Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Potindeling EK-kwalificatie: Oranje kan op zware tegenstander stuiten

Laatste update:

Nu de laatste wedstrijden in de Nations League zijn afgewerkt, is ook de potindeling voor de EK-kwalificatie bekend. Het Nederlands elftal heeft zich door de finaleplek verzekerd van Pot 1, maar kan desondanks op een zware tegenstander stuiten. Frankrijk en Engeland maken door hun teleurstellende Nations League-campagne namelijk onderdeel uit van Pot 2. In Pot 3 zit onder meer Zweden. Turkije lijkt de zwaarste tegenstander uit Pot 4. Rusland is door de UEFA uitgesloten van deelname, Duitsland is als gastland automatisch gekwalificeerd.

De landen die wel deelnemen aan de kwalificatiecyclus zijn onderverdeeld in zes potten, waarbij de eerste vijf potten tien teams bevatten. Pot 6 bestaat uit slechts drie teams. Tijdens de loting op 9 oktober worden tien poules geformeerd. Er komen zeven poules van vijf teams en drie poules van zes teams. De landen die zich hebben gekwalificeerd voor de Final Four van de Nations League, Nederland, Italië, Kroatië en Spanje, worden ingedeeld in de kleinste poules.


Potindeling EK-kwalificatie



Pot 1 Pot 2 Pot 3 Pot 4 Pot 5 Pot 6
Nederland Frankrijk Oekraïne Georgië Slowakije Andorra
Kroatië Oostenrijk Albanië Griekenland Noord-Ierland San Marino
Spanje Tsjechië Noorwegen Turkije Cyprus Liechtenstein
Italië Engeland Slovenië Kazachtstan Wit-Rusland
Denemarken Wales Ierland Luxemburg Litouwen
Portugal Israël IJsland Azerbeidzjan Gibraltar
België Bosnië Herzegovina Montenegro Kosovo Estland
Hongarije Servië Roemenië Bulgarije Letland
Zwitserland Schotland Zweden Faeröer Eilanden Moldavië
Polen Finland Armenië Noord-Macedonië Malta

Nederland is groepshoofd door de finaleplek in de Nations League. Ook de andere finalisten maken onderdeel uit van Pot 1, net als België, Portugal, Denemarken, Hongarije, Zwitserland en Polen. In Pot 2 zitten naast Frankrijk en Engeland onder meer Oostenrijk, Tsjechië, Wales en Schotland. Pot 3 wordt onder meer gevormd door Oekraïne, Noorwegen, Ierland, Roemenië en Zweden, terwijl Turkije zichzelf terugvindt in Pot 4. Slowakije lijkt op voorhand het sterkste land uit Pot 5. Pot 6 telt met San Marino, Andorra en Liechtenstein slechts drie landen.

Het EK wordt dus gespeeld in Duitsland, vindt plaats van 14 juni tot en met 14 juli en kent Berlijn, München, Dortmund, Gelsenkirchen, Stuttgart, Keulen, Hamburg, Leipzig, Düsseldorf en Frankfurt als speelsteden. Het Europees kampioenschap werd één keer eerder afgewerkt bij onze oosterburen. Dat was in 1988 toen Oranje het toernooi won. Het lijkt erop dat de finale gespeeld gaat worden in het Olympiastadion in Berlijn. Alle stadions zijn nu al zo goed als gereed om aan de eisen van de UEFA te voldoen.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Turkije het zwaarste uit pot 4? Ik zie er toch echt de Faeröer eilanden tussen staan😉. Al met al kan je natuurlijk zwaar loten, maar de kans is een stuk groter dat je juist heel makkelijk loot. En was het nou ook als je 1e werd in de Nation League poule dat je dat sowieso recht hebt op een playoff ticket? Of dat weer voor de volgende nation league of is het helemaal niet waar?

28 september 2022 om 07:56

Volgens mij krijg je een playoff-plek als je zelf de playoffs niet haalt maar wel de Nations League wint. En als de winnaar en ook twee andere finalisten zich via de kwalificatie kwalificeren (wat altijd wel zal gebeuren lijkt me) dan kan het lelijke eendje in de Final Four dat een dramacampagne kent het toch nog halen. Oranje 2016 lijkt me een goed voorbeeld, niet eens bij de eerste drie in de poule geeindigd volgens mij, maar als ze de Nations League zouden winnen of zich zouden kwalificeren voor de Final Four, dan zat een playoffticket en het EK er toch in.

28 september 2022 om 08:05

Jemig, nou je het zegt. Ze eindigde in 2016 gewoon als 4e(!).. zo moeilijk om nu nog voor te stellen. In 2018 zat er nog wel wat pech bij maar die kwalificatie vam 2016 geeft me echt de rillingen als ik erover terug denk..

28 september 2022 om 08:00

Turkije is toch wel een soort angstgegner voor ons zeker zolang Burak nog voetbalt. Zou die liever niet loten.

28 september 2022 om 08:05

Pieterpost. Van dit Turkije hebben weinig landen wat te vrezen hoor. En zoals ik Burak zie voetballen in de eredivisie, daar nog een stuk minder van. En zover ik weet is hij international af, dus dat stelt je vast wel gerust.

28 september 2022 om 08:07

Turkije blijft een vreemde ploeg hoor. Als de spirit daar terugkeert kunnen ze het bijna iedereen moeilijk maken. Het is wel echt het ene of het andere uiterste met hun maar ik zie toch flink wat ploegen in die groep die ik liever tref.

28 september 2022 om 08:09

Mja,toen we uit voor de afgelopen EK kwalificatie tegen ze moesten konden ze er ook niks van en toen kregen we met 4-2 op onze kloten. Alhoewel wij er op dit moment wel een stuk florissanter voor staan dan toen.

28 september 2022 om 08:15

Diego. Ik denk juist dat je het beste Turkije kan treffen uit deze pot. Is een land dat zich niet zal ingraven waardoor het ook een stuk leuker is om naar te kijken. Met ons gebrek aan creativiteit/kwaliteit zullen wij het echt heel lastig hebben om een handbalverdediging te beslechten

28 september 2022 om 08:27

@Pieterpost
En de keer daarna wonnen we 6-1. Ik zou Turkije niet als angstgegner omschrijven vanwege 1 verliespartij. Bij Turkije hebben we steeds een groot 'als' gevoel (als ze de spirit hebben, goede coach hebben), maar vooralsnog komt het er de afgelopen jaren niet uit.

28 september 2022 om 08:35

Mis wel de tijden van het Turkije van 2002 met Mansiz en Hakan Sukur, toen hadden jullie echt een mooi elftal.

28 september 2022 om 09:06

Toen hadden we een incapabele coach. Nu heb je van Gaal en Koeman. Daarom wonnen we vorig jaar nog met 6-1 ofs toch? Turkije is best een matige ploeg op een paar spelers na.

28 september 2022 om 09:13

Niet doen alsof we werden weggespeeld bij die 4-2. Turkije kon er toen ook al helemaal niks van, grootse schande dat we daar op die manier van verloren. En een voorbode richting de wanprestatie tegen Tsjechië een paar maanden later.

28 september 2022 om 09:21

@ducktaildo: De headline is weer eens goed gekozen inderdaad. De kans dat je een zwakke poule loot is een stuk groter dan een zware poule. Prima om een poule met Hongarije, Finland, Albanie, Luxemburg, en Gibraltar te treffen.

Beetje tegenstand is wel leuk joh, die 6 nulletjes tegen een Turkije gaan ook vervelen 😉

28 september 2022 om 10:12

Dan ben je wel erg snel verveeld, van de afgelopen 4 wedstrijden tegen Turkije slechts 1 gewonnen, en 2 verloren. Hmm ; ).

Hoe zwaar je ook zou loten. Niet kwalificeren is geen optie en een schande als dat wel gebeurd. De eerste twee in elke groep plaatsen zich en zelfs voor de nummer drie zijn er playoffs om het alsnog te redden.

28 september 2022 om 07:58

Yes en Dan is Engeland denk ik juist wel fijn. Die winnen eigenlijk altijd wel van de kleintjes, maar hebben het vaak lastig tegen de groten. Dat is best gunstig als er 2 doorgaan.

EK in Duitsland.... Muhren... Muhren... daar is de voorzet.... jaaaaa.... jaaaa... van Basten.... Wat een goal... wat een goal!!! Och mensen, wat een herinnering, zou het weer mogelijk zijn? Ervaring genoeg in ieder geval met Koeman op de bank!

28 september 2022 om 08:04

Ik weet niet wie jij quote, maar het is niet de originele tv opname.

28 september 2022 om 08:43

Oh man, mierenneuken noemen we dat...

28 september 2022 om 09:38

Muhren..van Basten..goed..ohhh wat een goal, wat een goal, wat een schitterend doelpunt zeg.

28 september 2022 om 13:09

Ik zie hier De Steek de ene na de andere juiste quote uit zijn mouw schudden. Bij zulke historische gebeurtenissen moet je de quotes wel een beetje goed hebben. Als je zegt "jahaaa, dat is een fijn stel hoor" dan krijg je ook te horen dat het niet klopt.

28 september 2022 om 08:05

Of Bert Nederhof met : Koeman met de knal...Kieft met t hoofd Kieft Kieft Kieft Kieft Kieft JAAAAAAAAAA.

28 september 2022 om 09:36

En het is Willem Kieft. Een lucky,,maar wat geeft dat.

28 september 2022 om 10:03

Tegen Ierland man daar was ik bij met mijn vader, broer en zwager.
Wat een spannende pot en die Ieren wat een leuke supporters

28 september 2022 om 09:41

De meest memorabele uitspraak voor mij was: "het Volksparkstadion is van Oranje". Een moment dat het leed van 14 jaar daarvoor een beetje wegpoetste.

28 september 2022 om 10:01

‘De halve finale, was eigenlijk de finale’

Wat was dit eigenlijk mooi he.
Wat Michels ook zei ‘we zullen dit nooit maar dan ook nooit vergeten’

Zo waar!

28 september 2022 om 13:11

Poeh, nooit zo over nagedacht. Ik herinner me vooral de intensiteit. Ik was 11. Jankend voor de TV bij de 1-0, tranen droog bij de 1-1, en de pure, onversneden euforie bij de glijgoal van Van Basten. JA JA! Marco van Basten, 2-1, vlak voor tijd! Taalkundig is het niks bijzonders, maar ik zal het nooit vergeten.

28 september 2022 om 15:48

Haha Vernon,

Ik was toen 12 jaar en ik zal het ook nooit vergeten. Ik was al fan van Marco, maar door die goal en zijn hele EK is hij mijn absolute held geworden in het voetbal. Ik heb zitten janken toen hij afscheid nam van het voetbal, in zijn suede jasje in San Siro.

Hoe vaak ik de filmpjes van een scorende van Basten in Duitsland niet heb bekeken, geen idee, maar het is heel vaak. En ook mijn kinderen die geschiedenis meegeven, dus ook zij zijn (in mindere mate) fan.

Commentaar van Van Gelder bij het doelpunt van Bergkamp tegen Argentinie is natuurlijk ook legendarisch.

28 september 2022 om 10:01

Je vergeet te beginnen met 'Wouters'...

Doe maar een groep met Servie, Armenie, Georgie, Litouwen en Liechtenstein. Moet te doen zijn en allemaal landen waar lang niet tegen gespeeld is. Als halve Georgier zou het sowieso leuk zijn als Oranje hun treft voor het 'echie' . Hebben voor het eerst sinds hele lange tijd een leuk elftal met potentie. Zijn voor hun doen toch erg knap overtuigend eerste geworden in hun groep met 16 punten boven Noord Macedonie (toch EK deelnemer en Italie uitgeschakeld vorig jaar), Bulgarije (heb ik als Nederlander nog nachtmerries van) en Gibraltar (de minst zwakke van alle dwergstaatjes ).

28 september 2022 om 09:19

Liever niet Georgië lijkt me het sterkste uit die pot, en Servië heeft ook een zeer pittig team om tegen te spelen. Haha

Echt belachelijk ook dat Rusland wordt uitgesloten.

28 september 2022 om 08:05

Ja, de VS zou ook uitgesloten moeten worden!

28 september 2022 om 08:10

Kunnen wel schijtlollig doen over iemand met een andere mening, maar jij bent er dus wel fan van om sporters uit te sluiten op basis van iets waar zij geen enkele invloed op hebben? Er worden sporters uitgesloten die het totaal oneens zijn met hetgeen hun land op het moment aan het doen is. Maar laten we vooral doen of uitsluiting op basis van afkomst heel normaal is en het een beetje lollig en neerbuigend weglachen.

28 september 2022 om 08:13

Dat is wel precies wat ik van plan ben ja Dr. Mario.

28 september 2022 om 08:13

Heb net gelezen dat de UEFA de VS ook hebben uitgesloten van deelname aan het EK in Duitsland. Eindelijke gerechtigheid!

28 september 2022 om 08:18

Dat vind ik dan vrij treurig en ook enigszins wel teleurstellend. Iemand met jouw intelligentie zou toch gewoon de dialoog moeten kunnen aangaan in plaats van neerbuigend op iemand en zijn of haar mening neer te kijken?

28 september 2022 om 08:27

Dat vind ik dan weer jammer, want onder leiding van Biden en Harris had ik ze er graag bij gehad.

28 september 2022 om 08:37

@Dr.Mario wat heeft het nou nog voor zin om met een roeptoeter op een voetbalsite in discussie te gaan, iemand die zelf niet verder komt dan “echt belachelijk dat Rusland uitgesloten wordt”.

28 september 2022 om 08:56

Dr. Mario, het land wordt uitgesloten, Russische spelers mogen wel in Europa voetballen, alleen niet voor Russische voetbalclubs. Zo voorkom je ook dat andere teams naar Rusland hoeven af te reizen, wel zo fijn.

28 september 2022 om 09:15

Dan moeten die sporters zich maar eens uitspreken Mario, doen ze dat?

28 september 2022 om 09:27

@dr.mario: Ik vind jou wel heel makkelijk oordelen. Deze zelfde Russen hebben Poetin gekozen en totdat de mobilisatie werd afgekondigd vond het overgrote merendeel het wel best. Pas nu ze zelf worden geraakt, gaan ze morren en vluchten. En ja, makkelijk praten vanaf mijn veilige stoel hier. Maar de Russische burger is niet onschuldig.

28 september 2022 om 10:15

@migi Blijkbaar was bij mij de grap te onopvallend. Jammer.

28 september 2022 om 13:20

@dr Mario

Allereerst, de mening waarmee dit begon, bevatte exact 0 argumenten. De reactie ook, maar daar val jij dan selectief over. Beide reacties zijn vrij inhoudsloos.

De discussie zou moeten gaan over de vraag wanneer een land uitgesloten moet worden. In mijn ogen is het meer dan terecht om een land die een oorlog start met een ander land, onder meer om delen van dat land te vernietigen of te annexeren, uit te sluiten.

Kennelijk is het argument dan "maar wat dan met Amerika". Het is allemaal invullen want de argumenten ontbreken, maar als men op Irak en/of Afghanistan doelt, dan zijn de verschillen met Rusland - Oekraine zo enorm, dat ik het een zinloze vergelijking vind. Ik ken geen andere landen in de Westerse wereld die het soort oorlog voeren zoals Rusland. Dus wat mij betreft volkomen terecht om Rusland te weren, en verder niemand.

28 september 2022 om 13:25

@fcg95

Ik vond die van Migi ook duidelijker... vooral omdat dit vaak het argument is. "als Rusland, dan ook de Vs", bij een WK of voor andere sporten.

28 september 2022 om 08:06

Denk dat Thierry Baudet daar ook van baalt. Schijnt trouwens een mooie vriendin te hebben als ik de ads hier moest geloven.

28 september 2022 om 08:11

Ja idd, als voetballer zou ik nu super graag een potje in Moskou spelen. Gezellig man

28 september 2022 om 08:12

Ik vind het ook belachelijk dat Rusland overal voor wordt uitgesloten. Dan dien je zoveel landen uit te sluiten, waaronder een aantal toonaangevende. Maar dat durven ze dan weer niet.

Alsof Russische sporters en andere mensen uit Rusland er wat aan kunnen doen dat het Kremlim oorlog voert. Motto is toch: politiek en sport gescheiden. Blijkbaar geldt dat voor iedereen behalve Rusland.

28 september 2022 om 08:31

Wedstrijden in Rusland houden is geen optie lijkt mij. Daarnaast lijkt het mij voor de algemene veiligheid ook niet helemaal goed om duizenden Russen in anderen landen te verwelkomen voor een voetbalwedstrijdje. Niet persé vanwege de Russen, maar er zouden genoeg gekken die op welke manier dan ool de Russen terug willen pakken. Je kan ze uiteraard wel als team zonder supporters overal laten spelen en de thuiswedstrijden in een op dit moment veiliger land.

28 september 2022 om 08:38

Dat er in Rusland niet gespeeld wordt lijkt mij logisch. In het geval van voetbal bijvoorbeeld 2 thuiswedstrijden en alleen de sporters en haar entourage. En idd. zonder support.

Maar er zijn ook hele beroemde componisten e.d. Die worden ook uitgesloten terwijl ze misschien wel nooit een wapen in hun handen hebben gehad.

28 september 2022 om 08:24

Ik mis ze totaal niet, in geen enkele sport eigenlijk, maar dat is subjectief. Joegoslavië werd indertijd ook uitgesloten vh EK wegens oorlogsvoering, daardoor hebben de Denen een mooie trofee op het nachtkastje staan...

28 september 2022 om 08:43

Dat klopt. Dat was een interne burgeroorlog. Welke spelers hadden dan afgevaardigd moeten worden? Denk niet dat Serven met Kroaten en Slovenen samen in een elftal hadden kunnen voetballen, terwijl hun familieleden elkaar in voormalig Joegoslavië onderling afmaken.

28 september 2022 om 09:56

ja en dit is een inval op een europees buurland, zou toch wat zijn als bij een sportevenement rusland en oekraine tegenover elkaar komen te staan? moeten ze tegen elkaar sporten terwijl het ene land het andere land probeert in te nemen en ze elkaar afschieten?

28 september 2022 om 11:18

Daar heb je idd een goed punt. Maar dan zouden Israel en Iran ook nooit mogen meedoen. Iranese sporters mogen niet uitkomen tegen Israelische sporters. Zie de farch op de OS bij verdedigingssporten.

28 september 2022 om 08:27

Ik denk dat het überhaupt beter voor Rusland is om met Azië mee te gaan doen. Zoals Israël is toegelaten tot de UEFA.

28 september 2022 om 08:29

Ben ik het helemaal mee eens. Door ze uit te sluiten bevestig je alleen maar de Russische propaganda machine dat het Westen tegen Rusland is. Daar spelen ze lekker op in om het 'gewone volk' verder te brainwashen.

Laat ze lekker meedoen, neem Russische vluchtelingen op en zorg dat ze zien dat het Westen niet de grote boze wolf is.

28 september 2022 om 08:35

Nee hoor. Dan moet je ze namelijk de hand schudden. En dat wil geen enkel weldenkend mens.

28 september 2022 om 08:46

Dus alle Russen die nu opgepakt worden omdat ze demonstreren tegen de oorlog en Poetin zou jij niet de hand schudden omdat het een Rus is. Triest.

28 september 2022 om 09:38

@4fredondo waarom protesteren de russen nu pas en niet eerder? Puur eigenbelang, ze zijn niet tegen de oorlog, maar tegen de mobilisatie omdat ze daardoor zelf naar het front moeten.

28 september 2022 om 11:21

Dat ze nu protesteren wil niet zeggen dat ze niet tegen de oorlog waren. Eigen belang, jazeker. Je kan beter in een strafkamp zitten dan naar de frontlinie te worden verstuurd, vanuitgaande dat je het strafkamp overleefd.

28 september 2022 om 15:40

Dat ben ik het met je eens 4fredondo, maar blijkbaar kunnen ze het dus wel, dat protesteren. Laat ik het zo zeggen: ze vinden de afslachting van Oekraïense burgers door hun eigen natie blijkbaar minder erg dan dat ze zelf naar het front moeten om te vechten.

28 september 2022 om 09:55

Die Russische spelers moeten zich nu toch gewoon mobiliseren neem ik aan? Dus die hebben helemaal geen tijd om te voetballen

28 september 2022 om 10:10

Deze mening mag je hebben, maar het was wel handig geweest wanneer je deze ook had onderbouwd.

Aan de ene kant is het misschien belachelijk want sporters zijn niet verantwoordelijk voor een oorlog.

Tegelijk representeren ze wel het land en ook al wordt gedaan alsof sport en politiek niets met elkaar te maken hebben, dat klopt natuurlijk niet. Voor Rusland geldt dat helemaal omdat de machthebbers daar sport gebruiken als een uithangbord voor hun eigen 'successen'.

In Rusland is de vermenging van politiek en sport overduidelijk. De overheid gedoogt bijvoorbeeld doping, stimuleert dit zelfs, om maar als sterk (sport)land over te komen.

Juist daarom is het niet belachelijk dat Rusland wordt uitgesloten, maar logisch. Het is juist een sanctie die doel treft - zeker bij de sportliefhebber Poetin.

Alweer een eindtoernooi in Duitsland? De laatste keer (WK) was volgens mij in 2006. Het zou toch wel leuk zijn als er wat meer afwisseling kwam qua organizerende landen. Organizeer eens een toernooi in Scandinavie, Tsjechie (met Slowakije bijv.), Kroatie of Griekenland.
Dat ze nu elke keer bij dezelfde landen uitkomen heeft vooral te maken met de idiote eisen over stadiongrootte en infrastructuur volgens mij. Slaat nergens op. 6 stadions van 20,000 man is ook prima eens in de zoveel tijd. Dan maar wat minder bobos uitnodigen.

28 september 2022 om 08:24

Davy. Idiote eisen? Lijken mij toch gewoon reëel eisen? Een EK in stadions van 20.000 man? Dat is natuurlijk gewoon een grap.

28 september 2022 om 08:39

Hoezo een grap? Toernooien continue in dezelfde landen (zoals nu bij Duitsland, 2x in 20 jaar) en in landen waar stadions voor moeten worden aangelegd: Dat is een grap.
Neem pakweg Denemarken. Het grootste stadion is 38000 man. Daarnaast zijn er nog drie grotere stadions (18000, 21000, 29000). Combineer dat met de 4 grootste stadions in Zweden (50000, 31000, 21000, 18000) en je hebt een prima bodem voor je toernooi.

28 september 2022 om 08:48

Davy, maar nu nuanceer je het verhaal wel. Ik bedoel meer dat je halve finales en finales niet in stadions van 20.000 kan spelen. Het kan natuurlijk wel, maar zelfs de conference league kreeg er geen beter aanzicht door.

28 september 2022 om 08:59

Op zich met je eens dat een keer ergens anders leuk zou zijn, maar Griekenland als alternatief noemen maakt je verhaal minder sterk. Daar was het EK in 2004.

28 september 2022 om 09:17

Dat EK in 2004 was toch echt in Portugal, even koppie erbij voordat je iemand gaat verbeteren.

28 september 2022 om 09:25

Wat Consy zegt. Griekenland is nog nooit gastland geweest. In Scandinavie alleen Zweden 1 keer (1992) en in het voormalig Joegoslavie ook pas 1 keer (1976). Frankrijk bijvoorbeeld al drie keer (ek's alleen).

28 september 2022 om 09:26

Fuck ja, helemaal gelijk… haha, excuses!

28 september 2022 om 09:59

denk ook dat het voor een organiserend land vooral een kostenplaatje is en of er wel of geen grote stadions zijn is waarschijnlijk ook een reden, maar het zal vooral om geld gaan.

28 september 2022 om 10:41



In Griekenland waren de Olympische spelen van 2004, waarschijnlijk haalt hij deze door elkaar, na deze zeer dure spelen had Griekenland sowieso geen geld meer om iets te organiseren, alhoewel ze 1x een gezamenlijk bid geplaatst hebben met Turkije voor het EK dat uiteindelijk werd gehouden in Polen/oekraine (denk ik).

28 september 2022 om 10:37

Nee hoor het is niet alleen stadion grootte, Turkije was als enige alternatief in de race om te organiseren, en had een prima bidbook en prima infrastructuur, met 9 stadions die al klaar zijn, 1 die gerenoveerd en 1 die dan nog gebouwd zou worden in de hoofdstad (75.000 capaciteit), alleen begonnen dezelfde voetbal mensen die met plezier toernooien aan Qatars en Ruslanden gaven opeens te zeuren over politiek(?) en werd voor Duitsland gekozen.

Tegenwoordig ligt de rode loper al uit tot de achtste finale. Het begint net als de champions league te worden. Inschakelen vanaf de achtste finale is vroeg zat. Daarvoor zit er geen enkele spanning.

@djdiondj da's indd belachelijk sorry Mede VZ'ers mijn reactie is niet helemaal Voetbal gerelateerd maar... Laten we nou het energiecrisis nemen als voorbeeld aan de ene kant sanctioneerd het Westen Rusland vanwege de oorlog in Oekraïne aan de achterkant hebben sommige mensen straks in Nederland of in West Europa geen vreten in huis vanwege de torenhoge kosten van levensonderhoud. 🤔

28 september 2022 om 08:59

De oorlog is een excuus voor het groene globalistische beleid wat wordt opgedrongen door het "linkse" middenblok d.m.v. torenhoge accijnzen en andere keuzes die gemaakt worden. Tuurlijk heeft de oorlog wel enig effect, maar niet zo desastreus waardoor er nu al meer dan een miljoen mensen onder de armoedegrens leven. Waarom betalen de Duitsers maar 0,30 cent voor hun kWh all inn? Waarom leveren wij 18 van de 20 miljard kub gas aan onze buurlanden voor een spotprijs?
Onze buurlanden gaan van kolen over op gas, wij gaan van het gas af maar heropenen onze kolencentrales ;

Nederland
Frankrijk
Noorwegen
Turkije
Slowakije

Oef, dit zou een poule kunnen zijn.

28 september 2022 om 12:40

Haha dat trekken we ook weer niet

Hoe wordt bepaald dat Slowakije in zo'n lage pot zit? Is kwalitatief toch een stuk beter dan Faeroer, Israel, Armenie, Montenegro, Luxemburg, Kosovo, etc.

28 september 2022 om 08:47

Die zijn troosteloos 3e geworden in de C League met 7 schamele puntjes onder Kazachstan en Azerbeidzjan. Ook wel een heel matig elftal momenteel met enkel Skriniar als positieve uitschieter.

28 september 2022 om 09:33

Ja, dat zijn inderdaad schandalige resultaten!

Naast Skriniar heb je ook nog:
Hancko (feyenoord) (en we kennen Bero, Suslov en Bozenik natuurlijk vanuit Nl)
Hrosovsky (genk)
Rodak (fulham)
Lobotka (napoli)
Valjent (mallorca)
Pekarik (hertha)
Satka (lech Poznan)
Benes (hsv)

En spelen er nog een aantal anderen in bijvoorbeeld Rusland, de Tsjechische topclubs en de Slowaakse topclubs. Dan zou je zeggen dat Kazachtstan en Armenie geen probleem moeten zijn toch?

Frankrijk en Engeland in pot 2 en Polen in pot 1? Dus de pot-indeling is gebaseerd op de laatste Nations League? Maar dat vooral Frankrijk de laatste Ek's en Wk's veel beter heeft gepresteerd telt niet meer mee? En dat Frankrijk (4) en Engeland (5) veel hoger op de Fifa-ranking staan dan Polen (26) telt ook niet meer mee? Vind het echt een belachelijke redenatie...

En wat er ook mist in het bericht is welke plekken zich kwalificeren voor het toernooi? Is dat alleen de groepswinnaar? Of de nummers 1 en 2?

28 september 2022 om 09:09

Er doen 24 landen mee en er zitten 10 ploegen in pot 1. Lijkt mij dat de eerste 2 zich automatisch plaatsen.

Mocht Nederland dat niet lukken dan zijn ze automatsich geplaatst voor de play-offs van de overige 4 tickets ivm het winnen van de poule in de nation league,

28 september 2022 om 13:08

Als ze volgend jaar de final-four winnen zijn ze toch ook al zeker van het EK?

En 24 deelnemers, ik snap dat niet. Want nu gaan de nummers 1 en 2, en de 4 beste nummers 3 door naar de volgende ronde. Maar of je bij de beste nummers 3 kan komen is in sommige poules veel lastiger dan in sommige andere poules.

Als je even kijkt naar het EK 2021 was het in de poule met Italië, Wales, Zwitserland en Turkije natuurlijk veel makkelijker om als nummer 3 goed te scoren dan in de poule met Frankrijk, Duitsland, Portugal en Hongarije.

Zullen we maar eens ophouden met andere landen of tegenstanders als zwaar of niet zwaar bestempelen? Hoe vaak hebben we al niet gehad dat een “slechtere” tegenstander ons eruit heeft gekickt.

Nou Frankrijk en Engeland wil je ontlopen uit pot 2. Voor de rest hoeft NL niet zenuwachtig te worden.

Nederland
Schotland
Ierland
Luxemburg
Noord-Ierland

Lijkt mij een interessante poule

28 september 2022 om 09:22

Dan boek ik vast alle uitwedstrijden. Fantastische landen waar het heerlijk vertoeven is.

28 september 2022 om 17:59

Een poule met Bosnië Herzegovine, Montenegro, Georgië en Wit-Rusland is ook mogelijk.

Titel is weer typerend voor het denken in Nederland, waarin bijvoorbeeld ook dat gejank over drukke schema’s en intensieve belasting past. Slechts met Frankrijk en Engeland je je echt zware tegenstanders; als je wat wilt moet je de rest gewoon kunnen hebben. Nu wordt in dit artikel zelfs Turkije als ‘zware’ tegenstander bestempeld, die laatst nog van de nr 125 in de wereld verloren: de Faroeer Eilanden. En zou je daar dan van winnen als die in je poule zitten, met 5-1 ofzo, dan zeggen dezelfde media die ons nu met dit soort berichten overspoelen: ja, we moeten niet vergeten dat Turkije ook niet meer is wat het geweest is hè.

28 september 2022 om 10:07

Er speelde bijna geen basis speler voor Turkije, en de wedstrijd was totaal betekenisloos, want groepswinst was al binnen. Het hele team stond daar alsof ze vanaf minuut 1 al wilden dat de wedstrijd voorbij was zodat ze naar huis konden. Je doet alsof het in een belangrijke wedstrijd was. Macedonie heeft Italie in een juist heeeele belangrijke wedstrijd verslagen, dit betekent toch ook niet opeens dat we liever Italie in een poule willen dan Macedonie? Laten we het dus maar zo zeggen, in heel pot 4 zit er slechts 1 land dat zich heeft gekwalificeerd voor de afgelopen 2 EK’s, en dat is Turkije, dus ja het is de zwaardere potentiële tegenstander.

28 september 2022 om 11:14

Ach schei toch uit met dat we geen basisspelers hadden voor Turkije. Ookal had de wedstrijd geen betekenis, dan nog hoor je niet onderuit te gaan tegen een land die uit 80.000 schapen en minder dan 50.000 inwoners heeft.

28 september 2022 om 12:03

Wat boeit het dat het niet hoort? Het is gebeurd en klaar. Tijdens de EK kwalificaties staat er een andere ploeg en mentaliteit, wat is het punt om continu zielig te verwijzen naar 1 wedstrijd alsof het ook maar wat uitmaakt.

Gewoon geen Engeland of Frankrijk en je wandelt zorgeloos door die kwaificatie.

Nederland
Finland
IJsland
Faeröer
Gibraltar

Hoeven we de kwalificatie ook niet te kijken.

28 september 2022 om 10:12

Dan kan er ook nog wel een sterk land uit poule 6 bij.

Wel raar dat de prestaties van de Nations League de potindeling voor WK kwalificatie bepalen. Nu heb je landen als Hongarije, Zwitserland en Polen als groepshoofd, maar toplanden als wereldkampioen Frankrijk en Engeland niet.

Frankrijk zou ik me het meeste zorgen om maken. Engeland is gelijkwaardig aan Oranje. Al denk ik dat Oranje iets volwassener is.

Tsjechië is vaak een struikelblok voor Oranje geweest. Angstgegner wil ik niet zeggen, dat is Portugal meer. Maar om de één of andere reden weet Tsjechië Oranje vaak net op het verkeerde moment te treffen.

Het is geen gezicht om in pot 4 te zitten met landen als Luxemburg en Faröer eilanden, maar gezien het feit dat we voor paal stonden tegenover deze landen is dit ons goed recht.

Even hopen dat we Hongarije en Finland als zwaarste tegenstanders treffen, dan komen we er met een nulletje of 2 er nog goed van af

Wat is voordeel van een kleine poule als je sterke landen kunt loten?

In ieder geval geen Portugal dat scheelt. Komen we nooit overheen op een of andere manier. Frankrijk lijkt me ook geen feestje. Noorwegen hoeft ook niet meteen imo. Ongeacht de resultaten die ze afgelopen NL hebben gehaald eigenlijk. Liever niet. Tsjechië en Slowakije zelfde verhaal, op een of andere manier ligt t ons totaal niet.

Vrij bezopen dat de ranking van de laatste Nations League wordt gebruikt voor de potindeling. Wellicht een motivatie om beter te presteren volgende keer, maar uiteindelijk zullen Frankrijk en Engeland zich wel 'gewoon' plaatsen voor het EK. Al zou het wel geweldig zijn als ze er nu al uit zouden vliegen.

Engeland en met name Frankrijk moet je gewoon ontlopen, dan is er vrij weinig aan de hand. Voor de rest weinig landen waar we bang van moeten worden.

28 september 2022 om 15:58

Ik geloof dat de nummers 1, 2 en vier best nummers 3 zich direct plaatsen. Ook al loten we Frankrijk of Engeland, dan moet een 2e plaats (of best nummer 3) toch wel haalbaar zijn.

Je Kan dus heel makkelijk of moeilijk loten. Er sit behoorlijk verschil tussen Nederlander, Frankrijk, Zweden/Noorwegen, Turkije & Slowakije/Noord-Ierland. Of een poule met Nederlander, Finland, Armenie, Kosovo en Malta.. Al met al blijft het dus hopen. Hoop zelf op Israel, IJsland, Faroer en Malta. Dan Moet je echt 24 uit 24 kunnen halen

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren