Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Spaanse kranten ondanks heldenrol niet al te positief over Frenkie de Jong

Laatste update:

De Spaanse kranten zijn ondanks zijn heldenrol niet onverdeeld positief over het optreden van Frenkie de Jong tegen Alavés. De Nederlandse middenvelder verzorgde in Vitoria-Gasteiz drie minuten voor het einde het winnende doelpunt, waardoor Barcelona een 0-1 overwinning boekte. De Jong wordt in Spanje neergezet als de ‘redder’ van Barcelona, maar tegelijkertijd klinkt er kritiek op zijn spel.

“Frenkie de Jong redde Barcelona in extremis. Hij dook op het laatste moment op om Barcelona in een slechte wedstrijd te redden met een doelpunt, al kon dat de enorme tekortkomingen van dit team niet verbloemen”, schrijft Marca. “Het leek uit te draaien op een treurig gelijkspel, maar Barcelona bleek met nog drie minuten te gaan nog een geheim wapen te hebben. De Jong werd de afgelopen maanden hevig bekritiseerd en verscheen nu om het winnende doelpunt te maken.”

AS vond dat De Jong ondanks de winnende treffer een ‘hele bescheiden wedstrijd’ speelde. “Met weinig balheroveringen en zonder zich vaak aan te bieden in balbezit. Maar uiteindelijk bood Ferran Torres hem een doelpunt op een presenteerblaadje. Laten we hopen dat dit een kantelpunt is voor De Jong”, schrijft de krant. De Jong had tegen Alavés weer een basisplaats, nadat hij het afgelopen donderdag in het bekerduel met Athletic Club (3-2 na verlenging) nog moest stellen met een reserverol en als invaller binnen de lijnen kwam.

“Na de tik die Xavi hem in San Mamés gaf, keerde De Jong terug in de basiself. Het was een goede wedstrijd om een stap vooruit te zetten, maar helaas gebeurde dat niet. Hij beleefde 85 onopvallende minuten, tot hij voor het doel verscheen om de 0-1 te maken. Hopelijk is dit voor hem een springplank”, stelt Sport, dat De Jong een 5 geeft voor zijn optreden tegen Alavés.

“Xavi heeft De Jong gevraagd om met de bal linies over te slaan en zich te bemoeien met de aanval. Het is niet zo dat hij een geweldige wedstrijd speelde, maar hij was wel op het juiste moment op de juiste plaats”, constateert Mundo Deportivo. El Desmarque is een stuk kritischer over het spel van De Jong. “Hij is niet de blikvanger op het middenveld, hij blinkt niet uit, hij verschijnt niet in de gevaarlijke zones en hij zorgt niet voor diepte in het spel van Barcelona. Maar hij maakte wel het gouden doelpunt kort voor het einde.”

L'Esportiu schrijft dat De Jong met zijn doelpunt ‘zijn gewicht in goud waard was’. “De Nederlandse middenvelder wordt bekritiseerd, omdat er meer van hem wordt verwacht. Tegen Alavés probeerde hij te verrassen”, oordeelt de Catalaanse krant. El Periódico is wel positief over het optreden van De Jong. “In de beginfase was hij nog vastberaden om zijn vriend Luuk te vinden, maar in de tweede helft dook hij zelf op in de gevaarlijke zones en uiteindelijk vond hij een doelpunt.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ach ja de kranten. Die mening draait toch elke keer mee met de wind. Speelt die volgende wedstrijd goed zijn ze weer lyrisch. Zou me daar niet al te veel van aantrekken, die moeten nou eenmaal krantjes verkopen.

24 januari 2022 om 09:03

Het is toch meestal zo dat je een speler beoordeeld op wat hij op dat moment laat zien? Speelt hij goed zeg je dat het goed was, speelt hij slecht dan constateer je dat het slecht was. Wat moeten ze er anders van maken?

24 januari 2022 om 09:07

Ach ja? Er wordt nu echt alles aangehaald om het mislukte avontuur van Frenkie, die duidelijk niks toevoegt aan Barcelona, zo positief mogelijk te belichten.
Dit was gewoon een simpele intikkertje en ja hij was de machtwinnaar maar speelde gewoon slecht verder.

24 januari 2022 om 09:24

In 2,5 seizoen 119 wedstrijden in Barcelona 1,...noem het maar een mislukt avontuur. Donny van de Beek, dát is een mislukt avontuur.

24 januari 2022 om 09:50

Ik vind dat er nog een verschil zit tussen een mislukt avontuur en een rampzalig avontuur. Het avontuur van Frenkie is tot nu toe mislukt. Hij brengt echt niet de klasse die hij bij Ajax wel had. Het is niet voor niks dat Barca zo ver voor hem is gegaan. Hij had echt wel wat Cruyffiaanse elementen. Sporadisch zag je onder Koeman ook wel nog enkele bevliegingen, maar daar is alles dan ook weer mee gezegd.
Het avontuur van Donnie is gewoon rampzalig, omdat hij echt geen speelminuten maakt, en we dus niet weten of hij wel of geen toegevoegde waarde voor dit United heeft. Hetzelfde had Klaassen een beetje bij Everton. Die werd ook gewoon meteen afgeschreven na een paar handvol wedstrijden haha.

24 januari 2022 om 10:24

Och, ja, dan verzin je er een aantal gradaties bij. Ik ben niet zo negatief, het zijn geen verbazingwekkende wereldprestaties die Frenkie daar toont zoals hij wel bij Ajax deed inderdaad maar mislukt slaat gewoon helemaal nergens op. Hij was de enige die op het niveau van Messi meekon, die twee zochten elkaar steeds op. Hij zat altijd wel bij de beste 4-5 spelers van het elftal. En misschien moeten we de oorzaak ook eens gaan zoeken met hoe Barcelona speelt, waar Frenkie wordt gepositioneerd en hoeveel (gebrek aan) kwaliteit hij om zich heen heeft staan. Want ik denk inderdaad dat Frenkie niet per se in Barcelona moet blijven om echt beter tot zijn recht te komen.

24 januari 2022 om 10:32

Frenkie zijn teamgenoten spelen met dezelfde spelers en er zijn er een paar die wel een betere indruk op mij maken dan hem. We kunnen het ook omdraaien en zeggen misschien doen zijn medespelers het wel zo slecht door matige teamgenoten als Frenkie, als we dat soort excuses willen gaan gebruiken om matige prestaties van spelers goed te praten

24 januari 2022 om 10:45

Zoals ik gisteren al zei, het gaat er niet bepaald om welke indruk iemand maakt op jou Japie. Want volgens jou presteert iemand alleen als hij goals of assists aflevert. Jij vindt Ziyech een zwaardere stempel drukken over 1,5 seizoen bij Chelsea dan De Jong en De Ligt 2,5 seizoen bij Barca en Juve. Ik denk dat je dan niet helemaal goed naar de posities van beide heren kijkt. Ziyech speelt soms en speelt in een elftal dat de CL heeft gewonnen.

24 januari 2022 om 12:19

Klopt. Veel minuten maken betekend voor mij niet je stempel drukken. De impact die je hebt op je team in de minuten die je maakt bepaald of je je stempel drukt of niet

24 januari 2022 om 12:54

De vraag is ook of Frenkie wel de persoon moet zijn om een stempel te drukken of dat hij gewoon een aanvullende kracht is. Ik heb het idee omdat Barca in de aanval wat problemen heeft dat de focus te veel op spelers als FdJ komt die er niet staat om te scoren maar om het spel te verdelen en verdedigen. Buiten het feit dat ik vind dat hij nog veel te veel een lichtgewicht is en te vaak voor de makkelijkste oplossing gaat, vind ik die beoordeling niet helemaal eerlijk

24 januari 2022 om 13:20

Kante drukt ook zijn stempel op een elftal en dat is ook niet iemand die goals maakt en assists geeft. Je stempel drukken kan op verschillende manieren

Vz kijkt blijkbaar geen wedstrijden want je kan de verbaasde blikken ruiken daar bij jullie kantoor tijdens het schrijven/plaatsen van dit artikel. Jullie hebben maandenlang niks kunnen posten en na een goal zijn jullie weer lekker ouderwets bezig. Terwijl je weer maar 1 artikel hebt over ziyech( hoeft niet meer te zijn) maar ook niet met frenkie, volgende artikel is: buurman gaf frenkie een hand na zn goal gisteren. En na nog een goal verwacht ik een uitgebreid artikel hoe frenkie zich ontpopt heeft tot ware doelpunten maker.

24 januari 2022 om 10:14

1 over de wedstrijd, 1 over het interview en nu deze over de Spaanse kranten, dat valt toch reuze mee?

24 januari 2022 om 11:03

Nou ik vind het ook wel te veel. Elke keer bij een frenkie moment komen er minimaal 3 of 4 berichten over frenkie.

24 januari 2022 om 12:48

Wil je het niet lezen, klik er dan ook niet op. Wat is dat toch met jullie altijd dat zelfde gezeik.

24 januari 2022 om 13:11

Gaat daar niet om, er is sprake van actieve beeldvorming en dat stoort ons. Ben namelijk niet de enige die hier last van heeft.

Heel Barcelona draait niet en is niet om aan te zien. Totaal gebrek aan vertrouwen. De Jong was een frisse voetballer, maar deelt momenteel mee in de malaise

achja het zal ook niet echt meer uitmaken
of Frenkie nu een wereldpot of een zaadpot speelt
de meningen over Frenkie liggen al bij voorhand klaar

24 januari 2022 om 09:23

Ja, want er bestaat echt een sportmedium die een speler afkraakt na een wereldpot

24 januari 2022 om 09:35

wil je dan zeggen dat het niet zo is?
al het gehele seizoen maakt het niet uit hoe Frenkie speelt
het is nooit goed

nou was het gisteren ook geen wereldpot van Frenkie
maar bedoel het bij wijze van spreke
de mening ligt al klaar
en daar verandert zijn spel niks meer aan

moet Spanje gaan verlaten en zijn heil in Engeland ofzo gaan zoeken

24 januari 2022 om 09:46

Omdat hij ook gewoon niet goed speelt dit seizoen. Dan kan de media er weinig anders van maken. De wedstrijden waarin hij bij Barca wel goed speelde kreeg hij gewoon alle lof vanuit de media

24 januari 2022 om 12:16

Klopt helemaal. Telkens wanneer Frenkie goed speelde waren de kranten lovend. Sommige willen zo graag dat Frenkie slaagt dat ze niet meer objectief kunnen kijken. Hij speelt het hele seizoen zeer matig. Eerlijk gezegd had hij de mooiste technische momenten in zijn eerste jaar met geweldige wedstrijden tegen Inter, Sevilla, Valencia en Dortmund uit imo. Vorig jaar was zijn rendement beter maar ging het speelse er al steeds meer uit.

Hoop dat er een mooie club komt voor De Jong waar hij in de schaduw van topspelers zijn ding kan doen. Bij Barcelona werkt het gewoon niet helemaal zoals het zou moeten. Vooral vanwege zijn prijskaartje wordt er logischer wijze verwacht dat hij de kar gaat trekken. Maar zo'n speler is hij niet. Het is gewoon een dienende speler (ietwat luxere uitvoering) die vooral rendeert als de aandacht gericht is op andere spelers. Zou in mijn ogen perfect bij Bayern passen, maar laten die nou net ene meneertje Kimmich hebben lopen, dus dat wordt hem niet. Maar een andere club zou geen verkeerde keuze zijn, al zou die bij de allergrootste clubs op de bank beginnen. En anders staat de deur in Amsterdam altijd open (buiten de niet te betalen transfersom gelaten dan).

Het is toch bijzonder hoe het functioneren van Xavi zo onderbelicht krijgt. Hij wordt nog altijd gezien als de messias. Ben je als voetballer niet Spaans/catelaans of wil je niet bijtekenen? Dan heb je het gedaan bij de gekleurde media daar in Spanje. Ik vond de Jong niet zo slecht spelen. Hij toonde veel initiatief en drive naar voren. Maar de ploeg functioneerde gewoon heel slecht. Als je dan toch de winnende tegen de touwen schiet dan hoor je in feite alleen maar lof te ontvangen. Behalve in Spanje dan.

24 januari 2022 om 10:16

Het is niet zo dat Spaanse media alleen over Frenkie praat. Alle spelers worden na elke wedstrijd geevalueerd en VZ haalt die Frenkie en eventueel andere Nederlanders eruit en maakt een artikel over.

De jong laatste 4 wedstrijden steeds een doelpunt fijn voor Frenkie dat hij gister beslissend kon zijn. Hopende dat dit zijn zelf vertrouwen wat omhoog duwt. Hoop voor hem dat Xavi in het nieuwe seizoen Busquets eruit haalt en Frenkie op zijn plaatst zet. Hopende dat we dan de Frenkie van Ajax en het Nl elftal zien. Wel moet onze vriend op houden met zeuren bij de scheids.

24 januari 2022 om 10:04

Ja die De Jong doet het goed bij Barcelona. Werkt voor twee... Verder eens met je. Zelfvertrouwen is key en hij moet kappen met zeuren (ook een gebrek aan plezier zie je daarin terug). Maar hoe krijg je zelfvertrouwen bij zo'n club??

24 januari 2022 om 10:14

Goede vraag. Als club zijnde uitspreken dat dit een verloren seizoen is. Geen hoge verwachtingen hebben. En bekijk het van wedstrijd tot wedstrijd. Als Barca zijnde kan dit eigenlijk niet maja. Wellicht neemt dit ook wat druk weg bij de spelers. Waardoor ze vrijer kunnen spelen en een groter zelfvertrouwen krijgen.

Kan Voetbalzone gewoon niet stoppen met het posten over de meningen van die Spaanse kranten over die praktisch failliete club waar alleen maar ellende gebeurt

Frenkie is en blijft een heel anonieme voetballer. Zijn fans verwijzen naar een paar wedstrijden van drie jaar geleden, waarin hij inderdaad goed speelde. Ze vergeten dat hij in de schaduw van Tadic en Ziyech kon spelen, Ruim 2,5 jaar later zie je dat het spel in Laliga gewoon te snel voor hem gaat.

Op zijn positie, met zijn transfersom, hoor je bepalend te zijn. Zoals Kimmich dat is bij Bayern. Of zoals Kante. Zet Kimmich bij Barca neer en ze spelen weer voor het kampioenschap. Ben ik van overtuigd.

24 januari 2022 om 10:28

Het spel in La Liga gaat te snel voor Frenkie?? Bij Ajax speelde Frenkie op een veel hoger tempo in de topwedstrijden. Ik denk eerder dat zijn huidige teamgenoten het tempo niet aankunnen. Frenkie wordt onbegrepen en vaak verkeerd gepositioneerd. Ik zou het omdraaien; zet Frenkie bij Bayern en hij floreert zoals Kimmich en zoals de oude Frenkie bij Ajax.

24 januari 2022 om 10:56

Besef je nou zelf wat een onzin je schrijft alleen om de Frenkie-hype in leven te houden? Frenkie heeft drie jaar geleden een handvol goede wedstrijden gespeeld. Daarna is hij door het duo Kimmich/goretzka 4 keer het snot voor de ogen gespeeld. Uitslagen van 2-8, 3-0, 3-0. Ook de oude meester Modric heeft hem zeker een keer of zes compleet omver gespeeld.

In geen enkele topwedstrijd (ik herhaal: geen enkele) heeft hij een voldoende gehaald. Onzichtbaar en altijd aan de verliezende hand. Als jij denkt dat een postbode mee kan bij Bayern, zou ik toch een keertje naar Hans Anders gaan.

24 januari 2022 om 11:00

Tsja, het hele euvel is dat Frenkie bij Ajax zowel Bayern als Real Madrid redelijk voetballes gaf. Wat mijn argument sterkt dat Frenkie nu gewoon niet zulke goede spelers meer om zich heen heeft staan.

24 januari 2022 om 12:22

Depay had ook zo een periode dat hij voor Oranje geweldig speelde tegen landen als Frankrijk, Duitsland, Belgie etc. zoals Frenkie die drie jaar geleden had in de CL. Bij beide spelers zie je dat dat niveau wekelijks moeten brengen over een langere periode toch een stuk lastiger is

24 januari 2022 om 10:29

De spelers die je noemt renderen doordat ze goede spelers om zich heen hebben. Ook een Kimmich of Kante gaat Barcelona op dit moment niet verder helpen. Barcelona mist aanspeel punten voorin en een degelijke verdediging. Het is wel een verschil of je Lewandoski, Muller, Gnabri, Sane en Coman voor je hebt staan of Luuk, Abde, Torres en Jutgla.

24 januari 2022 om 10:34

Ja, want Kante speelde bij Leicester City waar hij zowat wekelijks grote indruk maakte natuurlijk wel met wereldsterren om hem heen

24 januari 2022 om 10:49

@japie_krekel,

Er zit natuurlijk heel veel tussen wereldsterren en de rotzooi die nu bij Barca rondloopt in.

We hebben allemaal gezien waartoe Frenkie in staat is, 2 jaar op rij belangrijke uitblinker van Ajax.

24 januari 2022 om 10:57

Leicester werd kampioen dat jaar, in de moeilijkste competitie ter wereld. Zie jij dat Barcelona ook flikken Japie? Of is daar de controlerende middenvelder niet goed genoeg voor.

24 januari 2022 om 11:28

Ik zie Barca geen kampioen worden nee maar al die excuses die voor Frenkie gezocht worden vind ik gewoon onzin. Frenkie ontstijgt het niveau van zijn vermeende matige ploeggenoten niet dus hij is prima op zijn plek in het huidige Barca

24 januari 2022 om 11:28

Haha blijf anoniem .. en toch staat hij er nog steeds!! Hoe verklaar je dat dan? Inmiddels al 3 trainers gehad bij barca die hem allemaal in de basis zetten .. blijkbaar zie jij het beter dan professionals.

Frenkie kan naar mij mening beter dan hij laat zien .. maar het blijft een geweldige middenvelder .. als barca beter gaat draaien gaat hij vanzelf ook weer vlammen .. ik hoop dat hij de positie van busquets zo snel mogelijk mag overnemen.

24 januari 2022 om 12:31

Ik ben geen bijzonder fan van Frenkie ofzo, maar een paar goede wedstrijden is natuurlijk lulkoek. Bij Ajax en in zijn eerste seizoen bij Barca was hij zeer goed., Hij is niet de speler die een dramatische ploeg op sleeptouw neemt en gaat idd voorop in de malaise daar, maar als je het talent van Frenkie de Jong niet ziet, ben je niet serieus te nemen.

En dat zeg ik, als Feyenoordsupporter die geen kut heeft met Frenkie de Jong.

24 januari 2022 om 13:24

Depay heeft ook wel eens geweldige wedstrijden gespeeld. Dan kan je ook zeggen als je zijn talent niet ziet dan ben je niet serieus te nemen, maar de echte topspelers laten het structureel zien. Niet een keer in de paar maanden

24 januari 2022 om 15:08

Wellicht ben je verdwaald, maar het Depay topic is ergens anders.

24 januari 2022 om 15:21

Ik trek een terechte vergelijking tussen het zwarte schaap van Nederland en het nationale troetelkind. De een is na elke mindere wedstrijd een prutser en de ander is na elke mindere wedstrijd het slachtoffer van het niveau van zijn teamgenoten, de windrichting, de stand van de maan en de grasmat. Als we ze dan beiden langs dezelfde meetlat leggen dan presteren ze allebei gewoon ondermaats en dan mag er gewoon terechte kritiek zijn en twijfels of hun voetballende kwaliteiten voldoende om structureel goed te presteren op het allerhoogste niveau

24 januari 2022 om 15:45

Over Frenkie de Jong is inderdaad nooit iemand negatief..? Je moet echt een keer een plaatje van drogredenen opzoeken. Zou je niveau opkrikken. Nu blijf je toch een beetje de Depay van voetbalzone.

25 januari 2022 om 23:24

Of de Frenkie van voetbalzone want die mag zijn niveau ook wel eens op gaan krikken

Als Frenkie goed speelt, is het de verdienste van Frenkie.
Speelt Frenkie slecht, dan ligt het aan zijn medespelers.

O.k. weten we dat ook weer.

24 januari 2022 om 11:21

Tsja, eigenlijk klopt het wel. Je ziet Frenkie vrijwel nooit als dissonant in een goed draaiend elftal.

24 januari 2022 om 11:30

En je ziet hem vrijwel ook nooit het niveau van zijn vermeende matige teamgenoten ontstijgen in een niet goed draaiend elftal

24 januari 2022 om 11:28

@psvparasiempre

Ja echt hè, net als bij Messi wanneer die voor Argentinië uitkomt. Dan bakken z'n medespelers er niks van terwijl de helft van alle spelers daar rondlopen bij topclubs.

Heldenrol? Wauw over superlatieven gesproken.
Sinds wanneer ben je een held als je een winnende goal maakt?
Dan denk ik bv aan Madjer of Solskjaer die met een hakbal of een laatste minuut goal een 1-0 achterstaand ombuigen in een EC1 finale. Of zie ik dat verkeerd?

Ik vond hem gister met meer power spelen dan de laatste wedstrijden. Hij bood zich goed aan en ging op de juiste momenten diep. Zag zelfs crossballen. Er ging meer fout omdat hij risico nam en dat is de juiste ontwikkeling om te zien wat beter kan ipv fouten te vermijden

Vanuit mijn analyse zie ik gewoon dat Frenkie de Jong gewoon veel te snel naar het buitenland is gegaan. Natuurlijk zo een bedrag kon Ajax niet weigeren, maar voor zijn ontwikkeling was het beter geweest om tot zijn 24e te blijven spelen en dan de stap te maken naar het buitenland. Ze missen de basis om vanuit individu te excelleren. Robben en Van Persie zijn altijd bezig met ontwikkelen, maar Frenkie heeft eerlijk gezegd amper prijzen gepakt en met Oranje ook weinig geimponeerd de laatste 2 jaren. Lijkt wel alsof onder tijdperk van Koeman bij Oranje en Ten Hag dat hij zijn beste tijd heeft gehad. Een topspeler zou nu moeten opstaan en max 2 wedstrijden ondermaats presteren en direct de weg omhoog hebben geslagen. De allergrootste zoals een Robben die heeft maar paar minuten nodig om de weg omhoog te vinden. Frenkie is een leuke speler, maar bij lange na geen wereldspeler. Van een Timber is dat zeker waar. Die heeft gewoon buitenaardse statistieken en speelt gewoon beste seizoen uit zijn leven. Hij is verstandig en zo down-to-earth dat ik niet twijfel of hij de wereldtop gaat halen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren