Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Van Nistelrooij laat zich uit over kritische woorden van Joey Veerman

Laatste update:

Ruud van Nistelrooij is uitermate teleurgesteld over het debacle van PSV in de Champions League. Woensdagavond slaagde hij er met zijn ploeg niet in om ten koste van Rangers (0-1) de groepsfase van het miljardenbal te bereiken. Gestuntel bij Walter Benítez en André Ramalho deden PSV de das om. Volgens Van Nistelrooij is het een 'harde en pijnlijke conclusie' dat PSV dit seizoen in de Europa League actief is.

"Wat moet je op deze momenten zeggen? Dat het duidelijk is wat de situatie is. We spelen geen Champions League maar Europa League. Dat is de harde conclusie van vandaag. Oké, Rangers heeft hun ding gedaan, maar ik denk vooral dat wij het hebben laten liggen", aldus Van Nistelrooij. "Ik heb tegen de jongens gezegd dat de uitschakeling niet van één persoon afhankelijk is. We nemen daar de verantwoordelijkheid voor. Voor de uitwedstrijd, voor de thuiswedstrijd. En de conclusie is hard en pijnlijk, maar dat is wel waar we mee verder moeten. Daar (in de Europa League, red.) willen we ons weer laten zien. In de competitie moeten we door. Dat is nu het belangrijkste."

Van Nistelrooij kon na afloop rekenen op kritische woorden van Joey Veerman, die aangaf liever als 8 te spelen dan als 10. Tegen Rangers werd hij als nummer 10 geposteerd met Ibrahim Sangaré en Erick Gutiérrez in zijn rug. "Ik praat met het team en ik praat met de spelers individueel. Over posities en over de invulling. Ik denk vooral dat spelers bij zichzelf moeten beginnen en over zichzelf moeten praten. Van daaruit moeten we als team verder", aldus de PSV-coach. "We moeten niet gaan wijzen naar een ander, dat heb ik ook gezegd. We hebben kansen gehad. Maar we hebben ook fouten gemaakt, het was onrustig. We hebben een aantal hele goede kansen gehad."

Aderlating voor PSV was het uitvallen van Luuk de Jong. De spits bleef halverwege het duel geblesseerd achter in de kleedkamer en moest vervangen worden door Xavi Simons. Laatstgenoemde maakte als een van de weinigen een frisse een gretige indruk. "Het schoot Luuk in zijn kuit. Dat is een zware aderlating voor ons. In de tweede helft vond ik ons beter dan de eerste helft. Maar door een eigen fout verlies je deze pot", aldus Van Nistelrooij, die niet van mening is dat het team te veel van hem afhankelijk is. "Luuk is een grote pijler bij ons. Carlos Vinícius is net terug, Vertessen geblesseerd. We zitten daar mager. Maar de jonge jongens hebben het goed gedaan."

Details
Volgens Van Nistelrooij had het dubbeltje ook de andere kan op kunnen vallen. PSV gaf echter niet thuis in het eigen Philips Stadion en kreeg na een uur spelen het deksel op de neus. Benítez speelde onder druk Ramalho in, die de bal op de eigen zestien van zijn voet liet springen en Antonio Colak eenvoudig zag profiteren op aangeven van Malik Tillman. "Het is een goede vraag of het goed genoeg is geweest", gaat Van Nistelrooij verder. "We proberen een manier te vinden om voor de goal te komen en in de combinatie wat dingen te doen. Als je deze twee wedstrijden naast elkaar legt, zijn de verschillen uitermate klein. De details maken het verschil."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

PSV onthutsend zwak. Het hele elftal is eigenlijk gewoon middelmaat. De enige die zich weet te onderscheiden is Veerman. Verder is het gewoon niveautje eredivisie. Zowel voetbal technisch/tactisch als mentaal. Geen gogme, geen voetbalintelligentie. Aan de lopende band de domste fouten en overtredingen. En dan heb je een aantal vedettes lopen (de Jong, Gakpo, Sangare, Benitez) voor een topsalaris maar die kunnen absoluut de kar niet trekken.

Moet wel zeggen dat er ook geen tactisch plan viel te ontdekken. Iedereen deed maar wat. En dan ook nog zonder overtuiging. Dat mag je van Nistelrooij dan weer aanrekenen. Zie het sowieso niet echt in hem. Natuurlijk een wereldvoetballer geweest en een super sympathieke gast maar hij weet mij nog niet te overtuigen.

Oja, Gakpo naar United zou echt de grootste grap van de voetbalwereld zijn. Wat een choker

25 augustus 2022 om 07:53

De enige die zich weet te onderscheiden is Veerman? Heb je überhaupt zitten kijken? Want Veerman deed werkelijk niks goed. Mijn lichtpuntje was Xavi Simons en Sangare. Verder was iedereen ver ondermaats.

25 augustus 2022 om 08:29

Ik heb het uiteraard niet over alleen deze pot. PSV als geheel is gewoon middelmaat en Veerman is daar een dissident in. Versnelt het spel, is belangrijk in de passing. Het feit dat hij door de trainer op 10 wordt gezet geeft eigenlijk al aan dat die nog veel moet leren. Simons overigens ook een prima talent maar nog niet klaar om de ploeg te dragen

25 augustus 2022 om 08:36

Nou ja, uiteraard. Je hele reactie lijkt alsof je het hebt over gisteravond. Vandaar dat ik reageer op een manier dat ik denk: Veerman?! En zelfs over het lopende seizoen denk ik nog: Veerman? Dat is degene die de ploeg trekt? Dan krijgt psv echt een verschrikkelijk seizoen als dat de man is waar je afhankelijk van bent.

25 augustus 2022 om 09:57

@Martyn7 je wil wel erg graag zeggen dat Cipollini er volgens jou geen kijk op heeft. Hij doelt helemaal niet overduidelijk op gisteravond, eerder nog op het hele seizoen. En tot gisteravond was iedereen (analisten, fans, enz.) het erover eens dat Veerman fantastisch in vorm is en erg belangrijk is voor PSV. Hij is dan ook de enige die zich met regelmaat weet te onderscheiden. Dat betekent niet dat hij de speler is waar PSV totaal van afhankelijk is - dat maak je er zelf van. Dat Veerman nu één veel mindere wedstrijd heeft gespeeld, betekent niet dat hij er ineens niets meer van kan.

25 augustus 2022 om 17:34

Inderdaad Xavi Simons heeft mij echt positief verrast, en dat voor de jongste speler in de selectie. De rest moet zich schamen, ik miste gewoon inzet en bezieling, iets wat de Schotten wel hadden. Het seizoen is eigenlijk al niet geslaagd,
Ik vind dit ook sneu voor Ruud van Nistelrooy, deze sympathieke man verdiend een betere start van zijn trainerscarriere.

25 augustus 2022 om 07:55

Zo makkelijk scoren en vooral erg kortzichtig. Ja natuurlijk was het gisteren slecht en hebben een aantal spelers gefaald, maar op basis van 2 maanden een beginnende trainer af te rekenen is typisch en geeft maar weer aan hoe opportunistisch de voetbalwereld is. Ik denk vooral dat de ploeg niet met de spanning en de druk om kon gaan en dat (en daar zullen we het wel mee eens zijn) er juist te weinig uit je eigen voetbal kwaliteiten is uit gegaan. Veerman was irritant in het interview, maar had wel gelijk, is geen 10 en Simons brengt zoveel meer voetbal dan een defensieve Guti. Er zat dus geen voetbal in en dan heb je niets aan de Jong, komt Gakpo ook niet in zijn element en verzuipt Veerman. Dat was wel de tactische fout van Ruud, maar om hem daarvoor nu al op een hakblok te leggen, gaat mij veel te ver. Wat dat betreft mogen de pijlen eerder richting de TD die niet in staat is geweest om meer kwaliteit toe te voegen aan deze selectie.

25 augustus 2022 om 08:05

Klopt helemaal Romarky. Wellicht wilde de TD wel wachten totdat CL was bereikt omdat dan de nodige miljoenen ook binnen zouden zijn gekomen. Daarnaast had Psv ook de pech dat een aantal belangrijke spelers geblesseerd zijn. Een volledig Psv had deze wedstrijd waarschijnlijk niet verloren. Dus dat kun je Ruud niet aanrekenen. Zuur is het allemaal wel en jammer dat nu geen 2 Nederlandse ploegen CL spelen.

25 augustus 2022 om 08:11

Tjah, er zijn altijd excuses. Mauro en Madueke is zeker een gemis, maar als coach mag je best ingrijpen als je ziet dat het niet loopt de eerste helft, daarin heeft hij gewoon verkeerde keuzes gemaakt. Dat het team daarbovenop ook nog als angsthazen speelden ben ik volledig mee eens.

25 augustus 2022 om 08:33

Spelopvatting of wedstrijdplan heeft niets te maken met de poppetjes. Dus wat dat betreft snap je dus niet wat ik bedoel. Dat de selectie niet goed genoeg is (voor CL niveau) dat zijn we met elkaar eens. Maar je mag op dit niveau toch wel verwachten dat er iets van de hand van een trainer te ontdekken is? Dat lukt RKC en Heerenveen bijvoorbeeld ook.

25 augustus 2022 om 09:01

Spelopvatting heeft alles met de poppetjes te maken. Niet elke speler kan hetzelfde spel op een maar aangewezen positie spelen. Zie Frenkie (voetballend geweldig), die niet in alle systemen spelen kan. Veerman heeft dat ook. Sangaré is geweldig op 6 (halve 8), maar kan ook niet op veel posities in veel systemen. Neemt niet weg dat ik wel meer verwacht te zien van RvN. Het is nog niet veel en het spel is, gezien de sterke selectie, nog veel matig

25 augustus 2022 om 09:15

Sterke selectie? We hebben mogen aanschouwen dat dat op Europees vlak in ieder geval best tegenvalt. Dat je het tactisch niet helemaal ok neerzet, a laa, maar je zag dat Psv geen enkel idee meer had na het uitvallen van Luuk. DE pijler van dit Psv. En daar bracht het inbrengen van een Til, V. Ginkel geen verandering in. Simons was de enige en Saibari 1e helft vond ik ook lef tonen. Er zit in de as maar ook daar omheen (denk aan de backs) echt een gebrek aan kwaliteit (nogmaals, om Europees mee te doen, op Eredivisie niveau prima).

25 augustus 2022 om 09:51

De selectie is beter dan die van Rangers. Veel meer voetballende kwaliteiten in ieder geval. Mwene had gewoon op zijn normale positie moeten spelen. Dat middenveld van PSV (als er gespeeld wordt met Sangaré, Veerman en Simons) is echt wel sterk, ook op Europees niveau. Voor Nederlandse begrippen vind ik PSV echt sterk en het blijft voor mij wel de licht favoriet voor de titel (al is het redelijk 50/50), maar gisteren gaven ze echt to-taal niet thuis inderdaad. En zelfs in Europa denk ik dat, wanneer ze het op de rit krijgen, ze Europees voor een mooie "verrassing" nog gaan zorgen

25 augustus 2022 om 10:13

Het gaat in de EL ook knap lastig worden. Psv is afhankelijk van enkele spelers, als Luuk wegvalt is er voorin niemand die het gemis kan opvangen. Daarnaast is de verdediging gewoon matig en lijkt alle creativiteit van jeugdspelers te moeten komen. Gakpo lijkt nog onervaren om echt de kar te gaan trekken en spelers als vGinkel, Til en Ramalho komen op Europees niveau gewoon te kort.

25 augustus 2022 om 10:27

Benitez: Begint niet sterk, maar ik heb hier vooralsnog vertrouwen in.
Mwene: Degelijk. Ook tegen grotere clubs. Geen topper, maar gewoon een standaard 6je.
Obispo: Wat een beest. Echt een hele sterke verdediger die veel oplost. Voetballend zwak. Hier moet echt een voetballende CV naast staan.
Teze: Hier is de voetballende CV! Probleem dat hierboven is genoemd opgelost.
Mauro: Dit was vorig seizoen misschien wel de beste linksback van de Eredivisie (of nja, Malacia was dan wat beter), maar dit is echt een topper
Sangaré: Een geweldige zes (en een beetje). Lost veel op en kan beter voetballen dan hoe het soms oogt.
Veerman: De man met de geweldige pass. Die kan het spel maken en verdedigend staat hij ook zijn mannetje
Simons: Handig. Snel. Harde werker ook nog eens. En nog jong! Groeibriljantje. Ik vind het nu al een heerlijke 10.
Gakpo: Speelt tot op heden ruk, maar heeft zich allang bewezen. Als dat weer gaat draaien, heb je (na Bergwijn) weer de beste linksvoor van de Eredivisie.
Luuk De Jong: Immens bruikbaar. Houdt twee CVś bezig. Laat anderen beter renderen.
Madueke: Technisch geweldig. Oogkleppen nog wel op, maar heeft laten zien te kunnen ballen als geen ander.

Staat dit team er, dan vind ik het echt een heel sterk team. Dan heb je nog (goede) wissels met Ramalho, Guti, Saibari, Bakayoko, Til, Max. Heel breed is het niet en dat is wel een dingetje natuurlijk. Maar ik ben zo vreselijk gecharmeerd van deze basis!

25 augustus 2022 om 10:52

Er staat dan zeker een prima ploeg met ook een prima bank vind ik. Gisteren was het gefaal van de spelers, maar ook zeker van de trainer. Dat je Veerman op 10 zet is al dom, maar hij zakte telkens in als een 8. De Jong stond hierdoor op een eiland en er was werkelijk waar niemand die op 10 speelde. Waardeloos.

25 augustus 2022 om 10:54

De eerste invallers zijn wel goed, maar het zijn niet veel Eredivisiewaardige spelers vind ik.
Ik zag laatst een partij van Jong PSV en daar viel trouwens Vos mij heel erg op. Is dat er één voor de toekomst, of heb ik net de goede partij van hem gezien?

25 augustus 2022 om 09:15

Ciopollini

Wat een onzin in je tekst man. Sangare was al de andere VCL erg goed. Juist zonder deze man, lag PSV al (zou terecht geweest zijn) tegen Monaco eruit.

Komt hij met zijn Joey 'we pakken ze' Veerman, die ook tot zijn goal tegen Monaco aan het verzuipen was.

Verder eens dat PSV matig was. Had dit niet verwacht. Dacht echt makkie tegen Rangers makkie

25 augustus 2022 om 10:26

Wederom het bewijs dat jp de jong een lichtgewicht is als technisch directeur. Psv is onder zijn leiding enorm afgegleden de laatste jaren. Brands moet ingrijpen en een echte td aanstellen, anders zie ik het somber in voor psv

Ik kan Veerman wel begrijpen. Johnny Janssen "misbruikte" hem ook vaak op 10. Daar speelde Joey altijd zijn zwakke partijen in Friesland. Hij moet a la Kroos het spel voor zich hebben en dan kan hij strooien met die heerlijke pass van hem. Het is geen De Bruyne die dat op 10 doet. Alleen heeft hij blijkbaar al de tweede trainer in zijn carrière die dat niet ziet.

25 augustus 2022 om 07:50

Nouja misschien ziet Ruud het wel dat hij op 8 beter is, maar omdat hij met 2 controleurs wilde spelen moest Joey wel op 10 staan. Overigens volstrekt onnodig om thuis tegen Rangers, wanneer je de favoriet bent, Sangare en Guti naast elkaar te zetten op het middenveld.

25 augustus 2022 om 08:03

Klopt, maar dan ligt nog steeds het probleem bij Ruud. Je hebt de man die het spel moet maken vanaf het middenveld. Een speler die ook nog eens echt wel wil verdedigen. Die zet je dan op 10 neer, waar hij totaal niet thuishoort en waar je misschien wel jouw grootste wapen mee verliest. Hij had Guti ofwel op linksback (Max is echt heel erg slecht geworden) ofwel op de bank moeten zetten. En dan gewoon met Xavi beginnen. Je ziet in alles dat dit echt een ge-wel-dig talent is. Ik ben echt onder de indruk. Alleen Ruudje is dat nog niet helemaal.

25 augustus 2022 om 08:11

Zo had ik het inderdaad ook gedaan. Of dan nog zelfs eerder Til op 10 met Veerman en Sangare, ipv 2 controleurs. Ik zie die toegevoegde waarde van Guti echt niet, vind ik echt een 13 in een dozijn voetballer. Hij scoorde tegen Monaco een belangrijke goal, maar zijn balverlies was ook de oorzaak van de 1-2 toen. En ik vind Sangare ook veel beter wanneer hij alleen op 6 staat.

25 augustus 2022 om 07:55

Simons gewoon het vertrouwen geven en Guti gewoon als stand-in gaan gebruiken. Koppies dit jaar een keer omhoog en er wat van maken in de Europa League. Volgend jaar toch 2 plekken in de CL.

25 augustus 2022 om 08:03

Is dat al zeker dan 2 CL tockets volgend jaar? Is t niet zo dat NL nu voorsprong heeft tov portugal, maar NLse clubs moeten dit jaar die voorsprong nog wel verdedigen door iig niet minder te scoren dan de voorsprong dat nederland al heeft op portugal.

25 augustus 2022 om 08:06

Oh ja sorry ben een jaar te vroeg 😅

25 augustus 2022 om 08:13

Beide. Nederland moet dit seizoen inderdaad die voorsprong nog verdedigen van zo'n 2,5 punt. En mocht ze dat lukken, dan betekent dit dat we pas 2 vaste CL plekken hebben voor het CL seizoen van 24/25. Dus de nummer 2 van dit seizoen, speelt sowieso nog CL voorrondes komend jaar.

25 augustus 2022 om 08:21

Als PSV zijnde moet je vol voor de competitie gaan en kijken waar je strandt, die Europa League is en blijft minder van belang voor clubs als PSV.

25 augustus 2022 om 08:28

Minder van belang ? Europa league is gewoon een heel belangrijk en sterk toernooi ook. Alsof dat voor een club als PSV niks uitmaakt. Het is jiet alsof PSV elk jaar Chanpions League speelt

25 augustus 2022 om 08:35

Als PSV de Europese toernooien de laatste jaren (CL uitgezonderd) iets serieuzer had genomen hadden ze nu niet eens voorronden hoeven spelen.

25 augustus 2022 om 08:41

Als je op 2 fronten actief bent met zo'n selectie als PSV (geen goede dubbele bezetting), dan zou ik altijd voor de competitie gaan. Afgelopen seizoen was het bijna voldoende voor het kampioenschap, dat moet toch vertrouwen geven voor dit seizoen.

25 augustus 2022 om 09:40

Als alle Nederlandse clubs zo denken kan alleen Ajax zowel voor de competitie als Europa gaan. Dan gaan wij Portugal niet meer voorbij op de coëfficiëntenlijst. Je kunt als Nederlandse club zijnde ook gewoon zo ver mogelijk proberen te komen in Europa, dat levert niet alleen direct geld op maar maakt je spelers ook aantrekkelijker (en dus duurder) voor andere clubs. Vanuit daar kun je weer verder investeren en bouwen. Ajax en PSV zouden met hun huidige selecties toch de meeste wedstrijden in de Eredivisie op 80% moeten kunnen winnen.

25 augustus 2022 om 08:08

Begrijp dit ook niet, met Sangare naast Veerman sta je defensief sterk genoeg en vind zelf de toegevoegde waarde van Gutierez op het middenveld erg gering. Als je dan ziet wat je op de bank hebt staan met Xavi, een echte rasvortballer, zou het ideale middenveld opstellen toch niet moeilijk moeten blijken...

25 augustus 2022 om 09:16

Probleem is dat vind ik dat Veerman verdedigend nog wel eens steken laat vallen. In dat opzicht begrijp ik dat je liever met een blok achter hem speelt.

Wat een verschil tussen de analyses van Arne Slot en van Nistelrooy. Slot zegt echt verhelderende dingen, en laat zien dat ie een wedstrijd echt 'snapt'. RvN komt tot nog toe niet echt verder dan dat je de kansen moet benutten, geen fouten moet maken en hard moet werken. Hopen dat Rutte op de achtergrond steeds meer z'n stempel gaat drukken

25 augustus 2022 om 08:02

Ik kan me bij Ruud voorlopig sowieso nog niet aan de indruk onttrekken dat het vooral wat mensen in de opstelling neerzetten is en dan maar hopen dat de kwaliteit doorslaggevend genoeg is.

Zie weinig bijzondere spelelementen bij PSV en hoor Ruud ook zelden iets zeggen op tactisch gebied in interviews. Zit bovendien ook heel weinig lijn in de opstellingen van hem.

25 augustus 2022 om 08:03

Wat zegt hij verkeerd? Ik vind juist dat hij gewoon normaal en professioneel antwoord geeft. Het is ook nooit goed. Wat Ruud zich eerder kan afvragen is waarom hij in een thuiswedstrijd niet voor voetbal kiest en het duo Obispo en Teze uit elkaar haalt. Het was gewoon écht slecht, zonder enig idee. Als je spelers niet in hun kracht laat spelen wat Veerman terecht aangeeft zal het ook niet draaien. We hebben een Xavi Simons die prima op 10 kan spelen, met Bakayoko had je nog kunnen verassen met indraaiende voorzetten, met Mwene had je tenminste een back gehad die eroverheen kan. Maar nee, we brengen van Ginkel in en laten wederom Veerman niet in zijn kracht spelen. Overigens als ik kijk naar Pot 1 t/m 3 hebben we echt helemaal niks te zoeken in de CL, waren we gewoon weer 4e geworden. EL is precies het niveau waar we thuis horen en het moeten laten zien, samen met de Eredivisie natuurlijk. Laten die gasten zich op hun eigen niveau maar een seizoen laten zien en dan kunnen we weer praten over de CL. Ik had goeie hoop, maar ook realistisch genoeg om te kunnen zien dat het puur om geld zou zijn mochten we de groepsfase hadden gehaald.

25 augustus 2022 om 08:08

Geld zou natuurlijk enorm helpen om ajax in de buurt te houden. Maar EL is denk ik 1. Voor de waarde van de spelers van psv belangrijk(zie feyenoord in ConL), mits psv een keer ver komt. 2. Voor de coefficient is denk ik ook gunstig. En daar hebben dan clubs weer baat bij om iig 2e te worden in ED.

25 augustus 2022 om 08:15

Maar het wordt je niet in de schoot geworpen. Ajax heeft dat gat ook niet gedicht met PSV jaren geleden door te falen op belangrijke momenten. Dit gebeurd PSV laatste tijd gewoon te vaak. De enige manier op dat gat momenteel te dichten is door kampioen te worden dit jaar, dan moet je die aangrijpen.

25 augustus 2022 om 08:34

Eens, psv choket laatste jaren wel erg vaak in europa. Heel raar, terwijl ze vaak niet eens de onderliggende partij waren. Dit jaar moeten ze kampioen worden idd, anders wordt t alleen maar moeilijker verwacht ik. Als de aankopen van feyenoord voltreffers zijn(wat nog moet blijken) verwacht ik een feyenoord die volgend jaar ook mee gaat doen voor de schaal. Ajax met al dat geld verwacht ik sws dat ze voor de schaal gaan, alleen dit jaar heb ik mn twijfels over de trainer. Dan heb je ook AZ, heel stilletjes, kunnen zij elk jaar weer een degelijke selectie samenstellen, en ze hebben nog wat eurootjes in t laatje om zich verder te versterken.

25 augustus 2022 om 08:05

Even los van wat ik op het veld zie, want dat is nog niet heel goed en oogt vrij statisch: Maar zijn interviews zijn toch gewoon prima? Hij zegt geen gekke dingen. Ook geen dingen die je ogen echt openen, maar Slot is hierin ook echt wel een uitzondering.
En als je het over die interviews hebt: Ten Hag vind ik echt een toptrainer. Maar als ik zijn interviews hoorde, had ik altijd het idee er subsidie voor hem werd ontvangen om hem aan het werk te hebben. Interviews hoef je dus niet blind op af te gaan.

Ik kan alleen maar Ajax feliciteren met het mooie cadeau dat PSV hen gisteren heeft geschonken, vele miljoenen bijschrijven op de rekening.

Man man man, wat was PSV weer stom bezig. Belangrijke wedstrijd, niet een dom pothe om de Jcschaal, en ze schieten als vanouds in de stress. Ik hoorde enkele weken de Eindhovense supporters zeggen dat ze blij zijn met hun nieuwe keeper, mar dat zal ondertussen ook wel flink gekoeld zijn. Je heb eenzelfde clown als Drommel in de goal staan. Wat een grabbelaar is die vent.

En wie ooit verzonnen heeft dat Gakpo 50 miljoen waard is, is ook niet goed bij zijn hoofd. Die gast laat het werkelijk altijd afweten als het erop aan komt. Die heeft niets buiten de eredivisie te zoeken. Er zit werkelijk niks in die gozer waaruit moet blijken dat het een topvoetballer is, alles oogt gelaten en niks venijnigs te zien. Hier moet ManU geen cent voor neerlegen, is bij voorbaat al een miskoop. Hij zou bij Ajax en zelfs bij de Feyenoord de bank mogen warmhouden, meer niet.

25 augustus 2022 om 07:57

Inderdaad PSV laat het weer niet zien op een moment dat het moet, zoals het al een aantal jaar gaat.

Verder sla je wel door over Gakpo. Alsof hij bij Feyenoord op de bank zou zitten. Heb die Dilrosun en Idrissi zien spelen, nou dat is niet veel tot dusver. Weet zeker dat Gakpo een betere voetballer is.

25 augustus 2022 om 09:34

@memphisdepay: sorry hoor, maar wat heeft deze Gakpo nu echt laten zien dat hij de prmier league aan zou kunnen. Tegen de Nederlandse top heeft hij het al moeilijk. Hij mag nog niet in de schuduw staan van jouw accountnaam, of Bergwijn of Malen, om maar eens 3 recente buitenspelers van PSV op te noemen. Nee, deze jongen is echt nog lang niet rijp om naar de PL te gaan.

25 augustus 2022 om 10:08

Ik zeg ook niet dat hij de premier league aankan, zelfs Antony gaat het denk ik niet redden bij United. Echter zo'n verhaal dat hij bij Feyenoord niet in de basis zou staan is natuurlijk klinkklare onzin. Gakpo heeft tegen de Nederlandse top ook goede momenten gekend, tegen Feyenoord 2 goals, tegen Ajax in de beker beslist, johan cruijf schaal 2 assists. Daarnaast is het ook een teamprestatie en het is niet zo dat PSV de laatste jaren heel sterk is in toppers.

Dat hij niet in de schaduw van Bergwijn mag staan vind ik eerlijk gezegd onzin. Bergwijn was bij PSV echt niet heel veel beter dan hem. Malen vond ik het grootste talent van al deze namen na Depay natuurlijk.

25 augustus 2022 om 08:02

Ach, als Ajacied heb ik liever dat PSV gewoon de Champions League haalt dan dat wij een paar miljoen mogen bijschrijven. Daar heb ik als supporter toch niets aan. Maar eerlijk is eerlijk, PSV heeft dit aan zichzelf te danken. Spelen weer eens veel te afwachtend in een thuiswedstrijd waarin ze de favoriet zijn, en dan krijgen ze de deksel op de neus.

Wel heel leuk voor Gio, doet het toch alleraardigst daar in Glasgow. Na het kampioenschap met Feyenoord begint hij toch een aardig CV op te bouwen zo.

25 augustus 2022 om 08:04

Ieder nadeel heb z’n voordeel. Misschien hebben we er straks een nieuwe toptrainer bij..

25 augustus 2022 om 08:25

Whooohooo een heel miljoen extra....

25 augustus 2022 om 09:27

FR_Ronnie

Denk dat meeste mensen wel meer hadden verwacht van dit PSV, vooral nadat ze met geluk door gegaan zijn ten koste van Monaco. Dacht ze gaan nu groeien en Rangers is zeer matig.

Als je beste speler 'beter dan Antony & Sinistera' Gakpo het steeds zo laat afweten, mag je niet veel verwachten van de rest.
Luuk haalt voldoende, Sangare was erg goed vooral tegen Monaco, Veerman goed, Sabari paar wedstrijden goed en Obisipo speelde even boven zijn kunnen.

25 augustus 2022 om 10:54

Het is jammer voor het Nederlandse voetbal, zegt men. Maar ik denk dat PSV totaal niets te zoeken heeft in. CL. Dat hadden misschien 2 puntjes geworden door thuis gelijk te spelen. In mijn ogen is het een te zwak team om het in de CL tegen de grote clubs op te nemen.

En Gakpo vind ik een zwaar tegenvallende voetballer vinden die werkelijk niks te zoeken heeft in de premier league. Ik zie werkelijk aan niets dat van deze jongen een topper maakt zoals ze in Eindhoven beweren. Hij is amper de eredivisie ontstegen. Leuk dat je een steekbal geeft tegen Emmen, maar tegen Monaco, Benfica en Rangers voetbal je gewoon met een man minder als hij meespeelt.

Het kan snel verkeren met de emoties he. Eerst was het PSV nummer 1 titelkandidaat en nu is het weer 3d niks grappig hoe dat werkt in voetbal.

Ik hoop dat Van Nistelrooy ook kritisch naar zichzelf gaat kijken. Zijn wisselbeleid is ook redelijk vaak wel bijzonder. Gisteren moest Luuk de Jong er in de rust uit en kwam Simons er in. Simons deed het prima, maar PSV speelde een groot deel van de 2e helft zonder echte spits. Vinicius kwam er pas in de 76e minuut in, een kwartier na het doelpunt. En wat was de bedoeling van de wissel Van Ginkel voor Max? Max kan nog redelijk de linkse flank bestrijken en een voorzet geven, Van Ginkel voegt in mijn ogen echt weinig toe.

En Ramalho had hij m.i. gewoon moeten laten staan. Vond het net zo goed de fout van Benitez die hem daar niet moet aanspelen. Bovendien nam Benitez de bal niet direct goed aan waardoor Rangers nog meer druk kon zetten. Ramalho stond met de rug naar het veld en het enige dat hij had kunnen doen was de bal naar Obispo spelen. Benitez had gewoon die bal lang naar voren moeten schieten, dan maar bal verlies rond de middenlijn, maar niet je verdediger zo in de problemen brengen.

25 augustus 2022 om 08:28

Die keeper had hem gewoon weg moeten rossen. Die kost PSV 35 miljoen met zijn 2 grote fouten.

25 augustus 2022 om 08:37

Ja letterlijk. Hoe je wendt of keert, de keeper is echt wel een heeel groot deel van deze uitschakeling.

25 augustus 2022 om 08:42

Mee eens. Ik dacht gisteren aanvankelijk nog dat Ramalho 2 opties had, de bal of breed naar Obispo of terug op Benitez die hem dan alsnog naar voren kon schieten. Maar toen ik het later nog een keer terug zag, bleek dat dat laatste ook niet kon, omdat er een speler van de Rangers (ik dacht Colak) voor de neus van Benitez stond.

Maar daarom was de wissel van Ramalho ook zo onnodig. Bovendien haal je Teze weg van RB, waar ik hem meer vind brengen dan op CV. Teze had in de eerste helft enkele aardige voorzetten op De Jong.



Emotie bij Veerman, dat is logisch. Er wordt hem gevraagd waar hij liever speelt en hij geeft aan op 8. Ik noem dat niet echt kritiek maar goed.

Wisselbeleid was gisteren echt onvoldoende. Zijn wissels hebben niet gedaan wat hij er mee wilde. Van Ginkel er in? Kom op zeg, waarom toch in godsnaam? Maxx er uit, ja speelt niet perfect maar heeft in ieder geval nog wel de drive naar voren en kan een voorzet afleveren. Xavi was wel gretig en energiek maar toch ook wel veel balverlies hoor. Desondanks viel hij wel oke in. En Ramalho er direct uit, ja dat is echt niet handig vind ik. De keeper ging ook zeker niet vrijuit.

Ik snap ook niet goed dat Luuk er af gaat met zo'n klein blesuretje in het scheenbeen. Iedereen weet dat je daar best mee door kunt lopen als je maar wilt. Het voelt dan wel alsof je je team wat in de steek laat vind ik. Je bent aanvoerder en je team heeft het lastig, jij bent de enige die uit het niets kan scoren zo ongeveer met je hoofd. Dan ben ik daar op z'n minst verbijsterd over dat je al bij rust er uit gaat. Waar zijn de echte mannen gebleven vraag je je dan af.

25 augustus 2022 om 08:45

Goede voetballers kunnen direct na de wedstrijd de vinger op de juiste plek leggen. Veerman gaf iedereen de schuld, maar repte geen woord over zijn eigen dramatische spel.

En er werd hem inderdaad naar de positie gevraagd. Maar hij had ook kunnen antwoorden dat zoals hij vanavond speelde, het niets uit maakte maar hij stond, omdat hij dramatisch slecht speelde, maar dat zei hij niet.

25 augustus 2022 om 08:50

Nee dat is een fair point van je. Hij had wel wat meer op zijn eigen prestatie mogen in gaan want die was ver onder de maat.

25 augustus 2022 om 08:54

Over het wisselbeleid ben ik het overigens wel grotendeels met je eens hoor. Vind dat Van Nistelrooy, en ook Fred Rutten, kritisch op zichzelf mogen zijn.

Er kwam pas een kwartier na de 0-1 weer een echte spits in het veld. Waarom niet direct in de rust. Over de blessure van Luuk weet je natuurlijk de ernst niet, maar ik neem aan dat hij komend weekend ook niet kan spelen, anders had hij idd nog wel ff door gekunnen.

25 augustus 2022 om 09:43

Omdat we buiten Luuk geen normale spits hebben. Vinicius kan er echt helemaal niets van. Had nu zelfs gewild dat we Bruma nog hadden.

25 augustus 2022 om 09:52

Is dat dan niet een indirecte conclusie? Hij geeft aan op een andere positie beter tot zijn recht te komen. Oftewel op 10 speelt hij niet op zijn niveau.

25 augustus 2022 om 09:53

Want Bruma is wel een geweldige spits? Vandaar dat hij altijd links- of rechtsbuiten speelde.

25 augustus 2022 om 09:55

@rolf72: Hij gaf gisteren in zijn interview ook aan dat hij zich in die 2 wedstrijden terug liet zakken. Hij stond dus in de opstelling als 10, maar speelde de helft van de wedstrijd als 8. En toch was zijn prestatie dramatisch. Denk dat Joey in de badkamer geen spiegel heeft hangen.

25 augustus 2022 om 11:06

Nee natuurlijk is hij dat niet, Paulr. Maar hij dook in ieder geval geregeld op voor de goal. Dit om te illustreren hoe erg het gesteld is daar voorin.

25 augustus 2022 om 11:25

Daarom snapte ik ook niet dat Bakayoko er niet in kwam, of Savio. Die hadden denk ik meer gebracht als Guus Til.

PSV had vanaf minuut 1 moeten gaan stormen. Dan was het publiek erachter gaan staan en had je Rangers tot fouten gedwongen. Nu bleef het allemaal veel te voorzichtig en gezapig. Alleen een minuut of 10 voor rust gingen ze even druk zetten en toen was het meteen paniek bij Rangers.

Al met al een slappe pot in een doodstil stadion.

PSV stelde me gisteren toch wel erg teleur. Geen druk op de bal, de verdedigende linie die veel te laag stond waardoor er veel ruimtes ontstonden. Het was heel erg matig. Daarnaast met twee bouwvakkers als Gutierez en Sangare op het middenveld kun je nooit een snelle opbouw maken. In dat opzicht ben ik het wel met Veerman eens. Als hij op de plek van Guti speelt gaat de opbouw waarschijnlijk stukken sneller. Ook Simons bewees gisteren wel dat hij in de basis hoort te spelen. Technisch misschien wel één van de besten bij PSV.
Erg jammer, had gehoopt dat PSV het zou halen want dat is goed voor het Nederlands voetbal. Maar helaas...

Van Nistelrooy komt er wel. Gewoon een verklaring die klasse uitstraalt. Hier kan Piep-Piep Veerman wel wat van leren. Ik ga ervan uit dat Van Nistelrooy hem dat ook duidelijk gaat maken!

25 augustus 2022 om 08:47

Bij veerman heb ik sws t gevoel dat hij helemaal vol is van zichzelf. Ook dat gedoe in heerenveen, gaat ie lopen zeiken als een kleinkind dat ie weg wilt vlak nadat hij zn contract had verlengd.

Veerman is echt een ontzettend slechte verliezer, zou eens in de spiegel mogen kijken want bakte er gister werkelijk helemaal niks van of hij nu op 8 of 10 speelt zijn niveau was dramatisch, was overigens niet de enige

‘Het wegvallen van Luuk de Jong was een aderlating voor ons.’ Alsof die conclusie en dat scenario zo verrassend is. Waarom geen kwaliteitsspits of veelbelovend talent gehaald hiervoor? Gnonto, Zirkzee? Veel tromgeroffel maar we zitten nog gewoon met Vinicius en Vertessen in de breedte opgescheept, nota bene in de lappenmand.

25 augustus 2022 om 09:48

Ja ongelofelijk is dat. Psv heeft echt nauwelijks geld geinvesteerd, en je ziet nu waar dat toe leidt. 1 echte spits in je selectie (Vinicius tel ik niet mee, die voegt echt helemaal niets toe). Ajax, Feyenoord, zelfs AZ geeft meer uit op t moment.

Vragen of de tegenstander het shirt van Ajax wil aantrekken , en ze spelen allemaal 2klassen beter ,raar dat ze dan wel alles kunnen geven en in de voorrondes bij lange na dat nivo niet halen wat ze in de arena wel kunnen brengen 😪

Veerman praatte even voor zichzelf. Speelt liever op 8 dan op 10. Het is peanuts in het hele verhaal. We hebben een PSV gezien dat in 90 minuten 3 kansen bij elkaar speelde. De Jong had gewoon pech dat hij de voorzet van rechts precies tegen de doelman tikte en Gakpo kreeg twee mogelijkheden waarvan er eentje over ging en eentje gestopt werd. Dat was alles en heel PSV mag zich dat aanrekenen. Natuurlijk is het vooral jammer dat de keeper zich nadrukkelijk twee van de drie tegendoelpunten mag aanrekenen. Hij was immers gehaald omdat zijn voorgangers niet bevielen. En natuurlijk zal Ramalho ook slecht geslapen hebben na zijn blunder. Maar nogmaals, het was vooral een collectief falen waardoor PSV als team bij lange na niet bracht wat nodig was om Rangers te verslaan.

Correcte reacties over het algemeen hier maar ik mis het volgende, het is toch te gek voor woorden als je als team afhankelijk bent van een bejaarde aanvaller die alleen maar aardig kan koppen?! Waar is plan B Ruudje?

Na 1 oprecht slechte wedstrijd van PSV vind ik de conclusie's die getrokken nogal overdreven. Er wordt momenteel gedaan alsof PSV helemaal niets meer kan en alsof Ajax 10 stappen verder is. Toch moet ik eerlijk zijn en zeggen dat ik momenteel (ondanks gisteren). PSV nog altijd de betere ploeg t.o.v. Ajax. Maar daar zullen zeer zeker weinig het mee eens zijn.

Veerman doet het gewoon fantastisch in zn eerste tijd bij Psv,goals zelfs in de afgelopen kwalificatie wedstr.Top 3 dragende spekers in de selectie nu al.

Die jongen komt uit de KKD,voor een prikkie binnen gehaald voor wat hij nu al levert.Mag hij dan Europees nog onervaren zijn?

Als je dit niet accepteren kan ligt het meer aan de negatieve reageerders hier dan aan Veerman gisteravond

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren