Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Als Ajax in januari concreet is, is dat een optie om te overwegen'

Laatste update:

Supporters van Ajax kregen woensdag de kans om via Twitter vragen te stellen aan Frank de Boer. Een fan wilde weten of de coach nog versterkingen wilde halen in de winterstop en De Boer antwoordde dat Ajax alleen iemand zal halen wanneer deze speler echt van toegevoegde waarde is. "De meest voor de hand liggende positie is dan rechtsbuiten", stelde de oefenmeester.

/

Vorig seizoen kon De Boer in de tweede seizoenshelft beschikken over Isaac Cuenca, die door blessureleed echter niet veel speelde voor Ajax. De Spanjaard keerde in de zomer terug naar Barcelona, maar heeft te horen gekregen dat hij in januari mag vertrekken uit het Camp Nou. Clubs uit Spanje hebben interesse, maar een terugkeer naar Ajax valt ook niet uit te sluiten.

José Orobitg, de zaakwaarnemer van Cuenca, houdt de deur in ieder geval open. "We gaan in januari kijken naar de mogelijkheden voor Isaac", zegt de belangenbehartiger tegen Ajax Showtime. "Als Ajax dan concreet is, is dat voor ons zeker een optie om te overwegen." De 22-jarige Cuenca speelde vorig seizoen maar drie competitiewedstrijden voor Ajax. Dit voetbaljaar kwam hij nog niet in actie voor Barcelona.

Ajax moet werk maken van de terugkeer van Isaac Cuenca

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zou hem netjes staan om terug te komen. Ajax heeft geduld met hem gehad, hem kansen gegeven. Denk dat het geen schande is om een stap naar Ajax te maken. Speelt altijd mee voor prijzen, Europees voetbal.
Met een beetje geluk kan Ajax volgend jaar, mits we kampioen worden, overwinteren in de CL. Dan zou een speler als Cuenca zeker welkom zijn. Hopen dat hij dan wel fit is en blijft..

19 december 2013 om 14:54

@ Mr.t

Mensen schrijven hem zo snel af maar Cuenca is gewoon een absolute versterking voor Ajax mits hij fit is. Hetzelfde als Afellay voor PSV zou zijn als hij terug zou keren. En daarom moet Ajax absoluut proberen om Cuenca te halen. Zeker omdat de rechtsbuitenpositie gewoon dramatisch bezet is.

Cuenca is jong, talentvol, passeerbeweging, actie, snelheid en goedkoop. Gewoon huren voor een half jaar met ene optie tot koop aan het einde van het seizoen. Die gok moet je gewoon wagen.

Mocht hij na een half jaar nog steeds dramatisch zijn kan je hem zonder problemen weg sturen. Is hij na ene half jaar een meerwaarde heb je al een koopoptie. En met die koopoptie verzeker je jezelf met ene speler die de groep kent, trainingen kent, aangepast is, zichzelf op zijn gemak voelt en een meerwaarde kan zijn. Dan heb je volgend seizoen een speler die een voorbereiding heeft gehad van 8 maanden. Beter kan bijna niet.

En mensen die zeggen: niet doen
Welke speler met het talent en de potentie van Cuenca is op te halen voor rond de 2 miljoen euro?

19 december 2013 om 15:25

Inderdaad, je zag in die wedstrijden gelijk na ze blessures gewoon goeie actie maken. Ik zal Bojan ook gewoon nog steeds graag bij Ajax zien voetballen samen met Isaac. Maar wel als een koop.

19 december 2013 om 15:29

Ik zou Cuenca ook een zeer welkome versterking vinden inderdaad, mits hij fit blijft natuurlijk. Voor zijn blessures tikte hij gewoon tegen het niveau van Barca aan, dat zegt toch heel wat over de potentie die deze jongen heeft.
De constructie die je voorstelt lijkt mij ook de beste optie. Een halfjaar kijken of hij fit blijft en richting zijn oude niveau kan werken, daarna wellicht de koopoptie lichten. prima oplossing. Vraag me alleen wel af hoe je bij die 2 miljoen komt, gewoon een schatting? Ik zou hem dat bedrag meer dan waard vinden in elk geval.

19 december 2013 om 15:35

@ Oxxis

Hoe ik bij het bedrag kom is gewoon een schatting, maar zijn contract loopt in Juni 2015 af en bij Barcelona is hij volledig overbodig. Zeker nu ook Neymar er nog rond loopt.

Cuenca is nu 1,5 jaar geblesseerd geweest dus dat drukt de prijs
In de zomer heeft hij nog maar een contract voor een jaar, dat drukt de prijs
Barcelona heeft hem absoluut niet meer nodig, dat drukt de prijs
Cuenca zou graag naar Ajax willen, dat drukt oook de prijs

Al met al denk ik dat je met een miljoen of 2 heel erg ver kan gaan komen. Tenslotte staat hij nu op de loonlijst en kost hij geld. Als Ajax hem overneemt bespaart Barcelona zichzelf ongeveer 700.000 euro op jaarbasis. Inclusief het half jaar huur levert Cuenca gewoon 3 miljoen euro op voor Barcelona. Is niet slecht.

19 december 2013 om 15:45

Ben ik met je eens! Maar ik zeg daarom ook: doen!
Ik hoop ook dat ze hem binnen halen en de rest van de selectie intact kunnen houden. Dan kan Ajax in de aankomende jaren weer uitgroeien tot een Europese (sub)topper!
En heel eerlijk gezegd hoop ik dat Psv, Feyenoord en evt. FC Twente dit ook lukt, krijgen we wellicht toch een interessantere competitie!

19 december 2013 om 17:27

Ligt er aan.
Ik vind Fischer - Siem - Bojan het beste.
Misschien af en toe Fischer - Bojan - Cuenca dan proberen.
In het spel dat Ajax nu speelt zou Isaac zeker van pas komen.
Als ik Ajax was zou ik dan gewoon 5 miljoen bieden + eventueel een percentage doorverkoop.
Moet hij wel voor 1 miljoen willen komen natuurlijk.(salaris)
Zeker nu met Bojan zou die kans wat meer aanwezig kunnen zijn.
Kunnen ze nog minimaal een half jaar met elkaar spelen en omgaan.

19 december 2013 om 17:32

@ Ndisdenaam

Cuenca verdient ommenabij ongeveer rond de 700.000 euro in Spanje. Dit is omdat hij eigenlijk nog nooit echt een selectie speler contract heeft ondertekend. Qua salaris is het wel aardig te behappen, met een beetje onderhandelen en uitzicht op speeltijd moet je hem wel op de 700.000 of zelfs minder kunnen houden.

En daarbij heb je ook nog het voordeel dat als je hem in de winterstop haalt je een maatje van Bojan terug haalt. Deze jongens spreken allebei spaans en komen allebei van Barcelona af. Hierdoor zul je Bojan ook weer extra op zijn gemak stellen.

Gewoon proberen een package deal af te sluiten bij Barcelona. Als je deze 2 jongens kan krijgen voor 7 miljoen moet je gelijk tekenen. Kan je Sightorson de deur uit doen en zijn je selectie problemen opgelost.

19 december 2013 om 23:32

Dit is precies wat ik de hele tijd probeerde te zeggen. Eindelijk iemand die het goed verwoord heeft. Hij heeft veel potentie, maar het kwam er niet uit door blessures. Huren met optie tot koop kan wonderen doen als hij het goed doet, je hebt hem dan bovendien ook nog eens voor een prikkie.

Als het goedkoop/gratis is, is het een goede optie.
In vorm moet deze jongen toch 90% van de linksbacks in Nederland helemaal gek spelen!

19 december 2013 om 14:52

Dat dacht ik ook van Bojan... Nee van mij hoeft hij niet te komen, hij heeft helemaal niet gespeeld dit seizoen, dus moet eerst wedstrijd fit worden. Ik ben bang dat het een beetje het zelfde geval wordt als vorig jaar... Dan heb ik liever iemand die er direct staat.

19 december 2013 om 15:22

Je gaat bojan toch niet met cuenca vergelijken?? Cuenca liet in die paar wedstrijden zien ontzettend goed te kunnen voetballen alleen die blessure bleef dwars zitten. Verder niks mis met deze jongen. 10 keer liever cuenca dan net niet voetballers als de sa en lukoki!!

19 december 2013 om 15:29

@ Ajaxdude

En Bojan is ook geen rechtsbuiten, Bojan is een spits pur sang en kan daar heel goed uit de voeten. Daarom hoop ik zo dat we Bojan misschien wel definitief over kunnen nemen en afscheid kunnen nemen van Kolbein Sightorson.

Tot voor het seizoen had ik heel veel vertrouwen in Sigthorson, maar met elke wedstrijd is het vertrouwen afgenomen en afgenomen. Als zelfs een Danny Hoesen gewoon veel beter presteert en het team veel beter laat renderen hoef ik Sigthorson niet meer terug.

Met Hoessen en Bojan heb je 2 verschillende type spitsen, allebei jong en vrijwel altijd fit. Je kan dus meerdere soorten voetbal spelen en ze zijn allebei heel erg gretig.

19 december 2013 om 15:33

Er is natuurlijk ook gewoon de optie om in iemand te investeren die niet constant geblesseerd is. Genoeg talentvolle Rv's die de moeite waard zijn voor Ajax. Massimo Bruno, Domenico Berardi, Joel Campbell. Allemaal jonge getalenteerde Rv's. Zoek maar op.

Andere mogelijkheid is om Meleg/andersen wat vakter te testen op een hoger niveau.

19 december 2013 om 15:34

Mee eens, Bojan zou naar de spits moeten. Met Cuenca en Fischer op de flanken krijg je dan een extreem beweeglijke aanvalslinie, in de stijl van Barcelona. Ik vind Sigthorsson niet in het spel van Ajax passen, ondanks dat het best een goede spits is.

Daarnaast heb je ook Siem natuurlijk als optie voor de spits, die geef ik toch de voorkeur boven Hoessen.

19 december 2013 om 15:38

@ajaxdude

Ik vergelijk ze ook helemaal niet. Maar Le Conaisseur zei dat Cuenca 90% van de linksbacks in Nederland helemaal gek zou spelen.
Ik had ook hele hoge verwachtingen van Bojan, die zijn er ook (nog) niet uitgekomen. Wat ik wil zeggen is dat als je een speler huurt van in dit geval Barca, het nog helemaal niet zeker is dat hij goed presteert. Daarbij komt dat Cuenca lang geblesseerd is geweest, dus eerst wedstrijdritme op moet doen. Daar gaat wel ff overheen.

19 december 2013 om 15:43

@ Slechtekont

Massimo Bruno zou een prima optie zijn, presteert voorlopig erg goed bij Anderlecht. Maar met de interesse van Liverpool en Tottenham die vorig jaar al op de stoep stonden gaat dat heel erg lastig worden. Maar die is misschien nog wel haalbaar.

Domenico Berardi speelt voorlopig prima in de serie B, club is mij eventjes onbekend, lastige naam. Vrees alleen dat die het zonnige zuiden niet zal gaan verlaten voor Ajax. Deze geniet al interesse van o.a. Juventus en dergelijke.

Joel Campbell ben ik niet kapot van en die is niet haalbaar. Staat onder contract bij Arsenal en verdient al een aardig salaris. Zijn uitleenbeurten bij Betis en Lorient waren geen groot succes. Is nu bij Olympiakos bezig aan een 3e verhuurperiode waar Olympiakos ook een optie tot koop heeft bedwongen. Ga er vanuit dat Campbell volgend jaar daar ook speelt.

Andersen is geen rechtsbuiten, dat is een echte pure aanvallende middenvelder met een geweldig gevoel voor inschuiven en een fantastisch inzicht voor de steekpass. Dat hij daar wel eens word misbruikt is een tweede. Maar Andersen moet zich lekker focussen op de aanvallend middenveld posities.

Dejan Meleg is eigenlijk hetzelfde verhaal, speelt op de buitenspeler positie maar is eigenlijk een aanvallende middenvelder. Met zijn linkerbeen en vrij harde schot komt hij daar goed tot zijn recht.

Daarnaast zijn de buitenspelers als Lukoki en Lesley de Sa gewoon weg niet goed genoeg voor Ajax 1. El ghazi zou misschien wat kunnen worden maar speelt pas heel kort bij Ajax en moet het eerste maar eens laten zien. Terwijl Kishna meer een spits is en lang geblesseerd is geweest. Pas in de B Junioren komen de grotere aanvallende talenten weer te voorschijn. Alhoewel Vaclav Cerny volgend jaar aansluit bij de A2, die moet je in de gaten houden.

19 december 2013 om 16:17

@oxxis Je hebt dan een heel bewegelijke voorhoede die niet in vorm is en die amper doelpunten maken (kijkende naar de statistieken).
Sigthorsson is een Ajax spits, alleen krijgt hij geen voorzetten, welke normaal wel gebruikelijk zijn in het Ajaxspel. Hij moet alleen eens een heel jaar fit blijven, dat is zijn grootste probleem... En natuurlijk fatsoenlijke voorzetten krijgen vanaf de flanken.

19 december 2013 om 16:54

@jan1997

Het systeem van Ajax 1995 is achterhaald, je ziet dat onder andere Bayern Munchen en Barcelona in hun topjaren ook met naar binnentrekkende buitespelers speelde en een terugzakkende fysiek sterke spits.

Ik zou t niet doen als ik Ajax was, toch weer n speler die veel geblesseerd is geweest, dus ook geen zekerheid dat t weer n versterking is. Kijk maar naar bojan, toch wel wat kosten, geen plezier aan

19 december 2013 om 15:36

Bojan is geen rechtsbuiten, maar een pure spits. De wedstrijden dat hij in de spits heeft gespeeld, vond ik hem persoonlijk absoluut een meerwaarde voor Ajax. Daarnaast, de ene speler is de andere niet, dus waarom vergelijk je Cuenca met Bojan?

Mits fit is Cuenca een absolute meerwaarde voor Ajax.

Laat maar lekker in Barcelona blijven. Die jongen heeft weinig laten zien in Amsterdam, natuurlijk ook mede door zijn blessureleed. Ook daarom gewoon links laten liggen, te blessuregevoelig.

Naar mijn idee passen Spaanse spelers niet echt lekker in de Eredivisie.

19 december 2013 om 15:38

te blessuregevoelig... wat een onzinreden is dat zeg. Deze jongen is 22 jaar. Het kan ook gewoon zijn dat alles even tegen zit nu. Robben is ook hardstikke blessuregevoelig geweest, maar is tegenwoordig een van de belangrijkste spelers van Bayern.

Nee dank u geen 1 wedstrijd dat ik iets leuks hebt gezien en bij Barca komt hij zeker niet meer aan de bak.
Zie liever dat ze een versterking of iemand er bij nemen die echt een versterking is dan een blessure gevoelig iemand te huren om Barca als vriendje te houden.

Met alle respect voor Cuenca, maar ik denk dat we er bij Ajax de tweede seizoenshelft niet veel aan hebben. Hij heeft dit seizoen nog geen minuut gespeeld dus het is weer afwachten wat het gaat worden. Ik zou voor iemand anders gaan als ik Ajax was, want een extra rechtsbuiten is op zich wel welkom!

Tja als je een constructie kan maken dat je hem eerst een half jaar op huur basis overneemt dan kan je iig zijn fitheid controleren en in de gaten houden. Dan kan je eventueel een optie tot koop mee bedingen.

Ik vond hem niet goed spelen vorig jaar bij Ajax. Ik zou dan denk ik gewoon een A junior door laten stromen.

19 december 2013 om 14:52

Precies! En als Ajax dan toch iemand huurt, huur dan iemand die er direct staat voor het komende half jaar.

19 december 2013 om 15:11

Welke A-junior zou je door laten stromen dan? Daar ben ik wel benieuwd naar. Als ik de mensen op voetbalzone mag geloven zit de jeugd van Ajax vol met Messi's, maar bij jong Ajax zie ik Meleg en De Sa nou niet bewijzen dat ze er klaar voor zijn.

19 december 2013 om 15:25

Voor rechtsbuiten kan je El Ghazi door laten stromen, maar eigenlijk moet hij eerst een (half) jaar back-up zijn achter iemand die nog íets verder is, dan kan hij daarna het stokje overnemen. Geld ook voor Kishna in de spits trouwens..

19 december 2013 om 15:30

@ Trodat4030

Precies, je kan El Ghazi door laten stromen die nog geeneens een half jaar bij Ajax speelt en ook nog eventjes geblesseerd is geweest. Die man kan niet volgend jaar de rechtsbuiten positie in zijn eentje dragen. En met Schöne op de rechtsbuiten heb je een alternatief. Maar wel iemand die totaal geen diepgang heeft.

Cuenca is met een half jaar huur en optie tot koop gewoon een fantastische optie.

19 december 2013 om 17:45

Menig, Meleg, Acolatse, Becker, Kishna, Lazic, de Bond, Bitter. Weet ik veel. Waarschijnlijk kunnen ze net aan meekomen maar dat vind ik beter dan zo'n egoistische Spanjaard huren.

19 december 2013 om 15:04

@ jesperk

Hoezo gaat Ajax Vitesse achterna ? Beide clubs voeren een compleet ander beleid ( al weet ik dat Vitesse zich ook op de jeugd wilt gaan richten). Wellicht word hij wel gekocht, maar ook al zou hij nog eens gehuurd worden dan is het totaal aantal gehuurde spelers maar twee. Daarnaast is het niet zo dat Ajax afhankelijk is van Barcelona om nieuwe spelers te vinden, terwijl Vitesse mede door de financial fair play regels toch wel afhankelijk is van Chelsea.

Kom aub niet aan met het argument zoals "ja, maar onder tussen verwijten alle Ajacieden Vitesse...), want daar heb ik nooit een punt van gemaakt. Gezien de omstandigheden kan Vitesse gewoon niet anders en daar haalt de club het maximale uit. De werkwijze van beide clubs kan je totaal niet met elkaar vergelijken. Overigens hoort het huren van spelers in sommige gevallen ook tot het plan van Cruijff, iets wat er eerder was dan wat Vitesse nu doet. Dus Ajax gaat Vitesse helemaal niet achterna.

19 december 2013 om 15:07

- Gereageerd op verwijderde post, kan verwijderd worden -

Als we hem voor een redelijke prijs kunnen krijgen is hij wat mij betreft welkom. Je kon toch wel een aantal keer zien in de spaarzame momenten wanneer hij speelde dat hij echt wel kan voetballen. Daarnaast is het ook een jongen die echt graag voor Ajax wilt spelen (hij had het ook erg na zijn zin) en zulke gemotiveerde spelers kan je altijd wel gebruiken.

Aan de andere kant is het toch weer een risico, want hij is nu twee keer zwaar geblesseerd geraakt in zijn carriere. Met Sigthorson en helaas ook Boilessen hebben we al spelers die erg kwetsbaar zijn. Nu ik er dieper over nadenkt ben ik toch een beetje in dubio.

Ik zou het willen, maar meer voor de "aanzien" redenen dan zijn voetballende kwaliteiten. Als hij later goed en belangrijk blijkt te zien is het mooi meegenomen. Cuenca die voor zijn blessures als een groot talent werd gezien, Bojan, topscorers van Barca B. Het zijn wel namen en zulke namen trappen deuren open voor grotere namen.

Ajax die beter presteert in Europa en grotere namen aantrekt is een teken van groei. En grotere namen hebben we nodig als we ooit weer willen aansluiten bij de Europese (sub)top

19 december 2013 om 15:11

Nee, is helemaal niet nodig, wij leiden grote namen zelf op.. Wij gaan die aansluiting vinden met onze jeugd!

19 december 2013 om 15:44

Grote namen in het eerste elftal trekt ook grotere talenten voor de jeugd aan. Kortom, je hebt het wel degelijk nodig.

19 december 2013 om 16:12

Als het op jeugd aankomt heeft Ajax misschien wel de grootste naam op aarde, dus daar hoef je ze ook niet voor te halen. En de grootste talenten trek je pas écht aan als je grote namen zelf produceert, niet als je ze koopt voor het eerste, daar gooi je je reputatie als opleidingsinstituut juist mee te grabbel.

Gewoon nog een keer huren, kan geen kwaad denk ik. Fischer op links, Bojan spits en Cuenca op rechts.

19 december 2013 om 15:00

Kom op. Een club als Ajax met zoveel eigen vermogen en al die verdiende CL miljoenen moet toch gewoon in staat zijn een fatsoenlijke speler aan te trekken in plaats van 2 man huren voor de aanval?

Ajax heeft toch helemaal geen noodzaak om te huren?

19 december 2013 om 15:14

Wel als er op korte termijn talenten uit de jeugd aankomen die nu nog niet helemaal klaar zijn voor het eerste. Bij een koop zit je er weer 2 a 3 jaar aan vast waardoor het talent wordt belemmerd in zijn ontwikkeling. Nu komen Kishna en El Ghazi eraan voor de spits en rechtsbuiten posities..

19 december 2013 om 15:21

Dan ga je er voor het gemak maar even van uit dat die 2 spelers er direct staan en het gaan maken.

Er zijn talloze talenten die er aan kwamen en die het nooit gemaakt hebben. Bij Ajax is dat zeker bij aanvallers het geval.

Voor een club met financiële mogelijkheden en die zich ook Europees enigszins wil laten gelden, is het huren van spelers als Cuenca toch gewoon geen goede oplossing naar mijn mening.

19 december 2013 om 15:29

Nee, ik denk niet dat zij er direct staan, maar als je een speler een half jaar kunt huren die er wel direct staat, heb je een goede doorstroming, Cuenca/zaha een (half) jaartje en El Ghazi als back-up en in de zomer kijken of El Ghazi het stokje al over kan nemen.. En mocht dat het geval zijn, kun je weer een jongeling erachter zetten als back-up. Dát is waar Ajax naar toe wilt!

19 december 2013 om 16:22

Cuenca komt net terug van een blessure. Je hebt vorige keer kunnen zien hoe dat kan gaan.
Een huurling heeft vaak ook tijd nodig om te wennen. Er is geen enkele garantie dat zo'n speler er direct staat.

Het beeld dat je schetst lijkt me een beetje een ideaalbeeld met te veel risico wil je internationaal wat meer presteren.

Overigens is Zaha absoluut niet haalbaar.

Mijn voorkeur gaat nog altijd uit naar Elia. Ik ben van mening dat deze jongen nog heel wat in zijn mars heeft. Verder zou Assaidi ook niet misstaan?

19 december 2013 om 15:17

Zijn beide linksbuiten, we hebben een rechtsbuiten nodig. Ik blijf denken aan Zaha van Man U..

19 december 2013 om 15:22

Dan moeten we hopen dat Van der Sar nog goede connecties heeft binnen United. Nee Zaha zie ik niet komen.

19 december 2013 om 15:34

Denk dat Edwin die connecties nog wel heeft, was toch de held van hun laatste gewonnen CL-finale
En Zaha staat op de nominatie om verhuurd te worden, waar beter dan bij een club die wel voor prijzen speelt, ook nog Europees actief is en toch een iets lager niveau heeft waardoor hij kan uitblinken?

19 december 2013 om 16:14

Wat hebben we nou aan die Zaha? Hij zal ongetwijfeld goed zijn maar we gaan toch geen spelers opleiden voor andere clubs. Stel dat hij bij ajax de pannen van het dak speelt en zijn waarde 100% omhoog gaat. Dan heb ik liever Cuenca die we kopen en die zijn waarde vermeerdert met 50%

19 december 2013 om 17:52

Dat is de doelstelling o.a. van Ajax wel. Spelers opleiden voor andere clubs en winst maken...

19 december 2013 om 15:32

@ Oranjewint

Elia is tegenwoordig basisspeler en krijgt veel vertrouwen van zijn coach. In tegenstelling tot vorige seizoenen. Die gaat niet komen. Daarnaast is Assaidi iemand die je gewoon niet meer moet willen. Sloeg Ajax af omdat hij bij Liverpool meer kon verdienen. Verteld ook gelijk genoeg over zijn karakter. Moet je ook niet willen.

Dus moet je naar andere opties gaan zoeken.

19 december 2013 om 15:35

Daarnaast ís Assaidi reeds verhuurd, die kan je dus niet zomaar ff oppikken deze winter..

19 december 2013 om 17:55

Aha, ik wist wel dat Elia weer voorkwam in de plannen van zijn coach maar niet dat hij nu basisspeler is. Volg je hem een beetje? Hoe speelt hij nu?

Dat van Assaidi: ergens heb je ook wel gelijk.

19 december 2013 om 18:11

@ Oranjewint

Elia staat teveel naar achter op het moment. Het is echt werkvoetbal op het moment omdat ze veel te veel tegendoelpunten krijgen. De verdediging is echt beroerd.

Maar zijn coach heeft vertrouwen in hem en hij speelt wekelijks, weliswaar niet altijd goed, maar hij speelt.

Een speler van echt toegevoegde waarde zal een spits zijn
Ajax heeft u geen Ajax waardige spits
Alleen kan Ajax geen spits kopen voor het niveau wat ze willen omdat ze met het zogenaamde nieuwe beleid zichzelf beperken
Zonde dat bij Ajax cash management boven sportief beleid word gesteld

19 december 2013 om 15:24

De spitspositie is lastig in te vullen bij Ajax. Omdat de spits zelden voorzetten krijgt heeft Ajax niet veel aan een echte spits als je snapt wat ik bedoel. Sigthorsson is een goede afmaker, maar hij krijgt nooit voorzetten dus kun je er weinig mee. We hebben meer iemand nodig die de ruimtes in duikt en veel in beweging is. Zo iemand is lastig te vinden en als ze er zijn dan zijn ze te duur voor Ajax denk ik.

19 december 2013 om 15:47

Onzin, een spits is absoluut niet nodig, met Bojan en Siem heb je twee uitstekende spitsen in huis. Twee meevoetballende spitsen die het niet direct van voorzetten moeten hebben, maar van de combinaties (al kopt Siem er af en toe een paar heerlijke balletjes vanaf de flanken in).

19 december 2013 om 16:47

Klopt, we hebben niemand nodig. Beetje verkeerd geformuleerd van mij, maar ik doelde er op dat ALS we een spits aantrekken, het niet een spits moet zijn a la Sigthorsson, maar een beweeglijke spits. Siem de Jong is een perfect voorbeeld inderdaad. Bojan ook trouwens.

19 december 2013 om 19:33

Bojan en Sigthorson zijn niet Ajax waardig en de Jong is geen spits,
Met een knappe spits had Ajax nu boven aan in de competitie gestaan en hadden ze champions leage overwinterd.

Het zou vanuit Ajax ook een mooi gebaar zijn, Cuenca opnieuw huren. Het is toch een give and take world. Wellicht krijgen ze er het jaar erop een speler met meer potentie tot hun beschikking. Het zou de relatie van Ajax met barca alleen maar ten goeden komen en daarbij heeft deze jongen ook gewoon heel veel (specifieke) kwaliteiten.

Ik zou hem niet snel meer huren, maar kopen is misschien wel een optie. Als hij weg mag zal hij vast en zeker niet zo duur zijn. Wel even een goede medische check doen dan.

Deze jongen kan zeker voetballen, maar moet wel nog leren dat hij 10 teamgenoten heeft. Als hij dat onder de knie krijgt is hij zeker een versterking.

Heeft vorig jaar mede door blessures weinig laten zien. Als hij fit is lijkt het mij nog steeds een toegevoegde waarde. Bij voorkeur een half jaar huren om dan te kijken wat handig is.

Hangt er wel heel erg vanaf of hij topfit is als hij dan komt, indien hij dat niet is mooi laten lopen, verder ook belangrijk hoeveel salaris je van hem moet gaan betalen.

In de zomer ging het gerucht dat Ajax bijna het gehele salaris moest gaan betalen van Cuenca, dat ging over een bedrag wat dan uitkwam rond de 7 ton wat Ajax moest betalen aan salaris minus de huursom, zou wel erg veel geld zijn.

Zou aankloppen voor Tello, die is tweebenig en veel explosiver als Cuenca vind ik persoonlijk een veel leukere speler dan Cuenca.
Traore en Dongou zijn ook goeie opties voor Ajax waarvan ik Traore de beste vind, wel nog erg jong maar misschien kan je hem juist wel 1,5 jaar huren.

Nog altijd beter dan Lukoki, de Sa, Sana en ook Andersen op dit moment. In goede doen kan die echt wel wat vind ik. Mits goedkoop, waarom niet.

Heb het idee dat spelers als cuenca alleen lekker voetballen in een goed draaiende ploeg. Maar als de mouwen opgestroopt moeten worden geven ze weinig thuis. Cuenca heeft vorig seizoen weinig laten zien door blessureleed. Alleen aant eind van t seizoen zagen we wat vlagen van goed spel. Daarnaast heeft die dit seizoen ook nog eens zeer weinig gespeeld. Neemt toch een risico met zich mee. Als die voor een koopje op te halen is zou ik t wel doen. En dan ook een betaalbaar salaris. En daar zit t struikelblok denk k. Een speler als cuenca die voor Barcelona speelt voelt zich wss te goed voor om een hoop salaris in te leveren. Ik zie t niet gebeuren

Mits fit en in vorm een potentiele goudmijn. Maar als hij blessuregevoelig blijft zal hij een miljoenenstrop worden. Met het huidige beleid van ajax gaan ze dat risico niet nemen.

2 Spanjaarden zullen ook wel veel aan elkaar hebben. Goed en gezellig voor hun beiden. Komen uit dezelfde jeugd. Misschien dat dat wel reflecteert op hun spel. Natuurlijk zijn dit talenten. Ik hoop op de terugkeer van Cuenca.

Bojan in de spits, cuenca rechts fischer links. lijkt me wel een knappe aanval

Een fitte Cuenca zou voor Ajax een topspeler zijn doordat hij op techniek een tegenstander kan passeren. Daardoor kan hij zelfs tegen zeer verdedigende tegenstanders ruimte creeren. Als Ajax hem kan huren met een optie tot koop (van één op twee miljoen euro) moeten ze dat zeker doen.

Met Cuenca erbij kan Ajax een zeer goed elftal opstellen. Met Boilesen en Ligeon als aanvallende backs, Moisander en Veltman als opbouwende centrale verdedigers, Daley, Serero en Klaassen op het middenveld, Bojan en Cuenca op de flanken en De Jong in de spits zou er een overschot aan voetballend vermogen in het team zitten. Met Vermeer, Van Rhijn, Denswil, Duarte, Andersen, Schöne en Fischer op de bank zou Ajax ook genoeg kunnen rouleren zodat iedereen relatief fit blijft. Ik denk dat Ajax met deze achttien zowel in de Eredivisie als Europa League hoge ogen kan gooien.

Cillessen
Ligeon
Veltman
Moisander
Boilesen
Klaassen
Daley
Serero
Cuenca
De Jong
Bojan
19 december 2013 om 17:57

Gewoon zo denk ik. En dan heb je idd nog een goede bank.

Cillisen
van Rijhn
Veltman
Moisander
Boilessen
de Jong
Blind
Klaasen
Cuenca
Bojan
Fischer

Voor zover dat ik weet zou cuanca wel komen want ze waren er 90% eruit, men moest alleen wachten op de winterstop, maar laten we maar afwachten. Ik hoop er wel op, want in die korte periode wat hij bij ajax geweest heeft, heeft hij wel laten zien dat hij kan voetballen, zoals ajax wilt en samen met bojan, wie weet wat er dan bij uitkomt.

Wat voor bedrag zou een Cuenca als maandsalaris eisen? Ik zou denken dat dat een redelijk hoog bedrag is.

19 december 2013 om 17:35

Hij kan vast hier en daar een lucratief contract kunnen tekenen. De vraag is dus of hij voor het sportieve kiest of voor het financiële. Als dat eerste het geval is zou hij er goed aan doen bij Ajax te tekenen. Zolang hij weer veel gaat spelen komen de lucratieve contracten vanzelf.

Cuenca is prima om er bij te hebben. Er kan dan lekker gerouleert worden met Schone en wellicht breekt er een echte ajax rechtsbuiten door in de toekomst. Cuenca is dan blessuregevoelig maar zo een punt vind ik dat niet. Hij kan ook links en ik vind dat Schone nu wel zijn plek heeft verdiend. Die man is zo belangrijk geweest voor de wederopstanding, ook vorig seizoen. Hij brengt gewoon een bepaalde zekerheid en voetbal wat het elftal nodig heeft.

ikzelf vind beerens wel een optie voor de rechtsbuiten als cuenca niet zou komen want beerens is wel een pure buitenspeler 1 van de weinige in de eredivisie

19 december 2013 om 16:51

Ja maar beerens is denk ik niet iemand die goed genoeg is ajax.. Zie liever dat ze lukoki weer terug halen

19 december 2013 om 16:59

ik weet wel zeker dat beerens beter is als lukoki en fischer.
en hij heeft een goede techniek is links en rechts is niet de snelste buitenspeler die er is.
maar omdat ajax 9 van de 10 x op tegenstanders helft speelt denk ik dat hij juist wel zou passen bij dit ajax.fischer lukoki zijn zwak

Weer huren zodat we volgend seizoen weer op zoek kunnen naar een nieuwe RB ? Niks daarvan. Kopen nu en investeren in kwaliteit. Die halve mogelijkheden elke keer, vind je het gek dat Ajax een team in aanbouw blijft? Ik ben absoluut voorstander van het eigen jeugd doorstromen maar Cuenca is in mijn ogen van dusdanige kwaliteit dat een 3-jarig contract in mijn ogen de beste optie is voor m. Wil die niet omlaag qua salaris? Prima, gaan we naar andere mogelijkheden kijken.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren