Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Jurriën Timber kijkt tevreden terug op keuze: ‘Ik sta daar nog steeds achter’

Laatste update:

Jurriën Timber is blij dat hij Ajax afgelopen zomer niet heeft ingeruild voor een andere club. Dat laat hij weten in gesprek met Voetbal International. De 21-jarige verdediger stond in de belangstelling van meerdere clubs, maar besloot uiteindelijk om in augustus zijn contract bij Ajax te verlengen tot medio 2025.

Het was geen makkelijk besluit voor Timber. De ene keer leek het hem de beste optie om een transfer naar een buitenlandse topcompetitie te maken, terwijl hij de volgende dag toch weer de voorkeur gaf aan een langer verblijf in Amsterdam. Hij overlegde in die periode niet alleen met zijn familie, ook Louis van Gaal werd om advies gevraagd. De bondscoach gaf daarbij aan te verwachten dat Timber ook bij buitenlandse topclubs aan spelen toe zou komen.

Toch besloot Timber uiteindelijk te kiezen voor een contractverlenging bij Ajax. Een maand later blikt hij tevreden terug op zijn keuze. “Ik heb die keuze niet voor niets gemaakt, daar sta ik nog steeds achter”, aldus de Utrechter in gesprek met het voetbaltijdschrift. “Het WK speelde daarin niet per se een rol. Als er geen WK was geweest, zou ik ook bij Ajax zijn gebleven.”

De tienvoudig international begon afgelopen interlandperiode tegen zowel Polen (0-2 winst) als België (1-0 zege) in de basis bij Nederland. Hij oogste veel lof met zijn spel, zo was onder meer te horen in de uitzending van Rondo maandagavond. Ruud Gullit en Marco van Basten gaven in een videoverbinding met Timber aan onder de indruk te zijn van hem. “Ik vind dat je veel beter bent geworden in verdedigen. Dat is echt je grootste winst, denk ik”, aldus Gullit. Van Basten voegde daaraan toe: “Onze grootste kracht is Timber. Die is zó rustig aan de bal. En hij is een ontzettend goeie opbouwer, het samenspel met hem is heel hoog en hij neemt initiatief.”

Had Jurriën Timber een stap hogerop aangekund deze zomer?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Is Timber beter dan De Ligt en De Vrij? Misschien wel.. opbouwend vind ik hem heel sterk.

28 september 2022 om 11:49

Als we de huidige vorm van de 3 spelers meenemen, dan zeker.

28 september 2022 om 11:50

Sterker nog, ik vind hem persoonlijk zelfs het grootste centraal verdedigende talent op aarde op dit moment.

28 september 2022 om 11:56

Ja want je kent alle talenten op aarde? Spelers als Gvardiol en Araujo zijn ook geweldig hoor.

28 september 2022 om 11:59

Hij zegt toch "ik vind"? Hij vindt Timber beter dan Gvardiol en Araujo, en geloof me, iedere voetballiefhebber kent die 2.

28 september 2022 om 12:00

Nou quillinho is volgens mij premier league fan dus ziet wel redelijk wat talenten voorbijkomen

28 september 2022 om 12:03

Vergeet Saliba niet. Die is echt een beest dit seizoen bij Arsenal!

28 september 2022 om 12:23

Vind persoonlijk Gvardiol nog beter. Maar van alles onder de 22 jaar en jonger hoort hij zeker in de top-3.

28 september 2022 om 14:14

Aparte mening... Weerleg eens waarin hij geen gelijk heeft dan? Voetballend is hij in ieder geval een van de allerbeste. Positionering is echt fantastisch evenals snelheid. Koppend vermogen en fysiek legt hij het af tegen Araujo, Saliba en Gvardiol, maar z'n veelzijdigheid op andere vlakken maakt dat op zich weer goed.

29 september 2022 om 13:26

Nee Berend, dat zeg ik niet. De twee die jij opnoemt zijn ook fantastisch voor hun leeftijd, echter gaat mijn persoonlijke voorkeur uit naar Timber. Die zou ik als eerste op het wedstrijd formulier zetten.

29 september 2022 om 13:27

Saliba ook een hele goede, leuk dat hij eindelijk de kans krijgt.

28 september 2022 om 11:51

Ja! Die jongen is abnormaal. De beste cv van zijn leeftijdsklasse

28 september 2022 om 12:11

Best wel een gedurfde uitspraak over iemand die in de Eredivisie speelt. Zeker gezien de Cv's van zijn leeftijdsklasse, zoals Gvardiol, Fofana, Saliba, Badiashile. Maar ook spelers als Aroujo en Bastoni zijn niet veel ouder.

Nee, ik denk dat hij lang niet de beste CV is van zijn leeftijdsklasse. Ik denk dat het een prima speler is, maar vooral ook weer een typische "Ajax-hype". Ik verwacht dat hij het in het buitenland toch wel lastig gaat krijgen met zijn fysiek.

28 september 2022 om 12:21

''typische hype''? volgens mij ben je al gauw geneigd om elk Ajax speler een typische hype te noemen. Bij Timber kunnen we toch gewoon concluderen dat het niks met hypen te maken heeft? Dat hij het lastig kan gaan hebben in het buitenland geld voor ieder speler wel een beetje. Ik denk ook dat Messi wellicht minder succesvol zou zijn in Engeland bij een kick en rush club dan in Spanje bij Barcelona. Daarom is voor zijn volgende stap belangrijk dat hij voor een club kiest die wellicht vanuit achteruit wilt voetballen en het spel wilt maken. Ik denk dat een club als Man City, Barcelona, Bayern Munchen, Arsenal en Man Utd. goed bij Timber zou passen. Je ziet dat een Martinez het ook redelijk goed oppakt in Engeland.



28 september 2022 om 12:25

Misschien eerst kijken naar welke clubs een cv zoeken? Die clubs hebben allemaal al een goed duo staan. Waar Timber zich natuurlijk nog moet bewijzen. Denk dat Timber het beste past in Spanje.

28 september 2022 om 13:02

Araujo en Bastoni zijn bijna twee jaar ouder, dat is nogal wat als je het over leeftijdsklasses hebt haha

28 september 2022 om 13:04

caribbean, als je naar uitgaande transfers van Ajax van de afgelopen jaren kijkt, zie je toch dat een groot deel behoorlijk gehyped was? Mede daardoor harkte Ajax absurde bedragen binnen (doen ze heel goed), maar een groot deel van die spelers heeft het toch gewoon niet waargemaakt? De Ligt, Frenkie de Jong, Van de Beek, Ziyech, Gravenberch, Mazroui. Zijn allemaal spelers die niet of niet helemaal hebben gebracht wat de meeste Ajacieden hier verwachtten. Gravenberch en Mazroui zijn weliswaar bankzitters, maar zitten er pas sinds dit jaar, dus dat valt nog te bezien. Maar andersom geldt dat dus ook voor Martinez en Antony.

Spelers als Botman, Lang doen het een stuk beter bij hun clubs en die zijn (vooral Botman) een stuk minder gehyped

28 september 2022 om 13:06

@ JK-Ajax, ik zeg ook heel duidelijk dat ze niet veel ouder zijn. Iets beter lezen...

28 september 2022 om 13:17

Martinez zou het ook fysiek lastig krijgen met 1.70 in de PL en is nu een van verdedigende sterren in de PL.Timber is de eredivisie allang voorbij, want ook in de CL speelt hij geweldig, kort fel en fysiek op zn man. Timber is de moderne cv van de toekomst, snel, sterk, behendig en een goede voetballer die je vroeger alleen in Fifa op cv zag.Het is een beetje een Messi - Ronaldo en een Mbappe - Haaland discussie, kwestie van smaak, maar Timber hoort zeker bij de top 3 van zijn leeftijd ongekend je smaak, zelfs met aversie tegen Ajax hype

28 september 2022 om 13:23

Verschil is dat Martinez veel goed maakt en weinig kopduels verliest. Timber doet dat geregeld op hoger niveau. ( zie Benfica en Liverpool)

28 september 2022 om 13:27

Dat is een van de weinige fouten van Timber, die goal van Nunez bij Benfica, maar ik heb ook Ramos die kopgoals geregeld tegen zien krijgen in zijn carriere

28 september 2022 om 13:28

@emre61,

Hoe kun je precies gehypt worden als je de Eredivsie jarenlang domineert en halve finale van de CL speelt met deze spelers ?
Misschien waren ze dan ook wel goed, maar hebben ze de verkeerde keuze gemaakt?

28 september 2022 om 13:48

@21antony,
Ik vond Timber bij de beide goals tegen Liverpool ook niet sterk uit zien. Bij de eerste had hij nooit het luchtduel aan moeten gaan. Hij liep volledig uit positie waardoor het hele centrum open kwam te liggen. Hij had juist Rensch moeten coachen het duel aan te gaan, en hij had zelf in positie moeten blijven. Bij de 2de goal doet hij niets. Net zoals tegen Nunez springt hij niet eens bij een corner. Het is de vraag in hoeverre hij het duel gezien zijn lengte zou winnen, maar je kunt het in ieder geval proberen.

28 september 2022 om 13:50

@ j3ro3ntj33__, ik begrijp je logica niet. Dus als je succesvol bent als team, kunnen je spelers (ook jaren daarvoor en daarna) niet gehyped worden?

Na dat seizoen van de halve finale, heeft Ajax in drie seizoenen maar een keer de groepsfase CL overleefd. En toen werden ze direct uitgeschakeld door Benfica. Dus volgens jouw theorie, zijn de Ajacieden in de seizoenen na de halve finale wel gehyped?

Wat probeer je nou precies te zeggen?

28 september 2022 om 14:22

Lang, een speler die goals ging scoren in de dertiende (!!!) league van Europa? Botman heeft het goed gedaan, maar in hoeverre je dit beter kunt noemen dan Frenkie en de Ligt.

De Ligt heeft bij een van de beste clubs in Europa 40 potten per seizoen gespeeld. Frenkie bijna 50 (!!!). Enorm goede verdedigers uit de basis gehouden, en op wat incidenten na waren dit gewoon de sterkhouders van twee mega clubs.

Eens met van de Beek en Ziyech. Gravenberch en Mazraoui zet je er natuurlijk bij zodat het een lange lijst is.

28 september 2022 om 14:47

Begrijpend lezen is toch een dingetje he, arsenal1994. Ik zeg nergens dat Botman het beter of slechter heeft gedaan. Ik zeg dat er geen hype was om hem heen en dat hij het prima heeft gedaan tot dusver. Frenkie en De Ligt deden vooral mee, maar waren geen sterkhouders. Maar wat ik zeg, staat los van hun kwaliteiten. Ze hebben de hype niet waargemaakt.

Nee, Gravenberch en Mazroui zet ik er bij omdat ik niet denk dat ze dusdanig goeie spelers zijn als dat vele Ajacieden hier beweerden. Brobbey idem dito.

28 september 2022 om 15:41

Ik lees prima Emre maar twee jaar als je het hebt over leeftijds categorieën is twee jaar wel degelijk een groter verschil dan jij hier wil aangeven

28 september 2022 om 15:43

Je zegt letterlijk dat Botman en Lang het een stuk beter doen om vervolgens te zeggen ik zeg nergens dat Botman het beter of slechter heeft gedaan.

28 september 2022 om 17:17

JK-Ajax, nogmaals, begrijpend lezen is toch wel een ding. Ik heb een aantal namen opgesomd die in zijn leeftijdscategorie vallen (wat is dat eigenlijk? Zelfde geboortejaar? Jaartje ouder/jonger?). Vervolgens noem ik een aantal spelers die ook niet veel ouder zijn en die ik ook hoger acht.

Over Botman en Lang bedoel ik in verhouding tot de "hype" die om de overige namen hangt. De eerstgenoemde namen zijn flink gehyped en hebben vervolgens naar mijn mening niet geleverd of zijn simpelweg gefaald. Een Botman en Lang hebben het beter gedaan naar verwachting ("hype".

Misschien dat je het zo beter begrijpt. En dan mag je het nog steeds oneens zijn

Timber is echt zo consistent zeg. 21 jaar en nog niet echt een dip gehad. Dat die ook waarschijnlijk een basisspeler zal zijn op het WK boven De Ligt en De Vrij is echt indrukwekkend.

28 september 2022 om 11:55

Ja ik was kritisch toen hij er zo snel werd bijgehaald bij Oranje. Nog steeds ben ik van mening dat spelers hun plek in oranje echt moeten verdienen, maar moet bij Timber zeggen dat hij zich moeiteloos aanpast, goed tegen de druk kan en inderdaad zeer constant is. Op deze manier verdient hij zijn plek in de basis ook.
Juiste keuze ook om bij Ajax te blijven. Je weet nooit of het ineens in een andere competitie toch tegenvalt. Lekker nog een jaar ontwikkelen, bij Ajax en dan verder kijken. Wellicht zou twee jaar blijven zelfs niet eens slecht zijn, maar dat gaat niet gebeuren denk ik .

28 september 2022 om 12:12

@modricmagic.

Ik ben het met je eens, al vind ik het wel afhankelijk van wat je precies als ''dip'' classificeert. Timber krijgt terecht alle lof en hij staat verdient in de basis. Maar, ik wil wel een kleine kanttekening plaatsen: hij blijft onevenredig bespaart van kritiek. Daarmee doel ik in het algemeen op de meesten, zowel media als fans. Dat verandert overigens niks aan het feit dat hij terecht opgehemeld wordt hoor. Ik vind het alleen opvallend.

Dit is het meest duidelijk als je kijkt naar Timber versus De Ligt. Ik denk dat daarbij het gevolg ook een grote rol speelt overigens. Als je kijkt naar het EK bijvoorbeeld. Daar werd Timber de hemel ingeprezen door iedereen. Maar als je objectief naar zijn prestaties keek toen, was hij op meerdere momenten juist zwak. Alleen waren de verwachtingen lager. Hij stond op het EK als RCV rond de 16 meter van de tegenstander en als wingback stond hij als Cm/10 op momenten. Of meerdere momenten dat hij compleet uit positie was. Hij kwam toen ook nauwelijks in de duels en vooral verdedigend verstopte hij zich een beetje. Maar daar kwam nauwelijks kritiek op. De Ligt maakt 1 fout en is bij wijze van spreken de slechtste international in die periode.

Idem bij Ajax vorig seizoen. Timber heeft wel degelijk een ''mindere'' periode gehad. Een periode waarin hij zelf laks was, positioneel te vaak niet goed stond en situaties waarin hij als een bezetene mee opstoomde tot in de 16 van de tegenstander. Ik kan mij ook nog een prachtige schwalbe van Timber herinneren in de CL (dacht ik), in de 16 van de tegenstander waar hij niets te zoeken had, waar een tegengoal uit voort kwam. In vergelijking met De Ligt die dan bijvoorbeeld een penalty weg geeft, die krijgt bakken met stront over zich heen.

Het valt mij op dat Timber daar relatief weinig kritiek voor heeft ontvangen en dat bij velen wordt gedaan alsof Timber non stop consistent heeft gespeeld. Dat is in mijn optiek dus niet zo geweest. En veel daarvan zal ook te maken hebben met de consequentie. Komt er niets uit voort? Dan boeit het ons vrij weinig. Maar dat zegt dan minder over de fout an sich, maar meer over de andere teamgenoten die zo'n fout wegpoetsen voor je of eventueel geluk bij een zwakke afronding etc.

Maar ondanks dit alles vind ik Timber echt fantastisch hoor. Volledig terecht in Oranje in de basis en ook bij Ajax volledig terecht onbetwist en hij speelt dit seizoen wederom ook echt stabiel. Ik wou alleen een kleine kanttekening geven die velen blijkbaar vergeten .

28 september 2022 om 12:20

Eens, 2x lopen prutsen tegen Benfica en ook in andere wedstrijden dat hij in de spits liep terwijl de backs al weg waren... Maar vlgs mij zijn er zat (ajacieden) die daar kritiek op hebben gegeven?

Benieuwd wat zijn stap is na Ajax, maar wat mij betreft blijft ie nog ff...

28 september 2022 om 13:22

@curtazimo

Dat zou kunnen. Ik doel meer op de algehele beoordeling van een speler. Dat het daar vaak ontbreekt. Na die wedstrijden zal er vast wat kritiek zijn geweest, al zijn er ook genoeg geweest die dat compleet wegwuifden. Maar in de algehele beoordeling over de speler Timber, worden die zaken nauwelijks tot niet belicht. Dat is het vooral. Vandaar mijn kleine kanttekening .

Ik ben ook benieuwd wat zijn stap kan zijn inderdaad. Ik denk wel dat hij na dit seizoen zal gaan vertrekken. Alleen zal zijn vervolgclub keuze wel belangrijk zijn. Ik zie hem niet zomaar overal passen namelijk.

Wat zou het toch lekker zijn als zulke jongens gewoon tot hun 23-24e bij Ajax blijven spelen en dan pas de stap omhoog maken.

Lekker naar Liverpool volgend jaar, naast van Dijk. Mag ten hag meebieden, zit je zo aan 80 miljoen. Deze jongen verdient wederom een echte club waar ze normaal met mensen omgaan.

28 september 2022 om 11:57

Want Ajax gaat niet normaal met mensen om?
Of bedoel je dat United niet normaal omgaat met hun mensen? Is me niet helemaal duidelijk

28 september 2022 om 12:08

Bedoelde ajax niet, maar clubs als Barca en clubs met eigenaren die gewoon even een ander kopen als het even niet loopt.

28 september 2022 om 12:13

Dat van "een ander kopen als het even niet loopt" is toch niet gek in topvoetbal? Hoeveel topclubs blijven nou vertrouwen houden in een speler die bijvoorbeeld 2 jaar niet presteert?

28 september 2022 om 12:15

Ah oke, duidelijk.

28 september 2022 om 11:59

Een paar jaar geleden had ik Barcelona ook een mooie club voor hem gevonden, maar naar die slangenkuil moet je nu niet meer willen gaan. Zie Real, Liverpool en City wel als opties

Van Basten en Gullit zeiden het al tijdens te uitzending, maar sinds Timber in de basis is komen te staan bij Ajax staat het verdedigend heel goed. Je denkt dat hij door zijn fysiek en lengte in de problemen komt, maar iedere keer weet hij zich in verdedigend opzicht te redden door zijn inzicht en is hij heel rustig. Pluspunt is uiteraard ook dat hij voetballend heel goed is en dat is ook heel fijn.

Na dit seizoen zie ik Timber wel vertrekken bij Ajax, zeker als hij op het WK gewoon een goede indruk maakt. Zal mij niets verbazen als ten Hag zich dan wederom meldt na dit seizoen, ook al staat het duo Varane en Martinez nu als een huis. Maar ik zie hem eigenlijk liever richting Manchester City, omdat ik denk dat hij ideaal zal zijn voor het spel dat Guardiola graag speelt en dat Guardiola ook een heel groot fan zal zijn van type verdedigers als Timber.

Probleem is wel dat City met Stones, Dias, Laporte en Aké al vier goede centrale verdedigers heeft. Maar ergens zal het mij niet verbazen als Guardiola en City na dit seizoen door zullen selecteren en dan bijvoorbeeld Laporte of Stones verkopen, en iemand als Timber binnenhalen. Een beetje zoals ze afgelopen zomer deden met Gabriel Jesus, Sterling en Zinchenko, die vervangen werden voor Haaland, Álvarez en Gómez.

28 september 2022 om 13:59

Ik vond Ajax met Pasveer in de goal en daarvoor Timber en Martinez heel sterk. Toen Pasveer weg viel met Onana of Steekelenburg in de goal was het toch echt een heel stuk minder. Zelfs clubs als RKC kreeg toch een aantal grotere kansen. En daarbij was RKC geen uitzondering. Timber is een heel groot talent dat ook nog wel een aantal dingen moet leren, maar ik vind wel dat juist Pasveer de eer moet krijgen. Hij zorgt voor zoveel rust en laat verdedigers er veel beter uit zien.

Heeft echt een verdiende basisplek bij oranje maar sommigen hypen hem wel weer flink. Beste cv van zijn leeftijd etc. Terwijl je veel vergelijkbare spelers hebt die wekelijks zich laten zien op hoger niveau. Dat moet Timber nog doen natuurlijk. Qua lengte wordt het in de PL bijv lastiger. Martinez had dat ook maar compenseert het beter met sprongkracht, positioneren etc. Misschien Spanje.

Als je Hazard opeet, Haaland in de binnenzak hebt, dan Rangers helemaal afdroogt. Hij vreet iedere spits op. Met Ake, Dumfries en Van Dijk, heb je zeker de beste defensie op aardbol. Daar kom je niet snel doorheen. Als ze ook nog eens Donny, Frenkie op het middenveld hebben samen met Taylor, dan heb je een super elftal die echt makkelijk de finale kan halen.

28 september 2022 om 12:36

Donny? Koopmeiners is ook dit moment veel beter. Of Berghuis. Ik zou eerder met de Jong, Koopmeiners en Berghuis starten..

28 september 2022 om 12:44

Haha, dat middenveld is echt helemaal niets bijzonders van Oranje. Makkelijk de finale halen gaat het natuurlijk niet worden, ze zullen al het geluk van de wereld moeten hebben met deze selectie.

28 september 2022 om 12:51

Haaland heeft nooit in z'n binnenzak gezeten. Kijk de wedstrijd terug, twee keer waren ze hem finaal kwijt (eerste keer makkelijk opzij gezet). Dat Haaland die kansen net niet afmaakt staat daar los van.

28 september 2022 om 13:52

Haaland in de binnen zak ? Was het niet Pasveer die een aantal belangrijke reddingen had op kansen van Haaland. Dan heeft Timber wel een binnenzak met gaten.

Timber is een groot talent dat ideaal past in het systeem van van Gaal. Van Dijk kan de kopduels doen en van de andere 2 centrale verdedigers wordt verwacht dat ze breed gaan staan en voetballend iets toevoegen. Daar liggen zijn kwaliteiten. Zeker koppend komt hij toch echt nog tekort. Zie o.a. Benfica en Liverpool. En ja, dat zijn goede team / hebben goede koppers, maar dit is toch het niveau waar hij naar toe wil.

28 september 2022 om 13:55

Donny hahahaha Zit die jongen nog op voetbal? Dan wil ik nog eerder Simons of Quinten Timber erbij hebben

Natuurlijk had timber een stapjes hoger kunnen maken. Teminste dat is achteraf kijken. Hoeveel spelers zijn er niet vroegtijdig vertrokken en zijn tot een diepte punt gezakt. Daarnaast denk ik dat het juist goed is om lekker wat vlieguren te maken ajax. Beetje ballen in de eredivisie en dan om zoveel weken het mogen laten zien op het hoogste niveau. Beter kun jezelf niet ontwikkelen denk ik.

Geweldige speler. Hopelijk komt hij bij een geweldige club terecht. Hoewel Barcelona de laatste jaren een discutabel beleid voert, zijn er in de wereld maar twee clubs waar letterlijk IEDERE speler voor wilt spelen: Real Madrid en FC Barcelona. Twee buitenaardse clubs met een ongekende historie, waar geen clubje uit Engeland, Italië of waar dan ook aan kan tippen. De giganten uit het mondiale topvoetballer waar iedere jonge jongen van droomt. Maak aub een goede keuze!

28 september 2022 om 14:30

Wat ben je dan ook een zielig mannetje; 'waar geen clubje uit Engeland, Italië of waar dan ook aan kan tippen '. Haat je die clubs zo erg? Voldoende jongensdromen gaan over Liverpool, Arsenal of United. De PL is de populairste competitie, waar over het algemeen het hoogste niveau wordt gehaald.

Toen De Ligt bij Ajax speelde werd hij al in rijtjes geplaatst met Ramos en Chielinni. Die zou het bij Juve wel even neer gaan zetten. Ik vind Timber nu veel minder dan De Ligt in zijn top seizoen, en een De Ligt heeft al alle moeite om aan te haken op het niveau waar hij nu speelt. Zou beter zijn voor Timber om de stap naar een club van de grote Napoli of BVB te maken, want bij de absolute topclubs gaat hij net zoals vrijwel alle ajacieden na een half jaar op de bank belanden.

28 september 2022 om 13:19

Ik vind Timber juist beter dan De Ligt.

28 september 2022 om 13:54

Voetballend of verdedigend ? Ze hebben allebei verschillende kwaliteiten en gebreken. Timber komt vooral koppend toch nog tekort. Zeker bij corner ballen en vrije trappen.

28 september 2022 om 14:04

Ik vind Timber vooral voetballend veel beter dan De Ligt, ook vind ik hem een stuk slimmer in de manier hoe hij verdedigt. De Ligt doet het op pure kracht, Timber op intelligentie.

28 september 2022 om 13:38

@FR-RKC,

Martinez zit niet op de bank, Antony zit niet op de bank, Frenkie speelt meer als de helft, de Ligt was bij Juve gewoon vaste basisspeler.
Weet niet hoe je erbij komt dat de Ligt moeite had om aan te haken?

Was daar gewoon onbetwist basisspeler, maar hij wilde zelf naar een andere club, wat ik ook goed begrijp.

Hou daarbij ook in je achterhoofd dat Frenkie en Matthijs allebei op een zinkend schip terechtkwamen.

Timber is zeker niet minder dan de Ligt, maar Timber is "minder opvallend".

28 september 2022 om 13:46

Frenkie zit nu toch op de bank bij Barca. Mazraoui, Gravenberch en ook de Ligt zijn geen basisspelers bij Bayern. Geldt ook voor Van de Beek of Ziyech.zo'n tussenstap zal helemaal niet zo gek idee zijn.

Helemaal Mee eens met Gullit,
Alleen het irritante aan him altijd is dat 'ie maar blijft ouwehoeren die jongen krijgt amper de kans om te reageren.

Jongens alleen omdat iemand een talent is betekent niet dat hij geen fouten mag maken he, die fouten waren tegen Benfica en Liverpool dat zijn niet zomaar clubs. Darwin is voor 90+ verkocht aan Liverpool en Liverpool is Liverpool. Na mijn mening is Timber het grootste talent van zijn leeftijdscategorie.

De lobbyisten van Matthijs de ligt hebben het er maar druk mee en met het WK voor de deur zullen zij het nog drukker gaan krijgen maar eerlijk is eerlijk Ik zie hem deze jongen niet uit de basis van Oranje spelen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren