Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Aad de Mos analyseert: ‘Dat zou een horrorloting zijn voor Ajax’

Laatste update:

Ajax hoort vanmiddag vanaf 17.00 uur bij de loting wie de drie tegenstanders worden in de groepsfase van de Champions League. Voormalig Ajax-trainer Aad de Mos laat in gesprek met De Telegraaf weten wie de ploeg van trainer Erik ten Hag wel en beter niet kunnen loten. “Een poule met Bayern München, Atalanta en Club Brugge zou een horrorloting zijn”, zegt hij.

Ajax zit in Pot 2 en ontloopt daardoor Barcelona, Atlético Madrid, Manchester City, Manchester United, Borussia Dortmund, Chelsea en Shakhtar Donetsk. De Mos denkt dat Ajax uit Pot 1 het beste Zenit Sint-Petersburg kan loten. “Dit is verreweg de minst sterke club in Pot 1. Zenit is een beetje van hetzelfde niveau als Dynamo Kiev. Die heb ik tegen AZ en AA Gent gezien en dat spel ligt Ajax wel. Daar valt doorheen te voetballen en tegen te domineren. Kom maar op, zou ik zeggen.”

Ajax kent alle mogelijke tegenstanders bij loting van vanmiddag

Bekijk hier alle mogelijke tegenstanders van Ajax bij de Champions League-loting.Lees artikel

Volgens De Mos zal men bij Ajax hopen dat Bayern wordt ontlopen. “Zonder enige twijfel op dit moment de beste ploeg van de wereld, die ook nog eens heel makkelijk kan variëren. Om de Supercup tegen Dortmund stonden er opeens vier, vijf andere spelers in, maar werd er wel ’gewoon’ gewonnen. Bayern heeft een ontzettend sterke selectie van 22 man. En als het om de prijzen gaat, staan ze er altijd. Niet voor niks hebben ze in 106 dagen vijf hoofdprijzen gewonnen.” Bayern won behalve de Duitse landstitel ook de DFB Pokal, Champions League, Europese Supercup en Duitse Supercup.

Olympiacos is wat De Mos betreft een ideale tegenstander voor Ajax uit Pot 3. “Het elftal wil net als Ajax voetballen, maar Ajax kan dat simpelweg beter. En tegen Griekse opoonenten doet Ajax het over het algemeen wel goed”, aldus De Mos, die verwacht dat Atalanta een taaie opponent voor Ajax zou zijn. “Dat vind ik echt mijn oude club KV Mechelen 2.0. In de jaren tachtig hield nooit iemand rekening met ons, maar we schakelden wel iedereen uit. Dat gevoel heb ik nu bij Atalanta. Iedereen dacht dat het een eendagsvlieg was, maar inmiddels staan ze weer bovenaan in de Serie A. Deze week wonnen ze ’even’ met 1-4 bij Lazio. Deze ploeg én trainer Gasperini wil Ajax écht niet tegenkomen.”

Uit Pot 4 is het Hongaarse Ferencváros de gedroomde tegenstander voor Ajax, zo stelt De Mos. “Ik heb flarden van Ferencváros - Molde gezien. Na de 3-3 in Noorwegen bleef het nu 0-0. Hier gaat Ajax echt van winnen.” Club Brugge is volgens De Mos de zwaarste tegenstander voor Ajax uit deze groep. “Die club weet veel te veel van Ajax én heeft de ervaring in de Champions League. Vorig jaar hebben ze het twee keer goed gedaan tegen Real Madrid. Club is mede door het systeem gewoon een lastige tegenstander. Ze hebben er - zoals Vitesse ook speelde - drie achterop en veel snelheid voorin. Daarnaast hebben ze in Ruudje Vormer de perfecte aanjager. Doe maar geen Club Brugge, liever wat anders.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

In mijn ogen is Zenit een niveautje hoger dan Dynamo Kiev. Maar kan aan mij liggen

1 oktober 2020 om 11:46

In ieder geval een paar graden meer naar het noorden en ook wat graten meer naar het oosten. In de winter is het er iig koud en dat ligt Ajax wat minder.

1 oktober 2020 om 11:49

Tja, ik denk niet dat De Mos weet dat Zenit een behoorlijk ploegje heeft. Dat neemt niet weg dat Zenit met afstand de minste ploeg in pot 1 is.

1 oktober 2020 om 11:59

Nou ik denk eerder dat volgende groep juist een zwaar groep zou zijn voor AjaxBayernAjaxInter Marseille.

1 oktober 2020 om 11:55

Zenit, Olympiacos en Ferencvaros zou wel een ideale loting zijn, omdat je dan de minste tegenstanders hebt. Aan de andere kant, ben je dat wel samen met Zenit topkandidaat om door te moeten gaan. Heb liever grotere clubs waar wij de underdog zijn, dat ligt ons over het algemeen beter.

1 oktober 2020 om 12:20

Heb ik liever niet. Dan moet je perse een goeie dag hebben. Bij de loting die jij hier aangeeft ben je misschien aan je stand verplicht door te gaan, maar dat bekent ook dat je dus ‘op papier’ beter bent. Zonder een kolkende Arena zal het tegen top/betere teams alleen maar lastiger worden. Ik denk dat je de kracht van thuis spelen niet moet onderschatten.

1 oktober 2020 om 12:30

Olympiakos is niks minder dan Zenit hoor

1 oktober 2020 om 12:32

Ik denk dat je als Ajax zijnde het beste de topploegen zo lang mogelijk kunt vermijden. Je moet zeker in deze coronatijden proberen de poule te overleven zodat je meer inkomen genereert. Laat de topploegen na de winterstop maar komen. Het liefst nu wat ploegen die het hoge niveau van de Championsleague niet gewend zijn in de nationale competitie. Dus geen Rennes of Marseille.

1 oktober 2020 om 12:58

@messibazoer: geen publiek heb ik inderdaad geen rekening mee gehouden. Zeer sterk argument, ik ben om. Kom maar op met Zenit, Olympiacos en Ferencvaros

1 oktober 2020 om 14:37

Zenith is van het niveau Utrecht. Daarmee zeg ik niets óver dat niveau.

1 oktober 2020 om 15:12

100% Heeft niet eens te maken met Zenit, heb je kyiv gezien tegen Az?wat was dat slecht zeg. Zenit is een niveautje of twee beter.

Beetje open deuren intrappen Aad....

De ergste loting zou Liverpool, Ajax, Atalanta en BMG zijn

1 oktober 2020 om 12:42

BMG en Marseille daar moet Ajax gewoon niet van verliezen maar ik denk eerder dat een Zenith op fysieke gebied bij de corners lucht duels en vrij trappen of de overtredingen Ajax heel makkelijk uit de wedstrijd kunnen halen. Ajax speelt met pupillen en zenith heeft allemaal boomlange en grote voetballers. De afgelopen 2 seizoenen was Ajax best een volwassen team, nu heb je een veel jongere team die fysiek nog stappen moet maken.

1 oktober 2020 om 12:14

Vind het ook zo leuk dat Aad bij elk ‘interview’ nog altijd even over zichzelf moet beginnen. Nu weer zijn prestaties bij Mechelen even aanhalen van dik 30 jaar geleden. Als hij bij bijvoorbeeld Rondo zit moet hij ook altijd even zeggen ‘heb ik zelf ook mee gemaakt’ 😂. Wel echt een liefhebber, kan er altijd wel van genieten.

1 oktober 2020 om 12:32

Tja door iedereen constant te herinneren aan zijn prestaties van 30 jaar geleden, blijft hij gevraagd worden en heeft hij dus werk. Zo werkt de voetbalwereld nu eenmaal. Je kan lang, heel lang teren op enkele successen.

Horrorloting... Ajax heeft afgelopen jaren in de CL bewezen z'n mannetje te kunnen staan. Een uitdaging zou zo'n loting zeker zijn, maar compleet kansloos ben je als Ajax zeker niet en daarnaast is Ajax niet bang voor een goede uitdager.

1 oktober 2020 om 11:51

We moeten het niet gaan overdrijven. Zulke moeilijke lotingen heeft Ajax niet gehad in de afgelopen twee seizoenen als je dat vergelijkt met de periode onder Frank de Boer. Ze hebben bewezen hun mannetje te kunnen staan, maar vergeet niet dat Ziyech, De Jong, De Ligt, Schone, Van De Beek en Veltman zijn vertrokken. Inmiddels staat er toch wel een heel ander Ajax dan twee jaar geleden.

1 oktober 2020 om 12:01

Ligt er aan welke lotingen je bedoeld. Groepsloting of de rondes er na. Vond real Madrid en juventus op voorhand nou niet bepaald makkelijke lotingen.

1 oktober 2020 om 15:01

Klopt, ik doelde op de groepslotingen.

1 oktober 2020 om 12:23

Vind ik ook. Ik denk dat Ajax beter heeft gepresteerd tegen dit soort ploegen de laatste jaren dan tegen de mindere goden. Als Ajax de underdog is komen ze over het algemeen beter uit de verf dan als er een opponent uit de bus komt waarvan we zeggen die kunnen we hebben.

1 oktober 2020 om 14:25

Mee eens! Het voetbal dat Ajax speelt past gewoon veel beter tegen teams die ook zelf graag willen voetballen en daardoor heel veel ruimte laten. Daar maakt Ajax vaak uitstekend gebruik van, zoals dat uit tegen Madrid en Juventus gebeurde. terwijl je ziet dat Ajax in de confrontatie met mindere ploegen die het prima vinden om Ajax aan de bal te laten en zelf op de tegenaanval spelen duidelijk problemen kent. Die uitschakeling in de groepsfase afgelopen seizoen kwam echt niet als verrassing. Die paste uitstekend in het beeld van Ajax in de afgelopen decennia. Soms goed tegen de echte topclubs in Europa, maar het altijd lastig hebben tegen clubs als Kopenhagen, Getafe, Steau Boekarest, Rosenborg, Rostov, Rapid Wien en Molde FK. Dan is technisch vernuft niet voldoende en moeten de mouwen ook omhoog. Dát is lastig voor Ajax. Dus in feite was het voor Ajax denk ik zelfs beter geweest om in pot 3 te zitten. Dan heb je waarschijnljik twee sterke tegenstanders, waar Ajax dan beter tegen uit de voeten kan.

Maar de waarheid is dat we eigenlijk voor geen enkele ploeg uit pot 3 en 4 onderdoen. Liever geen Inter of Marseille. Edit: Ik lees nu pas dat Aad zo'n ploeg als Kiev en Zenit van hetzelfde niveau vindt. Dan heb je volgens mij geen idee van de kracht van Zenit. Daar zit 2 klassen verschil tussen.

1 oktober 2020 om 11:48

Dat is inderdaad het belangrijkste. Beter een sterke ploeg uit pot 1 waar je tegen kunt oefenen en die ook punten pakt tegen de nummers 3 en 4. Pot 4 zou niet uit moeten maken.

1 oktober 2020 om 11:51

Alleen kunnen ploegen die normaal gesproken onderdoen toch verrassende resultaten halen tegen de favorieten. Ajax is daar in 18/19 het levende voorbeeld van. Op papier deed Ajax ook onder voor Real Madrid en Juventus.

1 oktober 2020 om 12:12

@glory, zo kun je alles wat krom is rechtlullen. Al het een exacte wetenschap was dan hoefde er niet gespeeld te worden. Natuurlijk kan iedereen van iedereen winnen, maar Ajax hoeft op papier net onder te doen voor de pot 3 en pot ploegen.

1 oktober 2020 om 12:18

nee maar dat betekent dus dat er niet makkelijk gedaan moet worden over ploegen uit pot 3 en 4 omdat ze 'toch niet onderdoen'.

Zenit/Porto, Kiev/olympiakos, Midtyland/Ferencvaros. Dit zou ideaal zijn

1 oktober 2020 om 11:50

Mwa, zo'n semi Europa League poule vind ik ook niet alles. Dan ben je nooit de underdog, terwijl Ajax daar wel lekker op gaat en vorig jaar zagen we tegen Getafe wat voor wedstrijden en uitslagen je dan gaat krijgen.

1 oktober 2020 om 12:02

Porto zou ik ook niet blij mee zijn hoor. Weer zo’n Getafe verhaal. Lijkt op papier makkelijker maar in werkelijkheid. Je kan echt beter een grote ploeg treffen. Die vallen zelf ook aan. Dan krijg je altijd kansen.

Weet iemand of het nu ook om enkele wedstrijden gaat of dat het nog steeds om 6 potjes gaat?

1 oktober 2020 om 11:50

Om 6 potjes, deze zullen elkaar alleen eerder opvolgen dan voorheen

Ik hink op twee gedachten. Als je een absolute wereldploeg als Bayern loot, weet je dat die tegen de teams uit pot 3 en pot 4 ook veel punten gaat pakken. Juist Bayern stopt nooit, ook al zijn ze zeker van de volgende ronde. Als je dan zelf probeert het ook nog tegen Bayern punten te pakken zoals twee jaar geleden, dan ben je al heel ver verzekerd van overwinteren in de CL. Als je een Zenit loot, dan loop je het risico dat je zelf op een mindere dag punten aan ze verspeelt en dat een team uit pot 3 en/of pot 4 dat niet doet en dan ben je de sjaak. Bij een minder team uit pot 1 moet je er voor zorgen dat je iedere tweeluik in jouw voordeel eindigt want anders wordt het riskant en kan je jezelf weinig permitteren. Dat zagen we vorig jaar wel met Chelsea en Valencia.

1 oktober 2020 om 11:53

@ myvision, mee eens. Uit pot 1 wil je een mindere god waarvan het speltype je ligt. Dan haal je hopelijk meer punten uit die 2 duels dan de ploegen uit pot 3 4.heb je dat niet, dan graag de ploeg die 18 punten haalt, die verspelen dan in ieder geval niks aan een ander.

1 oktober 2020 om 11:58

Wat ik hier net aangaf, ik zie liever een Bayern, Kiev en die Ferencvaros (al ken ik die ploeg helemaal niet, ervan uitgaande dat die ploeg niet veel soeps is) dan een Sevilla, Inter en Marseille. Bayern is duidelijk de sterkste, en ik acht ons beter dan Kiev en die andere ploeg. Pot 1 doet er dan ook niet veel aan toe voor mij. Maar stel het wordt dus die andere poule, even die van mij als voorbeeld, heb je net als vorig seizoen alleen maar 50/50 wedstrijden in principe. Dat is lastiger dan 1 absolute topploeg en 2 tegenstanders waar overduidelijk kansen tegen liggen.

1 oktober 2020 om 12:00

Ajax heeft vorig jaar ook bizarre pech gehad tegen Chelsea, Chelsea pakte met geluk 4 punten tegen Ajax en verklootte het tegen Valencia, als dat Bayern was geweest had Ajax gewoon doorgegaan in de Cl.doe mij maar wat, Ajax kan van iedereen winnen en zie Getafe van iedereen verliezen.

1 oktober 2020 om 12:17

Als je inderdaad uit pot 1 Porto of Sevilla of Zenit loot dan mag je er van uit gaan dat die ook ergens punten laten liggen. natuurlijk maakt Ajax ook kans om van die teams te winnen maar het is zeker niet zo dat we daar even overheen gaan lopen.

1 oktober 2020 om 12:19

Hoeft niet perse inderdaad, ligt een beetje aan twee kanten. Je kunt dan ook uit pot 3 inter of atalanta loten en in pot 4 ploegen als Marseille of BMG. Dat zijn ook niet ideale lotingen. Maar we gaan het zien. Wel gunstig dat Ajax in pot 2 zit.

Wat een gezever allemaal. Ik kan nog wel 10 ongelukkige lotingen verzinnen. En als we toch bezig zijn met het intrappen van open deuren, wil je kampioen worden moet je van iedereen kunnen winnen.

Mooie open deuren van Aad weer, en het dan brengen op een toontje alsof hij allemaal gloednieuwe wijsheden brengt.

Uiteindelijk gaat het helemaal om het algemene plaatje. Sommigen zitten al te denken als we maar geen Bayern treffen.. maar ik heb liever Bayern, Kiev, Ferencvaros (al ken ik die hele ploeg niet, maar ga ervan uit dat ze niet veel soeps zijn) dan een Sevilla, Inter en Marseille. Marseille weet ik even niet goed hoe die ervoor staan, maar in principe heb je dan veelal 50/50 wedstrijden net als afgelopen seizoen. Zie dat liever niet gebeuren. Pot 1 maakt mij dan ook het minste uit. Pot 3 en 4 zijn wel erg belangrijk. In die laatste 2 potten zou het fijn zijn als we een mindere tegenstander treffen.

1 oktober 2020 om 12:01

Ja daar heb je helemaal gelijk in. Ik vond de wedstrijden tegen Chelsea, Lille en Valencia ook echt spannend. Alle ploegen in de poule waren tegen elkaar gewaagd en dat maakt het zeker voor neutrale kijker wel leuker .

Ajax lijkt al bijna zeker van Liverpool, Real of Sevilla als groepshoofd, want er zitten 3 Engelse en 2 Spaanse ploegen in Pot 2. Imo gaat de ploeg uit pot3 de doorslag geven, want daar zit veel niveauverschil; met Inter en Leipzig als horrorloting. Uit pot 4 liefst niet OM of Bmg, de rest moet te doen zijn.

1 oktober 2020 om 12:00

Dan het liefst Real of Sevilla, Liverpool acht ik gewoon veel te sterk. Sevilla kan je nog tegen voetballen en valt zeker een punt of meer tegen te halen, ook Real is niet ongenaakbaar. Leipzig of Inter zou vreselijk zijn, al is die eerste natuurlijk wel Werner kwijt. Weet jij meer van Monchengladbach? Dat zou ik niet direct erg vinden, als is een Ferencvaros fijner.

1 oktober 2020 om 12:16

Is toch een mooie uitdaging, Engelse ploegen hebben het vaak erg moeilijk met het spel van Ajax. De laatste jaren zijn we zo vaak kwalitatief de underdog geweest tegen een Engelse ploeg en toch vaak verrast. Liverpool wordt wel een ultieme uitdaging maar van pot 1 mag je altijd een lastige pot verwachten.

1 oktober 2020 om 12:20

Ja, alleen zie ik de verdediging en onze fantastische verdedigende middenvelder Alvarez he-le-maal overlopen worden door Mane, Salah en Firmino. Een mooie uitdaging is het zeker, dat wel!

Nogal wiedes Aad, Bayern is de beste ploeg op aarde momenteel en wint van alles en iedereen. Club Brugge, tsja, moet ook gewoon van te winnen zijn. Ik ben benieuwd hoe Ajax het tegen een Atalanta zou doen, er valt ook een punt te maken dat die ploegen Ajax niet graag tegenkomen.

1 oktober 2020 om 12:04

Dat is een ploeg die best wel goed voetbal speelt hoor want ook Ajax kan best winnen van Borussia Monchengladbach of Olympique Marseille dat zijn sterke ploegen maar ook niet echt veel beter dan Ajax hoor .

Ach allemaal speculatie je weet het toch nooit 2 jaar terug won Bayern ook niet van Ajax dus ach en nu misschien ook wel niet als ze die loten , je moet je focussen op in ieder geval derde te worden is de poule en de rest is meegenomen denk ik , we moeten ons niet blindstaren op 2 jaar terug dat is geweest en was mooi maar nu is het gewoon anders plus dat er weinig of geen toeschouwers zijn dat zijn allemaal dingen die mee gaan spelen . Laten we eerst eens afwachten wie of wat er wordt geloot .

Als je maar minimaal 3de wordt, anders is het seizoen voorbij. Een sterke tegenstander is mooier dan een Zenitsburg, want het affiche telt ook. Als de nummer 3 maar gelijkwaardig is en de nummer 4 maar iets minder. Dan speel je gewoon voor plaats 2 en 3. En Bayern is een mooie opponent.

1 oktober 2020 om 12:23

Zonder publiek maat het affiche niet zo veel uit toch? Alleen verlies je liever niet met 8-0 van Bayern.

In mijn ogen is de horror loting Liverpool-Ajax-Inter-Gladbach

Zenit van hetzelfde niveau als Dynamo Kiev, ga weg. Zenit speelt redelijk attractief voetbal en heeft een monsterlijke verdediging met Lovren en Rakitskiy. Barrios is een speler die makkelijk mee zou kunnen bij Barcelona of Real, meest onderschatte voetballer op dit moment naar mijn mening. Naast hem Ozdoev die goed is en voorin Malcom, Azmoen en vooral Dzyuba die heel goed is.
Denk dat Zenit qua niveau eigenlijk beter te vergelijken is met Ajax zelf.

Ik vind dat we toch wel een beetje bescheiden mogen zijn. De routine van Ziyech en Van de Beek is niet zomaar op te vangen met twee tieners die nog maar net in Nederland zijn, ook al spelen ze prima. Alles bij elkaar vind ik Ajax minder sterk dan vorig jaar. En was het toen zo geweldig? In het beste deel van het seizoen zijn we uitgeschakeld door Valencia. Nou, ik zie toch wel heel veel clubs die ik voor het Ajax van nu lastiger vind dan Valencia vorig jaar was voor het Ajax van toen. Bmg, Salzburg, Club, Kiev... nee, ik ben er niet echt gerust op.

Vindt het wel grappig dat ajaxieden nog steeds denken mee te kunnen met de meeste ploegen. Zonder De ligt, De Jong, Ziyech, Van de Beek en zelfs in mindere mate Schone is Ajax echt niet meer zo geweldig nu op Champions League niveau. Die mensen maakten juist het verschil en ze maakten Ajax top. Ben bang dat zonder deze spelers Ajax de groepsfase niet meer door komt. Denk dat je mag hopen op plek 3 tenzij je echt geluk hebt met de loting😅Vindt Ajax ook totaal niet geweldig tot nu toe. Maar he, we gaan het zien😁Ben alleen bang dat de meeste Ajaxieden nog een beetje in het verleden hangen met Ziyech, De Jong, Van de beek en De ligt. Die spelers vervang je gewoon niet.

Als Ajax straks in de CL net zo speelt als nu tegen Sparta en Rkc, zullen ze ook aan Ferencvaros nog een hele kluif hebben.

Ondanks dat we het de afgelopen 2 jaar goed hebben gedaan in de CL, zou ik gewoon graag leuke/mooie tegenstanders loten. Dat heb ik liever dat een saaie poule waar je 'toch wel' 2e wordt. Liever wat strijd en zware tegenstanders. Dus Lazio of Atalanta, prima. Gewoon leuk, mag de beste winnen.

Mijn ideale plaatje: Liverpool FC, Ajax, Lazio Roma, Borussia Monchen Gladbach.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren