Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Gullit en Van Basten verbaasd over keuze Schreuder: ‘Is er wat voorgevallen?’

Laatste update:

Ruud Gullit en Marco van Basten vinden het vreemd dat Alfred Schreuder er ineens voor kiest om Daley Blind niet op te stellen bij Ajax. Gullit, vaste analist bij Ziggo Sport, denkt zelfs dat er meer aan de hand is dan de buitenwereld weet. "Is er wat voorgevallen tussen die twee? Ik weet het niet, maar het is gek."

Rondo-presentator Wytse van der Goot concludeert dat Blind op de linksbackpositie momenteel derde keuze is achter zowel Owen Wijndal als Devyne Rensch. Marco van Basten kijkt ook op van de keuze om Rensch op te stellen tegen PSV (1-2 nederlaag). “Het is vreemd, ja. Het verraste mij ook een beetje. Rensch is natuurlijk een rechtsback en of je links of rechts speelt scheelt natuurlijk wel heel veel. Al helemaal wanneer je moet aanvallen. Ik denk dat hij (Schreuder, red.) uiteindelijk voor het lopen heeft gekozen. Zodat er iemand over Tadic heen kan gaan. Dat zal dan belangrijk voor hem zijn geweest.”

Gullit denkt dat er meer aan de hand is. “Is er niet meer voorgevallen dan? Bij Rangers zou hij invallen, toch? Hij zou erin komen, en toen nam hij ineens Rensch. Is er wat voorgevallen tussen die twee? Ik weet het niet, maar het is gek.” Blind zijn positie stond sinds zijn terugkeer naar Ajax in 2018 vrijwel nooit ter discussie, maar de 32-jarige linkspoot moest tijdens de afgelopen twee wedstrijden van de Amsterdammers negentig minuten vanaf de bank toekijken.

Ook tafelgast Jan van Halst denkt dat het goed mogelijk is dat de relatie tussen Schreuder en Blind op scherp staat. Al houdt hij het ook voor mogelijk dat de oefenmeester gewoon vindt dat de routinier niet levert. “Misschien heeft hij gedacht: ik neem nu de beslissing en maak geen gebruik meer van jou. Anders moet er echt iets verschrikkelijks aan de hand zijn. Om hem zo rigoureus eruit te gooien...” Khalid Boulahrouz wil nog niet zo ver denken en houdt het bij de prestaties van Blind. “Ik denk dat hij de kans heeft gehad, maar niet gepakt. Ook Blind kan toch een keer niet in vorm zijn? Al voelt het wel vernederend wanneer een rechtspoot ineens op jouw positie gaat spelen. Het is een signaal.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Volgens mij is het zeer herhaaldelijke voorval dat Blind bere slecht speelt.

8 november 2022 om 04:04

Of het feit dat Sneijder een paar uur voor de uitzending van Rondo een dergelijk vermoeden vermelde : D

De weledele heer Blind zal wel in zijn kruis getast zijn dat hij niet opgesteld was tegen de Rangers

Zou het te maken hebben met de vorm waarin Daley zich bevindt?

7 november 2022 om 23:26

Rensch op links is toch geen gezicht. Leuk dat hij wel achter Simons aan kan rennen, en dat deed hij goed, maar aan de bal speel je met een man minder. Rensch hoort gewoon op rechts, Blind op links. Als je Blind niet wil opstellen, moet je daar Wijndal neerzetten. Die is geblesseerd, dan moet Baas erin als je Blind echt zo uit vorm vindt. Ik vind zelf dat Blind zelfs uit vorm gewoon moet spelen als je ziet hoe zwak Ajax aan de bal is. Het probleem tegen PSV was niet het verdedigen, maar het spel aan de bal.

8 november 2022 om 04:08

Zou Schreuder ineens zo drastisch van mening/visie zijn veranderd dat hij Blind binnen een paar dagen van 1e naar 3e/4e linksback degradeert? Dat zou toch niet?

Volgende week Tadic op de tribune? : D

Wat maakt het uit of ze vrienden zijn of niet? Rensch op linksback is nog altijd 2x beter dan Blind. Eerst wilt iedereen Blind eruit en nou doet Schreuder waar iedereen om vraagt kom Driessen met waarom stel je Blind niet op en nu komt Gullit en van Basten ermee.

7 november 2022 om 21:35

Je verwart een hoop zaken. Wijndal voor Blind had praktisch elke Ajacied zeker goed gevonden. Maar Wijndal was geblesseerd. Dan ga je vervolgens Rensch linksback zetten en Sanchez rechtsback. En ook al zou je zo beginnen (had ik nooit gedaan), dan had Schreudertje in de rust moeten zien dat het echt niet kon en alsnog Blind voor Sanchez gewisseld (kon Rensch weer terug naar rechtsback). Maar nee, Blind moest 90 minuten banken. 1 van de bizarre beslissingen van Schreudertje, die man moet zsm weg.

7 november 2022 om 22:13

Tegen Rangers kon ik me het voorstellen, Rensch LB. Geen goede tegenstander, ritme opdoen, even testen op de LB om te zien hoe dat zou gaan. Maar er zit zo geen voetbal in van achteruit, dat merkte je gister enorm. Waarom Blind dan niet tegen PSV in laten vallen uiteindelijk. Of er is iets voorgevallen, of Schreuder snapt er nog minder van dan ik al dacht. Edit: Schreuder heeft iig iets waar een Ajax trainer bijna nooit aan doet: aanpassen aan je tegenstander en niet van eigen kracht uitgaan. Dramatisch.

7 november 2022 om 22:38

Je gaat een vedette uit vorm opstellen tegen de revalidatie van het seizoen. Zelfs al zou Xavi wandelen, dan nog is hij sneller dan opa Daley. Je mag van een zelfopgeleide Ajax speler toch wel verwachten dat hij kan opbouwen. Daarbij heeft Rensch ook onder Ten Hag als linksback gespeld.

Nu Blind gepasseerd is, moet hij ineens spelen bij blessure Wijndal omdat de nieuwe zondebok is geboren. Gakpo geeft 1 voorzet en Sanchez is meteen de schuldige.

Pasveer de vastgeplakt staat op de doellijn, terwijl de bal in de 5 meter komt. Bassey die zich het kaas van zijn brood laat eten. Maar de grootste fout maakte toch Bergwijn. In z’n eentje doorzagen en heel dom Obispo opzoeken er ertegen aanlopen om een kaart aan te naaien of hopen op een vrije trap. Vervolgens wordt zijn positie niet overgenomen. Gevolg dat de linkerkant van Sanchez niet wordt afgedekt. Als Sanchez de voorzet eruit wilt halen kan Gakpo aan de andere kant erlangs. En dat is een groter gevaar dan een voorzet van de zijlijn.

7 november 2022 om 23:29

precies dit. Rensch voor Blind had gemogen, maar dan pas als er een fatsoenlijk alternatief is voor de rechtsback positie. Niet Sanchez die er echt niets csn bakt. Dan kun je beter regeer de kans geven.

7 november 2022 om 23:31

Zelfs dan moet Rensch niet links staan. Die heeft geen connectie met Tadic en is aan de bal op links veel minder dan Blind. Regeer voor Sanchez is geen gek idee, maar daar zou ik dus gewoon Rensch neerzetten.

7 november 2022 om 22:50

Dan heeft v gaal dus gelijk om rensch te selecteren, want Blind is nog steeds de beste die Nederland heeft. Zonder Blind draait Ajax niet. Misschien dat mensen nu eindelijk zien hoe belangrijk hij is. Tot er iemand is die beter is zou hij altijd in de basis moeten staan.

8 november 2022 om 09:47

Wat een onzin. Zonder blind draait Ajax niet… Nou dat hebben we gezien afgelopen weken toen die er wél in stond.

‘Voetballend moet hij er altijd in staan’ hoor je ook nog wel eens, maar zou timber niet net zo goed zijn? Heb je alleen maar voetballers nodig op de achterste 4 posities of ook af en toe iemand die kan verdedigen?

7 november 2022 om 23:29

Rensch op linksback is twee keer beter dan Blind? Dat ben ik absoluut niet met je eens. Wel qua snelheid maar zeker niet aan de bal. Rensch heeft Simons goed achterna gerend, maar je offert in balbezit een speler op die cruciaal is gebleken de afgelopen 4 jaar. En dat was duidelijk. Of Wijndal of Blind hoort op links. Rensch hoort op rechts en is zeker geen betere linksback dan Blind vind ik zelf.

Blind loopt in Amsterdam rond alsof hij de eigenaar is van Ajax en Schreuder is een zachte ei die stoer doet omdat hij onzeker is over zichzelf. Het zou mij juist verbazen als ze geen ruzie met elkaar hebben.

Verder was zijn keuze om Blind te banken voor Rensch helemaal prima. Die jongen spelde tegen PSV een prima pot. Het is geen geweldige verdediger, maar hij staat tenminste op zijn plek en heeft een versnelling.

7 november 2022 om 21:44

"blind loopt in Amsterdam rond alsof hij de eigenaar is van Ajax". Is dat zo?

Wel eens met soccerfan_1 hieronder die stelt dat Blind ongeïnteresseerd oogt als hij gepasseerd of gewisseld wordt.

7 november 2022 om 21:55

Ik weet niet wat jij gezien hebt. De 0-2 schuift Rensch zo in de voeten van Guti waar hij gewoon de bal kan weg trappen. Verder een hopeloze gatenkaas achterin. Blind er uit laten heeft niets positiefs gebracht aan het verdedigende aspect.
Dan de aanval. Rensch liep herhaaldelijk te laat het gat in zodat Berghuis de bal niet kwijt kon. Over Tadisch is hij amper heen gelopen, laat staan over Bergwijn. Ik mistte vooral de splijtende passes die Blind kan geven. Aanvallend dus minder gebracht dan Blind.
En dan is er maar een conclusie mogelijk.blind brengt meer dan Rensch en dient in de basis te staan/ In ieder geval zolang Wijndal er niet is (waar ik ook mijn twijfels over heb).

7 november 2022 om 22:10

Rensch was inderdaad een van de betere bij Ajax. Simons heeft toch al veel backs zoek gespeeld dit seizoen maar Rensch bleef knap staande.

Nou als je ziet hoe hij zich al gedraagt bij de warming up..... totaal ongeinteresseerd. Elke keer Mokkend gewisseld worden en zichzelf blijkbaar belangrijker vindt dan het team dan is het niet raar toch dat hij er naast blijft staan. Misschien kan Blind iets meer naar tadic kijken. Die vooral puur naar het team kijkt en na een wissel zelfs nog applaus staat te geven voor zn medespelers en de boel aan loopt te moedigen.

Eerst vindt iedereen dat Blind er niets van kan. Wordt ie gewisseld, is het ook niet goed.

Ja, ik weet dat Rensch rechtsback is. Maar om nu ineens te doen of wisselen Blind vreemdste keuze ooit is, gaat mij ver. Zou alleen ook Tadic eruit gooien.

7 november 2022 om 23:35

Blind en Tadic eruit vind ik allebei echt geen goed idee. Dat hoort gewoon je linkerflank te zijn, zeker als Wijndal geblesseerd is. Tadic op links is beter dan Bergwijn en Bergwijn op rechts is minder slecht dan Tadic. Blind op links is beter dan Rensch, wat logisch is want die hoort rechts te staan. Zonder Blind was Ajax aan de bal heel matig. Er komt al niks van de back op rechts, nu ook niets via links. Vleugellam. Iedereen vond volgens mij dat Wijndal moest spelen voor Blind in deze vorm, niet Rensch op die positie, zeker niet als Sanchez op rechts loopt te prutsen.

Het maakt mij niet uit wat er is gebeurd, maar defensief werden we er wel beter van. Aanvallend niet echt. Maar Daley zat echt met een vervelende houding op de bank. Tadic speelt ook slecht, maar die geeft echt veel meer om het team dan Blind, was gisteren ook weer 10 min aan het coachen. Kan ik veel meer respect voor opbrengen, ondanks dat beiden Ajacieden zijn.

7 november 2022 om 22:53

Defensief werden we helemaal niet beter. Als je goed had gekeken, dan had je gezien dat schreuder de opdracht had gegeven om anti voetbal te spelen, iets wat totaal niet overeen kwam met het middenveld wat hij opstelde.

7 november 2022 om 22:56

Die waanzinnige tackle op Simons in de 16 had Blind echt niet gedaan. Sterker nog, Blind was ergens voor de 16 gestopt met rennen. En ja, die opdracht geloof ik ook wel, maar 1 passer verandert het speelplan niet opeens helemaal.

Ik ben verbaasd dat Schreuder nog altijd trainer is van Ajax 1. Hebben ze bij de directie een boom in hun ogen ofwat?

7 november 2022 om 22:03

vd Sar staat ook niet bekend om zijn doortastende optreden

Hier is een invulling die volgens mij iedereen wel kan maken: Blind is verbaasd dat hij een paar keer is gewisseld. Werd toen boos en toen is het geëscaleerd.

Schreuder heeft namelijk zo onderhand ook door dat Blind niet meer kan. Gechargeerd - of niet eens - kwamen 75% van de tegengoals zo ongeveer van Blind zijn directe tegenstander. Die is werkelijk overal te laat. Maar goed dat ze bij Ajax leaseauto's hebben, want met het OV zou de arme jongen nooit meer thuis komen.

Je ziet het bij Ronaldo, Blind en Tadic allemaal wel een beetje. Van die spelers die ooit goed waren, en nu eigenlijk niet meer echt. Het vervelende is dat iedereen dat lijkt te zien, behalve die gasten zelf. Die Blind denkt volgens mij dat hij de beste speler van Ajax is, zo wandelt hij ook overal bij. Alsof hij de Messias is die Ajax vereerd met een optreden, waar we hem allemaal op de blote knieën moeten danken dat hij de moeite neemt over het veld te sjokken. Want dat doet hij al een jaar, totaal ongeïnteresseerd en zonder inzet.

Van mij mag hij liever gisteren dan vandaag vertrekken. Idem met Schreuder overigens.

7 november 2022 om 21:52

Hij kan het best een Pique'tje doen, dan kan ie nog door de voordeur weg. Hij is echt nog wel bruikbaar tegen de onderste 12, maar ja, er is een leven zonder Blind. Ben benieuwd of z'n pa gaat ingrijpen.

7 november 2022 om 21:55

Inderdaad. Al is het best een nuttige 13de man in je elftal die LB, CV en CDM kan spelen. Als je met blessures zit kan je hem er prima bij hebben. Maar hij is gewoon niet meer goed genoeg voor de basis. Ik zou hem houden tot het einde van het seizoen, hopelijk met een titel afscheid laten nemen en dan de wegen laten scheiden.

7 november 2022 om 22:54

Hij is zelfs op CL niveau nog bruikbaar. Sterker Ajax kan niet zonder hem. Hij verzorgd namelijk het voetbal bij Ajax.

7 november 2022 om 22:07

Verdedigend was Rensch net zo zwak als Blind en aanvallend blonk hij vooral uit in verkeerd lopen en passen. Ook al tegen Rangers waar hij onthutsend zwak speelde en die rappe jongen een paar keer moest laten lopen met geel al op zak. Blind wordt minder, vooral verdedigend, maar waar dat overdreven afzeiken van Blind vandaan komt is mij een raadsel. Lijkt wel op de Tadic haat van andere supporters. Is ook al op niets gebasseerd.
En jij en vele anderen wil trouwens Tadic, de mvp van de laatste 4 jaar, de nr2 van de mvp van dit moment na Gakpo en de speler die dit seizoen bij de meeste aanvallen betrokken is er uit halen? Alsof er geen voetbal wordt gekeken. Waar is de hoon voor Bergwijn die niks (meer) laat zien? Waarom heeft Bergwijn zoveel meer krediet terwijl hij nog niks heeft opgebouwd bij Ajax? Ook Tadic wordt minder, maar is nog altijd een sluwe speler die je gewoon vast op links moet zetten. Dan komt de vorm vanzelf wel weer, terwijl hij het gewoon heel goed doet nu volgens de statistieken (maar we zijn gewoon meer gewend).

7 november 2022 om 22:56

Mee eens ik zie in Rensch ook niets, gister een paar keer op goed geluk Simons weten af te stoppen maar dat had weinig met goed verdedigen te maken, hij was 2x zelfs de bal compleet kwijt.

Blind kan een prima stand in zijn als linksback/cv voor Wijndal en Bassey, dan zal hij echt nog genoeg wedstrijden meepakken. Maar hem 3e keuze maken is wel belachelijk.

Hij speelt al een hele tijd als een natte krant...dan mag je best de bank warm houden !!

Sneijder die wel wat ingangetjes heeft heeft al wat laten doorschemeren over het gedrag van Blind. Lekker op de bank laten als je jezelf boven het teambelang zet,

7 november 2022 om 22:57

Wie zegt dat er eigen belang in het spel is? Kan het misschien zijn dat Blind juist op kwam voor het team? En dat schreuder dit niet accepteerde? Sterker nog misschien is het wel een de boertje. Die op het ek inder druk meeging met de media/volk om ineens 532 te gaan spelen.

Van meerdere mensen gehoord dat ze op Blind hebben gelet tijdens de warming up om eventueel in te vallen en dat leek dus echt nergens op. Die is zwaar in protest.

Maar er zal zeker meer zijn voorgevallen ik hoop alleen niet dat Blind denkt ergens recht op te hebben want daarvoor heeft hij te weinig gepresteerd dit seizoen. Gewoon 2e keuze achter Wijndal als die fit is.

7 november 2022 om 22:58

Ja, want wijndal heeft zoveel laten zien. Tegen bal op het dak 5 (rangers) ging hij zelf in de fout en doordat het bal op het dak 5 was werd dit niet afgestraft.

7 november 2022 om 23:04

Zorgt ook voor 2 goals, nadat hij eruit ging is er vrijwel niets meer gecreëerd. En Blind ging meerdere keren in de fout tegen Volendam, Go Ahead, Fortuna en Rkc..

8 november 2022 om 04:01

Niet zo denigrerend over de Rangers doen. Die hebben toch het grote PSV uitgeschakeld in de voorronde CL.
Wijndal heeft nog amper gespeeld en mist nog ritme en zo. Heeft het toch niet slecht gedaan? Blind maakt elke wedstrijd wel 1 of 2 fouten wat direct gevaar oplevert.

Of er nou iets voorgevallen is of niet. Er is 1 ding zeker en dat is dat Rensch het als linksback prima deed. Verdedigend kwam Simons er nauwelijks langs. Het is een beetje een type Malacia. Hij kan zich vastbijten in een tegenstander maar aanvallend is hij wat minder. Maar Ajax hè. Daar moet de keeper steekpassen kunnen geven, de centrale verdedigers kunnen indribbelen als Messi en de nummer 6 voldoet pas als hij de visie en balbehandeling van Pirlo heeft. Beheers je op je positie alle primaire eigenschappen die je nodig hebt dan is het nooit goed genoeg.

7 november 2022 om 23:39

In het spel van Ajax de laatste jaren waren de backs heel belangrijk in het aanvalsspel. Mazraoui en Blind waren grote wapens. Dat is de tactiek geweest. Dus ja, dan moet de back kunnen voetballen. Onder Schreuder is er geen tactiek waar te nemen, en raken enorm veel spelers uit vorm, waaronder Blind. Ik zou zelf nooit voor Rensch op linksback kiezen. Leuk dat hij Simons afstopt, maar het probleem tegen PSV was nou juist dat we aan de bal niks konden. En tsja, daar hielp Rensch niet mee (alhoewel het helemaal niet per se aan hem alleen lag natuurlijk).

8 november 2022 om 07:58

Dat geldt trouwens niet alleen voor de backs, dat geldt ook voor Bassey. Je leest hier verhalen dat hij zo goed is in 1op 1, maar Ajax was vooral sterk door het voetballende vermogen van de gehele verdediging, of als dat er niet was door veel voetbal op het middenveld. Nu heb je best veel voetballers waar het voetballend vermogen tegen van valt.

Schreuder is gewoon een slechte coach. Hij geeft toe aan de publieke druk om Blind te laten banken om zijn baan te proberen veilig te stellen. Nu nog Tadic en/of Bergwijn uit de basis halen.

Blind laat de laatste weken gewoon te veel steken vallen. Slim dat de coach kiest voor de toekomst, deze maken momenteel niet meet fouten dan Blind. Wat mij betreft nemen we Blind ook niet mee naar het WK. Op snelheid klop je hem makkelijk en er zijn betere opties op zijn plek.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren