Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Perez: ‘Dat pruimen ze bij Ajax niet, dus ik vraag me af of Steijn dat kan’

Laatste update:

Dat Ajax voor Maurice Steijn kiest zorgt voor gemengde gevoelens bij Kenneth Perez. Volgens de analist van ESPN, tevens oud-speler van de Amsterdamse club, past de van Sparta Rotterdam afkomstige coach niet bepaald bij de filosofie van de nummer drie in de Eredivisie van afgelopen seizoen. Deze maandag werd bekend dat Steijn en Ajax een mondeling akkoord hebben bereikt over een driejarig contract.

"Maurice Steijn staat natuurlijk totaal haaks op waar Ajax voor staat", laat Perez maandag in duidelijke bewoordingen weten in Voetbalpraat. "Bij zijn laatste drie Nederlandse clubs, VVV, ADO en Sparta, is hij de trainer met de meeste lange ballen en veel duelkracht. En als je het dan hebt over Ajax, dat is een heel andere manier van voetballen. Ik vond het heel verrassend dat ze zo ver uit elkaar liggen. Dat betekent niet dat hij het niet alsnog kan laten zien. Alleen is het wel zo dat als je als trainer in een bepaald stramien bent gekomen, dan is het heel moeilijk om opeens aanvallend te gaan spelen."

"Ik zeg niet dat ik hem afschrijf, alleen vraag ik me af of hij dat wel kan", herhaalt Perez zijn mening nog maar eens over het aanstaande huwelijk tussen Ajax en Steijn. "De organisatie neerzetten en met lange ballen spelen is niet zo moeilijk, Dat is makkelijker dan creativiteit en aanvallende patronen moet inslijpen. Als je de cijfers bekijkt was Sparta in de Eredivisie het team met de meeste lange ballen op de spits." De analist complimenteert Ajax met de moed die het toont door voor Steijn te kiezen. "Ik vind het ongelooflijk gedurfd van Ajax. Je had een gevestigde naam verwacht, maar nu hebben ze iemand die nog alles moet laten zien."

Perez weigert tot slot om Steijn nu al definitief af te schrijven. "Er is helemaal niks mis met Maurice Steijn. Hij heeft ook flair en vertrouwen in zichzelf als hij daar langs het veld staat. Ik heb het alleen over heel ander voetbal dat hij nu moet gaan spelen. Kan hij dat? Dat vraag ik me echt af. Nu vinden we het leuk, de lange bal op Lauritsen en ik begrijp het volledig. Alleen wordt dat bij een club als Ajax niet gepruimd. Dat mag niet. En ik vraag me dus oprecht af of hij dat kan", aldus de ietwat bezorgde Perez.

Zie jij Maurice Steijn slagen bij Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Lekker betonvoetbal kijken de komende jaren.

12 juni 2023 om 21:40

Dat past op zich wel bij de opbouw van deze selectie. Jongens als Bassy, Sanchez, Wijndal, Rulli, Klaasen, Alvarez, Brobbey, Bergwijn, Taylor en dergelijke staan nou niet meteen bekend om hun voetballende kwaliteiten.

12 juni 2023 om 21:59

Bassey en Sanchez kunnen beter weg. Alvarez gaat weg. Bergwijn en Taylor kunnen echt wel lekker voetballen, alleen moeten het consistent laten zien. Brobbey is iemand die heel erg profiteert als de spelers om hem heen lekker voetballen. Wijndal en Klaassen ben ik geen fan van.

12 juni 2023 om 22:23

Nog een jaar Taylor is nog een weggegooid jaar.

12 juni 2023 om 22:26

Precies het is hopen dat Taylor als eerste op de transferlijst verdwijnt, die jongen voegt zowel aanvallend en verdedigend 0,0 toe. En bezwijkt als eerste als het niveau omhoog gaat.

12 juni 2023 om 23:50

Weer zo’n dooddoener. Kijk de CL wedstrijd thuis tegen Napoli terug, Feyenoord uit in de beker, AZ thuis. Anderen bezwijken juist op hoger niveau, Taylor paste zich er beter aan dan meer ervaren spelers. Zowel aanvallend als verdedigend kan Taylor wat toevoegen (vooral aanvallend, verdedigend was hij sterk tegen AZ en Utrecht bijvoorbeeld maar niet zijn kwaliteit). Dit is gewoon weer onnodig negatief zijn. Taylor is een hele technische speler die heel goed in combinatievoetbal past, maar dat werd bij Ajax überhaupt te weinig laten zien.

13 juni 2023 om 17:59

Ajax12321 kom op man, je blijft wel heel lang volhouden met die Taylor adoratie.😮‍💨 Inmiddels ga ik echt denken, dat Taylor een familielid of vriend van jou is. We hebben al zovaak dezelfde discussie gehad over Taylor, je omschrijft Kokcu maar echt geen Taylor. Het is ook niets voor niets, dat het overgrote deel van de Ajacieden graag willen dat Taylor vertrekt.

14 juni 2023 om 13:58

Ik ga van jou denken dat je wat tegen Taylor hebt, want daar lijkt het sterk op. Je kan je beweringen nooit onderbouwen. Wanneer bezweek hij en anderen niet? Lachwekkend. Dus wat het overgrote deel roept is altijd zo? Kokcu werd afgeschreven door het meerendeel van de supporters toen hij 19/20 was. Ik zei toen dat Kokcu erg veel potentie had. Dat zeg ik ook met Taylor. We gaan het zien binnen 2 jaren.

12 juni 2023 om 22:30

bij de clubs waar steijn coach was kon die ook weinig anders. En Steijn is ook een trainer die zich echt wel ontwikkeld want bij ado was het echt niks toendertijd. Misschien met ander materiaal durft die meer aanvallend te spelen.

12 juni 2023 om 22:49

Nou, hij heeft iig een plan B, iets wat Bosz en Ten Hag niet hadden: lange ballen!
Nu nog een plan A.

12 juni 2023 om 22:55

We gaan het zien. Voor ajax vind ik het op dit moment zo gek nog niet. Ze moeten eerst maar eens de organisatie goed weg zetten waarna ze verder kunnen bouwen. Als de organisatie niet goed staat kun je nog zo attractief willen spelen, maar verlies je het toch.

13 juni 2023 om 07:50

Steijn was als voetballer een technisch begaafde voetballer. Altijd goed overzicht in het veld.
Eigenlijk is zijn filosofie mooi combinatie voetbal. Nu heeft hij de spelers ervoor. Dit gaat hem zeker lukken.

Roeien met de riemen die je hebt. Hij zal zich moet aanpassen. Geef hem tenminste de tijd

12 juni 2023 om 22:04

Niemand krijgt de tijd bij ajax, de druk van de achterban en media is enorm. Zijn de resultaten slecht vliegt hij er binnen een paar maand uit

12 juni 2023 om 22:25

Precies, hij haalt vaal veel uit zijn materiaal. Hij kent de filosofie van Ajax echt wel en ik zie hem daar wel naartoe bewegen als hij daar materiaal voor heeft

Tsja valide punten van Perez. Het gekke is ook dat je qua filosofie eerst bij Knutsen uit komt en vervolgens bij Steijn. Coaches die qua filosofie, die ze nu hebben laten zien, haaks op elkaar staan.

12 juni 2023 om 21:52

Klopt. Qua dat zou het logischer zijn dat Bosz naar Ajax zou gaan en Steijn naar PSV. Lijkt wel of beide clubs niet goed rekening houden met de spelopvattingen die echt bij de clubs horen.

12 juni 2023 om 22:03

Of het klopt niet helemaal want Sparta speelt idd betonvoetbal tegen Ajax. Dat doen er meer. Maar tegen de kleinere clubs waar Sparta het tegen moest laten zie speelden ze prima. Dus waar dat betonvoetbal vandaan komt weet ik niet. Bij VVV had hij het nooit zolang uitgehouden in de ED als hij zijn systeem niet aanpaste naar de spelersgroep. Ik denk dat hij wel degelijk aanvallend wil voetballen. Hij is niet achterlijk en weet waar hij getekend heeft. Hij snapt dat je moet zeggen dat het kloten en slecht is als je bv 4-0 bij PSV verliest. Bij Sparta kan dat gebeuren bij Ajax niet en zou heus weten dat bij een beetje matige helft tegen een kleintje, je in de Arena uitgefloten wordt. Ook een matige 1-0 is voor de rust op de tribunes niet goed genoeg, dat zal alom bekend zijn. Het wordt belangrijker om te kijken wat druk met hem gaat doen. Bij Sparta of Cambuur zijn er wat lokale fans boos bij Ajax staat een groot deel van het land in de fik en wordt door het journaille de grond in geboord op de voorpagina. Daar komt dan ook in mindere tijden het sociale riool bij.

12 juni 2023 om 22:09

Zowel Perez als InkeMontana hebben het nergens over betonvoetbal, neem dus aan dat je eigenlijk op de eerste reactie wilde reageren. Dat gezegd hebbende, hij heeft nergens laten zien dat hij aanvallend voetbal voor staat.

12 juni 2023 om 22:17

Bij Sparta werd dit seizoen verre van de lange bal gehanteerd. Daar waar gevoetbald kon worden deden ze dat. En met verdienste. Nu wel eens klaar met die simpele negatieve uitspraken.

12 juni 2023 om 22:26

Valide punten??
Heeft Perez wel goed naar de speelstijl van Sparta gekeken? De lange bal met betonvoetbal is me niet opgevallen dit jaar. Keurig elke wedstrijd 433.

13 juni 2023 om 08:02

Perez haalt gewoon statistieken aan, dat zijn feiten. Dat het jou niet is opgevallen ligt dan meer aan jou

12 juni 2023 om 22:57

Het is heel moeilijk te zeggen, omdat bij ajax de beste voetballers van de eredividie spelen en bij VVV en Sparta eerder de minste. Zoveel meer techniek en handelingsnelheid heeft hoe dan ook invloed op de speelstijl. Voor het mentale stuk is Steijn in ieder geval geslaagd.

13 juni 2023 om 02:14

Want Ajax speelde oogstrelend afgelopen 1,5 seizoen? Met mooie snelle combinaties?

Ik denk dat Ajax er voor kiest om weer net als destijds met FdB weer op te gaan bouwen vanuit een matige selectie naar een kwalitatief sterke selectie. Voor Knutsen is de afbreuk risico gewoon te groot. Als hij het bij Ajax niet zou redden is zijn internationale carriere aan gort. Voor Steijn ligt dat anders. Voor hem is het een kans. Daarnaast kan hij wellicht wat meer direct spel aan Ajax toevoegen. Want leuk dat gebrei, maar de afgelopen 1,5 seizoen creeerde Ajax nauwelijks kansen.

13 juni 2023 om 18:05

Eens Ajaxmind, goed betoog.

13 juni 2023 om 06:41

Het is natuurlijk zo dat ajax lang gewacht heeft met een beslissing over jhon heitinga. Als dan de keuzes op zijn krijg je handelen in paniek aangezien de voorbereiding al over paR weken start en de selectie vormgegeven moet worden is het noodzakelijk om een trainer te hebben

13 juni 2023 om 10:23

Mislintat kijkt voornamelijk naar overprestatie en tactisch inzicht.



"de organisatie neerzetten en met lange ballen spelen is niet zo moeilijk, dat is makkelijker dan creativiteit en aanvallende patronen moeten inslijpen"

Is dit niet een erg makkelijke stelling van Perez? Je kunt ook heel makkelijk betogen dat het veel makkelijk is om met Ajax aanvallend voetbal te spelen en alsnog (bijna) kampioen te worden, dan met lagere teams om je überhaupt te handhaven in de Eredivisie. Het is juist lastig om als trainer een team met weinig kwaliteiten om te vormen tot een team dat verdedigend erg sterk is, en boven verwachting presteert.

edit: Ik ben het overigens ermee eens dat het verschil in speelstijlen groot is, en daarmee ook bijzonder. Ik trek echter in twijfel of het ene perse veel lastiger is dan het andere, aangezien defensieve patronen vaak de basis van een goed seizoen vormen, en die ook heel lastig in te slijpen zijn.

12 juni 2023 om 22:05

Verdedigen is makkelijker dan aanvallen. Dat weet je als je voetbalt/hebt gevoetbald.

13 juni 2023 om 02:15

Dat hebben we inderdaad gezien afgelopen seizoen bij Ajax....

13 juni 2023 om 10:36

Het gaat erom dat als je wil verdedigen, dat makkelijker is dan als je wil aanvallen en dan scoren. Daarvoor moet je eerder patronen erin slijpen dan als je de 0 wil houden. Dan kan je simpelweg voor de pot hangen.

Ik ben erg benieuwd wat het opgestelde trainerprofiel was. Want ik ben het met Perez eens, ik zie de match totaal niet. Als je aanvallend voetbal op de lijst hebt staan, dan zoek je naar iemand van wie je weet dat die dat kan brengen. Dat weet je van Steijn niet.Iemand die een team kan smeden, is wel nodig. Dat kan hij denk ik wel. Hopelijk komt Maduro inderdaad mee. Dan is er tenminste Ajax-dna op de bank. Misschien dat dat compenseert…

12 juni 2023 om 21:46

Het criterium voor een nieuwe trainer schijnt 'overpresteren met huidige club' geweest te zijn. Dat verklaart iig de interesse in zowel Knutsen als Steijn als het links laten liggen van Bosz. Ze zullen dan wel denken dat je met Ajax per definitie aanvallend speelt in de Eredivisie omdat Ajax één van de beste ploegen is én clubs tegen geen enkel team zich zo ingraven als tegen Ajax in de Eredivisie.

Ik denk ook niet dat Maurice Steijn past bij Ajax maar niet omdat hij bij Sparta veel lange ballen speelde. Dat zou ik ook doen als ik Lauritsen in mijn selectie zou hebben.

Steijn heeft geen filosofie of maakt geen spelers beter. Misschien moet Ajax s bij Brighton kijken hoe ze daar scouten
Manman

12 juni 2023 om 21:51

Qua spelers of qua trainers bedoel je? Potter heeft daar namelijk vrij lang gezeten en die kwam gewoon van Swansea waarna Brighton geen onlogische stap omhoog was en zeker geen grote onbekende en De Zerbi mag dan weliswaar een paar jaar in Oekraïne gezeten hebben wat iets verder weg, die stond al jaren bekend als groot trainerstalent en het goede voetbal wat zijn ploegen speelden door zijn dienstverband bij Sassuolo. Werd bij Sassuolo al gelinkt aan Europese (sub)toppers en vond het eerder vreemd dat hij voor een dienstverband bij Shaktar koos na zijn vertrek bij Sassuolo. Qua spelers scouten ze wel heel creatief, maar dat heeft niet zoveel met Steijn te maken denk ik

12 juni 2023 om 21:54

Shakthar Donetsk was op dat moment gewoon een Europese subtopper met een sterke selectie. Die oorlog heeft die club kapot gemaakt, Waren daarvoor gewoon een mooie stabiele club die hele goeie transfers deden. De rest uiteraard met je eens

Als je een goede trainer bent, Dan kijk je naar de kwaliteiten van het team en welke speelstyle je met die selectie het meest succesvol kan zijn. Mourinho doet dat ook, Je kan met Vvv etc wel mooi willen spelen, Maar als je daarmee degradeert heb je er gewoon niks aan. Je gaat toch niet geloven dat die met Ajax lange ballen gaat spelen?

12 juni 2023 om 22:07

Inderdaad, Mourinho kijkt eerst naar de spelers en past daar z'n speelstijl op aan. Aanvallend voetbal, of vanuit een hechte defensie op de tegenaanval

Ik ben benieuwd hoe ze bij Steijn zijn uitgekomen. Wat is het trainers profiel? Er werd gesproken over een Ajax dna, opvatting en filosofie.

12 juni 2023 om 22:09

Hij heeft over gepresteerd met z’n clubs. Dat was iets wat mislintat heeft genoemd waar ze naar op zoek waren.

12 juni 2023 om 23:55

Pff je gaat toch niet je keuze maken op 1 enkele eis? Toch ook alleen dit seizoen overgepresteerd?

13 juni 2023 om 07:38

Waarschijnlijk is Steijn er bij de moneybsll-methodiek eruit gekomen met de beste cijfers. Dat kan in de MLB werken, waar alle clubs in principe gelijkwaardig zijn. Maar niet in de Eredivisie, waar de druk bij een club als Ajax niet gemeten kan worden

Waarom is er niet gekeken naar Potter (ex chelsea/brighton)? Dat was in mijn ogen de perfecte trainer geweest

Lange bal wordt niet gepruimd perez? Ik kan niet wachten tot we een lange bal zien in plaats van tikkie terug op de keeper. Dat wordt juist niet gepruimd

Een trainer voetbal naar de kwaliteit die hij tot zijn beschikking heeft. Had Steijn met VVV of Sparta kampioen moeten worden dan?

Hoe vaak heeft Steijn te maken gehad met tegenstanders die zich ingraven in de eigen 16? Hij heeft ook nog nooit in de El/cl gecoached. Dat je bij ADO en VVV lange ballen pompt is logisch maar bij Sparta had hij in eerste instantie succes met de keuze voor meer voetbal na het ontslag van Fraser maar vervalt hij toch weer in kick and rush.

Hij is blijkbaar niet zo van de jeugd terwijl Ajax nu moet doorselecteren, maar het scenario dreigt alweer dat je afgaat in de voorrondes en je dan zit met een coach die weer besluit om de bejaardenclub in stand te houden zodat hij niet verder onder druk komt te staan.

12 juni 2023 om 23:57

Als hij de EL niet haalt dan kan hij echt gelijk weg. Het is niet alsof hij een bepaalde speelstijl erin moet slijpen, hij moet het juist van de resultaten hebben. Al hoop ik natuurlijk wel dat hij aanvallend wil gaan spelen met combinatiespel over de grond.

Als Ajax gezegd heeft we zetten resultaat op 1 en de manier van spelen op 2 dan is de keuze voor Steijn nog wel te begrijpen. Je wordt bij Steijn namelijk niet verwend met leuk aanvallend voetbal maar Sparta haalde wel goede resultaten. Nick Olij kreeg ook heel het seizoen veel te doen en kon zich daardoor onderscheiden.

Ik ben verre van overtuigd dat Steijn een goede fit is voor Ajax, maar echt niet op basis van dit argument. Toen ten Hag van Utrecht kwam, had hij ook een spelstijl waarvan men zei dat het niet bij Ajax zou passen, maar hij heeft de combinatie gemaakt van de intensiteit die hij bij Utrecht bracht, met het speltype wat ze bij Ajax willen zien.

Dat zie ik Steijn ook doen. Die gaat echt wel 4-3-3 spelen, met combinatie-voetbal. En verder is het de managers-eigenschappen, van het bouwen aan een team die het een fit zou kunnen laten zijn.

Maar ja, we kennen Perez natuurlijk als iemand voor wie het glas meestal meer dan voor de helft leeg is...

13 juni 2023 om 18:08

Olie keurige reactie eens hoor.

Jeugd is vrij betrekkelijk als ze er niet rond lopen kun je ze ook niet opstellen en wat betreft over het beton voetbal, Wim Jonk staat inderdaad voor de Ajax filosofie maar bij Volendam was dat ook snel over nadat hij na tien wedstrijden onderaan stond.

Perez is een beetje anti-Sparta, dat viel bij zijn 'analyses' voor ESPN ook erg op. Steijn speelt netjes 433, met een targetspits, snelle creatieve buitenspelers die naar binnen komen en backs die er overheen komen. En ja, hij zorgt dat het centraal allemaal dichtgelopen wordt. En ja, hij speelt lekker soms mooi voetbal en soms heel direct. En soms 433 met punt naar achteren en soms punt naar voren. T is alleen maar logisch om een solide organisatie en defensie als uitgangspunt te nemen, maar Sparta speelt hartstikke aanvallend voetbal.

Volgens mij heeft Perez geen wedstrijd gezien van Sparta. Dat lange ballen verhaal met betonvoetbal, komt me niet bekend voor.

Goedkoop scoren?

12 juni 2023 om 22:41

Perez beroept zich op statistieken en neemt het woord betonvoetbal niet in de mond. Feit is dat de speelstijl van Steijn niet bepaald het Ajax voetbal is.

Matrices steijn moest een spel sijsteem hanteren naar de spelers die hij tot zijn beschikking had.
Bij ajax krijgt hij met andere types te maken.
Hij zal ook hier de speelstijl naar de spelers moeten aanpassen.
Wij wachten de oefenwedstrijden af.

Misschien hebben ze naar de kwaliteiten van de huidige selectie gekeken. Lekker alle ballen kan op Brobbey spelen volgend seizoen. Na alle interessante namen die de afgelopen weken zijn voorbijgekomen vind ik de benoeming van Steijn toch heel verrassend.

Als Steijn het tactische gedeelte overlaat aan Maduro dan heb ik er al een stuk meer vertrouwen in. En laat Steijn maar die vervelende journalisten te woord staan en de klappen opvangen. Dan kan Maduro rustig zijn gang gaan en het over een paar jaar overnemen.

Laten we eerlijk zijn ten Hag was voor hij naar ajax kwam ook nog niet bepaald een gevestigde naam. Kwam over van Utrecht, ik denk dat Steijn ons nog wel eens kan verassen. Veel hangt natuurlijk ook af van de selectie die hij tot zijn beschikking heeft. Dus met een paar mooie binnen komende tranfers heb ik er wel vertrouwen in.

Ik ben fan van Ajax geworden vanwege de schoonheid van het spel en de filosofie. Dat was leuk in de tijd dat geld nog niet alles bepaalde. Je werd dan tweede of derde en mocht dan EC 3 spelen, later de UEFA Cup genoemd. Speelde je 5-5 tegen Groningen, dan had je evengoed een geweldige middag gehad. En eens in de zoveel jaar werd je kampioen. De kampioen mocht meedoen aan de EC 1, maar had niet direct een voorsprong van lichtjaren op de nummer twee daardoor.
Vandaag de dag is alles anders. Ajax heeft door successen in de CL de kans gehad om gigantisch uit te lopen op Feyenoord en PSV en dat zelf vakkundig om zeep geholpen. Gevolg: paniek in de tent. Want Ajax kan zich niet nog zo'n jaar veroorloven. Zeker niet als Feyenoord doorgaat met waar het goed in is gebleken: een ieder jaar sterkere selectie samenstellen. Vlak PSV niet uit met Bosz als trainer. Misschien wordt ie geen kampioen, maar in de ED kan je echt wel tweede worden met een goed plan.
Ergo: ik zit niet te wachten nu op een trainer die mij vermakelijke middagen bezorgt. Liever zie ik een no-nonsens trainer die lange ballen speelt als het team niet in staat is om het Ajaxvoetbal te spelen (en dit team is daar zeker niet toe in staat) dan een trainer die amechtig vasthoudt aan de Ajax filosofie, ook al lopen er achterin koekenbakkers die niet kunnen opbouwen en heeft Taylor nog geen persoonlijk duel gewonnen, noch de tegenaanval eruit gehaald. Of Steijn daarvoor de juiste man is weet ik niet. Ik was erg verrast toen ik las dat ze met hem bezig waren, liever had ik Van Marwijk gehad of een vergelijkbaar type trainer. Eentje die tegen Tadic zegt: ga jij maar lekker banken en tegen Bassey zegt: ga jij maar lekker een balletje overschieten op het bijveld, dan kan je misschien een pass over drie meter geven. Ik hoop dat Steijn in staat is om de noodzakelijk harde besluiten te nemen die nodig zijn. Dus spelers die niet functioneren gewoon niet eens bij de selectie zetten in het kader: liever een jongere die zich kan ontwikkelen dan jij die met de week beroerder gaat spelen. En ja, dan doel ik ook op Bergwijn. We zullen het snel genoeg zien, ik vind drie jaar wel een erg lange periode eerlijk gezegd qua contractsduur. Zelf zou ik zeggen: 1 jaar met een optie voor nog 2 jaar erbij of andersom. Maar goed, ze zullen er wel over hebben nagedacht.

Ik laat me graag verrassen en geef altijd de voordeel van de twijfel. Ze hebben een trainer dus dat is netjes. Nu juiste aankopen en verkopen doen en dan laten zien. We gaan zien maakt nieuwsgierig naar het nieuwe seizoen. Verwacht niet veel dus dan is de teleurstelling ook minder. Hopelijk twee NL clubs in de CL dus dat verzacht de pijn.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren