Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

PSV wil sterspeler Gakpo behouden en heeft vijf andere ijzers in het vuur

Laatste update:

PSV hoopt nog altijd dat Cody Gakpo bij de club blijft, zo schrijft het Eindhovens Dagblad. De vleugelaanvaller beleeft een uitstekend seizoen bij de Eindhovenaren en lijkt aankomende zomer een stap te gaan maken. PSV hoeft echter financieel niet tot verkoop over te gaan, omdat enkele andere spelers van de nummer twee in de Eredivisie in de nadrukkelijke belangstelling staan van andere clubs.

In de wedstrijd tegen WIllem II waren de supporters van PSV vrij duidelijk over hun wens. “Cody moet blijven”, galmde het van de tribunes van het Philips Stadion. Gakpo is dit seizoen met 18 treffers en 15 assists in 43 officiële optredens een van de blikvangers in Eindhoven en zou in de nadrukkelijke belangstelling staan van verschillende buitenlandse clubs. Met name Arsenal wordt in verband gebracht met de viervoudig international van Oranje.

PSV heeft het prijskaartje van Gakpo bepaald op minstens veertig miljoen euro en kan zich verheugen op een mogelijke uitbraak van een biedingsoorlog tussen de geïnteresseerde partijen. De clubleiding hoopt echter nog altijd op het aanblijven van de aanvaller. Meerdere spelers van PSV zouden namelijk in de belangstelling staan van andere clubs, wat de verkoop van Gakpo financieel minder dringend maakt.

Zo volgen Leicester City en Newcastle United de verrichtingen van Ibrahim Sangaré. De Ivoriaan moet PSV tussen de 25 en 30 miljoen euro opleveren volgens het Eindhovens Dagblad. Noni Madueke heeft een vergelijkbaar prijskaartje om zijn nek hangen, terwijl ook Philipp Max, Érick Gutiérrez en Mario Götze mogelijk gaan vertrekken uit Eindhoven. Laatstgenoemde heeft een gelimiteerde transfersom in zijn contract staan met een waarde tussen drie en vier miljoen euro.

Vorige maand schreef De Telegraaf dat PSV aan de 'Memphis Depay-route' denkt voor Gakpo. De smaakmaker zou onder verbeterde voorwaarden kunnen aanblijven. De clubleiding hoopt met Gakpo in de ploeg volgend seizoen de landstitel te pakken; na het WK 2014 slaagde PSV erin om sterspelers Georginio Wijnaldum en Depay nog een jaar te behouden en uiteindelijk kampioen van Nederland te worden. Daarna maakte het duo transfers naar respectievelijk Newcastle United en Manchester United.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het wordt een hete transferzomer in Eindoven.
John de Jong is de man die het moet doen met topaankopen. Ze moeten blijven aanhaken met Ajax en hebben dit seizoen toch twee prijzen voor de neus weggekaapt van ze. Zal vertrouwen geven in Eindhoven!

2 mei 2022 om 10:53

Ik vind dit wel een hele mooie ontwikkeling als psv ook flink kan verkopen deze zomer. Inkomen generen door spelers te ontwikkelen en te verkopen. Doorstroom vanuit de jeugd blijven stimuleren. Zo kunnen budgetten omhoog, waardoor je talenten weer wat langer kan behouden, door hogere salarissen. Daardoor kun je steeds beter bouwen aan een team en kan ook psv, hopelijk, steeds beter aanhaken in Europa.

2 mei 2022 om 11:02

Een budget kan niet omhoog met goede verkopen. Dat zijn incidentele baten. Je kan het budget alleen verhogem door meer vaste inkomsten te genereren.

2 mei 2022 om 11:39

@heuvel / Dat is natuurlijk niet helemaal waar. Door hoge transfersommen kun je natuurlijk wel beter spelers halen en wellicht het stadion upgraden. Hierdoor kun je meer sponsors binnen halen en meer geld genereren. Betere spelers kunnen er voor zorgen dat er meer wordt gewonnen en hierdoor ook internationaal meer succes behaald. Dit zorgt ook voor meer inkomsten en sponsors. Ik snap wat je bedoelt, maar indirect kunnen de hoge transferinkomsten dus echt wel zorgen voor een hoger budget.

2 mei 2022 om 11:56

Ik begrijp je punt, maar als Nederlandse topclub moet het verkopen van spelers een van de belangrijkste inkomstenbronnen zijn op lange termijn. De inkomsten rechtstreeks in de begroting opnemen daarentegen is gewoon puur speculeren.

2 mei 2022 om 12:10

Onzin. Je kunt incidentele posten prima budgetteren. Sterker nog, het budget is niets waard wanneer je posten van zo'n grote omvang niet meeneemt in het budget. Wat je misschien bedoelt, is dat incidentele posten uit voorgaande jaren niet meegaan in het budget.

2 mei 2022 om 12:20

Denk dat het voor de traditionele top 3 een hete transfer zomer gaat worden. Er staan enorm veel spelers in de belangstelling of lopen uit hun contract. Benieuwd hoe we er aan het begin van volgend seizoen voor staan…

Zou natuurlijk een geweldig statement zijn mochten ze Gakpo kunnen behouden, en met oog op t WK denk ik dat dit ook niet onmogelijk is.

2 mei 2022 om 10:26

En toch vraag ik me sterk af wat PSV doet als dadelijk Arsenal zich meldt met 40 miljoen. Voor zowel PSV als Gakpo zelf zou een jaar blijven sportief het beste zijn maar financieel...

2 mei 2022 om 10:34

Dan verkopen we hem denk ik. Madueke of Gakpo zal vertrekken en ik hoop dat een club gek genoeg is om 25-30 miljoen voor Madueke neer te leggen. Gakpo en Sangare zijn de twee spelers die echt onmisbaar zijn voor dit PSV.

2 mei 2022 om 10:37

Ik zie Madueke echt niet vertrekken hoor. Kon heel goed met Ruud in de o19, die ziet heel veel in hem.

2 mei 2022 om 10:39

Dan verkoop je hem gelijk, ik weet ook eerlijk gezegd niet welke club hem in de zomer wilt gaan halen. Gakpo doet het leuk tegen de kleine clubs maar tot nu toe was hij in de toppers vaak gewoon onzichtbaar (op 1 of 2 wedstrijden na). Een Depay en Bergwijn waren veel verder in hun ontwikkeling toen ze gingen en zelfs die hebben/hadden het moeilijk.

2 mei 2022 om 10:39

Gakpo is voor mijn gevoel wel iemand die echt blessuregevoelig is, zou hier als Premier Leauge team toch wel goed over nadenken voordat er zo'n bedrag wordt geïnvesteerd.

Verder is het natuurlijk wel zo, mocht hij blijven en een goed WK spelen dan kun je er misschien wel 50m + voor krijgen. Maar mocht die (weer) niet fit zijn, dan bevestigd dit wel mijn eerdere punt. Lastige afweging...

Wat denken jullie qua opvolging? De jeugd de kans geven of flink spenderen aan iemand met een meer bewezen CV?

2 mei 2022 om 10:41

Ik zie Madueke ook niet vertrekken, welke club gaat om en nabij 30 miljoen betalen voor een speler die vaker geblesseerd is dan dat ie speelt? Kwaliteit heeft hij genoeg maar fysiek lijkt er wel wat aan te schorten

2 mei 2022 om 10:45

Denk dat Gakpo zelf wel toe is aan een nieuwe stap. PSV zegt dit waarschijnlijk puur om de prijs van hem op te drijven...

2 mei 2022 om 11:02

Denk niet dat Arsenal 40 miljoen gaat neerleggen voor Gakpo. Arsenal heeft meerdere spelers op het lijstje staan en Gakpo staat zeker niet op nummer 1 al zullen ze zeker interesse hebben. Ze zullen met name gaan focussen op 1 of 2 spitsen en een middenvelder en wat over blijft zullen ze waarschijnlijk besteden aan een buitenspeler en een back.. Dat is in ieder geval hoe de meest betrouwbare Arsenal journalisten het beschrijven.

2 mei 2022 om 12:37

Als er een club komt die meer als 40 wil betalen dan is het denk ik wel verstandig om hem te laten gaan..

2 mei 2022 om 12:51

Echt niemand gaat 40 miljoen bieden op Gakpo. Maar mocht dat gebeuren lijkt hij me absoluut onhoudbaar. Maar dat vind ik eigenlijk ook al wel bij 30 miljoen. Arsenal vind ik overigens wel absoluut een hele goede keuze voor hem

2 mei 2022 om 14:03

Tja ik vraag me af of er daadwerkelijk zoveel interesse is van clubs die en dergelijk bedrag willen betalen? Ik denk dat hij om die reden nog weleens een jaartje kan blijven.

Ik denk dat de kans dat Gakpo blijft groter is dan gedacht. Hij doet er sowieso wel goed aan, want ik vind hem in topwedstrijden vaak nog iets te onzichtbaar.

Maar met het oog op het WK, is het sowieso handig als je gegarandeerde speeltijd krijgt. Ik denk wel dat hij een stap hogerop zou kunnen, maar ik weet niet of dit het juiste moment is daarvoor.

2 mei 2022 om 11:21

Wat is onzichtbaar in jouw ogen? Scoorde tegen Sociedad, Monaco, Kopenhagen, Benfica, en midtjylland in de Europese wedstrijden. Tegen Ajax nog gescoord en een assist gegeven in de JC Schaal en Knvb-beker, waardoor ze die bekers mogen bijschrijven in Eindhoven. Daarnaast nog vaak genoeg belangrijk geweest in de Eredivisie wedstrijden wanneer psv stroef loopt (en dat gebeurd best vaak dit seizoen). Madueke heeft daar meer last van inconsistenties. Enige reden wat je kunt geven dat hij nog een seizoen bij psv blijft is omdat hij te vaak geblesseerd is, dus het zal hem misschien goed doen om nog 1 seizoen te blijven en wellicht kampioen worden als mvp.

Misschien een hele on-populaire reactie hier maar ik vind Cody Gakpo dus helemaal niet zo bijzondere speler en snap dus ook werkelijk waar niet waar die 40 miljoen vandaan moet komen wat PSV vraagt.
Op basis van wat moet deze jongen 40 miljoen opleveren? Door het structueel niet leveren in grote wedstijden (de goal in de beker niet meegerekend)

2 mei 2022 om 10:31

Tegen Monaco, Benfica, Sociedad en Kopenhagen en inderdaad de beker scoort hij toch gewoon? Dat niet leveren in grote wedstrijden wordt overdreven. Maar wat mij betreft blijft hij nog even ja.

2 mei 2022 om 10:33

Daar kan je tegenover stellen dat hij in zeven duels met Ajax, Feyenoord en AZ uit mijn hoofd goed was voor een doelpunt en een assist. En qua spel in geen van die wedstrijden echt overtuigend was.

2 mei 2022 om 10:37

Voor jongens als Gakpo waar enorm veel over wordt gepraat mag je toch veel meer verwachten dan alleen een goal? Hj moet bepalend zijn met acties etc en dat is die niet naar mijn mening. Het feit dat hj alle corners en vrije trappen neemt bij PSV zegt ook wel iets toch? Dat is de enigste manier een wat assisten op z'n naam te krijgen want uit individuele acties krijgt die dat niet. Ook moet hij eerst maar eens 34 wedstijden kunnen spelen voluit.

2 mei 2022 om 10:41

Ik werd ook getriggerd door de opmerking en ging het opzoeken. tegen AZ, Feyenoord en Ajax 2 goals en 2 assists in 2 seizoenen. Echter vind ik het kort door de bocht om alleen dat 'toppers' te noemen en heb ik gekeken naar alle clubs in top 6.

Dan kom ik op 6-7 doelpunten en 4-5 assists.

Ik vind dit nu echt een voorbeeld van zaken die door de media/supporters populair geroepen worden, en niet echt waar lijken te zijn.

Berghuis heeft ook maar 1 goal tegen PSV, Feyenoord en AZ. Is hij daarom ook totaal niet bijzonder (al is zn huidige vorm wel zorgelijk)
Anthony heeft 2x gescoord in wedstrijden tegen dezelfde tegenstanders.
Sinisterra 1x.

En ja ik heb de europese wedstrijden buiten beschouwing gelaten, net zoals jullie bij Gakpo doen .

Volgens mij gaat het om het totaal plaatje. Gakpo laat een mooie ontwikkeling zien en laat potentie zien. hij is er nog niet, maar kan zeker stappen maken. Omdat hij zelf ook altijd bescheiden blijft en hard blijft werken.

2 mei 2022 om 10:43

Het feit dat hj alle corners en vrije trappen neemt bij PSV zegt ook wel iets toch? Dat is de enigste manier een wat assisten op z'n naam te krijgen want uit individuele acties krijgt die dat niet.

Weszol hoeveel van de assists van Gakpo komen uit vrije trappen of corners?

2 mei 2022 om 10:45

Ik vind het juist een echt fijne speler om naar te kijken. Helemaal mee eens dat hij fysiek in staat moet zijn om een vol seizoen te shinen zonder (vermoeidheids-)blessures, maar zijn balbehandeling, snelheid en kracht zijn echt heel fijn. Ook als je ziet hoe makkelijk hij die lange bal gisteren dood legt waar de 1-0 uit komt, wel echt zijn verdiensten, die goal.

2 mei 2022 om 10:46

In de Eredivsie zijn de wedstijden met Ajax, PSV en Feyenoord toch ook '' de toppers'' AZ zou je nog erbij kunnen rekenen alleen is dat geen topduel in mijn ogen. Alles daaronder is geen topduel dus heeft het ook niet zoveel zin om de wedstijden tegen de top 6/7 erbij te pakken. Om eerlijk te zijn vind ik Gakpo veruit de minste tussen Sinisterra, Antony en Gakpo.

2 mei 2022 om 10:46

Zijn alle clubs in de topzes toppers? Zie jij een thuisduel tegen Vitesse als een topper?

2 mei 2022 om 10:51

Suarez7 Gakpo heeft dit seizoen 3 keer tegen Ajax gespeeld en was daarin twee keer goed voor een goal of assist. In totaal was hij in drie van de zes wedstrijden die hij dit seizoen tegen Ajax, Feyenoord of AZ gespeeld heeft beslissend. Dat is gewoon prima. Dat PSV als collectief zwak presteert in topwedstrijden ligt niet aan Gakpo. Wel bijzonder hoe iedereen hier Gakpo weer feitenvrij naar beneden weet te praten, en dan ook nog zeggen dat het een onpopulaire reactie is (in geval van weszol) - nou ik lees hier niet anders

2 mei 2022 om 10:52

Wat ik mij eigenlijk altijd afvraag, waarom neemt hij eigenlijk corners? Met zijn lengte zou hij toch gewoon voor de goal moeten staan?

2 mei 2022 om 10:54

Zeker niet. maar om een goed beeld te geven, moet je (vind ik) verder kijken dan Feyenoord, Ajax en AZ.

Als dat de standaard is, dan is Anthony net zo matig, gezien zijn doelpunten in toppers. Terwijl ik wel durf te stellen dat Anthony een topspeler is (zonder het theatrale gedrag).

Punt wat ik wil maken is dat we allemaal verder moeten kijken dan ‘slechts’ de toppers. Iedereen heeft voorkeur voor bepaalde spelers, en dat is juist mooi. Echter zeggen dat Gakpo niet eens ‘een goede speler’ is, dan heb je er weinig kijk op. Dan ben je OF een trol, je probeert bewust ‘onpopulair’ te doen voor de likes en aandacht.. of je hebt er gewoon geen kijk op.

Er is een reden dat clubs interesse hebben en een reden dat hij bij het NL-elftal zit. En dat is de potentie. Potentie die hij hopelijk waar gaat maken maar nog niet altijd waargemaakt heeft. Hij is ook ‘pas’ 22..

2 mei 2022 om 11:02

Omdat PSV de meeste goals uit corners heeft, dus zijn traptechniek lijkt me niet onbelangrijk.

2 mei 2022 om 11:12

Dus als je 5 goals maakt tegen Real Sociedad, Monaco, Kopenhagen en Benfica telt dat niet, maar als je niet scoort tegen AZ en Feyenoord zegt dat wel wat? 😅 Dan zou Antony toch ook maar een matige speler zijn?

2 mei 2022 om 11:12

Ik snap zeker wat je bedoelt en dat er ook verder gekeken moet worden dan Feyenoord, Ajax en AZ. Alleen is de rest van de Eredivisie niet helemaal een graadmeter toch daar dit gewoon heel erg matig is.alleen echter heb ik niet gezegd dat het niet eens een goede speler is maar alleen dat er wel een enorme hype op Gakpo ligt die ik zelf maar moelijk kan begrijpen. Tuurlijk zie ik heus wel punten waarbij ik denk dat er wel iets moois van terecht kan komen voor die jongen.

Precies wat je zegt er is potentie bij hem alleen komt dat er tot op heden maar mondjesmaat uit en is het wel de bedoeling dat dit snel eraan komt te zitten. Ook in combinatie met zijn leeftijd.

2 mei 2022 om 11:28

Is dan toch juist een extra wapen. Dat jij dat niets vind mag natuurlijk, maar clubs kijken daar wel naar. Vooral in Engeland zien ze dit als pluspunt met al die goed koppers daar

2 mei 2022 om 11:30

Haha dat vraag ik me al 2 seizoenen af. Wat weer los staat van zijn traptechniek die echt wel goed is.

2 mei 2022 om 10:36

Nee dat vind ik ook.

Het is een goede speler, maar niet echt een wauw factor nog. Ik snap niet dat Arsenal voor hem klaar staat.

Ik denk dat PSV met Sangare juist wel veel kan opleveren. Hij heeft zich goed ontwikkeld, hopelijk kijken ze weer in de zelfde categorie voor zijn vervanger. Hopelijk koopt PSV spelers die PSV omhoog gaan tillen.

2 mei 2022 om 10:42

Ik denk zelfs dat je met de tekst '' het is een goede speler'' hem nog heel veel ophemelt. Ik snap werkelijk waar niet wat Arsenal in hem ziet? daar zal die toch echt heel veel op de bank terecht komen.

2 mei 2022 om 10:53

@WesZol statistieken zeggen toch ook niet alles en staan niet garant voor succes. Donny van de beek scoorde juist wel in toppers waardoor hij ik de kijker kwam van grote clubs…is natuurlijk ook niet zo’n succes geworden. Idem voor Memphis die naar man united ging. Je ziet toch gewoon aan alles dat Gakpo beter is dan andere spelers in de selectie? Goed overzicht, goed schot, sterk aan de bal, redelijk snel en vooral mentaal lijkt hij erg sterk. Tegen de toppers komt het er vanzelf wel een keer uit denk ik.

2 mei 2022 om 11:26

@kevin1989, Statistieken zeggen zeker niet alles dat klopt inderdaad. Alleen is de vergelijking met Van de Beek niet echt hetzelfde lijkt mij. Hij scoorde in toppers en grote wedstijden ja maar iedereen kon toch zien dat die jongen gewoon mee hobbelde met de niveau in de wedstijd en dat daar niks bijzonders in zit of zat? Bij Memphis blijft het jammer daar hij veruit de beste speler van de Eredivisie was, deze had gewonnen en topscoorder was, de ideale ingredienten voor het buitenland. Maar ik heb toch nergens gezegd dat Gakpo niet de beste speler van PSV is? dat is die namelijk wel.

2 mei 2022 om 11:38

Depay speelde ook in een veel stabieler elftal. Maar al met al liet de gewoon meer zien, maar ook de Bruyne, Salah, Lukaku etc. zijn ooit mislukt in de premier league. Dus al met al is het gewoon erg lastig.

Ik volg Arsenal niet veel maar Smith Rowe is volgens mij een groot talent en hetzelfde geldt voor Martinelli, maar het is nou ook weer niet zo dat het bewezen topspelers zijn.

Ook is 30-40 miljoen helemaal niet zo veel dat bedrag kunnen vrijwel alle clubs in de premier league uitgeven. Jij gaat mij niet wijsmaken dat hij veel minder is dan de linksbuiten van pak hem beet West ham, Leicester, Newcastle etc.

2 mei 2022 om 11:53

@memhisdepay Ik weet niet niet in hoeverre jij de Premier League volgt? Maar andersom gezegd, jij gaat mij niet wijsmaken dat Coday Gakpo beter is als Harvey Barnes van Leicester City of dan Said Benrahma van West Ham.

Emile Smith-Rowe is aardig talent voor Engelse begrippen en heeft dit seizoen dan ook al 10 goals in de PL gemaakt. Martinelli is in mijn ogen wel echt een topper in wording zeg alleen ontbreekt het hem aan scorend vermogen eerlijk gezged.

2 mei 2022 om 12:13

@weszol,
Nee hij zal inderdaad niet echt veel beter zijn dan die spelers maar die spelers zijn ook gewoon 30-40 miljoen waard. Misschien is 40 miljoen inderdaad aan de hoge kant maar PSV moet er toch een vergelijkbaar bedrag als bij Malen, Lozano en Bergwijn uit kunnen halen? Die hebben ook allemaal 30-35 miljoen opgeleverd als ik het goed heb.

2 mei 2022 om 10:58

Maar echt, ja hij is prima maar hij wordt echt gehyped, niet normaal hoor. En hij is bijna 23 jaar, maar doen alsof hij nog 19 jaar is ofso. Lees de titel alleen maar, ..."sterspeler". Aghh die jongen heeft maar 9 goals in 23 eredivisie wedstrijden. Niks bijzonders aan. Is hij goed? Ja, maar de hype gaat nergens over.

2 mei 2022 om 10:58

Ik ben het met je eens hoor, ik zie echt geen uitzonderlijke kwaliteiten bij hem die gemaakt zijn voor een grote of degelijke club in een grote competitie. Staat er trouwens ook bijna nooit in topwedstrijden. In de bekerfinale scoorde die wel tegen een keeper die niet meer kan duiken, maar hij speelde verder enorm slecht met veel balverlies en verloren duels. Zijn cijfers zijn verder ook niet indrukwekkend. We hebben kunnen zien hoe hoog de stap is van de eredivisie naar een grote competitie, Depay en Bergwijn die meer lieten zien dan hij hadden moeite met een basisplek te vinden.

2 mei 2022 om 11:18

Of zij meer hebben laten zien betwijfel ik zeker Bergwijn. Als je naar de stats kijkt dan zie je dat hij in 1552 minuten 9 keer scoort en 13 assists geeft. Is per minuten een beter gemiddelde dan Tadic en Haller. Verder heeft hij dit seizoen gescoord tegen Monaco, Kopenhagen, Benfica, Ajax en Sociedad.

Depay speelde zeker beter dan hem laat daar geen twijfel over bestaan, maar hij speelde ook in een veel beter team op vrijwel iedere positie een betere speler. voor Bergwijn geldt zeker in zijn een na laatste seizoen hetzelfde. Hij haalde ook zeker geen betere stats.

2 mei 2022 om 11:02

Ben benieuwd wie volgens jou dan wel goede spelers zijn in de eredivisie? Ik vind Gakpo zeker een van de betere spelers en samen met Sangare de beste speler van PSV, in combinatie met zijn leeftijd is 40 miljoen niet zo gek in mijn ogen.

2 mei 2022 om 13:24

Huh, leg eens uit hoe je erbij komt dat hij in grote wedstrijden niet levert? Dat is echt gewoon onzin hoor, lijkt meer op een reactie om een beetje te provoceren. Als je genoeg wedstrijden van PSV bekijkt, begrijp je waarom hij minimaal 40m kost, steekt er wekelijks samen met Sangare met kop en schouders bovenuit, loopt mannetjes voorbij alsof ze er niet staan en heeft een levensgevaarlijke rechter. Gewoon een fantastische speler.

2 mei 2022 om 13:27

Ik deel je mening gedeeltelijk. Ik vind Gakpo een goede speler hoor, maar ik schaar hem niet in het rijtje van de PSV-spelers die de afgelopen jaren voor om en nabij hetzelfde geld verkocht zijn. Ikzelf, en ik denk samen met mij ook wel andere mensen, kijk er denk ik toch op die manier naar.

Als je de toptransfers van de laatste jaren bekijkt is Gakpo naar mijn bescheiden mening degene die het minst ver is. Dat neemt niet weg dat ik het een erg goede voetballer vind, alleen zet ik wel vraagtekens bij de vraag of hij de Eredivisie ontstegen is? Hij mist vaak 1/3 van een seizoen, is inderdaad niet altijd even prominent aanwezig op het veld en naja, het is gewoonweg wel een groot talent maar geen speler die even constant is. Toegegeven, de laatste tijd is hij weer goed aanwezig en laat hij het zien, maar ik heb dat gevoel niet bij hem.

Dat hij niet levert in de grote wedstrijden is wel een beetje onzin, in Europa heeft hij zich vaak laten gelden en als, maar zo werkt het altijd, andere spelers wat beter speelden had Gakpo maar uit zichzelf kunnen halen. 40 miljoen is ook maar een wazig bedrag, want ik zie hem niet even in de basis staan bij de grote ploegen. Maar in deze markt? 40 miljoen? Het kan gewoon hoor.

2 mei 2022 om 13:52

Ik vind het juist, met Sinisterra, de beste linksbuiten van de competitie. Beiden veel potentie. Geen absolute top (Gakpo dan), maar niveau Dortmund/Arsenal zeker wel. Hij heeft het trouwens wel vaker in grote wedstrijden laten zien hoor.

Ik denk dat Gakpo er goed aan doet om nog een seizoen te blijven in Eindhoven. Fysiek heeft hij nog stappen te maken en hij is lang niet altijd beslissend geweest als het er op aankwam. Die trend heeft hij eigenlijk pas in de bekerfinale verbroken. Volgend jaar begint Ajax aan een nieuw tijdperk met een nieuwe trainer en een rits aan nieuwe spelers. Dat is het moment waarop PSV de competitie kan ingaan zonder de gedoodverfde nummer twee te zijn. Als Luuk de Jong komt, waarover ik toch al het een en ander las, kan je volgend seizoen starten met de voorhoede Madueke, De Jong en Gakpo. Met gerenommeerde spelers als Cillessen erbij kan je dan mogelijk een driefrontenoorlog spelen op het hoogste niveau. Ik vind dit volgend seizoen een redelijk realistisch PSV-team: Cillessen, Mauro Junior, Ramalho, Boscagli, Max, Veerman, Midtsjo, Van Ginkel, Madueke, De Jong en Gakpo.

2 mei 2022 om 10:58

Bij PSV gaat er ook een hoop veranderen en beginnen zij ook aan nieuw tijdperk met een nieuwe trainer. Er zitten bij PSV in de selectie toch nog teveel (oude) middelmaat die vervangen moet worden. Ook PSV moet een centrale verdediger halen want Boscagli is ernstig geblesseerd, een rechtsback, een spits en een keeper. Dat zijn erg veel spelers wat je minstens 20 miljoen kost wil je jezelf echt versterken. Ook kunnen weinig spelers intern opgevangen worden, spelers als Ledezma, Oppegard, Seelt, Fofana, Sambo en Bakayoko kun je misschien in de selectie zetten daarna houdt het op. Dat weegt ook niet op tegen de leegloop die er aan zit te komen, van de spelers die nu vertrekken krijg je hoogstens 5 miljoen met uitzondering van Sangare.

Ajax heeft veel geld en ik verwacht dat dat elfal wat jij hiet opnoemt niet goed genoeg is om echt mee te doen.

2 mei 2022 om 11:02

Midtsjo lijkt me een verstandige aanwinst. Het lijkt mij ook dat hij haalbaar is, omdat hij nog een jaarcontract heeft. Het zou natuurlijk wel kunnen dat hij liever naar het buitenland vertrekt. Van Ginkel had beter Pröpper kunnen nadoen, dus de eer aan zichzelf houden en stoppen. Het niveau kan hij niet meer aan. Eventueel nog afbouwen bij Vitesse, maar voor psv komt hij duidelijk te kort. Geen schande gezien al z'n blessures, maar het zij zo.

2 mei 2022 om 13:39

Als PSV daadwerkelijk volgend seizoen met Van Ginkel in de basis komt aankakken terwijl ze meer dan een seizoen tijd gehad hebben om te zien dat Van Ginkel gewoon klaar is in de voetballerij omdat hij te traag geworden is en teveel steken laat vallen verdedigend mag John de Jong wat mij betreft de deur uit.

Midtsjo zou een goede versterking zijn, is één van de weinige AZ-spelers die makkelijk een stap hogerop aankan naar mijn idee en dat op een positie waar PSV volgend seizoen waarschijnlijk versterking kan gebruiken als 4-2-3-1 blijven spelen. Met het geld van Sangaré kan echter ook makkelijk nog een speler worden aangetrokken en als Sangaré blijft hoeft dat natuurlijk sowieso niet

2 mei 2022 om 14:39

Midtsjo zou een aanwinst zijn, maar ik zie liever dat er in de zuid-amerikaanse vijver gevist wordt, of dat er in Mexico rondgekeken wordt. Daarnaast zie ik Wijndal heel graag komen. Max staat op de nominatie om verkocht te worden.

Natuurlijk hartstikke mooi als hij blijft, maar er moet niet gedaan worden alsof dit een tik is die PSV aan Ajax uit zou kunnen delen. Heb al eens gelezen over een Depay/wijnaldum scenario maar daar ben ik het absoluut niet mee eens. Toen had PSV gewoon veruit het sterkste elftal, nu zijn er op meerdere posities nog steeds versterkingen nodig.

Nu heb ik al gelezen van interesse in 2 18 jarigen maar die gaan PSV niet verder helpen in de strijd met Ajax volgend seizoen. Er moet echt een spits, rechtsback en een keeper komen, als Sangare vertrekt moet er ook een nieuwe middenvelder naar mijn mening, eigenlijk zelfs 2.

2 mei 2022 om 10:37

Meerdere middenvelders ja. Al helemaal als Sangaré en Guti gaan en als Thomas zijn contract niet verlengt.

2 mei 2022 om 10:44

Volgens mij heeft PSV nog een optie voor Thomas maar of je die moet lichten vraag ik me af. Hij is eigenlijk vrijwel ieder seizoen het grootste gedeelte niet aanwezig. Op hem en ook op van Ginkel kun je niet meer vertrouwen, zelfs niet als wissel. Als Guti ook nog vertrekt en Gotze en Sangere ook dan zie ik toch wel een lastige opgave om een goed middenveld samen te stellen, ik zou maar 2 van de 3 spelers durven te verkopen.

2 mei 2022 om 10:53

Ja een vervanger vinden voor Sangaré gaat bijzonder lastig worden. Gutierrez zou ik nog wel durven te vervangen met die Q. Timber. Het ding met Gutierrez is namelijk dat dit het perfecte moment is om hem te verkopen, want we weten niet of hij nog een seizoen zo gaat spelen. Götze kun je denk ik het best vervangen door Veerman op 10 te zetten. En dan nog die Swedberg halen, best wel grote kerel met veel talent die op meerdere posities op het middenveld uit de voeten kan. Dan heb je verder nog van Ginkel achter de hand en moet er nog een Sangaré vervanger bij. Ledezma verhuren.

2 mei 2022 om 11:04

Je kan bijvoorbeeld ook zonder nummer 10 gaan spelen, als Gotze vertrekt dan heb je daar alle vrijheid voor. Die spelers die jij noemt zullen best interessant zijn, maar ze zijn ook nog vrij jong en daarom zie ik PSV er niet echt op vooruit gaan met hen. Het zal best een goed moment zijn om Guti te verkopen maar het gaat niet veel geld opleveren en ik vind het toch wel een gok. Denk niet dat het het geld waard is om hem te verkopen, er zijn gewoon te weinig middenvelders. Ook zie ik liever een ervaren middenvelder erbij dan 2 talenten.

2 mei 2022 om 11:36

Ik denk niet dat het behouden van Gakpo het primaire uitgangspunt moet worden, maar een vertrek van de aanvoerder vooral moet worden afgewogen tegenover de visie die je nastreeft. Wat PSV de afgelopen jaren verkeerd heeft gedaan is a) genoegen nemen met een te lage kwaliteit en b) te weinig ingezet op groeikapitaal (spelers die op korte termijn sportieve en op langere termijn financiele waarde toevoegen. Daar lijkt de club nu wel een draai in te maken als je de geluiden hoort.

Binnen de categorie 18-21 jaar is de club het afgelopen halfjaar in verband gebracht met Exequiel Zeballos, Cristián Medina, Alan Varela (allen Boca Juniors), Quinten Timber (FC Utrecht), Williot Swedberg (hamarby), Joshua Zirkzee (bayern Munchen) en Wilfried Gnonto (FC Zurich). Met Mauro als openbaring op rechtsback zou ik bij een vertrek van Phillip Max nog graag Victor Kristiansen (FC Kopenhagen) aan dit rijtje zien worden toegevoegd. Op dit soort talent zou ik volop investeren en niet voor niets heeft PSV 'voor jong talent met al enige ervaring op het hoogste niveau' ook een potje van €30M aangelegd. Ze kunnen sportief bijdragen, maar zijn tegelijkertijd groei-investeringen die - blessures en ander leed voorbehouden - zichzelf waarschijnlijk ruim terugverdienen.

Daarnaast zou ik graag zien dat de club ook investeert in het segment 22-25 jaar. Deze spelers zijn al iets verder, maar leveren je waarschijnlijk nog steeds een rendement op na twee, drie jaar. Liever investeren in Hugo Souza (23, Flamengo) dan voor een habbekrats weer oudere middelmaat als Cillessen (valencia) 'terughalen' en daarop afschrijven. En in plaats van oude bekende Andreas Pereira (27, Flamengo), vind ik zijn jongere ploegenoot Igor Gomes (23 jaar, met een contract dat over 10 maanden afloopt) veel interessanter. Verder lijkt de komst van Alexis Vega (24, Chivas) al een zekerheidje, in Mexico vermoedt men al dat de aanvaller een voorcontract heeft getekend bij PSV.

Tegenover de investeringen kun je natuurlijk op zoek gaan naar financiele buitenkansjes die ook in termen van ervaring tegengewicht bieden aan het jonge talent. In dat licht blijft in mijn ogen de transfervrije Stefan Ortega (aramania Bielefeld) een buitenkans en vind ik Bazoer een no-brainer.

2 mei 2022 om 12:02

De oudere spelers hebben ook gewoon niet kunnen brengen wat er van ze verwacht werd, van te voren had ik hoge verwachtingen van Gotze, Zahavi en Max. Maar ze hebben nooit het niveau aangetikt van voorgangers als Guardado of Moreno erg jammer.

De namen die jij noemt zijn zeker allemaal interessant, maar hoe haalbaar zijn de meeste? Het lijkt mij dat de meeste 5-15 miljoen zullen kosten, dan moet je toch overwegingen in je budget gaan maken. Cillessen is misschien wel een afschrijving maar aan de andere kant is hij een bewezen keeper en voegt hij ook wat ervaring aan de selectie toe, wat ook niet onbelangrijk is. Buiten dat zullen die spelers ook niet perse allemaal staan te springen voor PSV.

Verder zou ik Mauro gewoon op links zetten en investeren in een nieuwe rechtsback.

Ook moet je niet vergeten dat de korte termijn belangrijker wordt als de nummer 2 ook in de cl komt dan moet PSV er echt alles aan doen om de selectie op de korte termijn te versterken. 5 miljoen voor zo'n Gnonto is bijvoorbeeld hartstikke leuk maar ik zie liever Luuk de Jong die er 20-30 in legt. Maar ben het met je eens dat PSV wel meer talenten aan moet trekken.

2 mei 2022 om 17:59

Begrijp helemaal je punt, maar Moreno en Guardado waren wel buitenkansjes. Met onder meer Gotze, Zahavi, Van Ginkel, Afellay, Propper en Ramalho hoopte PSV ook dat effect te hebben, maar in meer of mindere mate zijn deze aankopen bij lange na niet van het kaliber Moreno/guardado gebleken. Als je geen routiniers kunt aantrekken die je CL opleveren, ga dan tenminste voor groei en hoop dat je het met toptalent kunt afdwingen.

Wat kosten die talenten? Ik denk dat je Timber, Swedberg, Gnonto en Kristiansen elk voor €5M wel loskrijgt. Zirkzee kost je €10M en Zeballos en Medina samen €20m. Dat is een forse investering, maar tevens zeven fraaie beleggingen, waarvan je met Madueke, Bakayoko, (in mindere mate) Ledezma, Vertessen en Teze ook al enkele in huis hebt. Daarentegen zou je voor het middensegment met Ortega (€0), Bazoer (€0), Vega (€3) en Gomes (€7m)j betrekkelijk weinig kwijt zijn.

Komt daarmee je totaalrenovatie - neem aan dat Sambo, Seelt en Bakayoko vanuit de jeugd doorschuiven - op €60 en je put uit de €30M talentpool, moet je dus €30M aan extra inkomsten binnenharken. Dat haal je makkelijk, want alleen Sangaré gaat voor dat bedrag al de deur uit. Voeg daarbij de verkopen van Sadílek (€1,5m), Baumgartl (€4m), Doan (€8m), Bruma (€5m), Romero (€3m), Max (€7m), Gutierrez (€8m), dan hoef je Gakpo helemaal nog niet te verkopen.

Leegloop bij psv, dus logisch dat John de Jong dit aanbiedt bij Gapko. Gapko lijkt me onhoudbaar daarintegen.
Wellicht is Noa Lang een optie?

2 mei 2022 om 11:00

Wat moet je nou met Noa Lang? Die heeft inmiddels wel een reputatie opgebouwd dat hij naar een Europese subtopper kan/ wil. Verder denk ik dat Lang alleen maar oren heeft naar Ajax. Die komt echt niet. Dan kun je beter Bergwijn polsen.

2 mei 2022 om 11:55

Psv heeft in het verleden bewezen goed met dat soort ventjes om te kunnen gaan. Bij ajax hoef je zo niet te doen nee, daar hebben ze liever per schuurs

2 mei 2022 om 14:03

Want Bakkali, Ihatarran en Aissati waren zo'n succesverhaal bij PSV wil je zeggen?

2 mei 2022 om 16:48

Labyad bedoelde ik...

2 mei 2022 om 11:06

Buiten dat hij in de verste verte niet bij psv past. Heeft hij het zichzelf toch onmogelijk gemaakt.

Die zien we denk ik eerder dan gedacht naar Azië,of Amerika gaan.

Goede voetballer, waardeloze gozer verder.

Ik ben best wel verrast door zijn statistieken. Hij loopt bijna 1-op-2 qua doelpunten dit seizoen en heeft ook al 15 assists gegeven. Op papier doet hij het dus goed, maar dat zou je helemaal niet verwachten als je hem ziet spelen. In grote wedstrijden en bij Oranje laat hij het toch meestal afweten, wat doet vermoeden dat hij toch vooral tegen de kleintjes uitblinkt. Nog een jaartje PSV en een goed WK draaien zou hem (en PSV) goed doen.

2 mei 2022 om 10:50

Zijn enorme rendement is ook zijn grootste kracht. Hij is een andere soort buitenspeler dan Sinisterra en Antony, die graag hun man opzoeken en heel actief zijn (Gakpo heeft bijna de helft balbezit van wat zij hebben). Gakpo kan onwijs goed zijn momenten kiezen en heeft dan een dodelijke versnelling. Bij Oranje scheelt het gewoon dat hij minder vaak wordt gezocht, want dan oogt hij al snel passief.

2 mei 2022 om 12:17

Ik ben niet verrast door die statistieken maar kijk dan ook in tegenstelling tot Ajacieden en Feyenoorders hier alle wedstrijden van PSV. Hij doet het niet alleen goed tegen de kleintjes. Tegen Benfica en zeker in de uitwedstrijd was hij tweemaal man of the match. In die uitwedstrijd zijn er denk ik zonder overdrijven 15 tot 20 overtredingen op hem gemaakt. Hij dribbelde heel het veld over ongrijpbaar bijna.. Daarnaast heeft hij inderdaad ook nog eens goede statistieken.

2 mei 2022 om 12:31

Het was een sterke wedstrijd van hem, ik zie echter nergens die 15 of 20 overtredingen op hem. Het aantal keer dat er een overtreding op hem is gemaakt is volgens de statistieken 5 (het zou eventueel iets meer kunnen zijn maar jouw aantal is incorrect).

2 mei 2022 om 12:34

Ik ga niet heel de wedstrijd terug kijken maar hij was toen écht heel erg goed. Beste man van het veld zonder overdrijven.

Begrijpelijke houding van PSV. Ik vind 40 mln voor Gakpo een stevige prijs, maar hij heeft nog een langlopend contract, dus waarom zou je het niet vragen? Voor Gakpo wel minder als hij de enige topper is die blijft, maar lijkt me geen jongen die problemen gaat maken en PSV zal best wat leuks terughalen. Sowieso gaan de kaarten in de eredivisie flink geschud worden deze zomer. Ik hoop dat Feyenoord kan aanhaken, maar die zullen meer moeite hebben om kwaliteit terug te halen.

Las net ook ergens dat we Openda willen halen. lijkt mij niet echt een speler die ons beter gaat maken als ik eerlijk ben.

2 mei 2022 om 10:47

Openda, zeer creatief gescout van de directie ... Hoeveel zou die moeten kosten miljoen of 10?

Vind dat toch wel een zeer dure gok, zeker omdat die het eerder bij Club ook niet liet zien. Doet het nu bij Vitesse wel vrij aardig maar is vaak nog wel druistig voor de goal. Voor dat geld moet er toch wel iets beter te halen zijn?

2 mei 2022 om 10:49

Denk eerder een miljoentje of 6 eigenlijk. ik hoop maar dat het een gerucht is en niet dat we hem echt kopen.

2 mei 2022 om 11:41

Dat creatief scouten is ook zwaar overrated. Als een speler niet creatief gescout is, maar het wel goed doet, wat is het probleem dan? Ik kan op dit moment in de eredivisie bij elke topploeg zo een paar spelers opnoemen die niet creatief gescout zijn maar wel leveren (tadic, Blind een tijdje terug, Haller, Veerman, Berghuis, Toornstra, Klaassen). Tuurlijk is het leuk om wat exotischer spelers te zien (ik zou graag weer een Mexicaanse ster willen zien), maar als een speler rendeert, dan rendeert hij en dan maakt het me niet uit of hij uit de Eredivisie, Belgische competitie, Zimbabwaanse competitie of de Mexicaanse competitie komt.

2 mei 2022 om 11:55

Voor al die spelers is dan wel de (hoofd)prijs betaald. Ben het met je eens dat goed, goed is en het natuurlijk niet altijd een buitenlands topper hoeft te zijn.

Maar zeg nou zelf, zie jij in Openda of in de eredivisie buiten Haller een nieuwe spits voor PSV rondlopen? Zie jij bijv. een Luuk de Jong dan graag terugkomen? Ik bedoel tuurlijk is het goed om op in je eigen competitie te scouten, maar als er niemand van het gewenste niveau is, moet er ook doorgeschakeld kunnen worden.

2 mei 2022 om 10:52

Serieus? Daar zou ik weinig van begrijpen. Best een goede voetballer, maar heel wisselvallig en er zit een beetje een steekje los. Laat zijn ploeg ook vaak in de steek.

Ik zie bij verschillende reacties dat Gakpo niet zou opstaan in grote wedstrijden, maar dat is onzin. Hij neemt ook in grote wedstrijden het voortouw en heeft genoeg doelpunten gemaakt en assists gegeven. PSV heeft het in de grote wedstrijden als collectief niet goed gedaan, maar dat is niet alleen Gakpo zijn schuld. Ik hoop dat hij blijft, samen met de oude ontdekkingen Guti, Mauro en zelfs Doan. Gotze, Zahavi en Max mogen van mij vertrekken. Die eerste twee zullen de grootverdieners zijn. Sangare is onhoudbaar en ik verwacht dat Madueke ook vertrekt (bij een goed bod). Genoeg werk aan de winkel.

Hardop denkend: waarom zou PSV geen poging wagen bij Bergwijn? Dan heb je één op één een vervanger voor Gakpo, die je bij een bod van 40 miljoen toch echt moet laten gaan lijkt me. Bergwijn wil naar het WK en heeft absoluut het niveau waar PSV naar toe wil groeien (Champions League). Laat dit dan het startsein zijn voor een paar goede jaren, zoals Ajax dat heeft bewerkstelligd met o.a. Blind en Tadic.

2 mei 2022 om 10:57

Zou natuurlijk voor PSV echt wel een top vervanger zijn waarmee je misschien nog wel vooruit op gaat ook. Bergwijn neemt toch een berg aan Premier Leauge ervaring mee, en is fysiek toch nog wel een stuk stabieler dan Gakpo.

De vraag is wel, hoe ga je het dan doen met een spits? De spits positie is toch wel een zorgkindje voor PSV volgend seizoen en ik verwacht en hoop eigenlijk dat ze daar echt nog wel (veel) geld gaan voor uittrekken. Hopelijk om een echte topper te gaan halen, maar die gaat natuurlijk wel een bak geld kosten. En daarnaast moet je het willen om voor 25 miljoen zo'n speler te gaan halen terwijl je volgend jaar waarschijnlijk voorronde Champions Leauge speelt? Dit kan natuurlijk ook Champions Leauge worden, maar dit wel echt een gevaarlijk spelletje als je zulke bedragen gaat spenderen. Mocht PSV kampioen worden, dan zou ik het ook wel weten als beleidsbepaler en Bergwijn meteen halen.

2 mei 2022 om 11:13

Geen gekke naam natuuirlijk. Wel denk ik dat het salarisplafond bij Ajax meer past bij wat Bergwijn nu bij Tottenham krijgt betaald. Ajax geeft/gaf Tadic en Ziyech rusting 4 á 5 miljoen. Bij PSV schijnt het plafond rond de 2.0 miljoen te liggen (als kun je ook creatief boekhouden met tekengeld en variabele premies). Al met al wel een groot gat om te overbruggen. Eigenlijk als je het zo bekijkt is het überhaupt vreemd dat Ajax 3 wedstrijden voor het einde nog binnen (theoretische) schootsafstand staan van PSV. Een Bayern München heeft zijn zaakjes wat betreft beter op orde en zijn al ruimschoots klaar dit seizoen.

2 mei 2022 om 11:57

Bergwijn moet zo'n 20 miljoen kosten, exclusief enorm salaris. Dat lijkt me niet haalbaar voor PSV.

2 mei 2022 om 14:16

Gewoon in Brazilie zoeken naar een waardige vervanger. lijkt mij het beste.

2 mei 2022 om 14:40

Zou me vooral niet binden aan 1 markt maar gewoon naar kwaliteit zoeken en niet nationaliteit 😉

Gakpo scoort in ieder geval vaker dan Gravenberch waar iedereen zo enthousiast over doet maar dat vind ik juist een overschatte speler. 40 miljoen voor Gakpo is veel maar als Bayern meer als 25 milj voor Gravenberch betalen zijn ze gek

2 mei 2022 om 11:26

Die 2 spelen toch op totaal verschillende posities? Dan moet je niet over hoeveel ze scoren beginnen vriend.

2 mei 2022 om 11:48

Gravenberch scoort dan weer vaker dan Bijlow. Die is dus nog minder, niet?

2 mei 2022 om 12:57

Bijlow scoort gewoon NOOIT in grote wedstrijden 😡

2 mei 2022 om 14:32

Haha, ik lach me rot man. Ryan is 4 jaar jonger dan Gakpo en een middenvelder die normaliter vrij ver van de goal afspeelt.

2 mei 2022 om 15:07

Ja, dat is dus niet waar. Gravenberch is niet 4 jaar jonger dan Gakpo

2 mei 2022 om 19:20

Prima jermaine, 3 jaar.

Die jongen moet zelf ook verstandig zijn en nog een jaartje bij PSV blijven. Hij gaat verzuipen als hij nu gaat. Heeft te vaak last van blessures wat je in het buitenland de kop kan kosten. Komend seizoen vlammen en fit blijven en dan die stap maken. En hopen dat hij speelminuten op het WK gaat krijgen. Ik zie meer in hem dan in “egoïstische kansenmisser” Malen.

Sangare voor 25-30 miljoen vind ik toch wel weinig.veruit de beste(meeste invloed op het spel) middenvelder van de eredivisie.zou bij elke subtopclub moeiteloos in de basis spelen en word alleen nog maar beter en sterker.

Dit wordt een hele lastige keuze. Ik denk eerder dat het ervan afhangt wie er blijft, weggaat en voor terugkomt. Een Willems zie ik best graag terug voor de plaats van Max. Luukinho voor zahavi zie ik ook wel gebeuren. En veerman op de plek van gotze is ook geen verkeerde stap. Moeten we sangare opvangen wat een aardige klus word. Al zie ik dat een bazoer wel doen. Is volgensmij gratis, snapt het spelletje en is aardig gegroeid in z'n spel en gedrag op het veld. Als dit lukt is gakpo wel iemand die zegt dat hij nog 1 jaar blijft en gaat voor de kampioenschap

Persoonlijk zou ik veel meer de focus leggen op een type als Sangaré binnenboord houden dan Cody Gakpo. Types als Sangaré zijn dun gezaaid en al helemaal in Nederland. Goede buitenspelers zijn er genoeg.

Net als bij Ajax zou ik juist zeggen verkopen tegen de hoofdprijs. Met alle respect maar als je 40 miljoen voor een Gakpo (of in geval van Ajax Anthony) krijgt moet je dat zeker doen. Ik vind dat die jongens niet waard en ik zie beide jongens nog minder aanwezig dan bv een Depay was toen hij vertrok en die heeft het zelfs al niet gered. En anders krijg je zulke taferelen als met een Neres dat je zo’n gigantisch bod afslaat en daarna nooit meer iets presteert. Gewoon nu lekker cashen en doorgaan met nieuwe jongens. Ik zie namelijk niet hoe een Gakpo zich meer waard zou kunnen maken mocht PSV geen kampioen worden. De kans dat je CL haalt is dan weer niet heel groot en dus zal hij zich niet veel meer kunnen bewijzen dan dat hij zich nu al gedaan heeft. Mocht PSV wel kampioen worden is het een ander verhaal wat mij betreft en zou hij zich wel beter in de picture kunnen zetten.

Je bent toch helemaal gek als Arsenal met 40 miljoen komt en je niet overstag gaat? Gakpo is hartstikke goed bezig bij PSV, maar is ook alweer 23 en voor hetzelfde geld, en zeker met zijn blessuregevoeligheid heeft hij een minder seizoen en gaat hij dan voor minder weg. Verder begrijp ik het wel, Cody geeft PSV aanvallend een extra dimensie, als hij speelt komt er veel meer gevaar, altijd.

Is dit nou de generatie waar we in leven? Dat statistieken belangrijker zijn dan het oog? Walcott heeft meer goals dan Klose en Ronaldo (fenomeno) in de Champions League, maakt dat hem nou een betere speler? Sinisterra is in mijn ogen een betere speler dan Berghuis en is volgens mij ook de beste speler die Feyenoord heeft gehad in de afgelopen 5 jaar, maar heeft alsnog veel minder goals en assists dan Berghuis. Gakpo is overduidelijk de beste man van PSV en hij is in staat om het team over het dode punt heen te brengen (misschien is Sangare nog belangrijker, maar uiteindelijk zijn goals meer waard) . Vind ook dat hij betere voorwaardes heeft om het te maken in een topcompetitie dan Bergwijn en Malen, dus ik vind zijn prijskaartje niet zo gek. Maar we moeten stoppen met blind staren op statistieken, dat moet ondersteunend zijn en niet leidend. Zaken zoals mentaliteit, fysieke eigenschappen, aanpassingsvermogen en inzet zijn veel belangrijker. Niet omdat hij hier veel scoort betekent het dat hij het daar ook gaat doen en omgekeerd. Een goede voorbeeld is Joelliton van Newcastle die als aanvaller is gekomen maar nu een van de beste middenvelders is van Engeland. Dat zag je vooraf niet terug in de statistieken, maar wel met het oog en dat is het belangrijkste.

Meer dan 40 miljoen voor Gakpo.... Mijn hemel, dan moetr Arsenal wel erg in paniek zijn. Depay was een bepalende en veelscorende man in zijn Psv-tijd en die mislukte in Engeland. Bergwijn was al minder bepalend en die redt het ook niet. Gakpo is een talentvolle aanvaller, dat zeker, alleen veel minder fit (dit seizoen veel pijntjes bij Psv, bij Oranje ook veelal afwezig). Maar goed, Psv kan vragen wat het wil, ze hem slim langer weten te binden. Benieuwd welke club toe gaat happen voor hem!

Goeie speler, maar 40 miljoen? Als ie nou basisspeler van Oranje was, misschien. Sinisterra is niet minder momenteel denk ik.zou voor PSV mooi zijn als ie blijft, maar als Arsenal voorbij komt...lekker gaan!

In 1552 minuten 9 keer scoren plus13 assists. Welke speler doet dat na? Europees belangrijk geweest oa tegen t nietige Benfica. Supporters van andere clubs willen graag downgraden lijkt t. Hij s veel beter dan Bergwijn,Memphis en Malen. Probleem is dat ie relatief vaak afwezig is en vaak terug moet komen van pijn aan zn enkels.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren