgers in crisis zit. Meneer vergeet dat je dan alles in perspectief kan plaatsen en die 5 miljoen op jaarbasis die hij opstrijkt net zo respectloos is.

Dus Neymar is sowieso respectloos, iedereen die niet in de crisis zit en boven het gemiddelde leeft, moet het (volgens Tata) respectloos vinden.

Onbegrijpelijk dat sommige dat niet snappen/inzien

25 augustus 2013 om 20:26

Vanwaar het irritante hoofdletter gebruik?

On: hij heeft inderdaad een punt natuurlijk, maar dat is de 57 miljoen van Barca voor Neymar net zo goed. Overigens kan ik het ook wel weer begrijpen, want we hebben het hier natuurlijk gewoon over grote bedrijven. Google nam ook YouTube over voor meer dan 1,5 miljard, dat is verder toch ook niet respectloos voor de samenleving? Zulke grote bedragen kunnen zo lang er een visie en een doel achter zit. zo lang Madrid de schulden kan betalen is daar op zich niks mee toch?
Vind overigens wel dat Bale die 100 miljoen absoluut niet waard is, maar dat is weer een ander punt.

25 augustus 2013 om 18:22

En jij krijgt hier nog een randje voor? Pff wat een niveau als men hier zulke on onderbouwde reacties al gaat belonen. Bale is veel meer dan een renpaard, hij is inderdaad snel, maar ook polyvalent, sterk, heeft nog groeipotentieel, is technisch niet zwak en heeft een weergaloos schot en tomeloze inzet. Al is 100 miljoen te veel, evenals 57 miljoen, maar wat jij zegt slaat nergens op.

25 augustus 2013 om 18:25

Het ligt er gewoon aan...

Perez kennende zal hij in staat zijn om het bedrag terug te verdienen en er zelf winst op kunnen maken. Dan zou puur naar het financiële aspect gekeken deze aankoop te verantwoorden zijn.

25 augustus 2013 om 18:23

Er is ook een verschil tussen het binnenhalen van een speler die twee jaar achter elkaar tot BPL speler van het jaar is verkozen en het binnenhalen van een speler die niks heeft bewezen in europa. Hiermee wil ik niet zeggen dat ik het niet belachelijk vind dat Real zoveel geld voor hem neer wilt tellen.

On: Ik vind dat Ancelotti helemaal gelijk heeft, Martino moet zoch bezig houden met het transferbeleid van zijn club en niet die van Real Madrid.

25 augustus 2013 om 18:24

Daar geef ik je gelijk in.
Maar Bale is voor Spurs misschien zelfs meer dan 100 miljoen euro waard. Ze zijn zo, of beter gezegd waren, afhankelijk van hem dat ze hem voor de absolute hoofdprijs laten gaan. En Real Madrid weet dat hij hun zoveel waard is.

Neymar had nog maar een jaar op z'n contract staan, daar hoor je eigenlijk niet meer dan 30 miljoen euro voor te betalen.
Barcelona kon ook een jaartje wachten en dan had je 57 miljoen euro bespaard.

En Bale een renpaard noemen laakt respect. Hij heeft Spurs vorig seizoen in z'n eentje bijna derde/vierde gemaakt. Dat zie ik Neymar absoluut niet in de Premier League doen. Het lukt hem het niet eens in Brazilië .

Wat ik wil zeggen is dat Barca geen 57 miljoen euro moest besteden aan Neymar, maar hem een jaar later gratis ophalen (dan kon hij ook op het WK laten zien wat hij kon).

En dan Bale niet dat geld waard is, maar voor Tottenham wel.

25 augustus 2013 om 18:30

Jij denkt toch niet dat Santos Neymar gratis zou laten gaan?

25 augustus 2013 om 18:36

barca moest santos toch betalen anders want in brazilie heb je meerdere eigenaren en bosman arrest ofzo

25 augustus 2013 om 19:02

Fantasista

In 2014 was hij gewoon transfervrij...

25 augustus 2013 om 19:22

Nee, je hebt geen Bosman-arrest in Brazilie

25 augustus 2013 om 20:10

Dan had Real hem gewoon gekocht voor 57 miljoen deze zomer en dat wou Barca waarschijnlijk wel vermijden.

25 augustus 2013 om 20:19

Neymar heeft ook z'n aandeel in een transfer. Als de club niet wilt verlaten voor Real Madrid dan blijft hij gewoon.

25 augustus 2013 om 18:30

Maar Bale heeft zich wel al bewezen in Europa Neymar nog niet dat is het verschil!.

25 augustus 2013 om 18:33

Zoals jij het nu zegt is het geen eerlijke vergelijking, maar wat verwacht je anders van een Barcelona fan.

Je betaalt 100 miljoen voor Bale, die tot de beste speler v.d. premier league is benoemd door de media en door de FA en ook nog beste jeugdspeler. Daarnaast is hij 50% zelf verantwoordelijk dat Spurs op een 5e plaats eindigde dankzij zijn goals. Ook wordt hij bij de top 3 beste spelers geplaatst door Zidane, Raúl en Casillas. Nu hoeft dit niets te zeggen, maar dit zijn toch wel legendes.

Je betaalt 57 miljoen voor iemand met een 1-jarig contract, die nog niets heeft bewezen in Europa. Maar hij liep wel 6 op 10 (6 goals per 10 wedstrijden) in de braziliaanse competitie. Hij is waarschijnlijk verantwoordelijk voor een behoorlijk deel van de winst en goals van Santos, maar daar kan ik geen exacte statistieken over vinden. Pele heeft gezegd dat Neymar in potentie de beste ter wereld kan worden, dus ook beter dan Messi. Nu hoeft dit ook niet te zeggen, maar toch, het is Pele.

Zo, dit is een eerlijkere vergelijking.

25 augustus 2013 om 18:44

Ja laten we vooral een onderscheid gaan maken in het (te) veel geld betalen voor een speler. Het ene is erger dan het andere omdat het nog meer geld is, daar hebben we wat aan zeg? Dus ik kan nu verantwoord 100.000 mensen gaan vermoorden omdat Hitler miljoenen mensen vermoord heeft? Compleet zinloze opmerking van jou ook weer en ik snap niet wie er nog gekker is (om maar even te blijven praten in termen van 'het ene is nog erger dan het andere' om jou een groen randje te geven.

Het is trouwens gewoon behoorlijk hypocriet dat Martino dit zegt, slaat echt nergens op. Zijn eigen ploeg betaalt ook gewoon 57 miljoen voor iemand met een 1-jarig contract.

100% gelijk. Barcelona strooit net zo goed met miljoenen. Zie Neymar.

25 augustus 2013 om 18:22

Natuurlijk strooit elke grote club met geld. Maar er is een verschil tussen gerichte aankopen en kopen om het kopen. Real heeft al jaren topspelers en als ze een net iets grotere naam kunnen halen dan de spelers die ze al hebben doen ze dat.

25 augustus 2013 om 20:04

Ja Barcelona had met Messi, Villa, Pedro, Sanchez, Tello en eventueel Fabregas inderdaad te weinig opties voor 3 plekken.

Ruim 60 miljoen betaalt voor Neymar, een speler met een 1-jarig contract wat zich op internationaal niveau nog niet heeft bewezen. Ze moeten idd niet komen praten vanuit Catelonië.

Overigens is de komst van Bale nog nergens officieel bevestigt en zijn transfersom dus ook niet.

25 augustus 2013 om 18:19

Oh Oh

ten 1e heeft hij Neymar niet gekocht!

ten 2e gaat het over het geheel in de voetballerij dat er te veel betaald word!

Zijn ze bij Real zo dom dat ze het niet snappen dat ook Martino de bedragen te hoog vind!

Trouwens heeft Real als Bale komt al 74 miljoen + 99 miljoen uitgegeven lijkt me!

25 augustus 2013 om 18:36

En Bale wordt niet gekocht door Ancelotti maar Perez. Dus netals de rest van je berichten heeft ook dit geen toegevoegde waarde.

25 augustus 2013 om 18:37

Martino heeft gelijk hij vind de transfer bedragen te hoog daarom doen ze bij barca iedereen weg voor een prikkie. David villa als voorbeeld.

25 augustus 2013 om 18:50

Xcess

Volg jij voetbal wel een beetje?

Neymar werd gekocht voor dat Martino trainer was van Barca en wie is er nu trainer van Real? Juist dus geen domme uitspraken doen hè!

25 augustus 2013 om 19:06

Perez wil Bale aankopen, niet Ancelotti. Dus noem een ander niet dom, als je moeite hebt met begrijpend lezen en jezelf zo belachelijk maakt.
Ancelotti heeft namelijk nooit om de aankoop van Bale gevraagd. Dus of hij nou coach was of niet tijdens de aanschaf boeit geen zak.

25 augustus 2013 om 19:15

Gelukkig ben jij de wijze hier die denkt dat een trainer niks te zeggen heeft zeker!

Real Madrid supporter die niks van de club weet dat is niks nieuws hier!

25 augustus 2013 om 19:18

Gozer wat lul je er nou om heen. Perez wil die speler en Perez financiert de aanschaf. Ancelotti heeft hier dus niks mee te maken.
Ga geen onzin praten, zoals je al de heletijd doet. Want zoals al blijkt heb je geen verstand van voetbal, waardoor je over randzaken begint te praten. Misschien moet je het gewoon bij korfbal houden.

25 augustus 2013 om 22:44

@Fast-N-Loud
74 miljoen + 99 miljoen uitgegeven lijkt me ? Ten eerste is bale nodig niet gekocht dus weet men het juiste bedrag niet. Real hebben nog niet zoveel betaald, je vergeet dat ze higuain(40m), albiol(8m), callejon(10m), adan, sahin, carvalho en waarschijnlijk nog coentrao hebben weggedaan.

25 augustus 2013 om 18:26

Neymar heeft vanzelfsprekend een 5 jarig contract dat ik weet

Vond het ook al vreemd aangezien Barca net bijna 60 miljoen betaald heeft voor Neymar... Zou toch volgens Martino's logica ook 'respectloos' moeten zijn.

25 augustus 2013 om 18:22

Ja zeker een bedrag van 30 miljoen voor Neymar was beter geweest.

Komt ook nog eens bij dat messi 500 miljoen moet kosten, beetje hypocriet dus.

Voila, even rechtzetten op een hoogst ervaren manier!

Mooie van alles, Barca heeft meer schulden dan Real op dit moment. Alle spelers die Real dit jaar hebben gekocht hebben ze ingekocht met het geld die ze van verkochte spelers hebben gekregen.

25 augustus 2013 om 22:46

Eindelijk iemand die het snapt !!!!!!

Haha het zijn natuurlijke belachelijk bedragen, maar het is wel heel hypocriet om daar als trainer van Barcelona, de club die 58 miljoen betaalde voor een speler met een 1 jarig contract, wat van te zeggen.
Barcelona koopt ook elke zomer wel minstens een speler voor de hoofdprijs.

Nou moet ik trouwens wel zeggen dan 99 miljoen voor Bale natuurlijk heeeelemaal nergens op slaat, dat is gewoon duurder dan Ronaldo en Ronaldo is echt 5 klasses beter..

25 augustus 2013 om 18:25

Ja tuurlijk als Je Jese bekijkt is hij gewoon Ronaldo 2.

Dit is het doel van deze vragen van de media, nu kunnen ze lekker doorvragen, mensen tegen elkaar opzetten en meer clicks genereren. Vandaar de standaard politiek correcte antwoorden. Overigens heeft Martini gelijk, 99 mil is een schande, maar dat was Ibra's bedrag ook en Neymar is ook te duur.
Kijk voor de grap eens wat de basis en bank van Real kost en zeg dat dat normaal is in een land als Spanje nu.

Goed gezien van je Carlo

Er is nog altijd een wereld van verschil tussen 57 en 100. En als we kijken naar beide spelers en hun kwaliteiten vind ik dat ze niet veel voor elkaar onder moeten doen. Alleen moet Neymar het in Europa bewijzen, alhoewel hij op de Confederations al bewezen heeft hoe goed hij is.

Ach... Real wou zelfs meer dan Barca betalen voor Neymar.
Neymar heeft niet voor het geld gekozen.

25 augustus 2013 om 18:22

Juist en dat stoort ze het meeste natuurlijk en daarbij praten ze al hun aankopen goed want het is zo terug verdiend door de shirtjes en ik geloof dat er meer van Neymar over de bank gaan als van Bale!

25 augustus 2013 om 19:07

Tuurlijk gaan ze het geld misschien wel binnen 2 jaar terug verdienen. Maar 100 miljoen betalen klik gewoon belachelijk, eigenlijk net als Barca voor Neymar. Maar als je ziet wat Falcao, Cavani hebben gekost en ze zijn ook een stuk ouder...

Een goeie voorbeeld is. Een auto kopen voor 30.000€, veel geld! Maar je weet toch dat je het terug gaat krijgen, ervoor werken. (In het meeste gevallen)

Maar 100 miljoen voor Bale terwijl je al goeie spelers heb die gewoon elke week moeten spelen is gewoon belachelijk.

25 augustus 2013 om 18:23

Als je 2 miljoen per jaar verdiend ben je ook al binnen hoor onzin dus.

25 augustus 2013 om 20:14

Real heeft het geld er ook voor. 60 miljoen voor Neymar is 90 miljoen voor Real. Gelukkig is Neymar overigens niet naar Real gekomen. 1 iemand zoals Di Maria vind ik genoeg.

Deze man snapt er duidelijk helemaal niks van.
Real Madrid staat bekend om het kopen van grote namen, en dit is ook waar ze naar streven.
Ja barca koopt ook, maar kijk nou eens hoeveel jeugd erin staat t.o.v real madrid.
Dus ancelotti slaat hier de plank mis als je het mij vraagt

25 augustus 2013 om 18:23

Jese zal dit seizoen hopelijk genoeg kansen krijgen Nacho?

25 augustus 2013 om 20:17

Wat maakt dat uit? De schulden van Barcelona liggen beduidend hoger en hebben minder inkomsten. Dan kan je als Real zijnde het toch maken om spelers te kopen voor een hoger bedrag?

Nogmaals: hoe goed deze spelers ook zijn, die miljoenen zijn nu echt overdreven. 100 miljoen kan je toch niet meer geloven! Dat is toch te belachelijk voor woorden?! Net als 57, of hoeveel dan ook.. Maar dat ik het huidige voetbal zullen we maar zeggen.

Ja Barca heeft ook wel eens veel geld uitgegeven, maar 99 miljoen voor een speler uitgeven die je niet per se nodig hebt is absurd.bovendien heeft Real al veel uitgegeven aan transfers deze transferperiode.

25 augustus 2013 om 18:22

74,26 miljoen hebben ze al uitgegeven als je het wilt weten!

25 augustus 2013 om 18:25

Komt er nog bij als hij presteert moeten ze ook nog bonussen betalen.

25 augustus 2013 om 18:27

Aan hoeveel spelers?

25 augustus 2013 om 18:24

Inderdaad zo is het, en het leuke is gewoon dat ze op dr plek van bale de beste speler van de wereld hbben na messi, cr7 in de spits wordt zelfmoord, hij hoort op links hij loopt daar 1 op 1 en dat kan niemand zegen na 200duels

25 augustus 2013 om 18:34

Nee geld uitgeven aan song de wel nodig was is niet absurd

25 augustus 2013 om 20:17

Heeft Song 99 miljoen gekost?

25 augustus 2013 om 20:18

Was Neymar zo hard nodig dan?

25 augustus 2013 om 20:18

Veel uitgegeven en binnen gekomen? Real heeft bijna niet meer uit gegeven dan binnen gekomen. Check je feiten, voor je met onzin komt.

25 augustus 2013 om 22:50

Je vergeet dat ze ibrahimovic hadden gekocht voor 45m + eto'o(toen marktwaarde van 30m) en daarna hebben uitgeleend en verkocht aan ac milan Voor 24 Miljoen ,verlies VAN 51 Miljoen OP EEN Jaar Tijd

maar real madrid heeft ook al 30 miljoen aan illeramendi uitgegeven en ook nog een bedrag aan isco.

25 augustus 2013 om 18:26

Ja dat zijn 2 jonge goeie talenten die het bedrag waard zijn vergeet ook niet dat Higuain 40 miljoen heeft opgebracht Callejon 9 miljoen en Albidol 12 miljoen.

25 augustus 2013 om 18:33

Callejon was voor 11 miljoen verkocht.

25 augustus 2013 om 18:48

Ja al die bedragen sommigen kranten zeggen 9 miljoen anderen 11 miljoen of 7 miljoen.

Volledig mee eens. Een in europa onbewezen talent die nog moet aantonen te kunnen samenspelen met de superster van de ploeg en dus een gigantische risico aankoop is, of 1 van de beste spelers van de beste competitie ter wereld die perfect als aangever én afwerker kan dienen en dus perfect in dienst van de superster kan spelen...ik zou het wel weten.

Overigens zal Bale z'n transfersom terugverdiend hebben in een jaartje ofzo dus snap sowieso de hele controverse niet. Crisis etc ja akkoord maar als Real er uiteindelijk winst op maakt is dat economisch toch gewoon verantwoord? Veel verantwoorder dan bv de 70mil voor Ibra die na een klein jaar al weer mocht vertrekken, 40mil voor een Alexis die blijkbaar ook niet onderworpen werd aan grondige scouting of een Chygrinskiy met hetzelfde verhaal. Dat is pas pure kapitaalvernietiging en volledig ongegrond.

Enige minpunt aan de eventuele aankoop van Bale vind ik de doorstroom van talenten als Morata en Jesé...op die manier zal er nooit meer een nieuwe Raul opstaan natuurlijk.

Real heeft van de spelers die ze hebben gehaald nog steeds kleine winst van uitgaande transfers.

real blijft maar kopen en kopen en de prijzenkast is de laatste 11 jaar niet echt bijgevuld.

Martino heeft zeker gelijk met zijn uitspraak! Boden van tegenwoordig zijn totaal Respectloos naar de buitenwereld toe. In Spanje is de economische crisis echt wel voelbaar. er zijn daar burgers die hun huis niet meer kunnen betalen, moeite doen om eten te halen elke dag en dan doet de Koninklijke voetbalclub uit dat land een bod van 100 miljoen op een speler. Ze zouden zich diep moeten schamen naar de buitenwereld toe! En dit geld natuurlijk ook voor Barcelona. De gehele voetbalwereld zou zich inmiddels diep moeten schamen met de achterlijke transferbedragen, salarissen etc. Ik werk me de tering voor een minimunloontje per maand en daar wordt steeds meer belasting vanaf gehaald terwijl er in de voetbalwereld bedragen rondgaan waar zelfs de overheid tegenwoordig van mag dromen!

Alle bedragen in de voetbalwereld zijn respectloos ten opzichte van normale burgers. Maar het houdt niet in dat er geen grens gesteld mag worden. Maarja al zeg je max 50 mil en 5 mil salaris dan gaan ze het alsnog omzeilen. Dus je doet er niks tegen.

Sjonge jonge er lopen hier toch wel serieus veel leeghoofden die zonder iets te weten reacties plaatsen.
Denken jullie nu echt dat real madrid het plezant dat zij zoveel geld moeten neerleggen voor Bale. Real weet heus ook wel hoor dat Ronaldo VEEL BETER is als Bale maar het probleem ligt niet bij real of bale maar bij Tottenham zelf! Zij zijn degene die moeilijk doen over Bale want ze zien hun goudhaantje niet graag vertrekken vandaar dat ze een prijs als dit op zijn hoofd plakke. Moest het aan real liggen gaven ze zelfs geen 70miljoen aan Bale.... Maar Tottenham wilt er goed van profiteren omdat ze weten dat real de rijkste club ter wereld is.

Mensen doen net alsof Madrid het geld cadeau krijgt ofzo. Ze Lenen het geld bij de bank en betalen hier Rente over. Overigens voldoen zij aan hun betalingsverplichtingen, anders zouden ze geen extra geld meer kunnen bijlenen.

25 augustus 2013 om 22:55

Ja de meeste hier snappen niet dat als je 100m leent en het daarna gewoon per maand kan afbetalen het toch helemaal niet zo erg is. Het zou erg zijn als ze het niet zouden kunnen terug betalen. Juiste hetzelfde met hun schulden. Perez heeft het zelf gezegd, de schulden bedragen 137m maar ze worden correct maandelijks afbetaald , dus geen probleem.

Barca geeft hun spelers bij elke contractverlenging clausules van boven de 100miljoen.. dat is dan ook respectloos Tata slijmbal Martino.

Ancelotti zoals altijd netjes zijn mening geven zonder goedkoop harten prberen te veroveren.

60mil voor een tiener die niks heeft bewezen in Europa, een 1jarig contract heeft en maar 1 toernooi heeft gevlamd met nat elftal, is heeeeel respectvol voor de wereld en voor de armen in brazilie en zuid amerika natuurlijk

Hypocriet als altijd.

Ik vind bale onnodig, De bank bij Madrid spreekt voor zich. Di maria, Kaka, Jese, Illaramendi. Ik zou Modric verkopen en Ozil echt basis met Isco, Xabi Alonso en khedira. Di maria en Kaka en illaramendi als reserves. Casemiro is er ook nog. Jese soms wisselen voor Benzema kan geen kwaad. Vergeet Varane Niet!

Vind Jese's rendement echt een must voor madrid.

Diego
Carvajal
Varane
Ramos
Marcelo
Alonso
Khedira
Ozil
Isco
Cristiano
Jese
25 augustus 2013 om 18:48

Ja maat jese zou niet aan se bak komen aangezien ze bale halen.. Dood zonder

25 augustus 2013 om 18:56

Waarom Modric verkopen? Hij is nu vaste basisspeler en één van de beste spelers van Real.

Verder speelt Real geen 4-2-3-1 meer, maar 4-2-2-2.

Jesé als spits kan niet. Zet dan op z'n minst Ronaldo daar als je Benzema eruit laat.

Coentrao mag ook weg, nacho is veel sneller en kalmer aan de bal. Veel scheidsrechters hebben echt een NO voor pepe en coentrao.

25 augustus 2013 om 18:48

Ik zou Coentrao eindelijk liever houden ben nog wel een fan van hem.

25 augustus 2013 om 18:58

Real madrid is gewoon gek, bale halen terwijl jese er al is.. 100milj kom op zeg waar gaat t heen

25 augustus 2013 om 19:02

Een tegenwoordige links of rechtsback heeft goeie aanvallende kwaliteiten. Dus goed tikken, snel zijn, voorzet kunnen geven, balvast en pompende longen!

Snel zijn, pompende longen heeft Coentrao wel, maar balvast en eentweetjes aangaan en voorzet geven, daar doet Marcelo het veel beter mee. Want Ramos en khedira vangen veel op, daardoor kan Real beschikken over een extra aanvallertje..

25 augustus 2013 om 19:03

ja maar geeft Als Marcelo nu eens weer een blessure oploopt hebben we Coentrao gewoon twee goede LB van 25 jaar en Marcelo is natuurlijk beter.

25 augustus 2013 om 19:04

Ik vind jese veel beter dan Benzema, hij heeft veel meer rendement en eindelijk kan real zeggen dat ze een spits uit eigen opleiding hebben, maar Real madrid is gewoon te ego om die jongen te laten spelen.

25 augustus 2013 om 21:34

houd hem alsjeblieft daar. Ik hoef zo'n idioot echt niet bij ons. Wij hebben Rose al, heerlijke voetballer om te zien.

http://www.youtube.com/watch?v=n7evoajjwos

Ik zag net een paar topics verschijnen op het internet dat Barcelona in totaal 108 miljoen heeft moeten betalen voor Neymar. Weet niet of het waar is en dat zeg ik niet of of wat dan ook, maar dan zou het wel heel hypcoriet zijn.

Natuurlijk is 100 miljoen veel te veel en ik hoop dat Perez verstand genoeg heeft om dat niet te doen.

25 augustus 2013 om 19:08

waar heb je dat gelezen ?

99 miljoen voor bale is idd veel; echter zo werkt de voetbalmarkt..

Waarom zou dit respectloos zijn? Ik kan die link helemaal niet leggen. Moest Real Madrid die 100m verdelen voor de werklozen in Spanje ofzo? Bedoelt ie dat? Anders weet ik het niet.

De club denkt aan haar eigen belangen, niet voor de Spaanse burgers want daar hebben ze zichzelf en de regering voor. Als Real Madrid wat kan doen aan die werklozen.

Verder ben ik het eens met Ancelotti, hij weet waarschijnlijk niet hoe het hier in Europa gaat en wil zijn zegje doen. Het is immers niet onze zaak in Barcelona dus stop met bemoeien zou ik zeggen.

Hij heeft gelijk dat andere clubs het net zo goed doen .. Maar dat maakt het nog niet normaal. Alleen zou martino misschien idd niet degene zijn die commentaar heeft.

25 augustus 2013 om 20:33

Klopt, maar aan de andere kant; moet hij zijn mening voor zich houden als daarnaar gevraagd word? En 100 miljoen is absurd veel. Ronaldo was beter; tweebenig, meer variatie in zijn manier van spelen en hij had zich al bewezen bij een club waar de druk om te presteren erg groot was.

25 augustus 2013 om 20:53

natuurlijk is het absurd! alleen heeft barca net een tiener opgepikt voor 57 miljoen, dus een beetje ongelukkig hier dan zoiets over te zeggen ..

25 augustus 2013 om 21:02

Dat was al rond voor Tata bij Barcelona kwam. Verder vind ik dat ook absurd veel geld, maar dit geeft enkel aan dat Real Madrid nog onredelijker bezig is; zij betalen een bedrag dat nog stukken, stukken hoger ligt...

Misschien moet Ancelotti het eens vanuit een ander perspectief bekijken dan puur voetbal gerelateerd, want de trainer van Barca heeft gewoon gelijk. Dat er zo belachelijk veel centen in 1 speler gepompt worden die de helft van het aankoopbedrag nog geen eens waard is. En dat ook nog eens via banken die op instorten staan en waar de burger uiteindelijk voor opdraait gaat ook mijn boekje te buiten. Martino vergeet alleen dat zijn eigen club zich daar net zo goed schuldig aan maakt. Een club als Munchen, die enkel uitgeeft wat het zelf heeft gegenereerd, zo hoort het altijd te zijn. Iets meer compassie vanuit de voetbalwereld richting de normale arbeider zou vandaag de dag wel gepast zijn naar mijn mening, but no... It's all about the money... En ze willen alleen maar meer...

Martino voelt zich al helemaal thuis bij Barcelona. Daarom dat hij onnodig op Real zeikt, volgens het huisreglement.

25 augustus 2013 om 20:37

Ja, jij vind 100 miljoen voor Bale niet onredelijk hoog?

Verder zegt Martino, in mijn ogen, niks geks. Zelfde geldt voor de reactie vanuit het Madrid kamp. Allemaal logisch en volgens mij word het door de media ook lekker aangewakkerd.

Ik ben real fan en vindt dat wat Martino zei klopt. Het is ook absurd hoog dat bedrag. Maar inderdaad, Barca kan er ook wat van met 57 miljoen voor neymar. Kortweg: martino heeft gelijk maar de uitspraak is wel hypocriet

Nog al een domme opmerking van Ancelotti vind ik. Natuurlijk koopt Barca ook spelers MET geld, en natuurlijk zijn sommige bedragen aan de hoge kant (neymar 57 mil), maar het is wel Real Madrid die tot 2x toe records verbreekt met duurste aankoop aller tijde. 1x 94 miljoen en nu heeft het schijn dat het Bale grapje 99 miljoen kost, dat zijn bedragen dat Geen enkele club aan een speler besteed heeft en Real doet dit tot 2 maal toe.

Er zijn niet eens bedragen besteed van clubs wat dicht in de buurt komt van de zo wel 94 en 99 die Real uitgeeft. Zelfs clubs met geld als water (psg/monaco/city/chelsea) die spenderen niet zoveel aan 1 speler.

Dus sorry hoor, maar Ancelotti moet echt zich niet voor de domme houden met zo een waardeloze opmerking.

En los van dat, is Bale het niet eens waard, bij lange na niet. Oh en is hij compleet onnodig.

25 augustus 2013 om 20:09

Het is helemaal geen domme opmerking. Jouw reactie is dom. Lees even de reacties van Bkorkmaz3 en Zola#. Dan zul je het hopelijk begrijpen.

25 augustus 2013 om 20:23

Ronaldo was dan wel 94 miljoen, maar ik denk dat real nog nooit zoveel heeft verdiend aan 1 speler. Hetzelfde willen ze nu doen met Bale. Niet zo extreem makkelijk als bij Ronaldo qua merchandising, maar wel qua sponsors en inkomsten uit het buitenland.

Real is de grootste club vd wereld. Dan kan je nou eenmaal meer uitgeven.

Zolang ze hun rentes betalen, is er toch niets aan de hand? Juist daarmee verdiend de regering.

25 augustus 2013 om 22:41

Zolang ze hun rentes betalen.......... En waarom denk je dat er een Spaanse minister was die hun schulden wou kwijtschelden??? Precies.... Ze lopen achter met betalen net als barca overigens maar die bank zit er zo dik in als Madrid klapt klappen ze mee dus stellen ze 6 van de 12 maanden de betalingen uit!! Ronduit schandalig!!

Hahahahahah Real fans op eens hypocriet.
Volgens mij bood Perez' dik meer dan Barcelona voor Neymar en veel meer jaar salaris. Toen was die 1 contract niet meer van belang. Nu op eens wel. Hypocriet ten toppe.

25 augustus 2013 om 23:04

Misschien is beter informeren!!! Perez wou inderdaad neymar kopen, maar hij heeft zelf gezegd dat voor neymar naar madrid te halen hij in totaal 120 miljoen moest betalen en hij dat te veel vond.

25 augustus 2013 om 23:31

Of jij moet juist informeren. Tijdens de onderhandelingen bood Perez' meer dan 60 miljoen plus jaar salaris van 11 miljoen.
Maar Neymar wou perse naar Barca.

26 augustus 2013 om 00:14

Ik ben socio van real madrid en dan krijg je maandelijks een boekje met alle informatie over de club . Ook over de finaciele toestanden en vergaderingen elke maand. Daar stond een heel interview met Perez in over neymar, hij heeft duidelijk gezegd dat neymar wel naar madrid wou komen maar dat het 120 miljoen ging kosten en dat hij dat veel te veel vond. Ik weet nog begin van vorig seizoen dat neymar had gezegd dat hij wel bij barcelona, real madrid, psg, manchester city en vele andere clubs wou spelen. Hij veranderde wel elke week van gedacht. Hij is nu bij barcelona omat ik zeker weet dat hij en zijn vader een hoog bedrag hebben gekregen.het is geweten dat neymar en zijn vader een groot deel van de 57 miljoen hebben gekregen. Dat heeft Perez zelf gezegd dat er veel tussen personen zijn die ook geld moeten krijgen i.v.m.de transfer. Dus opnieuw beter informeren!!!!

Ik snap Ancelotti wel, natuurljk is zo n bedrag voor een voetballer absurd maar de trainers van Barcelona, Monaco, psg, Man City enz zijn de laatste die kritiek mogen hebben.

Het gaat nergens meer over. 99 mil voor bale? Waanzin en zoveel heeft hij niet gepresteerd dacht ik toch?? Anderhalf seizoen lekker ballen en dan wordt er z'n bedrag voor je neer geteld? Ik zou zelf gek worden

25 augustus 2013 om 22:36

Dhr bale heeft geeneens cl gehaald met een heel best team om zich heen!!!

Word de zoveelste miskleun van ons Europees belastinggeld!!

Dit is zo'n zinloze discussie. Tegenwoordig is al het geld dat uitgegeven wordt zogenaamd buitensporig omdat er crisis is. Maar toen Overmars in 2000 voor 40 miljoen euro werd gekocht door Barca was er toch ook al armoede in de wereld? Er zijn mensen die veel geld uitgeven en er zijn heel arme mensen. Dat is een groot contrast, maar dat is al heel lang zo en zal nog heel lang zo zijn.

Ik ben voor Barça maar ik geef Ancelotti gelijk.
Kom op, ook al vroegen de reporters dat maar je bent tog niet verplicht om een antwoord te geven?
Ik word, om eerlijk te zijn, al een beetje moe van Barça-kamp dat ze hun mening over real dingen geven-_-'

Hoe denken de Real fans dat hun club gaat spelen als Bale daar rond loopt? Zelf denk ik dat bale net als bij ons als nummer 10 gaat fungeren. Lijkt me niet logisch om een speler van 100 mil. te halen en hem niet op te stellen.

26 augustus 2013 om 00:30

Ik zou eens gaan leren wat een nummer 10 is en waar die speelt.

26 augustus 2013 om 00:32

Als Real met een 10 speelde dan zou Bale daar niet terecht komen. We hebben Isco en Özil daar voor.

Real speelt 4-2-2-2, dus Bale zal wel op rechtshalf terecht komen. Of in de aanval naast Ronaldo.

Het is gewoon van zowel barca als Madrid respectloos te noemen deze transferwedloop!
Ze krijgen een infuus van geld van een bank die wij met Europees bloedgeld overeind houden maar meneer Platini durft zijn vingertje niet op te steken tegen deze zogenaamde grootmachten.

Dat doen ze wel tegen heel de subtop en daaronder dan dreigen ze met de financielfairplay regels maar Madrid barca en noem ze maar op die die regels opzichigtig omzeilen met rare constructies krijgen alle ruimte!

Om te kotsen!!!!

Het feit dat er miljoenen betaalt worden in de voetballerij is bij voorbaat al krom gezien de wereld waarin we leven, Martino moet daarom vooral eerst voor zijn eigen deur vegen. Buiten dat mag het duidelijk zijn dat Barca en Real elkaar altijd zullen bekritiseren om de verhoudingen maar weer eens op scherp te zetten.

Ancelotti heeft wel gelijk..

Maar aan de andere kant kan men zo'n reacties verwachten.. Ik bedoel maar 90 mil. voor een speler die dat geldt absoluut niet waard is.. Dan vraagt men er ook om..

Ok Barca.. Die hebben met Neymar ook een speler voor veel geld gehaald die ook niet echt van levens belang was voor Barca.. Hadden in mijn ogen in andere en wellicht belangrijkere versterkingen kunnen investeren.. (verdediging)..

Maar ik heb liever een Neymar voor wat was het? ergens tussen de 55-60mil.. Dan een Bale voor bijna 100mil.. Of koop anders 2 speler voor rond de 50mil.. waar je ook daadwerkelijk iets aan hebt..

Daarnaast heeft dit Real in mijn ogen niemand nodig.. Zowat alle plekken zijn top bezet.. Goede jonge spelers en een paar super talenten.. Maar goed Bale moet er dan maar als super aankoop bij in de vorm van nog eens een "galactico".. Terwijl hij kwalitatief gezien niet eens in de buurt komt van de "galactico's" die eerder werden gehaald..

26 augustus 2013 om 00:37

Echte he. Vorige galactico's waren Zidane, Ronaldo, Figo. Legendes waren het. Absolute grootheden. Nu krijgen we als galactico een Bale die maar de helft van zijn prijs waard is. Perez draait helemaal door met deze transfer.

26 augustus 2013 om 01:10

Ja klopt..

Ik heb het al moeilijk me de gedachte alleen.. Dat Bale straks de duurste speler ooit moet zijn.. Dan kom je al in het rijtje.. Zidane.. Ronaldo.. Kaka.. en noem ze maar op.. Die spelers waren/zijn allemaal een voor een geweldige voetballers die juist elke cent waard waren die in hun werd geïnvesteerd..

Het waren ook voordat ze naar Real kwamen al absolute wereldtoppers.. Gouden Bal "prijs houders".. Spelers die zich wel "galactico's" zouden kunnen noemen.. En dan komt daar nu een Bale bij..

Ongelofelijk.. maar waarschijnlijk toch wel waar.. Ik heb de hoop dat dit allemaal geruchten waren/zijn helaas wel opgegeven...

26 augustus 2013 om 01:47

Ik hoopte nog dat hij in de opstelling zou zitten vandaag tegen Swansea maar ik wist dat hij al in Spanje zat ; (

Perez out! zou ik maar zeggen. Pure dictator hij. Hij heeft zelfs de regels aangepast die je kandidaat kunnen maken voor het presidentschap. Dat dat zelfs toegestaan is. Dat kan toch niet. Gelukkig is hij al 66 jaar en gaat hij binnen 4 jaar ofso met pensioen.

Bale 35 miljoen duurder dan Kaka. 25 miljoen duurder dan Zidane. Dat is echt te belachelijk voor woorden.

Het boeit mij ook helemaal niet of Perez het geld terug gaat verdienen want dat doet hij wel. Anders had hij hem niet gehaald. Maar Perez is hier gewoon te ver gegaan. Die 94 miljoen voor Ronaldo was nog verantwoord. Maar hier betaald hij gewoon 40-50 miljoen(!!!) te veel voor een speler die compleet maar dan ook echt compléét overbodig is.

Deze transfer maakt Real Madrid compleet belachelijk. Iedereen gaat Real Madrid nu wéér haten. Daar erger ik me zo vreselijk aan. We waren net zo goed bezig om over te komen als sympathieke club. Om terug te gaan naar koninklijk zijn. Maar dan komt Perez weer alles verpesten.

Ongelooflijk dit.

Ik vind ze beide te duur.

Martino heeft t over ‘de wereld waarin wij leven’?
Hij vergeet, Ancelotti leeft al heel lang niet meer in die wereld

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren