Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax laat ‘mogelijke oplossing’ en ‘serieuze optie’ voor Valencia verdwijnen

Laatste update:

Valencia wil deze zomer koste wat het kost afscheid nemen van Jasper Cillessen, zo weet Marca te melden. De 32-jarige doelman drukt met een totaalbedrag van dertien miljoen euro (de afschrijving van zijn transfersom en zijn salaris) per jaar zwaar op de begroting van de nummer dertien van het afgelopen LaLiga-seizoen, die daarom bereid is om naar ieder aannemelijk bod te luisteren. In dat opzicht is er met Ajax een concrete optie weggevallen, daar de Amsterdammers voor volgend seizoen voorzien zijn op het gebied van de keepers.

De Spaanse sportkrant schrijft dat Ajax een ‘serieuze optie’ was voor Cillessen en dus ook als een ‘mogelijke oplossing’ gold voor Valencia. Los Che namen de zestigvoudig Oranje-international in de zomer van 2019 over van Barcelona in een ruildeal die ervoor zorgde dat Neto de omgekeerde weg bewandelde. De transfer kwam voor 35 miljoen euro in de boeken te staan, wat betekent dat er 8,75 miljoen euro per jaar op Cillessen wordt afgeschreven. Samen met zijn salaris kost Cillessen Valencia daardoor dertien miljoen euro per jaar.

Het is de reden dat Valencia graag afscheid wil nemen van Cillessen. Ieder bod dat deze zomer voor hem binnenkomt, zal worden overwogen. In dat opzicht is Ajax heel lang een optie geweest, maar de mogelijkheid voor een terugkeer bij de club waar hij tussen 2011 en 2016 onder contract stond is inmiddels verdwenen. Nog voor het openen van de transferwindow is al duidelijk dat Ajax deze zomer geen keeper gaat binnenhalen. Het ligt weliswaar voor de hand dat André Onana gaat worden verkocht, maar met de transfervrije komst van Remko Pasveer en de contractverlenging van Maarten Stekelenburg is hier reeds op ingespeeld.

Het zal Valencia wat dat betreft nog extra pijn doen dat Jasper Cillessen vanwege een coronabesmetting niet op het EK zal spelen. Het toernooi was een extra mogelijkheid geweest voor de doelman om zich in de kijker te spelen, maar bondscoach Frank de Boer besloot geen risico te nemen met zijn beschikbaarheid en fitheid en gaf zijn plaats in de EK-selectie aan AZ-keeper Marco Bizot. Cillessen heeft bij Valencia voorlopig nog een contract tot medio 2023 en stond voorlopig in veertig officiële wedstrijden voor de Spaanse club onder de lat.

Had jij Jasper Cillessen graag zien terugkeren bij Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

jammer had hem graag terug zien komen

9 juni 2021 om 10:46

Dat is toch bijna onmogelijk als een keeper 4,25 miljoen euro per jaar verdiend?

9 juni 2021 om 11:21

Dat verdienen wel meer spelers bij Ajax

9 juni 2021 om 11:24

Voor een keeper van het niveau Cillessen vind ik het een heel hoog salaris. Ik kan me niet voorstellen dat Ajax dat zou willen betalen.

9 juni 2021 om 14:16

Wellicht niet een dusdanig hoog bedrag. Maar als beide partijen wat water bij de zogenoemde wijn doen, of boter bij de zogenoemde vis moet er toch wel wat mogelijk zijn. Cillessen is voor ED begrippen natuurlijk een fantastische aanwinst. Nu nog wat meer pingels pakken😜.

Ik denk ook dat het goed is om Cillessen niet te halen. Ajax heeft met Stekelenburg en Pasveer twee prima keepers. Ajax kan het geld beter in andere posities steken.

9 juni 2021 om 10:51

Ajax moet hem wel halen, dan heb je voor de komende 5 jaar een topkeeper. Stekelenburg en Pasveer zijn leuk. Stekelenburg is momenteel goed maar 38 ofzo. Pasveer is sowieso voor de bank. Waarschijnlijk kan Ajax hem bijna gratis ophalen. Natuurlijk moet je dan een redelijk salaris betalen Maarja normaal betaal je voor zo’n keeper minimaal 15 miljoen om het te kopen, dat kun je dus al gebruiken voor salaris.

9 juni 2021 om 11:11

Waarom zou Ajax Cillessen halen en hem vervolgens zo'n 4 miljoen aan salaris geven? Dan heb je dus 3 keepers voor Ajax, dat lijkt mij wel erg overdreven. Stekelenburg en Pasveer kunnen het prima doen tot dat Gorter of iemand anders het overneemt.

Verdient hij 13 miljoen euro per jaar?!

9 juni 2021 om 10:45

Ik dacht ook dat ik het verkeerd las pff wat een salaris bij, met alle respect, Valencia

9 juni 2021 om 10:48

Dat is dus precies wat je deed inderdaad, je las het verkeerd.

9 juni 2021 om 13:27

Ik heb het niet verkeerd gelezen? Ik vind ruim 5 miljoen per jaar heel veel voor Cillessen

9 juni 2021 om 10:45

Lezen. " De transfer kwam voor 35 miljoen euro in de boeken te staan, wat betekent dat er 8,75 miljoen euro per jaar op Cillessen wordt afgeschreven. Samen met zijn salaris kost Cillessen Valencia daardoor dertien miljoen euro per jaar. " Bij vragen of onduidelijkheden hoor ik het graag

9 juni 2021 om 10:48

Ik trapte er ook in. Afschrijvingskosten zijn natuurlijk pas definitief kosten wanneer de speler daadwerkelijk de club voor een veel lager bedrag verlaat. Zit er nu wel dik in maar voor hetzelfde geld had Cilessen een EK gespeeld en had, als hij het heel goed gedaan had, wellicht een mooie transfer kunnen maken.

9 juni 2021 om 11:10

Zo wordt het hier niet bedoeld SpeedyAFC. Cillessen kostte Valencia 35 miljoen, hij heeft een contract voor 4 jaar. Per jaar zijn ze 8,75 miljoen aan hem kwijt. Als je dit uitrekent kom je uit op een salaris van 4.250.000 per jaar.

9 juni 2021 om 11:17

Dan is hij toch een stuk "armer" dan menigeen denkt.😊😷

9 juni 2021 om 11:27

@quancios
Dat begrijp ik, echter de afschrijvingskosten zijn pas definitief nadat hij een transfer gemaakt heeft. Als ze hem weten te verkopen, pas dan kan men de balans opmaken van wat hij per jaar gekost heeft. Dus om te zeggen dat hij nu 8,75 miljoen euro per jaar aan afschrijving kost, is erg voorbarig. Kan lager zijn maar ook nog stukken hoger.

9 juni 2021 om 10:46

Nee, 4.250.000

Ik verwacht om eerlijk te zijn niet dat er clubs zullen staan te springen om Cillessen over te nemen met een jaarsalaris van +- 13 miljoen. Dat gaat alleen gebeuren als hij genoegen neemt met flink minder.

9 juni 2021 om 10:44

Hij heeft ook geen jaarsalaris van 13 miljoen per jaar. " Wat betekent dat er 8,75 miljoen euro per jaar op Cillessen wordt afgeschreven. Samen met zijn salaris kost Cillessen Valencia daardoor dertien miljoen euro per jaar. " Mijn god zeg, lezen.

9 juni 2021 om 10:49

Het is natuurlijk wel een beetje raar om definitieve kosten (salaris) en verwachtte kosten (afschrijving terwijl de uitgaande trasnfer nog niet heeft plaats gevonden) samen te nemen. Achteraf zal pas duidelijk zijn wat hij per jaar echt gekost heeft.

9 juni 2021 om 10:54

Afschrijven doe je gewoon jaarlijks dus daar is niks raars aan. Wat wel ‘raar’ is aan het verhaal is dat er wordt gedaan of je die afschrijving niet meer hebt bij een transfer. Hij staat nu nog voor 17.5M in de boeken, alles wat je minder voor hem krijgt zal je dus direct volledig moeten afschrijven.

9 juni 2021 om 10:56

Afschrijven doe je weldegelijk, want ze hebben ook een transfersom voor hem betaald. Zolang hij niet verkocht is spreek je dan van afschrijving.

13 miljoen voor een huis, tuin en keukenkeeper als Cillissen? Bizar

9 juni 2021 om 10:54

Lees nou eens...

9 juni 2021 om 10:58

Lees zelf nou eens. Er staat toch duidelijk dat Valencia 13 miljoen per jaar betaalt om Cillessen onder contract te hebben staan. En dat is inderdaad bizar.

9 juni 2021 om 11:13

@ajax1812 leg mij dan eens uit wat ik hier anders uit moet begrijpen: "de transfer kwam voor 35 miljoen euro in de boeken te staan, wat betekent dat er 8,75 miljoen euro per jaar op Cillessen wordt afgeschreven. Samen met zijn salaris kost Cillessen Valencia daardoor dertien miljoen euro per jaar."

9 juni 2021 om 11:40

Ze hebben geen transfersom
Voor hem betaald maar 1 op 1 geruild. Daarnaast is die 13mln/jaar als hij gratis de deur uitgaat. Logisch dat je het zo in de boeken opneemt. Want je weet nooit of en wat een speler bij een verkoop opbrengt.
Maar de kósten zijn 4,25mln. Incl afschrijving staat hij met een -13mln in de boeken.
Maar dat zou ook betekenen dat de speler met wie Cillessen ruilde nog voor 35mln in de boelen stond. Lijkt me ook sterk.
Al met al waarschijnlijk een financieel grijs gebied in boekhouden om minder belasting te betalen (elke jaar 13mln minder winstbelasting ipv 4,25 minder winst voor de belasting).

9 juni 2021 om 10:54

Voetbalzone mag hier ook wel scherper in zijn, want elke keer halen ze deze statistiek erbij nadat het een keer in een Spaanse krant heeft gestaan. Valencia heeft gewoon een ruildeal met Barca voor Neto gedaan (niet helemaal, want dan komt het anders in de boeken te staan; maar de facto was het een ruildeal). Maar het blijft vreemd om het zo te noemen. Als we dergelijke statistieken erbij betrekken, hoe duur is Dembele dan (als hij transfervrij vertrekt volgend jaar)? Of Pogba? Hoe duur was Higuain voor Juve? Onzinnige statistiek, gebruik gewoon het salaris.

9 juni 2021 om 10:57

Het is wel gewoon waar, het is eigenlijk onjuist om te melden dat een speler maar 4 miljoen kost omdat dat zijn salaris is. Ook afschrijving is gewoon een financiële kostenpost.

9 juni 2021 om 11:34

Klopt, maar dan moeten het wel consequent gebeuren. Deze statistiek komt alleen bij Cillessen voorbij, omdat het vorig jaar tijdens de transferperiode een keer in de Spaanse krant heeft gestaan. Bovendien is er destijds 35 miljoen betaald, terwijl hij volgens transfermarkt 18 miljoen waard was. Ik denk dus eerder dat het een boekhoudkundig trucje was (samen met de transfer van Neto naar Barca), maar dat trucje wordt nu gebruikt om Cillessen veel duurder te laten lijken.

9 juni 2021 om 11:02

In deze transfermarkt niet hoor. Overigens is Cillissen wel iets beter dan een huis tuin en keukenkeeper. Ook zeker niet de absolute top, maar voor een goede middenmoter uit La Liga een prima eerste keeper.

Kan natuurlijk ook een truc zijn om de transferbedrag omlaag te dwingen.

13 miljoen per jaar? Dit moet een foutje zijn.

9 juni 2021 om 10:50

"de transfer kwam voor 35 miljoen euro in de boeken te staan, wat betekent dat er 8,75 miljoen euro per jaar op Cillessen wordt afgeschreven. Samen met zijn salaris kost Cillessen Valencia daardoor dertien miljoen euro per jaar." Dus zijn salaris inclusief de restant van het transfersom wat zij moeten betalen.

Toch vind ik Cilessen een veel betere optie dan Pasveer en Steklenburg. Je weet dat hij nog een aantal jaren (min 3-4) mee kan, die andere 2 zijn toch al wat aan de oude kant. Hierdoor kan Ajax volgend seizoen eigenlijk wel weer opzoek naar een nieuwe keeper.

Sja, als je 8,75 miljoen per jaar afschrijft wordt hij boekhoudkundig minder waard, maar als je hem dan in één keer (ver) onder de boekwaarde laat gaan schrijf je ook een enorm boekhoudkundig verlies...

Maar wat zou dan een goede club zijn voor Cillessen? Die hem dan ook nog kan betalen.
Lille? Wolfsburg? Leverkusen?

9 juni 2021 om 11:03

Wolfsburg en Leverkusen hebben met respectievelijk Casteels en Hradecky keepers die een flink hoger niveau halen of hebben gehaald in de afgelopen jaren. Die zie ik een Cilessen niet nodig hebben.

Lille wordt momenteel in verband gebracht met Nubel van Bayern. Dan vraag ik me inderdaad af of Cilessen geen betere optie zou zijn

9 juni 2021 om 11:59

Ik denk dat er velen toch wel het niveau van Cillessen onderschatten hoor. Ik vind het hem toch wel sterk en stabiel. Het is geen wereldtop, maar daaronder kan hij echt wel mee. Maar inderdaad, die heeft het nodig? Ik denk dat hij niet zo veel hoeft te kosten en met Lille speelt ie CL.

9 juni 2021 om 14:27

Ik zou het inderdaad geen verkeerde transfer vinden. Al heeft Lille met Koffi en Leo Jardim twee keepers die terugkomen van huur en het echt uitstekend hebben gedaan in Belgie en portugal. Zijn ook beiden een stuk jonger.

Ik denk echt dat het wel mee valt hoe veel mensen Cilessen onderschatten. het is een prima doelman, maar hij is niet voor niets in Valencia een lange tijd voorbijgestreefd door eeuwige tweede man Jaume. Cilessen is een prima keeper voor de europese subtop. Maar als ik zou moeten kiezen tussen Cilessen of keepers als Casteels of Hradecky qua consistentie, stabiliteit en leiderschap achterin dan is de keuze wel echt snel gemaakt in mijn optiek.

Doet niks af aan Cilessen zijn niveau. Maar een Casteels haalt gewoon al langer een hoger niveau

Jongens en meisjes: LEZEN! Hij verdient geen 13 miljoen. Dit is het jaarlijkse bedrag dat hij kost. Dus 4.250.000 aan salaris en 8,75 miljoen aan afschrijvingen voor zij transfer per jaar.

9 juni 2021 om 10:59

Boos worden. Waar maak je je druk om zeg. Feit is dat Valencia veel te veel geld kwijt is aan een simpele keeper als Cillessen.

9 juni 2021 om 11:45

Noemt iemand Cillessen een ‘simpele keeper’ die zelf als naam een van de meest overschatte spitsjes heeft. Benzema is meer een simpel spitsje dat geluk heeft bij de juiste club te zijn beland dan een top keeper als Cillessen die juist pech heeft gehad.

Ik had toch gewoon bij Valencia aangeklopt met we bieden 1 miljoen op Cillissen. Geef die man een salaris van 2 miljoen bruto en je hebt een goede keeper voor de komende jaren. Toch beter dan Stekelenburg/Pasveer. Als Valencia zo graag van hem af wilt dan zullen ze die 1 miljoen nog wel accepteren ook en heb je toch goedkoop een goede keeper (heeft het altijd goed gedaan bij Ajax). Dan had je die keeper van GO Ahead lekker kunnen verhuren aan GO ahead en had je met Stekelenburg een prima tweede keepe gehad (en pasveer dan niet eens nodig gehad).

9 juni 2021 om 11:06

Maar.... je denkt dus echt dat als Ajax aan komt kloppen met een aanbieding waarvoor Cilessen voor de helft van zn salaris in de grote eredivisie mag spelen dat hij dan staat te trappelen?

9 juni 2021 om 14:09

Nou ja, hij heeft natuurlijk al een paar jaar de eurotjes zien bijgeschreven worden, maar de wedstrijden achter zijn naam bleven wel een beetje uit.

Klaassen zal ook wat hebben ingeleverd om weer lekker te kunnen voetballen.

Hij verdient geen 13 miljoen, als je leest staat er dat het gaat om de restant van het transfersom wat ze paar jaar moeten betalen + zijn salaris. Nu dat duidelijk is wil ik graag benadrukken dat Cillessen een goede optie voor Ajax is, maar niet ideaal. Wat Ajax zou kunnen doen is voor een goedkopere optie gaan en ook meer zekerheid. Paulo Gazzaniga bijvoorbeeld, die vorig seizoen bijna het hele seizoen keepte door een blessure van Lloris is transfervrij na 30 juni. Rui Silva (27) van Granada die de halve finale van de Europa League bereikte is ook transfervrij, bied hem een goed salaris aan, Champions League en de kans op veel titels en je hebt ze binnen. Ik zou eerder voor 1 van deze jongens gaan die het de afgelopen jaar of een seizoen daarvoor nog bewezen hebben en hun een goed salaris met mooie sportieve doelstellingen aanbieden.

Ajax heeft toch komend seizoen 2 prima keepers. Ze hebben met Gorter een jonge talentvolle keeper achter de hand. Is voorlopig toch voldoende. Denk dat er voorin eerder nog wat moet gebeuren. Een spits erbij + een buitenspeler (sulamana). En mocht Tagliafico vertrekken lijkt Van Aanholt mij wel wat.

Onana en Scherpen gaan weg, Pasveer is sowieso geen basis materiaal, Gorter ook niet (en speelt denk ik voor jong). Dus dan heb je met Steek 1 volwaardige basis keeper die al 38 is. Lijkt me dus heel goed als Ajax Cillessen kan halen. Zijn niet veel andere keepers van zijn niveau die voor Ajax zouden willen spelen

Cilessen kost niet geen 13 miljoen euro per jaar. Ze hebben hem in de boeken opgenomen voor 35 miljoen euro per jaar. Maar hij is geruild voor met een andere keeper, Neto met bijbetaling van 9 miljoen euro door Valencia. De vraag is, is die Neto echt 26 miljoen euro waard en Cilessen 35 miljoen euro of hebben Valencia en Barcelona handjeklap gedaan?
Er is dus ook nauwelijks restant transfersom, aangezien het leeuwendeel wordt verrekent met die van Neto. En dan 35 miljoen euro afschrijven in vier jaar. Gewoon boekhoudkundige truukjes dus, maar dat is iets heel anders dan echt geld uitgeven want Cilessen kost dus uiteindelijk maar 9 miljoen euro aan cash plus de echte waarde van Neto. En dan krijg je nog een transfersom voor Cilessen terug als je hem verkoopt.

Cilissen gaat echt never nooit meer naar Ajax, deze calimero competitie is ver onder zijn nivo.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren