Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Alfred Schreuder vertrekt per direct bij TSG Hoffenheim

Laatste update:

Alfred Schreuder en TSG 1899 Hoffenheim hebben de samenwerking per direct stopgezet, zo maakt Hoffe via de officiële kanalen bekend. De 47-jarige oefenmeester was pas sinds dit seizoen werkzaam bij de huidige nummer zeven van de Bundesliga en had nog een contract tot medio 2022. In het kielzog van Schreuder vertrekt ook zijn broer Dick, die als assistent-trainer bij Hoffenheim actief was.

“Alfred heeft het team gestabiliseerd dit seizoen en onder zijn leiding zijn we een middenmoter in een seizoen dat een van de meest rare in de geschiedenis van de Bundesliga is”, zegt Hoffenheim-directeur Peter Görlich op de website van de club. Alexander Rosen, verantwoordelijk voor de voetbalzaken, laat weten dat er een verschil van inzicht bestond. “We hadden verschillende meningen over belangrijke zaken, waardoor het geen zin had om tot het einde van het seizoen met elkaar door te gaan.”

“Ik wist vanaf het begin dat deze baan bij Hoffenheim een enorme uitdaging zou zijn. Ik heb het werk met heel veel plezier uitgevoerd en wil de club bedanken voor de kans om in de Bundesliga te werken. Helaas konden we het niet eens worden over de werkwijze richting de toekomst en dat vind ik jammer. Het komt in het leven vaker voor dat er verschillende meningen bestaan. Dan moet je eerlijk tegenover elkaar zijn”, laat Schreuder zelf weten op de website van Hoffenheim. Zijn taken worden tot het einde van het seizoen overgenomen door Marcel Rapp en Kai Herdling, die in de jeugdopleiding werkten en samen met Schreuders voormalig assistenten Matthias Kaltenbach, Michael Rechner en Timo Gross het team in de resterende vier wedstrijden zullen leiden.

Het vertrek van Schreuder komt als een daverende verrassing, omdat Hoffenheim met de huidige zevende plaats geen slecht seizoen kende in de Bundesliga en nog in de race is om een Europa League-ticket te veroveren. Onder het bewind van de oud-middenvelder werd er twaalf keer gewonnen, zeven keer gelijkgespeeld en elf keer verloren. Schreuder werd aan het begin van dit seizoen aangesteld als de opvolger van de naar RB Leipzig vertrokken Julian Nagelsmann en werkte eerder bij Ajax (assistent), Hoffenheim (assistent), FC Twente (hoofd-, interim- en assistent-trainer) en Vitesse (assistent).

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Niet best, had er meer van verwacht om eerlijk te zijn

9 juni 2020 om 09:24

Wat was er precies niet best? Hij staat 7de, dat lijkt mij meer dan acceptabel. Dat is gewoon alleraardigst. Dit lijkt mij dan ook nauwelijks om sportieve redenen.

9 juni 2020 om 09:29

Nou ja, het voetbal was niet leuk om naar te kijken. Ik had gedacht dat hij daar meer uit zou kunnen halen. En als je de afgelopen weken de Bundesliga hebt gevolgd zijn ze eigenlijk verplicht om rond die 7e plek te staan want die teams onder Hoffenheim is echt niet om aan te zien

9 juni 2020 om 09:29

Ik denk dat hij meer doelt op het feit dat hij binnen een jaar is vertrokken.

9 juni 2020 om 09:30

Sportief doen ze het aardig, maar het voetbal lijkt nergens op. Helemaal als je weet dat ze recentelijk onder Nagelsmann met aanvallend voetbal nog 3de en 4de zijn geworden.

9 juni 2020 om 09:43

Dat doet toch niets af aan het feit dat ze 7de staan? Uiteindelijk tellen resultaten.

9 juni 2020 om 09:48

Blijkbaar was 7e staan met slecht voetbal niet goed genoeg

9 juni 2020 om 09:51

Ik ben het met je eens dat het voetballend niet altijd even goed is. Maar dat heeft ook te maken met de kwaliteit van de groep. Schreuder staat zelf voor aanvallend en attractief voetbal. Maar als je de spelers er niet voor hebt dan houdt het op. Het heeft niet mee gezeten met de inkomende transfers afgelopen zomer. Niet alle spelers lijken even goed te renderen. Ik denk dat dit ook het verschil van inzicht tussen coach en clubleiding verklaard. Niettemin is een 7de plaats met volop kans voor de 6de plaats gewoon een behoorlijke prestatie.

9 juni 2020 om 09:53

Schreuder staat voor aanvallend en attractief voetbal??!! Als je dat tegen een Twente fan zegt rolt hij van de stoel van het lachen. Zelden zulk anti voetbal gezien als bij Twente onder Schreuder.

9 juni 2020 om 09:59

Uiteindelijk tellen de resultaten wel, maar Hoffenheim hoort gewoon mee te doen voor Europees voetbal dus zo bijzonder presteert die ook weer niet. Plus het voetbal bij Twente was ook al extreem slecht. Ik blijf het geen goeie trainer vinden.

9 juni 2020 om 10:03

Elphenomeno, jij kan het wel geen goede trainer vinden maar Nagelsmann wou hem maar wat graag meenemen naar Leipzig dus hij zal vast wel iets kunnen he.

9 juni 2020 om 10:07

Zlatan65. Spijker op de kop. Ik kon een glimlach niet onderdrukken. Schreuder en aanvallend attractief voetbal in 1 zin. 1 april valt laat dit jaar. 😂

9 juni 2020 om 10:07

Inderdaad! Tegen Tottenham liet hij Ten Hag overtuigen om 3x te wisselen: vd Beek voor Magallan, Schone voor Veltman en dolberg voor Sinkgraven. Bij FC Twente zagen we ook hoe hij zijn team liet voetballen... Nou hij heeft veel weg van Spijkerman qua verdedigende denkvermogen.Spijkerman zei ooit tegen Keizer wissel die speler voor Siem de Jong want die kan beter verdedigende koppen. Dat hoorde Frenkie ze zeggen vanuit de reservebank.Ajax is geen verdedigende ploeg en dat zullen ze ook nooit worden! Ajax is groot geworden door aanvallende voetbal met flair en bluf. Dit moeten we zo houden. Als Ajax achteruit voetbalt komen ze nooit ver in het Europees. Kijk maar in de historie maar na...

9 juni 2020 om 10:08

Consy. Een goede assistent is nog geen goede hoofdtrainer. Ik hoop dat je je dat beseft. Schreuder prima assistent, maar als hoofdtrainer incompetent.

9 juni 2020 om 10:14

Volgens mij heb je dan weinig wedstrijden gezien van Hoffenheim en de Bundesliga. Het is gewoon ontzettend knap om met een clubje als Hoffenheim zo hoog te staan en voor Europees voetbal te spelen. Daarnaast spelen ze best leuk voetbal met vrij beperkte middelen.

9 juni 2020 om 10:54

Waar zegt hij dat hij zichzelf beter vind? Het is toch logisch dat je geen tiki-taka voetbal gaat spelen met spelers van een nog lager niveau dan Westermann?

9 juni 2020 om 10:56

Janta nee je lult weer eens als het over Twente gaat. Zoals zo vaak. In de 1,5 seizoenen dat Schreuder Twente onder zijn hoede had werd hij 10e en 13e (ook aan te rekenen aan zijn opvolger de rest van het seizoen). Twente had onder Schreuder in die jaren spelers als Corona, Mokotjo, Gutierrez, Engelaar, Bjelland, Tapia. Talenten als Andersen, Da Cruz, Ould-Chikh werden niets beter. En als klap op de vuurpijl had hij Ziyech in de selectie. Twente werd met bovenstaande spelers 10e! De selectie was toen gigantisch groot en lang niet alle spelers voldeden, maar als je met bovenstaande niet hoger kunt eindigen dan 10e, dan ben je geen goeie trainer. Maar jouw mening over alles wat Twente is weten we, geen probleem, maar probeer je eens in te lezen.

9 juni 2020 om 10:57

FCT 4 ever Schreuder is ook geen goede assistent aangezien hij regelmatig lekte naar de media om aan de stoelpoten van de hoofdtrainer te zagen. Enge vent.

9 juni 2020 om 11:10

Hoffenheim is hiervoor 9de (laatste speeldag verspeeld en op paar punten van de nummer 5 geëindigd plus Europese belasting wat ze opbrak). Wel 9 punten meer dan nu, dus zie Schreuder er onmogelijk nog 3 van de 4 te winnen anders. En jaren ervoor zelfs 4de en 3de geworden. Plus toch best enorm veel geinvesteerd in zijn selectie met recordaankoop Samassekou (grote ster van Red Bull), terugkeer van Duits international Rudy, Dabur van Sevilla, Bebou voor 10 miljoen van Hannover, Bruun Larsen (basisspeler vorig jaar bij Dortmund), Skov topscorer van Kopenhagen en Denemarken, maar Schreuder stelt hem als linksback op. Ja sorry maar hij heeft geen onaardig materiaal. Verder aaanvoerder en steunpilaar Vogt wou die niet meer hebben en laten gaan aan Bremen. Hij heeft gewoon een goeie ploeg. Redelijk op het niveau van Gladbach dus je mag met dat elftal best een 7de klassering verwachten. Tel daarbiij op dat grote ploegen als Schalke en Frankfurt falen dit seizoen waardoor ze inderdaad met meer geluk dan wijsheid nog 7de staan.

9 juni 2020 om 11:28

Blijkbaar lees je niet goed.

Reden van ontslag is verschil van inzicht.

9 juni 2020 om 11:34

Twaalf van de dertig wedstrijden gewonnen met een negatief doelsaldo en verschrikkelijk spel is niet acceptabel. Zeker als je het vergelijkt met voorgaande seizoenen.

9 juni 2020 om 11:55

Het voetbal van Schreuder is nooit leuk om naar te kijken. Ik heb ooit 1 keer mijn seizoenkaart ingeleverd bij Twente (in meer dan 30 jaar) en dat was omdat zijn contract werd verlengd na een dramatisch slecht seizoen met een topselectie.gelukkig werd hij er na een half seizoen uitgeknikkerd. Het vervelende bij Schreuder is dat hij ongeschikt is als hoofdtrainer, maar als assistent trainer altijd achter de rug om van zijn hoofdtrainer opereert. Lekken naar de pers, verdeeldheid zaaien in de groep, etc.

9 juni 2020 om 12:07

Twenteov klopt, maar heb het over zijn inhoudelijke kwaliteiten. Zal hij als assistent vast hebben. Dat het de engste man van de Nederlandse voetballerij is eens.

10 juni 2020 om 11:01

Janta, wat een onzin zeg. Twente had een uitstekende selectie. De laatste goede lichting voor het verval. Het voetbal dat Twente speelde onder Schreuder is het meest saaie wat ik ooit bij Twente heb gemaakt.

9 juni 2020 om 10:10

Verwacht dat Nagelsman hem als assistent terug wil en dat dat een betere keuze is voor Ten Hag als ik eerlijk ben. Als je weg wil moet je wegblijven, niet nu weer terughalen bij Ajax lijkt me. Schijnt idd dat hij nog wel eens met Driessen een onderonsje had om zaken af te dwingen. Als trainer is hij nergens echt succesvol geweest

9 juni 2020 om 10:34

Blijkbaar werkte dat goed. Dus prima toch?
Het kan goed zijn dat assistent trainer zijn plafond is.

9 juni 2020 om 11:56

Dat was echt geen klik. Bij Schreuder als assistent moest ten Hag altijd over zijn schouder kijken.

9 juni 2020 om 12:50

Ja, de club gaat de persoon terugnemen die constant in de media lekt hoe geweldig hij verantwoordelijk was voor het succes en hoe weinig de werkelijke hoofdtrainer ervan bakte, nog eens gebaseerd op niets ook. Ik blijf het grappig vinden hoe sommige Ajacieden ervan overtuigd zijn dat deze man iets toevoegt. Tactisch is het weinig en de man zorgt structureel voor onrust.

9 juni 2020 om 09:37

Zou het meteen doen. Was gouden combi met ten Hag. Poulsen eruit, hij ervoor terug. Later evt combi met misschien vd Gaag.

9 juni 2020 om 09:42

Ik denk niet dat ie dat wil. Is natuurlijk niet voor niets weggegaan om op eigen benen te staan. Daarnaast deed hij het qua resultaten niet slecht, dus zal vast nog wel een aanbieding voor hem komen.

9 juni 2020 om 09:56

Denk het niet, hij werd als lek naar de Telegraaf gezien en als iemand die aan de stoelpoten van Ten Hag zat te zagen.

Verrassend nieuws, deed het toch niet slecht? Zou hij toch een mol zijn en gelekt hebben naar Bild ofzo?

9 juni 2020 om 09:31

De verklaring indiceert ook niet zozeer dat het te maken heeft met de resultaten, maar een meningsverschil. Bij dat soort verklaringen heb ik toch altijd het idee dat er een conflict heeft plaatsgevonden.

9 juni 2020 om 09:58

Ah in 1e instantie stond er niet meer dan dat hij ontslagen was. Denk dat VZ het nieuws snel wou brengen. Misschien een goede voor Fc Twente?

9 juni 2020 om 10:00

Ze staan gewoon 7e, dat is gewoon waar je met Hoffenheim hoort te staan. Zeker als je ziet wie er allemaal zijn vertrokken afgelopen zomer, dat was het halve basiselftal.

9 juni 2020 om 11:18

lionaldinho ik weet niet of je het 'huwelijk' Schreuder-Twente een beetje gevolgd hebt? Twente ontslaat veel trainers maar het inzicht van Schreuder spande de kroon. 10e worden met Ziyech, Gutierrez, Jesus Corona, Mokotjo, Tapia, Engelaar, Bjelland, Bengtsson en talenten als Ould-Chikh, Ter Avest en Da Cruz kan gewoon echt niet. Daarbij ook spel met puur verdedigend voetbal, met bovenstaande spelers dus he. Nee, als je Schreuder hier weer neerzet dan wordt het pek en veren alweer klaargezet en komt er een opstand. Terecht ook.

9 juni 2020 om 12:59

Aah ja was dat seizoen vergeten, ben ook niet echt een Twente volger. Was Ziyech toen niet erg ontevreden over zijn ontslag? (Zegt miss niet zoveel over zijn kwaliteiten als trainer). Miss ishij niet meer dan een goede assistent

9 juni 2020 om 09:42

Zou me niets verbazen. Als Schreuder wat niet zint dan zit hij al weer bij een vriendje van de pers.

9 juni 2020 om 09:46

Persoonlijk heeft het me niet verrast. Het voetbal onder Schreuder was bij Hoffenheim niet om aan te gluren. De afgelopen jaren onder Nagelsmann zijn de Hoffenheim-fans natuurlijk verwend met mooi aanvallend voetbal, maar met Schreuder aan het roer was het spel gewoon bar en bar slecht. Voor de coronatijd klonken bij de laatste thuiswedstrijden dan ook regelmatig fluitconcerten van ontevreden fans.als assistent heeft Schreuder het prima gedaan, als hoofdtrainer (helaas) nog niet goed genoeg. Hij mist in mijn ogen ook een stukje uitstraling / charme voor een hoofdtrainer. Aan de andere kant mist Ten Hag dat ook en hij heeft wel naar behoren gepresteerd ;-)

9 juni 2020 om 09:51

Als je Schreuder haalt weet je iig zeker dat het voetbal niet om aan te gluren is. Vraag ze in Enschede maar eens naar de tijd dat hij daar hoofdtrainer was.

7e met Hoffenheim is toch helemaal niet slecht? Zeker na het vertrek van een aantal sterkhouders.

9 juni 2020 om 09:56

Locadia en Brenet doel je op neem ik aan

Nou ajax terug nemen en aan de staf toevoegen kan goed met jeugd en jongens met grote ego omgaan zorgt voor een goede sfeer in een ploeg heb hem ook nooit gezien als hoofdtrainer.
Ik denk dat assistent beter is voor hem weggelegd

Dit is toch wel bijzonder. Nog een aantal wedstrijden voor de eindstreep en meedoen om Europees voetbal en dan nu je trainer ontslaan. Je zou toch zeggen dat het flinkt ontspoord moet zijn.

Heel opvallend dit, zeker nu hij het team eindelijk op de rails heeft gekregen. Er zal sowieso iets interns moeten spelen wat mij voor Schreuder niet gunstig lijkt als we alle geruchten uit het verleden moeten geloven.

Was bij Twente als hoofdtrainer al belachelijk slecht en incompetent. Zo laf als maar kan. Vond het al vreemd dat hij hoofdtrainer van Hoffenheim werd. Ideale assistent maar ongeschikt als hoofdtrainer. Lekker assistent blijven Alfred, als hoofdtrainer doe je geen enkele fan plezier.

9 juni 2020 om 12:54

Bij Hoffenheim waren de resultaten weliswaar niet dramatisch, maar het spel was wel degelijk slecht. Zo goed stond deze meneer er niet op bij de achterban en een deel van de spelersgroep. Zo zie je ook maar hoe vaak mensen ergens over meepraten waar ze niets vanaf weten. Mensen roepen al dat hij terug moet gaan naar Ajax of dat FC Twente een belletje moet doen. Ze roepen maar wat, maar hebben de man nog nooit echt aan het werk gezien of de effecten daarvan ondervonden.

Alfred is welkom in Amsterdam en wellicht kan onze Tukker dan naar Hoffenheim ??

9 juni 2020 om 09:45

Jij hebt liever schreuder als hoofdtrainer dan ten hag?

9 juni 2020 om 10:00

Ja, zeker weten. Dankzij zijn charisma, oefenstof en tactisch inzicht liep het in het seizoen 18/19 zo gesmeerd. Ook binnen de spelersgroep was er alle lof voor de toenmalige assistent!!

9 juni 2020 om 10:04

Precies, assistent. Schreuder is niet geschikt als hoofdcoach, dat zag je bij twente en dat zie je nu aan het voetbal bij Hoffenheim. Het ziet er gewoon niet uit. Ajax speelt eindelijk weer hoe ze zouden moeten spelen onder Ten Hag. Dat ga je toch niet verknallen door er weer een trainer neer te zetten die betonvoetbal speelt?als er een opvolger voor Ten Hag komt, is die al binnen Ajax. Van der Gaag is denk ik degene die Ten Hag op gaat volgen.

9 juni 2020 om 10:20

Tactisch inzicht? Ik wil het bijna schokkend noemen deze uitspraak. Als de beste man iets aangetoond heeft in zijn carriere is het wel dat hij geen tactisch inzicht heeft. En wie hadden er allemaal lof? Kan me alleen Ziyech herinneren, omdat dat al vriendjes waren vanuit Twente.

9 juni 2020 om 09:58

Laten we afscheid nemen van onze succescoach om een trainer aan te stellen die tot nu toe bij al zijn clubs mislukt is. Denk niet dat dat gaat gebeuren.

9 juni 2020 om 10:15

Succes coach nog wel... Die dit seizoen 2x van een tactisch AZ verloor, kansloos ten onder ging tegen Getafe, dankzij doelsaldo 1e is geworden en dat met een mega sterke selectie; Onana, Ziyech, Blind, Tagliafico, VS Beek, Promes en die grote miljoenaankopen als Alvarez en Marin niet aan de praat krijgt....

9 juni 2020 om 10:34

Vanaf zijn aanstelling, kwalificatie CL, overleven CL poule fase, winnen Knvb beker, halve finale CL gehaald, landskampioen, Johan Cruyff schaal gewonnen, poule fase CL net niet overleefd op 2 rode kaarten en een onterechte penalty tegen in een enkel spelmoment, competitie beeindigd op de eerste plek. Dus ja, succes coach, maar weinig trainers presteren dat.

9 juni 2020 om 11:00

FCBogarde, hou er rekening mee dat hij pech had met blessures. En niet alles ligt altijd aan de trainer. Verder zou het absoluut dwaas zijn om Schreuder te halen als hoofdtrainer. Is overal mislukt en staat voor antivoetbal.

9 juni 2020 om 11:23

Wauw Bogarde dit vind ik wel heel bijzonder. Schreuder heeft het nergens goed gedaan als hoofdtrainer en jij wil hem bij de grootste club van NL zetten? Mijn zege heb je hoor, ik hoop dat jullie stadion een beetje brandbestendig is.

9 juni 2020 om 11:35

Daar hebben wij natuurlijk de brandblussers van Ajax voor.ik zie hem overigens wel assistent bij PSV worden, geen idee waarom maar een raar voorgevoel.

9 juni 2020 om 12:00

Haha ik dacht dat Bogarde sarcastisch bezig was maar dit is gewoon serieus. Snap dat iedereen zijn eigen visie heeft op Ajax maar Ten Hag laten vervangen (?) door Schreuder (?!). Onder onze Tukker speelt Ajax de meeste wedstrijden onder de Ajax filosofie, enige punt dat je hebt is dat er kansloos is verloren van Getafe. Maar gozer dat is een collectief falen geweest, iedereen speelde ruk en liet zich meeslepen. En als mens begrijp ik dat ook wel want wat waren die gasten vervelend zeg, veel te makkelijk om te roepen dat je als prof daar boven moet staan.

9 juni 2020 om 12:58

Werkelijk gebaseerd op niets. Verbazingwekkend hoe mensen tot zo'n conclusie komen. Als jij denkt dat Schreuder tactisch zo onderlegd is kun je vast ook voorbeelden noemen waaruit dat blijkt. Als hoofdtrainer krijgt hij namelijk louter kritiek. Volgens mij heb je nog nooit een wedstrijd van FC Twente of Hoffenheim onder Schreuder gezien...

Weet niet zo goed wat ik moet vinden van Schreuder. Als trainer heeft hij het enkele keren geprobeerd nu en alle keren geen succes. Als assistent-trainer wordt hij vaak de hemel ingeprezen wegens zijn tactisch vermogen alsof hij de daadwerkelijke hoofdtrainer is van die betreffende club. Uiteindelijk komt altijd de aap weer uit de mouw en lekt hij heel gemakkelijk informatie naar de media om opstootjes te veroorzaken.

Zeer verassend nieuws dit. Ik volg Hoffenheim niet op de voet, maar wat ik van ze gezien heb was toch helemaal niet zo slecht. Ook lijkt mij een 7e plaats geen reden om afscheid van elkaar te nemen. Ik vermoed dan ook dat er wat anders aan de hand is. Wel zou ik het super vinden als Alfred weer lekker naast Erik op de bank bij Ajax komt te zitten. Spelers van Ajax gaven het al aan, maar dit seizoen zie je ook gewoon hoe belangrijk Alfred was voor het succes bij Ajax. Hij was in het succesjaar echt een van de belangrijkste mensen bij Ajax, dus kom maar snel terug Alfred!

9 juni 2020 om 09:54

Exact. Ten Hag is een goede trainer, maar de combinatie Ten Hag/schreuder zorgde voor net dat beetje extra dat je nodig hebt als je écht succesvol wil zijn. Laten we hopen dat Overmars al de eerste verkennende appjes heeft gestuurd.

9 juni 2020 om 10:00

Gaat niet gebeuren, bij Ajax zien ze hem als het lek naar de Telegraaf. Ook Ten Hag zal hem niet graag terug zien, hij zat aan zijn stoelpoten te zagen.

9 juni 2020 om 12:01

Eens, zijn kwaliteiten worden overschaduwd door de negativiteit die je weer binnenhaalt met een Schreuder bij Ajax. Gun hem vanwege zijn verdiensten succes elders, maar hoef hem niet weer terug te zien als we ook weer wekelijks zo’n stuk stront van Valentijn mogen verteren.

10 juni 2020 om 11:05

Daar heb je weinig schaduw voor nodig....

9 juni 2020 om 10:37

@Ajax1 was het niet gewoon de impact van jongens als De Ligi en De Jong die weg gingen waardoor het dit jaar minder was?

9 juni 2020 om 10:49

Ja tuurlijk dat ook, alleen denk ik dat de rol die Alfred had binnen de groep nu gewoon erg gemist wordt. Ik zeg niet dat Ajax met Alfred weer zo'n CL seizoen gehad had, maar ik denk wel dat die ervoor gezorgd kon hebben dat sommige tacktische blunders van ten Hag niet gebeurd zouden zijn (denk bijvoorbeeld aan de wedstrijden waarin de rest verdediging gewoon niet goed stond)

9 juni 2020 om 10:59

Dat zou idd kunnen al vond ik het opstellen van Dolberg die al in geen tijden een knikker geraakt had in de halve finale van de CL bv wel een twijfelachtige beslissing

9 juni 2020 om 13:01

De resultaten waren niet zo slecht, maar het spel was niet om aan te gluren en als je een deel van de spelersgroep (volgens geruchten) tegenover je hebt, ben je kansloos. Ik vraag me altijd af op basis waarvan Schreuder zo belangrijk was bij Ajax. Dat is werkelijk nergens op gebaseerd en als hoofdtrainer blijkt dat ook absoluut niet. Bovendien zorgt hij altijd voor onrust.

Deze zag ik niet zo aankomen, zo slecht doen ze het niet. En midden in zo'n gek seizoen afscheid nemen, zou ik alleen doen als het echt onhoudbaar is. Zou dat het zijn?

'We hadden verschillende meningen over belangrijke zaken' ben wel benieuwd wat die belangrijke zaken dan zijn om een trainer de laan uit te sturen bij een ploeg die nog in de race is om europees voetbal met nog 4 wedstrijden te gaan. Was het zo dringend om nu uit elkaar te gaan ipv ff wachten totdat het seizoen afgelopen is?

9 juni 2020 om 09:56

Ik speculeer er maar op los, maar het zou natuurlijk goed kunnen dat Schreuder het volstrekt onverantwoord vindt dat er nu weer getraind en gevoetbald wordt in Duitsland. Of dat de spelers van Hoffenheim een statement willen maken naar aanleiding van de wereldwijde protesten tegen racisme, maar dat hij voetbal en politiek gescheiden wilt houden. Nogmaals, het is pure speculatie, maar het zijn wel dingen waardoor een conflict enorm snel kan escaleren.

9 juni 2020 om 10:42

Het zou zomaar kunnen. Denk wel dat er iets meer speelt dan alleen maar verschillende mening over de toekomst (bijv. De punten die jij aankaart, zou een snel vertrek kunnen realiseren) anders was het toch gewoon logischer geweest om elkaar na het seizoen de hand te schudden als je allebei een andere mening over de toekomt hebt.

9 juni 2020 om 13:03

Dan speculeer ik ook even: Het bestuur vond het wel welletjes na maanden van slecht spel en volgens de geruchten en een deel van de spelersgroep die er klaar mee waren. Die speculatie is in ieder geval nog gebaseerd op aanhoudende geruchten in tegenstelling tot de mening van een aantal dat Schreuder capabeler blijkt dan Ten Hag.

Als hoofdtrainer gewoon matig. Wederom niet echt iets kunnen neerzetten wat ook maar een beetje bijzonder is. Hij wordt nog weleens geroemd als tactisch meester of trainer met een sterke visie, maar dit vertalen op het veld als eindverantwoordelijke is hem niet gelukt. Hopelijk het einde van de mythe dat hij zo'n visionair is. Een zeer kundig assistent, maar meer ook niet.

9 juni 2020 om 11:05

Waarom een zeer kundig assistent? Omdat hij een vriendje van Ziyech was en hij bij Ajax zat toen het elftal vol met goede voetballers zat + een hoofdtrainer die geroemd wordt door de spelers als een tactisch kundig man? Schreuder heb ik altijd al een overschatte trainer gevonden.

9 juni 2020 om 11:20

Omdat hij als assistent tot nog toe telkens geroemd is bij al zijn clubs. Bij Vitesse toen hij een transfer naar Twente verdiende. Bij Twente toen ze hem zelfs hoofdtrainer maakten. Bij Hoffenheim dat hij zeer gewaardeerd werd en naar Ajax werd gehaald. Vervolgens had Hoffenheim zelfs zulke positieve ervaringen dat ze hem als hoofdtrainer terughaalde. Dan moet je wel zeer kundig zijn als assistent. Dat jij zo beperkt alleen naar Ajax kijkt kan ik niks aan doen, maar ook buiten Ajax ligt ie goed in de markt.

9 juni 2020 om 11:30

Master Dstuk van een paar maanden geleden van Fardau Wagenaar en Leon ten Voorde van Tubantia:"hij stuurde altijd iedereen appjes over de wedstrijden, toen hij nog geen trainer maar assistent was", licht de voormalig FC Twente-watcher (wagenaar) verder toe. "toen hebben wij na het tweede appje ook tegen elkaar gezegd: Dit is niet oké. Want dat doet hij ook naar andere collega's. Hij probeert het goed te praten."ten Voorde herinnert zich dat maar al te goed en haakt erop in. "hij ondermijnde het gezag van de hoofdtrainer (Co Adriaanse, red.), wat in die tijd heel dubieus was. Je kunt het met de hoofdtrainer niet eens zijn, maar dat moet wel binnenskamers blijven. Dat heeft Schreuder eigenlijk overal gedaan, ook bij Steve Mcclaren", besluit de FC Twente-watcher.Ten Hag zal best tevreden zijn hoor, maar dit hierboven lijkt me verontrustend en niet in zijn voordeel spreken als assistent.

9 juni 2020 om 12:13

Jammer dat dit stuk niet hier terecht gekomen is, ik heb het in ieder geval niet gezien. Onderschrijft maar weer wat voor een karakter Schreuder heeft, wil blijkbaar functioneren als opperste bevelhebber maar beschikt niet over de daar gewenste kwaliteiten. Hij zal vast meer kunnen dan de gemiddelde assistent maar is te klein voor het tafellaken. Komt ook dit soort gedrag er nog bij, moet je niet aan beginnen man.

9 juni 2020 om 12:33

Suurbier nee, ik zei een aantal maanden geleden maar is van augustus vorig jaar. De tijd gaat snel. Niet aan beginnen zou ik zeggen, hij bleek bij Ajax ook een lek te zijn maar daar weet ik het zijne niet vanaf.

9 juni 2020 om 14:03

Wat een reactie weer: dat jij zo beperkt alleen naar Ajax kijkt..

Ik haalde bewust zijn periode bij Twente er niet bij, waar hij misbruik maakte van zijn positie en profiteerde van de enorme zooi in het bestuur/club.

Ik denk dat Schreuder er leuk is om bij te hebben als het een beetje loopt. Bij Twente was hij ook eerst 3e man achter van Wonderen en Ten Hag.

9 juni 2020 om 11:19

Schreuder is tactisch niet sterk, hij kan de spelers individueel goed motiveren en je kunt goed met hem discussiëren over van alles want Schreuder heeft veel meegemaakt. Je zag Ajax tegen Tottenham Schreuder opstaan en tegen Ten Hag adviseren om verdedigende spelers in te valllen, zoals: Veltman voor Schone, Magallan voor vd Beek en Sinkgraven voor Dolberg. Uit de historisch gezien komt Ajax qua verdedigend nooit ver in het Europees. Ajax is veel succes geweest dankzij aanvallende voetbal met flair en bluf.

9 juni 2020 om 11:24

We weten allemaal hoe de verhalen op een gegeven moment waren. Ten Hag kon er niks van en Schreuder was de architect van het Ajax dat de halve finale CL haalde en was de man achter de tactiek. Dat is het beeld dat werd geschetst door de media en dat breng ik hier in herinnering en als hij inderdaad zo'n tacticus zou zijn is het hem als hoofdtrainer nooit gelukt om het enigszins vertaald op het veld te krijgen.

7e plaats in de Bundesliga met een club waarvan de beste spelers afgelopen zomer zijn verkocht. Zelfs al is het spel niet zoals je het wil, is dat mijn inziens nog geen reden om hem zo snel te ontslaan. Wat is de voetballerij toch een kortzichtige wereld haha!

9 juni 2020 om 13:06

Als AZ of Feyenoord op plaats 7 is terug te vinden na het vertrek van een paar sterkhouders, gaan er ook koppen rollen. Het spel was niet goed onder Schreuder en volgens de geruchten zag een deel van de spelersgroep het niet in hem zitten. Tja, dan ben je snel klaar als hoofdtrainer.

9 juni 2020 om 14:25

Hoffenheim heeft uitstekend gepresteerd afgelopen jaren maar kan toch nog niet worden vergeleken met een Dortmund en Bayern Leverkusen (dus echt de top 4 van Duitsland)? Het is onderdeel van de wereld maar toch... Ik had Hoffenheim toch wel iets hoger ingeschat.

Gezien de selectie presteert hij juist goed. Een zevende plek is toch zeker goed te noemen. Jammer dat het zo eindigt. Zal toch een smetje zijn. Schreuder zal vast niet lang zonder werk hoeven te zitten, maar ben benieuwd of hij als hoofdtrainer ooit nog een betere club als Hoffenheim mag trainen.

Ik heb hem wel hoog zitten. Die komt wel snel weer aan de bak. Assistent bij Ajax verwacht ik niet. Wil eerste man zijn. Helemaal nu hij dat geweest is. Smaakt naar meer... Misschien opvolger van Ten Hag?

9 juni 2020 om 10:01

Een trainer die het niet redt bij Twente en niet redt bij Hoffenheim, waarom zou die trainer van Ajax moeten worden?

9 juni 2020 om 11:08

Tsja dat is zo gemakkelijk.... Een 7e plaats met Hoffenheim is niet per definitie heel slecht. Anders gezegd; Rijkaard degradeerde met Sparta en behaalde resultaten met Barcelona. Dus zeg het maar !

9 juni 2020 om 11:32

Met het Barcelona van toen werd ik ook eerste, van het hele universum zelfs.

9 juni 2020 om 12:31

@nufc_u2 Twee jaar geleden werd Hoffenheim derde, drie jaar geleden werden ze vierde. Verleden jaar hadden ze een ramp seizoen, werden ze negende en ontsloegen de trainer. Daarop werd Schreuder aangesteld om weer bij de top vier aan te haken maar die staat nu zevende. Zesde plek is het hoogst haalbare maar een lagere klassering zit er ook nog altijd in. Men is dus niet tevreden over Schreuder en hebben hem dus ontslagen.

Heeft het nog lang volgehouden als hoofdtrainer. Meest incompetente trainer die ik mij bij Twente kan herinneren. Nog nooit zulk laf antivoetbal gezien. Maar zo lijdt de knvb blijkbaar op, geen wonder dat er nu zoveel buitenlandse trainers in de eredivisie zijn.

9 juni 2020 om 09:49

Meest incompetente trainer ooit bij Twente? Iedereen na Schreuder heeft het nog slechter gedaan. En na het Schreuder tijdperk is FC Twente weer hun oude vertrouwde flitsende combinatiespel gaan spelen? Ik zit als neutrale kijker elk weekend met smart op FC Twente te wachten!

9 juni 2020 om 09:53

Hake deed het wel goed hoor. Die liet veel leukere dingen zien zonder sterkhouders als Ziyech en Mokotjo.

9 juni 2020 om 10:10

Latere trainers hadden veel slechter materieel. 10e worden met spelers als Ziyech, Corona, Bjelland, Mokotjo, Guttierrez, Andersen.. Was echt schandelijk. Ook uitschakeling voorronde EL tegen Qarabach...

9 juni 2020 om 10:25

Laten we het, na afgelopen seizoen, houden op 1 van de meeste incompetente trainers van Twente. Garcia Garcia kon er ook wat van namelijk. Schreuder had ook een beter elftal dan iedereen erna, maar dat wist je wel. "ik zit als neutrale kijker elk weekend met smart op FC Twente te wachten!" Nice!! Welkom bij die andere tienduizenden!

9 juni 2020 om 10:49

@deveste 18e worden met spelers als Assaidi, Maher, Holla, El Hamdaoui, Tighadouini, Lam, Thesker, Slagveer en Vuckic vind ik anders niet veel beter hoor. Dat is net zo'n schande.

9 juni 2020 om 11:10

Oke meneer Vuckic, dan heeft Gertjan Verbeek een topprestatie geleverd en zou FC Twente hem weer direct moeten aanstellen. Met dat materiaal mag je niet verwachten dat je boven een Sparta eindigt. Die moesten het met grootheden als Friday, Dos Santos, Paco van Moorsel, Breuer en Nelom doen.

9 juni 2020 om 11:22

Ik snap niet welk punt je wilt maken eerlijk gezegd, je vliegt van het 1 naar het ander. Jij vind het raar dat Twente 18e is geworden met spelers als Assaidi, Holla, El Hamdaoui, Tighadouini, Thesker, Slagveer etc, die na dat seizoen volgens mij geen van allen een bal meer hebben geraakt. Ja, Holla bij Dordrecht meen ik. En dat vergelijk je met gasten als Ziyech, Corona, Bjelland, Mokotjo, Guitierrez, Andersen etc die na Twente juist allemaal beter zijn gaan ballen?

9 juni 2020 om 11:36

Masterd Assaidi was oud. Maher een onzeker paard die nergens aan de bak kwam, Holla is/was pure middelmaat, El Hamdaoui was oud. Tighadouini was te vet, Lam te dom met kaarten, Thesker ga ik niet eens uitleggen zo traag, Slagveer nog onder middelmaat en Vuckic is een held maar blessuregevoelig. Dan heb je dus met Vuckic een speler die voldoet en de rest is brandhout. Zoals Harisvuckic zegt; die 2 selecties waren totaal verschillend qua niveau en ook niet zo'n beetje ook. Maar als jij al die spelers net als wij 90 minuten lang tweewekelijks hebt zien spelen in ons shirt hoor ik het graag van je.

9 juni 2020 om 12:06

Ik ben het met jou eens Haris, maar op Ziyech en Corona na heeft niemand die zijn potentieel bereikt. Staat overigens los van de discussie want in die tijd waren het zeker behoorlijke spelers voor de Eredivisie waar veel beter resultaat mee moesten worden geboekt. Tegelijkertijd denk ik dat die samenloop daar wel voor een groot gedeelte Ziyech zijn ontwikkeling heeft versneld, alle ballen op Hakim was het destijds en dan hopen dat wanneer hij zou afleggen de poging minstens op doel zou gaan. Heel jammer om daar eigenlijk (voor mij dan) het verval van Twente te zien na die gloriejaren. Tot het punt waar jullie nu staan, aardig zure gifbeker jongens maar lijkt leeg te zijn.

9 juni 2020 om 13:11

Nog slechter gedaan? In de verhouding tussen selectie en trainer is Schreuder met afstand de slechtste coach uit dat rijtje. De man was terug te vinden op plaats 10 met spelers als Martina, Bjelland, Mokhtar, Ziyech, Corona, Bengtsson, Gutierrez, Mokotjo, Andersen, Castaignos en Ter Avest. Verder gooide hij anderen voor de bus uit eigen gewin en lekte hij alles naar de media. Geen oud-trainer en/of speler heeft het zo verbruid bij de achterban als Schreuder. Als zelfs journalisten vinden dat een personeelslid van FC Twente te ver gaat met het lekken naar de pers dan ben je echt een achterbaks mannetje (schreuder).

1 + 1 = 2, Schreuder + FC Twente = een match. Nieuwe trainer bij Twente komend seizoen is Alfred Schreuder. Wordt vervolgd.. Spannend hè!..

9 juni 2020 om 09:49

Daar reken maar eens niet op. Schreuder werd door de fans in Enschede uitgekotst en zal zeker niet met open armen ontvangen worden daar.

9 juni 2020 om 13:14

Denk je dat? Geen man is minder geliefd dan Schreuder. Hierboven schrijf ik al (deels) waarom...

Andermaal bewezen dat Schreuder geen hoofdtrainer is. Zevende is niet eens zo'n slechte plek voor Hoffenheim, het voetbal deed echter pijn aan de ogen. Ik vind hem verder ook gewoon de uitstraling niet hebben om hoofdtrainer te zijn, hij had gewoon lekker bij Ajax moeten blijven.

Ik volg Hoffenheim sporadisch, maar tegen Schalke was het wel heel erg met 9 man achter de bal en dan 2 snelle spitsen als Locadia en Bebou die een individuele actie hebben. Tis niet meer zo flitsend in ieder geval maar goed. Een ander ding kan zijn dat hij te weinig jeugd opstelt. Veel onder 19/20 spelers verlaten afgelopen maanden de jeugdopleiding voor andere clubs in de Bundesliga / HSV. Wellicht dat dit ook een stuk confrontatie heeft opgeleverd.

Raar dat ze niet gewoon het seizoen afmaken. Het gaat sportief prima dus wat dat betreft had hij het best uit kunnen zingen. Dat ze daarna in onderling overleg uit elkaar gaan is prima maar dit is voor niemand goed op deze manier. Schreuder had een mooi seizoen op z'n CV gehad als het jaar gewoon werd afgemaakt en Hoffenheim heeft er niks aan dat er de laatste 5 wedstrijden nog dingen moeten veranderen.

Opvallend dat plotselinge vertrek van Alfred Schreuder bij TSG Hoffenheim. Als je zevende staat in de Bundesliga doe je het qua prestaties helemaal niet verkeerd. Maar het voetbal en kijkspel zal, vermoed ik, net als bij FC Twente bij de man of vrouw op de thuistribune tot weinig enthousiasme hebben geleid. Waar het voetbal thuis doorgaans pijn aan de ogen deed. Alfred Schreuder lijkt me een uitstekende en vakbekwame assistent coach te zijn. Net als dat bij Ajax het geval was. Schoenmaker Schreuder, blijf bij je leest.

Schreuder is een prima assistent coach maar helaas geen goede coach. Hij kan het gewoon beter houden bij assistent zijn, daar is hij toch wel op z'n plek denk ik. Erg jammer maar Hoffenheim was idd wat afgezwakt.

Schreuder beheerst op voetbalgebied slechts één specialiteit: de tackle van achteren. Menig hoofdtrainer heeft dat met hem als assistent mogen ervaren.

Nu Preudhomme zich heeft teruggetrokken en als bestuurder verder gaat bij Club Brugge zou Schreuder wel eens die kant op kunnen trekken. Ze hebben bij Twente samengewerkt en Preudhomme was te snel weg om door Schreuder genaaid te worden. Beide berichten volgen elkaar binnen een dag op. Toevallig?

Zeer verrassend dit en dat nog met 4 wedstrijden. Hier moet wat aan de hand zijn .. fc Twente je oude club heeft nog een vacature openstaan.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren