Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax moet vrezen voor straf van UEFA na uitwedstrijd tegen Valencia

Laatste update:

Ajax moet mogelijk vrezen voor een straf van de UEFA. De Europese voetbalbond maakt via de officiële kanalen bekend dat men een onderzoek is begonnen naar vernielingen, wanordelijkheden en ‘onbehoorlijk gedrag van het team’ rond de wedstrijd van de Amsterdammers tegen Valencia van afgelopen woensdag.

De kans is groot dat met ‘onbehoorlijk gedrag van het team’ de kaartenlast van Ajax bedoeld wordt. Zes Ajacieden ontvingen in het Mestalla een gele kaart van scheidsrechter Daniele Orsato en daarvoor komt de UEFA doorgaans met ‘improper conduct of the team’. Met vernielingen en wanordelijkheden doelt de UEFA mogelijk op het gedrag van de naar Valencia meegereisde aanhang van Ajax. Ajax Life schrijft dat er in het uitvak enkele stoeltjes zijn gesneuveld, maar het is de vraag of dit als vernieling wordt beschouwd.

Vlak voor de aftrap vond voor de hoofdingang van het Mestalla een confrontatie plaats tussen supporters van Valencia en Ajax. De politie moest de schermutselingen uiteindelijk sussen. Ondanks dat het incident buiten het stadion plaatsvond, onderzoekt de UEFA wat er precies heeft plaatsgevonden. Het onderzoek zou nadelige gevolgen voor Ajax kunnen hebben, daar de Amsterdammers bij de Europese voetbalbond een voorwaardelijke straf open hebben staan.

Op last van de Londense politie mag Ajax sowieso een stuk minder supporters meenemen naar de uitwedstrijd tegen Chelsea op 5 november. Op 17 oktober doet de disciplinaire commissie van de UEFA uitspraak, al kan de zaak uiteindelijk ook aflopen met een boete. Ajax won op bezoek bij Valencia met 0-3 en heeft zodoende zes punten uit twee Champions League-wedstrijden. Op 23 oktober is Chelsea in de Johan Cruijff ArenA de volgende opponent in het miljardenbal.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Moeten ze weer een geldboete krijgen? Komt de UEFA te kort ofzo? Lapt die scheids dan ook een deel, sommige kaarten gaf hij wel heel makkelijk.

4 oktober 2019 om 19:16

Ja, op zich konden ze gegeven worden, maar veel kaarten waren niet echt nodig. Wat dat betreft was de scheidsrechter bij psv en feyenoord beter. Overigens erg slap van de scheidsrechter dat hij aan het einde van de wedstrijd geen tweede geel durfde te geven aan de invaller, want dat was dan weer wel een zekere gele kaart

4 oktober 2019 om 20:48

Idd, die van Tagliafico was geen geel waard.. en twee keer geel geven voor tijdrekken waar het toch best wel meeviel was ook zwaar overdreven. Met drie of vier gele kaarten had de scheids het dus makkelijk kunnen regelen.

4 oktober 2019 om 22:01

Ach, denk dat we ons vooral niet druk hoeven maken over het 'onbehoorlijk gedrag' van Ajax. Het waren geen harde overtredingen, geen schwalbes of wat dan ook, gewoon kaarten die wel erg snel gegeven werden. Vooral Martinez en Blind kregen hem heel snel. Maar als de UEFA weer zijn zakken wil vullen en zich als een autoritaire, narcistische instelling wil gaan opstellen... hele dikke boeien.

4 oktober 2019 om 23:42

Bij vijf kaarten of meer volgt er altijd een onderzoek van de Uefa. Denk dat het na het onderzoek wel meevalt. Qua fan gedrag zal het waarschijnlijk wel geld gaan kosten, dat is welk seizoen wel zo.overigens vinden er talrijke onderzoeken plaats, ook Liverpool en vele anderen wordne onderzocht.

Slap gezeik. Willen ze spijkers met koppen slaan, haal de bongel maar eens door het racisme in Italië !

4 oktober 2019 om 19:25

Het lijkt mij toch dat het gedrag van Italianen los staat van deze mogelijke straffen..? Tuurlijk moet je dat keihard aanpakken maar dat staat volledig los van dit onderwerp. Ik snap niet dat dat er nog Ajax fans zijn die niet durven uit te spreken dat dit soort tuig uit de stadions verbannen moet worden. Blijf vooral zeuren over dat fans niet of in mindere maten worden toegelaten bij clubs als Feyenoord, ADO en Chelsea maar kijk dan vooral niet naar de werkelijke oorzaak. Mensen die stoeltjes kapot trappen en geweld plegen 'in naam van de club' (zij het binnen of buiten het stadion) moet je gewoon nooit meer een stadion binnen laten komen. Dit heeft niks met voetbal te maken, het zijn puur vandalen die het voetbal misbruiken om zich te kunnen misdragen. Hopelijk treed het bestuur van Ajax hier tegen op en stopt dit soort idioot gedrag. Uiteindelijk zijn het de echte Ajax fans, en in mindere mate de club, die er de dupe van zijn. Die straf bij zes gele kaarten vind ik persoonlijk overigens een beetje overdreven. Zeker als je naar de gele kaarten op zich kijkt, lijkt het mij nogal onnodig om hier een extra straf voor te geven.

4 oktober 2019 om 19:37

Wat kan Ajax eraan doen dat stoelen niet goed vastzitte, scheuren bevatten en deze losschieten bij het springen/juichen? Heeft niets met stoeltjes kapot trappen of bewust vandalisme te maken.ding met incidenten buiten het stadion is dat je daar als club gewoon niet veel tegen kan mbt straffen.

4 oktober 2019 om 20:05

Het komt dus eigenlijk door het succes van de laatste 2jaar dat er elke keer problemen zijn en dingen en mensen worden gemolesteerd? Daar kunnen de supporters niets aan doen.
En het maar gek vinden dat ze in Nederland met regelmaat niet welkom zijn.
Simpelweg te succesvol..

4 oktober 2019 om 21:15

Mwaaa, je haalt dingen door elkaar. Hij heeft het over de stoeltjes en geeft aan dat niet te zien als vandalisme. Dat staat los van hetgeen wat buiten het stadion gebeurde. Zelfde dat ik het van de zotte vind dat er een onderzoek naar wanordelijkheden van het elftal plaats vind omdat ze zes gele kaarten hebben. Ze hebben zich niet misdragen, geen doodschoppen uitgedeeld, de scheids niet belaagd. Ze hebben wat kaarten gepakt. Dan is het toch belachelijk dat daar een onderzoek naar wordt ingesteld. Dan zou je, je tijd als uefa inderdaad aan andere dingen moeten besteden.

4 oktober 2019 om 23:44

@torando72je vergist je erin wanneer er een onderzoek plaats vind. De Uefa onderzoekt talrijke clubs na elke ronde. Zo is Feyenoord destijds veroordeeld voor rascistisch gedrag omdat ze met een opblaas banaan gooide.de Uefa is gewoon heel erg streng, elke club krijgt met boetes te maken, dat is echt elk jaar zo. Terecht of onterecht.

4 oktober 2019 om 20:17

Ik vind het slap gezeik om altijd maar met het vingertje naar een ander te wijzen want zij doen het ook of zij zijn nog veel erger. Kinderlijk gedrag.

4 oktober 2019 om 21:12

Weet je wat kinderachtig is? 6 gele kaarten uitdelen waarvan minstens drie onnodig en dan roepen dat de het elftal te veel geel pakt...... schandalig!

4 oktober 2019 om 21:22

Dit gebeurt al jaren ook in de eredivisie en bij de amateurs krijgen waarschuwingen van de bond als een team te veel kaarten pakt in een wedstrijd.

5 oktober 2019 om 00:37

Jij bent zelf kinderachtig Jaakke, er is niemand die roept dat Ajax teveel gele kaarten heeft gepakt. Ze stellen slechts een onderzoek in en as dat is afgerond zullen ze concluderen dat er niets aan het handje is. Wacht nou eerst eens af op de conclusies van dat onderzoek voordat jullie moord en brand gaan schreeuwen.

4 oktober 2019 om 23:42

Er is ook een club onderzoek van rascistich gedrag. Na elke ronde vinden er talrijke ondrzoeken plaats

Ah kijk, de supporters doen ook een duit in het zakje omtrent het uitsupporters debat. Zolang de grote clubs de (kleine) groep supporters niet in toom kan houden, gewoon lekker thuis blijven.

4 oktober 2019 om 19:13

Bij elke club heb je idioten, wil je dan voortaan altijd zonder uitsupporters spelen? Ik snap dat je onder meer doelt op dat Ajax er vaker bij betrokken is, maar zoek uit wie het zijn en geef ze een verbod! De goeien hoeven het niet te ontgelden.

4 oktober 2019 om 19:18

Ja, maar zolang dat niet gedaan wordt of kan worden gedaan (lees: ze willen het niet aanpakken, want bang voor de gevolgen) is er maar 1 optie... Alle uitsupporters weren. Of als club de extra politie kosten en vernielingskosten betalen.

4 oktober 2019 om 19:19

Ja, dat wil ik inderdaad. Doen ze in de NBA ook. Mensen kunnen zich toch niet gedragen. Ik heb geen zin om belasting te betalen dat wordt gebruikt om wat zwakzinnige die niet snappen dat voetbal een spelletje is in bedwang te houden. Of het nou Feyenoord, Ajax, PSV of Ado supporter zijn maakt daarbij toch niet uit.

4 oktober 2019 om 19:56

Je kan de NBA toch totaal niet vergelijken met een voetbalwedstrijd

4 oktober 2019 om 20:01

Nee daar zijn supportersrellen inderdaad ondenkbaar. Wel vreemd het zijn beide sporten die gespeeld worden door mensen.

4 oktober 2019 om 20:55

Uhhh worden in de NBA dan uitfans geweerd? Ik ben geen trouwe volger maar daar heb ik tot nu toe nog nooit van gehoord (en zou ook totaal anders zijn dan de andere Amerikaanse sporten dan)

4 oktober 2019 om 22:11

Nee, dat ligt meer aan de afstanden, maar de paar fans die er zijn zitten tussen het thuis publiek. Ze zouden daar ook zo hetveld op kunnen lopen. Stel je voor dat dit bij voetbal zou kunnen. Zou een bloedbad zijn. De supporterscultuur is gewoon verknipt.

4 oktober 2019 om 22:20

Ja dat weet ik, maar dat was niet bepaald duidelijk in je eerdere post 😃

5 oktober 2019 om 02:18

Klopt niet helemaal. Ik ga per jaar naar ongeveer 10 NBA wedstrijden. Over het algemeen zitten er toch vrij veel "uit" supporters in het stadion. Sterker nog als de Lakers in Phoenix spelen zijn er meer lakers fans dan Suns fans, helaas.het veschil zit hem in de aanpak van ongeregeldheden. De beveiliging daar is een professionele beveiliging. Ieder vak heeft ook een host, deze zit beneden in het vak en ziet niets van de wedstrijd. De suppoost in mijn vak bij PSV zie ik nooit. Mocht er iets gebeuren dan zal deze host beveiliging waarschuwen en dan sta je snel buiten. Zelf voor verkeerd taalgebruik wordt je buiten gezet. Iemand voor homo uitmaken is vertrekken. De straffen zijn daar ook veel hoger.het heeft niet met een andere supporters cultuur te maken maar met een professionele aanpak van veiligheid.

4 oktober 2019 om 19:21

Domme reactie. 50 man van Valencia vielen een groepje van 15 Ajacieden aan. Avond ervoor zelfde verhaal. Door dit soort kortzichtige gedachtengangen krijg je nooit normalisering.

4 oktober 2019 om 19:46

Aan smoesjes nooit gebrek

4 oktober 2019 om 19:55

Het ligt altijd aan een ander...

4 oktober 2019 om 19:58

Aan kennis van zaken ook niet Migi. Klok horen luiden maar waar is die klepel toch?

4 oktober 2019 om 20:05

Altijd mooi een oud Hollands spreekwoord, maar onze beide clubs hebben toch gewoon een hoop tuig dat mee reist? Het is heel jammer voor 95% van de supporters, maar je moet maatregelen afstemmen op de onderkant van de groep. Ik kan ook prima een pistool bezitten zonder iemand neer te schieten, maar 2% van de mensen kan dat niet, dus mag niemand het.

4 oktober 2019 om 20:29

Kennis van zaken is weten dat er constant problemen zijn met Ajax supporters. Of het nu bij Europese wedstrijden is, de toekomst of in het eigen stadion (in de arena zijn de meeste incidenten onder de eigen supporters van alle stadions). Die 15 supporters waren ook vast de brave grachtengordel vaders met kroost.

Ik ben het met Miguel eens, gewoon uitsupporters weren. Maakt niet uit of het nu Ajax, Feyenoord, PSV of welke club dan ook is

4 oktober 2019 om 23:36

@bow, was jij erbij? Nee dacht het niet dus lekker makkelijk om dan met aannames te komen. Er waren duizenden Ajax supporters die een prachtige dag hebben gehad met Spanjaarden en supporters van Valencia.. Entradas was een van de mooiste. Geen arrestaties en 1 klein opstootje gezien die niets voorstelde. Denk dat een gemiddelde staking van Boeren meer onrust heeft veroorzaakt.als er wat gebeurt mag je het veroordelen, dat doe ik ook en ben ook echt tegen geweld in welke vorm dan ook maar dit was een groot feest. Als je dit gaat weren heb je geen idee hoe het is om dit te beleven als echte supporter.

5 oktober 2019 om 00:51

@BoW, dus ik mag niet naar Ado uit omdat 15 man bij Valencia worden aangevallen? Lees nou gewoon eens een keer wat meer dan alleen berichten van de Uefa. De avond voor de wedstrijd werden ‘pet en sjaal supporters’ aangevallen door groepjes Valencia hooligans. Dus ja, precies die grachtengordelvaders waar jij t over hebt. Snap je dat ik naast de types die het verpesten ook helemaal klaar ben met types zoals jij die meteen de goede onder de kwaden laten lijden?

Volgens mij is goed beleid voeren juist zorgen dat de goeden niet onder de kwaden hoeven te lijden. Dat ik na een schietpartij in de Pijp als normale burger daar niet de gevolgen van ondervind. Maar ja, dat is lastig voor beleidsvoerders en blijkbaar ook voor jou dus wordt er gekozen voor de simpele methode. Ik hoop dat je er nog eens anders tegenaan kijkt als je aan de andere kant staat.

5 oktober 2019 om 01:32

@Migi, wat een ongelofelijk domme vergelijking. Wapens als vergelijking ja? Apparaten die als enige doel hebben iemand uit te schakelen?

Om je in te laten zien hoe dom deze vergelijking is moet je misschien even ‘auto’s’ invullen. Omdat mensen te hard rijden, dronken achter het stuur kruipen of straatraces houden mag de overgrote meerderheid geen auto. Kap eens met die doelredeneringen van je. Mijn voorstel zou zijn om een keer met mij mee te gaan naar een uitwedstrijd zodat je met eigen ogen kan zien hoe dat is, hoe de verhoudingen zijn en wie je allemaal benadeelt door zo kort door de bocht te reageren. De deur staat wagenwijd open voor je.

4 oktober 2019 om 20:27

Ojah ken je het verhaal?
Was je erbij? 50 spanjaarden vielen 15 Ajax supporters aan en niet andersom. Simpelweg weer de UEFA die een heksenjacht voert op clubs met echte supporters en ziel

4 oktober 2019 om 20:50

Ja en het waren zeker ook officials die “Amsterdam Hooligans” hebben geroepen wat duidelijk te horen is in het filmpje

4 oktober 2019 om 20:50

Ja en het waren zeker ook officials die “Amsterdam Hooligans” hebben geroepen wat duidelijk te horen is in het filmpje

4 oktober 2019 om 22:47

Als dat het geval is, waarom voeren de dan in godsnaam een jacht op Ajax uit?

Wat er buiten het stadion gebeurd hebben ze niks mee te maken. Dus de kop van vz word groter gemaakt om reacties uit te lokken.

4 oktober 2019 om 19:23

Niets mee te maken is wat makkelijk maar denk dat het te maken heeft met filmpje dat erover online kwam. Waren 15 Ajacieden (zonder kaart lijkt me aangezien uitvak op dat moment in uitvak zat) vs 50 man van Valencia, althans, dat stond in de titel. Heb niet moeite gedaan te gaan tellen.

4 oktober 2019 om 19:34

Jij hebt duidelijk dat gilmpje dus niet gezien, dit gebeurde namelijk op 1 of ander plein buiten. Ik was er zelf bij en heb eigenlijk geen vernielingen of wangedrag vd fans binnen het stadion waargenomen

4 oktober 2019 om 19:39

Ik heb het filmpje wel gezien, anders had ik er niets over kunnen zeggen. Dat plein was niet ver van ingang verwijderd trouwens, kans is groot dat je er zelfs langs bent gekomen. Vernielingen lijken me ook mee te vallen trouwens.

4 oktober 2019 om 19:48

Maar als de eufa dat in de gaten moet houden wat er buiten het stadion gebeurd. Kan bijna elme club wel een onderzoek verwachten toch.

4 oktober 2019 om 20:35

Ja nog ff en de kuip moet leeg blijven van de UEFA omdat Karsdorp online bedreigt is door eigen supporters.

4 oktober 2019 om 20:44

Vassinerend haha idd. Zie je de knvb of Uefa al handelen naar zulke dingen in de eredivisie. Maar de media maakt het spannender dan het is of het nou bij Ajax Feyenoord of Psv is. Ze.zetten er wat neer zonder te weten wat er echt gebeurd is.

Wat er buiten het stadion gebeurd hebben ze niks mee te maken. Dus de kop van vz word groter gemaakt om reacties uit te lokken.

Die kaarten gingen ook nergens over. Die scheids had er wat extra over en moest er vanaf. Die stoeltjes kan je ook niet als vernielingen beschouwen. Die zitten gewoon zo los dat zee bij het juichen los schieten. Die vechtpartijen buiten het stadion kunnen niet, maar daar heeft de Uefa niet veel over te zeggen, geloof ik.

Niets van gemerkt. Zag wel dat een paar supporters het vak uit werden gezet, omdat ze een hek over gingen om bij hun vrienden te zitten. Schijnt na afloop ook wat gebeurd te zijn. Wij zaten op een terrasje een biertje te drinken en werden toen ingelicht door een paar Valencia supporters. Was verder vrij vriendelijk allemaal. Alles liep door elkaar heen.

Was zelf erbij in Valencia er is echt nauwelijks wat gebeurt. Maken van een mug een kudde Olifanten.

Serieus, onderzoekt en bestraft de Uefa Ajax ook al wanneer 6 spelers een gele kaart hebben gekregen?

4 oktober 2019 om 20:00

Dat moet. Uefa moet het volgens hun eigen regels onderzoeken bij meer dan 5 kaarten voor 1 team.

4 oktober 2019 om 20:52

Dan zullen ze met dat onderzoek vanzelf bij de scheidsrechter uitkomen.. die mag voorlopig even banken, want het was zeker geen onsportieve wedstrijd.

5 oktober 2019 om 10:48

Dat ben ik zeker met je eens. Sloeg nergens op. Maar dit onderzoek komt er niet speciaal omdat het ajax is.

4 oktober 2019 om 23:47

Ja bij vijf kaarten of meer volgt er altijd een onderzoek van de Uefa.

Zover ik kon zien zaten er al een paar stoeltjes los in t vak. Verder in t stadion niets gebeurd. Na de wedstrijd liep t allemaal door elkaar, vwb de Valencia-supporters die er nog waren. En die confrontatie buiten? 15-20 Ajacieden tegen 50-60 man van Valencia; als ze slim zijn hebben ze t met die minderheid niet zelf uitgelokt, maar was de politie er snel bij om er tussen te springen... Daarnaast, gaat de Uefa dan ook Valencia straffen voor het jagen op en in elkaar slaan van Ajacieden op maandagavond?

Het zou volstrekt belachelijk zijn als Ajax gestraft wordt voor het feit dat er zes spelers geel pakten. Het hele punt van een kaart is dat het een straf op zich is. Te vaak geel en je hebt een schorsing, twee keer geel of direct rood en je moet van het veld en hebt een schorsing. Daarmee zou de kous af moeten zijn. Daarnaast vind ik ook niet dat de Uefa Ajax mag bestraffen voor dingen die er buiten het stadion gebeuren. Buiten het stadion heb je politie en justitie die meer dan capabel genoeg zijn om overlast veroorzakende Ajacieden of Valencianen aan te pakken. Verder is het aan Ajax zelf om gasten die voor ongeregeldheden gepakt worden te bestraffen met het afpakken van hun toegangsbewijs of zelfs een compleet stadionverbod.

Heel interessant dat Uefa een onderzoek gaat instellen naar een team dat wat kaarten krijgt maar de scheidsrechter die ze geeft compleet buiten schot laat. Daarnaast begint de Uefa meer en meer op de Fifa te lijken: alles voor het product, ten koste van alles (en iedereen)

Staat Van der Sar hopelijk ook nu op de eerste rang met een mening over de eigen fans en supporters en spreekt hij zich even duidelijk uit? Ik ben een ajax fan, maar vind het slap hoe Ajax zich zelden uitspreekt over het slechte gedrag van de eigen "supporters". die 6 kaarten regel is een officiele regen, maar de Uefa mag daar lekker mee naar de pomp lopen. Ga dan liever eens wat druk zetten op al de spelers van Spaanse ploegen die continu om kaarten vragen voor de tegenstander, of de duikelaars die met name bij de topploegen lijken te acteren. Daar zou ik graag eens wat ferme uitspraken en schorsingen voor willen zien.

Idioten die altijd kaarten krijgen, doe eens een keer normaal man!

Wat een onzin, die kaarten pak je toch met het risico dat je geschorst word? Waarom moet er dan nog een extra straf bovenop?

4 oktober 2019 om 23:48

Dat hoeft niet perse, alleen onderzoekt de Uefa standaard elk team dat vijf kaarten of meer ontvangt. Aangezien Ajax er al twee voor vermeend tijdrekken ontving zal het allemaal wel meevallen. Het was geen harde wedstrijd, er vielen alleen negen gele kaarten in totaal.

Dubbel geld pakken op de gele kaarten. Valencia een boete omdat de stoeltjes los zaten en Ajax weer een boete omdat de stoeltjes niet op hun plek bleven staan. geen wonder dat de Uefa bulkt van het geld.

Hoe lang zal het duren voordat van der Sar zich heeft uitgesproken over het gedrag van zijn eigen fans? Ik durf mijn schoonmoeder er wel op te verwedden dat dat wel weer een paar weken gaat duren. Alleen maar vooraan staan als je goedkoop kan scoren voor je eigen achterban, kritisch optreden, ho maar.

4 oktober 2019 om 23:49

Van de Sar wacht eerst de resultaten van het onderzoek af. Pas daarna zal een rectie volgen. DAt is inderdaad een paar weken later.kritisch optreden is iets heel anders dan mensen veroordelen terwijl er nog onderzoek gedaan moet worden.

5 oktober 2019 om 05:51

Nouja, dat statement heeft er na de mini klassieker ook niet gevolgd dus ik vraag het me af.

5 oktober 2019 om 09:32

@Orgullo dat statement heb ik ook niet gehoord toen het voor die wedstrijd fout ging met Feyenoorders bij Swift. En ik heb nog geen statement gehoord over de bedreigingen bij Karsdorp enz.
En ja ik wijs gelijk de andere kant op omdat je van van de Sar iets vraagt wat bij je eigen club ook niet gebeurd.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren