Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax weet weer wat winnen is en maakt einde aan ongeslagen reeks FC Utrecht

Laatste update:

Ajax heeft zondag eindelijk weer een wedstrijd weten te winnen in de Eredivisie. Na vier opeenvolgende competitiewedstrijden zonder zege wonnen de Amsterdammers wel van FC Utrecht: 2-0. Een stabiel ogend Ajax kwam vlak voor rust via Brian Brobbey op een 1-0 voorsprong. Na 75 minuten bepaalde Kenneth Taylor de eindstand op 2-0. Devyne Rensch speelde de wedstrijd niet uit: hij pakte in de slotfase een domme rode kaart na een harde charge op Sam Lammers.

John van ’t Schip voerde vier wijzigingen door in de basiself. De oefenmeester koppelde Sivert Mannsverk en Jordan Henderson aan elkaar op het middenveld. Het ging ten koste van onder meer Branco van den Boomen. Basisdebutant Ahmetcan Kaplan verving de geblesseerde Josip Sutalo, terwijl Tristan Gooijer terugkeerde om de plek van Anton Gaaei in te nemen.

FC Utrecht begon de wedstrijd fel en zette de Amsterdammers hoog onder druk. De recordkampioen leek er amper van onder de indruk en voetbalde zich er prima onderuit. Naarmate de beginfase vorderde kreeg Ajax meer en meer de bal, zonder - behoudens een kansje voor Kenneth Taylor - echt tot mogelijkheden te komen.

Ajax, dat met Kaplan en controleurs Mannsverk en Henderson in de basis al wat stabieler oogde dan in verleden weken, kwam via Gooijer nog het dichtst bij een openingsdoelpunt in het eerste bedrijf. De rechtervleugelverdediger kon na een voorzet uithalen, maar mikte recht in de handen van Mattijs Branderhorst.

Brobbey kreeg richting het eind van de wedstrijd ook een kansje. Na een gevecht met Mike van der Hoorn produceerde sterke spits een schotje, dat geen probleem vormde voor Branderhorst. Lammers noteerde in minuut 38 het eerste Utrechtse schot van de wedstrijd. Nadat hij slim duelleerde met Rensch schoot de spits wild over.

In minuut 39 was het raak voor de thuisploeg. Een fraaie lange bal van de uitstekend spelende Kaplan werd verlengd door Borna Sosa - die daarmee tekende voor zijn vijfde assist dit seizoen - en puntgaaf afgerond door Brobbey: 1-0.

Na de theepauze zocht Ajax naar een uitbreiding van de voorsprong. Na een uur spelen kwam de recordkampioen ook dicht bij die verdubbeling. Een voorzet van Sosa werd bijna in eigen doel gewerkt door Nick Viergever. Uit de daaropvolgende hoekschop van Henderson liep Brobbey de bal van dichtbij in het zijnet.

Richting de slotfase begon ook Utrecht het gaspedaal een beetje in te drukken. Het resulteerde onder meer in een goede afstandspoging van Oscar Fraulo. Het mocht echter niet baten voor FC Utrecht, want met nog een kwartier op de klok beslisten de Amsterdammers de wedstrijd.

Na een lange uittrap van Diant Ramaj bracht Taylor Brobbey in stelling. Brobbey gaf de bal terug aan zijn goede vriend en Taylor maakte oog in oog met Branderhorst geen fout: 2-0. Er kwam toch nog een smetje op de middag van Ajax, want Rensch zou de wedstrijd niet uitspelen. Na een keiharde charge op Lammers kon hij, na een VAR-ingreep, met een directe rode kaart inrukken.

Zo profiteert Ajax optimaal van het puntenverlies van AZ bij Sparta Rotterdam (1-1) en komt het op vier punten van de nummer vier. Tevens houdt de ploeg van Van ’t Schip Go Ahead Eagles achter zich. Voor Utrecht komt er een einde aan een ongeslagen reeks van vijftien wedstrijden. Zo stokt de opmars bij plek acht voor het team van Ron Jans.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Kaplan! Wat een opluchting dat we eindelijk een onverstoorbaar leiderstype in de verdediging hebben die als een beer staat te verdedigen, fatsoenlijk kan opbouwen, vol de duels in gaat, met zijn kop omhoog en borst vooruit voetbalt en vertrouwen geeft aan de rest van de verdediging. Want Ajax heeft eindelijk weer eens de nul gehouden, voor het eerst in 4 maanden. Vandaag stond de organisatie, vooral door Kaplan, ontzettend goed. Het voetbal was niet spectaculair, maar wel verzorgd.

Brobbey was weer ontzettend goed, goal en assist, Taylor heel belangrijk en wat gun ik hem wel het succes en de ovatie van het publiek. Verder een knappe prestatie, want ik las hier gisteren dat het weer helemaal niets zou worden. In een huidige verdediging kunnen we toch nog wat met de wingbacks. Knap dat een Van't Schip niet bezwijkt onder de kritiek van het systeem vorige week en het gezeur op lage aantal trainingsmomenten deze week.

Terecht dat de VAR ingrijpt bij het moment van Rensch, maar bijzonder dat het vervolgens geen eens een kaart is voor die overtreding op de voet van Taylor. En bij een arm naar de bal in het strafschopgebied van Utrecht er niet eens gekeken wordt, want dat is altijd een penalty. De arbitrage was niet fantastisch.

3 maart 2024 om 14:17

Kaplan, Wat een topper! Elke week basis al maakt hij een foutje hij heeft 10x meer zelfvertrouwen dan Sutalo en dat zegt niks over kwaliteitsverschil maar in ajax 1 moet je gewoon zelfvertrouwen uitstralen. Dat is wat ajax is in mijn ogen.

3 maart 2024 om 14:20

Zou Sutalo toch gewoon op de plek van Rensch neerzetten, vind de rechterkant nog altijd enorm zwak.

3 maart 2024 om 14:26

Volgende week zullen we zien hoe Sutalo het gaat doen omdat Rensch geschorst is, het wordt dan wel tijd om te laten zien dat hij daar hoort

3 maart 2024 om 14:27

Sutalo mag van mij eerst een cursusje “de bal echt willen zonder angst” volgen voordat hij mijn vertrouwen krijgt. Hij kan prima verdedigen maar het is gewoon bambi on ice met deze man aan de bal.

3 maart 2024 om 14:38

Volledig mee eens. Sutalo speelt erg onzeker en je ziet veel twijfel in z'n spel. Ik denk dat er een erg goede verdediger in schuilt, maar zolang hij er 100 procent mentaal niet voor klaar is zal het schutteren blijven doorgaan.

3 maart 2024 om 14:51

@regulator, denk ik ook maar de vraag is of het er ooit uit gaat komen. Ajax moet er iemand op zetten om dat soort jongens te begeleiden, dat lijkt door alle puinhoop geen prioriteit. heb hoop dat de basis beetje bij beetje wordt gelegd voor een betere organisatie van de club, en dat er t.z.t. ook weer aandacht komt voor dat soort zaken. desondanks ook overwegen Sutalo bij een goed bod te verkopen.

3 maart 2024 om 15:16

Ik vraag mij af of Sutalo ondertussen al engels of nederlands spreekt. Communicatie achterin is belangrijk

3 maart 2024 om 15:19

Misschien dat hij met een stabiele Kaplan naast hem en voetballers als Henderson en Mannsverk voor hem, wat meer rust en vertrouwen in z’n spel krijgt.

3 maart 2024 om 15:52

@littleLebowski, op de socials doet de man al sinds dat hij er is engelse teksten plaatsen met zinsopbouw en een woordenschat waar Steijn, Ten Hag en Koeman enkel van kunnen watertanden.

3 maart 2024 om 17:08

Ja want hij zal dat vast niet laten vertalen of schrijven door iemand die wél Engels kan.

3 maart 2024 om 17:42

Sutalo kan er geen reet van als wij de bal hebben, ontvangt die en geeft hem door alsof hij een tikkende tijdbom aan z’n voeten heeft. Komt zelf in de problemen of verlegt het probleem. Je ziet nu, ondanks dat er druk is, dat het positiespel veel beter en verzorgder is. Hoef je ook veel minder achter een bal aan lopen en verdedigen

3 maart 2024 om 21:41

@regulator, denk daarom juist dat hij baat kan hebben bij kaplan

3 maart 2024 om 22:31

Šutalo is zeker een goede verdediger.
Maar wat ik denk dat de meeste van jullie niet weten of wel . Is dat overal waar die jongen tot nu toe gespeeld heeft bij Dinamo en voor Kroatië.
Er altijd voor hem jongen spelen waren hij standaard de bal aan kwijt kan.
Voor hem is dit ook niet zijn normale niveau maar als je in een elftal komt waar geen enkele vastigheid in zit. Kan je ook geen vertrouwen opbouwen.
Ik denk persoonlijk dat met Šutalo Kaplan Hato het prima gaat staan volgende week.

3 maart 2024 om 23:05

Ik denk oprecht wel dat Kaplan er naast zeker kan helpen. Oogt ook bij Jong Ajax heel rustig. Iets wat Hato in dezelfde mate niet heeft.

Alleen het is, zoals Thiago hierboven zegt, niet alleen dat je zijn onrust bij het verdedigen ziet. Je ziet het ook als Ajax balbezit heeft. Stabieler middenveld zou zeker helpen, maar je wil ook niet een speler opstellen die al nerveus wordt als hij een keertje de bal niet makkelijk kwijt kan en zelf moet oplossen.

Ik vind het moeilijk om precies in te schatten wat het is. Misschien is het echt dat hij nog helemaal niet zo goed in NL aardt, maar dat het met tijd (zoals bijv. Alvarez) beter wordt. Ik weet het echt niet. Enige wat overduidelijk is, is dat hij niet eens een schim is van de speler die hij bij Zagreb/kroatie was.

3 maart 2024 om 14:19

Ik vond vooral mannsverk goed.
Constant in beweging. Altijd aanspeelbaar. Hij samen met Henderson lijkt me een must op het middenveld. Op 10 misschien berghuis?? Lijkt me zeer creatief, niet fysiek

3 maart 2024 om 14:22

Ik ben het helemaal met je eens. Taylor verdient op basis van deze pot ook wel een plekje trouwens.

3 maart 2024 om 14:25

Maar oprechte vraag, vond je Taylor echt zo goed spelen of is het vooral op basis van de goal? Hij deed best veel fout maar had wel veel inzet

3 maart 2024 om 14:35

Onze IJslander of Taylor op 10. Als Taylor dichterbij Brobbey kan spelen en minder verdediging werk hoeft te doen dan moet ie in staat zijn om gemiddeld 10 goals per seizoen te maken. En Mannsverk idd laten staan! Rust aan de bal en een prima techniek.

3 maart 2024 om 15:57

@Rebovic, vind je niet dat Henderson, Mannsverk, Hlynsson /Taylor niet te weinig creativiteit heeft?

Om deze reden zou ik daar graag Berghuis zien, iemand die iets kan verzinnen.

3 maart 2024 om 19:41

@Sven: als je me vandaag vraagt wie er op de meest aanvallende middenveldpositie moet: Taylor of Hlynsson, dan kies ik met m'n ogen dicht voor Taylor in de basis hoor. Misschien voor sommigen onbegrijpelijk maar ik vind Taylor echt beter de laatste tijd.

3 maart 2024 om 14:19

Mooi hoe snel je als Ajax supporter inmiddels weer tevreden kan zijn. Het lijkt mij helemaal niks aan om een favoriete club te hebben die dan vervolgens in een thuiswedstrijd 5-4-1 gaat spelen tegen een Utrecht wat vandaag wel heel erg zwak was. Maar het seizoen verloopt zo dramatisch dat dit soort overwinningen al bejubeld worden.

Overigens is het commentaar op het aantal vrije dagen helemaal niet zo gek als je een nieuw ultradefensief systeem gaat spelen. Maandag, dinsdag en vrijdag iedereen vrij geven is wat overdreven, je kan best wat tactische trainingen inplannen en Mannsverk extra aan zijn fitheid laten werken.

3 maart 2024 om 14:21

Ik wilde Mannsverk ook nog benoemen inderdaad. Wat voetbalt hij makkelijk. Speelde zeer goed. Kaplan en Mannsverk zullen wel blijven staan

3 maart 2024 om 14:21

Zo kun je altijd wel praten. Ajax zit gewoon in een moeilijke periode, vandaag hebben ze het prima gedaan. Was het het Ajax wat de fans willen zien? Zeker niet. Was het beter dan de afgelopen weken? Zeker wel

3 maart 2024 om 14:22

Nee dan beter ontevreden zijn en tegen beter weten in 433 spelen en op je kloten krijgen.

3 maart 2024 om 14:23

Utrecht was bezig aan een prima reeks en Ajax niet. Logisch dat Ajax zich aanpast. Ipv arrogant denken dat het goed komt.

3 maart 2024 om 14:24

Prima Simonvk. Was Utrecht misschien zo zwak dankzij Ajax? Ze hebben bijna een half jaar niet verloren.

3 maart 2024 om 14:24

Gelukkig zijn wij hier niet om jou te pleasen Simon, 3 punten zijn binnen! Kaplan echt een topper. Verdedigend stond het eindelijk een keertje.

3 maart 2024 om 14:24

Simon ga lekker buiten spelen, we zien zelf ook wel dat het niet geweldig is allemaal. Maar mogen we blij zijn dat we eindelijk de 0 hebben gehouden, en de volle buit van 3 punten? Triest gedoe altijd weer van sommigen. 😒

3 maart 2024 om 14:26

Dat is toch niet zo vreemd? De laatste weken waren bizar slecht en als je dan een sterk Utrecht ontvangt dan is winnen het enige wat telt. Al doen ze het met 8-1-1. Ook goed dat zowel Kaplan en Mannsverk een prima pot op de mat leggen. Ik ben hier inderdaad zeer blij mee. Ongeacht wat een of andere gloryhunter van Real Madrid daarvan vind.

3 maart 2024 om 14:32

Slap gelul man. Verdediging was eindelijk solide. En onze backs staan hoog. Dus niks 5mans verdediging.

3 maart 2024 om 14:48

Tja het Utrecht dat psv & Twente van het winnen afhield speelt vandaag precies slecht tegen het team waar ze het liefste alles tegen willen geven. Toevallig.

3 maart 2024 om 15:34

Was jij ook fan van real met Mourinho aan het roer?

3 maart 2024 om 16:40

5-2-3 en 3-4-3 in balbezit is geen 5-4-1. Utrecht heeft de hele wedstrijd vol druk vooruit gegeven, maar kreeg die bal niet te pakken. Dus wat is zwak?

Op mij wek jij de indruk dat je niet precies weet waar je naar gekeken hebt, maar dat ik ook met de commentator van de wedstrijd en de zogenaamde analysten van Espn. Dat lult maar. Overigens spande Viergever nog de kroon, maar dat is voetballers eigen. Zij kijken alleen vanuit hun perspectief en vinden bijna altijd dat ze enorm veel kansen hadden op winst, zelfs als ze de hele wedstrij achter de bal aan gehobbeld hebben en een xG van slechts 0,5 hadden.

Daarnaast heb ik de indruk dat je erg teleurgesteld bent in de uitslag, en ik heb sterk het idee dat jij de betekenis van het woord bejubeld niet kent.

Hoe dan ook, 5-2-3 is alles behalve ultradefensief, en zoals met alle systemen kun je het aanvallend uitvoeren of verdedigend. In dit geval was de intentie om vooruit te gaan, maar dat maakte Utrecht lastig door vol druk te zetten. Ik denk dat in de uitvoering het e.e.a. misging, omdat er teveel op balbezit gespeeld werd, en de ruimte achter de verdediging van Utrecht daarom te weinig benut werd. Terwijl het hele elftal van Utrecht op de helft van Ajax stond om vol druk te zetten. Bij de 1-0, lange bal van Kaplan op Sosa die Brobbey voor de keeper zette, was duidelijk hoeveel ruimte er lag. En die ruimte lag er veel vaker.

Zoals ik al zei, jij weet duidelijk niet waar je naar gekeken hebt. Of je hebt niet gekeken, en komt alleen om af te zeiken naar VZ. Dan wijs ik je op de inhoud van je post, dat is alleen maar negatief en niet ter zake doende. Een beetje triest, hoor.

3 maart 2024 om 14:25

Je kan zeker rood geven aan Rensch, en moet je waarschijnlijk ook doen. Maar zou de var er niet zijn om grove fouten eruit te halen? In die zin bedoel ik, dat je geel in dit geval toch gewoon kan steunen? Had het volkomen begrepen als de var de scheids had geroepen wanneer er geen geel was gegegeven. Maar je kan geel nu toch gewoon steunen.

Ik durf vol overtuiging te zeggen dat een feyenoorder in de kuip echt geen rood had gekregen voor dit.

3 maart 2024 om 14:30

Hoe kan je geel ondersteunen als iets duidelijk rood is? Gestrekt been, noppen vooruit op de enkel? Dat is altijd rood. Zou toch wat zijn als je met zulke overtredingen met geel wegkomt.

3 maart 2024 om 15:14

Ik vond het totaal geen gestrekt been. Het was echt niet smerig ofzo.

3 maart 2024 om 15:15

3 minuten later was er ook een gestrekt been over de bal, noppen vooruit en deze keer (met een lagere intensiteit) vol op de enkel in plaats van schampen. Daar kwam die speler van Utrecht zelfs zonder geel mee weg. Maar die intensiteit maakt niet uit volgens jou als noppen vooruit en gestrekt been altijd rood is.

3 maart 2024 om 15:21

@pro2312,

De bedoeling van Rensch was denk ik ook niet smerig. Je ziet dat hij op die manier z’n lichaam erin draait door zijn voet voor de bal te zetten. Hij is alleen net niet op tijd en schampt daardoor op een vervelende manier de enkel van Lammers. Een enorm lompe en onnodige actie.

Zeker als een scheids van zo dichtbij beoordeeld heeft, snap ik niet dat een VAR dit wil corrigeren. Als de scheids rood had gegeven had ik het persoonlijk zwaar gevonden maar begrepen. Genoeg van dit soort momenten gezien waarbij het geen rood werd (Hlynnson uit bij RKC, Taylor 3 minuten na deze rode kaart).

Maar de 2 positieve dingen aan dit moment is dat Rensch nu ff een wedstrijdje zal moeten banken én dat ik de bevestiging kreeg dat er wel degelijk een VAR aanwezig was. Bij de handsbal in de eerste helft, een soortgelijke overtreding op Taylor en de absurde 9 minuten blessuretijd was de VAR nergens te bekennen.

3 maart 2024 om 15:57

Precies dit, direct rood was zwaar maar acceptabel. Geen kaart en rood door de var prima. Gebeurt wel eens.

Maar geel en dan ingrijpen van de var was ik het totaal niet mee eens.

9 min blessuretijd overigens ook niet consequent met andere wedstrijden.
Mjaa zuivere speeltijd zal er wsl nooit komen.

3 maart 2024 om 16:03

Het was hard, en je kan er zeker rood voor geven. Als ik VAR was en er geen kaart gegeven, had ik m ook naar t scherm geroepen, nu had hij geel gegeven, en het dus beoordeeld. Geel was licht, maar niet dermate licht dat ik hem daarvoor naar t scherm had gehaald.

Ik had m eerder naar t scherm gehaald bij dat moment van Lammers en die handsbal aan het begin. Die had ik allebei op de stip gelegd.

4 maart 2024 om 00:11

En daar weet Ramos alles van... specialist :-)

3 maart 2024 om 15:30

Ik zag zo waar driehoekjes verschijnen op het veld, beetje bij beetje gaat het vooruit. Men moet ook niet denken dat het alleen maar beter wordt, af en toe een terugval is normaal.
Met Kaplan die de verdediging leidt en Henderson op het middenveld staat het verdedigend beter.
Met het juiste type trainer voor de ploeg had het denk ik al eerder wat beter geweest.

De nul! Die vind ik nog heel veel belangrijker dan winnen. Hopelijk geeft dit vertrouwen voor de komende tijd. Durfde al bijna niet te kijken donderdag 😉

Kaplan en Mannsverk! De mannen die zorgen voor structuur! Mannsverk is een fijne voetballer die lekker naar voren wil en het simpel houdt. En Kaplan is nu al 10x beter dan Sutalo. Brobbey weer ontzettend belangrijk. Gaat nu richting Tadic cijfers denk ik?!?Solide overwinning. Vanaf hier verder bouwen. Straks Bergwijn en Berghuis erbij voor de voorste plekken en dan zou het toch nog beter moeten worden!

Het was verre van een voetbalshow, maar er leek voor het eerst in lange tijd weer eens structuur in Ajax te zitten. Het feit dat sinds een miljoen jaar weer eens de nul gehouden wordt toont dit ook mede aan. Utrecht heeft denk ik nul kansen gecreëerd. Het is dan ook weer niet zo dat de kansen aaneengeregen werden en dat Aston Villa al wakker ligt, maar af en toe leek ieder geval op voetbal. Als Berghuis straks terug is neemt de creativiteit vanzelf toe.

Ik vond Kaplan erg goed, dat is een speler die Ajax naar een hoger niveau kan brengen. Dit komt ook ten goede aan Hato, wiens niveau lang te wensen overliet. Hopelijk geldt hetzelfde voor Sutalo binnenkort. Ik vond Mannsverk echt prima, daar lijkt een goede speler in te zitten. Ook Henderson vond ik heel degelijk. Met die drie en Brobbey heb je in ieder geval een geraamte op het veld staan dat ergens op lijkt.

3 maart 2024 om 14:17

Sluitpost denk ook dat Šutalo, beter zal renderen naast Kaplan. Die is de rust zelve, en speelt met veel kracht en zelfvertrouwen.

3 maart 2024 om 14:20

Sutalo moet gewoon lekker banken even en maar zelf de strijd aangaan met Kaplan. Kaplan heeft in ieder geval 100% mijn voorkeur naast Hato. Ajax voetballers denken in voetballende oplossingen en staan niet te bibberen of bang om de bal te hebben/krijgen.

3 maart 2024 om 14:24

Moet je ook wel een middeveld voor je hebben wat beweegt en ruimtes creëert. Dat hebben we de laatste 20 wedstrijden heel weinig gezien. En de backs staan bij de cornervlag van de tegenstander. Hoe wil je dan voetballend eruit komen met 4 man voor je. Enigste wat die kan is balletje terug of breed of de lange bal. Je moet niet verwachten van Sutalo dat die ff een dribbel naar de 16 maakt.

3 maart 2024 om 14:26

Vind ik niet straatvoetbal en volgens mij is Kaplan linksbenig, en Šutalo rechtsbenig. Maar we gaan het zien, Rensch is terecht niet beschikbaar.

3 maart 2024 om 14:34

Ooh als we het over de volgende wedstrijd hebben dan is er inderdaad weinig andere keus dan sutalo op rechtsback 😢. @AFCA hij hoeft geen dribbel naar de 16 te maken maar ik krijg hartkloppingen als sutalo aan de bal komt. Je kan mij onmogelijk vertellen dat jij heel kalm zit als hij de bal krijgt aangespeeld en 7 van de 10x 2 meter van hem afspringt…

3 maart 2024 om 15:35

Dus iemand die wal weken zeer slecht speelt erin laten staan, maar de beste verdediger van de laatste weken eruit halen?

3 maart 2024 om 14:20

Ook goed dat Schippie het aandurft met Mannsverk want dat is gewoon een betere voetballer dan Taylor en van den Boomen op de 8 positie.

Ajax moet wel echt een betere nummer 10 gaan aantrekken of Berghuis moet daar weer gaan spelen en dan een betere vleugelspeler.
Daarnaast lijkt het me ook verstandig om een concurrent voor Gooijer te halen want die heeft aanvallend geen kwaliteiten en mist dat stukje venijn

3 maart 2024 om 14:29

Zou mooi zijn als ze Eriksen zouden terughalen voor de 10 positie. Ik vind Hlynsson, ondanks dat hij nuttig is, nog veel te licht. Kan hij onder Eriksen zich ontwikkelen

3 maart 2024 om 15:22

Eriksen zou geweldig zijn. Ze kunnen veel van hem leren.

Even een serieuze vraag: kan iemand met kennis van de spelregels uitleggen waarom dat van Iqbal geen rood is, maar dan van Rensch wel? Vond de rode kaart van Rensch meer dan terecht, laat daar geen misverstand over bestaan. Volslagen debiel om bij die stand en op die plek zo in te komen, maar Iqbal, parkeert toch ook vol z’n noppen op Taylor z’n voet? Zie het verschil niet.

Verder vond ik dit echt de beste wedstrijd van het seizoen. Positiespel zag er verzorgd uit, ze zette niet meer als een stel blinde hyena’s druk en ze voetbalden ook vaak goed onder de druk van Utrecht vandaan. Vond Mannsverk en Kaplan beide ook echt ijzersterk. Eindelijk weer een beetje houvast en dat trainen van de afgelopen dagen werpt z’n vruchten af!

3 maart 2024 om 14:17

Iqbal staat op de voet en Rensch zit boven de enkel, dat maakt een wereld van verschil in de bestraffing.

3 maart 2024 om 14:19

Ja, maar ik vind (daarom vroeg ik ook naar de regels) daar dus niet zoveel verschil in zitten. Vind het beide even smerig. Bal was al weg en hij stapt gewoon bewust door op Taylor z’n voet.

3 maart 2024 om 14:20

Jk

Was net boven de voet. Dat het geen rood is dat zal wel maar niet eens geel wad echt niet te begrijpen.

3 maart 2024 om 14:21

Iqbal eindigd op de voet. Dat is het verschil. Ze trappen beide eerst boven de enkel.

3 maart 2024 om 14:21

Hij gaat op de bal staan en schiet daardoor door op de voet van Taylor, wat mij betreft een terechte beslissing

3 maart 2024 om 14:22

Je voet hoort toch op de grond als de bal over de grond rolt? Dan hoort je voet niet op enkelhoogte, die voet van Rensch zat duidelijk te hoog.

3 maart 2024 om 14:25

Dus je vond het ook geen geel? Misschien dat ik het verkeerd interpreteer hoor, maar ik vond het allebei echt net zo smerig.

3 maart 2024 om 14:28

Cas94 het was niet Rensch zijn intentie, maar zijn overtreding was zwaarder hoor dan van Iqbal. En dus terecht bestraft met rood.

3 maart 2024 om 14:23

Dat was het niet. Die van Rensch was vol op de enkel en ook onbesuisd. Die van Iqbal was op de bovenkant van de voet en nadat hij over de bal heen gleed. Kwam op een totaal andere manier in. Totaal niet te vergelijken die 2 situaties.

3 maart 2024 om 14:35

@psverHet verschil was: Rensch probeerde tussen de bal en de utrechter te komen met de kont naar achteren, maar timede ongelukkig en kwam met zijn voet vervelend tegen de utrechter aan, maar dus onbedoeld. Later die Utrechter maakte bewust een overtreding door keihard zijn noppen in Taylors voet te zetten, zonder bedoeling om de bal te veroveren. 1 krijgt rood en de ander niets. Dat klopt natuurlijk niet.

Onverwacht makkelijke overwinning, het scheelt al zoveel wanneer je verdediging en middenveld niet elke bal inleveren. Kaplan, Hendo, Mannsverk voorlopig laten staan ook Hato zag er beter uit.

Rensch, Gooijer, Hlynsson hard gewerkt maar kwalitatief is het echt heel weinig. Voor de rest allemaal voldoendes.

3 maart 2024 om 14:19

Als je naar deze wedstrijd ziet, terechte overwinning, dan lijkt Sutalo wel de onruststoker in de verdediging.

3 maart 2024 om 14:22

Dat leek hij ook al toen hij werd opgesteld. Er waren een paar Psv'ers die riepen dat je hem 10 wedstrijden de kans moet geven, maar dat was meer leedvermaak mag ik hopen. Die Sutalo moet, net zoals Gaaei dankzij John, eerst een paar weken naar de psycholoog voordat hij weer basis kan staan. Het scheelt ook wel dat Mannsverk vandaag goed was en Henderson Mannsverk is toch een beter blok dan Tahirovic Taylor haha.

3 maart 2024 om 14:34

De ellende begon juist weer toen Sutalo terug kwam van zijn blessure. Puur omdat meneer de bal niet wilt hebben en vol met angst een wedstrijd speelt.

3 maart 2024 om 14:47

Onzin. Zonder Sutalo werd je tegen GAE in de tweede helft compleet overlopen, kreeg je die comedy capers goal van Kramer tegen en gaf je twee schandalige goals weg tegen Heracles.

Sutalo stond in dit systeem naast Kaplan heel solide te spelen in de tweede helft tegen AZ. In tegenstelling tot Rensch die vandaag als enige verdediger zo'n beetje zwaar door het ijs zakte en in zijn eentje de reden was dat Utrecht nog een klein beetje mocht hopen op een resultaat (twee gigantische kansen weggegeven door hem en een rode kaart gepakt).

Maar misschien was het Sutalo zijn karma vanaf de tribune die ervoor zorgde dat Rensch slecht speelde... ofzo 😂

3 maart 2024 om 15:37

Sutalo moet gewoon basis. Begin juist net de laatste weken beter te spelen en vertrouwen te krijgen.

3 maart 2024 om 14:20

Utrecht was dan ook heeeeeel zwak. Wat die precies kwamen doen is mij niet zo duidelijk, al heb ik de eerste 30 minuten gemist.

3 maart 2024 om 14:24

De eerste 20 minuten zetten ze vol druk maar kwamen niet eens in de buurt van de bal, dan blijf je natuurlijk niet zoveel energie erin stoppen. Voor de rest waren die inderdaad heel matig en gokte ze vooral op een foutje achterin bij Ajax zoals die van Rensch 2x.

3 maart 2024 om 14:25

De eerste 30 min van Utrecht waren misschien nog wel het slechtst. Snap niet waarom ze zo erg inzakten. Tegen PSV zag je Utreg continue (weliswaar een thuiswedstrijd) erop knallen en zo het middenveld van PSV het voetballen erg lastig maken. Deze wedstrijd lieten ze Mannsverk, Kaplan, Henderson en Taylor gewoon makkelijk voetballen. Ajax was ook wel veel beter dan de afgelopen weken.

3 maart 2024 om 14:32

Dat was tegen Twente ook het geval. Vandaag hebben ze dat niet op kunnen brengen.

3 maart 2024 om 14:33

Gokken op een foutje als Ajax met 5 verdedigers speelt en Henderson plus Mannsverk er vlak voor is heel dom. Dit is geen 433 Ajax met Tahirovic en Taylor en Hlynsson als middenveld en Sutalo achterin. Dan kan je gokken op foutjes, letterlijk, met al je spaargeld. Dit was veel te afwachtend van Utreggg, inderdaad beter om erop te knallen, dat kunnen ze toch altijd goed normaal gesproken.

3 maart 2024 om 14:39

Hlynsson was onzichtbaar vandaag. Maar heeft mede Ajax door een moeilijke start vh seizoen geholpen. Dus hij heeft krediet opgebouwd.

Gooijer is er nog niet maar deed het vandaag heel redelijk.
Helpt natuurlijk dat de verdediging verder goed stond zodat Gooijer ook makkelijker kon spelen.

Rensch is helaas net als een v Rijn indertijd leuk voor op de bank, maar niet goed genoeg voor basisspeler.

Wat ook wel opviel is dat Tahirovic en Akpom vol energie als wisseld de wedstrijd in knalden. Due wilden zich echt laten zien en vielen beiden goed in.

Waren we niet vergeten hoor.

9 minuten extra tijd haha wat een grap.

3 maart 2024 om 14:16

Daar begreep ik ook niks van

Nul gehouden, stabiel achterin, Henderson zijn eerste winstpartij en 2 puntjes dichter bij AZ. Het moet nog steeds beter maar ik ben redelijk tevreden en dat had ik vooraf absoluut niet verwacht. Rensch is wel echt een ongelofelijke pannenkoek. En Mannsverk en Kaplan zijn toppers. Henderson stond vandaag echt heel lekker te ballen. Zat overal met een voet of teen tussen en hield ook redelijk de groep bij elkaar voor mijn gevoel. Prima pot.

Sutalo erin, Rensch voor Gooijer, Berghuis voor Hlynsson en je kunt met dit systeem best redelijk de strijd weer aan gaan om plek 4

Enne.. John mag de jongens wel vaker een extra dagje vrij geven leken allemaal wat frisser en fitter te zijn. Ook Hato.

3 maart 2024 om 14:29

Zag er meteen wat beter uit zonder Sutalo he 😜

3 maart 2024 om 14:31

Sutalo stond in dit systeem met Kaplan naast zich ook prima te voetballen tegen AZ, stuk beter dan Rensch het vandaag deed. Het zag er beter uit dankzij Henderson, Kaplan en Mannsverk. Ondanks geblunder van Rensch. Dat heeft weinig met Sutalo te maken. Wel een beetje onnodig om hem er weer bij te halen nu, je lijkt Myvision wel

3 maart 2024 om 14:42

Hahaha ik plaag je maar

3 maart 2024 om 14:55

Cr7_Arsenal ik denk dat Jtjevtt jouw knipoog niet opmerkte haha.

3 maart 2024 om 15:07

Mwah we hebben meerdere discussies gevoerd over Sutalo de laatste weken dus ik vond het een beetje een irrelevant plaagstootje in de context van deze pot. Zeker omdat je hierboven genoeg gasten ziet die dit wel weer serieus menen.

Wel jammer dat Ajax alleen tegen Utrecht 100% kan geven 😋😋 gefeliciteerd ajacieden

3 maart 2024 om 14:17

Dat was de vorige keer wel anders indd😂

3 maart 2024 om 14:18

Hahaha. Mag ook wel een keer dat Ajax keer 100% geeft tegen welke tegenstander dan ook

3 maart 2024 om 14:18

Haha duimpje omhoog, seizoen is geslaagd nu

3 maart 2024 om 14:21

Haha mooie reactie! Thanks voor je sportiviteit!

3 maart 2024 om 14:25

Hahaha thanks! Seizoen geslaagd .

3 maart 2024 om 14:30

Fcu030, touché dat is nou een leuke reactie! 😅 Dank voor de felicitaties! 👍🏾

3 maart 2024 om 14:31

Haha prachtig. Dit was oprecht zowel qua inzet als tactische discipline wel een van onze beste wedstrijden.

3 maart 2024 om 14:32

Was dit 100% ???! Mijn God wat is het erg gesteld dan.

3 maart 2024 om 15:00

Haha moest hardop lachen

3 maart 2024 om 15:31

Haha goud

Nee het was niet geweldig, maar ik zat eindelijk wat rustiger in mijn stoel!

Wat straalt Kaplan vertrouwen, kracht en rust uit wat super knap is na zoveel blessureleed!

Overigens kwam Manssverk ook prima over op mij, terechte rode kaart van Rensch maar hij gewoon niet beter.

Gefeliciteerd Ajacieden, eindelijk 3 punten. 😏

3 maart 2024 om 14:18

Jammer dat iedereen vergeet dat Rensch wel degelijk beter kan. Niet in de rol waar hij nu staat indd. Maar stop eens met dat afschrijven van iedere speler. Erger me daar echt kapot aan.

3 maart 2024 om 14:21

Rensch zit ook pas maar 3 jaar bij ajax en al 3 jaar is het niks. Maar laten we hem idd niet teveen afschrijven.

3 maart 2024 om 14:24

Laat gaan AFCA mensen vergeten snel hoe rensch kwam toen hij nieuw was 😉. Het komt er soms wel uit maar ik geloof ook wel in hem dat het er uiteindelijk uit gaat komen. Ik zie hem als een laatbloeiertje ala daley blind.

3 maart 2024 om 14:27

@Mickey Dan heb jij niet zoveel Ajax gekeken. Heeft ons zelfs begin van dit seizoen nog een aantal keer gered. Maar ik ben gewend dat het geheugen niet optimaal werkt bij de supporters.

3 maart 2024 om 14:29

@straatvoetbal Dat dus. Hij is jong en heeft al met vlagen goed voetbal laten zien. Deze positie waar hij nu gebruikt word komen zijn kwaliteiten er niet goed uit. Maar iemand moet de dupe zijn toch, al zouden we alles winnen wat er te winnen valt. Begin me er echt aan te irriteren.

3 maart 2024 om 14:32

Afca1404 ben je serieus? Al jarenlang laat hij zien, niet het Ajax niveau te hebben. Los van enkele uitschieters.

3 maart 2024 om 15:50

Inderdaad, Rensch maakt iedere wedstrijd wel een fout. En zijn uitstraling vind ik ook altijd alsof het hem geen moer interesseert

Prima potje! Iedereen wel een voldoende en geen moment in gevaar geweest. Lekker voor vertrouwen dit

Misschien is dit qua stabiliteit wel de beste wedstrijd van Ajax geweest dit seizoen. Kaplan en Mannsverk lijken geweldige toevoegingen, zo zonde dat die al die maanden geblesseerd zijn geweest.
En waarom de VAR zich nu ineens wel weer bemoeid met de actie van Rensch ontgaat me een beetje.
Ik neem als voorbeeld even AZ Ajax van vorig seizoen, die schandalig aanslag van Reinders van achteren op de achillespezen van Brobbey, waar was de VAR toen dan?
En 9 minuten blessuretijd? Ach we beginnen er aan te wennen met de arbitrage dit seizoen tegen Ajax. Al met al eindelijk weer eens een fatsoenlijke pot gezien.

3 maart 2024 om 17:33

Ik heb nog nooit een seizoen gezien waar met uitzondering van 1 randje buitenspel moment van Bergwijn elke 50/50 beslissing in het nadeel van Ajax uitvalt. PEC assist met de hand, 2 pingels niet gegeven tegen Almere, handje van Lozano, Forbs die omver werd gegooid in de 16 tegen Heracles, bal over de lijn/niet over de lijn Heerenveen. Als Ajax het nodig heeft te weinig blessuretijd, als Ajax het moeilijk juist heeft weer te veel.

Het zit niet mee dit seizoen laten we maar zeggen 😂 we hebben ook weleens seizoenen gehad waar het vaak meezat. Het pas wel bij de rest van ons seizoen dit.

Utrecht leek geen raad met de opstelling van Ajax.
Was niet geweldig of zo bij Ajax maar sommige Ajacieden zeer solide. In iedere linie waardoor de buit binnen is

Kan niet anders zeggen , meer dan een prima wedstrijd. Stond allemaal veel beter en je wint hier toch 2-0.
Domme rode kaart van rensch, kaplan speelde goed!
En de rest was ook stabiel en gewoon meer dan voldoende !

Hoe leuk Utrecht-Ajax was... Hoe saai Ajax-Utrecht net was.
Utrecht miste Booth duidelijk en kon niet door de hoeveelheid verdedigers van Ajax heen.

3 maart 2024 om 14:20

Ja en Ajax miste Berghuis en Bergwijn.

3 maart 2024 om 15:33

Daar doel ik niet op...
Ik zeg Utrecht miste Booth... Dat is afgelopen weken juist de man die alles creã«ert en scoort.
Juist nu Ajax met zoveel verdedigers begon, zag je gewoon dat ze niemand hadden die erdoorheen kwam. Want Lammers is het net niet allemaal.

Ik zeg verder nergens dat Utrecht anders wel gewonnen had!? Ik zeg alleen dat het duidelijk was dat ze hem miste vandaag.

3 maart 2024 om 16:06

Als grote club mag je toch niet zo afhankelijk zijn van 1 of 2 spelers?

3 maart 2024 om 14:46

Heeft Utrecht dan pogingen gedaan om echt aan te vallen??? Op het laatste kwartier na???

Het leek weer eens ergens op, straks berghuis en Bergwijn er weer bij en Rensch eventjes niet. Trots, Kaplan en Manssverk kunnen mij wel bekoren.

Wat is deze lekker zeg, geef die gasten maar vaker vrij haha. Onverwacht gewonnen, en niet eens onterecht. De 0 gehouden en het zag er erg solide uit. Wat een verademing in dit klote seizoen. Rensch weer eens de dissonant, met als dieptepunt die rode kaart. Mannsverk en Kaplan zijn blijvertjes. Erg knap hoe je zo onverstoord te werk kan gaan in deze fase.

3 maart 2024 om 14:33

Eens met jouw betoog Diego, maar van sommigen mag je Rensch niet kritisch benaderen.

Laat die band maar zitten bij Jordan! Dan kan Bergwijn zich lekker focussen op het voetbal.

Kaplan, Mannsverk vielen ook positief op!

En ja Rensch, grijpt ie is stevig in... Pakt meneer rood. Zucht..

3 maart 2024 om 14:39

Ja inderdaad. Hoe Henderson Rensch op zijn falie gaf na dat slappe verdedigen heb ik Bergwijn nooit zien doen.

Je geeft Rensch rood, prima kan je geven maar dan minuut later niet eens geel geeft voor een overtreding die in de buurt komt van die van Rensch dan zijn de verhoudingen scheef.

3 maart 2024 om 14:19

Die had zijn voet op de bal waarbij taylor de bal wegschopte... totaal niet te vergelijken.

3 maart 2024 om 14:47

Het valt te vergelijken…Rensch meer dan terecht rood, maar die Utrechter had geel verdiend

Ik kan hier niet naar kijken. Zodra we Bergwijn of Berghuis terug hebben mag ik hopen dat we weer 433 spelen. Vandaag speel je redelijk stabiel omdat 1) Mannsverk en Kaplan beter zijn dan alle andere alternatieven, 2) Utrecht heel matig was voorin. Ik wil niet nog een keer naar dit extreem afwachtende 541 kijken, alsjeblieft zeg. Het was lekker stabiel, dat wel. En Brobbey was weer heel goed. Henderson met Tadic-achtige inzet. Maar goed, die vijf verdedigers, ik kan er niet naar kijken.

3 maart 2024 om 14:20

En dan weer keihard de bak in gaan met 4-3-3? Goed idee zeg... We hebben daar dit seizoen gewoon niet de selectie voor, accepteren. Ik vond dit 10x leuker om te kijken dan 4-3-3

3 maart 2024 om 14:22

als Kaplan een rechtspoot zou zijn had het wel gekund maar met de matige backs die Ajax heeft moet je geen 4-3-3 gaan spelen. Ook jammer dat Forbs links is anders had hij op de plek van Gooijer kunnen spelen. Naast Brobbey kan er niemand sprinten in dit elftal.

3 maart 2024 om 14:25

Ik verlies liever met de visie van onszelf dan met de visie van een ander. Vorige keer speelden we deze formatie tegen een team dat er WEL raad mee wist, en waren we nergens. Dat was bijna onze slechtste wedstrijd van het seizoen (bijna). Nu spelen we leuk dankzij andere spelers, niet dankzij de formatie. Speel gewoon 433 met Kaplan en een blok van Henderson en Mannsverk, dan speel je niet slechter dan vandaag en valt er misschien nog wat te beleven behalve countervoetbal. Nogmaals, als Bergwijn en/of Berghuis terug zijn heb ik het over, ik snap wel dat we nu weinig buitenspelers hebben (zelfs nu had ik het niet zo gedaan).

3 maart 2024 om 14:36

Leidsehood je weet dat ik het al vele jaren, vrijwel altijd eens met je bent. Maar hoe zou jij het doen? De drie punten, en de 0 waren wel erg welkom man.

3 maart 2024 om 14:48

Sulej! Eerlijk gezegd weet ik dat ook niet meer. Zo ongeveer alles wat in 433 is geprobeerd was zwak dit seizoen. Zeker zonder Bergwijn en Berghuis is 433 eigenlijk niet mogelijk en snap ik voor vandaag nog wel dat je hierop uitkomt. Maar ik heb heel veel moeite met 5 verdedigers bij Ajax. Ik kan er gewoon niet naar kijken met plezier. Als iedereen fit is zie ik het liefst 433 met: Rensch Sutalo Kaplan Hato Henderson Mannsverk Taylor Bergwijn Brobbey Berghuis. Maar ja.

3 maart 2024 om 15:00

Leidsehood 100% eens, het is gewoon niet leuk om te zien. Maar het is ook moeilijk, stug vasthouden aan 433 of toch iets anders proberen. Wellicht Ramaj, Hato, Kaplan, Šutalo en Gooijer, met daarvoor een blok van Hendo en Mannsverk, Berghuis op 10, Brobbey en dan kijken wie naast Brobbey staat.

3 maart 2024 om 23:47

Leverkusen speelt met ongeveer dezelfde opstelling en is geweldig om naar te kijken. Een opstelling met 5 verdedigers is niet per definitie verdedigend

3 maart 2024 om 14:31

Nou 100 procent zeker dat je donderdag tegen Villa wederom een 5-4-1 gaat zien hoor. Tegen Fortuna aankomend weekend hoeft het voor mij ook niet, hopen dat Berghuis dan ook terug is.

3 maart 2024 om 14:36

@sander, weet jij of we tegen Villa ook weer zonder onze buitenspelers moeten spelen? Dan snap ik wel als dit het weer wordt (al is Godts terug wat ik een leuke gozer vind). Maar ja, zodra we een van die twee terug hebben, graag weer 433. Ik krijg er ontwenningsverschijnselen van, van die 541.

3 maart 2024 om 15:10

En wat nou als je deze 541 uitvoert met Berghuis en Bergwijn in de rol van Taylor en Hlynsson? Dat geeft je de nodige defensieve stabiliteit en je hebt creativiteit erbij. Hlynsson of Taylor mis je echt niet in de basis.

3 maart 2024 om 16:33

Dat zou al een stuk meer voetbal brengen (al vond ik Taylor vandaag weer beter). Maar met die twee erbij speel ik liever 433 (maar ik kan gewoon niet wennen aan 5 verdedigers bij Ajax).

Fijn zo'n as met Hato, Kaplan en Manssverk. Dan voetbal je zoveel makkelijker dan met olietankers als Sutalo en Tahirovic. Brobbey ook weer uitstekend vandaag. Taylor heerlijke goal, mooi voor hem.

3 maart 2024 om 14:30

Ja, mooi voor Taylor. Sinds die twee klotewissels (goed gedaan Van 't Schip kuch) heeft hij toch alweer een aantal mooie momenten gehad. Lekker afgemaakt vandaag en geen gek dansje of een vingertje ofzo, dat helpt ook. Moet hij erin houden.

Kaplan lijkt voorlopig de verdediger te zijn die we het hele seizoen hebben gemist. Staat zijn mannetje en durft ook de ballen naar voren te spelen. Ook Mannsverk deed het prima en zie ik graag vaker naast Henderson. Sosa en Rensch waren daarentegen ondermaats en staan er echt in bij gebrek aan beter. Hopelijk keren Berghuis en Bergwijn gauw terug, want aanvallende impulsen ontbreken echt.

Teleurstellend, erg passief en machteloos Utrecht. Amper een moment gehad dat ze erin leken te geloven of te willen en durven. Zelfs tegen 10 man in eerste instantie niks van lef tonen... Terechte nederlaag, amper tot niks afgedwongen.

Kaplan en Mannskerk waren goed vandaag. Als Kaplan zo blijft spelen mag hij wel de band krijgen ipv Hato. Hato moet gewoon op zijn eigen spel focussen.

3 maart 2024 om 14:28

Ik neem aan dat Henderson de band krijgt toch? Maar wel eens dat deze twee namen vandaag voor stabiliteit zorgden. Prettig nadat we maanden Sutalo hebben moeten zien rommelen en de laatste weken Hato ook. En het middenveld met Henderson en Mannsverk is gewoon een goed blok. Zonde dat deze boys geblesseerd waren, anders hadden we nog vierde kunnen worden, wauw!

3 maart 2024 om 18:30

Ik bedoelde eigenlijk als Bergwijn en Henderson een keer afwezig zijn. Hato kreeg toen een aantal keren de band terwijl hij er niet klaar voor was.

4 maart 2024 om 00:12

Sowieso eens dan. Kaplan heeft meer rust en autoriteit in zijn spel nu dan Hato.

Wat het grootste verschil maakt was:

1) De tactiek. We gingen niet afwachten maar druk zetten. Wij willen de bal hebben. De 8 seconden regel leek weer te gelden.
2) Kaplan en Mansverk waren heel sterk en zorgde voor meer vertrouwen binnen het hele team.
3) Henderson is weer terug. Haalt er heel veel uit.

Prima ot, eindelijk weer eens een keer, en dan nog wel tegen Utrecht, die toch echt in vorm waren en nog ongeslagen. Dus uitstekend gedaan. Iedereen een dikke voldoende vandaag

Prima solide wedstrijd. Eindelijk een keer een wedstrijd waarin je rustig zit, want ik had geen minuut de angst dat Utrecht zou terug komen. Dat zegt wel echt veel over Utrecht. Die kwamen echt met een matige instelling. Ik snap niet waarom je niet hoog druk zet op dit Ajax. Je weet hoe wankel het is. Maar ik klaag niet. Mannsverk en Kaplan mogen wel vaker kansen krijgen. Verder vond ik iedereen solide.

3 maart 2024 om 15:10

Eerste 10 minuten zette Utrecht zeker hoog druk maar daar voetbalde Ajax zich rustig onder uit… vanaf minuut 20 ging Utrecht lager staan en probeerde ze het anders met veel lagere intensiteit….

Als psv fan zijnde gun ik brobbey al het geluk van de wereld.
Compenseert altijd 2 zwakke Ajacieden met zijn individuele kracht.
Voor de rest denk ik wel dat dit de speelwijze is om zo veel mogelijk punten bij elkaar te verzamelen.
Al oogt het helaas enorm bagger.

solide overwinning zeker met de nieuwe mensen erin . nu even een tijdje volhouden

Waarom mag Hlynsson steeds spelen?

Wat een zwakke speler zeg

3 maart 2024 om 18:56

Van t’ Schip vindt “kleine Kris” geweldig helaas..

Vooraf weet je al wie bij Ajax de spelers zijn waar je niet op hoeft te rekenen. En die stelt Johnnny nu juist als eerste op. Gooijer, Rensch, Hlynsson, Taylor. Je hebt er meer last dan lust van. Speel gewoon 5-3-2, Met keus van 2 uit 3 Henderson/v.d. Boomen/mannsverk en Berghuis achter 2 spitsen. Achterin Rensch vervangen door Sutalo. Solide genoeg voor een vijfde plaats.

3 maart 2024 om 15:21

Vandaag viel er weinig te klagen over Taylor, kijkende naar de posities en ruimte die Taylor en Hlynsson krijgen kun je alleen niet met beide tegelijk spelen, teveel postbode voetbal dan.

3 maart 2024 om 16:28

Behalve het doelpunt nul komma nul waarde. Weet niet waar hij moet lopen....

3 maart 2024 om 19:58

We weten inmiddels gewoon dat jij niet meer objectief kunt zijn pinko. Je hetze tegen Taylor begint echt absurde vormen aan te nemen. Hij was vandaag echt niet verkeerd en beslist nota bene de wedstrijd. Alsnog wil jij hem er negatief uitpikken, echt kansloos...

4 maart 2024 om 00:22

Met name eens met het idee dat Taylor en Hlynsson teveel van hetzelfde is. Ze zijn allebei niet fantastisch, Taylor was vandaag beter dan Hlynsson en is dat uberhaupt ook wat mij betreft, maar we kijken al het hele seizoen bijna naar die twee gasten in een opstelling. Dan is meteen je balans zoek. Zeker in 433, maar in 541 voegen ze ook weinig toe ten opzichte van elkaar, al is Taylor wat mij betreft wel wat completer en verder.

3 maart 2024 om 18:58

Alsof Sutalo solide is. Taylor gewoon prima. Niet alleen door zijn goal, maar werkte ook hard en vrij balvast.

3 maart 2024 om 19:56

Lekker doorgaan met spelers die het Ajax DNA met zich meedragen. Jammer dat meer dan de helft daarvan er niets van bakt. Middenveld was vanmiddag het grootste probleem vanwege het ontbreken van ondersteuning voor Brobbey. Logisch met de al weken slecht acterende Taylor en Hlynsson. Achterin stond het met Ramaj, Sosa, Hato en vooral Kaplan dik in orde. Rensch was de grootste dissonant. Als veel vaker. Slapjanus eerste klas. Kostte de eerste helft al bijna een tegendoelpunt (lammers), en probeerde het nog even moeilijk te maken voor Ajax door een onbesuisde tot een rode kaart leidende tackle. Gooijer was ook niet best, veel beginnersfouten, en dat gaat nog wel even duren voordat die er uit zijn. Verkeerd dekken, op een te grote afstand, te snel happen: je wordt daar niet vrolijk van, te meer je geen goede vervanger hebt. Deze middag wel overwegend een elftal gezien dat niet keer op keer werd overlopen. Daarin speelde vooral Mannsverk een grote rol. Dat kan zo maar de nieuwe nummer 6 worden. Dan kan Henderson naar zijn eigenlijke positie, de nummer 8. Al lijkt hij me een overbodige en veel te dure aankoop. Die miljoenen voor hem had je beter kunnen bewaren voor een jongere speler in de leeftijdsklasse midden 20. Maar goed, hij is er, en dan moet je hem maar op zijn beste positie benutten. Ga door met 5 man achterin. Dan het drietal Mannsverk, Henderson en Berghuis achter Brobbey en Akpom of Rijkhof - straks Godts?? Aankomende zomer kun je met een stuk of 5 gerichte aankopen zo maar weer bovenin meedoen. Natuurlijk met een compleet nieuwe trainersstaf.

3 maart 2024 om 21:49

Taylor speelde vandaag en tegen Bodo gewoon prima, dus waarom blijf je vasthouden dat hij zogenaamd altijd slecht is?

Kaplan, de volgende redder wordt de hemel in geprezen.
Benieuwd hoe lang.
Uitstel van oordeel is een groot goed.

3 maart 2024 om 15:34

Wie heeft hem een redder genoemd? Volgens mij heel veel Ajacieden die hier aangeven dat ze blij zijn met hoe Kaplan het gedaan heeft (ik vergelijking met z’n voorgangers) en hem in de basis willen zien, maar redder en de hemel in geprezen? Dat heb ik tot nu toe alleen maar jou zien schrijven (om sensatie te maken).

Wordt straks nog een dingetje wanneer Bergwijn en Berghuis weer fit zijn. Wie haal je er dan uit? Mansverk deed het meer dan prima dus misschien Hlynson die flets was… maar dan moet je Bergwijn nog kwijt en heel dit systeem weer overboord? Of Bergwijn als wingback en Sosa eruit? Kan Bergwijn dat? Wordt straks weer husselen weet niet of dat gewenst is? Vond verder vandaag kijkend als Ajacied verdedigend prima midden ook maar aanvallende intenties hoe moeilijk ook dat viel mij wel tegen al is het acceptabel gezien de fase waar het team inzit. Heb mij wel geërgerd aan de arbiter die constant hinderlijk in het spel stond waardoor passlijnen waren afgedekt en er meer dan eens moest terug gedraaid. Rode kaart zeer terecht maar wel weer raar dat een situatie verder de overtreding op Taylor geen gele kaart opleverde. Heb vandaag ook 2 situaties gezien waar de nieuwe blauwe kaart voor getrokken zou zijn en moet zeggen dat ik best uitzie naar dat experiment. En lag het aan mij of liet de arbitrage vandaag best veel toe wat in Ajax voordeel uitpakte?

3 maart 2024 om 15:38

Ik vind dit een prima systeem. Niet het voetbal wat ik van Ajax wil zien maar laten we eerst maar een wat stabiliteit en degelijkheid inbouwen.

Wat mij betreft lekker 541 en Berghuis en Bergwijn op de plek van Taylor en Hlynnson. Dan wordt het misschien meer een 523 of 532 met Bergwijn met Brobbey in de spits en Berghuis op 10.

De supporters die aan het zeiken waren over het uitfluiten van Taylor willen jullie stil zijn! De man werkt hard is belangrijk met een goal en wordt weer toegejuicht. Door hard te werken en veerkracht te tonen verdien je die ook!

3 maart 2024 om 15:42

Ik ben tegen uitfluiten maar willen de supporters die nu na een goal van Taylor hun gelijk proberen te halen en beweren dat hij super speelt en belangrijk is voor Ajax ook even stil zijn! Hard werken betekent niet automatisch dat je iets toevoegt in een elftal.

Duw in de rug. Is gewoon rood.

Permanente exit voor Satulo en tahirovic, neem ik aan?

3 maart 2024 om 16:39

Want Rensch is zoveel beter dan Sutalo? Ik wil Kaplan en Sutalo samen zien als cv.

3 maart 2024 om 19:00

Rensch heeft dit seizoen over het algemeen wel beter dan Sutalo gespeeld ja. Ondanks dat ik dacht dat Sutalo beter was.

Wat een saaie wedstrijd. Het was net geen walking voetbal van beide kanten. Utrecht ook dramatisch aan de bal zeg. Leek wel alsof we naar een degradatiewedstrijd in het amateurvoetbal aan het kijken waren.

Kan iemand mij nog uitleggen waarom Ajax in de eerste helft geen penalty krijgt?

Speler staat in de 16, en gaat toch overduidelijk met zijn elleboog naar de bal toe ?!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren