Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Ajax zit Feyenoord dwars en wil Dijks terug naar Amsterdam halen'

Laatste update:

Ajax lijkt tot de conclusie te zijn gekomen dat het een fout heeft gemaakt met Mitchell Dijks. De linksback werd opgeleid bij de recordkampioen en brak door in het eerste elftal, maar werd na een verhuurperiode bij sc Heerenveen niet goed genoeg bevonden en vertrok naar Willem II. Daar was Dijks wekelijks een van de uitblinkers en een terugkeer naar Amsterdam is nu mogelijk.

/

Voetbal International meldt dat Ajax de 22-jarige vleugelverdediger terug wil hebben. De hoofdstedelingen hebben zich volgens het weekblad officieel gemeld bij Willem II en dat is slecht nieuws voor Feyenoord, dat dacht Dijks al bijna binnen te hebben. De aartsrivaal van Ajax heeft reeds gesproken met de back, die nu mogelijk aan het twijfelen wordt gebracht.

Ajax bedong vorig jaar een doorverkooppercentage van vijftig procent op Dijks, wat betekent dat een terugkeer van de verdediger de club waarschijnlijk niet veel zal kosten. Volgens De Telegraaf kost Dijks 1,25 miljoen euro, maar voor Ajax is dat dus de helft. Naast Ajax en Feyenoord zouden ook AZ en Celtic belangstelling hebben voor Dijks, die in het voor Willem II onlangs afgelopen seizoen 28 competitiewedstrijden speelde.

Mitchell Dijks is beter dan Nicolai Boilesen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Boilesen is geen topper maar Dijks kom op dat is echt lachwekkend. Dijks komt voor zowel Feyenoord als Ajax royaal te kort.

20 mei 2015 om 22:09

Ben ik het met je eens, Boilesen heeft tenminste nog getoond dat hij potentie heeft.

20 mei 2015 om 22:16

Die potentie mag Boilesen wel eens waar gaan maken dan. Dit seizoen speelde Dijks beter dan hij! Als er geen nieuwe nummer1 voor de linksback wordt gehaald, lijkt t me prima dat dijks en Boilesen gaan concurreren. Mocht hij niet komen, dan een topper halen voor die plek en Boilesen verkopen. Boilesen op de Lb zonder concurrentie is geen optie voor komend seizoen lijkt mij.

20 mei 2015 om 22:19

Het beste lijkt me dat er een eerste linksback wordt gekocht en Boilesen mag dan blijven voor op de bank.

20 mei 2015 om 22:24

Hoe dan? Bal zonder enige druk over de zijlijn lopen? Boilessen kan dr geen fluit van. Of dijks beter is betwijfel ik overigens

20 mei 2015 om 22:36

Jawel beste Dexter, Boilesen heeft vaak genoeg potentie laten zien, dit seizoen alleen helemaal niet. Dat ligt denk ik aan het feit dat hij geen concurrentie heeft gehad dit jaar.

20 mei 2015 om 22:44

Maar de vraag is wil Boilesen blijven? Ik bedoel hoe lachwekkend het ook was, tot een maand geleden was hij aanvoerder. Dan denk ik eerder dat Boilesen weg wil. Ik zou in elk geval proberen Emanuelson terug te halen als linksback. Hij heeft geen vaste plaats in Italië, desondanks vond ik hem altijd heel redelijk spelen op die positie. Daarbij heeft Urby de nodige ervaring en brengt creativiteit in dit saaie Ajax.

20 mei 2015 om 23:40

Ik ben het met jullie eens dat Boilesen nog niet veel goeds heeft laten zien, maar om genuanceerd te kunnen zeggen of Dijks nou echt een betere back is moet je naar de statistieken kijken - laten we welzijn, Ajax moet gaan voor zekerheid op die positie, je hebt een speler die nog niet goed presteert, dus moet je een stabiele factor halen die dat wel doet. Mocht Boilesen eindelijk zijn potentie waarmaken kan hij alsnog eerste back worden.

De vraag is, is Dijks de back die stabiliteit brengt? Ajax heeft een back nodig die zowel zijn aanvallende als verdedigende taken na kan komen. Als ik de statistieken erop nakijk kan ik je vertellen dat Dijks (bijna) nergens Boilesen outperformed. Een overzichtje van de cijfers:

Assists per 90 minuten:
Dijks 0.04
Boilesen 0.15

Kansen gecreëerd per 90 minuten:
D: 0.6
B: 0.5

Gewonnen duels %:
D: 54%
B: 64%

Defensieve fouten per 90 minuten:
D: 0.04
B: 0.10

Succesvolle passes %:
D: 76%
B: 81%

Oftewel, niet echt een meerwaarde qua cijfers. Wellicht qua uitstraling en zelfverzekerdheid, maar is dat wat Ajax moet nastreven?

PS. als je deze cijfers vergelijkt met Willems ga je lachen, dan snap je waarom hij de beste back is van de Eredivisie en het ver gaat schoppen. Willem zijn statistieken zijn gewoon beter dan Marcelo, Coentrao, Azpilicueta, Luis (chelsea) en Alba om maar even een paar grote Lb'ers te noemen.

Als je wilt weten waar de statistieken vandaan komen stuur maar een PM, wil geen ongewenste reclame maken.

21 mei 2015 om 00:19

@ajaximander

Die stats geloof je toch zelf niet of wel? Misschien vaker voetbal kijken, en vooal clubs anders dan 020, dan weet je wat er op de andere velden rondloopt. Dijks is 5 klasse beter dan Boilesen en heeft meer potentie in zijn grote teen dan jullie linksback, het lieverdje van de Boer.

21 mei 2015 om 00:24

@peetw

We leven in 2015 he, niet in het jaar dat Boilessen nog 16 was.... Ga toch weg, Boilessen heeft helemaal niets laten zien... oh jawel, incapabel als linksback. Het is gewoon een lachertje dat de Boer hem aanvoerer maakte. Maar goed, liefde maakt blind zullen we maar zeggen

21 mei 2015 om 00:30

Mooie statistieken, maar Dijks speelt bij Willem II en Boilesen bij Ajax. Als je bij Ajax speelt heb je veel meer balbezit dan bij Willem II, Boilesen heeft dus meer tijd om aan te vallen.

Verder is ajax een kwalitatief betere ploeg, ajax zal dan ook eerder kansen afmaken dan Willem II wat dus ook zorgt voor meerdere assists, dat is ook af te lezen aan jouw statistieken. Dijks heeft minder asists dan Boilesen maar creeert wel meer kansen.

Is het ook niet zo dat wanneer je met betere spelers om je heen speelt meer (ik zeg maar wat) bijvoorbeeld steekballen krijgt waardoor je de achterlijn kan halen en betere voorzetten kan geven?

Als Feyenoorder wil ik dolgraag dat Dijks komt, dat zal wel beter zijn dan Nelom.. Alhoewel het misschien beter is dat hij eerst naar een jaartje subtop gaat, AZ bijvoorbeeld..

21 mei 2015 om 01:28

Ik ga niet in op je eerste opmerking, bad habits en bad manners

Ten tweede, de stats kunnen wellicht afwijken. Maar als Dijks echt zo goed is hadden we dat daar wel in terug moeten zien, dat doen we niet. Het enige sterke tegenargument - is niet afkomstig van jou - is dat Boilesen betere spelers om zich heen heeft en daardoor gemakkelijker betere stats zou moeten vertonen, dat klopt.

Stats zijn er alleen om te bevestigen wat we al denken te weten - zij een intelligente voetbal coach met een scheve neus ooit

21 mei 2015 om 07:53

De vraag is dan alleen welke LB moet ajax dan wel halen op basis van de statistieken?

21 mei 2015 om 08:07

Verschil is uiteraard ook (kijk maar es 90 minuten naar Ajax) dat Boilesen bijna iedere pass breed doet op veltman/moisander/vd hoorn. Dan kan ik ook een succesvol pass percentage van 81% halen. Die éne bal die boilesen vooruit probeert te spelen ging dikwijls mis dit seizoen.

21 mei 2015 om 10:00

Backward passes wint boilesen het inderdaad, maar niet met veel

21 mei 2015 om 10:02

Nee op basis van meerwaarde. Ik inderbouw mijn punt alleen met statistieken. Maar laten we nou eerlijk zijn, is dit het niveau wat Ajax moet nastreven? Kom op he, we willen de CL in

20 mei 2015 om 22:11

Dat zullen we nog wel eens zien mark my words

20 mei 2015 om 22:17

'royaal te kort'? Ik neem aan dat jij dit seizoen geen wedstrijden van Willem II hebt gekeken?

Hij is namelijk enorm compleet voor een back. Verdedigend gezien heeft hij een goede sliding, is sterk in de 1v1 duels, kan goed doordekken en verzaakt nooit.

Aanvallend gezien heeft hij een goede basistechniek, goede trap/voorzet en hij heeft een heel goed inzicht in de spelsituaties wanneer dat hij wel mee kan opkomen en positie kiezen tav 3/4 in de opbouw.

Dan lees ik dat Ajax Gudelj haalt omdat die een bepaalde nieuwe energie met zich mee brengt, nou geloof mij Dijks staat (mits hij vertrouwen krijgt) voor deze zelfde energie en power. Een keer een echte vent daar in de verdediging zou niet verkeerd zijn. Geloof mij; Dijks zal slagen bij Ajax.

20 mei 2015 om 22:34

Helemaal mee eens! Heb Dijks hier tegen PEC zien voetballen en hij speelde erg sterk, zowel aanvallend als verdedigend. Voor zijn fysieke kracht is hij nog snel ook.

20 mei 2015 om 22:36

Zoals jij hem beschrijft is het de nieuwe topper in de eredivisie. Dijks doet het aardig bij Willem II kwam te kort voor Heerenveen. In mijn ogen gaat hij zowel bij Feyenoord als bij Ajax niets toevoegen.
Lamprou heeft ook een prima seizoen gekeept maar komt ook te kort ( letterlijk) voor de Nederlandse top. Leuk mee voetballen bij Willem II is wat anders dan spelen bij Ajax of Feyenoord.

20 mei 2015 om 22:59

het is sowieso toch te moeilijk om te zeggen man, niemand heeft een glazen bol. Dijks heeft wel degelijk kwaliteiten waar hij verder mee kan komen, maar is 22 jaar. Op je 19/20e een talent zijn en potentie laten zien zegt verder ook nog weinig.

Met Dijks zie ik in ieder geval iets wat een beetje op een kerel lijkt, iets wat Ajax gewoon tekort komt.
Het is een gok, maar in mijn ogen een kleinere gok dan wanneer je iemand van buiten de club aan gaat trekken. een gokje van 6ton kan Ajax wel wagen lijkt me.

20 mei 2015 om 23:27

Bij Willem II is hij meer een kerel geworden en daar heeft Streppel een groot aandeel in. Hij is in 1 seizoen hard gegroeid. Onder andere zijn voorzetten zijn een stuk beter geworden. Fysiek ijzersterk, verdedigend goed en voegt aanvallend ook nog wat toe.

Als ik Boilesen aan de bal zie hou ik mijn hart vast want 9 van de 10 ballen levert hij zo in.

20 mei 2015 om 22:38

Heb je Dijks en Boilesen dit seizoen wel gezien? Boikesen was met afstand de slechtste bij Ajax terwijl Dijks bijna wekelijks uitblonk bij Willem II

20 mei 2015 om 22:46

Ajax zou toch veel hoger moeten mikken, juist een LB halen die stukken beter is dan Boilesen ipv een Dijks die marginaal beter is en waar weinig verdere rek in zit.

Pak je 750.000 die zijn transfer met zich meebrengt en investeer dat in een echte toevoeging:

Fuchs, Marcell Jansen, Insua, Marcos Alonso, Jefferson of Oczipka, allemaal haalbaar en aantoonbaar beter dan die twee.

Ben benieuwd welke keuze hij dan maakt. Zie hem graag naar Feyenoord komen.

20 mei 2015 om 22:06

Ik denk Ajax...

20 mei 2015 om 22:11

Ik denk dat Ajax zijn eigen kruit heeft verschoten! Waarom zou je terugwillen naar de club die je als stront heeft behandeld.

20 mei 2015 om 22:15

als stront behandeld? Hij mocht transfervrij vertrekken.. geen overbodige luxe lijkt me

20 mei 2015 om 22:16

heeft zelf al eens in een eerder stadium aangegeven dat als de kans zich voordoet hij terug wil naar Ajax

20 mei 2015 om 22:23

@voetbalchick

Wat een grove woorden weer. Mocht gewoon transfervrij naar een club van zijn keuze vertrekken. Daarvoor een seizoen uitgeleend aan Heerenveen voor zijn ontwikkeling. Hoe netjes wil je het hebben?

20 mei 2015 om 22:23

@voetbalchick: je doet je naam eer aan want gezien je reactie snap je er werkelijk niks van. Ajax gunde hem juist een nieuwe kans door hem transfervrij te laten vertrekken.....

20 mei 2015 om 22:24

Hij was op dat moment niet goed genoeg..als ze hem nu terughalen geeft dat aan dat ze hem nu wel goed genoeg bevinden. En Ajax is zijn club als ik mij niet vergis? Lijkt me lastig om dan naar de rivaal te gaan

20 mei 2015 om 22:29

Omdat hij iets van Ajax op z'n lichaam heeft staan... Daarom denk ik dat het niet Rotterdam word!

20 mei 2015 om 23:10

Daar tatoeëren ze wel iets van Feyenoord overheen.
Zou dom zijn om terug te gaan naar een club die niet het volste vertrouwen in je had.

Boilesen moet trouwens wel vervangen worden want daar is echt helemaal niets van over

20 mei 2015 om 23:14

Frank zei tegen hem dat hij te goed was om een heel seizoen op de bank te zitten en dat het dus verstandig was een ander team te zoeken, zelfs transfervrij. zZo heel erg onaardig is dat nou ook weer niet..

21 mei 2015 om 00:38

Helemaal niet waar. Dijks mocht transfervrij naar heel veel clubs. Echter had Heerenveen hem al voor een rol drop mogen huren en wilde ze hem nu ook nog voor niets overnemen. Dat ging Aijax logischerwijs te ver.

21 mei 2015 om 20:44

Nee hoor, Ajax wilde 50 procent van de doorverkoop hebben. Dat heeft Willem II geaccepteerd en heerenveen kennelijk niet.

Hmm, ik kan nu een heel comment schrijven over de kwaliteit van het technisch beleid. Maar dat is iedereen wel duidelijk als ze dit lezen. Of ze willen de concurrentie jennen....

20 mei 2015 om 22:34

Ach, een speler twee jaar verhuren of wegdoen en voor 5 ton terug halen. Financieel is het om het even.

20 mei 2015 om 22:39

Wanneer hij terug gehaald moet worden, kan hij natuurlijk een ander salaris vragen. Bij een verhuur zal dat moeilijk gaan...

20 mei 2015 om 23:06

Na twee jaar verhuren kun je ook een nieuw salaris vragen. De kans is namelijk groot dat je contract dan binnenkort afloopt, aangezien de max 5 jaar is.

20 mei 2015 om 23:01

Vergeten dat Ronald de Boer ook aan Twente is verkocht en na anderhalf jaar of zo weer terug gekocht is? Dat kan gebeuren. Ik vond Dijks ook helemaal niets toen hij bij Ajax wegging. Maar heeft zich toch best aardig ontwikkeld bij Willemii. Tja of hij al goed genoeg is voor Ajax dat weet ik niet. Maar Ajax heeft wel een links back nodig. Boilesen heb ik nooit in geloofd. Wie weet ook even verkopen en wie weet zat ik er bij hem ook naast

21 mei 2015 om 08:15

Rasmus Lindgren is ook een voorbeeld. Dat was echter geen succes...

21 mei 2015 om 18:31

Oh ja die ook ja

Ben blij met dit nieuws. Dijks verdient het om de concurrentie aan te gaan met Boilesen.

20 mei 2015 om 22:07

Hou de eer aan jezelf Dijks, en keer niet terug naar een club die je liever zag gaan dan blijven! Voor de rest maakt het mij niet uit waar je voor kiest.

20 mei 2015 om 22:18

Als Ajax gewoon eerlijk blijft door te zeggen dat zij een fout hebben gemaakt en niet Dijks, dan is de eer juist bij Dijks, die heeft Ajax maar mooi het tegendeel bewezen! En ik las ergens iets over een Ajaxtattoo van Dijks dus zal het mij weinig verbazen als Dijks gewoon terugkeert.
En daarbij zal hij voor Ajax ook goedkoper zijn.

Niet erg, elke voetbalclub maakt fouten. Ajax geeft die van Dijks toe, gaat hem terughalen en er is niks aan de hand

Financieel is het veel handiger dat Ajax hem koopt...Zet hem eens LCV ... Ben erg benieuwd, lijkt mij een nieuwe Vertonghen

20 mei 2015 om 22:06

Hij kan niet koppen, dus lcv wordt hem niet.

20 mei 2015 om 22:12

Ik heb mijn twijfels, hij kan niet koppen en is positioneel niet sterk volgens Ronald de Boer, die heeft jaren in de jeugd van Ajax rondgelopen dus die moet dat weten.

Zoiets leer je ook niet meer op deze leeftijd, dat moet iets natuurlijks zijn, is ook niet voor niets natuurlijk op de back positie terecht gekomen.

20 mei 2015 om 23:38

Daarnaast is hij minder in de dekking, zijn sterkte ligt meer in 1 op 1 duels op snelheid. Heeft daarnaast niet het opbouwende, positionering en geen crosspass.

Alsof Ajax iets opschiet met Dijks. Laat hem gewoon naar Feyenoord gaan of waar dan ook. Je kunt toch wel een betere back vinden dan Dijks als Ajax zijnde?

20 mei 2015 om 22:11

Goede linksbacks voor een betaalbare prijs zijn heel schaars... Noem er maar eens 1 die betaalbaar is en goed genoeg is voor Ajax...

20 mei 2015 om 22:12

Welke back is op dit moment beter in nl?

20 mei 2015 om 22:19

precies. Ik heb hem veel gezien bij Willem II, en hij heeft het echt goed gepresteerd. Bovendien is deze jongen nog maar 22, nog genoeg ruimte om zich verder te ontwikkelen.

20 mei 2015 om 22:35

Poulsen en Willems en ach die heeft Psv nu beide, en waarom moet je een linksback in Nederland kopen? Waarom niet in het buitenland scouten?

20 mei 2015 om 23:11

Das een waarheid als een koe!

20 mei 2015 om 23:39

Assou ekotto lijkt me een goede. Marcell Janssen zag ik ergens hierboven. Urby terughalen pleiten vrijwel alle ajacieden voor. Misschien een leuk aanvallend backje ophalen in Brazilie en hopen dat het net als Maxwell een gouden greep is?

20 mei 2015 om 23:54

Emanuelson heeft al jaren niet meer als linksback gespeeld en kwam destijds ook niet heel goed uit de verf als back.

Assou-Ekotto kan niet verdedigen en is verder een naar mannetje, zou ook in de topcategorie terecht komen qua salaris en dat is hij zeker niet waard. 40.000 per week verdiende hij in ponden.

Jansen is een van de grootverdieners bij HSV zit rond de 3 miljoen per jaar, is dus onbetaalbaar voor Ajax.

21 mei 2015 om 01:57

Lorenzo Burnet.

Heeft ajax nu niet deels zeggenschap over dijks?

20 mei 2015 om 22:08

Nee, doorkooppercentage is niet hetzelfde als het bezitten van een speler voor 50 procent.

Ze willen de prijs opdrijven voor feyenoord, want ajax krijgt uit eindelijk toch de helft.

20 mei 2015 om 22:10

volgens mij staat er een vast bedrag in zijn contract van 1.25 miljoen

20 mei 2015 om 22:16

Nope, Willem 2 mag zelf bepalen wat ze willen, met de wetenschap dat ze maar de helft krijgen. Eventueel een terugkoopclausule, maar dan zou die 50% ook weer vervallen en ik verwacht niet dat Willem 2 meer dan 2,5 miljoen gaat krijgen voor Dijks.

20 mei 2015 om 22:54

Tja wat moet je doen als speler terug gaan de naar club die je niet meer wilde of dan toch een club vinden die je niet afgedankt heeft.. zeg het maar..

20 mei 2015 om 22:42

Az36, als hij naar feyenoord gaat dan is opdrijven van die prijs prima. Compenseert de te lage tranfervergoeding van Vermeer.

21 mei 2015 om 00:49

Ik zou het vrij kinderachtig vinden. De lage vergoeding voor Vermeer hebben ze zelf vastgesteld. Overigens mag Dijks van mij lekker wegblijven. Een redelijke transfersom, geen bijzondere kwaliteiten en een verleden bij de concurrent (met tattoo nota bene). Lijkt me niet verstandig voor hem.

21 mei 2015 om 15:14

Je weet dat het ook vrij kinderachtig dat Vermeer niet durfde te vertellen dat het om Feyenoord ging en de interesse van AZ gebruikte om die 1 miljoen zwart op wit te krijgen. Kan Feyenoord niet direct iets aan doen, maar ze hebben zich wel pas daarna gemeld, terwijl er schijnbaar door het management van Vermeer al over die 1 miljoen was gepraat met Feyenoord.

21 mei 2015 om 23:18

Nou, dat dus.
Overigens ben ik blij dat Dijks misschien wel en Vermeer waarschijnlijk nooit meer bij Ajax zal spelen.

Haha dit gebeurt zo vaak joh met Carjaval en Matic als voorbeeld. Die hebben alleen heel wat meer gekost.

20 mei 2015 om 22:23

Want? Je hebt 2 backs waarvan er 1 niet meer op de bank wil zitten en duidelijk toe is aan meer minuten en waarvan de andere duidelijk beter is op dat moment en meer potentie laat zien. De mindere verhuur je en heeft geen geweldig seizoen, de beste van de 2 houd je en die heeft een heel goed seizoen. De mindere back wordt een jaar later verkocht, omdat ie geen toekomst heeft. Waarna vervolgens de betere back een minder jaar heeft en de mindere back een goed jaar bij een andere club. Niemand zag dit aankomen en ook bij Heerenveen hebben ze hem niet zo zien spelen. Ik geloof dat een jaar geleden iedereen het er hier over eens was dat Dijks niet goed genoeg was/zou worden voor Ajax en al helemaal niet beter dan Boilesen.

Ook nu denk ik niet dat Dijks goed genoeg is voor Ajax. Beter dan Boilesen het afgelopen half jaar, dat zou kunnen, maar een Boilesen zoals tegen PSG zie ik graag nog lang bij Ajax blijven. Als ie dat niveau vaker gaat halen en de dipjes zoals het afgelopen half jaar weglaat, kan Boilesen een wereldtopper worden op die plek. Het contrast kan groot zijn in 1 seizoen, kijk maar naar Willems vorig jaar en dit jaar. Hetzelfde geldt eigenlijk voor Boilesen vorig jaar en Boilesen dit jaar.

21 mei 2015 om 10:40

En daarom is het wanbeleid. Dijks had een minder seizoen bij Heerenveen, hoewel dat zijn eerste transfer was. De blessuregevoeligheid van Boilesen is al 7 jaar lang een issue, evenals zijn vormdippen. Boilesen kan geweldig voetballen, maar als ie na zo'n seizoen met zen kop bij een transfer zit , zit er iets niet goed bij die jongen. Het technisch hart is daar verantwoordelijk voor, evenals dat het verantwoordelijk is voor de lange lijn, en dat het niet heeft kunnen aanzien dat Dijks blijkbaar wel over de kwaliteiten beschikt.

21 mei 2015 om 15:11

Ik snap heel goed dat Boilesen aan een transfer denkt. En volgens mij heeft ie niet aangegeven dat ie per se hogerop wil, maar dat ie er wel voor open staat om andere oorden op te zoeken, omdat hem dat misschien helpt in zijn ontwikkeling.

Maar, Dijks is toch helemaal niet goed genoeg voor een basisplaats bij Ajax (in elk geval niet voor het niveau dat ze nastreven) en dus hebben ze het wel goed gezien en is het geen wanbeleid. Dat je hem nu ervaring op hebt kunnen laten doen en voor net iets meer dan een half miljoen kan ophalen als backup, dan is dat toch goed geregeld. Je had ook nog een jaar salaris kunnen betalen, maar dan had ie niet de extra ervaring die hij nu heeft.

Dijks word eerst afgedankt bij ajax en Heerenveen. Vervolgens haalt hij zijn niveau bij Willem 2 en dan willen ze hem weer allemaal hebben? Dijks moet lekker naar feyenoord Komen. Dan kan je Nelom wegdoen en Woudenberg als back up houden. AZ kan hij ook daar word hij gelijk basisspeler. Maarja als we kijken naar wat voor soort spelers feyenoord haalt Mag je wel blij zijn met Dijks hahaha.

Ik verwacht az , na het vertrekt van Poulsen

20 mei 2015 om 22:13

Ik ook, ook omdat altijd alle goede spelers van willem II worden weggekocht door az

20 mei 2015 om 22:38

Dat is volgens mij wel eventjes geleden...en als je wilt: je mag Stewart terug hebben....

20 mei 2015 om 22:40

Ja, echt altijd, de laatste vorige week nog. Oh nee, minimaal 7 jaar terug alweer. Boymans, Messaoud en Heymans vergeten? En Ondaan heeft ook een verleden bij AZ.

volgens mij zijn ze het spoor bijster in Amsterdam! Geef de jeugd een kans Riedewald en Tete ipv grabbelaar Dijks!

20 mei 2015 om 22:12

Tete is Rechtsback en riedewald lcv. Als je een comment plaatst doe het dan ook met de juiste informatie....

20 mei 2015 om 22:13

Precies wat hierboven gezegt. En hoezo grabbelaar? Kijk jij geen tv ofzo?

Poeh wat een opluchting zeg. Die hoort ook niet in een Feyenoord-shirt.

20 mei 2015 om 22:14

Hebben jullie een goede Linksback in de eigen jeugd of niet? Want anders snap ik het niet zo goed aangezien Nelom nou niet bepaald goed heeft gespeeld

20 mei 2015 om 22:24

Nelom doet niets onder voor Dijks. Zijn vrij gelijkwaardige spelers. Dan kan Feyenoord beter Woudenberg en Nelom laten staan daar of anders een echt betere speler dan Nelom halen.

20 mei 2015 om 22:27

In de Jeugd (sinds dit seizoen back-up in de selectie) speelt Woudenberg. Onbegrijpelijk dat die nog geen kans van Rutten heeft gehad en ik verwacht hem volgend seizoen gewoon op linksback. Het zou me zelfs niet verbazen als die tegen Heerenveen bijvoorbeeld speelt.

20 mei 2015 om 22:19

haha nee wel in die van Ajax?

21 mei 2015 om 08:27

Nee maar dat maakt mij niet uit

Ik juich zijn terug keer toe als het zo ver komt. We moeten gewoon 2 spelers hebben op elke positie. Maar zou Dijks zelf terug willen denk het niet na wat er gebeurd is. Denk dat hij bij Feyenoord gaat tekenen.

Ik had vanmorgen nog een comment willen schrijven dat zowel Dijks als Boile niet het niveau hebben wat bij Ajax in de basis zou moeten staan. Helaas denk dat geweldige technische hart daar natuurlijk weer anders over.

Maargoed mocht hij komen en de pannen van het dak gaan spelen (want geef hem dan ook half de aantal wedstrijden die Boile kreeg om zich te bewijzen dat is ook wel genoeg.) zal ik ook toegeven dat ik fout zat.

Volgens mij probeert Ajax ervoor tevzorgen dat Dijks duurder wordt. Daar hebben ze dan zelf profijt van.

20 mei 2015 om 22:22

Of ze willen niet weer een fout maken net zoals bij Vermeer. En toch maar besluiten om Dijks naar Amsterdam te halen.

21 mei 2015 om 00:53

Daar moet Feyenoord niet aan mee willen werken. De linksback positie is gewoon dubbel bezet met Nelom en Woudenberg. Dan kun je een uitzondering maken voor een uitzonderlijke speler, maar zo wil ik Dijks toch niet noemen. Hij zou eventueel wel een optie zijn als Nelom vertrekt, iets dat ik erg toe zou juichen. Wat een matige speler is dat toch.

500.000 en Ligeon en Ajax is koopman wat mij betreft

20 mei 2015 om 22:20

En dan kopen we over twee jaar Ligeon wel weer terug! Haha

20 mei 2015 om 22:33

Zou lachen zijn, maar met Tete, Owusu en Sanniez komen er zat opties op rb de komende jaren.
Maar het zou mij niet verbazen wanneer Ligeon zich de komende jaren sterk gaat ontwikkelen.

Kracht, agressie, snelheid kortom alles wat Boilessen niet heeft.

Ik denk niet dat hij nog voor ajax kiest

20 mei 2015 om 22:29

Verklaar je nader......

Ga alsjeblieft naar Ajax Dijks. Ik snap echt niet wat iedereen in die jongen ziet. Ja, hij speelt met veel enthousiasme en een aardige drive naar voren maar ik zie hem niks speciaals doen. Daarnaast kan die niet koppen (ondanks zijn lengte) en is die verdedigend nog vrij kwetsbaar.

Als die punten al te zien zijn bij Willem 2 dan worden ze bij Feyenoord (en ook Ajax) nog veel erger. Nelom is het ook niet maar we hebben een groot talent op linksback. Geef Woudenberg de kans!!!

Dit is helemaal geen slechte gedachte van Ajax. Hij heeft body, snelheid en dat kunnen we wel gebruiken in Amsterdam.

20 mei 2015 om 22:40

Waarom hebben ze hem destijds dan laten gaan? Of zagen ze toen meer potentie in Boilesen?

20 mei 2015 om 22:44

Yep, men vond hem toen niet goed genoeg t.o.v. Boilesen. Hij heeft zich verder ontwikkeld en nu ziet men wel voldoende potentie.

20 mei 2015 om 22:52

Ja zulke dingen blijven lastig, PSV heeft dit destijds toen ook gehad met Huntelaar. Dat was toen al een groot talent maar toen schoot Kezman er 30 per seizoen in en toen hebben ze Huntelaar maar laten gaan en we weten allemaal hoe dat is afgelopen. Hoop dat ze met Locadia niet een gelijkwaardig scenario krijgen.

21 mei 2015 om 00:43

Blind was toen nog niet weg, anders was LB veel beter ingevuld (viergever)

21 mei 2015 om 08:17

Viergever is het ook niet echt. Dat is volgens mij het net-niet niveau.

21 mei 2015 om 09:36

Viergever komt te kort voor de topclubs in Nederland, die had gewoon bij AZ moeten blijven.

Yes, was zo bang dat dit niet zou gebeuren! Sterke en snelle speler. Toonde voor mijn gevoel juist veel potentie alleen niemand had verwacht dat boilessen zover terug zou vallen.

Ik zou er blij mee zijn, als Ajacied. Groot, sterk, kan goed opkomen, behoorlijk verdedigen. Top

Grappig dat een eigen speler teruggekocht moet worden. Was bij Ronald de boer destijds ook zo.

20 mei 2015 om 23:34

Gebeurt wel vaker hoor. Soms moet een speler één of twee stappen terug zetten om vervolgens weer een stap vooruit te kunnen.

In de jeugd teerde hij op zijn superieure fysiek met ook nog eens een bovengemiddelde traptechniek. In een ijzersterk team werden nooit de grenzen op mentaal gebied verlegd (sowieso een Nederlands probleem). In zijn eerste profjaar was hij inderdaad te lichtzinnig en miste hij het 'portugese' gif. Een verdediger is een moordenaar met maar één doel, de tegenstander afstoppen. Dat is ook het verschil tussen de topverdedigers (vidic, Terry, Costa curta, Pepe) en de rest.

Goed nieuws dit, ik wil de strijd tussen Boilessen en Dijks wel zien.
Eindelijk weer eens een vent in de verdediging.
En Vertonghen de Boer hebben ook eerst ergens anders gespeeld voordat ze top werden.

Dit is gewoon opnieuw wanbeleid van overmars en de technische staf. Dijks heeft nooit een echte kans gehad in Amsterdam, maar werd toch te licht bevonden. Oke, prima zou je denken. Vervolgens speelt Dijks aardig maar ook niet meer dan dat en heeft feyenoord interesse, waarop Marc toch weer twijfelt en hem terug wil. Dijks komt gewoon voetballend en aanvallend als back te kort en ik vraag me af of hij wel echt kan verdedigen.

Ik hoop dat Ajax goed en doordacht contact zoekt met Dijks! Als ik hem was zou ik alles op alles zetten om te achterhalen waarom men nu interesse toont. Het komt wat paniekerig over. Dijks is nog jong, maar fysiek staat hij er, wat zeer belangrijk is imo! Laat hem lekker als LCV spelen hoeft voor mij niet als LB... Ik zou dat echt graag zien gewoon centraal haal voor de LB positie gewoon iemand anders een ervaren speler. Maar ja eerst maar eens afwachten hoe dit gaat lopen.

Grappig hoe iedereen zich uitliet over Ajax dat ze Dijks moesten terughalen/nooit moesten laten gaan en nu is het een speler die tekort komt voor Ajax en lekker naar Feyenoord moet gaan.

Ben blij dit te horen, was geen voorstander toen ze hem verkochten. Hij is misschien geen geweldige voetballer maar heeft wat ajax mist namelijk power.

Hoop dat hij terugkomt, heeft een goed seizoen achter de rug met Willem II en ik wil hem wel is de strijd met Boilesen zien aangaan!

Wat een hype begint deze jongen te worden zeg. Het blijft gewoon een matige voetballer. Bij Ajax maakte hij geen indruk en bij Heerenveen eveneens niet. Bij middenmoter Willem 2 heeft hij leuk meegedaan en nu is hij opeens het supertalent van de eredivisie? Wat een flauwekul. Zou dom zijn als Ajax hem terughaalt.

Slecht beleid of meesterzet? Ajax kan hem voor de helft kopen wat waarschijnlijk op een bedrag van ongeveer 1 miljoen uitkomt. Dijks heeft zich bij redelijk grote clubs in de kijker gespeeld, dat betekent dat hij naam heeft gemaakt en indien Ajax hem weer wil verkopen er waarschijnlijk een bedrag kan worden gevraagd hoger dan de transfersom van nu. Andere situatie is dat Ajax de prijs wil opdrijven. Een win-win situatie voor Ajax dus.

Dijks moet naar Feyenoord gaan. Hij speelt die Nelom zo uit de basis. Voor Ajax lijkt het me niet wat, beter dan Boilessen, maar lijkt me toch niet het Champions League niveau waar Ajax naar op zoek is.

20 mei 2015 om 23:20

Boilesen moet het natuurlijk zijn.

Ik vind dat Dijks best wel terug mag komen, er was ook een hoop kritiek op blind en je weet hoe het met hem is afgelopen ! hij is echt wel beter geworden, misschien wat minder verfijnd als boilessen maar verdedigend vind ik hem sterker, heeft een betere voorzet ! geef hem maar een kans zou ik zeggen, Boilessen bakt er ook niks van , verdedigend maar erg zwak en aanvallend dit seizoen ook helemaal niks . Hij kost ook nog is niet zoveel, ik denk dat hij nog wel is kan gaan verassen als ie terug komt.

Volgens mij klopt er hier iets niet. Volgens Voetbalzone is er een doorverkooppercentage van 50% afgesproken waardoor Ajax maar de helft van 1,2 miljoen euro hoeft te betalen. Maar er is hier geen sprake van een "doorverkoop", want Dijks zou dan terugkeren. Dus dan denk ik eerder aan een "terugkoop".

20 mei 2015 om 23:44

Hootch, uitermate interessant wat je hier meld over die 50 procent en de helft van 1,2 miljoen. Hou op man, Dijks is geen verdediger voor Ajax.

21 mei 2015 om 00:33

Waar heb jij het nou weer over???? Ik zeg hier toch nergens dat Dijks een verdediger voor Ajax is? Ik heb het hier puur over die clausule waarvan ik niet zo snap hoe het zit als Ajax Dijks terug zou kopen.

21 mei 2015 om 08:20

Hootch, daar kon je wel eens gelijk hebben. Voor hoeveel hebben ze hem verkocht, dat minus zes miljoen (geloof dat dat de vraagprijs is), dan kunnen we uitereken wat deze misrekening van de staf heeft gekost.

Wanneer Jonk al geen spelers op kan leiden die beter zijn dan Dijks kan hij beter zijn biezen pakken. Dijks is een fysiek sterke verdediger maar heeft hetzelfde probleem als Van der Hoorn. Beide heren kunnen niet voetballen in de kleine ruimte en missen het overzicht wanneer de verdediging onder druk komt te staan. Dijks terug naar Ajax is een brevet van onvermogen voor het Technisch Hart, door selecteren is geen issue meer en dan kom je automatisch bij Dijks uit.

Heerlijk dit nieuws.
Ga ik tch gelijk krijgen na een jaar of 4 toch Dijks als de nieuwe linksback van Ajax.
Alles is een verbetering ten opzichte van Boilesen en als je Dijks voor de helft kan terughalen is dat beter.

Boilesen ziet er uit als Jack the Ripper.

Heel goed van Ajax om Dijks terug te halen. Alhoewel ik nog wel twijfel of hij goed genoeg is voor de top. Maar er moet sowieso een linksback bij komen. Nu kan hij de concurrentie aan gaan met Boilesen. En als die vertrekt, dan moet er een buitenlandse l.back bij komen, want in de Eredivisie lopen geen haalbare alternatieven !!

21 mei 2015 om 00:52

Bogarde, wanneer Ajax Dijks terug haalt kom ik tot de conclusie dat Jonk faalt. Het lukt Jonk nog niet om een simpele verdediger op te leiden die de bal naar dezelfde kleur kan plaatsen.

21 mei 2015 om 01:59

Jonk is geen scout. Er zijn anderen verantwoordelijk voor t halen van jeugd

21 mei 2015 om 06:22

Dat mag jij vinden Pettersson !! Mag Jonk ook een keer falen, het huidige technische hart doet niet anders...

Ik zeg niet dat Dijks meteen dé versterking voor Ajax is. Maar het is in ieder geval een redelijk alternatief. Nu had Boilesen geen concurrentie en Savastano is nog niet Ajax-1 waardig. Zoals gezegd zie ik in de Eredivisie geen betere alternatieven. Daarom verdient Dijks een 2e kans ! En als Boilesen toch vertrekt zal Ajax een nieuwe linksback van buitenaf moeten halen.

Vollgens mij komt die 50% te vervallen als hij naar Ajax terug gaat. Ze halen wel een kanjer binnen.die jongen is geweldig opgebloeid onder Streppel. Hij blonk wekelijks uit.

Jammer voor (bijna alle) Ajaxfans die hem hem niet goed vonden, voordat dit bericht naar buiten kwam. Nu is hij ineens wel een toevoeging?

Ik had hem graag bij Feyenoord gezien. Hopelijk heeft hij nog een beetje rancune richting zijn oude club en kiest hij voor Feyenoord.

21 mei 2015 om 14:52

Klopt maar wel een verbetering ten opzichte van een Boilesen of Nelom.

Ajax moet urby emanuelson halen

Dijks is inderdaad groot en sterk maar dat lijkt me toch geen criterium? Kenny van der Weg is ook groot en sterk, die ook maar gelijk halen? Het gaat in eerste instantie toch om voetbalkwaliteiten, en ik vind Dijks bij lange na niet goed genoeg voor het niveau wat Ajax en Feyenoord zouden behoren na te streven.

Dit zou echt goed nieuws zijn en ja Dijks is beter dan Boilesen. Eindelijk weer een echte vent als linksback.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren