Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ajax betaalt vijf miljoen euro na mistasten Barcelona’

Laatste update:

Ajax gaat na Mateo Cassierra een tweede talent uit Colombia vastleggen. Volgens De Telegraaf gaat het om Davinson Sánchez, die voor vijf jaar tekent in Amsterdam. De verdediger, die eerder nog op weg leek naar Barcelona, kost naar verluidt vijf miljoen euro.

/

Volgens het dagblad is Ajax ‘de concurrentie opnieuw te slim af’. Sánchez zou namelijk op de verlanglijst van tal van Europese topclubs gestaan hebben. De twintigjarige verdediger van Atlético Nacional was op weg naar Barcelona, maar hij zag van een transfer af toen hij hoorde dat hij aanvankelijk zou moeten aansluiten bij Barcelona B.

De afwijzing van Barcelona was voor directeur spelersbeleid Marc Overmars en hoofdscout Henk Veldmate reden om snel te handelen. De Raad van Commissarissen van Ajax wilde eerst wachten op een verkoop van Mike van der Hoorn of Ricardo van Rhijn, maar toen FC Basel concreet werd voor Sánchez ging de RvC van Ajax toch snel overstag. De Telegraaf meldt dat Sánchez maandag gekeurd wordt.

Denk je dat Davinson Sánchez het goed gaat doen in Amsterdam?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Iemand die Atl. Nacional gevolgd heeft op de Copa Libertadores? Hij schijnt echt zeer talentvol te zijn.

19 juni 2016 om 11:28

Niet zo bijzonder als dit artikel wil doen geloven. Barcelona heeft niet 'misgetast', ze vonden hem simpelweg nog niet goed genoeg om bij de A-selectie aan te sluiten.

19 juni 2016 om 11:32

Barcelona heeft wel degelijk misgetast! Al willen de ajax haters dit nooit erkennen. Barcelona wou hem inderdaad voor de b selectie halen in eerste instantie, maar wilde hem wel degelijk heel graag hebben. Alleen wilde de speler zelf niet!

19 juni 2016 om 11:36

Het lijkt me heerlijk om spelers te kunnen aanschaffen voor 5 miljoen om ze in je 2e elftal te kunnen laten spelen. Voor ons Ajax een rib uit ons lijf, voor Barcelona gewoon een bedrag dat voor een speler voor het 2e elftal wordt betaald..

19 juni 2016 om 11:40

Dat doet Chelsea op zéér grote schaal. Gevolg: ze verhuurden afgelopen seizoen bijna 25 jonge spelers, van wie enkele bij Vitesse speelden.

19 juni 2016 om 11:41

Voor Ajax helemaal geen rib uit hun lijf. Genoeg vermogen maar liever niet uitgeven. Is heel wat anders

19 juni 2016 om 12:12

ajax heeft 120miljoen veel geld voor nederland maar in het buitenland lachen ze om dat soort bedragen wat soms al voor een speler betaald word

19 juni 2016 om 12:39

Alleen het risico is dat ze zoals laatst bijna een straf kregen voor het opkopen van spelers waardoor ze dan geen spelers mochten verhurenhet desbetrefende seizoen en dan zouden ze een +/- 60 koppige selectie hebben en dat kost hun er veel...

19 juni 2016 om 12:48

@Luux

Als jij 100 euro te besteden hebt en je geeft 5 uit is dat 5 procent van al je middelen. Dat is voor een club wel degelijk een rib uit het lijf..

19 juni 2016 om 13:00

Barcelona wilde hem alleen voor de B-ploeg. Niet voor de A-selectie. En extreem concreet waren ze niet

19 juni 2016 om 13:17

Wat je zegt staat letterlijk in het stuk... Ja ze wilden hem kopen maar hij wilde niet in het 2e spelen... Je zegt het alleen op een andere manier

19 juni 2016 om 13:20

Dat is wel een beetje overdreven aangezien de duurste transfer ooit 100 miljoen is. Scheelt natuurlijk ook wel dat Ajax het uit eigen vermogen kan betalen, meeste clubs maken hun begroting leeg en hebben daarnaast geen vermogen. Maar het het is idd duidelijk dat Ajax een stuk minder kan betalen dan Spaanse of engelse clubs. Mooi dat ze nu dan toch een speler kunnen halen die bij de topclubs op de lijst staan.

19 juni 2016 om 14:02

Ajax heeft Zivkovic ook voor miljoenen gehaald om hem eerst in het tweede te zetten.

19 juni 2016 om 14:27

Waarom zou Barcelona Sanchez ook bij het eerste aan willen laten sluiten als zij alleen Bartra moeten vervangen. Het schijnt dat Umiti van Marseille die plek al op gaat vullen. Verder is Mathieu er ook nog. Dan is de verdediging dubbelbezet. Sanchez zou dan logischerwijs naar Barca-B gaan omdat hij moet spelen. Barca wilde hem gewoon op "standby" hebben staan. Hij wilt dat niet. Geef hem ongelijk. 3e verdediger in het eerste bij Ajax of 5e verdediger bij Barca, kies maar. Ajax heeft het gewoon goed gedaan met een eventueel vertrek van van der Hoorn in gedachte. Van Rhijn mag ook weg, maar daar komt een jeugdspeler voor in de plaats. Owusu.

19 juni 2016 om 14:34

Ik dacht dat onze competitie niks voorstelde?dus een speler van niveau 2 uit de beste competitie van de wereld lijkt mij een topper in de micky mousse competitie toch? Welcom to my club sanchez and Cassierra.
By by psv

19 juni 2016 om 14:34

Ik dacht dat onze competitie niks voorstelde?dus een speler van niveau 2 uit de beste competitie van de wereld lijkt mij een topper in de micky mousse competitie toch? Welcom to my club sanchez and Cassierra.
By by psv

19 juni 2016 om 14:36

Klopt, alleen houdt Ajax er ook rekening mee dat er ook altijd nog geld binnen komt. Kortom, als jij 100 euro had, maar je krijgt ook nog salaris. (in dit voorbeeld dan) is die 5 euro ook weer minder bijzonder.

19 juni 2016 om 14:47

Je zegt het zelf ja voor de B selectie.en als deze jongen denkt dat hij in de A selectie kan dpelen zonder zichzelf bewezen te hebben mag hij van mij lekker naar Ajax toe veel plezier ermee

19 juni 2016 om 14:50

Ligt eraan wat je voor die 5 euro koopt. Bij spelers ga je er meestal vanuit dat ze minimaal hun waarde behouden

19 juni 2016 om 15:25

Als barca hem echt wou speelde hij nu daar

19 juni 2016 om 15:25

Helderziend? Eerst zien dan geloven. Er is wel meer talent gesneuveld bij Ajax

19 juni 2016 om 15:33

Ajax heeft denk ik zo'n 620 mln euro meer dan Barca. Alleen daar maakt het geen reet uit, iedereen staat garant. Daar lachen ze zich kapot om, en om de financial FairPlay regels. Als clubs echt geen schulden meer zouden mogen hebben dan gaan we in NL gewoon weer Europa domineren.

19 juni 2016 om 15:38

Besef je wel wat je zelf zegt? Als hij al goed genoeg was voor Barca 1 was Ajax al bij voorbaat kansloos

19 juni 2016 om 16:06

Hij speelt in de Colombiaanse competite, waar heb je het over.

19 juni 2016 om 23:41

Wil daarmee zeggen dat Barcelona nooit echt concreet is geweest. En dus is Ajax een logische keus. Echt interesse was er nooit

19 juni 2016 om 14:00

Het is wel een hele sterke verdediger. Ik ben trouwens we benieuwd of hij direct overkomt, want de voorzitter van Nacional heeft beloofd dat hij geen spelers zou verkopen totdat ze de halve finale en (eventueel) finale hebben gespeeld.

19 juni 2016 om 14:25

Het is zeker een talentvolle speler. Baal ook dat hij nu al weggaat. Had dit niet verwacht.

19 juni 2016 om 15:28

@imponeria: ja, atl Nacional speelt erg sterk in de copa libertadores en ze hebben daar nog wel meer talent rond lopen. Vrijwel al hun spelers zouden van waarde zijn in de eredivisie. Ze spelen verzorgd voetbal en Sanchez is erg sterk in de verdediging. Hij maakt nog wel soms wat domme foutjes (zoals in de kwartfinale tegen rosario central) maar hij zal alleen nog maar beter worden en dan heeft Ajax gewoon een erg goede verdediger. Casierra heb ik daarentegen alleen een paar keer in de Liga gezien en hij is me toen niet echt opgevallen behalve dat hij erg atletisch en snel is. Toch heb ik ook veel positieve verhalen over hem gehoord. Wat mij betreft zijn dit topaankopen! Prachtig om te zien dat Ajax eindelijk eens in Colombia scout want er is hier ontzettend veel talent.

19 juni 2016 om 11:49

Wat een gejank elke keer als Ajax en/of PSV een spelers laat debuteren/koopt. Alleen maar azijnzeikers hier. Zo jammer. Ik heb respect voor het werk dat door het team van PSV wordt verricht. Guardado, Moreno en Van Ginkel bleken goudhaantjes te zijn. Gewoon klasse gedaan. Met De Jong en Bruma hebben ze ook prima spelers gehaald die in het buitenland nog flink te kort kwamen. Dat PSV weinig jeugd heeft is iets wat eigenlijk altijd wel is geweest, wat mij betreft ook niets mis mee. De Zuid-Amerikaanse markt kennen zij zeer goed. Ze hebben immers een andere filosofie dan Ajax. Die gaan uit van de eigen jeugd. Eerst wordt er gekeken of een jeugdspeler klaar is voor het eerste elftal, daarna kijken ze pas naar een aankoop. Veltman, Tete, Riedewald, Dijks, Klaassen, El Ghazi, Van de Beek (heeft al mogen ruiken) Cerny en Bazoer zijn voor mij geen eigen jeugd Komend seizoen zal wellicht ook Nouri zijn opwachting maken. Ajax en PSV houden er compleet verschillende filosofieën op na, maar PSV kan het niet alleen doen met aankopen en Ajax niet met alleen maar eigen jeugd. Een gezonde mix van beide is toch prima?

19 juni 2016 om 11:41

De eigen jeugd is ook best goed als er de laatste jaren spelers vertrekken uit de jeugd naar clubs als Man Utd, Real Madrid. Die Mensah stond bij Man utd in de basis weet niet of dat nu nog het geval is maar dat zegt wel iets denk ik. En er zijn er de laatste jaren nog een aantal vertrokken. Het mooistw zou zijn dat dan de volgende jeugdspeler alweer klaar staat maar dat kan gewoon niet.

Eindelijk durft Ajax te investeren! Zou de Boer zoveel tegengehouden hebben?

19 juni 2016 om 11:21

Of ajax is erachter gekomen dat het met alleen jeugd niet de titel pakt en ook niks presteert in europa

19 juni 2016 om 11:58

Daar is Ajax nog niet achter want deze spelers zijn 19 en 20 jaar oud. Ben benieuwd wat ze gaan toevoegen. Kijk naar Sinkgraven en Zivkovic waar ook veel van verwacht werden.

19 juni 2016 om 14:05

Deze Sanchez is we direct klaar voor de basis, maar Casierra zal sowieso een jaar duren. Die 5,5 voor hem vind ik dan ook behoorlijk veel.

19 juni 2016 om 11:21

Wellicht, maar met name de Rvc. Beleid van de RvC is dat voor iedere speler die gekocht wordt eerst een speler verkocht dient te worden (en dan voor eenzelfde linie dus verdediger voor verdediger etc.)

19 juni 2016 om 11:33

Overigens een mentaliteit die ik kan begrijpen maar niet praktisch is in het profvoetbal, waar je vaak snel moet kunnen schakelen om te profiteren van buitenkansen die de hectische markt brengt tijdens transferperiodes.

19 juni 2016 om 11:37

Ik denk dat dit het positieve is van het missen van de landstitel. Er moet wat gebeuren!

19 juni 2016 om 11:40

Nee, de boer wilde versterkingen halen maar boilesen en nog meer dood gewicht zaten er nog dus blokkeerde de rvc alles

19 juni 2016 om 12:16

Ik had altijd al het idee, dat Ajax door die landstitels dacht het wiel te hebben uitgevonden met de eigen jeugd. Maar je zag in Europa al dat het snel mis ging. Nu stappen ze er gedeeltelijk vanaf.

19 juni 2016 om 12:53

Het probleem is echter niet opgelost als Ajax jeugd van andere clubs massaal gaat inkopen. Er moeten nog wel wat jongens bij komen die de lijnen uit kunnen zetten.

19 juni 2016 om 19:10

Yep, ik zeg daarom ook dat Ajax gedeeltelijk afstapt van hun beleid. Dat ze nu ook scouten in Zuid-Amerika vind ik alvast een verademing.

Hoe kan dit nou? Eerder berichten vertelden dat we eerst moesten verkopen.

19 juni 2016 om 11:21

Weet het al omdat sanchez naar Basel leek te vertrekken zijn de rvc akkoord gegaan.

Wéér 5 miljoen? Dit zijn wel grote gokjes hoor! Waarom gaat Ajax niet voor wat oudere bewezen spelers? Die kosten ook 5 miljoen en Ajax kan wel wat meer leeftijd in de ploeg gebruiken..

19 juni 2016 om 11:21

Ben het met je eens... beetje routine zou geen kwaad kunnen... huntelaar zou een goeie stap zijn..

19 juni 2016 om 11:28

Iedereen ziet Huntelaar zo graag komen. Ik snap dat niet. Die jongen moet een topsalaris hebben, is al tijden op zijn retour (uiteraard nog wel prima voor de ED maar Europees gezien geen topper), en geen prettige jongen voor de groep als hij er een keer naast staat.

19 juni 2016 om 11:30

Met alle respect, maar de dag dat Huntelaar er in de NL competitie naast zou komen te staan, moet een bijzondere dag zijn..

19 juni 2016 om 11:43

Dat gaat sneller dan je denkt, hij wordt echt met het seizoen (veel) minder. Bij Oranje moet hij al de spitsen van AZ en PSV voor zich dulden. Huntelaar terughalen wordt in mijn optiek een gevalletje Heitinga. Enige slechtere move die Ajax op de transfermarkt kan doen is van der Vaart halen, die is helemaal over the Hill.

19 juni 2016 om 12:36

Vind Huntelaar ook niet veel beter dan Milik.

19 juni 2016 om 12:47

Huntelaar heeft aangegeven dat hij het geen probleem vind om salaris in te leveren wanneer hij naar Ajax zou komen.

19 juni 2016 om 11:24

Wat steld 5 a 6 mil nu voor internationaal ?daar krijg je een talent voor en dat is precies wat gebeurd.
Psv geeft meer uit voor een oude rot quardado en krijgt er niks meer voor terug.

19 juni 2016 om 11:27

Guardado is van grote waarde voor Psv. Zij snappen het tenminste, een goede mix tussen talent en routiniers zal leiden tot een goed seizoen.

19 juni 2016 om 11:27

Bullshit Arias, Pereiro, Beto Da Silva zijn allemaal nog jong. Alleen Moreno en Guardado zijn iets meer ervaren.

19 juni 2016 om 11:28

Wel twee kampioenschappen. Ik denk eerder dat je jaloers bent dat jullie geen Guardado hebben

19 juni 2016 om 11:29

Niks terug krijgen voor Guardado? Wat dacht je van twee kampioenschappen en de achtste finale van de Champions League? Daarvoor doe je het toch?

19 juni 2016 om 11:31

Wat een idiote uitspraak is dit. Er klopt helemaal niks van wat jij zegt. Ik verbaas me er echt over hoeveel onzin jij in een reactie van 3 regels kan zetten.

1: 5/6 miljoen stelt internationaal niks voor, maar is voor Ajax en PSV een zeer gewaagde aanschaf.
2. Je weet nog helemaal niet of hij een talent is en 5/6 miljoen waard gaat zijn. Voor je het weet is het een nieuwe van der Hoorn en kan je hem na 3 jaar voor 1 miljoen aan Young Boys verkopen.
3. PSV geeft minder uit aan Guardado (nog geen 4 miljoen).
4. PSV krijgt er heel veel meer voor terug. Mede door de komst van Guardado presteerde PSV geweldig in de Champions League en stroomde het geld (zo'n 30 miljoen) binnen. Makkelijk terugverdient, die 4 miljoen.

19 juni 2016 om 11:32

Maar die oude rot Guardado (waar ik het niet mee eens ben want hij pas vgm pas 29 en dan kun je nog wel ff mee) maakt psv wel kampioen.

19 juni 2016 om 11:42

Guardado was wel echt geluk dat hij het zo goed deed

19 juni 2016 om 11:44

Guardado was 3 miljoen.

19 juni 2016 om 11:47

Ajax is 4 x kampioen geworden zonder Guardado dat is veel knapper

19 juni 2016 om 12:05

Gast niemand is jaloers hoor, ik win liever over 10 jaar de titel dan dat we hem op zon manier van Ajax kregen

19 juni 2016 om 12:20

Daarvoor is PSV 4 jaar op rij geworden zonder Guardado of eigen jeugd, nog veel knapper :$

19 juni 2016 om 12:36

Blablabla Ajax heeft genoeg ervaring.. Gudelj Cilessen Veltman en straks misschien een Huntelaar erbij is gewoon prima. Ja we hadden zo'n geweldige speler voor de ervaring ene Heitinga maar nee voegde niet echt wat toe. Net als Atouba Delorge Davids Stam etc. Leuk maar je hebt er geen zak aan. Spelers die echt nog wat toevoegen met ervaring die willen niet. Met guardado heeft Psv mooi geluk gehad maar die kun je niet op elke hoek van de straat krijgen.

19 juni 2016 om 12:47

De lijst met aangekochte ervaring die mislukten is erg groot, dus ik snap dat men daar niet zo snel voor kiest. In de Ajax geschiedenis zijn er tevens maar twee geweest die van een terugkeer op het oude nest een echt succes hebben gemaakt. Guardado waar iedereen maar mee schermt is een succes en dat is prima, maar voor hetzelfde geld was dat ook een tweede Schaars geworden. Met dat soort spelers aantrekken kan het zoals bij heel veel dingen in het leven lang niet altijd goed gaan.

19 juni 2016 om 13:58

Eraijn ook voldoende voorbeelden van spelers met ervaring die wel waardevol zijn gebleken. Ook dat is een kwestie van scouten. Wellicht moet Ajax dan wel wat meer openstaan voor een ander type speler. Een Van Halst, Galasek, Poulsen hebben toch wel meerwaarde gehad. Dat soort spelers zijn nu ook nog prima te vinden en te betalen.

19 juni 2016 om 11:34

Omdat die "bewezen" gokjes waarschijnlijk veel meer salaris kosten en alleen maar op afgeschreven wordt. Die bewezen gokjes gaan nooit meer in de verkoop wat opleveren.

19 juni 2016 om 11:36

Die ervaren spelers kosten Ajax op termijn meer dan deze jonge spelers. Iemand van 32 heeft veel hogere salariseisen dan deze Sanchez, zal daarnaast bijna niet beter worden en heeft geen enkele restwaarde.

19 juni 2016 om 11:44

Deze jonge spelers uit Zuid Amerika kosten anders ook aardig wat salaris omdat ze van buiten de EU komen. En de restwaarde moet ook nog maar blijken als het talent er niet uitkomt. Sinkgraven gaat ook niet opleveren wat ie gekost heeft en dat geldt ook voor vd Hoorn.

19 juni 2016 om 12:08

Omdat de gemiddelde lonen in de Eredivisie de afgelopen jaren fors gedaald zijn, is dat buiten EU salaris ook niet meer zo torenhoog. Betreft nu ongeveer 450.000 voor een niet-EU speler boven de 21. Gezien zowel deze Sanchez als Cassierra jonger zijn, verdienen zijn minimaal de helft daarvan (225.000).

Dat is aardig wat salaris, maar nog altijd lager dan dat van een Huntelaar; waarvan het ook de vraag is of hij van toegevoegde waarde is en zo'n investering waard is.

En ik zeg ook niet dat jongere spelers altijd zullen opbrengen wat ze gekost hebben. Maar ze brengen bij verkoop, ook al presteren ze slechter dan verwacht, in ieder geval nog wat geld op. Dat is bij een Huntelaar bijvoorbeeld niet zo.

19 juni 2016 om 14:02

Als het alleen om geld draait kan Ajax beter alle spelers verkopen en stoppen met voetballen. Weet je hoeveel geld je op termijn bespaard wanneer je niet iedere 2 weken de Arena hoeft te huren?

19 juni 2016 om 11:42

Ajax gaat nu 10 miljoen in totaal uitgeven aan twee talenten die we, als we eerlijk zijn, tot afgelopen week helemaal niet kenden. Voor dat geld kan je ook Sam Larsson kopen, van hem weet je tenminste dat hij wat kan aanrichten in de Eredivisie. Ook weet hij hoe het is om een compleet team te dragen in moeilijke tijden, dat soort spelers heeft Ajax nodig. Doe dan ook Letschert erbij en dan heb je 2 prima "bewezen" talenten voor dezelfde prijs.

19 juni 2016 om 11:51

Wie zegt dat Ajax al klaar is dan?

19 juni 2016 om 11:52

Niet omdat jij en ik die Colombianen niet kennen wilt zeggen dat Ajax en de scouting niet veel weten over deze gasten . De prijs is voor een Nederlandse club misschien wat hoog maar wel binnen de grenzen .

19 juni 2016 om 12:04

Zoiets heet scouting. Denk je dat Ajax een filmpje van ze heeft bekeken en gedacht laten we die maar eens kopen? Dat wij ze niet kennen betekent niet dat ze voor Ajax onbekend zijn. Daar gaat veel werk inzitten willen ze miljoenen ervoor uitgeven. Verder zijn Larsson en Letschert ook geen zekerheden, want er zijn tal van voorbeelden van voetballers die het goed doen bij een middenmoter/subtopper maar het niet halen bij een topclub in Nederland.

19 juni 2016 om 12:10

Zeg ook niet dat dit de enige transfers worden van Ajax, het geld had naar mijn mening alleen veel beter besteed kunnen worden.

19 juni 2016 om 12:53

Prima eredivisie spelers die Larson en Letschert maar niet meer dan dat. Deze 2 jongens uit Colombia gaan Ajax echt sterker maken.

19 juni 2016 om 12:55

Sorry, maar ik vind je opmerking nergens over gaan.
Je wilt Sam Larsson en Letschert halen voor 10 miljoen? Waarom? Omdat jij die wat beter kent? Van der Hoorn was ook een 'bewezen talent", maar heeft het ook niet echt waargemaakt toch?

Kende jij Ibrahimovic, Pienaar, Maxwell en Eriksen voordat Ajax ze kocht?

Met andere woorden je weet niet of het geld besteed wordt of niet. Zal nog moeten blijken.

19 juni 2016 om 14:56

Je noemt nu alleen spelers die geslaagd zijn bij Ajax. Het is ook heel vaak misgegaan hoor! (bijvoorbeeld Juan en Sana). Het moet inderdaad nog blijken of deze spelers slagen ja, maar als dit nou de twee transfers worden die het moeten gaan doen voor Ajax, dan ga ik spreken van een slechte transferperiode. Waarom gaat Ajax niet achter de routiniers aan? Een Huntelaar en/of een Siem de Jong zou naar mijn mening de prioriteit moeten hebben.

19 juni 2016 om 11:45

Ja gokjes.. Zijn neem ik aan uitgebreid gescout en dus niet grotere gokjes dan een speler die in europa speelt

19 juni 2016 om 11:47

Eens. Maar ik ga er ook vanuit dat Ajax nog niet klaar is. Dus ik wacht nog even met conclusies trekken aangaande het aankoopbeleid.

19 juni 2016 om 12:03

Ik ga er wel vanuit dat er nu echt eerst een paar spelers weg moeten voor er wat bij komt gezien het salarishuis. Je hebt nu twee spelers erbij die samen minstens een miljoen per jaar aan salaris gaan kosten en al 10 miljoen aan transferbedragen hebben gekost. Kan me niet voorstellen dat de RvC nu nog toestemming geeft om nog meer geld uit te geven zolang er niet eerst weer een berg geld terug is gekomen.

19 juni 2016 om 12:15

Klopt helemaal, ook op dat gebied zal er nog het een en ander gaan gebeuren verwacht ik. Het is nog maar 19 juni.....

19 juni 2016 om 20:07

Kohaku,

De twee Columbianen kosten gezamelijk minder geld per seizoen, dan Viktor Fisher in zijn eentje verdiende.

Bovendien leverde Viktor vijf miljoen euro op, dus een deel is al weer binnen gekomen.

Maar investeren in het eerste kan geen kwaad, samen met de talenten die er al aankomen kan het alleen maar beter worden.

Eindelijk eens investeren... hopen dat het ook goeie aankopen zijn... huntelaar nog halen!

19 juni 2016 om 13:36

Het verbaasd me wel een beetje aangezien Ajax nog geen spelers heeft verkocht. Toch is het positief teken dat Ajax er meer uit wil halen dan vorige seizoen.

Vraag me alleen af of 2 Colombiaanse talenten, die in een mindere competitie speelden, het hier in de eredivisie gaan maken? 5 miljoen voor een talentvolle spits is een mooi bedrag, al vind ik 5 miljoen voor een talentvolle verdediger weer een hoop geld. Verwacht dan ook dat Sanchez een groter talent is, die er meteen moet kunnen staan.

Ben erg benieuwd! Hoop dat Psv en Feyenoord ons ook nog verassen!

19 juni 2016 om 15:21

de Colombiaanse competitie is echt niet zoveel minder dan de eredivisie. Er wordt alleen minder betaald maar het niveau is op dit moment best prima.

Dit is wat het missen van een kampioenschap teweeg kan brengen.
Eindelijk word er geïnvesteerd in spelers.

19 juni 2016 om 11:24

Denk eerlijk gezegd niet dat dit soort spelers volgend seizoen meteen het verschil kunnen maken. Als Ajax dit seizoen wil gaan voor de titel, dan moeten ze routiniers kopen, geen talentjes.

19 juni 2016 om 11:53

Misschien komen die nkg. Ik verwacht nog wel iets want ik neem aan dat dit niet de beloofde kanonnen zijn. Ja kannonen voor de toekomst. Ik verwacht nog steeds Huntelaar en misschien wel een Siem de Jong ofzo

19 juni 2016 om 12:12

Ik ben er ook vrij zeker van dat dit spelers zijn die volgend seizoen vooral moeten gaan wennen om de 2 seizoenen erna er te staan. Als je de kern kan behouden is deze ook weer een jaartje verder wat ook mee zal spelen, een Gudelj en Klaassen hebben genoeg eredivisie ervaring om daarmee voor de titel te gaan, zelfde gaat op voor Veltman en Cillessen. Voorin Schone erbij houden en je hebt heel wat ervaring binnen de eredivisie met spelers die ook interlands voor hun land hebben gespeeld. Tuurlijk zou een Huntelaar fantastisch zijn of een Maxwell maar als je ziet wat de kern van afgelopen seizoen in 1 jaar voor stappen heeft gezet zou ik niet weten waarom het nu niet zou kunnen, de honger naar prijzen zal het niet aan liggen en met een goede dubbele bezetting zal verzaken geen optie zijn. Voorin alleen ervaring van 30 + halen om Cassierra en Milik bij te sturen en achterin moeten Veltman en Cillessen het dan maar doen.

het enigste wat me zorgen baart is dat dit ook weer ´jonge Spelers zijn´ Waar blijft de Amsterdamse Guardado? wel leuk dat er eindelijk wat gebeurt bij ajax

19 juni 2016 om 11:34

Afgelopen jaren gebeurde er toch ook altijd wat bij Ajax? Afgelopen jaar Gudelj gekocht, en Milik, waarvan iedereen toen nog onder de indruk was. Amin Younes werd gekocht en een half jartje eerder Daley Sinkgraven.
Het enige verschil is dat Ajax zich nu op de Amerikaanse markt begeeft.

19 juni 2016 om 11:39

Ajax heeft geen Guardado nodig. Geneog volwassen spelers, zoals Schone, Klassen, Veltman, Cillisen en Gudelj. Bij PSV beschikken eigenlijk alleen L.de Jong, Guardado en Bruma over meer 'ervaring'. Waarbij ik 'ervaring zie als een volwassen status in voetbal. Een speler die boven de talenten staat.

19 juni 2016 om 11:55

Ja zo is het makkelijk rekenen. PSV heeft ook Moreno, Pröpper, Arias en Zoet die geen talent meer zijn hea.

19 juni 2016 om 11:58

Als je een ervaren cv haalt, dan hebben Ajax een PSV niveau. Riedewald en veltman hebben nauwelijks Europees ervaring. Dan zou ik liever veltman verkopen, want hij moet stappen maken in Europa.

19 juni 2016 om 12:36

Bij Ajax heb je ook nog Viergever die de meeste ervaring van allemaal heeft gekeken naar Europees voetbal. Ik denk dat er een grote kans is dat die gaat spelen, hij deed het harstikke goed terwijl Riedewald oa debet was aan het slechte europese seizoen en hoogst persoonlijk de wedstrijd tegen PSV verloor.

Ik begrijp dat deze speler meteen bij de selectie zit? Anders zal ie zich best genaaid voelen en had ie net zo goed naar Barcelona kunnen gaan.

19 juni 2016 om 11:29

Zal toch eerst 2 jaar aan het Ajax spelletje moeten wennen in de Juup. Is dus best genaaid inderdaad...

19 juni 2016 om 11:55

Dat was onder Frank de Boer ik weet niet of je het weet maar Ajax heeft een nieuwe trainer

Vind het mooi dat ajax op de zuid Amerikaanse toer gaat maar dacht dat ajax 2 kanonnen zou halen en dan denk ik dat ze bedoelen 2 spelers met ervaring en kloten, nee weer met de jeugd de CL/EL in wat niets wordt, rvc zegt steeds we moeten eerst van rhijn, sereno etc verkopen voordat we wat kopen.
WAT? Met zoveel miljoenen op de bank, waag die gok is (kijk naar psv met moreno, guardo,van ginkel etc) en kijk wat die geflikt hebben in de CL klasse

Leuk, maar er komt ook nog ervaring?

Ik kan niet over deze jongen oordelen, evenals over Cassierra. Het is dus afwachten, maar gezien de leeftijd zijn het niet direct jongens die het team bij de hand gaan nemen. De bedragen die betaald zijn, zijn niet mals, dus waarschijnlijk lijkt Ajax overtuigd te zijn van deze twee jongens.

Ik hoop nog op:
- Huntelaar in plaats van Milik
- Creatieve buitenspeler die er direct staat
- Ervaren verdediger (eventueel voor Veltman als die vertrekt)

Van der Hoorn, Schone, Serero, Milik, Van Rhijn mogen vertrekken. Ik zou het ook niet erg vinden als Veltman vertrekt en daarvoor een leider voor in de defensie wordt aangetrokken. Het middenveld is voldoende bezet, al zou je toch verdomd graag Ziyech gezien hebben in plaats van Sinkgraven. Dan was het middenveld perfect geweest met Gudelj, Bazoer, Klaassen, Ziyech, Van de Beek en aankomend talent als Nouri en Frenkie de Jong.

19 juni 2016 om 12:12

Huntelaar alleen als Milik ook echt verkocht wordt. Niet als Milik blijft. Vleugelspeler zou leuk zijn. Aan de rechterkant missen we kwaliteit. Veltman houd ik graag. Verdediging Tete Veltman Riedewald Dijks vind ik goed genoeg en er zit nog rek in. Een leider in de verdediging zou ten koste gaan van een van deze spelers en dat vind ik zonde. Veltman zie ik ook niet verkocht worden. De transfer die ik het liefste zie is Klaassen weg voor groot bedrag en dan Ziyech halen.

19 juni 2016 om 12:22

@ Leidsehood

Ik heb wel het idee dat Milik verkocht gaat worden. Ajax en Milik zijn er allebei wel voorstander van en ik eigenlijk ook. Ik vind Huntelaar ten opzichte van Milik echt een verbetering.

Ik vind een creatieve rechtsbuiten erbij die er direct staat ook cruciaal voor je ambities. Vorig seizoen waren we wat betreft creativiteit volledig afhankelijk van Younes.

Ik vind juist Klaassen een hartstikke belangrijke speler voor Ajax. Klaassen heeft geen verfijnde techniek en mist de souplesse van Ziyech, maar telkens weer wordt onderschat hoe Klaassen op tactisch gebied superieur is aan alle andere middenvelders in de Eredivisie (samen met Guardado), zowel in balbezit als bij balverlies. Hoe hij telkens de aanjager is bij het druk zetten, hoe hij in balbezit telkens tussen de linies vrij loopt. Daarbij is het een teamspeler, in tegenstelling tot Ziyech, pur sang en is hij geregeld beslissend met assists of doelpunten. Dat hij de laatste maand van de competitie niet goed speelde, is voor mij geen reden om hem weg te sturen. Sterker nog, in dit elftal een van de eerste die ik zou opstellen.

Als Veltman blijft is het ook prima, maar ik zou het ook niet erg vinden als hij weggaat en er een ervaren sterke verdediger komt die leiding kan geven. Dat is met name in Europa wel erg handig. Prioriteit ligt wat mij betreft bij Huntelaar in plaats van Milik en een creatieve rechtsbuiten.

19 juni 2016 om 12:22

Houd allemaal eerst eens op met het dromen over Ziyech. Die is inmiddels onhaalbaar voor de NL clubs.
Verder vind ik de verdediging en het middenveld van Ajax voor NL begrippen goed, maar internationaal is het als totaliteit net niet. Dijks bv. heeft een mooi seizoen gehad en na die Deense Druiloor een verademing, maar in balbezit is het vaak nogal pover.
Tja voorin is het niet eens slecht, maar vooral onvoorspelbaar en met ups en downs. Daar zal je aan stabiliteit moeten winnen.

19 juni 2016 om 13:21

Ik zou het ook niet erg vinden om Van der Hoorn, Serero en Schone te behouden voor de bank. Veltman en Milik behouden en dan geen ervaren spelers voor die posities halen, vind ik ook geen probleem. Een extra buitenspeler is zeker nodig. Voetbal International geeft aan dat El Ghazi mogelijk vertrekt, dus dan is daar ook weer (meer) ruimte voor.

19 juni 2016 om 14:35

Van der Hoorn en Schone hebben allebei aangegeven een belangrijke rol te willen (basisplaats). Dat zit er niet in, dus zul je ze moeten verkopen. Serero mag van mij ook blijven, maar is een beetje overbodig als je naar de bezetting op het middenveld kijkt.

Ik juich het toe als Huntelaar voor Milik komt, vind dat een verbetering. Ik vind een creatieve buitenspeler een must als je leuker voetbal wil gaan spelen.

Weer jeugd? Ik vind eerlijk gezegd het idee dat je Zuid-Amerikanen in je ploeg moet hebben ook wat vreemd. Omdat Guardado daar per ongeluk vandaan komt (ok Midden Amerkia)?
Die jongens zijn jong en moeten eerst wennen aan de NL cultuur. Ik zeg niet dat het geen goede aankopen zijn, daar ken ik ze niet goed genoeg voor, maar een beetje routine kan juist in dit Ajax geen kwaad.

19 juni 2016 om 11:43

Ajax ziet deze 2 spelers als een kans omdat het wat oudere talenten zijn die van grote waarde zijn en dan moet je snel handelen. Voor de spelers met routine zit je hoger in de prijs en het EK is nog bezig dus een beetje geduld.

19 juni 2016 om 11:46

Ben benieuwd. Best een risico 2x ruim 5 mln, maar Ajax is een club die dat betalen en als er een pareltje tussen zit, is het ook weer zo terugverdiend.
Ik laat me graag verrassen,

19 juni 2016 om 12:12

Ja joh Ajax haalt hun omdat Psv Guardado heeft... wat een onzin zeg. Ajax richt zich gewoon op een ander gebied dan niet verder kijken dan Denemarken. Ik snap wel dat veel mensen daar blij mee zijn. Routine komt er ook nog wel bij..

19 juni 2016 om 13:08

Zo vreemd is dat niet hoor. Waarom zouden ze anders Henk Veldmate in dienst hebben genomen?

Nu nog een buitenspeler halen. Huntelaar hoef ik niet, hij is al veel te oud en lang op zijn retour. Dan kunnen we beter milik gewoon aan zijn contract houden.

19 juni 2016 om 11:49

Hier kan ik je goed volgen. Huntelaar wordt denk ik teveel gezien als een trofee door Overmars.

Als hij echt goed is, is het goed voor het totale NL voetbal. Als talenten weer doorkrijgen dat NL de perfecte springplank is, volgen er hopelijk meer. Punt is dat prijzen van alle spelers omhoog gaan, en dus betaal je voor dit soort jongens ook meer. Ik was een beetje bang dat Ajax begon door te slaan met de goedkeuringen door de RVC, en daardoor niet meer slagvaardig.

19 juni 2016 om 12:01

@ Folsom

Het zou erg fijn zijn als Ajax eens zelf duidelijk aangaf wat nou het beleid is als het gaat om transfers. Nu wordt er telkens vanalles geroepen en blijft het erg onduidelijk hoe het transferbeleid nu precies in elkaar steekt. Ik heb wel het idee dat er deze zomer wat veranderd is en dat werd ook wel hoog tijd.

Ik snap niet dat er nu alsnog Ajacieden zijn die hier ook weer kritiek op hebben. Oke het zijn wellicht jonge spelers, maar ik zou het als PSV heel spannend vinden als m'n club opeens twee talentvolle Colombianen voor serieuze prijzen uit Zuid-Amerika haalt. Nieuwe exotische spelers die je nog niet kent, dat is altijd spannend en dat maakt je club volgen extra leuk.

Uiteraard snap ik de lokroep om ervaring ook wel, maar het een hoeft het ander niet uit te sluiten. Misschien komt Huntelaar nog en het middenveld van Ajax is al redelijk ervaren. En misschien hebben ze nog wel een ervaren troef in petto, laten we het eerst even afwachten.

19 juni 2016 om 11:58

@ t0mt0m18

Ben ik met je eens, maar het is dan ook cruciaal voor veel fans dat er ervaring bij komt. Ik vind dat we talent genoeg hebben met Tete, Riedewald, Bazoer, Van de Beek, Sinkgraven, Nouri, Frenkie de Jong, Cerny, El Ghazi en nu met Cassierra en Davinson Sanchez erbij. Daar zit het probleem niet.

We missen echter 2 ''kanonnen'' om met Overmars' termen te spreken die er direct staan in de basis van Ajax en waarvan er minimaal 1 een elftal bij de hand kan nemen. Die twee aankopen zijn voor komend seizoen vele malen belangrijker. Ikzelf hoop dan ook op Huntelaar in plaats van Milik, een creatieve buitenspeler die er direct staat en ik zou het wel goed vinden als Veltman vertrekt en er een ervaren verdediger wordt aangetrokken.

Als je dat goed invult en je loost overbodige spelers en spelers die weg willen dan heb je een elftal dat ook in Europa zijn mannetje kan staan. De kinderlijke fouten die er ieder jaar worden gemaakt omdat we met te veel jonge spelers spelen zijn we wel beu.

19 juni 2016 om 13:19

Naar mijn weten hebben beide copa libertadorus gespeeld dus daar hebben ze al wat ervaring opgedaan.
Ik zie Sanchez zomaar een basisplaats veroveren achtein.

Meesterzet van ajax om Henk Veldmate over te nemen van Fc Groningen!

19 juni 2016 om 11:57

Ik las juist dat dit dus nog niet het werk van Veltmate was. Deze jongens waren al langer gescout

19 juni 2016 om 17:45

Als jij ergens gaat werken, dan wil je toch ook weten wat de toekomstplannen zijn?
Daar moet jij je in verdiepen...anders kom je bewijs van spreken op kantoor zonder kennis van wat er gaat gebeuren.
Voor zover ik weet klopt het dat Ajax al langer met hem bezig was, echter heeft Veldmate wel zijn goedkeuring gegeven. 1 en 1 is namelijk 2.

Veldmate heeft een groter budget nu om uit te kiezen dus ik verwacht er veel van.

Inderdaad PSVers komen gelijk commentaar geven.

Hopelijk een goede investering, ook die Cassiera maar het zijn wel talenten.
Hiermee wordt wel aangegeven dat ze vrij weinig vertrouwen in Zivkovic hebben.

Beetje Zuid Amerikaans temperament kunnen ze soms wel gebruiken.
Hopelijk nog 1 of 2 ervaren jongens, Milik verkopen en Huntelaar terughalen.

Maar volgens mij wachten ze pas totdat Milik wordt verkocht met dit EK, niet dat ze te lang wachten en Huntelaar eieren voor zijn geld kiest.

19 juni 2016 om 12:08

Dat zivkovic geen vertrouwen kreeg, is te wijten aan de boer, hij krijg nauwelijks kansen als milik en toen sightorsson blessures kregen. Hij gooit liever schone, el ghazi, Klaassen en fischer op spits. Hij kon naar Barça of real gaan, maar iedereen zegt dat hij bij Ajax een vaste spits kan worden. Kijk nu wat hij geworden is na een terugkeer van Willem 2.

19 juni 2016 om 12:27

Dat Zivko geen vertrouwen kreeg lag bij hem zelf. Dat is vaak ook het verschil met jongens uit Z Amerika die niet al heel veel geld verdienen op jonge leeftijd en er echt alles aan willen doen om te slagen. Suarez verwoorde dat toen al mooi. De mensen die nu nog denken dat de Boer op basis van voorkeur acteerde zitten er echt naast.

19 juni 2016 om 12:35

Ik reken hem niet af op afkomst. Ik bedoel dat de boer niet met spitsen kan omgaan.

Tijd zal zeggen of Ajax succes zal hebben met dit duo. Vooral Davinson Sanchez lijkt me een goede gok. Deze jongen is wel gescout voor de toekomst van Barcelona dus hij kan heus wel wat. De verdediger kan dus nu rustig met Cassierra op gaan schieten en samen acclimatiseren. We zullen wel wat tijd nodig hebben met dit duo, maar ik hoop dat alles goed komt.

Goed voor het Nederlandse voetbal dat Ajax eindelijk durft te investeren. Nu maar hopen voor Ajax dat het ook echt een goede voetballer wordt. Achter Andersen en Fischer zat ook de halve Europese top en die zijn uiteindelijk zwaar te kort gekomen. Maar voorwaarde voor topspelers halen is het risico durven nemen dat het toch niet zo blijkt te zijn. Wie niet waagt wie niet wint. Wat dat betreft is dit een goede stap van Ajax.

Klinkt goed! Hopelijk kunnen we weer terug naar de tijden van maxwell, trabelsi, zlatan, chivu, waar exotische spelers worden gescout en uitgroeien tot wereldtoppers! Denk dat bosz ook goed kan omgaan met verschillende culturen, dat heeft hij bewezen bij Vitesse. Misschien wel beter dan frank.

Ik ken beide spelers eerlijk gezegd niet, maar op de een of andere manier heb ik wel het gevoel dat ze zullen slagen bij Ajax. Ik hoop het in ieder geval wel, want als zowel Mateo Cassierra als Davinson Sánchez bij Ajax slagen, dan is de kans groter dat Ajax in de toekomst meer in Zuid- / Noord- / Midden-Amerika zal scoutten en dat is iets waar ik als Ajax-supporter al langer op hoop.

Cassierra zal waarschijnlijk rustig gebracht worden en dat is ook een prima plan. In de Knvb Beker zou ik hem gewoon een vaste basisplaats geven en in Europees verband en de Champions League zou ik 'm regelmatig laten invallen of laten spelen als z'n teamgenoten op zijn positie niet fit of geschorst zijn.

Van Sánchez denk ik dat hij in z'n eerste seizoen vrij veel speelminuten zal maken. De vaste verdediging, mits iedereen blijft, moet in mijn ogen Kenny Tete, Joël Veltman, Jaïro Riedewald en Mitchell Dijks worden en Sánchez zal genoeg wedstrijden meepikken en op den duur zal hij denk ik ook een vaste basisplaats gaan veroveren, want ik denk dat bijvoorbeeld Veltman tot maximaal het einde van het aankomende seizoen bij Ajax blijft.

Zelf hoop ik (en ga ik er vanuit) dat deze spelers zullen vertrekken:

- Ricardo van Rhijn.
- Nick Viergever.
- Arek Milik.
- Thulani Serero.
- Xavier Mous.
- Lerin Duarte.
- Queensy Menig.

Deze spelers zouden dan eventueel verhuurd kunnen worden:

- Lucas Andersen.
- Sheraldo Becker.
- Zakaria el Azzouzi (is al verhuurd).

Van Milik, hoe jammer ik het ook vind, verwacht ik dat hij zal vertrekken. Ik ben altijd al een fan van Milik geweest en ik heb hier heel vaak al aangegeven, dat als je Milik het vertrouwen geeft, dat hij dat dan terugbetaald met (veel) goals en ondanks dat hij de laatste paar maanden van het seizoen veel goals maakte, had Frank de Boer toch niet het volledige vertrouwen in hem, jammer genoeg en dat zal nu daardoor zal Milik nu waarschijnlijk vertrekken.

Ook Viergever speelde, samen met Mike van der Hoorn, echt prima in de tweede seizoenshelft. Vrijwel iedereen schreef ze af en ik kan me nog herinneren dat Hugo Borst aangaf dat Luuk de Jong van der Hoorn en Viergever in de wedstrijd PSV - Ajax zou opvreten, maar in plaats daarvan speelden ze beide een sterke wedstrijd en de Jong kreeg nauwelijks ruimte en kansen en eigenlijk gewoon in vrijwel alle wedstrijden deden ze het prima, maar als ik zou moeten kiezen tussen een vertrek van van der Hoorn of Viergever, dan kies ik voor Viergever, omdat ik van der Hoorn toch wel nuttig vind voor Ajax.

Op deze spelers hoop ik dan als versterkingen:

- Mateo Cassierra (is al binnengehaald).
- Davinson Sánchez (waarschijnlijk zo goed als zeker binnen).
- Hans Hateboer.
- Klaas Jan Huntelaar.

Waarschijnlijk zal het opvallend zijn dat Hateboer erbij staat in mijn lijstje van versterkingen, maar zelf zou ik hem halen als stand-in van Tete, aangezien van Rhijn waarschijnlijk vertrekt. En tuurlijk, je kan ook gewoon met Veltman als rechtsback spelen, maar toch heb ik liever een echte pure rechtsback nog op de bank zitten en Hateboer heeft nog 'n 1-jarig contract bij Groningen en is nog vrij jong, dus wie weet ontwikkeld hij zich nog door en anders heb je een prima stand-in.

Cillessen
Tete
Veltman
Riedewald
Dijks
Bazoer
Klaassen
Gudelj
el Ghazi
Huntelaar
Younes
19 juni 2016 om 12:11

Wat gebeurt met sinkgraven? Nouri en van beek zullen kansen krijgen en dan heb je een bezette middenveld.

19 juni 2016 om 12:14

@ Rochester

Ik ben het niet echt met je eens moet ik zeggen. Ik vind Viergever een prima back-up. Die kan in het centrum en als linksback invallen. Het is een voorbeeldige prof die zich naar het lijkt prima kan schikken in zijn rol en al wat jaartjes meeloopt. Wie heb je anders als linksbenige achter Riedewald en Dijks?

Davinson Sanchez is denk ik de vervanger van Van der Hoorn en Van Rhijn, die beiden weg willen omdat ze geen basisplaats hebben. Zij kunnen zich dus niet schikken in de rol die er momenteel voor ze is bij Ajax, dus moet je afscheid nemen. Het is afwachten hoe Sanchez het gaat doen, maar het lijkt me ook geen directe versterking voor de basis.

Ikzelf hoop ook op Huntelaar in plaats van Milik. Meer geslepen, beter voor de goal en vinniger. Hoewel Huntelaar natuurlijk ook geen echt aanspeelpunt is, denk ik dat hij dat beter compenseert dan Milik dat doet. Met Cassierra lijkt er eindelijk een back-up spits te zijn, maar ook hiervoor geldt dat we moeten afwachten hoe goed hij is.

Schone mag ook vertrekken. Die heeft geen basis en wilde dat wel komend seizoen. Dan moet je dus uit elkaar, tenzij hij hiervan terugkomt. Hiervoor in de plaats zou ik een creatieve buitenspeler willen zien die er direct staat en echt het verschil kan maken. Vorig seizoen waren we veel te veel afhankelijk van Younes als het om creativiteit ging.

Verder zou ik het niet erg vinden als Veltman verkocht wordt en daar een ervaren verdediger voor teruggehaald wordt. Dan heb je je basiself op drie posities versterkt met spelers die er direct staan en die je team sturing kunnen geven. Mocht Veltman blijven dan hoeft er achterin niets meer bij. Het is doodzonde om een middelmatige speler te kopen die we vervolgens op de bank zetten omdat hij niet goed genoeg is voor de basis. Dan kun je beter iemand van de jeugd als back-up doorschuiven.

Met die opstelling hou je ook gretige spelers op de bank die wat kunnen toevoegen als ze erin komen, zoals Davinson Sanchez, Viergever, Van de Beek, Sinkgraven, Cerny, El Ghazi en Cassierra.

Cillessen
Tete
AANKOOP/Velt
Riedewald
Dijks
Bazoer
Gudelj
AANKOOP
Klaassen
Younes
Huntelaar
19 juni 2016 om 12:24

Xavier Mous is al weg.

19 juni 2016 om 12:56

Ik denk dat het lijstje van vertrekkende spelers toch een stukje langer zal zijn, zeker als je al Mous erin zet dus ook Jong Ajax meetelt.
De spelers die ik verwacht dat vertrekken:
- Milik,
- El Ghazi ( naar Italië als we Andy vd Meijde mogen geloven, en net het bericht van VI )
- Hendriks (is al weg)
- De Sa ( Al weg )
- Fischer ( al weg)
- Menig
Deze aanvallers zie ik wel vertrekken
Op huurbasis:
- El Azzouzi ( Al verhuurt
- Muric ( Moet nu echt een vol seizoen basis spelen in eredivisie )
- Zivkovic

Middenveld:
Verkoop:
- Serero
- Duarte
- Milan Vissie
- Danny Bakker
Verhuur:
- Sinkgraven of Andersen

Verdediging:
Verkoop:
-Van Rhijn
-vd Hoorn of Viergever
-Boilesen ( uit contract gelopen )
- Van Bruggen ( al vertrokken naar PSV )
Verhuur:
- Owusu ( Wil hem graag in de eredivisie zien en Lartey-Sanniez en Zeefuik kunnen zijn plek in jong innemen)
Doel:
Verkoop:
-Leeuwenburgh
-Mous
-Alblast

Aankopen:
Aanval:
-Cassierra ( al binnen )
- Bailey ( waarschijnlijk te duur maar staat al jaren op de radar en is vreselijk goed )
- Huntelaar of proberen bij Kruse die weg wilt bij Wolfsburg

Middenveld:
Aankoop:
- ? ( zou graag een speler zien met talent die aan kan sluiten bij Jong Ajax omdat deze nu dun in de spoeling zitten )
- ? ( 30+ met ervaring in meerdere landen die er nog een jaartje aan wilt plakken in een Poulsen rol)

Verdediging:
Aankoop:
- Sánchez ( Bijna binnen )
- Haps ( er zijn maar weinig talentvolle linksbacks en Haps kan het Dijks héél moeilijk maken )
- Doekhi ( al binnen )
Doel:
Aankoop:
- ? ( Enkel bij verkoop Cillessen )

Voor de jeugd:
- John Kenneth Hilton ( als CAS toestemming geeft , Amerikaan, woont al tijdje in Nl en heeft stage gelopen bij Barca en Man City die hem allebei heel graag wilde )
Joshua Pynadath ( Als CAS toestemming geeft, Amerikaan, komt over van Real, heel technische speler, zijn vader is voor werk naar NL gekomen heb ik begrepen)
- Ionut Rus ( keeper, zal nu net 16 zijn verwacht ik, 1.95 en keept in de Roemeense jeugdelftallen, heeft in November al stage bij Jong Ajax gelopen )
- ? ( Een slimme defensieve middenvelder voor in de A jeugd )
- ? ( Een talentvolle linksback )

Als ze dit gedaan krijgen hebben ze het vreselijk goed gedaan in mijn ogen. De spelers die als ze blijven voor ervaring moeten zorgen zijn dan Schone, Gudelj, Klaassen, Veltman en Cillessen. Mocht je een oudere speler halen verwacht ik ook dat deze ervaring meebrengt.
Spelers die de druk opvoeren zullen dan Cassierra, Sánchez, Cerny, vd Beek/de Jong/ Nouri/ Andersen of Sinkgraven en Onana moeten worden om zo iedereen scherp te houden.

Ben benieuwd wie nogmeer uit de hoge hoed komen maar denk dat Bosz een aardige selectie heeft die naar een prijs hongert, heb er enorm veel zin in!

Cillessen/O.
Tete/Velt
Veltman/Sanc
Riedewald
Dijks/Aank
Klaassen?JEU
Bazoer/AAN
Gudelj/JEU
Schone/Cerny
Milik/ AANK
Younes/AAN
19 juni 2016 om 13:38

Sorry Rochester. Je hebt een heleboel energie in je reactie gestoken, maar je begint je betoog het de opmerking dat je beide spelers niet kent en vervolgens allerlei verwachtingen tav Cassierra en Sánchez. Waar is dat in hemelsnaam op gebaseerd? Op wishfull thinking dat je nu wel twee grote kanjers binnenhaalt?

Ik vind het overigens wel leuk dat je Hateboer noemt. Dat is een niet gehypte speler, waarvan ik ook vind dat hij hoger op kan.

19 juni 2016 om 16:26

@ Njfromvol,

Hoezo? Ik geef gewoon aan dat ik verwacht dat Mateo Cassierra rustig gebracht zal worden door Ajax (ongeveer zoals PSV met Gastón Pereiro heeft gedaan) en dat hij dan in de toekomst de eerste spits van Ajax zal worden.

Van Davinson Sánchez verwacht ik dat hij al meteen vrij veel minuten zal meepikken. Ik sluit niet uit dat Joël Veltman binnen nu en een jaar vertrekt bij Ajax en dan zal Sánchez zijn plek overnemen en wie kende Luis Suárez toen hij hier in Nederland bij FC Groningen ging voetballen? Wie kende Gastón Pereiro toen hij werd binnengehaald door Psv? En dan heb je nog 'n aantal spelers die gewoon uit Europa komen, die vrijwel niemand kende voordat ze naar Nederland kwamen, zoals Amin Younes (bij Ajax), Filip Kostić (bij FC Groningen), Dušan Tadić (bij FC Groningen), Tim Matavž (bij FC Groningen), etc.

Ajax heeft al bijna meer uitgegeven dan vorig jaar en dat is goed nieuws.

19 juni 2016 om 14:38

Ik dacht dat onze competitie niks voorstelde?dus een speler van niveau 2 uit de beste competitie van de wereld lijkt mij een topper in de micky mousse competitie toch? Welcom to my club sanchez and Cassierra.
By by psv

Ik weet natuurlijk niet of dit echte versterkingen zijn maar dat zie ik nog wel.
Hoop dat ze nog halen:
-kapustka, maakt een goede indruk op mij tot nu toe op het ek
-Huntelaar/andere ervaren spits, alleen als milik vertrekt

Vertrekken:v/rhijn, v/d Hoorn, serero ( vd beek doorstromen) schone (muric/cerny doorstromen) , boilesen

El ghazi als hij vertrekt kan dan opgevangen worden door kapustka en milik door de ervaren spits met Cassierra erachter, Sánchez vervanger v/d Hoorn.

Met dit soort spelers en aankoopbedragen en de nieuwe trainer stapt Ajax blijkbaar nu eens van de Ajax filosofie en cultuur af die hen internationaal in het verleden successen bracht maar al een tijdje achterhaald blijkt te zijn. Eindelijk eens een andere wind door het Amsterdamse.

19 juni 2016 om 12:29

@ markena

Verkeerd voorbeeld. Ajax is al langer bezig met het kopen van talenten, en dat is juist het probleem... dat er enkel jonge spelers worden gekocht waardoor er een selectie overblijft die ervaren krachten voor in de basis ontbeert.

Van der Hoorn (4-4,5 miljoen) en Sinkgraven (7-8 miljoen) zijn bijvoorbeeld ook voor forse bedragen gekocht, maar eigenlijk allebei niet geworden wat ervan gehoopt is. Sinkgraven verdient nog een kans, maar Van der Hoorn zal waarschijnlijk deze zomer alweer vertrekken.

Het is dus afwachten wat deze twee Colombianen ons gaan brengen. Ik ben niet direct in de juichstemming, zeker ook niet, omdat we eigenlijk de belangrijkste (hopelijk) aankopen nog moeten doen. Met andere woorden de spelers die er direct staan voor in de basiself en het elftal meteen een boost kunnen geven.

19 juni 2016 om 13:26

Van der hoorn en sinkgraven waren van te voren al miskopen. Dat zag iedereen behalve de mensen bij ajax.

Van der hoorn deed het een jaartje leuk bij utrecht en speelde verder een zeer slecht jeugd ek. Sinkgraven heeft het nog niet eens 5 wedstrijden leuk gedaan bij heerenveen en werd gekocht door ajax voor 7.5 miljoen. Terwijl Ziyech voor 3.5 miljoen een half jaar eerder te halen was bij heerenveen.

Dat was gewoon een schande dat ajax zulke aankopen deed. Even slecht als de aankoop van sulejmani.

Deze 2 colombianen zijn uitvoerig gescout ga ik van uit dus ik juich het toe. Als ze daarnaast ook nog een ervaren spits en creatieve middenvelder halen ben ik blij. Een buitenspeler kan er ook nog bij.

En maar zeggen dat ze zo'n goede jeugdopleiding hebben.
Ze blijven maar talent kopen en kopen. Spelen 1 of 2 jaar in het tweede en dan maar zeggen dat het eigen talent is.

Ajax heeft behoefte aan ervaring. Met alleen die jonkies red je het niet.

19 juni 2016 om 12:40

Wat maakt het jou uit of ze eigen talent genoemd worden? Heeft toch helemaal niets met deze aankopen te maken? Daarbij zijn ze al 19 en dus niet relevant. Ajax zal altijd blijven investeren in talent.

19 juni 2016 om 13:01

Er spelen anders toch genoeg spelers bij ajax uit eigen jeugd. Om te beginnen de hele verdediging en dan nog klaassen. 5 van de 11 vind ik toch een goed aantal jeugdspelers

19 juni 2016 om 16:00

Vd Hoorn en Viergever zijn echt geen eigen jeugd hoor.

19 juni 2016 om 15:37

En wie zegt het dan dat het eigen talent is? Tot nu toe zijn het alleen maar zielen zoals jij die alsmaar roepen dat Ajax iedereen eigen jeugd noemt. Ik hoor bijna nooit een Ajacied zeggen dat bijvoorbeeld Bazoer, El Ghazi en Cerny eigen jeugdspelers zijn. Alleen leden zoals jij maken zich daar druk over.

Maar om jou even wakker te maken.... Tete, Veltman, Riedewald, Klaassen, Van Rhijn, Van de Beek en eigenlijk ook Dijks zijn wel degelijk eigen jeugd. Dus waarom maak jij je nou druk om niets?

Ik ben een echte Psv´er, maar ik vind het goed dat Ajax dit soort talenten gaat halen!! De Eredivisie moet weer als een moeilijke competitie gezien worden door de ´grote´ clubs in Europa. Dit eist natuurlijk tijd. Feyenoord moet dit ook wel meer gaan doen (ik weet niet of dit financieel kan). Ik dacht wel dat Feyenoord net een Deen had gehaald?

Als de Nederlandse clubs dit vaker doen, wordt de competitie veel aantrekkelijker. Hoop daarom dat dit vaker gedaan wordt.
Off topic: Ik hoop dat PSV nog een poging gaat doen voor de Portugese Bruma.

Weer zo'n onbekende speler waarvan ik niet weet of deze jongen wel goed genoeg is voor Ajax. Ik had toch liever wat spelers gezien die zich al wat hebben bewezen. Het is geen garantie dat dit een succes gaat worden vrees ik.

19 juni 2016 om 12:45

Het is ook geen garantie dat een ervaren speler een succes gaat worden. Lijkt wel alsof sommige denken kijk hier allemaal ervaren voetballers als we daar nu 12 miljoen voor betalen gaan we goed CL spelen.

Ajax slaat hierdoor wel een heel andere weg in dan afgelopen jaren.
Ben wel benieuwd eigenlijk, ze hebben een goede naam hoog te houden.

Het is leuk en aardig met die talenten die Ajax koopt. Ajax moet investeren in ervaring op het veld want daar schort het aan.

Leuk hoor weer een talentvolle speler gehaald, maar wanneer kopen we een keer eens een speler met kwaliteit en ervaring. Dat is volgens mij nog steeds het grootste manco van dit Ajax.

19 juni 2016 om 12:57

Daar hoop ik ook op. Spelers als Vermaelen en Huntelaar heeft Ajax nu nodig. Vermaelen speelt weer erg sterk voor België en Huntelaar moet er wel 20-25 kunnen maken in de eredivisie.

19 juni 2016 om 13:02

Vermaelen raakt constant geblesseerd dus kapitaalvernietiging en huntelaar is te oud

19 juni 2016 om 13:10

Er zijn genoeg wedstrijden in een seizoen die Vermaelen kan meepakken. Voor de rest kunnen Riedewald en Dijks spelen die ook weer kunnen profiteren van de ervaring van Vermaelen. Huntelaar kan echt nog wel twee jaartjes mee in de eredivisie.

Hopelijk is dit waar en tekent hij morgen bij Ajax. Dan worden ze eindelijk een keer verstandig bij de rvc. Ze moeten nu handelen als ze deze speler willen hebben en niet pas als van rhijn en Vd. Hoorn verkocht zijn.

Ik vind het mooi om te zien dat Ajax nu eindelijk eens dit soort spelers aantrekt dan een Sinkgraven, Viegever, Van de Hoorn, Duarte etc. Dan heb ik liever dit soort grote talenten. Indien ze bij Ajax niet uitblinken en het toch niet helemaal waar maken worden ze altijd nog wel verkocht voor een miljoen of 3 in tegenstelling tot die Nederlandse spelers.

Ik vind het prachtig nieuws dat Ajax eens wat geld trekt om spelers te halen.
Had bij mij zelf alleen wel gedacht dat het dan spelers waren die al een beetje op de kaart stonden. Nu hebben ze 2 spelers aangetrokken die ik niet echt ken of heb zien spelen. Maar ze kosten al wel 5 miljoen.

Ik hoop van harte dat het toppers zijn en niet grote floppen worden.
Als ze maar KJH binnen halen, alleen talent halen helpt ook niet echt.

19 juni 2016 om 13:11

Ik denk niet dat veel mensen Pereiro kenden voordat hij in de eredivisie kwam spelen. We zullen zien hoe het met deze twee colombianen zal gaan.

19 juni 2016 om 14:17

Klopt helemaal, al was zijn naam wel 1 of 2 keer voorbij gekomen voor dat PSV interesse toonde.

Het is allemaal nog afwachten met dit soort aankopen, niemand kent ze of ze zien spelen, ik geloof best dat Ajax Barcelona B te slim af was maar een Porto, een Valencia, een Fiorentina slapen toch niet.

Ik vind dit wel een goed idee!
Of het een succes gaat worden, kun je niet voorspellen.
Het toont alleen wel aan dat er bij Ajax nu eindelijk realisme begint door te breken.
Zelf talenten opleiden is natuurlijk mooi, maar waar vind je op de Toekomst een centrale verdediger van 1.87 die op zijn 19e 83 kilo weegt. Het is inmiddels duidelijk dat je, wil je internationaal meekomen, er niet meer komt met louter lichtgewichten.
Lees ook maar het verhaal van onze Justus: 'schrikbarende spiermassa-statistiek legt makken Eredivisie pijnlijk bloot'.
Je hebt dus een beetje fysiek nodig en Davinson heeft dat wel in huis.
Heb tot nu toe alleen een kopdoelpunt van hem op video gezien, dus weet niet wat hij verdedigend in huis heeft, maar dat Barcelona hem wil halen voor de toekomst zegt al wel wat.
Dat hij - zoals uit de Colombiaanse kranten te lezen valt - zelf de aanbieding van Barcelona heeft afgeslagen zegt al heel veel over zijn persoonlijkheid.
Heb een paar interviews met m gezien (ja, ik spreek Spaans) en dan denk ik (om met Gijp te spreken) dat het wel een goed ventje is.

19 juni 2016 om 15:19

Op de Toekomst lopen inderdaad veel te weinig spelers met een sterk fysiek rond, Sierhuis kan er mee door en scoort er daarom ook 30+ als eerste jaar A. Enige echt sterke spelers zijn De Ligt ( 16 jaar, ronde 1.90 echt een beer van een vent die ook nog door zijn verleden op het middenveld goed kan voetballen ) en Zeefuik die ook allebei vervroegd doorgeschoven naar Jong zullen worden verwacht ik. Als je het fysiek niet hebt kan je het zelfs als je het tot prof weet te schoppen vaak al vergeten. Toch lopen met Bazoer, Gudelj, Tete en Dijks toch wel een paar spelers rond met een heel goed fysiek en een El Ghazi,Milik, Klaassen maar ook Riedewald hebben de bouw om mee te kunnen. Younes en Veltman moeten die tekortkomingen op fysiek vlak ergens anders mee compenseren.

Het zegt misschien wel wat over zijn kwaliteiten dat Barcelona hem ook wilde hebben ook al was het dan voorlopig alleen voor Barcelona B.

Ik ben benieuwd of deze spelers echt een kwaliteitsinjectie zijn voor de selectie. Zijn toch weer 2 jonge spelers. Hopelijk brengen zij in ieder geval een winnaarsmentaliteit met zich mee, dat zou ook al iets toevoegen. Persoonlijk wacht ik nog steeds op de 2 beloofde kanonnen. Als voor 2 spelers die zich nog niet echt hebben bewezen al 5 miljoen kan worden betaald, waarom dan geen bod van 10 miljoen op Ziyech?

Dit is dan ook de reden dat Veldmate is aangetrokken als hoofdscout...
Verstandige keuze geweest.

19 juni 2016 om 13:59

Deze colombianen zijn al gevolgd voordat Veldmate er was. Ze kunnen dus niet op zijn conto geschreven worden.

Voor ajax begrippen is dit gewoon een zeer goede aankoop! Geen bedragen a la Sulejmani gaan uitgeven. Mochten deze talenten het goed gaan doen, enkele jaren later weer door verkopen voor 3 a 4x voudig aankoopbedrag. Uiteindelijk is kapitaal van Ajax zo groot dat ze meer risicos kunnen nemen, o.a. van de beurs afkopen etc. Ik weet dat iedereen wilt dat Ajax een wereldspeler binnen sleept maar dat is nu gewoon weg niet realistisch. Hoewel ik een voorstander ben dat ze op zich minst een topper binnen halen voor Europese vlak op dn duur. We moeten geduld hebben met wat ajax mee bezig is. Ook al kost het jaren, maar het kost ajax tijd om later in de toekomst mee te kunnen doen in de top! Het is een trage proces maar ben positief ingestemd met de plannen van onze godenzonenclub.

De tweede - bij naam - nietszeggende aankoop van circa 5 miljoen euro.

Ik weet het niet, ondanks dat het allemaal fantastisch oogt heb ik nog niet het gevoel gekregen dat Ajax er nu al sterker van is geworden. Destijds met de aankoop van Gudelj had ik wel dat gevoel.

Ik mis nog een ervarings aankoop - als niet twee aankopen. In de verdediging hebben wij een leider nodig. Ik kan niemand verzinnen, omdat ik mij er niet 24/7 mee bezig houdt. En in de aanval hebben wij een goede flankspeler nodig, voornamelijk aan de rechterkant.

19 juni 2016 om 15:07

Ik moet je teleurstellen. Alleen Huntelaar zal de ervaringsaankoop worden. Sanchez is de vervanger voor Vd. Hoorn en er zal alleen een concurrent voor Younes worden gehaald als nieuwe buitenspeler.

19 juni 2016 om 15:44

Als het klopt wat jij zegt, praat je dus weer over breedteversterkingen.. met al dat geld op de bank! Natuurlijk niet klakkeloos met geld smijten. Maar je hebt ook, en juist, versterking nodig bij je eerste 11! Janssen. Volop in ontwikkeling en al gewend (en al gepresteerd) in Nederland. Dan maar 1x 12 miljoen uitgeven. Nu doe je dat bijna ook, maar haal je voor de breedte. De eerste 11 zie ik niet sterker worden van deze 2 aankopen

19 juni 2016 om 15:55

Klopt, weer breedteversterkingen die niet gehaald zouden moeten worden volgens het plan Cruijff. Duidelijk is dat Overmars en Vd. Sar een andere koers varen.

19 juni 2016 om 17:47

Forzaholanda...volgens mij snap je het niet, Cruijff was voorstander van de knip trekken voor spelers, als het maar geen breedteversterkingen waren.
Lees je zelf eens in man!

Dit is de zoveelste bevestiging dat er niks rondloopt, in de hoog geprezen, jeugdopleiding. 5 miljoen is veel geld voor.een onbekende jeugdspeler die eerst 2 seizoenen nodig heeft om zich te acclimatiseren. Tijdens de winterstop en de maanden januari februari kunnen we ook.niet van de 2 niewelingen genieten ivm interlandverplixhtingrn. Nee, ik had vincent janssen gehaald!

19 juni 2016 om 15:53

Dat is overdreven gesteld van je. Vd. Beek, Frenkie de Jong, Nouri, Muric, Dolberg en Cerny komen er aan en sommige hebben al wat ervaring opgedaan in het eerste.

19 juni 2016 om 16:04

Frenkie en Cerny is niey eigen jeugd. Ik doel er alleen op dat we gevestigde namen nodig hebben.

19 juni 2016 om 16:25

Alleen Huntelaar gaat komen de rest moet ervaren genoeg zijn volgens de beleidsbepalers bij Ajax.

Zijn dit de kanonnen die Overmars bedoelde?

19 juni 2016 om 15:51

Nee, het zal ook maar 1 kanon worden en dat is Huntelaar.

Weer een erg onbekende naam. Niks mis mee wat, vaak fysieke, zuid Amerikanen erbij! Maar dit zijn jonge jongens. Gezien de bedragen en geïnteresseerde clubs, zijn het vast talenten! Maar waar blijven de aankopen van naam? Spelers die er direct staan en waarvan je, ondanks dat niemand in de toekomst kan kijken, weet dat ze meteen presteren. De selectie heeft directe kwaliteitsinjecties nodig. Met name voorin! Anders raken we weer achter op PSV..

19 juni 2016 om 15:50

Alleen Huntelaar gaat komen als speler van naam. Dit worden de aankopen van Ajax in deze transferperiode:
Sanchez, Cassierra, Huntelaar en een concurrent voor Younes (zal ook wel een onbekende naam worden).

Ajax houdt rekening met een vertrek van veltman. Ben juist blij dat ajax eindelijk is wat spelers uit zuid amerika vandaan haalt!

Laten we het even afwachten voordat we ze affakkelen of de hemel in prijzen. Je mag aannemen dat Ajax goed gescout heeft. Maar twee jongens uit zuid Europa die moeten wennen, ver van huis neemt ook risico's mee. Als ze het echter heel goed doen, dan zijn het misschien top aankopen.
Vooralsnog ben ik er wel blij mee.

Hier een leuk stukje te lezen over Sánchez:

'Sánchez beschouwd als immens talent'

Zondagochtend berichtte De Telegraaf dat Davinson Sánchez definitief de overstap maakt van Atletico Nacional naar Ajax. De sterke en tevens boomlange centrale verdediger tekent een 5-jarig contract in Amsterdam. Eerder sprak AS al met Paulo Freitas over de mandekker. Nu geeft werknemer bij verscheidene Amerikaanse media en tevens fervent volger van de Colombiaanse competitie, John Rojas, zijn mening over Sánchez in gesprek met AS.

Volgens radiocommentator was de jaargang 2015/16 een positieve voor de verdediger. 'Sánchez maakte een heel erg goed seizoen door. Onder coach Reinaldo Rueda kon hij zich perfect ontwikkelen, dit omdat deze trainer vroeger ook jeugdtrainer is geweest en dus weet hoe hij jonge spelers beter moet maken. Davinson (Sánchez, red.) maakte zo nu en dan deel uit van de basisopstelling, ook speelde hij een aantal keer in de Copa Libertadores.' De 1.87 meter lange verdediger startte afgelopen seizoen in totaal 23 keer in de basisopstelling van coach Rueda.

Tevens meldt Rojas dat de nieuwe aanwinst van Ajax óók op andere posities dan centraal achterin uit de voeten kan. 'Sánchez speelde niet altijd in het centrum van de verdediging, hij kan ook als verdedigende-middenvelder fungeren. Op deze positie kwam hij in het verleden al uit voor de vertegenwoordigende jeugdteams van Colombia.'

Volgens de journalist heeft Sánchez al een aardige naam voor zichzelf opgebouwd in zijn thuisland Colombia. 'Buiten Colombia is hij nog niet echt bekend, echter is dat ín Colombia een compleet ander verhaal. Hij wordt beschouwd als een jongeling met immens veel talent die op dit moment nog middenin zijn ontwikkeling zit', Rojas gaat zelfs een stapje verder: 'Het is natuurlijk lastig om zijn potentie precies in te schatten, echter is hij iemand die de mogelijkheden heeft om een wereldtopper te worden. Hier moet hij dan wel keihard voor blijven werken natuurlijk. Misschien spreken we op dit moment wel over de 'nieuwe Mascherano'.'

'Sánchez is sterk, goed aan de bal, leest het spelletje goed en kan als centrale verdediger, rechtsback en verdedigende-middenvelder spelen. Echter is hij wat té zelfverzekerd en heeft hij soms nog moeite met het maken van beslissingen in het veld. Pas als dit weggewerkt is kunnen we echt spreken van een topspeler. Sánchez vergelijken met een andere speler is erg lastig, zelf zegt hij altijd op te kijken tegen Sergio Ramos.'

Afsluitend stelt de journalist dat Ajax en haar nieuwe aankoop een goede match lijken. 'Een van de redenen dat Davinson FC Barcelona afwees was dat hij naar een club wou waar hij kans had op speelminuten in het eerste. Bij Ajax heeft hij natuurlijk een veel grotere kans op minuten en tevens hebben ze heel veel ervaring met het begeleiden van jonge spelers. Als ik dit alles op een rijtje zet kan ik alleen maar concluderen dat Ajax en Sánchez 'the perfect match' zijn. Hij gaat de harten van de fans heel erg snel veroveren met zijn leuke manier van speler, hier hoort dan ook keihard werken bij.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren