Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Hans Kraay tast in het duister: ‘Waarom scout niemand hem? Kan overal mee!’

Laatste update:

Hans Kraay junior begrijpt niet waarom er geen clubs geïnteresseerd zijn in Dávid Hancko. De Slowaak wist een uitstekend debuutseizoen bij Feyenoord te bekronen met de landstitel en is een van de drijvende krachten in het elftal van trainer Arne Slot. Desondanks blijft het angstvallig stil rond de centrale verdediger.

"Sturen al die Premier League-clubs half blinde scouts naar Nederland? Hancko is toch voor bijna elke ploeg 35/40 miljoen waard?", vraagt Kraay zich hardop af bij Voetbalpraat. Feyenoord komt de transferzomer tot dusver zonder al te veel kleerscheuren door. Orkun Kökçü en Danilo werden verkocht aan respectievelijk Benfica en Rangers, maar onder meer Lutsharel Geertruida blijft voorlopig binnenboord. Zijn transfer naar RB Leipzig klapte.

Mario Been, eveneens te gast in het voetbalpraatprogramma, trekt wat Hancko betreft de vergelijking met Calvin Bassey. "Daar betalen ze 22 miljoen voor, terwijl Hancko op alle vlakken een betere speler is. Bassey wordt bij Fulham met open armen ontvangen en is nu elke week een van de betere spelers. Misschien leggen wij de lat ook wel te hoog in Nederland voor een centrale verdediger. Wat ze allemaal moeten kunnen om te slagen."

Kraay merkt op dat het bij Ajax niet alleen aan Bassey schortte. "Alle linker centrale verdedigers bij Ajax de afgelopen jaren, de 'Martínezen' van deze wereld, veroverden de bal en leverden hem in bij Frenkie de Jong of Ryan Gravenberch. En of ze nou in de dekking stonden of niet, je kon ze altijd aanspelen. Bassey is geen grote technicus, maar als hij nou na elke balverovering Van den Boomen had kunnen inspelen... Misschien had hij het dan wel gered."

Denk jij dat Hancko nog gaat vertrekken bij Feyenoord?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Bassey is er net een week en is nu al een van de beteren. Leuk voor die jongen maar totaal niet realistisch om te zeggen als het om een niks zeggende oefenpot gaat. Voor hem en Ajax ook zou het fijn zijn als hij het red straks als het seizoen is begonnen.

10 augustus 2023 om 07:55

Vanwege bonussen en doorverkoop clausule?

10 augustus 2023 om 08:33

@RGB

Kraay trekt de enige juiste en terechte conclusie aan het einde. Matthijs de Ligt kon alles in leveren bij Schone/Frenkie. Martinez/Timber alles bij Gravenberch/Blind/Mazraoui.

Afgelopen seizoen, en de huidige voorbereiding, is dat exact waar het mis gaat en ging. Namelijk een nummer 8 in Taylor of Klaassen die als nummer 10 spelen en vanaf achteruit niet aanspeelbaar zijn. Wijndal staat te diep en rechts kunnen Samchez/Rensch niet voetballen..

10 augustus 2023 om 08:55

@D-Bergkamp; klopt exact. Ik denk ook dat Bassey best kan voetballen, maar doordat er bijna geen verbinding is met het middenveld stond de hele verdediging te schutteren, enkel spelers die zelf comfortabel aan de bal zijn en kunnen indribbelen/passen blijven dan overeind en dat is nu net niet het sterkte punt van Bassey.
Daarnaast lijkt Bassey vaak te nonchalant en levert hij ballen steevast een paar keer per wedstrijd bij de verkeerde kleur in. Dat had er sowieso uit gemoeten, maar verdedigen kan hij echt wel.
Denk dat Tahirovic en vd Boomen twee aankopen zijn die precies kunnen brengen wat er vorig jaar werd gemist. Als dat zo is kun je stellen dat er nu dus ingekocht wordt naar wat de selectie echt mist en gaan we er 100% op vooruit wat betreft visie.

10 augustus 2023 om 09:00

Hier ben ik het overigens helemaal mee eens. Klaassen speelt altijd verstoppertje op het middenveld.

10 augustus 2023 om 10:42

@JohanVlerksen Mede, en als blijkt dat Bassey beter past bij Fulham mede door omstandigheden is het gunstig voor Ajax geweest om hem te verkopen voor dat bedrag. In de toekomst kan je mogelijk weer zo een foute aankoop lozen voor een redelijk bedrag.

@Bergkamp de Ligt had dus een luxe! Ik ben het ook niet oneens, het is een tekortkoming geweest afgelopen seizoen voor Bassey dat hij geen spelers had die aanspeelbaar zijn. Echter was hij zelf ook niet foutloos. Vandaar dat ik het zeg ik zelf het niet realistisch vind om hem te beoordelen op de oefenpot. Laten we na een half jaar Fulham eens weer oordelen om te kijken waar hij dan staat!

10 augustus 2023 om 11:04

@D-Brtgkamp, ook dat is een verkeerde conclusie. Zowel de Ligt als Martinez als Timber konden zelf opbouwen. Dan kun je wel de rest van het elftal gaan vastzetten, maar dat is vrij nutteloos als de vrij gebleven verdediger het spel gaat verdelen en kansen creëren. Dat heet de tegenstander dwingen tot keuzes. Bij Bassey hoefde de tegenstander niet te kiezen. Bassey vrij laten en de rest vast zetten was genoeg. Je kreeg de bal vanzelf wel. Ja Bassey had meer hulp moeten krijgen, echter is hij ook echt bagger gescout. Medic die nu is aangetrokken heeft nog meer vertrouwen aan de bal dan Bassey.
Vervolgens krijg je de rest van zijn analyse en zeker in het geval Hanco. Tadic heeft vorig seizoen een goal gemaakt puur op zijn fysieke kwaliteiten. Een centrum in de eredivisie werd door Tadic geklopt op snelheid. Het centrum Hancko Trauner. Tadic is een fantastische voetballer met een geweldige techniek, maar sprintduels over 40 meter behoren tot zijn grootste zwaktes. Als je als centrum degelijke duels verliest, zijn clubs uit de premier niet zo snel geïnteresseerd.

10 augustus 2023 om 14:13

@ninjakai

De belangrijkste beweging in het voetbal is de beweging zonder bal. Je kan als verdediger willen opbouwen/kansen gaan creeeren. Als er niemand is die aanspeelbaar is/komt gaat de bal nergens heen.

Afgelopen seizoen stonden Taylor/klaassen veel te diep, die waren niet aanspeelbaar. Wijndal hetzelfde verhaal. Dus de enige speler die aanspeelbaar was Alvarez. Het is dan ook niet voor niets dat uitgerekend dit jaar, het voetballende talent van Timber, zwaar tegen viel...

1+1 is nog steeds 2...

Dat iets niet in de media komt betekent natuurlijk niet dat het nog niet plaatsvindt. Hancko staat echt wel op de lijstjes van verschillende grote clubs en er zal ook vast wel geïnformeerd worden de komende weken. Het is overigens onzin om te denken dat een Bassey wel goed had gerendeerd met een Boomen voor zich, waar slaat dit op? Hij was verdedigend ook enorm zwak, positioneel een drama en voetballend kon hij de simpelste ballen langs de lijn niet spelen. Komt gewoon te kort voor een ploeg die graag 60 procent of meer balbezit wil hebben.

10 augustus 2023 om 07:56

Hij zal vast wel op lijstjes staan. Wie niet? Maar we hebben het hier over een jongen die het een jaartje goed heeft gedaan bij Feyenoord. Laten we blij zijn dat hij nog een jaar blijft. Maar niet doen alsof we het hier hebben over een wereldwonder waar Barcelona, Real en Bayern voor op de stoep zouden moeten staan.

10 augustus 2023 om 07:59

@kuna Mila, maar wel gewoon over de beste verdediger en een van de beste spelers van de eredivisie, dan is belangstelling van topclubs helemaal niet gek

10 augustus 2023 om 08:02

Dit was gewoon verruit de beste verdediger van de ED

10 augustus 2023 om 09:05

Verreweg de beste verdediger van de ED. Met zeldzame jaloezie naar Feyenoord gekeken wat betreft deze speler. Ik kan me de afgelopen 20-25 jaar ook geen betere, verdedigende, aankoop herinneren dan Hancko. Misschien Alex, maar verder komt er weinig in de buurt die direct zo goed was. Sanchez van Ajax trouwens, dat was ook wel echt een schot in de roos toen

10 augustus 2023 om 09:26

Er was ook ergens een kleine Argentijn die nu furore in Engeland aan het maken is..

10 augustus 2023 om 11:13

Ik doelde op verdedigers die aangekocht waren en er direct stonden. Martinez was in zijn eerste jaar en niet extreem goed en geen verdediger, maar (vooral) verdedigende middenvelder. Dat het, zeker in zijn laatste seizoen, 1 van de beste verdedigers is geweest in de laatste 20 jaar dat absoluut, maar hij viel dus met een reden buiten mijn scope Zelfde geldt voor de Ligt, aangezien dat geen aankoop was. Maar ik geef toe dat dit niet helemaal duidelijk wordt uit mijn eerste bericht.

10 augustus 2023 om 11:21

Wilde net hetzelfde typen.

Misschien dat zijn mislukte avontuur op zeer jonge leeftijd bij Fiorentina de clubs doet twijfelen en men daardoor naar andere spelers kijkt..

10 augustus 2023 om 12:49

"Martinez was in zijn eerste jaar en niet extreem goed en geen verdediger, maar (vooral) verdedigende middenvelder."

Zoveel scheelt dat niet bakkert, het is 52 % (22 wedstrijden DM) om 48 % (19 wedstrijden LCV).
Martinez heeft zijn 1e 3 wedstrijden (Ch-league kwalificatie) op LCV gespeeld en 1 wedstrijd op DM.
In de competitie idem, de 1e 3 wedstrijden op LCV daarna 12 wedstrijden op DM gevolgd door 6wedstrijden op LCV & nog een eens 3 wedstrijden op DM.

In de CH-league alles op DM gespeeld en in de knvb beker alle wedstrijden op LCV en het spijt mij maar, Martinéz was imo wel goed (extreem misschien niet maar wel heel goed) in zijn eerste seizoen. Hij heeft dat seizoen ook alles gespeeld m.u.v de laatste wedstrijd van het seizoen door een blessure...

Want zij weten voor wie er allemaal wel en geen interesse is. Tuurlijk Hancko na zo'n seizoen wel in de belangstelling,

Ach, als Dávid Hancko in de Champions League zich kan manifesteren als 1 van de betere spelers dan krijgt Feyenoord uiteindelijk de jackpot voor hem. Dan is een bedrag van tussen de 40 en 50 miljoen zo op tafel gelegd. Laat hem maar blijven, ze kunnen hem nog goed gebruiken dit seizoen.

10 augustus 2023 om 07:59

Ik heb ook liever dat Hancko blijft. Echt een hele fijne verdediger en ook nog eens goed aan de bal. Een centrum met Geertruida is naar mijn mening het beste centrum van de eredivisie waar enorm veel voetbal in zit.

10 augustus 2023 om 08:07

En zo is het precies. Hancko wordt dit jaar 26 en zou dus voor een club een speler moeten zijn die er meteen staat. Feyenoord heeft dit seizoen de kans om naam te maken en dan zal de keerzijde zijn dat er aan al hun spelers getrokken zal worden. Laten we wel zijn, de meeste spelers van Feyenoord waren aan het begin van afgelopen seizoen nobodies, op Kokcu en Gimenez na.

10 augustus 2023 om 08:08

''dan is een bedrag van tussen de 40 en 50 miljoen zo op tafel gelegd''

Misschien moet je is op tijd gaan slapen, je begint nou echt wartaal te praten
of zit je nog in dromenland dat kan ook

10 augustus 2023 om 08:52

Het laatste jaar is de transferwaarde van Hancko flink toegenomen. Als hij met Feyenoord een goede Champions League deelname draait dan is het voor veel clubs in een topcompetitie gewoon een directe versterking. Engelse clubs draaien hun hand er niet voor om met grote geldbedragen.

10 augustus 2023 om 11:24

Van de Ven gaat ook van Wolfsburg voor 50 miljoen na 1 goed seizoen in D. Goed presteren in de CL kan wel degelijk 15 miljoen schelen.

Zo moeilijk is het allemaal niet hoor. We hebben het over een jongen die relatief wat ouder is en het een jaartje leuk heeft gedaan in de eredivisie. Daarnaast, als je kijkt naar zijn profiel, ik de PL hebben ze zo 20 van dit soort verdedigers lopen. Hans doet net alsof we het hier hebben over iemand die zo elke ploet beter maakt...

10 augustus 2023 om 07:55

Een goed verdedigende, multifunctionele linkspoot die ook nog eens comfortabel aan de bal is? Die 20 wil ik wel eens horen.

10 augustus 2023 om 08:00

Nee, zo doet hij helemaal niet. Hij vind het gewoon vreemd dat er geen clubs zijn die concreet voor hem zijn geworden. Er zijn tig clubs in Europa die hem kunnen betalen, niet enkel de top.

Daarbij is Hancko met 25 jaar nog steeds niet oud. Leeftijd speelt geen rol in het aantrekken van Hancko of niet. Juist die leeftijd is interessant, omdat spelers doorgaans al volwassener spelen. Dat is bij Hancko niet anders.

10 augustus 2023 om 09:02

Met alle respect voor Feyenoord en Hancko, maar wat heeft die jongen laten zien?
Hij speelt goed in de eredivisie, en heeft Europees op de top wedstrijden na ook naar behoren gedaan.

Clubs zijn niet gek, die kijken dit seizoen hoe hij het in de CL doet, waar je echte tegenstanders krijgt. Een goede pot tegen Lazio, sturm graz of FC Midtjylland hechten de toppers geen waarde aan.

Laat het dit seizoen zien tegen de toppers van Europa en dan gaat deze jongen voor een groot bedrag weg. Dus Hans moet even zijn enthousiasme en frustratie omtrent Hancko in de koelkast zetten.

10 augustus 2023 om 09:24

Clubs zijn niet gek, maar ze betalen dus wel zo even een dikke 20 miljoen voor Bassey. Dat is juist zijn punt. Waarom wel zo'n dik bedrag voor een speler die werkelijk geen bal normaal raakte vorig seizoen, terwijl er bij Feyenoord eentje loopt die gewoon goed speelde?

10 augustus 2023 om 09:39

Hoe kan je Bassey hierin betrekken zonder dat je kijkt naar de extra waarde die een Bassey heeft ten opzichte van Hancko?
Die jongen is klaarblijkelijk gehaald voor de homegrown regel. Hij is Engels en dus direct al meer waard dan een Hancko voor zoon club.

Dat Hancko over meer verdedigende kwaliteiten beschikt in zijn linker teen dan Bassey ben ik het dan weer compleet mee eens.
Je moet alleen wel alle feiten meenemen in je conclusie.

10 augustus 2023 om 08:00

Noem er eens 20....sommige mensen willen alles wat van Feyenoord komt klein maken

10 augustus 2023 om 08:06

Deden ze ook met Kokcu, tuurlijk was hij niet zo dynamisch als onder slot maar elke halve blinde kon zijn potentie zien. Hij gaat na Benfica echt snel naar een nog grotere club, weet ik zeker.

Ik zeg niet dat nu hetzelfde met Hancko gebeurt maar iedereen ziet zijn klasse, daarbij een linkspoot met een goede pass en trap als centrale verdediger die ook nog eens keihard kan zijn wanneer nodig. Ja ik ken er inderdaad 20..

10 augustus 2023 om 08:08

Een jaartje leuk heeft gedaan… man Hancko was echt geweldig in zn debuuseizoen waarin hij zo ongeveer 1 foutje heeft gemaakt. Naast dat hij gewoon een hele goede basistechniek heeft voor een centrale verdediger is hij ook nog eens onwijs rap, iets wat je toch niet vaak ziet bij een centrale verdediger. Timing van zijn tackles is ook geweldig, je kunt echt al een topcompilatie maken van alleen afgelopen seizoen.

10 augustus 2023 om 08:08

Nogmaals verruit de beste verdediger ED, Senesi was beduidelijk minder in snelheid techniek, en verdedigende kwaliteiten die is ook naar England. Ik vind deze toon wel erg kleinerend voor Hancko.

Hij is gewoon met een aantal mooie clubs in verband gebracht 0.a Napoli maar echt niks concreets en Feyenoord die zal er een aardig prijskaartje aan hangen

10 augustus 2023 om 08:19

Kleinerend? Niks daarvan, het is een goede speler die het goed gedaan heeft bij Feyenoord. Maar nogmaals, geen wonderkind waarvoor alle topclubs in de wereld in de rij zouden moeten staan.

Hij gaat vast nog een mooie stap maken in z'n carrière, maar laten we nu gewoon genieten dat hij nog bij feyenoord zit.

10 augustus 2023 om 08:21

Noem die 20 maar op

10 augustus 2023 om 08:31

Nee, dan is subjectief. Dan worden er weer een paar uitgelicht door mensen die het er niet mee eens zijn. Dat doet afbreuk aan mijn punt. Het is geen wereldwonder als Hancko na deze transferperiode nog bij Feyenoord zit. Als je hem een wereldklasse CV vindt dan vermoed ik dat je geen goed beeld hebt van wat er in andere competities allemaal rondloopt. Wat prima is voor een gemiddelde reageerder hier op VZ, maar wat vreemd is van een 'professionele' analist.

Maar goed, we blijven hier gewoon doen alsof Hancko wereldtop is zie ik, ook prima. Misschien zie ik het wel fout en zijn er inderdaad geen 20 betere te vinden.

10 augustus 2023 om 08:59

Niemand doet alsof Hancko wereldtop is, maar jij doet alsof hij doorsnee is (er lopen er namelijk 20 met zijn profiel rond in de PL alleen al) en slechts een “leuk” seizoen heeft gekend bij Feyenoord. Dat is natuurlijk gewoon lulkoek.

Die gozer is een schot in de roos geweest en een belangrijke pion in een kampioensploeg vol met nieuwelingen. Daarnaast Europees ook goed gepresteerd. Maar goed, als mensen vinden dat jij te bagatelliserend doet, betekent dat dus dat die mensen vinden dat hij wereldtop is.

10 augustus 2023 om 10:03

Haha, een niet te maken punt willen maken, en dan niet met voorbeelden komen omdat het "afbreuk doet" aan je punt. Je maakt het mee op VZ

10 augustus 2023 om 08:30

@Kuna_Mila Zo moeilijk is het dus wel, er wordt een vergelijking gemaakt met Bassey die belachelijk veel geld oplevert. Dat heeft niets met de Eredivisie te maken of Ajax, maar met het scoutingsapparaat in Engeland. Als je op het eiland hebt gespeeld moet je wel goed zijn, dus betalen we wel. Die Hancko is in alles een betere voetballer, maar Fulham gaat voor de zeer beperkte Bassey. Feyenoord heeft Hancko uitstekend gescout en ik verbaas me wel degelijk waarom hij niet is weggekaapt.

10 augustus 2023 om 08:32

Dat hij beter is dan Bassey lijkt me evident. Dat clubs een heel beperkt beeld hebben van wat er rondloopt en ongelooflijk vreemde transfers doen is ook duidelijk. Daar zijn tal van voorbeelden van. Dus ik sluit me daar volledig bij aan.

10 augustus 2023 om 08:59

"Zo moeilijk is het dus wel, er wordt een vergelijking gemaakt met Bassey die belachelijk veel geld oplevert."

*homegrown rule....

10 augustus 2023 om 09:00

worden jullie niet belachelijk moe van jezelf met dat jullie selectie zo fantastisch is, of dat het scouting in engeland niet klopt.

Het is toch maar net wat voor type speler een team nodig heeft?
ze halen hem toch ook niet om het voetballende spel te maken en op te bouwen, probeer gewoon een beetje normaal en logisch na te denken, maar dat is tegenwoordig toch moeilijk gebleken voor de meeste.
kijken naar waar het probleem zit, maar je kan ook bekijken hoe dit vanuit de verkopende club onderhandeld is

10 augustus 2023 om 09:37

Bassey is atletischer, jonger en inderdaad engels. Dat zijn toch punten waar ze in Engeland op letten blijkbaar. Kraay's uitspraak over Martinezzen slaat trouwens echt als een tang op een varken. Martinez kon echt heel goed voetballen was niet een verdediger die de bal alleen simpel kon inleveren bij iemand die dat wel kon. Ook heeft hij helemaal nooit met Frenkie de Jong gespeeld.

10 augustus 2023 om 09:47

Karel, er zijn zoveel voorbeelden waar er veel te veel wordt betaald voor een homegrown player in Engeland, je reactie is dan ook erg typisch, want zo reageren ze daar ook als je kritisch bent.

ik vind het heel interessant hoe mensen aan zo'n tafel, die toch een tijd meelopen in de voetbal, zo weinig verstand van zaken hebben. of niet logisch kunnen nadenken.

1. bassey stond er goed op bij PL clubs, het was al een "wonder" dat hij voor ajax koos (ik snap wel waarom, CL voetbal).
2. bassey heeft een engels paspoort en is dus het type verdediger dat veel PL clubs zoeken.. fysiek, snel, mannetje uitschakelen.

over hancko, die stond op de nominatie bij Napoli en verder weet ik niet want die lijstjes worden niet gepubliceerd ofzo natuurlijk.

maar goed, ik vind het dus heel apart hoe deze snuiters tot een bepaalde conclusie komen terwijl het allemaal vrij makkelijk te beredeneren is.

10 augustus 2023 om 08:34

Precies dit. Engels paspoort, opgeleid bij een Engelse club(Leicester?) en in twee seizoenen Rangers: kampioen, bekerwinnaar en Europa League finalist als basisspeler. Denk dat hij er simpelweg al prima op stond in Engeland. Het jaar in Amsterdam is gewoon een gigantische deceptie geworden en Bassey is extreem vaak als Kop van Jut gebruikt.

Hancko is inderdaad een hele degelijke speler geweest voor Sparta Praag, betrouwbare international, maar heeft bijvoorbeeld in de Europa League niet extreem veel (kunnen) laten zien.

Over elke zucht en scheet in Engeland kruipen journalisten in de pen. Hancko zal ongetwijfeld ook op lijstjes staan, maar laat het nog maar lekker bij ons in Rotterdam blijven. Prima zo.

Als Ajacied zie ik liever Hancko in ons team dan een Wijndal of Medic om maar wat te noemen. Ik denk dat hij zeker is opgevallen bij clubs in het buitenland. Het is ook nog geen 31/8 dus misschien komen er nog clubs. Wellicht zijn ze een beetje voorbarig met hun conclusies.

Mensen het komt van Mario been. De man die elk gespreksonderwerp in 2 seconden weer richting Feyenoord heeft gedraaid.

10 augustus 2023 om 08:35

Mensen dit bericht komt van Soccerfan. Niet zo serieus nemen.

Been heeft trouwens toch gewoon gelijk hierin dus waarom mag hij dat niet zeggen.

10 augustus 2023 om 08:48

Zelfs Mario Been heeft wel eens gelijk, echter blinkt Mario nooit uit in kennis hebben van zaken en speelt clubvoorkeur altijd een rol bij hem. Verder een sympathieke man, maar als analist totaal niet serieus te nemen. Bassey is zo interessant voor Engelse clubs omdat hij homegrown is, maar dit argument komt niet in de heren analytici op terwijl iedere ook maar 'beetje' voetbalkenner dit weet.

10 augustus 2023 om 11:24

@soccerfan, Dat heeft hij moeten leren omdat de rest van de media het juist jaren richting Ajax draaide

Wat zijn dit voor flapdrol journalisten. Zijn die niet bekend met homegrown regels in Engeland?

Het erge aan dit artikel is toch dat Mario been hier gewoon op tv onzin verkondigd. Sinds de komst van Bassey heeft Fulham maar een oefenpotje gespeeld, ja daarin scoorde Bassey. Alleen ik ben dan toch benieuwd of Mario Been dan deze wedstrijd in zijn geheel heeft gezien? Verder sinds wanneer is 1 weekje voetballen en een oefenpotje een graadmeter dat je nu al een van de betere bent?

Wat ze bij voetbalpraat doen op ESPN kan ik ook, lekker lullen en alleen maar onzin verkondigen.

Schatten jullie Feyenoord fans Hancko hoger in dan Senesi. Ik heb namelijk wel het idee dat Hancko all round een betere speler is.

10 augustus 2023 om 10:06

Ik denk dat je enorm hard moet zoeken om een fan te vinden die hem minder inschat. Senesi had en geweldige pass en wilde nog wel eens met een omhaal scoren, maar verder is Hancko in alle opzichten beter.

Waarom er ook 22 mil voor Bassey is betaald komt ook mede doordat hij een Homegrown speler is, die zijn altijd wat meer waard dan enig andere speler van buiten af. Ook speelt mee dat Bassey natuurlijk ook een heel goed seizoen had bij Rangers, nationaal als internationaal. De clubs zijn dit niet vergeten, 1 slecht seizoen bij Ajax betekent niet dat dat seizoen vergeten is.

Hancko is echt niet perse beter dan Bassey hoor. zeker niet als je puur kijkt naar individuele kwaliteiten en potentie. Dat Ajax niet de beste keuze was qua speelwijze is duidelijk. Maar ik denk dat we in Nederland echt af moeten van het idee wat cv’s aan de bal moeten kunnen… In Nederland was meer dan de helft van alle topverdedigers uit bijvoorbeeld Italië niet eens doorgebroken. Maar die Italianen hebben toch meer prijzen gepakt dan ons volgens mij. Kijk naar de ligt uitgekotst daar, is hij nu ineens met alles slecht?!

Ben het eigenlijk eens dat het vreemd is dat er relatief weinig interesse in Hancko is. Hij heeft een fantastisch debuutseizoen bij Feyenoord achter de rug. Denk wel dat hij nog een behoorlijke slag duurder moet zijn als Bassey en dat hij geen trek in Fulham zou hebben.

Toch herinner ik me Rondo voor speelronde 26 ook nog. 5 analisten werden gevraagd om een team te maken met beste spelers van Ajax en Feyenoord. Ajax was net aan een goede reeks met 7 overwinningen bezig en ik geloof dat maar 1 iemand Hancko boven Bassey koos in dat samengestelde elftal. Daarmee wil ik zeggen dat veel van de analisten en voetbalzone reageerders moeite hebben met het scheiden van team- en persoonlijke prestaties. Dat kan een verklaring zijn waarom scouts voor een ogenschijnlijke mindere speler gaan.

Waarom moet hij weg? Al dat nep interessant willen zijn op tv over eventuele transfers naar het buitenland is gewoon raar gedrag.

Heeft denk ik ook wel met zijn afkomst te maken. Is een Slowaak die in Tsjechië heeft gespeeld en nu bij Feyenoord, dat minder aanzien heeft dan Ajax.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren