Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Alfred Schreuder lijkt spitsendiscussie bij Ajax definitief te hebben beëindigd

Laatste update:

Alfred Schreuder heeft op de persconferentie voorafgaand aan de Champions League-thuiswedstrijd tegen Liverpool uit de doeken gedaan hoe hij naar de spitsenstrijd tussen Brian Brobbey en Mohammed Kudus kijkt. De oefenmeester van Ajax lijkt op een basisplaats voor eerstgenoemde te hinten, aangezien hij de ontwikkeling van Brobbey uitgebreid becomplimenteert.

Op een vraag over de concurrentiestrijd in de spits reageert Schreuder door vooral Brobbey te prijzen. "Het is altijd lastig als je twee goede spelers hebt die in de spits kunnen spelen, maar we zijn heel tevreden over de ontwikkeling van Brian in de laatste weken", laat de trainer optekenen. "Dat ziet er prima uit. Hij verrast me ook niet, want Ajax heeft hem niet voor niets gekocht en weet wat ze binnen hebben gehaald. Hij had tijd nodig, want hij kwam aan het einde van de voorbereiding binnen, maar die tijd krijgt hij ook."

Dat Brobbey in interviews uitspreekt dat hij graag vaker wil spelen en Kudus minder met de vuist op tafel slaat, vindt Schreuder geen enkel probleem. "Elke speler wil spelen, dat wil Kudus ook. Als Brobbey echter een vraag krijgt na de wedstrijd tegen Napoli of hij vond dat hij eerder in had moeten vallen, dan zou ik als speler ook 'ja' zeggen. Natuurlijk vind ik dat mooi, want dat mag een speler gewoon zeggen. Bij Brian zie je geen verborgen agenda. Die zegt wat hij denkt en dat is prima. Een trainer vraagt zich af of het wel verstandig is, maar Brian is zichzelf en dat is mooi om te zien."

Afgelopen weekend stond Brobbey in de uitwedstrijd bij RKC Waalwijk (1-4) in de basis en scoorde hij twee keer. In de Champions League koos Schreuder echter vaak voor Kudus en die leverde ook, aangezien de Ghanees drie doelpunten in het miljardenbal op zijn naam zette. Uit de teksten van de oefenmeester lijkt echter op te maken te zijn dat de voorkeur woensdagavond uitgaat naar Brobbey.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

met wie voert hij discussie? zichzelf? vgm was dit voor niemand een discussie

25 oktober 2022 om 14:41

Inderdaad, nu moet hij nog met zichzelf erachter komen dat je deze twee mannen ook tegelijkertijd kan opstellen.

25 oktober 2022 om 15:46

Nee, hij moet er nog achter komen dat hij Ziyech op het middenveld nodig heeft en niet Kudus die een gebrek aan overzicht en spelinzicht heeft.

25 oktober 2022 om 16:15

Onzin. Kudus is geen spits. Op het middenveld vele malen beter dan Klaassen en Taylor.

25 oktober 2022 om 16:24

Op basis van wat kun jij zo stellig concluderen dat Kudus beter is dan Klaassen en Taylor? Jij roept nu ook maar iets zonder te weten of dat wel zo is. Zowel Te. Hag als Schreuder zetten kudus niet op het middenveld neer en daar hebben beiden goede redenen voor. Kudus neemt erg veel risico en loopt 90% van de tijd met zijn kop omlaag. Dat is op het middenveld te risicovol.

25 oktober 2022 om 16:48

En dan zeggen zijn ontwikkeling is goed de laatste weken. Was in September al speler van de maand en er was geen reden hem eruit te halen. Enige reden was een plekje voor Kudus vinden.
Denk dat Brobbey dit een hele rare opmerking vind van zijn trainer

25 oktober 2022 om 16:48

Nee jij zal het weten, je slaat complete wartaal uit. Kudus speelde juist wel bij Ten Hag op het middenveld (tegen Liverpool was zelfs hij de allerbeste op het veld) tot hij geblesseerd raakte. Ook daarna posteerde Ten Hag hem steevast op het middenveld op de schaarse momenten dat hij blessurevrij was, dat waren er helaas niet veel. Kudus legt inderdaad risico in zijn spel, maar kan juist door zijn specifieke kwaliteiten (kort wegdraaien, versnellen) ervoor zorgen dat er een man meer-situatie ontstaat. Klaassen kan buiten balletjes breed geven en af en toe een doelpunt maken vrijwel niks. Je mankeert je elftal met hem. Simpele werker en samen met Blind de dissonant in dit elftal.

25 oktober 2022 om 17:23

Ten hag zette kudus niet op t middenveld? Man houd maar meteen op. Kudus was tussen zn blessures door gewoon op t middenveld te vinden onder ten hag. Heeft onder hem maar een enkele keer in de spits gestaan

25 oktober 2022 om 17:44

Kudus heeft onder ETH wel eens rechtsbuiten gestaan, maar niet vanaf de start. Eerder na een wissel. Verder gewoon - als hij in de basis stond - altijd op het middenveld.

25 oktober 2022 om 18:41

Het klopt dat Ten Hag hem op het middenveld opstelde. Maar Ten Hag leek niet heel veel vertrouwen te hebben. Sinds februari zat hij weer onafgebroken bij de selectie maar moest het doen met korte invalbeurten.

25 oktober 2022 om 19:40

Het is vooral grappig dat hij doet alsof Brobbey in de afgelopen weken ineens een andere speler is geworden, een betere speler. Zo snel gaat dat natuurlijk niet. Het is een handige manier om niet te hoeven zeggen dat je het compleet verkeerd gezien hebt.

25 oktober 2022 om 19:50

Haha inderdaad, maar jullie waarschuwingen over Schreuder begin ik steeds meer te begrijpen. Erger me dagelijks aan die man.

Schreuder heeft het licht gezien. Als hij kudus nou een op het middenveld zet ipv klaassen.

25 oktober 2022 om 14:42

Inderdaad! Sinds wanneer is Kudus een spits?

25 oktober 2022 om 14:59

Daar speelde hij in Denemarken ook al.
Hij speelde daar zelfs vaker als spits of buitenspeler dan op 10.
In de VI van destijds ging het bijvoorbeeld ook nog over de "19 jarige spits die ook als buitenspeler uit de voeten kan"
Dus zo gek of buitengewoon raar als sommige mensen het hier vinden is het zeker niet.

Misschien moet Ajax hem eens als rechts buiten proberen. Hij heeft in ieder geval snelheid en een actie. Vind hem zelf als middenvelder overzicht missen.

25 oktober 2022 om 15:15

In Denemarken speelde hij linksbuiten en op 10, niet in de spits hoor.. Hij zegt het zelf ook.

25 oktober 2022 om 15:19

Linksbuiten heeft hij nooit gespeeld. De meeste wedstrijden als centrale middenvelder, een paar keer op 10 en ook best veel wedstrijd als valse spits. Dat kan je gewoon nakijken op transfermarkt

25 oktober 2022 om 15:25

Hij speelde als valse 9 in Denemarken.
Hij had ook iets van 9 goals in zijn laatste seizoen. Vorig jaar pleitte ik ook al om Kudus daar te gebruiken, maar met de spelers om hem heen die allemaal naar binnen trekken, werkt het helaas niet.

25 oktober 2022 om 15:47

@mvbfan je kan toch gewoon zelf de opstellingen bekijken?
Links buiten heeft hij voor zover ik kan zien alleen voor het nationale elftal een keer gespeeld.
In zijn laatste jaar in denemarken van de 21 reguliere competitie wedstrijden waarin hij in actie kwam 10 keer in de spits, 2 keer als rechtsbuiten, 2 keer op 10 en 7 keer centraal op het middenveld.
En ook als je bijvoorbeeld de wedstrijden uit de future cup pakt stond hij in de spits dus het is ook niet zo dat hij daar in de jeugd nooit gestaan heeft.

Voor Ghana speelde hij wel meestal op 10, maar in Denemarken dus niet.
Dan kun je in ieder geval niet zeggen dat dit een raar hersenspinsel van Schreuder is waar nog nooit iemand anders aan gedacht heeft.

Lees de stukken rond zijn overgang er ook maar op na. Die hebben het allemaal over een aanvaller die ook als 10 uit de voeten kan of een aanvallende middenvelder die ook op de posities voorin inzetbaar is. Of dus zoals VI een spits die ook als buitenspeler of 10 uit de voeteb kan.
Alleen onder Ten Hag moest hij zich op een gegeven moment gaan focussen op een plek op het middenveld.

25 oktober 2022 om 16:16

Dan doen ze in Denemarken vast niet aan buitenspel want daar begrijpt hij als spits toch verrassend weinig van.

25 oktober 2022 om 14:49

Met je eens maar op 1 voorwaarde en dat is dat Kudus is een x ophoudt met dat eeuwige gedraai van hem en gewoon de bal door kaatst

25 oktober 2022 om 15:03

En dit is precies de reden waarom ik liever Klaassen in het team zie. Klaassen maakt het team beter door zijn slimme loopacties en pakt ook zelf regelmatig belangrijke goals mee.

25 oktober 2022 om 15:18

Ach, ga weg met loopacties van Klaassen. Hij heeft de top of subtop niet behaald toch? En hij kreeg alle kansen daartoe.
Kudus is zoveel beter, sterker aan de bal, sneller, maar vooral, hij heeft een passeer actie. Ajax mist creativiteit, Morgen is Liverpool, dan is het vooral fysiek. En als je dan iemand hebt die een individuele actie kan maken, dan heb je naast Kudus niet veel.
Berghuis en Bergwijn alleen.

25 oktober 2022 om 15:26

Eens dat Klaassen geen topper is en niet in de basis moet maar dat heeft verder niks te maken met of hij de top of subtop heeft gehaald of niet. Ziyech en Van de Beek hebben ook gewoon gefaald maar dat zijn voor Ajax begrippen toch prima spelers

25 oktober 2022 om 15:35

Ziyech wel, van de Beek niet.
Ik was oprecht blij dat vd Beek wegging, hij voegt weinig toe aan het spel behalve af en toe een doelpunt, met vd Beek vond ik dat we vaak met 10 man speelde. Was erg jammer.
Vond het verder een prima kerel, maar gewoon niet nuttig voor Ajax in de 4-3-3, dan speel je namelijk te vaak met 4-2-3 en dan mis je 2 man op het middenveld tegen de meeste 4-4-2 teams.

25 oktober 2022 om 15:46

Ik vind Kudus daarin erg vergelijkbaar met Memphis Depay. Aan de ene kant zie je wel dat hij iets speciaals en onvoorspelbaars heeft, maar aan de andere kant maakt hij het vaak ook veel te moeilijk. Acties te lang door zetten, het mooi willen doen met als gevolg veel balverlies. Ik hoop dat hij eens wat simpeler gaat spelen. Dan is hij veel effectiever denk ik.

25 oktober 2022 om 15:56

@rick1o1 ik vind de vergelijking met Depay wel een mooie eigenlijk. Hij heeft iets onvoorspelbaars en een leuke actie waardoor hij zelf een aardig rendement kan halen. Maar je kan je wel afvragen of je als team beter met hem speelt. Zijn overzicht en gevoel voor ruimte zijn niet bepaald zijn sterke punten.

25 oktober 2022 om 19:34

Dat hij de echte wereldtop niet gehaald heeft, betekent niet dat zijn loopacties slecht zijn… niet iedereen hoeft een individuele actie te hebben. Lopers als Klaassen en Vd Beek hebben allebei in Ajax heel goed gerendeerd.

25 oktober 2022 om 16:14

Klaassen heeft wel de gave dat als hij speelt, de spits meestal ook beter uit de verf komt. Ik zou hem niet zo makkelijk opofferen.

25 oktober 2022 om 19:47

Hakkie, kijk, een zeldzaam eigen inzicht op voetbalzone! We zouden veel vaker moeten kijken naar dit soort dingen. Klaassen is beperkt maar laat idd de spits vaak beter spelen. Gisteren hadden we discussie over Karsdorp, ik weet nog dat hij in zijn eerste interland Promes (eindelijk) ook eens goed liet spelen. Dat soort combo’s zijn waardevol en worden vaak over het hoofd gezien in discussies.

25 oktober 2022 om 18:12

Ik zou Kudus niet inbrengen voor Davy maar voor Taylor. En vooral... laat hem dan ook eens een tijdje staan. De eerste wedstrijden na zijn transfer in de voorbereiding speelde hij echt top.

25 oktober 2022 om 18:36

Dat populistische gelul van Kudus op 10 ipv Klaassen wordt ook vervelend. Je ziet duidelijk dat Klaassen met Brobbey dit prima invult. Kudus op 10 is wederom weer een nieuw koppeltje dat totaal niet is ingespeeld. Zou eerder denken om Berghuis op 8 te houden, Klaassen op 10 en Taylor maar weer vanaf de bank terug laten vechten.

Brobbey in de spits zou geweldig zijn. Als Thiago dan ontbreekt bij Liverpool, zie ik ons tenminste nog een kans hebben om te winnen.

25 oktober 2022 om 15:53

Winnen gaan wij niet doen.

De linies zijn gewoon niet goed afgesteld, er lijkt amper tactiek.
Ook vertrouwen van aantal spelers lijkt gewoon minder te worden. Eerst mocht Brobbey in spits overnemen van Tadic. Daarna plots Kudus. Brobbey amper kansen en nu opeens weer spits. Kudus weer slachtoffer.

Wijndal leek zelfs gepasseerd door Baars.

Regeer krijgt helemaal geen kansen.

Klaassen lijkt opeens basisspeler. Wat nu Taylor terug is.

Bassey lijkt mij gewoon echt een LCV en staat nu opeens linksback, omdat Blind het op LB niet beloopt, allee maakt Blind ook als CV gewoon domme fouten.

Pasveer lijkt opeens ook helemaal van slag door de instructies. Onder druk lijkt het alsof hij kort moet spelen en als er geen druk is, gewoon lange bal.

Bergwijn moet nu opeens van rechts.

25 oktober 2022 om 16:09

Wijndal is toch gewoon bless geweest?
Klaassen is toch een logische vervanger van Taylor?
Logisch dat Kudus nu weer bankt toch t.o.v. Brobbey?

Ik vind ook de coaching en tactiek erg mager (druk zetten lukt voor geen zak, ook niet tegen rkc/excelsior, krijgen veel kansen tegen) maar niet alles is zo onlogisch

25 oktober 2022 om 16:25

Wijndal was geblesseerd inderdaad, maar voor belangrijke spelers wordt vaak veel moeite gedaan ze weer wedstrijdritme op te laten doen. Voor Wijndal niet. En dat terwijl Blind zijn slechtste seisoen ooit speelt, zowel als linksback als centraal.

Inderdaad logisch dat Brobbey spits speelt, hij is namelijk een spits. Waar was dat hele gedoe met Kudus in de spits dan voor nodig? Terwijl Kudus onze beste middenvelder is. Zie je ons middenveld verkracht worden door Liverpool en Napoli die druk zetten en Taylor, Klaassen enz. 5 balcontacten nodig voor ze doorspelen op dat niveau. Tjah dan kom je niet onder de druk uit. Met goede voetballers wel, Kudus bijvoorbeeld.

Wat een gepruts. Tadic rechtsbuiten werkt totaal niet, blijven we gewoon mee doorgaan. Tjah Klaassen boven Kudus, je moet het maar durven.

Door dat hele gedoe met Kudus in de spits terwijl Brobbey gewoon prima speelde heb ik toch het idee dat Schreuder Kudus voor de bus heeft gegooid. Van zie je wel, Brobbey is beter daar. Zodat ie Kudus niet op 10 hoeft te zetten. Als dat werkt kan je Tadic namelijk niet meer opstellen. Berghuis is de betere rechtsbuiten. Bergwijn de betere linksbuiten. Brobbey de betere spits. Kudus de betere 10. Tjah waar moet de aanvoerder dan spelen? Moeilijke keuzes voor een coach zonder gezag die Blind, Tadic en Klaassen de leiding over de groep heeft gegeven.

25 oktober 2022 om 19:53

Eens, de opstelling zou gewoon weer eens terug naar de basis (geen woordgrap) moeten. Gewoon weer mannetjes op hun eigen plek zetten, te beginnen met Bassey op LCV. Even geen rare fantasieën.

Brobbey moet ook gewoon de 1e spits zijn. Kudus heeft het leuk gedaan tegen Rangers, maar daarna heeft hij zijn slechte spel verbloemd door een aantal treffers. Het speelveld wordt ook wat minder compact als je iemand als Brobbey voorin hebt lopen. Met de flanken en middenveld heb je spelers die allemaal naar binnen willen trekken (al is dat beter nu Tadic weer op links staat).

Zou hij er dan ook achter zijn wat hij WEL met Kudus wil doen? Ik zou deze week gaan voor: Pasveer - Sanchez, Timber, Bassey, Blind - Alvarez, Berghuis, Kudus - Tadic, Brobbey, Bergwijn. Blind speelt dan omdat Wijndal gewoon geen conditie heeft, ook al is Blind uit vorm. Bergwijn op rechts is niet zijn beste positie maar Tadic hoort op links en Bergwijn is beter op rechts dan Tadic. Kudus op 10 is een gokje, maar dat lijkt mij zijn beste positie.

25 oktober 2022 om 14:47

Helemaal met je eens. En dat Kudus daar nog niet is geprobeerd is dan wel weer belachelijk.

25 oktober 2022 om 14:51

Daarbij had je Bergwijn ook eens in de spits kunnen proberen en dan steeds afwisselen met Kudus. Tegen die grote stoppers van Liverpool zet je dan geen spits neer en creeer je een extra man op het middenveld. Allemaal spelers die kort kunnen combineren, een man kunnen uitspelen en diepgang hebben.

25 oktober 2022 om 15:03

Waarom ziet iedereen in Kudus een ideale 10? Is veel te veel aan t draaien en keren met de bal in zn voet ipv snel door combineren. Tadic op 10, Kudus rechts, Bergwijn links, dat zou imo echt ideaal zijn

25 oktober 2022 om 15:15

Maar Tadic op 10 is ook al meermaals bewezen dat dat niet werkt.

25 oktober 2022 om 15:27

Daarom staat Berghuis daar.

25 oktober 2022 om 16:09

Ik zou Kudus ook wel eens op rechtsbuiten willen zien, al is Liverpool misschien niet de wedstrijd om dat uit te proberen.
Hij mist het overzicht om op 10 te spelen in min ogen maar met Bergwijn, Brobbey en Kudus heb je dan wel veel snelheid en spelers die een actie kunnen maken voorin.

25 oktober 2022 om 16:29

Tadic heeft helemaal geen verfijnde pass. 0 loopvermogen en duelkracht. Die kan echt niet op 10. Berguis is ook beter op rechtsbuiten. Bergwijn hebben ze gekocht en daarmee is het gewoon klaar met de basisplek van Tadic, hoeveel hij en Klaassen ook betekend hebben. Andere spelers zijn beter.

Ik zou zeggen

Bergwijn - Brobbey - Berghuis

Kudus
Grillitsch - Taylor(makkelijke potjes/Alvarez (moeilijke potjes)

Wijndal - Bassey - Timber - Sanchez

Waar inderdaad bijgezegd moet worden dat Wijndal en Taylor niet wedstrijdfit zijn en Blind en Alvarez/Grillitsch dus sowieso zullen spelen. In dit elftal hierboven zit zoveel meer voetbal!!!

25 oktober 2022 om 17:33

Tadic is geen nummer 10, maar hij heeft geen verfijnde pass? Haha de man heeft een record aantal assists in de Eredivisie. En dat is niet omdat zijn pass matig is.

25 oktober 2022 om 17:47

Dus dat Silver.. Ik stond ook even met mijn ogen te knipperen toen ik las dat Tadic geen verfijnde pass heeft.

Tadic hoort - wat mij betreft - gewoon in de basis op links. Iemand die 4 jaar lang MVP is, zoals jij zegt een record aantal assists heeft vanaf links, moet gewoon starten. Wel mag hij wat mij betreft vaker gewisseld worden indien nodig, maar de meeste kritiek kwam grotendeels toen hij op rechts stond, wat logisch is.

Maar, als Schreuder in Brobbey wekenlang geen fatsoenlijke spits zag, waarom heeft hij Tadic dan niet in de spits gezet a la Ten Hag? Tadic in de spits was tenslotte lange tijd ons CL wapen.

25 oktober 2022 om 18:07

Ik meen dat Tadic, recent, o.a. in de voorbereiding, nog een paar keer uitgeprobeerd is als spits. Maar toen viel toch op dat er wel een verschil zat in de 29 jarige en 33 jarige Tadic. Geen schande natuurlijk maar dat liep niet heel lekker. Overigens was dat een tactisch foetfje wat net als Kudus tegen Rangers, vooral in de CL wedstrijden goed werkte, in de eredivisie ook was het toen ook al minder succesvol.

Het probleem met Tadic en Bergwijn is dat ze het beste zijn op links, dat ze beiden bij de beste spelers in de selectie horen en dat er niet echt een top speler is voor rechtsbuiten. In een selectie met een volwaardige rechtsbuiten, zou het meest logsiche zijn om met een van de twee te spelen. Waarbij Tadic (ook geen idee waar het vandaan kwam) de betere paas en het betere inzicht heeft maar Bergwijn meer snelheid en diepte.

25 oktober 2022 om 20:00

Misschien bedoelt hij passes en geen voorzetten. Tadic is wel meer de man van de voorzet vanaf links, die zijn geweldig. Vanaf 10 zijn zijn passes minder, maar zeker niet slecht.

25 oktober 2022 om 15:16

@leidsehood,

Proberen doen ze maar lekker tegen Excelsior of Volendam o.i.d. In de CL moet je spelers hebben waarvan je weet dat ze iets kunnen.

Pasveer- Sanchez- Timber- Bassey- Wijndal (blind kan gewoon niet, hebben we vorige wedstrijd gezien)- Alvarez-Berghuis- Klaassen- Tadic - Brobbey- Bergwijn.

In de rust eventueel Tadic of Bergwijn eruit en Concenciao eens wat meer laten voetballen dan 15 minuten.

25 oktober 2022 om 15:56

Wijndal kan ook echt niet. Die kon geen drie meter rennen. Klaassen vind ik dan weer Eredvisieniveau. Maar goed, dat zijn wel de plekken waar je over kan twijfelen inderdaad. Al met al geen briljant team wat er dan staat, zowel met jouw als mijn opstelling. Zeker niet in de huidige vorm.

25 oktober 2022 om 16:03

@leidsehood,
Geen drie meter rennen, maar dat zijn er dan nog altijd 2 meer dan Blind.
Daarbij hoeft Wijndal niet te rennen om de topsnelheid van Blind te halen.

25 oktober 2022 om 15:40

@Leidse Hood. Perfecte opstelling. Als we gelukkig hebben heeft Schreuder dat over 10 speelrondes ook door. Hopelijk zitten we dan nog in een Europees toernooi

25 oktober 2022 om 17:13

@ibi123, ja man ik hoop op de Europa League dit jaar. Dit Ajax lijkt me een prima EL team, het is gewoon net-niet topniveau nu.

Nu nog Kudus op 10, en niet Jan Klaassen. En dan heeft ie weer 1 puzzelstukje gevonden, ons leeghoofd langs de lijn.

25 oktober 2022 om 14:53

@Hakim
Dan presteert hij wel weer iets anders stupide. Daley als zes met Alvarez ernaast en Klaassen als 10. Of nog erger. Timber rechtsback en een centrum van baas en blind en Bassey linksback. Of als hij het echt op zijn heupen krijgt. Alvarez en Blind cv, timber op zes. Ocampos rechtsback voor zijn grinta. Baas linksback. Tadic tien, berghuis linksbuiten, Kudus rechtsbuiten en Bergwijn spits…..

25 oktober 2022 om 15:06

Niks zou me meer verbazen met deze clown. Ik hoop dat hij zo dicht mogelijk in de buurt komt van deze 11, maar ik verwacht hooguit 6 van deze namen.

Pasveer | Wijndal, Bassey, Timber, Sanchez | Taylor, Grillitsch, Kudus | Bergwijn, Brobbey, Berghuis

Alleen Kudus als pure 10, en anders helemaal stoppen met die 10 positie en ouderwets met de punt naar achteren spelen. Taylor en Berghuis als dubbele 8 dan. Ik verwacht 6 van de 11 morgen.

25 oktober 2022 om 15:20

@hakimziyach22,

Ik snap die opstelling totaal niet.
Grillitisch heeft überhaupt te weinig wedstrijdritme, daarbij heeft hij absoluut nog niets laten zien.
Kudus komt momenteel gewoon nog tekort voor Ajax, is bewegelijk en snel, maar dribbelt altijd te ver door, waardoor het toch altijd lijdt tot balverlies. Ziet ook de goede opties niet.

Je hebt vooral ervaring en slimme spelers nodig, dus ik zou zeker gaan voor Alvarez, Berghuis en Klaassen.

Klaassen pikt vaak een goal mee, en creëert veel ruimte voor andere spelers.

25 oktober 2022 om 15:23

Je vindt Kudus te slecht, en Klaassen goed genoeg. Kan daar wel op ingaan, maar ik denk dat het geen zin heeft. Ik hoop enorm dat jouw middenveld er niet staat tegen Liverpool, vol met beton.

25 oktober 2022 om 16:33

Haha Kudus is geen spits en doet daarom dingen die niet bij hem passen. Verrassend he? Hoe zou Frenkie of Taylor het doen in de spits?

Klaassen kan scoren maar als je zoals tegen Napoli en Liverpool niet onder de druk vandaan komt heb je mensen nodig die balvast zijn en kunnen voetballen. Kudus en Grillitsch zijn zulke spelers.

25 oktober 2022 om 17:43

Alvarez en Klaassen samen op een middenveld. De tranen staan nu al in mijn ogen.

Zo zie je gewoon dat Schreuder gewoon echt niet weet wat die doet. Het pakt 1x goed uit en houdt er dan steevast aanvast, terwijl iedereen zag na 3 wedstrijden dat lange ballen op Kudus geen enkele zin heeft. Waar eerst Kudus zo heilig was is het nu toch Brobbey? Kijken hoe lang die nog blijft volhouden aan Bassey op linksback omdat Blind moet spelen.

25 oktober 2022 om 16:35

Tjah deze 747 snapt echt helemaal niks van het spelletje. En al helemaal niet van het spelletje zoals we dat bij ajax willen spelen. Kan echt niet snel genoeg ontslagen worden.

Het is niet of-of. Het is en-en. Basisplek voor brobbey én voor Kudus. Je hoeft geen keuze te maken. Kudus op 10, brobbey spitta, berghuis op 8. Andere keuzes zijn onzin.

25 oktober 2022 om 14:47

Mensen onderschatten het loopwerk dat Taylor deed om het gebrek aan voetballende vermogen van Bassey recht te breien. Alvarez heeft dat vermogen zelf niet en Berghuis gaat niet steeds het halve veld op en neer vanaf de 8 positie. Kan wel eens flink afglijden met Taylor uit de ploeg.

25 oktober 2022 om 15:08

Juist ja, al zwemt Taylor ook als je Klaassen op 10 hebt staan, dat is gewoon zielig. Berghuis weet het nu ook. Maar Taylor mits fit, meteen erin, of het nou ipv Klaassen of Alvarez is, is allebei al beter.

25 oktober 2022 om 15:25

Dilemma Alvarez of Taylor kan ik begrijpen. Eventueel zonder Berghuis kan ook, al is deze wel in vorm de laatste tijd. Maar dat zegt niet veel als je tegen Liverpool speelt. Taylor was voor zn blessure een van de betere, dus dan zou ik Alvarez op de bank zetten.

Kunnen we dan de "discussie" over de linkerkant van onze verdediging ook meteen aftikken? En de positie waar Kudus dan wel moet spelen?

Brobbey gaat zijn ass redden let maar op. Brobbey is een van de grootste talenten in aanvallend opzicht. Had met de jeugd u17 in 2018 en 2019 het EK gewonnen. Bovendien ook in de Europa League was Brobbey on fire. Toen was hij volgens mij net 18 jaar oud. Deze man moet je vertrouwen geven en in zijn kracht laten komen. Dan kan hij over 2 jaar naar een topclub. Gaat de concurrent worden van Haaland. Moet alleen nog werken aan zijn conditie en loopvermogen. Want hij wilt weinig meters maken voor mijn gevoel, althans dat straalt hij uit naar mijn inziens.

25 oktober 2022 om 15:09

Ik ben het met het eerste gedeelte eens, maar doe je bril wel even af. (of op ). Want er is geen enkele spits in de wereld die de concurrent van Haaland gaat worden (naast Mbappe)

Waarom is het of Brobbey of Kudus, waarom niet allebei? Alle fans pleiten daar al maanden voor maar meneertje Schreuder wil er niet aan. Bergwijn-Brobbey-Berghuis met daarachter Kudus op 10. Het is geen rocket-science komop zeg!

25 oktober 2022 om 14:49

En durf te zeggen dat kudus ook een jongen is die de kans met beide handen pakt als hij de kans krijgt op z’n eigen plek. Maar denk dat Schreuder gewoon te bang daarvoor is want dan moet Tadic op de bank

25 oktober 2022 om 16:12

Blijkbaar wel, als Berghuis al weken op het middenveld veel beter speelt dan op rechtsbuiten zet half voetbalzone hem zo weer op de bank/rechtsbuiten

25 oktober 2022 om 16:39

Omdat je in de CL niet wegkomt met het gebrek aan loopvermogen/body van Berghuis. Ziyech speelde ook als spelverdeler aan de rechterkant en dat ging prima. Je kan niet genoeg spelverdelers opstellen tegen ploegen die druk zetten. Kudus, Taylor en Grillitisch het middenveld en Berghuis rechtsbuiten en moet je eens opletten of ze zich onder druk uit kunnen voetballen.

Hij doet net alsof Kudus niet in de interviews die hij gaf na de wedstrijden waar hij het goed deed. Heeft aangegeven dat de spits positie niet zijn positie is. Hij is een 10 en rendeert daar het beste op. Maar ja Schreuder kiest liever voor 4 andere spelers op de nummer 10 positie waarvan ik 1 daar goed vond spelen en dat was berghuis. Dit seizoen dan he want Klaassen was vroeger ook een hele goede nummer 10 maar kan simpelweg niet iets creëren. Dat Tadic Bergwijn kansen hebben gekregen op de nummer 10 positie en Kudus niet is belachelijk. Ik wens niemand een blessure toe maar ik hoop gwn dat iemand een keer een wedstrijd moet overslaan dat we keer Brobbey en kudus samen kunnen zien. Kan me nog goed herinneren dat dat goed werkte tegen NEC uit waar kudus ook Brobbey assisteerde op de winnende goal.

Ach wat maakt het uit. Of je nu 0-4 of 1-4 eraf gaat tegen Liverpool. Resultaat behaal je toch niet met deze trainer

25 oktober 2022 om 15:01

Volgens mij is hem iets anders vertelt. Na zijn tirade en dat verhaal van, van der Sar is hij volgens mij intern met zijn neus op de feiten gedrukt en bij nog een afgang hij elke vorm van dekking kan vergeten en Ajax de vuile was buiten hangt bij zijn ontslag. Opeens zien we logische wissels en normale opstellingen waar hij de weken daarvoor vooral bezig was met zijn stempel drukken en vooral het wiel opnieuw uitvinden.

Ik snap de opstelling van Ajax nog altijd niet. Volgensmij had er al lang een breed een vaste basis 11 kunnen staan. Deze in de vorm van (zie opstelling). Berghuis vind ik erg sterk bij Nederland als een nummer 8, en bij Ajax de afgelopen weken doet hij het ook erg sterk op die positie. Kudus vind ik ook een enorm goeie voetballer, en snap daarom ook niet dat Klaassen wekelijks start. Wijndal is een langere tijd geblesseerd geweest, dus die zal zijn plek wel krijgen uiteindelijk (neem ik aan).

Pasveer
Sanchez
Timber
Bassey
Wijndal
Kudus (10)
Alvarez (6)
Berghuis (8)
Bergwijn
Brobbey
Tadic
25 oktober 2022 om 15:14

Dit is 100% de best mogelijke opstelling ! met de poppetjes op de juiste plaats

Ik snap echt niet waarom mensen zo pleiten voor Kudus op het middenveld.
Kudus is een snelle en bewegelijke speler, fijn voor op de flank, maar hij ziet heel het spel niet. Geeft zo goed als nooit een slimme fatsoenlijke bal af en loopt 9 van de 10 keer te lang door met de bal en de drukte in .

Met deze jongen op 10, ga je zoveel balverlies leiden en omschakelingen krijgen.
Kudus is gewoon absoluut geen middenvelder omdat hij daar de slimmigheid en het zicht op het spel niet voor heeft.

Kudus op 10 ? Gaat ie zeker brobbey voor de voeten lopen. Klaassen komt in de zestien, Kudus zal daar ws zijn tentje opslaan. Wat nou meeverdedigen. Elke goal maakt zijn positie om te onderhandelen sterker.

25 oktober 2022 om 16:43

Wat een onzin. Als Kudus spits had willen staan had hij zich daar toch lekker op gericht? Hij gaf al meerdere keren aan zich helemaal geen spits te voelen en het alleen te doen omdat de trainer dat wilde. Deze jongen is enorm gebrand om zich te laten zien op zijn beste plek maar wordt gewoon weggepest door Schreuder die Tadic en Klaassen en niet naast durft te zetten.

25 oktober 2022 om 17:15

Alsof Klaassen wat toevoegt. Die kerel wil niet eens de bal hebben. Speelt alleen maar verstoppertje. Dat is gewoon een schande voor een voetballende ploeg als Ajax wanneer je iemand op 10 hebt die zo beperkt aan de bal is...

"becomplimenteert", een contaminatie die ik nog niet kende. Het is gewoon "complimenteert".

On topic: uiteraard hoort Brobbeast in de spits. Sterker nog: hij gaat er een paar maken tegen Liverpool en zorgt ervoor dat Ajax in de race blijft voor de tweede plaats in de poule.

25 oktober 2022 om 15:42

Echt niet

Brobbey moet in de spits, wat hij is een spits.
Kudus schiet er af en toe een fantastisch in, maar voor de rest doet ie niet veel voor he team.

Definitief? Alles valt of staat met de resultaten, vallen die tegen dan ontstaat er vanzelf weer discussie.

Schreuder maakt zich steeds meer belachelijk, hoezo is Kudus de concurrent van Brobbey? Maar niet de concurrent van Klaassen en Taylor? Let maar op dat hij morgen Klaassen in de basis gaat zetten om het middenveld in “balans” te houden. Terwijl tegen Liverpool de enige middenvelder het goed deed Berghuis was. Je mist gewoon gif op het middenveld en dat is zo te fiksen door Kudus in de plaats van Klaassen te zetten. En Blind zal er ook weer staan om kapot gemaakt te gaan worden door Salah en co. Let maar op dat Liverpool niet in vorm Ajax dit keer gaat oprollen. En dan is het hopelijk Doei zoals Brobbey dat zegt voor Schreuder. Reiziger kan dan interim worden, die kent alle jongens en laat de spelers in hun krachten spelen.

25 oktober 2022 om 16:13

Reiziger interim? Jij vind dat het nu niet loopt met huidige coach en assistent, dus dan moet de coach weg en doen we die assistent op zijn plek?

25 oktober 2022 om 17:24

Precies zoals ik het zeg, Schreuder is ongeschikt en dan heb ik liever dat Reiziger daar staat. Iemand die het Ajax systeem kent en aanvallend wilt voetballen met een goede rest verdediging.

25 oktober 2022 om 17:29

Alsof het de normaalste zaak van de wereld is dat Ajax van Liverpool wint.
Kudus speelde in Denemarken, voordat hij naar Ajax kwam vaker als aanvaller dan als middenvelder dus heel gek is die gedachte niet.

De reden dat Kudus ook bij Ten Hag maar mondjes maat op speelminuten kon rekenen op het middenveld was ook dat hij juist gif mist en daarnaast vaak het overzicht mist en in balbezit vaak verkeerde keuzes maakt. Sowieso is de Kudus vereering door sommige mensen redelijk bizar. Hij heeft in 3 jaar Ajax met Rangers thuis nu eindelijk 1 echt goede officiele wedstrijd gespeeld. Hij heeft een prima actie en is snel, maar er zijn genoeg redenen waarom hij nu en onder Ten Hag niet aan spelen kwam.

De roep om het ontslag van Schreuder is ook behoorlijk overdreven. De 5 beste spelers van het afgelopen jaar en de halve bank zijn weg en hij heeft in de eredivisie desondanks na 11 speelrondes meer punten en een meer scorend team met een vergelijkbaar programma als Ten Hag vorig jaar toen er geen enkele basis speler was vertrokken.
En wat verwacht je dan, dat een team wat 5 spelers laat vertrekken naar Europese top clubs zich fluitend gaat plaatsen voor de volgende ronde van de CL?
Als het al een keer gebeurd is moet je heel ver terug voordat je een zomer vind waarin 5 basis spelers vertrokken, meestal zijn het er 2 of 3. De 1-6 tegen Napoli was een enorme blamage en Ajax onwaardig. Daarbuiten is dit wel ongeveer wat je mag verwachten van een team in opbouw met een nieuwe trainer na 2 maanden. Onder Bosz duurde het bijvoorbeeld tot Maart voor het eindelijk ging lopen (niet voor niets dat er in de eerste seizoenshelft regelmatig spelers werden uitgefloten) en onder Ten Hag een half jaar of misschien zelfs wel een jaar voordat het allemaal lekker liep (of ze gelijk hadden of niet kun je een discussie over hebben, maar de telegraaf was niet aan zijn stoelpoten gaan zagen als het allemaal lekker liep).

Heb er alweer nul vertrouwen in, zelfde 11 die tegen RKC starten beginnen dus ook tegen Liverpool terwijl de 2e helft zoveel beter was zonder Blind. En ook dat middenveld het is of Klaassen of Alvarez maar nooit beide.

Waarom is dat überhaupt een discussie. Kudus is gewoon een aanvallende middenvelder en geen spits. Snap niet waarom dat een punt is bij Schreuder. Je hebt gewoon 2 spitsen met Brobbey en Lucca. Daar moet je dus uit kiezen. Kudus hoort gewoon te spelen in plaats van Klaassen...

Meneer Schreuder, Kudus is geen spits! Welke discussie? Zet Kudus op het middenveld. Het is al bizar dat Kudus zo lang als '9' mocht spelen.

Kudus is in de spits gezet om hem aantrekkelijk te maken voor de markt. Hoe Schreuder wilt spelen heeft die Kudus niet nodig, dat gevoel krijg ik. Een Klaassen of Berghuis gaat altijd de voorkeur krijgen boven Kudus op het middenveld.
In de spits is het nu makkelijker om hem in de etalage te zetten omdat Brobbey eigenlijk zijn enige concurrent daar is. Als Anthony niet was verkocht was Kudus zeker al aan Everton verkocht.
Ik denk dat het in de etalage zetten wel werkt, zag vandaag een bericht dat Dortmund interesse in hem heeft

Ik vind dat je in zo'n discussie als deze niet uit het oog moet verliezen dat Ajax naast de beste elf nog zeker 5 a 7 spelers nodig heeft die kunnen invallen zonder dat het team daar (ernstig) door verzwakt wordt. Wat doe je als Bergwijn geblesseerd of geschorst raakt ? Wat doe je als Klaassen niet kan spelen ? Stel je Lucca op als Brobbey niet kan spelen ? Je moet helemaal niet denken dat Ajax Kudus wel even kan laten lopen omdat Brobbey het goed doet, of Berghuis. Laat dan naast Taylor ook eerst Hansen maar eens definitief doorbreken, of Unuvar.

25 oktober 2022 om 18:22

Unuvar zit in Turkije, waar hij overigens ook niet aan spelen toe komt.

Ik wil kudus wel is op 10 zien in een aanvallende rol, voor de 6 en 8 positie vind ik hem te vrivool. Ik wil wel is een middenveld zien met kudus berghuis en dan alvarez controlerend

Benieuwd hoe Schreuder de boel nu weer verkeerd gaat neerzetten. Tadic weer op rechts? Dat was 2x keer drama in de wedstrijden tegen Liverpool en Napoli. Bergwijn dan maar op rechts? Zal Tadic wel weer starten vanaf links. Brobbey spits en Kudus daar achter. Berghuis man in vorm en dus blijft er een plaatste over voor waarschijnlijk Alvarez. Achterin wordt de gatenkaas samengesteld uit de volgende zes spelers: Rensch, Sanchez, Timber, Blind, Bassey en Wijndal. Dat wordt weer billenknijpen....

Logisch zou t zijn. Kubus op de plek van Klaassen zou ook een soort van logische oplossing zijn. Al moet van Klaassen wel gezegd worden dat die aardig de rust kan bewaren.

Jezus man, gewoon goed observeren Alfred, schele Nelis!

Gaat Kudus dan misschien een keer op Taylor's plek starten of is meneer tikkie terug, tikkie breed weer gelijk verzekerd van een basisplaats nu hij er de afgelopen wedstrijden niet bij was?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren