Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax moet Mislintat mogelijk op één voorwaarde miljoenenbedrag meegeven

Laatste update:

Het ontslag van Sven Mislintat kan Ajax mogelijk miljoenen euro’s kosten, zo weet RTL Z dinsdag te melden. De Amsterdamse club kan door de huidige situatie mogelijke transferinkomsten mislopen en miljoenen euro’s aan sponsorgeld kwijtraken of mislopen. Ook moet de recordkampioen wellicht een torenhoge afkoopsom meegeven aan de ontslagen Mislintat.

Ajax moet hoogstwaarschijnlijk een afkoopsom betalen aan Mislintat. De technisch directeur had een contract tot medio 2026, maar werd al na iets meer dan vier maanden de deur gewezen. Volgens Joost Schmets, woordvoerder van de Vereniging van Effectenbezitters, wordt het onderzoek naar de dubieuze transfer van Borna Sosa alsnog afgerond. Volgens RTL Z heeft de uitkomst van dat onderzoek invloed op een eventuele afkoopsom. "Als er geen belangenverstrengeling heeft plaatsgevonden bij de transfer van Sosa, kan het gerust zo zijn dat Ajax de Duitser een miljoenenbedrag moet meegeven", zo schrijft het medium.

Sponsors
De kans is dus heel groot dat Ajax sponsorgeld misloopt. Volgens Bob van Oosterhout, oprichter van sportmarketingbureau Triple Double dat diverse profclubs en spelers op commercieel vlak begeleidt, zijn in de grote sponsorcontracten vaak prestatieovereenkomsten opgenomen. “Het is logisch dat Ajax in de Europa of Conference League minder interessant is dan Ajax in de Champions League. De club loopt dus waarschijnlijk sponsorgeld mis dit seizoen.”

Niet alleen de belabberde prestaties hebben een aandeel in het mislopen van sponsorgeld. Volgens Van Oosterhout dragen ook de ongeregeldheden rondom De Klassieker van afgelopen zondag (0-3) daaraan bij. “De beelden van de rellen gaan de hele wereld over. Geen enkele sponsor zit op dat soort ongein te wachten. Je associeert je met een club vanwege de positieve aspecten, niet vanwege jonge gasten in hoodies die de boel saboteren.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hij was niet de minst capabele, maar dat gaat later nog wel blijken.

26 september 2023 om 13:51

Nouja in zn functie was in ieder geval weinig capabel als je ziet welke spelers er binnen zijn gehaald. Degene die hem op die positie heeft neergezet was inderdaad ook niet capabel, maar dat betekent nog niet dat Mislintat zelf ook totaal niet capabel is. Als je een coach aan stelt die je vervolgens na een maand of 2 een dolk in zijn rug wil steken dan ben je niet echt goed in je vak bijvoorbeeld.

26 september 2023 om 13:57

Betekent niet ook automatisch dat die coach er wel wat van kan. Ajax had meteen de pleister eraf moeten trekken en Steijn er ook uit moeten gooien zondag. Mislintat was ongeschikt door zijn autonome werkwijze maar Steijn is ongeschikt omdat hij totaal geen tactiek in zijn team kan brengen. Mislintat ontslaan heeft voor nu 0,0 effect op de sportieve prestaties en dat zal de komende weken dus niet ineens magisch beter gaan door Mislintat eruit te gooien. Zeker als je ziet hoe geïrriteerd en boos Steijn zo een interview met Joep Schreuder ingaat over zijn tactiek, zie je dat hij totaal niet tegen de druk kan die bij Ajax is.

26 september 2023 om 14:02

"Als je ziet welke spelers er binnen zijn gehaald". Bij zulke uitspraken vraag ik me een beetje af hoe in hoeverre je, rekening houdend met de situatie, kunt bepalen of je al dan niet een miskoop hebt begaan. Volgens mij geloven velen hier dat als je 11 spelers met potentie op één hoop gooit er direct een geoliede machine staat. We mogen toch ook echt kritisch kijken naar de keuzes die Steijn maakt hoor. Want wie heeft bepaald dat er vanaf dag één direct acht nieuwe spelers ingepast moesten worden? Ik zou jongens als Gaai, Mannsverk of Forbes wel eens aan het werk willen zien als ze beurtelings in het huidige PSV of Feyenoord ingebracht zouden worden. Kan iemand me trouwens uitleggen hoe ik hier meerdere alinea's maak? Of kan dat alleen vanaf een computer.

26 september 2023 om 14:04

Inke:

Die spelers hebben nog helemaal geen kans gehad om echt te laten zien waar ze toe in staat zijn. Het schijnt dat Mikautadze vooral heel goed is in de spits, Akpom op 10, Avila links centraal (en we kunnen allemaal doen alsof Hato het nieuwe wonderkind is maar die wordt tot tweemaal toe kinderlijk eenvoudig gefopt door Gimenez hoor, die 2-0 is 60% Gaaei, 40% Hato die zich in 1 beweging uit laat kappen). Sosa en Sutalo doen het geweldig in het Kroatische elftal en Sosa was een van de uitblinkers in Duitsland. Mannsverk kunnen we echt absoluut niet over oordelen na 1 slechte helft. Tahirovic was een van de beste Ajacieden in 7 van de laatste 8 wedstrijden. Maar wordt gelijk geslachtofferd na 1 minder optreden. vd Boomen is ook gewoon een hele goede speler maar mag ook na 1 mindere wedstrijd het bankie warmhouden. Forbs komt er eindelijk een beetje in op rechts (en is echt duidelijk een paar klassen beter dan Conceicao, zelfs op rechts, veel doelgerichter en beter overzicht).

Moet je voorstellen dat je na 1 slechte helft, of zelfs na een slecht halfuur het risico loopt gelijk op de bank te komen, en dat je met dat in je achterhoofd in een team staat te spelen waar niks klopt van de restverdediging en veldbezetting. Bedenk je even wat dat doet met het zelfvertrouwen van een speler en met de teamspirit. Al haal je Haaland en Kevin de Bruyne, die kunnen ook niks in zo'n team hoor.

Blijf het echt bizar vinden hoe de aankopen worden afgeschreven zonder dat ze ook maar 1 kans hebben gekregen om zich echt te laten zien.

26 september 2023 om 14:09

Met die spelers komt het echt wel goed. Zijn grootste fout is het aanstellen van Maurice Steijn. En daarvoor was ontslag eigenlijk al terecht geweest.

26 september 2023 om 14:15

Tahirovic speelt al sinds het begin vrij anoniem mee. Van den Boomen heeft ook echt al een aantal mindere wedstrijden gespeeld. Deze 2 hebben zowat elke wedstrijd gespeeld en hebben echt veel kansen gekregen. In mijn ogen niet voldoende gepakt waardoor nu het middenveld Vos - Taylor - Berghuis het meest logisch is. Tahirovic en Van den Boomen komen handelingssnelheid en in de kleine ruimte tekort.

Mikautadze als spits laten invallen, Avila voor LCV gebruiken (eventueel Hato linksback en Sosa verdedigend verbeteren of afhankelijk van wedstrijd/schorsingen/blessures) en Akpom moet je dan maar soms als 10 laten invallen ja als speler met diepgang. Mannsverk moet natuurlijk ook nog kansen krijgen, eerst aantal keren laten invallen.

26 september 2023 om 14:26

Klopt, maar Ajax grootste fout is om hem niet Steijn te laten ontslaan. Nu zitten we aan Steijn vast en zullen we na een nederlaag tegen Feyenoord, een lastige uitwedstrijd tegen RKC een programma krijgen waar je in een maand in 5 wedstrijden echt alles kan kwijtraken. Als coach nog geen schaamte hebben om Ajax de slechte seizoensstart ooit te laten hebben, geeft echt aan dat de man de connectie met de realiteit verloren is, als je dat nog niet wist na zijn technische knowhow, het veldspel, de organisatie in het team en het wisselen en slachtofferen van zowat elke Ajax speler die er in de selectie rondloopt.

26 september 2023 om 14:29

@inkemontana: wat een opportunistisch gelul zeg. Hoe kan je nu al oordelen over de spelers? Kijk naar Stuttgart afgelopen weekend waar 7 van de 11 spelers door Mislintat zijn gehaald en daar nu 3e staan. Bovendien loopt de topscorer van de Bundesliga daar nu rond.

Je mag je wel wat beter verdiepen in de club. Mislintat werd juist aangesteld om heilige huisjes te beslechten en daar heeft hij weinig vrienden mee gemaakt. Ipv dat hij hier gesteund moest worden door de RvC en directie, hebben ze nu heel makkelijk hem juist laten vallen. Of hij een goede TD is, dat weet ik ook niet. Maar hoe makkelijk hij hier door jou (en vele anderen hier) simpelweg wordt neergesabeld is in mijn ogen schrijnend.

26 september 2023 om 14:38

Tahirovic anoniem? Een van de weinigen die overeind bleef op het middenveld tijdens de voorbereiding en de eerste wedstrijden. Dat hij af en toe een bal verliest omdat hij vol in de dekking wordt aangespeeld kan hij ook weinig aan doen. Je ziet ook dat in deze tactiek bijna iedereen verzuipt op het middenveld van Ajax. Die jongen heeft enorm veel talent en potentie. Ik durf te wedden dat als hij Pietje de Vries had geheten uit de jeugd van Ajax hij hier nu te boeken stond als een van de grootste talenten van Ajax.

vd Boomen is iets meer een twijfelgeval, maar ik denk dat je hem echt wel veel meer kansen mag geven. Deed het in de voorbereiding gewoon hartstikke goed en zijn traptechniek kun je zeer goed gebruiken (zeker met de snelheid van Forbs).

26 september 2023 om 14:46

Ach jongens toch. Het hele feit dat je als TD denkt FM te moeten gaan spelen door je hele kern te verkopen en allemaal onbekende namen (en onbekend met het de identiteit en systeem van Ajax) binnen te halen, zonder ook nog eens te overleggen met je coach, is kenmerkend voor een hele slechte technisch directeur. Er moesten heilige huisjes omgeschopt worden, er moest doorgeselecteerd worden, dat klopt allemaal, maar bij geen enkele voetbalclub kan dat natuurlijk op de wijze zoals Mislintat dat heeft gedaan. Ajax was vorig jaar al vervallen, maar door de werkwijze die Mislintat heeft gehanteerd heeft hij het verval nog harder ingezet deze periode i.p.v. te kunnen beginnen aan een wederopbouw. Er kunnen spelers komen bovendrijven van wat hij heeft gehaald, zeker, maar het had met zoveel meer beleid gedaan moeten worden. Paar jongens nog laten zitten (hij heeft gewoon alle spelers met nog enigszins kwaliteit van vorig jaar gesaneerd), paar Nederlandse/bekende zekerheidjes voor Ajax halen (Ziyech? Lang? Dest?) en een paar van de onbekende namen die hij nu heeft gehaald. En ik snap niet zo goed waarom iedereen hierboven niet snapt dat Steijn ook zijn keuze was (en dus ook een enorme fout) , ipv gewoon Bosz aan te stellen, wat veel logischer was geweest.

26 september 2023 om 14:48

Dit wordt wel constant geroepen over Tahirovic, maar ik roep al sinds het begin dat het niks bijzonders is. Zijn beste wedstrijd was tegen Heracles en hij speelde in die wedstrijd alleen goed in de 2e helft. Welke andere wedstrijd vond je hem goed? En wat voegt hij toe? Aan de bal geen meerwaarde als je het vergelijkt met iemand zoals Vos (en Mannsverk in mijn ogen) en onderschept niet tot nauwelijks een bal.

Tegen Excelsior aantal keren heel veel tijd en ruimte en verspeelde toen alsnog zomaar de bal in de as waardoor Excelsior kon counteren. Wat is zijn “enorme” talent en potentie dan? Van den Boomen als invaller met zijn trap heeft denk ik nog wel toegevoegde waarde, niet als bassispeler.

26 september 2023 om 14:53

Spijker op zijn kop InkeMontana. Bosz, aantal “zekerheidjes” zoals Ziyech en Tagliafico en het zag er heel anders uit. Dat constant maar verdedigen van die Mislintat is echt vermoeiend. En dan de hele tijd naar Steijn wijzen, daadwerkelijk niemand vindt dat Steijn het goed doet. Maar het beleid van Mislintat was gewoon lachwekkend.

26 september 2023 om 14:57

@4ever4ajax:

Inke betichten van opportunistisch gelul en dan als argument komen aanzetten met een Stuttgart dat na begot 5 speeldagen 3de staat (ze speelden overigens vooral tegen ploegen uit het rechte rijtje... behoudens Leipzig, waar ze dan ook 5-1 van verloren), terwijl ze vorig seizoen nipt aan de degradatie ontsnapten

Daarnaast is de transferpolitiek bij Stuttgart, een middenmotor, wel wat anders dan bij een topclub als Ajax. Bij Stuttgart krijgen spelers tijd om te groeien en is het niet erg als ze 11de staan. Bij Ajax worden nieuwe spelers geacht er onmiddelijk te staan en de ploeg mee te laten spelen om de titel.

Als dan 7/8 van je 12 transfers spelers zijn die zich nog moeten ontwikkelen, dan kan je toch stellen dat er nogal ondoordacht (en met zin voor risico) gehandeld is? Zeker als je daarnaast nog eens de belangrijkste (en meest ervaren) spelers verkoopt.

Een groot deel van de transfers is gedaan op basis van potentieel, en voor dat potentieel is grof geld betaald. Dan kan je wel spreken van 'heilige huisjes' maar de realiteit begint toch langzaam aan te tonen dat Mislintat tcoh niet echt als een goede huisvader gehandeld heeft in deze.

26 september 2023 om 15:02

@inkemontana: Al de basisspelers die Mislintat bij Stuttgart heeft gehaald (dat zijn er dus 7), hebben allemaal ervoor op het 2e niveau gespeeld bij hun vorige clubs. Als je hem aantrekt, dan weet je hoe hij dit doet. Dan moet je niet gaan lopen zeuren dat hij alleen onbekenden haalt. En ja, Steijn is in mijn ogen een 'aankoop' van hem die by far het slechtst was van allemaal. Maar daar reageerde ik niet op, jij bestempelt alle nieuwkomers als brandhout. En daar vlieg je compleet door de bocht.

26 september 2023 om 15:05

@thenry_228: Als je Mislintat haalt, weet je hoe hij werkt. Dan moet je niet achteraf gaan lopen miepen dat hij niet met bekende namen komt. Hij is bovendien aangesteld om de heilige huisjes te beslechten waar hij blijkbaar al goed mee bezig was. Dat kan echter alleen werken als hij wordt gesteund door RvC en directie, wat hij niet kreeg. Daarmee zijn in mijn ogen vooral bestuurd, RvC en Steijn (voor het abominabele spel) hoofdverantwoordelijk. Ik weet ook niet of Milsintat een top TD is, hij lijkt totaal niet tactisch als het om de omgang met mensen gaat (afgaande op de verhalen). Maar hij was verre van ons grootste probleem.

26 september 2023 om 15:09

4ever4. Nee hoor, je legt me woorden in de mond. Ik zeg nergens dat alle nieuwe spelers brandhout zijn. Ik zeg dat hij weinig capabel is als je ziet welke spelers er allemaal binnen gehaald zijn en dat leg ik vervolgens haarfijn uit in mn tweede reactie. Bovendien zeg ik ook dat degene die hem op de positie van td heeft neergezet weinig capabel is, want deze manier van werken kan natuurlijk gewoon niet.

26 september 2023 om 16:24

Ajax12321:

Tja, dan zijn we het gewoon niet eens. Ik zie bij Tahirovic dat de klasse ervanaf druipt. Technisch zeer vaardig, ik vind zijn handelingssnelheid juist hoog, probeert vaak de oplossing naar voren te zoeken, zet veel intensiteit en power in de duels ondanks zijn fysieke tekortkomingen. Tegen Heracles, maar ook de eerste helft tegen Excelsior en Ludogorets uit was hij de belangrijkste schakel op het middenveld. De tweede helft Excelsior was wat minder ja, maar daar kreeg hij constant de bal aangespeeld (door Taylor) terwijl hij in de dubbele dekking stond. Tegen Anderlecht deed hij het ook zeer verdienstelijk en tegen die Duitste tweedeklassers (met alle respect) was hij de beste op het veld.

Ik denk dat we nog heel veel moois van hem gaan zien, maar dat moet natuurlijk nog uitblijken. Lijkt mij dus juist wel echt een type Ajax speler.

Over Vos kunnen we echt nog niet oordelen. Niet gezien tegen Feyenoord en die rode kaart tegen Marseille was gewoon dom. Dat kan gebeuren met een jeugdspeler maar dan ben je blijkbaar dus nog niet ver genoeg om in te zien dat je met geel op zak niet iemand zo onderuit moet schoffelen. Op basis waarvan vind jij hem al verder dan Tahirovic dan?

26 september 2023 om 16:41

Dan zijn we het oneens ja. Ik vind hem technisch en qua handelingssnelheid te beperkt voor Ajax. Zeker in de kleine ruimtes waar Ajax vaak mee te maken heeft. Vind hem ook maar weinig duels winnen (en dus weinig onderscheppen) en vaak zijn de ballen door de as balverlies. Die zijn dan te onzuiver, te zacht of te voorspelbaar. Wie weet of ik erin ga zien wat jij ziet, maar dat verwacht ik niet. Dan moet hij echt veel meer laten zien.

Zoals ik zei vind ik het vrij tekenend dat tegen Heracles zijn beste wedstrijd was. Hij kreeg geen hele rare ballen tegen Excelsior en in de 1e helft had hij ook al bedenkelijke momenten. Hij kon gewoon niet onder de druk uitspelen. Vond hem in die wedstrijden zeker niet het belangrijkste. Ludogorets uit was redelijk (ik vond Taylor toen beter spelen), tegen Anderlecht viel hij goed in daar heb je gelijk. Was toen daadwerkelijk goed qua passes en dreiging naar voren, maar toen kreeg hij wat meer ruimte wat hem beter ligt. Tegen die Duitse club waren meerdere spelers goed, waaronder Godts en Bergwijn. Ik vond hem tegen Augsburg bijvoorbeeld door de mand vallen. Maar ook tegen Twente, Fortuna, Excelsior en Marseille.

Vind het meer een speler voor een ploeg die wil omschakelen want hij heeft wel een goede lange bal. Maar in de kleine ruimtes vind ik hem echt te beperkt.

Vos volg ik al een tijd. Ik weet dat hij gewoon heel veel talent heeft en heeft meer potentie dan Tahirovic in mijn ogen. Op een goede dag onderschept hij, draait hij weg, passt hij sterk en wint hij duels. Is ook veel atletischer dan Tahirovic. Hij speelde gewoon goed tegen Marseille, daar doet de rode kaart niks aan af al was de 2e kaart dom (maar wel in de laatste minuut wat het minder erg maakt). 1e kaart was niet eens geel. Deze fout maakt hij niet weer, dat kan ik je beloven. Qua fysiek (inclusief snelheid, behendigheid), maar ook verdedigend en qua techniek vind ik Vos verder dan Tahirovic. Alleen durf ik niet te zeggen of Vos dit structureel kan laten zien, want ook bij JA was hij nog wisselvallig. Moet elke wedstrijd lef en initiatief tonen zoals hij dat kan op een goede dag.

26 september 2023 om 17:44

Inke: dat gelul altijd over de identiteit en het systeem van Ajax. Hoe kan het dan dat Slot de jongens in Rotterdam Zuid bij vlagen precies laat spelen volgens de zogenaamde Ajax stijl en filosofie? Komen die allemaal uit de jeugd van Ajax? Nee. Ook Slot komt niet uit Amsterdam. Misschien moeten we eens een keer gaan accepteren dat Ajax niet een soort van heilige voetbaltempel is met het alleenrecht op een bepaalde speelwijze. Zeg ik als Ajax fan voor het leven.

Daarnaast noem je Ziyech, Dest en Lang. Dest is nauwelijks een toevoeging voor PSV en voegt verdedigend nog minder toe dan Rensch. Ziyech is in niks een zekerheidje en met Berghuis heb je een redelijk identieke speler in huis al (je kunt je afvragen wie beter is, maar die gaan elkaar wel in de weg zitten) en Lang was in dit team al 8 keer ontploft en gedoe gaan veroorzaken. Die moet je niet willen in crisis tijden, los van het feit dat hij op de plek van Bergwijn zou moeten spelen. De enige die ik graag had willen zien bij Ajax is Olij.

Met Bosz voor deze groep had het er verdedigend nog labieler gestaan, dat weet ik bijna zeker. Ik denk dat Steijn is aangenomen op basis van kwaliteiten die hij niet blijkt te hebben (people management skills, team smeden en een stabiele basis neerzetten vanwaaruit je weer aanvallend kunt gaan denken). Ik had ook verwacht dat hij dat zou brengen, maar het tegendeel bleek waar.

26 september 2023 om 18:48

Ziyech is 100% beter dan Berghuis hoor. Het niet halen bij Chelsea is echt geen schande en laat bij Galatasaray gelijk weer zijn klasse zien als hij vertrouwen voelt. De piek van Ziyech is een stuk hoger en bovendien is hij een stuk consistenter.

Met die aankopen weet je ook helemaal niet of de crisis überhaupt zou zijn ontstaan en al zou dat wel zo zijn weet je zeker niet hoe Lang zou reageren.

Op papier heeft Ajax niet eens een mindere verdediging dan PSV en toch heeft Bosz het daar veel beter staan. Bosz heeft ook gewoon een plan in de restverdediging en traint daar de hele voorbereiding op. Ook het drukzetten is een verdedigend aspect en dat laat hij zijn teams heel goed gestructureerd doen. Dus daar ben ik het wel echt zwaar mee oneens. Met Bosz ben ik ervan overtuigd én dat de resultaten beter waren én dat er andere spelers waren gekomen aangezien hij ook inspraak wil hebben op het gebied van transfers.

26 september 2023 om 19:24

Ajax12321 Mijn punt is niet of Berghuis of Ziyech beter is, ik denk inderdaad dat Hakim zijn piek hoger ligt. Het punt is dat dat nou juist niet het probleem was in deze selectie en dat het wel heel veel weggegooid geld zou zijn terwijl je dat geld goed voor andere posities kan gebruiken. Berghuis was nou juist een van de weinige lichtpuntjes bij Ajax vorig seizoen.

De crisis is niet ontstaan dit seizoen, de crisis gaat verder Die is nooit weggeweest. Twente uit vorig seizoen was een kopie van dit seizoen. Er is niks veranderd, en dan heb je een stuk minder aan een type speler als Lang die zich in het verleden ook niet altijd van zijn beste kant heeft laten zien als het wat minder gaat. Dat is vanuit teambouw perspectief nou niet bepaald de persoonlijkheid die je er graag bij wil hebben als het even niet lekker loopt, dat snap jij toch ook wel?

Ik vind dat de verdediging van PSV uitermate kwetsbaar is en blijf erbij dat het tegen Utrecht, Vitesse en Arsenal he-le-maal open lag achterin. Ook krijg je van Rangers gewoon 3 goals om de oren, en die konden nauwelijks een bal naar de juiste kleur spelen. Zelfs RKC was tweemaal levensgevaarlijk voordat PSV scoorde en er werd flink op los geblunderd tegen Almere achterin.

Maar ach, we kunnen tot in de treurigheid hierover discussieren. Ik respecteer je mening.. ook over Vos. Hoop dat hij net zo talentvol is als jij aangeeft. Let's agree to disagree. Ik wens je een prettige avond.

26 september 2023 om 19:42

Berghuis op 10 en Ziyech op rechts. Welk probleem is er dan precies? Want nu heb je niet echt een onbetwiste optie op rechts en al helemaal geen spelers die daar het beste renderen. Ziyech was zelfs nu nog zeer welkom geweest.

Er had een ommekeer kunnen zijn met goed transferbeleid en een goede trainer, dus dat het persé verkeerd uit zou pakken als je Lang zou halen ga ik niet in mee. Er was alleen een incapabele TD en trainer aangesteld, met veel spelers die (nog) niet goed genoeg zijn.

Ik zeg niet dat PSV perfect verdedigd. Echter is er wel een goed plan in het drukzetten en normaal gesproken wat betreft de restverdediging. Dat gaat natuurlijk niet in 1x perfect en het risico is dat het soms open gaat liggen (vooral in het begin), maar het staat in ieder geval een stuk beter dan bij Ajax. Zo realistisch moeten we zijn. En dat is vrij treurig als je beseft dat de organisatie een sterk punt van Steijn moet zijn.

Hoop dat Tahirovic ook zo talentvol blijkt te zijn als jij zegt

Fijne avond

26 september 2023 om 14:20

Stuttgart, momenteel 3e in de Bundesliga. Mislintat heeft 8 van de 11 basisspelers aangetrokken en die komen alle uit een 2e divisie league. Tot aan Japan aan toe.

26 september 2023 om 14:26

Toch denk ik dat het verwachtingspatroon bij Ajax niet helemaal hetzelfde is als dat bij Stuttgart...

26 september 2023 om 14:27

Interessant gegeven! Je ziet maar wat paniek met de mens doet.

26 september 2023 om 14:29

Ik denk dat wij nog steeds geduldig moeten zijn. Aangezien Stuttgart het behoorlijk goed doet en ook qua transfers. Een ding kunnen we het over eens zijn en dat is dat hoj niet kan onderhandelen. Maar om gelijk alle spelers af te schrijven slaat nergens op. Maar de meeste lopen toch met de kudde mee..

26 september 2023 om 14:30

Mislintat heeft gewoon prima werk afgeleverd, goed verkocht en teruggehaald wat nodig was (een RCV, Lv/lcv, LB, 3 middenvelders waar de spoeling zeer dun was, een reservekeeper, links buiten die ook op rechts uit de voeten kan, twee jongens die zowel in de spits als op 10 kunnen en een RB). Allemaal op een niveau waar Ajax realistisch gezien gewoon moet scouten (zeker als ze geen CL spelen). Of denken mensen dat spelers uit topcompetities zomaar even naar de Eredivisie komen? Die kun je alleen huren, en dat wilde ze niet bij Ajax.

Het enige waarin hij een fout heeft gemaakt is de talenkwestie, anderzijds kan hij ook niet zoveel doen aan de volstrekt belachelijke keuze van Steijn om Nederlands in te voeren als voertaal. Dat is echt topclub onwaardig. De timing van zijn transfers kon hij ook niks aan doen, dat ligt bij de RVC die hebben aangegeven dat er eerst moest worden verkocht.

Over de prijzen kun je discussieren, als je ziet wat voor bedragen er in de PL worden neergelegd vind ik dat nog allemaal niet zo vreemd. Daarnaast heeft hij ook de salarishuishouding weer op orde gekregen.

Als hij gesjoemeld heeft met de transfers is dat natuurlijk heel kwalijk, maar over zijn werk kunnen we echt niet zo snel oordelen.

De voetballerij is toch zo simpel he: Milsintat bad, Steijn good. En allemaal maar beginnen over zijn nationaliteit (net als bij Schmidt). Wat zijn we toch ook lekker xenofobisch in dit land.

26 september 2023 om 14:35

@JtjeVtt Niks meer op aan te vullen, je haalt de woorden uit me mond! Nu onze club STEUNEN en GEDULD houden!

26 september 2023 om 14:55

Jvtjevtt. Kerel, hij heeft die trainer die die Nederlandse voertaal wilde implementeren zelf binnengehaald 😅 Om hem vervolgens na 2 maanden ook weer zelf te willen ontslaan. Dan is er toch iets totaal fout gegaan bij die aanstelling. Verder worden er allemaal spelers voor tientallen miljoenen binnen gehaald die het in een 2e divisie, talenten competitie goed hebben gedaan (en waarvan jij, ook ik, totaal niet weten of ze het niveau hebben, want het zijn verre van zekerheidjes) maar jij durft daarin wel te beweren dat dat het niveau is waar Ajax zn spelers vandaan moet halen? Je levert niet gelijk goed werk af als TD als je posities waar de spoeling dun is opvult, die spelers moeten ook binnen het team passen en de kwaliteit hebben.

26 september 2023 om 15:00

Je moet alleen afwachten of de resultaten wel zo blijven. Goede start, maar zulke conclusies zijn ook wel voorbarig.

26 september 2023 om 16:02

Daar heb je een punt. We gaan het meemaken.

26 september 2023 om 16:11

Ik ben dan toch wel benieuwd Inke waar jij 11 spelers vandaag had gehaald met een budget van 100 miljoen die er gelijk staan en bewijzen dat ze het niveau van Ajax hebben? En voordat je je gaat beklagen over het vertrek van Tadic, Alvarez, Kudus en Klaassen: Alvarez en Kudus wilde hoe dan ook weg en Tadic en Klaassen verdiende buitenproportioneel veel voor wat zij sportief gezien konden toevoegen. En ook in leiderschap lukte het blijkbaar niet, gekeken naar het gebrek aan inzet vorig seizoen.

Over Steijn heb ik al meermaals gezegd: de grootste fout van Mislintat was het aanstellen van Steijn. In deze fase waarin Ajax zit had je een ervaren trainer neer moeten zetten, desnoods zet je even Dick Advocaat voor de groep.

Ik denk dat dit inderdaad het niveau is waar Ajax zijn spelers vandaan moet halen. Hij pakt spelers op uit de lagere regionen en tweede divisie van twee van de beste competities ter wereld. Dat vind ik helemaal niet raar. Uit de top van die competitie ga je ze niet binnen halen. En de PL kennen Mislintat en Kelvin de Lang goed en de Bundesliga 1 en 2 kent Mislintat zelf goed, dat is dus ook niet gek. Historisch gezien zijn binnenlandse aankopen bij Ajax veelal geflopt (met als recent voorbeeld Wijndal). Ook bij Feyenoord kon je jarenlang zien dat het geen nut had om spelers bij Nederlandse subtoppers op te pikken want dan wordt je zelf ook gewoon subtop. En alle mensen die nu opeens gaan roepen om eigen jeugd mogen ook terug hun hol inkruipen want die riepen voorafgaand aan dit seizoen nog dat de jeugd niet goed genoeg was en dat je spelers moest gaan kopen.

Nogmaals: waar had jij gescout? En voordat je me woorden in de mond legt. Ik zeg nergens dat ze goed genoeg zijn, dat weten we gewoon nog niet. Daarom ga ik ze ook nog niet afschrijven, zoals jij wel doet.

Tja, al met al zullen de consequenties, van alles dat momenteel aan de orde is, groot zijn en nog jaren doorsudderen. Ga er maar aan staan om dit weer recht te trekken....

26 september 2023 om 13:52

Klopt aan de ene kant, maar in voetbal kan het ook snel gaan.
Feyenoord stelt een nieuwe td aan en een fatsoenlijke coach en vanuit het niks staan ze er weer.
Bij ajax zal er ook na dit seizoen nog meer geld en aantrekkingskracht zijn dan 2 jaar geleden bij feyenoord.

Dus al deze rekensommen zijn leuk voor de bühne, intern moeten nu gewoon de juiste beslissingen genomen worden en de juiste mensen aangesteld.
Dat is al moeilijk genoeg, maar als die jongen van az straks goed begint in maart, kan het er in augustus al veel beter uit zien

Wellicht ben ik de enigste maar wat is dit toch een slecht artikeltje. Gaat dit nu over het mislopen aan sponsor geld of over het eventueel betalen van een ontslag vergoeding? Het artikel gaat van het ene topic naar de ander.

Houd het lekker bij het ene of bij het andere en ga er even een beetje op in. Heb nu het gevoel dat beide topics door elkaar heen lopen in dit artikel en dat er over beide niet echt een onderbouwing plaats vind.

26 september 2023 om 13:47

Je bent zeker niet de enige. Erg verwarrend artikel waar inderdaad de ontslagvergoeding en de misgelopen sponsorgelden (wegens slechte sportieve prestaties en ongeregeldheden) door elkaar worden gehaald. Het ontslag en de misgelopen sponsorgelden lijken verder niks met elkaar te maken te hebben, behalve dat ze beide het gevolg zijn van de slechte resultaten.

26 september 2023 om 14:28

Waardeloos artikel idd. Van de hak op de tak en totaal irrelevante info met betrekking op het ontslag van Mislintat idd.

26 september 2023 om 14:54

Ik ben sowieso van mening dat artikelen waarin mensen iets suggereren weggelaten mogen worden. Een nieuwswebsite of krant moet met feiten komen. Maar iets suggereren is wat mij betreft niet nieuwswaardig. Daar lees je immers geen krant voor.

Iets Suggereren doe ik zelf wel met mijn vrienden op de bank.

26 september 2023 om 13:47

Sluit ik me volledig bij aan. Er is geen verband tussen beide onderwerpen.

26 september 2023 om 13:51

Gewoon een ongelukkig gekozen titel wat een deel van de inhoud niet dekt. Kies je voor iets als: Week vol onrust en ontslag Mislintat kunnen Ajax miljoenschade bezorgen dan heb je op zich gewoon een prima artikel waarin je twee onderwerpen aan kan snijden die Ajax geld kunnen gaan kosten. Nu gaat de titel maar over één van de onderwerpen terwijl er twee punten geraakt worden.

26 september 2023 om 13:55

Ja uiteraard, maar zou gewoon fijn zijn als ze een keer komen met een onderbouwen. We weten allemaal dat als je Conference League of Europa League speelt je minder aantrekkelijk bent voor sponsoren.

Maar hoeveel sponsoren zijn nu aan Ajax gelinkt dan die het echt doen om de Champions League dan?

Ziggo is hoofdsponsor, maar die zijn dat toch omdat Ajax bekend staat in de Nederlandse markt? of is Ziggo actief in andere landen? Coca Cola is een voorbeeld, maar zijn zij echt sponsors om CL voetbal of gewoon ter consumptie? Curacao is toch ook meer voor de Nederlandse markt bedoeld?

dat soort onderzoek mis ik in dit artikel, welke sponsor is gelinkt aan Ajax dat specifiek het doet om Champions League en die je kan gaan verliezen?

26 september 2023 om 13:53

Daarnaast spreekt de titel van een zekerheid, waar RTL Z 'slechts' meldt dat het zo kan zijn als...

26 september 2023 om 13:54

Helemaal eens. En termen als "de kans is groot" en "waarschijnlijk" slaan natuurlijk nergens op. Als je het niet zeker weet, praat er dan ook lekker niet over. Zo kan je over alles een suggestief artikel schrijven met allemaal aannames en mitsen en maren.

26 september 2023 om 13:55

Nee, gewoon slecht en onsamenhangend stuk. Afkoopsom uitleggen om vervolgens een alinea te beginnen met de suggestie dat daaruit blijkt dat er sponsorgeld wordt misgelopen.

Ik hoop voor Mislintat dat hij een dikke afkoopsom meekrijgt als het Sosa verhaal niet waar blijkt te zijn. De karaktermoord die in de afgelopen maand of 2 is gepleegd is genant en typerend voor de staat van Ajax op dit moment.

26 september 2023 om 13:57

2-3 artikelen in een jasje, 3 voor de prijs van 1. Niet slecht toch?

On: Tja, dit beleid kan ook niet zonder financiële gevolgen blijven natuurlijk. Dan is het contract van Mislintat afkopen mogelijk nog de kleinste kostenpost. Probeer straks maar al die rare spelers te slijten.

26 september 2023 om 14:00

Niks anders gewend toch van RTL Z? Bijna alles wat ze maken is slechte journalistiek. Ze profileren zichzelf als beurskenners terwijl ze allerlei 'analisten' hun eigen bedrijven of sectoren laten promoten die daarvoor willen betalen. Wanneer ze zelf onderzoek doen bestaan de analyses veelal uit de worden die je ook in dit artikel ziet staan. Kan, als en er is een kans op etc.

26 september 2023 om 14:09

Zeker slecht artikel en vooral een opsomming van open deuren intrappen. Dat van die rellen en sponsorgeld, wordt altijd geroepen en ik geloof er niks van. Ajax is een wereldmerk en heeft een enorme aantrekkingskracht, een paar tieners die een ruit intrappen gaat daar echt helemaal niks aan veranderen. Heeft Feyenoord moeite met sponsoren aantrekken na vele rellen met supporters? Of psv nadat ze muntjes gooien naar een zwerver? Of Groningen na staking met wedstrijd tegen Ajax.

Zulke incidenten hebben echt weinig invloed en zijn vooral interessantdoenerij en marketingmensen die graag even hun naam in de media zien, als zogenaamde experts. Kom dan met harde cijfers uit het verleden die je bewering onderbouwing. Dat kunnen ze namelijk niet.

26 september 2023 om 14:25

Het is een zwalkend stuk, met inhoud die niet echt direct relatie heeft tot het ander.

Verder staat het vol met woorden als; mogelijk, hoogst waarschijnlijk, de kans is groot, kan het gerust zo zijn, wellicht en als. Met andere woorden; we weten nog niks, maar speculeren er lekker op los.

26 september 2023 om 14:58

Gelijk heb je. Met de woorden “ mits, hoogstwaarschijnlijk en waarschijnlijk” halen het hele verhaal onderuit. Allemaal suggestieve aannames. Niemand wet trouwens of het geval Sosa de aanleiding tot ontslag is of de rotte situatie met zijn directe collega’s

26 september 2023 om 15:21

Klopt, zo onsamenhangend als het beleid bij Ajax!

Het is vooral dom dat er dan geen clausule opgenomen is, waarin bij slechte prestaties of wanbeleid gewoon een ontslag kan volgen. Mislintat heeft namelijk wanbeleid gevoerd en dan moet niet beloond worden. Mensen in de voetbalwereld hebben wat dat betreft betere contracten dan bijvoorbeeld in andere sectoren.

26 september 2023 om 14:02

Wanbeleid? Hoe heeft hij dan wanbeleid gevoerd? Dat het slecht gaat met ajax dat is toch niet zijn fout? Hij zit daar pas 4 maanden. Hij heef tig spelers gehaald, maar die worden niet opgesteld. En die spelers zijn niet stuk voor stuk minder dan wat er bij fortuna speelt.

Wel een open deuren onderzoek, niet heel spannend en verrassend wat ze hier stellen.

Weinig nieuws, de sponsoren betalen minder dat is logisch als je geen CL speelt.. en een oprot premie is ook niets speciaals. Als geef je die Duitser 25mil mee, eindelijk is hij weg.

Nog nooit zo'n stuk vol met speculaties gezien... RTL Z, doe een beetje jouw huiswerk zou ik zeggen.

"wellicht" , "de kans bestaat" ..

De kans bestaat ook nog dat Ajax degradeert, Kampioen wordt, 2e wordt, of nacompetitie moet spelen.

Zoals je je niet voor mogelijk hield dat Ajax in 2019 halve finale CL haalde, werd je voor gek verklaard als je destijds gezegd had dat amper 4 jaar later aantal clubs veel sterker zijn dan Ajax, de ene na de andere trainer en TD wordt ontslagen, alle know-how weg is gevloeid bij Ajax en qua kwaliteit 5 stappen omlaag zijn gegaan. Wat een drama daar in Amsterdam.

Ja het nieuwe Bayern Munchen toch? Uli Hoeneß zou trots zijn.

26 september 2023 om 14:59

Volgens de pers, niet volgens Ajax zelf.

Zijn ontslag koste al ruim €120 miljoen, dus dan kan dit er ook wel bij.

Wat een enorme (negatieve) consequenties komen nog achter de aanstelling van Mislintat weg. Een verkeerde man , in een verkeerde situatie en met een verkeerde baas boven zich, binnen gehaald.
Dit was echt de meest desastreuze beslissing van een RvC ooit, geweest. Maar die moet natuurlijk blijven zitten. Want anders is er geen continuïteit, volgens Eringa. Vraag is dan of iedereen die Ajax een goed hart toe draagt, aan deze continuïteit wil vast houden (!?!)

26 september 2023 om 14:01

Tja, de aanleiding van al deze ellende is toch echt Edwin van de Sar. Onder zijn leiding geen adequate vervanger gevonden voor Overmars maar zelf een beetje aanrommelen met Huntelaar en Hamstra.

Vervolgens een trainer aanstellen die bewezen heeft niet goed te zijn in de vorm van Schreuder. Daarbij de volledige technische macht in de handen leggen van diens zaakwaarnemer.

Onder zijn leiding het hoofd scouting weg die de Zuid Amerikaanse parels en moneymakers wist te vinden. Het hoofd jeugdopleiding weg.

Vervolgens stapt hij zelf op en laat zijn club in alle ellende achter.

Daarna doet de RVC alles verkeerd wat ze maar kunnen doen. Maar daar kan vd Sar dan weer niets aan doen.

Wat een slecht artikel. Eerst gaat het over sponsorcontracten, dan gaat het over een mogelijke afkoopsom die overigens niet hoeft betaald te worden als Mislintat sjoemelde, en helemaal in het begin hebben ze het ook over toekomstige transferinkomsten die ze mogelijks mislopen. Wat is dat nou voor onzin? Het is niet omdat Mislintat de deur is uitgewerkt dat er daarom geen geld meer binnenkomt aan uitgaande transfers?

Ik geloof niet in de uitspraak ‘ er bestaat geen slechte publiciteit’ maar dit is echt onzin, sponsors lijden totaal niet onder het wereldwijd in beeld komen van Ajax met onregelmatigheden, Ajax is een heel sterk merk, mensen associeren Ajax met veel positiviteit, en deze onregelmatigheden doen daar niet aan af. sterker nog, het aantal ogen dat beelden van de wedstrijd(fragmenten) mee heeft gekregen (en dus de sponsor) is nu met een keertje of twintig toegenomen.

26 september 2023 om 14:00

Precies, iedere sponsor die na een reeks van schandalen, onethische situaties, list en bedrog en amateurisme momenteel nog geld in de club steekt moet totaal gevoelloos zijn voor welke vorm van publiciteit dan ook. Dus die gaan er gewoon mee door no matter what.

26 september 2023 om 14:31

@voetballes95, dit is echt (proberen) recht (te) praten wat krom is. Sponsoren zitten echt niet te wachten op negativiteit. Zij willen niet geassocieerd worden met gecoördineerde acties waarbij wedstrijden bewust worden gesaboteerd en ook niet met beelden waarop tokkies met grof geweld de ingang van het stadion bestormen. Dit is echt de omgekeerde wereld.

26 september 2023 om 15:07

Dat klopt, maar naar mijn mening is het merk veel te sterk om na dit incident (ook als er nog enkele volgen) te kunnen spreken van minder aantrekkingskracht op sponsors en ‘misgelopen inkomsten’. Zo ver zijn we nog lang niet. Het niet zichtbaar zijn in de CL, dat verlaagt wel degelijk de aantrekkingskracht.

Mischien,het zou kunnen ,hoogstwaarschijnlijk,niet ondenknaar.... heel sterk stuk dit. man man man. (vind het laatse stukje van mijn eigen teskt heel sterk...)

De rellen zullen niet veel van invloed hebben. Prestaties wel. Iedereen wil bij een winnaar horen en op het moment dat we niet winnen, dan is dat dus minder.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren