Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Van der Vaart wil Ajacied niet meer zien: ‘Ik breng hem hoogstpersoonlijk’

Laatste update:

Rafael van der Vaart ziet geen toekomst meer in Ajacied Calvin Bassey, zo blijkt uit zijn woorden te gast in televisieprogramma De Oranjezomer. Woensdag meldde The Athletic dat Fulham bereid is 17 miljoen euro over te maken naar Ajax voor de diensten van de 23-jarige verdediger. Van der Vaart vindt het ‘niet normaal’ dat Bassey nog zo’n bedrag kan opleveren en hoopt dat hij vertrekt. “Ik breng hem er zelfs hoogstpersoonlijk heen vanavond.” Bassey zelf heeft overigens al aangegeven te willen blijven in Amsterdam.

Na eerdere geruchten over interesse van Brighton & Hove Albion zou Fulham momenteel het meest concreet zijn voor Bassey. Ajax kan het grootste deel van de transfersom (23 miljoen euro) die het uitgaf aan de verdediger terugverdienen. Van der Vaart begrijpt daar op zijn beurt niets van. “Nou, ik ben net in een golfkarretje binnengereden. Ik breng hem er zelfs hoogstpersoonlijk heen vanavond. Die bedragen zijn tegenwoordig niet normaal. 17 miljoen euro nadat je een jaar lang de bal naar de verkeerde kleur hebt gespeeld...” Bassey ligt bij Ajax nog tot medio 2027 vast en is volgens Transfermarkt nog altijd 15 miljoen euro waard.

ESPN en het Algemeen Dagblad kwamen woensdag al snel met het nieuws dat het bod van Fulham nutteloos blijkt, daar Bassey graag in de Johan Cruijff ArenA blijft. De Nigeriaans international aast op sportieve revanche na een zeer ongelukkig debuutseizoen in Amsterdam. Vooral aan de bal bleek de mandekker kwetsbaar in het hart van de defensie. De linkspoot lijkt echter alleen een vertrek te overwegen als hij van de Amsterdamse clubleiding hoort niet langer nodig te zijn. Tot dan wil Bassey proberen zijn gelijk te bewijzen. Daarvoor zal hij de concurrentiestrijd van Jorrel Hato moeten zien te winnen.

In het oefenduel met Shakhtar Donetsk (3-0 winst) ging Bassey dinsdag andermaal pijnlijk de fout in. Doelman Remko Pasveer wist de Amsterdammers te behoeden voor een tegendoelpunt. Ajax maakte vorig jaar zomer 23 miljoen euro over om Bassey los te weken bij het Schotse Rangers. De Nigeriaans international begon als basisspeler, maar raakte zijn basisplek kwijt aan Owen Wijndal. Ook de plotselinge doorbraak van Hato zorgde ervoor dat Bassey steeds minder aan spelen toekwam.

Zie jij Calvin Bassey nog slagen bij Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ben het eigenlijk wel eens met v.d. Vaart. De verdediging wordt wat mij betreft compleet nieuw opgebouwd (vastigheid ga je niet missen als je kijkt hoe het stond te schutteren vorig jaar) en dat wil het beste door 1 vd 2 op rechtsback te verkopen (sanchez of Rensch), Bassey te verkopen (wel minimaal tegen aankoop bedrag naar een Engelse club) en Wijndal te verkopen. Zou voor de positie van Bassey sowieso lekker Hato de kans geven, Kaplan zit er ook nog achter ( al heb ik op t moment geen idee hoe goed ie is, dus mocht ie tegenvallen dan moet er ook nog iemand achter Hato)

20 juli 2023 om 09:29

Bij Wijndal heb ik tóch altijd het gevoel dat er wat in zit, als hij aan de Ajax-stijl kan wennen. Hij moet minder snel de oplossing achteruit zoeken, en wat meedogenlozer worden. Bij AZ liet hij zien dit wél te kunnen. Zo heb je met n beetje geluk weer n type Tagliafico te pakken!

20 juli 2023 om 09:34

Wijndal gaat nooit een type tagliafico worden. Heeft nog geen 10% van zijn vuur en felheid. Ben het wel eens met je dat ik denk dat wijndal met een beetje vertrouwen een prima back voor Ajax kan zijn.

20 juli 2023 om 09:35

Had ik ook. Maar als je hem nu ook weer ziet, bakt er niks van. In aantallen zijn de back posities prima bezet, maar dat is echt de achilleshiel van deze ploeg. Hato maakte tegen Shakhtar wel echt een hele goeie indruk.

20 juli 2023 om 09:36

Heb bij wijndal juist het minste vertrouwen in verbetering. Lijkt veruit de speler met de minste mentaliteit te zijn en ik zie hem dat niet verder meer op pikken.

20 juli 2023 om 09:53

Wijndal is bij het Nederlands Elftal ook al meerdere malen door de mand gevallen. Leuke back voor bij AZ of FC Twente, maar die heeft niks te zoeken bij een topclub.

20 juli 2023 om 09:57

Ik ben persoonlijk van mening dat het middenveld en de voorhoede de verdediging in de steek laten. Ik las laatst in een van de reacties gebaseerd op cijfers van Opta dat bijvoorbeeld Tadic, Bergwijn en nog een aantal spelers heel weinig kilometers maakten. Daarmee laat je toch je team in verdedigend opzicht in de steek.

Ik blijf er ook bij dat het vertrek van Timber positief uit gaat pakken omdat hij meer als een aanvallende middenvelder aan het spelen was dan als een verdediger, je kan niet terug naar de basis gaan met een coach die dat prima neer kan zetten. Als hij ook nog eens spelers beter kan maken en het maximale uit een Wijndal en of Bassey kan halen zoals bijvoorbeeld een Slot doet, maak je echt stappen.

Ik zie genoeg potentie in de groep maar je hebt ook een trainer nodig die spelers beter kan maken en dat hebben Schreuder en Heitinga niet gedaan.

20 juli 2023 om 09:59

Wijndal heeft niet de juiste instelling

20 juli 2023 om 10:33

@FCvoetbal, wat een verademing. Ja de verdediging was slecht. Maar het middenveld was echt vele malen slechter en de aanvallers waren echt te beroerd om de juiste verdedigende arbeid te leveren. De verdediging mocht het telkens uitzoeken in de opbouw, want het middenveld was weer aan het zwemmen in een gebied van 50 meter. Ze kwamen dan vervolgens zowel aanvallend als verdedigend te kort en de aanvallers die gingen lekker balletje wachten en dan een aanval proberen op te zetten. Dat zo'n conceciao positief opviel lag vooral aan de arbeid die hij erin wilde stoppen. Dus er moet wel wat gebeuren in de verdediging, maar er moet veel meer gebeuren op het middenveld en qua mentaliteit bij de aanvallers.
Ik denk dat een daramy bv heel veel gaat betekenen voor de inbreng van Bergwijn. Het is toch echt andere koek vechten met Tadic voor een plek, die zo ongeveer gegarandeerd een basisplaats had en ook niet meer het vermogen had om de meters te maken of een gretige Daramy die wel de inhoud heeft om de meters te maken en ook de vuile meters vollop blijft maken (bv diep gaan zonder bal). Dat soort concurrentie wil je ook in de spits en op de back posities. Al zag ik Sanchez op de gold cup een vele malen hoger niveau aantikken dan bij Ajax. Niet alles was goed, maar het was echt serieus flink beter met fatsoenlijke voorzetten, goede overlap en spijkerharde verdedigende acties.

20 juli 2023 om 13:53

Ik denk dat dit het grote verschil is met Feyenoord afgelopen seizoen. De bereidheid te willen verdedigen. Denk wel dat het vooral ook een conditioneel spel is, maar als je kijkt hoe o.m. de links- en rechtsbuitens van Feyenoord soms op de rand van de eigen 16 mee stonden te verdedigen en hoe het middenveld bij een counter van de tegenstander haast gelijk opliep met de eigen verdediging, waardoor je eigenlijk altijd in een soort 'veilige' overtal staat te verdedigen, dan is dat iets wat bij Ajax totaal niet gebeurde. Als Feyenoorder ben ik er niet rouwig om hoor, maar zeker Europees zal het (voor alle Nederlandse teams) noodzaak zijn om als één team te verdedigen en aan te vallen met verstand.

20 juli 2023 om 19:46

Wijndal heeft ook niet de gewenste kwaliteit. Een te lage handelingssnelheid en aan de bal niet heel sterk.

20 juli 2023 om 20:22

Wijndal zou van alle verdedigers die ze hebben gehaald de afgelopen jaren toch de minste moeite moeten hebben met de Ajax stijl
Natuurlijk zitten er verschillen tussen Ajax en AZ maar dat zijn qua stijl toch meer details.

20 juli 2023 om 09:31

Als Bassey niet zijn aankoopbedrag oplevert, moet je hem behouden of verhuren met optie tot verkoop. Ik zou hem toch het voordeel van de twijfel geven gezien er weer een nieuwe coach is die waarschijnlijk anders dan een Schreuder wel vastigheid in het elftal wil creëren.

20 juli 2023 om 09:40

Ik zie Bassey niet de voorkeur boven Hato krijgen gezien het verschil in potentie, Bassey op linksback kan sowieso niet, en dan is het zonde om nog een seizoen zijn waarde te laten verminderen. Dus zou m idd voor aankoop bedrag proberen naar Engeland te drukken.

20 juli 2023 om 09:48

Ik zou Hato ook de voorkeur geven, maar die is 17 en Ajax moet sowieso dubbelbezet zijn op iedere positie. Bassey zou ik inderdaad alleen voor de CV-positie inzetten, Hato kan ook nog uitwijken naar linksback.

20 juli 2023 om 09:54

Klopt, dus Hato eerste keus , Basset weg voor aankoopbedrag en Kaplan ofwel nieuwe aankoop tweede keus. Ben bang voor flinke waardevermindering bij nog seizoen banken voor Bassey

20 juli 2023 om 09:58

Als je voor 17 miljoen verkoopt verlies je aan waarde en salaris 8 miljoen euro. Dat moet je niet te vaak hebben!

20 juli 2023 om 10:01

Zou m dus ook niet voor 17 miljoen verkopen...

20 juli 2023 om 10:02

We hebben Kaplan ook nog achter de hand. Die kan op beide posities centraal. Als hij fit blijft. Ik wil Bassey ook graag nog een seizoen houden. Je ziet dat hij puur verdedigend gezien de beste is van alle verdedigers die wij hebben. Ik hoorde gister iemand in een podcast zeggen… z’n medespelers naast hem moeten zich ook aanbieden. Ze laten hem steeds zwemmen en lopen continu verkeerd. Dan moet hij zelf de oplossing zoeken en dan zie je dat hij begint te twijfelen. Gelukkig laat branco zien dat hij goed is aan de bal en die zal zich ook moeten aanbieden als Bassey de bal kwijt moet.

20 juli 2023 om 10:30

Maar zo’n speler die jij beschrijft staat toch haaks op wat je moet hebben als Ajax-verdediger? Club en speler moeten hun conclusie trekken in mijn ogen. We moeten niet alles aanpassen aan Bassey, Bassey moet zich aanpassen aan Ajax. Kan hij dat niet, is de conclusie duidelijk.

20 juli 2023 om 11:04

Heeft het ook niet te maken met wat er om hem heen staat? Wat er nu in de verdediging en op het middenveld staat blinkt ook niet uit in het voetballen/opbouwen. Een paar jaar geleden hadden we Davinson Sánchez in de achterhoede. Dat was ook geen sierlijke voetballer en kon ook niet opbouwen. Hij had echter wel De Jong, Schöne, Vd Beek, De Ligt enz. om zich heen staan. Da's wel iets anders dan Wijndal, Taylor, Alvarez, Rensch en Klaassen om je heen hebben staan voor de opbouw.

20 juli 2023 om 12:01

Sanchez was voetballend echt degelijk. Constant die vergelijking, hij was een verademing vergeleken met Bassey. Heb jij hem zulke fouten zien maken als Bassey? Rensch en Taylor kunnen prima voetballen, Wijndal, Alvarez en Klaassen minder ja, maar dat is geen reden om een bal in te leveren als Bassey zijnde. Gewoon een mismatch, hij is ook onderdeel van het probleem. Dat kan je oplossen door hem te verkopen en Hato en Kaplan voor links te hebben en 2 aankopen of 1 aankoop en Aertssen voor rechts.

20 juli 2023 om 12:07

Ik ben het 100% met je eens dat het een mismatch is. En zulke fouten als Bassey heb ik Sanchez inderdaad niet zien maken. Maar dat Sanchez voetballend degelijk was bestrijd ik! Als die aan de bal was rond de eigen 16 kreeg je als supporter ook overal spontaan zweetvlekken.

20 juli 2023 om 12:50

Hij probeerde het in deze gevallen niet onmogelijk voetballend op te lossen, maar gaf de bal soms gewoon een ros naar voren. Hij herkende die momenten veel beter. Daardoor viel hij voetballend niet uit de toon.

20 juli 2023 om 13:23

Met De Jong, Schöne, Vd Beek en De Ligt om zich heen viel hij juist uit de toon. Alleen waren de gevolgen minimaal gezien de klasse van de rest.

20 juli 2023 om 14:28

Gevolgen van wat precies? Hij leverde de bal altijd prima in, iets waar Bassey zelfs moeite mee heeft. De Jong speelde helemaal niet samen met Sanchez. Die begon pas een seizoen later te spelen. Vd Beek idem dito, alleen veel invalbeurten gehad. De Ligt speelde helft van de wedstrijden. Sanchez speelde vaak met De Ligt of Viergever. Voor hem Klaassen ook nog eens. We kunnen onmogelijk stellen dat Bassey en Sanchez voetballend gelijk zijn. Buiten dat Sanchez geen cruciale fouten maakte, had hij ook nog wel eens een goede pass door de as en dribbelde hij wel eens in. Ook was hij een veel betere kopper.

20 juli 2023 om 14:58

Bassey levert de bal ook altijd in.....

20 juli 2023 om 22:31

Heb je gelijk in. Helaas wel een aantal per wedstrijd bij de tegenstander haha

20 juli 2023 om 09:33

Vond Sanchez sterk spelen tijdens de Gold cup. Zie in hem wel potentie om vaste rechtsback te worden. Lijkt meer rust aan de bal te hebben gekregen en stond positioneel ook sterker.

20 juli 2023 om 09:34

Toch wel jaloers op wat Ajax voor elkaar kan krijgen op de transfermarkt hoor. Een waardeloze speler als Bassey na zo'n jaar nog voor ongeveer de aankoop prijs kunnen verkopen (een vergelijkbaar bedrag met Kokcu). Erg knap hoe ze bijna geen miskoop kunnen doen op deze manier, ze verkopen hem toch wel weer voor rond het aankoopbedrag.

20 juli 2023 om 09:46

Mwaaa bij Bassey is dat toevallig zo omdat hij Engels is, beetje zoals Madueke ook flink overbetaald is door Chelsea. In dat opzicht een slimme aankoop geweest. Maar Wijndal gaat bijvoorbeeld echt niet zijn aankoopbedrag meer opleveren nu

20 juli 2023 om 10:11

Nou als er een club is die het voor elkaar kan krijgen om Wijndal nog voor rond de 7 of 8 mil van de hand te doen dan is het Ajax wel.

20 juli 2023 om 09:37

Wie zou Wijndal kopen voor een vergelijkbaar bedrag waarvoor hij aangekocht is? Geen enkele club toch?

20 juli 2023 om 09:44

Klopt , maar dat zeg ik ook over Bassey, niet over Wijndal

20 juli 2023 om 09:39

Had stille hoop dat Wijndal/Bassey/Sanchez zich zouden herpakken onder een nieuwe coach. Nou de 1e 2 bakken er tot nog toe niks van en de laatste hebben we nog niet gezien. Hoop dat Mislintat snel weet te handelen met die Kroaat.

20 juli 2023 om 09:58

Nou vond ik die nieuwe coach nog slechter dan de oude coach, dus daar zou ik ze niet snel op afrekenen.

20 juli 2023 om 10:17

Op basis waarvan is Steijn een slechtere coach dan Heitinga?

20 juli 2023 om 10:41

Ik hoop dat hij Heitinga bedoelde in vergelijking met Schreuder. Steijn kun je nog niet beoordelen

20 juli 2023 om 09:55

Mee eens. De enige waarmee je kunt bouwen zijn Hato en de nieuwe aanwinst. De rest per direct met Taylor laten vertrekken. Dan maar wat er in Jong rondloopt testen. Erger dan Rensch, Wijndal of Bassey wordt het niet snel

20 juli 2023 om 10:32

Kerel, wat heeft Taylor met de verdediging te maken? Het wordt steeds gekker haha. Heb je gisteren met stats ook nog eens uitgelegd dat hij prima speelde tegen Shaktar. Jij ziet liever Klaassen zeker? Rensch speelde ook prima overigens tegen Shaktar. Als back-up is hij meer dan prima.

20 juli 2023 om 20:32

Ik begrijp de aversie tegen Rensch en Taylor niet zo. Dit zijn jonge talenten, voor Taylor was dit zelfs pas zijn eerste jaar in de basis. Rensch, loopt al even mee maar is ook pas 20. Voor spelers van hun leeftijd doen ze het prima. Dat Ajax niet draait kun je niet aan 2 jonge jongens ophangen, die moeten zich kunnen optrekken aan goede, erevaren spelers.

Als dit niet is wat je als niveau van jeugdspelers gaat verwachten kun je net zo goed stoppen met de eigen jeugd. Hoeveel middenvelders heeft Ajax zelf opgeleid de afgelopen 10 jaar die veel beter zijn dan Taylor. Alleen Gravenberch denk ik (en kom niet met De Jong die ze hebben opgepikt bij Willem Ii).

Die jongens hebben tijd nodig. Kijk waar Kokcu 2 jaar geleden stond bijvoorbeeld. Die is nu 22. Als zij gewoon een goed elftal en een goede trainer krijgen gaan ze ook gewoon op hun 22ste voor een top bedrag weg naar een leuke buitenlandse club.

20 juli 2023 om 22:35

Die van Kokcu is een goede reminder. Ik weet nog dat hij compleet werd afgebrand en dat hij tekort zou komen voor Feyenoord. Ook toen was ik van mening dat het een jongen met veel talent was die er wel kwam, je zag soms echt zijn kwaliteiten. Mensen oordelen veel te snel. Helemaal bij zulke jonge spelers.

20 juli 2023 om 21:32

Het is natuurlijk wel zo dat de verdediging begint bij de aanvallers. Het elftal van vorig seizoen was in zijn geheel een aanfluiting. Het kan best zo zijn dat als het elftal goed staat en de aanvallers zich beter opstellen en de middenvelders ook eens met hun man meelopen dat het verdedigend beter loopt dan vorig seizoen.
En als bij de opbouw de spelers eens om de bal vragen en zich niet verstoppen dan komt er ook minder druk op de laatste linie.

mmmmmm van de week waren er hier die zijn meer dan tevreden over bassey.
Ik snap dat ook niet.
1 dat je er zo veel voor betaald heb 2 idd dat je er nog zoveel voor zou krijgen.
Als overmars nog had gezeten had een Bassey nooit ajacied geweest daar geloof ik geen reet van

20 juli 2023 om 09:25

Jahoor prima speler! Maar geen speler wordt er beter van als hij uitgelachen wordt of belachelijk gemaakt wordt. Naja een paar misschien.. Tegen Shaktar had hij een dom balletje maar voor de rest was hij niet slecht. Ik geloof er nog steeds in gek genoeg.

20 juli 2023 om 15:04

Op basis waarvan is het een prima speler?

20 juli 2023 om 09:27

Overmars had ook misperen, maar die verkocht hij altijd op het goede moment weer zodat hij vrijwel altijd minimaal quitte draaide op een speler. Dus het is als een club 17 miljoen biedt, terwijl Bassey nog 4 jaar vastligt, absoluut niet het goede moment om te verkopen. Overmars had, ondanks afspraken, ook Timber nooit nu verkocht.

20 juli 2023 om 09:38

myvision je kunt niet vooraf bepalen wat het goede moment is. Hooguit een educated guess doen. Die van mij is dat hij nog een slecht seizoen draait en volgend jaar minder waard is. Om de simpele reden dat hij een heel slechte voetballer is. En nee, verdedigen kan hij ook niet zoals mensen hier zijn gaan geloven, omdat hij nog slechter kan aanvallen.

20 juli 2023 om 09:45

Je kan dat inderdaad niet vooraf vaststellen wanneer hij een goed seizoen draait. Hij heeft alleen vorig jaar een contract voor 5 jaar getekend. Daarvan is seizoen 1 waardeloos verlopen, zowel individueel als collectief. Dan ga je gewoon niet zo'n speler die er (nog) niet is verkopen. Je heb nog minimaal 3 seizoenen dat hij zich bij Ajax, dan wel via verhuur, kan verbeteren. De kans dat hij het in ieder geval beter gaat doen dan dit jaar is vrij groot. Komt nog bij dat wanneer je sommen van zo'n 17 miljoen afslaat, clubs bedenken dat Ajax niet zomaar zulke spelers laat gaan en dus ook hoger in de boom moeten gaan zitten.

20 juli 2023 om 09:48

Ironmanutd,

Finale EL. Toch knap dat je die kan spelen als verdediger, terwijl je niet kan verdedigen.

Dat jij dat vind moet jij weten, maar ga alsjeblieft niet praten alsof jij feiten spreekt. Hij kan absoluut wel verdedigen, dat is afgelopen seizoen ook vaak genoeg gebleken.

20 juli 2023 om 09:52

En afgelopen seizoen is ook vaak genoeg gebleken dat hij niet kan verdedigen.

20 juli 2023 om 09:52

myvision ik moet steeds denken aan een liedje dat mijn ouders vroeger speelden op de platenspeler. You gotta know when to hold em, and when to fold em.
Normaalgesproken ben ik het echt wel eens met wat je zegt. Maar van wat ik gezien heb van deze jongen, kan ik me niet voorstellen dat hij beter gaat spelen. Hij lijkt gewoon echt niet te kunnen voetballen. Ik begrijp ook het argument over het lange contract niet. Dat is toch juist nog erger dat je die gast nog jarenlang een dik salaris moet blijven betalen. Maar we gaan zien hoe de gok uitpakt.

20 juli 2023 om 09:52

Veel mensen denken vaak nog steeds dat duur hetzelfde is als goed. Kijk maar hoeveel er riepen/roepen dat Ajax vorig jaar de beste selectie had. En als dat dan niet blijkt te kloppen krijg je allemaal uitvluchten. Dan is het de trainer, de andere trainer, de aanvoerder, de tactiek, of volgend seizoen gaan spelers die nog nooit meer dan vijf goals hebben gemaakt ineens heel veel scoren, let maar op, dat hebben ze gewoon heel goed verborgen gehouden tijdens hun carriere. Net zoals Bassey heel goed verborgen heeft gehouden dat hij heel goed kan verdedigen.

20 juli 2023 om 09:59

j3ro3ntj33__ dat vind ik te simpel redeneren. Dan kun je ook zeggen dat dat idrissi en jahanbaksh goede vleugelspelers zijn omdat ze bij de kampioen spelen. In een goed team kunnen soms ook mindere spelers spelen. Maar als je een goed team wil worden zou ik wel als eerste die slechte spelers proberen te vervangen.

20 juli 2023 om 10:01

@ironmanutd: Haha, goede connectie gemaakt met die plaat! Je hebt gelijk hoor, het kan absoluut gewoon niets zijn en blijven, maar ik denk dat hij het eigenlijk verdedigend wel kan. Bassey heeft samen met de andere aankopen ook een beetje de pech gehad dat Ajax gewoon totaal niet liep, een heel seizoen lang. Ik ben benieuwd of Steijn misschien er wel een collectief van kan maken en dan kunnen gebreken van de spelers worden opgevangen door anderen en zie je met name wat een Bassey wel kan.

20 juli 2023 om 10:08

myvision we gaan het zien. Gelukkig kan ajax financieel wel tegen een stootje, dus als hij volgend jaar 5 of 10 miljoen minder waard is, is dat jammer maar geen echte ramp. Maar imo zou het wel een heel voor de hand liggende speler zijn om te vervangen bij een goed bod.

20 juli 2023 om 10:12

Zo is het ook! Helaas kunnen we niet in de toekomst kijken. Na verlies van Tadic en Timber heb ik besloten om de komende weken met een open blik naar Ajax te kijken, een schone lei. Dit Ajax mag wat mij betreft iets meer tijd krijgen dan de afgelopen jaren, waarin we absolute sterren hadden voor Nederlandse begrippen.

20 juli 2023 om 10:39

Maar laten we heel eerlijk zijn. Als je kwaliteiten puur bij het verdedigen liggen, dan moet je als Ajax en speler toch een conclusie trekken? Dat het gewoon haaks staat op wat Ajax wil zien in een verdediger? Ook al kan hij de bal inleveren, het spel wordt er gewoon beperkter van dan als je een voetballende CV hebt.

20 juli 2023 om 20:53

@myvision dat zijn behoorlijk wat aannames. Ook overmars heeft misperen gehad. De reden dat hij er een aantal zonder veel verlies wist te verkopen was juist dat hij ze heel snel weer verkocht (denk aan Kristensen, Marin, Wober). De spelers die langer bleven gingen juist wel met veel verlies weg (magallán, Bande, misschien dat je daar ook Labyad bij mag rekenen).
Wat dat betreft is dit het goede moment om hem te verkopen. Ook al omdat jij dit seizoen denk ik niet aan spelen toe komt. Hato wordt denk ik eerste keus dus kans om zich te revancheren heeft hij dan ook niet.

Of Overmars Timber wel of niet had verkocht kan niemand met zekerheid zeggen. Ik geloof niet dat Overmars zijn eigen woord had gebroken ten opzichte van Timber. Dat kun je misschien een keer bij een speler doen, zodra je dit vaker doet hecht niemand daar meer waarde aan. Daarnaast had ook Overmars in de huidige situatie het probleem gehad dat Ajax door het missen van de CL een enorm gat had in de begroting en dat hij eerst spelers moest verkopen voordat hij zelf iets kon doen op de transfermarkt.

20 juli 2023 om 09:34

Die transfersom maakt t al helemaal een rare transfer.
Nu is wel zo dat je m redelijk hoog door zou kunnen verkopen.
Die verheerlijking van overmars is soms wel wat vermoeiend.
Volgens mij heeft Ajax/overmars ook ene magallan gehaald, die was nog slechter dan bassie.
Overmars heeft ook gewoon heel veel miskopen gedaan, wat wel heel knap was van overmars is dat hij ze redelijk goed weer door wist te verkopen.

20 juli 2023 om 11:11

Ben persoonlijk niet zo negatief over Bassey eerlijk gezegd. Maar als je nu je geld weer terug kan krijgen moet je dat misschien wel doen en een passender speler halen.

20 juli 2023 om 20:36

Magallán was net zo'n grote en misschien zelfs wel een grotere miskoop. Ik denk zelfs dat ze ondanks het aankoop bedrag minder zullen verliezen op Bassey dan op Magallán.

Raf en Wesley de nieuwe Kale en Kokkie.
Goed bezig Raf lekker Bassey afzeiken daar gaat hij vast beter van spelen. Geeft hem vast veel vertrouwen ook. Ik ben blij dat ik nog geen aflevering heb gekeken naar dat vrouwen programma.

20 juli 2023 om 09:59

Nee hij moet Bassey vertrouwen in praten dan zul je zien dat Bassey in één keer kan voetballen.

Vd Vaart en Sneijder zeggen wat ze vinden, of je ze nu leuk vind of niet, liever hun persoonlijke mening horen dan iemand aan tafel die zijn woorden aan het afwegen is.

20 juli 2023 om 10:06

Doe niet zo dramatisch!

20 juli 2023 om 13:57

Prima programmaatje met Helené, met gasten waar nog wat mee te lachen valt.

Wordt wel een beetje moe van dat gezeik op Bassey de hele tijd. Geef die man nu eens 10-15 wedstrijden achter elkaar de kans op CV en oordeel dan. Ik weet nog goed dat Sanchez en Martinez ook werden afgezeken, maar die lieten het uiteindelijk wel zien nadat ze het vertrouwen kregen voor een langere periode.

20 juli 2023 om 09:28

Bedoel je Davidson Sanchez? Want hij was vanaf dag 1 een rots in de branding en daar werd nooit over geklaagd. De huidige Sanchez heeft zich dan weer totaal niet laten zien na een periode met vertrouwen, dus geen van beiden voldoet aan de omschrijving

20 juli 2023 om 09:30

Je bedoeld hopelijk Alvarez en Martinez? Sanchez is overigens wel uitgeroepen tot beste rechtsback van het toernooi die Mexico gewonnen heeft. Wellicht hem toch nog een kans geven.

20 juli 2023 om 10:05

Goldcup de laagste van de laagste eindtoernooi, daar de beste rechtsback verkozen worden, in de finale tegen een Panama.

20 juli 2023 om 10:10

dat zegt dus echt helemaal niks.
de beste tegenstander (usa) komt met een B/C team opdraven.
verder is het allemaal amateur niveau bijna. (canada/jamaica buiten beschouwing gelaten, en dat zijn nou ook geen toppers).

dus wanneer je er boven uitsteekt op een gold cup, zegt echt niks vind ik.
maar wel leuk dat hij persoonlijke waardering krijgt, en ik ben het verder ook eens dat hij niet de slechste speler ooit is oid... maar gewoon niet goed genoeg voor europese subtop waartoe ik ajax reken

20 juli 2023 om 09:34

Hahaha ga je werkelijk waar die spelers vergelijken met deze totale onbenul. Ongelooflijk, als je niet ziet dat heel de organisatie instort bij Ajax als de tegenstander Bassy onder druk zet. Deze vent zou zelfs voor 5 miljoen van de hand moeten worden gedaan. Hij kost enkel geld en zal je niks dan rommel opleveren.

20 juli 2023 om 10:06

Aik ben ook een fan van Bassie. Ook je voorstel om hem veel wedstrijden te laten spelen valt in goede aarde bij nagenoeg elke voetbalsupporter van de topt 5.ajax is volledig de weg kwijt, hoe kun je zo diep vallen

20 juli 2023 om 10:42

We hebben hem al een heel seizoen aan het werk gezien. Ook tegen Shaktar was er geen enkele verbetering zichtbaar. Sanchez was direct een versterking en bij Martinez was het ook niet zo dat hij er niks van bakte. Ik vond Martinez persoonlijk direct een goede speler die kon verdedigen en prima kon voetballen. We kunnen langzaam concluderen dat Bassey het gewoon niet is voor Ajax.

Wat een nare reactie van Van der Vaart. In plaats van hem te supporten als Ajacied en een kans te geven in het 2e jaar, boort hij hem de grond in. Bassey heeft echt niet alleen maar slechte wedstrijden gespeeld. Elke CV maakt fouten, helemaal in de eerste jaren. Laat hem spelen, geef hem vertrouwen, dan heb je een beest van een verdediger staan die echt wel wat goeds kan.

Op basis van slechte wedstrijden en de bal inleveren, zouden Bergwijn en Brobbey ook persoonlijk door hem afgeleverd moeten worden bij de eerste de beste club die zich meldt. Van der Vaart...de stylist man die vanaf zijn 29e nieteens meer kon sprinten.

20 juli 2023 om 09:50

Ik snap dit ook niet van VDV. Die man doet er echt alles aan om door niemand meer serieus genomen te worden als analist (wat volgens mij al lang en breed gelukt is). 5 jaar geleden gestopt met voetballen en nu al geen binding/empathie meer hebben met jonge voetballers van nu, ik vind het enorm lomp en simpel.

Bassey lijkt me een geweldige jongen voor de groep. Daarnaast is hij snel, sterk en heeft hij een opvallend mooie voorzet! Helaas heeft hij verder geen idee wat hij met een bal moet doen (bijna net zo erg als Sanchez), en "ziet" hij het spelletje niet. Spelers die doorbewegen hebben altijd direct 2 meter op hem, en hij stapt in zonder na te denken. Niet mogelijk met ruimte in de rug. Niet geschikt voor Ajax-voetbal.

Tja, een nieuwe jonge verdediger in een verder dramatisch voetballend team gaat natuurlijk niet snel top spelen. Stel hem daarnaast op als voetballende linksback en je kunt het helemaal vergeten, je staat al 4-0 achter bij de supporters. Lekker naar Engeland gaan als Bassey zijnde, gaat ie meer dan prima spelen.

20 juli 2023 om 20:58

Hij is 23, natuurlijk ook nog jong, maar we hebben het niet meer of een gastje van 18 of 19 die net komt kijken. Op die leeftijd zou je juist bij Ajax - in Nederland verwachten dat je er boven uit steekt niet dat je op de bank beland voor een 16 jarige jongen.

Met iedere negatieve reactie over bassey wordt het alleen maar mooier zodra hij het tegendeel gaat bewijzen. Zlatan stond na het eerste seizoen op het punt naar Nottingham forrest te verkassen, Alvarez was bagger in het eerste seizoen, Martinez is misschien niet het beste voorbeeld want hij werd verkeerd gebruikt, maar ook hij had het zwaar. Geef spelers gewoon standaard een tweede seizoen om zich te laten zien.

20 juli 2023 om 09:28

Maar die krijgt hij nu toch? En dan speel je in de eerste 45 minuten twee keer de bal in de voeten van de tegenstander waaruit twee gevaarlijke momenten komen voor de tegenstander.
Hoeveel kansen moet een speler uiteindelijk krijgen volgens jou?

20 juli 2023 om 09:36

Je gaat hem nu serieus afrekenen op 45 minuten in een oefenpotje na in zijn geval 5 dagen training? Kom op man, dit is zelfs voor VZ nog extreem opportunistisch. Hij wist ook nog een zekere goal na die fout van pasveer te voorkomen door zijn kracht en snelheid, maar ik ga hem nu ook niet de nieuwe Thiago Silva noemen.

Een volledige voorbereiding lijkt me iig een stuk reeler, want dit is wanneer iedereen nog moet wennen aan de nieuwe patronen. Je kan een hoop zeggen over Steijn, maar hij weet wel vaak de speler op hun kwaliteiten te benutten. Als Sutalo daadwerkelijk komt, die erg comfortabel aan de bal is en Bassey straks niet met Taylor maar Vd Boomen samenspeelt, zijn er standaard twee en met wellicht Tahirovic drie spelers om hem heen die de bal wel halen. Dan kan hij zoals Davidson Sanchez eerder zich gewoon bezig houden met het onschadelijk maken van de spits en uitbraken er op snelheid uithalen.

Vergeet ook niet dat met Alvarez waarschijnlijk de laatst overgebleven kopper vertrekt. Als je dan ook nog eens Bassey eruit haalt, wordt het een soort Disneyland voor Luuk de Jong straks.

20 juli 2023 om 09:41

siepie mensen rekenen hem niet af op 45 minuten. Maar op een heel slecht seizoen en daar bovenop dan nog 45 slechte minuten. Doen alsof het afgelopen seizoen niet heeft plaatsgevonden "is zelfs voor VZ nog extreem opportunistisch".

20 juli 2023 om 09:51

Ironmanutd, kanttekening is dat bijna elke Ajacied door de mand is gevallen vorig seizoen. Die jongen is totaal verkeerd gebruikt in een dramatisch draaiend team. Ik denk dat hij veel meer kan en het in de PL meer dan prima gaat doen, maar dan moet er wel een bepaald tactisch plan achter zitten. En laat dat nou net hetgene zijn waar Ajax kansloos in faalt.

20 juli 2023 om 09:51

Euh ja Siepie? Bassey heeft een jaar de tijd gehad om zijn zwakke punten te verbeteren, maar toch gaat er zoiets extreem makkelijks weer helemaal fout. Die gast kan het gewoon niet. Hij is te slecht voor Ajax. Jammer dat hij dat zelf niet beseft en oprot.

20 juli 2023 om 10:02

Oenieboy volgens alle opmerkingen hier op vz gaat het in de pl juist werken omdat daar geen tactisch plan is. Wat natuurlijk niet klopt.
Dan kan ik jouw theorie nog beter volgen. Maar waarom zou je een tactiek gaan opzetten om een slechte voetballer in te passen, terwijl je voor hetzelfde geld een goede speler kunt kopen?

20 juli 2023 om 12:05

Waarom zou je Bassey over Hato laten starten? En die vergelijking met Sanchez steeds.. Sanchez was voetballend degelijk en niet zo matig als Bassey. Tahirovic lijkt minder graag de bal te willen hebben dan Taylor, zou Taylor boven hem verkiezen. Afgelopen wedstrijd had Taylor ook bijna 2x zoveel passes als Tahirovic. En koppend is Bassey echt niet geweldig.

20 juli 2023 om 13:00

"je gaat hem nu serieus afrekenen op 45 minuten in een oefenpotje na in zijn geval 5 dagen training? Kom op man, dit is zelfs voor VZ nog extreem opportunistisch."
Klopt, als je een slecht seizoen hebt gedraaid waarin dit je zwakste punt was en je in een nieuw seizoen kunt laten zien dat je het wel kan, dan kun je gewoon niet in je eerste 45 minuten gewoon weer twee keer op dezelfde manier in de fout gaan. Dan toon je aan dat je het waarschijnlijk nooit gaat leren of niet inziet waar je de fout ingaat.

Iedereen heeft het over die kans die hij weggeeft waarbij Pasveer moet ingrijpen, maar even daarvoor speelt hij vanuit het middenveld gewoon een bal terug in de voeten van een aanvaller van de tegenpartij. Uiteindelijk is hij het zelf die de bal nog weg kan werken.
Maar hoe kun je na zo'n eerste seizoen nu in je eerste 45 minuten twee van dit soort fouten maken ??? Dan heb je toch gewoon niets geleerd van het vorige seizoen ? Ik zou als Ajax direct aangeven dat Hato de nr 1 wordt zodat ook Bassey gaat inzien dat hij een plek op de bank in het vooruitzicht heeft en wellicht toch wilt vertrekken. We hebben Kaplan ook nog lopen !!

Als je als Ajax zijnde altijd van achteren wil opbouwen kan het nu gewoon niet.
Als hij bv een Blind naast zuch het staan die technisch een heel goed overzicht had en ja weet hij is niet snel, dan had Bassie er goed naast kunnen staan.
Gewoon verdedigen inleveren en weg koppen meer niet, als hij dat doet oke.
Denk daarom ook dat hij beter past in de PL dan hier.

20 juli 2023 om 09:34

Tegenwoordig staat het overal in de eredivisie tactisch een stuk sterker. Met één beuker, en één technische verdediger, laat de tegenstander gewoon altijd alleen de weg naar Bassey vrij. Voor het Ajax-spel moeten álle 11 spelers (dus ook de keeper) kunnen voetballen. Daarom: exit Bassey en Sanchez

20 juli 2023 om 09:36

Klopt daarom zeg ik ook dat hij beter zou passen in de PL, ja graag ook Sanchez weg maar ook een Wijndal.
Ik weet het niet maar ik krijg altijd een raar gevoel in mijn mond als Ajax weer een Az speler haalt want 9 vd 10 slaagt niet.

20 juli 2023 om 09:40

Gevoel is smaak

20 juli 2023 om 09:44

mitchajax020 mensen doen echt alsof de pl in de 80s is blijven steken. Is gewoon een veel betere competitie dan de eredivisie, waar tal van speler uit onze ed sneuvelen. Dat hij het daar dus beter zou doen dan hier vind ik echt een absurde gedachte. Maar wel één die ik hier heel de dag lees ineens. Napraten?

20 juli 2023 om 09:54

Nou, in de 80s stelde het Engelse voetbal geen reet voor, dus dat lijkt me niet. Feit is dat het Engelse voetballer veel meer op snelheid en kracht draait dan de ED (of La Liga etc). Laat dat nou net een zeer belangrijk component zijn van het spel van Bassey.

20 juli 2023 om 09:57

@IronManUtd ik kraak het niet af maar je begrijpt mij verkeerd denk ik.Ik bedoel Bassie is een fysiek erg sterke vent en fysiek is het in de PL achterin zoveel groter dan hier in Nederland.Ik praat niemand na maar ik denk dat hij gewoon beter past in de PL

20 juli 2023 om 10:03

mitchajax020 klopt hij is een fysiek sterke vent. Maar dat lijkt me slechts deel van het criterium. Anders kunnen ze wel in de basicfit gaan scouten.

20 juli 2023 om 10:04

Oenieboy fysiek is een belangrijk aspect in de pl daar ben ik mee eens. Maar wel fysiek voetbal. Niet gewoon fysiek zijn.

20 juli 2023 om 10:55

In de lagere regionen van de PL, zoals bij West Ham, bouwen ze toch minder op dan bij Ajax en komen de beperkingen van Bassey minder aan het licht. Zijn sterke punten zullen dan wel zichtbaar zijn, maar bij Ajax kan hij gewoon niet. Ik zeg niet dat hij daar gegarandeerd slaagt, maar hij past er zeker beter dan bij Ajax. Uiteraard niet bij voetballende PL ploegen.

20 juli 2023 om 12:48

Ajax12321 itt veel andere mensen hier, vind ik hem verdedigend ook niet sterk ogen. Ik denk dat dat in de veel sterkere pl nog een veel groter probleem is. Bovendien vinden ze het bij westham ook niet fijn als je de bal niet naar je teamgenoot kunt spelen.

20 juli 2023 om 12:54

Ik denk dat je bij West Ham eerder een peer naar voren mag geven dan bij Ajax, waardoor de kans op grote fouten minder wordt. Verdedigend vind ik hem zeker niet slecht, ook niet foutloos natuurlijk. Bij zo’n ploeg zou hij in ieder geval minder fouten maken in mijn ogen.

Bassey is lang niet zo slecht als men doet denken.
Echter, de afkeer naar hem is inmiddels zo groot dat die niets goeds meer kan doen. Alleen daarom al zou je hem tegen zo’n bod moeten verkopen .

20 juli 2023 om 09:33

ja die arme jongen staat elke wedstrijd al 1-0 achter

20 juli 2023 om 09:45

Dat is omdat hij (tot nu toe) letterlijk niets goed doet.

20 juli 2023 om 17:31

Schei uit joh, Bassey kan er echt geen klote van! Hij is wel degelijk gewoon slecht!

Geef die jongen gewoon een normale kans voor een reeks. Hij is verkloot onder de vorige trainers die hem lieten opbouwen of zelfs als back lieten opdraven waarin je moet kunnen voetballen. Verdedigen en een mannetje uitschakelen kan hij heus wel.

20 juli 2023 om 09:45

Tuurlijk gewoon systeem veranderen om bassey te faciliteren. Goed plan!

20 juli 2023 om 09:57

Beetje kortzichtig dit zeg, je hoeft helemaal niet je gehele systeem te veranderen maar er voor zorgen dat anderen hun rol beter oppakken in de vorm van middenvelders die geen verstoppertje spelen zoals Taylor dat goed kan of waardeloze backs neerzetten. Je hoeft niet 11 voetballers te hebben natuurlijk, je kan prima een goede verdediger hebben staan die niet de opbouw hoeft te verzorgen zonder meteen je hele systeem op Bassey aan te passen.

20 juli 2023 om 10:00

Ach, zelfs ballen inleveren bij de juiste kleur is te zwaar voor Bassey. Die gast kan er he-le-maal niets van. Elke tegenstander weet dit ook en daardoor is hij een enorme zwakke plek. Verkopen die troep.

20 juli 2023 om 10:05

Maar vind je oprecht dat hij goed kan verdedigen dan? Ik bekeek hem niet wekelijks, maar als ik hem zag stond hij verdedigend ook echt te schutteren.

20 juli 2023 om 10:22

Timber stond ook vaak te schutteren, die zal er dan ook wel niets van kunnen. Of wellicht hebben de spelers om je heen ook een bepaald effect. Die jongen is vanaf het begin misbruikt, zelfvertrouwen weg en moet dan maar even gaan presteren in een slecht draaiend elftal Beetje oneerlijk allemaal, maar iemand compleet afbranden is altijd simpel.

20 juli 2023 om 10:38

Timber had wat foutjes, maar alsnog hoog niveau. Bassey voetbalt alsof hij een keeper is.

20 juli 2023 om 10:45

Feitelijk onjuist. Taylor had 47 passes tegen Shaktar, dit was gemiddeld het meeste van alle middenvelders per minuut. Waarvan ook veel vooruit. Verstoppertje kan je het onmogelijk noemen. Nee, Bassey is het gewoon niet. Hij past totaal niet bij Ajax en is een beperking voor het veldspel, evenals Wijndal dat is dus daar heb je wel gelijk. Het verschil met Bassey en Timber is dat Timber ooit al heeft aangetoond te kunnen verdedigen en voetballen, Bassey heeft nooit aangetoond te kunnen voetballen. Ook niet bij Rangers.

20 juli 2023 om 11:19

Ja als je alleen die wedstrijd pakt dan zal Taylor vast geweldig zijn in jouw ogen. Pak een sterke tegenstander afgelopen seizoen en zie wie er als eerste zich begint te verstoppen als het tempo omhoog gaat - Taylor.

20 juli 2023 om 12:09

Dat jij voetballers als Bassey verdedigt, maar onzin over Taylor verkondigt vind ik echt lachwekkend. Kijk de wedstrijden terug van vorig seizoen tegen AZ thuis, Napoli thuis en Feyenoord uit in de beker. Daarin was hij juist degene die het tempo kon bijbenen. Dit is toch echt weer zo’n onzin die mensen maar blijven verkondigen en mensen die elkaar maar blijven napraten, zonder daadwerkelijk de feiten te checken. Alles op basis van gevoel.

20 juli 2023 om 13:22

Tsjah zo lust ik er ook nog wel eentje. Lachwekkend dat jij een meevoetballer als Taylor hier presenteert als een uitblinker en verdedigt. Taylor is zowel bij Ajax als Oranje meerdere malen compleet door het ijs gezakt. Gewogen en te licht bevonden vooralsnog, maar hij verdiend net als Bassey nog de kans om het tegendeel te bewijzen. Jij gunt dat alleen aan Taylor blijkbaar.

20 juli 2023 om 14:33

Uitblinker? Leg mij geen woorden in de mond. Ben je er zo’n een die hem afrekent op de wedstrijd tegen Frankrijk? Taylor was zeker niet de minste middenvelder vorig seizoen en ook pas 20 toen. Hij kan wel meer dan simpel meevoetballen, dat heeft hij al meerdere keren bewezen. Te licht bevonden voor wereldniveau ja, maar daar hoeft hij ook nog niet op te zitten. Hij zakte eigenlijk alleen maar door het ijs als het hele team dat deed (Liverpool buiten Kudus, Frankrijk). Ik gun Bassey het beste, maar hij faalt veel te vaak en er is weinig verbetering zichtbaar. Dan kan je een duidelijke conclusie trekken: hij past niet bij Ajax en kan beter vertrekken nu je er nog een mooi bedrag voor kan krijgen. Vervanger halen die wel in het spel past.

Zelfde jankers hier die dat ook vonden van Sven Botman en Perr Schuurs.....

20 juli 2023 om 10:51

Sven Botman heeft zelf al aangegeven niet bij Ajax te passen en is daar heel eerlijk in. De meesten vonden Schuurs prima back-up materiaal, maar liet vorig seizoen nog niet klaar te zijn voor de basis. Met de kennis van nu, de verschrikkelijk matige vervanger, had hij erin gestaan. Ook al zou je dan 2 rechtsbenige verdedigers hebben gehad vorig seizoen.

20 juli 2023 om 11:11

Ohja, want SiSiSi van Voetbalzone had uiteraard al voorzien dat Botman en Schuurs dit pad zouden gaan bewandelen. Graag zie ik een link naar de berichten waarin je in een vroeg stadium al iets dergelijks voorspeld had 😊

Bassie kan er gewoon niet zoveel van.. dat is pijnlijk om toe te geven, maar wel zo eerlijk.

Rechtsback komen Rensch en Sanchez te kort, Rechtscentrale verdediger is er niet, Links centrale verdediger heb je Hato, Bassey komt ook te kort, Linksback Wijndal komt ook te kort. Dus al met al moet je een gehele nieuwe verdediging halen. Als dan Rulli ook nog weg gaat ook nog een nieuwe keeper. Dat er maar eens haast gemaakt wordt, want zo kun je echt niet aan de competitie beginnen.

Ik denk dat hij gewoon blijft bij Ajax vanwege dat ajax al geen brede selectie heeft op dit moment. Al zou ik hem het liefst zien vertrekken. Wat een matige speler is het!

20 juli 2023 om 10:57

Kaplan en Hato voor links, rechts hebben we straks een aankoop en Aertssen. En bij voorkeur nog een 2e aankoop halen rechts, dat moet kunnen.

dat bassey geen "ajax speler" is hebben we nu al een jaar lang gezien.
dat had een scout met ogen ook kunnen zien toen ie nog bij rangers zat. hoe ze deze man ooit gehaald hebben, is wel heel bijzonder.
bassey is helemaal niet zeker aan de bal, is voetballend gewoon te mager. en dan niet met drogredenen komen als: maar je moet hem alleen laten verdedigen.
dat is gewoon onzin, je verwacht van een ajax speler, dat ie gewoon comfortabel aan de bal is. van keeper tot spits.

het hoeven niet allemaal messi's te zijn waar de bal aan een touwtje aan de voeten blijft, maar gewoon een normale inspeel pass, kunnen opendraaien, de juiste keuzes maken.. en ga zo maar door.

en ik snap ook dat het lastig is om hem nu van de hand te doen, niet omdat er geen interesse is, maar zoek maar eens een vervanger zo kort dag.

20 juli 2023 om 21:04

Wat me eigenlijk nog meer tegen valt dan het niet kunnen voetballen, en misschien de scouting van Ajax ook wel, is dat ik hem eigenlijk ook helemaal niet zo'n goede verdediger vind.
Hij is fysiek sterk en snel. Maar voor iemand met zijn fysiek en snelheid laat hij zich vaak simpel wegzetten of uitspelen. En door zijn matige techniek komt het ook voor dat hij eerst de bal afpakt maar hem vervolgens ook zelf zo weer kwijt is.
Daarnaast is hij positioneel matig, hij anticipeerd vaak te laat en hij heerst, ondanks zijn lengte, ook niet in de lucht.
Als dat verdedigende nou allemaal top zou zijn, dan zou je nog deels langs het voetballende kunnen kijken. Een speler in een team die daar zou staan als stofzuiger met allemaal bal virtuozen om hem heen kan juist ook heel goed werken.

Wel lief dat zoveel users hier Bassey willen sparen.. die jongen kan er gewoon weinig van. Ja, hij is groot en sterk maar dan kan je beter op worstelen gaan imo. Gemiste kans voor Ajax, want dit geld ga je nooit meer krijgen voor Bassie.

20 juli 2023 om 12:11

Helemaal mee eens. Spelers die beter spelen worden minder of niet gespaard. Maar Bassey zal de gunfactor wel hebben.

Wat hoop ik toch voor Rafael, dat Bassey het tegendeel gaat bewijzen. Prima dat je hem niet goed vind, maar dit is gewoon in de grond borren. Bah.

Helemaal met Rafael eens. Zsm weg doen en een verdediging bouwen met jeugd en die Kroaat graag.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren