Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Kamp-Dembélé niet gediend van ‘dreigement’ Barça: ‘Dat is verboden’

Laatste update:

Moussa Sissoko laat dinsdag duidelijk weten hoe hij denkt over de handelswijze van Barcelona. De zaakwaarnemer van Ousmane Dembélé gaat er alles aan doen om de belangen van de vleugelaanvaller zo goed mogelijk te verdedigen. Barcelona heeft Ousmane Dembélé 48 uur gegeven om op het hernieuwde contractvoorstel van de club in te gaan, zo wist Mundo Deportivo maandag te melden. Als de aanvaller of zijn zaakwaarnemer daar niet op ingaat, zullen de Catalanen meewerken aan een vertrek, zo klonk het vanuit Spanje.

Sissoko laat het standpunt van het kamp-Dembélé dinsdag duidelijk naar voren komen in een interview met RMC Sport. "We zijn hier niet om de discussies op sociale media aan te wakkeren. Maar je moet de waarheid vertellen. Ja, we hebben forse eisen, maar we hebben al laten zien dat Ousmane's carrière niet werd beheerst door geld, anders zou hij ook niet voor Barcelona spelen. Misschien werkt deze manier van doen bij mensen die goed bevriend zijn met medewerkers bij Barcelona, maar niet bij mij. Voor mij tellen alleen de belangen van mijn spelers", aldus de belangenbehartiger van de Franse buitenspeler, die in het Camp Nou vastligt tot na afloop van dit seizoen.

‘Barcelona ontving nog geen antwoord en stelt Dembélé hard ultimatum’

De Catalanen willen op heel korte termijn een antwoord van de vleugelaanvaller.Lees artikel

"Als Barcelona had willen onderhandelen, hadden ze kunnen proberen om met ons aan tafel te gaan zitten om te overleggen", vervolgt Sissoko zijn relaas. "Behalve dat er niet wordt onderhandeld is er nu ook het dreigement om hem helemaal buiten het elftal te houden. En dat is verboden. We gaan er alles aan doen om de rechten van Ousmane te verdedigen en we zijn bereid om met het bestuur van Barcelona te praten, door ons is de deur nog niet dichtgegooid." Volgens de Spaanse journalist Gerard Romero ziet Dembélé een winters vertrek bij Barcelona niet zitten en zet de vleugelaanvaller in op een transfervrije deal deze zomer.

Bronnen binnen Barcelona vertelden aan Mundo Deportivo dat er nog geen formele reactie is geweest op het hernieuwde contractvoorstel, van zowel Dembélé zelf als Sissoko. Wat het antwoord daar ook op is maakt niet uit, zolang de reactie niet binnen 48 uur verschijnt. Bij negatieve respons wil Barcelona tegen de zin van Dembélé in een winters afscheid forceren. De aanvaller verdient circa tien miljoen bruto bij de club, wat flink wat ruimte in het salarishuis vrij zou maken. Barcelona zou onder meer een speelverbod voor het komende halfjaar als troef willen inzetten.

Volgens de doorgaans betrouwbare Romero gaat Barcelona ook geen pogingen meer ondernemen om Dembélé alsnog ervan te overtuigen om het huidige contractvoorstel te ondertekenen, ook al ligt de aanvaller vanwege zijn aanstaande transfervrije status goed in de markt. De journalist verzekerde eerder deze week dat de clubleiding het voorstel formeel gaat intrekken én de transferclausule van vierhonderd miljoen euro per direct gaat verlagen naar een nog onbekend bedrag.

Dembélé wil alleen een nieuw contract tot medio 2027 ondertekenen als daar in totaal tweehonderd miljoen euro bruto tegenover staat. Een bedrag dat de sowieso financieel geplaagde club zich absoluut niet kan veroorloven. De Fransman vraagt echter ook om een eenmalige commissie van twintig miljoen euro en zijn management vraagt om een identieke vergoeding. Dembélé is volgens Romero van mening dat hij tot ‘de elite van de voetballerij’ behoort en dat een dergelijk contract bij zijn status past. Voor Barcelona is het financieel echter niet op te brengen, afgezien van het feit dat de club een andere mening is toegedaan.

Zie jij Ousmane Dembélé volgend seizoen bij Barcelona spelen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dit ga je krijgen. Er wordt bezuinigd op spelers hun salaris maar je koopt wel een nieuwe aanvaller voor 55 miljoen. Dan krijg je scheve gezichten, zeker als Ferran een directe concurrent van Dembele is

18 januari 2022 om 17:23

Transfers worden in termijnen betaald, hele andere situatie dan 20 miljoen tekengeld vragen, wat wel in een keer voldaan wordt. Ben groot fan van Dembele, maar Barcelona acteert in haar volste recht

18 januari 2022 om 17:25

Zo kan je het ook bekijken idd maar Dembele acteert dan toch ook in zijn volste recht? Hij wil een hoger salaris en als Barca daar niet voor open staat dan wil hij ergens anders zijn carriere continueren. Zolang zijn contracht echter nog doorloopt moet Barca dat contract wel respecteren en ik denk ook dat ze dat wettelijk verplicht zijn

18 januari 2022 om 17:25

@HZ7-22 ik ben ook groot fan van Dembele maar hij verdiend nooit zo’n salaris, daarvoor heeft ie te weinig laten zien en heeft meer wedstrijden op de tribune gezeten dan gespeeld door blessureleed

18 januari 2022 om 17:31

Neemt niet weg dat hij het recht heeft om te vragen naar meer, dat je dat niet accepteert als club is doodnormaal, maar dan gaat hij wel gratis weg.

18 januari 2022 om 17:33

Zoals Barca hogere verwachtingen van Dembele had, had Dembele misschien ook hogere verwachtingen van het beleid bij Barcelona, wat toch aardig ver is weggezakt de afgelopen jaren

18 januari 2022 om 17:41

@japie_krekel Je spreekt jezelf tegen. Hoge verwachtingen van het beleid, maar scheve gezichten als er wordt geïnvesteerd in het elftal. Het is het een of het andere. Daarnaast eist hij een vervierdubbeling van zijn bruto loon alsof hij dat heeft verdiend. Ik begrijp het wel als hij 15m of mss zelfs 20m per jaar zou vragen, maar 40m slaat nergens op gezien zijn toegevoegde waarde en track record. Zou jij 'm 40m jaarlijks loon geven?

18 januari 2022 om 17:49

Als je jezelf na zo'n werkethiek en statistieken de elite van de voetbalwereld noemt is dat begrip wel heel ruim genomen. Hij heeft ongelooflijk veel talent, maar zelfs voor de helft zou ik mij er als club niet aan wagen. En ook nog eens 20(!) Miljoen direct aan zijn management betalen, voor wat? Hey club x, Dembele is transfervrij! Club x: snotverdikkeme dát wisten wij niet! Bedankt voor je werk, hier heb je 20 miljoen.

18 januari 2022 om 18:02

@AniBankai ben het met je eens grappige is hij is zelf barca fan maar blijft op elke artikel negatief reageren over barca, het ontslag van koeman doet hem nog steeds super veel pijn

18 januari 2022 om 18:11

@AniBankai Nee, ik zou hem dat nooit geven maar dat wil niet zeggen dat hij het niet mag vragen als hij vindt dat hij daar wel recht op heeft. Barcelona is niet verplicht om hem dat te betalen en Dembele is niet verplicht om zijn contract te verlengen

18 januari 2022 om 18:48

Het zit 'm bij kamp Dembele vooral in de financiële waardering richting Sissoko die Barca niet kon/wilde betalen bij de overgang vanuit Dortmund. Die man wilt nu pegels zien en mij lijkt 't dat Ousmane dat ook zo ziet anders had hij al lang verlengd. Er valt zeker wat van te zeggen maar imo mag Dembele ook in de spiegel kijken en zich afvragen wat hij Barca heeft gebracht en of dat in verhouding staat met wat hij al heeft gekregen en wat hij nog wilt ontvangen.

18 januari 2022 om 18:56

Dembele heeft niks te willen tot hij een keer een heel seizoen fit blijft, hij heeft niet bewezen dat bedrag waard te zijn.

18 januari 2022 om 19:03

Dembele heeft alles te willen, maar Barca hoeft er niet aan te voldoen. Op dat moment gaan beide partijen zonder contractverlenging uit elkaar, zo simpel is het . Verder kan Barca hem natuurlijk wel gewoon op de bank houden of op de tribune want ga maar eens bewijzen dat een trainer dat niet doet omdat 'ie je gewoon niet nodig heeft. Er zitten zoveel spelers niet bij de wedstrijdselectie die wel onder contract staan, die hebben ook allemaal geen zaak richting een club

18 januari 2022 om 19:39

@Japie_Krekel, de pot verwijt de ketel. Het vorige bestuur en de miskopen (met name Dembele en Coutinho) gaan hand in hand hierin. Natuurlijk kan hij eisen wat hij (of zijn belangenbehartiger) wil, maar Barça heeft natuurlijk alle recht om hem 6 maanden op de tribune te zetten.

18 januari 2022 om 19:55

De 55-65 miljoen euro voor Torres misschien, maar da's natuurlijk niet het volledige bedrag. Die jongen heeft zelf waarschijnlijk een lager salaris, dus hogere bonussen. Misschien ook niet, maar hoe dan ook is die jongen als contractspeler al duur. Dan zit je nog met tekengeld e.d. De overige kosten zullen wel redelijk evenredig zijn met het niveau van de transfersom.

18 januari 2022 om 20:08

@Barcelona203 Natuurlijk heeft Barca dat recht. Umtiti is ervaringsdeskundige dus die kan Dembele er alvast op voorbereiden al vliegen die 6 maanden zo voorbij voor hem denk ik

18 januari 2022 om 17:50

Barca is gewoon dom door zoveel moeite te doen voor Dembele.
Je moet Dembele laten kiezen tussen nu gratis vertrekken, of nog een half jaar op de bank zitten.
Voor de rest moet je helemaal geen moeite doen, Dembele heeft zeker kwaliteiten, maar is niet slim genoeg om bij Barca te spelen, maakt bijna altijd verkeerde keuzes op het veld

18 januari 2022 om 18:14

Wat een gezeik opnieuw. Dembele is al een grootverdiener bij Barcelona. Hoe durft hij het nog maar in zijn hoofd halen om nog meer te vragen. Heeft al meer geblesseerd geweest dan wat anders en steekt ook niet uit boven andere spelers van het team. Hij zou moeten dankbaar, wat een loon voor een handjevol wedstrijden.

18 januari 2022 om 18:19

Ferran Torres is gekocht omdat Dembele als anderhalf jaar niet wil bijtekenen. Je draait het om. Het is logisch dat Barcelona met het oog op de toekomst moest acteren. Xavi mag Dembele natuurlijk altijd op de bank zetten. Ik zou hem ook niet op de tribune plaatsen.

18 januari 2022 om 19:02

Japie, Dembele vraagt 40 miljoen per jaar en 20 miljoen tekengeld. Zijn eis staat gelijk aan 'Ik wil hier zo snel mogelijk weg'. Een nieuwe club betaalt hem ook geen 40 miljoen per jaar.

18 januari 2022 om 19:17

Misschien is hij inderdaad een vertrek aan het forceren. 40 miljoen is een absurd bedrag voor een speler die niet absolute Europese top is

18 januari 2022 om 19:54

Misschien?! Haal de misschien maar weg. Hij vraagt meer geld dan dat Neymar, Messi of Ronaldo verdienen. Hij vraagt ruim meer dan spelers aan de Europese top. Lewandowski verdient 30 miljoen per jaar he.

18 januari 2022 om 20:10

Ik dacht dat Neymar 48 miljoen euro per jaar verdiende maar misschien vergis ik me daar in dan. Als Dembele meer zou gaan verdienen dan Lewandowski zou dat echt belachelijk zijn en Barca gaat hem dat sowieso nooit betalen

18 januari 2022 om 22:23

Precies helemaal mijn woorden of het nou termijnen zijn of niet dat maakt nu helemaal niet uit. Ten eerste is de man vaak geblesseerd en rendement is nul komma nul op een bevlieging na Barcelona heeft hem Goed Geblokkeerd goed zo

Dembele naait barca ook gewoon kei hard met zijn vraag om een idioot salaris terwijl hij nooit iets presteert

18 januari 2022 om 17:28

Barca heeft toch gezien hoe Dembele zich opstelde toen ze voor hem aanklopten bij zijn toenmalige club Dortmund? Dan weet je wat je in huis haalt en dat dit dan ook een keer bij je eigen club kan gebeuren. Als je een vriendin hebt die met jou vreemd ging toen ze nog in haar vorige relatie zat moet je ook niet raar opkijken als ze later vreemd gaat in haar relatie met jou

18 januari 2022 om 17:49

Ze gaan altijd weg op de manier hoe ze bij jou terecht zijn gekomen. Goeie inderdaad!

18 januari 2022 om 17:32

Dembele naait vooral zichzelf hier. Denk niet dat er ook maar 1 topclub is die hem wil gaan overnemen. Naast zijn topsalaris, blessuregevoeligheid en onwijs slechte mentaliteit kan hij de laatste weken ook nog geen bal op goal schieten.

18 januari 2022 om 17:43

@jonkero afgelopen seizoen ook tegen psg uit, daar zag je al wat voor slechte mentaliteit ousmane heeft, hij heeft zich daarin nooit kunnen ontwikkelen door blessureleed, had ie bij bvb ook al

18 januari 2022 om 18:14

Barca is op sportief vlak op dit moment ook geen Europese top. Wie weet wil een Newcastle wat daar mogelijk binnen een paar jaar bij hoort hem wel een dik sakarus plus tekengeld geven of een PSG als hij straks transfervrij is. Who knows

18 januari 2022 om 18:19

@jonkero,

Denk dat, dat wel meegaat vallen. Natuurlijk spelen alle dingen die jij zegt wel een rol, maar het feit is wel dat hij een zeer talentvolle voetballer is, waarvan ik verwacht dat hij genoeg talent heeft om zichzelf terug te knokken.

18 januari 2022 om 17:36

Als men weet dat Barcelona Haarland wil binnen halen voor een flinke transfersom. Een gigantisch salaris eist voor 4 jaar en dat Raiola en papa Haarland beide 20 miljoen teken geld willen hebben. Terwijl de rest van de selectie moest inleveren om aan het salaris huis te voldoen. Deze hele selectie accepteerd het waarschijnlijk ook niet meer.

18 januari 2022 om 20:01

Geld blijven spenderen terwijl je spelers miljoenen ingeleverd hebben om de club overeind te houden is anders ook gewoon keihard 'naaien'. Dan is het een kwestie van tijd voordat er wat spelers zijn die hetzelfde gedrag gaan vertonen. Laten we nou niet doen alsof Barcelona zich momenteel moreel kan verheffen...

Ja maar jij bent ook een clown moussa sissoko, hoe durf jij dit soort debiele bedragen te vragen aan een club die in geldnood zit en bijna bankroet is? Dembele moet hem gewoon ontslaan, ik las net nog dat dembele gewoon wilt blijven en gelukkig is in barcelona en in de kleedkamer, hij moet gewoon een salarisverlaging accepteren, hij eist bijna het zelfde salaris als wat messi had bij ons eerst,

18 januari 2022 om 17:27

Beetje empathie is ook niet veel gevraagd. Jij bent fan dus sta je aan de kant van de club. Ik snap dembele wel. Salaris verlagen om vervolgens barca een andere speler zien te kopen…heel bizar

18 januari 2022 om 17:29

@bpreal torres hadden we ook wel echt nodig, we hadden met zoveel blessureleed voorin nog alleen luuk en fati en dembele

18 januari 2022 om 17:40

Dat kopen van een speler is Barça haar goed recht. Net als bepalen van wat jij een redelijk contract vind. Overigens mag Dembele alles vragen staat hem vrij maar dat mag Barça weigeren. Beiden valt daarom weinig te verwijten al zal Barça het contract wat nog een half jaar loopt moeten respecteren en moet Dembélé doen waarvoor hij betaald wordt

18 januari 2022 om 17:27

Als dembele wilt blijven, dan blijft hij gewoon hoor. Dan kan zijn zaakwaarnemer hoog en laag springen. Waarom leven mensen in bepaalde waanbeelden dat een zaakwaarnemer beslist ipv de speler?

18 januari 2022 om 17:28

Hoe durft een club die in geldnood zit doodleuk 55 miljoen uit te geven en aan de andere kant mensen uit te knijpen?!

18 januari 2022 om 17:31

Uit te knijpen... Ja, hoe durven ze een speler die in vier en een half jaar nog niks gepresteerd heeft "maar" 10 miljoen bruto te betalen. Laten we hopen dat Dembele niet van ellende bij de voedselbank belandt. Mensonterend gewoon...

18 januari 2022 om 17:32

@nattekano hoe barca aan die 55mil komt moet je aan laporta vragen , en welke mensen uitknijpen als ik vragen mag?

18 januari 2022 om 17:40

Uitknijpen van zo ongeveer de gehele selectie waaronder clubiconen die al meer dan 10 jaar bij de club zitten? Jongens als Alba, Pique, Roberto, Busquets hebben salaris ingeleverd, net als Frenkie, Umtiti en nog vele anderen. Dan is het toch een beetje krom om 55 miljoen exclusief bonussen uit te geven aan een speler?

18 januari 2022 om 17:51

Ze moeten hem betalen wat ze hem contractueel verschuldigd zijn, volgens mij. Hoeveel dat ook is, ongeacht zijn prestaties.

18 januari 2022 om 18:24

Mijn reactie slaat ongeveer net zoveel planken mis… Dembele doet wat Barcelona al jaren doet: idiote bedragen willen voor een balletje trappen. Go Dembele!

18 januari 2022 om 17:48

Dat Barcelona in geldnood zit heeft Sissoko schijt aan denk ik. Niet terecht, maar dat maakt hem niks uit. Vraag me meer af waar hij op baseert dat Dembele tot de elite behoort. Dat mag hij dan wel eens gauw over een langere tijd laten zien dan.

18 januari 2022 om 17:48

Dembele is zo gelukkig dat hij zijn zaakwaarnemer opdracht geeft om aan te sturen op een breuk door hoog in de boom te blijven zitten qua centjes.

18 januari 2022 om 18:44

Dat heet gewoon hoog inzetten en dat mag best bij een aflopend contract. Bij een transfervrij vertrek kan hij tenslotte ook een stuk meer incasseren. Natuurlijk vraagt hij teveel, maar van hem eisen dat hij salaris moet inleveren is natuurlijk belachelijk. Helemaal nu ze net Ferran Torres hebben gehaald voor een belachelijk bedrag en Dembele de afgelopen maanden wel geprezen wordt in het nieuws vanuit Barcelona.

18 januari 2022 om 21:03

Dembele gaat bij een transfervrij vertrek echt nergens meer dan 15 miljoen incasseren. Hij vraagt dit bedrag gewoon omdat ie weg wil. Dat moet hij zelf weten trouwens hoor.

18 januari 2022 om 18:45

En dat is Dembele z’n schuld?

18 januari 2022 om 20:04

"ja maar jij bent ook een clown moussa sissoko, hoe durf jij dit soort debiele bedragen te vragen aan een club die in geldnood zit en bijna bankroet is" - Aldus de supporter. Hoe durf je 55-65 miljoen euro te spenderen terwijl je geen rooie cent hebt? Hoe durf je onder die omstandigheden spelers maar smeken om salarisverlagingen en allemaal vage constructies? Hoe durf je een lening van 1,5 miljard af te sluiten als je al een schuld van 1,3 miljard hebt? Hoe durf je het voortbestaan van de club te koppelen, enkel aan de aanwezigheid van miljoenenleningen? Netjes is het niet van kamp Dembele, maar die zijn geen haar beter of slechter dan de club waar hij nog onder contract staat. Misschien geen populaire mening voor een supporter, maar zo is het wel.

18 januari 2022 om 23:35

Het schijnt dat dembele tegen Xavi heeft gezegd dat die wilt blijven. Sissoko is ook de zaakwaarnemer geweest van camavinga. Camavinga heeft sissoko ontslagen om deze dingen. Te veel geld vragen. Die denkt aan zich zelf. Die wilt geld pakken.

De zaakwaarnemer komt ongeloofwaardig over zodra hij zegt dat geld geen issue is. Dan weet je al dat hij liegt en daarmee is hij onbetrouwbaar
Barca moet hem NU gewoon dumpen. HIj wil zo lang mogelijk blijven en net als Onana dan gratis weglopen.
Bah

18 januari 2022 om 17:32

Alle partijen liegen in deze. Iedereen wil de beste deal en hij verdedigt de belangen van zijn speler net zoals de directie die van de club

18 januari 2022 om 20:07

Nou ja, deze deal geeft gewoon aan: "ik onderhandel voor de buhne, maar ik wil eigenlijk zo snel mogelijk weg uit dit wespennest". Geen enkele club gaat ook maar een kwart van die eisen betalen voor de diensten van Dembele. 40 miljoen euro per jaar en 40 miljoen euro aan tekengeld, verdeeld tussen hem en z'n zaakwaarnemer? Momenteel ben je als club al gek als je 20 procent daarvan aan hem gaat spenderen.

Hoop dat zowel de speler als de agent niet onder dat geblaf van Laporta en Barcelona verzwakken. Barcelona is gewoon zelf zo dom geweest om Dembele zoveel geld te betalen destijds. Lekker blijven tot de zomer en een andere club vinden, het bedrag dat je nu krijgt is onder goed overleg tussen beide partijen tot stand gekomen, laat de club maar lekker op de blaren zitten.

Ben zulke zaakwaarnemers echt zat oa ook barnett en de ergste van allemaal raiola. Het lijkt soms wel moeilijk om te onderscheiden of die spelers echt een iq van een pinda hebben of dat ze zulke opdrachten bewust aan hun zaakwaarnemer geven en vervolgens erachter kunnen schuilen. Die mendes daarentegen vind ik wel een voorbeeld voor zaakwaarnemers, je hoort weinig/nauwelijks van zulke taferelen bij hem.

"dembélé is volgens Romero van mening dat hij tot ‘de elite van de voetballerij’ behoort en dat een dergelijk contract bij zijn status past."

Ik val hier werkelijk van mijn stoel... Meneer heeft in vier en een half seizoen 31 goals gemaakt. Even ter vergelijking: Messi maakte er zeven meer afgelopen seizoen alleen al, in een Barcelona waarvan we nu pas zien hoe slecht het wel niet was.

Dembele heeft misschien vier goede wedstrijden gespeelt bij Barcelona. Het is gewoon een miskoop. De laatste wedstrijden krijgt hij soms de kans, maar ik vindt hem echt dramatisch. Nee, ik zie liever Abde, Ferran of Fati in de aanval...

Als hij voor hetzelfde salaris wilt verlengen moet je het doen als Barcelona, zodat je er in de zomer nog wat voor kan krijgen. Anders hetzelfde doen als met een slechte investering: je verlies pakken en afschrijven. Dembele heeft de club al te veel geld gekost en heeft ons nog niks opgeleverd. Iedere cent die je er nog in steekt die je niet terug kan verdienen is het niet waard.

Die gaat rustig een halfjaar op de bank zitten en zijn contract uitdienen een contract dat in onderling overleg is getekend. Barcelona wil van hem af omdat hij niet wens te verlengen en probeert nu nog transfergeld voor hem te ontvangen.

"we hebben al laten zien dat Ousmane's carrière niet werd beheerst door geld, anders zou hij ook niet voor Barcelona spelen"

Wat een onzin kraamt die zaakwaarnemer uit! Dembele is al 1 van de best betaalde spelers in de huidige selectie en nu willen ze 80 miljoen. Gaat nergens meer over. Die zaakwerknemer moet met Dembele gewoon plaats gaan nemen op de tribune.

18 januari 2022 om 18:11

Dan zou Messi niet blij worden, en Psg denk ik ook niet. Deze gozer heeft gewoon niks stuk gespeeld en is vaker afwezig als aanwezig

19 januari 2022 om 00:24

Eens! Al maakt dat Franse hen niet zoveel uit denk ik

Beide partijen zitten in hun recht. Barcelona heeft het recht om hem op de tribune te zetten als hij niet wilt verlengen en Dembele heeft het recht om absurde salariseisen te vragen. Wel jammer dat men niet begrijpt dat salarissen en transfers uit 2 andere potten komen en dus niet perse wat met elkaar te maken hebben. Straks ga ik hier nog lezen dat Barca wel een stadion kan verbouwen maar Dembele geen salaris van 20 miljoen kan(wil) geven.

18 januari 2022 om 18:20

Ja het komt uit 2 andere potten maar uiteindelijk komt alles gewoon uit 1 budget he. Niet flauw doen ook niet. Mensen gaan hier kort door de bocht maar het is wel degelijk onzin om spelers te laten inleveren en vervolgens zoveel geld uit te geven aan een nieuwe speler, hoe je het ook wil draaien of keren dat krijg je niet zomaar goed gepraat.

Een speelverbod zal niet noodzakelijk zijn. Laat hem één wedstrijd spelen en hij ligt er alweer uit met een blessure.

maar we hebben al laten zien dat Ousmane's carrière niet werd beheerst door geld, anders zou hij ook niet voor Barcelona spelen

Nee dan speelde ie vast nog bij Dortmund ipv daar als een smeerlap een vertrek te forceren, oh wacht?
Los daarvan is het natuurlijk geen zuivere koffie wanneer een club dreigt met een speler uit de selectie uitsluiten op allerlei manieren wanneer ie niet verlengd, dat vind ik altijd naar wanneer clubs dat doen. Aan de andere kant heb ik er wel begrip voor wanneer een speler niet wil verlengen maar tegelijkertijd enkel transfervrij wil vertrekken om zo er het meeste uit te slaan (dan is deze reactie hierboven al helemaal lachwekkend). Echter moeten de juiste clubs zich wel melden deze window anders is Dembele's standpunt weer begrijpelijk. Moeilijke situatie voor iedereen lijkt me en ik ga er van uit dat niemand schone handen heeft hier.

Anders had die niet bij Barcelona gespeeld. Alsof die daar voor bijna niks speelt haha, Kijk hoeveel die verdient tegen over hoeveel die gebracht heeft. Blessures kan je niet veel aan doen maar buiten dat is er ook redelijk wat gezeik geweest met dembele

Deze trend van spelers die hun contracten laten aflopen om tekengeld te vragen moet echt aflopen, maar dat kan alleen als uefa dat verbiedt. Of de clubs moeten onderling afspreken geen tekengelden te zullen betalen. Er zal dan vast het gevaar van schijnconstructies zich voordoen maar het zal het iniedergeval inperken.

Ik vind het nogal wat, dat Dembele zoveel geld vraagt. Als hij nou een absolute wereldspeler zou zijn die het week in, week uit laat zien en dat team continu op sleeptouw neemt, oké. Dan krijg je een soort Messi-light en hoort daar, voor zover Barcelona of een andere club het kan betalen, ook zo'n megasalaris bij. Maar Dembele is dat niet. Dembele is die jongen die meer in de lappenmand ligt dan dat hij op het veld staat. Dembele is die jongen met gebrekkige discipline die met regelmaat te laat komt, die tot diep in de nacht Fortnite speelt in plaats van zijn rust te nemen, die zo ongezond eet dat hij een persoonlijke chef kreeg van Barcelona -- en die wegens een gebrek aan commitment ook weer ontsloeg, In welk opzicht verdient dat een megasalaris?

Ik ben laatst eens in de cijfers gedoken: Dembele heeft minder dan de helft val alle mogelijke officiële wedstrijden voor Barcelona meegespeeld met 42%. Ga je kijken naar het aantal mogelijke speelminuten die hij had kunnen maken als hij elke wedstijd 90 minuten op het veld stond, versus het daadwerkelijk gespeelde aantal minuten dan is het nog dramatischer; hij komt niet verder dan 27%. Iemand die dus sinds zijn komst driekwart van de tijd niet speelt, wil de absolute grootverdiener van de club worden. Bedenk je eens hoe absurd dat is.

19 januari 2022 om 00:29

Mooie berekeningen, maakt het heel tastbaar! Toch echt schrijnende transfersgemaakt met die 222mil van Neymar..

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren