Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Studio Voetbal mengt zich: ‘Nederlandse prof komt snel uit kast, weet ik zeker'

Laatste update:

Bij Studio Voetbal is teleurgesteld gereageerd op alle ophef die is ontstaan na de actie met de OneLove-aanvoerdersband. Orkun Kökçü van Feyenoord en Redouan El Yaakoubi van Excelsior weigerden de band te dragen, waarop de KNVB besloot de actie voorlopig op te schorten. Thijs Smeenk, journalist bij het ANP, bestuurslid van de John Blankenstein Foundation en zelf homoseksueel, vermoedt dat er op korte termijn iemand uit de kast gaat komen in de voetballerij.

De KNVB besloot afgelopen week na alle ophef om de actie met de regenboogaanvoerdersband niet door te zetten. "Door binnen een maand opnieuw met de OneLove-band te gaan spelen, zal de nadruk hierdoor op andere zaken liggen dan op het gebaar dat je wil maken", viel te lezen in een reactie van de voetbalbond. "Dan schiet je je doel voorbij. Vandaar dat besloten is om dit nu even niet te doen. Dan ligt de nadruk te veel op wie wel en wie niet, terwijl een statement je juist aan het denken moet zetten."

Thijs Smeenk gaat als bestuurslid van de John Blankenstein Foundation bij clubs langs om voorlichting te geven. "Ik vind de voetbalwereld een van de weinige werelden waarin het nog steeds een beetje een taboe is. Als je kijkt naar de ontwikkelingen de laatste jaren, is er heel veel gebeurt in de goede zin van het woord. Voetbal blijft nog een beetje conservatief, vind ik. Nederland was ooit een gidsland. In 2001 werd hier als eerste het homohuwelijk ingevoerd. Als je nu kijkt naar Engeland, daar lopen ze elke week met een regenboogband. Duitsland loopt ook ver voor op ons, net als Scandinavië. Dat vind ik heel jammer, dat we niet meer leidend zijn."

Smeenk kent homoseksuele voetballers. "Dat was eigenlijk in de jaren tachtig al zo, toen John Blankenstein zelf nog floot. Hij kwam in het nachtleven best veel voetballers tegen in de gayscene. Hij hield dat allemaal voor zich, maar dat was toen ook al aan de hand. Het is stuitend dat mensen met een geheim moeten blijven rondlopen en het niet gewoon kunnen vertellen. Ik vind het pijnlijk dat de campagne wordt afgebroken. Als je homoseksueel bent en je bent speler van Feyenoord, dan weet je wel dat je niet bij je aanvoerder hoeft aan te kloppen", doelt Smeenk op het weigeren van de band door Kökçü.

Ook Rafael van der Vaart vindt het 'shockend' dat de KNVB meegaat in alle ophef door de actie stop te zetten. "Ik respecteer dat Kökçü de band niet om wil doen, maar ik vind het raar dat de KNVB dan zegt dat het klaar is", aldus de voormalig middenvelder. "Het werd wel een beetje ongemakkelijk afgelopen week. Dit is nou juist de reden dat heel weinig homo's uit de kast komen in het voetbal. Het is nu bewezen dat het nooit gaat kunnen en daar ben ik heel teleurgesteld in. Ik ben ervan overtuigd dat Kökçü helemaal niet... Het is meer de angst voor de familie en het geloof. Alles wat hij zei, stond die band voor."

Thijs Smeenk

Arno Vermeulen neemt het juist op voor de KNVB en is van mening dat niet alles zo moet worden opgeblazen als afgelopen week. "Deze actie stond met potlood in de agenda. De tweede seizoenshelft gaan alle acties door. Wie weet gaat er tegen het einde van het seizoen nog iets gebeuren. Tijdens het WK gaat er iets gebeuren met een armband. Maar ineens stelt het allemaal niets voor en is de KNVB intern verrot. We moeten oppassen dat we niet alles zo opblazen zoals we nu doen. Als je geen onderdeel van de oplossing bent, ben je onderdeel van het probleem. En dat geldt nu ook voor Kökçü. Hij moet zich realiseren wat de achterstand is."

Voorbeeld
Volgens Smeenk zit er wel lichte vooruitgang in acceptatie. "Je ziet het aan Jake Daniels, die voetbalt bij Blackpool in de Championship. Hij heeft nul problemen gehad met zijn coming out. Er zijn heel veel voetballers die kijken hoe het met hem gegaan is en die gaan binnenkort ook de stap durven zetten. Dat weet ik zeker. Het is ook wel een generatiedingetje denk ik." Uiteindelijk is hij blij met de hele actie. "Ik denk dat de ophef ook wel zegt dat het heel veel mensen raakt en schaadt. Dat was nu meer dan een jaar of vijftien geleden. En ook de mensen die het niet betreft. Ik ben blij met de reacties van mensen die het niet betreft. Het is een keer mooi geweest."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Misschien is het een pijnlijke conclusie, maar de voetbalwereld is een typisch voorbeeld van een multiculturele samenleving. Hierin komen teveel culturen samen waarin het not done is om openlijk homoseksueel te zijn. Wat mij betreft mag je dan op dit moment ook concluderen dat de multiculturele samenleving nog niet werkt zoals men dat ooit voor ogen had. Wellicht is het ook erg naïef om te denken dat dit ooit wel gaat werken.

24 oktober 2022 om 08:42

In Nederland hebben we, zoals je zelf ook al aangeeft tussen de regels door, zoveel verschillende culturen (christenen, joden, boeren, stedelingen, hooligans, gabbers, hippies, jongeren, ouderen, en zo kan ik nog wel uren doorgaan). Dan komen er andere culturen bij, die dus inderdaad met sommige van die culturen wel raakvlakken hebben, en met sommige van die culturen geen raakvlakken hebben. Is allemaal erg logisch, dat dat zo gaat. Of had je verwacht dat die nieuwe culturen precies goed passen bij letterlijk elke cultuur die hier al is? Dat is letterlijk onmogelijk. En wat denk je dan dat men in de jaren 60/70 voor ogen had? Ze zijn hiernaartoe gehaald door de rechtse partijen toen, die goedkope arbeidskrachten wilden. That's it, er was geen holistisch hoger cultureel doel ofzo. En dat die rechtse partijen het vervolgens niet nodig achtten om ze te laten integreren, heeft er voor gezorgd dat dat inderdaad niet gegaan is zoals het had moeten gaan. Dat er zo'n slecht begin was en daardoor meteen al een grote achterstand, kan je de huidige generaties niet kwalijk nemen.

24 oktober 2022 om 09:28

Lekker kortzichtig weer om het over een 'links' of 'rechts' boeg te gooien. Alsof we in de VS zijn... Het is niet dat één zijde van het spectrum goedkope arbeidskrachten wilde. De naoorlogse groei was zo enorm en vooral nodig, dat iedereen hier van zou gaan profiteren.

Daarnaast ook stuitend hoe je het derde en vierde generaties immigranten niet kwalijk kan nemen dat ze niet geintegreerd zijn. Lekker simpel vingertje wijzen, ga je dit nog 40 jaar doen? Of bestaat er nog iets als persoonlijke verantwoordelijkheid in het land waar je zo veel cadeau krijgt.

24 oktober 2022 om 08:52

Letterlijk nooit een coming out geweest in het nederlands voetbal. Dat is nu de schuld van een Multi/culti samenleving. Ongelofelijk hoe je altijd kan wijzen naar die groep. Ik denk altijd dat het heel makkelijk is wijzen naar andere zodat je niet zelf een spiegel krijgt voorgehouden wat wij Nederlanders zelf fout doen of veroorzaakt hebben.

24 oktober 2022 om 09:40

Waaruit concludeer je dat een multiculturele samenleving niet werkt, zeg je dit nou puur omdat een Kokcu die moslim is geen band wilt dragen? Of je nou multicultereel bent of niet, je kan toch ook vanuit je eigen principe zo'n band niet willen dragen, dit staat los van geloof, kleur of achtergrond. De mens heeft gewoon enorm veel moeite met veranderingen, of het nou een veranderende samenleving of een Kokcu die zo'n band niet wilt dragen is. Er zijn zoveel positieve dingen die je ook uit een multicultirele samenleving kan halen, maar wij focussen ons natuurlijk op de negatieve dingen die moeizaam gaan. Wellicht is het ook erg naief om te denken dat het nooit gaat werken..

24 oktober 2022 om 10:05

Ik denk dat de multiculturele samenleving prima werkt. Ik heb vrienden en collega's uit alle continenten, geloven, en geaardheden. En dat geldt voor heel veel van ons. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat er nooit ene probleem of meningsverschil is. Die heb ik overigens zeker net zoveel met mensen van mijn eigen cultuur. Als je maar hard genoeg zoekt naar negativiteit dan vind je het vanzelf.

24 oktober 2022 om 10:36

@afca

"misschien is het een pijnlijke conclusie,"

Misschien pijnlijk omdat je compleet de plank misslaat. Echt ongelooflijk hoe selectief mensen kunnen zijn en ieder stok zoeken om op de multiculturele samenleving slaan. Laat mij raden, je leven is best mislukt en nu geef je dus bij iedere gelegenheid de allochtoon de schuld?

Sommige mensne zijn bang voor de spreekkoren die zij dan bijna wekelijks zullen horen in de voetbalstadions. En raad eens, ja precies!! Overgrote deel in de stadions zijn gewoon witte mannen die homo spreekkoren roepen.

En genant dat een Ajax supporter wil roepen dat de multiculturele samenleving mislukt is.. Dus met andere woorden, zeg jij dat grote voetballers als Rijkaard, Davids, Seedorf, Kluivert, en nog veel meer eigenlijk niet passen hier.

25 oktober 2022 om 01:11

Dit stukje ongenuanceerde bagger is pas echt een mislukking MrKrillin. Omdat ik kritiek heb op de culturen die zich niet hebben aangepast aan wat de meesten van ons zien als moderne maatstaven, zeg ik ook maar meteen dat zwarte voetballer op moeten rotten? Over zwart-witdenken gesproken...

Overigens hoef ik echt geen allochtonen de schuld te geven van iets hoor. Ik ga iedere dag met veel plezier naar mijn werk en geniet daarbuiten ontzettend van de vrije tijd. Ik ben nu bijvoorbeeld aan het genieten van een vakantie in Engeland. Dat hele land zit trouwens vol met mensen die niet uit Nederland komen. Vreemd genoeg heb ik helemaal geen racistische neigingen, ondanks mijn diepracistische bericht hierboven.

Ik ga ervan uit dat je inziet dat je eigen bericht meer racisme bevat dan mijn berichten, al is niet iedereen die scherpe blik gegund.

24 oktober 2022 om 12:02

Ik denk dat je in Urk ook niet echt openlijk homoseksueel kan zijn hoor.

24 oktober 2022 om 12:13

Het is ook naïef om te denken dat dit ooit gaat werken. Mijn oma zei vroeger altijd. 2 culturen op 1 kussen, daar slaapt de duivel tussen. Helaas moet ik haar gelijk geven.

24 oktober 2022 om 13:04

Want iemand in zijn waarde laten is precies hetzelfde als er een relatie mee beginnen? Denk dat oma nog eens moet uitleggen wat dat gezegde precies inhoud. En aan de andere kant zijn we tegenwoordig wel bezig om dat gedachtegoed van die opa's en oma's naar de moderne tijd te brengen. Vrouwen mogen tegenwoordig ook al stemmen en je mag geen slaaf meer in de kelder houden.

24 oktober 2022 om 13:11

Ali

Waarschijnlijk had jouw oma gewoon compleet mis. Sowieso met de uitdrukking wat eigenlijk: "twee geloven op één kussen, daar slaapt de duivel tussen" is.

Heel Nederland is ontstaan en opgebouwd uit verschillende culturen door de eeuwen heen.

Er zijn zoveel huwelijken tussen verschillende etniciteiten, dat ik mij serieus afvraag of jouw oma ooit weleens uit haar klein dorpje gekomen is...

24 oktober 2022 om 16:16

Haha mijn oma was een echte Jordanees dus haar kleine dorpje valt wel mee. Overigens niet zo een die er tegenwoordig in de Jordaan wonen. Maar jij heb gelijk wat betreft de uitdrukking. Ik ken hem alleen van haar, en lees inderdaad dat ik hem verkeerd had onthouden Dat maakt de gezegde niet minder waar.. Ik woon zelf tegenwoordig in Amsterdam-west en kan bevestigen dat het niet werkt.. Wellicht maak jij dat niet mee in het stadsdeel waar jij woont en dan kan ik alleen maar zeggen: zegen jezelf.

24 oktober 2022 om 14:35

AFCA 3star, hoe weet je dat het not done is? Zelf heb ik meer het idee dat iedereen dit denkt, maar waarom zou het zo zijn.
Zijn homo's in NL niet geaccepteerd? Er zijn natuurlijk altijd mensen die er anders over denken, maar is dit niet met elk maatschappelijk issue?
Wat ik wel weet is dat homo's hier gewoon prima kunnen leven, ze hebben dezelfde rechten als ieder ander en worden nergens benadeelt.
Ik denk zelfs dat het voor een NL homo makkelijker is, of dat er meer deuren open gaan in deze maatschappij dan wanneer je achternaam Kokcu is.

In het voetbal heerst natuurlijk een machocultuur. Maar die machocultuur is al lang niet meer wat het was. Waarom zou je als homo niet uit de kast kunnen komen? Denken jullie werkelijk dat hele stadions gaan zingen hierover. En al zou dat gebeuren, is dit zo erg?
iedereen wordt op een voetbalveld voor van alles en nog wat uitgemaakt. Ik denk niet dat dit voor homo's erger is.
Kortom, de bal ligt bij de homo's.
Verman je en kom uit de kast.

24 oktober 2022 om 17:51

Waar wil jij allemaal naar toe gaan man? Vergeten hoe Nederland was in de jaren 80, 90? Toen was dit not done! Heeft dus helemaal niks met de multiculti te maken. Maar dat wil jij er weer doodleuk van maken om lekker vingertje te kunnen wijzen naar anderen! En dat weet je vast ook niet, maar vele onder de Nederlanders (oa vele fans van Feyenoord) vinden dit gebeuren ook not done! Daar is ook niks multiculti aan!

24 oktober 2022 om 18:25

Uit de kast komen heeft helemaal niets met multiculturele samenlevingen te maken, maar met je priveleven en je eigen keuzes. Waarom blijven wij meegaan met die drammers? Komen Ceo's van multinationals soms publiekelijk uit de kast? Hooguit artiesten komen publiekelijk uit de kast, maar vaak ook niet. Waarom komen Tom Cruise en John Travolta niet uit de kast? [zie South Park aflevering Trapped in the Closed]. Komt nog bij dat topsporters vaak jonge mensen zijn, die hun tijd nodig hebben om voor hun geaardheid uit te komen, soms het niet eens met hun ouders en familie gedeeld hebben en er zeker niet aan toe zijn om het met de wereld te delen.

Het is nergens voor nodig om je priveleven en je seksuele geaardheid te bespreken in het openbaar als je daar geen behoeft aan hebt. Laat je priveleven je priveleven zijn. Het enige wat besproken mag worden van een publiekelijk persoon zijn zijn prestaties, bv op het veld of op het witte doek, want daar betaalt de consument voor.

Dit neemt overigens niet weg dat als iemand perse uit de kast wil komen, bv de damesvoetballers hebben daar blijkbaar enorm veel behoefte aan, moet dat kunnen zonder dat je daar last van hebt in het dagelijkse leven of tijdens wedstrijden vanaf de tribunes.

Wat anders is, en waar die "one love actie" goed voor is, is het veroordelen van de onnodig kwetsende spreekkoren vanaf de tribunes. Leven en laten leven en anderen behandelen zoals je zelf zou willen worden behandeld. Ludieke of spottende spreekkoren zijn veel leuker, en laten we wel wezen, veel creatiever en intelligenter. En daar bedoel ik niet het liedje "de keeper van Den Haag" mee, want dat liedje kan je als ludiek uitleggen, want dat kwam voort uit wraakp0rn0 en dat is strafbaar.

25 oktober 2022 om 00:57

Interessant om te lezen hoe mensen mijn bericht interpreteren. Bij het woord multicultureel begint de helft hier al te schuimbekken, omdat ze dit woord interpreteren als moslims. Ik geef enkel aan, zoals hierboven al aangegeven is, dat er ontzettend veel verschillende culturen zijn in Nederland, of ze nou uit Urk komen of uit Afrika, waarbij homoseksualiteit niet geaccepteerd wordt en dat er dus niet gesproken kan worden van een geslaagde samenleving op dat vlak. Mensen hebben het over integreren, maar integreren wordt natuurlijk erg lastig als je vanaf de geboorte door papa en mama verteld wordt dat homo's slecht zijn. Zeker als je dat ook nog wekelijks hoort van de priester of Imam en ook van je vrienden.

Snap niet dat de media zo graag wilt dat iemand uit de kast komt. Dat moet iemand voor zichzelf doen toch en de mensen die hij/zij belangrijk vind? Wat heeft je voorkeur qua sex met voetbal te maken, met sport in zijn geheel?

24 oktober 2022 om 08:33

Ik ben het deels met je eens. Vereenvoudigd gezegd zou het niet uit hoeven maken of je hem in een kont of in een poes steekt, maar het hangt (gek genoeg) met meer samen dan dat. In het artikel wordt bijvoorbeeld niet voor niets over de Gayscene gesproken. Je begeeft je dus regelmatig in andere maatschappelijke kringen als je homo bent. Misschien ligt daar ook juist wel het probleem. Als dit meer gemengd zou zijn, zou homoseksualiteit juist meer als iets normaals gezien worden. Maar ja, dan heb je weer de mensen die dit dus niet accepteren en bijvoorbeeld niet met een groep homo's in de club kunnen staan, zonder dat het ze zwart voor de ogen wordt...

24 oktober 2022 om 18:31

Ja, lijkt mij een goed idee. Laten we gemengd naar de gaybar gaan.... Nou moe?!

Wat betreft het tweede deel van je reactie. Het was in mijn tijd altijd heel gezellig in de IT en Roxy, ongeacht je afkomst of je seksuele geaardheid. Iedereen was welkom, als je maar respect toonde en normaal deed.





24 oktober 2022 om 08:34

Kwestie van tijd dat een club een speler binnenboord houdt die niet goed genoeg is, maar wel homo. Puur om 'de eerste' club te zijn.

24 oktober 2022 om 09:50

Net zoals ze dat nu al massaal doen met andere minderheden natuurlijk.

24 oktober 2022 om 10:32

Haha mooie Lierse, sommige mensen lijken zo angstig te zijn voor al dit soort ontwikkelingen.

24 oktober 2022 om 10:36

Lierse1997. Aan welke voorbeelden zit jij dan te denken?

24 oktober 2022 om 10:37

JK. Ik ben niet angstig hoor, alles behalve. Snap ook niet waaruit jij dat precies opmaakt? Heb alleen niks met dat geforceerde gedoe. Maar jij vindt het blijkbaar normaal dat op televisie wordt geroepen dat er iemand uit de kast moet komen? Het is iemands eigen keuze en die moet uit de kast komen omdat die dat wil en niet om een voorbeeld te stellen of iets dergelijks. Dat is pas een angstige wereld. Het normale abnormaal maken is dat. Want ben wel benieuwd waar jij over denkt dat ik angstig ben? Vind het nogal een aantijging over een persoon die je niet kent.

24 oktober 2022 om 11:02

@Ducktaildo, dat er niet echt voorbeelden te noemen zijn is net mijn hele punt.

24 oktober 2022 om 11:43

Lierse1997. Nee dat je geen voorbeelden kan noemen waarbij dit nog het geval kan zijn geeft juist aan dat je opmerking niet klopte. Ik kan geen groep voor de geest halen die zo geforceerd bij het mannen voetbal wordt getrokken, jij wel? Daarom zie ik dit nog wel een club doen, om hiermee een 'voorbeeld' te stellen aan de andere clubs. Vind het allemaal maar geforceerd. Laat lekker iemand zelf bepalen of die uit de kast wil komen of niet, en vooral niet uit de kast moet komen om een voorbeeld te stellen. Uiteindelijk gaat het dan niet om de persoon en zijn gevoel, maar omdat er dan een paar talkshowgasten een gat in de lucht kunnen springen en dingen kunnen roepen als 'nieuw tijdperk voor het voetbal'. Of het goed afloopt met de voetballer en zijn gevoel zal hun echt een rotzorg zijn. Die schieten al meteen een paar stations verder.

24 oktober 2022 om 11:59

Er is geen enkel (aan mij bekend) precedent. Dan durf ik te stellen dat je vrees ongegrond is. De nu al bekende homoseksuele voetballers voetballen ook niet plots bij grotere clubs.

25 oktober 2022 om 18:21

Ducktaildo, ooit gehoord van sarcasme? Dat hele scenario van je gaat niet gebeuren.

24 oktober 2022 om 09:30

Van Ousmane Dembele had je het ook niet geweten. Was een vrij flamboyante jongen, maar ook een gamer. Die zag je haast nooit met een vrouw en die was dit jaar getrouwd. Met je partner lopen pronken is ook iets wat iedereen doet.

Ook geloof ik totaal niet dat er spelers aanwezig zijn in de ''gayscene'' anders was dat allang opgepakt en in het nieuws, iedereen kan dat tegenwoordig vastleggen. Laatst kwam men er ook achter hoe vaak Messi vloog in een privé jet. Dus ik geloof niet dat journalisten dit nieuws zouden verbergen voor een speler.

Bovendien denk ik dat voetbal net als basketbal en Mma/boksen gewoon een macho sport, waar de doorsnee homo simpelweg niks mee heeft. Je ziet ook dat de vrouwen die deze sporten beoefenen vaak bi/lesbisch zijn en ook de mannelijke karakteristieken aandragen. In de glamour en fashion wereld barst het vol met homo's en veel macho mannen/vrouwen zie je dan weer niet.

24 oktober 2022 om 09:52

Over Falkenburg ging het gerucht best hard rond, waren meerdere bronnen dat zij wel eens een date oid met hem hadden.
Over Afallay hetzelfde. Die heeft ook nog eens geen partner en kinderen, wat vrij raar is als voetballer haha.
Die is sowieso nooit gespot met een chick.

Maar erg sneu dat dit überhaupt een ding zou moeten zijn.

24 oktober 2022 om 10:37

Salerno1919

"die is sowieso nooit gespot met een chick."

Hij ging toch heel lang met zo een Angeline Jolie look-a-like.

24 oktober 2022 om 10:53

Niet dat ik weet! Maar zou kunnen.
Ik kan hier heel veel zeggen nu, maar vind eigenlijk dat het niet moet boeien op wie of wat je valt.

24 oktober 2022 om 13:18

Mij ook niet, maar zag ooit voorbij komen ergens.

Net even opgezocht, de naam is: Niettemin is zijn relatie met playmate en blootmodel Dorien Rose Duinker

Niet verkeerd hoor

24 oktober 2022 om 13:47

Googelde ook even, is van lang geleden en niet bevestigd haha.
Hij woont naast mijn zus en haar gezin, groot huis voor 1 persoon. Maar zij bevestigde mijn vermoedens eerder 😁

24 oktober 2022 om 13:48

Gaan we toch de gossip kant op haha

24 oktober 2022 om 13:55

Salerno

Heeeeeeel soms mag dat he

24 oktober 2022 om 14:38

@mrkrillin Nou, ik denk dat je het moeilijk 'verkeerder' kan treffen dan Duinker. Niet in het minst wegens haar huidige vriend en haar 'activisme'. Maar goed, dat is ook slechts mijn mening. Verder is voetbal inderdaad een machosport en zullen er naar verhouding wellicht wat minder homo's aanwezig zijn, maar dat ze er niet zijn is simpelweg niet waar. Jammer dat het een ding is, want als je uit de kast komt als voetballer, ben je een wandelend doelwit.

24 oktober 2022 om 14:40

Salerno, ik heb Affelay persoonlijk gespot met een hele mooie chick. Zo mooi dat ze of een golddigger was, of een afleidingsmanoeuvre

24 oktober 2022 om 15:06

Met willem engel nu zie ik haha

Zou John de Mol er een mooie show van kunnen maken , de coming out van...
We zullen het wel zien of er binnenkort een Nederlandse voetballer uit de kast komt , door het zo te brengen maak je het denk ik groter dan dat het is .

24 oktober 2022 om 11:39

Precies, eerst laten zingen in een vermoming, mensen laten raden wie het is en uiteindelijk bij de grote reveal live op tv laten trouwen met zijn geliefde..

Heel Nederland voor de buis, de grote droom van John.

Beetje klaar met die neiging om homoseksuelen uit de kast te trekkern. Ik gun het iedereen om te zijn wie hij / zij is, maar dat geldt ook voor de mensen die niet zo van homoseksuelen houden (zoals de gehele islamitische gemeenschap onder anderen). Zoek het niet steeds op; we weten al eeuwen dat de islam en homoseksualiteit niet samen gaan, streef daar dan ook niet naar. Als je minder islam in Nederland wilt, kun je daar openlijk voor uitkomen en op een conservatieve partij stemmen. Maar laten we niet proberen om, tevergeefs, allerlei botsende groeperingen met elkaar te verenigen.

24 oktober 2022 om 09:42

Ja maar dat is dus t hele problemen.
Dan moeten islamieten dus in een islamitisch land blijven leven, als ze zich niet aan willen passen.
Want een homo kan niet zichzelf zijn als dat problemen oplevert.
En waarom zouden wij dan wel de islamitische cultuur moeten accepteren hier, terwijl zij geen homo's hoeven te accepteren in ons land.
Dat is vrij krom vind je niet.

24 oktober 2022 om 10:39

Nederland79, het is vrij krom dat jij Islamieten als gasten ziet in dit land en niet als medelanders terwijl 80% hier geboren en getogen is, zij hebben zelfs de Nederlandse nationaliteit, Christenen zijn ook tegen homo’s waarom hoor ik je daar nooit wat over zeggen? Het is altijd de Islam volgens jou, keer op keer moet je het aanhalen in topics het begint best irritant te worden, ik als Moslim laat de homo’s in hun waarde, accepteer je nu wel een beetje Islam?

24 oktober 2022 om 10:43

Shevanr7

De gast kan je beter negeren. Alsof hij echt geeft om homo rechten.
Die man heeft bijna 100% zeker een mislukt leventje en zoekt nu iedere gelegenheid om de Islam of moslims af te kraken.

Deze gast heeft niet eens meer een balk in zijn oog maar zelfs heel Mount Everest in zijn oog.

Gewoon echt super kansloos zulke types.

24 oktober 2022 om 10:47

Gaan verhalen rond dat Geert Wilders eens verliefd was op een moslim dame, zij had geweigerd omdat Geert geen moslim is daarom is hij zo betrokken met de Islam op dit moment, iets in mij zegt dat Nederland79 soortgelijke zaak heeft gehad en het niet kan handelen, als hij lekker vrij de Moslims de grond in mag boren hier geef ik hem ook geen ongelijk, als je vrij bent om dat te doen blijf je het doen he moderators? Ik zei een keer iets over Israel en kreeg een waarschuwing, zo werkt het hier tegenwoordig.

24 oktober 2022 om 11:05

Kijk voor de grap is interview van Geert in programma “Barend en Van Dorp”. Geert was in dit programma (in 2001) nog positief over moslims.

24 oktober 2022 om 11:29

Haha, nou ik denk dat je met een roze overhemd ook de biblebelt niet binnen komt hoor. Was Powed niet in Krimpen (kom ik vandaag, zucht) met de vraag 'bent u homosapien?'. Die gasten werken nog net niet met pek en veren over de brug gejaagd. Al die extreme groeperingen zijn zo conservatief als maar zijn kan.

Het gros gelooft lekker in eigen kring en heeft daar allemaal niet zon probleem mee. Maar die hoor je niet.

24 oktober 2022 om 12:12

De reden dat nederland79 over islamieten begint is omdat voetbalvreugd in zijn comment alleen spreekt over islamieten. Daarnaast zijn Islamieten net zo te gast in ins land als homo's, naast dat er ook genoeg islamieten zijn die homo zijn. Ikzelf accepteer de Islam als geheel, maar als jij het zo opvat dat jij homo's als minderwaardig ziet (wat jij dus niet doet), dan heb ik liever wel dat je naar een ander land vertrekt.

24 oktober 2022 om 12:31

Spursfan, lekker makkelijk dit, Nederlanders die lelijk doen tegen immigranten (wat niet hoort in een vrij land als Nederland) kun je niet wegsturen, wat ga je daarmee doen? Zijn er genoeg die homo’s belachelijk maken, de een stuur je weg en de ander mag vrij rondlopen? Hoe ga je dit precies oplossen?

24 oktober 2022 om 21:17

Inderdaad, ik accepteer alle homoseksuelen. Ik heb zelf vrienden die homo zijn, maar ik zal het nooit normaal vinden en ik zal hun ook nooit begrijpen, want er is niets mooier dan het vrouwelijke lichaam. Ik zou dus net als de aanvoerder van feyenoord nooit een band dragen die uit moet stralen dat ik het normaal moet vinden.

24 oktober 2022 om 09:52

Heeft niet zoveel met de Islam an sich te maken maar eerder met de mensen die het interpreteren en die interpretatie naleven. Minder islam is dus zeker niet de oplossing. Wel minder bepaalde interpretaties van de islam. Net zoals we zeker en vast bepaalde interpretaties van het christendom zo snel mogelijk de deur moeten uitwerken.

24 oktober 2022 om 10:40



"zoals de gehele islamitische gemeenschap onder anderen)"

Wauw en hoe noem je mensen als Karim Elamadi, Gundogan die wel de band droegen?
Marrchouch die al 11 jaar strijdt voor homo rechten.
Denk en Nida die opkomen voor homo rechten.

Een van de initiatiefnemers van de KNVB is zelf ook Marokkaan en gelovig.

Kap eens met die onzin! Er zijn ook genoeg niet-gelovigen die hier niet achter staan.


24 oktober 2022 om 11:07

Laten we elkaar niet voor de gek houden, de namen die jij noemt zijn de absolute uitzonderingen. De gemiddelde moslim hoeft niet het lef te hebben om uit de kast te komen, want hij zal door zijn familie en vriendenkring worden uitgekotst. En weet je? Die mensen hebben het volste recht om dat te doen (waarmee ik niet zeg dat ik het ermee eens ben).

24 oktober 2022 om 11:25

voetbalvreugd

Ooooook al zouden het absolute uitzonderingen zijn (erg knap wat jij dat weet), dan nog klopt jouw statement gewoon niet met de 'gehele gemeenschap'.

Iedere uitzondering, haalt jouw statement onderuit.

"de gemiddelde moslim hoeft niet het lef te hebben om uit de kast te komen"

Tofik Dibi, niet uitgekotst

Hie rnog een voorbeeld:

Souad Boumedien: Politievrouw, boerin, lesbienne en Marokkaanse Souad Boumedien is alles in een. Dit jaar is deze bijzondere vrouw ook ambassadeur. Bekend werd ze ondermeer door het organiseren van de eerste Marokkaanse boot in 2015 tijdens de Canal Parade.

Samen met Mohamed Chaibi nam ze twee jaar geleden het initiatief met een Marokkaanse boot

Door de discussie aan te gaan krijgt ze veel steun van heteroseksuele Marokkanen.

In Amsterdam is een Marokkaanse ontwerper ook homo en geaccepteerd.

En zo zijn er veel meer voorbeelden..

Maar blijf vooral jouw xenofobe diarree verspreiden online.

24 oktober 2022 om 11:46

Het is niet knap om dat te weten. Ik ken vanuit mijn jeugd en mijn werkzame leven namelijk honderden, zo niet duizenden gezinnen van o.a. Marokkaanse en Turkse komaf. Het feit dat wij een geaccepteerde moslim een uitzondering noemen, duidt erop dat de overgrote meerderheid niet geaccepteerd wordt. En dat is jammer, intens triest zelfs voor de dames en heren die hieronder te lijden hebben. Een oplossing zie ik echter niet en die heb jij ook nog steeds niet aangedragen. Er botsen immers twee uitersten. Je verwijt dat ik xenofoob zou zijn, heb ik inmiddels wel voldoende getackeld he?

24 oktober 2022 om 13:08

Nee hoor, omdat jij 'toevallig' honderden of duizenden Marokkaanse of Turkse gezinnen kent, betekent niet automatisch dat je geen xenofobe uitspraken kan doen he.

Ik denk eerder dat jij moet toegeven dat jouw statement gewoon niet klopt.

24 oktober 2022 om 13:29

Vooruit, ik had ook kunnen reageren met "vrijwel de gehele islamitische gemeenschap". Stel je het op prijs als ik dat woordje "vrijwel" nog even toevoeg aan mijn eerste reactie? Want verder heb je me nog op geen enkele onjuistheid kunnen betrappen... Ik denk overigens dat honderden / duizenden een aardig representatief aantal is.

24 oktober 2022 om 13:54

Voetbal

Nee je zit gewoon fout.

Jij praat over de Islamitische gemeenschap en doet alsof dit alleen maar Marokkanen en Turken zijn. Daar ga je al fout, naast de andere fouten hiervoor.
Dus ja je bent meerdere keren betrapt op onjuistheden.

Ik snap ook niet hoe jij kan praten over vriijwel de gehele gemeenschap. Serieus wie ben jij? Een onderzoekbot van CBS? Ken jij de hele gemeenschap?

Van de bijna 1 miljoen moslims, zitten er zoveel verschillen tussen. Marokkanen, Turken, Surinamers, Indonesie, Nederlandse autochtonen, andere Westerse Europeanen, uit andere landen Azie en Afrika.

Waar heb jij het over man, met je "ik ken honderden, zoniet duizenden Marokkanen en Turken". Serieus wie zit je voor de gek te houden?
Alsof jij met al deze "honderden zo niet "duizenden" personen over dit onderwerp gesproken hebt. Alsof jij weet hoe zij zouden omgaan met een familielid die homo blijkt te zijn.

Daarom kap gewoon met die xenofobe onzin van je man.

24 oktober 2022 om 15:11

Je wordt feller en wijkt steeds verder van de inhoud af. Daarmee bevestig je mijn gelijk, waarvoor dank.

Ik doe helemaal niet alsof de islamitische gemeenschap louter uit Marokkanen en Turken bestaat, dat is een verzinsel van jou en derhalve niet iets waar je mij op "betrapt".

Binnen de islamitische gemeenschap wordt homoseksualiteit vrijwel nooit geaccepteerd, dat weet je stiekem net zo goed als ik. En dat is weliswaar vervelend voor de homoseksuelen die daaronder lijden, maar verder een vrije denkwijze die niemand een ander kan verbieden. Ik wacht nog steeds op een sterk argument van jouw kant waaruit het tegendeel blijkt, tot die tijd blijf ik bij mijn stelling.

24 oktober 2022 om 15:36

Voetbalvreugd

Volgens mij vlieg jij alle kanten op.

Simpel, de DAAD is verboden en een zonde in de Islam. Waarom zou ik dit volgens jou stiekem moeten weten? Ik heb dit en zal dit ook nooit ontkennen.

Wat jij doet is fout. Jij weet blijkbaar hoe heel gemeenschap reageert als een familie lid van hen uit de kast komt. Dat kan gewoon niet.

Hoe mensen reageren, verschil per persoon. Dat jij dit niet begrijpt, kan ik ook niets aan doen. Ik hoef jou ook niet te overtuigen. Er zijn mensen die dat accepteren, zijn mensen die het accepteren maar moeite mee hebben en zijn mensen die het nooit zullen accepteren. Er zijn ouders die het accepteren en een broer niet, en er zijn broers/zussen die het accepteren maar ouders niet, er zijn ouders die het accepteren met of zonder moeite en opa/oma of ooms niet. Er zijn misschien tantes die het accepteren en de rest niet.

Wat is er zo moeilijk voor jou om dit te begrijpen?

En verder was jij toen ik vroeg over de Islamitische gemeenschap, dat jij zelf begon over ik ken "marokkanen en Turken".. Alsof dat ook maar iets zegt over de statement die jij maakte.

Nogmaals, je zit fout en was gewoon een xenofobe opmerking.

Tenzij jij CBS zelf bent en exact weet hoe ieder persoon zou reageren bij coming out van een familielid, dan neem ik mijn woorden terug

24 oktober 2022 om 16:00

Ik heb nooit beweerd dat ieder individu op dezelfde manier reageert. Maar dat er binnen de islamitische gemeenschap een grote afkeer is tegen alles wat met homoseksualiteit te maken heeft, staat buiten kijf. Ja, de ene persoon zal er milder mee omgaan dan de ander. Dat doet aan het grote probleem echter niets af. Om daarvan op de hoogte te zijn, hoef je niet voor het CBS te werken. Merkwaardig dat je dit wilt ontkennen... mogelijk de pijnlijke waarheid aangaande jouw religie?

24 oktober 2022 om 16:59

Waarom pijnlijk? Ik ben super trots op mijn religie en dagelijks dankbaar dat ik geleid wordt.. Dus nee je zit er weer compleet naast.

Lees je reacties terug hoe jij steeds zaken beweerd en leer van je zelf.

24 oktober 2022 om 17:09

Nu komt de aap uit de mouw, vandaar dat we het niet eens worden. Ik wens je het allerbeste met je geloof. Om even in te haken op je laatste zin: het was slechts een vraag die ik je stelde, geen bewering!

24 oktober 2022 om 21:14

Bijna alle geloven zijn tegen homoseksualiteit. Niet alleen de Islam, maar bijvoorbeeld ook het jodendom en het christendom.

'shockend' echt waar? is het niet gewoon schokkend?

Denk dat een voetballer er voorlopig nog niet aan gaat om uit de kast te komen, blijft een te grote macho show de voetbalwereld, en daar ga je als homo echt niet voor uitkomen.

En weer gaat het alleen maar over seksuele geaardheid als het over die actie gaat. Echt de voorlichting voor die actie moet nu echt eens goed gebeuren. Waarom wordt er niet gemeld dat die band juist ook voor religie en afkomst staat. Dan is het toch juist raar als iemand geen uithangbord wil zijn voor respect voor alle religies en afkomsten? Stop eens met alleen maar praten over het seksuele geaardheid gedeelte waar die band voor staat. Dat is een onderdeel maar niet de hoofdreden van die actie. En dat weten veel blijkbaar nu nog steeds niet.

24 oktober 2022 om 09:50

Wat heeft regenboog met religie te maken? Maak dan een band met alle kleuren die er zijn, overigens kan ik niet wachten tot deze hele poppenkast een keer over is, vele acties gedaan voor de homo’s en tot nu toe zijn er bijzonder weinig uit de kast gekomen, helpt voor geen ene moer dus.

24 oktober 2022 om 09:54

Ik raad je eens aan naar die band te kijken. En vertel me dan eens of dat de kleuren van de regenboog zijn. Want zover ik weet hoort bijvoorbeeld zwart daar al niet bij.

Eigenlijk onderstreept je reactie dus wel het punt van soccerfan. Veel gepraat over zaken waar men zichzelf geen seconde verdiept.

24 oktober 2022 om 10:11

@shevanr7, weet niet of dit pun intended was, maar ik moest wel even gniffelen om deze opmerking:

"wat heeft regenboog met religie te maken? Maak dan een band met alle kleuren die er zijn"

24 oktober 2022 om 10:30

Lierse, waarom noemt iedereen het regenboog band dan? Stukje zwart heb ik gemist om eerlijk te zijn, in trek mijn comment terug. Edit: “LGBT-trots is de bevordering van de zelfbevestiging, waardigheid, gelijkheid en verhoogde zichtbaarheid van lesbiennes, homoseksuelen, biseksuelen en transgenders als sociale groep.” Dit lees ik op google, ik zie niks over religie of iets dergelijks staan.

24 oktober 2022 om 10:35

Omdat dus niemand zich er ook maar een seconde in verdiept schijnbaar. Je kan inderdaad wel stellen dat de KNVB er absoluut niet in geslaagd is de achterliggende boodschap van de band duidelijk te verkondigen, maar anderzijds is dat ook moeilijk natuurlijk.

Mensen zien een band met kleurtjes en gaan er maar meteen van uit dat het een regenboogband is en dat homo’s het centrum van de actie vormen.

24 oktober 2022 om 10:43

Lierse, ik snap deze acties sowieso niet echt als er niemand uit de kast komt in de voetballerij, kom uit de kast als een man en laat je stem horen ipv een hele actie op te voeren, voetbal moet ook eens voetbal blijven we zijn al te lang bezig met randzaken, laat de mensen in den haag een debat voeren in gekleurde shirtjes ipv voetballers er mee lastig te vallen terwijl de meeste voetballers niks tegen homo’s hebben, deze reactie bedoel ik in het algemeen dus niet persoonlijk naar jou.

24 oktober 2022 om 11:04

Acties voor gelijkheid zal ik zelf nooit als iets negatief ervaren. Ook al zijn ze geforceerd.

24 oktober 2022 om 12:42

Je kan moeilijk iemand de kast uit trekken he Shevanr7.. Een dergelijke omslag in denken/ cultuur heb je niet in één dag gerealiseerd. Zo simpel is het gewoon niet. De hele heisa rondom deze band heeft denk ik alleen maar een averechts effect gecreëerd.

24 oktober 2022 om 10:40

Je bent wel een beetje naief want die regenboog is wel behoorlijk geclaimd door de Lhbti beweging. Niks mis mee, maar niet zo verontwaardigd hoor.

Ik zag gisteren tijdens het kijken te denken, en daarna even opgezocht. Danny Makkelie schijnt homoseksueel te zijn, maar daar van de KNVB niet voor mogen uitkomen omdat hij ook in Saudi-Arabië fluit. Weet iemand hoe dat zit? Indien waar, dan is de KNVB de meest hypocriete bond ooit!

Push die gasten niet zo verschrikkelijk hard om openlijk homoseksueel te zijn. De talkshows staan vol met wijze mannen die roepen 'dat iemand uit de kast moet komen', maar gaan voor het gemak even voorbij aan het feit dat zij daar 0,0 over te vertellen hebben. Misschien heb je geen homoseksuele profs. Misschien heb je geen homoseksuele profs die er openlijk voor uit willen komen. Of misschien zijn die gasten bezig met voetballen en hebben ze geen zin om een ander uithangbord te worden, in plaats van voetballer zijn.

Altijd lekker makkelijk praten van 'je moet dit/ je moet dat', als je daar zelf helemaal geen concequentie van ondervindt.

24 oktober 2022 om 10:13

Smeenk is toch homoseksueel?

24 oktober 2022 om 10:38

Ieder persoon is daarin uniek in zijn situatie natuurlijk. Ik ga toch ook niet openlijk hetro zijn of moet ervoor uitkomen? In mijn sport: lekker boeiend waar ik op val. Het moet niet eens een onderwerp zijn. Een Smeenk (wie?) leeft in een hele andere wereld wat dat betreft. Dat is geen jonge talentvolle voetballer die iets van zijn carriere wil maken op dat gebied. Een extra lading of branding (de voetballende homo) wil iemand misschien helemaal niet zijn. Maar gewoon: die goeie voetballer.

24 oktober 2022 om 11:07

Dat is natuurlijk net het hele ding. Het komt nog veel te vaak voor dat homo’s niet kunnen zijn wie ze kunnen zijn in het publieke maar dat verbogen moeten houden uit angst voor de consequenties.

Verder denk ik dat de heer Smeenk, ik kende hem ook niet trouwens, omwille van zijn eigen seksuele voorkeur en zijn functie in het dagelijkse leven echt wel een relevante opinie heeft omtrent dit onderwerp. En waarschijnlijk ook stukken meer kennis dan jij of ik.

24 oktober 2022 om 11:24

Ik vind dat zinnetje 'openlijk in het publieke' vrij lastig eigenlijk. Want ik ben in mijn dagelijkse werkzaamheden ook helemaal geen openlijk hetro/ homo of uberhaupt seksueel persoon. Zal toch wat zijn als ik in een boardmeeting ineens de vraag krijg. Professioneel in functie ben je in feite aseksueel...

Verder in prive zie ik ook maar heel weinig mensen (stellen en singles) openlijk homo/ hetro of iets zijn. Wild tongend in het publieke domein: daar zitten uberhaupt maar weinig mensen op te wachten. Man-man, man-vrouw, vrouw-vrouw en alles daarin en daarbuiten.

En wat maakt het dan dat je voetballers een soort van verplicht om iets openlijk te doen (waar een speler zelf misschien helemaal geen last van ondervindt of geen uithangbord wil zijn)?

24 oktober 2022 om 11:40

Heb je een vrouw of vriendin?

24 oktober 2022 om 11:41

@westend: interessant punt inderdaad. Dat mensen iets openlijk moeten zijn. Lijkt me sowieso een lastig iets. Je voelt aantrekkingskracht tot een geslacht (of misschien meerdere, of gewoon de persoon).. Dat heb je.. Kan je niks aan doen... En ineens word je een uithangbord... Alsof ik morgen een uithangbord word voor mannen met baarden en ik ze allemaal vertegenwoordig.. Dat zou ook nergens op slaan.. Sowieso onze fascinatie met de seksualiteit van iemand anders is bijzonder... Hou het lekker bij jezelf.

24 oktober 2022 om 12:18

Of ik een vrouw of vriendin (man of vriend) heb is in de discussie toch helemaal niet relevant? Het gaat om de inhoud van de argumenten/ discussiepunten. Niet over geaardheid van de schrijver.

Haha, nou filip ik denk dat die baard nogal visueel is. Maar inderdaad. Wil jij dan meteen een complete bevolkingsgroep vertegenwoordigen als je ook maar 'gewoon Filip de voetballer' wil zijn. In plaats van die dappere baarddragende voetballer die een complete baarddragende maatschappij moet vertegenwoordigen. Dat kleine jongetjes nu openlijk met een baard willen lopen, omdat Filip het doet. En dat Filip groeperingen achter zich aan krijgt van mannen die geen baard kunnen krijgen. Of vrouwen (haat Filip vrouwen? Want hij vertegenwoordigd de baard). Laat staan als Filip iets fout doet: dan brengt hij schade aan heel de baarddragende wereld. Terwijl Filip alleen maar de beste wil zijn in zijn sport, ongeacht zn lipornament

24 oktober 2022 om 12:32

Jawel. Want als jij een vrouw of vriendin hebt en je collega’s weten daarvan (al eens meegenomen naar een receptie, er een anekdote over vertelt, er zijn eens vrienden komen eten, een foto op je bureau of op social media) dan beleef jij je geaardheid in het publieke. En dat door gewone interacties en niet door het van de daken te schreeuwen in je kantoor.

En dat zijn dus kleine dingen die een homoseksuele voetballer niet zomaar kan beleven in het publieke.

24 oktober 2022 om 15:59

Ik moest hard lachen om je reactie Westend... Heerlijk gechargeerd... Prachtig gevonden... 😂

Maar dat is voor mij wel de essentie... Er ligt nu bizar veel druk op de geaardheid van de voetballer. Terwijl eerlijk gezegd het niet uit zou moeten maken. Als iemand er graag voor uit wil komen. Prima. Maar ophouden met deze omgekeerde heksenjacht... Niet omdat het moet omdat je dan een voorbeeld voor gelijk geaarden zou moeten zijn... Want dat legt zo'n absurde druk op die persoon.

Fascinerende discussie dit altijd... Er zijn mensen met overtuigingen die vinden dat homoseksualiteit niet kan... Wat ik dan nooit begrijp is waarom ze dit aan iemand anders moeten opleggen.. Jij wilt niet homoseksueel zijn en hebt er niks mee.. Dikke prima. Waarom moet dat iemand anders zijn of haar probleem zijn?

"als je homoseksueel bent en je bent speler van Feyenoord, dan weet je wel dat je niet bij je aanvoerder hoeft aan te kloppen" - En daarom zou Kokcu geen aanvoerder meer moeten zijn eigenlijk.

24 oktober 2022 om 12:20

Snelle conclusie eigenlijk. Wie zegt dat je dan niet bij Kokcu mag aankloppen? Dat heeft hij nooit gezegd of laten blijken. En dan nog, zijn dit maatschappelijk grote vraagstukken voor een 21 jarige aanvoerder om op te lossen?

25 oktober 2022 om 13:39

Kokcu weigert zelf een armband met een regenboog te dragen omdat ie of, positief gedacht, anders gezeik krijgt met zijn culturele achtergrond en het nationale elftal waar hij voor speelt of, negatief gedacht, niks van ze moet hebben. En jij spreekt van een snelle conclusie.

In ieder geval, de weigering is al duidelijk genoeg. Als ik homo zou zijn, dan weet ik dat ik aan Kokcu niks heb. En er wordt niks gevraagd aan Kokcu om op te lossen. Gewoon om te functioneren als boegbeeld van de club door zo'n band te dragen. Even model staan voor een simpele actie. Als hij dat niet kan, jammer, maar dan kan je ook niet functioneren als aanvoerder.



Wat onderhand wel duidelijk is, is dat dit hele respect voor iedereen gewoon een groot utopie is.
Hoe kan je nou iets ok vinden als je er niet mee eens bent? Dat is gewoon dubbel.

Het is alsof een Oekraiener zegt dat hij respect heeft voor Poetin of alle Russen die de inval van Rusland steunen.

Kokcu zegt wel mooi dat hij homo's respecteert, maar wat zal hij doen als een familielid, of beter gezegd straks zijn eigen kind homoseksueel zal zijn?



24 oktober 2022 om 12:52

Dat weten we niet wat Kokcu dan zou doen. Dat hij het misschien niet vind kunnen vanwege zijn geloof betekend niet gelijk dat hij het niet kan respecteren voor een ander. Leven en laten leven. Alcohol mag ook niet van zijn geloof. Zal hij aan de meeste mensen een hekel hebben omdat ze drinken of zal hij misschien kunnen denken, ik doe/mag het niet van mijn geloof maar wat een ander doet moet hij zelf weten.

Kan het nou niet zo zijn dat verreweg de meeste homo's voetballen geen zak aan vinden en er dus ook weinig homo's op voetbal zitten, laat staan dat ze de motoriek hebben om profvoetballer te worden? Een zeldzame uitzondering daargelaten. Ik denk dat de homo's in het profvoetbal zeer dun gezaaid zijn. En waarom moet a. het voetbal als uithangbord worden gebruikt voor deze acceptatie als niemand zich erdoor aangesproken voelt b. er iemand uit de kast gaan komen als ie al weet dat de tokkies in het stadion hem levenslang zullen uitjouwen. Triest - maar waar.

In het damesvoetbal is het weer totaal omgedraaid. Daar is lijkt het wel minimaal de helft van de prof vrouwen lesbisch, het ideale uithangbord dus.

Reageer

Je mag reageren vanaf niveau 3.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren