Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

De Mos kijkt vol verbijstering naar Mislintat: ‘Hoe krijg je dat voor elkaar?'

Laatste update:

Aad de Mos is niet onder de indruk van de aankopen die bij Ajax zijn gedaan door technisch directeur Sven Mislintat. Volgens de analist, met een verleden als coach bij de Amsterdamse club, zijn er lukraak spelers gekocht en is er niet geluisterd naar de wensen van trainer Maurice Steijn. De Mos vindt het bijvoorbeeld onbegrijpelijk dat Ajax momenteel over vier spelers beschikt voor de linksbackpositie.

"Dit is gewoon twaalf spelers halen en maar hopen dat die jongens in het Ajax-concept passen", verzucht De Mos in Goedemorgen Eredivisie van ESPN. "Het is heel simpel: je moet eerst aan je trainer vragen hoe hij wil spelen. Dat is ook niet gebeurd. Hij (Mislintat, red.) weet ook niet hoe Ajax moet spelen, hij heeft dat DNA van Ajax niet in zijn lijf zitten. Dus die heeft vanuit zijn eigen wereldje een aantal spelers gehaald. Ajax heeft op dit moment vier linksbacks, hoe krijg je dat voor elkaar? Dan ben je bij mij als 'td' al door de mand gevallen", kraakt de trainer in ruste de keuzes van Mislintat wat betreft de achterhoede van Ajax.

"Dan heb je twee middenvelders die hetzelfde zijn. Die spelen stationnetjesvoetbal", verwijst De Mos vervolgens naar het middenveld van Ajax. "Tahirovic, dat is zijn lievelingetje, en Van den Boomen. Die spelen allebei naar de bal toe. Dus Ajax krijgt nooit het voetbal wat PSV heeft, omdat ze gewoon verkeerd ingekocht hebben. Dan heb je er een bij die toevallig een keer in Engeland heeft gespeeld, die Akpom. Daar wil ik ook wel van weten hoe dat in elkaar zit. Dat 'ie zo goed is als iedereen denkt."

Silvano Vos
De Mos komt tot slot met nieuws omtrent Silvano Vos, die ontevreden lijkt te zijn bij Ajax vanwege de toegekomen concurrentie. "Ik weet uit zeer betrouwbare bronnen dat er een hele grote club in de wereld is die hem ziet als opvolger van een hele grote speler. En dat zie ik ook. Vos is van de buitencategorie. Ik ga de naam van de club niet noemen." Presentator Milan van Dongen noemt Atlético Madrid, maar De Mos is niet te vermurwen. "Dat is een hele goede speler die vlieguren moet maken bij Ajax om zich verder te ontwikkelen. Die jongen is buitencategorie, daar hoef je geen kenner voor te zijn. Die moet spelen."

Nathan van Kooperen, die sinds kort de belangen behartigt van Vos, ventileerde deze week via Twitter nog zijn ongezouten mening over het aankoopbeleid in Amsterdam. "Ajax opleidingsclub -> koopclub", begeleid door een groen vinkje. Vos leek op het volledige vertrouwen te kunnen rekenen van de technische leiding van Ajax, daar hij in juli zijn tot 2024 lopende contract openbrak en verlengde tot de zomer van 2028. Een maand later lijken de kaarten echter anders geschud, daar de Amsterdammers Sivert Mannsverk binnenhaalden voor het middenveld.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als twee spelers niet goed genoeg zijn (Wijndal en S.E), en dan niet alleen voor de basis maar zelfs als back up het niveau niet halen dan is het toch niet gek om twee vervangers te halen?

3 september 2023 om 12:45

Voor mij is aad de mos hier als "analist" door de mand gevallen. Want de linksback positie was by far de zwakst bezette positie in de selectie. Dat hij 2 nieuwe koopt was broodnodig

3 september 2023 om 12:46

Het is sowieso niet goed. Paar week geleden moord en brand omdat Ajax geen selectie zou hebben en nu hebben ze "teveel" spelers.

3 september 2023 om 12:50

Precies. Het is gewoon zeiken om het zeiken. Haalt hij niks is het niet goed, haalt hij spelers zitten de aankopen de jeugd in de weg.

3 september 2023 om 12:53

Hij gaat ook voorbij aan het feit dat veel aangekochte spelers multi inzetbaar zijn. Dus centrum links én linksback. Of spits én rechtsbuiten. We gaan zien in hoeverre dit klopt, maar ik snap de insteek van de aankopen wel. Het voelt als een gok, maar dat kan ook goed uitpakken.

3 september 2023 om 13:01

Hij heeft wel een punt. Dat er versterking moest komen voor die positie snapt iedereen. Echter haal je er 2 nieuwe spelers voor terwijl er werd gezegd dat het salarishuis omlaag moest. Dan haal je er geen 2 extra maar die 2de pas als er 1 van de overbodige spelers verhuurd of verkocht is.
Op rexhtsbuiten heb je nu spepelrs te weinig. Had ie beter daar op concentreren.

3 september 2023 om 13:07

Inderdaad had dan 1 goeie linksback gehaald voor een ‘mega salaris’. Verder zegt Aad niks geks, heeft jaren in het wereldje gewerkt, dus als hij opmerkt dat de werkwijze van Mislintat een beetje vreemd is, wat wij allemaal ook kunnen zien is dat toch niet raar

3 september 2023 om 13:07

Ik hoor ook geen enkele analist de vinger op de zere plek leggen. Waar Sven in gefaald is is het aantrekken van een goed coach. Geen idee waarom die buiten schot blijft. Vier wedstrijden tegen laagvliegers, 2 gewonnen, 1 gelijk en 1 verloren. Maar vooral: geen progressie te zien in het team of de spelers. Het halen van Steijn is de grootste fout van Sven geweest, maar niemand die dat benoemd.

3 september 2023 om 13:08

Hij heeft helemaal geen punt. Voor mij had deze selectie 0 waardige linksbacks en dus moet je wel

3 september 2023 om 13:10

Ik ben doorgaans geen fan van spelers die multi inzetbaar zijn. Vaak heb je dan van meerdere kwaliteiten een beetje en steekt er niet echt iets bovenuit op een bepaalde positie. Multi inzetbaarheid is mooi voor spelers op de bank, maar in de basis wil ik gewoon specifieke kwaliteiten voor de desbetreffende positie.

3 september 2023 om 13:11

Idd, en Aad hadden we nog niet gehad. Je ziet allerlei "grote" namen hun negatieve zegje doen over Ajax. Het lijkt wel alsof alle niet Ajacieden zich even genieten van het moment.
Voor hetzelfde geld doet dit team het zometeen gewoon goed als ze ingespeeld zijn en dan valt er niet zoveel te bashen. Daarnaast is het normaal in de geschiedenis van Ajax dat na een periode van succes er altijd weer even een korte periode van heropbouw nodig is. Daar zitten we nu middenin. Dus laat ze lekker genieten.
Ajax komt altijd weer boven omdat ze uiteindelijk toch de grootste zijn.

3 september 2023 om 13:14

Wat is er dan zo vreemd aan?

3 september 2023 om 15:15

@amount, los daarvan, hij zegt dat er lukraak maar wat gekocht is. Als je geen zin hebt om je te verdiepen in hoe Mislintat werkt, en wat het profiel is van de gekochte spelers, en wat de samenhang is, dan hoeft dat natuurlujk niet, maar dan moet je er ook gewoon geen mening over geven als analist imo.

3 september 2023 om 12:47

En dat is dus precies wat er gebeurt is. S.E. terug naar jong Ajax. Wijndal mag weg. Komende winter weer een kans om hem weg te doen.

3 september 2023 om 13:02

Hij kan nu nog steeds naar de zandbak verkocht worden. Die markt is nog open.

3 september 2023 om 13:06

Dat zou een mooie oplossing zijn.

3 september 2023 om 12:58

Denk ook niet dat het halen van Sosa per se op de planning stond, maar dat het zo'n buitenkansje was dat Mislintat hem wel moest halen. Avila is geloof ik ook meer voor de lcv positie gehaald en dan heb je met Wijndal en SE twee backups. Vind het helemaal niet zo heel gek. Mislintat probeerde SE ook nog te verhuren, maar als dat niet gaat dan gaat dat niet.

3 september 2023 om 13:08

Een goede trainer geeft spelers vertrouwen en maakt ze beter. Je maakt mij niet wijs dat Wijndal, vorig jaar voor 10 miljoen gehaald, het voetballen heeft verleerd. S-E is geen back (wisten wij bij Twente al lang) maar wordt wel als back opgesteld bij Ajax.

3 september 2023 om 13:13

Ook niet gek dat Ajax er een back in ziet als hij jarenlang in de jeugd als back heeft gefungeerd natuurlijk. In de jeugd is/was hij gewoon zeer dominant op de back, maar dat komt er (tot op heden) gewoonweg niet uit. Salah-Edinne zal een goede keuze voor zichzelf moeten gaan maken in de winter.

3 september 2023 om 13:09

Moet je niet eerst de positie versterken waar je geen 1 goede speler hebt? De rechtsbuiten positie is dan toch belangrijker?

3 september 2023 om 13:15

Forbs kan toch gewoon op rechtsbuiten, met daarachter Berghuis als evt back up? Tegen Ludogorets deed hij het daar gewoon prima.

3 september 2023 om 13:29

Forbs die 1 keer op rechts gespeeld heeft voor zijn komst naar Ajax? Is gewoon een linksbuiten. Net zoals Bergwijn of Tadic constant op rechts werden gezet vorig seizoen.

Berghuis is op 10 veel beter. Heeft niet de snelheid voor een rechtsbuiten.

3 september 2023 om 13:14

Wel als je er daarna niet minimaal 1 wegdoet. Wijndal staat ook gewoon in de boeken voor rond de 10m. Nu heb je 4 spelers voor een positie op je loonlijst

3 september 2023 om 13:23

Je hebt meer dan 30 miljoen aan linksbacks in je selectie. Je bent Chelsea niet he.

3 september 2023 om 14:19

Nee dat klopt. Maar goed. Avila en Sosa zijn beduidend beter dan taartenbakker wijndal en Sarah Eddie. En zullen waarschijnlijk nog ergens naar het buitenland vertrekken..

3 september 2023 om 14:40

Ik denk dat het telraam van Aad defect is. Ajax heeft voor de linkerzone in de verdediging 5 spelers: Hato en Avilla die LB en LCV kunnen spelen. En de pure backs Sousa en Wijndal. Salah Eddinie is geen back, maar wordt als zodanig gebruikt. Kaplan is er ook nog maar die is voorlopig nog uit de running en heeft nog geen wedstrijd voor Ajax gespeeld. Dat Aad zijn pijlen op Mislintat richt is het toppunt van opportunisme omdat die Wijndal en Salah Eddine niet heeft gekocht maar er mee zit opgescheept. Zoals dat gold voor al die miskopen van vorig seizoen. Hij heeft de meest miskopen inmiddels zonder al te veel verlies weer weten te lozen en als je het hem kwalijk neemt dat dat niet in 1 transferperiode met allemaal is gelukt, ben je niet goed bij je hoofd.

Wijndal zijn tijd zit er op bij Ajax, die heeft geen toekomst meer bij de club en dat heeft hij helemaal aan zichzelf te wijten. De lamlendigheid straalt werkelijk van hem af en hij beweegt over het veld alsof hij in een strafkamp zit ipv dat hij zijn hobby mag uitoefenen en daar ook nog eens een miljoenensalaris voor betaald krijgt. Salah Edinne gaan we niet meer terug zien als LB zodra iedereen fit en speelklaar is, maar dat is een hele goede voetballer en kan ook op andere posities worden ingezet. Maar ook hij zal waarschijnlijk worden verkocht als er een acceptabel bod binnen komt. Nog niet alle transfermarkten zijn al gesloten.

Wat vind hij er precies vreemd aan? Wijndal en Salah-Edinne komen duidelijk te kort. Avila is maar half linksback, speelt ook gewoon centraal achterin.

3 september 2023 om 13:00

Wellicht dat je Wijndal eerst moet verkopen. Nu ben je aan het stapelen (kan ajax zich blijkbaar veroorloven) en daarmee wordt zo’n Wijndal nog minder waard.

3 september 2023 om 13:05

Nou wauw van 10 euro naar 5 euro.

3 september 2023 om 13:30

Volgens mij verdient Wijndal vrij goed. Dat is best een obstakel. Bij hem heb je het idee, dat hij met het tekenen van dat vette contract alle motivatie verloor. Dat hij liever in de luwte op de reservebank zit, dan dat hij staat te popelen om te laten zien wat hij waard is - als hij wordt opgesteld. Als club, moet je hem 1) naar een psycholoog sturen 2) na zoveel kansen te hebben gegeven, je verlies pakken en afschrijven. Wat je in elk geval niet moet doen, zoals psv18 suggereert, je er maar bij neerleggen dat dit je niveau spelers is, en wachten tot hij zijn contract uitzit, voordat je iets beters zoekt. Want verkopen klinkt leuk, maar dan moet er wel een koper zijn. En als er een koper komt, is de kans groot dat die niet de helft van het salaris biedt dat Ajax hem maandelijks overschrijft. En dan kan ik best goed begrijpen dat Owen zegt, ik blijf nog wel even hier.

3 september 2023 om 13:38

Sowieso eens mbt een psycholoog. Ik vraag me soms af of die er überhaupt is bij Ajax. Zal wel toch? Maar had die een sabbatical vorig jaar of wat? Zoveel spelers met mentaliteitsissues. Wijndal die zijn hele leven hoort 'jij bent een topper je gaat het maken' en totaal ontleerd is om te werken voor zijn vaardigheid. Nu valt hij voor het eerst in zijn leven tegen, gaat het slecht, en hoe moet hij dan weten daarmee om te gaan. Help die man dan. Of verkoop hem voor 5 euro, maar dat is inderdaad gewoon dom, zakelijk en persoonlijk.

3 september 2023 om 14:20

Ja ik zou nu hopen op een Turkse club ofzo en als het niet lukt echt je verlies nemen, aanbieden contract te ontbinden. Maar je moet hem wel duidelijk maken (als twee aankopen dat niet doen) dat hij er niet meer aan te pas komt.

Laat iedereen Ajax maar afschrijven en net als elk jaar in deze fase psv al het landskampioenschap toedichten. We zullen zien wie er het laatst lacht.

3 september 2023 om 12:50

Ben vooral benieuwd hoe ze in Eindhoven omgaan met het feit dat ze massaal als titelfavoriet gebombadeerd worden. Zal voor hun redelijk uit de comfortzone zijn daar ze normaal graag de underdogpositie nemen. Als het aan de fans ligt daarentegen is het kampioenschap in Augustus al besist. Ik geef nog steeds Feyenoord de meeste kans. Ajax zal weer 3e worden vermoed ik. De selectie is helaas duidelijk minder dan die van de concurrenten, wat gezien de voorsprong die je na de succesjaren hebt moeten pakken een absolute schande is

3 september 2023 om 13:13

Het feit is ook gewoon dat PSV het tot nu toe het best op de rit lijkt te hebben. Het team stond al redelijk, Bosz heeft een goede voorbereiding gedraaid en de aankopen zijn op die CV na niet totaal onbekend in Nederland. Of PSV inderdaad de beste is dat weten we nog niet maar we weten wel dat het een topteam is zonder grote vraagtekens.

Feyenoord lijkt tot nu toe een mindere versie van het team van vorig jaar. Kukcu en Symanski blijken moeilijk te vervangen. Ze hebben best leuke aankopen gedaan maar de puzzel moet nog op z'n plek vallen, dat was vorig jaar ook zo rond deze tijd dus afschijven is natuurlijk veel te vroeg.

En dan heb je als laatste nog Ajax. Die hebben een team met een trainer die nieuw is in de top en een elftal met een aantal vrijwel onbekende spelers voor de meeste van ons. We weten het dus simpelweg niet waar dit avontuur ajax gaat brengen.

3 september 2023 om 12:51

Je wil toch niet zeggen dat Ajax dit seizoen PSV kan afstoppen?

3 september 2023 om 12:53

@SCIREA waarom zou dat niet kunnen? Je weet nog geen eens hoe het dadelijk gaat lopen als het team volledig staat. Het doen alsof PSV makkelijk kampioen gaat worden, nu al, is het meest kortzichtige wat je nu kan vinden.

3 september 2023 om 12:59

Haha heerlijk deze arrogantie, onder de rivieren is dat natuurlijk gewoon toegestaan. Je doet net alsof Ajax het moet opnemen tegen Bayern of City man.

3 september 2023 om 13:01

Exact. En ik wil nog wel eens zien of Schouten beter is dan Sangare (denk het niet), Lozano nog zo goed is (matige seizoenen achter de rug), Noa het gehele seizoen constant is en of die Ketchup wel zo goed is. Zelfde kan je zeggen over de vele ajax spelers die gekocht zijn. Verder kunnen blessuregevallen tijdens een seizoen bepalend zijn (is psv bijv nog wel wat zonder Luuk?).Feyenoord wordt ook al door iedereen afgeschreven, terwijl zij een top coach hebben.Kortom, in de winterstop hebben we een beter gevoel wie er wel en niet goed zijn.

3 september 2023 om 13:04

Ik denk dat “team” het probleem wordt voor Steijn. Los van het niveau van de nieuwkomers, waar we nu nog moeilijk over kunnen oordelen, moet er eerst nog een team van worden gemaakt. Hoeveel tijd (en punten) gaan daar overheen?

3 september 2023 om 14:16

Helemaal mee eens, los van het niveau moet Steijn het allemaal maar zien in te passen. Ajax staat op dat vlak nu al ver achter op Psv en Feyenoord

4 september 2023 om 00:42

2 a 3 jaar zei die...

Ik vind het echt ongelofelijk hoeveel meningen over het transferbeleid al gemaakt zijn, zonder dat de meesten uberhaupt nog maar een minuut gespeeld hebben. Kunnen we ajb stoppen met die mensen een podium te geven? Het is duidelijk dat ze die spelers nooit hebben zien spelen, maar laten we ze eerst even een kans geven voordat we zeggen dat Mislintat mislukt is

3 september 2023 om 12:53

Inderdaad, tot januari aankijken en dan de mensen die wél vertrouw hadden in dit beleid een podium geven

3 september 2023 om 12:57

Iedereen kan toch gewoon z’n mond houden tot januari en naar de wedstrijden kijken? Iedereen ventileert zijn meninkje maar niemand heeft een van die nieuwe spelers ook maar een minuut zien spelen. Wat is de mening van zo iemand die dat roept dan waard?

3 september 2023 om 13:03

Dit is toch zalig man, ik krijg er geen genoeg van. Van Valentijn weten we het maar het is nu echt bal, Gullit, Borst, Aadje, Marco, Jack van Gelder noem ze maar op, iedereen komt uit zijn grot, ieders mening telt (alleen Pierre is wat stil). Niemand hoeft af te wachten hoe de trainer dit neer gaat zetten, iedereen is het al roerend eens. Ajax-Ludogorets is de absolute maatstaf voor de rest van het jaar: het is diepe crisis in Amsterdam. Onze Duitse freund gaat als een wilde stier door Overmars’ reserves heen, verbrast alles aan prutsers van het tweede niveau, hij heeft twaalf Klaibers binnegehengeld. Niemand binnen Ajax praat nog met elkaar, Steijn is al aan het muiten want die wilde Nederlanders, maar de goeie Nederlands ging allemaal naar PSV (dat eigenlijk al kampioen), De jeugdopleiding kan worden opgedoekt, mede door een tweet van een assistent zaakwaarnemer van een speler van 18 (die net heeft bijgetekend). De aanstaande AD is in paniek, Onderschatting is goud. Ik kan me in 30 jaar niet herinneren dat Ajax zo masssaal wordt afgeschreven en die underdog rol vind ik wel leuk een keer. Denk overigens dat Sosa een topaankoop gaat blijken. Het mooie voor Aad & Co. is dat ze hun mening altijd met de windrichting kunnen bijstellen.

3 september 2023 om 13:12

Van de nieuwe spelers kun je idd nog niks zeggen. Maar na anderhalve maand voorbereiding en vier slappe wedstrijden alleen maar los zand opstellen en totaal geen progressie laten zien in team noch spelers kun je toch wel stellen dat het niks gaat worden met Steijn. Hij kan hooguit nog gered worden door de nieuwe spelers die hij niet wilde hebben, maar eigen inbreng van Steijn om Ajax beter te maken verwacht ik niet.

3 september 2023 om 13:23

Steijn moet niet piepen. Het was rijkelijk laat op orde, maar nu heeft hij materiaal in handen waarmee ik inschat dat hij tweede moet kunnen worden. Ja hij zal wat in het Engels moeten doen, risico van het vak. Er zijn 12 spelers gehaald waarvan ik denk dat er 6 moeten kunnen slagen. Dat is een prima score en moet genoeg zijn. Geen excuses meer, hij is nu aan zet. Dat @oigatinha hem na speelronde 2 afschrijft, nog voor hij over een volwaardige selectie beschikte is niet zo interessant. Steijn krijgt het vertrouwen. Hij mag van mij zelfs nog een maandje prutsen. Maar dan moeten de poppetjes op de goeie plek staan, en een elftal met winnaars. Als het er rond kerst niet uitziet kan je praten over een mislukking. Maar het is nauwelijks september. Ten Hag kwam in november pas op stoom doorgaans.

3 september 2023 om 13:11

Je doet net alsof Ajax dit seizoen nog geen wedstrijd heeft gespeeld. Dit spel, inclusief 4 nieuwe aankopen, geeft vooralsnog weinig vertrouwen. Daar mogen mensen toch een mening over hebben?

3 september 2023 om 13:32

Nee want dat is totaal niet het team wat Ajax dit jaar gaat opstellen. Er missen daar nog heel veel belangrijke schakels.

3 september 2023 om 13:38

Dat geldt voor alle clubs in deze fase van de competitie.

3 september 2023 om 14:28

Onafhankelijk of die transfers slagen of niet, hebben veel mensen gewoon kritiek op het feit dat Ajax maar blijft kopen deze zomer terwijl het niet op elke positie nodig was. Ajax heeft met Godts, Vos en Misehouy 3 hele toptalenten rondlopen maar door al die aankopen zullen ze nauwelijks of geen kans krijgen. Godts misschien nog het meeste, maar zelfs dat moeten we nog afwachten.

Ik denk dat iedereen sceptisch is, maar dit is zo makkelijk. Vorig jaar begon je het seizoen met Blind en Wijndal als linksbacks. Blind is vertrokken en Wijndal komt gigantisch tekort. Is het dan gek dat je de markt op gaat? Zeker met in het achterhoofd dat die Avila ook centraal achterin kan spelen? Iedereen lult maar wat. Ook ik ben gigantisch benieuwd, maar pas na drie maanden kunnen we echt gaan oordelen.

3 september 2023 om 13:15

Dat Avila ook in het centrum kan betekend dat Hato er dan weer uit moet? Want Hato was toch ook centraal en links? En die Turkse jongen die evt nog een keer terugkomt? Dat is toch gewoon een beetje teveel van het goede als je eigenlijk 0 echte rechtsbuitens hebt?

Ben het niet zo vaak met Aadje eens.
Maar hier zegt hij eigenlijk hele logische dingen.

3 september 2023 om 12:48

Niet dus. S.E. en Wijndal komen zwaar te kort. Dus haalt men twee vervangers.

3 september 2023 om 12:52

Aad praat hierboven alleen maar onzin. En net als al die frikandel analisten is het ongelooflijk dat ze nu al het 'beleid' kraken voordat ze oog maar enig fatsoenlijk aankoop hebben zien spelen. Zoals vaker gezegd, zullen we gewoon maar eens even afwachten voor we de glazenbol erbij gaan pakken?

Het is allemaal napraterij. Meer niet. Het feit dat er een linksback (op verzoek van Steijn) is bijgehaald omdat de andere 2 niet renderen. Je hebt dus helemaal geen 4 linksbacks. Want 2 zijn er sowieso afgeschreven.

Daarnaast wordt er nu gedaan alsof er totaal geen samenwerking heeft plaatsgevonden omdat Steijn heeft gezegd dat die liever Nederlandse spelers wilde. Steijn heeft ook vaak genoeg gezegd dat de transfer ook met hem besproken worden. Punt.

3 september 2023 om 13:13

Maar die 2 afgeschreven linksbacks staan toch nog onder contract? En heb je er dus toch gewoon 4 waarvan je er maar 2 kan gebruiken (Avila nog maar bezien, Sosa lijkt mij een topper)

Volgens mij is de laatsle linksback juist gehaald op verzoek van Steijn gehaald. Hij heeft geconcludeerd dat de Salah-Edine en Wijndal niet goed genoeg waren en dat Avilla meer een lcv was. Dan kun je jezelf afvragen of Avilla nodig was maar er wordt dus wel geluisterd naar Steijn.

Aad, die club is Atletico Madrid.
Verder roepen onder het mom van totale ontwetendheid

3 september 2023 om 12:49

Ssst dat is geheim volgens Aad.

Daar istie weer, een over the hill trainer en analist die vrijwel overal is gefaald. Die weet wel wat een club als Ajax nodig heeft Tja, zolang we maar met zn allen in de media negatief over Ajax kunnen blijven doen dan wint iedereen toch. Genant.

3 september 2023 om 12:55

Nou je kunt veel van Aad de Mos zeggen, zeker dat hij af een toe een gekkie is. Maar je kunt niet zeggen dat hij vrijwel overal gefaald is.

3 september 2023 om 13:04

Ik heb het niet over 40 jaar geleden. Het maakt niet uit wat je 40 jaar geleden hebt gedaan het gaat er om wat je nu doet en hij bralt en kraamt vooral onzin uit. Heeft het continu bij het verkeerde eind en overal waar hij heeft getrained in de laatste 25 jaar ( om het even ruim te nemen) heeft hij gefaald.

3 september 2023 om 13:09

Je hebt het in je eerste post helemaal niet over wel of geen 40 jaar geleden. Je stelt: 'een over the Hill trainer en analist die vrijwel overal gefaald is'.

Dus blijkbaar is met jouw clubje meerdere malen kampioen worden falen.

3 september 2023 om 13:14

Het is maar hoe je het wil bekijken. In de jaren 80 had jij of ik ook assistent / kampioen kunnen worden met een wereld club als Ajax. Ik weet niet wat jou clubje is maar Ajax is verre van een ''clubje'' trouwens Maar nee ik ben totaal niet onder de indruk van Aad de Mos als trainer of als analist dat lijkt me duidelijk. Noch ben ik onder de indruk van zijn kampioenschappen van 40 jaar geleden.

3 september 2023 om 13:24

Het is totaal niet relevant of "jij of ik" dit ook hadden kunnen doen, het gaat om jouw stelling die pertinent niet juist is.

Maar okay, ga jij dan even Sjakie Swart vertellen dat zijn prestaties niets waard zijn want ja... iedereen kon die wel halen in die periode.

3 september 2023 om 13:27

Je kunt boos doen wat je wilt maar je weet dat ik gelijk heb. Het gaat om relevantie, en Aadje de Mos is al 25 jaar niet meer relevant in het voetbal. Net zoals zijn huidige mening in dit nieuws bericht. Tot ziens!

3 september 2023 om 13:28

Ik ben totaal niet boos. Wat ik wel opmerk is dat je niet op mijn weerlegging van jouw stelling in lijkt te gaan, wat meer dan genoeg zegt.

Vriendelijke groetjes beste Cor.

We moeten natuurlijk afwachten wat de nieuwelingen bij Ajax gaan brengen, maar je kunt niet ontkennen dat Mislintat zijn hoofd op het hakblok heeft gezet door totaal een andere koers te varen dan wat ze bij Ajax gewend zijn. Dure onbekende spelers uit tweede divisies, 11/12 aankopen zijn buitenlanders en meer dan 100 miljoen uitgegeven. Het afbreukrisico is daardoor wel veel groter geworden. Hij heeft wel lef, dat kun je wel zeggen. Gaat het goed, dan is hij de grote held. Gaat het mis, dan zal er meer dan ooit zware kritiek komen. Ben ook erg benieuwd hoe groot de stem van Steijn in de aankopen is geweest.

3 september 2023 om 12:50

Steijn had geen stem, alleen adviserend. Lijkt me ook logisch, drie trainers in 12 maanden tijd.

3 september 2023 om 13:09

Maar dat is toch wel gek? Steijn is ook aangenomen voor de lange termijn en heeft bepaalde spelers nodig om zijn speelstijl over te brengen in het team

3 september 2023 om 13:16

Een coach die voor het eerst een top team mag gaan coachen is niet gehaald voor de lange termijn.

3 september 2023 om 13:21

Ik hoop het niet. Van wat ik afgelopen 2 maanden en vier wedstrijden heb gezien hoop ik dat Steijn binnenkort vervangen is door een goede trainer. Vorig jaar met Slot gezien wat de invloed is van een goede trainer (en daarvoor met Eth). Nu met Bosz. Zelfde tijd,gehad als Steijn, ook nieuwe spelers inpassen en brandhout achterin, maar wel presteren.
Een goede trainer is wat Ajax nodig heeft.

3 september 2023 om 12:56

Mislintat is hopelijk de eerste kop die gaat rollen, en niet Steijn. Onder de Ajax supporters is gevoel 50/50 volgens mij, lees heel veel reacties dat Mislintat alle vrijheid moet hebben. Ik vind dat nogal wat..

3 september 2023 om 12:57

Ik denk dat dure jonge (buitenlandse) spelers een beproeft concept is bij Ajax dat vaak goed uitgepakt heeft. Alleen omdat het er ineens zoveel zijn is het wel inderdaad riskant (lef). De helft zal er toch echt meteen moeten staan en het verleden heeft juist vaak uitgewezen dat het dan vaak fout gaat. Wellicht had je dan twee of drie spelers moeten kopen waarvan je weet dat ze zich makkelijk aanpassen omdat ze Nederlands zijn of uit de eredivisie komen.

Waarom geen Schouten of Zerrouki op 6 of Cerny terughalen? Wellicht zijn Tahirovic en Mannsverk beter (gern idee) maar het zijn wel beide een grotere gok lijkt me.

3 september 2023 om 13:12

@scummyman,

Schouten had ik nog een optie gevonden, maar had je bij Twente aangeklopt voor Zerrouki of Cerny dan had je gelijk de extra Ajaxbelasting bij mogen gaan betalen wat de clubs in Nederland vaak doen en was er 50% bij de prijs opgekomen. Dan heb ik liever dat we voor onbekendere talenten in Nederland gaan dan dat we onnodig de kas van dat soort clubs gaan sponsoren.

3 september 2023 om 13:59

@ajaxenschede. Je doet net of Ajax niets heeft betaald voor al die buitenlanders? Mislintat heeft meer dan 100 miljoen mogen uitgeven. Ongekend voor een Nederlandse club.

3 september 2023 om 13:10

We hebben afgelopen seizoen met Bergwijn en Wijndal twee bekende Nederlandse spelers gehaald uit sterke/bekende competities gehaald, deze spelers kwamen nota bene nog uit de koker van Overmars aangezien hij daar al bijna 2 jaar achterna zat. Echter zijn deze 2 spelers qua prijs/kwaliteit verhouding misschien wel de slechtste aankopen geweest in de geschiedenis van de club.

Ik heb geen flauw idee wat de spelers van Mislintat gaan brengen, wat ik wel weet is dat de 'sterkere' aankopen pas laat gekomen zijn en hun debuut nog moeten maken dus het is heel bijzonder dat alles nu al compleet afgebrand wordt door analisten die de meeste spelers waarschijnlijk nooit hebben zien spelen

3 september 2023 om 13:18

@Ajaxenschede

Amen!

Ik had het erger gevonden als De Mos positief is. In het verleden heeft hij als trainer mooie prestaties neergezet, maar tegenwoordig heeft hij het meestal bij het verkeerde kant m.b.t. het beoordelen van het potentieel van spelers. Voorbeeld: Obispo was in zijn ogen een groter talent dan De Ligt. Aad kun je dus totaal niet serieus nemen.

Ajax werkt als een rode lap voor De Mos, niks nieuws dus. Volgens mij is er juist heel goed geluisterd naar Steijn, voor iedere positie waar hij nieuwe spelers vroeg, zijn er nieuwe spelers gekomen. Laten we daarnaast eerst eens wat wedstrijden afwachten hoe de nieuwe spelers zijn, voordat we Mislintat beoordelen..

Sosa is waarschijnlijk juist op verzoek van Steijn gehaald, hij gaf publiekelijk aan erg ontevreden zijn met de prestaties van Wijndal en Salah Eddine, en voila, even later wordt er een waardige LB gehaald door Mislintat.
En wat betreft die 4 linksbacks, dat is ook weer zo simplistisch. Twee daarvan voldoen dus niet, en Avila is ook (en waarschijnlijk vooral) gehaald voor LCV. Waar, gezien de lange blessure van Kaplan, alleen een 17-jarige Hato staat.

3 september 2023 om 13:13

Als 2 van de 4 linksbacks niet voldoen, waarom zitten zij dan überhaupt nog bij de selectie?

3 september 2023 om 16:55

Tja wie wil ze kopen dan? Gaat FC Twente een bod doen op Wijndal?

S.E. zal spoedig naar jong Ajax gaan, gewoon een kwestie van tijd.

De kritiek dat er twee dezelfde soort middenvelders zijn gekocht vind ik ook heel vreemd. Tahirovic is een echte (voetballende) nummer 6 en Van Den Boomen staat veel verder op het veld.
Daarnaast heb ik bij veel aankopen mijn twijfels of ze het niveau hebben maar je kan toch niet zeggen dat het dezelfde soort spelers zijn. Als je alleen al naar de spitsen kijkt heb je een fantastische kopper (wat ik gelezen heb), een sterke kaatsende spits en een kleine behendige spits.

Het gaat een ramp voor de analisten worden als Ajax wel weet te presteren. Dan kunnen we los op een hoop van die gasten.

3 september 2023 om 13:23

En als het andersom is en Ajax niet presteert? Zijn het dan top analisten die het allemaal goed zagen?

3 september 2023 om 13:47

Dat is een retorische vraag. Uiteraard hebben ze het dan goed gezien en zal ik ze gelijk geven. We gaan het zien!

Obispo is een groter talent dan de Ligt. Dat zei Aad ooit in 2017. En in 2022 gaf hij aan dit nog steeds te vinden. Hij gaat de Ligt voorbij.

Wijndal en ASE zijn verleden tijd. Avila is ook gehaald voor centraal, omdat Ito niet kwam.

We zullen toch even moeten afwachten voordat we een oordeel kunnen geven. Misschien weet Steijn er een geweldig draaiend elftal van te maken en haalt hij het beste uit zijn spelersgroep. Het kan ook zijn dat Steijn die groep totaal niet aan het voetballen krijgt en al die nieuwe spelers hun draai niet kunnen vinden, het kan beide kanten op dus laten we het even aankijken voordat we conclusies gaan trekken.

Wat de mos zegt over die bronnen is waar. PSV denkt namelijk dat Vos een goede vervanger kan zijn van Sangare!

On: voor de rest heeft Aad de Mos al jaren het idee dat hij de enige is die voetbal snapt. Iedereen die het anders doet heeft bij voorbaat al gefaald. Mislintat doet dingen anders, dat is inderdaad waar. Ik vind 3 September alleen een beetje vroeg om een nieuwe TD nu al af te schrijven, zeker omdat een groot deel van de spelers over anderhalf uur pas gaat debuteren...
Aad de Mos is al ruim 10 jaar uit het voetbal (en nog langer uit het topvoetbal) en sinds die tijd alleen nog maar dingen geroepen waaruit blijkt dat hij data niet begrijpt.

4 linksbacks is inderdaad totaal onnodig, Salah Edinne had verhuurd moeten worden en Wijndal verkocht. Maar dat Mislitnat 2 linksbacks heeft gehaald is volledig logisch. Daar is dus het verkopen en niet het aankopen mis gegaan, Aad.

Ik doe hier een voorspelling: Anton Gaaei wordt de oplossing voor het rechtsbuiten probleem. Niet dat hij perse RB gaat spelen maar met zijn loopvermogen zal hij daar constant opduiken.

Ik heb alle vertrouwen in de transfers die zijn gedaan door Mislintat. Wat me wel zorgen baart is de coach. Steijn is geen imposante naam en ik voel alsof deze groep een gearriveerde coach nodig heeft om geinspireerd te raken. Gallardo, Nagelsmann etc

Ajacieden zullen er wel weer schande van spreken dat de zoveelste voetbalkenner Svennie af valt, maar ze zouden ook eens kunnen luisteren naar de mensen die er verstand van hebben.

3 september 2023 om 13:16

Vertel mij naar wie dan?

Aad 'obispo is beter dan de ligt' de mos?
Marco' ik heb ajax in '08 bijna naar een faillisement geholpen' van basten?
Valentijn driessen of mike verweij??

3 september 2023 om 13:26

Hahaha al die voetbalkenners die hun mening klaar hebben zonder al die nieuwelingen te hebben zien spelen. Voorbarig is het woord dan hou ik me nog in.. voor de rest bespeur ik weinig echte voetbalkenners.

3 september 2023 om 13:44

Voetbalanalisten en -journalisten is een beroepsgroep vol oude irrelevante idioten, halve senielen, het is een soort collectieve sociale werkplek. Dus geen schande, eerder is het een beetje meelijkwekkend. Zo'n De Mos moet gewoon eerlijk zijn en zeggen 'ik ken die spelers niet' 'ik heb geen bronnen meer bij Ajax' 'we gaan het zien' 'veel onbekende namen die het nog moeten bewijzen' 'ik zit hier met een luier want ik ben incontinent'.

Als vos echt zo goed is staat hij er net als hato binnen no time in.

3 september 2023 om 13:43

ja dat denk ik dus ook...
het is weer een boel gehype van wat figuren over een jeugdspeler.
ventje is 18 jaar, en alhoewel ik hem leuk vind spelen bij jong ajax... dat is toch niet het niveau waar je alles op kan beoordelen.

Al die Ajacieden die hier geforceerd Sven Mislintat blijven verdedigen, laten hem straks keihard vallen als de resultaten tegenvallen. De analisten zien wat er gebeurd en hebben grote twijfels bij Mislintat op basis van het vreemdelingenlegioen dat hij heeft aangekocht. Natuurlijk moet je het een kans geven maar dat neemt toch niet weg dat je je mening niet mag geven over de TD, de aankopen, de trainer en het vertoonde spel tot dusver?

Mischien kan Mislintat ook een vervanger zoeken voor Aad?

Wij kijken met vol verbijstering naar de onzin die Aadje uit kraamt

Met mooie is de mos weet zelf ook donders goed dat als vos echt zon super talent en zo geweldig was zoals hij beweert had die echt wel bij ajax in de basis. Maar die jongen is nog niet klaar om een volledig seizoen te spelen in 1 en met mansverk heb je de 6 die ze wilde en kan vos daar achter gewoon groeien.

Ik ga m'n leven eens goed overdenken, want ik ben het met ieder woord van De Mos eens. Misschien toch al vroeg beginnen met drinken vandaag... Straks gaan de woorden van Verweij nog logisch klinken...

4 LB’s en 0 rechtsbuitens. Oke SE en Wijndal zijn niet goed genoeg maar met Avila en Hato heb je ook twee spelers die op links kunnen. Het middenveld is zo creatief als een boomstam en de aanval is dramatisch. Sven heeft slecht ingekocht. De verdediging is meer dan prima, vooral als ze op elkaar ingespeeld zijn. Maar je moet goals maken. Hopen dat Akpom lekker gaat spelen en dat Mikau z’n draai gaat vinden. Bergwijn, Brobbey en Forbs zijn ‘em niet helaas.En kom op man. De recordkampioen van Nederland die hoge ogen gooide in Europa moet het doen met spelers van het tweede niveau. Sven haalt maar wat van Marktplaats en Steijn, een mediocre coach moet hier wat van gaan brouwen? Dit is echt dramatisch allemaal. Maar je mag niks zeggen blijkbaar, pas over 100 wedstrijden als we 6e staan.

Als ik de verhalen mag geloven kan Mislinat er niks van door onbekende spelers aan te trekken. Maar niemand had destijds ook gehoord van Tagliafico, Martinez, Anthony, Sanchez, Cassiera en Mangalan toen zij naar Ajax kwamen. Behalve die laatste twee waren de anderen alleen maar toppers. Toen Martinez en Anthony weg gingen was het gif uit het spel van Ajax en zakte het ook als een kaartenhuis in elkaar.
Misschien heeft Mislinat naar deze ontbrekende kwaliteiten gekeken en de spelers gehaald die aan dat profiel voldoen.
Jammer dat ik de analisten hier niet over hoor maar dat ze gelijk al beginnen met afzeiken

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren