Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Harde kern Ajax komt met reactie op wereldwijde schorsing Marc Overmars

Laatste update:

De harde kern van Ajax heeft in een statement duidelijk gemaakt dat het Marc Overmars steunt. Dinsdagavond bevestigde zijn woordvoerder Frank Neervoort aan De Telegraaf dat de vijftigjarige leidsman zijn huidige functie als technisch directeur van Royal Antwerp voorlopig niet meer mag uitvoeren.

Overmars heeft te horen gekregen dat zijn nationale schorsing vanwege grensoverschrijdend gedrag (in zijn tijd bij Ajax) met onmiddellijke ingang wereldwijd wordt doorgevoerd. Het nieuws werd eerder op de dag al gebracht door het NRC.

Reactie harde kern Ajax
De harde kern van Ajax steekt hun voormalig directeur voetbalzaken via Instagram Stories met een duidelijke boodschap een hart onder de riem. “Wij staan achter jou”, schrijft Ultras Amsterdam, dat voor een deel bestaat uit het voormalige Vak 410.

Ajax Noord B, de vakken 112 tot en met 116, deelt een foto van een eerdere sfeeractie waarin steun werd betuigd aan Overmars. “Marc one of us! Overmars voor altijd Ajacied!”, viel er destijds op twee spandoeken te lezen.

Overmars moest in februari 2022 vanwege grensoverschrijdend gedrag vertrekken bij Ajax. Een kleine twee maanden later maakte de harde kern van Ajax zich tevergeefs sterk voor een terugkeer van de voetbaldirecteur.

Wereldwijde schorsing
Door de wereldwijde schorsing zal Overmars voorlopig niet actief zijn in Antwerpen, waar hij tot medio 2026 vastligt. Half november werd de voormalig Ajacied door het ISR (Instituut Sportrechtspraak) voor twee jaar geschorst vanwege zijn grensoverschrijdende gedrag in Amsterdam, waarvan een jaar voorwaardelijk. Dit had echter weinig invloed op zijn huidige werkzaamheden, daar hij in België actief is. Doordat de FIFA de straf per direct wereldwijd overneemt, moet Overmars nu wel een jaar op de blaren zitten.

De KNVB heeft, volgens de normale procedure, de nationale uitspraak van de tuchtcommissie overgedragen aan de FIFA. Overmars is niet in beroep gegaan tegen zijn straf in Nederland, waardoor het enkel nog aan de wereldvoetbalbond was of de schorsing mondiaal zou worden overgenomen.

Een woordvoerder van de FIFA verklaart nu aan het NRC dat dat inderdaad is gebeurd. “De FIFA kan bevestigen dat naar aanleiding van een verzoek van de Koninklijke Nederlandse Voetbalbond (KNVB), de tuchtcommissie van de FIFA heeft besloten om de sanctie die door de KNVB is opgelegd aan de heer Marc Overmars wereldwijd van kracht te laten zijn.”

Wat nog niet duidelijk is, is wanneer de schorsing precies ingaat en of Overmars in beroep kan gaan. Volgens het NRC reageerde de FIFA niet meer op die vragen. De ochtendkrant heeft ook Antwerp benaderd voor een reactie, maar de Belgische topclub was dinsdagmiddag nog niet op de hoogte van de uitspraak.

De reactie van Ultras Amsterdam

Ajax Noord B steunt Overmars eveneens.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
10 januari 2024 om 08:33

Toont inderdaad weer aan wat voor volk er voornamelijk rondloopt binnen dit soort groeperingen. Een totaal gebrek aan medeleven met de daadwerkelijke slachtoffers, want hun cluppie komt op één…

10 januari 2024 om 10:04

Mn vrouw lacht zich kapot om dit soort opmerkingen, sorry hoor :D
En nee, Marc heeft zich niet gemeld bij minderjarigen, dus niet bij 'je dochtertje'. Volwassen vrouwen hebben we het over.

10 januari 2024 om 10:05

By the way ik heb niks met de F-side of deze groepering oid. Maar wat lopen veel mensen de media-polonaise toch na, ik vind het zorgwekkend.

10 januari 2024 om 10:50

De ene vrouw is de ander niet. Ik denk dat jouw vrouw toch raar opkijkt als zij ineens van haar leidinggevende een dickpik krijgt geappt met een sex verzoek. Ik zou me dan toch verre van gemakkelijk voelen als je dan met die persoon in 1 ruimte zit.

Bij mijn plaatselijke zwemvereniging was ook een leraar die naar verscheidene moeders een dickpik appte met sex verzoek, die had ook geen enkele schaamte. Is dit niet de moderne manier :-). Vroeger had je gasten die elke vrouw in de kroeg lastig vielen en uiteindelijk hapte er altijd wel eentje toe, zeker op het eind van de avond. En er zijn ook genoeg vrouwen die hun sexappeal gebruiken om hoger op te komen.

Of Marc zich niet gemeld heeft bij minderjarige weet je niet. Bij de vrouwen van Ajax zitten vast wel 17-jarige bij de selectie.

10 januari 2024 om 10:57

Het is al veel langer zorgwekkend. Mensen branden liever iemand af dan dat ze diegene willen steunen. Juist in moeilijke tijden moet je Overmars steunen, dit is ook alweer 2 jaar geleden het leven gaat door maar de moraalridders blijven hangen.

Een jaar lang schorsen gaat echt nergens over, zelfs Onana kreeg geen jaar voor doping, Suarez kreeg geen jaar voor het bijten van iemand.

En stel je zelf eens voor Overmars zou never nooit een jaar zijn geschorst als hij een die foto naar een man zou hebben gestuurd. Dit is puur uit emotie voor de vrouwen. En straffen uit emotie is een foute zaak dat gebeurd namelijk op voetbalzone al veel te veel

10 januari 2024 om 11:27

Maar als een man een dickpik stuurt naar een vrouwelijke leidinggevende, wordt hij ook ontslagen. Waarom de leidinggevende man dan niet?

Ontslag was ook meer dan genoeg, daarmee basta.

Maar mannen denken sowieso anders dan vrouwen. Zal vast met ons geslachtsdeel te maken hebben en het gen van voortplanten. Er zijn bijna geen mannen die niet van sex houden. Hoeveel mannen op leeftijd kllagen niet dat hun vrouw zovaak last heeft van hoofdpijn?

10 januari 2024 om 12:12

Hij zit nou eenmaal in een publieke functie waarvoor hij uitzonderlijk veel betaald krijgt, daarmee vertegenwoordigt hij ook de merknaam van een club of organisatie als de Knvb. Hij heeft niet 1 dickpick gestuurd, hij heeft 3 jaar lang berichten gestuurd naar meerdere medewerkers die daar niet van gediend waren. Vanuit een machtspositie. Blijkbaar was de inhoud van die berichten dusdanig ernstig dat hij zowel nationaal als internationaal geschorst is.

Overmars heeft gewoon een bizarre fetish, zit tegen stalken aan. Schijnt ook dat hij de vrouwen face-to-face niet eens aankeek maar dan vanaf de wc opeens een dickpick stuurde. Ieder recht op zijn fetish hoor, maar wel als alle partijen daarmee instemmen.

"maar mannen denken sowieso anders dan vrouwen."

Ik mag toch hopen dat jij geen foto's van je leuter stuurt naar al je vrouwelijke collega's vanaf de kantoor wc als hij seksverslaafd o.i.d. was had hij toch prima gewoon een minnares kunnen nemen, genoeg vrouwen te vinden hoor die met een man met zo'n imago wel het bed in willen duiken. Dit zit meer in de hoek exhibtionisme dan een gap die te weinig aan zijn trekken komt thuis.

10 januari 2024 om 13:01

Maakt het uit bij wie het gebeurt? Als jouw vrouw foto’s ontvangt van haar baas, zonder hiervan gediend te zijn. Doe dit dan even maal 300, wat kennelijk het aantal ongepaste berichten was verstuurd door Marcie. Dan is dat toch een probleem wat opgelost moet worden. Meneer ziet af van therapie, dus dan is de enige oplossing toch ontslag? Neem dan nog even in ogenschouw dat dit een publiekelijke functie betreft bij een organisatie met een grote achterban. Hoe schandalig is het dan dat een grote groep fans van mening is dat alles moet wijken voor het succes van de club.

10 januari 2024 om 13:57




Yo Emilio, je hele verhaal en opsomming klopt, tot de laatste zin die laat zien dat je gewoon volstrekt emotioneel en niet neutraal staat ten opzichte van bv de Ajax f-side groep.

Ja, tegen Marc moest worden opgetreden, gelukkig is het naar buiten gekomen en een vertrek is op dat moment wellicht het beste voor iedereen. Zeker als het moment nog te vers is, en om de boel - en de organisatie - te laten bijkomen en afkoelen.

Dat zegt verder Niets over de vaardigheden op professioneel vlak van de beste man. Hij gaat toch ook ergens anders aan de slag, en die organisatie is blij met hem? Of na Antwerp misschien wel bij Arsenal, of - en ja laat ik duidelijk zijn - ik HOOP terug naar ons Amsterdam. Wij hebben zijn inzet en werk namelijk gewoon nodig en hij kent het beleid.

Hij is door het slijk gegaan, door de media aangepakt maar wat mij betreft VEEL te overhyped, maar moet terecht geconfronteerd worden met zijn daden. En thats it.
Er is geen kind verkracht, er is geen fraude gepleegd, er is geen moord gedaan. 1 (of meerdere, maar geen officiele aanklachten) vrouw is inderdaad stalker-achtig en vanuit machtsmisbruik belaagd. Ja, aanpakken die handel, loop voor mijn part maar eens een jaartje ziels alleen door de woestijn, maar meer ook niet. En daarmee uit!



10 januari 2024 om 15:02

@r31n13r - Totdat jouw vrouw in een angstcultuur terechtkomt op haar werk, omdat haar baas haar seksueel getinte berichten stuurt. Wat een domme reactie, sorry hoor.

Sowieso kan ik me als man voorstellen dat het voor een vrouw heel anders is. Die zijn veel meer afhankelijk van veiligheid en een comfortabel gevoel en ze zijn veel emotioneler.

Besef even dat je hier seksuele intimidatie staat goed te praten...

10 januari 2024 om 15:08

Jij denkt alleen maar vanuit clubbelang en wil hem graag terugzien. Daarbij ga je volledig voorbij aan het feit dat Overmars 0,0 spijt heeft van zijn acties. Tja, een laf excuusje en na 2 therapiesessies vond meneer dat hij dat niet nodig had. En hoppa, hij ging weer in een soortgelijke functie aan het werk. Precies om die reden hoop ik dat Ajax hem nooit meer binnen laat.
Het schijnt dat ze in Servië er minder moeilijk over doen, kan ie daar misschien nog heen.

10 januari 2024 om 19:06

@sirius als je werkelijk, na al mijn getyp, concludeert dat ik seksuele intimidatie goed praat mag jij wel eens een therapietje doen maat.

Jij vind jouw ding, ik vind dat in het geval van Marc na bv 2 jaar wegzijn er alle ruimte is om opnieuw te beginnen.

En @Nick zou je voor de lezers hier even het citaat willen plaatsen van Marc waar hij aangeeft 0,0 spijt te hebben? Of concludeer jij maar, zoals vele schaapjes hier, dat bedanken voor een therapie gelijkstaat aan dat het je allemaal niks doet en je 0,0 spijt hebt?

Het is me weer een ontwikkeld niveautje hier hoor ;-)

10 januari 2024 om 08:34

Precies...
Ze denken dat ze het belangrijkste onderdeel zijn van de supporters, terwijl ze eigenlijk diegene zijn die de club altijd negatief in het nieuws laat komen. "Supporters" ten top

Je zou als vrouw bij ajax werken, grensoverschrijdend gedrag hebben meegemaakt en dan als klap op de vuurpijl dit lezen. Triest.

10 januari 2024 om 07:31

@darleytorres,

En wat moet Overmars nog meer doen om te boeten voor zijn fouten?
Hij heeft excuses aangeboden, hij heeft ontslag genomen, hij heeft de hele media hetze over zich heen gekregen.
Dat terwijl niemand precies weet wat er gebeurt is maar hem wel de maatstaf neemt.

Wat ik bijzonder vind is dat er:
- geen enkele aanklacht is ingediend
- De officier van justitie een onderzoek gestart is, maar niets vond om een zaak te starten
- Er geen enkele duidelijkheid is (behalve een dickpic) over wat het gedrag precies in hield of wat de feiten zijn geweest.

In mijn ogen ben je pas schuldig wanneer de rechter zich uitgesproken heeft, daarvoor hebben we een juridisch stelsel. Als alles echt buiten proporties was geweest dan had dit voor de rechtbank gekomen en had er een zaak geweest. Had hij schuldig bevonden geworden of had er een schikking plaats gevonden.

Tot die tijd dat dit gebeurt heeft Overmars in mijn ogen meer dan voldoende straf gehad voor niet nader benoemde zaken. Tenslotte is hij voor de wet: onschuldig tot bewezen. Het eigen rechter spelen in Nederland met de cancelcultuur is pas een hele gevaarlijke..

10 januari 2024 om 07:38

Misschien even opzoeken wat een tuchtcommissie doet @D-Bergkamp. Dan ben ik benieuwd of je er nog steeds zo over denkt

10 januari 2024 om 07:50

Ik maak uit je woorden op dat je de uitspraak van de tuchtcommissie van het ISR niet hebt gelezen. Ik raad je ten zeerste aan om dit document te downloaden van hun site en door te nemen. Daar worden namelijk behoorlijk wat van de "onduidelijkheden" en "bijzonderheden" in beschreven.

10 januari 2024 om 07:54

@d-bergkamp,

Normaal vind ik je reacties altijd goed, nu heb je blijkbaar een mindere dag;-)

Niet alles komt naar buiten ivm privacy. Er is een uitgebreid onderzoek geweest obv die resultaten is dit gedeeld met de knvb en die weer met de fifa. Je hoeft niet door een rechter veroordeeld te worden om geschorst te kunnen worden, dat gebeurt bij voetballers ook niet.

Het is wettelijk niet strafbaar om een dicpick te sturen, maar het is zonder consent wel ongewenst en grensoverschrijdend.

Dat de harde kern met zo een statement komt is ronduit triest! Net alsof de gemiddelde supporter dat serieus neemt of op zit te wachten?

10 januari 2024 om 08:07



@onsberry

Ik heb het betreffende document wel degelijk nagekeken.en gelezen. Overmars word door het ISR beschuldigt van het seksueel getinte berichten sturen naar 1 persoon binnen de organisatie welke werkzaam is op kantoor. Dat is het enige niet acceptabele feit dat hij volgens de tucht commissie gepleegd heeft in hun uitspraak.

Hierbij de daadwerkelijke uitspraken:
"uiteindelijk oordeelt de Tuchtcommissie dat Overmars het verbod op het versturen van seksueel getinte intimiteiten via welke communicatiemiddelen dan ook heeft overtreden.'

De vrijspraken staan er ook:
"overmars werd verder door de aanklager nog verweten dat hij een seksueel of erotisch geladen sfeer had doen ontstaan, hij sporters in hun waardigheid had aangetast en verder in het privã©leven van sporters was doorgedrongen dan noodzakelijk. Van deze verwijten is Overmars vrijgesproken, "

Dus op basis van bovenstaande feiten:
- Geen aanklachten bij de rechtbank
- Geen aanklacht door de Ovj
- Op praktisch alle punten vrijgesproken door de tuchtcommissie
- Op 1 klacht van 1 meldster op basis van seksueel getinte appjes is hij, naar regels, geschorst voor twee jaar.

Dit zijn simpelweg de feiten volgens de rechtbank, de officier van justitie en de tucht commissie. Mijn vraag is dus wederom: in hoeverre is Overmars ondertussen niet gestraft?

Nog een laatste toevoeging van een juridisch sport expert op basis van de schorsing:

"De uitspraak is uiteindelijk volledig gestoeld op de bekentenis van Overmars. Zonder die bekentenis was Overmars hoogstwaarschijnlijk niet gestraft, want de meldster wilde zelf niet dat er verdere stappen tegen hem zouden worden genomen."

10 januari 2024 om 08:12

Gaat jouw reactie over iets anders dan @DarleyTorres reageert?

Nergens zegt die dat overmars niet gestraft is namelijk.

10 januari 2024 om 08:13




@ajaxglobal

Niet alles komt naar buiten ivm privacy, en dat recht is er.
Dat is hetzelfde recht dat Overmars zichzelf niet kan verdedigen tegen ongegronde klachten door anonieme mensen.

Overmars is door de tuchtcommissie geschorst voor 2 jaar op basis van 1 onderdeel van het gehele reglement voor 1 persoon.

De regel in het reglement:
"daarin is onder andere opgenomen dat een lid zich dient te onthouden van seksueel getinte intimiteiten via communicatiemiddelen"

De uitspraak door de tuchtcommissie:
"de tuchtcommissie oordeelt uiteindelijk alleen over het gedrag van Overmars tegen de oorspronkelijke meldster en laat het gedrag tegen de overige vrouwen, waaronder speelsters van Ajax, buiten beschouwing. Van deze vrouwen is namelijk niet bekend wie het zijn en dat staat een adequate verdediging van Overmars en een goede beoordeling door de Tuchtcommissie in de weg"

Het daadwerkelijke oordeel:
"uiteindelijk oordeelt de Tuchtcommissie dat Overmars het verbod op het versturen van seksueel getinte intimiteiten via welke communicatiemiddelen dan ook heeft overtreden."

Overmars is verder door de tuchtcommissie van alle klachten, bezwaren etc vrij gesproken....

Het is absoluut niet netjes dat hij seksueel getinte berichten heeft gestuurd. En een terug komst bij Ajax is in mijn ogen absoluut niet mogelijk.

Daar tegen over staat de enorme hetze tegen hem van mensen die hem veroordelen op basis van incorrecte feiten of onvolledigheid.

Als laatste een toevoeging van een juridsch sport expert:
"De uitspraak is uiteindelijk volledig gestoeld op de bekentenis van Overmars. Zonder die bekentenis was Overmars hoogstwaarschijnlijk niet gestraft, want de meldster wilde zelf niet dat er verdere stappen tegen hem zouden worden genomen."

Mijn vraag aan het einde is dan ook wederom: Is Overmars niet voldoende gestraft voor 1 (wettelijk niet strafbaar) feit waarvoor hij al zijn baan heeft opgezegd, door het slijk is gehaald, heeft moeten verhuizen etc?


10 januari 2024 om 08:14

Laat ik dan de enige zijn, maar ik kan mij wel vinden in je stelling D-Bergkamp.

10 januari 2024 om 08:30

@baardgrasmus,

Dat zijn pittige uitspraken die je doet Baardgrasmus, seksdelingquenten benoemen is namelijk wel van een hele andere orde. Seksdelinquenten is een verzamel naam voor seksuele mishandeling, verkrachting, kinder misbruik en incest.

Heb je wel eens gekeken naar de uitspraak van de tuchtcommissie? Voordat je zulke uitspraken doet en vergelijkingen trekt die buiten alle proporties zijn?

10 januari 2024 om 08:41

@D-Bergkamp Goed dat je het rapport wel gelezen hebt. Niet goed dat je doet voorkomen alsof er geen enkele duidelijkheid is over wat Overmars gedaan heeft, aangezien letterlijk in het stuk staat dat hij 300 pagina's aan eenzijdig seksueel getinte berichten heeft gestuurd aan deze medewerkster. Dat de medewerkster uiteindelijk niet over wilde gaan op het ondernemen van stappen is ook niet van belang. Overmars heeft regels overtreden en is op basis daarvan gestraft.

Verder haal je een cancelcultuur aan, omdat de rechter hem niet veroordeeld heeft. Maar er zijn natuurlijk meer regels waar hij zich aan heeft te houden, naast de wet. Hij werkte bij een organisatie die aangesloten is bij de KNVB, die gedragsregels hanteren. Deze gedragsregels zijn overtreden, zo blijkt uit een melding van Ajax bij de KNVB, dus de KNVB laat dit onderzoeken door een onafhankelijk onderzoeksinstituut en Overmars wordt op basis daarvan gestraft volgens de regels uit het gedragsreglement dat hij overtreden heeft. Dat heeft níks te maken met cancelcultuur of eigen rechter spelen. Een hele foute opmerking dus om de toon te beïnvloeden.

10 januari 2024 om 08:48

@onsberry

Het strafbare feit van Overmars: 300 seksueel getinte berichten aan 1 persoon.

Dat de meldster zelf niet over wilde gaan op verdere stappen is wel degelijk van belang. Overmars heeft zelf toegegeven (heel belangrijk feit) dat hij fout zit, zonder deze verklaring had Overmars niet eens gestraft geweest.

Dat geeft des te meer aan dat:
- De hetze tegen Overmars overtrokken is en cancelcultuur bestaat.
(lees hierboven, Baardgrasmus noemt hem vrolijk een seksdelinquent)
Laat staan de cancelcultuur van elke Bn'er die zonder blikken of blozen Overmars de maat heeft genomen. Lees anders de interviews van die tijd nog even terug en alle TV programmas
- Overmars wel degelijk excuses heeft aangeobden en schuld heeft erkend
- Het aantal strafbare feiten minimaal was.
- Er zonder eigen verklaring geen straf had gevolgd.

Overmars heeft 1 reglement overtreden bij 1 persoon. Daarvoor krijgt hij een schorsing.
Daarmee is dan de kous ook af, daarmee is hij gestraft voor zijn wandaden.

Wanneer je gestraft bent, ben je daarna vrij om te gaan en staan waar je wilt zonder dat het over je blijft hangen. Je hoeft niet voor altijd te blijven boeten voor fouten, daarvoor heb je de straf.

Na het uitspreken van de straf, en de acceptatie er van, is Overmars een gewoon persoon net als jij en ik. En verdient hij ook gewoon behandeld te worden als gewoon persoon. Tenslotte heeft hij zijn straf uitgezeten.

Alles minder is een serieuze inbraak op onze rechtstaat en wel degelijk een hetze/cancelcultuur.

10 januari 2024 om 08:52

En aangezien hij zijn straf nog niet heeft uitgezeten is dat alles toekomstmuziek.

10 januari 2024 om 09:03

@lierse1997

Hij hield zich netjes aan zijn straf door niet in Nederland werkzaam te zijn. Dat was zijn straf.
Deze straf word nu mondiaal, als hij zichzelf daar netjes aan houd doet hij dus precies wat hij moet doen.

Wat had je in gedachten? Dat Overmars uit zichzelf had gezegd nooit meer ergens werkzaam te zijn over de gehele wereld?

Of

Mag hij in lijn met zijn straf gewoon mee doen in de maatschappij?

PS: als je het laatste niet eens bent heb je een heel serieus probleem in mijn ogen.

10 januari 2024 om 09:09

En dat mag hij. Hij is zo hard gecanceld dat hij nog geen 3 maanden na zijn ontslag al een nieuwe job had.

10 januari 2024 om 09:13

@Bergkamp: je komt over als een kleuter die betrapt wordt tijdens het vals spelen en dan niet meer mee mag doen.

Je loopt op de zaken vooruit, Overmars heeft zijn straf nog niet uitgezeten, dus mag nog even goed boeten voor hetgeen hij gedaan heeft. Daarna zal hij gewoon weer stoïcijns zijn baan oppakken en gaat iedereen weer door met het leven, zoals hij zelf al na 6 weken! een nieuwe job had gevonden.

@Migi: geniale opmerking weer haha.

10 januari 2024 om 09:15

Overmars kon toch, tegen bepaalde voorwaarde, aanblijven bij Ajax. En hij had een paar maanden later al een nieuwe club. Dat valt toch wel mee qua cancellen. Dat mensen los gaan op een site als voetbalzone, dat zal hij toch niet mee krijgen. Voor de rest mag hij nu tijdelijk niet aan de slag, het is niet zo dat hij de bak in moet. Even de straf uitzitten en dan kan hij daarna gewoon zijn werk weer doen.

10 januari 2024 om 10:02

Een idee zou zijn om, als Marcie zijnde, geen bestuurlijke functie meer in te vullen binnen een organisatie. Hij heeft duidelijk laten zien, daarvoor niet geschikt te zijn. Daarnaast zou het afmaken van het therapietraject een teken van goede wil zijn. Laten we over een paar jaar nog maar eens meten of hij een dergelijke functie weer kan bekleden.

10 januari 2024 om 10:16

@gluubstertj

Foutief helaas, Overmars had een straf voor Nederland, waar hij zich netjes aan gehouden heeft.
Nu de straf ook naar Belgie word door getrokken, houd hij zichzelf daar ook aan.

In dat opzicht heeft Overmars zijn straf nog niet uitgezet, maar houd hij zichzelf netjes aan de voorwaarden van de straf.

Iemand waarvan het rijbewijs afgepakt word mag toch wel gewoon als voetganger naar de winkel? Zolang hij zijn auto maar laat staan.

Iemand die een alcohol controle apparaat krijgt in de auto vanwege rijden onder invloed, mag ook gewoon rijden zolang hij maar negatief blaast in dat apparaat.

10 januari 2024 om 10:22

Je voorbeelden slaan kant noch wal man, als je dat zelf niet inziet ben je er echt te diep in Verdronken.

Verder is er niks foutiefs(helaas) aan wat ik zeg. Hij heeft zijn straf nog niet uitgezeten aangezien het wordt doorgetrokken naar België..

10 januari 2024 om 10:26

"Het feit dat Marc Overmars op geen enkele wijze in het onderzoek is gekend, is zeer onzorgvuldig","Het minste dat je mag verwachten, is hoor en wederhoor."

"Het onderzoek was nauwkeurig en feitelijk geweest als hij wél was geïnterviewd. Er stond verder dat het gedrag van Overmars wordt bevestigd door de vrouwen en dat Ajax een onveilige werkomgeving was voor vrouwen. Wat er precies wordt bevestigd en door wie, staat niet vermeld. Het is toch gek dat Overmars een onderzoek dat nota bene over hem gaat niet heeft ontvangen?"

Leuk zo’n uitspraak maar in wat voor wereld leven wij dat mensen hem terecht of onterecht van alles kunnen beschuldigen zonder dat hij weet wat er gezegd wordt en dat hij zichzelf kan verdedigen?

10 januari 2024 om 10:27

@D-Bergkamp.

Hier ben ik het niet helemaal mee oneens. Iemand wordt maatschappelijk veroordeeld zonder dat mensen de precieze context kennen. Dat is verwerpelijk en niet ok. De vraag is alleen moet dat invloed hebben op de strafmaat?

De tuchtcommissie van het ISR publiceerde donderdag de uitspraak. Bij het bepalen van de straf heeft het instituut meegenomen dat de zaak veel publiciteit heeft gekregen en dat Overmars daardoor is beschadigd. „anderzijds neemt de tuchtcommissie in aanmerking dat Overmars, zoals hij zelf ook heeft verklaard, zich gedurende langere tijd schuldig heeft gemaakt aan dit grensoverschrijdende gedrag en hij daarmee meerdere keren in strijd heeft gehandeld met het reglement Seksuele Intimidatie”, stelt het Isr.

Van Overmars had als leidinggevende mogen worden verwacht dat hij zich bewust was geweest van zijn voorbeeldfunctie, valt verder te lezen in de uitspraak. „En dat hij zich van dergelijk gedrag had onthouden, ook wanneer hij meende dat het geschiedde op basis wederkerigheid en vrijwilligheid.”

Dit vind ik in de uitspraak ook super interessant!. Hij wordt nu geschorst, maar de kans dat het weer gebeurt is best aanwezig, want echt excuus is er niet geweest.

10 januari 2024 om 10:28

Overmars is in november 2023 gestraft. Overmars tekende al in 2022 een contract bij Antwerp. Lijkt me dus logisch dat die straf gewoon ook overgezet wordt naar andere fifa leden aangezien hij niet werkzaam is in Nederland.

10 januari 2024 om 10:37

'iemand waarvan het rijbewijs afgepakt word mag toch wel gewoon als voetganger naar de winkel? Zolang hij zijn auto maar laat staan.'

Hahaha wat is dit nou weer voor compleet debiele vergelijking? Overmars had een maand na z'n ontslag alweer een uitstekend betaalde baan. Als je de vergelijking met een automobilist wil maken is het een recidivist die toch weer achter het stuur mocht kruipen.

10 januari 2024 om 10:45

Nee hoor. Ik ben het ook volledig met D-Bergkamp eens.

10 januari 2024 om 10:46

@fcvoetbal23

Leuk zo’n uitspraak maar in wat voor wereld leven wij dat mensen hem terecht of onterecht van alles kunnen beschuldigen zonder dat hij weet wat er gezegd wordt en dat hij zichzelf kan verdedigen?

Deze zin is de perfecte beschrijving wat mij hier in dit onderwerp heel erg stoort. Mensen beschuldigen Overmars van alles, zonder ook maar enig feit te gebruiken en alleen onderbuik gevoelens.

10 januari 2024 om 10:50

@orgullo

Een vracht wagen chauffer die gepakt word met een te hoog alcohol percentage kan dezelfde week nog weer aan de slag na een spoed procedure. Er zal waarschijnlijk een alcohol slot in zijn auto komen als extra maatregel, maar hij kan wel weer werken.

Dit mag dan ook zolang je de regels van je straf maar volgt, dat is de gehele intentie van de rechtstaat in Nederland. Zolang Overmars zich netjes aan de voorwaarden van je straf houd mag hij gewoon zelf keuzes maken wat hij gaat doen.

Daar mag je een mening over hebben en/of verwerpelijk vinden. Dat is een keuze.

Een recidivist ben je pas wanneer je meerdere malen voor hetzelfde vergrijp word gestraft. Overmars is, tenzij hij recentelijk nog foutieve dingen heeft gedaan, dus geen recidivist.

10 januari 2024 om 10:51

@lierse1997

En tot November 2023 toen de straf werd omgezet naar Mondiaal hield Overmars zich dus netjes aan de afspraken van de straf die hem is opgelegd. En als hij zijn werk nu neerlegt houd hij zich nog steeds netjes aan de (nieuwe) afspraken van de straf die hem is opgelegd.

Tot November 2023 en het besluit van de Fifa mocht Overmars gewoon werken in Belgie, wat heeft hij dan precies verkeerd gedaan?

10 januari 2024 om 10:57

Hij heeft toch dan klaarblijkelijk de gedragsregels de regels van de fifa overschreden en dan is het toch terrecht dat hij wereldwijd word geschorst.

Doping schorsingen tellen toch ook niet alleen in het land waar het gebeurd is, anders is het mooi makkelijk. Ander landje en door. Wat tevens ook geen strafbaar feit is vanuit de overheid maar wel tegen de regels van de fifa gaat.

De vergelijking met een alcoholslot slaat nergens op.
Voordat je een alcoholslot krijgt ben je ook echt al een (paar) jaar je rijbewijs kwijt geweest.
De vergelijking met lopend naar de supermarkt ook niet. Overmars mag toch ook gewoon nog lekker naar een voetbalwedstrijd kijken, alleen moet hij dan zijn taken als td laten liggen.
Ook mag hij gewoon nog deelnemen aan de maatschappij hij mag gewoon nog werken, alleen even een jaartje niet binnen de voetballerij.

10 januari 2024 om 11:05

Niks. Ik zeg ook nergens dat hij iets fout heeft gedaan.

Je lijkt wel echt een beetje op don Quichotte met momenten. Strijden tegen dingen die er niet zijn.

10 januari 2024 om 11:41

Alleereerst wil ik toch nog even benoemen dat het echt volkomen irrelevant is dat de meldster geen aangifte heeft gedaan en de zaak niet voort wilt zetten. Zo raar is dat niet, want als dat wél gedaan wordt, lekt vroeg of laat de identiteit uit, en dan heb je de idiote Ajax supporters op je dak (zoals dit statement van de F-side weer bewijst), met alle gevolgen van dien. Ik zou het wel weten dan.

Daarnaast werkt de relevantie van het doorzetten van de zaak door de meldster zaken als omkoping etc. enorm in de hand. Het is juist ontzettend goed dat zo'n zaak ook zonder de meldster doorgezet kan worden, want de meldster bepaald nu eenmaal niet de regels.
Echt grote onzin om dit als argument te gebruiken zoals hierboven gebeurt.

Verder @D-Bergkamp, ben je hier zoals Lierse mooi aangeeft, aan het strijden tegen dingen die er niet zijn. Darleytorres, en eigenlijk geen van de anderen beweert dat Overmars zich niet aan de straf houdt. Volkomen irrelevant dus.
Overigens is het eerst nog maar afwachten óf Overmars zich daadwerkelijk aan de straf gaat houden, dus je loopt al behoorlijk op de zaken vooruit, en dat allemaal alleen maar om te kunnen ageren tegen opmerkingen die helemaal niet gemaakt zijn. Lekker bezig hoor.
Enige onderbouwing voor het "afwachten of Overmars zich aan de straf gaat houden" kan ik je ook nog wel geven, het niet volgen van therapie omdat het "niks voor hem is", het verzoeken om rust voor zijn familie na het aanbieden van "excuses" om vervolgens 6 weken later ergens anders aan de gang te gaan, én het feit dat zijn vertegenwoordiger er doodleuk 10 maanden van probeert te maken, omdat er 2 maanden voorbij zijn sinds de schorsing van de Knvb, waar meneertje niks van heeft gevoeld, zijn wel degelijk "red flags" wat mij betreft.

Het zou fijn zijn als je niet meer gaat ageren tegen opmerkingen die helemaal niet gemaakt zijn, en áls je dat dan wilt doen, probeer dan in elk geval niet te doen alsof Overmars hier o zo voorbeeldig mee is omgegaan.

10 januari 2024 om 11:44

Wat probeer je nu te zeggen? Dat hij onterecht geschorst wordt? Dat een sorry en ontslag voldoende is? Er is een onderzoek geweest naar zijn gedrag er daaruit is uitgekomen dat hij zich onwenselijk heeft gedragen, en op basis daarvan krijgt hij een schorsing. Niet alles hoeft voor de rechter te komen en kan prima afgehandeld worden binnen de tuchtcommissien van betreffende beroepsvelden. Maar mocht Overmars hier niet mee eens zijn dan kan hij gerust naar de rechter stappen om de schorsing aan te vechten. Maar dat doet hij niet omdat hij zelf ook weet dat de strafmaat terecht is en kansloos is bij de rechter.

En dan komt dat tokkie club met een totaal misplaatste steunbetuiging alsof Overmars zelf de slachtoffer is en de grootste onrecht wordt aangedaan. En kennelijk ben je het daar mee eens?

10 januari 2024 om 15:09

@D-Bergkamp - Dan had hij misschien mee moeten werken aan het onderzoek dat daarna volgde, maar zowel dat als therapie bleek voor hem te veel moeite.

In het initiele onderzoek was men juist aan het onderzoeken wat er precies gaande was. Dan lijkt het me niet verstandig om de bron daar snel bij te betrekken. Het kan alleen maar zorgen dat er bewijs verloren gaat, vooral als de intentie gewekt wordt dat de club er weet van kon hebben. Dan focus je je logischerwijs eerst op bewijslast en de slachtoffer(s).

Verder vind ik jouw betoog erg eenzijdig, waarbij je feitelijke zaken aanhaalt, maar ook grote gedeeltes weglaat omdat het jouw invalshoek beter uitkomt. Het betreft namelijk niet slechts 1 vrouw. Ja, wellicht de appjes en foto's waarover gesproken wordt, maar het ging wel wat verder dan slechts 1 persoon.

10 januari 2024 om 16:57

Nee hoor, ik ben zeker geen Ajacied, maar steun Overnmars hier wel. Waarom?
- er geen enkele aanklacht is ingediend
- De officier van justitie een onderzoek gestart is, maar niets vond om een zaak te starten
- Er geen enkele duidelijkheid is (behalve een dickpic) over wat het gedrag precies in hield of wat de feiten zijn geweest.
- We weten de context niet van die dickpic. Die persoon die het heeft ontvangen heeft geen aanklacht ingediend.
- afgelopen jaren de nodige personen onterecht kapot zijn gemaakt door guilty by association

10 januari 2024 om 21:14

De opmerkingen van Samcro en Migi geven aan hoe stom dit gezeik is. Mensen hebben zich over laten halen door een stel gasten op het internet dat cancel-cultuur "de man" wilt uitwissen en anderen hebben vooral een issue met dat hun club erdoor geraakt is. Die rare vrouwen ook, zitten ook maar een beetje in de weg van het succes met hun onredelijke wensen om hun werk uit te kunnen oefenen zonder open te staan voor seks met collega's en/of meerderen op elk gewenst moment van de dag.

10 januari 2024 om 07:32

De slachtoffers zijn hier de pineut. Hij zelf heeft zichzelf kapot gemaakt. Dus geen medelijden. Als hij niet gepakt was geweest had het erger kunnen zijn.. 300 foto’s dan spoor je echt niet.

10 januari 2024 om 08:19

@Pesso-PSV

Slachtoffer, volgens de uitspraak van de tuchtcommissie is er uitspraak gedaan op basis van 1 meldster. Dit staat specifiek in de uitspraak van de tuchtcommissie. En deze meldster heeft zelf specifiek aangegeven dat er wat haar betreft geen verdere stappen benodigd waren.

"de uitspraak is uiteindelijk volledig gestoeld op de bekentenis van Overmars. Zonder die bekentenis was Overmars hoogstwaarschijnlijk niet gestraft, want de meldster wilde zelf niet dat er verdere stappen tegen hem zouden worden genomen."

10 januari 2024 om 08:27

300 foto’s aan 1 persoon . Lijkt mij veel niet? Er zullen vast meerderen zijn . Maar 1 persoon vind ik al fout.

10 januari 2024 om 08:29

Zo gaan verhalen dus een eigen leven leiden. Hij wordt veroordeeld op basis van een meldster maar Pesso denkt dat er vast meerdere slachtoffers zijn. Dat kan niet anders.

10 januari 2024 om 08:32

@Pesso-PSV

Onafhankelijk onderzoek van zowel de officier van justitie, welke geen strafbare feiten vond om een zaak te starten. En ook van de tuchtcommissie, die Overmars gestraft heeft, doen uitspraak op basis van 1 meldster. Het staat specifiek in de uitspraak van de tuchtcomissie.

Het maakt het absoluut niet goed dat Overmars deze meldster zo behandeld heeft, laat dat duidelijk zijn. Alleen moeten mensen wel ophouden met Overmars behandelen als een meervoudig verkrachter en de hetze vol blijven houden.

10 januari 2024 om 08:36

Het is niet zo dat er maar eentje zich meldt dat er maar eentje is natuurlijk.

Van die idioten van de harde kern kunnen ook achter zo een dames aangaan op social media. Logisch dat velen daar geen zin in hebben.

10 januari 2024 om 08:38



@lierse1997

Moet je dan beschuldigt/gestraft worden omdat er misschien meerdere mensen zijn die dit hebben mee gemaakt waar geen enkel sprankje van bewijs van is en waar iemand zichzelf onmogleijk tegen kan verdedigen? Hoe zie je dat voor je?

Tuchtcommissie:
Hey jij hebt naar 1 persoon dingen gestuurd, maar we straffen je ervoor dat je het naar 10 personen hebt gedaan. Daar hebben we geen meldingen van, geen bewijs voor, je kan jezelf niet verdedigen en we hebben geen idee wat je naar die overige 9 gestuurd hebt, dus straffen we je daarvoor want dat is logisch?

Hoe ziet je dat voor je?

10 januari 2024 om 08:41

@Lierse,

Ik baseer me graag op de beschikbare feiten die voor hande zijn.

Er zijn er vast meerdere. Ze hebben geen zin in de nasleep, etc, etc. Is vooral gebaseerd op een onderbuikgevoel.

10 januari 2024 om 08:41

300 foto’s van je pik aan dezelfde persoon sturen is ook een beetje raar niet?

Ontslag was meer dan prima. Internationale schorsing is bullshit. Dat hij na 2 sessies stopt om bij Antwerp aan de slag te gaan vind ik persoonlijk disrespectveol naar de slachtoffers. Maar als je autoritair gedrag misbruikt, dan mis je dat stukje verbinding in je hersens en snap je dat toch niet.

Het gros van de leiders van de harde kern zijn zware criminelen. De andere zijn zielige volgers die erbij willen horen. Maar zij zouden Overmars zelfs verkrachting vergeven zolang Ajax in brand staat. Was Ajax net zo, zo niet succesvoller geweest, had niemand meer om Overmars gekraaid.

10 januari 2024 om 08:44

Jij haalt er weer vanalles bij dat door niemand gezegd wordt om Overmars te verdedigen.

Ik reageer op iemand die zegt dat er maar 1 meldster is. Ik zeg niets over veroordeling.

10 januari 2024 om 08:47

Niemand doet alsof hij een verkrachter is. Hij is een digitale potloodventer. 300 pagina’s aan eenzijdig gestuurde berichten. Hoe duidelijk moet het zijn?

10 januari 2024 om 08:48

Dan heb je je feiten niet goed op orde. Ajax zelf spreekt over meerdere dames. Er zijn meerdere dames anoniem naar buiten gekomen met een verhaal (volgens mij in NRC) en tegen het Parool hebben zelfs ex-speelsters getuigd.

10 januari 2024 om 08:52

@lierse1997

Jij insinueert overduidelijk dat er meerdere meldsters zijn geweest. Terwijl de tuchtcomissie concludeert dat die er niet zijn en/of hun verklaringen verre van toereikend zijn om serieus genomen te worden. Daarmee ga je bewust een richting op die feitelijk incorrect is.

10 januari 2024 om 08:54

Ongelofelijke onzin. Er zijn meerdere dames betrokken. Dat blijkt uit alles. Ajax geeft dat zelf ook gewoon aan. Je moet als vrouw echter niet meedoen aan dat onderzoek hè. Meer dan genoeg redenen te bedenken waarom dat zo zou zijn.

10 januari 2024 om 08:54

@lierse1997

En volgens de rechtbank, OVJ zijn die er niet. En volgens de tuchtcomissie die Overmars gestraft heeft waren de mogelijke meldingen niet afdoende om verder mee te nemen door gebrek aan onderbouwing en het vast stellen of het bruikbaar was.

Overmars is geschorst op basis van 1 meldster, het staat specifiek in de uitspraak van de tucht comissie.

Dan kan je over NRC, Parool etc gaan hebben, wanneer was de laatste keer dat een krant geen spanning en sensatie schreef?

10 januari 2024 om 08:57

@lierse1997

De enige die zijn feiten niet op orde heeft ben jij helaas...

Als je iemand wilt beschuldigen van (strafbare) feiten die niet bewezen kunnen worden is iemand onschuldig. Of ben je tegenwoordig al schuldig bewezen terwijl je onschuldig bent?

Zoals eerder gezegd, hoe zie je dat voor je?

10 januari 2024 om 08:59



@arsenal890,

En daarvoor is hij ontslagen, geschorst, verhuisd etc. Oftewel hij is gestraft voor zijn strafbare feit. Moet je de rest van je leven boeten als je een strafbaar feit hebt gepleegd? Of mag je na het uitzitten van je straf weer mee doen aan de maatschappij zonder dat het over je hoofd blijft hangen (1 van de belangrijkste onderdelen van de rechtstaat)

Mensen hierboven zoals Baardgrasmus noemen Overmars gewoon bewust een seksdelinquent...? En hoeveel Bn'ers hebben Overmars wel niet openlijk geschoffeerd, verkrachter genoemd etc?

Vind je dat kunnen? Dat mensen maar van alles mogen roepen op social media, in de media etc etc? Zonder ook maar enige vorm van terughoudendheid?

Nergens zeg ik dat hetgeen dat Overmars gedaan heeft goed is, hij heeft fouten gemaakt en word daarvoor gestraft. Wat terecht is.




10 januari 2024 om 09:02

“‘Marc is waarschijnlijk de beste voetbaldirecteur die Ajax gehad heeft,’ stelt rvc-voorzitter Leen Meijaard dan ook. ‘We hebben niet voor niks zijn contract opgewaardeerd en verlengd. Maar hij heeft helaas echt grenzen overschreden, dus verder gaan als directeur was geen optie, dat zag hij zelf ook in. Het is bijzonder pijnlijk voor iedereen.’

‘Dit is een dramatische situatie voor iedereen die hier op enigerlei wijze bij betrokken is. Het is ingrijpend voor de vrouwen die met het gedrag te maken hebben gehad,’ aldus Meijaard.“

Ja natuurlijk dat RVC-lid gaat dingen verzinnen die niet gebeurd zijn. Het was maar 1 vrouw, maar hij maakt er meervoud van…

10 januari 2024 om 09:05

En je mag wel dingen gaan verzinnen hoor. Maar ik reageer op iemand die zegt dat er maar 1 slachtoffer is. Daar reageer ik op. Niet op dat er meerdere meldsters zijn. Niet op dat hij een zwaardere straf verdient. Ik heb het niet eens over straffen. Waarom je dat er heel de tijd aan de haren wil bijtrekken is me dan ook niet duidelijk.

@Tinus zegt dat er op basis van de beschikbare feiten maar 1 slachtoffer is. Terwijl hij zich baseert op het aantal meldsters. Daar reageer ik op, nergens anders. Als je dat niet snapt dan wordt het moeilijk.

10 januari 2024 om 09:06

@lierse1997

Dus 1 uitspraak van een RVC voorzitter die gedaan is voordat er grondig onderzoek is geweest. Welke is gedaan op de avond van de bekend making van het ontslag van Overmars.

Weegt meer dan:
- Geen strafzaak rechtbank
- Geen onderzoek officier van justitie
- Uitspraak tuchtcomissie na maandelang onderzoek.

Pfoeh, ik vraag me echt af hoe jij aan kijkt tegen de grondwet...

10 januari 2024 om 09:08

@lierse1997

I rest my case, als je de eigen insinuatie van meerdere meldsters niet meer voor ogen hebt staat deze hierboven getypt in je eigen post.

Tinus reageert daar terecht op dat hij zichzelf liever beroept op de feiten, ipv de onderbuikgevoelens die je ten toon spreidt.

10 januari 2024 om 09:08

Dat zei Tinus helemaal niet. Tinus zei dat Overmars veroordeeld is op basis van een meldster en dat Tinus zich liever beroept op de beschikbare feiten, niet dat er mogelijk geen meerdere slachtoffers zijn. Wel dat dat dus een eigen leven gaat leiden als je er maar simpelweg vanuit gaat dat er wel meerdere slachtoffers zijn.

10 januari 2024 om 09:11

Overmars is veroordeeld op basis van 1 meldster, dat klopt, ontken ik ook nergens.

Doen alsof het een eigen leven gaan leiden is dat er meerdere slachtoffers zijn is echt gewoon onzin. Er waren meerdere slachtoffers. Die hebben zich gewoon niet allemaal gemeld. Zo moeilijk is het niet lijkt me.

10 januari 2024 om 09:12

Mijn eerste zin in dit draadje is letterlijk “het is niet dat er zich maar eentje meldt dat er maar eentje is”.

Nu mag jij eens proberen uit te leggen hoe het kan dat er meerdere meldsters zijn als ik zelf aangeef dat er zich maar eentje gemeld heeft. Die zin gaat zo duidelijk als wat over slachtoffers.

10 januari 2024 om 09:15

Ik beroep mij op de feiten en die zijn op het moment van schrijven dat hij is veroordeeld op basis van die ene, specifieke meldster. Vooralsnog stroken die feiten simpelweg met het verhaal dat jij ophangt. Zo moeilijk is het niet lijkt mij.

10 januari 2024 om 09:19

Haha wat is dit voor Kafka eigenlijk. Ik heb het toch niet over de veroordeling. Hij is veroordeeld op basis van 1 meldster. Dat erken ik.

Ik ga alleen niet mee in de gedachtensprong dat dat meteen inhoudt dat er maar 1 slachtoffer was van Overmars. Een feit dat gewoon door Ajax zelf erkend werd na hun eigen interne onderzoek.

Kort samengevat. Ja er is 1 meldster, nee dat houdt niet in dat hij zich alleen misdragen heeft ten opzichte van een enkele vrouw. Nee ik heb het niet over zijn straf.

10 januari 2024 om 09:23

Lierse, je kunt beter stoppen. Je bent met mensen aan het discussiëren die er emotioneel bij betrokken zijn. Logisch ook, het is hun cluppie.

Je zegt niks geks en niks onjuists.

10 januari 2024 om 09:41



Dat er potentieel meer slachtoffers zijn ontken ik toch ook nergens? Die zijn vooralsnog echter niet officieel in een strafzaak vastgesteld en/of bewezen en dus ben ik altijd wat terughoudend. Er maar simpelweg vanuit gaan dat er wel meerdere slachtoffers zullen zijn vind ik iets te simpel. Dat weten we simpelweg niet. Althans, wel volgens meerdere verhalen en bronnen, zo eerlijk moeten we ook zijn. Dat ik dat vermoeden over meerdere slachtoffers deel is wat anders, vooralsnog strookt dat gevoel echter wel met zijn veroordeling.

Vooralsnog is hij dus slechts veroordeeld op basis van een meldster. Ik weiger hem dan verder aan de schandpaal te nagelen, dat doe jij wel. Is je goed recht, maar ik ben er niet zo van.

10 januari 2024 om 09:52

Die veroordeling zegt alleen niet zoveel over het aantal slachtoffers aangezien slachtoffers dan moeten willen deelnemen aan dat onderzoek. Als de dame die nu wel heeft meegewerkt daar ook geen zin in had dan had dat onderzoek 0 slachtoffers genoemd. Dat onderzoek zegt iets over het aantal slachtoffers dat wil meewerken aan een onderzoek.

Daarom vind ik het vreemd daar meer waarde aan te hechten dan aan de uitspraken van Ajax zelf (!) over deze zaak. Want daarin erkennen ze dat er meerdere slachtoffers zijn. Iets wat je in deze reactie gedeeltelijk erkend, maar in je vorige niet.

Dat laatste stuk is ook weer uitermate speculatief (ik dacht dat je daar niet van was?). Nergens beweer ik dat hij aan de schandpaal genageld moet worden.

10 januari 2024 om 09:54

@GluubsterTJ

Ik hoef Overmars niet meer bij Ajax te zien hoor, hoe slecht het nu ook gaat, Overmars is wat mij betreft passé. Hij heeft fouten gemaakt welke ik niet bij Ajax wil zien.

Waar ik niet tegen kan is wanneer mensen buiten de feiten om andere mensen in kwaad daglicht zetten, zoals Lierse1997 bewust doet.

Er is een onderzoek geweest door de tuchtcommissie en een uitspraak door de tuchtcommissie. Die spreken duidelijk van 1 meldster, welke niet eens wilde dat de zaak verder kwam.

Dat zijn de feiten, en alles wat Lierse daar om heen wilt verzinnen is simpelweg feitelijk onjuist.

10 januari 2024 om 09:59

@Lierse

De tucht commissie heeft onderzoek gedaan naar de mogelijke andere meldsters/meldingen, al deze verklaringen/meldinfen zijn niet opgenomen in het oordeel omdat de commissie deze meldingen niet kan verifiëren en niet kan controleren. Dit staat specifiek beschreven.

Dat betekent dat er dus geen hard bewijs (whatsapp bijv) is voor deze meldingen, er is geen meldster achter deze meldingen om navraag te doen en er is geen mogelijkheid om deze meldingen serieus te nemen door het ontbreken van beiden.

De tucht commissie heeft na maandenlang uitvoerig onderzoek besloten dat er 1 legitieme klacht is over gebleven.

Dat is dan ook het enige feit dat bestaat. De rest zijn onderbuikgevoelens die bewezen onjuist zijn.

10 januari 2024 om 10:04

Omdat het 300 foto’s zijn Tinus.
Wel een beetje raar hè hopelijk zijn er geen andere laat dat duidelijk zijn .want 1 is al teveel

10 januari 2024 om 10:05

Dat doet Lierse helemaal niet Bergkamp. Hij houdt het constant bij de feiten, maar wil ook niet voorbij gaan aan het nieuws dat Ajax zelf naar buiten bracht in de vorm van "meerdere slachtoffers". Dit is gewoon terug te vinden he, niet iets wat hij uit zijn Vlaamse duim zuigt?!

Voor mij is het trouwens om het even: of je nu 300 ongewenste foto's naar 1 dame stuurt of naar een hele groep dames, mijns inziens heb je een kronkel in je hoofd. Ook zo snel stoppen met de voorgestelde therapiesessies komt op mij ook niet goed over, sorry.

10 januari 2024 om 10:20



@gluubstertj

De uitspraak is van een RVC lid op 6 februari 2022 op dezelfde avond van het ontslag van Overmars. Er is 20 maanden later dat jaar een volledig onderzoek afgerond door een onafhankelijke tuchtcomissie die aangeeft dat dit niet klopt.

Waar hecht je meer waarde aan? Aan een eenmalige uitspraak van een RVC lid in the heat of the moment. Of een uitspraak na langduring onderzoek waar in alle betrokkenen meermaals gehoord zijn en onderzocht zijn.

Ik kies voor het laatste...

En over Overmars zelf, zoals ik boven al aangaf, ik hoef hem niet terug te zien bij Ajax. Ook naar 1 persoon dusdanige berichten sturen is not done. Zeker niet omdat het heel duidelijk is dat dit eenzijdig was en de vrouw in kwestie zeker geen avances heeft gemaakt.

10 januari 2024 om 10:31

Kan je op de volgende vraag antwoorden? Ik zal er zelfs een ja/nee-vraag van maken.

Even de volgende hypothetische situatie: mevrouw a is een slachtoffer van Overmars. De mensen van dit onderzoek benaderen haar om te vragen of ze wil meewerken aan het onderzoek. Mevrouw a heeft daar echter geen zin in. Zou dit onderzoek mevrouw a dan als slachtoffer van overmars zien?

10 januari 2024 om 10:40

Feit blijft dat hij is veroordeeld op basis van die ene meldster, welke gradaties en zwaarte je er ook aan wilt hangen.

Ik heb even wat oude documenten doorgespit en het enige waar ik op uitkom zijn elf medewerksters die hun verhaal hebben gedaan in het NRC. Bij veel van die dames ging het dan vooral om het vragen of ze eens wat wilden gaan drinken, complimenten, wat ze aan het doen waren, met wie ze waren en wat ze aan hadden. Dat is op heel, heel veel manieren fout. Maar bljkbaar vonden meerdere commissies en het ISR dit niet voldoende voedingsbodem om hem daarvoor te veroordelen. MITS die dames een aanklacht hebben ingediend dan natuurijk, dat is wel van essentieel belang hier.

Als jij meer informatie kunt vinden, dan zie ik het graag. Maar als ik dit zo lees is het vooral heel ongepast en ongemakkelijk gedrag geweest richting het gros van de dames. Hij is uiteindelijk ver over de grens gegaan met de seksueel getinte berichten en de dickpcks, maar die lijken maar naar een dame verstuurd te zijn.

10 januari 2024 om 10:55



@lierse1997

De enige meldster van Overmars die geverifieerd is heeft ook aangegeven de zaak niet door te willen zetten, desondanks is zij mee genomen in het onderzoek en is Overmars op basis van deze meldster gestraft. Een letterlijke quote uit het verslag:

""De uitspraak is uiteindelijk volledig gestoeld op de bekentenis van Overmars. Zonder die bekentenis was Overmars hoogstwaarschijnlijk niet gestraft, want de meldster wilde zelf niet dat er verdere stappen tegen hem zouden worden genomen.""

Het antwoord op je vraag is dus: Ja
Deze mevrouw werd ondanks haar verzoek niet mee te willen werken als slachtoffer gezien van Overmars en is mee genomen in het onderzoek. Dit is ook de dame waar de 300 berichten naar gestuurd zijn.

Ook als meldsters niet verder mee willen werken geld er ook een verplichting om mee te werken en het delen van strafbare feiten. Zoals eerder gezegd heeft de tuchtcommissie gekeken naar alle mogelijke meldingen waar kennis over was en deze zijn stuk voor stuk ongegrond verklaard en daarom niet verder mee genomen.

En daarmee kun je dus als feitelijke conclusie trekken dat er met recht maar 1 meldster is geweest die juridisch gezien stand houd. En dat is dus ook de enige conclusie welke correct is.

10 januari 2024 om 11:58

@D-Bergkamp, met je laatste zin uit je laatste reactie ben ik het volledig eens, en ook Lierse lijkt me.

Echter, hoe kun je dan zelf zeggen: "en volgens de rechtbank, OVJ zijn die er niet. En volgens de tuchtcomissie die Overmars gestraft heeft waren de mogelijke meldingen niet afdoende om verder mee te nemen door gebrek aan onderbouwing en het vast stellen of het bruikbaar was."

De rechtbank heeft absoluut niet uitgesproken dat er niet nog meer slachtoffers zijn. Dat is dus helemaal geen feit ofzo, maar een hele verkeerde interpretatie van de uitspraken. Ze hebben enkel geen bewijzen kunnen vinden, maar ja als iemand zich niet uit durft te spreken wordt dat ook knap lastig.

Dat er maar 1 meldster is geweest, en dat er maar bij 1 persoon genoeg bewijs is gevonden, betekent absoluut niet dat er niet nog een mogelijk zelfs volledig onbekend slachtoffer is van Overmars' gedrag. De uitspraken van de rechtbank en de commissie zeggen hier logischerwijs helemaal niks over.

In combinatie met de vele berichten vanuit Ajax, de media etc., acht ik het zelf aannemelijk dat er meerdere slachtoffers zijn geweest. Dat is gewoon toegestaan, en zelfs niet eens in strjid met de uitspraken van de tuchtcommissie die je aanhaalt.

10 januari 2024 om 15:17

@D-Bergkamp - Je schrijft het zelf al: "meldster". Daarbij snap ik niet wat je nou precies voor punt wilt maken. Je stelt nota bene zelf dat een bekentenis van Overmars genoeg blijkt. Je weet wel, de dader.

Je wekt de indruk alsof er slechts 1 slachtoffer was. Nee, er was 1 meldster en de verhalen die naar buiten kwamen, werden anoniem gedaan. Ook de (korte) uitspraken en de gelekte brief van Van Der Sar schetsen een toch wat uitgebreider beeld van de situatie.

10 januari 2024 om 16:59

En weet jij precies de relatie tussen die ene persoon en Overmars? Zijn er ook foto's van die persoon naar Overmars gegaan? Ik vind het zeker smakeloos en onprofessioneel, maar de straf die Overmars nu krijgt lijkt buitenproportioneel te zijn.

10 januari 2024 om 20:45

@Pesso-PSV:

Je fantasie slaat teveel op hol; er is nooit gezegd of verklaard dat het om 300 foto's zou gaan, maar over 300 seksueel getinte berichten, en ja, dat kan uiteraard ook tekst zijn.

Wat overigens verbazingwekkend is, is het gegeven dat al die tijd (en zeker in het digitale tijdperk waarin we nu leven) er op geen enkel moment een aantal van die berichten door de roddelpers naar buiten gebracht zijn, laat staan die dickpic. Als er al ergens een scoop gescoord had kunnen worden, dan wel daarmee.

Ja, Overmars heeft het aan zichzelf te wijten en ja, hij wordt terecht gestraft, maar als hij zijn straf uitgediend heeft is het klaar. Doen we ook met mensen die heel wat meer op hun kerfstok hebben, omdat ons rechtssysteem nu eenmaal zo werkt...

10 januari 2024 om 09:15

Wat mij irriteert in deze is dat niemand zich afvraagt wat de rol van die vrouw/vrouwen is geweest. Is er bijvoorbeeld een spannende sfeer ontstaan met over en weer apjes met uiteindelijk misschien wel op vraag van de dame een foto van… De betreffende dame/danes is nooit in het nieuws gekomen om dr verhaal te doen en er is ook geen aanleiding tot vervolging gevonden. We zijn in Nederland nogal doorgeslagen om bij een gebeurtenis een agressor aan te wijzen en een slachtoffer en de dame(s) in kwestie heeft de slachtoffer rol gekregen maar wie weet wat er aan vooraf ging en hoe Mark wel of niet is uitgedaagd…. Ik keur zeker seksuele intimidatie niet goed maar de nuance in dit verhaal is ver te zoeken en daardoor gaan andere onwetende (net als jij met jouw oordeel onwetend bent) wat nou precies de aanleiding was hun mening uiten en steun geven. Ikzelf ben van mening dat Ajax en functionarissen hem veel te snel voor de bus hebben gegooid en alles publiekelijk hebben gemaakt misschien wel om eigen falen bij signaleren te maskeren. Nogmaals ieder verhaal heeft twee kanten en we kennen er maar één van een voor ons anonieme dame.

10 januari 2024 om 09:26

Opzich wel logisch dat je als vrouw liever niet met naam en toenaam naar buiten komt hiermee toch? Heb je al zo'n foto gehad staat straks het gajes van de F side ook nog voor je deur.

10 januari 2024 om 09:28

"wat mij irriteert in deze is dat niemand zich afvraagt wat de rol van die vrouw/vrouwen is geweest."

Dat hoeven we ons niet af te vragen. Het rapport meldt dat er 300 pagina's aan eenzijdig (= Er is sprake van eenrichtingsverkeer; wanneer de zender informatie geeft, maar de ontvanger er niet op reageert) app verkeer was.

10 januari 2024 om 10:01

@Hoogdrukzetten

Zoals Achterman ook vermeld, uit onderzoek van de tucht commissie is naar voren gekomen dat Overmars richting 1 persoon 300 eenzijdige seksuele berichten heeft gestuurd. Dit heeft Overmars ook zelf verklaard voor de tucht commissie.

Er bestaat geen twijfel over dat Overmars zich jegens deze persoon niet goed heeft gedragen.

10 januari 2024 om 15:23

Denk jij niet dat Overmars nog gewoon bij Ajax werkachtig was als de vrouw(en) en kwestie daarvan gediend was/waren? Het is misschien een tijd van overgevoeligheid, maar je zult nog steeds met bewijs moeten komen om iemand zo aan de schandpaal te nagelen.

Verder zit er al buitenstaander ook gewoon een gezonde dosis logica bij. De uitspraken van Van Der Sar en de gelekte brief van hem gaven al vrij duidelijk weer dat er iets ongezonds gaande was, terwijl Het Parool meerdere anonieme slachtoffers over de vloer had.

Nou zijn media er vaak niet vies van om waarheden te strekken en te verdraaien naar een invalshoek, maar als ze dat soort zaken online gooien en het blijkt gelogen, is het ook voor de media strafbaar. Dan hadden we ook wel rechtszaken vanuit kamp-Overmars voorbij zien komen, want dat zou pure laster betekenen.

Ook het gedrag van Overmars is op z'n minst verdacht. Hij wou niet meewerken aan dat tweede onderzoek en vond het na 1 of 2 therapiesessies wel goed en vond dat het niets voor hem was. Da's gewoon heel raar gedrag, al zou je dat nog kunnen omschrijven als mijn mening.

10 januari 2024 om 09:28

@DarleyTorres.. je mag in ieder geval je baan houden 😉 daar ging het toch om. Stop met piepen en voer die baan uit die je zo graag wou behouden. Gelijke rechten, kansen en behandeling willen ze toch anno 2024.

10 januari 2024 om 22:49

Misschien beseft zo vrouw ook dan dat ze niet groter dan de club is….

11 januari 2024 om 10:56

Dan ga je toch lekker weg. Aanstellerig gedrag. Ze hadden te allen tijde Overmars kunnen aanspreken op z’n gedrag of anders de media opzoeken. Overmars is te ver gegaan, maar dit slaat nergens op

Ergens heb ik het gevoel dat de kans groter is dat hij bij Feyenoord of PSV gaat tekenen dan bij Ajax, mocht die terug komen naar Nederland.

Zou zuur zijn voor Ajax en deze supporters als die daar presteert en Ajax nog steeds kolderiek beleid voert.

10 januari 2024 om 07:29

Niemand in Nederland gaat niemand zijn vingers aan Overmars branden lijkt mij. Er lopen meer td's rond in de wereld die wel een goede transfer doen.

10 januari 2024 om 15:25

@moridin - Mwa, ik zie het nog wel gebeuren over een aantal jaren, als alles is overgewaaid. Ongetwijfeld niet bij Ajax en Feyenoord en vast ook niet bij FC Twente of AZ, maar ik denk dat er genoeg (nederlandse) clubs zijn die balen van het ethische aspect, puur vanuit sportief opzicht. Daarmee wil ik overigens niets goedpraten uiteraard.

10 januari 2024 om 07:56

Alsof Feyenoord en PSV ooit hun vingers zouden branden aan deze vent, kom op zeg

10 januari 2024 om 09:29

Ik hoop het echt niet. Zou ik een figuurlijke stoot in de zak vinden. Denk ook niet dat hij heeeel welkom gaat zijn in de Kuip. Brr, eng mannetje.

10 januari 2024 om 18:33

MarekHamsik17@ jij geloof in sprookjes mennekke🤣 ik denk dat niemand hem wil hebben. Hij heeft nu de grote stempel voor het leven. Hij is een volwassen man die zijn eigen kuil heeft gegraven. Hoe dom kan je zijn.

Haha, zo simpel. Zouden ze ook een dergelijk statement maken wanneer iemand minder succesvol is geweest?

10 januari 2024 om 08:20

Huh, sinds wanneer hebben onsuccesvolle mensen ook fans? Zou ronaldo een standbeeld hebben als ie nooit gescoord had..?

10 januari 2024 om 08:29

Dit zijn dezelfde types die #FreeJantje en #JantjeIsOnschuldig schrijven als hun maat Jantje de bajes in gaat voor een gewelddadige overval.

10 januari 2024 om 09:44

Perfecte vergelijking hahaha

Overmars heeft ook gewoon een flink hartprobleem gehad. Terug naar wespennest Ajax zou , naast moreel zeer verwerpelijk, ook gewoon heel slecht voor zn gezondheid zijn.

10 januari 2024 om 09:40

Hartprobleem gehad? Hij heeft een hart wat nog maar voor 40% functioneert. En dat wordt alleen maar minder.

Als je een beetje geld heb binnengehaald ben je een echte, de rest maakt dan niet uit. Als je wat geld verliest ben je een nepper waar niemand achter staat.Als wint heb je vrienden, rijen dik echte vrienden...zolang je wint.

10 januari 2024 om 09:32

Verschrikkelijk idd. Zouden ze ook nog met terugwerkende kracht achter Antony en Promes staan of waren zij niet succesvol genoeg?
Wat een boevenbende daar zeg afgelopen jaren.

Wat een treurig en wanhopig statement. Als Ajax na zijn vertrek gewoon was blijven presteren hadden ze dit volgens mij niet gedaan. En ik vraag me af hoe die stakkers reageren als hun vrouw/dochter/moeder van de baas piemelfoto's ontvangt. Lekker steunen die viespeuk. Als hij nou enige vorm van oprecht berouw had getoond....

10 januari 2024 om 22:52

A h doe niet zo overdreven man! Wij mannen kijken in grote getallen vrijwillig naar porno tot foute porno aan toe. En dan moet je van de leg zijn van een dickpick als vrouw? Aanranden of betasten is wat anders maar er zijn er genoeg die de spanning en aandacht zelf opzoeken! Maar het is zo makkelijk scoren in deze doorgeslagen maatschappij met gebrek aan echte mannen..Puinhoop op tv, Puinhoop in de politiek ik zeg ga zo door

12 januari 2024 om 07:52

Juist, zelf vrijwillig porno kijken is hetzelfde als ongevraagd foto's van geslachtsdelen toegestuurd krijgen van mensen uit je omgeving en in het bijzonder je leidinggevende. We hebben er weer eentje hoor... Als we dit gaan normaliseren gaat het pas de verkeerde kant op. Behalve dat het natuurlijk bedreigend over kan komen, worden gewoon alle fatsoensnormen overschreden. What's next? Dat hij hem op de werkvloer tevoorschijn trekt? Gewoon totaal achterlijk en ongepast gedrag.

Was het probleem niet juist Overmars' harde kern en de foto's die hij ervan aan zijn ondergeschikte stuurde?

10 januari 2024 om 08:31

Baardgrasmus, ach die harde kern bestaat meerendeel uit simpele zielen die reageren uit onderbuikgevoelens hoe goed hij het ook gedaan heeft wat hij deed dat kan gewoon niet , ik heb 40 jaar bij een bank gewerkt als is een bv een dickpick naar mijn bazin zou hebben gestuurd stond ik ook dezelfde dag nog op straat , echter hij is in mijn ogen al genoeg gestraft plus dat overal bekent is wat hij heeft gedaan en volgens mij bij een topclub nooit meer serieus wordt genomen ik hoef dit soort gasten niet meer bij mijn club te zien ,

Ik denk dat niemand verrast is over deze actie. Het maakt bij velen niet uit wat je doet als je presteert. Hoe jammer dit ook is.

Wat de harde kern doet, vindt ik niet kunnen.
Vraag mij 1 ding gewoon af n.l. oke hij moet gestraft worden en dat is hij ook maar waarom moet de fifa is het toch zich daar nou nog mee bemoeien.

10 januari 2024 om 08:38

Vrij logisch toch? Een van hun leden spreekt een straf uit tegen Overmars. Als overkoepelende organisatie kan je die gewoon overnemen lijkt me. Anders kan die a la Promes gewoon naar een ander land gaan.

10 januari 2024 om 09:13

Oke dacht dat dit intern werd geregeld dus door de tuchtcommissie hier in nederland

10 januari 2024 om 09:07

Mitch,

De leiders van de harde kern bestaat uit mistige mensen met soms criminele activiteiten.
Overmars heeft Ajax weer naar een plek gebracht waarop fans de club willen zien en na zijn vertrek hebben zij Ajax net zo hard weer zien afglijden. Eigenbelang dus.

Het feit dat de Fifa een straf van de KNVB overneemt vind ik niet zo raar. Wel dat hier 2 jaar tussen moet zitten.

Tenslotte vraag ik mij echt af hoe dat gegaan is. Het gaat volgens de statuten om 300+ seksueel getinte appjes (incl de bekende foto's) aan 1 persoon. Ik kan mij niet voorstellen dat iemand van de ene op de andere dag denkt: ik ga die persoon eens lekker spammen met gore foto's, kan ze vast om lachen.

Dat staat dan weer mooi symbool voor het niveau van zo'n harde kern, best ironisch voor Mark ook eigenlijk. Vind een jaar wereldwijde schorsing wel wat fors en heb ook het idee dat het een beetje voor de bühne is maar dat Overmars een straf verdiende lijkt me niet ter discussie staan.

Je hoeft iemand die zich slecht heeft gedragen ook niet te laten vallen. Het kan allebei. Dat hoeft niet perse te zeggen dat je het oneens bent met zijn straf. Als je kind iets ernstigs doet kun je teleurgesteld zijn maar er toch van houden.

Tsja je hebt overmars.. En wat hij heeft gedaan is niet goed, en hij is hier dan ook terecht voor gestraft. Misschien een beetje zwaar gezien het hele proces en alles (trial by media en zo al veroordeeld voordat er ook maar een onderzoek was gedaan), maar goed.
Wel grappig dat dit bericht dan zo ongeveer naast Manã© staat die al jaren samen is en nu is getrouwd met een meisje van net 18 en die nog wel gewoon mag voetballen.
Rare wereld haha. Maar dat Overmars nu gestraft is is niet meer dan terecht. Echter heeft iedere club zo'n groep als deze groep ajax supporters, alles mag en is geoorloofd zolang het met onze club maar goed gaat of zoiets.

Kan je nagaan hoe erg ze de afgelopen jaren missen dat ze daar gewoon zedenovertredingen even over her hoofd zien voor het gemak.
Vraag me af of de vrouwelijke leden van die kern er ook zo over denken.

10 januari 2024 om 08:31

Er zijn weinig vrouwen te bekennen bij dat soort groeperingen. Ik heb tegen West Ham ook weinig vrouwen met hun riem zien zwaaien in ons stadion. Misschien dat ze daarom wel zo gefrustreerd in het stadion zitten te schreeuwen en slopen?

10 januari 2024 om 20:51

Klopt, het waren vooral die doorgesnoven Alkmaarse snotneuzen die stoer wilden doen tegen de West Ham supporters, hun vrouwen/vriendinnen deden inderdaad niet mee..

Dat Overmars gestraft moest worden was voor iedereen duidelijk. Dat is ook gebeurd. Naast de feitelijk uitgesproken straf ook nog de enorme afstraffing in de media en sociale platforms. Het is ook logisch en kennelijk volgens de regels dat de FIFA de straf overneemt maar het verdient niet de schoonheidsprijs dat dit zo laat gebeurt. Ik denk dat de steunbetuiging van de harde Ajax- kern ook in het licht gezien moet worden van de verstreken tijd en noodzaak voor een goede directeur voetbal. Overigens zie ik hem over een jaar gewoon weer aan het werk gaan (als hij dat zou willen). Zijn kwaliteiten zullen dan bij veel clubs zwaarder wegen dan morele waarden.

10 januari 2024 om 09:11

Dat denk ik ook. En daarnaast vind ik oprecht dat als je je straf hebt uitgezeten, je een tweede kans verdient. Iedereen, ook Overmars.

Eigenlijk is Antwerp wel een soort grote winnaar. Die hebben 'gratis' Overmars kunnen strikken, werden na een eeuw weer eens kampioen vlak voordat de straf inging.

Beter achter em dan voor em in ieder geval. Wel fijn dat ze nog even bevestigen dat dit de juiste keuze was. Toch altijd een prima werken omgekeerd moreel kompas, zo'n harde kern.

Achja in hoeverre hebben de medewerkers zich überhaupt gesteund gevoeld daar? Sinds dat het nieuws is uitgekomen zijn er vanaf de spelers totaan de fans alleen maar steunbetuiging gekomen. Overmars heeft in overleg met van der sar de eer aan zichzelf gehouden, maar geen moment dat iemand ook echt heeft geroepen het gedrag te verwerpen. Uiteindelijk ook vanuit overmars alleen tegenwerken in onderzoek en meteen weer aan de slag gegaan. Ze hadden Overmars ttt beter even op non-actief kunnen stellen en weer door. Hij is nu gewoon bestraft op onderzoek; deal with it. Je hoeft echt geen medelijden met hem te hebben

En het zijn de eersten die schreeuwen om castratie en andere lijfstraffen wanneer het een geliefde van hun overkomt.

Van die doorgesnoven jongeren niet vies van enige vrouwen te intimideren, had niks anders verwacht dat ze hem zouden steunen

Overmars hoeft van mij niet gecanceld te worden, maar dit is dan wel weer het andere uiterste.

10 januari 2024 om 11:46

Scheelt dat ie ook helemaal niet gecanceld is.

10 januari 2024 om 13:53

Het hangt af vanuit welk medium je het bekijkt. Als ik verschillende berichten op VZ lees, lijkt het wel echt op cancelen. Daar zal Overmars niet zo'n last van hebben.

Die harde kern heeft ook geen hersenen dus dat ze dit zeggen verbaasd niemand. Gewoon een verdiende straf klaar. Heeft nooit zijn excuses aangeboden en is na 4 maanden gewoon naar het buitenland gegaan om zijn straf te ontlopen. Dan is het niet meer dan logisch dat die gestraft wordt. Hoe moeten die medewerkers zich dan voelen. Maar ja alleen omdat die succesvol was bij Ajax boeit het bij Overmars niks. Maar als diezelfde geliefden dat overkomen dan schreeuwen ze moord en brand. Bizar dit soort mensen...

Ik zag eerst alleen 'harde Kern' en 'marc Overmars' en dacht, dat zal vast geen slim bericht zijn.

En idd. Zoals anderen hier al zeiden, wat een hersenloos zooitje. Toont ook maar weer eens dat je nooit als club moet laten leiden door de zogenaamde harde kern.

Als het bij 1 of 2 dickpics bij 1 dame was gebleven (wat al erg genoeg is, maar soit) had je wat coulanter met Overmars kunnen omgaan.

Maar het ging echt om een gigantisch aantal bij vele vrouwelijke medewerkers. Daarnaast zag hij niets in een behandelplan, was daar na een korte periode mee gestopt.

Tja, dan moet je op de blaren zitten.

10 januari 2024 om 18:15

Het is mij niet bekend dat hij dat bij een groot aantal vrouwen had gedaan? Heb je daar een link van?

En ja het had hem zeker gesierd als hij een behandeling had gedaan, want dat zou voor de buitenwereld zeker beter overkomen.

Maar hij heeft inmiddels een hartaanval en een echtscheiding achter de rug. Wel is het zo dat ik las dat hij mogelijk vrouwen heeft betast. Als dat werkelijk is gebeurt veranderd het voor mij wel de insteek.

In dat geval denk ik niet dat hij nog een functie ooit bij Ajax moet hebben of elders. In dat geval heeft hij een daad gedaan die veel te ver is gegaan.

Uiteraard zijn foto's en andere apps ook niet acceptabel. Maar tegenwoordig krijgt nagenoeg iedereen hiermee te maken wat niets goedpraat. Want ik ben er fel tegen.




Ik hoop eerlijk gezegd dat Marc na zijn schorsing terugkomt bij Ajax. Heeft hij fouten gemaakt? Jazeker!
Was het dom en onverantwoord? Jazeker!
Was het onsmakelijk en intimiderend? Jazeker!
Was het grensoverschrijdend? Jazeker!

Maar we moeten ook zaken in context plaatsen. Is hij gestraft en krijgt hij momenteel straf? Jazeker!
Zou een onbekend persoon zo zwaar gestraft worden? Nee!
Was het dom van hem? Ja!

Het heeft hem veel gekost, zijn gezondheid en zijn gezin.
En hij heeft niemand verkracht. Daarmee spreek ik het niet goed. Maar sommige doen alsof hij een moordenaar/verkrachter is.

Elk mens verdient een 2e kans indien de daden vergeefbaar zijn. Ik denk dat dit zo is.
En ja hij heeft schade berokkend bij een aantal vrouwen. Het ligt ook aan de persoon zelf hoe ze dit opnemen en voelen.

Sommige vrouwen worden er (terecht)geheel onpasselijk van terwijl een ander hard zou lachen en zijn foto's wellicht op internet zou zetten.

Hij zit nu flink op de blaren, maar we moeten er geen heksenjacht van maken. Uiteindelijk heeft hij denk ik flink geboet en moet iemand ook weer verder met zijn leven kunnen.

Wellicht nog een schade vergoeding aan de vrouwen in kwestie en dan moet het wel over zijn.

Edit: Ik las op het AD dat hij dit bij veel meer vrouwen zou hebben gedaan en mogelijk ook een vrouw/vrouwen hebben betast in de fysio zaal.

Indien dat waar zou zijn mag je al mijn bovenstaande verhaal negeren. In dat geval denk ik dat hij nergens meer een publieke en hoge functie zou mogen bekleden. En ook naar een psycholoog gaan voor hulp voor hij elders nog werk verricht.

Je blijft van mensen af. Indien hij dat heeft gedaan is hij voor mij niet meer welkom.


Reageer

Je mag reageren vanaf niveau 3.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren