Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Als hij zijn middelvinger opstak, moeten we een schorsing accepteren’

Laatste update:
/

Arsenal werd zaterdag met 6-3 verslagen door een swingend Manchester City en verloor ook nog eens Laurent Koscielny, die een vleeswond opliep en al voor rust moest worden vervangen. Daar blijft het mogelijk niet bij voor the Gunners. Jack Wilshere stak een middelvinger op naar het publiek van de thuisploeg en wacht mogelijk een schorsing.

De Engelse voetbalbond FA wacht het scheidsrechterrapport van Martin Atkinson af. “Als hij dat inderdaad heeft gedaan en wordt geschorst, dan moeten we dat accepteren”, zei Wenger na afloop tegen de BBC. “Maar ik weet niet of hij het heeft gedaan.” Luis Suárez stak in 2011 zijn middelvinger op naar het publiek van Fulham. De aanvaller van Liverpool werd voor één wedstrijd geschorst en kreeg een boete van bijna 25.000 euro.

Wenger vond de nederlaag terecht, maar zag ook dat zijn ploeg kansen kreeg op meer dan één punt. “We hadden ook zes doelpunten kunnen maken, het was een open wedstrijd. Ik vond City niet onverslaanbaar vandaag.” Collega Manuel Pellegrini baalde ondanks de uitstekende wedstrijd van de drie tegendoelpunten. “Dat is te veel voor City. Maar het geeft natuurlijk wel vertrouwen wanneer je wint van Bayern München en nu van de koploper.”

Bekijk hier de foto van de ‘middelvinger’ van Jack Wilshere

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Tjah, emoties kopen soms hoog op en zeker als het publiek ook uitdaagt, beter allebij boete city en wilshere

14 december 2013 om 18:44

Off:
Wat een zielig ventje is Ozil : http://www.voetbaltube.com/tussendoortje/tussendoo...
Hoe durft hij dat te doen. Je speelt geen al te beste wedstrijd en het enige wat je moet doen is de fans die van Londen naar Manchester gaan te bedanken. Doordat je verliest wil je dat niet doen, geloof me ogen niet. Mooi dat de aanvoerder dan zo reageert, zo hoort het. Die fans verdienen een applaus. Verliezen hoort ook bij het spel.

(ik zie dat je niet op de link kan klikken, in ieder geval het staat bovenaan bij voetbaltube)

14 december 2013 om 18:51

Weetje wat pas echt zielig is? Als je een persoontje bent dat elk stapje van zijn prooien met een vergrootglas eruit licht en daarmee loopt te bashen. Dat is pas triest.

Volgens mij verklaar jij je liefde voor Özil met haat.

14 december 2013 om 18:53

Ik een hatertje, ik haat Ozil zeker niet ik vind hem een fantastische speler maar dit kan je niet doen naar de fans vind ik. En dat vind Mertesacker blijkbaar ook. De fans kopen een kaartje,busreisje wellicht om hun favoriete team te zien, dan kan je ze na afloop van de wedstrijd tenminste bedanken voor hun steun.

14 december 2013 om 18:54

En als hij dat nou een keer niet doet? Big deal...

Je bent aan het trappen omdat je kunt trappen lijkt mij. Onlangs deelde hij na een wedstrijd nog handtekeningen uit. Nu is het wat anders. Wauw wat een ramp. Laten we gelijk gaan haten op hem...

14 december 2013 om 18:56

Ik ben het helemaal met je eens. Die fans zijn er voor jou/jullie. En zijn salaris is afhankelijk van fans.

14 december 2013 om 18:59

Ja als die ene keer is omdat hij een teleurstellende wedstijd speelt dan is het wel een big deal ja, omdat je even verliest wil je de fans niet bedanken. Ik denk dat jij nog nooit in een stadion bent geweest want als team hoor je dat gewoon te doen.

14 december 2013 om 19:01

Ik denk dat hij zijn salaris heeft te danken aan zijn goede periode bij Madrid. Ik heb geen petitie of een protestbeweging gezien van de Arsenal-supporters (want een handjevol zat daar in het stadion) omtrent Özil's salaris... Dus afhankelijkheid? Tot zover geen.

Stelletje grappenmakers.

14 december 2013 om 19:10

edit: foute reactie gequote

14 december 2013 om 19:12

geef je jezelf een duimpje ofzo? kan me niet voorstellen dat iemand anders dan jijzelf het bericht dat je schrijft een duimpje geeft...

14 december 2013 om 19:14

Kan me niet voorstellen dat jouw post inhoudelijk relevant is?

14 december 2013 om 20:12

@ Ajaxcunian

Waarom reageer je eigenlijk op Lilreese? Aangezien je reactie niets met zijn comment te maken heeft heb ik de indruk dat je gewoon bovenaan wilde staan. Niets persoonlijks hoor, maar dit soort dingen vallen me de laatste tijd een beetje op.

Voor de rest ben ik het wel met je eens. Die fans kopen van hun zuurverdiende geld een kaartje en reizen af naar Manchester om hem te zien spelen, dan kan Özil als dikbetaalde prof op zijn minst even langs het uitvak lopen na de wedstrijd. Goed om te zien dat Mertesacker hem als aanvoerder erop aansprak.

14 december 2013 om 19:00

Waarom allebei? Hij steekt z'n middelvinger op

14 december 2013 om 19:20

Tja deze man word nooit volwassen volgens mij. Blijft een wild jochie die wil imponeren. Maar met deze houding gaat ie het niet redden.

14 december 2013 om 22:13

Emoties horen bij het spel. Ik zeg dit niet omdat ik Arsenal fan ben. Maar ik vind het juist mooi als spelers hun emoties durven te uiten. Publiek irritant, fuck them! Dat geeft de sport een beetje kleur, altijd dat politiek correcte...

Ja, ik zag het gelijk. Het was heel duidelijk op de televisie te zien ! Stom natuurlijk, maarja het was een frusterende wedstrijd.

Triest mannetje die Wilshere

14 december 2013 om 18:33

Trieste mannetjes op de tribunes zal je bedoelen.
Hij gaat niet zomaar zijn vinger opsteken, ze hebben zeker iets geroepen naar hem wat niet door de beugel kan.

14 december 2013 om 18:38

Lol wat een onzin reactie. Je weet dat dit gebeurt als je een profvoetballer bent. Wat Wilshire doet was gewoon triest. Laat ik het maar op onvolwassenheid houden.

14 december 2013 om 18:38

Mannen van in de 40 die van alles en nog wat moge roepen, tot aan het racistische toe. In de voetballerij is het allemaal toegestaan, maar laat een speler nou niet eens wat terug doen. Want hij is een voorbeeldfunctie.. en niet die man van 40 die voor zijn kinderen de ergste verwensingen eruit weet te gooien.

14 december 2013 om 18:41

Dat vind ik nu eens belachelijk. Volwassen mannen van 30 a 60 jaar met een vrouw en kinderen mogen dat allemaal roepen, maar als een jonge jongen van 21 iets terugdoet dan mag het niet. Dat vind ik echt wel degoutant, dat supporters de lelijkste dingen mogen zeggen, omdat het supporters zijn. Scheve waarden.

14 december 2013 om 18:45

Maar hoe ga je een supporter straffen. Als je zegt dat ze niet meer naar de wedstrijden mogen komen dan straf je het team en half de supporters en dat is ook onrechtvaardig.

14 december 2013 om 18:53

Ajaxcunian, Iedereen mag zijn emoties tonen, maar dan moet je ook niet vreemd opkijken dat spelers dat ook doen. Het blijven ook gewoon mensen en vaak hele jonge jongens. Een man van in de 40 met kinderen, daarvan mag je toch verwachten dat hij enige normen en waarden aan zijn kinderen meegeeft.

14 december 2013 om 18:54

Ja dat snap ik ook zeker en dat vind ik niet kunnen, maar hoe ga je de fans straffen.

14 december 2013 om 19:11

@mufc

De enige die hier onzin uitkraamt ben jij.
Dus als je een profvoetballer bent moet je maar alles slikken?
Hij is ook maar een mens zoals jij en ik.
Hoe zou jij reageren als ik iets naars zeg tegen jou zeg?
Misschien de eerste keer niet, maar als ze constant verwensingen naar je hoofd toe slingeren dan houdt het ook op een gegeven moment op.
En wat volwassenheid betreft, volgens mij weet jij niet eens wat dat betekent afgaande op je reactie.

Word er zo misselijk van dat mensen je tot het bot mogen beledigen maar jij zelf mag niks terug zeggen.

14 december 2013 om 19:25

Een speler zeker in de Premier League behoort gewoon een voorbeeld functie te geven. Miljoenen mensen kijken deze wedstrijd wereldwijd. In de tribunes van welke club heb je altijd mensen zitten die wat op het veld roepen. Dat is vrij normaal. Maar om dan gelijk je middelvinger op te steken dan ben je wel heel triest bezig. Ik had er nog een beetje begrip voor gehad als hij iets naar zijn hoofd kreeg toegegooid. Maar ook dat was er niet het geval Volstrekt kansloze actie dit.

14 december 2013 om 19:37

@ rodeduivelfan

Als voetballer ben je publiek domein. Daar krijg je goed voor betaald. Supporters mogen in ruil voor dat astronomische salaris inderdaad wat meer, waaronder uitfluiten en beledigen (tot bepaalde grenzen). Wilshere moet gewoon geschorst worden, en als de FA er niks aan doet moet Wenger hem straffen.

Als Wilshere in zijn vrije tijd een middelvinger opsteekt, moet hij het zelf weten.

14 december 2013 om 20:05

@ Persiangooner

Wat jij nu zegt is dat als iemand goed zijn boterham verdient iemand anders mag uitschelden ? Wat zijn dat voor waarden ? Men denkt dat in het voetbal andere regels gelden en dat het een gepriviligeerde wereld is waar de waarden van de maatschappij niet gelden heb ik de indruk. Dat is niet echt een voorbeeld voor kinderen.

14 december 2013 om 22:15

Dus je mag alleen reageren als je iets op je gegooid krijgt? Wat is dat nou weer voor onzin, emoties komen niet alleen naar buiten als je iets op je gegooid krijgt. Laat die spelers toch is.

Jammer dat hij dat doet. Ik zou nooit hebben gedacht dat Wilshere zoiets zou doen. Speelde vandaag ook niet zo goed.

14 december 2013 om 18:30

Nooit gedacht? Wilshere zou de eerste zijn die ik aan zou wijzen bij Arsenal.

14 december 2013 om 18:35

Inderdaad. Die Wilshere is echt een kut ventje. Altijd met zo'n boze blik als iemand iets bij hem doet. Altijd zeiken en schelden.

14 december 2013 om 18:47

Jij bent een kut ventje. Beetje zeuren op Wilshere maar als jij een club-hart hebt, achter staat dan lopen de emoties hard op. En ophouden met dat gezeik over een voorbeeldfunctie, hij is geen minister-president.
Tuurlijk ben je boos als iemand je wat aandoet, net alsof het leuk is? Hij wordt echt gigantisch vaak getrapt o.i.d.

14 december 2013 om 19:03

Hoort bij het spel.. Als hij daar niet tegen kan moet hij lekker gaan ritmisch kleien of schaken

Zonde van zn talent dat het gepaard gaat met zulke maniertjes. Wellicht als ie wat ouder wordt dat hij ze afleert.

niks mis mee, kan gewoon

14 december 2013 om 18:36

Vind jij het kunnen om een middelvinger naar het thuispubliek op te steken? Dit is gewoon pure frustratie. Als er bijvoorbeeld racistische geluiden vanuit het publiek komen (wat veel erger is) gaan de spelers waaraan het bedoeld is geen eens het publiek uitschelden of een middelvinger opsteken en vaak proberen ze dit gewoon te negeren. maar wat Wilshere doet is gewoon nergens voor nodig. Gewoon gefrustreerd.

14 december 2013 om 19:06

'naar het thuispubliek' wat maakt het nou uit dat ze het thuispubliek zijn, te veel gezeik hier.
als iemand jou gaat lopen uitdagen, 'loop jij gewoon weg', maar na een tijdje reageer je ook...niks MIS Mee.

14 december 2013 om 18:42

Mee eens! die mensen moeten ze eens een stadionverbod geven. Die roepen allemaal nare ziektes en dat is wel blijkbaar kennelijk wel toegestaan in de sport

Wilshere zit fout en vooral die enge mensen op de tribunes *bah*.

Schande dat mensen het nog voor hem opnemen. Ik hoef jullie niet te vertellen wat de reacties zouden zijn als een balotelli of bakkali zoiets had gedaan...

14 december 2013 om 18:33

haha ja die bakkali krijgt al heel eindhoven over zich heen omdat hij een kauwgom in zn mond heeft wat eigenlijk superveel voetballers doen.

14 december 2013 om 18:33

Ja je heb gelijk. Helemaal mee eens, dan zag je alleen slechte reacties

14 december 2013 om 18:35

Wat probeer je nu precies te zeggen?

On; geen slimme actie, maar een echte winnersmentaliteit. Hoort en mag niet maarja voetbal is emotie dusja.. Een boete en 1 wedstrijd toekijken.

14 december 2013 om 18:43

Wat een schande is is dat supporters mogen roepen wat ze willen. Als die dingen zomaar op straat geroepen worden of op tv dan kan je je serieuze gevolgen verwachten, maar nee als supporter mag je je als onmens gedragen..

14 december 2013 om 18:56

@ Yiano77

Wilshere is ook niet zo'n ettertje als die 2.

Of denk je omdat hij blank is dat mensen het voor hem opnemen?

Er zouden trouwens ook genoeg mensen het voor Balotelli opnemen, dus doe maar niet zo dom.

14 december 2013 om 20:57

Grappig dat je mij dom noemt, terwijl jij blijkbaar zelf niet het verschil ziet tussen de reputatie van wilsheren en die van balotelli. Die zijn niet met elkaar te vergelijken.
Daarnaast snap ik je derde regel niet want ik ben zelf ook blank kneus.

15 december 2013 om 13:04

Ik snap het verschil juist wel lulletje. Daarom zeg ik dat Wilshere niet zo'n etter is als Balotelli, snap je?

Waarom pak je Balotelli en Bakkali als voorbeelden. Zo lijkt het niet of je wat insinueert.

als hij de volgende wedstrijd weer zo speelt als vandaag is een schorsing niet zo erg

We moeten dit ook niet overdrijven, dat gebeurt gewoon in een emotie

14 december 2013 om 18:41

Sommige mensen schieten andere mensen dood in een emotie. Niet overdrijven, dus?

14 december 2013 om 18:46

Hij schiet toch niemand dood ? Hij steekt gewoon zijn middelvinger op

14 december 2013 om 18:52

Daar gaat het niet om. Je hebt een drogreden en dat vertel ik je.

14 december 2013 om 19:15

Nee

Ik zou het belachelijk vinden moest hij hiervoor een schorsing krijgen. Het is schandalig wat hij doet, maar schorsen zou te veel zijn.

14 december 2013 om 18:34

Schorsen moet juist wel vanwege het feit dat kinderen naar die wedstrijden kijken. Wanneer ze zien dat een speler dat doet zullen die kinderen het nadoen en is het alsof het door een volwassen wordt goed gekeurd.

14 december 2013 om 18:43

Is dat nou zo erg middelvinger opsteken? Moest hij zou lul op tv laten zien, dan oké. Maar gewoon middelvinger is toch niet erg. Kinderen die nog nooit een voetbalwedstrijd hebben gezien zie je contant middelvinders opsteken.

Er zijn genoeg films, series,... waar middelvingers opsteken in voorkomen. Moeten die ook verboden worden?

14 december 2013 om 18:45

Die zijn niet bedoeld voor kinderen. Daar moeten de ouder op letten.

14 december 2013 om 18:59

Als hij dat iedere wedstrijd doet, dan moeten er gevolgen komen. Maar een keertje kan het gebeuren, emotie hoort erbij.

14 december 2013 om 19:32

Als je je niet kan inhouden laat ook zien hoe volwassen je bent.

14 december 2013 om 18:34

Is Suarez niet geschorst vorig seizoen voor hetzelfde tegen Fulhamfans?

14 december 2013 om 18:44

Dan vind ik het ook belachelijk. Of het nu Wilshere is of Suarez...

14 december 2013 om 18:35

Zei je dat bij suarez ook?

14 december 2013 om 18:38

ik wel

14 december 2013 om 18:47

Als je iemand bijt dan verdien je een schorsing, maar middelvinger opsteken is belachelijk. Is het Suarez of Wilshere, maakt niet uit.

Waarom denk je dat ik iets tegen Suarez heb?

Ik lees constant berichten over dat voetbal terug een mannensport moet worden. En dan gaan diezelfde mensen klagen over middelvinger opsteken...

14 december 2013 om 19:33

Dus volgens jou is een middelvinger op steken mannelijk.

Frustratie. Zulke dingen moet je niet doen. Blijf je gedragen als een professionele kom op man.

Ach ja, we kunnen niet allemaal de ideale schoonzoon zijn hé. Ik kan me Wilshere frustratie goed begrijpen. Verder sluit ik me bij Wenger aan, dit City was best te verslaan, wij hadden net zo goed als City 6 kunnen scoren.

City wel verdiend winnaar uiteindelijk, 2 van die krachtpatser als Yaya en Fernandinho op het middenveld werd ons gewoon te zwaar het laatste half uur.

Als Suarez er een schorsing voor krijgt dan moet Wilshere er ook een schorsing voor krijgen. Als je zo niet tegen je verlies kan en emotioneel wordt, dan moet je het dan maar eens leren zodat je het nooit meer doet.

Jammer inderdaad! Had het zelf ook niet gezien om eerlijk te zijn! Daarnaast zag ik op de foto ook niet op wie hij het richtte! Suarez werd er voor geschorst, dus zou Wilshere dat ook wel krijgen ja!
Zal wel één wedstrijd moeten brommen, zou het dalijk ook nog eens tegen Chelsea zijn, zou erg zonde zijn voor zo'n ''vergrijp''.

Overigens snapte ik niet waarom Suarez er al voor geschorst werd hoor... Een middelvinger is toch niet zo erg? Tegenwoordig doen kids van 5 jaar dit ook al en nee, dit komt niet door die voetballers... Het wordt tegenwoordig al vrij snel ''aangeleerd'' hoor.. Stukje opvoeding, maar ik vind het niet zo erg om eerlijk te zijn. Maar hij zal wel hetzelfde als Suarez krijgen! Helaas!

14 december 2013 om 18:46

Precies! Ben! Het! Helemaal! Met! Je! Eens!

Zal wel geschorst worden. Ik heb ook al duidelijke beelden voorbij zien komen. Ik vind het altijd wel jammer dat coaches zo reageren. Als de journalist zegt dat Wilshere zijn middelvinger opsteekt dan moet je niet zeggen. Ja als dat zo is dan moeten wij de schorsing accepteren. Dit doet hij alleen omdat hij door te zeggen het niet te hebben gezien, of de journalist zijn oordeel niet te willen vertrouwen hij geen waardeoordeel hoeft te vellen. Terwijl als een tegenstander een overtreding maakt of een scheidsrechter een zogenaamde foute beslissing heeft gemaakt dan ligt het waardeoordeel direct klaar.

Je mag best als coach zeggen dat je het schandalig vindt dat je speler zoiets doet en dat je het intern met hem gaat opnemen. Maarja waarschijnlijk horen we Wenger hier nooit meer over.

14 december 2013 om 18:41

Ik vind dit altijd zo n onnozele opmerking. Wenger en Wilshere hebben een vertrouwensband met elkaar. Het is dan niet erg handig om Wilshere publiekelijk af te branden om zelf wat punten te scoren bij het publiek.

Ik vind dit gewoon een heel slim antwoord. Hij liegt nergens en brandt Wilshere ook niet publiekelijk af.

Vanachter een pc is het een stuk makkelijker om de nobele ridder uit te hangen.....

14 december 2013 om 19:11

Ik zeg toch niet dat hij hem publiekelijk moet afbranden? Jij leest lekker tussen de regels door. Je kan in ieder geval toegeven dat iets gebeurt is wat niet door de beugel kan. Dat zou iedereen kunnen beamen.

14 december 2013 om 19:32

Hij hangt niet de nobele ridder uit, hij loopt te provoceren. SAF ging nog veel verder in het beschermen van de eigen spelers (of kwam gewoon niet meer voor de camera als er vragen werden gesteld die hij niet wilde). Frikx weet dit donders goed, hij is gewoon bewust selectief.

14 december 2013 om 18:48

haha geloof me, Arsene is de eerste die Wilshere de volle laag geeft. Hij zal dit echter intern doen en niet publiekelijk in de media. Beetje je spelers uit de aandacht houden.
FA moet Wilshere gewoon schorsen, 1 duel. Klaar

14 december 2013 om 21:54

Zelfs als Wenger het gedrag van zijn eigen spelers afkeurt is het fout. Jij blijft echt een fenomeen in draaien draaien draaien.

Nu eens ff afwachten en zien wat de FA gaat doen, gaan ze weer eens met twee maten meten of krijgt Wilshere gewoon een verdiende schorsing? ...

Ik weet niet wat ik van Wilshere moet vinden...hij kan echt fantastisch voetballen, maar dat arrogante gedrag en die maniertjes van hem daar ben ik niet van onder de indruk.

Misschien, zoals hierboven ook al is gezegd, dat hij dit ooit afleert als hij wat ouder is.

Geschorst? Nee joh, Wilshere is in Engeland geboren. Rooney, Gerrard en Cole kwamen er ook al gewoon mee weg. Enkel als het een filthy foreigner betreft zal de FA ingrijpen.

14 december 2013 om 18:42

Zit je lekker in de slachtofferrol?

14 december 2013 om 19:01

Klopt. Steekt me nog steeds dat de aanvoerder van m'n favoriete club ongestraft de vinger mocht opsteken.

14 december 2013 om 19:40

Dat Liverpool-fans dat soort dingen toelaten en zelfs omarmen is natuurlijk al jaren duidelijk.

14 december 2013 om 19:12

Rooney werd gewoon geschorst hoor...

14 december 2013 om 19:34

Hij wordt gewoon geschorst hoor.

Wat is er mis eigenlijk met een " middenvinger "?

14 december 2013 om 18:56

steek eens een middelvinger op naar een agent. kijken wat er dan gebeurt

14 december 2013 om 19:02

Supporters mogen dat wel andersom doen?

14 december 2013 om 19:48

blijkbaar wel.

Erg eigenlijk dat die supporters kunnen doen wat ze willen, en bij een middelvingertje terug wordt Wilshere meteen geschorst. Ik probeer zijn gedrag niet goed te praten, dit is gewoon een domme actie en hij moet het niet doen. Maar dat publiek kan schreeuwen wat ze willen en doodleuk 100 middelvingers opstelen zonder enige conssequentie...

gewoon schorsen, dit past niet bij een team als arsenal en ook op veld

Als Suarez het krijgt, moet deze gozer het ook gewoon krijgen.

emoties liepen hoog op bij hem, maar een prof moet zich inhouden en verder spelen.
ook ozil wou de arsenal-fans niet bedanken en kreeg het aan de stok met per.
maar ook arsenal moet tegen hun verlies kunnen.

Ik zou ook mijn middelvinger opsteken naar die Gloryhunters op de tribune bij City. Alleen dan al als ik het veld op kom lopen.

Merk weer dat ik het een en ander heb gemist dus. Ga vanavond Motd kijken. Belooft weer wat te worden. 6-3. Poeh!. Sowieso kan je als speler geen middelvinger opsteken naar een ander tijdens en/of rondom een wedstrijd. Is onprofessioneel en je laat jezelf kennen. Daarbij zet je de club te kijk. Schorsen die gast.

Tja als Suárez hiervoor ook wordt geschorst waarom Jack wilshere niet? Het is ook terecht hoor.

Ik word echt ziek van mensen die het goed proberen te praten, als het Suarez was geweest was het een schande en had hij 3 wedstrijden moeten krijgen. Walgelijk.

Niet slim van wilshere.....maarja kan gebeuren in het heetst van de strijd.

15 december 2013 om 02:30

Sorry de app is niet zo goed en geglitched dus moest ik maar iets typen en reageren

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren