Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Verdeeldheid onder Ajax-fans na uitfluiten Kenneth Taylor: ‘Kijk in de spiegel’

Laatste update:

De AFCA Supportersclub, de supportersclub van Ajax, heeft het opgenomen voor Kenneth Taylor. Het jeugdproduct werd door de eigen fans flink uitgefloten nadat hij in minuut 65 gewisseld werd voor Ar'Jany Martha. Onbegrijpelijk, vindt de supportersclub.

"Kijk eens in de spiegel", begint de vereniging zijn betoog op Facebook. Het uitfluiten hoort niet, vinden ze. Ze beroepen zich op het gezonde verstand van de fans. "Als jij fouten maakt op je werk, word je dan uitgefloten door je collega’s? Vast niet."

Ajax wist de afgelopen vier wedstrijden niet te winnen. Er werd achtereenvolgend gelijkgespeeld tegen PSV (1-1), verloren van sc Heerenveen (3-2), geremiseerd tegen Bodø/Glimt (2-2) en afgelopen zondag kwam de ploeg van John van 't Schip dus niet voorbij NEC: 2-2.

"Ajax presteert en voetbalt niet zoals Ajax zou moeten presteren en voetballen", weet ook de supportersclub. "De resultaten vallen enorm tegen en uiteraard mogen we meer verwachten van de spelers op het veld."

Maar die slechte resultaten zijn geenszins reden om het te munten op een individuele speler. Het is een collectief falen, benadrukken zij. "Natuurlijk zijn we allemaal gefrustreerd over de resultaten. En zien we dat de ene speler beter speelt dan de andere, of negatief gezegd: nog sléchter dan een teamgenoot."

Hoewel Taylor niet in de beste vorm steekt, neemt de supportersclub afstand van het idee dat een individu er wordt uitgepikt. Dat hij uit de eigen jeugd komt, is daarbij volgens hen absoluut geen argument.

"Of ze nou zijn aangekocht of voortkomen uit de eigen jeugdopleiding, individuele Ajacieden fluit je niet uit. Daar wordt uiteindelijk niemand beter van. En zeker de elf spelers op het veld niet", besluit de supportersclub.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Uitfluiten van een speler is nooit oke. Kritiek hebben prima, ploeg uitfluiten prima. Maar bij een wissel hem zo uitfluiten slaat nergens op. Wordt ook niemand beter van.

19 februari 2024 om 10:52

Als schip hem niet meer opstelt hoeven ze hem ook niet uit te fluiten. Als je zo speelt en geen vuile meter maakt mag je niet klagen om wat gefluit

19 februari 2024 om 11:12

Helemaal mee eens. Dat zielige gedoe. Het is volgens mij een hele nette manier om je onvrede te uiten als supporter. Ze schreeuwen toch geen enge ziektes of nog erger dood verwensingen toe. Dat zou pas triest zijn

19 februari 2024 om 11:19

“Geen vuile” meters maakt, betekent dat je nog minder ziet dan Stevie Wonder. Ajax zet druk in een 4-4-2 want de nummer 10 of het nou Hlynsson of Akpom is hoeven amper te verdedigen. Dit betekent dat je continue met twee man op het middenveld staat, verdedigers lopen alleen naar achter waardoor je gigantische ruimtes hebt op het middenveld met continue vrije mensen om je heen. Dit hou je een aantal minuten vol maar op een gegeven moment ben je gewoon kapot. Als je overal te laat bent kom je ook nooit in duel enz enz.

Maar “jullie” zijn nu op een punt bereikt dat wanneer Brobbey een kans mist dat het door Taylor komt, wanneer Hato niet vooruit verdedigd, komt het door Taylor. Het verbaasd me dat hij niet de schuld kreeg van de 2-2 toen hij op de bank zat. De organisatie klopt van geen kant zowel verdedigend als aanvallend. Iedereen mag fouten maken behalve bij hem hoor je geluiden. Je hoort van ‘t schip praten over een matige selectie terwijl z’n ploeg geen idee heeft wat ze aan het doen zijn, lekker de boel afschuiven op anderen. En ik maar denken dat het een teamsport was.

19 februari 2024 om 11:24

@FCVoetbal

Een post vol met correcte punten, graag wil ik er aan toevoegen dat Van het Schip dezelfde fouten aan het begaan is als Maurice Steijn, iets wat hij in het begin niet deed. Namelijk continu veranderen zonder vastigheid.

Daarmee raken alle spelers zonder vertrouwen en lopen ze op hun tenen.

19 februari 2024 om 11:27

Taylor staat aanvallend altijd in de dekking en is verdedigend amper aanwezig want een sprintje terug om iets te doen ho maar. Zo'n Hlynsson speelt ook als een natte krant momenteel maar loopt zich wel de pleuris. Taylor maakt ook meters maar wandelt, loopt niet vrij en verdedigd amper. Een speler afzeiken op kwaliteit vind ik schandalig, maar op simpele werkethiek is terecht. Schandalig hoe weinig energie er in zit bij hem, echt stuitend respectloos naar het shirt.

19 februari 2024 om 11:44

Van elke club lopen middenvelders over het algemeen het meest, daarnaast heb ik Hlynsson een sliding zien maken. Maar het speelt natuurlijk een stuk lekkerder wanneer je niet uitgejouwd wordt toch? Daarnaast heb ik hierboven een en ander uitgelegd, mbt energie enz.

19 februari 2024 om 11:54

Kenneth Taylor tegen NEC:
 
• 0 key passes
• 0 crosses
• 0 long balls completed
• 0 shots on target
• 0 shots off target
• 0 dribbles completed
• 0 ground duels won
• 0 tackles
• 6 times possession lost
 
Uitfluiten is treurig, maar we kunnen niet ontkennen dat Taylor aanvallend en verdedigend niet het niveau heeft.

19 februari 2024 om 11:55

Nu weet ik niet precies hoe ze die statistieken opstellen, maar zonder Taylor valt die 1-0 gewoon niet hoor. Niet dat hij verder een goede pot speelde, maar het is wel gewoon een feit dat niet naar voren komt in die statistieken.

19 februari 2024 om 12:01

enige manier om je onvrede te uiten dat een speler maar blijft spelen die je als publiek vind die er niet in hoort. Tis ook niet zo dat het een harde werker is waardoor die op zn minst respect afdwingt. Daarbij komen ook nog z'n arrogante gebaartjes zo als vinger voor de mond of oren. Taylor hoef je het echt niet voor op te nemen hoor, die doet al 2 seizoenen lang aan alibi drukzetten/verdedigen en aanvallend maakt hij ook niet bijster veel meters.

19 februari 2024 om 12:22

@fcvoetbal, grotendeels eens. De rol van Taylor slaat nergens op, hij moet doorjagen met drukzetten en ook terug sprinten.
Idiote keuze van de trainer imo.

Maar Taylor is ook niet zonder zonde, je ziet hem rond de eigen 16 staan, en dan zijn man de 16 in zien sprinten, en dan vervolgens naar Hato wijzen neem jij m ff over terwijl die al een man heeft. Dan moet hij gewoon die 10 meter mee sprinten. En dat gebeurt heel vaak.

19 februari 2024 om 12:23

@Lierse1997

Taylor hoort een verbinding-speler te zijn tussen aanval en verdediging(of te wel een middenvelder). Hij staat zo diep in het veld, aangespeeld worden is zelfs onmogelijk. Bij balverlies staat die weer te diep in het veld, terugkomen is onmogelijk. Ik zie hem 2 seizoenen alleen verstoppertje spelen. De gunfactor ligt blijkbaar heel hoog bij hem want voetballen kan die echt niet. Een goeie voetballer eist de bal op.

19 februari 2024 om 12:40

Ja, inderdaad! Zielig gedoe. Van een beetje gefluit van een 10.000 man ga je de volgende keer alleen maar beter spelen. Dus ophouden met klagen!

19 februari 2024 om 13:14

Echt grote onzin, en dan die vergelijking “als jij op je werk….” Ik verdien op mijn werk geen miljoenen, ik werk niet voor 50 duizend man publiek. Die me toejuichen wanneer ik iets goed doe. Als meneer Taylor een hattrick maakt staan die 50duizens man voor hem op de tribune te applaudisseren. Nu speelt hij al maanden als een natte krant dus laat het publiek, dieMinimaal 50eu voor een kaartje betalen, hun onvrede blijken. Op welke andere manier zou het publiek dat kunnen doen? Bier gooien ? Dat lijkt me ook niet verstandig. Dus niet zo aanstellen , wanneer hij goed speelt krijgt hij applaus en word zijn naam gezongen. Helaas voor hem is hij niet zo goed dus zal dat niet zo snel gebeuren. Ik hoop dat Schippie hem niet meer opstelt donderdag. Overigens speelt hij niet alleen als een natte krant. Het viel me op dat Taylor helemaal niet blij was met de 1-0. Ik vind dat altijd jammer om te zien. Als de 1-0 hem niet interesseert, dan zal die 2-2 in de 96ste minuut hem ook niet boeien is mijn gevoel. Nooit meer opstellen.

19 februari 2024 om 13:25

Ziyech werd eerst ook wel uitgefloten, pakte het vervolgens uitstekend op en werd één van de belangrijkste spelers voor Ajax.

Zal Taylor nooit worden.

19 februari 2024 om 15:17

Lierse1997: je zou je wel af kunnen vragen of je met een andere speler op zijn positie niet in de eerste helft al veel meer kansen had kunnen creeeren dan die ene afvallende bal die hij terugkopt waar een frommelgoal uit ontstaat. Zonder Banel was die bal er ook niet ingevlogen maar die deed (zelfs bij die goal) verder ook zo'n beetje alles verkeerd toen hij nog op het veld stond.

Je moet alleen nooit een eigen speler gaan uitfluiten. Daar ben ik geen fan van. Anderzijds ben ik ook geen fan van de maniertjes van Taylor dus hoewel de fans zich netter mogen gedragen helpt het ook niet mee als Taylor zijn vingertje voor zijn mond doet na het intikken van een open kans (nadat hij er 6 overschiet).

19 februari 2024 om 15:22

@feyesun

Je begrijpt toch wel dat ze ook enge ziektes schreeuwen toch?

Daarbij fluit je naar honden. Jullie hebben geen grijntje respect dat je denkt dat dit normaal is.

19 februari 2024 om 15:27

@nielsfleuren

Het is fijn om te weten dat als jij rijk bent dat we jou en je familie verrot mogen schelden. Vergeleken met de rest van de wereld ben je dat al, dus mag ik beginnen met schelden?

'Als jij goed speelt krijgt hij applaus'

Bravo. Als hij presteert wordt hij wel als mens en met respect behandelt en daar moet hij blij mee zijn.

Ik zou een gruwelijke afkeer ontwikkelen. Ik hoop ook dat elke Ajax speler het moment dat ze goed presteren en jij 'applaus' begint te geven, ze direct Ajax verlaten met een middelvinger.

19 februari 2024 om 15:30

@leeuw087

Ziyech werd een van de belangrijkste spelers door zijn EIGEN TALENT, niet omdat hij uitgefloten werd.

Wat hebben fans toch een narcistische ego dat jullie denken dat voetballers als troep behandelen de reden is dat ze zo presteren.

Ik spreek hier voor mensen in die wereld: Ze walgen van fans zoals jullie en de enige reden dat ze dit vrijwel nooit toegeven, is omdat clubs dat verbieden.

19 februari 2024 om 17:04

Vingertje voor zijn mond is inmiddels langer dan een jaar geleden. Kunnen we daarover ophouden?

En het ligt voornamelijk aan hoe de 10 positie moet worden ingevuld in dit Ajax. Dat moeten ze een keer veranderen.

19 februari 2024 om 17:12

Herosennin. Fluit en scheld zoveel als je wil. Speel je goed krijg je applaus , speel je slecht (al maanden) dan krijg je dat ook te horen. Zo simpel is het. Doet het Taylortje pijn van binnen, dat is dan jammer. Moet het een grote kerel worden. Misschien is topsport niet voor hem gemaakt als hij niet tegen dit soort kritiek kan. Want laten we eerlijk zijn fluiten doet toch geen pijn?! Meneer Taylor loopt erbij alsof hij het voetbal heeft uitgevonden. Ga lekker bij NEC ballen, Ajax is te hoog gegrepen.

19 februari 2024 om 17:26

Fluiten doet geen pijn? Jij zou het wel prima vinden als je een periode minder speelt en 50.000 man je zo voor schut zet in het stadion? Jij snapt niet hoe vernederend dat is en wat dat met zelfvertrouwen kan doen?

Dan ben je echt niet goed wijs sorry.

19 februari 2024 om 22:51

Uitfluiten heb ik nog geen enkele keer gehoort. Men gaat juichen bij zijn wissel. De reden waarom men dat bij hem doet is dat hij terugloopt bij een tegenaanval ipv te rennen. Dat neemt men hem kwalijk. Niet dat hij een keer een verkeerde bal geeft of niet goed speelt.



Spelers krijgen een hoop betaald en moeten trots zijn het ajax shirt te dragen.
Supporters betalen een hoop geld om naar hun club te gaan
Mag je je ongenoegen uiten als je ontevreden ben? Ja ik vind van wel. Gaat het de spelers in kwestie helpen het beter te maken dat denk ik niet.

De pijn bij ajax ligt echter denk ik een stuk dieper dan een speler. Er is gewoon beroerd ingekocht en de trainers die er staan kunnen de spelers en het team niet beter maken. MOet een hoop gebeuren om er volgend jaar een team neer te krijgen die wel in slaag verder te komen. Langzaam opbouwen dnek ik


19 februari 2024 om 10:57

Het is echt compleet irrelevant hoeveel Taylor verdient en hoeveel supporters betalen. Of vanaf welk bedrag mag je iemand uitsluiten? Dan weet ik of ik morgen mijn manager kan uitfluiten wanneer hij iets doet wat mij niet zint

19 februari 2024 om 11:11

@29er aardige vergelijking ook..
jij betaald je manager ook om te kijken wat hij presteert de hele dag...
Eigenlijk is reageren zinloos als je met deze vergelijking komt

Met je manager ga je in gesprek toch? Mag ik hopen.
Denk niet dat Taylor met 30.000 man in gesprek gaat.

@tinus,
Je hebt gewoon spelers in je selectie waarmee je dat Zou moeten kunnen he.
Berghuis, Bergwijn, Henderson, Brobbey ik zal er een paar vergeten maar je heb gewoon een selectie waarmee je top 3 moet kunnen voetballen he.

19 februari 2024 om 11:19

Goed punt. Dan hoop ik niet dat ik voldoende verdien zodat mijn manager mij mag uitfluiten tijdens het werk. Want hij betaalt mij wel om te presteren…

19 februari 2024 om 11:25

@bliek Wat een onzin zeg om salaris erbij te halen, alsof dat ze minder menselijk maakt. Daarnaast kiezen supporters er toch echter zelf voor om die kaartjes te betalen met alle risico van dien, ook slechte prestaties horen erbij. En het fabeltje dat supporters de “spelers” betalen is onzin. Kijk eens even naar de balans wat er allemaal binnenkomt. Supporters betalen de club, die betaald de spelers. Je kan dus stellen dat jouw collega’s zorgen voor inkomsten bij jouw werkgever dus betalen zij jou ook indirect en mogen ze jou ook uitfluiten, uitschelden en bestoken met allerlei berichten toch?

Voetballers zijn mensen die net als jij en ik een slechte dag, week, maand of jaar kunnen hebben. Als je dat niet bevalt blijf dan gewoon thuis zitten. In plaats van fluiten zouden jullie moeten kijken hoe jullie zo’n jongen kunnen helpen zodat hij beter gaat presteren waar iedereen wat aan heeft want hier heeft niemand ook maar iets aan.

19 februari 2024 om 11:27

Nou het is wel degelijk relevant.

De supporters betalen om vermaakt te worden, Taylor wordt betaald om te presteren zodat de supporters vermaakt worden. En als dat dus niet naar verwachting is dan ontstaat er onvrede en word je uitgefloten.

Zie het als een orkest die een concert geeft. Als de trompet speler steeds valse noten speelt dan krijgt die ook geen daverende applaus als die omgeroepen wordt.

Alleen is Taylor niet de enige speler die op dit moment buiten de toon speelt. Dus alleen hem eruit pikken is wel weer triest.

19 februari 2024 om 11:33

Supporters betalen om een leuke wedstrijd te zien, wie heeft de gegarandeerd dat zij ook daadwerkelijk gegarandeerd worden? Zij kiezen er toch zelf voor, je gaat nu hun eigen keuzes afschuiven op anderen, lekker makkelijk leven. Ik koop een kaartje om uit te gaan, bevalt het niet ga ik de boel lopen verzieken. Is dat de maatschappelijke norm tegenwoordig?

Taylor wordt betaald om te werken, denk je dat spelers voor jou spelen of voor zichzelf? Supporters vinden zichzelf altijd zo ontzettend belangrijk en zielig tegelijkertijd. Ligt nooit aan hun, maar janken dat spelers niet tegen kritiek kunnen en niet in de spiegel kijken. Hypocriete bende.

19 februari 2024 om 11:39

29er uiteindelijk betaald de firma je en niet je manager.
En nogmaals neem aan als jij je best niet doet of dat als je niet presteert je manager met je in gesprek ga.

En nogmaals denk niet dat Tayler met 30 man gaat praten

19 februari 2024 om 11:56

@bliek

'Denk niet dat Taylor met 30.000 man in gesprek gaat'

Heb jullie discussie gevolg, maar hier ga je de mist in haha. Het kan wel. Je hoeft niet met hun in gesprek te gaan. 30.000 man kan je bereiken door met je voeten te spreken die hij nooit laat zien. Nooit gecharmeerd geweest van deze gast.

19 februari 2024 om 11:58

29er,

Je vergelijking is nog steeds krom.
Je baas is vergelijkbaar met Ajax/ van 't Schip. Die fluit hem toch ook niet uit?
Je klanten zijn vergelijkbaar met het publiek (die zorgen dat jou baas het geld krijgt waarmee die jou betaald.

Jij zal als je keer op keer dingen fout doet, toch ook wel commentaar krijgen van je klanten, en als ze dit teveel gaan vinden, willen ze ook niets meer met je te maken hebben. Dat moet je dan zien als het uitfluiten.

19 februari 2024 om 12:36

@fcvoetbal23
Wat voor onzin ben je nu zelf aan het uitkramen

Waarom kijk je voetbal? Om je te vermaken toch? Nee je krijgt niet de garantie om een goede wedstrijd te zien, wil niet zeggen dat je dan het maar als zoete koek moet slikken.

Ze kiezen er zelf voor? Ja ze kiezen ervoor naar een grote club te kijken, met de verwachting hoog niveau te zien. Om dezelfde reden dat mensen er voor kiezen wedstrijden uit de kelderklasse over te slaan omdat het niveau niet om aan te zien is. De ticketprijzen zijn daar ook op gebaseerd trouwens.

Als jij een kaartje van 200 euro betaald voor Tomorrowland verwacht je toch ook spektakel. Dan neem je toch ook niet genoegen met een feestje dat meer wegheeft van een gratis buurtfeest.

Het gaat erom dat je waar voor je geld krijgt. En als dat niet zo is , is het je goed recht om je onvrede hierover te uiten. Uitfluiten is in deze nog enigszins een beschaafde manier voor voetbalsupporters standaarden.

19 februari 2024 om 12:49

De supporters kiezen ervoor dat Taylor en Ajax vermaak is. Het is niet dat ze Taylor pas te zien kregen nadat ze een seizoenskaart hadden gekocht. Taylor is er al 3 jaar

19 februari 2024 om 12:50

Je hebt zeker recht om je onvrede te uiten. Alleen die onvrede op 1 speler richten helpt niemand! Als die ene speler niet presteert, moet je degene uitfluiten die hem steeds steeds de kans geeft om niet te presteren! Van 't Schip is wel de laatste die ik het gun om uitgefloten te worden, want dat is een held. Maar deze held geeft wel die ene speler week in, week uit de kans om niet te presteren in de ogen van de supporters.

19 februari 2024 om 13:21

29er. Waarom ben je zo bang uitgefloten te worden door je baas. Hij zou zichzelf echt voor lul zetten door in z’n eentje voor je te komen staan en dan begint hij als een malle te fluiten.. zie je het al voor je? Jij werkt toch niet voor 50 duizend man publiek , met een miljoenen salaris , met supporters die voor je juichen wanneer je wèl goed speelt of in elk geval je best doet, en dan ook nog dik betalen om naar jou te komen kijken?? Daarom is het zeker relevant wat hij verdiend enz enz. Fluiten doet geen pijn en het is voor de supporter de enige goede manier hun onvrede te uiten. Nogmaals wanneer hij drie goals maakt staan ze op de banken voor hem. Nu is het maanden slecht en dan mag er ook gefloten worden. Daarbij is het ook zeker niet zo dat er na twee slechte passes gefloten wordt. Een jonge als Martha heeft genoeg fouten gemaakt , die wordt niet uitgefloten. Taylor staat al drie jaar in Ajax 1, maar dat gaat m gewoon niet worden.

19 februari 2024 om 14:37

Verwend ajax publiek dus, het gaat een keer niet zoals ze willen, want oh oh ze betalen om vermaakt te worden, maar ja ze staan geen eerste dus dan maar een speler uitfluiten omdat het niet naar verwachten van het klapvee gaat.
Dan moeten die supporters dus van het schip uitfluiten, dat is de eindverantwoordelijke, en niet de speler.
Die speler staat op het veld omdat van het schip geen betere optie kan bedenken, daar kan die speler niks aan doen.

19 februari 2024 om 15:34

@jeroentje

Is goed. Vertel me eens waar je familieleden werken, dan koop ik eerst een product zodat ik onderdeel ben de mensen die hun salaris betaalt en als ik het een moment niet maar me zin heb, scheld ik ze verrot en fluit ik naar ze alsof het mijn honden zijn.

Of is het nu te persoonlijk?

19 februari 2024 om 17:18

De manager is van het schip en daar gaat hij gewoon mee in gesprek. Als die 30.000 klanten ontevreden zijn kunnen ze klant van een andere club worden of klagen bij het management. Een speler uitfluiten is gewoon kansloos. Vooral eentje die ook nog gewoon zijn best doet.

19 februari 2024 om 10:59

Met een paar gerichte aankopen kan, en met nadruk kan, Ajax er volgend jaar weer gewoon staan. Zie PSV dit jaar. De eredivisie is een vrij matige competitie waarin je met een paar sterkhouders als topclub een hele reeks potten kan winnen van ploegen die niet goed genoeg zijn om tegenstand te bieden. Ik maak me weinig zorgen over een lang traject ondanks dit belabberde seizoen.

19 februari 2024 om 17:33

Er is geen lang traject nodig, het kan best in 1 zomer of binnen 2-3 windows.
Ik denk alleen dat er meer nodig is dan een paar gerichte aankopen. Van de huidige selectie zijn er misschien 3 of 4 die nu al Ajax 1 waardig zijn en nog eens 3 waar je gezien hun leeftijd best me verder kan. Als je dan ook nog een beetje een fatsoenlijke bank wil hebben heb je toch weer een compleet nieuw elftal aan spelers nodig. En dan moet je nog hopen dat Brobbey of zo niet vertrekt.

Het enige is, en daar kan Ajax zeker een voorbeeld nemen aan PSV en Feyenoord de afgelopen jaren, als je je scouting goed op orde hebt dan hoeven die aankopen niet allemaal 10 of meer miljoen te kosten.

19 februari 2024 om 11:09

Is wel een beetje de overschatting van de supporter toch? Dat als je geld betaald, dat je mag laten blijken aan een speler/club dat er niet gepresteerd word. Niemand dwingt jou om dat geld neer te leggen. Weet ik wel dat je dat als supporter niet kan, je gaat graag naar de wedstrijd en bent enorm chagrijnig als er niet gewonnen word. Maar het argument, ik heb er voor betaald vind ik nooit zo sterk.

19 februari 2024 om 11:14

Pablonino,

als je betaald voor een voorstelling verwacht je er ook van.
Maar misschien verkeerd gekozen.

Spelers zijn passanten en supporters heb je voor het leven. Als een speler niet presteer en geen inzet toont mag jij naar mijn mening je ongenoegen tonen.. En dan is fluiten naar mijn mening het meest onschuldige

19 februari 2024 om 11:29

Voor een supporter is dat het meest onschuldige, maar een speler kan je hiermee wel kapot maken. Wat dus slecht is voor de club. Fluit dan na de wedstrijd het collectief uit, als je iets met de boosheid wil.

19 februari 2024 om 11:43

Klopt.. Best irritant om een publiekelijk figuur te zijn.
Ik snap echt wel wat je zeg en ik zelf zou niet heel snel een eigen speler uit fluiten.
Maar begrijp heel goed dat ajax fans na 3 kwart seizoen iets vinden en dan dit aangrijpen.

19 februari 2024 om 13:11

Maar de onvrede is niet alleen over Taylor. Als Ajax 3-0 had gewonnen en alleen Taylor speelde als een draak, dan word die niet uitgefloten. Zelf kan ik me ook kapot ergeren aan bepaalde spelers als het niet loopt, maar uitfluiten blijf ik echt laag vinden.

19 februari 2024 om 11:38

Kortom: je fluit alleen voor eigenbelang. Niemand heeft er verder wat aan, je doet het alleen omdat jij je er op één of andere manier wat beter door gaat voelen. Want je wil op die manier zo graag je mening laten gelden.

19 februari 2024 om 12:11

Vaak ben je niet alleen dus ben je niet de enige die er wat aan heb.

Je kan een paar dingen doen als je ontevreden ben.
1 niks doen en wekelijks hetzelfde aanschouwen.
2 op 1 of andere manier je onvrede uiten
3 niet meer gaan

1 en 3 doen een hoop mensen en zijn vaak ook ongelukkig. 2 er iets aan doen kan verandering met zich mee brengen en daardoor kan je weer gelukkiger worden.
Of dat nou door het fluiten lukt is de vraag.

19 februari 2024 om 12:27

Het gaat dus inderdaad puur om eigenbelang met het risico om een individu te schaden. Denk daar eens over na.

Fluit het team lekker uit na het eindsignaal, maar een individu niet.

19 februari 2024 om 12:34

Ajax is voor ieder zijn eigen keuze...
Ik fluit niet.

Is je team uitfluiten wel terecht dan als er 5 spelers bijvoorbeeld tussen lopen die we keihard werken?
Alles wat je in het leven doet heeft consequeties. Taylor gaat van fluitconcerten niet beter spelen iig.
Misschien gaat die wel harder werken

19 februari 2024 om 12:36

Volgens mij is het uitfluiten van Taylor eerder een richting Van t Schip die hem blijft opstellen. Als Taylor op de bank zit wordt hij niet uitgefloten.

19 februari 2024 om 13:11

De spelers die goed hebben gespeeld weten dat dan zelf ook wel. Dan werkt beter dan individueel een speler aanpakken lijkt mij.

@Stagiaire, ik betwijfel of het richting Van t’ Schip was.

19 februari 2024 om 17:16

Wat een onzin. Er loopt echt niemand op het veld die trots is om het ajax shirt te dragen hoor. Ajax heeft ze benaderd en een dikke zak geld beloofd on voor ze te komen voetballen. Voor 95% van de voetballers is het gewoon werk.

Zeg gewoon je seizoenkaart op als je ontevreden bent.

100% gelijk!! Waanzin om individuen uit te fluiten. Dit is een collectief falen. Zowel de spelers, de technische staf en de directie! Taylor is een makkelijk slachtoffer maar die jongen bepaalt de opstelling toch niet?

19 februari 2024 om 10:59

Het uitfluiten is hartstikke fout. Dit is wel gecreëerd, omdat die bij een omschakeling niet de urgentie ziet terug te sprinten of simpelweg zijn mannetje laat lopen. Waarom doet die hier niks aan, lijkt me het makkelijkste aan te passen aan je speelstijl. Kan me ook niet voorstellen dat van 't Schip dit niet al vaak genoeg met hem heeft besproken.

19 februari 2024 om 11:41

@Onside

Hij werkt daar letterlijk aan buiten de trainingen om met trainers. En persoonlijk zie ik ook dat hij echt harder werkt dan voorheen. Waarom is het bij voorbaat al zo dat hij zijn mannetje laat lopen ook als dat helemaal niet zo is? Mensen zien wat ze willen zien. Dat hij niks toegevoegd heeft gisteren kan je wel zeggen.

19 februari 2024 om 11:07

Mee eens dat het een collectief falen is en dat hij de opstelling niet bepaald. Ik durf bij de opstellingen ook mijn vraagtekens te zetten. Persoonlijk kan ik best leven met mindere potjes en verliespartijen (moet ook wel als je Graafschap supporter bent) maar ik verwacht wel inzet van spelers. Dit is wel een punt waar je bij Taylor (maar ook bij meer spelers zoals Berghuis en Bergwijn) je vraagtekens kunt zetten. Dat uitfluiten niet stimulerend werkt ben ik van overtuigd, dat mensen ontevreden zijn snap ik en dan kan fluiten of cynisch klappen uit voortvloeien. Het is wel jammer dat het maar op 1 persoon gericht is terwijl je dat op meer spelers maar ook op de technische staf zou kunnen doen.

Eigen spelers fluit je inderdaad niet uit. Eigen jeugd die ook niet bewust de zaken lopen te saboteren al helemaal niet.

Verder mag je ook niet vergeten dat dat een 21-jarige kerel is.

19 februari 2024 om 11:01

Zoals de supportersvereniging terecht aangeeft, het moet niet uitmaken of hij eigen jeugd is of niet. Eigen spelers uitfluiten, doe je niet. Taylor heeft het niveau niet dat de fans van hem (denken te mogen) eisen, maar uitfluiten gaat alleen maar tegenwerken. Verziek je de sfeer nog verder en hij gaat ineens echt niet boven zijn kunnen spelen. Integendeel.

19 februari 2024 om 11:07

Ik vind het nog wel een ding of het een speler is die je net gekocht hebt of een speler die al 10 jaar in je jeugdopleiding rondloopt en waarschijnlijk al jaren een fan is van de club.

19 februari 2024 om 11:26

Dat laatste wat je beweert is natuurlijk grote onzin.
Kijk een Sneijder bijvoorbeeld, was/is een Utrecht fan in hart en nieren.
Gaat r natuurlijk om welke clubs komen.
Als jij Ajacied ben als jochie, maar Feyenoord komt voor je en Ajax niet, maak je maar wat graag die stap.
Eigen spelers persoonlijk uitfluiten, eigen jeugd of aangekocht maakt niet uit, beide fout

19 februari 2024 om 11:32

Grote onzin nog wel. Denk dat er genoeg Ajax-fans in de jeugd van Ajax rondlopen hoor. Zeker voor iemand als Taylor die sinds zijn 8 voor Ajax voetbalt.

19 februari 2024 om 11:42

Ik denk ook dat er genoeg Ajax fans in de jeugd opleiding rondlopen.
Net als ik geloof dat er ook heel veel niet ajax fans in de jeugd opleiding rondlopen. Wat maakt het allemaal uit dan?

Over het algemeen heeft eigen jeugd een streepje voor bij fans, zonder dat we weten of zij fan zijn van hun werkgever of per ongeluk een andere club. Boeit ook niet. Gaat om hoe ze presteren toch? Niet welke pyjama ze vroeger aan hadden.

19 februari 2024 om 11:02

Hij speelt al 3 jaar in Ajax 1, dan mag je hem daar ook op beoordelen. Zeker als hij al 10 jaar in de befaamde-o-zo-fantastische-geniale-jeugdopleiding van Ajax zit.
Breder dan Taylor, maar het niet als team spelen en gezamenlijk aanvallen en verdedigen is echt een schande. Dat leer je al je eerste wedstrijd op heel veld en daar hoef je niet voor te kunnen voetballen. Echt hopeloos gefaald van de jeugdtrainers wanneer ze dat er niet in weten te slijpen

19 februari 2024 om 11:06

Niemand ontkent dat je hem mag beoordelen. Je mag hem zo kut vinden als je maar wil. Uitfluiten doe je gewoon niet vind ik persoonlijk.

19 februari 2024 om 11:13

Klopt, maar dan is het noemen van de leeftijd dus niet zo relevant.

19 februari 2024 om 11:24

Ik had het niet echt over zijn leeftijd in verband met zijn prestaties. Eerder dat het gewoon een 21-jarig kereltje is dat nu al weken de absolute zondebok is. Moet niet makkelijk zijn op die leeftijd.

19 februari 2024 om 14:05

@29er - Maar wij weten niet wat er gaande is. Als ik hem zie spelen, heb ik niet het idee dat hij niet wil. Het kan ook gewoon zelfvertrouwen of een automatisme zijn. Natuurlijk mag je hem daar op bekritiseren, maar zoiets heeft wel grenzen.

Ik bedoel; ik heb in de wedstrijd tegen NEC telkens 1 speler druk zien zetten en de rest bleef maar een beetje staan. Je maakt mij niet wijs dat die spelers niet snappen hoe het werkt, maar die ploeg heeft totaal geen zelfvertrouwen en staat bol van frustratie. Dat zie je aan alles. Dan krijg je dit.

Ik heb het zelf ook gezien in het jaar dat FC Twente degradeerde. Het is dan makkelijk stellen dat het allemaal zo simpel is, maar als je een horrorseizoen speelt, is het allemaal niet meer zo simpel. Je zit met je hoofd bij hele andere aspecten waardoor je bepaalde basisprincipes niet meer goed uitvoert. Dat is in ieder geval mijn observatie.

Ik begrijp het wel, als ik zie hoe tam het eruitziet bij hem. Uiteraard is het geen Nico ( Tagliafico ), maar als hij die werkethiek laat zien ipv de gelatenheid van nu, weet ik zeker dat het al veel meer gewaardeerd wordt.

Tuurlijk mag hij wel een keer worden uitgefloten, als je ziet hoe vaak Taylor gewoon zijn man laat lopen. Wekelijks aantoonbaar dat hier goals en kansen voor de tegenstander uit voort komen. Schrijnend om te zien. Hopen dat vd boomen snel voledig fit is en Taylor gewoon naar de bank kan.

19 februari 2024 om 11:10

Ik denk persoonlijk niet dat Taylor bewust zijn man laat lopen, maar het spelletje gewoon niet helemaal snapt en niet het niveau heeft dat Ajax zou moeten nastreven. Het zou dan logischer zijn om John van 't Schip uit te fluiten, die hem week in week uit blijft opstellen. Ik vind echter dat je nooit iemand individueel moet uitfluiten, voetbal is een teamsport en als team inclusief staf brengt Ajax momenteel gewoon veel te weinig.

Wat een bijzonder statement van de supporters club. Wel goed dat er eindelijk een tegen geluid is tegen dat vreselijke, verwende en aanstellerige publiek in de Arena.
Is toch al decennia lang zo dat je daar om het minste of geringste wordt uitgefloten. Goed dat er nu eens een groepje op staat die wel begrijpt dat het veel mooier en zinniger is om achter je ploeg te gaan staan in de tijden dat het moeilijk is ipv op de banken te staan als het goed gaat en de ploeg keihard te laten vallen als het wat minder gaat.

Slap gelul wat mij betreft. Ik zal nooit een speler uitfluiten of afvallen, ik blijf hem supporten zolang hij een Ajax shirt draagt. Maar laten we niet doen of er met een uitfluiten een doodzonde wordt begaan. Taylor verzaakt wedstrijd op wedstrijd op wedstrijd. laat mensen die graag fluiten lekker hun ding doen. Ik vind het wel infantiel, maar laat ze lekker. De beste jongen wordt vorstelijk betaald om week na week een wanprestatie op de mat te leggen.

19 februari 2024 om 11:32

Haha nee een doodzonde is het zeker niet.
Blijft denk ik wel zo dat ie er niet beter van gaat spelen maar juist alleen maar slechter, daar heb je als fan van de club zijnde nog veel minder aan.

19 februari 2024 om 11:42

Eens hoor. Hebben we zeker niks aan. Het zal hem ook vast niet helpen. Maar ik vrees dat het voor de uitfluiters wel echt een langdurig iets is. Taylor speelt echt al maanden op een niet al te best niveau. Zal nu waarschijnlijk te hoog zijn opgelopen voor de fans.

Uitfluiten hoort niet, het is niet de schuld van de speler dat deze wordt opgesteld terwijl die het overduidelijk niet heeft. Ik zie de potentie wel bij Taylor. Dus het uitfluiten van deze jongen is best wreed. Aan de andere kant vond ik de reactie vij de wissel wel terecht om van t Schip even bij de les te houden. De supporters hebben niet echt een ander middel om kenbaar te maken dat Taylor even moet banken

19 februari 2024 om 11:42

Welke van de spelers die gisteren op de bank zat had moeten starten dan? Bedenk daarbij dat Van den Boomen een terugslag had in z'n herstel en daardoor niet klaar is voor een basisplaats.

Laat de trainer eerst eens beginnen met de juiste spelers op te stellen. Een Gooijer b.v. of Martha/Banel horen niet in dit Ajax. Hato speelt al weken als een natte krant en heeft krediet maar hoe lang nog. Buitenspelers die geen arbeid verrichten en de backs laten verzuipen hoor je niemand over. Men neemt de makkelijkste weg en dat is 1 speler eruit pikken en als dan de analisten op tv het zelfde doen is het goed.

Het publiek heeft in principe maar één manier om zijn onvrede te uitten en dat is door een solide fluitconcert. Het gaat de speler totaal niet helpen, wellicht de trainer wel, maar het is niet de meest sjieke manier. Ik denk dat Taylor vooral de pineut is omdat hij het boegbeeld is van de teloorgang van dit Ajax. Waardeloze statistieken, dramatisch spel en vooral veel te weinig inzet om het shirt te mogen dragen. Zulke spelers zouden eventjes mogen snuffelen aan Ajax 1 om er vervolgens achter te komen dat ze het niveau niet hebben, maar toch totaal geen maandenlange basisspeler.

Eigen spelers uitfluiten is in principe nooit goed, maar ik snap wel waar het sentiment vandaan komt. Een speler kan uit vorm zijn of niet voldoende kwaliteit bezitten, maar het minste wat hij kan doen is keihard werken. Dat gevoel heb je bij Taylor niet. Bij balverlies sjokt hij wat terug en laat hij regelmatig zijn man lopen. Dat wekt irritatie op. Tel daarbij op dat het al een frustrerend seizoen is voor de supporters. Dan snap ik wel waar het vandaan komt. Maar dan nog is het niet goed.

19 februari 2024 om 11:41

Maar waarom wordt alleen Taylor eruit gepikt? Waarom worden Berghuis, Bergwijn, Sutalo, die matige backs dan ook niet uitgefloten? Als Taylor een fluitconcert verdient, dan zijn er nog veel meer individuen die je aan kunt pakken bij Ajax. Maar die lijken de dans te ontspringen. En het helpt niets, een coach gaat een speler er niet afhalen omdat het publiek hem niet moet. Wat wel gebeurt: je maakt een speler kapot. Heb ik bij PSV ook helaas vaak zien gebeuren: Manolev, Isaksson, noem maar op. Spelers die niet geweldig waren, maar onder druk van de algemene opinie overdreven veel negatieve aandacht kregen terwijl anderen net zo hard faalden. En wat gebeurde er met die spelers, die kwamen er niet meer bovenop en gingen door de achteruitgang weg. En het seizoen werd er helemaal niet beter op.

19 februari 2024 om 12:59

Eens Berry, erg consistent zijn ze niet. Taylor is al 1,5 jaar het pispaaltje en krijgt de schuld van zo'n beetje alles wat er in de wereld misgaat. Als er iemand van die 'fans' straks in de hondenpoep stapt, had Taylor het wel beter mogen opruimen. Ik snap dat een 21-jarig gastje dat op een gegeven moment beu is, en dan kom je in een vicieuze cirkel terecht.

Het grappige is dat Taylor tijdens zijn eerste periode geroemd werd om dezelfde zaken als waar hij nu afgezaagd wordt. Ik kan me een video met Pieter Zwart herinneren waarin hij superlatieven tekort kwam en Taylor zo goed in de discipline kan spelen. Vervolgens is de hele club in een idiote neerwaartse spiraal gekomen, en dan is een gastje van 21 de kop van Jut.

Met dit uitfluiten richt je als supporter alleen maar meer schade aan. Bij die gozer, die je inderdaad gewoon kapotmaakt. Maar ik kan me goed voorstellen dat het in de spelersgroep en de sfeer in de club ook geen positief effect heeft.

19 februari 2024 om 13:05

Je geeft het antwoord eigenlijk zelf al. Op sociale media en in programma's als VI wordt de beeldvorming gemaakt. Doordat Taylor niet uitstraalt dat hij er keihard voor werkt is hij verkozen tot pispaal.

19 februari 2024 om 13:15

Kip-en-het-ei-verhaal. Is hij de zondebok omdat hij dat uitstraalt, of straalt hij dat uit omdat hij toch wel de schuld krijgt van alles wat foutgaat? En daarnaast wordt alleen hij uitgelicht terwijl je hetzelfde van een handvol anderen kan zeggen.

Ik vind dat uitfluiten zo kansloos, helemaal als je bedenkt dat Martha erin kwam en werkelijk geen bal goed heeft geraakt.
Maar ik kan niet ontkennen dat 2 waardeloze acties (bal sprong 5 meter de lucht in na een pass over 5 meter, en een ziekenhuisbal naar achteren terwijl er voor hem counter mogelijkheden waren) binnen nog geen 5 minuten voor zijn wissel niet echt bepaald het beeld omtrent hem helpen.

Overigens ik was in het stadion en vond dat het uitfluiten me best mee viel, het was meer cynisch gejuich en geklap dat hij eens gewisseld werd. Want laten we wel wezen deze jongen staat al 2 seizoenen bijna elke wedstrijd in de basis en staat al 2 seizoenen te voetballen als een zak hooi.



Uitfluiten van eigen spelers is gewoon kansloos. Ik ben ook niet altijd tevreden met het spel van sommigen, of uberhaupt dat ze bij de club zitten. Maar uitfluiten is gewoon triest.

Je eigen spelers uitfluiten is sowieso een van de meest trieste dingen die je in een voetbalstadion kunt doen. Wie help je er nou eigenlijk mee?

19 februari 2024 om 11:46

Alleen hunzelf, eigenbelang. Gaan zich daardoor weer een beetje beter voelen, want die negatieve gevoelens moeten er dan uit ofzo.

Veel supporters lijken altijd een zondebok te moeten vinden als resultaten slecht gaan. Een speler uitfluiten helpt niet en werkt alleen maar averechts. Die gaat niet beter spelen van een fluitconcert. Blijf je club en spelers altijd steunen, ook bij tegenslag!

Hulde voor de supportersclub. Eén keer iemand uitfluiten zou je eventueel nog kunnen verdedigen (hoewel ik het zelf niet vind kunnen), maar twee keer in vier dagen is absurd. Goed dat ze zich uitspreken.

Er stonden gisteren 10 jongens in die het niveau niet hebben dat Ajax 1 nastreeft. En die dat ook niet gaan krijgen.

Brobbey is eigenlijk de enige die onbetwist een meerwaarde heeft voor Ajax. Henderson zou met zijn coaching wat toe kunnen voegen. Hato is nog zeer jong en kan die stap nog maken, net als Hlynsson.

De rest kun je afschrijven, inclusief Taylor. Maar om hem nu alleen af te fakkelen.



Lekkere vergelijking ook. Jan Modaal op z'n werk vergelijken met een prof-voetballer die gewoonweg onderdeel is van de "entertainment" industrie. Ja natuurlijk krijgen ze er allebei voor betaald, maar vergelijk het dan met een artiest/muzikant. Als die een waardeloos optreden levert, wordt er toch ook gefloten?

Ik zeg hierbij niet dat ik het goedkeur wat er gebeurd, maar als men oproept om niet meer te fluiten naar Taylor, kunnen we dan ook ophouden met die gozer in een Ajax-shirt hijsen? Want mijn god het lijkt oprecht helemaal nergens op wat hij doet. Zo zijn er nog een paar, maar toch al 2 á 3 jaar lang steekt Taylor er met kop en schouders boven uit wat betreft belabberd presteren.

19 februari 2024 om 11:47

Dan ga je er vanuit dat ie het expres doet. Die jongen kan wellicht niet veel beter. Dan moet je de technische leiding uitfluiten dat hij opgesteld wordt.

19 februari 2024 om 11:48

2 a 3 jaar. Heel knap, 2 jaar geleden speelde hij nog niet eens structureel bij het eerste en tot aan het begin van de 2e seizoenshelft van vorig seizoen presteerde hij prima.

En zo is het maar net. Ga dan niet naar het stadion, Blijf lekker thuis en ga dan fluiten.
Als je toch gaat accepteer het als je club verliest, moedig ze aan zodat ze nog meer hun best gaan doen. dat werkt veel beter. Op hun kop krijgen ze thuis wel en op de club

Wow, bestaat er zoiets als auteursrecht op een reactie?De boodschap van de vereniging is bijna exact wat ik gisteren reageerde op een artikel over het uitfluiten..."[..]Help je het team door het of één specifieke speler uit te fluiten?Hoe zou jij dat vinden als je op je werk uitgefloten wordt door je collega's? Geeft dat zelfvertrouwen en ga je daar beter van presteren?"Maar dat de vereniging zich beroept op het "gezonde verstand" is natuurlijk een goede grap. Als je dit doet heb je geen verstand. Laat staan gezond verstand. Beetje naïef van de vereniging.

Als Taylor niet zo plichtmatig zou voetballen, word hij echt niet uitgefloten, tuurlijk doet Ajax het het als ploeg slecht, maar Taylor steekt er echt boven uit kwa lamlendigheid, Misch moet hij is een voorbeeld nemen aan brobbey kwa inzet!

19 februari 2024 om 12:27

En dus moet je hem naar de kop van jut maken?

Zijn er mensen in de Arena die de betekenis van het woord 'supporter' weten? Dat is niet spelers uitfluiten kan ik je vertellen.
Ja je favoriete team gaat niet zo goed. Ja, de leiding van ajax heeft verschrikkelijk prutswerk geleverd door alles wat de club had opgebouwd in 2 jaar ongeveer compleet af te breken.

Maar komop, ga naar het stadion, steun je ploeg. Hoe slecht ze ook spelen. Van uitfluiten gaan ze zeker niet beter spelen.

19 februari 2024 om 12:54

@ De Rooney,
Zat gisteren niet in het stadion maar afgelopen donderdag wel, sorry hoor maar naar 20 minuten zag je hem
Gewoon over het veld sjokken. Gisteren ook weer 0 dribbels 0 duels gewonnen 0 schoten op doel, ben normaal ook niet van spelers uit fluiten,maar wat Taylor betreft is de maat wel een beetje vol, tja als we toch geen kritiek meer geven dan hadden we ook Maurice Steijn voor de groep kunnen laten, onder het motto blijfen steunen wat er ook gebeurd.

Ik heb helemaal niets met Ajax, maar begrijp het uitfluiten. Bij de meeste tegengoals zie je gewoon dat Taylor te belazerd is om mee te lopen, net als Berghuis. Omdat die laatste ook nog wel eens scoort ontspringt hij de dans, maar zolang die twee samen op het middenveld staan is het dweilen met de kraan open. Ik denk dat Ajax donderdag overschakelt naar 5-3-2 en dan wordt het een serieuze kanshebber voor winst van de Conf League. En dan lachen ze alsnog iedereen uit ….. 😩

Ik heb zelf nog nooit een eigen speler uitgefloten en ik zie het mezelf ook niet snel doen. Toch ben ik het er niet per definitie mee eens dat het not done is.

Ik vind het een misverstand dat je supporters altijd maar klapvee moeten zijn. Dat stadion zit vol met mensen die heel veel geld en heel veel emotie in de club stoppen. En niemand is meer betrokken bij de club dan zij. Als alle huidige spelers en bestuursleden al lang en breed weer bij hun "volgende uitdaging" of "mooie stap omhoog" zitten, dan zitten zij daar nog steeds. Je hebt altijd mogen profiteren van hun aanmoedigingen, gejuich en lofzangen, maar dan moet je ook even op de blaren zitten als ze vinden dat je even wakker moet worden geschud en dat er een tandje bij moet. Want ik geloof niet dat iemand Taylor uitfluit om hem te kwetsen of te ontmoedigen, hij wordt uitgefloten omdat mensen vinden dat Ajax een Taylor verdient die meer inzet toont.

19 februari 2024 om 13:54

Ik vind het ook wel makkelijk door te zeggen dat je er veel geld in stopt, waar je zelf voor kiest, niemand die je dwingt, dat je dan bepaalde rechten hebt. Dat vind ik ook wel een beetje overschatting van supporters. Supporters zijn belangrijk voor een club, maar hier heeft de club/team niks aan. Het is ook niet meer dan je eigen frustratie op een zondebok afvuren en ondertussen kan je een speler wel kapot maken. Ik ben niet heilig, ben zelf ook dagen niet te genieten als mijn club niet wint, maar respect voor de spelers moet je houden. Fluit dan desnoods het gehele team uit na de wedstrijd, maar supporters die het individu uitfluiten is de club misschien wel liever kwijt dan rijk.

19 februari 2024 om 15:44

"ik vind het ook wel makkelijk door te zeggen dat je er veel geld in stopt, waar je zelf voor kiest, niemand die je dwingt, dat je dan bepaalde rechten hebt."

Je hebt als supporter toch gewoon het recht om teleurgesteld te zijn over je club of een bepaalde speler, en om dat binnen de grenzen van het fatsoen te uitten?

19 februari 2024 om 17:07

Maar het punt is dat dit niet fatsoenlijk is. In zo’n groot vol stadion als individu worden uitgefloten is verschrikkelijk. Of zou jij dat niet vinden?

Het is voor niemand leuk. Er zit een trainer die niet goed genoeg is en hij zou Taylor die ook niet goed genoeg is in bescherming moeten nemen en op de bank moeten zetten. Ik geloof echt wel dat Taylor zijn best doet en dan komt zoiets hard aan. Brobbey kreeg daarnaast een groot applaus. Er is iets waardoor de ene de zondebok is en de ander niet. En dat heeft te maken met wie laat er de meeste werklust zien in een elftal wat niet draait en wie niet.

Als er collectief een slechte prestaties geleverd is/wordt dan mag dat niet afgereageerd worden op een individuele speler. Als je als speler individueel (denk aan Onana laatste seizoen) je onacceptabel gedraagt is het fluiten terecht. Maar bij Taylor is er geen van onwil of misdraging, alleen dat hij er ondanks zijn inspanning niet zoveel van terecht brengt. Daarbij, en dat is wel vervelend, ligt hij wel enorm onder een vergrootglas. Wat misschien ook niet geheel terecht is als je het gepruts om hem heen bekijkt.

Mensen zijn niet zozeer gefrustreerd door de resultaten. Daar zijn ze aan gewend en het is all in the game. Wat supporters stoort is dat een Taylor al ruim anderhalf jaar als een misplaatste vedette loopt te voetballen en geen vuile meters maakt bij balverlies. Dat is ook waarom men zich aan Berghuis en Bergwijn stoort. Het lijken geen teamspelers. De indruk is dat zij vinden dat de creatievelingen niet hoeven te werken. Daar heb je ordinaire verdedigers voor. Natuurlijk heeft Ajax belachelijk weinig kwaliteit op het veld staan, maar juist dan verwacht je tactische discipline en werklust. Daar is niets mis mee, alle grote ploegen hebben daardoor hun successen behaald. En Taylor, Rensch en de al genoemde Bergen wekken op zijn minst de indruk dat ze geen zin hebben achter hun tegenstander aan te rennen, maar vooral de creatieve diva willen uithangen. En dat is wat supporters stoort.

Uitfluiten is dikverdiend, gister 20 min inzet gezien waarbij hij wel terug sprintte tot aan de 16 om vervolgens een paar minuten later z'n tegenstander laten lopen op 10 meter afstand die hij wel heeft gezien en waarbij hij wijst richting Sutalo om hem over te nemen terwijl hij al een tegenstander heeft. Buiten dat hij zwaar uit vorm is komt er ook nog is heel veel dommigheid en luiheid bij kijken en dat stoort fans het meest.

Vooral lekker blijven doorgaan met de lieve trainers ipv hameren op discipline, het is niet alleen Taylor maar een Gooijer, Martha, Rensch, Berghuis spelen dit seizoen ook met ongelofelijk veel gemakzucht.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren