Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

El Ghazi vol vertrouwen over pikant treffen met Ajax: ‘Zijn zeker kwetsbaar’

Laatste update:

Anwar El Ghazi kijkt vol vertrouwen uit naar de absolute kraker in de Eredivisie van aankomende speelronde. Op de persconferentie na afloop van de wedstrijd tegen NEC (3-0 winst) blikte de 27-jarige aanvaller van PSV alvast vooruit op het duel met zijn oude werkgever Ajax. El Ghazi denkt niet dat PSV hoeft te vrezen voor de Amsterdammers. “Zij zijn zeker kwetsbaar.”

El Ghazi hoopt in de Johan Cruijff ArenA wederom aan de aftrap te staan. “Ik hoop dat de trainer me op gaat stellen. Ik denk dat we er nu goed voor staan, ten opzichte van Ajax. We hebben kwalitatief veel goede spelers die het verschil kunnen maken. We zijn heel gevaarlijk, want veel jongens kunnen een goal maken. Ik zie dus zeker kansen. Zij zijn zeker kwetsbaar.” El Ghazi was afgelopen zondag als rechtsbuiten trefzeker tegen NEC en werd na 62 minuten vervangen door Noni Madueke.

El Ghazi speelde tussen 2014 en 2017 precies honderd duels voor Ajax, waarin hij goed was voor 23 doelpunten en 16 assists. Als Ajacied debuteerde de buitenspeler onder Danny Blind in het Nederlands elftal. El Ghazi geeft toe dat de wedstrijd een bijzondere lading heeft voor hem. “Natuurlijk is dat speciaal, dat ga ik niet ontkennen. Iedereen kent mijn verleden daar. Ik heb er mijn debuut gemaakt en vier jaar gespeeld.”

El Ghazi is goed begonnen aan zijn dienstverband in Eindhoven. Na tien wedstrijden staat de aanvaller op vier doelpunten en één assist. Zondag gaf El Ghazi, die twee interlands speelde voor Oranje, te kennen dat hij hoopt op een WK met Marokko. “Ik weet de stand van zaken niet precies. Wat ik wel weet, is dat de Marokkaanse bondscoach mijn paspoort gereed aan het maken is om de overstap te maken naar Marokko. Dat is wel gewoon een feit. Ik heb geen flauw idee of dat op tijd gaat lukken voor het WK. Ze zijn er wel mee bezig. Of het in mijn hoofd zit? Het is een mogelijkheid.”

Wie gaat er winnen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Lang geleden dat ik zoveel vertrouwen heb gehad in de 3 punten tegen Ajax. Vind PSV gewoon beter momenteel. Luuk en Noni op het perfecte moment terug.

31 oktober 2022 om 14:45

Onlangs 3-0 verloren van Cambuur en 4-2 van Groningen. Ajax heeft ook al wat verliespartijen achter de naam maar dat was tegen een wat ander kaliber dan deze ploegen. Ik denk dat het voornamelijk afhangt van de grillen van Schreuder hoe deze wedstrijd gaat verlopen.

31 oktober 2022 om 14:58

Ben benieuwd iig, misschien ben ik iets te euforisch na de geweldige wedstrijd tegen Arsenal maar zelfs toen zonder Luuk en Noni wisten we al heel veel te scoren tegen Zürich, Utrecht etc. Verdediging is ook bij ons een probleem maar ga hier toch met behoorlijk wat vertrouwen in

31 oktober 2022 om 15:07

Twente en Cambuur uit dat waren blamages, dat is er nog niet uit helaas, wil je kampioen worden mag wat er in Twente en Leeuwarden is, nooit gebeuren..

31 oktober 2022 om 15:27

De 3-0 tegen Cambuur was een blamage, de 4-2 tegen Groningen was eerder heel erg ongelukkig. Gewoon 82 minuten lang oppermachtig geweest, maar in die 8 minuten werd de wedstrijd volledig uit handen gegeven. Eigenlijk is er sinds die verloren wedstrijd tegen Cambuur iets omgeslagen bij PSV en ogen ze scherp en vechten ze meer voor elkaar. Ik denk dat PSV beter in vorm is dan Ajax, die weliswaar in de eredivisie vrijwel alles winnen maar met hakken over de sloot. Voor zover mogelijk geeft Ajax nog meer ruimte weg dan PSV. Bovendien heeft Ajax nog geen topwedstrijd gewonnen en heeft PSV eigenlijk alle topwedstrijden (op Rangers thuis na) gewonnen.

31 oktober 2022 om 15:34

Misschien wel dankzij de overwinning op Arsenal en het feit dat Ajax tegen elke (iets) betere tegenstander (psv, AZ, Napoli en Liverpool (de laatste ook nog uit vorm)) verloren heeft.
Ik vind het wijzen naar Schreuder wel heel flauw worden. Hoe wil jij de aanval van PSV (met o.a. Gakpo, de Jong, Madueke en Simons) verdedigen ? Hoe moet de ploeg die zeker in de CL maar ook in de ED moeite heeft met corners en vrije trappen juist de ploeg die daarin uitblinkt verdedigen ? Komt Ajax niet gewoon (lengte en) kwaliteit te kort ? Of heeft Ajax wel hele goede verdedigers die maar niet opgesteld worden ? Is dit Magallan ?

31 oktober 2022 om 15:36

Blind is gewoon bij heel veel tegengoals betrokken, dus hoeveel respect ik ook heb voor de mens Blind, kan Schreuder er niet mee aankomen dat Blind weer speelt. Wijndal is net weer fit en is verdedigend ook niet geweldig maar heeft in ieder geval meer snelheid. Blind verliest ook alle kopduels tegen de Jong dus de enige die in het centrum naast Timber op dit moment zou kunnen staan in Bassey.

31 oktober 2022 om 15:50

Hoe moeten wij ze verdedigen:
Wijndal op Madueke, Bassey op de Jong en Sanchez op Gakpo met Timber als back-up.
Hoe gaat psv, Tadic- Brobbey en Bergwijn verdedigen?
Denk dat alledrie de spelers zeer gebrand zijn. Brobbey en Tadic vinden psv niet zo'n leuke club en Bergwijn wil zeker scoren tegen zijn oude club.

31 oktober 2022 om 15:54

Oei. Het komt wel heel slecht uit voor PSV dat Bergwijn Brobbey en Tadic willen scoren. Wat een pech dat Gakpo, de Jong en Madueke niet willen scoren.

31 oktober 2022 om 16:02

@rubentje dat is wel kort door de bocht. Dus Rangers thuis geldt voor Ajax niet als topduel maar wel voor PSV? Het is het allebei wel of allebei niet
Overigens ben ik er als Ajacied wel een beetje bang voor ja. Ik ben ervan overtuigd dat we gewoon scoren tegen die gammele Eindhovense verdediging, maar ik zie PSV er meer maken tegen Blind en co...

31 oktober 2022 om 16:04

"ajax heeft ook al wat verliespartijen achter de naam maar dat was tegen een wat ander kaliber dan deze ploegen."

Verloren van AZ, gelijk tegen Go Ahead Eagles, 3-5 thuis verloren van PSV in de Cruijff Schaal, de laatste vier CL-duels allemaal verloren met totaal 15 tegengoals... Niks aan het handje inderdaad.

31 oktober 2022 om 16:05

Bergwijn op rechts nog geen succes. . Tadic nog niet in vorm. Brobbey tegen onze CV vrees ik wel een beetje.
Gakpo Simons Luuk zijn in totaliteit beter in vorm momenteel.
Madueke lijkt in vorm te komen. EL Ghazi levert.
Schat PSV voor t eerst sinds jaren wat hoger in. Ook t middenveld.
Toch blijft t een wedstrijd op zich en durf ik geen blinde prognose te doen. Beide kunnen winnen. Vorm vd dag belangrijk.

31 oktober 2022 om 16:14

Je kan de vraag ook andersom stellen.. hoe gaan die stumpers bij PSV achterin Brian Brobbey verdedigen of een Mohammed Kudus. Dit is een wedstrijd die op zichzelf staat. Je kan er geen touw aan vast knopen. Er komen andere krachten vrij.

31 oktober 2022 om 16:23

Probleem is dat het Kudus OF Brobbey is, beter zou zijn als PSV zich moest verdedigen tegen Brobbey EN Kudus.

31 oktober 2022 om 17:40

Stumpers... Slechte dag gehad? Stumpers hielden de 0 tegen koploper van de PL.. In 190 minuten 1 tegengoal van Arsenal.
Tegen Fc Groningen en Cambuur waren vrij a typisch. Vooral in Groningen.
Hoevaak heeft middenmoot PL Liverpool tegen Kudus en co gescoord?
Voor je met termen als stumpers komt. 10 tegengoals tegen Napoli ,5 tegen PSV.

1 november 2022 om 04:37

@Sirpaul. Leuk die tegengoals benoemen. Weet je wat ik niet vergeet. Een kreupele Brobbey die strompelend een KOPgoal maakt tegen PSV. Dat is nog geen jaar geleden. En dat was met 0 wedstrijdritme. Nu komt diezelfde speler met wedstrijdritme opdagen. Waarbij hij zijn scorend vermogen, nog verder aan het opschroeven is.

31 oktober 2022 om 14:52

Is een wedstrijd op zich, 50/50. PSV gaat een deel van de wedstrijd beter zijn maar dat geldt ook voor Ajax. Met Luuk en Guti voorop in de strijd heb ik er een goed gevoel bij.

31 oktober 2022 om 14:54

Hoezo dat? Psv is toch vaak als winnaar uit de tweestrijd gekomen?
Ajax is altijd de ideale tegenpartij voor Psv,
Ajax valt altijd aan en daar wacht Psv op. Nu nog meer met veel snelle spelers en een man die de lange bal kan geven

31 oktober 2022 om 15:54

@Cas1 Het is anders aardig wat potjes geleden dat PSV voor het laatst een eredivisie wedstrijd van Ajax won.

31 oktober 2022 om 15:57

@cas1,

Laatste keer dat psv voor de competitie won tegen Ajax was in 2018.
Laatste keer dat psv won tegen Ajax in de competitie in Amsterdam was in 2016.
Dus ik denk meer dat het de gedachte is bij je, omdat psv 2x won om de JCS en voor de beker een keer. Verder pakken ze de laatste jaren tegen Ajax weinig punten.

31 oktober 2022 om 16:01

Het is anders drie potjes geleden dat Ajax als winnaar uit de strijd kwam. Hoe dan ook, dit soort wedstrijden zijn een finale. Het is vaak alles of niets. Wordt vast een interessante wedstrijd!

31 oktober 2022 om 16:04

Zo zeg, maar liefst 3 potjes. Dat is inderdaad wel anders dan 6 jaar sinds de laatste uitoverwinning van PSV in competitie. De JCS is wat mij betreft, gezien de belangen van die wedstrijd, nou niet meteen een serieuze graadmeter vergeleken met de competitie. En Ajax had em dit jaar overigens ook niet verloren denk ik als Pasveer in de goal had gestaan.

31 oktober 2022 om 15:05

Beter momenteel? ben je Cambuur vergeten of Twente PSV zakt geregeld door de ondergrens echt niet stabiel of constant.

31 oktober 2022 om 15:16

Klopt in de Eredivisie moet ik objectief gezien gewoon toegeven dat Ajax het beter doet maar het feit dat ze in Europa wekelijks afgedroogd worden en het vaak in de Eredivisie ook heel moeilijk hebben en wij nu het vertrouwen van de wedstrijd tegen Arsenal hebben maakt mij positief voor deze ontmoeting.

31 oktober 2022 om 15:18

Ajax heeft van de laatste 9 wedstrijden slechts 3 keer gewonnen, tegen rkc, Excelsior en Volendam. Tegen Volendam gaven ze nog bijna een 3-0 voorsprong weg. Laatste clean sheet 10 september (!). PSV gaat Ajax helemaal wegcounteren verwacht ik. Gakpo, De Jong, Simons, Veerman schieten allemaal met scherp. Daarnaast komen El Ghazi en Madueke ook steeds meer in vorm.

31 oktober 2022 om 15:37

Dat klopt maar daar zaten wel 2x Liverpool en 2x Napoli bij.
Tegenover Psv 2 Arsenal waarvan 1x winst 2 x Zurich Niveau fc bal op het dak.
Als ik Zurich eraf haal en Napoli dan heeft Psv 4x gewonnen en Ajax 3x gewonnen.
Dus kan alle kanten op.

31 oktober 2022 om 15:39

Tjah zo kan ik ook met statistieken aan komen, PSV heeft in de laatste 4 eredivisie uitwedstrijden maar 1 keer gewonnen. 0-1 gewonnen van Heerenveen, 2-1 verloren van Twente, 3-0 van Cambuur en 4-2 van Groningen. Ajax mag dan niet al te best bezig zijn, maar ze lijken me niet kansloos als ik dat rijtje tegenstanders tegen Ajax afzet.

31 oktober 2022 om 16:09

Guti bewaakt de ondergrens...En die was er uitgerekend tegen Twente Cambuur Groningen er niet bij. Ik denk geen toeval. Guti maakt Sangaré ook beter en geconcentreerder.

31 oktober 2022 om 15:52

@vz over dat marokko stukje, er is een up-date dat el ghazi niet naar het wk mag gaand volgens le360. Hij zou zich mogen bewijzen na het wk. Voor nu zijn er paar vele betere spelers op zijn positie bij marokko

Ja klopt Ajax is kwetsbaar....maar PSV niet dan?

31 oktober 2022 om 14:43

Dit dus, kan gewoon beide kanten in vallen. Beide ploegen kunnen goede prestaties neerzetten, maar zijn ook allebei niet consistent dit seizoen.

31 oktober 2022 om 14:47

Ik dacht precies hetzelfde.
PSV kan veel goede dingen doen, maar soms ook onverklaarbaar ver terugvallen. En dan dat opbouwen vanaf de achterlijn…. Brrrr, dat is veuls te eng. Kappen daarmee.

Dit is gewoon een 50/50 wedstrijd. Totaal onvoorspelbaar.

31 oktober 2022 om 14:48

Beetje een open deur natuurlijk. Ondanks dat Ajax niet geweldig is staan ze wel gewoon ruim bovenaan en hebben ze niet verloren van verrassende clubs. Liverpool en napoli kan, en vorig seizoen was het ook tegen Az en Go ahead. Psv is in dat opzicht wel wisselvalliger. Hun pieken zijn vooralsnog hoger maar hun dalen ook. Echt een typische 50/50 wedstrijd die beide kanten op kan.

31 oktober 2022 om 14:49

Wat verwacht je dan dat een speler van PSV zegt ;-)

31 oktober 2022 om 15:15

Ik heb voor zowel ajax als psv een Engelstalig woord die ik slecht kan vetalen: glass canon, kan echt beide kanten op gaan.

31 oktober 2022 om 15:42

Hij zegt toch niet van niet? Dus reageer je nou op wat El Ghazi letterlijk zegt of op wat VZ er omheen schrijft?

31 oktober 2022 om 16:24

Tuurlijk wel. Maar als Ajax niet kwetsbaar zou zijn dan begin je dus zonder hoop aan zo'n duel. En nu kan het alle kanten op

Gelukkig is PSV achterin niet kwetsbaar gebleken dit seizoen..

Ajax is inderdaad kwetsbaar, alleen PSV is volgens mij nog meer kwetsbaar. Ajax heeft in de competitie 10 tegengoals en PSV zelfs 18. Waarvan alleen al 7 in rechterrijtje ploegen als Cambuur en Groningen. Ik kan niet zeggen als Ajacied dat ik vol vertrouwen ben tegen PSV, maar dat zou ik als PSV supporter evenmin zijn.

31 oktober 2022 om 14:47

Precies. Kan allen kanten op denk ik zo.

31 oktober 2022 om 14:49

Wedstrijden zoals PSV-Ajax of Ajax-PSV zijn in mijn ogen wedstrijden die totaal los staan van de vorm van de dag. Bij een uitslag van 5-0 in het voordeel van PSV zou ik niet raar opkijken, als Ajax echter met 5-0 wint zou het mij ook niet verbazen, het kan echt alle kanten op.

31 oktober 2022 om 15:04

Hoe vaak wordt het nou 5-0? Vorig seizoen toevallig 1 keer, maar ik kan me niet herinneren wanneer dat voor die keer voor het laatst was. Een 3-0 of 4-1 oid gebeurt nog wel eens, maar 5-0 echt zelden.

31 oktober 2022 om 16:19

@zytto34:

2006-2007 PSV - Ajax 1-5
2008-2009 PSV - Ajax 6-2
2021-2022 Ajax - PSV 5-0
2022-2023 Ajax - PSV 3-5 (cruijff Schaal)

31 oktober 2022 om 18:35

Ja dus maar 1 keer een verschil van 5 doelpunten de laatste 20 jaar. Ik vind een 5-3 in dat opzicht wezenlijk anders dan een kansloze 5-0.

31 oktober 2022 om 19:23

Mijn punt is dat wedstrijden tussen Ajax en PSV wel degelijk nog wel eens hele gekke uitslagen op willen leveren. En naast bovenstaande uitslagen inderdaad ook best regelmatig een 3-0 of 4-0. Ik ben het met Mattiaspsv eens dat dit net zo makkelijk 5-0 als 0-5 zou kunnen gaan worden.

1 november 2022 om 00:35

@zytto Mijn punt is niet dat Ajax of PSV met 5-0 gaat winnen, mijn punt is dat het in principe niet uitmaakt in wat voor vorm beide ploegen verkeren, wanneer PSV en Ajax elkaar ontmoeten is het altijd een wedstrijd op zichzelf.

31 oktober 2022 om 14:53

Zegt ook niks want tegen de nummer 1 van de PL hou je ook de 0. 50/50 pot.

31 oktober 2022 om 15:08

Klopt, maar PSV heeft juist moeite om dat meerdere wedstrijden achter elkaar op te brengen. Tegen NEC hebben ze natuurlijk wel de nul gehouden, maar vooral in uitwedstrijden vallen de tegengoals makkelijk. Ik zou er inderdaad geen geld op durven zetten, wellicht is een gelijkspel wel een keer logisch.

En waar is dat vertrouwen op gebaseerd dan? Winstpartijen tegen Arsenal B en NEC? PSV zal in ieder geval wel echt alle zijlen bij moeten zetten om in het spoor van Ajax te blijven tot de winterstop. Na de winterstop is de kans namelijk erg groot dat Gakpo en die Engelse verdediger zijn vertrokken. Dan is het kwaliteitsverschil met Ajax helemaal te groot om te concurreren voor de titel ondanks dat Schreuder de trainer van Ajax is.

31 oktober 2022 om 14:51

Het feit dat je de winst af probeert te zwakken door te stellen dat het Arsenal B betrof, zegt mij dat jij er niet gerust op bent.

31 oktober 2022 om 14:51

Dat is erg flauw. Arsenal B? Daar stond alle twee de wedstrijden een erg sterk team.
Liverpool was toch ook niet op oorlogssterkte en we weten hoe dat afliep….

Het is gewoon 50/50 zondag. Beide ploegen een prima middenveld en aanval, verdediging nogal kwetsbaar.
Vorm van de dag, welke kant valt het op, scheids/var, enz enz.
We zullen zien.

31 oktober 2022 om 16:07

Liverpool speelde gewoon met de sterkst mogelijke opstelling op dat moment. Ze mistten alleen wel Tiago en Jota door blessures in de laatste wedstrijd tegen Ajax. Tiago was er in de thuiswedstrijd wel bij. Daarnaast mag je echt wel de kanttekening plaatsen dat CL wat anders is dan EL. Arteta is niet voor niks nog geen enkele keer begonnen met zijn sterkste opstelling in de EL.

31 oktober 2022 om 17:22

@silverfront
CL is zeker wat anders dan El!
In de CL speelt de nummer 8 van Engeland die in een stevige vormcrisis zit en in de EL speelt de ongenaakbare nummer 1 van Engeland.

31 oktober 2022 om 15:03

Vraag ik me ook af, PSV is nog te wisselvallig of het is goed of erg slecht is nog niet constant de ploeg... Ik vind PSV verre van stabiel ogen.

31 oktober 2022 om 15:12

Ik vond de organisatie bij Psv goed. Dat is hun verdienste en niet de zwakte van de tegenstander
Ik vond ook in de uitwedstrijd de organisatie goed, al las ik hier en daar dat Psv was weggespeeld.
Onzin, Arsenal kwam er gewoon niet door heen en was als de dood voor de counter (en terecht)
Dat het toch nog 1 -0 werd lag aan Nistelrooi
Hij was zo stom op Mwene naar rechts te brengen tkv Max. De goal viel over links
Bovendien bracht hij Teze in en we weten nog wat voor voorzet hij gaf. Mwene gewoon op rechts zou een betere voorzet hebben gegeven.
Psv was dus in mijn ogen beide wedstrijden niet de mindere

31 oktober 2022 om 15:40

Je kunt beter winnen tegen Arsenal B (wat natuurlijk sterk overdreven is want volgens mij heeft de hele basis mee gedaan) dan verliezen van een slecht draaiend liverpool waar ook nog eens spelers ontbraken (waarbij ook de speler die in de uitwedstrijd Ajax kapot speelde).
Maar hoezo is het kwaliteitsverschil te groot als 1 basis en 1 reservespeler zou vetrekken ? Misschien moet Ajax daarvoor eerste een rechtsback, rechtsbuiten, keeper en centrale linkerverdediger halen. Wat dit zijn toch de posities waar Ajax echt versterking nodig heeft.

31 oktober 2022 om 16:12

"dan is het kwaliteitsverschil met Ajax helemaal te groot om te concurreren voor de titel"

Ik vind dat kwaliteitsverschil momenteel wel meevallen. PSV won vorige week nog met 2-0 van de nummer 1 van de Premier League (dat gewoon met het basiselftal eindigde), terwijl Ajax met 0-3 verloor van de nummer 8 van de PL.

Vier goals tegen krijgen tegen Groningen en drie tegen Cambuur is daarintegen de definitie van defensieve stabiliteit... Ik verwacht een soort van gevecht tussen de lamme en de blinde. Kijken wie er de minst slechte dag heeft zeg maar...Als ik PSV was zou ik lekker Vertressen op de onvermijdelijke Blind zetten. Hij kan misschien niet zo goed voetballen, maar met zijn snelheid en diepgang maak je wel het leven van de Ajax verdediging zuur. We zullen namelijk met Bassey in het centrum moeten starten om Luuk of Til in toom te houden. En ons kale meesterbrein ziet Wijndal als linksback geen optie...

31 oktober 2022 om 14:57

Is Vertessen alweer fit dan?

PSV gaat Ajax pakken zondag. En dat denk ik oprecht als Ajacied zijnde. PSV gaat Ajax de bal gunnen, ze zullen op de counter toeslaan. Ajax zal na afloop denken dat ze de dominantere partij waren omdat ze meer balbezit hadden.

31 oktober 2022 om 15:09

Je klinkt alsof je iets heel opvallends zegt, maar dit is toch juist hoe het vaak is verlopen de afgelopen jaren?

31 oktober 2022 om 15:15

Dan klink ik toch niet alsof ik iets opvallends zeg?

31 oktober 2022 om 15:23

Wel de manier waarop je het zegt, daar gaat het namelijk om. "en dat denk ik oprecht als Ajacied zijnde".

31 oktober 2022 om 21:35

Ajax gaat gewoon gemakkelijk winnen van PSV. Tegen Liverpool was het ook helemaal niet zo slecht als de uitslag doet vermoeden. Het vertrouwen was gewoon weg nadat Liverpool scoorde. Maken ze de eerste goal, dan was de kans groot dat ze gewoon een winst partij hadden.

Psv is op dit moment beter. Dit komt omdat ze langere tijd hetzelfde systeem spelen; afwachten op een fout of een onderschepping en er dan snel uitkomen.
Bovendien zijn ze in de lucht sterker en er weinig (of geen spelers) zijn vertrokken

Bij Ajax is Schreuder nog zoekende (enigszins eigen schuld door teveel gewissel).
Bovendien leeft of leefde de gedachte dat Ajax op dezelfde voet verder kon gaan,
Dit is onmogelijk, doordat bepaalde spelers , de ervaren mannen het laten afweten.
Daarnaast zijn er veel spelers en niet de minste, vertrokken. Nieuwe spelers en trainer hebben tijd nodig

Is Ajax dan kansloos.
Nee, als Psv het gat niet groter wil laten worden of Feyenoord/az/twente heel dichtbij of zelf erover heen wil laten gaan, zullen ze moeten winnen.
Dit kan Psv niet, ze wachten af. Het wordt in Eindhoven eerder geaccepteerd.
Voor Schreuder en zijn mannen geldt dat ze bij winst de critici tijdelijk de mond kunnen snoeren.

Hopelijk een goede scheidsrechter, grensrechters en Var
(dus geen Nijhuis)

31 oktober 2022 om 15:30

Ik weet niet of PSV Ajax moet laten komen. Toen Napoli en Liverpool druk zette op de achterhoede van Ajax en op Pasveer wisten zij niet hoe snel de lange bal gespeeld moest worden en op fysiek vlak is PSV sterker dan Ajax. Ik zou als ik PSV was juist zou afwisselen tussen periodes van druk zetten en afwachten met de ruimtes die Ajax weggeeft en de snelheid en effectiviteit van PSV voorin.

leuk dat el ghazi weer in nederland te zien is, is gewoon nog een zeer goede en bruikbare speler voor eredivisie begrippen en op bepaald niveau buiten de landsgrenzen.

hoop dat hij een warm welkom krijgt van de ajax fans, naar mijn mening altijd gewoon zijn best gedaan bij de club en uiteindelijk niet op een hele mooie manier vertrokken.

Idem dito geldt dat ook voor PSV dus ben benieuwd welke kant het zal opgaan!

PSV is anders net zo kwetsbaar in de verdediging als Ajax. Het is te hopen dat Bassey gewoon centraal achterin staat om wat te doen tegen Luuk de Jong. Als Schreuder aan komt zetten met Blind achterin samen met Timber dan wordt het weer zo kwetsbaar in de luchtduels. Maar goed ben super benieuwd naar deze wedstrijd. Want beide ploegen zijn verdedigend erg zwak. Dus er kunnen wel weer is veel goals komen zoals in de JC schaalwedstrijd!

31 oktober 2022 om 15:43

Je vergeet wellicht dat Bassey ook meer luchtduels verliest dan wint. Bassey is heel sterk in 1 tegen 1, maar dit is juist iets waar Luuk niet sterk in is. Welk duo Ajax ook opstelt, ze zullen moeite hebben met de kopkracht van Luuk de jong en zullen vooral moeten zorgen dat ze de voorzetten eruit halen.

Ik denk dat dit gewoon weer een wedstrijd op zich is, net als elke wedstrijd tussen deze clubs. In onderlinge wedstrijden heeft Ajax vaak de bal en het mooie veldspel, maar scoort PSV op de counter.

Wie er wint? Geen idee. Ik zeg 50/50. Luuk de Jong is gevaarlijk met zijn kopballen, maar verder ook niet. Madueke en Gakpo zullen gevaarlijker zijn, maar daarentegen staat dat Ajax voorin weer Tadic, Bergwijn en Brobbey heeft lopen.

Verdedigend allebei zeer instabiel. PSV zal wat vertrouwen hebben na het optreden tegen Arsenal, ook al was dat een B-selectie, terwijl Ajax de klappen nog voelt van de wedstrijden tegen Liverpool en Napoli. Ook al heeft Ajax tegen een Liverpool wel goed gespeeld (koop je niets voor).

Ajax en PSV kunnen goals scoren, terwijl PSV -in de competitie- weer wat instabieler is. Ik maak mij echter zorgen om Gakpo vs Rensch of Sanchez. Niet dat ik Gakpo nou zo fantastisch vind, maar meer omdat ik Rensch en in mindere mate Sanchez gewoon (nog) niet goed genoeg vind.

Zal een gevalletje worden van zoveel mogelijk aanvallen. PSV heeft de spelers om te counteren, Ajax weer wat minder. Ajax heeft weer de spelers om op basis van balbezit te spelen, al moet je dan Bassey en desbetreffende rechtsback niet aan de bal laten. We zullen het zien.

Er valt niets over te zeggen, maar tegelijkertijd schrijf ik een heel verhaal..

31 oktober 2022 om 16:35

Maar inhoudelijk niks aan gelogen. Wel flauw om Arsenal als B tegen PSV te benoemen. Hier thuis speelde ze zonder 2 basisspelers, die de 2e helft in vielen. Of moeten we elke mooie overwinning van Ajax in de toekomst ook af gaan vlakken door het wedstrijdformulier af te speuren?

Ajax is zeker kwetsbaar op het moment. Zet Luuk op Timber en Blind , Luuk wint nagenoeg alle luchtduels waardoor de wedstrijd beslist gaat worden. Ajax zit absoluut niet in een flow en mogen blij zijn met een gelijkspel om de schade voorlopig beperkt te houden. Het is te hopen dat ze na de winterstop hun draai weer zullen vinden voor het kampioenschap.

31 oktober 2022 om 16:12

En PSV zit wel in een flow? Het verloor vorige week nog met 4-2 tegen Groningen.

Daarnaast ga ik er van uit dat Bassey centraal speelt, dat is al net wat anders dan Blind. Misschien dat Wijndal zelfs wel start, aangezien Blind nu ook al wat minder gespeeld heeft de laatste 2 weken. Het is mij om het even.

PSV heeft zeker een wapen met de kopballen van Luuk, dus is het zaak om de ballen niet voor te kunnen laten geven. Daarnaast is de verdediging van PSV nou ook niet zo wauwie, dus wij kunnen ook zeker profiteren.

2 clubs die veel kunnen scoren maar achterin de problemen hebben. Ben benieuwd. Hoop dat PSV met Max start.

31 oktober 2022 om 16:20

Bassey is geen kopper. Timber is geen kopper. Sanchez is geen kopper. Rensch is geen kopper. Wijndal is geen kopper. En Blind kan helemaal niet verdedigen. Luuk de Jong is een top kopper. Til is een kopper. Gutti is een kopper. Obispo is een kopper. Valt wel mee, denk je ook niet? Maar we hebben Alvarez nog! Die kopt gewoon achterin alles weg! Maar even realistisch: normaliter krijgt Ajax wel redelijk wat corners en vrije trappen tegen. Ik schat dat daar minimaal 2 (tegen)doelpunten uit voort vloeien. Dus moet Brobbey aan de slag!

31 oktober 2022 om 16:22

Laten we hopen Rutgerrr. Maar die wedstrijd tegen Arsenal speelden die Lampies wel goed hoor!! En dat waren geen koekenbakkers tegen wie ze speelden....

31 oktober 2022 om 16:36

Max zou ik ook op hopen. Mijn hemel wat is die jongen dramatisch, doet gewoon pijn aan je ogen!

31 oktober 2022 om 16:15

Zelfs met 1 punt voorsprong de winterstop ingaan is eigenlijk al een wonder. Maar het hangt bij Ajax helemaal af of men tijdens de winterstop schoon schip maakt. Als dat niet gebeurt - wat ik voorspel - zal men pas gaandeweg het seizoen inzien waar deze weg naar toe heeft geleid. Misschien dat dan wel de ogen opengaan. Al betwijfel ik zelfs dat nog. Afgaande op de inhoudsloze tirades van eerst Schreuder en later van lichtgewicht Hamstra. Die hebben blijkbaar nog niet in de gaten hoe de vlag er werkelijk bij hangt.

Als Schreuder niets verandert wordt het een pijnlijke afgang voor Ajax. En dan kun je de wedstrijd om de JC schaal als blauwdruk nemen. Het is trouwens maar net hoe PSV de wedstrijd ingaat. Op de aanval of gewoon het club DNA, namelijk counteren. Zal wel het laatste worden. Als Ajax weer met veel spelers naar voren rent, is dat de ideale kans voor PSV om Ajax echt te slachten. Neem Napoli en Liverpool als voorbeeld, al spelen die clubs normaliter wel aanvallender. Ondanks dat Liverpool in de Arena juist heel behoudend begon. Maar dat lag ook aan het ontberen van zelfvertrouwen. Maar tijdens 10 minuten van het ontbreken van eigenlijk alles bij Ajax, werd het5 een makkelijke 0-3. PSV deed er overigens in Groningen maar 8 minuten over;-)). Dus die kunnen dat ook. Maar afgaande op de vorm van het moment en het aanvallende surplus aan de kant van PSV, zie ik PSV een dikke overwinning boeken.

Ik vind dat zowel Ajax als PSV bijzonder grillig presteren. En dus heb ik geen idee wie er zondag gaat winnen. Wel denk ik dat Anwar El Ghazi, waarvan het nu wel logisch was om hem op de persco aanwezig te laten zijn, straks redelijk kansloos is voor een basisplaats. Mij lijkt toch wel dat PSV met Gakpo - de Jong - Madueke haar beste voorhoede opstelt en dat El Ghazi en Vertessen de tweede viool verder gaan spelen.

De kansen voor PSV liggen absoluut bij de zwakke achterhoede van Ajax. Die is langzaam en klein. Met standaardsituaties komt er een Eindhovense luchtmacht naar voren. Bij de Amsterdammers kan eigenlijk niemand koppen. En dan de snelheid van Gakpo, Madueke en Simons tegen Blind of Rensch. Ja, kansen genoeg zondag.

31 oktober 2022 om 18:40

Tja. Helaas hebben wij nou ook niet een enorm sterke verdediging. Brobbey, Tadic en Bergwijn…. Nou daar gaan onze laatste 4 ook lol aan beleven.

Kijk echt uit naar deze kraker! Beide defensies zijn erg kwetsbaar, dus dat zou zomaar eens een 4-4 kunnen worden. Alfred tovert vast weer een ingenieus plan uit de hoge hoed.

Ik hoop het niet voor de competitie, maar denk dat PSV met dank aan de competitieleider weer kansloos is. 2 dagen minder rust is al eerder dodelijk gebleken

31 oktober 2022 om 18:39

Die wedstrijd van donderdag gaat in principe nergens meer om. Arsenal wint en wordt gewoon eerste in de poule. Alle energie kan dus op Ajax.

Onze aanvallers gaan Ajax helemaal dol spelen natuurlijk. Helaas is het andersom net zo…. Beide teams hebben een leuke voorhoede en middenveld, maar zijn verdedigend zo kwetsbaar… Deze wedstrijd kan alle kanten op

50/50, de bal is rond bla bla
Het is een wedstrijd opzich, alles valt en staat met de opstellingen en tactieken.

Wordt een hele simpele overwinning voor Ajax. Minimaal 3-0. Op elke positie heeft Ajax gewoon een betere speler.

31 oktober 2022 om 22:37

Behalve dan de keeper, minimaal 1 middenvelder, linksbuiten en spits.

1 november 2022 om 15:49

Want Ajax zit ook echt in een goede vorm. Ik weet niet waar jij je uitspraken op baseerd

Gaat in ieder geval een mooi potje worden. Ik heb er zin in, en stiekem ook best veel vertrouwen in.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren