Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘AC Milan biedt Stekelenburg uitweg uit situatie in Rome’

Laatste update:

Volgens Sky Italia richt AC Milan het vizier op Oranje-doelman Maarten Stekelenburg. De Milanezen hebben op dit moment Marco Amelia onder de lat staan en daarnaast de beschikking over Christian Abbiati. Het contract van laatstgenoemde loopt echter ten einde en Milan staat weigerachtig tegenover een verlenging daarvan. Stekelenburg zou kunnen worden aangetrokken om de concurrentie met Amelia aan te gaan.

/

Stekelenburg zit zelf in een lastig parket bij AS Roma. De dertigjarige Haarlemmer maakte vorig jaar zomer de overstap van Ajax naar de Romeinen en keepte in zijn eerste seizoen 29 wedstrijden. Hij kreeg echter wel tweemaal rood in de Serie A en maakte in niet al zijn wedstrijden een even sterke indruk. Ook dit seizoen kan Steek niet rekenen op het onvoorwaardelijke vertrouwen van zijn coach.

Zdenek Zeman geeft de laatste wedstrijden het vertrouwen aan de Uruguayaan Mauro Goicoechea en die maakte zaterdag nog zeer veel indruk in de kraker tegen Milan. Hij kreeg weliswaar twee tegengoals te verduren, maar de kans lijkt klein dat Zeman hem snel weer op de bank zet ten faveure van Stekelenburg. De Oranje-keeper ligt nog tot medio 2015 vast in Italië en werd eerder gelinkt aan Fulham.

AC Milan zou een betere club voor Maarten Stekelenburg zijn dan AS Roma

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

De Serie A en Nederlandse doelmannen: het lijkt geen gelukkig huwelijk.
Persoonlijk vind ik hem ook beter in de Engelse competitie passen.

24 december 2012 om 11:09

Ja, eigenlijk wel..
Maar 't lijkt me ook wel vet als hij lekker met sneijder naar Milan gaat..

24 december 2012 om 11:23

Volgens mij is dat slechts op basis van twee voorbeelden, Van der Sar en Stekelenburg. Ik denk dat er genoeg Nederlandse doelmannen zullen zijn die het wel in de Serie A zouden kunnen redden.
Ik denk dat beide keeper gewoon pech hebben gehad met allerlei omstandigheden zoals blessures en concurrentie in plaats van dat het echt aan hun eigen kwaliteiten lag. Het is bijvoorbeeld geen schande dat Van der Sar een Buffon niet uit de basis kon verdringen.

Zeman geeft de voorkeur aan Goicoechea. Dit komt wellicht omdat hij deze doelman zelf gehaald heeft en Stekelenburg door Luis Enrique gehaald is. Afgelopen wedstrijden keepte Goicoechea, op een paar foutjes na, erg goed. Het zou dan als trainer misschien ook erg onlogisch zien om Goicoechea weer te vervangen.

Stekelenburg heeft de laatste twee jaar ook pech gehad door enkele blessures, waardoor hij al behoorlijk wat wedstrijden gemist heeft.
Vorig seizoen heeft hij ook nog eens twee zwaar bestrafte rode kaarten gekregen. En met de instabiele verdediging van vorig seizoen mocht Stekelenburg regelmatig vissen, zonder dat hij daar zelf veel aan kon doen.

Ik zou het jammer vinden als Stekelenburg ons gaat verlaten. Maar als hij op de bank belandt, is een transfer hem van harte gegund.
Maar bestuurslid Franco Baldini heeft afgelopen week trouwens nog gezegd dat Stekelenburg niet zal vertrekken deze winter.

24 december 2012 om 11:33

Totti_nr10, zou jij me misschien kunnen uitleggen waarom Stekelenburg niet rendeert bij Roma? Ik volg de Italiaanse competitie niet heel uitgebreid, maar Steek was een geweldige keeper bij Ajax voor hij vertrok. Haalde onmogelijke ballen uit het doel, was voetballend gewoon een extra veldspeler en straalde rust uit naar de hele achterhoede.

Ik kan er simpelweg met mijn kop niet bij dat hij nu gepasseerd wordt, het zal vast terecht zijn, maar heb jij enig idee hoe het kan?

24 december 2012 om 11:46

Ik zou het proberen uit te leggen.
Stekelenburg heeft vorig seizoen al erg veel pech gehad met de uitermate zwakke verdediging (waaronder Simon Kjaer), waardoor ze elke wedstrijd enorm veel goals moesten incasseren. Stekelenburg kon in 9 van de 10 gevallen helemaal niks aan deze tegendoelpunten doen.
Stekelenburg heeft ook nog eens pech gehad door twee keer geblesseerd te raken. De eerste keer aan zijn hoofd na een botsing met Lucio en de tweede keer aan zijn schouder. Hierdoor heeft hij al een hoop wedstrijden moeten missen. Daarnaast kreeg hij vorig seizoen ook nog eens twee rode kaarten die ik erg zwaar bestraft vond. Stekelenburg heeft door al deze omstandigheden nooit lekker in zijn ritme kunnen komen om een paar goede wedstrijden neer te kunnen zetten.

Dit seizoen is hij al weer geblesseerd geraakt en heeft Goicoechea zijn kans met beide handen gegrepen. Goicoechea is de aankoop van de nieuwe trainer Zeman, terwijl Stekelenburg de aankoop was van de vertrokken Luis Enrique.
Goicoechea is daarnaast ook nog eens een stuk goedkoper qua salaris.

Kortom ik denk dat Stekelenburg gewoon erg pech heeft met al deze omstandigheden. Dus het ligt echt niet aan zijn keeperskwaliteiten en hij heeft het ook gewoon altijd erg naar zijn zin gehad in en bij Roma.

24 december 2012 om 11:59

Van Der Sar en Buffon hebben nooit samengespeeld bij Juventus. Buffon kwam toen Van Der Sar naar Fulham ging.

24 december 2012 om 12:03

Als je kijkt naar zijn keepers kwaliteiten op het WK van 2010 dat weet iedereen hoe goed Stekelenburg is. Ik geef je wat dat betreft volkomen gelijk in je uitleg. Blessures, een zwakke verdediging en rode kaarten waren idd een aanleiding waardoor hij op de bank zit nu en natuurlijk de nieuwe trainer. Wat mij betreft komt hij lekker naar Milan om Abbiati te vervangen. Denk dat dat wel nodig is nu.

24 december 2012 om 12:04

Je hebt gelijk. Buffon kwam inderdaad ndat Van der Sar vertrok.

24 december 2012 om 13:05

Wil er nog een kleine toevoeging aan doen Totti.

Nederlandse spelers aarden zowiezo heel slecht in de italiaanse competitie omdat er bij heel veel teams nog gewoon italiaans gesproken word. En dat er maar bij weinig teams echt engels gesproken word. Zeker de sterkhouders in het team allemaal Italiaans zijn. Totti, Rossi, Osvaldo, Balzaretti etc etc.hierdoor is het voor spelers al veel moeilijker communiceren met hun teamgenoten wat tot problemen lijd.

Daar boven op komt gewoon dat Steek heel veel pech heeft gehad aan alle kanten.

24 december 2012 om 13:27

Spelers/keepers mislukken wel eens stekelenburg is daar ook een voorbeeld van

24 december 2012 om 14:19

Laten we voorop stellen dat Steek niet eens in de buurt komt van de klasse van vd Sar.

Steek was goed in z'n laatste seizoen bij Ajax, maar daarvoor ook vaak wisselvallig. vd Sar was jarenlang top en stabiel toen die vertrok.

Steek zal optimaal renderen in een warm nest, of bij een club waar hij zich iig goed en / of gewaardeerd voelt. Het is niet iemand die ondanks wat tegenvallers of mindere tijden wel gewoon stabiel blijft presteren. Dat was bij Ajax niet zo en bij Roma nu ook niet.

Niet dat het geheel zijn schuld is, want de defensie was ook zwak, daardoor krijg je nooit een goed gevoel. Maar laten we nou niet doen alsof Steek van 't niveau Buffon, vd Sar, Cassilas etc is ... Want zo simpel is 't dan ook wel weer.

Speelde een top seizoen bij Ajax en vervolgens op 't WK, maar ervoor en erna was 't toch altijd een heel stuk minder.

Dat zou een mooie club voor Stekelenburg zijn.

Eindelijk, ik vond Roma nooit echt bij Stekelenburg passen. Hopen dat dit gerucht waar is. Ik gun het hem echt.

Waarom zou hij bij Milan wel zijn oude vorm kunnen terugvinden (of zijn vertrouwen)? Een topkeeper was hij bij Ajax en ook WK in Zuid-afrika, maar hij heeft altijd wel zijn twijfelmomentjes gehad. Hij heeft bovendien de geest van Van der Sar al jaren boven zich hangen, terwijl deze vergelijking niet meer mag opgaan, want die is helemaal naar het topniveau teruggegaan nadat hij bij Juve een minder jaar had (en via Fullham naar Manu). Ik zie De Steek dit laatste nog niet doen, maar laten we hopen dat hij snel een basisplaats terug heeft of een mooie transfer naar bv Engelse ploeg of Milan.

24 december 2012 om 10:32

Sfeer kan heel belangrijk zijn voor prestaties. Dus als hij zich beter voelt in Milaan zou hij z'n vorm terug kunnen vinden.

24 december 2012 om 13:27

Hij voelt zich goed bij Roma hoor. Bij AC Milan kan hij zich misschien wel beter voelen door de aanwezigheid van landgenoten.

24 december 2012 om 14:24

Inderdaad, ook nog is ex-ajacieden waar hij mee gespeeld heeft. En Milan is natuurlijk een grotere club dan Roma, een van de grootste ter wereld, alleen nu in een dipje.

hij moet weg uit italie want het is een raar land voor keepers

24 december 2012 om 10:38

Hangt een vloek over Nederlandse keepers.

24 december 2012 om 11:52

Terwijl dat er in italie miss de beste keeper ter wereld rondloopt raar he

Ik weet ook niet of het aan Maarten ligt of aan de Serie A. Ik vind het nog steeds een aardige keeper, maar de status die hem met name in Amsterdam e.o. wordt toegedicht vind ik niet reeel. Een goede keeper, maar geen topper.

24 december 2012 om 11:32

Sommige keepers zijn sws moeilijk in te schatten. Gomes leek mij ook een topper maar heeft het ook niet echt waargemaakt buiten Nederland.

24 december 2012 om 11:53

Die maakte in Nederland anders ook wel aardig wat foutjes, in PL deed hij dat ook en daar werd het harder afgestrafd..

24 december 2012 om 16:07

Een keeper kan tot een langere tijd spelen en Stekelenburg heeft dan ook nog tijd zat naar dat topniveau toe te groeien. Gezien zijn laatste anderhalf/2 seizoenen bij Ajax en daarbij het WK en (het EK was hij ook niet slecht) mocht je wel concluderen dat hij het in zich had de laatste stappen te zetten naar dat niveau. Meer nog voor een keeper is zelfvertrouwen en mentale toestand belangrijk omdat vaak elke fout fataal wordt afgestraft. Als dat weer hersteld is moet hij weer op het niveau zoals bij Ajax zitten. Hij is het keepen heus niet verleerd..

24 december 2012 om 16:14

Stekelenburg ziet er uit als een ijskoude maar ik denk dat het meer een soort pokerface van hem is. Ik vind het de beste van Nederland, maar geen wereldtopper. Daarvoor maakt hij nog steeds teveel foutjes/fouten.

Ik kijk veel Engels voetbal, en hij heeft net als Krul zenuwtrekjes op z'n tijd, alsof er onderhuids iets zit dat hem onzeker maakt. Let maar eens op, hij kijkt vaak jachtig met zijn ogen knippert veel. Zo ook bij Velthuizen, die knijpt heel de wedstrijd met zijn ogen en oogt heel zenuwachtig.

Roma moet Stekelenburg echt niet verkopen aan een concurrent. Dat is gewoon dom want het is een prima doelman, hij heeft alleen pech dat Goicoechea het zo goed doet momenteel. Als hij vertrekt dan zie ik hem het liefst naar een buitenlandse club. Een club als Fulham bijvoorbeeld en dan net als Van der Sar misschien naar Man Utd over zoveel jaar. Stekelenburg mag alleen naar AC Milan als El Shaarawy in de deal wordt betrokken.

24 december 2012 om 10:32

Inderdaad Stekelenburg verkopen zou niet al te slim zijn vooral niet aan een serie a club, zou hem gewoon behouden , hij is al bij al een goede doelman.

24 december 2012 om 11:24

AS Roma heeft afgelopen zomer ook al Svedkauskas gehaald. Die zal dan wellicht als tweede doelman gaan fungeren.

24 december 2012 om 11:29

Ik heb liever dat het contract van Bogdan Lobont met één jaar wordt verlengt. De 20-jarige Mattia Perin van Pescara zou eventueel ook een interessante optie zijn voor Roma.

24 december 2012 om 11:47

Een paar maanden geleden gaf Lobont aan om ergens eerste keeper te willen worden. Volgens mij wilde hij toen naar Torino FC toe.

24 december 2012 om 11:59

Mattia Perin van Pescara zou ook al in de belangstelling staan van AC Milan. Wij hebben geen nieuwe doelman meer nodig. Met Tomas Svedkauskas hebben we vorige zomer al een talent aangetrokken die op termijn de concurrentie kan aangaan met onze nummer 1.

AC Milan goeie club voor stekelenburg en maakt denk ik wel kans op een basis plaats

Ik zie stekelenburg eerder naar de PL gaan , fulham of tottenham denk ik.

24 december 2012 om 10:33

achter lloris, friedel en gomes...denkhet niet gozer

24 december 2012 om 10:38

Stekelenburg is beter dan gomes voor de duidelijkheid! Lloris en Friedel uit de ploeg spelen zou moeilijk zijn. Maar bij Fulham zou hij toch passen? Engelse subtopper.

24 december 2012 om 10:40

de 3 keepers die jij opnoemt zouden momenteel wel weg willen of weg mogen van het de club dus je weet het nooit

24 december 2012 om 10:44

Gomes zéker , Friedel is ook al bijna 41 dus die zal wel stoppen. Lloris zie ik denk ik blijven en eventueel stekelenburg aantrekken als conccurent dan heeft tottenham 2 goede keepers in huis.

Fulham lijkt me ideaal, kan hij rustig weer z'n carrière herlanceren en heeft hij met Jol een oude bekende als trainer. Bij Milan zal hij toch absoluut moeten presteren en wanneer dat niet lukt dan wordt het moeilijk voor Steek.

24 december 2012 om 10:39

Hij zou wel presteren bij Milan maar ik denk dat hij beter tot zijn recht zou komen in de PL, niet?

Absoluut een topkeeper denk dat het wel goed met hem komt als hij vetrekt.. Vond hem ook als enige een voldoende op het EK

24 december 2012 om 10:42

Sneijder vond ik nog het beste op het EK , stekelenburg deed het redelijk goed. De rest vond ik in de buurt van slecht vooral Robben die altijd naar binnen kapt en schiet naar de korte hoek

damm... 30 jaar alweer?! Ik wist niet dat al 'zo oud' was.
Maar laat hem idd maar lekker naar Engeland gaan!

Sorry, ik zal het wel gemist hebben..
Maar waarom is Abbiati gepasseerd door Amelia?
En waarom wordt zijn contract niet verlengt?
Heeft dit een en dezelfde rede? Te oud ofzo?

Ze hebben toch ook nog Gabriel uit eigen jeugd,
Hoe is die dan?

24 december 2012 om 10:51

Abbiati bakt er niets van al jaren niet. Alleen Milan heeft sinds de vertrek van Dida geen normale keeper meer gehad. Zou een goede transfer kunnen zijn zo kan hij een nieuwe start maken

24 december 2012 om 12:13

Abbiati was anders top in het 2010-2011 seizoen. Daarna ook niet echt meer wat het was helaas. Amelia is sowieso meer een doelman voor een ploeg als Genoa.

25 december 2012 om 14:15

Haha Amelia speelde voor Milan ook bij Genoa!
Abbiati vind ik persoonlijk geen slechte keeper,
hij is echt geen wereldtopper maar dat is Milan ook niet meer.

Als er dan toch een nieuwe keeper moet komen,
dan graag wel een Italiaan, Andrea Consigli?

25 december 2012 om 14:46

Ja die is prima. Maar mij lijkt Mattia Perin het beste van Pescara prima keeper en een leuke belofte

AC Milaan is een mooie club, maar ik zie hem toch uiteindelijk liever keepen in Engeland. Ik heb het gevoel dat hij daar meer tot zijn recht zal komen.

Ben nog steeds van mening dat Maarten Stekelenburg bij Ajax moest blijven. Hoop dat Maarten nu wel een club vind die bij Maarten past.

Gelijk gaan, al denk ik dat hij toch naar de Spurs had moeten gaan

24 december 2012 om 11:08

Spurs? Tottenham heeft nu Hugo Lloris, die uitstekend keept daar. Als Stekelenburg naar Tottenham gaat wordt het wel een hele zware concurrentiestrijd voor hem. Dan kan die nog beter bij AS Roma blijven.

25 december 2012 om 12:22

Goed lezen, er staat had moeten gaan! Toen was Lloris daar nog niet

Ik ben benieuwd of dit daadwerkelijk doorgang zal vinden. As Roma zal sowieso een miljoen of 12 willen hebben voor hem. Maar ze zouden bij Milan naar het schijnt dan toch wat geld willen spenderen, benieuwd of het dan slim is om een doelman aan te trekken. Ik denk dat er momenteel bij Milan wel andere posities zijn die moeten versterkt worden, zoals de verdediging en één extra middenvelder.

Aan diegene die hopen dat Stekelenburg naar Engeland of Fulham gaat, waarom? Denkt men dat Stekelenburg een scenario ala Van der Sar kan ondergaan? Ik denk eerlijk gezegd van niet en dit om verschillende redenen. Ten eerste omdat een club zoals United, Chelsea, City, Tottenham, Liverpool & Arsenal allemaal al een goede doelman hebben. Daarnaast is Stekelenburg een goede doelman ja maar hij heeft nooit het niveau van een Van der Sar gehad en zal dat ook nooit halen denk ik.

24 december 2012 om 11:03

Hij kan toch gewoon richting Fulham omdat Fulham een leuke club voor en doelman als Stekelenburg is. Waarom men hem altijd moet spiegelen aan Van der Sar is mij een raadsel. Ja het zijn beide keepers, beide in Oranje en beide bij Ajax gezeten. Maar Maarten is Maarten, Edwin is Edwin. Twee doelmannen van een totaal ander niveau.

Italië moet hij in elk geval zo snel mogelijk weg, zeker bij AS Roma. Engeland kan, alleen is daar de keuze smal. Fulham, Everton of Aston Villa zouden kunnen, maar bijvoorbeeld Liverpool ook als Reina terugkeert naar Spanje. Verwacht dan eerlijk gezegd alleen dat Liverpool voor een jongere Britse doelman gaat zoals Butland. Misschien is de Bundesliga wat voor hem. Schalke heeft geen sterke doelman bijvoorbeeld, terwijl ook Dortmund na Weidenfeller wel wat nieuws zoekt. Zijn toch competities die beter bij de Nederlandse doelman passen dan Italië.

24 december 2012 om 16:03

Maarten is maarten en edwin is edwin ? dat wisten wij nog niet !

Spurs?? daar zit hij ook op de bank denk niet dat hij voor Lloris komt te keepen

Maarten Stekelenburg zou wel goed passen bij Ac Milan want hij zou daar denk ik een basisiplaats
hebben.

Het ligt altijd aan de competitie hier als een Nederlandse speler het niet redt. Face it, Stekelenburg is lang niet zo goed als jullie dachten. Vraag me ook af of hij Amelia wel uit de basis keept. Ik zelf denk persoonlijk van niet.

pfff... waarom zou steek wel bij ac milan passen en niet bij Roma? typisch voorbeeld van selectieve gedachten dit.

Stekelenburg kreeg natuurlijk het onvoorwaardelijke vertrouwen van Enrique vorig seizoen. Hij kon niet weten dat Enrique alweer na een seizoen vertrok. En dan komt voor Maarten de onbekende Zeman die steeds afwisselt met keepers. Goichoechea pikte het gewoon beter op dan Stekelenburg.

Ik als Roma-fan betreur het heel erg voor Stekelenburg, vond het zo leuk dat hij naar Roma kwam. Maar eerlijk is eerlijk, steek doet het niet slecht maar Goicoechea maakt gewoon een hele goede en relatief betere indruk. Ook ik had dan voor hem gekozen i.p.v. Steek.
Steek moet niet als 2e keeper blijven, daar is hij simpelweg te goed voor. Roma heeft ook Lobont achter de hand en eventueel Svedkauskas (talent). Dat moet voldoende zijn.
Ik hoop op een goede oplossing of uitweg voor Maarten. Dat verdient hij ook

AC Milan is een goede club voor Stekelenburg.
Abbiati begint ook oud en zwak te worden.
Ik denk slimme keuze van Stekelenburg om naar AC Milan te gaan.
AS Roma heeft nu al nieuw talent.
Bij AS Roma zal die niet meer vaak in de basis staan.
Bij AC Milan denk ik elke wedstrijd onderhand wel.

Lekker Stekelenburg!
Hij is echt een top keeper, geweldig!
Abbiati word zwak en is goed.
Maar Stekelenburg kan prima overnemen!

ik begreep in eerste instantie ook niet waarom steek naar Roma is gegaan. hij leek me ook echt een keeper voor engeland ofso. en met al die voetbalschandalen daar in italie... maar misschien had ik gewoon niet zoveel opties als velen denken. als je dan bijv idd moet kiezen tussen(ik zeg maar wat) een degradatie kanidaad in engeland of roma dan is de keuze ook niet moeilijk .

Kom maar weer terug naar een echte club Steek! Als ze in Roma je kwaliteiten niet kunnen inzien hebben ze pech. Wij moeten het nu doen met Vermeer.. Dat is gewoon verschrikkelijk, nog niet eens de helft van jouw capaciteiten! Dan Vermeer lekker weg, Cilessen reserve en vlammen maar!

Naar mijn mening is Steek nog gewoon de beste Nederlandse keeper die we hebben...

24 december 2012 om 11:49

AS Roma spelende in de Serie A doet echt niet veel onder voor Ajax hoor.
AS Roma is een echte club. Ik raad je eens aan om eens een paar wedstrijden van ons te kijken.

En volgens mij doet Vermeer het echt zo slecht nog niet bij Ajax.

Maarten Stekelenburg werd gehaald op vraag van Luis Enrique, de coach van vorig seizoen. Wanneer trainer Zdenek Zeman werd aangesteld als zijn opvolger, maakte hij al duidelijk dat iedereen zou moeten vechten voor zijn plaats, dat niemand zeker was, dus ook doelman Stekelenburg niet. Normaal zou hij, als je toen de concurrentie bekeek, eerste doelman zijn en blijven. Maar Zeman drong aan op de komst van de Uruguayaan Mauro Goicoechea. Die maakt een degelijke indruk en tegen AC Milan was hij heel sterk. Hoogstwaarschijnlijk zal hij dus mogen blijven staan voor de rest van het seizoen en de 1ste doelman worden onder Zeman.
Ik heb dan liever dat Stekelenburg vertrekt en onder de lat staat bij een ander team, dan dat hij bij ons verkommert op de bank.

24 december 2012 om 11:59

Ik gun Stekelenburg uiteraard zijn transfer van harte, omdat hij gewoon pech gehad heeft met allerlei omstandigheden. Maar ik zie hem dan toch het liefst niet naar een directe concurrent gaan.

24 december 2012 om 12:05

Ik betwijfel als AC Milan het geld op tafel zal kunnen en willen leggen wat wij voor Stekelenburg verlangen. Fulham vind ik een logischere keuze. Daar zou hij zijn oude trainer van bij Ajax terugvinden en zal hij 1ste doelman zijn.
Ik gun het hem ook van harte, want zoals je al aangaf in een vorige reactie, de tegendoelpunten die we vorig seizoen hebben geïncasseerd zijn meer toe te schrijven aan onze zwakke verdediging dan aan deze uitstekende doelman.

24 december 2012 om 12:09

Fulham is wel echt een flinke stap terug hoor.
Ik vraag me af of hij ooit nog een transfer omhoog zou kunnen maken.

24 december 2012 om 12:33

Het is inderdaad een flinke stap terug, maar dan speelt hij wel in de Premier League. En als hij daar goed presteert, kan hij later dan misschien de overstap maken naar een topper uit die competitie. Ik heb voorlopig geen weet van andere clubs die geïnteresseerd zouden zijn in Steek.

Wat mij betreft mag hij wel naar Arsenal komen. Word er ziek van dat we telkens in verband worden gebracht met Reina

24 december 2012 om 12:43

Maarten Stekelenburg zou naar mijn gevoel ook prima bij Arsenal passen. Ik gun hem van harte een mooie ploeg die bovenin speelt. Maar ik denk dat Wojciech Szczęsny de eerste keuze zal zijn en blijven als hij fit is.

Ik zou niet in de winter gaan, krijg je er straks 5 van Messi om de oren in Camp Nou

Hahahha, die was hard. Je hebt gelijk of wel ben je de held en pak je alles wat Messi knalt!

Stekelenburg hoort bij een knappe club thuis en dat is naar mijn mening niet AS Roma, AC Milan zal zeker goed voor hem zijn! ik zie hem daar al onder de lat staan,, Steek heeft een warme club nodig, dat wat hij had bij Ajax en wat hij nu niet heeft bij AS Roma.. het is ontzettend belangrijk voor een keeper dat hij zich thuis voelt bij een club.

24 december 2012 om 12:38

AS Roma ís een warme club. Maarten Stekelenburg heeft ook al meermaals aangegeven zich goed te voelen in Rome en bij de club. Hij heeft gewoon geen basisplaats onder trainer Zdenek Zeman. Als Roma geen warme club zou zijn, waarom willen Francesco Totti en Daniele De Rossi Roma absoluut trouw blijven? Met alle respect, maar wij zijn niet in staat om pakweg de Champions League te winnen. Real Madrid, om nu een Europese topper te noemen, kan dat wel. Maar daar wilden onze helden niet naartoe. Dat zegt niet alleen iets over hun karakter, maar ook iets over de club. Nu Roma weer goed draait, nu de spelers doen wat de trainer van hen verlangt en nu ze wat constanter beginnen te presteren en punten pakken, merk je hoe goed de groepssfeer is bij onze club. Als je foto's bekijkt van trainingen, interviews leest, noem maar op, dan merk je echt wel dat AS Roma een warme club is.

24 december 2012 om 12:41

Mijn excuses, want ik dacht niet aan Totti en de Rossi die tonen clubliefde ja.. had me huiswerk ff niet goed op orde haha! maar ik mis het gewoon bij AS, het gevoel op de tribunes en spelers de warmte voor de club, alleen bij Totti voornamelijk heb ik het gevoel van clubliefde

24 december 2012 om 12:46

Ja, dat begrijp ik. Maar vergis je niet, we hebben een trotse en actieve aanhang! De club leeft echt wel in de stad, dat kan ik je verzekeren.
Ook bij de spelers merk ik toch wel liefde voor de club. Miralem Pjanic wil ook bij Roma blijven, hoewel hij in de belangstelling staat van clubs als Chelsea en Tottenham Hotspur om nu een voorbeeld te geven..

24 december 2012 om 12:44

As Roma geen warme club? Ga nou niet gewoon uitspraken doen voordat je weet waar je het over hebt. Je hoort juist van spelers die in Roma spelen of hebben gespeeld dat het een hele warme club is. Je ziet ook dat er veel spelers zijn die lang blijven voetballen bij ons.

Dit is zo makkelijk oordelen, je hebt wss nog nooit een wedstrijd van ons gezien en gaat dan Roma een beetje lopen afkraken, echt triest.

25 december 2012 om 00:03

Ik kijk wekelijks de wedstrijden uit de Serie A en altijd kijk ik ook AS Roma,, het is lang niet meer zoals het vroeger was,, vind het triest dat jij oordeeld over mij terwijl het niet waar is geef toe dat AS Roma niet meer is wat het was.. helaas

25 december 2012 om 01:05

Dat wij als team niet meer hetzelfde zijn als een paar jaar geleden, geef ik gewoon toe hoor. Maar dat verandert niets aan de sfeer van de club. Wellicht dat het stadion wat leger is vanwege de recente resultaten. Maar die successupporters heb ik er ook liever niet bij .

Misschien dat ik jou verkeerd inschat, maar er zijn zo veel mensen hierzo die nog nooit een wedstrijd van Roma gezien hebben en toch allerlei oordelen vellen over de club, de Serie A en de prestaties van Steek.

Stekelenburg had nooit voor Roma moeten kiezen. Een Engelse club had veel beter bij hem gepast. Er wordt in Italie geen aantrekkelijk voetbal gespeeld. Een meevoetballende keeper is hun onbekend. Zonde want Stekelenburg haalde bij Ajax en Oranje geregeld een hoog niveau.

24 december 2012 om 13:10

Maar bij AS Roma niet. Waarom niet kritisch zijn op steek? Hij heeft laten zien dat hij het niveau niet aan kan. Doen goede jaren bij Ajax en een leuk WK niks van af. Het is volkomen terrecht dat hij nu op de bank zit want zijn concurrent doet het ook beter. AS Roma is daarbij een grotere club in een mooiere compeititie en in een mooier leef klimaat dan Ajax.

Als stekelenburg echt zo goed is gaat die gewoon de concurrentie aan en knokt hij zich weer in de basis. Of hij is een laffaard net als van der Sar en smeert hem naar een engelse degradatie kandidaat.

24 december 2012 om 13:26

Mooiere competitie, samen verschillen. Ik vind de Italiaanse competitie niet om aan te gluren. Enkel Juventus en Roma doet me nu wel eens verrassen. Mooier leefklimaat? Door al die mooiboys ofzo want economisch gezien verkeerd Italie in flinke malaise.

Zo lang hij bij Roma onder contract staat moet hij de concurrentie zeker aangaan, slechter kun je daar niet op worden. Wat dat betreft heb je gelijk.

Ik vind echter dat je Nederlandse beste keeper allertijde niet mag betitelen als laffaard. Uiteindelijk maakte hij een goede keuze voor zijn verdere carrière.

24 december 2012 om 13:22

Hahahahahaha! Geen aantrekkelijk voetbal van Roma? Het wordt mooier en mooier hierzo.

Ik weet niet of jij ooit een wedstrijd van Roma bekeken hebt (waarschijnlijk niet), maar zelfs een simpele blik op Teletekst zou je moeten leren dat wij ongelooflijk aanvallend spelen. 72 doelpunten in 18 wedstrijden van AS Roma, alleen Barca heeft in Europa een hoger gemiddelde!

Echt belachelijk dit...

24 december 2012 om 13:30

Ik vind de Italiaanse competitie niet om aan te gluren nee. Ik heb het over het Italiaanse voetbal in het algemeen. Zaterdag toevallig een aardig potje tegen AC Milan, wel live gezien. Juventus en Roma zijn de enige ploegen die me wel eens kunnen bekoren maar hun tegenstanders absoluut niet.

26 december 2012 om 09:06

42 geen 72. Bayern heeft er al 44 in 17 wedstrijden.

26 december 2012 om 15:58

Nee, 72 doelpunten gescoord. Dus inclusief tegendoelpunten. Onze wedstrijden zijn nou juist zo spannend, omdat we met veel mensen aanvallen en daarbij nogal eens een steekje laten vallen verdedigend.

Bayern heeft er meer voor, maar speelt veel meer eentonige wedstrijden, 5-1, 4-0, enz. Bij ons is het vaak 4-2, 2-3, enz.

24 december 2012 om 13:31

Ik heb een simpele tip voor jou, bekijk eens een wedstrijd van AS Roma jongen. Beweren dat er in Italië geen aantrekkelijk voetbal wordt gespeeld is echt op niets gebaseerd. Zo'n reacties zijn natuurlijk gemakkelijk hé, oordelen over iets waarover je totaal geen weet hebt.
AS Roma speelt misschien wel het meest aantrekkelijke voetbal uit de Serie A. Wij hebben het meeste doelpunten gescoord tot nu toe. Maarten Stekelenburg heeft gewoon pech gehad met de zwakke verdediging die voor hem stond vorig seizoen en met blessures. Trainer Zdenek Zeman heeft aangedrongen op een concurrent en die blijkt nu uitstekend te presteren, dus valt hij naast een basisplaats.

24 december 2012 om 13:33

Mooi gezegd.
Denk dat zijn grote fout tegen Lazio Roma (geloof ik) hem ook wel echt de das heeft omgedaan, toen hij vroeg rood kreeg

24 december 2012 om 13:38

Inderdaad, het zijn natuurlijk allemaal factoren die meespelen.. Ik vind het jammer dat zijn passage bij Roma zo is verlopen. Want velen zullen nu hun gelijk hebben gekregen door te zeggen dat Stekelenburg het niet zou maken bij Roma. Maar goed, Mauro Goicoechea doet het uitstekend dus gun ik Steek zijn transfer.

24 december 2012 om 14:07

Stekelenburg is gewoon genaaid door Van der Sar die Man Utd. afraadde om Stekelenburg te halen en in De Gea meer potentie zag

24 december 2012 om 23:05

Kan je het niet verkroppen dat ik in de Serie A niets vind? Is het te vervelend om te moeten lezen dat iemand niet steevast wedstrijden in de Serie A opzet. Ik ben met die competitie vol omkoopschandalen en zeer verdedigend voetbal inmiddels wel een beetje klaar. Dat mag ik toch vinden? Moet je niet zeggen dat het nergens op is gebaseerd want ik maak alleen maar duidelijk wat IK ervan vind. Net zoals jullie Italianen misschien de Eredivisie niets vinden. Leer het te respecteren.

25 december 2012 om 10:19

Ik zou je mening zeker respecteren als het op waarheid is gebaseerd. Nu ga je uit van losse veronderstellingen. Wat doet het mij dat je de Serie A niets vindt, is jouw 'probleem' toch? Ik ga jou niet verplichten om de competitie leuk te vinden hoor, maar wat ik wel vind is dat je de competitie niet langer saai kunt noemen. Wij, Serie A-fans op Voetbalzone die elk weekend hun clubs hier steunen, zijn het over 1 ding eens: de Serie A is terug een aantrekkelijke competitie geworden. Er vallen veel doelpunten, er wordt niet meer zo verdedigend gespeeld als vroeger, althans toch niet bij de topclubs, en Roma en tal van andere clubs proberen om attractief voetbal op de mat te brengen. We zijn als fans blij dat we eindelijk eens wedstrijden kunnen zien waarin er eens 6 doelpunten vallen.

Het zou mooi zijn voor Steek zijn als hij zijn plek bij de eerste 11 van Roma terug kan verdienen, anders is Milaan inderdaad een mooi alternatief, een plek waar veel Nederlanders het goed doen!
Ook leuk om weer met Urby in een team te zitten als je het mij vraagt!

Stekelenburg moet gewoon vertrekken bij AS Roma en naar een club in Engeland gaan als die interesse heeft. Ik vind Fulham of Everton wel goeie clubs voor Stekelenburg. Persoonlijk heb ik het liefste dat Stekelenburg naar Manchester United gaat, maar die hebben al De Gea. Tuurlijk mag Stekelenburg ook terug naar Ajax komen, want ik heb liever Stekelenburg dan Vermeer.

Steek moet nu kiezen voor een club waar hij in de basis staat. Iedere keeper heeft wel eens een mindere periode, en eigenlijk doet hij het niet slecht volgens mij...ik ken die concurrent van hem niet, maar dat zal wel een goede keeper zijn dan. Een club in de Bundesliga of PL wellicht?

Hij moet naar een Engelse Middenmoter gaan.
Naar een club die gemiddeld per wedstrijd minimaal 5 schoten moet tegenhouden.
Bij een topclub is minder te doen, eerst nog even verder ontwikkelen , dus bij een Everton, Fulham ofzo iets.

Ik gaf het al aan toen Goichoechea werd aangetrokken, net einde van Stekelenburg bij Roma.
Een Stekelenburg in topvorm is een betere allroundkeeper dan Goichoechea maar de specifieke kwaliteiten van Goichoechea zoals de ontzettend snelle distributie vd bal passen veel beter bij Zeman's systeem.

Stekelenburg sukkelt al sinds zijn komst in Roma met zijn vorm en gezondheid. Dit heeft te lang geduurd en Goichoechea maakt hier goed gebruik van.
Ik treur niet bij een vertrek alleen aan een directe concurrent mag wel een centje extra gevraagd worden.

Hmm Stekelenburg kan beter naar een club in Engeland gaan Everton of Fulham die kunnen een keeper van zijn kwaliteit wel gebruiken.

Ja het zou leuk zijn Stekelenburg en Emanuelson en Nigel de Jong bij elkaar

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren