Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax wordt afgeschminkt door Liverpool en ligt uit Champions League

Laatste update:

Ajax is woensdagavond door Liverpool uit de Champions League gekegeld. De ploeg van Alfred Schreuder miste in de openingsfase twee enorme kansen en moest daarna toezien hoe the Reds wél dodelijk waren in de afronding. Mede door behoorlijke persoonlijke fouten bepaalden Mohamed Salah, Darwin Núñez en Harvey Elliott de eindstand op 0-3. Liverpool is daarmee zeker van overwintering in het toernooi en kan bij een ruime zege op Napoli de groepswinst nog grijpen. De Italianen wonnen gelijktijdig van Rangers (3-0), dat kansloos onderaan bungelt in de poule. Ajax gaat vrijwel zeker verder in de Europa League: de Amsterdammers mogen in de laatste groepswedstrijd tegen Rangers met vier goals verschil verliezen voor de derde plek.

Schreuder hield vast aan zijn opstelling, met daarin Brian Brobbey in plaats van Mohammed Kudus als spits. De trainer maakte positioneel wel een wijziging: Daley Blind ging terug naar de linksbackpositie, Calvin Bassey stond centraal achterin. Liverpool kampte met personele problemen en moest onder meer Thiago Alcántara, Luis Díaz en Diogo Jota missen. Wel keerde de herstelde topaankoop Darwin Núñez terug in de basis.

Ajax begon ijzersterk en speelde Steven Berghuis al in de derde minuut vogelvrij. De nummer 10 had de hoek voor het uitkiezen, maar schoot op de paal. Binnen de eerste twintig minuten deed Ajax nog twee serieuze pogingen: schoten van Berghuis en Jorge Sánchez mislukten echter. Het Amsterdamse offensief ebde weg en Liverpool kwam meer aan aanvallen toe. De eerste echte dreiging kwam van Mohamed Salah, die zijn intikker geblokt zag worden door Bassey. Daarna schoot Andy Robertson uit een lastige hoek in het zijnet.

In de 35e minuut volgde een nieuwe gigakans voor Ajax. Brobbey gaf laag voor op de compleet vrije Dusan Tadic, die na zijn aanname op Alisson Becker stuitte. Aan het eind van de eerste helft riep Ajax de problemen over zich af. Sánchez liet zich bij een kopduel kinderlijk aftroeven door Jordan Henderson, die met buitenkant voet Salah bediende. De Egyptenaar wipte de bal in één beweging over de ver uitgekomen Remko Pasveer, die ook niet vrijuit ging: 0-1. De Amsterdammers kwamen vlak voor het rustsignaal goed weg toen Liverpool weergaloos door de defensie combineerde, maar Núñez besloot de aanval in alle vrijheid met een schot op de paal.

Na rust ging het alsnog compleet mis voor Ajax. Sánchez werd bij een hoekschop afgetroefd door Núñez, die met het hoofd precies de hoek vond: 0-2. Direct daarna viel de beslissing, toen Salah de diepgaande Harvey Elliott bediende. De middenvelder brak door en knalde uit een lastige hoek prachtig raak: 0-3 na 52 minuten. Schreuder greep in door vrijwel meteen drie keer te wisselen. Kenneth Taylor, een van de invallers, kreeg snel een kans uit een voorzet van rechts, maar volleerde over. Ook Jurriën Timber kwam dicht bij een eretreffer: de verdediger schoot een meter naast na een knappe dribbel door de as.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

From Sergiño, to you | PSV
20 hints ??#voetbal
Reacties

Wat een ergernis met dit Ajax. De afgelopen jaren alle lof terecht gekregen, maar dan mag er nu ook wel geklaagd worden vind ik. Deze trainer is helemaal niet capabel om trainer van dit Ajax te zijn.

Wéér Tadic laten staan, die raakt nog geen pepernoot. Wéér Bergwijn vanaf rechts laten beginnen, wat eerder ook al niet werkte.

Tuurlijk wel wat pech van die bal van Berghuis op de paal. Tadic die wild schiet, want die speelt zonder enig vertrouwen. En daarna stort de hele boel in.

Berghuis een hele goede eerste helft. Brobbey deed het wel aardig de eerste helft. Kudus viel goed in. En Bassey vond ik ook nog wel aardig. Maar daarna is het echt heel snel klaar. Los zand bij elkaar.

Niks te zoeken in de CL dit seizoen, het is maar hopen op een gunstige loting voor de Europa League.

26 oktober 2022 om 22:53

Ook in de EL worden ze eruit geknikkerd als ze zo doorgaan hoor.

26 oktober 2022 om 22:54

Blind was bij 3 tegendoelpunten weer betrokken. 2x z'n man laten lopen en 1x nergens te bekennen bij de paal. Moet direct ingegrepen worden. Schreuder, blind, h2 en van der sar eruit

26 oktober 2022 om 22:56

Nou die Sanchez mag ook wel weer terug naar Mexico wat een drama back is dat. In de winterstop maar een rechtsback en een rechtsbuiten halen. Meteen ook een andere TD halen want wat die Hamstra met Huntelaar ingekocht heeft is echt drama. Veel geld uitgeven aan spelers maar voegen of niets toe of ze spelen op een positie waar al iemand staat.

26 oktober 2022 om 22:57

Vond Pasveer ook echt slecht vandaag.

26 oktober 2022 om 22:57

@bochherief Blind is altijd een soort 12e man voor de tegenpartij. Die hebben meer aan hem dan dat Ajax dat heeft

26 oktober 2022 om 23:02

Schteuder is ook soort 12e man voor tegenpartij

26 oktober 2022 om 23:03

Klopt idd, die stelt hem op en maakt meer fouten als coach maar ook H2 gaat niet vrijuit

26 oktober 2022 om 23:03

Met blind en sanchez vs madueke en gakpo. Aijajai

26 oktober 2022 om 23:06

Obispo, Ramalho en Max zijn anders nog slechter hoor.

26 oktober 2022 om 23:07

Maar de vleugels van Ajax voegen niks toe. Alle hoop op brobbey en berghuis

26 oktober 2022 om 23:10

Sanchez is op dit niveau inderdaad erg matig, na een aantal wedstrijden kunnen we dat wel stellen ja.

26 oktober 2022 om 23:19

Pasveer hield zijn armen laag, keer op keer

26 oktober 2022 om 23:38

blind de 12e en schreuder de 13e man van de tegenstander.

26 oktober 2022 om 23:57

Heeft ie vroeger geleerd als cv. Armen laag tegen t lichaam anders krijg je strafschop tegen voor hands

27 oktober 2022 om 00:08

Dan doet Ajax het best goed als je tegen 2 man meer speelt

27 oktober 2022 om 00:17

Www.zoekjevoetbalverstand.nl blind was bij geen enkele goal de veroorzaker.

27 oktober 2022 om 00:20

Graag met feiten komen japie. Alleen mensen zonder enige vorm van voetbal verstand geven blind de schuld, terwijl andere personen in de fout gaan.

27 oktober 2022 om 00:52

Als ik mensen als jou moet geloven dan heeft Blind nog nooit een fout gemaakt. Het ligt dan altijd aan anderen

27 oktober 2022 om 02:05

Onzin, als hij een fout maakt, dan benoem ik het ook. Echter bij jou vooral krijgt hij zelfs de schuld als hij niet speelt.

27 oktober 2022 om 04:46

We moeten niet vergeten dat Blind ook veel goeds heeft gedaan bij Ajax
Maar de laatste maanden kan hij het niet meer bijbenen. Ik denk dat het tijd wordt dat hij maar een halve wedstrijd moet gaan spelen. Kijken of dat verschil maakt. Maar wees eerlijk sinds Schreuder er is draait Ajax toch voor geen meter. Dus om alleen Blind de schuld te geven is niet helemaal eerlijk.

27 oktober 2022 om 06:53

Alleen in de CL dan. In de Nederlandse competitie kan zelfs een schreuder met ajax bovenaan staan . Zegt wel iets over een slot en van nistelrode

27 oktober 2022 om 06:54

Behalve in Nederland dan ,daar geeft hij een slot en van nistelrode zelfs het na kijken . Kun je nagaan wat die er van bakken

27 oktober 2022 om 06:58

Over een schmid hoor ik je dan anders nooit meer

27 oktober 2022 om 08:56

Wat een e beperkte speler voor 5 miljoen. Geen actie, brengt zijn teamgenoten in gevaar, en kan niet echt snugger verdedigen... Hadden ze beter die van eewijk kunnen halen, die kan überhaupt wat met een bal

27 oktober 2022 om 09:16

Je kan blind niet overal de schuld van geven en ik vond hem niet slecht spelen, konden deze wedstrijd eindelijk eens naar de goede kleur spelen dat was een vooruitgang. Dat was mede te danken aan de linker flank brobbey en berghuis. Echter moet blind inderdaad eerder herkennen dat zo iets fout gaat. als je op rechts al zo een kopduel ziet kan je best even reageren alvast. Maar het is niet helemaal zijn fout natuurlijk het begint ergens anders. Overigens kon iedereen vorig jaar toch allang zien dat tagliafico gewoon hoorde te spelen, nu is hij weg en heb wijndal gehaald die nog slechter dan die 2. Scheelde gister al een slok op een borrel dat taylor vervangen was die kan echt niet als de tegenstander wat beter wordt. Maar we zijn er nog lang niet en wat mij betreft gaat het onder schreuder veelste langzaam de stappen die we moeten zetten. Hij ziet het gewoon niet vgm anders zie je niet steeds de zelfde fouten terug komen en zo weinig progressie in het team. Alle aankopen zijn echt belachelijk en dat wist je gewoon al voor ze gedaan werden, zeker voor deze bedragen. Bassey kende ik dan wat minder maar je kon de eerste 2 wedstrijden in 20 minuten al zien dat hij positioneel en aan de bal erg zwak is, snelheid de eerste 5 meter mist en geen ajax verdediger. Voor de rest heeft hij eventueel natuurlijk potentie maar onder schreuder worden die stappen gewoon niet gezet.

27 oktober 2022 om 11:16

@tribune-klant Waarom zou ik op dit moment kritisch moeten zijn op Schmidt? Die doet het bij Benfica uitstekend. Bij PSV was het het tegenovergestelde dus toen was ik terecht kritisch

26 oktober 2022 om 22:54

Volgens Schreuder is 3 maanden te weinig om te bouwen, hoe lang heeft hij dan nodig? Want voorlopig zie ik namelijk echt 0 tactiek en idee waar hij heen wil.

26 oktober 2022 om 23:00

“Ga jij even die cursus doen, 3 maanden bouwen is te weinig tijd.”

26 oktober 2022 om 23:36

Ten Hag had ook tot de winterstop nodig maar de supporters wilden hem in september al kwijt.

26 oktober 2022 om 23:51

Ten Hag had 12 maanden nodig (misschien niet eerlijk omdat die in December of Januari kwam, maar toen die 3 maanden bezig was ging het zo goed dat zelfs Ziyech uitgefloten werd) en Bosz 8 of 9 maanden (het ging ook onder Bosz pas in Maart lopen en tot dat moment werden er regelmatig spelers uitgeloten)

26 oktober 2022 om 23:59

Maar bij ten Hag zag je tenminste progressie. En als Schreuder zo door blijft ouwehoeren dan is Emmen straks ook gewoon een maatje te groot voor Ajax, maar verder heeft hij een hele goeie wedstrijd gezien. Okay, het zag er in de eerste 25 minuten een stuk beter uit, maar Liverpool gaf even gas en ze hadden er 3 inliggen. Daarna namen ze weer gas terug. Het spel is om ye huilen en Blind en Tadic hebben weer verzaakt. Dus laat ze er een keer uit.

27 oktober 2022 om 00:24

Bij ten hag zag je in eerste instantie helemaal geen progressie. De grootste fout zat bij pasveer en niemand anders. Lange bal staat gelijk aan balverlies. Terwijl 9 van de 10 keer de backs vrij stonden.

26 oktober 2022 om 22:55

Wat een afgang. Schreuder heeft geen ballen om gevestigde namen als Tadic en Blind ernaast te zetten.

26 oktober 2022 om 22:55

Brobbey eruit halen die wedstrijdritme nodig heeft en Tadic laten staan. Dan ben je echt een angsthaas.

26 oktober 2022 om 23:21

Heeft iemand anders ook "die vuile klerelijer" gehoord tijdens de wissel van Brobbey? Was alleen te horen, je kon niet zien wie het zei.

26 oktober 2022 om 22:55

Ik krijg het m’n strot bijna niet uit, maar wat kijk ik uit na de collum van Valentijn Driessen. Ongeveer de enige journalist die Schreuder aanpakt, ongekend hoe ‘rustig’ het is in de media.

26 oktober 2022 om 23:02

Barca en Ajax met 0:3 verloren vandaag en liggen allebei uit de champions league. De filosofie van Cruijf lijkt nu echt uitgewerkt te zijn bij de clubs. Het zal een tijd duren vrees ik voordat de clubs weer bij de elite gaan horen.

26 oktober 2022 om 23:04

Ajax hoort al heel erg lang niet meer bij de elite, al zo'n dertig jaar niet meer.

En a.u.b. niet aankomen met die halve finale CL, want dan kan je Monaco en Lyon ook meerekenen.

26 oktober 2022 om 23:09

Hij pakt Schreuder helemaal nooit aan in z’n columns. Gooit het altijd op de spelers (en daarmee het aankoopbeleid), maar nooit op de opstelling of tactiek.

26 oktober 2022 om 23:10

Cruijff had blind en klaassen niet opgesteld hoor

26 oktober 2022 om 23:11

@Ajax12321, In het begin inderdaad wel. Laatste weken is dat echter wel veranderd heb ik het idee. Ook op de ‘bekende’ persconferentie ging hij er als enige nog tegenin

26 oktober 2022 om 23:12

@Zeballos, Ajax zat in pot 1 van de Champions league loting dit seizoen, dus dan hoor je zoiezo bij de elite ook al is het van korte duur. 😄

26 oktober 2022 om 23:15

Wat voor filosofie heeft City dan?

26 oktober 2022 om 23:29

Tazaboy

Ja, op korte termijn. Maar lijkt me nietszeggend.

26 oktober 2022 om 23:57

Tazaboy, dat is weer de overtreffende trap van ongeduld zeg, ongelooflijk. Ajax heeft nog een paar jaar terug geweldig succes gehad met die filosofie. Met een fractie van het budget van de topploegen. Maar ja, daar heb je wel een goede trainer en een ingespeelde selectie voor nodig, en dat heb je niet altijd.

27 oktober 2022 om 02:07

Johan had 100% beide opgesteld. Davy had hij 100% op 6 gezet. Hij had echter geen verdediger voor een verdediger gewisseld als je achter staat en moet winnen. En helmaal niet zijn enige spits eraf gehaald.

27 oktober 2022 om 09:21

Als iemand daar mee zou spelen is het cruyf wel... De tekst ´â´zolang jij de bal hebt kunnen zij niet scorenâ´â´ komt van hem was je dat vergeten? de man die zonder keeper wilde spelen zodat je een extra voetballer voor balbezit hebt.

26 oktober 2022 om 22:56

Voor 100 miljoen gekocht. Geen enkele aanwinst heeft Europees niveau. Schreuder kan er weinig aan doen. Management moet weg!

26 oktober 2022 om 23:09

Haha schreuder kan er weinig aan doen zegt ie... grapjas

26 oktober 2022 om 23:28

De twee beste spelers ging na het tekenen van schreuder weg terwijl hem door Sar beloofd was dat ze zouden blijven en Ajax kocht 2 bankzitters, Brobbey en Bergwijn, en een beperkte voetballer van Rangers! Tja! Dan wil je ook niet meer meedoen in Europa!

26 oktober 2022 om 23:42

Ja waardeloos ingekocht zonder een geschikte technisch directeur als Overmars. Overmars zijn we kwijt geraakt omdat van der sar niet tijdig ingreep toen Overmars over de scheef ging en heeft gewacht tot de situatie rond Overmars on houdbaar werd.

26 oktober 2022 om 23:53

Maar Overmars had ook gewoon Bergwijn, Brobby en Wijndal gehaald, met die drie waren ze toen hij weg ging al bezig en achter conceicao zaten ze ook vorig jaar al aan. Van de grote aankopen alleen Bassey misschien niet.

En daarnaast waar gaat het over. Ajax verliest van Liverpool...
Van de laatste 15 europese wedstrijden tegen Engelse clubs hebben ze er 1 gewonnen en 2 gelijk gespeeld.
En van de 7 of 8 wedstrijden in de historie tegen liverpool hebben ze er eentje gewonnen. in 1966.... door de mist is er niemand die het gezien heeft. Maar dat was de laatste en enige keer.

De analyse hier op BT sports was veel simpeler. De eerste helft was Ajax gewoon goed. Ze hebben te veel spelers verkocht in de zomer en hebben tijd nodig om de nieuwe spelers in te passen. En dan helpt het niet als je de kansen niet afmaakt op CL niveau.

27 oktober 2022 om 07:26

Waar zijn überhaupt al die topaankopen van afgelopen zomer gebleven!?

26 oktober 2022 om 22:57

Net, als Barcelona en Juventus. Ook ploegen van niks.

26 oktober 2022 om 22:59

Kudus verliest twee keer gevaarlijk de bal op het midden. Iedereen wordt vrolijk met hoe die soms balcontrole heeft maar het is zo onstuimig

26 oktober 2022 om 23:04

Wil je altijd spelers die alles op save spelen dan? kudus is nog creatief man. Klaassen doet alles op save maar heb je niks aan

26 oktober 2022 om 23:07



Er kwam in die vijf minuten dat hij op het middenveld mocht voetballen wel meteen meer beleving. Daarna liep hij ook wel op het middenveld, maar hadden we geen spits meer.
Als hij nou eens gewoon vijf wedstrijden op rij op het middenveld mag blijven staan..maar goed, dat zal wel bij dromen blijven.

26 oktober 2022 om 23:51

Het is %#$& frustrerend om naar Ajax te kijken dit seizoen!!
We hebben echt een flinke jas uitgedaan!
Het is bij Ajax (& ManU) zeer evident dat EtH een top coach is en AS (nog!?!) niet..
Er zit totaal geen swung in het elftal, weinig zichtbaar speel-plezier…
Zeer frustrerend na een aantal heerlijke Europese jaren…

27 oktober 2022 om 00:04

Zagen we toch wel aankomen dit? Het is in mijn ogen volkomen helder dat een goede coach veel meer invloed heeft dan 1 of 2 goede spelers. En Ten Hag heeft het uitzonderlijk goed gedaan. Ik vind Bassey en Brobbey ook prima aankopen, geef het tijd en een goede trainer, dat komt er wel uit. Bergwijn ook maar wel te duur. Schreuder moet de tijd krijgen maar lijkt het op dit moment niet te hebben.

27 oktober 2022 om 00:28

Ik ben eigenlijk geen fan van Bassey als ik eerlijk ben. Of anders gezegd, geen fan van de huidige samenstelling van de verdedeging. Ik zie zeker wel de kwaliteiten die Bassey heeft.
Er wert hier op BT sport heel snel op gewezen dat Bassey ongeveer de uitzondering is aan de bal bij Ajax en zich niet makkelijk onder de druk uit speelt. zeker niet als hij naar zijn slechte been moet.
Een zo'n speler in het team is niet erg. Maar Sanchez en Rensch gaan ook de opbouw niet verzorgen. Wijndal ook niet, en Blind in deze vorm ook niet.

Ach, Schreuder en de clubleiding zullen het wel weer af doen als een zeer respectabele eindstand. Alsof je een soort Viktoria Pilzen bent die blij zijn dat je er niet 4 om de oren hebt gekregen.

Blind, Klaassen, Tadic. Wat moet je er allemaal mee? Wanneer je een trainer hebt die er op uit lijkt te zijn bepaalde keuzes niet te maken welke overduidelijk zijn voor het grote publiek, een technisch manager die vind dat je het super doet, kom je niet ver als club. Sterker nog, je wordt gewoon 4 jaar terug de tijd in geworpen op deze manier.

Ik heb net mijn tv kapotgeslagen voor 40 gasten op m'n feest vanwege Ajax. Mijn vrouw nam net onze huilende kinderen mee en zei dat ze allemaal de week in een hotel doorbrengen. Deze trainer heeft mijn droom, mijn leven en mijn feest verpest. Ik kan dit niet meer aan. Tot ziens en tot morgen.

Was als grap bedoelt mensen, geen zorgen. Het is moeilijk voor de trotse Ajacied in mij om serieus deze wedstrijd te ontleden in de comments hier.

26 oktober 2022 om 22:53

Niet gedacht deze meme op VZ langs te zien komen

26 oktober 2022 om 22:54

Klasse maat

26 oktober 2022 om 22:54

Ho, voordat je gaat.. Mag ik je playstation hebben?

26 oktober 2022 om 22:57

Een PlayStation 2?

26 oktober 2022 om 23:02

Is ook goed, geef ik dan maar aan mijn neefje in Kaapverdië

26 oktober 2022 om 22:54

Spijt komt altijd achteraf, hoop dat je hulp kan zoeken of mensen om je heen verzameld die kunnen helpen. Je familie/gezin is waar uiteindelijk allemaal omdraait. Sterkte man!

26 oktober 2022 om 22:55

sterkte maat

26 oktober 2022 om 22:55

Het is maar een spelletje

26 oktober 2022 om 22:58

Hahaha een Twitter classic 😂😂

26 oktober 2022 om 22:59

🤣🤣 tranquillo goos

26 oktober 2022 om 23:05

Gefeliciteerd 🥳 hopelijk gaat het wel goed met de kids

26 oktober 2022 om 23:10

Haha wat heb jij jezelf voor l*l gezet. Goos was toch duidelijk dat Liverpool Ajax zou wegspelen. Spelen tegen Excelsior is een stuk makkelijker dan Liverpool dat is een feit

27 oktober 2022 om 07:41

Het is een meme..

26 oktober 2022 om 23:15

Geen idee of dit nou een grap is of niet

26 oktober 2022 om 23:17

Stoer

Het is verbazingwekkend dat Erik ten Hag met United na 11 wedstrijden meer Ajax voetbal speelt dan Ajax.
Dat zegt eigenlijk wel alles over de invloed van de trainer.
Helaas voor Schreuder maar zijn tijd zit er echt op.

26 oktober 2022 om 22:57

Zou Ajax en ManU best tegenover elkaar willen zien in de EL. Mooi affiche zou dat zijn.

26 oktober 2022 om 23:01

Die zou Man Utd gewoon winnen.

26 oktober 2022 om 23:03

Liever niet. M'n vaseline begint op te raken.

26 oktober 2022 om 23:16

Misschien stoppen met de vaseline, en become a real man, zouden ze met de Ajax selectie ook moeten doen, het zijn allemaal lieve jongetjes

26 oktober 2022 om 23:02

Het zit erg veel in geloof, passie en coaching blijkt nu. Iets wat ten hag in een paar maanden erin heeft gekregen bij man u. En Schreuder er in een paar maanden uit heeft gekregen bij Ajax.

26 oktober 2022 om 23:07

Ten Hag heeft voor 240 miljoen gekocht en staat 8 punten en op een ELplasts. achter op Arsenal doelsaldo 16-16 Man U is met Ten Hag niets opgeschoten!

27 oktober 2022 om 10:40

@wouter60 is het seizoen al afgelopen dan?
ik denk juist dat hoe langer het seizoen gaat duren hoe meer invloed ten hag op zijn ploeg gaat krijgen.

Goede twintig minuten, verschrikkelijke zeventig minuten. Onder Schreuder is het verval gigantisch, die man moet op straat gezet worden. Dit heeft namelijk niet veel te maken met de kwaliteit van de spelers, maar de verschrikkelijke spelopvatting van de man. Ik zie nooit iemand meer druk zetten, ik zie niets meer worden afgejaagd. Ook het stadion is gezapig, niemand gelooft meer in de magische avonden. RVC is daar grotendeels schuldig aan gezien ze Ziyech blokkeerden, maar ik had witte doekjes verwacht vanavond. Schreuder zet andermaal mijn club te kakken in Europa. En ja, je kan zeggen wat als die 2 ballen er gewoon in gegaan waren, maar dat gingen ze niet. Schreuder maakt onze club kapot met z'n gelaten houding. Witte doekjes. Enige is dat ik weer goed geld gepakt heb met Nunez to score, gratis geld.

26 oktober 2022 om 22:57

Je bent behoorlijk misleid. Het is niet alleen schreuder. Het is h2. Het zijn spelers als Blind. De rvc is de enige instantie waardoor ajax niet terug is geworpen naar de periode van 2009.

26 oktober 2022 om 22:59

Het zijn spelers als Blind die gewoon bijna finale CL speelden. Dus het ligt aan de trainer.

26 oktober 2022 om 23:02

4 jaar geleden ja. Ik heb het idee dat jij daar iets teveel in bent blijven hangen. Begrijpelijk als supporter, maar sindsdien is Blind harder achteruit gegaan dan hij zelf kan sprinten.

26 oktober 2022 om 23:03

Een Blind die 4 jaar jonger en een defibrilator licbter was.

26 oktober 2022 om 23:04

Ok, waarom niet rijkaard opstellen dan? Hij heeft de CL zelfs gewonnen.
Dus het ligt wel degelijk aan spelers als Blind, en aan h2.

26 oktober 2022 om 23:04

Blind is zeker niet beter geworden, maar Blind was zeker niet de slechtste vanavond. Er is 0 collectief.

26 oktober 2022 om 23:19

Je moet 18/19 zo snel mogelijk vergeten, zo redeneerde ik ook een tijdje. Iedereen begint op 0, en niemand levert. Moeten allemaal ermee ophouden, zeker Tadic vind ik pijnlijk, want hij is de speciaalste.

26 oktober 2022 om 23:19

Precies waarom speelt Blind bij van Gaal en Ten Hag wel redelijk tot goed. Schreuder gebruikt zijn spelers verkeerd waardoor de slechte aspecten van elke speler juist naar bovenkomt

26 oktober 2022 om 23:23

Kerel aub, blind is 5 jaar ouder sinds dat moment. Hij kan het niet meer belopen, geen schande maar momenteel gewoon geen basismateriaal meer!

26 oktober 2022 om 23:26

@Maverick,Blind was bij hun ook niet goed. Max redelijk met 2 uitschieters per seizoen, maar dat heeft Maguire ook, ik ook, jij ook; je moet stelselmatig goed spelen. Af en toe jezelf oppeppen kunnen we allemaal. Zeker met zijn salaris

26 oktober 2022 om 22:58

En toch zag het er goed uit die openingsfase. En inderdaad Ajax had twee 100 procent kansen; als je die niet maakt …

26 oktober 2022 om 23:00

Het gaat me vooral om die gelatenheid. Niet des Ajax. Schreuder heeft zijn kansen gehad.

26 oktober 2022 om 23:08

Dat is denk ik een gebrek aan zelfvertrouwen na de tegengoal(s)

26 oktober 2022 om 23:20

Ja, ze moeten Bogarde terugbrengen #bringwinstonback

27 oktober 2022 om 00:09

Ik had liverpool op winst met 1 en 2 handicap, dus ik heb ook goed verdiend. Tegen Napoli ook al. Helaas. Ik hoop dat ik snel niet meer op de tegenstander van Ajax durf te wedden.

27 oktober 2022 om 00:41

Ja allemaal leuk met je gokken Vernon maar dit is Voetbalzone. Doen niet aan gok reclames!

PS: tip voor morgen PSV-Arsenal draw

29 oktober 2022 om 22:34

ben blij dat ik die niet heb opgevolgd maar desondanks verloren...

De volgende Ajax trainer heeft echt mazzel, slechter dan deze kneus kan je het niet doen. Maar volgens Hamstra doet Schreuder het echt fantastisch, want hij staat 4 punten los. Knap hoor..

26 oktober 2022 om 22:59

Voor jullie is het pech dat PSV zich tegen Cambuur en Groningen voor schut liet zetten. Dan was je nu wellicht van je trainer afgeweest

26 oktober 2022 om 23:02

Ik bedoel dit niet provocerend of arrogant, maar omdat jullie inderdaad nog slechter zijn zullen wij wel kampioen worden. En dan gaan we net zo lang door tot het volledig mis gaat met deze trainer. Echt doodzonde hoe snel het achteruit gaat internationaal gezien

26 oktober 2022 om 23:04

Ik denk niet dat PSV slechter is. Het is stuivertje wisselen bovenin. Overigens verliest Ajax wel van PSV binnenkort hoor, en dan mag die kale pakken.

26 oktober 2022 om 23:04

Het is vooral dat Ajax die potjes ook had kunnen hebben. Maar alle tegenstanders schoten telkens de bal t stadion uit. Het voetbal van ajax is nog geen 1 x overtuigend geweest. alle wedstrijden ligt het achterin open alleen de rkc's en Excelsior's hebben er niet van geprofiteerd

26 oktober 2022 om 23:04

PSV heeft er een handje van om punten te verspelen tegen de kleintjes. Dus we hebben hoop….

26 oktober 2022 om 23:05

Niks provocerend of arrogants aan… Helaas verprutsen we het in Eindhoven weer zelf met dit soort lachwekkende wedstrijden.

Goeie 30 minuten alleen dan sta je weer met een onzichtbare Klaassen. Maar goed Tadic en Berghuis moesten scoren. Daarna stort het weer volledig in. Ook wel weer klaar met Blind. En ook Pasveer weer een belabberde wedstrijd. Zelfs tegen dit matige Liverpool niet eens kunnen scoren is toch wel beschamend. Ajax heeft veel te veel kansen nodig. En wat Schreuder na die 0-1 doet is werkelijk weer een schande. Zo’n incapabele coach…

26 oktober 2022 om 22:57

Klaassen zat echt goed verstopt in de broekzak van Fabinho. Verloor letterlijk ieder direct duel.

26 oktober 2022 om 23:11

Schande dat hij er überhaupt in staat…

27 oktober 2022 om 00:49

Maar wat vind je dan van H2? Verkopen allerlei basisspelers, stelt Alfred aan, kopen spelers voor torenhoge bedragen, gaven geld uit alsof het niets was… het is allemaal niks.

27 oktober 2022 om 00:52

Achteraf natuurlijk niet best nee. Bergwijn halen terwijl Tadic daar toch nu speelt. Hij speelt alleen omdat het enorme kapitaalvernietiging is. Bassey vond ik wel logisch maar moet zich nog aanpassen. Maar ja het is ook wel tijd dat de aankopen is gaan spelen zoals Wijndal. En dat Blind en Tadic is worden gepasseerd. Een aanval met Bergwijn, Brobbey en Conceicao is toch het meest logische en dan Kudus erachter.

27 oktober 2022 om 01:13

Naja Bassey moet gewoon centraal worden opgesteld, dat is gewoon geen back. Totaal het postuur er ook niet voor. Daarbij vind ik het doodzonde dat spelers als Tagliafico, Antony en Martinez zijn verkocht en daarvoor geen waardige vervangers zijn aangetrokken. Waarbij die drie echt viezerikken kunnen zijn, bestaat alleen al de hele verdediging uit lieve jongetjes van de klas. Mis gewoon spelers die het vuurtje aanwakkeren of die even een rotschop uitdelen. Dat heb je nu niet, want ze moeten… jawel.. voetballend vermogen hebben.

Schreuder haalt de Kerst niet.

26 oktober 2022 om 22:56

All I want for Christmas...

26 oktober 2022 om 22:57

Tuurlijk wel. Vriendje van het bestuur, doet fantastisch werk volgens Hamstra.

26 oktober 2022 om 22:59

Het zou fijn zijn als hij het einde van de herfstvakantie in de schoolregio's midden en zuid niet haalt. Van der Sar zou direct de kleedkamer in moeten lopen en hem weg moeten sturen. Deze clown moet je niet eens de nabespreking meer laten doen.

26 oktober 2022 om 23:01

Jawel hoor. Met het aankomende schema gaan jullie op ruime voorsprong als winter kampioen de kerst vieren. Dat zal dus geen reden voor ontslag worden

26 oktober 2022 om 23:12

Maar jij gooit de handdoek voor Zo 6 november 16.45 Ajax - PSV vast in de ring?
Klasse man!

26 oktober 2022 om 23:17

Die haalt zelfs de kerst na kerst. Niemand met ballen in het bestuur. Ja knikkertjes allemaal.

Mooie overwinning en overwintering hiermee veilig gesteld. Moet zeggen dat Nunez speltechnisch er steeds meer in komt en ook meer net begint te vinden ondanks de gemiste 100% kans. Jammer voor Ajax maar denk dat het ook gewoon beter is om in EL verder te gaan ( met een nieuwe trainer)

26 oktober 2022 om 22:59

Geloof jij dat Liverpool de CL kan winnen dit seizoen?

26 oktober 2022 om 23:04

Winnen niet als ik zo verwacht momenteel. Moet je in een betere vorm geraken maar niks is onmogelijk. Vooral afhankelijk of er veel blessures blijven en je komt enige kwaliteit in midden te kort

26 oktober 2022 om 23:04

Zie Real afgelopen seizoen, alles is mogelijk.

26 oktober 2022 om 23:09

Geen enkele kans en ik heb vreselijk veel respect voor Liverpool. De 1e 20 minuten hebben ze het al vreselijk lastig tegen het slechtste Ajax in 5 jaar. Benieuwd naar volgende week, Napoli is momenteel na Man City en Bayern gewoon de beste ploeg van Europa.

26 oktober 2022 om 23:20

Je vergeet Paris Saint Germain .

Het almachtige ajax dat met geld smijt zo zien lijden... Voetbal blijft een mooie sport.

26 oktober 2022 om 22:58

En toch zit in het verval van een club een genot en schoonheid bij jou. Wat zegt dat over jouw karakter?

26 oktober 2022 om 23:01

Niet zoveel Bobson. Hoogmoed komt ten val.

26 oktober 2022 om 23:06

Als je valt dan kom je iig van boven. Jammer man, dat jouw clubje al jaren niet genoemd wordt in de CL.

26 oktober 2022 om 23:10

Mijn gevoel zegt dat Feyenoord ajax gaat uitschakelen in de europa league als ajax dat haalt natuurlijk!

26 oktober 2022 om 23:32

Weinig verstand van zake

27 oktober 2022 om 02:13

Dit zijn van die jongetjes die ajax meer haten dan ze van hun eigen club houden. Dat geeft mij een trots gevoel als ajacied dat mij club belangrijker voor hun is dan hun eigen club.

26 oktober 2022 om 23:01

Geld smijten. Nonargument. We hebben letterlijk voor het dubbele bijna verkocht en mensen klagen nog steeds... De jeugd is geen magisch middel dat maar hoe dan ook blijft geven he... Maar goed ik heb zo'n gevoel dat als je zo'n reactie plaatst je gewoon niet zoveel hebt met Ajax.

26 oktober 2022 om 23:05

Dat klopt Paulo, maar iedereen bij ajax werd alweer omhoog gepraat na de eerste speelrondes. Uiteindelijk blijkt dat bassey en bergwijn miskopen zijn voor het hoogste niveau. Natuurlijk niet voor het eredivisie niveau maargoed dat mag je ook wel verwachten voor die prijzen. En je koopt ze voor de cl waar ze totaal niet thuishoren..

26 oktober 2022 om 23:11

Niet mee eens. Bassey begon dramatisch en werd eigenlijk nog geen enkel moment echt omhoog gepraat. Bergwijn begon goed en is ook gewoon een goede voetballer. Prima voor het niveau dat Ajax wil nastreven en ook goed genoeg voor de CL, alleen is dat lastig te zien als het hele team waardeloos speelt. Hij is bijvoorbeeld beter dan een David Neres (in Ajax tijd) om maar wat te noemen die ook goed speelde in de CL. Nu zeggen dat ze niet thuishoren in de CL is oneerlijk aangezien heel Ajax dit seizoen, naar mijn mening grotendeels door de trainer, niks te zoeken heeft in de CL.

27 oktober 2022 om 12:26

Ik heb bergwijn anders nog geen pot zien spelen bij ajax waar hij het top niveau van neres haalde. Ik schat neres ook nog steeds hoger in

Het is natuurlijk geen Volendam of Excelsior he Schreudertjeeee

Het heeft om precies te zijn vijf minuten goed gestaan, maar toen stonden we al 0-3 achter. Kudus en Wijndal voor Klaassen en Blind. Vijf minuten werd helaas Brobbey eruit gehaald.
Verder een goed eerste half uur, dat geeft me nog steeds wel het idee dat het team goed genoeg kan zijn. Daarna was het klaar.

Je kunt Glasgow Rangers en Ajax net zo goed fuseren: Amsterdam Rangers. Klinkt best goed nog. Ik bedoel, Schreuder heeft Ajax eigenhandig opgedoekt, na jaren leuke avonden in Europa te hebben beleefd. Altijd een wedstrijd beginnen met dat kloppende hart, gezonde spanning. De spanning is er helemaal uit bij mij. Deze man kan niet eens één keer de sterkste elf laten beginnen. Speel nou eens drie wedstrijden achter elkaar met Brobbey en Kudus, domme goudvis! Nee Schreuder is lekker eigenwijs. Nu mag je eigenwijs doen tegen PSV binnenkort en dan weer verliezen. En dan? Zit ie er dan nog steeds? Dan mag je het wanbeleid van Ajax niet meer serieus nemen. Diep te-riest niveau. Amsterdam Rangers van de Champions League naar het Championship niveau.

26 oktober 2022 om 23:05

Rangers Amsterdam rolt lekkerder

26 oktober 2022 om 23:07

die 100 miljoen rolde nóg lekkerder

26 oktober 2022 om 23:10

I see.. 100 op de bank en 15 doelpunten tegen, ja die rolt indd lekker..

26 oktober 2022 om 23:20

lekker in het putje ..

Schreuder gaat er niet uit jongens Hamstra vindt dat alles wel goed gaat zo. Echte held ook om dat interview te houden met 4 punten los ipv drie weken geleden wanneer nog 2de stond....

Buiten het feit dat het een teleurstellende CL campagne is kan jk mijzelf echt mateloos irriteren aan mijn mede-ajax fans deze afgelopen weken. Dit ajax is niet meer hetzelfde ajax dat in 18/19 een prachtig seizoen had. Heb het idee dat veel fans dit momenteel nog altijd als maatstaf zien, waardoor het verwachtingspatroon veel te hoog ligt voor de huidige selectie. Je bent ten opzichte van vorig jaar 7 belangrijke schakels verloren. Deze gaten vul je ook met 100 miljoen op de bank niet zomaar op. Tuurlijk zijn er aankopen die niet het gewenste niveau zijn, maar meerdere aankopen van grote spelers als bergwijn, kan ajax in tegenstelling tot grootmachten gewoon niet. Daar is de eredivisie helaas te slecht voor, waardoor absolute toppers voor ajax niet te halen zijn. Het zal altijd uit een vijver moeten vissen met spelers die er net een categorie onder zitten.
2x verliezen tegen liverpool en tegen napoli is natuurlijk ook niet heel gek. Liverpool is een absolute grootmacht en napoli verkeert in de vorm van haar leven. 2x winnen van rangers is een must maar met een realistische blik zou het halen van 10 punten in deze poule een meer dan goede prestatie zijn. Het realisme ontbreekt mij dit seizoen bij ajax fans en elke keer als er weer iets fout gaat wordt er weer van een mug een olifant gemaakt. De huidige situate is niet meer de rooskleurige situatie die er een aantal jaar geleden was. De voetbalwereld is wat dat betreft kei en keihard. Wat er momenteel niet is, is er simpelweg gewoon niet.
Kop op en schitteren in de europa league en eredivisie

26 oktober 2022 om 22:56

Dat is het niet eens. We hebben wel vaker een renovatie gehad. Maar dit is onacceptabel. We zijn al maanden onderweg en je ziet ze nog steeds dezelfde domme fouten maken. Je ziet de coach nog steeds onbegrijpelijke keuzes maken. Verliezen is niet gek maar dit wat er nu al weken aan de gang is dat kan gewoon niet. Schreuder leert niet van zn fouten en blijft volharden in zn eigen rare ideeen. Hij blijft vasthouden aan spelers die niet leveren. En zet ze nog op verkeerde posities ook. Dit kan gewoon niet.

26 oktober 2022 om 23:31

Het grootste probleem met Schreuder, is poppetjes niet op hun plek zetten waar ze horen te staan, en als een speler 2-3 wedstrijden niet presteert, die speler dan op een andere positie plaatsen. In het begin deed Ten Hag dat ook met Alvares en Martinez, waardoor Blind en andere juist niet hun goede kwaliteiten konden laten zien.

Stek Frank de Boer maar weer aan. Slechter dan dit kan niet. Tadic, Bergwijn........ helemaal niets laten zien en wel laten staan. Kudus eindelijk op 10 en dan weer in de spits gooien. Weer beginnen met Blind die Salah gewoon 10 meter ruimte geeft. En dan heb je een conceicao die voorin nog wat gevaar kan stichten maar nee hoor. Stel je voor dat Bergwijn en Tadic weer gewisseld worden.

26 oktober 2022 om 23:35

Heb je nog geen genoeg van beton voetbal dan? Want dat ga je dan nog steeds krijgen met Frank De Boer als trainer.

Ik was bij de 0-3 drie minuten blij, 35 minuten mijn ideale opstelling. Blind ging eraf voor Wijndal, kudus op 10 en Brobbey in de spits. Een wederom slecht spelende Tadic had van mij ook nog gewisseld mogen worden voor conceicao.

Maar nee hoor, 0-3 achter, je zou zeggen laat ik is wat anders proberen. Schreuder gaat gewoon weer terug gaat naar een systeem met Kudus in de spits met Taylor erachter en Tadic op rechts, ongelofelijk.

26 oktober 2022 om 23:00

Ik snap de wissel van kudus niet. Wacht dan 5 minuten! En breng kudus voor brobbey en taylor voor Klaassen. Nu komt kudus voor 4 min erin om op 10 te gaan spelen om daarna weer de spits in te gaan.

Op deze manier wordt het ook nog een hele klus om een rondje verder te komen in de Europa League. Ongelooflijk hoe diep Ajax onder de ondergrens kan zakken.

De Bergwijn hype is nu ook weer klaar.

26 oktober 2022 om 23:04

Die is het ook al tijd kwijt inderdaad. Toch jammer. Maakt toch vaak mooie goals

26 oktober 2022 om 23:16

Geen idee waarom die überhaupt begon. Beperkte, luie speler met een leuk schot. Oogt ook te zwaar, hij is Depay 2.0 aan het worden qua spieren. Bizarre aankoop voor dat geld.

De mensen die tot het einde zijn blijven zitten zijn klaploper. Die vermijden de drukte. Parkeergarage is al 3 kwart leeg wanneer het lsatste fluitje klinkt.

27 oktober 2022 om 00:47

Klopt haha

Afgeschminkt, vernederd, afgemaakt. Verval is groot. Alles wat is opgebouwd vakkundig afgemaakt door Schreuder stuur 'm vanavond nog de laan uit. Maar dat is een droom, gebeurt natuurlijk nooit

Een nederlaag was vooraf wel ingecalculeerd. Maar de manier waarop de doelpunten vielen kan echt niet. Zijn allemaal persoonlijke fouten. Dit Ajax is meer los zand dan collectief. Davy speelde echt heel erg goed. De rest niet. En welke mongeloid laat meneer Tadic godsamme 90 minuten staan? Ja, mister Schreuder. Jij.

Schreuder out.

Dramatische opstelling, niks in de rust veranderen. Liverpool heeft 10 min goed gespeeld en maken er 3. En lekker Blind, Tadic en Klaassen pamperen, onze sterkhouders. Op alle vlakken doorselecteren, tijd voor een nieuwe trainer en een nieuw Ajax, met veel meer voetballend vermogen. Sanchez, Bassey, Alvarez en Klaassen… schandalig veel.

26 oktober 2022 om 23:09

Gaat niet gebeuren helaas, Hamstra heeft min of meer z'n lot aan hem verbonden met dat lovende interview voorafgaand. Nou zou ik het niet erg vinden als beide eruit gaan maar ik zie ook niemand die daartoe in staat is binnen de organisatie.

26 oktober 2022 om 23:13

En dat toont maar weer eens het gebrek aan ambitie aan. Europa is een extraatje, geen harde eisen.

Wereldtop zullen we nooit worden, maar bovenkant subtop moeten we kunnen vasthouden. En dan had je nu in moeten grijpen. Maar goed ze zijn al tevreden met CL deelname, terug naar plek 32 ipv plek 16. Wat een ellende.

Succes met Schreuder(wij tukkers waren blij dat we van hem af waren) zou ik zeggen als Twente supporter. Wat Ten Hag in een paar jaar opgebouwd heeft, breekt Schreuder binnen een half jaar af. Die gast is een drama. Ajax is onherkenbaar. Zowel in de competitie als in Europa.

Ajax heeft 2 opdrachten voor de volgende CL wedstrijd:

- Verlies uit tegen Rangers niet;
- Als er verloren wordt, doet het dan niet met 5 doelpunten verschil of meer.

Maar met de Schreuder-opstellingen kan dat nog een zware opdracht worden. In Ibrox kan het flink spoken, en Schreuder lijkt graag te willen verliezen.

Tadic voegt echt helemaal niks toe aan het spel van Ajax. De hele linkerkant is letterlijk lamgeslagen omdat hij daar staat. Geen diepgang, ballen gaan allemaal terug. Wat ziet Schreuder dat wij niet zien?

27 oktober 2022 om 00:01

Volgens mij heb je naar Bergwijn gekeken toen die links stond. Die heeft geen enkele bal naar voren gespeeld. Rent bij bal verlies direct naar de middenl lijn als hij een speler gaat verdedigen maakt hij eerst een boog ipv een rechte lijn. En hij is dan nog een jonge speler.

Kam iemand een krop sla met daarnaast de foto van Schreuder plaatsen. Wie blijft langer houdbaar.. Zet je geld maar in op die krop sla.

26 oktober 2022 om 23:02

Pinky and the brain brain brain... daar lijkt Alfred nog het meest op

26 oktober 2022 om 23:06

Google eens op Ribald Corello. !00% match.

26 oktober 2022 om 23:17

nou die kende ik nog niet... haha zo hoofd en je bent niet de enige.... denk je ook wat ik denk

Komt Theo Janssen net uit de kroeg samen met uitsmijter Bogarde... damm staat dat de wedstrijd te analyseren...

Iedereen maar weer bashen op Blind die niet goed speelde maar de ozo geweldige Timber was nergens bij de 0-1 en 0-2 maar daar hoor je ze niet over.

Deze poul was toch haalbaar volgens veel ajax supporters ? "liverpool is uit vorm en napoli is te doen" en vorige jaar kon ajax cl winnen na een wedstrijd te hebben gewonnen 😂

26 oktober 2022 om 23:12

En een cocky real met als toppunt een ramos die een gele kaart pakte om geschorst te zijn tegen ajax omdat ze wel makkelijk zouden winnen. Die hoogmoed van real heefr ze de das om gedaan tegen ajax.

26 oktober 2022 om 23:19

Das geen hoogmoed dat doet iedereen als voor staan en toen die uit matchen belangrijk waren een match winnen tegen bayern en direct ervan uitgaan dat je de cl gaat winnne is pas hoogmoed en we praten over nu en ajx ligt erbui

27 oktober 2022 om 00:56

Ik weet nog wel dat Ramos toen 2 duels geschorst werd omdat hij die kaart opzettelijk pakte en mensen hier zaten te grappen van 'haha die mist dus volgend jaar de eerste wedstrijs van de poulefase' en vervolgens won Ajax flink van Real en werd dat werkelijkheid. On: Er mist echt iets in dit elftal, een soort echt wil om te winnen. Al snap ik dat je voor deze trainer niet door het vuur wil gaan.

27 oktober 2022 om 02:20

Bayern en juve waren beide in vorm tot het moment dat ze ajax troffen. Ga geen onzin lullen. Bayern hadden we trouwens veel geluk, want de kant van nous lag namelijk toen helemaal open.

27 oktober 2022 om 10:25

Eindelijk iemand die het zegt. Dat 18/19 seizoen was hartstikke leuk voor Ajax, maar het was wel tegen ploegen die nog geen 50% van hun normale vorm haalde, Real al helemaal niet.

26 oktober 2022 om 23:07

Liverpool was ook uit vorm. Nadruk op 'was'. Dat was niet echt te merken in de wedstrijden tegen Ajax. Napoli blijkt ineens 1 van de beste clubs van Europa te zijn dit seizoen. Desalniettemin lever je nog steeds wel wanprestaties.

26 oktober 2022 om 23:14

Liverpool speelde vandaag in een laag tempo alsof het een gelijkspel of krappe 0:1 wilden accepteren. Zelfs zo konden ze er toch 3 maken. Dat zegt heel veel.

26 oktober 2022 om 23:17

Maar je moet nooit op voorhand ervan uit gaan dat je liverpool gaat winnen terwijl je die wedstrijden nog moet gaan spelen en ik zei nog dat het seizoen lang is

De eerste 25 minuten waren leuk en had je er gewoon 2 moeten scoren en dat is ook de reden elke jaar weer dat wij haast nooit verder komen en andere wel want we zijn gewoon een matige subtopper.

Allemaal leuk en aardig die 20/25 min goed spel in de eerste helft. Maar op dit niveau moeten die ballen gewoon erin. Als Hamstra de hoofdtrainer zo goed vindt, kan hij ook met hem opzouten. Leek allemaal nergens op. En niet te vergeten Danny Blind is back in The game. Pijnlijk maar waar, we zijn weer terug bij af.

26 oktober 2022 om 23:04

Wie weet zijn we dankzij Danny binnenkort van Schreuder af. Dan alleen die Deens bondscoach contracteren en nog maar een paar miljoen spenderen aan spelers. Sanchez, Bassey en Wijndal niet goed genoeg. Zelfde geldt voor Bergwijn. Slechts één goede aankoop en die mag telkens maar 6 minuten invallen.

26 oktober 2022 om 23:22

Brobbey ook wel een aardige aankoop me dunkt.

26 oktober 2022 om 23:44

Die beschouw ik als terugkoop en niet als aankoop.

27 oktober 2022 om 02:21

Men moet M laudrup halen als trainer.

Jammer, tot de 0-1 was het hoopvol. Daarna zakt het volledig als een pudding in elkaar. Dieptepunt hoe je na rust begint. Nog wat verschuivingen en wissels waar ik niks van begreep, maar ook dat is inmiddels ook geen verassing. Het slechtste CL seizoen sinds vele jaren, nu al.

Ik heb me zat boos gemaakt de afgelopen weken, maar ik heb er nu even geen zin in. Vooral gelatenheid… nu op naar Rangers.

Tja wat moet je er verder nog van zeggen 13 goals tegen in 3 wedstrijden. Nee denk eerder dat ajax een paar stappen terug gaat doen ipv voor uit.in de wandelgangen word blind als TD genoemd. Hou men hart vast, het verlies van overmars word steeds pijnlijker

Nottingham Forest wint wel van dit Liverpool! Dat zegt een hoop..

In Liverpool speelde Ajax echt verschrikkelijk, echt een speelbal. Ik heb mij zelden zo plaatsvervangend machteloos gevoeld.

Vandaag had ik het idee dat er weer wat gogme en lef was bij Ajax. Tot de eerste 20 minuten voorbij waren. Daarna is het bij de eerste de beste tegenslag afgelopen. Geen bezieling, geen vertrouwen.

Dit kan zo niet langer!

Mopper, mopper, mopper. Kindertjes toch. Jullie weten toch welke kwaliteit er de laatste jaren vertrokken is. Nou dan krijg je dit. Heeft maar een beetje met de trainer te maken.

Ik zie geen speelwijze/tactiek zowel zonder als met bal. Raar wisselbeleid, had Kudus laten starten overigens.. Schreuder doet maar wat en maakt dezelfde fouten over and over again. Hij heeft tijd nodig zegt ie.. Waarvoor dan? Voetballend is het echt onvoldoende en nogmaals, geen idee wat schreuder nu eigenlijk wil. Kinderlijke fouten verdedigend waardoor er tegengoals onstaat. RKC had er ook meer moeten prikken mits beter uitgespeeld. Geen balans, geen speelwijze en waardeloze trainer. Genoeg kwaliteit in de selectie op de backs na.

Zo slecht was Schuurs nog niet als je clowntje Bassey ziet spelen

Drama verdediging allemaal kansloos

Begin was prima, maar daarna zakt het ver weg. Op dit moment niet goed genoeg op dit niveau. Een mix van ontbreken van vorm bij goede spelers, het te weinig niveau van bepaalde spelers en de defensieve kwetsbaarheid. Er moet wel wat gaan gebeuren want bepaalde spelers komen te kort. Blind gaat verdedigend niet meer, Sanchez zie ik nu nog wel liever dan Rensch, maar is ook niet de ideale vervanger van Nous. En zo kan je wel meerdere twijfels hebben natuurlijk.

We kunnen nu wel weer met z’n allen tegen Schreuder aan gaan lopen schoppen, maar het had na 20 minuten natuurlijk gewoon 2-0 moeten staan, en daar kon Schreuder echt helemaal niks aan doen.

Tis gewoon weer terug bij af. Je hobbelt een fase leuk mee en dan zet de tegenstander aan en kan je gaan douchen. Bergwijn is voor de CL echt weggegooid geld. Die kan er niets van.

26 oktober 2022 om 23:51



Ik denk ook dat je niet ontkomt als Ajax/nederland zijnde om in fases te kunnen aanhaken bij de top. Soms heb je wat momentum met goede spelers, komt er wat geld en kan je misschien even blijven kleven, maar structureel kan je natuurlijk niet aanhaken als je afhankelijk bent van pareltjes zoeken in je jeugdopleiding.

Ik heb er op zich wel vrede mee, af en toe een uitschieter, en voor de rest focussen op EL en eredivisie. CL kan verkocht worden met oliedollars aan de hoogste bieder.

Weet je. Vier keer verliezen in een poule met dit Liverpool en het meest flitsende Napoli in jaren kan gebeuren. Niet ideaal, maar ook geen schande. Maar de manier waarop? Dat kan echt niet. Dit is niet strijdend ten onder gaan, maar als makke lammetjes naar de slachtbank geleid worden. Alles wat Erik ten Hag heeft opgebouwd wordt in vier wedstrijden weer compleet afgebroken. En dan heb ik het niet alleen over het sprankelende voetbal, maar ook de goede naam die Ajax in Europa had opgebouwd. Ik wil niet zeggen dat grote teams het in hun broek deden als ze Ajax als tegenstander kregen, maar ze waren wel beducht omdat dit Ajax wel eens heel swingend uit de hoek kon komen.

Niks, maar dan ook niks is daarvan over na deze paar maanden onder Alfred Schreuder. En ja, natuurlijk is de selectie minder als je Antony, Mazraoui, Gravenberch en Tagliafico de deur uit ziet gaan, maar kom op, ook met deze iets mindere selectie is het volkomen onacceptabel om zó te verliezen.

26 oktober 2022 om 23:40

Je vergeet de belangrijkste transfer, Martinez. Een van de belangrijkste voor Ajax en nu voor ManU. Martinez stuurde Alvares aan en zorgde ervoor dat Blind niet alleen maar moest verdedigen.

27 oktober 2022 om 01:01

Onder Ten Hag werd er met bravoure gespeeld, zoals het in mijn ogen Ajax ook betaamt. Ik (als iemand die niet voor Ajax is) vind het vervelend om te moeten horen dat het altijd aan Ajax ligt en nooit aan de tegenstander, maar dat hoort bij Amsterdam en Ajax. En Ten Hag bracht dat heel mooi, terwijl deze trainert eerder een trainer is voor Volendam dit jaar 'Ach ze zijn een maatje te groot, geeft niks jongens'

Wat een klote verdediging heeft Ajax zeg, en de keeper valt ook gewoon door de mand. EL zal ook nog lastig zijn met dit team. Beter focussen om kampioen te worden, en dat wordt al lastig genoeg… zucht…

Houden alleen rangers en victorua pezen achter zich qua verdediging!
25 minuten leuk spelen is niet genoeg daarna stort het als kaartenhuis in.
Je snapt toch niet dat een schreuder die gaten niet dicht coached.

Een hele goede eerste 25 minuten gezien van Ajax, helaas zie je dat op CL niveau alles op kleine details beslist word. Waar Berghuis de paal raakt valt ‘ie voor Nunez binnenkant paal binnen. 2e helft geef je alles in vijf minuten tijd kinderlijk uit handen. Na de 3-0 wel blij om de in mijn ogen ideale opstelling gezien te hebben met Wijndal op LB, Kudus op tien en Brobbey spits. Chico had van mij wat eerder mogen komen voor Tadic maar goed. Ben al lang blij dat Schreuder de beste 11 had staan (ware het na 3-0…).

26 oktober 2022 om 23:20

De beste 11? Beide buitenspelers gezien? Ik niet. Dus speelde je al met minimaal 2 man minder. Over het gebrek aan defensieve kwaliteit ga ik het niet weer hebben. Dat is trouwens de eerste linie die schreeuwt om versterking.

In Amsterdam blijft men stoïcijns doorgaan met het ontmantelen van de Ajax succesformule. Waarom? Inkoopafdeling: 2. AD: 2. Hoofdcoach: 1. RVC: 2. Dus passen mooi bij elkaar. En straks komt Blind: 1, er ook nog bij. Succes verzekerd!

We waren er al enkele weken achter dat dit een tussenjaar gaat worden maar ik word nog niet echt vrolijk van de toekomst als ik het zo bekijk. Zelfs als je mannen als Tadic, Blind, Davy, Pasveer, Alvarez en Timber wegdenkt zie je nog niet een begin van een nieuw elftal dat in Europa mee kan gaan doen. Die Sanchez kan er niet heel veel van, Bergwijn zakt steeds verder weg, Kudus wil alweer weg, Taylor en Wijndal vielen rampzalig slecht in en Rensch is hopeloos uit vorm. Als Schreuder de kerst wil halen zal hij echt moeten gaan beginnen met doorselecteren.

26 oktober 2022 om 23:21

Zullen we eerst beginnen met de aanstichters vervangen? Hoofdcoach + inkoopafdeling. Dan knapt het al aardig op.

Wat een niveau, wat een blamage. Ajax in 1 seizoen totaal verprutst door training, management en coaching. Ik zie het heeeel somber in.

26 oktober 2022 om 23:36

Totaal verprutst wat onder Overmars was opgebouwd.

Niks te vertellen in de CL dit seizoen. Kansen die je moet afmaken mis je, en zelf krijg je ze zo kinderlijk eenvoudig tegen. Als je van dit Liverpool verliest met 0-3, dan heb je niks te zoeken in de CL en mag je blij zijn als je verder mag in de EL.

Waarom word tadic nooit gewisseld heeft echt niks laten zien

Zijn we niet een beetje te kritisch allemaal? Als berghuis en tadic de eerste helft die 2 maken ga je gewoon met 2-0 of 2-1 de rust in hé? Maar je maakt ze niet en tegen liverpool kom je daar niet mee weg. Tegen Excelsior gaat je dat nog lukken.. helaas..

Ik moet nog zien dat Ajax het red tegen Rangers voor de Europa league. Rangers gaat er natuurlijk alles aan doen Om Europa league te halen.

Schreuder per direct wegwezen, ongeschikte trainer voor Ajax

Pasveer
Rench-Timber-Bassy-Wijntje
Tayler--------Berghuis
----------Kudus----------
Conceição-Brobby--Bergwijn


Klaassen kan niet meer.
Blind ook niet.
Tadic lekker rouleren met Bergwijn
Alvarez verkopen
Hakim halen



27 oktober 2022 om 02:25

Hahahahah bergwijn heeft heek veel wedstrijden op links de kans gehad, maar het leek nergens op. En op basis daarvan wil je de beste man van de afgelopen jaren eruit halen.

Deze wedstrijd mag het toch duidelijk zijn dat het niet aan Schreuder persee ligt toch? Meer aan een team wat heel erg aan elkaar moet wennen, op elke positie is er een nieuwe basis gekomen, dit is net als Ten Hag in 2017, geef het even de tijd. Ajax was echt zeker niet slecht vandaag, verre van zelfs.

Het is gewoon duidelijk dat Ajax weer op het niveau zit waarop ze normaal thuis horen. Gezien de begroting en competitie waar ze in spelen. De mooie jaren zijn voorlopig weer geweest. Achteraf een uitzonderlijk lichting met. De Ligt, frenkie, van de Beek. Zyech, Tadic en Blind in vorm. Ga zo maar even door. Ajax is de aankomende jaren te groot voor de Eredivisie en te klein voor de CL. EL is het niveau. En dat is natuurlijk niet zo raar. Of je moet het hebben van uitzonderlijk talenten. Of bankzitters uit de topcompetitie. De Eredivisie is gewoon niet aantrekkelijk genog voor de echte toppers. Je moet het hoogste nastreven maar een beetje realiteitszin is ook op z'n plaats. Ieder jaar kampioen worden. De Beker winnen en 1 X in de 3 jaar overwinteren in de CL. En voor de rest proberen zo ver mogelijk te komen in de EL. Dat is reëel.

Ja er ging na de 20 minuten weer een boel fout maar sommige spelers en dan met name Pasveer weg zetten al slecht vind ik te ver gaan.
Bij de eerste goal moet hij een verdedigende fout van met name Blind proberen recht te zetten, dan komt hij weliswaar te laat en denk je wat doet hij daar, maar was hij er niet uitgekomen dan had Salah vrij aan kunnen nemen en scoren en dan had men gezegd waarom was hij er niet uitgekomen. Feit is dat er niet goed verdedigd werd waardoor hij tot deze keuze gedwongen werd.
Goal 2 kon hij niks aan doen was gewoon onbereikbaar in de hoek gekopt of denken sommigen die hem slecht vonden dat hij een lengte van 3 meter heeft ? Hier kan men wederom Blind verwijten maken die had bij de hoekschop gewoon de 2de paal moeten afdekken. Bij goal drie wederom een verdedigende fout en dan houd hij zijn handen laag want op die manier heeft hij al vele reddingen verricht omdat vaak de ballen op lichaamshoogte of laag komen en ja dan gaat die er als een kanonskogel hard hoog in, een andere keeper had hem vast tegengehouden zo denkt men dan.
Nog ff over dat uitkomen bij de eerste goal dat doet hij de 2e helft 2 keer goed zodat Liverpool niet twee keer een vrije doortocht heeft en het wellicht 0-5 was geworden maar die reddingen worden niet gezien omdat dit wellicht te ver van de goal af gebeurde

Je kan zeggen wat je wilt, maar Brobbey was wel de beste speler bij Ajax. Creeerde gewoon 2x 100 procent kansen. Alleen Tadic en Berghuis verneukte de kansen. Dan had je de CL gehaald. Duidelijk dat Tadic en Berghuis over de top zijn. Die moet je langzaam vervangen. Houdbaarheidsdatum is op van die twee. Die kunnen in de Eredivisie makkelijk mee, maar tegen grote tegenstanders moet je het maken ook als je niet in de wedstrijd zit. Bergwijn die was nergens te bekennen. Nu snap je ook waarom ze bij Tottenham hem niet de kans gaven. Heeft totaal geen vechtersmentaliteit als het tegen zit. Robben zou altijd 110 procent geven. Dat mist deze generatie helaas. Die rijden al in dikke bakken, maar weten totaal niet wat pijn lijden is en vechten voor je leven. Alvarez en Sanchez zakten ook volledig door het ijs. Die waren bij 2 goals compleet het spoor te bijster. Enige die ik nog goed vond was Bassey die wilde nog knokken. Timber bij vlagen, maar de rest was bagger. Niemand trekt zijn mond open en iedereen kan alleen hielenlikken tegenwoordig. Geen persoonlijkheid. Alle gezichtsuitdrukkingen zijn gewoon vlak tegenwoordig. Waar zijn mensen die kritiek durven te uiten op het team dan? Zijn er alleen maar lieverds hier die alleen gekomen zijn om vrienden te maken?

Ach voor een team dat welgeteld 5 minuten in zijn sterkste opstelling heeft gespeeld in DE wedstrijd waarin het moest gebeuren ging het toch niet echt heel slecht?

Ajax wordt zo toch wel een beetje het clownsploegje in Europa.
Altijd maar hoog van de toren blazen en arrogant roepen dat ze in deze groep wel even door zouden gaan.

Ondertussen afgeslacht worden door Napoli en Liverpool hahaha.

Mensen doen net alsof Ajax een wereldploeg heeft en het een schande is om van Liverpool te verliezen?

Pasveer, Sanchez, Bassey, Blind, Klaassen, Alvarez, Tadic. Het is allemaal pure middelmaat of zelfs slechter.

Berghuis geeft vaak ook in dit soort wedstrijden juist niet thuis.

Bergwijn en Timber zwaar uit vorm.

En een Liverpool wat op iedere positie bijna 2 spelers heeft die beter zijn dan wat Ajax heeft lopen.

Vrij logische uitslag dan toch die 0-3?

Ajax was en is nog steeds geen europese subtop, ondanks 1 uitschieter.

27 oktober 2022 om 09:12

Zo simpel weer dit. Tuurlijk is het weer bagger de 2de helft en ben ik absoluut niet blij met hoe ze speelde maar je bent wel gewoon 40 minuten lang beter geweest. Hoe past dat dan in je hele verhaal van 'middelmaat'? Dit Ajax kan zoveel beter dan het, vooral de 2de helft, laat zien. Dat hebben we vorig jaar en de jaren daarvoor nog kunnen aanschouwen alleen staat er een totaal incompetente man aan het roer.

Ajax heeft een aantal jaar leuk meegedaan in de CL. In het jaar waarin ze de halve finale haalden kon het niet op. Alles zat mee, een leuke lichting spelers voor veel geld verkocht. Maar ook tegenstanders van formaat verslagen zoals Real en Juve, maar er wordt vergeten dat deze clubs toen niet in goede doen waren. Of de bal die over de zijlijn ging tegen Real maar er wordt niet voor gefloten en daar een goal uit voortkwam, dit was een bepalend moment voor deze wedstrijd. Oftewel, het zat Ajax allemaal mee. Fijn voor deze club, niet leuk voor Nederland. Ajax heeft nu zoveel geld dat ze de komende 10 jaar 11 keer kampioen zullen worden, ook in Nederland regeert geld helaas. Maar Europees staat Ajax weer waar ze eigenlijk horen, CL is te hoog gegrepen en zullen ze in het 2de toernooi van Europa leuk mee kunnen doen, maar ook echt niet gaan winnen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren