Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Premier League-club neemt contact op met Ajax over Brian Brobbey’

Laatste update:

Everton is geïnteresseerd in de diensten van Brian Brobbey, zo meldt journalist Vinny O'Connor van het Engelse Sky Sports. De spits van Ajax wordt nauwlettend gevolgd door The Toffees, die echter nog geen formeel bod hebben uitgebracht. Wel zouden de Amsterdammers op de hoogte zijn van de interesse vanuit Liverpool. Brobbey ligt in de Johan Cruijff ArenA nog vast tot medio 2027 en is volgens Transfermarkt zo'n 12 miljoen euro waard. Vorige zomer maakte Ajax ruim 16 miljoen euro over aan RB Leipzig om het zelfopgeleide jeugdproduct terug te halen.

Everton eindigde in het afgelopen seizoen op een teleurstellende zeventiende plek in de Premier League, twee punten boven de degradatiestreep. The Toffees wisten het net slechts 34 keer te vinden, wat alleen Wolverhampton Wanderers slechter deed (31 doelpunten). Manager Sean Dyche is dan ook op zoek naar nieuwe doelpuntenmakers en heeft zijn oog laten vallen op Brobbey. Everton heeft de interesse kenbaar gemaakt aan Ajax, dat nog geen officieel bod ontving. In Engeland zou Brobbey moeten gaan concurreren met Dominic Calvert-Lewin, Neal Maupay en Thomas Cannon.

Van Ajax is bekend dat de club op zoek is naar een concurrent voor Brobbey, die nog altijd niet de onbetwiste eerste spits is in Amsterdam. Daarbij lijkt de recordkampioen van Nederland op zoek naar een lange aanvalsleider. Ajax zag met Lorenzo Lucca de reservespits van het afgelopen seizoen terugkeren naar Italië en Christian Rasmussen lijkt nog niet klaar om zijn rol over te nemen. De Amsterdammers zouden hebben geïnformeerd naar Sevilla-spits Rafa Mir, die een dienstverband bij andere clubs in LaLiga echter meer ziet zitten.

Brobbey kwam tot dusver in 76 officiële wedstrijden in actie voor Ajax, waarin hij goed was voor 27 doelpunten en 7 assists. Zijn eerste buitenlandse avontuur, in de Bundesliga, liep in het seizoen 2021/22 op niets uit. Brobbey kwam tijdens de eerste seizoenshelft slechts veertien keer in actie voor Leipzig en wist enkel drie assists af te leveren. Scoren deed de Nederlands jeugdinternational in Duitsland niet. Ajax nam de rechtspoot in de tweede seizoenshelft op huurbasis over van Leipzig, waarna hij vorige zomer werd teruggekocht voor ruim 16 miljoen euro. Een extra pijnlijk detail is dat hij een jaar eerder transfervrij overstapte naar de Red Bull Arena.

Moet Ajax meewerken aan een vertrek van Brobbey?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Meteen verkopen en komt zwaar tekort voor de premier league

20 juli 2023 om 07:35

Hij hoeft gelukkig ook niet te scoren in de PL, als hij het in de Eredivisie maar doet. 108 per goal is niet verkeerd. Ik zou hem er gewoon bijhouden tenzij er echt een astronomisch bod komt

20 juli 2023 om 07:43

Juist niet meteen verkopen. Allereerst heb je dan geen enkele spits meer, maar ook is Brobbey een prima spits. Laat die alle wedstrijden volledig spelen en je hebt de topscorer van de eredivisie. Mede dankzij Schreuder kwam hij niet volledig uit de verf, maar wie kwam dat wel vorig seizoen?

Gewoon behouden en een reservespits er bij zoeken.

20 juli 2023 om 08:28

Hakkie,

Ik ben geen fan van hem als voetballer. Vind mooi persoon zoals die overkomt in de pers.
Ik zie in hem echter niet de Ajax spits voor me.
Fysiek is die sterk, maar bij hem heb ik altijd het idee dat die 100% fit is.
Ja afgetraind zal best maar conditioneel.
In de eredivisie zal die echt zijn goals mee gaan pakken dat geloof ik wel hoor maar tegen de top zie ik het niet zo snel gebeuren

20 juli 2023 om 09:29

Brobbey speelt niet 100% omdat ie dat zelf niet lukt. Hij raakt best regelmatig geblesseerd, zn techniek is niet bepaald fluweel, kan niet koppen en miste echt heel veel kansen. Statistieken klinken leuk maar hij kan en moet echt beter dit seizoen.

Bij een bod van 25 miljoen zou ik er toch wel serieus over nadenken. Dan moet je alleen wel 2 spitsen aantrekken en dat op redelijk korte termijn.

20 juli 2023 om 07:03

Een bod van 25 miljoen? Als je daarop wacht, dan weet ik zeker dat Brobbey aankomend seizoen nog in Amsterdam speelt. Er zal toch geen club zo gek zijn om dat te doen?

20 juli 2023 om 07:06

@Martyn7

Waarom zou er geen club zo gek zijn? Hij staat twee doelpunten achter Simons en Gimenez. Alleen speelde hij de helft van de minuten. Daarbij is hij jonger.

Supporters moeten eens objectief gaan kijken ipv de emotie volgen. Pak de data en statstieken er eens bij.

Dan ziet iedereen waarom Brobbey logischerwijs goed in de markt ligt.

20 juli 2023 om 07:11

Ik kijk objectief en dan zie ik gerust de doelpunten, maar ik zie daartegenover ook hoe hij makkelijk topscorer had kunnen worden met de kansen die hij mist. Met de instelling hoe hij over het veld loopt en hoe de doelpunten tot stand zijn gekomen. De data en statistieken zeggen mij veel, maar niet alles. Want ik zie namelijk een spits die veel op de juiste plek staat (ja, daar zijn ze voor) maar tegelijk niet kan meevoetballen en eigenlijk vooral een spits is die in de zestien een killer zou moeten zijn. Ook de hoeveelheid minuten speelt een rol hierin, want hij is dus ook geen onomstreden basisspeler bij Ajax. Dus zie ik nog geen enkele reden om 25 miljoen neer te tellen.

20 juli 2023 om 07:12

En het feit dat hij dan al die kansen voor zichzelf creëert zegt je niks?

20 juli 2023 om 07:28

Mooie analyse! Modale eredivisiespits!

20 juli 2023 om 07:35

Hou er ook rekening mee dat voor een PL club, 25 miljoen hetzelfde is als 5 miljoen voor een Ajax, Feyenoord of PSV. Een leuke prijs voor een gokje, niet meer. Naast een PL club zie ik niemand dat ook neerleggen. Alleen in Engeland zijn ze redelijk gek geworden.

20 juli 2023 om 07:36

Welke instelling heeft hij dan? Ik zie hem niet juichen als hij scoort, dat moet hij zelf weten. Maar ik zie hem niet rondwandelen oid. Zet hem in de basis, laat hem daar ook staan en je zal zien dat hij er minimaal 20 maakt

20 juli 2023 om 07:38

Bergkamp,

De clubs zien ook dat hij bij wijze van de 4 en 5 nul maakt tegen een laag geklasseerde club zoals Cambuur. Dat is niet te vergelijken met Gimenez en Simons die in veel grote wedstrijden op zouden staan. Op momenten dat ze hem nodig hebben mist hij 2 a 3 gigantische kansen tegen Psv.

20 juli 2023 om 07:41

Bergkamp, hij staat 6 doelpunten achter Simons, nietwaar?
En hij heeft althans volgens transfermarkt niet zo gek veel minder minuten gemaakt dan Gimenez, als ik dat goed zie.

Ik vind Brobbey ook een prima spits hoor, maar voor het bedrag dat is neergelegd voor hem zijn dit doodnormale statistieken in de eredivisie. Luuk de Jong heeft er geloof ik meer gemaakt…

Als we hier op VZ over elkaar heen vallen om spelers beter te vinden dan de andere, dan wordt ook vaak het argument van doelpunten in de eredivisie ontkracht door te stellen dan elke spits in de eredivisie topscorer kan worden. En dan worden er statistieken bij gehaald uit andere competities. In het geval van Brobbey is dat moeilijk, want in de CL en in de Bundesliga heeft ie nauwelijks gespeeld. En dat zou ik eerder een puntje van kritiek vinden. Brobbey geld al meer dan 3 jaar als groot talent. Is al vertrokken bij Ajax en weer terug gekomen, maar is daarin nooit onomstreden geweest en heeft simpelweg weinig minuten gemaakt. Ik ben ook geneigd om hem een jongen met potentie te noemen (sterker nog, 3 jaar geleden voorspelde ik dat hij NU de eerste spits van oranje zou zijn), maar het duurt wel lang voordat het er uit komt. En draai het eens om, zou jij Brobbey nu nog steeds naar Ajax halen voor meer dan 12 miljoen….? Ik niet.

20 juli 2023 om 07:45

Brobbey is sterk, en creëert veel kansen voor zichzelf én anderen. Daartegenover staat dat t n slechte kopper is en dat ie NUL gevoel heeft in die voeten van m. Voor elke bal strak in de hoek gaan er vijf ruim naast en vier recht op de keeper af. Toch wil ik m weleens een vol seizoen als eerste spits zien bij Ajax. Laat m maar groeien

20 juli 2023 om 07:55

Met wat hij tot nu toe laat zien, heb je daar best een punt. Ik hoop dat Ajax de potentie ziet en weer een team gaat smeden. Vorig jaar rendeerde niemand in dat schandalig slechte vreemdelingenlegioen

20 juli 2023 om 08:23

@cocqie Dat is wel heel simplistisch, Cocqie. Je laat volledig weg tegen wie hij scoort (de RKCs, Volendams etc.) maw er moet een significant niveau verschil zijn, hoeveel hij mist of anders gezegd hoeveel kansen hij nodig heeft om 1 te scoren (ook al creërt hij de kans zelf). Kijk ook eens objectief naar die data en het gegeven dat hij in de toppers vaak niet thuis geeft (als ie al speelt). Brobbey is een redelijke spits niets meer niets minder. Dan is hij niet fit voor een hele wedstrijd dan weer wel plus Europees laat ie zich ook niet gelden ... Er valt best wat aan te merken op hem. Alleen obv potentie kopen gaat in dit geval niet op. Er zal naar meer (data) worden gekeken.

20 juli 2023 om 08:29

Hij scoorde gewoon tegen onder andere psv, twente, utrecht en az, en ook gewoon 1-0, 2-0, 1-2 etc.

Daarbij is het in een Feyenoord in hun beste vorm van de laatste 50 jaar, makkelijker scoren dan in een Ajax in hun slechtse vorm uit de clubgeschiedenis.

Dat kansen missen is puur een dingetje van zelfvertrouwen en wedstrijdritme.
Beste moyenne van de Eredivisie, hij moet gewoon een compleet seizoen spelen, en dan kan hij de deur uit voor 40/50 miljoen.

Daarbij denk ik dat hij na het avontuur in Leipzig, niet zoveel zin heeft om te vertrekken.

20 juli 2023 om 08:54

Dat is niet simplistisch, zijn statistieken liegen er namelijk niet om. Veelal als wissel begonnen en zo krijg je dus ook geen ritme en al helemaal niet in het Ajax van vorig jaar. En ja, hij had meer kansen nodig en ja, hij heeft vorig seizoen niet tegen topclubs gescoord. Maar het halve seizoen daarvoor weer wel, toen die ook in een beter ritme zat.

20 juli 2023 om 08:57

We hebben het over vorig seizoen slimmerik.

Het beste team waar hij vorig seizoen tegen gescoord heeft is Utrecht. Verder doelpunten tegen Excelsior 2x, rkc 2x, Groningen, Volendam, Fortuna etc.

Dat is gewoon puur en alleen scorebordjournalistiek. Dat je genoegen neemt met dat gemiddelde zegt genoeg over de rol die Ajax vorig seizoen beklede

20 juli 2023 om 09:03

Iedereen heeft het over vorig seizoen wat betreft statistieken, dus ik heb alleen die gepakt. En dan alleen Eredivisie, want anders kwam Gimenez er op dat seizoen sowieso veel beter uit. Het enige seizoen dat ze samen te vergelijken waren:

Brobbey scoorde tegen:
Volendam 3x
RKC 3x
Excelsior 2x
Utrecht 2x
Cambuur 2x
Groningen
Fortuna
Heerenveen

Gimenez scoorde tegen:
Sparta 2x
Ajax 2x
Excelsior 2x
Go Ahead Eagles
Utrecht
Cambuur
Rkc
Volendam
Fortuna
Heerenveen
Twente
Groningen
Emmen

Doe met dit lijstje wat je wil. Kleine kanttekeningen erbij:
Gimenez scoorde o.a. in een gemakkelijke 4-0 overwinning tegen Emmen, een simpele 3-0 tegen Groningen, GAE en Cambuur en een ruime 5-1 tegen RKC. Dit zijn de simpele goals die menig spits dan wel zou maken.

Brobbey deed dit tegen Cambuur (tweemaal) in een 5-0 klapper, Excelsior (tweemaal) in een 7-1 en een 5-0 tegen Heerenveen. Aangezien ik hier ook de importantie van de doelpunten een paar maal langs zag komen als belangrijk iets.

Nou, doe hiermee wat je wil!

20 juli 2023 om 09:05

Mwo denk dat dat wel meevalt hoor. Brobbey pakte 1696 minuten dit seizoen in de eredivisie en santi 1800. Scheelt een wedstrijdje toch.

20 juli 2023 om 09:23

D-Bergkamp leuk zo’n verhaaltje maar kom de volgende keer met feiten ipv verlekkeren van cijfers. Brobbey: 13 goals, Simons 18 goals. Twee doelpunten? Brobbey: 1645 minuten in de ED. Santiago Gimenez: 1926 minuten in de ED. De helft van de minuten? Daarnaast is Simons geen spits.Als jij de data en statistieken er daadwerkelijk bij pakt had jij gezien dat er te zien is dat er verschil tussen deze heren zit in kwaliteit ook. En zelfs zonder statistieken kan je zien dat Gimenez en Simons een stuk talentvoller en beter zijn. Normaal gesproken liggen de transferprijzen van Ajacieden een stukje hoger volgens transfermarkt. Brobbey: 12 mil, Gimenez: 25 mil, Simons: 40 miljoen. Gewoon je Ajax bril afzetten en zelf objectief zijn.

20 juli 2023 om 10:21

Mangalista

Als je met een lijstje komt is het geloofwaardig dat je goed begint, want niemand gaat dit checken natuurlijk. Dat Brobbey namelijk 3 goals tegen Volendam heeft gemaakt is onjuist. Thuis scoorde Kudus en uit maakte Brobbey er maar 1.

Overigens vind ik Brobbey en Gimenez absoluut nog niet te vergelijken. Ik vind het allebei topspitsen in wording.

Na de winterstop kan je als neutrale supporter niet anders dan genieten van Gimenez, maar in wedstrijden dat Ajax draait en Brobbey wordt bereikt met de beweging die er om heen komt kan Ajax en ieder ander team met Brobbey zoveel dynamiek in het aanvalsspel aanbrengen.

Ik hoop oprecht dat ze allebei blijven in Nederland. Beide spelers zijn leuk om naar te kijken als je je clubbril af zet.

20 juli 2023 om 10:40

Dat is dan ook de enige fout, want ik pakte daar per ongeluk inderdaad een vriendschappelijke wedstrijd.

Beide spelers zijn leuk om naar te kijken. Zeker. Ik hou meer van spitsen die kunnen voetballen, zoals Gimenez. Vergelijkbaar met Suarez eerder vooral. Verder weinig topspitsen hier die me aan hem doen denken. Een ander heeft meer met spitsen die gewoon groot of sterk zijn en verder weinig kwaliteiten bezitten, zoals Brobbey, Giakomakis, Vleminckx, Van Hooydonck, Bony of Douvikas recent.

20 juli 2023 om 11:00

Mangalitsa

Prima he, dat er een paar dingen niet kloppen. Maar nu ook weer, kom je met een rijtje aan waarbij je Bony en Douvikas in hetzelfde rijtje gooit als de ouderwetse houthakkers. Bony en Douvikas konden / kunnen namelijk wel degelijk voetballen en waren ook op het gebied van veldspel een lichtpunt in een minder team. Met de andere spitsen ben ik het wel eens, maar ik wil je als advies geven om je iets meer in te lezen in bepaalde zaken en dus ook in bepaalde kwaliteiten van spelers.

20 juli 2023 om 11:10

Mangalista

Haha... einde discussie voor mij. Brobbey kan niet voetballen? Die gebruikt zijn lichaam fantastisch en weet zo veel controle te houden over de bal onder druk... Ondertussen noem je koning kluts Suarez een geweldige voetballer, die het juist van inzet moet hebben .... om vervolgens Bony te vergelijken met Vleminkx is echt een mispeer van jewelste.

Jouw opmerking is echt van het voetbalinzicht:

Ik vind Mbappe een slechte speler, hij kan alleen hard lopen, waardoor hij best goed is.

En dat terwijl ik je normaal best zinnige dingen zie zeggen hier.

20 juli 2023 om 11:23

@martyn: Ik snap dat het niet dezelfde soort spelers zijn, maar wel spelers die voornamelijk hun weinige kwaliteiten gebruikten om het heel goed te doen. Overigens wel met je eens dat Bony wel iets meer kon dan dat, dat is wellicht de vreemde eend in de bijt. Douvikas zie ik het eigenlijk helemaal niet in. Des te knapper wat hij de laatste maanden heeft laten zien, maar ik vind het voetballend geen hele fijne speler. Dat je dan direct vindt dat jij hierdoor meer kijkt hebt op voetbal dan ik is een vreemde bewering, maar ik weet dat men zichzelf graag op een voetstuk zet tegenwoordig. Prima.

@shenkie: Ik heb het hier al vaker gezegd en heb er al veel (héél veel) reacties op gekregen: Maar ik zie echt niet wat men ziet in Brian Brobbey. Ik vind hem zo vreselijk slecht met een bal, echt niet te geloven. Zijn pass, zijn aanname. Zeker voor een spits van Ajax, een club dat staat voor attractief spel, vind ik Brobbey een totaal ongeschikte spits. Dat Ajax hem terug heeft gehaald, daar kan ik ook echt met mijn pet niet bij. En bij elk aannemelijk bod, zou ik hem de deur wijzen. Wat betreft Bony geef ik je ook gelijk inderdaad, die hoort niet helemaal in dat rijtje thuis.

20 juli 2023 om 12:13

De conclusie dat ik dan vind meer kijk op voetbal te hebben is absoluut niet waar en staat ook nergens. Ik raad je alleen aan om meer naar de kwaliteiten van een individu te kijken, nergens staat dat ik er meer verstand van heb.
Overigens jouw reactie op Shenkie helemaal mee eens, ik snap ook totaal niet waarom mensen Brobbey als een goede voetballer zien of als een technisch vaardige speler. Die gozer is beresterk, maar kan er vervolgens helemaal niks mee. Alleen als hij in de zestien staat kan hij de bal redelijk afschermen, maar verder is het toch voetballend echt drie keer niks tot nu toe. Dat Ajax daar teveel voor heeft betaald weet ik niet, want ik denk dat het nog gaat resulteren in winst ook. Onvoorstelbaar, want ik heb geen enkele aanleiding om te denken dat Brobbey 25 miljoen of meer waard is / kan worden. Maar in die zin mogen wij ook verschillen van mening met de rest en wil ik in ieder geval mijn mening niet opdringen

20 juli 2023 om 12:53

Martyn7

Meningsverschillen zijn ook prima. Maar sommige mensen laten zo overduidelijk hun clubvoorkeur gelden.

Als ik hier met een flinke Ajax bril zou gaan zeggen... Gimenez heeft tot februari op 1 goal na alleen maar de 3-0 en de 4-0 gemaakt en laat het nu 4 maanden zien (laat het maar eens over een jaar of 2 zien) zeg ik feitelijk niets wat onjuist is.

Overigens deed Brobbey dat vorig jaar toen hij gehuurd was in de 2e seizoenshelft exact op dezelfde manier.

Brobbey heeft Ajax de titel bezorgd, Gimenez Feyenoord.

De goals van Brobbey tegen psv, fortuna en nec uit van vorig jaar is iedereen al weer vergeten. Wat ik nu type is heel raar, maar zet Brobbey in de spits bij een lopend Feyenoord en Feyenoord wordt net als afgelopen seizoen kampioen! En dan ben ik overtuigd dat heel veel meningen veranderen!

20 juli 2023 om 13:14

@j3ro3ntj33_ wat een redernatie, feyenoord in de beste vorm, ajax in de slechtste vorm..... hoe goed is Douvikas dan wel niet, die werd ook topscorer maar bij een miezerig clubje als FC Utrecht.

Laat hem maar bewijzen dat ie een heel seizoen kan spelen, en dan ook nog als eerste spits van ajax, want zowel bij ajax leipzig en weer ajax was hij geen basisspeler

20 juli 2023 om 08:14

Bij een bod van 20 miljoen met bonussen zou ik hem inderdaad verkopen. Bij Brobbey is het hetzelfde als bij Bassey: de potentie is enorm maar tot nu toe komt het er bij Ajax nog niet uit. Wellicht ligt dit aan het type spel van Ajax waarbij de ruimtes voorin klein zijn en het toch meer aankomt op techniek. Dat heeft Brobbey niet en daarnaast is hij niet kopsterk. Dat is naar mijn mening wat een spits van Ajax wel moet hebben. Overigens verwacht ik net als bij Bassey dadelijk een bericht dat Brobbey wil blijven en nu eerst wil slagen bij Ajax.

20 juli 2023 om 09:05

Ik bedoel meer dat als ze dat niet willen betalen, je Brobbey beter kan houden. Prima spits en heeft behoorlijk wat gekost.

Ik heb bewondering voor ajax dat zij mislukte spelers als Brobbey en Bassey nog met zo weinig verlies kunnen verkopen. De weelde na al die goede jaren.

20 juli 2023 om 07:04

Mislukt? 2 doelpunten minder dan de absolute topspits Gimenez. Nog steeds erg jong maar nee hij kan beter nog naar de PL gaan want hiernaa gaat zijn carrière als een nachtkaars uit.

20 juli 2023 om 07:08

Je hebt helemaal gelijk, hij heeft iets extra’s brobbey moet gewoon op negen starten. Hij wil te graag dat zie je in zijn afronding. Deze speler is echt niet mislukt. Bassey had ik meteen verkocht.

20 juli 2023 om 08:43

Sterker nog, ze kunnen zo goed als dezelfde cijfers overleggen. Brobbey scoorde in de Eredivisie eens in de 127 minuten, Gimenez eens in de 128 minuten. Gimenez speelde in een fantastisch collectief, Brobbey moest het met los zand doen. Ajax moet Brobbey, maar ook Bassey lekker houden.

20 juli 2023 om 09:01

Dat moet je dan vooral doen myvision. Als je beide graag wilt behouden speel je volgend seizoen weer voor spek en bonen.

20 juli 2023 om 07:04

@Baardgrasmus

En waarom is dat ga je dan denken?
Zou het zijn omdat clubs niet laten regeren door emotie maar kijken naar data en potentie?

20 juli 2023 om 07:08

Inderdaad. Niet voor niets dat er nu weer een Everton komt kijken. Zij erkennen zijn kwaliteiten en zien zijn fluwelen techniek. Dit kan nog wel eens een monsterbod worden. En terecht ook!

20 juli 2023 om 07:32

@Mangalitsa,

Is toch hetzelfde dat Brighton en Fulham zichzelf beide voor Bassey melden. Komt dat omdat ze allemaal vinden dat Bassey er geen klote van kan?

20 juli 2023 om 07:35

D-Bergkamp - Betreft Brobbey heb je in principe een punt. Hij is duidelijk nog lang geen 'eindproduct' en dat hoeft ook niet gezien zijn leeftijd, maar niemand kan ontkennen dat hij potentie heeft.

Jouw argumenten slaan alleen kant noch wal. Je hebt het over statistieken, maar komt vervolgens enkel met doelpunten op de proppen. Statistieken zijn wel wat meer dan slechts doelpunten. Giakoumakis schoot de ene naar de andere erin bij VVV. Die's ook niet automatisch klaar voor de Premier League.

Ook jouw argument betreft data van clubs houdt lang niet altijd stand. Anders was een Van De Beek basisspeler bij United, probeert Chelsea Ziyech niet koste wat het kost te slijten en ga zo maar door. Je moet die statistieken immers ook nog juist kunnen vertalen in een adequate prognose. Als Brobbey nu(!) naar de PL verkast, kun je de klok erop gelijkzetten dat hij volledig verzuipt en op de tribune eindigt.

20 juli 2023 om 07:27

In welke zin in Brobbey mislukt dan? Ik kan me er in vinden dat Ajax aardig was misperen heeft, maar Brobbey hoort daar toch niet bij?

20 juli 2023 om 08:10

Mislukt vind ik niet helemaal juist bij Brobbey. Statistisch gezien heeft hij het niet minder gedaan dan de topspitsen uit de eredivisie.

20 juli 2023 om 08:13

Als je aan scorebordjournalistiek doet ja. Je ziet namelijk dat Brobbey veel van zijn doelpunten de 3,4 of 5 nul zijn tegen clubs als Cambuur, rkc etc. Op het belangrijkste moment zoals tegen Psv in de beker mist hij weer 2 a 3 kansen. Dan ben je geen 18 miljoen waard.

20 juli 2023 om 09:19

Ja de eerste goal maken is ook wat lastiger als je de helft van de wedstrijden invaller bent natuurlijk. Voor een speler die nooit meer dan 4 wedstrijden achter elkaar basis heeft gestaan in een slecht lopend Ajax is 13 doelpunten totaal niet iets dat je kan spreken van mislukt.

20 juli 2023 om 08:48

Brobbey Nooit verkopen. Bassey wel.

20 juli 2023 om 09:27

Reken er maar op dat Brobbey met winst weg gaat. Zo jong en met een doorlopend contract gaat die echt niet voor minder dan 16 miljoen weg. Als Bassey blijft en in bijvoorbeeld de europa league ook maar 1 aardige wedstrijd speelt kan je er ook zo nog 30 miljoen voor krijgen.

Als ze meer dan €20 miljoen bieden prima maar anders gewoon contract laten uitdienen

Is huren geen optie? Want brobbey heeft zeker wel potentie.

Heeft het nog niet waargemaakt, maar heeft zeker wel potentie om een goede spits te worden. Ik zou hem dan ook zeker niet laten gaan voor minder dat je hem hebt teruggekocht. Maarja als je hem nu verkoopt heb je eigenlijk helemaal geen spits meer. Alleen maar verkopen is denk ik ook nier goed, aangezien je ook vastigheden nodig hebt, amders wordt het wel erg veel bouwen, wat nu al wel het geval us natuurlijk. Je moet ook nog rekening houden dat Alvarez en Kudus nog wel weg gaan.

Potentie heeft ie zeker dus als ik ajax was zou ik hem nog niet verkopen

Indien je vervangers klaar hebt staan zou je het kunnen overwegen als Ajax zijnde. Maar laat de spits positie nou net de positie zijn waar je niemand verder hebt. Brobbey zal in potentie een prima spits kunnen zijn, maar dan wordt het hoog tijd dat hij het laat zien aankomend seizoen. Ik vind hem er altijd ongeïnspireerd uit zien, al hebben we ook kunnen concluderen dat qua fitheid het beter in elkaar zat dan de media deed vermoeden. Voor Ajax hopen dat hij aankomend seizoen zijn talent eruit gooit en dan voor een mooi bedrag aan het buitenland slijten.

Ik denk dat brobbey blijft, hij heeft geen echte concurrent is al eens weggegaan naar het buitenland en dat is hem niet bevallen. Voetballen voor een club die onderin meedoet is niet echt iets voor hem. Hij heeft hele goede stats en is zeer gevaarlijk. Zou hem echt niet laten gaan.

20 juli 2023 om 07:24

Ik zou ook niet direct vertrekken als ik Brobbey (of laten vertrekken). Echter zie ik hem enerzijds juist wel bij een club uit het rechterrijtje spelen. Dan speel je dikwijls toch wat vaker op de counter en hoeft hij minder mee te voetballen (waarin ik hem weg onstuimig en soms ronduit knullig vind). Anderzijds ben ik wel weer ergens huiverig dat hij door al dat sprinten nog vaker naar zijn hamstrings moet grijpen en twijfel ik of hij als basisspits de explosiviteit voor 70-80 minuten fysiek kan opbrengen.

20 juli 2023 om 07:41

Ik denk dat dit ook dat dir komt door Alfred zijn dramatische trainingen van vorig seizoen. Er is weinig met spelers gesproken en maatwerk geleverd. Ik ken de fysio van jong oranje die dit aangeeft. Maar ook de knvb heeft bij de a selectie spelers nog uitspraak in gedaan.

20 juli 2023 om 07:59

Precies, onder Schreuder is werkelijk elke speler minder gaan presteren en waren de spelers van Ajax conditioneel gewoon minder als spelers van bijvoorbeeld Psv of Feyenoord. Zoals ook vermeld door Koeman.

20 juli 2023 om 09:10

Omschakelen en afjagen lukte afgelopen seizoen niet ik dacht vooral tactisch maar conditioneel ook.

20 juli 2023 om 09:03

Niet om te stangen of zo, maar hoe zit het met de Ajax jeugd tegenwoordig? Volgens mij is er de afgelopen 2 seizoenen niet veel talent doorgestroomd of wel? Vroeger had Ajax jeugdspelers die met gemak in het eerste elftal ingepast konden worden… tegenwoordig ligt de focus alleen nog maar op spelers kopen. Hoe komt dat?

20 juli 2023 om 11:13

We hebben Hato afgelopen seizoen ingepast, maar verder inderdaad niet veel. Helaas zijn we Rijkhof kwijtgeraakt en er is met Timber net weer een hele succesvolle afgeleverd. Het seizoen daarvoor met Gravenbergh (wel veel te snel vertrokken) en Mazraoui.

Ik ben het met je eens dat we jeugd gewoon moeten inpassen. Persoonlijk heb ik een goede verwachting van: Misehouy, Aertssen, Godts en Vos. Die vier zou in de gaten houden .

20 juli 2023 om 11:28

@ErnumsJung, met Timber recent een topper uit eigen jeugd met succes afgeleverd aan Arsenal, vorig jaar Gravenberch en Mazraoui, en aankomend seizoen heb ik veel vertrouwen in Vos, Misehouy, Aertssen & Hato. Ook spelen we momenteel al met Brobbey, Taylor, Klaassen & Rensch die allemaal uit de eigen jeugd opleiding komen.Edit: ik zie hier boven mij ook nog Godts genoemt worden uiteraard. Ook veel vertrouwen in.

Everton wilt graag nog een jaar voor degradatie spelen. Dat lukt goed als ze dit soort spelers willen.

Brobbey moet niet nog een keer zo dom zijn om te vroeg weg te gaan. Bij Everton gaat hij niet spelen. Bij Ajax is er een grote kans dat hij eerste spits is.

Kan mij vorig seizoen geen goede pot van Brobbey herinneren. Misschien beter als hij verkocht zal worden.

Met een beetje functionerend team om hem heen en wat vertrouwen is dit een topspits. "Aanvoer" vanuit Taylor, Tadic of Bergwijn is voor geen enkele spits eer aan te behalen

Gewoon een hoge vraagprijs aanhouden kijken hoe serieus Everton geïnteresseerd is, of dat ze denken dat ie voor een habbekrats is te halen...

Ajax gaat hem natuurlijk nooit verkopen of er moet echt een niet te weigeren bod komen van boven de 35 miljoen. Niet omdat hij nou zo goed is maar meer omdat Ajax geen enkel alternatief heeft in de spits en er zelfs nog eentje bij zoekt.

Volgend seizoen is Brobbey eerste spits van Ajax. Deze vent heeft een lichaam van een beer en is een echte spits. Hij zal met twee vingers in de neus topscoorder worden en in zomer 2024 transfer maken voor minimaal 70 mln naar ManU. We weten allen dat EtH ook zeer gecharmeerd is van Brobbey kwaliteiten.

Van mij mogen ze Brobbey zo op komen halen. Die voegt heel weinig toe. Maar Ajax moet wel een spijkers met koppen gaan staan. De eerste Europese wedstrijden komen er aan en er moet dan een ingespeeld team staan. Ze kunnen niet wachten tot het einde van de transfer periode om dan spelers aan te trekken. Ze hebben nu Timber verkocht, dus kom Ajax.

Brobbey heeft niets te zoeken in de PL. Ik vergelijk hem altijd met Bony. Ook sterk. Alleen 2 klasse beter. Die heeft het even leuk gedaan bij Swansea. Heb hem daar ook live zien spelen. 1 ding viel gelijk op. De verdedigers in de PL zijn allemaal groot en sterk. Dus dat voordeel ben je dan als spits kwijt. Zie hem niet slagen daar.

Wat heeft Brobey in de Premier League te zoeken. Heeft het afgelopen seizoen al conditionelen problemen gehad in de Nederlandse competitie. Daar ligt het tempo nog een stuk hoger.

Heb totaal geen vertrouwen in Brobbey dus ik zou zeggen snel verkopen maar gezien het feit dat Ajax traditioneel zeer grote moeite heeft met het vinden van een fatsoenlijke centrumspits zou dit Ajax toch weer in problemen brengen. Starten we straks met Klaassen in de spits.

Kunnen ze bij Ajax niet even de telefoon eruit gooien en iedereen duidelijk maken dat er niet meer verkocht wordt mochten Alvarez en Kudus nog weggaan. De TD mag van mij nu best snel gaan handelen op aankoop gebied en zorgen voor een Ajax waardig elftal dat meedoet om de titel! Begin ook met duidelijk maken wie er allemaal niet weg mogen zoals Brobby!

Ik vind Brobbey echt uitstekend passen bij Ajax. Maar dan wel als pinchhitter. Of als basisspits tegen 'de kleintjes'. Maar niet als basisspeler in grote wedstrijden. Daar komt 'ie simpelweg voor tekort. Dus hij is voor veel te veel geld teruggehaald. Als je er nog iets voor kan vangen, zou ik het doen. Maar dan moet er wel heel snel een andere spits komen.

Lastige keuze.. Talent heeft Brobbey zeker. Alleen als je een mooie winst kan maken moet je toch overwegen hem te verkopen. Met een goede scouting is er echt wel een goede vervanger te halen zijn voor een relatief laag bedrag.

Anderzijds ben ik ook heel benieuwd wat er nog in zit. Kon zogenaamd vorig seizoen geen hele wedstrijden spelen wat aan het einde van het seizoen ineens weerlegt werd.

Aankopen hoeven niet altijd duur te zijn zie de aankopen van Feyenoord afgelopen jaren en dit jaar.

Laat Brobbey een jaar in de spits bij Ajax en hij knalt er 20+ in en dan ben ik nog voorzichtig.
Bergwijn op links. Branco die de ballen wel diep en/of stropdasje legt bij Brobbey.
Ga er voor het gemak vanuit dat Kudus vertrekt, dus er komt echt nog wel een rechtsbuiten.
Anders legt Berghuis ze ook wel op het stropdasje van Brian.
Men doet net alsof Brobbey alleen ene lichaam heeft, maar dat Bs.

Mocht er een bod van 30 mil komen, zou me dat wel aan het twijfelen brengen.

Dit moet je nu echt niet doen. Je moet dan zsm de markt op voor een spits terwijl er nog niet eens vervangers voor Tadic en Timber zijn gehaald en je misschien ook nog op zoek moet naar een keeper afhankelijk van hoe het zit met Rulli. De statistieken van Brobbey zijn echt niet zo slecht, als je die het vertrouwen geeft en laat staan dan schiet hij er zo 20 in en is hij volgend seizoen meer dan het dubbele hiervan waard. Die was afgelopen seizoen de dupe van het constante geschuif voorin.

Mislintat moet doorpakken en niet alleen verkopen. Spits en CV (Sutalo?) zijn key for success

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren