Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax en Henderson moeten het ontgelden: ‘Hij was zijn frustraties niet de baas’

Laatste update:

De Noorse media zijn nog niet onder de indruk van het spel dat Ajax liet zien in de heenwedstrijd van het Europese tweeluik met FK Bodø/Glimt (2-2). De Amsterdammers kwamen donderdagavond goed weg met een late gelijkmaker van Steven Berghuis, maar kunnen niet rekenen op een positieve beoordeling vanuit Noorwegen. Daarbij wordt ook Jordan Henderson in het bijzonder uitgelicht.

Dagbladet had niet verwacht dat Bodø/Glimt in Amsterdam zo overeind zou blijven. “Ajax stond decennialang bekend als een van de beste voetbalclubs ter wereld, maar de nummer vijf van de Eredivisie kreeg een koekje van eigen deeg toen er een gele orkaan uit Noorwegen de Johan Cruijff ArenA binnenkwam.”


De houding van routinier Henderson zorgt voor verbazing. “Bij Ajax maakte Jordan Henderson zijn Europese debuut. De voormalig aanvoerder van Liverpool had moeite om het tempo bij te benen en was zijn frustraties niet de baas toen hij kort voor tijd een gele kaart pakte.”

De Noorse tabloid VG trekt een pijnlijke conclusie. “Duidelijk is dat Ajax niet langer meer de topclub is die een paar jaar geleden grote schade aanrichtte bij Juventus en Real Madrid. Het dickpic-schandaal heeft zijn sporen nagelaten binnen de club”, doelt het medium op het vertrek van technisch directeur Marc Overmars in februari 2022.

Nederlandse media


De Nederlandse journalisten zijn nog relatief mild voor Ajax, al is journalist Valentijn Driessen in De Telegraaf duidelijk. “Over een week op bezoek in het Noorse stadje 200 kilometer boven de poolcirkel zal Ajax beter voor de dag moeten komen om uitzicht te houden op de enig overgebleven hoofdprijs voor de Amsterdammers.”

Volgens Driessen liet Ajax tegen Bodø/Glimt een labiele indruk achter. “Met af en toe vloeiende combinaties sneden de Noren eenvoudig door de linies van Ajax heen op weg naar doelman Diant Ramaj.” De journalist weigert te stellen dat Bodø/Glimt een ‘wonderploeg’ is.

“Anders zouden Hakon Evjen en Fredrik André Bjørkan niet tot de beste spelers behoren”, aldus Driessen. “De aanvallende middenvelder en linksachter mislukten eerder in hun carrière bij respectievelijk AZ en Feyenoord.”

Johan Inan schrijft namens het Algemeen Dagblad dat Ajax al dood en begraven leek, tot de club door een ‘knotsgekke wederopstanding’ in blessuretijd hoop mag blijven houden. Wel is de journalist kritisch op het spel dat de Amsterdammers lieten zien in de Johan Cruijff ArenA.

“Er was maar één team dat een duidelijk plan had, veel gevaar stichtte en twee goals maakte”, aldus Inan. “En Ajax? Dat modderde lange tijd maar weer wat aan.” Toch is er volgens de journalist nog hoop.

“Het tweeluik leek na dik een uur al gespeeld. Tot Ajax weer va banque ging spelen. In Friesland leverde dat net niet de gelijkmaker op, maar tegen Bodø dus wel, waardoor de return er volgende week alsnog toe doet. Dat mag gerust als een wonder beschouwd worden.”

De conclusie van Willem Vissers namens de Volkskrant kan gerust pijnlijk genoemd worden. De journalist zag dat de Ajax-fans in het stadion 'niet eens meer verbaasd reageerden'. "Ajax is nu eenmaal een matig elftal, dat na een opleving onder trainer John van ‘t Schip weer naar beneden dondert, op weg naar de ondergrens van de bijna vergeten voorganger Maurice Steijn."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik denk dat ze in Noorwegen Ajax al een jaar of 2 niet meer gevolgd hebben

16 februari 2024 om 08:05

Ajax heeft in Europa ook al 2 jaar niets laten zien dus dat is niet zo gek natuurlijk.

16 februari 2024 om 08:13

Voor een Henderson moet het toch ook kut zijn. En een hele bijzondere keuze dat die voor AJax heeft gekozen.
Heeft jaren met de beste spelers van de wereld gevoetbald waar die zichzelf ook kan laten zien en een meerwaarde kon zijn.
Dan kom je opeens in een elftal terecht wat als los zand in elkaar steekt.
Dan moet het Salaris zo goed zijn dat je jezelf in je nadagen zo wil pijnigen toch?

Ajax toonde wel wat veerkracht en kwam mede door de rode kaart denk ik dus nog een klein uitzicht op een ronde verder

16 februari 2024 om 08:16

Haha, je kunt van hen idd niet verwachten dat ze ziggo en espn gaan aanschaffen om Ajax inde eredivisie te kijken

16 februari 2024 om 08:21

In de normale regel hebben deze soort clubs het verliezen al in gecalculeerd.
Alleen Ajax heeft de spelers niet meer van een tijd geleden. En Henderson kan nog niet zijn stempel drukken. Dat zie je terug op het veld frustratie dat snap ik wel.

16 februari 2024 om 08:24

Henderson kan met de spelers om zich heen er niet voor zorgen dat de linies op elkaar aansluiten. Je ziet voorin 3 spelers druk zetten en dan blijft men achterin hangen waardoor er een zee aan ruimte is op het middenveld. Komt Bodo met spelers eruit, blijft de voorhoede voorin hangen. Tegen Psv zag je dat alles inzakte naar eigen helft en dat men de linies kort op elkaar hield. Van het Schip blijft maar vasthouden aan Taylor en Hlynsson maar moet nu toch echt tot de conclusie komen dat hij Henderson en van de Boomen naast elkaar nodig heeft, of Henderson en Tahirovic/mannsverk. Verder is Berghuis aan een dramatische reeks bezig waardoor je heel weinig aan hem hebt op rechts en ook op links is geen dreiging. We gaan komende zondag zien of van het Schip nu geleerd heeft of dat hij blijft vasthouden aan zijn eigen elf. Als hij dit doet, dan mag hij wat mij betreft na dit seizoen weg.

16 februari 2024 om 08:32

Die jonge invaller beviel mij goed.
Weet even zijn naam niet. Die speelde brutaal. Deed mij denken aan Huntelaar.

16 februari 2024 om 08:36

Goed verhaal, maar wat doen ze dan in godsnaam op de training? Uit jouw verhaal lijkt het alsof Henderson dat op het veld allemaal pas moet organiseren, maar ik mag toch aannemen dat daar gewoon op getraind wordt en dat je in de wedstrijd gewoon doet wat je de dagen daarvoor op de trainingen hebt geleerd. Dat is bij de amateurs al zo. Ik kan niet anders concluderen dan dat Van t Schip deze gasten ook niet aan het voetballen krijgt. En krijg ook steeds meer het idee dat hij er puur als tussenpaus is neergezet: het chagrijn uit de ploeg halen, zorgen dat het niet nog erger wordt op het veld, paar resultaatjes halen en vooral veel eigen jeugd laten debuteren zodat iedereen het hopelijk vooral daarover heeft ipv over het erbarmelijke spel.

16 februari 2024 om 08:52

@pesso: Rijkhoff bedoel je? Ja oogde wel gretig maar hij viel in de 92e minuut in en heeft volgens mij letterlijk 1 balcontact gehad, die omhaal. Van den Boomen daarentegen maakte wel een duidelijk verschil toen hij in de ploeg kwam, die moet wat mij betreft zeker starten aankomende zondag tegen NEC.

16 februari 2024 om 09:03

Thanx Sanderr @ ja van mij mag hij beginnen tegen Nec.

16 februari 2024 om 09:04

ajax komt gewoon op 4-5 posities spelers kwaliteit te kort en de rest kan dat nooit opvangen gezien dat een groot aantal is en zal langzaam in dat niveau mee gaan de ene wedstrijd iets meer dan de andere. Een berghuis vond ik 2 jaar terug bij ajax ook al matig en was opvulling in een goed team waarin hij vaak de mindere was en af en toe een leuke pot kon spelen een rensch bijvoorbeeld het zelfde maar die jongens zijn niet van het gewenste niveau en zijn nu gewoon je betere spelers (tenminste berghuis). vorig seizoen was het al matig en kon je er 5/6 opnoemen die de gewenste kwaliteit van ajax hadden (timber, alvarez, rulli, kudus, blind tadic) . Het was toen zaak na een matig seizoen om die te behouden en de rest te vervangen maar ajax heeft gewoon precies het tegenovergestelde gedaan en spelers gehaald die zelfs nog minder zijn dan de gasten die vorig jaar al te kort kwamen. Ajax moet voor aankomend seizoen echt versterking voor de linksback, rechter cv, rechtsbuiten en 10 positie halen. daar naast nog een waardige backup/concurrentie voor gooijer en van den boomen. dan zou je weer net als vorigseizoen kunnen focussen op plek 2/3 en met heel veel geluk 1 en dan het jaar er op weer verder bouwen om eventueel weer kampioen te kunnen worden. Eigenlijk zou je normaliter ook elk bod op bergwijn, berghuis sutalo en taylor moeten accepteren maar je wil ook niet net als vorig seizoen het hele team vervangen omdat je dan toch weer vastigheden gaat missen, maar aan de andere kant, welke vastigheden hebben die nu uberhaubt? Als dat lukt dan zal je zien dat echte kwaliteiten van spelers als Hato, gooijer, ramaj, brobbey en henderson naar boven komen die nu een gatenkaas moeten verdedigen en continue onder druk staan om dat de tegenstanders weten dat ajax snel de bal kan verliezen.

16 februari 2024 om 11:55

Het is niet meer de henderson die hij ooit was. Dat hij voor Ajax koos kom omdat andere clubs niet zo gek zijn om miljoenen neer te leggen voor een bijna 34 jarige speler die niks toevoegd aan een elftal.

16 februari 2024 om 13:07

Ehm, Ajax speelde na de gouden streak in de poulefase waarin het Dortmund en Sporting van het veld veegde 2 jaar geleden nog in de CL na de winter. Want als jouw Feyenoord je de afgelopen poulefase trots heeft gemaakt zonder noemenswaardig resultaat, wat denk je dat Ajax dan deed toentertijd? Dus volgens mij heeft het niet veel langer dan 2 jaar niets laten zien, maar exact 2 jaar..

16 februari 2024 om 11:12

Ik denk dat jij ajax al 2 jaar niet hebt gevolgd 😂

En terecht dat Henderson helemaal gek wordt. Dat word ik ook van al die armoedzaaiers op het veld, die in februari nogsteeds dezelfde achterlijke fouten maken. Een trainer die het niet voor elkaar krijgt om de organisatie goed weg te zetten. Elke blinde kon zien dat je met Akpom erbij een complete tweedeling zou krijgen. Ajax moet zich schamen.

16 februari 2024 om 07:57

Inderdaad! Je werd tactisch overklast door een heel zwak elftal. Het is dat die gasten er niet heel veel van konden, anders was je er met 0-5 afgegaan. Knutsen zou met Ajax zo veel beter voetbal spelen dan nu het geval is. Nooit meer starten met Akpom op 10. Henderson werd keihard in de steek gelaten vandaag op het middenveld.

16 februari 2024 om 08:20

Bedoel je niet gelukkig zitten ze nog in hun voorbereiding? Want ze gingen zo nu en dan als een warme mes door een pakje superzachte boter. We mogen blij zijn dat ze niet al weken in hun competitie zitten want dan vrees ik dat het gewoon een dikke terechte nederlaag was geweest.
We moeten gewoon concluderen dat dit echt een waardeloos elftal is en dat we niet zo denigrerend moeten doen over al die "lage" landen. Ondanks dat ze met kramp kampten vond ik ze eigenlijk fitter als Ajax, klinkt raar. Maar zoals zij continu eruit kwamen en energie erin gooiden heb ik nog in weinig wedstrijden gezien bij "ons".

16 februari 2024 om 08:12

Eerst kreeg Steijn de schuld en nu Schip. Zie nou toch eens in dat dit een waardeloze selectie is zonder kwaliteit. Het maakt niet uit welke trainer je voor deze groep zet. Hij is volkomen uit balans. Gebrek aan kwaliteit, senioriteit, persoonlijkheid en drive.

16 februari 2024 om 08:20

Zie jij het zelf nu echt niet? Of doe je het erom? Zelfs Quick Boys zet beter druk en liet beter positiespel zien dan dit Ajax. En wil je zeggen dat Quick Boys betere spelers heeft dan? Steijn was in alles een waardeloze trainer. Schip is een echte clubman en people manager, maar geen tacticus die een elftal beter laat spelen. Welke kwaliteit je elftal ook heeft, je kan altijd bepaalde patronen en disciplines in een elftal slepen.
En dat gebeurt, mede door de vele wisselingen in het elftal, maar steeds niet. Zoals ik al in m’n opmerking hierboven zei. Je hebt geluk dat die gasten er echt niks van konden. Anders was het 0-5 geworden. Je raakte hier weer het niveau Hercules uit aan vandaag.

16 februari 2024 om 08:31

@Burdy, daar ben ik het niet met je eens. Een coach heeft een tactisch plan en maakt daarbij vooraf een inschatting van de kwaliteiten van zijn selectie. Aan de hand hiervan zet je een team neer en slijp je je tactisch plan in. Nu was het plan om Bodo naar de zijkanten te dwingen. Na twee minuten waren ze al.klaar met dat plan, maar aanpassen Ho maar. Zo'n Henderson moet Taylor 10 meter naar achteren dirigeren en Akpom op zijn klote geven dat hij ook iets moet inzakken. En anders hadden de vleugelspelers iets moeten knijpen. Dit is mede ook het spel kunnen lezen en jezelf aanpassen. Wat ik echt niet begrijp is dat je met Akpom ging spelen. Niet vanwege de speler, maar vanwege de veldbezetting en de daarbij behorende defensieve kwetsbaarheid. De sleutel ligt echt op het middenveld. Dat moet compacter en het spel moet daar sneller en gerichter uitgevoerd worden. Zo ga je de verdediging echt ontlasten.

16 februari 2024 om 13:11

Ben het met je eens dat Schip soms ook rare keuzes maakt en ook tactisch niet de allerbeste coach is. Echter wat zijn zijn alternatieven? Bergwijn geblesseerd en het alternatief is Forbs die dramatisch is. Taylor is dramatisch maar daar heeft hij ook niet echt een alternatief voor. De back posities zijn dramatisch en probeert hij van alles. Van het huidige Ajax zijn er maar een paar spelers Ajax waardig en dat zijn in mijn optiek, Brobbey, Henderson, Bergwijn, vd Boomen, Ramaj en Hato. Waarbij Hato het even helemaal kwijt is maar dat mag op deze leeftijd. De rest mist gewoon het niveau.

Het alternatief is super compact spelen en op de counter gokken. Maar het halve elftal aan jeugdspelers wat er in staat is zo niet opgeleid die vinden dat lastig. Zelfs een Berghuis geeft in zijn interview aan dat Ajax gewend is om de bal te hebben en aan te vallen. En het merendeel van het publiek zal in een thuiswedstrijd tegen Bodo niet zo maar accepteren dat Ajax op deze manier gaat spelen.

Oftewel door gebrek aan kwaliteit in de selectie, door het disbalans en nog een paar blessures zijn de trainers genoodzaakt rare keuzes te maken.

Het is niet te hopen dat Brobbey geblesseerd raakt want dan wint Ajax niets meer.

16 februari 2024 om 13:51

@BurdyM, de alternatieven zijn er simpelweg niet, maar laten we dan eens inzoomen op de huisstijl en het aanvallende, creatieve voetbal. Wat zien we daar van terug? Lopen de middenvelders in de jeugd ook zo uit positie? Moeten die niet mee terugverdedigen? Kijk waar Ajax voor staat, dat zijn we al even niet meer. Ze spelen met een partij poep tussen de billen, daar word je eng van. Niets geen bravoure op 10 en op de vleugels. Allemaal laffe balletjes naar de tegenstander. Je kunt zo'n Forbs toch gewoon de opdracht geven: jij speelt aan de lijn en jij zoekt keer op keer je tegenstander op en die ga jij gewoon passeren. Lukt het de eerste keer niet, dan doe je het daarna weer en daarna weer. En dan geef je hem voor op iemamd die vrij staat. Waarom? Omdat jij een Ajacied bent. Aan Berghuis: jij hebt een trap in je benen en wij willen een voorzet of 10 van jou. Niks geen balletje terug. Gewoon doen. Kom eens op man. Ik heb liever dat ze het 10x proberen en dat je de intentie ziet, dan deze slappe hap.

16 februari 2024 om 15:48

Denk je niet dat Schip ze deze opdracht geeft? Of dat Steijn dat niet deed? Je zegt het zelf al, alternatieven zijn er niet. En ik denk dat een groot deel van de groep het gewoonweg (niet meer) kan. Oftewel gebrek aan kwaliteit.

Het liefst zou Schip ook die slappe hap aanpakken en er uit gooien. Denk je niet dat hij die slappe houding van Berghuis niet zat is (ondanks zijn mooie goal). Denk je niet dat hij zich groen en geel ergert aan Taylor of Rensch?

De trainers van Ajax moeten roeien met de riemen die ze hebben en die zijn dit jaar erg kort. Dat zag je met Steijn, dat zie je met Schip en als er geen aankopen bijkomen en spelers weg gaan dan zie je dat straks ook bij de volgende trainer.

16 februari 2024 om 16:42

Feit blijft dat van 't Schip voor een opstelling koos die op papier 4-2-4 was en in de praktijk op 4-1-5 uitkwam (wat iedereen had kunnen voorspellen met Taylor in de basis). Terwijl hij ook al had gezien dat dat tegen Heerenveen helemaal mis ging en Henderson in zijn eentje de longen uit zijn lijf moest rennen op het middenveld (en je daarom ook niet eens meer tot aanvallen kwam).

Weinig spelersgroepen die 4-1-5 uit kunnen voeren, zeker tegen een voetballend elftal als Bodo.

Het is een gigantische blunder geweest van van 't Schip om vanwege de ontbrekende vorm van zijn linkerflank de hele veldbezetting te veranderen (en notabene zelfs 3 verdedigers linksom op te schuiven naar een positie die niet de eigen is).

Steijn was een tactisch onbenul, van 't Schip is tactisch ook geen hoogvlieger. Je kan veel meer met dit materiaal, maar je hebt er wel een coach voor nodig die simpele dingen ziet en vooral kan ingrijpen als het misgaat.

16 februari 2024 om 08:18

Hij werd tegen de scheidsrechter. Moet je niet doen natuurlijk. Domme gele prent.

16 februari 2024 om 08:57

Sja, er was eerlijk gezegd gewoon nauwelijks iets aan de hand. Hij roept "bullshit" omdat hij gefrustreerd is om een makkelijk gegeven vrije trap, Gooijer deed niet zo veel mis op dat moment. Meestal krijg je hiervoor niet eens geel, nu een keertje wel. Sja, no big deal lijkt me, hij werd zeer zeker niet "helemaal gek" in ieder geval.

16 februari 2024 om 09:00

Voordien begon hij met zijn armen te gooien en daar kwam die kaart ook door. Krijg je tegenwoordig bijna altijd geel voor.

16 februari 2024 om 09:38

De gele kaart was volgens mij inderdaad voor het 'misbaar' met zijn armen. Niet zo slim inderdaad, maar hij had natuurlijk gelijk dat er geen overtreding gemaakt werd.

16 februari 2024 om 10:03

Ja achja, ik vind het stevig overdreven om dat te omschrijven als "je frustraties niet de baas zijn" of zelfs "helemaal gek worden". Ja hij gooit met zijn armen zo van "wat doe je nou scheids?" bij een onterechte vrije trap voor de tegenstander bij een 2-0 achterstand in de absolute slotfase. Nou woehoe, big deal. Dat zie ik echt wekelijks wel een paar keer gebeuren (ook vaak zat zonder kaart overigens hoor).

16 februari 2024 om 11:39

Dit was echt geen wegwuifgebaartje. Gewoon een ongecontroleerde reactie die het gevolg was van frustratie. Ik heb het trouwens over het moment niet van fluiten. Niet over het moment waarop hij geel pakt.

16 februari 2024 om 08:22

Ja laten we lekker Akpom de schuld geven. Best toevallig dat wanneer Taylor het veld verlaat het spel ineens soepeler gaat we daadwerkelijk scoren…maar ja laten we Akpom de schuld geven. Dat is leuker namelijk.

16 februari 2024 om 08:33

Het gaat niet om de speler Akpom, maar om de veldbezetting met hem op 10. Hij is geen Ajax 10. Taylor speelt ook als een krant. Dus dan speel je maar met 1 middenvelder. Dan ben je dus geheel kansloos.

16 februari 2024 om 08:41

Dat lag niet aan de wissel van Taylor en ook niet aan Akpom. Je ging tegen 10 man spelen na een rode kaart…

16 februari 2024 om 09:18

wissels waren wel belangrijk, branco bracht meer tempo in het spel door een hoge handelingsnelheid dat wakkerde echt aan, samen met rijkhof die heel goed druk wist te zetten als fitte speler en bracht echt energie in de aanval. Daar ging iedereen echt even in mee, alleen een sutalo en berghuis zag ik als enige nog het tempo verneuken daar elke bal 4 seconden aan te nemen, 3 seconden zoeken wie er eigenlijk vrij staan om vervolgens zonder energie een slap inspeel balletje waarvan iedereen weer in stilstand en uit zn energie komt. gelukkig maakte berghuis het goed met een mooie goal. Taylor doet dat ook vaak dus de inbreng van branco was daar door extra belangrijk als was het alleen al dat daardoor taylor er af ging

16 februari 2024 om 10:26

@rayvg,

Jij weet het mooi te verkopen. Ajax mag van geluk spreken dat ze uit het niets een penalty krijgen en de tegenstander rood, die overigens ook met vrij opportunitisch spel tot stand kwam.

Dan is het logisch dat je in die slotfase nog even vollebak gaat met het publiek erachter en een mentale tegenslag voor de tegenstander. Verder geen minuut in de wedstrijd gezeten.

16 februari 2024 om 15:50

klopt memphis maar dat maakte de wissels niet minder belangrijk

De dickpic van overmars heeft Ajax wel de das om gedaan, vooral omdat er geen goede vervanger voor overmars is gekomen. Ajax doorgaat een vrije val en dat is zorgwekkend, omdat het blijkbaar heel makkelijk is om topclub kapot te maken door incompetente mensen in de leiding.

Henderson speelde geen goede wedstrijd en kon het niet belopen, maar Taylor liet hem ook verdrinken. Ajax speelde 4-1-5, waardoor bodo met gemak het middenveld kon oversteken en een overtal situatie had. Van het schip moet Ajax niet meer zo slecht neerzetten, anders gaan we meer wedstrijden zien zoals tegen bodo en Heerenveen. Ik was zelf niet onder de indruk van Bodo en ik zie Almere ook zo makkelijk voetballen tegen dit Ajax dat zo slecht is neergezet door hun manager.

Wat ik graag zie de volgende wedstrijden is een extra 6 of een 8 dat lager op het veld staat. Dus Taylor eruit. Hij voegt niets toe aanvallend en laat verdedigend steken vallen.

16 februari 2024 om 08:32

Futures, Ajax speelt het hele seizoen al 4-1-5 toch? Het was toch de taak van Henderson om het lijm om het middenveld te zijn.

Gisteren was geen incident, zo wordt het hele seizoen al gespeeld. Onder Van 't Schip worden meer punten gepakt omdat spelers iets harder werken. Ik denk omdat de strijd tussen trainer en TD onder Steyn echt funest was voor de groep. Tactisch zie ik echt nauwelijks verschil.

16 februari 2024 om 11:37

Ik ben het met je eens dat het juist de rol van Henderson is om het team bij elkaar te houden. Echter kun je je afvragen hoe realistisch is dit. een Akpom is 28 jaar en die leer echt niet in een paar weken hoe hij zich als middenvelder moet gedragen. Daarbij vraag ik mij af of Henderson dit kan. Een organisatie van een geoliede machine (wat Liverpool toch wel was) hou je makkelijker bij elkaar dan Ajax van dit moment.

16 februari 2024 om 08:44

Jij schrijft het alsof de wedstrijden tegen Bodo en Heerenveen een incident waren in een reeks goede prestaties… Ajax had dan wellicht een aantal potjes gewonnen, maar ook die hingen allemaal aan een zijden draadje hoor. Stuk voor stuk wedstrijden waarin tegenstanders handen vol kansen kregen maar ze, gelukkig voor Ajax, niet afmaakten. Sorry, maar ik kan me in de afgelopen maanden niet 1 overtuigende wedstrijd van Ajax herinneren.

16 februari 2024 om 09:09

Thuis tegen PSV steekt er dan toch wel bovenuit. En dat was dan vooral omdat Ajax eindelijk de linies dicht op elkaar hield. Maar inderdaad, in wedstrijden waarin ze vooral het spel zelf moeten maken, is er gewoon helemaal geen lijn te ontdekken in druk zetten, restverdediging of coaching.

16 februari 2024 om 10:19

Tegen psv kon Ajax lekker achterover leunen en counteren en ze lieten psv het spel maken. Dat past ook beter bij deze spelersgroep. Niet het ouderwetse aanvallende Ajax voetbal.

16 februari 2024 om 09:36

Ik heb me ook weer zitten ergeren. Inderdaad een extra 6 of 8. Al zou ik ook wel eens willen zien dat ze een ander systeem spelen. Ajax heeft op dit moment 4 backs die niet kunnen verdedigen (Gooijer, Rensch, Gaaei en Sosa) 1 buitenspeler die er niks van bakt (Forbs). Bergwijn zie ik liever in 2 spitsen systeem dan aan de linkerkant. Komt amper zijn tegenstander voorbij. Berghuis is ook meer een middenvelder dan een rechtsbuiten. Ze hebben 2 jonge CV's die goede dingen laten zien, maar ook dramatische fouten maken. En op het middenveld staat een man die ik in geen 2 jaar een fatsoenlijke wedstrijd heb zien spelen bij Ajax en een talent dat het 1x in de 4 wedstrijden goed doet. Ik zeg 352. Hato Sutalo en Rensch/Gooijer centraal. Sosa en Gaaei/Rensch wingback. Henderson en vd Boomen centraal op het middenveld. Berghuis op 10 en voorin Bergwijn en Brobbey. Meer defensieve zekerheid. Brobbey proberen in de 1 tegen 1 te krijgen, lukt dat niet, krijgt bergwijn meer ruimte. Enige probleem is wel dat dat tijd kost om goed uit te voeren. Maar als ik de selectie zo zie vind ik het onbegrijpelijk dat ze zo naief 433 proberen te spelen. Ze kunnen geen druk zetten en de omschakeling is waardeloos. Dus dan maar inzakken en oppertunistisch gaan spelen. Mand.

En dan heb je nog steeds mensen die denken of vinden dat Ajax het onder Steijn zoveel minder deed dan onder Schip. Ik kon het na zondag even niet opbrengen om weer 90 minuten aan bijvoorbeeld Taylor te ergeren dus ben pas in minuut 80 ingeschakeld. Tactisch klopte er weer totaal niets van. Ik vraag me werkelijk af waar ze bij Ajax op trainen. En dan hoor je weer de onzin van schip die zegt dat ze de spelers niet hebben om te verdedigen. Nou het naar voren voetballen lijkt ook nergens op.

16 februari 2024 om 08:06

Ik gok dat Taylor speelde dat Vos,Mansswerk en Brancco niet fit zijn of nog geen 90 min kunnen.

Ik vermoed dat Taylor straks bankie gaat en dat Kaplan straks ook cv staat.

16 februari 2024 om 11:39

Fitz Jim zat nog wel op de bank. Ik zeg niet dat dit een geweldenaar is, maar waarom geef je (waarschijnlijk) geld uit om het terug te halen en laat je hem alleen maar wedstrijden bij Jong Ajax spelen ?

16 februari 2024 om 12:09

Het terughalen van FJ geeft gewoon duidelijk aan dat Ajax momenteel geleid en bestuurd wordt door ja hoe zullen we het noemen - idioten.
Er is totaal geen beleid meer en ambitie meer

16 februari 2024 om 08:12

18e onder Steijn vs 5e onder Schip, dan kan je moeilijk zeggen dat Schip geen upgrade is toch? Ook al worden punten vaak hakken over de sloot binnengeharkt, onder Steijn was er nul zicht op punten

16 februari 2024 om 08:21

Die wedstrijden die Schip heeft gewonnen, zou steijn ook wel pakken hoor.
Beide gewoon geen beste trainers. Echter de selectie van Ajax is belachelijk uit balans/ slecht.

16 februari 2024 om 08:47

Veel te makkelijk. Kijk tegen wie Steijn moest spelen en tegen wie Schip resultaat heeft gehaald (en hoe dat tot stand kwam). Als de spelers hetzelfde zouden brengen als onder Steijn, had je dit onder Steijn ook gewoon kunnen bereiken. Maar toen gingen Berghuis, Bergwijn, Brobbey en Taylor lopen saboteren…

16 februari 2024 om 09:29

Ach hou toch op man. Ook Steijn wist niet te winnen van Fortuna en Excelsior. Die man was gewoon helemaal niks. Schip is ook geen meestertacticus maar Steijn is nog vele malen minder.

16 februari 2024 om 09:56

Suc6magnet, onderdeel van trainer zijn is toch ook je team managen. Daar was Steijn kennelijk heel slecht in, anders gingen die spelers echt niet openlijk klagen. Alleen al wat dat betreft is Van t Schip dus beter. Hij is alleen geen meester tacticus, die verwachting heb ik ook nooit gehad. Maar dat was Steijn ook verre van en ik zie hem deze wedstrijden nog niet winnen hoor

16 februari 2024 om 10:31

@ali,

Onder van het Schip verloren van een middenklasser uit het 4de niveau van Nederland. En gelijk tegen PEC en Almere en verloren van Heerenveen (een team waar Ajax meestal van wint). Dit zijn ook niet echt prestaties. En dit met een team dat veel beter ingespeeld is dan dat het geval onder Steijn was.

16 februari 2024 om 11:00

Brobbey speelt sinds het begin van het seizoen al goed en heeft nooit lopen saboteren. Het probleem van Steijn was en is volgend mij dat hij alleen met Nederlandse spelers kan werken. Hij kan zich gewoon niet uitdrukken in in een andere taal. Met hem hadden we nog steeds rond de degradatie streep gestaan.

16 februari 2024 om 12:16

@superfarmers
Precies wat je zegt, Steijn had geen voorbereiding. Schip is hier nu drie maanden, maar het spel raakt tactisch kant noch wal

Ajax zwaar onder de maat. Te triest voor woorden dat er echt nul systeem te zien is. Een team als Bodo stelt echt niets voor. Nog triester dus dat je daar met 2-0 tegen achter komt. Ajax echt waardeloos en zo broos.

16 februari 2024 om 08:14

Ik denk dat je je vergist in Bodo. Dat zit namelijk echt wel redelijk tot goed in elkaar. Die zitten nu in hun voorbereiding . Laten we zeggen dat Ajax dat ook nog zit, nou dan is er een duidelijk verschil zichtbaar. Ik zou volgende week in gesprek gaan met die coach en hem koste wat het kost naar Ajax halen.

16 februari 2024 om 08:18

Geen idee of er veel veranderd is bij Bodo maar in '21 veegden ze Roma met 6-1 van de mat. Maargoed, resultaten uit het verleden...Blabla...

Wat we gisteren zagen is toch tekenend voor het Ajax van dit seizoen? Ik snap dat daar vanuit de Noorse media eerder geen aandacht was maar hier in Nederland weten we er inmiddels van alles af. Voor de Ajacieden treurig, voor veel andere supporters bij vlagen leedvermaak.

2-2 is natuurlijk niet goed, maar er zat wel een opgaande lijn in het spel en er was sprake van veerkracht. De formatie was vanaf het begin niet des Ajax gister en dan sta je eigenlijk al 1-0/2-0 achter. Geleidelijk aan met de wissels ging het tempo wat omhoog en werd het spel ook beter. Als Ajax lering trekt uit de tweede helft zie ik dit nog wel goed komen in Noorwegen.

16 februari 2024 om 08:20

Ik vond het wel meevallen met die veerkracht. Die was er echt na de 1-0 en de rode kaart voor Bodo. Dan heeft elk team wel veerkracht. Voordien was het toch nog steeds allemaal nogal ongeïnspireerd.

Al kun je afgaande op de wedstrijden van Ajax dit seizoen zeker niet ontkennen dat ze die veerkracht intrinsiek echt wel hebben.

16 februari 2024 om 08:28

Klopt alleen die rode kaart dwingen ze ook af hè. Het stond vanaf het begin niet goed en dan is het gewoon moeilijk voetballen.

Denk ik ook. Van 20 naar 4 is een hele prestatie. Soort Max Verstappen.

16 februari 2024 om 08:47

17 naar 5 Pieter, niet gaan overdrijven.

16 februari 2024 om 08:25

Die opgaande lijn was omdat er wissels werden gedaan die het elftal iets beter neerzette, wat zoals Schip startte werkte voor geen meter.
Geen fan van Sosa, Forbs (erin) en Akpom (eruit) maar die wissels maakte het team "duidelijker"
Maar alsnog de return wordt de laatste europeese pot dit seizoen helaas, zit gewoon helemaal niets in dit team. Terug naar de tekentafel met een betere staf en directie

16 februari 2024 om 08:35

Gezien het spelbeeld is 2-2 een fantastisch resultaat vind ik. 0-3 was passender geweest. Nu heb je alle kans daar.

16 februari 2024 om 09:18

Ervanuitgaande dat bodo alles scoort en ajax niks van 0-3 terecht idd

Ajax is achterin waardeloos, maar naar mijn inziens gaat het vooral fout op het middenveld, waardoor de aanvallers ook niks kunnen en maar gaan dolen. Henderson kan het niet alleen. Ik hoop Taylor eruit en Branco erin, dan heb je twee mensen die een fatsoenlijke pass kunnen geven.

Ik krijg nu vast veel commentaar, maar zo'n Forbs en Bergwijn zijn goed als ze de juiste ballen krijgen en geen kapriolen hoeven uit te voeren. Voorin lopen ze maar uit positie om een bal te krijgen, zit geen voetbal in het middenveld. Kijk bijvoorbeeld eens een wedstrijd terug van Forbs in de jeugd van City, dan zie je gelijk waarom die jongen nu verzuipt.

Branco basis nu Taylor eruit. Mansswerk en Vos straks weer fit en je hebt prima opties erbij. Dan is achterin nog een zorg. Ik zie Satulo wel groeien en Sosa komt er ook wel denk ik.


Met Branco en Henderson op het middenveld zie ik het druk zetten wel beter gaan, want die weten hoe dat moet en kunnen ook sturen.

16 februari 2024 om 08:35

Voorin is het ook niet je van het hoor, fan van Berghuis maar moet echt wat variatie in zijn spel brengen. Iedereen weet nu wat hij gaat doen, wat vaker naar buiten mag ook echt wel. Laat ze gissen wat je gaat doen en niet al standaard naar binnen en de 2e paal zoeken.
Ik zou Kaplan en Hato een paar wedstrijden centraal de kans geven. Tja dan maar 2 centrale linkspoten is onzin dat dat niet zou kunnen, 2 rechtspoten kan wel maar 2 linkspoten niet? Ze moeten uitschakelen en zsm de bal in het middenveld krijgen, kun je ook met links! Gisteren stoomde 2 rechtspoten centraal op om vervolgens weer een tikkie terug te spelen.
Middenveld klopte gisteren inderdaad van geen kanten, start met Henderson, Branco en Berghuis. Godts zo snel mogelijk weer fit en dan op linksbuiten en geef welke jeugdspeler dan ook de kans op rechtsbuiten voor een langere periode.

16 februari 2024 om 08:52

Als je van Berghuis bruikbare voorzetten wilt dan moet je hem op links zetten met zijn linkerpoot. Want een mannetje passeren en dan nog met rechts een voorzet voor de pot gooien dat is niet wat hij kan.

16 februari 2024 om 08:59

@suc6magnet
Hij kan best wel een voorzet met rechts geven, vaak genoeg gedaan en gister ook 1 hele keer. Maar hij hoeft hem ook niet altijd maar voor de geven, terugtrekken/-leggen is ook een optie. Het is gewoon te voorspelbaar op het moment en ook nog eens niet goed genoeg. Daarom zie ik hem ook liever op 10 daar kan hij iets meer doen dan alles 2e paal. Steken, naar links spelen, naar rechts spelen hij is een te goed voetballer om zo te "misbruiken", vind ik.

16 februari 2024 om 08:44

De grote schuldige van dit debacle gisteren was natuurlijk gewoon van 't Schip.
Hoe kan je in hemelsnaam nu met zoon opstelling komen?

De beste man is kampioen spelers minder laten presteren. Als wij eens terugkijken naar eerdere wedstrijden dit seizoen, hoe goed de samenwerking was tussen Hlynsson en Berghuis, dat koppeltje blijft hij uit elkaar halen.

Ook blijft hij ala Maurice Steijn schuiven in het centrum, geen wonder dat dit nooit op elkaar ingespeeld gaat raken, als jij elke dag met een andere collega moet werken is het ook moeilijk.

Ik mag toch hopen dat die Taylor nu eindelijk eens van het middenveld af gaat halen, gister liet hij zijn man ook weer lopen, en kon die de 1-0 zo binnen tikken. Ik pleit dan ook met een middenveld met van den Boomen / Henderson / Hlynsson.

Het stukje betreft Forbs en Bergwijn ben ik het wel met je eens. Ik denk dat dit typische buitenspelers zijn die excelleren in een team dat ook goed draait en dat die jongens fatsoenlijke ballen krijgen.

In de verdediging pleit ik voor Kaplan, ik wil toch eens zien wat die jongen in zijn mars heeft. Opbouwend is hij iets minder, maar dit gaat hij wel leren. is 1.89m en is misschien wel eens fijn om in het centrum een bakbeest te hebben voor de standaardsituaties.

16 februari 2024 om 09:04

Juist, hoe kun je zoiets verzinnen.
Kenneth "verstoppertje" Taylor mag ook lekker een tijdje de bank warm gaan houden.
Ik pleit ook voor een centrum met Hato en Kaplan, ik denk dat Hato profijt heeft bij iemand naast hem die misschien iets minder schuttert en onzeker is. Ik denk echt niet dat het zo slecht uit zou hoeven pakken.
Ikzelf ben er meer van overtuigt dat je met Berghuis op 10 ipv Hlynson beter staat, maar het scheelt al als je Taylor eruit houdt.

Ik vermoed niet dat als Henderson aanstaande zomer een aanbieding krijgt van een doorsnee of matige ploeg uit de PL dat hij dan bij Ajax blijft.,,, Due zal zich toch rot geschrokken zijn van waar hij mee moet voetballen nu

Goh hij wordt 90 minuten lang alleen gelaten en dan is het raar dat hij gek wordt haha.

16 februari 2024 om 08:37

Precies, het middenveld klopte van geen kanten. Maar wat wil je als je samen met mr verstoppertje op het middenveld speelt, hij mag echt het seizoen afmaken bij jong om even door te krijgen in wat voor positie hij mag staan. Die komt enkel om het shirt aan te doen en te roepen dat hij er speelt, nog nooit een speler gezien die zo is gehypte en zo weinig bracht. Zowel aanvallend als verdedigend

Henderson is een veteraan die al in de zandbak aan het afbouwen was en dat de komende jaren in een voor hem vriendelijker cultuur komt doen.

Ik blijf erop hameren : geef het team vastigheid met 2 controleurs en een hangende berghuis op rechts! Dan heb je bij balverlies genoeg mensen achter de bal en bij balbezit komende mensen wat moeilijker te verdedigen is. Verder was ik gister wel onder de indruk van de tactische vaardigheid van Bodo maar verder qua technische vaardigheid vond ik ze minder dan matig en dat voortdurende tijdrekken was echt naar en ik vraag mij af of ze zichzelf daarmee niet in de voet hebben geschoten. Van het schip moet tactisch dus echt iets anders gaan doen om te beginnen tegen NEC anders krijg je daarvan ook een oorwassing! Veldbezetting blijft het magische woord punt naar voren om mee te beginnen!

Ik moet zeggen dat Henderson zelf het niveau ook niet opkrikt. Hij praat heel veel tegen de scheids, maar geeft vooral in de eerste helft een paar keer heel gevaarlijk de bal weg. Is ook meer een speler die zo goed is als de rest van het team en niet iemand die het in zn eentje kan, maar mwah.

16 februari 2024 om 08:53

@migi,

Gaf 1 keer gevaarlijk de bal weg in de eerste helft dat klopt, maar heeft ook ongelofelijk veel ballen onderschept, continu de vrije man weten te vinden en continu bezig met coachen.

Dat hij veel tegen de scheids aan het praten was, was helemaal niet zo vreemd. Bodo ging bij alles liggen, en volgens mij heeft gisteren heel hun team wel kramp gehad.

Ook merkwaardig dat als een speler van Ajax het veld in loopt en dan gaat liggen, de wereld te klein is, maar doet iemand van Bodo dat, dan is er niets aan de hand en word er niet over gepraat.

Het waren gewoon bloedzuigertjes, irritant. Prima als je dat als team kan, maar des te lekkerder dat je dan nog de comeback maakt. Vind ook dat hier (en dan praat ik niet over deze wedstrijd) veel harder tegen opgetreden moet worden.

Die jongen die gaat liggen, opstaat, gaat liggen, opstaat, gaat liggen... Die moet toch gewoon rood krijgen voor spelbederf ?

Ik snap wel goed dat je als voetballer snel klaar bent en commentaar geeft bij dit soort dingen.

16 februari 2024 om 10:42

Hahaha ja dat was echt raar. Die ging liggen, stond op, ging wat dichterbij liggen en dat 3 keer

Tsja, wat had iedereen verwacht. Dit jaar de schade beperken en volgend jaar (hopelijk) met nieuw elan aan het seizoen beginnen.

Henderson is ook gewoon altijd een ''simpele waterdrager'' geweest. Een harde werker, die voor balans zorgde in goedlopende elftallen. Een leider. Coachend.

Uiteindelijk hoef je van Henderson ook niet altijd hoogstaand voetbal etc te verwachten hoor.

Denk wel dat een blok van Henderson - Van den Boomen echt veel en veel beter gaat zijn. Taylor is oprecht één van de slechtste spelers die ik op het middenveld heb gezien de afgelopen 10 jaar....

En dan vonden mensen het overigens raar dat ik een Gooijer totaal geen back vind? Gaat grandioos de fout in gister waardoor de 0-2 op het bord komt. En kom niet aan met: Sutalo moet hem nooint inspelen. Sutalo zoekt voetballend de oplossing en Gooijer heeft ruim voldoende tijd. Die is absoluut niet van het niveau Ajax / Conference League (spijtig om te zeggen).

Hlynsson overigens ook weer vrij zwak... Snap wel dat een Misehouy niet perse de drang heeft om te verlengen als hij zelf geen kansen krijgt maar dit soort potten aanziet.

Het kampioenselftal van destijds van Liverpool was als elftal sterk, maar individueel waren die spelers ook niet allemaal creme de la creme.
Zat gewoon heel veel doorsnee tussen (zit nog steeds).

Ik vroeg me altijd af hoe die spelers het ergens anders zouden doen en je zag ze een voor een afbrokkelen.

Deze Henderson ook een van die spelers. Niet veel van verwachten, maar toch nog steeds een aanwinst voor dit Ajax.

16 februari 2024 om 08:59

@marekhamsik17,

Allisson, Robertson, van Dijk, Alexander-Arnold, Fabinho, Henderson, Mane, Salah.

Die spelers durf jij individueel niet creme de la creme te noemen?



Henderson brengt een bak aan ervaring mee, maar ik vind hem persoonlijk geen toevoeging aan het middenveld van Ajax op dit moment. Is te traag tegenover snelle middenvelders, en word zo voorbijgelopen. Geef passes die vaak niet aankomen.

Ik geef hem de tijd, maar voor wat ik nu zie kan ik er niet blij van worden.

16 februari 2024 om 10:15

@sergiob,

Hij is ook absoluut niet binnengehaald om zijn loopvermogen.
Hij was gisteren de enige man die tussen verdediging en aanval stond. Taylor en Hlynnsson stonden verstoppertje te spelen tussen de aanvallers in.

Daarbij is zijn passnauwkeurighied 85%, tegen psv was dit bijvoorbeeld 100%, dus veel passes die niet aankomen is natuurlijk onzin. En dan ga je nu denk ik komen met dingen als dat hij alleen teruguit passt, terwijl hij tegen psv de meeste key-passes gaf van alle spelers op het veld, en hij gisteren 78% van zijn passes vooruit speelde.

16 februari 2024 om 11:28

Ik zal dan maar beter opletten op zijn passing, maar nogmaals ik zal hem de tijd geven.
Taylor en Hlyynnsson mogen voor mij even een pas op plaats maken, die spelen inderdaad verstoppertje.
Het moet echt een stuk beter gaan, daarom kijk ik uit naar het volgend seizoen.

Allison, Robertson, Fabinho & Henderson zijn individueel zoals Marek zegt echt helemaal niet outstanding en zeker geen creme de la creme. Je word natuurlijk geen kampioen als het koekenbakkers zoude zijn maar het zijn gewoon spelers die lekker mee kunnen draaien.

De overige vier (Van Dijk, TAA, Mané & Salah) ben ik het met je eens. Deze hebben gewoon individueel andere kwaliteiten die hun onderscheid.

16 februari 2024 om 11:54

@innergize,

Daarom is Henderson ook destijds uitgeroepen tot speler van het jaar in Engeland.

Dat word je niet als je geen outstanding speler bent, zeker niet in Engeland.

Pff… kan dat Henderson bashen ophouden. Nee het is geen Messi, cruyff of Maradona maar wel gewoon een goede voetballer. Hij kan ook niks aan doen dat veel spelers om hem heen er weinig van kunnen.

16 februari 2024 om 09:36

Henderson bashen? Het is de Noorse media dat zich erover uit, niet een Nederlandse. En wat dat bashen betreft, hij kreeg voor hij zijn 1e minuut had gespeeld zoveel lof van alles rondom Amsterdam, dan is het logisch dat je nu ook de keerzijde gaat zien. Zeker voor iemand met zo'n dik salaris.

Wat zeuren ze toch steeds over die ene overgebleven prijs. Alsof we daar ook maar 1% kans op hebben. In theorie moeten we deze ronde nog steeds kunnen overleven, die noren zijn ook niet best, maar we vliegen er vanzelf uit

Jordan ziet zelf ook met wat voor mankementen hij om zich heen speelt. De publieke opinie brult van de daken dat hij de boel 'effe' zou gaan redden. Serieus, Ajax heeft toch geen type en niveau Lionel Messi, Kevin de Bruyne of Jude Bellingham binnengehaald? Jordan zal de boel, met de week, zo goed mogelijk proberen te organiseren. Daar geloof ik wel in. Maar de spelers om hem heen moeten het toch echt zelf doen.

Ajax laat al het gehele seizoen een labiele indruk achter. Het zou pas nieuws zijn als Ajax van af het begin tot het einde de dominante ploeg was en een goed resultaat neer zette

Met deze zwakke spelers had AJAX toch Bogarde terug moeten halen?
Met Bogarde had je tenminste nog iemand die de verdedigers op scherp kon krijgen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren