Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Alex Kroes onthult wie komende zomer de transferzaken bij Ajax regelt

Laatste update:

Alex Kroes stelt het aanstellen van een nieuwe directeur voetbalzaken bij Ajax voorlopig nog uit. In gesprek met Ziggo Sport laat de algemeen directeur van Ajax weten dat hij in de komende transferperiode zelf de verantwoordelijkheid voor het spelersbeleid op zich neemt, al overlegt hij met diverse directieleden.

“Of er voor deze zomer al een technisch directeur komt? Kijk, op dit moment zijn op dat vlak alle ogen op mij gericht”, vertelt Kroes. “Zo is het nou eenmaal. Maar die verantwoordelijkheid pak ik volledig. Dus de aankomende transferwindow pak ik de volledige verantwoordelijkheid.”

“Ik ga het zeker niet alleen doen, en dat kan ik ook niet. Daar heb ik verschillende mensen hard bij nodig. Spelers, balans, elftal, enzovoort... Dat gebeurt allemaal in overleg. In mijn optimale structuur zit er wel een technisch directeur.”

“Uiteindelijk is de trainer ook bepalend, al neemt hij niet de eindbeslissing”, vervolgt Kroes. “De trainer is wel een hele belangrijke sparringpartner, want als de technisch directeur een speler haalt die door de trainer niet wordt opgesteld, dan doe je direct aan kapitaalvernietiging.”

“We moeten zorgen voor een betere balans in de selectie. Wie er wel en niet moeten blijven, dat gaan we nog bepalen. Daar zijn wij mee bezig. Ik spreek daarover met Kelvin de Lang en Marijn Beuker, daar gaat John van ‘t Schip zich de komende tijd mee bezighouden, Louis van Gaal en Danny Blind gaan er ook naar kijken.”

“In de komende periode gaan we met elkaar bespreken hoe de ideale selectie eruitziet. Hoe kan Ajax prijzen winnen? Hoe kan Ajax kampioen worden? Het zal niet in één zomer allemaal geregeld zijn. We gaan wel met iedereen keihard werken.”

Tot slot tempert Kroes de verwachtingen voor volgend seizoen. “Ik heb een driejarig contract getekend en ik wil in mijn periode meestrijden om de titel. Ik zou het geweldig vinden als dat volgend jaar al is, maar waarschijnlijk is het niet realistisch.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Prima. Kent 'het wereldje' natuurlijk goed door z'n verleden bij SEG.

Niets mis mee.

18 maart 2024 om 23:40

Het blijft toch merkwaardig hoe men zomaar volgt. Onderaan de streep is Alex Kroes ook weer een lichtgewicht die ineens alles voor het zeggen krijgt bij een Nederlandse topclub. Allemaal leuk, dat SEG, maar dat kun je niet gaan vergelijken met het verantwoordelijk zijn voor het technische beleid bij een club als Ajax. Dat wil niet zeggen dat het automatisch misgaat, maar wat scepticisme is wel op z'n plaats, lijkt me.

19 maart 2024 om 08:04

Nou Sirius, het klootzakken beleid zet zich gewoon voort. Een man zonder enig netwerk en ervaring op hoger niveau zal het wel weer eventjes doen. Lichtgewichten die de boel weer op de rails willen zetten. Dit is wachten op het volgende fiasco. Waarom komt er niet een kapabele TD bij en een normale trainer. Gaan we tactisch onbenul Schip laten meebeslissen over de selectie. Mijn vertrouwen in deze snuiter is al min of meer weg. Dit werkt toch niet

19 maart 2024 om 08:04

Tja Mislintat was juist een mooie naam, we weten hoe dat is afgelopen.
Overmars die alleen ervaring had bij GAE heeft de mooiste transfers voor Ajax geregeld. Laten we het maar zien, je zou zeggen dat het dieptepunt dit jaar is aangetikt.

19 maart 2024 om 08:13

@hansje1969. Hij heeft juist toch wel een staat van dienst mbt transfers. Ik zie het echt wel goed komen met Ajax. Er moet gewoon heel veel spelers vertrekken bij Ajax en een stuk minder komen. Laat ze maar eens de jeugd inpassen en gaan winkelen in de eredivisie. Sadilec van Twente mag van mij zo komen. Twente staat nu boven Ajax maar Ajax is natuurlijk wel groter qua naam. Toch een grotere aantrekkingskracht. Hoop ik 😀

19 maart 2024 om 08:21

De man kan lekker lullen natuurlijk, en de hele achterban slikt het weer als zoete koek. Gladde prater Mislintaat was vorig jaar ook de grote redder en alle ajacieden waren toen nog razend enthousiast over hem. “Dortmund groot gemaakt” etc.

Ik moet het nog maar zien met deze gehypete man, ik heb er geen goed gevoel bij dat ook hij blijkbaar alles zelf gaat doen. Maar wie weet!

19 maart 2024 om 09:53

Hij heeft GAE anders wel (mede) laten promoveren en de financieel gezondste club van NL gemaakt in z'n tijd daar.

19 maart 2024 om 20:54

@hansje1969 - Zover wil ik ook weer niet gaan, maar feit is wel dat men onmogelijk kan weten of Alex Kroes uberhaupt capabel is. Bij AZ heeft hij maar even gezeten en was ook zo weer vertrokken in een weinig zeggende rol.

Hij heeft goed werk afgeleverd bij SEG, maar daar wordt je niet afgerekend op de spelers die je binnenhaalt. Als je daar een aantal talenten onder je hoede neemt die nauwelijks iets relevants laten zien, is dat totaal niet schadelijk. Als 1 op de 100 de top haalt, ben je eigenlijk al binnen. Het TD-schap is echt een totaal ander vak waar hele andere kennis is vereist.

19 maart 2024 om 20:57

@paolo Maldini - Tja, onder Van Der Sar behaalde Ajax 8 kampioenschappen, een finale Europa League en een halve finale CL in combinatie met nog wat kleinere prijzen. Die bleek het achteraf allemaal toch niet in de vingers te hebben. Een directeur is nauwelijks betrokken bij het technische beleid. Hij zal vast wat goed hebben gedaan, maar Paul Bosvelt en combinatie met de technische staf mogen daar de complimenten voor krijgen. Deze man heeft nog nauwelijks ervaring en neemt nu twee bepalende functies op zich bij de grootste club van Nederland. Dan grijp je wel de macht, zeg maar.

18 maart 2024 om 23:49

Ik vind het niet handig om weer het hele technische verhaal bij 1 iemand neer te leggen. En door wie wordt hij gecontroleerd, door zichzelf? En een beetje door de Raad van Commissarissen die hem ook volgen?

19 maart 2024 om 04:20

Hij gaf aan dat hij dit zou bespreken met John van 't Schip, Louis van Gaal en Danny Blind. En daarnaast de coach.

19 maart 2024 om 08:12

Ik zie ook niet in waarom het niet lukt de komende maanden een technische directeur aan te stellen. Daarna kan het blijkbaar wel? Het komt op mij vooral over dat hij op dit vlak de touwtjes nu in handen wil. Logisch ook, want zijn kop gaat eraf als er op het veld niet gepresteerd wordt. De bezem gaat natuurlijk keihard door de selectie maar kon hij in het interview natuurlijk nog niet zeggen.

19 maart 2024 om 09:29

Hij heeft zelfs al meer dan een half jaar kunnen nadenken over een TD

19 maart 2024 om 15:51

Het bevalt jou niet bij Feyenoord, de Te Kloese-Te Kloese combinatie?
Of is het alleen niet handig bij Ajax?
Zoals hij het omschrijft, dat hij het niet alleen gaat doen maar wel de volledige verantwoordelijkheid, lijkt me echt een totaal andere situatie als vorige zomer. Toen was er 1 Duitser die alles in zijn uppie deed, 'gecheckt' door een RvC zonder iemand met voetbal kennis.
Met het huidige lanschap aan mensen binnen Ajax, die hij ook noemt als mensen waarmee hij het gaat doen deze zomer, zie ik het een stuk zonniger tegemoet hoor

19 maart 2024 om 21:04

Bij Feyenoord ontstond het per toeval. Arnesen was uit de running en Te Kloese nam de taken goed waar. Overigens is er bij Te Kloese ook wel wat op aan te merken. Hij doet het zeker niet slecht, maar ook niet geweldig.

Verder snap ik de positieve hoop, maar ik vind het vreemd dat men niet wat kritischer is. Hij grijpt toch duidelijk de macht door twee functies op te eisen waar hij totaal de ervaring niet voor heeft. Er is immers een gigantisch groot verschil tussen zijn werk bij SEG en de rol als algemeen- en technisch directeur, namelijk dat er ook daadwerkelijk consequenties zitten aan de missperen en dat je verantwoordelijkheid dient af te leggen aan meerdere partijen, waaronder een enorme achterban.

Zijn geluk is misschien wel dat er niet al te veel financiele middelen zijn, waardoor men ook niet al te veel verwacht. Hij dekt zichzelf in ieder geval al in door te stellen dat meedoen om de titel volgend jaar onwaarschijnlijk is. Daarmee verschaft hij zichzelf al een excuus als hij gelijk krijgt, waardoor hij altijd kan zeggen dat het een kansloze missie was. Lukt het wel, komt hij er beter uit dan misschien wel het geval hoort te zijn. Ik hoop dat ik het mis heb, maar ik krijg de indruk dat die man een grote opportunist is.

19 maart 2024 om 08:16

De man kan lekker lullen natuurlijk, en de hele achterban slikt het weer als zoete koek. Gladde prater Mislintaat was vorig jaar ook de grote redder en alle ajacieden waren toen nog razend enthousiast over hem. “Dortmund groot gemaakt” etc.

Ik moet het nog maar zien met deze gehypete man, ik heb er geen goed gevoel bij dat ook hij blijkbaar alles zelf gaat doen. Maar wie weet!

19 maart 2024 om 09:48

Die man zit er net 5 dagen, heeft zich nog niet eerder uitgelaten over Ajax en je bent hem nu al beu. Ik wist dat de spanningsboog van de jeugd vrij kort was. Maar iemand na 5 dagen al afserveren is toch wel een absoluut record volgens mij. Geef die man gewoon een kans en reken hem voor mijn part rond juli / augustus af. Dan moet er een trainer bekend zijn, dan zijn de eerste resultaten van de transferzomer bekend en dan zijn er een paar oefenpotjes gespeeld. Ook zie je dan resultaten van zijn visie op de organisatie (of niet, maar dat is dan ook wel helder). Zijn aanpak heft AZ geen windeieren gelegd, dus op basis daarvan zou je hem in ieder geval het voordeel van de twijfel moeten geven. Of het slim is dat hij de eerste transferperiode de zaken zelf regelt? Dat betwijfel ik, maar ook ik laat me graag verrassen. Het downplayen dat we komend jaar niet meestrijden om het kampioenschap vind ik wel niet des Ajax. Het streven moet zijn dat Ajax altijd meespeelt om het kampioenschap en dat ze zeker tot speelronde 30 dominant mee moeten doen. En met 2 goede backs, een vervanger voor Taylor en fatsoenlijke 10 moeten ze zeker beter kunnen presteren. Ramaj als keeper, het centrum Kaplan-Hato heeft zeker potentie, daarvoor Hendersson, Bergwijn-Brobbey en Berghuis. Heb je gewoon een goede basis. Dan moet e.e.a wel meezitten qua blessures, maar om te stellen dat Ajax pas na 3 jaar meestrijdt, zoals Kroes doet ast niet bij Ajax.

19 maart 2024 om 11:02

De beste man benoemd meermaals dat hij niet alles zelf gaat doen. Hij heeft wel het veto recht om de knopen door te hakken.

19 maart 2024 om 21:08

@rochus - Nou ja, de man praat wel glad. Hij dekt zichzelf al in, eist de twee meest bepalende functies binnen Ajax op en heeft daar nauwelijks het CV naar. Ja, z'n werk bij GAE, maar Paul Bosvelt zat daar al een jaar eerder als technisch manager. Op sportief vlak hoefde hij dus niet veel te doen. En nee, men kan niet weten hoe de man zal functioneren, maar opportunistisch is hij wel. Ik ben er geen fan van om je zo nadrukkelijk in de club te nestelen. Het is in ieder geval een gigantische gok. Als dit misgaat, is de schade niet te overzien.

Het kan toch zomaar dat Ajax volgend jaar gewoon weer mee doet om de titel? Potter aanstellen, de sterkhouders ( Ramaj, Bergwijn, Berghuis, Brobbey, Hato, Branco(?), Henderson(?) ) behouden en daar 2/3 internationals bijhalen en weer wat talenten in zuid-amerika. Spelers als Sosa, Akpom, Tahirovic, Forbs krijg je nog geld zat voor.

18 maart 2024 om 21:53

Reken de komende 4 jaar masnergens op

18 maart 2024 om 22:11

Het is Nederland hè, niveau ligt hier over het algemeen niet zo hoog. Goed en zorgvuldig inkopen, en je doet binnen 1-2 seizoenen weer mee voor de bovenste plaatsen.

18 maart 2024 om 22:15

Hoezo 4jaar? Ik ben 42jaar heb idd nog nooit zo'n slecht ajax gezien als dit seizoen. Maar volgende jaren worden alleen beter. Terwijl bij jullie je plafon al te zien is? Slot weg komende 16jaar niks meer?

18 maart 2024 om 22:25

Haha Patrick, er komt voor het eerst meer dan 100 miljoen binnen aan transfers. Hoezo plafond? Dat hoop je alleen. De organisatie staat...dat is bij jullie nu een stuk minder het geval

18 maart 2024 om 22:31

Haha bij ons kwam er 120 miljoen aan transfers binnen gappie

18 maart 2024 om 22:32

2 seizoenen geleden wonnen we nog alle wedstrijden in de CL poule. Volgend jaar lijkt mij ook lastig maar jaar erop kan er weer een heel andere selectie en technische staf staan.

18 maart 2024 om 22:36

@FR010FRDAM,

Die 100 miljoen is geen garantie voor niks. Feyenoord heeft een trainer die zijn materiaal aanzienlijk beter maakt net zoals PSV, als die vertrekt weet je echt niet wat er gebeurt. Ook bij Ajax ging het slecht toen ten Hag vertrok of PSV eerder na het vertrek van Cocu.

Maar voor nu is het wel heel erg speculeren want niemand weet wat er gaat gebeuren. Voor nu zou ik ook Feyenoord en PSV de grootste kansen geven zijn beide verzekerd van cl.

Wat wel vaststaat is dat er bij Ajax veel moet gebeuren, van sommige zou je op basis van naam zeggen dat ze beter zouden moeten kunnen, maar het vertrouwen lijkt mij laag na dit seizoen. Ze kunnen natuurlijk wat verkopen, maar ja dat zal nooit heel veel geld opleveren, de spelers zullen ook nog voor een flinke waarde in de boeken staan.

18 maart 2024 om 22:36

@benji, klopt, maar komende zomer niet en met een beetje pech vallen jullie ook nog buiten Europees voetbal. Dan wordt het voor de betere spelers ook een stuk minder interessant. Daarom is het niet gek als het wat langer gaat duren

18 maart 2024 om 22:39

@memphis, zeker geen garantie, maar Arnesen heeft juist voor een fundering gezorgd en Te Kloese heeft dat verder uitgewerkt. Slot maakt spelers beter, maar de organisatie staat.
Mensen die roepen dat het instort als Slot vetrekken hopen dat vooral.

18 maart 2024 om 22:47

Jij bent nog positief

18 maart 2024 om 22:47

Een club als Ajax heeft nog altijd aantrekkingskracht om potentiële top binnen te hengelen, ook zonder champions league.

18 maart 2024 om 22:48

Ja en die hebben jullie afgelopen zomer zo weer door de toilet gespoeld gabber

18 maart 2024 om 22:53

Denk dat het ook wel meevalt dat het instort als Slot vertrekt, denk dat t eerder snel minder kan gaan als Slot vertrekt icm spelers.

Stel dat slot vertrekt en daarnaast Wiefer, Timber, Gimenez, Geertruida, Hancko en Hartman, dan kan het ineens snel gaan als je niet de juiste aankopen doet.

18 maart 2024 om 23:19

Dromenland dat jullie alles wonnen in de poule.Poule van de league cup zeker

18 maart 2024 om 23:24

Dat scenario is zeer reëel, toch @Chuck01? Zelfde geldt voor PSV. Tillman en Dest zijn huurspelers, die gaan waarschijnlijk weg. Veerman zal een stap maken. Bakayoko ook. Dan wordt het ook een stuk minder natuurlijk. Oftewel nivellering. Verwacht ook weinig van Ajax komend seizoen hoor maar dat het nog vier jaar zal duren voordat ze meedoen/kampioen worden dat lijkt me sterk. Feyenoord en PSV komend seizoen op voorhand favoriet. Jammer dat die nivellering ook betekent dat het een drama-seizoen zal worden in Europa. Dat kan je bijna zeker al invullen.@Krosto, je hebt niet opgelet lees ik.. Ajax won wel degelijk alle poule wedstrijden in de Champions League.. Welterusten..

18 maart 2024 om 23:27

Praatjes he feynoordboys, hoe leuk😆

18 maart 2024 om 23:37

Misschien in Nederland nog, maar vanuit het buitenland zal het lastig gaan. Tijden veranderen, zo ook de instelling van spelers. Geen CL, dan maar ergens heen waar een flinke zak geld valt te halen.

18 maart 2024 om 23:53

@kelbergen,
Wat zijn de praatjes? Lekker selectief. Een Ajacied zegt toch dat ze volgend jaar alweer meedoen?
4 jaar is te veel, maar volgend jaar is overdreven. Vervolgens zegt een andere Ajacied dat het plafond bij Feyenoord in zicht is en dat is nergens op gebaseerd.
En ik leg uit waarom dat ik denk dat het bij Ajax wat langer gaat duren.
Maar nee, Feyenoord boys hebben praatjes

19 maart 2024 om 00:29

Je hoopt dat er 100 miljoen binnen komt

19 maart 2024 om 00:42

Nee hoor, het liefst een miljoen of 60 en dat de selectie in tact blijft. Maar realistisch gezien vertrekken Geertruida 15-20 miljoen (jaarcontract) , Santi 30-35 miljoen (tenzij hij nog in vorm raakt de komende weken dan wat meer) en Hancko 40-45 miljoen zeker.
En een behoorlijke kans op Wieffer.
Timber en Hartman blijven hopelijk nog een jaar.
Dus hopelijk alleen Santi en Geertruida weg, maar helaas verwacht ik Hancko en Wieffer ook.

19 maart 2024 om 00:56

Alsof iemand had gedacht dat PSV dit jaar (vooralsnog) ongeslagen kampioen zou worden.

19 maart 2024 om 01:05

Andere situatie. Die werden 2e, hadden een basis staan met bepaalde kwaliteiten en vulden dat aan met enkele sterke aankopen.
Bij Ajax lijkt die basis er nog niet te zijn. Het kan snel gaan, maar 9 van de 10 keer lukt dat trainers niet in 1 jaar dus ik gok dat het herstel minimaal een jaar langer gaat duren.

19 maart 2024 om 01:24

Hoezo gaat het minimaal 4 jaar duren? Feyenoord is nou het perfecte voorbeeld hoe een trainer een enorme invloed kan hebben. 5e worden onder Advocaat in 20/21 naar een 3e plek met een Conference League finale in 21/22 onder Slot. Dat allemaal met aantrekkelijk en aanvallend voetbal. En het jaar daarna landskampioen geworden.



19 maart 2024 om 08:33

Ja en dat is er door mislintat ook weer uit gegaan en nu is er niks meer of misschien een beetje kunnen ze noch net de dikke salarissen van al die stumperds betalen. Feit blijft dat er een hoop moet gebeuren bij je club voordat je weer kan gillen dat jullie de beste zijn gappie

19 maart 2024 om 09:54

Volgens mij heeft ajax toch echt 18 punten gehaald in een poule met sporting, lille en Dortmund. Weet waar je over praat dropveter

19 maart 2024 om 12:25

Was toch een tweede plek aangezien Feyenoord de finale verloor? En wat al aangegeven werd is dat onder Arnessen het fundament voor de huidige staat van de club werd gelegd. Vond het bizar dat hij wegging wat achteraf geen aderlating is gebleken tot op heden.

Maar los hiervan, kan het vriezen en dooien in het voetbal en zeker in de Nederlandse competitie is er van alles mogelijk. Dat Ajax volgend jaar mee gaat strijden is misschien niet realistisch, echter met de juiste aankopen en een goede trainer voor de groep kan het zomaar verkeren.

Ik ben ook bang dat wanneer Slot en een aantal sterkhouders vertrekken dat het zomaar een stuk slechter kan gaan met mijn cluppie. Daarom pleit ik er voor dat er binnen Feyenoord ingezet moet worden op continuiteit. Spelopvatting waar momenteel vanuit wordt gegaan moet doordrenkt worden door de gehele club. Dit was bij Ajax ook altijd het geval totdat er een gekke buitenstaander werd gehaald die eigenlijk alle waardes van de club overboord gegooid heeft, gedeeltelijk doordat sommige beslissingen zoals het inkrimpen van de salarishuishouding noodzakelijk bleken te zijn.

18 maart 2024 om 21:54

Tuurlijk kan dat. Alleen in de huidige situatie waar Ajax in zit, zou het wel bijzonder misplaatst en arrogant zijn om dat te zeggen. Even pas op de plaats maken na zo’n seizoen is wel terecht

18 maart 2024 om 22:34

Je kunt ook zeggen: ik vind dat Ajax ieder jaar voor de titel moet gaan. Datzelfde geldt ook voor PSV en Feyenoord. Met gerichte aan- en verkopen en duidelijke techniek en tactiek gaan we aankomend jaar proberen kampioen te worden. Van de drie clubs hebben wij echter de grootste achterstand in te lopen.

Dat getuigt van ambitie en is niet arrogant.

Overigens

Met gerichte aankopen op met name de vleugels (zowel aanval als zeker verdediging) en een normale trainer kan Ajax zomaar weer meedoen.

De huidige selectie is niet top, maar Ajax staat te laag voor de kwaliteit van de spelers.

19 maart 2024 om 10:32

Ajax staat niet te laag voor de kwaliteit van de spelers, ze staan ongeveer waar ze horen want je gaat mij niet vertellen dat de selectie nou zoveel beter is als die van Twente of AZ. In het begin van het seizoen had ik dat niet geloofd maar na zo lang aanmodderen kan je daar echt bijna niet meer omheen.

19 maart 2024 om 11:44

Vind ik wel. Met fatsoenlijke vleugels én een trainer die de boel wel scherp en gemotiveerd kan houden en vasthoud aan spelsystemen en looplijnen, zou Ajax zelfs met de huidige selectie (mits iedereen fit uiteraard) hoger moeten staan, in ieder geval boven Az.

18 maart 2024 om 21:57

Nou, ik zie het wat minder rooskleurig in. Wie wil er allemaal blijven als je maar conference League speelt (moet je dat eerst nog eens halen). Ik verwacht dat een speler als Brobbey er wel een beetje klaar mee is, die had dit seizoen toch anders voorgesteld lijkt me. En er is me een flink kapitaal doorheen gewerkt afgelopen jaar.. Verwacht dat dit wel een aantal jaren gaat duren, wil Ajax echt weer serieus meedoen om de titel. Helaas..

18 maart 2024 om 22:01

Ja dat kan zomaar. Ik heb dit al vaker geopperd, maar Ajax heeft gewoon nog steeds aantrekkingskracht en ook meer financiële kracht dan vele hier doen voorkomen. Alles zal op z'n plek moeten vallen, maar ik zie het zeker niet als iets onmogelijks eerlijk gezegd.

18 maart 2024 om 22:05

Een goede trainer gaat enorm veel doen. Kijk naar de invloed van Slot en Bosz.

18 maart 2024 om 22:07

Mee eens Lierse. Die kan echt voor een ommekeer zorgen. Zeker met de aanvallende kwaliteiten die er rond lopen.

18 maart 2024 om 22:18

@GluubsterTJ,

Het hoeft nog niet eens te komen door een enorme verbetering van jezelf (als Ajax zijnde)

Bij PSV vertrekken Kotchap, Dest en Tilman in principe weer ivm hun huur periode. Word de Jong 34 en Schouten kan zomaar vertrokken zijn.

Feyenoord ziet Gimenez elke week minder waard worden, kan weer niet op Bijlow vertrouwen. En zodra Geertruida weg gaat valt daar ook een stuk weg.

En Voordat er geroepen word: er komt geld binnen dus ze kunnen ook kopen! Dat klopt, alleen zijn dat geen garanties op vervanging, laat staan verbetering.

18 maart 2024 om 22:25

Njaa gedeeltelijk eens, maar je moet altijd uitgaan van eigen kracht en mogelijkheden als topclub vind ik. De scouting van Psv en feyenoord heeft wel aangetoond capabele vervangers te kunnen halen voor goede prijzen, dus een enorm verval zal er niet zijn vermoed ik.

Als Geertruida vertrekt ga ik wel een traantje wegpinken, dat is al jaren m'n favoriete Feyenoorder.

18 maart 2024 om 22:28

@GluubsterTJ,

Tja, Mislintat heeft in Duitsland bij twee clubs ook laten zien een oog voor talent te hebben. Daar zullen veel meningen nu over verdeeld zijn.

Desondanks moet je inderdaad van eigen kracht uit gaan!

18 maart 2024 om 22:30

Kotchap zullen ze niet missen want die heeft dit jaar bijna niet meegedaan. Dest hebben ze Mauro jr. die het voor zijn blessure het geweldig heeft gedaan. De Jong zit nog geen sleet op en anders hebben ze Peppi al klaar staan. Voor Tilmann hebben ze een optie tot koop voor 12 miljoen. En Schouten zit er nog maar een jaar en heeft bewust voor PSV gekozen want kon ook afgelopen jaar al naar clubs waar hij meer kon verdienen. Dus PSV valt nog wel mee hoor. Sterker nog als die investeren in een goede CV en een middenvelder dan worden ze alleen maar sterker. Denk dat het meer de wens van de gedachte is bij jou.

18 maart 2024 om 22:35

@Lierse1997, klopt. Een trainer kan heel veel doen. Maar wel een trainer binnen de juiste context. Slot en de technische leiding van Feyenoord is een hele sterke combi gebleken. Maar er zijn ook zat voorbeelden van trainers die in een andere omgeving plots helemaal niet zo goed bleken. Ten Hag maakte bij Ajax meer indruk dan bij het relatief zwak geleide Man Utd. Potter leek een wondertrainer bij Brighton en kon er bij Chelsea plots helemaal niets van. Pochettino was bij Spurs een topcoach en bakt er vervolgens niets van bij PSG en Chelsea. En om het binnen de landsgrenzen te trekken: Steijn deed het best aardig bij Sparta (understatement). Twee maanden later was hij de slechtste coach die we ooit hebben gezien. Waarom? Complete miscommunicatie en een absoluut gebrek aan samenwerking tussen TD en coach. Dus ja, een goede trainer kan veel doen. Maar als het daarboven - en daarmee daaronder (niet evenwichtige selectie) - niet klopt, worden zelfs Guardiola, Klopp en Ancelotti waardeloze coaches.

18 maart 2024 om 23:05

Kotchap heeft letterlijk half uur gespeeld dus gek op die te noemen. Schouten gaat niet weg en achter Luuk heb je Pepi nog die wel zijn doelpunten maakt. Bij psv heb ik juist het idee dat begin word van een lange succesvolle periode. Ramalho die plaats maakt voor een nieuwe verdediger. Lang die weer terug komt en waarschijnlijk weer 2/3 aankopen met het CL ( record) bedrag wat binnen komt.

19 maart 2024 om 01:09

Maar Bosz heeft wel erg goed materiaal voor de ED

18 maart 2024 om 22:05

Natuurlijk kan het. Wie er volgend jaar favoriet is voor de titel weet je eigenlijk pas op 1 september.

Maar ze gaan voorlopig het komende seizoen is als de Underdog.
Het verschil met PSV en Feyenoord is dat die hun elftal hebben staan, daar zullen een paar belangrijke spelers van vertrekken en hoe goed ze dan zijn zal vooral afhangen van de vervangers.
Bij Ajax heb je eigenlijk een stuk of 10 nieuwe spelers nodig misschien wel meer die echt iets toe gaan voegen (de bank is immers ook zwaar ondermaats). Feyenoord had dat eigenijk vorig jaar en toen lukte het ze ook om kampioen te worden.
Het zou mij niet verbazen als Ajax komende zomer weer 100 miljoen binnen gaat halen op de transfermarkt, en het ook weer uit gaat geven. Daarmee had je affgelopen zomer alle aankopen van de overige top 5 clubs kunnen halen. Dan gaat het er vooral om dat ze deze keer wel de goede spelers halen.

18 maart 2024 om 22:37

Die trainer is nog het meest belangrijk. En een paar goede vleugels (voor en achter). Dan kan het snel gaan hoor

18 maart 2024 om 22:41

Maar waarom was het vinden van een nieuwe trainer lastig? Omdat er boven die trainer mensen met te beperkte kennis en kunde zaten. We wisten allemaal wel dat Schreuder geen succesverhaal zou worden. Heitinga kreeg als interim coach het voordeel van de twijfel omdat hij een jongen van de club is, maar ook hij werd niet hoog ingeschat door de fans. Voor Steijn gold hetzelfde, veel fans wilden hem het voordeel van de twijfel geven omdat hij toch al aangesteld was, maar hadden hem zelf nooit binnengehaald.

De rode draad door dit hele verhaal is dat er sinds dickpickgate en het vertrek van Overmars geen goede TD heeft gezeten.

19 maart 2024 om 00:04

10 aankopen is onzin.

Ervan uitgaande dat er de nodige uitloop is komen er ook voldoende spelers terug.
Denk hierbij aan een Unuvar, Wijndal en Baas. Dit zijn uiteraard geen toppers, maar wel bruikbare spelers voor een Ajax in op opbouw!

Ik verwacht dat: Bergwijn, Brobbey, Akpom, Berghuis, Sosa, Berghuis, Tahirovic en Forbs zullen vertrekken.

Met een paar gerichte aankopen zoals bijvoorbeeld een transfervrije Tete, Ziyech (jaar contract) en wat talent (Hadj Moussa van Vitesse) moet je een eind komen.

Ramaj
Tete-Kaplan-Hato-Wijndal
Henderson-Mannsverk
Ziyech
Hadj Moussa-Rijkhoff/aankoop-Godts

Bank: Vos, Boomen, Unuvar, Baas, Pasveer, Sethford, Dies Janse, Medic,Taylor

19 maart 2024 om 00:40

Hiermee kom je toch geen stap verder, ik denk dat je eerder nog een stap achteruit gaat.

Je hoeft misschien niet 10 basis spelers te halen. Maar ook de bank is dramatisch. en de bank die je daar neer ze is net zo dramatisch als de bank die ze nu hebben, waarschijnlijk zelfs nog minder wanneer iedereen fit is.
.
Unuvar kan het niveau van Twente niet eens aan die heeft bij Ajax, ook op de bank, helemaal niets te zoeken. Vd Boomen heeft volgend jaar niet ineens wel loop vermogen, Wijndal mocht weg omdat hij inmiddels 3e keus was en Baas zou 4e of 5e keus zijn geweest, Medic is kennelijk zelfs niet goed genoeg om in te mogen vallen wanneer Avila, Sutalo, Sosa, Gooijer, Rensch en Kaplan niet mee kunnen doen en in plaats daarvan Taylor en Henderson maar in de verdedeging worden gezet..
m.b.t de basis spelers, Tete heeft net zo goed het niveau niet, zit niet voor niets vrijwel altijd op de bank, zijn tackles zijn leuk om te zien, maar 9 van de 10 keer moet hij die maken om zijn eigen fouten te herstellen (is overigens ook niet transfervrij, Fulham wil de optie in zijn contract lichten zodat ze hem kunnen verkopen deze zomer). We hebben het hier niet over Blind, Tadic of Haller die het behoorlijk deden in de PL maar over een speler die zich niet in de basis kan spelen bij een degradatie kandidaat. Mannsverk voegt voorlopig nog helemaal niets toe. Hadj Moussa zou je kunnen halen als goedkope gok of als backup, de meeste spelers uit de subtop hebben al moeite om aan te haken bij een topclub, alles daar onder is gewoon een gok die vaker niet dan wel goed uit pakt. Rijkhof was 2 maanden geleden nog niet goed genoeg voor het 2e van Dortmund. Dat hij als 19 jarige niet goed genoeg is voor de A selectie is natuurlijk niet erg, maar het 2e van Dortmund komt, vergelijkbaar als in Nederland, uit in de 3e Bundesliga, daar was hij ook (nog) niet klaar voor. Ziyech is te duur en te blessure gevoellig. En Godts is een leuk talent, maar ook blessure gevoelig en nog lang geen speler waar je een seizoen lang op kan bouwen.

Dus ja, natuurlijk kun je hiermee het seizoen in gaan, maar dan kun je vooraf maar beter tekenen voor die 5e plaats.

19 maart 2024 om 08:54

@trobiii @ London Calling

Ik ben het over het algemeen voor een groot gedeelte eens met London Calling.
De lijst vertrekkende spelers liggen ook wel een beetje in de lijn der verwachting. Echter denk ik dat daar nog wel wat bij komt.

Ik verwacht ook een Mikautadze (mits Metz erin blijft), Rulli (die zal geen back up willen blijven). Pasveer zal wel afzwaaien, Gaaei zal denk ik verhuurd worden als een verkoop niet in de maak is. Fitz-Jim zie ik ook niet blijven na het teleurstellende debacel om teruggehaald te worden om te banken.

In de aanval komt ook Conceicao weer terug, al ga ik er wel vanuit dat Porto hem overneemt.

Dan is er een gigantische leegloop van spelers en dat zal wel moeten worden opgevangen door aankopen. Ook denk ik dat Kroes vol moet inzetten om in ieder geval CL weer binnen te halen. Dus denk ik dat die best een gok wil wagen met aankopen en transfervrije spelers (mits die optie er is)

Tete vindt ik een optie inderdaad, maar ben het hierin wel eens met London Calling, die haalt het niveau van Fullham niet en is ook geen leider in mijn ogen.

Als opties om ons team te kunnen versterken zou ik toch eens kijken naar de volgende spelers:

* Elias Jelert (Fc Kopenhaven) 20 jaar en een talentvolle rechtsback, is nu 2e jaar basisspeler bij Kopenhaven en kan ook als linksback uit de voeten. Is een beetje te vergelijken met Mazraoui, veel opkomend die zo nu en dan ook de achterlijn haalt.

* Enes Unal (AFC Bournemouth) Oud speler eredivisie, heeft destijds goed gespeeld bij Twente en kent de eredivisie. Heeft het bij Getafe goed gedaan. Staat nu niet basis bij Bournemouth omdat Solanke daar basis staat.

* Optie om Veltman eens te polsen voor een terugkeer? stukje ervaring erbij en is bekend met Ajax.

* Sander Berge (burnley) is een goede Cm/cvm die al een aantal jaar in de PL speelt. speler met ervaring en weerlegt prima statistieken. Misschien is hij goedkoper op te pikken omdat Burnley op degradatie staat.

* Osame Sahraoui (SC Heerenveen) Leuke buitenspeler die een mannetje kan passeren. en heeft prima statistieken. Ik denk dat deze speler het niveau van Ajax best aan kan. (Op zijn minst een kleine gok waard)

* Pascal Struijk (leeds United) Ik weet niet in hoeverre hij haalbaar is voor Ajax, speelt niet alles bij Leeds maar heeft zich wel bewezen bij de club. Is bekend met het Ajax spelletje daar hij uit de jeugd van Ajax komt.

* Strahinja Pavlovic (Red Bull Salzburg) erg solide verdediger die een leidersrol vertolkt bij Red bull Salzburg. Speelt hier nu 2 jaar en heeft zich dit seizoen echt in de picture gespeeld. (weet ook niet of de beste man haalbaar is)

* Lovro Majer (VFL Wolfsburg) Ervaren middenvelder, Kroatisch international (Nu zegt dat tegenwoordig niet zoveel meer gezien Sutalo) eerste seizoen in de bundesliga na een aantal goede jaren bij Stade Rennais. Creatieve speler die ook als rechtsbuiten uit de voeten kan. Wolfsburg draait geen goed seizoen en is misschien niet onwelwillend tegenover een verkoop.

Ik weet niet in hoeverre alle suggesties haalbaar zijn, maar voor mijn gevoel zijn dit wel spelers die Ajax beter kunnen maken die niet heel onrealistisch zijn. Ik ben ontzettend benieuwd met wie Alex Kroes op de proppen gaat komen.

19 maart 2024 om 11:52

Als je niet verkoopt, hoef je niet te kopen.

Stel dat je Tete en Nico terughaalt en iedereen fit blijft en je speelt zo:

Tete - Kaplan - Hato - Nico
Hendo - Boomen
Berghuis
Godts - Brobbey - Bergwijn

Dan heb je toch eigenlijk wel een basis staan die mee moet kunnen ballen.
Dan mis je eigenlijk alleen een sloper als controlerende middenvelder, dan zou je daar op in kunnen kopen en die gaat spelen op de plek van Henderson

Met Pasveer, Sethford, Vos, Mannsverk, Taylor, Janse en Baas op de bank kun je echt wel om plek 3 spelen. En krijgt je Conceicao terug, dan heb je helemaal wisselgeld op de bank.

18 maart 2024 om 22:06

Er doen 18 clubs mee om de titel. Dan wil het nog niet zeggen dat ze kampioen gaan worden. Ik zie het voorlopig niet gebeuren.

18 maart 2024 om 22:14

@benji,

Sterkhouder Ramaj?

Vind het een hele matige keeper als ik eerlijk ben.

18 maart 2024 om 22:19

@Karimbu,

Persoonlijk snap ik niet dat Rulli wissel zit, je hebt een onstabiele verdediging. Lijkt mij om te beginnen met een stabiele ervaren en coachende keeper…

18 maart 2024 om 22:33

Nou ik vond Rulli ook absoluut geen stabiele keeper hoor.

18 maart 2024 om 22:45

Eens, karimbu. Ik ben vooralsnog ook nog niet overtuigd door Ramaj. Hij wisselt goede momenten af met tegendoelpunten waarbij ik hem eigenlijk niet kansloos acht. Hij verdient (en krijgt) de kans mijn ongelijk te bewijzen, maar ik zie wel wat gelijkenissen met Drommel.

Maar goed, ik snap dat andere Ajax supporters enorm op zoek zijn naar lichtpuntjes.

19 maart 2024 om 01:09

@timnilis9 ik vind Ramaj wel een talent, maar een sterkhouder (nog) niet.

Hij wisselt hele knappe redding af met ballen waarvan je denkt dat een Ajax keeper die zou moeten pakken. Hij kan heel goed mee voetballen maar drijft het soms te ver door en brengt daarmee zijn verdedeging in de problemen, en daarnaast mist de verdedeging ook behoorlijk wat sturing.

Op basis van een aantal van die knappe ballen die hij pakt heeft hij zeker potentie, maar om een sterkhoude te worden zal hij die wel moeten gaan zetten.

18 maart 2024 om 22:52

Hoop doet leven 😉

18 maart 2024 om 22:54

Ik moet nog maar zien waar Feyenoord staat als Slot weg gaat. Want te Kloese heeft zich ook nog niet voldoende bewezen. Zijn aankopen op Gimenez en Timber na komen nog niet echt uit de verf, kwam in een gespreid bedje terecht. Wat ik hiernee wil zeggen is dat het tij in NL heel snel kan omkeren. Als de keuze voor de trainer goed uitpakt samen met gerichte aankopen dan kan je zomaar meedoen om de bovenste plekken. Bij een paar belabberde keuzes sta je zomaar middenmoot/ subtop. Van de bovenstaande sterkhouders moet je Berghuis en Bergwijn laten gaan. Probeer Danjuma te halen, je hebt Godts, misschien Sugawara als back en en Conceicao een kans geven. Haal Veltman terug voor de plek naast Hato. Van Breemen los peuteren bij Basel als stand in. Dan kan je best een aardige selectie hebben.

19 maart 2024 om 00:24

En waarom zouden Danjuma en Sugawara naar Ajax gaan en niet naar PSV of Feyenoord om CL te spelen?

19 maart 2024 om 00:36

Ik ben het eens met je verhaal maar zin 2 en 3 slaan wel flink de plank mis. Gespreid bedje? Even los van Wieffer en Beelen en de vele contractverlengingen van sterkhouders gaat er volgens mij gewoon nog meer heel goed.

19 maart 2024 om 10:02

Psv heeft op dit moment nog lang, bakayoko en lozano op de flank waar ik eigenlijk alleen bakayoko zie vertrekken. Feyenoord zou kunnen maar dan is het maar net kijken of feyenoord interesse toont en of ze zijn salaris kunnen/willen ophoesten. Ondanks dat ajax niet goed presteert dit jaar betalen ze volgens mij nog steeds het meeste salaris van de NLse top

19 maart 2024 om 11:14

Als je ze nu alvast polst met een mooi plan, is er zeker een kans dat ze voor Ajax zouden kiezen. Meld je gelijktijdig met psv of feyenoord dan is de kans helaas een stuk kleiner

19 maart 2024 om 00:28

Kan gewoon, maar hij doet er verstandig aan de verwachtingen te temperen

19 maart 2024 om 00:29

Je hebt een punt, maar vergeet niet dat als je geen Europees of Conf League speel versterken niet meer zo gaat als toen de halve CL weggespeeld werd.

19 maart 2024 om 01:08

Wie zegt dat Potter hier werkt ? Heb je het over Graham ? Als er 1 ding voor mij duidelijk is is dat je bijvoorbeeld succes kunt hebben in NL en dat dat niet altijd in bijvoorbeeld England ook zo wekt. Zou dat omgekeerd niet af en toe ook zo zijn ?

19 maart 2024 om 06:47

Ajax gaat de komende tijd helemaal nergens om meedoen

19 maart 2024 om 06:49

Je spreekt alsof het te investeren geld nog steeds in een eindeloze put zit.

19 maart 2024 om 07:28

Je noemt 7 sterkhouders, waar ik al mijn twijfels heb over minimaal 2, en waar Berghuis op een leeftijd komt dat het niet beter word, zeker als er creativiteit van je wordt verwacht. En je moet er nog steeds 11 opstellen, plus een paar backups, tsja dan moet je dus nog steeds 6 of 7 goede aankopen doen om kampioenswaardig te zijn. Ik geloof niet dat dat in 1 transferwindow kan.

19 maart 2024 om 08:07

@benji12
Branco zo snel mogelijk lozen. Deze jongen staat precies voor wat Ajax nu nog voorstelt. Hopeloos dit soort spelers

19 maart 2024 om 21:08

Van welk geld?

Zolang er maar op kwaliteit geselecteerd wordt voor de posities van trainer td etc en dat het geen veredelde vriendenclub gaat worden. Zou sowieso een nieuwe trainer betrekken bij de uitgaande transfers en niet van 't Schip en co, eerst kijken of er meer uit valt te halen.

18 maart 2024 om 22:58

Kan me best vinden als ze voor Pascal Jansen kiezen. Alleen krijg je wel een AZ kliek en dat lijkt mij niet optimaal.
Ik zou sowieso Bogarde aan de staf toevoegen, die had zijn waarde wel bewezen.

Met van 't Schip? Dat wordt weer peentjes zweten. Vreemd dat hij nog niet een TD heeft weten te signaleren, want daar had hij tijd genoeg voor. Maar gelukkig kon van der Sar dit ook, naast zijn werk als AD. Dat ging toch prima, met H&H, en de zaakwaarnemer van Schreuder?? Dus U kunt allemaal weer gerust gaan slapen.....

18 maart 2024 om 22:36

Kroes is geen domme jongen en zal ongetwijfeld wel een idee hebben van welke mensen in zijn ogen geschikt zouden zijn als TD. Maar dat openlijk uitspreken terwijl je net een concurrentiebeding, waarvan AZ al twijfels had of het daadwerkelijk gerespecteerd werd, achter de rug hebt en vier dagen in dienst bent is natuurlijk geen slimme zet.

19 maart 2024 om 08:11

@pinko
Het is toch niet te geloven dat we weer op dezelfde klootzakken tour doorgaan? Ook heel blij dat Schip er zijn plasje over mag doen. Wanneer is Ajax echt failliet?

Ajax komt op zeker terug. Misschien komend seizoen al wel.
Duidelijk beleid uitstippelen en de juiste spelers halen

Het komt voor mij over als een goed en realistisch verhaal wat ook haalbaar is. De club en selectie moet weer worden opgebouwd je kunt nu geen spelers gaan halen omdat er nog teveel spelers lange contracten hebben die niet voldoen. Daar moet je een oplossing voor zien te vinden. Maar dat zal niet makkelijk zijn. Je kunt geen langdurig geblesseerde avila verkopen. Verder moet je kijken naar wie in de huidige selectie is goed genoeg en wie mag vertrekken. Wie durft het aan om die contracten af te kopen? Misschien wil een nieuwe trainer wel met de jongens werken. Wat te doen met Wijndal, Concaicao, Sanchez en Mikaukatze?

Hoe dan ook je moet verkopen voordat je kunt kopen. Maar dat zal toch ook in overleg moeten met de nieuwe trainer.

Verder de organisatie in orde maken en dan kan Ajax weer terugkomen waar het was maar dat is inderdaad niet in 1 seizoen voor elkaar

18 maart 2024 om 22:14

Sanchez en Conceicao ben je voor 99% al kwijt, geen idee of de koopoptie voor Mikautadze verplicht is als Metz erin blijft maar als ze het geld hebben dan kopen ze hem sowieso, zijn daar dol op hem. Wijndal zou ik nooit meer aan beginnen.

18 maart 2024 om 22:18

Het is ook gewoon koffiedik kijken. Soms is het ook de combinatie van speler en coach. Soms is het een kwestie van tijd. En soms is het geen van allen en moet je gewoon je verlies/winst nemen. Kijk naar Edson Alvarez. Die werd compleet verguisd na z'n 1e seizoen. En terecht, want die speelde toen ongeveer net zo sterk als Sutalo nu. En kijk hoe Alvarez weg is gegaan. Z'n familie kwam naar Nederland, hij woonde hier een jaar. Vervolgens een volledige voorbereiding meegemaakt en ineens was hij 1 van de sterkste spelers in de Eredivisie.

Niemand zegt dat dat komend seizoen gebeurd met een Sutalo, Bergwijn, of noem ze maar op. Maar niemand zegt ook dat het niet kan. Het is een cliche natuurlijk en ik verwacht dat volgend jaar het opbouwen pas kan beginnen, maar wie weet valt alles ineens op z'n plek en blijken we een sterk en goed draaiend elftal te hebben.

18 maart 2024 om 22:38

Ik verwacht eerlijk gezegd ook wel dat Ajax met een aantal van deze spelers een stuk beter kan gaan draaien volgend seizoen dan wat ze nu laten zien.

Niet met een Avila of Gaaei maar Sosa en Sutalo zijn basisspeler bij Kroatië. Dan moet je toch echt wel een goede speler zijn. Sosa was op het WK basisspeler toen Kroatië 3de werd. Die toen het voetballen niet zijn verleerd

19 maart 2024 om 03:57

Waarom zou je dan een goede speler zijn als je kroatisch international bent?
Als je bij Nederland op dit moment achterin in de verdedeging komt, dan zegt dat iets, daar lopen allemaal jongens die wereld top zijn of daar tegen aan zitten en naar toe kunnen. Echter, als je naar de keepers kijkt, dan zegt het helemaal niets dat ze ook international zijn. Misschien dat verbruggen de potentie heeft door zijn leeftijd, maar op Bizot, Flekken of Bijlow zit toch geen top club te wachten.

Sosa is geen onbetwiste basis speler bij Kroatie. Als hij speelt, dan houdt hij Barisic van Rangers op de bank, nou niet direct een hoogvlieger. Hij speelde de afgelopen jaren niet voor niets bij een degradatie kandidaat in de Bundesliga (en degradeerde tussendoor ook). Deze zomer was hij zijn basis plaats kwijt en haalden ze een nieuwe back waardoor hij derde keus werd en dus op het laatste moment nog weg mocht. Toeval of niet, en het zal niet alleen aan hem hebben gelegen, maar Stuttgart is bezig aan hun beste seizoen in 15 jaar.

En ook voor Sutalo geld dat er niet heel veel andere keuzes zijn bij kroatie. Hij houd Vida (de bekende knipoog kroaat) op de bank. Dat is zo'n beetje de enige verdediger geweest dit jaar die moeite had met Ajax.

Ze hebben het hier in Engeland, o.a. na de dramatische wedstrijden tegen Brighton op TV ook over die twee gehad waar de presentator opmerkte dat het niet aan ze te zien was dat ze kroatisch international zijn, die kreeg van de analisten aan tafel te horen dat het wel lekker voetballen is met Modric, Gvardiol, brozovic, kovacic e.d. naast je.

19 maart 2024 om 06:36

Bovendien was hij helemaal geen basisspeler op het WK. Alleen in de wedstrijd om de derde plaats, een nietszeggend duel. En daarin kreeg hij de laagste beoordeling van alle spelers op het veld, op de rechtsback na.

18 maart 2024 om 23:43

Maar hoe is dit anders dan wat we een aantal jaren geleden bij Feyenoord zagen? Nou wil het zeker niet zeggen dat het resultaat hetzelfde gaat zijn, maar het verbaast me hoeveel mensen er blindelings achteraan lopen. Alex Kroes is uiteindelijk gewoon een lichtgewicht die z'n strepen nog moet verdienen. Je kunt z'n werk bij SEG in niets vergelijken met een rol als TD of AD, laat staan allebei. Ik vind het best zorgelijk dat die man alles op zich neemt. Dan zit je er ook zeker deels voor jezelf. Het hoeft absoluut niet schadelijk te zijn, maar het is wel degelijk een alarmbelletje.

opzich is het geen gekke gedachte dat je binnen 3 jaar weer mee kan doen om de titel.
psv en feyenoord zullen niet stil zitten maar gaan ook sterkhouders verliezen verwacht ik. En dan is het altijd maar bezien of ze wat gelijkwaardigs/beters terug krijgen.
zelfde geldt voor twente en az. Momenteel staat het daar beter dan bij ajax, maar die hebben toch iets minder aantrekkingskracht dan een feyenoord of psv. Die zouden altijd "te pakken" moeten zijn voor ajax.

19 maart 2024 om 07:31

Feyenoord en PSV gaan nu hetzelfde probleem ervaren waar Ajax ook last van had, en dit is dat spelers vertrekken en je dit elk seizoen weer moet opvullen.

Je kunt geen voltreffers blijven aantrekken, ook bij hun ga je miskopen krijgen.

Dit is helaas wel een beetje een valkuil voor de NL clubs, één goed seizoen en ze zijn al weer weg.

19 maart 2024 om 09:00

Je bedoelt dat er 2 seizoenen op rij een groot deel van je basisspelers vertrekken? Want dat heeft Feyenoord al zeker gehad, en toch redelijk goed opgepakt elke keer

19 maart 2024 om 10:09

En op een gegeven moment gaat dat een keer minder. Zo is het bij ajax ook 3-4 jaar best prima gegaan. Of bij clubs in het buitenland als Barcelona onlangs Of arsenal een aantal jaren terug. Je kan niet altijd bovenaan de voedselketen staan. Maar bijna al die clubs komen er wel weer bovenop met een paar seizoenen. En de concurrentie in NL is nou ook niet van zo'n niveau dat dit bij ajax 4+ jaar gaat duren. Daar is de rest van de clubs te slecht voor. Boven Twente/az eindigen moet volgend seizoen gewoon te doen zijn. En dan haal je alweer voorronde CL. En dan ben je precies waar je 5 seizoenen geleden stond, het seizoen dat ajax de halve finale haalde

Ajax moet gewoon Rensch en Taylor wegdoen, zij zijn niet de standaard voor Ajax. Bergwijn, Rulli en Sutalo zijn ook de gezwel van de selectie, duur en nutteloos.
Ajax heeft een prachtige academie al die dure aankopen hoeft ook helemaal niet.

18 maart 2024 om 22:37

De betere spelers in de huidige selectie uit die prachtige academie zijn oa dezelfde Rensch en Taylor die van jou moeten vertrekken. Soms heb je gewoon een iets mindere lichting, dat hoort erbij. En ook een bovengemiddeld sterke lichting zoals die met De Ligt, De Jong en vd Beek had niet zulke goede resultaten gehaald zonder de aanwezigheid van ervaren spelers als Tadic, Blind, Ziyech en Schöne.

18 maart 2024 om 23:10

Rensch blundert al 3 seizoenen lang en Taylor 2 seizoenen. Je mag best je conclusies trekken dat het niks word en gewoon doorselecteren. Ik vind dat andere geen eerlijke kansen hebben gekregen zoals Regeer, Vos en FitzJim. Je koopt Forbs voor 18 miljoen terwijl een Drioech daar voor 4 miljoen rondloopt. Het heeft niks met de lichting van de academie te maken maar meer met welke spelers de beleid naar voren hebben gebracht.

19 maart 2024 om 04:06

Rensch en Taylor hebben het niveau misschien niet.
Het probleem is dat ze nog steeds beter zijn dan de alternatieven.

Taylor is, misschien buiten Henderson, de beste middenvelder die er is. Dat betekend niet dat hij goed genoeg is. Maar als je wil door selecteren dan begin je onderaan en dan mogen jongens als Mannsverk, Tahirovic, Fitz Jim, en Hlynsson eerst weg.

Het zelfde geld voor Rensch, is ook niet goed genoeg, maar ik denk dat hij na Hato, en misschien Kaplan als hij zo blijft spelen, de beste verdediger is. Dan moet je beginnen met Sosa, Wijndal, Martha, Avila, Medic, Sutalo, Gaaie en Sanchez, niet met Rensch.

De tijd nemen voor een TD is helemaal niet gek gezien de vorige situatie. En er zit nu voldoende kennis en kunde momenteel om het samen te doen.

19 maart 2024 om 07:13

Hij heeft al maanden na kunnen denken over een nieuwe TD dus op zich zou hij dus al een beeld moeten kunnen hebben en door kunnen pakken.

De ambitie mag wel zijn dat Ajax aankomend seizoen om de titel mee moet strijden. Dat moet de grootste club van Nederland altijd en met een paar directe versterkingen lijkt me dat ook niet onmogelijk. Bij PSV zullen er zat spelers vertrekken en bij Feyenoord ook dus die moeten ook opnieuw opbouwen.

Stel dat Ajax met een goed verhaal komt en zowel Ziyech (rechtsbuiten) als Van de Beek (8/10) terughalen. Dan koop je flink wat scorend vermogen, jongens die bekend zijn met de club en heb je nog niet eens met geld gestrooid. Beide backs voorzien van nieuwe spelers en het liefst een extra centrale verdediger en je doet volop mee. Al dat dead wood wegwerken lijkt me een grotere opgave.

18 maart 2024 om 22:41

Bij van de Beek krijg je er tegenwoordig een zak geld toe.

18 maart 2024 om 22:47

Overigens zal Ajax meer aanvallend druk moet blijven zetten. Dat betekent: acties maken, angst inboezemen en dreigend zijn. Dus handige toppers met snelheid en een actie op de vleugels. Dan kan Berghuis naar 10

Dan de omschakeling eruit halen, dat betekent dat Henderson of van de Boomen ook als stofzuiger moet kunnen fungeren.

En de vleugelverdedigers moeten zowel aanvallend eroverheen klappen als verdedigend snel en hard zijn. Misschien kunnen Nous en Nico terughalen.


19 maart 2024 om 01:11

Toch denk ik dat PSV nu zo veel beter is dat ze ook als er een paar weg gaan en ze wat spelers kopen ze alsnog sterk genoeg zijn om beter als Ajax te zijn.



Achterstand op PSV en Feyenoord is de komende jaren niet overbrugbaar. Kroes is geen wonderdokter of tovenaar. Het gruwelijke wanbeleid van de afgelopen jaren maak je niet zomaar goed.

18 maart 2024 om 22:32

Onzin. Zoals hierboven al gesteld wordt, met een fatsoenlijke trainer en een paar gerichte aankopen heb je gewoon weer een elftal dat niet onder doet voor dat van PSV of Feyenoord. Het zou alleen enorm arrogant om uit te spreken dat je komende zomer wel eventjes alles rechttrekt en PSV en Feyenoord weer het nakijken geeft.

18 maart 2024 om 22:41

Had je dat in 2021 ook gezegd over Feyenoord tov Ajax? Of van Psv na afgelopen seizoen?

19 maart 2024 om 10:44

Bij PSV was de basis vorig jaar al goed. Spelers met de kwaliteiten van Veerman, Benitez, Bakayoko, Saibari, Til, Tilman etc. zie ik niet bij Ajax spelen. Ajax moet helemaal opnieuw beginnen en eerst de vele miskopen van Mislintat zien te slijten. Komt bij dat Kroes geen TD is. Wie zegt dat hij wel de juiste spelers gaat halen? Ik zou eerst een goede TD aanstellen en Kroes zich laten richten op de organisatie en de noodzakelijke bezuinigingen.

19 maart 2024 om 04:16

Komende zomer zal inderdaad niet lukken.
Maar jaren is overdreven.

Daar zijn 2 redenen voor,:
de eerste is dat Ajax, ook zonder CL inkomsten, een hogere omzet heeft dan Feyenoord en PSV met CL inkomsten.

En de 2e is dat er bij de hele top drie jaarlijks een elftal aan spelers vertrekt (net als ongetwijfeld bij iedere andere club). Dat zijn natuurlijk niet allemaal basis spelers (meestal zijn dat er 3 of 4), maar ook een flink deel van de 2e en 3e keus. Neemt niet weg dat je na 2 transfer zomers bij alle drie de teams gewoon meer dan de helft van de basis teams hebt vervangen en in totaal bij elk team 20 spelers of meer.

19 maart 2024 om 06:55

Ajax heeft inderdaad een hogere omzet maar ook veel hogere kosten. Ajax heeft een dure organisatie gebaseerd op CL inkomsten. Er zal dus flink gesneden moeten worden. Uiteraard zullen spelers vertrekken, maar die hebben vaak langdurige contracten en een hoog salaris. Kwalitatief matige spelers zullen dit niet zo maar inleveren. Elders zijn de arbeidsvoorwaarden voor hen een stuk minder aantrekkelijk.

19 maart 2024 om 16:10

@master 1 Die dure organisatie komt vooral door de spelers salarissen. Die zijn overigens al flink terug gebracht. En met het verloop in de selectie elk jaar lost dat zich vanzelf verder op. Haal je normale spelers dan kan Ajax, ook zonder CL, 2 keer zo veel uitgeven aan salarissen, alleen misschien niet meer de 4, 5, of 6 miljoen die Tadic, Bergwijn en Blind verdienden.

Er zitten een paar spelers tussen waar ze niet makkelijk van af komen, met name Avila en Medic. De rest zijn veelal jonge talenten, hebben homegrown status of zijn international bij een redelijk land. Die kunnen echt wel ergens anders naar toe. Daar gaat Ajax geen winst op maken, maar ook geen enorm verlies.

De kaarten zullen in Rotterdam en Eindhoven ook opnieuw worden geschud. Er zullen een paar sterkhouders van beide elftallen vertrekken en ik gok ook Slot, het is altijd maar de vraag hoe zijn opvolger dat aanpakt. Het kan bij Ajax ook zomaar zijn dat de sosa’s en Sutalo’s er ineens wel staan.Zie de snelle opkomst van Feyenoord en het snelle verval van Ajax als voorbeeld. Een goede / slechte transferzomer kan de zaak volledig doen keren

Een hele zomer sparren met de fossielen van Gaal en Blind. Krijg er direct de kriebels van.
Laat die twee heren lekker op de achtergrond en betrek ze zo min mogelijk. Beiden zijn totaal geflopte TD’s.

19 maart 2024 om 06:57

Mee eens. De komst van Henderson is hier een schoolvoorbeeld van. TD is een vak dat maar weinig mensen beheersen.

19 maart 2024 om 10:25

De komst van henderson is gewoon logisch. Mislintat heeft alle ervaring en cultuurbewakers weggegooid (tadic en klaassen), en door een persoonlijke vete met schreuder is blind weg. Dit ajax mist leiderschap, ervaring en discipline. Dat is iets wat henderson bezit. Eigenlijk moet elke linie zo'n speler met jonge frivole spelers eromheen

19 maart 2024 om 10:35

Klopt allemaal wat je schrijft. Het is alleen een zeer matige voetballer. Bij Liverpool viel dat niet op tussen allemaal topspelers. Bij Ajax valt hij door de mand om zijn beperkte voetballende kwaliteiten. Je kunt nog zo'n goede leider zijn maar in eerste instantie moet je wel goed kunnen voetballen, vooral bij een club als Ajax.

19 maart 2024 om 12:50

Maar er was ook geen enkele ajacied die verwacht had dat hij ineens de kar zou trekken. En hij kan ook nog prima ballen, hij kan het natuurlijk niet alleen en al helemaal niet in een dolend ajax. En zondag was zn eerste echt matige wedstrijd

Nou, ik mag hopen dat het de komende 3 jaar (waarvoor hij heeft getekend) wel verder gaat komen dan strijden voor de landstitel. Helemaal terecht dat je inschatting is dat het gat deze zomer niet te dichten valt … maar dan moet je in de twee seizoenen erna minimaal 1x de titel halen. Op korte termijn realisme, maar daarna moet er weer ambitie komen in de doelen. Meedoen om landstitels telt niet, alleen het behalen van landstitels telt.

Belangrijkste naar mijn mening is het aanstellen van een capabele trainer. Iemand die een duidelijke visie en speelwijze kan implementeren. Dan gaan spelers vanzelf mee en met een paar gerichte aankopen kan het echt wel snel gaan. Zie maar is Feyenoord die 5e werden onder Advocaat in 20/21 naar Slot een seizoen later. En toen werden ze 3e met een Conference League finale en behaalden een seizoen later de landstitel. Bij PSV zie je dat ook met Bosz. En Leverkusen is het beste voorbeeld die 17e stonden vorig seizoen en 1,5 jaar later hun eerste landstitel kunnen binnenslepen. Een goeie trainer kan echt wonderen doen.

Ik vraag me af wat Frank vindt van de arrestatie van Queensy Menig in Dubai.

De man kan lekker lullen natuurlijk, en de hele achterban slikt het weer als zoete koek. Gladde prater Mislintaat was vorig jaar ook de grote redder en alle ajacieden waren toen nog razend enthousiast over hem. “Dortmund groot gemaakt” etc.

Ik moet het nog maar zien met deze gehypete man, ik heb er geen goed gevoel bij dat ook hij blijkbaar alles zelf gaat doen. Maar wie weet!

Een goed realistisch verhaal van kroes, niet mooier maken dat het is, snap wel dat er nu niet direct een nieuwe TD komt, anders heb je weer hetzelfde probleem als vorig jaar, tja en dat hij geen ervaring heeft vind maar is een ervaren TD die deze klus op zich wil nemen, we hadden er 1 maar deze moest helaas weg. Maar zou uitermate geschikt zijn voor deze klus

Heel erg veel geld is er nodig om dit elftal te renoveren en dan ben je ook zomaar 2 a 3jr verder voordat de stukjes in elkaar vallen.
Of er moet een hele goede trainer komen die minder tijd nodig heeft, maar ja wie wil zijn nek uitsteken?
Ondertussen zijn PSV en Feyenoord meer afstand aan 't nemen, alleen al door Champions League deelname.

Kan niet wachten tot dit seizoen voor bij is. Nu vanuit binnenuit werken aan de herhaaldelijk benoemde rust in de tent. Zorgen voor een stabiele basis. Een trainer met een visie aanstellen en 3/4 gerichte aankopen doen. De wereld kan er volgend seizoen erg anders uit zien.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren